ROMÂNIA
PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. ____
din 10 februarie 2011
privind aprobarea
Actului adițional nr. 2
Consiliul
Județean Mureș,
Văzând Expunerea de motive
nr. 1940/04.02.2011 a Direcției Dezvoltare Regională Implementare Proiecte,
Având în vedere prevederile:
- art.17, alin. (2), litera c și d" din
Statutul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară "Aqua Invest
Mureș",
- art. 61, Dispoziții generale din Contractul de
delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare,
- art. 8 din Legea nr.51/2006 privind serviciile
publice comunitare de utilități publice,
- art. 10 din Legea nr.241/2006 privind
serviciul de alimentare cu apă și de canalizare,
- art. 91, alin.(5) litera a), pct.13 din Legea
nr.215/2001, privind administrația publică locală,
republicată cu modificările și completările ulterioare,
În
temeiul prevederilor art. 97, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, privind
administrația publică locală, republicată cu modificările și completările
ulterioare,
hotărăște:
Art. 1. Se aprobă modificarea Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de alimentare cu apă și de canalizare, încheiat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Aqua Invest Mureș și S.C. Compania Aquaserv S.A., conform Actului adițional nr. 2 cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Se mandatează Președintele Asociației de
Dezvoltare Intercomunitară Aqua Invest Mureș, doamna Lokodi Edita Emőke, să
semneze în numele și pe seama județului Mureș, Actul adițional nr.2
Art. 3. Se mandatează doamna Lokodi Edita Emőke,
reprezentantul județului Mureș pentru a vota în cadrul Adunării Generale a
Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Aqua Invest Mureș, în sensul
dispozițiilor art.1 din prezenta hotărâre.
Art. 4. Cu ducerea la îndeplinire a prezentei
hotărâri se însărcinează Președintele Consiliului Județean Mureș, Asociația de
Dezvoltare Intercomunitară Aqua Invest Mureș și Directorul General al
societății comerciale Compania Aquaserv S.A. Tîrgu Mureș
Art.
5. Prezenta
hotărâre se comunică Președintelui Consiliului Județean Mureș, Asociației de
Dezvoltare Intercomunitară Aqua Invest Mureș și societății comerciale Compania
Aquaserv S.A. Tîrgu Mureș.
PREȘEDINTE
Avizat pentru legalitate
SECRETAR
Lokodi Edita Emőke
Aurelian Paul Cosma
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ APROB
CONSILIUL JUDEȚEAN PREȘEDINTE,
Direcția Dezvoltare Regională,
Implementare Proiecte Lokodi
Edita Emőke
Nr.1940/4.02.2011
EXPUNERE DE MOTIVE
privind aprobarea
Actului adițional nr. 2
În
data de 25 noiembrie 2010, Consiliul Județean Mureș a aprobat prin Hotărârea
nr. 156 Actul adițional nr. 1
Același act a fost aprobat de toți membri Asociației
de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ (Asociația), respectiv de
Asociație în sine, în data de 26 noiembrie 2010.
Ulterior
acestora, Compania AQUASERV S.A. a solicitat Avizul ANRSC asupra Politicii tarifare varianta octombrie
2010.
ANRSC prin actul
nr. 3441423 MLM/13.12.2010, a avizat
Politica tarifară, cu o serie de obiecțiuni.
Obiecțiunile se
referă la modificarea unui pasaj de text din art. 36 al Contractului de Delegare
și eliminarea, respectiv modificarea unor pasaje de text din Politica tarifară,
după cum urmează:
TEXT INIȚIAL |
MODIFICARE PROPUSĂ |
ART.36 DIN CONTRACTUL DE DELEGARE |
|
Prin acceptarea
și semnarea prezentului contract de delegare, Consiliile Locale ale
Unităților Administrativ Teritoriale acceptă acest mecanism de tarifare.
Acceptarea mecanismului de tarifare prezentat reprezintă automat și hotărâre de aprobare a tarifelor viitoare
pe care Operatorul le va calcula
conform metodologiei prezentate. |
Prin acceptarea și
semnarea prezentului contract de delegare, Consiliile Locale ale Unităților
Administrativ Teritoriale acceptă acest mecanism de tarifare. |
POLITICA TARIFARĂ |
|
Pct. 2.2, alin 3 Din
acest motiv este important a se asigura prin preturi / tarife o cota de
profit care sa asigure fonduri cat mai mari pentru investiții atât in
domeniul public, cat si in bunurile proprii ale operatorului indispensabile
furnizării serviciilor. |
Eliminare |
Pct. 2.2, alin 5 Asociatia
de Dezvoltare Intercomunitara si Operatorul pot conveni sa stabileasca
preturile si tarifele la gradul de suportabilitate general recomandat de
institutiile UE fara nici o alta fundamentare, in vederea generarii surselor
de finantare proprii maxime necesare functionarii, intretinerii,
reabilitarii, modernizarii si extinderii infrastructurii, echipamentelor si
utilajelor aferente serviciilor prestate. |
Eliminare |
Pct. 2.4, alin. 5 Operatorul va
solicita avizul ANRSC pentru aceste modificări a prețurilor și tarifelor cu
30 de zile înainte de începerea perioadei de facturare la noile prețuri și
tarife și le va pune în aplicare în baza avizului ANRSC și a Contractului de
delegare, fără a mai fi necesare alte aprobări distincte din partea
Asociației de Dezvoltare Intercomunitara sau a membrilor săi. |
Operatorul
va solicita avizul ANRSC pentru aceste modificări a prețurilor și tarifelor
și le va pune în aplicare în baza avizului ANRSC și a aprobărilor prevăzute
de lege. |
Pct. 2.8, alin. 1 La solicitarea
Asociației de Dezvoltare Intercomunitara sau a membrilor sai Operatorul va
colecta o Taxă specială stabilită conform legislației în vigoare în scopul
finanțării investițiilor în reabilitarea infrastructurii operate în Aria
delegării. Operatorul va vira sumele astfel încasate în contul Asociației. |
Eliminare |
Obiecțiunile
semnalate au fost operate în cele două documente, neafectând celelalte elemente,
așa cum au fost ele aprobate în Adunarea Generală a Asociației din data de 26
noiembrie 2010.
