al ședinței de constituire a Consiliului
Județean Mureș
din data de 26 iunie 2004, ora 11.00
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de
ședințe a Consiliului Județean.
La ședință au participat un număr de 34 consilieri,
lipsind domnul consilier Benedek Istvan.
Ordinea
de zi a ședinței s-a publicat în presa locală (Cuvântul liber și Nepujsag) în data de 24 iunie 2004.
Lucrările ședinței sunt deschise de domnul prefect
Ovidiu Natea.
Dl. prefect: Doamnelor și domnilor, avem astăzi un
eveniment deosebit de important, acela de a alege noua structură de conducere a
Consiliului Județean. Conform legislației în vigoare, respectiv a Ordonanței de
Guvern nr.35/2002 și a Legii nr.215/2001, care stabilește numărul de consilieri
în funcție de numărul populației, județului nostru îi revine un număr de 35
consilieri. Am înțeles că sunt prezenți toți cei 35 de consilieri. Îmi revine
sarcina, tot conform legii, de a vă propune pe cel mai vârstnic dintre
consilieri, respectiv dl. Lazăr Lădariu, pentru a
prelua președinția și a conduce lucrările acestei ședințe, ajutat de doi din
cei mai tineri consilieri, respectiv dra Szamcek Mihaela și dl. Mora Akos
Daniel. Îi invit pe cei trei să ia loc la masa prezidiului.
O ultimă informație am primit, dl. Benedek Istvan lipsește, dar
oricum, sunt prezenți majoritatea consilierilor, deci ședința este statutară,
legală.
Dl. consilier Lazăr Lădariu
președinte de vârstă: Domnule prefect, doamnelor și domnilor consilieri,
întotdeauna trebuie să fie unul mai bătrân. Vă mulțumesc pentru încrederea
acordată, pentru că, o spun cu toată sinceritatea, este o cinste să conduci o
ședință de constituire. Voi încerca, cu ajutorul dumneavoastră bineînțeles, să
ducem la bun sfârșit sarcina pe care o avem de îndeplinit în această zi. Pentru
mine este, vă rog să mă credeți, destul de dificilă. Vă mulțumesc!
Doamnelor și domnilor consilieri, vă rog să-mi
permiteți să supun aprobării Dvs. proiectul ordinii de zi a acestei ședințe,
după cum urmează:
1.
Alegerea comisiei de validare
2.
Validarea mandatelor de consilier județean
3.
Depunerea jurământului de către consilierii județeni
4.
Alegerea președintelui și vicepreședinților Consiliului Județean
5.
Aprobarea numărului și componenței comisiilor de specialitate pe
principalele domenii de activitate ale Consiliului Județean
Țin să fac o precizare. Cu toate că există sistemul
de vot electronic, în această ședință de constituire se va apela la procedura
votului prin ridicarea mâinii. Urmează ca la celelalte ședințe să se voteze ca
și până acum, după sistemul electronic.
Vă supun aprobării proiectul ordinii de zi. În
unanimitate a fost aprobată ordinea de zi.
Doamnelor și domnilor, după cum știți, mai ales cei
care ați fost consilieri și în alte mandate, este nevoie de o pauză pentru a se
constitui grupele de consilieri. După cum vedeți, avem în fața noastră,
prezentate de către dl. secretar general al județului, dosarele consilierilor
care au fost aleși, precum și supleanții, așa cum au fost primite de la Biroul
electoral de circumscripție nr.28. Așadar, vă propun să luăm această pauză
pentru a se constitui grupele de consilieri, circa 10 minute.
Da, într-adevăr, grupurile sunt constituite, deci
putem merge mai departe.
