ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
din 26 mai 2011
privind aprobarea
activităților cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și
implementarea proiectului Echipamente pentru îmbunătățirea
intervențiilor în situații de urgență și a cheltuielilor legate de
proiect
Consiliul Județean
Mureș,
Văzând Expunerea de
motive nr.8257 din 19.V.2011 a Serviciului Dezvoltare Regională,
În conformitate cu
prevederile cuprinse în Secțiunile II.1. și II.3. din Ghidul solicitantului
pentru Axa prioritară
Având în vedere art.
91 alin. (5) lit. a) pct. 8 din Legea nr. 215/2001 privind administrația
publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
În temeiul art. 97
Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu
modificările și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă
activitățile cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea
proiectului Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență
(denumit în continuare Proiect), conform Cererii de finanțare cuprinsă în anexa nr. 1, care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă suportarea de către Consiliul Județean Mureș a sumei
de 219.179 lei, reprezentând
partea județului Mureș din contribuția solicitantului la cheltuielile eligibile
ale Proiectului.
Art.3. Se aprobă
suportarea de către Consiliul Județean Mureș a sumei de 3.100 lei, reprezentând
contribuția județului Mureș de o șesime din valoarea cheltuielilor neeligibile
ale Proiectului, a TVA-ului aferent cheltuielilor neeligibile, precum și a
oricăror costuri suplimentare care pot surveni în perioada implementării
Proiectului.
Art.4. Se aprobă
contribuția de 689.406 lei pentru suportarea TVA-ului aferent cheltuielilor
eligibile ale proiectului, cu recuperarea acestuia de la bugetul de stat.
Art.5. Se aprobă
asigurarea de către Consiliul Județean Mureș a resurselor financiare necesare
implementării optime a Proiectului în condițiile rambursării/decontării
ulterioare a cheltuielilor din instrumente structurale.
Art.6. Utilizatorii finali ai echipamentelor achiziționate în cadrul
Proiectului sunt inspectoratele județene pentru situații de urgență din
Regiunea Centru, indicate în anexa nr. 2, care
face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.7. Transferul echipamentelor achiziționate prin intermediul Proiectului se
va realiza printr-un contract de comodat, încheiat între Asociația de
Dezvoltare Intercomunitară Centrul Transilvaniei și fiecare utilizator final.
Art.8. Prezenta hotărâre se comunică Direcției Dezvoltare Regională, Implementare
Proiecte, Direcției Economică și Asociației de Dezvoltare Intercomunitară
Centrul Transilvaniei.
PREȘEDINTE
Avizat pentru legalitate
SECRETAR
Aurelian Paul Cosma
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ APROB
CONSILIUL JUDEȚEAN PREȘEDINTE,
Direcția Dezvoltare Regională,
Implementare Proiecte Lokodi
Edita Emőke
Nr. / .05.2011
privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul Mureș, în managementul și implementarea proiectului Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență și a cheltuielilor legate de proiect
În
perioada decembrie 2008 mai 2010, județele Regiunii Centru (Alba, Brașov,
Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu), prin Asociația de Dezvoltare
Intercomunitară Centrul Transilvaniei, au implementat proiectul Achiziționare
echipamente specifice pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului
de intervenție în situații de urgență și pentru acordarea asistenței medicale
de urgență și a primului ajutor calificat, în Regiunea 7 Centru. Proiectul
a fost finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară
3 Îmbunătățirea infrastructurii sociale, Domeniul de intervenție 3.3
Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții
în situații de urgență.