Actul adițional
nr. 2, supus astfel spre aprobare cuprinde art. 36 din Contractul de Delegare
și Politica Tarifara varianta ianuarie 2011 -
modificate conform obiecțiunilor ANRSC formulate în adresa nr. 3441423
MLM/13.12.2010.
Având în vedere cele expuse mai
sus, supunem spre aprobare proiectul de Hotărâre atașat, privind aprobarea
Actului adițional nr. 2
Director,
Valer BĂȚAGA
Întocmit: Gyarmati Iuliana
Văzut: șef serviciu Călin Suciu
Văzut: director Viorel Iosib
Act
Aditional nr.2 / ................../2011
Încheiat între :
1. Asociația de Dezvoltare Intercomunitară
« Aqua Invest Mureș », (denumită Asociația), cu
sediul in loc. Tg. Mureș, str. Primăriei, nr.2, înscrisă în Registrul
asociațiilor și fundațiilor de la grefa Judecătoriei Tg. Mureș, sub nr. 26/2008, reprezentată prin doamna Lokodi
Edita Emoke, în calitate de președinte al Asociației, în numele și pe seama
celor 51 de unități administrativ-teritoriale membre, la data semnării
Contractului de delegare a gestiunii nr. 22/202.662/05.03.2010, în calitate de Autoritate Delegantă, pe de o
parte, și
2. S.C. Compania Aquaserv S.A. Tîrgu Mures, cu
sediul în Tîrgu Mureș, str. Kós Károly nr. 1,
județul Mureș, avand Cod de Inregistrare fiscala RO 10755074,
înmatriculată
Având în
vedere Hotărârile Consiliilor locale membre ale asociației privind, aprobarea Actului Aditional nr.2
În temeiul art. 61 din Contract - Dispoziții
generale, a intervenit prezentul act adițional prin care, părțile de comun
acord convin modificarea și completarea contractului, după cum urmează:
Art.1- Se modifică și se completează Articolul
36 Prețurile, Tarifele și alte
surse de venit, din Contract Dispozitii Generale, având următorul
conținut:
1. Operatorul este
autorizat să furnizeze Utilizatorilor servicii de alimentare cu apă potabilă și
de canalizare, în condițiile stipulate în titlul III al Dispozițiilor Speciale
Partea Comună.
2. Operatorul va încasa toate veniturile
rezultate din prestarea și facturarea Serviciilor precum și veniturile din
prestarea și facturarea serviciilor conexe și orice alte drepturi bănești
prevăzute de legislația în vigoare.
3.
Tarifele practicate pentru serviciile de apă și de canalizare se vor
baza pe principiul acoperirii tuturor costurilor aferente activităților:
*
costuri de operare;
*
costuri de întreținere și reparații;
*
costuri financiare;
*
redevența;
*
realizarea de investiții;
* plata serviciului datoriei aferente
creditelor contractate (incluzând principalul, dobânzile și comisioanele
aferente);
*
impozite și taxe
* alte
costuri
Prețurile și tarifele
includ o cotă de profit stabilită conform legii.
Structura tarifelor și nivelele de tarifare trebuie să descurajeze
risipa și consumul în exces, și trebuie să fie stabilite ținând cont de gradul de suportabilitate al consumatorilor.
În cazul în care gradul de suportabilitate al consumatorilor nu permite stabilirea
unor prețuri și tarife față de aceștia care să acopere toate elementele
prevăzute la acest punct 3, părțile vor cădea de acord asupra diminuării
diferitelor elemente de cost, astfel încât echilibrul financiar al Operatorului
să fie menținut și utilizatorii să plătească prețuri și tarife la gradul de
suportabilitate.
Operatorul va pregăti un plan de afaceri pe baza căruia se va stabili o strategie de tarifare
pentru următorii trei ani. Strategia de stabilire a tarifelor începând cu data
intrării în vigoare a prezentului contract va incorpora și prevederile Hotărârii nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naționale privind
accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice.