1. Alegerea comisiei de validare
La primul punct de pe ordinea de zi, în conformitate
cu prevederile art.4 și 5 din Ordonanța Guvernului nr.35/2002 și art.39 alin.2
din Legea nr.215/2001, se propune alegerea acestei comisii de validare care va
funcționa pe întreaga durată a mandatului. Conform prevederilor legale, această
comisie trebuie formată din 3 5 consilieri. Trebuie să precizez că
propunerile pentru comisia de validare se fac de către grupurile de consilieri
deja constituite. Numărul de locuri cuvenite fiecărui grup este determinat de
numărul de mandate obținute de fiecare grup în cauză, revenind câte un membru
la 7 mandate de consilier, după cum urmează: UDMR 2, PSD 1, PNL + PD 1,
PRM + PUNR 1. Deci, comisia urmează să fie formată din 5 membri. Pentru
votarea acestor propuneri se va proceda la votul prin ridicarea mâinii, cu
precizarea că votează doar consilierii aleși, supleanții nu pot vota decât după
ce vor fi validați de comisia de validare. Având în vedere că în Consiliul
județean sunt 35 de membri, propun ca din comisia de validare să facă parte 5
consilieri.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Vă mulțumesc!
Rog grupurile să facă propuneri din rândul consilierilor
declarați aleși.
Dl. Szalkay Mulțumesc
frumos! Stimate domnule prefect, stimați colegi, stimați invitați, am onoarea
ca în numele fracțiunii UDMR, să propun ca din această comisie de validare să
facă parte dna Magyarosi Erszebet
și dl. Simon Janos.
Dl. Alexandru Frăteanu
Vorbesc în numele grupului PSD, mă bucur că suntem aici astăzi. O întrebare am,
din rândul supleanților pot să facă parte din comisia de validare?
Dl. Lazăr Lădariu Nu!
Supleanții intră în drepturile lor numai după validare. Îl consultăm pe dl.
secretar Togănel.
Dl. secretar general Ioan Togănel
Legea prevede că numai după validare are calitatea de consilier. Până în
prezent are doar calitatea de supleant. Consilier ales este cel comunicat de
Biroul electoral județean.
Dl. Alexandru Frătean În
acest caz o propunem din partea noastră pe dna Iacob Letiția.
Dl. Mihail Antonie Din partea grupului PNL PD îl
propunem pe domnul Sămărghițan Gheorghe. Aș avea și
eu o întrebare. Pentru ca cei care au fost aleși să fie validați, partidele din
care fac parte trebuiau să-și depună, prin mandatarul financiar, bugetul la
Curtea de conturi. Vreau să întreb dacă această condiție de validare este
respectată de partide care au consilieri în Consiliul județean.
Dl. secretar general Ioan Togănel
Într-adevăr, prevederile legii sunt așa cum ați precizat dvs., dar situația
pe țară este la fel ca și în județul Mureș, partidele încă nu au putut să-și
depună decontul privind cheltuielile în campania electorală, în mare parte. De
asemenea, capacitatea Curții de conturi de a verifica aceste deconturi este
limitată. Deci, nu este o decădere din drepturi pentru constituire.
Dl. Amza Mărgărit
Constantin În numele fracțiunii PRM PUNR îl propunem pe domnul Radu Mircea.
Dl. Lazăr Lădariu Mai
sunt alte propuneri? Repet, domnul Szalkay i-a propus
pe dna Magyarosi Erzsebet
și pe dl. Simon Janos, dl. Frăteanu
pe dna Iacob Letiția, dl. Antonie l-a propus pe dl. Sămărghițan Gheorghe iar dl. Amza
l-a propus pe dl. Radu Mircea. În ordinea în care au venit aceste propuneri le
vom supune votului dumneavoastră. Trebuie să precizez că pentru alegerea
comisiei de validare este necesar votul majorității consilierilor prezenți la
ședința de constituire, iar alegerea se face prin vot deschis, exprimat prin
ridicare de mâini.
Așadar, cine este pentru ca din comisia de validare
să facă parte dna Magyarosi Erzsebet?
Împotrivă? Abțineri? Deci este unanimitate.
Cine este pentru ca din comisia de validare să facă
parte dl. Simon Janos? Împotrivă? Abțineri?
Unanimitate.
Cine este pentru ca din comisia de validare să facă
parte dna Letiția Iacob? Împotrivă? Abțineri?
Unanimitate.
Cine este pentru ca din comisia de validare să facă
parte dl. Gheorghe Sămărghițan? Împotrivă? Abțineri?
