ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ PROIECT
CONSILIUL JUDEȚEAN
din_____________________2011
privind
aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a
Regulamentului
de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate
al Consiliului Județean Mureș
Consiliul
Județean Mureș,
Analizând
Expunerea de motive nr._______din __________
În aplicarea prevederilor art.36 din
Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu
modificările și completările ulterioare,
Cu respectarea prevederilor art. III din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010
pentru modificarea și completarea Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice
locale, precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare,
Având în
vedere avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr._____
din____________2011,
În
temeiul dispozițiilor art.91, alin.(1) lit. a, alin. (2) lit.c și respectiv
ale art.97, alin.(1) din Legea administrației publice locale nr.215/2001,
republicată, cu modificările și completările ulterioare,
h o t ă r ă ș t e :
Art.1. Se aprobă
organigrama, statul de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare
ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, cu încadrarea în
numărul maxim de 150 de posturi, conform anexelor 1, 2
și 3, care fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.2. Cu data prezentei se abrogă
Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.110/12.08.2010, privind aprobarea
numărului de personal, a organigramei și statului de funcții ale aparatului
de specialitate al Consiliului Județean Mureș, așa cum a fost
modificată prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.63/2011 privind aprobarea modificării statului de funcții al
aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș și respectiv Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr.137/30.09.2010 privind aprobarea Regulamentului
de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului
Județean Mureș.
Art.3.
Prevederile anexei 3 la prezenta hotărâre - Regulamentului de organizare și
funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș vor fi
aduse la cunoștința personalului din aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș, prin grija secretarului județului, a directorilor executivi ai
direcțiilor de specialitate și a șefilor de servicii.
Art.4.
De ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri răspunde Serviciul Resurse Umane
din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș.
Lokodi Edita
Emöke SECRETAR,
Aurelian Paul
Cosma
Cu condiția primirii avizului favorabil din
partea ANFP
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
SERVICIUL RESURSE UMANE
Nr.______ din ________ 2011
EXPUNERE DE MOTIVE
la
proiectul de hotărâre privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului
de funcții
și a Regulamentului de organizare și
funcționare pentru aparatul de specialitate
al Consiliului Județean Mureș
În
aplicarea prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.63/2010 pentru
modificarea și completarea Legii nr.273/2006 privind finanțele publice locale,
precum și pentru stabilirea unor măsuri financiare, prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.110 din 12 august 2010, modificată prin Hotărârea Consiliului
Județean Mureș nr.161/2010, și respectiv Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.63/2011, s-au aprobat organigrama și statul de funcții pentru aparatul de
specialitate al Consiliului Județean Mureș, cu un număr total de 150 de
posturi.
Ordonanță
de Urgență a Guvernului nr. 7 din 2
februarie
Conducătorul
structurii de specialitate din cadrul aparatelor consiliilor județene sau
primăriilor are statutul de arhitect-șef și reprezintă autoritatea tehnică în
domeniul amenajării teritoriului și urbanismului din cadrul administrației
publice județene și locale.
Acesta desfășoară o
activitate de interes public, a cărei scopuri principale sunt: dezvoltarea
durabilă a comunității, coordonarea activităților de dezvoltare teritorială,
amenajarea teritoriului și urbanism, protejarea valorilor de patrimoniu și a
calității arhitecturale la nivelul unității administrativ-teritoriale. Arhitectul-șef nu poate fi subordonat unui
alt funcționar public din cadrul aparatului de specialitate al președintelui
consiliului județean sau al primarului, indiferent de tipul structurii pe care
o conduce, direcție generală, direcție sau serviciu.
În
aplicarea prevederilor legale mai sus amintite, față de organigrama anterior
aprobată:
Ø
se reduc două funcții
publice din cadrul Compartimentului Baza de Date - Direcția Tehnică și
Ø
se majorează cu două
funcții publice structura Compartimentului Planificare Teritoriu, Urbanism și
GIS
Redimensionarea
celor două structuri este impusă de creșterea volumului activităților
de amenajare a teritoriului și de urbanism,
ca:
Menționăm
că, cele două posturi noi din structura Direcției Amenajare Teritoriu și
Urbanism vor avea în principal atribuții de întreținere, extindere și
dezvoltare a bazei de date urbane și teritoriale iar structurarea pe categorii
a celor 160 de posturi din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului
Județean Mureș, avizată de ANFP în luna august 2010 și prezentată la alin.(1)
din prezenta expunere de motive rămâne neschimbată.
Luând
în considerare modificările intervenite în structura organizatorică a
instituției, după data aprobării Regulamentului de organizare și funcționale al
aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș, aprobat prin
Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.137/2010, schimbările legislative mai
sus amintite, precum și creșterea volumului și complexității sarcinilor
specifice unităților de implementare a proiectelor în etapa actuală se impune
revizuirea Regulamentului de organizare și funcționale al aparatului de
specialitate al Consiliului Județean Mureș.
Având
în vedere cele de mai sus, se supune spre aprobarea proiectul de hotărâre
privind aprobarea Structurii organizatorice, a Statului de funcții și a
Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al
Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE,
Lokodi
Edita Emöke