Strategia de tarifare va presupune ajustari ale tarifelor in fiecare an la
data de 1 ianuarie și 1 iulie atat cu inflatia cumulata de la ultima ajustare,
cat si in termeni reali. In contractul de delegare va fi inclus un tabel cu
ajustari ale tarifelor in termeni reali necesare pentru a asigura o dezvoltare durabila
a operatorului, realizarea de investitii pentru a indeplini cerintele
Directivelor Europene si accesarea fondurilor de coeziune pentru primii ani
avand urmatoarea forma:
Pentru apă potabilă
|
Modificari in
termeni reali |
|||||
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
|
Targu Mures WSS* |
Targu Mures |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sangeorgiu de Mures |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Cristesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sancraiu de Mures |
- |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Pogaceaua |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Panet |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Band |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Craiesti |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Raciu |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Sincai |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Santana de Mures |
- |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sarmasu |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Ungheni |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sanpetru de Campie |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Ceuasu de Campie |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Ernei |
- |
- |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Livezeni |
- |
- |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Corunca |
- |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Tarnaveni WSS |
Tarnaveni |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Adamus |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Ganesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Bagaciu |
- |
- |
- |
- |
2% |
Sighisoara WSS |
Sighisoara |
9,82% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Albesti |
9,82% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Ludus WSS |
Ludus |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Bichis |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Bogata |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Atintis |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Chetani |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sanger |
- |
- |
- |
- |
2% |
Iernut WSS |
Iernut |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Cucerdea |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sanpaul |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Ogra |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Iclanzel |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Cristuru Secuiesc
WSS |
Cristuru Secuiesc |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Porumbeni |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Avramesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Reghin WSS |
Reghin |
10,00% |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Gornesti |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Breaza |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Faragau |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Suseni |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Solovastru |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Petelea |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Voivodeni |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Bala |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Lunca |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Batos |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Ideciu de Jos |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Gurghiu |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
Bistra Muresului
WSS |
Deda |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Alunis |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Rusii-Munti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Brancovenesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Valea Nirajului WSS
|
Miercurea Nirajului |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Magherani |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Bereni |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Vargata |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Pasareni |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Galesti |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Gheorghe Doja |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Craciunesti |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Acatari |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
Alti Operatori
(Distribuitori) |
|
3.50% |
2.00% |
2.00% |
3.00% |
2.00% |
*WSS- Sistem de
alimentare cu apă (Water Suply System)
Pentru canalizarea menajeră
|
Modificari in
termeni reali |
||||||
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
|
Cluster* Targu
Mures |
Targu Mures |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Sangeorgiu de Mures |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Sancraiu de Mures |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Cristesti |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Santana de Mures |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Ungheni |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Livezeni |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Corunca |
-8,70% |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Tarnaveni |
Tarnaveni |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Adamus |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Ganesti |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Sighisoara |
Sighisoara |
11,00% |
13,16% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Albesti |
11,00% |
13,16% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Ludus |
Ludus |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Iernut |
Iernut |
11,00% |
13,16% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Cristuru
Secuiesc |
Cristuru Secuiesc |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Reghin |
Reghin |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Solovastru |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Ideciu de Jos |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Gurghiu |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Sincai |
Sincai |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Sarmasu |
Sarmasu |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Valea Nirajului |
Miercurea Nirajului |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Magherani |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Bereni |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Vargata |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Pasareni |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Galesti |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Gheorghe Doja |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Craciunesti |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Acatari |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Alti Operatori
(Distribuitori) |
|
5.50% |
13.00% |
13.00% |
13.40% |
10.00% |
5.70% |
*Cluster - Grupare de aglomerări
NOTA pentru apa potabila si canalizare menajera:
-
pentru localitatile in
care operarea incepe in 2012 sau dupa, pentru inceput se vor practica
preturile/tarifele unice in acel moment, la care se aplica ulterior cresterile
in termeni reali al pretului/tarifului unic
Pentru canalizarea pluvială
|
Modificari in
termeni reali |
|||
|
2010 |
2011 |
2012 |
|
Cluster Targu
Mures |
Targu Mures |
- |
- |
- |
|
Sangeorgiu de Mures |
- |
- |
- |
|
Sancraiu de Mures |
- |
- |
- |
|
Cristesti |
- |
- |
- |
|
Santana de Mures |
- |
- |
- |
|
Ungheni |
- |
- |
- |
|
Livezeni |
- |
- |
- |
|
Corunca |
- |
- |
- |
Cluster Tarnaveni |
Tarnaveni |
- |
3,50% |
4,70% |
|
Adamus |
- |
3,50% |
4,70% |
|
Ganesti |
- |
3,50% |
4,70% |
Cluster Sighisoara |
Sighisoara |
- |
13,16% |
13,86% |
|
Albesti |
- |
13,16% |
13,86% |
Cluster Ludus |
Ludus |
- |
3,50% |
4,70% |
Cluster Iernut |
Iernut |
- |
3,50% |
4,70% |
Cluster Cristuru
Secuiesc |
Cristuru Secuiesc |
- |
13,16% |
13,86% |
Cluster Reghin |
Reghin |
- |
- |
- |
|
Solovastru |
- |
- |
- |
|
Ideciu de Jos |
- |
- |
- |
|
Gurghiu |
- |
- |
- |
Sincai |
Sincai |
- |
- |
- |
Sarmasu |
Sarmasu |
- |
- |
- |
Valea Nirajului |
Miercurea Nirajului |
- |
- |
- |
|
Magherani |
- |
- |
- |
|
Bereni |
- |
- |
- |
|
Vargata |
- |
- |
- |
|
Pasareni |
- |
- |
- |
|
Galesti |
- |
- |
- |
|
Gheorghe Doja |
- |
- |
- |
|
Craciunesti |
- |
- |
- |
|
Acatari |
- |
- |
- |
NOTA pentru canalizarea pluviala:
-
in localitatile in
care tariful in 2010 este cel mai mare din regiunea de operare nu sunt
prevazute cresteri in termeni reali
- in localitatile in care in 2010 nu se presteaza acest serviciu, nu sunt
prevazute cresteri in termeni reali intrucat la inceperea prestarii acestor
servicii se vor aplica tarifele cele mai mari aplicabile la aceea data in
regiunea de operare
- in localitatile la care tarifele in 2010 sunt sub cel maxim din aria de operare
s-au prevazut cresteri in termeni reali, astfel incat in 2012 sa se atinga
acelasi tarif unic pe intreaga arie de operare
Tarifele mai sus menționate reprezintă o estimare a
tarifelor minime necesare luând în considerare evoluția viitoare a costurilor
de operare și impactul proiectului de investiții finanțat din fonduri de
coeziune. Aceste tarife pot suferi ajustări și modificări în funcție de
următoarele elemente:
-
condiționalitățile incluse în decizie/contract de
finanțare pentru obținerea finanțării din fonduri de coeziune sau de la bugetul
de stat;
-
condiționalitățile incluse în contractul de împrumut
pentru co-finanțarea proiectului finanțat din fonduri de coeziune;
-
rezultatele
proiecțiilor financiare din planul de afaceri realizat de Societate
-
impactul
strategiilor viitoare de investiții în conformitate cu master planul
-
rezultatele Analizei
Cost-Beneficiu
-
reducerea volumului
de vânzări într-o masura semnificativă
-
Cresterea costurilor
operatorului ca urmare a redeventei, a impactului cursului de schimb valutar, a
cresterii de preturi la energie electrica, gaz, combustibili, apa bruta,
materii prime si materiale, a modificarilor de legislatie si a imbunatatirii
tehnologiilor sau operarii sistemelor de apa-canal
Toate aceste majorari
se vor face de la un tarif initial (TI)
ce va fi stabilit in cadrul contractului de delegare si care se va aplica de la
data intrarii in vigoare a contractului.