Unanimitate.
Cine este pentru ca din comisia de validare să facă
parte dl. Radu Mircea? Împotrivă? Abțineri? Unanimitate.
Propun ca această comisie de validare să facă și
operațiunile necesare în cazul desfășurării votului secret pentru alegerea
președintelui și a celor doi vicepreședinți. Dacă sunteți de acord? Împotrivă?
Abțineri? Vă mulțumesc!
Încă o dată vă precizez că atribuțiile acestei
comisii de validare se întind pe întreaga durată a mandatului de 4 ani.
Întrucât comisia de validare urmează să-și aleagă un președinte și un secretar,
vă propun să luăm o pauză de 5 minute.
Doamnelor și domnilor, înainte de a continua
lucrările Consiliului Județean, permiteți-mi să anunț și liderii grupurilor de
consilieri. Grupul de consilieri UDMR îl are lider pe dl. Szalkay
Iosif, la PSD e dl. Frătean, la PNL - PD e dl.
Antonie, iar la grupul PRM + PUNR e dl. Amza. De
asemenea, a fost adoptată Hotărârea nr.1 din 26 iunie 2004 a Consiliului
Județean Mureș privind alegerea comisiei de validare, președinte al acesteia
fiind ales dl. Simon Janos iar secretar dna Iacob Letiția. Domnule președinte, vă rog să dați citire
procesului verbal în urma deciziei comisiei de validare.
Dl Simon Janos,
președintele comisiei de validare Stimați domnule prefect, stimați
consilieri, stimați invitați, sunt două procese verbale, unul este pentru
alegerea președintelui și secretarului iar al doilea este pentru validarea și
invalidarea unor consilieri.
Dl. Simon dă citire proceselor verbale și listei de
consilieri validați.
2. Validarea mandatelor de consilieri județeni
Dl. Lazăr Lădariu Am o
precizare absolut necesară, doamnelor și domnilor. Fiecare consilier va fi
supus pe rând votului, prin ridicare de mâini, iar cel care va fi strigat nu va
vota, bineînțeles. Pentru validare este nevoie de votul majorității consilierilor
aleși.
Sunt supuse votului pentru validare, pe rând, în
ordine alfabetică, mandatele tuturor consilierilor județeni aleși și a
supleanților. Validarea s-a făcut pentru fiecare, cu unanimitate de voturi.
Hotărârea de validare sau validarea
mandatelor, poate fi atacată la instanța de contencios administrativ în termen
de 5 zile de la adoptare sau, în cazul celor absenți de la ședință, în termen
de 5 zile de la comunicare. Totodată, a
fost adoptată Hotărârea nr.2 din 26 iunie 2004 privind validarea mandatelor
consilierilor, care se va comunica de îndată consilierilor care au absentat de
la ședință, bineînțeles, dacă absențele sunt motivate.
3. Depunerea jurământului de către
consilierii județeni
La punctul 3 de pe ordinea de zi se va proceda acum
la depunerea jurământului de credință prevăzut de Legea nr.215/2001, după
procedura prevăzută de art.8 din Ordonanța Guvernului nr.35/2002. Îl rog pe
domnul Ioan Togănel, secretarul general al județului,
să dea citire jurământului de credință, după care, consilierii se vor prezenta
în ordine alfabetică pentru depunerea jurământului, după următoarea procedură:
punând mâna stângă atât pe Constituție cât și, dacă este cazul, pe Biblie și va
pronunța fiecare cuvântul jur, semnând jurmântul de
credință imprimat pe un formular special.
Jurământul de credință se semnează în două
exemplare. Un exemplar se păstrează la dosarul de validare iar al doilea se
înmânează consilierului, după semnarea de către președintele de vârstă.
Dacă există consilieri care nu pot depune jurământul
de credință cu formularea religioasă, pot renunța la această formulă.
Consilierii absenți de la ședința de constituire vor
depune jurământul la prima ședință a consiliului care urmează.
Domnul secretar general Ioan Togănel
dă citire jurământului de credință. Pe rând, în ordine alfabetică,consilierii
depun și semnează jurământul de credință.
