ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ PROIECT
CONSILIUL JUDEȚEAN
din_____________________2011
privind
aprobarea numărului de personal, a organigramei și statului de funcții
pentru
aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș
Consiliul
Județean Mureș,
Analizând
Expunerea de motive nr. 6752 din 21.04.2011 a Serviciului Resurse Umane, privind
aprobarea
numărului de personal, a organigramei și statului de funcții pentru aparatul de
specialitate al Consiliului Județean Mureș,
În aplicarea prevederilor art.36 din
Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu
modificările și completările ulterioare,
Cu respectarea prevederilor art.III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010
pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice
locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
Având în
vedere avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr._____
din____________2011,
În
temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. a, alin. (2) lit.c și respectiv
ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001,
republicată, cu modificările și completările ulterioare,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se aprobă organigrama
și statul de funcții ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean
Mureș, cu un număr de 150 de posturi, conform anexelor 1 și 2,
care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Cu data prezentei se abrogă Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr.110/12.08.2010 privind aprobarea numărului de
personal, a organigramei și statului de funcții ale aparatului de
specialitate al Consiliului Județean Mureș.
Art.3. Cu ducerea la îndeplinire a
prezentei hotărâri se însărcinează: Serviciul Resurse Umane și Direcția Economică
din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
Lokodi Edita Emöke SECRETAR,
Aurelian Paul Cosma
-avizat sub condiția
primirii avizului
favorabil de
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr. 6752 din 21.04. 2011
EXPUNERE DE MOTIVE
la
proiectul de hotărâre privind aprobarea numărului de personal, a organigramei
și statului
de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș
În
aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru
modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale,
precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.110 din 12 august 2010, modificată prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.161/2010, s-au aprobat organigrama și statul de funcții pentru
Consiliului Județean Mureș, cu un număr total de 150 de posturi, după cum
urmează:
- Funcții de demnitate publică alese - 3 ;
- Funcții publice de
conducere - 15;
- Funcții publice de execuție - 109;
- Personal contractual de conducere - 1;
- Personal contractual de execuție - 22.
Ordonanță
de Urgență a Guvernului nr. 7 din 2
februarie
Conducătorul
structurii de specialitate din cadrul aparatelor consiliilor județene sau
primăriilor are statutul de arhitect-șef și reprezintă autoritatea tehnică în
domeniul amenajării teritoriului și urbanismului din cadrul administrației
publice județene și locale.
Acesta desfășoară o
activitate de interes public, a cărei scopuri principale sunt: dezvoltarea
durabilă a comunității, coordonarea activităților de dezvoltare teritorială,
amenajarea teritoriului și urbanism, protejarea valorilor de patrimoniu și a
calității arhitecturale la nivelul unității administrativ-teritoriale. Arhitectul-șef nu poate fi subordonat unui alt
funcționar public din cadrul aparatului de specialitate al președintelui
consiliului județean sau al primarului, indiferent de tipul structurii pe care
o conduce, direcție generală, direcție sau serviciu.
În
aplicarea prevederilor legale mai sus amintite, față de organigrama anterior
aprobată
Ø
se reduc două funcții
publice din cadrul Compartimentului Baza de Date - Direcția Tehnică și
Ø
se majorează cu două
funcții publice structura Compartimentului Planificare Teritoriu, Urbanism și
GIS
Redimensionarea
celor două structuri este impusă de creșterea volumului activităților
de amenajare a teritoriului și de urbanism, ca:
Menționăm
că, cele două posturi noi din structura Direcției Amenajare Teritoriu și
Urbanism vor avea în principal atribuții de întreținere, extindere și
dezvoltare a bazei de date urbane și teritoriale iar structurarea pe categorii
a celor 160 de posturi din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului
Județean Mureș, avizată de ANFP în luna august 2010 și prezentată la alin.(1)
din prezenta expunere de motive rămâne neschimbată.
Având
în vedere cele de mai sus se supune spre aprobarea proiectul de hotărâre
privind aprobarea numărului de posturi, a organigramei și statului de funcții
pentru aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
p.
PREȘEDINTE,
Szabó Árpád
VICEPREȘEDINTE