Prin
acceptarea și semnarea prezentului contract de delegare, Consiliile Locale ale Unităților Administrativ Teritoriale acceptă
acest mecanism de tarifare.
În prima jumătate a fiecărui an, prin actualizarea
planului de afaceri al operatorului, se va estima necesitatea de ajustări de
tarife suplimentare. În cazul în care aceste creșteri de tarife suplimentare sunt
necesare, Operatorul va pregăti un studiu în acest sens, care va fi supus
aprobării fiecărei Unități Administrativ Teritoriale, prin intermediul Asociației.
Tarifele vor include toate costurile ocazionate de
sarcinile apărute ulterior semnării delegării gestiunii.
Operatorul are obligația de a prezenta Autorității
Delegante metodologia de calcul a tarifelor de apă și canalizare înaintea
fiecărei majorări. Autoritatea Delegantă are obligația ca în termen de 15 zile
de la depunerea documentației de către Operator să aprobe noile tarife propuse
sau să prezinte eventualele obiecțiuni la modalitatea de calcul către Operator.În cazul în care Autoritatea Delegantă nu
prezintă un răpuns în termenul stipulat se va considera că aceasta a acceptat
noile tarife.
Conform prevederilor legale, Autoritatea Delegantă va
prezenta ANRSC documentația de ajustare a tarifelor conform legislației în
vigoare și metodologiei de calcul prezentate.
În toate cazurile, Autoritatea Delegantă va împuternici
Operatorul să aplice tarifele rezultate din contractul de delegare a gestiunii
și să furnizeze Utilizatorilor servicii de alimentare cu apă potabilă și de
canalizare, în condițiile stipulate în titlul III al Dispozițiilor Speciale
Partea Comună.
Mecanismul de
stabilire, ajustare/modificare a prețurilor și tarifelor este detailat în Anexa
- Politica Tarifară, care face parte integrantă în prezentul contract.
Art.2 Se
modifică și se înlocuiește următoarea anexă a contractului de delegare:
- Politica Tarifară- Octombrie 2010 - Anexa
contractului
- Dispozitii Generale, conform art.76
pct.1 lit.c - se inlocuieste cu Anexa la prezentul Act aditional - Politica
Tarifară varianta Ianuarie 2011.
Restul clauzelor contractuale, râmăn nemodificate.
Prezentul
Act adițional nr.2 /
.., a fost
încheiat azi, .................în 4 ( patru) exemplare originale, câte două
exemplare originale pentru fiecare parte semnatară, urmând ca ADI Aquainvest Mureș,
în termen de până la 5 zile de la data încheierii prezentului, să comunice
copii certificate ale acestui act adițional cu fiecare membru al Asociației.
Prezentul Act adițional nr.2 /....... intră în vigoare la data încheierii.
Autoritate
delegantĂ
Operator
Asociația
de Dezvoltare Intercomunitară S.C. COMPANIA AQUASERV SA
AQUAINVEST MUREȘ
prin Președinte prin DIRECTOR GENERAL
LOKODI
EDITA EMOKE ing. HOROBEȚ SERGIU
Anexă conf. art.76 pct.1 lit.c
Serviciilor Publice de Alimentare cu Apă și de Canalizare
Dispozitii Generale
Politica
tarifarĂ
Ianuarie 2011
CUPRINS
2.
Principii specifice zonei geografice
2.2 Corelarea cu gradul de
suportabilitate
2.5 Ajustarea preturilor/tarifelor
2.6
Modificarea preturilor/tarifelor
2.7 Corelarea cu nivelul serviciilor
si Aria Delegarii
3.2 Valoarea totala a facturii pe luna pentru o gosdpodarie
3.3 Venitul mediu lunar al unei gospodării
4.
Estimarea pretului/tarifelor unice in orizontul anului 2015
ANEXA
1 - Evoluția în termeni reali a prețurilor / tarifelor
Principiile
privind finanțarea serviciilor de utilități publice sunt stabilite la art. 43
din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, respectiv:
1.1
Finanțarea cheltuielilor curente pentru furnizarea/prestarea serviciilor de
utilități publice, precum și pentru întreținerea, exploatarea și funcționarea
sistemelor aferente se realizează pe criterii economice și comerciale;
mijloacele materiale și financiare necesare desfășurării activităților
specifice fiecărui serviciu se asigură prin bugetele de venituri și cheltuieli
ale operatorilor.