Domnul secretar general Ioan Togănel
Doamnelor și domnilor, vă mulțumesc! După pauză, după ce jurămintele vor fi
semnate și de președintele de vârstă veți primi un exemplar.
Domnul Lazăr Lădariu
Doamnelor și domnilor, întrucât în urma depunerii jurământului de credință de
către consilierii validați s-a realizat ponderea necesară, respectiv de 23 de
consilieri, declar, în acest moment, legal constituit, Consiliul Județean
Mureș.
A fost adoptată Hotărârea nr.3 din 26 iunie 2004 a
Consiliului Județean.
4. Alegerea președintelui și a celor doi
vicepreședinți ai Consiliului Județean.
În conformitate cu prevederile art.113 din Legea
nr.215/2001, Consiliul Județean abia constituit alege dintre membrii săi, prin
votul secret al majorității consilierilor în funcție, pe întreaga durată a
executării mandatului, un președintele și doi vicepreședinți. Țin să precizez
că propunerile pentru președinte sau vicepreședinți se fac de către liderii
grupurilor de consilieri sau de către oricare din consilieri.
Candidaturile
pentru funcțiile de președinte și vicepreședinți se supun votului secret pe
buletine de vot, separat (pentru președinte un buletin, pentru vicepreședinți un
alt buletin). Toți candidații vor fi înscriși pe buletinele de vot în ordinea
în care au fost făcute propunerile, după ce, în prealabil au fost consultați de
președintele de vârstă dacă acceptă candidatura.
După înregistrarea candidaturilor se va lua o pauză de 15 minute în timpul căreia se vor tipări buletinele de vot.
Exercitarea
votului se va face într-o cabină special amenajată, înscriindu-se pe fiecare
buletin de vot, la rubrica Opțiune cuvântul DA în dreptul candidatului pe
care dorește să îl aleagă.
Domnul
secretar general Ioan Togănel Legea prevede două
variante de exprimare a votului, respectiv: mențiunea DA în dreptul
candidatului pe care doriți să îl votați sau tăierea numelui candidatului
respectiv cu o linie orizontală. Noi vă propunem varianta cu DA, fără să fie
necesară tăierea peste nume.
Dl.
consilier Kakasi Alexandru Eu propun să facem
votarea prin barare.
Domnul
secretar general Ioan Togănel Deci, noi am propus
modalitatea cu DA, din sală s-a propus varianta prin barare, trebuie supuse
la vot aceste variante. Mai fac precizarea că majoritatea consilierilor în
funcție este 18, deci cu 18 voturi se iau toate hotărârile începând din acest
moment.
Domnul
Lazăr Lădariu supune la vot cele două variante de
votare a președintelui și a celor doi vicepreședinți. Cu majoritate de voturi
s-a aprobat prima variantă de votare, cu trecerea mențiunii DA în dreptului
candidatului ales.
Domnul
consilier Amza Vă rog să faceți precizarea, e
posibil să fie buletine de vot în care o să se bareze. Rămân valabile sau se
anulează acele buletine de vot.
Domnul
secretar general Ioan Togănel Eu vă propun ca și
această variantă de exprimare a votului să fie valabilă. Este prevăzută de lege
și este, deci, normală.
Domnul
consilier Frătean Dacă îmi permiteți, pentru
claritate, deci votul e în dreptul numelui pe care îl alegem. Dar dacă apare și
un buletin de vot cu tăierea celor pe care nu dorim să-i alegem, să se
precizeze ca să nu avem nici un dubiu.
Domnul
Lazăr Lădariu Mai am o precizare. Sunt declarați
aleși candidații care au obținut votul majorității consilierilor în funcție. În
situația în care nu s-a întrunit această majoritate, se organizează al doilea
tur de scrutin, în aceeași ședință, la care vor participa candidații situați pe
primele două locuri. La al doilea tur de scrutin sunt declarați aleși
președinte și vicepreședinți, consilierii care au obținut cel mai mare număr de
voturi.