În
cadrul acestui proiect, investiția realizată în sistemul integrat de asistență
medicală și tehnică în situații de urgență, în valoare de 35.483.614 lei (fără
TVA), a contribuit la creșterea calității intervențiilor și implicit a
acordării primului ajutor victimelor. Astfel, inspectoratele județene pentru
situații de urgență din cele 6 județe au fost dotate cu 39 de autospeciale și
echipamente pentru dotarea centrului mobil de comandă și control. Autospecialele
achiziționate au contribuit la îmbunătățirea timpilor de răspuns, prin
reducerea acestora de la
Prezentul proiect dorește să continue demersurile inițiate prin proiectul
anterior, pentru dezvoltarea Sistemului Integrat de Asistență Medicală și
Tehnică de Urgență Prespitalicească și Intervenție
Astfel,
în cadrul proiectului se dorește achiziționarea a 44 echipamente specifice,
prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centrul
Transilvaniei. Lista echipamentelor incluse în cererea de finanțare a fost întocmită
pe baza propunerilor inspectoratelor pentru situații de urgență ale județelor Regiunii
Centru. Tipul echipamentelor propuse spre achiziționare și repartizarea
acestora pe fiecare județ este defalcată în tabelul de mai jos:
Nr. crt. |
Tipul autospecialei |
Regiunea Centru |
Mureș |
Alba |
Brașov |
Covasna |
Harghita |
Sibiu |
1 |
Ambulanțe de prim ajutor (tip B2) 4x2 |
4 buc |
- |
1 buc |
- |
1 buc |
- |
2 buc |
2 |
Ambulanțe de prim ajutor (tip B2) 4x4 |
12 buc |
3 buc |
2 buc |
3 buc |
1 buc |
3 buc |
- |
3 |
Ambulanțe de terapie intensivă (tip C) |
2 buc |
1 buc |
- |
1 buc |
- |
- |
- |
4 |
Autospeciale pentru lucrul cu apă și
spumă de capacitate mică - teren |
19 buc |
5 buc |
2 buc |
1 buc |
3 buc |
3 buc |
5 buc |
5 |
Autospeciale pentru lucrul cu apă și
spumă de capacitate mică - camionetă |
3 buc |
- |
2 buc |
- |
1 buc |
- |
- |
6 |
Autospeciale pentru lucrul cu apă și
spumă de capacitate mare 4x4 |
4 buc |
- |
- |
1 buc |
1 buc |
1 buc |
1 buc |
TOTAL |
44 buc |
9 buc |
7 buc |
6 buc |
7 buc |
7 buc |
8 buc |
Valoarea totală a
proiectului, așa cum
rezultă din bugetul anexă
Nr crt |
CHELTUIELI - LEI - |
TOTAL |
Mureș |
Alba |
Brașov |
Covasna |
Harghita |
Sibiu |
1 |
TOTAL PROIECT |
20.356.621,20 |
3.565.026,87 |
3.266.806,87 |
3.386.466,87 |
3.457.146,87 |
3.320.746,87 |
3.360.426,87 |
|
din care: |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
ELIGIBILE |
16.401.630,00 |
2.872.521,67 |
2.632.021,67 |
2.728.521,67 |
2.785.521,67 |
2.675.521,67 |
2.707.521,67 |
|
din care: |
|
|
|
|
|
|
|
2.1 |
- grant |
15.814.763,45 |
2.653.342,83 |
2.579.381,24 |
2.653.342,83 |
2.653.342,83 |
2.622.011,24 |
2.653.342,83 |
2.2 |
- contribuție proprie |
586.866,55 |
219.178,84 |
52.640,43 |
75.178,84 |
132.178,84 |
53.510,43 |
54.178,84 |
3 |
TVA |
3.936.391,20 |
689.405,20 |
631.685,20 |
654.845,20 |
668.525,20 |
642.125,20 |
649.805,20 |
4 |
NEELIGIBILE |
18.600,00 |
3.100,00 |
3.100,00 |
3.100,00 |
3.100,00 |
3.100,00 |
3.100,00 |
În același Ghid al solicitantului, la secțiunea
II.3., este reglementat faptul că documentele anexe ale Cererii de finanțare
sunt Hotărârile Consiliilor Județene componente ale asociației de dezvoltare
intercomunitare, de aprobare a activităților cu care va fi implicat județul în
managementul și implementarea proiectului și a participării cu o cotă parte la
constituirea contribuției proprii a solicitantului (contribuție care să acopere
cheltuielile eligibile necesare pentru implementarea proiectului, cheltuielile
neeligibile și resursele financiare necesare implementării optime a proiectului
în condițiile rambursării/decontării ulterioare a cheltuielilor din instrumente
structurale).
Față de aspectele mai sus arătate, supunem spre aprobare activitățile cu
care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea proiectului
Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență și cheltuielile
legate de Proiect, conform proiectului de hotărâre anexat.
DIRECTOR EXECUTIV
Bățaga Valer
Întocmit: Adriana Buruș, consilier
Verificat: Călin Suciu, șef serviciu