1.2 Veniturile
operatorilor se constituie prin încasarea de la utilizatori, sub formă de
prețuri sau tarife, a sumelor reprezentând contravaloarea serviciilor
furnizate/prestate și, după caz, din alocații de la bugetele locale, cu
respectarea următoarelor principii:
a) asigurarea
autonomiei financiare a operatorului;
b) asigurarea rentabilității
și eficienței economice;
c) asigurarea
egalității de tratament a serviciilor de utilități publice în raport cu alte
servicii publice de interes general;
d) recuperarea
în totalitate de către operatori a costurilor furnizării/prestării serviciilor.
1.3 Prețurile și tarifele aferente
serviciilor de utilități publice se fundamentează, cu respectarea metodologiei
de calcul stabilite de autoritățile de reglementare competente, pe baza
cheltuielilor de producție și exploatare, a cheltuielilor de întreținere și
reparații, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active
corporale și necorporale, a costurilor pentru protecția mediului, a costurilor
financiare asociate creditelor contractate, a costurilor derivând din contractul
de delegare a gestiunii, și includ o cotă de profit.
Politica
tarifara trebuie să asigure, pe de o parte, sursele necesare pentru operare,
dezvoltare, modernizare și/sau baza-suport a contractării de credite
rambursabile ori parțial rambursabile, iar, pe de altă parte, să nu se
depășească limitele de suportabilitate ale populației.
2.
Principii specifice zonei geografice
Tarifele practicate
pentru serviciile de apă și de canalizare se bazeaza pe principiul acoperirii
tuturor costurilor aferente activităților:
-
costuri de operare;
-
costuri de întreținere și reparații;
-
costuri financiare;
-
redevența;
-
realizarea de investiții;
-
plata serviciului datoriei aferente
creditelor contractate (incluzând ratele scadente, dobânzile și comisioanele
aferente);
-
impozite și taxe
-
alte costuri
2.2
Corelarea cu gradul de suportabilitate
Prețurile și tarifele includ o cotă de
profit stabilită conform legii.
La agentii economici (societati comerciale) in Contul de profit si pierdere
cheltuielile totale includ numai cheltuielile activitatii curente, si nu
cuprind cheltuielile de investitii. Prin urmare, in cazul
societatilor comerciale, investitiile se realizeaza din profitul reinvestit.
Profitul realizat de societatile comerciale cu capital de stat, cum este si
cazul SC Compania Aquaserv SA, se utilizeaza conform OG 64/2001 si OUG 198/2005
pentru investitii, reabilitari, modernizari a sistemelor de apa-canal din
domeniul public al localitatilor precum si pentru dotarea operatorului cu bunuri
proprii pentru asigurarea furnizarii serviciilor conform obligatiilor din
contractul de delegare a gestiunii.
Structura tarifelor
și nivelele de tarifare trebuie să descurajeze risipa și consumul în exces, și
trebuie să fie stabilite ținând cont de gradul de suportabilitate al
consumatorilor. În cazul în care gradul de suportabilitate al consumatorilor nu
permite stabilirea unor prețuri și tarife față de aceștia care să acopere toate
elementele prevăzute mai sus, Operatorul si
Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara vor cădea de acord asupra
diminuării diferitelor elemente de cost, astfel încât echilibrul financiar al
operatorului să fie menținut și utilizatorii să plătească prețuri și tarife la
gradul de suportabilitate.
-
alimentare cu apa
potabila
-
canalizare epurare
ape uzate menajere
-
canalizare ape
pluviale
Începând cu anul 2012 Operatorul
aplică prețuri și tarife unice la apă și canal pe întreaga arie de operare.
Pentru atingerea prețurilor și tarifelor unice, precum si pentru crearea
condițiilor financiare necesare implementării investițiilor prin POS Mediu, în
fiecare localitate se vor efectua modificări de prețuri și tarife in termeni
reali, așa cum se arată în anexa
1.
Modificările de prețuri și tarife în
termeni reali prevăzute în ANEXA 1 sunt rezultate din Analiza Cost Beneficiu,
componentă a documentației pentru obținerea finanțării din Fonduri de Coeziune,
și nu includ costurile aferente Garanțiilor și Asigurărilor prevăzute în
Contractul de Delegare.
Modificările de prețuri și tarife în
termeni reali prevăzute în ANEXA 1 pot fi revizuite și în funcție de evaluarea
riscului de către Instituția Cofinanțatoare a investițiilor prin POS Mediu.
Modificările prevăzute la acest
punct 2.4 sunt acceptate ca modificări în termeni reali, fără a mai fi necesare alte fundamentări sau
calcule la data aplicării lor.
Operatorul va solicita avizul ANRSC pentru aceste
modificari a prețurilor și tarifelor și le va pune în aplicare în baza avizului
ANRSC și a aprobarilor prevazute de lege.
În orice localitate, care nu este
menționată în Anexa 1 și in care operarea potrivit Contractului de delegare
începe înainte de unificarea prețurilor/tarifelor, se vor aplica prețurile și
tarifele valabile la acea dată în zona ei geografică precum și creșterile în
termeni reali prevăzute pentru acea zonă. În orice localitate, care nu este
menționată în Anexa 1 și in care operarea potrivit Contractului de delegare
începe după unificarea prețurilor/tarifelor, se vor aplica prețurile și
tarifele unice precum și creșterile în termeni reali prevăzute pentru intreaga
arie de operare.
La data unificării
prețurilor/tarifelor și de fiecare dată când se ajustează sau se modifică
prețurile/tarifele unice, chiar dacă una sau mai multe Autorități Publice
Locale membre ale A.D.I. aprobă alte nivele de prețuri/tarife decât cele
propuse, Operatorul este obligat de a pune în aplicare pe întreaga arie de
operare acele nivele ale prețurilor/tarifelor care se aprobă în adunarea
generală al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Aquainvest Mureș și sunt
avizate de ANRSC.