Domnul
secretar general Ioan Togănel În situația în care
sunt mai mulți candidați și se exprimă la funcția de președinte două opțiuni,
votul este nul. De asemenea, dacă nu exprimă nici o opțiune, votul este nul. La
vicepreședinți, dacă se exprimă mai mult de două opțiuni (trei opțiuni sau
patru), votul este nul și dacă se exprimă numai o opțiune, votul este valabil
pentru acel candidat.
Domnul
Lazăr Lădariu Doamnelor și domnilor, vă rugăm să
faceți propuneri pentru președinte și vicepreședinți.
Domnul
consilier Szalkay Iosif Mulțumesc, domnule Lădariu! În numele grupului UDMR eu o propun pentru funcția
de președinte a Consiliului Județean Mureș, pe doamna jurist Lokodi Edita Emoke. Aș vrea să
spun numai câteva cuvinte despre doamna Lokodi. Este
licențiată în științe juridice, după ce a fost juristă și avocată, timp de 4
ani a fost membră a Curții de Conturi București, unde a avut o activitate
profesională remarcabilă. Vă mulțumesc!
Domnul
Lazăr Lădariu Trebuie să cerem consimțământul celor
propuși. Așadar, doamna Lokodi, acceptați propunerea
de candidatură?
Da,
este acceptată propunerea!
Doamna
consilier Maria Diaconescu Mulțumesc, domnule
președinte! Vă rog să-mi permiteți ca din partea grupului România Mare să-l
recomand pentru a fi trecut pe listă pe domnul Frătean
Petru Alexandru.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Amza Dacă domnul Frătean
nu acceptă, noi îl propunem pe dl. Groza Emil.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Suciu Victor Onorată asistență, în grupul
constituit ad-hoc cu ocazia alegerii Comisiei de validare, am fost însărcinat
din partea PUNR-ului să-l propun pentru acestă
funcție pe dl. Boloș Vasile Grigore.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Radu Mircea Din partea grupului PUNR îl propun pe dl. Chiorean Cornel.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Amza Poate reușesc eu să o conving pe
doamna Iacob Letiția.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Șopterean Ioan Doamnelor și domnilor, eu
o propun pe domnișoara Mihaela Szamcek.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Țintoșan Aș vrea să îl propun pentru
funcția de președinte al Consiliului Județean pe domnul Popa Dragoș Codrin.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Șopterean Îl propun pe domnul Amza Constantin.
Acceptă.
Domnul
Lazăr Lădariu Dacă aveți alte propuneri pentru
funcția de președinte al Consiliului Județean. Nu mai sunt. Deci, în ordine pe
buletinul de vot vor apărea doamna Lokodi Edita Emoke și domnul Amza Mărgărit
Constantin. Aceste propuneri sunt pentru funcția de președinte al Consiliului
Județean.
Vă
rog acum să trecem la propunerile pentru funcțiile de vicepreședinți.
Domnul
consilier Cornel Chiorean Pentru funcțiile de vicepreședinți
îi propun pe domnii Alexandru Petru Frătean și Emil Groza.
Propunerile
au fost acceptate.
Doamna
consilier Maria Diaconescu Vă rog să-mi permiteți
ca din partea grupului PRM să-l recomand pentru a fi trecut pe listă pe domnul Țintoșan Cristian.
Acceptă.
Domnul
consilier Șopterean Ioan Aș vrea să-l propun pe
domnul consilier Antonie Mihail.
Nu
acceptă.
Domnul
consilier Lazăr Lădariu Deci, au fost propuși să
candideze pentru funcțiile de vicepreședinți ai Consiliului Județean domnii Frătean Petru Alexandru, Groza
Emil și Țintoșan Cristian, în această ordine urmând a
fi trecuți pe buletinul de vot.
Urmează
acum o pauză pentru completarea buletinelor de vot, de 15 minute.
Domnul
consilier Lazăr Lădariu Doamnelor și domnilor, vă
rog puțină atenție, începem votarea. Fiecare vă veți auzi strigat numele, în
ordine alfabetică, vă rog să vă prezentați să primiți buletinele cu care
intrați în cabina de vot. Vă mulțumesc!
