ROMÂNIA PROIECT
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
din
_____________2011
pentru stabilirea
unor măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management
pentru ocuparea
postului de director-manager, persoană fizică, al
Ansamblului Artistic
Profesionist Mureșul
Consiliul Județean Mureș,
Văzând expunerea de motive a Serviciului
Resurse Umane nr. 6795/21.04. 2011,
În conformitate cu prevederile
Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/2008 privind managementul
instituțiilor de cultură, aprobată prin Legea nr.269/2009 și ale Hotărârii
Guvernului nr.1301/2009 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și
desfășurare a concursului de proiecte de management, a evaluării
managementului, modelului-cadru al raportului de activitate, precum și
modelului-cadru recomandat pentru contractele de management, pentru instituțiile
publice de cultură,
În temeiul dispozițiilor art. 97
alin. (1) din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală,
republicată, cu modificările și completările ulterioare,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1 Se aprobă condițiile de participare la
concurs, caietul de obiective, bibliografia, regulamentul de organizare și
desfășurare a concursului de proiecte de management organizat în vederea
ocupării postului de director-manager, persoană fizică, al Ansamblului Artistic
Profesionist Mureșul, conform anexelor 1,
2, 3
și 4, care fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.2 Se aprobă componența Comisiei de concurs de
proiecte de management din următorii membri:
1.
Szabo Zsuzsanna - Universitatea Petru
Maior Târgu Mureș
2.
Murvai Olga - prof.univ.dr.
Universitatea Sapientia
3. Dohotariu
Monica Mihaela Centrul Județean Pentru Cultură Tradițională și Educație
Artistică Mureș
4.
Pop Angela - Muzeul Județean Mureș;
5.
Popa Elena Consiliul Județean Mureș;
6.
Iordache Mihaela Daniela Consiliul Județean Mureș.
Art.3
(1) Se aprobă componența Comisiei de soluționare a contestațiilor din următorii
membri:
1. Iosib Viorel Director executiv Direcția Juridică
și Administrație Publică;
2. Nemeș Genica Șef Serviciu Juridic;
3. Lefter Erika consilier juridic Serviciul Juridic.
(2) Secretariatul comisiilor de concurs și de
soluționare a contestațiilor este asigurat de
Radu Teodora consilier în cadrul Serviciului Resurse Umane.
Art.4
Pentru activitatea depusă, membrii comisiilor de concurs și de soluționare a
contestațiilor, precum și secretariatul acestora beneficiază de o indemnizație
în cuantum de 10% din indemnizația ordonatorului principal de credite.
Art.5
În situația în care postul de director-manager, persoană fizică, al Ansamblului
Artistic Profesionist Mureșul nu se va ocupa în urma concursului,
Președintele Consiliului Județean Mureș, prin dispoziție, va stabili un nou
calendar de desfășurare a concursului, cu respectarea termenelor legale și va
relua în mod repetat procedura, până la ocuparea postului.
Art.6 De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri
răspund Serviciul Resurse Umane și persoanele nominalizate la art.2 și 3.
AVIZAT PENTRU LEGALITATE,
Lokodi Edita Emőke SECRETAR
Aurelian Paul Cosma
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL
JUDEȚEAN
Serviciul
Resurse Umane
Nr. 6795 din
21.04. 2011
EXPUNERE DE MOTIVE
la proiectul de hotărâre
pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului
de proiecte de
management pentru ocuparea postului de director-manager al
Ansamblului Artistic
Profesionist Mureșul
Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr.189/25 noiembrie 2008 privind managementul
instituțiilor publice de cultură aprobată cu modificări prin Legea nr.269/7
iulie 2009, stabilește cadrul juridic privind managementul instituțiilor
publice de cultură care organizează și desfășoară activități cultural-artistice
sau oferă servicii culturale.
Prin
Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.164/25 noiembrie 2010, domnul Barabási Attila a fost numit pentru
exercitarea temporară a funcției de director al Ansamblului Artistic
Profesionist Mureșul, până la ocuparea prin concurs a postului.
În
conformitate cu prevederile legale mai sus enunțate, pentru încredințarea
managementului instituțiilor publice de cultură, organele administrației
publice locale în subordinea cărora funcționează, organizează concurs de
proiecte de management.
Potrivit prevederilor art.6 din OUG
nr.189/2008, pregătirea concursului de proiecte de management constă în:
a) elaborarea
și aprobarea regulamentului de organizare și desfășurare a concursului, de soluționare
a contestațiilor precum și a caietului de obiective;
b) desemnarea
componenței comisiei de concurs și a celei de soluționare a contestațiilor.
Caietul
de obiective se întocmește de către autoritate ținând cont de obiectivele și
misiunea instituției publice de cultură, de evoluțiile economice și
socioculturale ale comunității în care instituția publică își desfășoară
activitatea și cuprinde prevederi organizatorice, financiare și tehnice privind
proiectul de management.
Prin
caietul de obiective se solicită candidaților:
a) analiza
socioculturală a mediului în care își desfășoară activitatea instituția publică
de cultură și propuneri privind evoluția acesteia în sistemul instituțional
existent;
b) analiza
activității instituției publice de cultură, și în funcție de specific,
propuneri privind îmbunătățirea acesteia;
c) analiza
organizării instituției publice de cultură și propuneri de reorganizare și/sau
restructurare, după caz;
d) analiza
situației economico-financiare a instituției publice de cultură;
e) strategia,
programele și planul de acțiune pentru îndeplinirea misiunii specifice a
instituției publice de cultură, conform sarcinilor și obiectivelor formulate de
autoritate;
f) o
previziune a evoluției economico-financiare a instituției publice de cultură,
cu o estimare a resurselor financiare, necesare, spre a fi alocate de către
autoritate.
Conform
prevederilor art.9 din actul normativ mai sus menționat, autoritatea stabilește
termenele pentru depunerea proiectelor de management și a mapelor de concurs,
precum și datele privind desfășurarea etapelor de concurs.
Pentru desfășurarea concursului de
proiecte de management, la nivelul autorității se înființează comisia de
concurs, alcătuită din specialiști în domeniu persoane care nu au un contract
de muncă încheiat cu autoritatea sau ori cu instituția publică de cultură
pentru care se organizează concursul de proiecte de management, precum și din
reprezentanți ai autorității, al căror număr nu poate depăși o treime din
numărul total al membrilor comisiei de concurs.
În vederea soluționării contestațiilor
depuse de candidați, la nivelul autorității se înființează comisii de
soluționare a contestațiilor, în care nu pot fi numiți membri care au făcut
parte din comisia de concurs.
Având în vedere cele de mai sus, se
supune spre dezbatere și aprobare proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor
măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea
postului de director-manager al Ansamblului Artistic Profesionist Mureșul.
p.
PREȘEDINTE,
Szabó Árpád
VICEPREȘEDINTE