2.5
Ajustarea preturilor/tarifelor
Prețurile și tarifele la apă și
canal vor fi ajustate cu inflația semestrial, cu începere din 1 ianuarie și 1
iulie al fiecărui an. Ca bază de pornire pentru ajustări se va folosi ultimul
indice de preț luat în calcul la ajustarea precedentă, menționată în avizul
ANRSC.
În perioada în care sunt prevăzute
și modificări în termeni reali, indicele total de variație a
prețurilor/tarifelor se va determina prin înmulțirea indicelui de variație în
termeni reali cu indicele de variație datorată inflației.
Alte ajustări și/sau
modificări a prețurilor și tarifelor pe care Operatorul este autorizat să le
practice pe durata derulării Contractului de Delegare se fac în conformitate cu
dispozițiile legale în vigoare și cu prevederile din acordurile de împrumut și
programele internaționale la care Operatorul este sau va fi parte.
2.6 Modificarea preturilor/tarifelor
În afară de cazurile
specificate la punctele 2.4 și 2.5 de mai sus, în baza Planului de Afaceri la
care se face referire în Contractul de Delegare, Operatorul poate cere
modificarea prețurilor/ tarifelor la apa și canalizare, în cazul în care
tarifele aprobate aplicabile la un moment dat nu acoperă toate elementele
prevăzute la punctul 2.1 de mai sus. În acest caz Operatorul va înainta
documentația necesară pentru modificarea tarifelor astfel încât noile tarife să
acopere:
-
obligațiile Operatorului ce decurg din
Acordul/Contractul/Memorandumul de finanțare a programelor MUDP I, ISPA și
SAMTID si alte Acorduri/Contracte de Împrumut la care Operatorul este parte
-
redevența care este destinată plății Serviciului
Datoriei
-
nevoile financiare ale Operatorului constatate dintr-o
reanalizare a obligațiilor, a rezultatelor sale, în contextul îndeplinirii
condiționalităților ce decurg din Acordurile/Contractele de Împrumut la care
este parte
-
impactul cursului de schimb valutar asupra
împrumuturilor și disponibilităților în valută
-
creșteri de prețuri la energie electrică, gaz,
combustibili, etc.
-
modificarea costurilor principalelor materii prime și
materiale care influențează echilibrul financiar al Operatorului
-
creșterea costurilor operaționale ca urmare a
modificărilor în legislație sau îmbunătățirea tehnologiilor și a operării
sistemelor de apa-canal precum și aplicării prevederilor Contractului de
Delegare
-
reducerea volumului de vânzări cu mai mult de 5% în
cursul unui an
-
condiționalitățile incluse în decizia/contractul nou de
finanțare pentru obținerea finanțării din fonduri de coeziune sau de la bugetul
de stat sau din alte fonduri
-
condiționalitățile incluse în contractele noi de
împrumut pentru co-finanțarea proiectelor finanțate din fonduri de coeziune sau
alte fonduri
-
impactul strategiilor viitoare de investiții în
conformitate cu master planul
-
alte obligatii legale sau contractuale ale Operatorului
2.7
Corelarea cu nivelul serviciilor si Aria Delegarii
Prețurile și tarifele care rezultă
din aplicarea prevederilor punctelor 2.4 și 2.5 de mai sus sunt valabile pentru
nivelul de servicii și Aria delegării în care se operează la data semnării
Contractului de delegare. Dacă nivelul de servicii sau Aria delegării in care
se operează efectiv se modifică (ex. Intrarea/ieșirea de membrii în/din
Asociație sau inceperea operării in noi zone despre care nu există date la
semnarea Contractului de delegare etc.), Părțile Contractului de Delegare
procedează la revizuirea prețurilor și tarifelor.
Odată cu aplicarea
prețurilor/tarifelor unice, Operatorul are obligația de a prezenta Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara metodologia de calcul a tarifelor de
apă și canalizare înaintea fiecărei majorări. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Aquainvest Mureș, are obligația ca în
termen de 30 zile de la depunerea documentației de către Operator, să prezinte
acestuia eventualele obiecțiuni la modalitatea de calcul a tarifelor de apă și
canalizare. În cazul în care Asociatia de Dezvoltare
Intercomunitară Aquainvest Mureș nu prezintă eventualele obiectiuni în
termenul stipulat, are obligația să aprobe noile tarife propuse, în termen de
60 de zile de la data depunerii documentației de către operator. În cazul în
care Asociatia de Dezvoltare Intercomunitară Aquainvest Mureș nu prezintă un
răpuns în termenul stipulat de 60 de zile se va considera că aceasta a
aprobat/acceptat noile tarife.
Rata de
suportabilitate este reglementata prin Hotărârea de Guvern Nr. 246 din 16 februarie 2006 pentru
aprobarea Strategiei naționale privind accelerarea dezvoltării serviciilor
comunitare de utilități publice.
Strategia națională
privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice, are
ca obiectiv fundamental îndeplinirea angajamentelor care vizează domeniul
serviciilor comunitare de utilități publice pe care România și le-a asumat prin
Tratatul de aderare
Rata de suportabilitate este
tratata la punctul 6.3.5. din anexa 1
Rata de suportabilitate este procentajul din venitul
mediu lunar al familiei (gospodăriei) cheltuit pe o categorie de servicii
comunitare de utilități publice (nivelul facturii medii lunare împărțit la
venitul mediu lunar al gospodăriei exprimat în procente).