Domnul
secretar general cheamă consilierii, pe rând să-și exprime votul pentru
alegerea președintelui și celor doi vicepreședinți ai Consiliului Județean
Mureș.
Domnul
consilier Lazăr Lădariu Doamnelor și domnilor, până
când comisia de validare își face datoria, vă propun să luăm o scurtă pauză.
Domnul
consilier Simon Janos, președintele comisiei de
validare Doamnelor și domnilor consilieri, comisia de validare a constatat
următoarele:
Au
fost doi candidați pentru președinte iar voturile s-au împărțit astfel: Lokodi Edita Emoke - 22 de voturi
pentru, 12 voturi împotrivă; Amza Mărgărit Constantin
12 voturi pentru, 22 voturi împotrivă. Având în vedere numărul de voturi
favorabile obținute, comisia de validare o declară aleasă în funcția de
președinte pe doamna Lokodi Edita Emoke.
Pentru
funcțiile de vicepreședinți voturile s-au împărțit astfel: domnul Frătean Petru Alexandru 24 voturi pentru, 10 voturi
împotrivă; domnul Groza Emil 23 voturi pentru, 11
voturi împotrivă; domnul Țintoșan Cristian 11
voturi pentru, 23 voturi împotrivă.
Având
în vedere numărul de voturi favorabile obținute, comisia de validare îi
declară aleși în funcțiile de vicepreședinte pe domnii Frătean
Petru Alexandru și Groza Emil.
Domnul
consilier Lazăr Lădariu Doamnelor și domnilor, este
cunoscut președintele, sunt cunoscuți și vicepreședinții. S-a adoptat astfel
Hotărârea nr.4 din 26 iunie 2004 privind alegerea președintelui Consiliului
Județean, precum și Hotărârea nr.5 din 26 iunie 2004 privind alegerea
vicepreședinților.
Nu-i
deloc o fericire și nici un privilegiu, vă asigur, să fii cel mai bătrân. Sunt
însă momente când, iată, să fii bătrân este o favoare. Vă mulțumesc tuturor
pentru cinstea, pentru că este într-adevăr este o cinste, de a conduce ca
președinte de vârstă, lucrările de constituire a Consiliului Județean Mureș. Mulțumesc
secretarului general, întregului staff, aparatului propriu, care mi-a fost de
un mare ajutor. Mulțumesc totodată și celor mai tineri consilieri, în preajma
lor m-am simțit, fi-ți siguri, mai tânăr. Misiunea noastră s-a încheiat aici.
O
invit pe doamna Lokodi Edita Emoke,
noul președinte al Consiliului Județean Mureș, urându-i mult succes în munca și
în funcția în care a fost investită, de a fi în slujba tuturor cetățenilor
județului, să preia în continuare conducerea lucrărilor ședinței Consiliului
Județean.
Doamna
președinte Lokodi Edita Stimate domnule prefect,
stimați vicepreședinți, doamnelor și domnilor consilieri, invitați și
reprezentanți ai mass-media, aș vrea în primul rând să mulțumesc celor care au
avut încredere în mine, celor care m-au votat. Este o perioadă foarte
importantă în viața mea și în același timp sunt conștientă de greutatea acestei
funcții, acestei demnități. Doresc în primul rând să muncesc, pentru județul
Mureș și să muncesc ca peste 4 ani județul să aibă un bilanț la fel de pozitiv
cum a avut acest consiliu și dacă se poate mai bine, mult mai bine, să reușim
împreună, cu toți consilierii care am fost aleși și am fost astăzi validați, să
fie o muncă cu multe succese și realizări.
În
primul rând aș vrea să spun că aș putea să prezint aici un program dar legea mă
obligă să vă spun că suntem la mijlocul unui an bugetar, când suntem obligați
să continuăm munca începută și când, Consiliul Județean are deja un plan bine
stabilit și pentru care există fondurile asigurate de la bugetul de stat. Noi
nu putem să facem momentan altceva decât să continuăm și să ținem de termene,
să realizăm toate lucrările pentru care banii au fost alocați, să nu se piardă
nimic din vina noastră, pentru că un lucru pierdut nu se mai poate recupera. În
plus, tot ce vom realiza, toate proiectele se vor derula în anul următor sau,
dacă vom reuși, chiar în anul acesta, dar primul lucru este continuarea
programului deja bine stabilit. Din acest program face parte proiectul cu
Parcul Industrial, investiție însemnată, care până anul viitor în luna mai
trebuie finalizat și care trebuie ca anul acesta să-l pregătim pentru a fi
preluat de investitori și să se înceapă efectiv activitatea. Celălalt program
important al județului este groapa ecologică. Doar în 35 de județe se vor
realiza asemenea investiții și noi dorim ca această investiție să fie în
folosul întregului județ. Invităm de la acest microfon Reghinul și Tîrgu Mureșul să participe alături de celelalte municipii
și localități, precum și orașe la realizarea acestui obiectiv.
De
asemenea, dorim să avem o activitate de coordonare în ceea ce privește
obligația legală de a coordona activitatea celorlalte consilii care nu ne sunt
subordonate dar care totuși se bucură de coordonarea noastră. Această activitate
de coordonare am dori să o lărgim, să o reorganizăm în sensul că aici, la
Consiliul Județean, să realizăm o echipă formată din foarte buni specialiști
care să cunoască modul cum se pot obține bani din fondurile europene, pentru că
aceasta nu este o problemă numai pentru noi, pentru România, care este în faza
de pre-aderare ci și pentru țările care fac deja parte din această mare familie
a Uniunii Europene. Deci, primul lucru pe care îl avem de făcut este să
organizăm acest serviciu care să poată ajuta atât consiliile locale cât și
Consiliului Județean să obținem împreună cu ceilalți parteneri, iar prin
parteneri ai noștri înțeleg localitățile înfrățite cu județul Mureș, pentru că,
știm cu toții, aceste programe se derulează în parteneriat atât cu țările care
urmează să adere la Uniunea Europeană, cât și între țările care deja sunt
membre ale Uniunii Europene.
În
ceea ce privește activitatea acelor instituții care sunt în subordinea
Consiliului Județean, urmează să vedem toate problemele care au fost propuse,
mă gândesc aici la Direcția pentru Protecția Drepturilor Copilului, unde
Consiliul Județean a propus să se realizeze și finiseze casele pentru copii din
Sîncraiu de Mureș, să se realizeze investiția din
Sighișoara și să se realizeze și în municipiul Tîrgu
Mureș niște căsuțe, să reușim ca acești copii să fie într-un centru mai mare și
să poată beneficia de condiții normale de tip familial.
În
ceea ce privește celelalte programe, cum ar fi cel cu Biblioteca județeană, cu
Muzeul de Științele Naturii, dorim să investim și în acest domeniu și să lărgim
Muzeul de Științele Naturii. Cu Fialrmonica și cu
Palatul Culturii, deja s-a votat și există o hotărâre în sensul investițiilor
în ceea ce privește instalațiile de climatizare, dorim să creem
toate fondurile ca să se finalizeze și aceste lucrări.
Ieri
am fost la un simpozion, la o întâlnire cu oameni de afaceri, unde a fost
prezent și secretarul de stat din Ministerul Turismului și am aflat că la Gyula s-a semnat un acord de colaborare între România și Ungaria și că se preconizează ca
Aeroportul Tîrgul Mureș să intre în sfârșit fluxul și
în viața județului Mureș, știm că în ultima perioadă acest aeroport era
periclitat, nu mai funcționa. Dorim să realizăm și acolo, din fondurile alocate
deja prin program, toate investițiile propuse.
De
asemenea, sper că sunt de acord și toți consilierii, ca să avem o legătură mai
strânsă cu sfera civilă, cu fundațiile neguvernamentale, ca din partea lor să
primim propuneri și împreună cu acestea, în anul 2005 să realizăm noi proiecte
în vederea și în beneficiul acestui județ.