Formula de calcul a Ratei de
suportabilitate specificata la punctul 6.3.5. din anexa 1
Rata
de suportabilitate (%) = Total factură pe lună / Venitul mediu x 100
Nivelul general recomandat la
punctul 6.3.5. din anexa 1
3.2 Valoarea totala a facturii pe luna pentru o gosdpodarie
Pentru verificarea ratei
suportabilitatii a tarifelor Valoarea
totala a facturii pe luna pentru o gosdpodarie se calculează luând in calcul urmatoarele elemente:
·
tarifele serviciilor
cu TVA
·
un consum mediu
zilnic de apa pe persoana (orientativ 110 litri/persoana/zi in mediul urban,
ceea ce inseamna 3,35 mc/persoana/lună)
·
numarul mediu de
persoane din gospodarii in judetul Mures(http://www.mures.insse.ro ):
-
media pe judetul Mures -
2,867 pers/gospodarie
- in zona
- in zona rurala - 2,946 pers/gospodarie
·
o cantitate medie de
apa pluviala colectata de pe suprafata unei gospodarii in functie de suprafata medie
construita de 80 mp/gospodarie si cantitatea statistica de apa pluviala medie
pe an de 0,3 mc/mp/an. Rezulta de aici o cantitate medie lunara de apa pluviala
colectata facturata pe gospodarie de 80 mp * (0,3 mc/mp/an / 12) = 2 mc/luna.
Consumul mediu zilnic de apa este de 100-150 litri/persoana/zi la nivel
european specificat si in dictionarul Wikipedia (http://ro.wikipedia.org/wiki/Apă_potabilă). Pentru zona rurala se considera un consum mai mic datorita utilizarii si
altor surse de apa (fantani). Consumul zilnic de
apa pe persoana acopera in general urmatoarele nevoi:
-
3-4 litri pentru baut si gatit
-
4-7 litri pentru spalarea mainilor
-
5-7 litri pentru spalarea vaselor
-
5-10 litri pentru curatenie
-
10-20 litri pentru spalat
-
25-30 litri pentru toaleta
-
40-70 litri pentru baie si dus
Intr-o gospodarie unde consumul este mai mare decat cel rational
aratat anterior, este bine sa se verifice instalatiile interioare. Daca
garniturile nu sunt etanse, daca robinetul sau rezervorul de apa al toaletei
are mici scapari se va consuma o cantitate mult mai mare de apa. In 24 de ore un robinet defect din care apa picura cu o picatura pe secunda
duce la o pierdere de
3.3 Venitul mediu lunar al unei gospodării
La stabilirea Venitului mediu lunar al unei gospodării
se utilizeaza urmatoarele elemente:
-
Date
statistice pentru ultimii ani privind veniturile gospodariilor in mediul urban
si mediul rural la nivel national si regiunea Centru a tarii
- Cresteri prognozate de Comisia Nationala de Prognoza
(CNP) pentru judetul Mures privind castigurile salariale medii (http://www.cnp.ro).
4.
Estimarea pretului/tarifelor unice in orizontul anului 2015
Prin aplicarea prevederilor
urmatoarelor puncte din prezenta Politica Tarifara
2.3 Preturi/Tarife Initiale
2.4 Preturi/Tarife Unice cresteri in termeni reali conform Anexei 1
2.5
Ajustarea Preturilor/Tarifelor considerand o inflatie anuala de 5% in
perioada 2010-2015
se
pot estima pretul/tarifele la sfarsitul anului 2015 conform urmatoarei formule:
Pret 2015 = Pret 2010 * (indice de crestere in
termeni reali 2010_2015) * (indice de inflatie
2010_2015)
unde:
-
indicele de inflatie
2010_2015 estimat = 1,05 * 1,05 * 1,05 * 1,05 * 1,05 * 1,05 = 1,34 adica o inflatie
anuala de 5% in fiecare an in perioada 2010_2015 inseamna o inflatie cumulata
pe 6 ani de 34%
-
indicele de crestere in
termeni reali 2010_2015 cumulat pe 6 ani se determina prin inmultirea indicelor
de crestere in termeni reali din fiecare an
In concluzie, pretul/tarifele unice
(fara TVA) la finele anului 2015, estimate in baza unei inflatii anuale de 5%
si cresterile in termeni reali din Anexa 1, vor fi urmatoarele pe intreaga arie
de operare:
Pret apa potabila estimat la sfarsitul anului 2015 = 3,39 lei/mc
Tarif canalizare menajera estimat la sfarsitul anului 2015 = 2,93 lei/mc
Tarif
canalizare pluviala estimat la sfarsitul anului 2015 = 0,90 lei/mc
Preturile/tarifele unice pentru sfarsitul fiecarui an in
perioada 2012_2015, estimate in baza unei inflatii anuale de 5% si cresterile
in termeni reali din Anexa 1, vor fi urmatoarele pe intreaga arie de operare:
Lei/mc fara TVA |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
Pret estimat apa potabila |
2,73 |
2,93 |
3,17 |
3,39 |
Tarif estimat canalizare
menajera |
1,92 |
2,29 |
2,64 |
2,93 |
Tarif estimat canalizare
pluviala |
0,78 |
0,82 |
0,86 |
0,90 |
La data fiecarei modificari/ajustari preturile/tarifele
se vor recalcula in functie de inflatia oficiala comunicata de Institutul
National de Statistica si Studii Economice.
Pentru apă potabilă
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
|
Targu Mures WSS |
Targu Mures |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sangeorgiu de Mures |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Cristesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sancraiu de Mures |
- |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Pogaceaua |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Panet |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Band |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Craiesti |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Raciu |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Sincai |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Santana de Mures |
- |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sarmasu |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Ungheni |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sanpetru de Campie |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Ceuasu de Campie |
-18,22% |
-14,29% |
-19,67% |
2,90% |
2,05% |
|
Ernei |
- |
- |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Livezeni |
- |
- |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Corunca |
- |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Tarnaveni WSS |
Tarnaveni |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Adamus |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Ganesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Bagaciu |
- |
- |
- |
- |
2% |
Sighisoara WSS |
Sighisoara |
9,82% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Albesti |
9,82% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Ludus WSS |
Ludus |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Bichis |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Bogata |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Atintis |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Chetani |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sanger |
- |
- |
- |
- |
2% |
Iernut WSS |
Iernut |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Cucerdea |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Sanpaul |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Ogra |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Iclanzel |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Cristuru Secuiesc
WSS |
Cristuru Secuiesc |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Porumbeni |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Avramesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Reghin WSS |
Reghin |
10,00% |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Gornesti |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Breaza |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Faragau |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Suseni |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Solovastru |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Petelea |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Voivodeni |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Bala |
- |
- |
- |
- |
2% |
|
Lunca |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Batos |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Ideciu de Jos |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
|
Gurghiu |
- |
12,99% |
9,50% |
3,00% |
2,00% |
Bistra Muresului
WSS |
Deda |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Alunis |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Rusii-Munti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
|
Brancovenesti |
1,60% |
2,20% |
2,20% |
3,00% |
2,00% |
Valea Nirajului WSS
|
Miercurea Nirajului |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Magherani |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Bereni |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Vargata |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Pasareni |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Galesti |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Gheorghe Doja |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Craciunesti |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
|
Acatari |
|
|
|
3,00% |
2,00% |
Alti Operatori
(Distribuitori) |
|
3.50% |
2.00% |
2.00% |
3.00% |
2.00% |
Pentru canalizarea menajeră
|
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
|
Cluster Targu
Mures |
Targu Mures |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Sangeorgiu de Mures |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Sancraiu de Mures |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Cristesti |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Santana de Mures |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Ungheni |
0,00% |
10,50% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Livezeni |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Corunca |
-8,70% |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Tarnaveni |
Tarnaveni |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Adamus |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Ganesti |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Sighisoara |
Sighisoara |
11,00% |
13,16% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Albesti |
11,00% |
13,16% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Ludus |
Ludus |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Iernut |
Iernut |
11,00% |
13,16% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Cristuru
Secuiesc |
Cristuru Secuiesc |
0,00% |
-2,02% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Cluster Reghin |
Reghin |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Solovastru |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Ideciu de Jos |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Gurghiu |
20,00% |
44,08% |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Sincai |
Sincai |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Sarmasu |
Sarmasu |
- |
- |
13,00% |
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Valea Nirajului |
Miercurea Nirajului |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Magherani |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Bereni |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Vargata |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Pasareni |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Galesti |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Gheorghe Doja |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Craciunesti |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
|
Acatari |
|
|
|
13,40% |
10,00% |
5,70% |
Alti Operatori
(Distribuitori) |
|
5.50% |
13.00% |
13.00% |
13.40% |
10.00% |
5.70% |
Nota pentru apa potabila si canalizare menajera:
-
pentru localitatile in
care operarea incepe in 2012 sau dupa, pentru inceput se vor practica
preturile/tarifele unice in acel moment, la care se aplica ulterior cresterile
in termeni reali al pretului/tarifului unic
Pentru canalizarea pluvială
|
2010 |
2011 |
2012 |
|
Cluster Targu
Mures |
Targu Mures |
- |
- |
- |
|
Sangeorgiu de Mures |
- |
- |
- |
|
Sancraiu de Mures |
- |
- |
- |
|
Cristesti |
- |
- |
- |
|
Santana de Mures |
- |
- |
- |
|
Ungheni |
- |
- |
- |
|
Livezeni |
- |
- |
- |
|
Corunca |
- |
- |
- |
Cluster Tarnaveni |
Tarnaveni |
- |
3,50% |
4,70% |
|
Adamus |
- |
3,50% |
4,70% |
|
Ganesti |
- |
3,50% |
4,70% |
Cluster Sighisoara |
Sighisoara |
- |
13,16% |
13,86% |
|
Albesti |
- |
13,16% |
13,86% |
Cluster Ludus |
Ludus |
- |
3,50% |
4,70% |
Cluster Iernut |
Iernut |
- |
3,50% |
4,70% |
Cluster Cristuru
Secuiesc |
Cristuru Secuiesc |
- |
13,16% |
13,86% |
Cluster Reghin |
Reghin |
- |
- |
- |
|
Solovastru |
- |
- |
- |
|
Ideciu de Jos |
- |
- |
- |
|
Gurghiu |
- |
- |
- |
Sincai |
Sincai |
- |
- |
- |
Sarmasu |
Sarmasu |
- |
- |
- |
Valea Nirajului |
Miercurea Nirajului |
- |
- |
- |
|
Magherani |
- |
- |
- |
|
Bereni |
- |
- |
- |
|
Vargata |
- |
- |
- |
|
Pasareni |
- |
- |
- |
|
Galesti |
- |
- |
- |
|
Gheorghe Doja |
- |
- |
- |
|
Craciunesti |
- |
- |
- |
|
Acatari |
- |
- |
- |
Nota pentru canalizarea pluviala:
-
in localitatile in care
tariful in 2010 este cel mai mare din regiunea de operare nu sunt prevazute
cresteri in termeni reali
- in localitatile in care in 2010 nu se presteaza acest serviciu, nu sunt
prevazute cresteri in termeni reali intrucat la inceperea prestarii acestor servicii
se vor aplica tarifele cele mai mari aplicabile la aceea data in regiunea de
operare
- in localitatile la care tarifele in 2010 sunt sub cel maxim din aria de
operare s-au prevazut cresteri in termeni reali, astfel incat in 2012 sa se
atinga acelasi tarif unic pe intreaga arie de operare