Sper,
chiar dacă nu m-au votat, că împreună cu colegii din celelalte formațiuni
politice, vom găsi tonul și modalitatea în care vom colabora, eu sunt deschisă
pentru muncă, nu pentru lupte interne sau pentru lupte între consilieri. Așa
că, vă doresc o muncă și conlucrare pentru cei 4 ani care urmează și să fim
fiecare specialiști și aducători de aport în beneficiul acestui județ.
5.
Aprobarea numărului și componenței comisiilor de specialitate.
Dna
președinte Lokodi Edita Emöke -
Urmează să organizăm din rândul membrilor Consiliului Județean, pe întreaga
durată a mandatului, comisiile de specialitate pe domenii de activitate, ale
căror atribuții se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare al
consiliului. Conform acestui regulament pot fi membri ai comisiilor de
specialitate doar consilierii.
Domeniile
de activitate în care se pot organiza comisii de specialitate, denumirea
acestora și numărul de membri se stabilesc în funcție de specificul activității
din județ, prin votul majorității consilierilor prezenți la ședință.
Ați
primit și dumneavoastră câte o adresă la formațiunile politice, au fost propuse
din partea Consiliului Județean 6 comisii de specialitate. Aceste comisii sunt:
comisia economico-financiară, care are următoarele domenii: buget-finanțe,
dezvoltare economică, programe-prognoze economico-sociale, programe-proiecte cu
finanțare externă; a doua comisia este comisia de urbanism și amenajarea
teritoriului, cu domeniile: organizarea și dezvoltarea urbanistică, conservarea
monumentelor istorice, de arhitectura, de cultură și de artă, drumuri județene,
investiții; comisia de servicii publice, cu domeniile: organizarea serviciilor
de interes județean, administrarea domeniului public și privat al județului,
prestări servicii către populație, turism, transport rutier și de persoane;
comisia de social-cultură, cu domeniile: sănătate, cultură, învățământ, culte,
protecție socială, sport, ocuparea forței de muncă; comisia juridică și ordine
publică (aici, din partea UDMR-ului am propus să fie cuprinsă și integrarea
europeană, urmează ca dvs. să vă pronunțați ca această comisia să aibă
denumirea comisia juridică, ordine publică și integrarea europeană) are
domeniile administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea
drepturilor și libertăților cetățenești, relațiile externe și integrare
europeană; comisia de agricultură are domeniile silvicultură, gospodărirea
apelor, protecția mediului, conservarea monumentelor naturale, rezervații
naturale, expoziții, târguri agro-zootehnice.
Urmează
să stabilim prin votul dvs. dacă sunteți de acord să existe aceste 6 comisii
sau dacă cineva propune să fie mai multe comisii. Deci, cine este de acord cu
aceste 6 comisii? Cine este împotrivă? Abțineri?
Supun la
vot și denumirea comisiilor și dacă sunteți de acord și cu propunerea făcută de
UDMR în ce privește comisia juridică. Cine este de acord? Împotrivă? Abțineri?
Deci, a
fost adoptată Hotărârea nr.6 din 26 iunie 2004 privind numărul și denumirea
comisiilor de specialitate pe domenii de activitate ale Consiliului Județean
Mureș.
Avem o
problemă pe care trebuie să o discutăm astăzi sau, dacă doriți să o amânăm și
să o discutăm la viitoarea ședință de consiliu. Comisiile au membri de bază,
deci persoanele care vor primi indemnizația pentru munca desfășurată, iar
fiecare consilier poate lucra în maximum 3 comisii. Pentru a forma comisiile
trebuie să avem număr impar de membri, pentru a se putea decide. Sigur, nu ar
fi normal ca la fiecare comisie președintele să trebuiască să decidă în caz de
balotaj. De la UDMR s-a primit lista cu membri de bază și cu membri supleanți,
deci cei care doresc să facă parte din mai multe comisii, de la celelalte
formațiuni politice nu s-a primit așa. Dau citire acum listelor care s-au
format, urmând ca pentru fiecare comisie să decidem acum sau să vă exprimați
doleanța de a participa sau nu la aceste comisii. Până în prezent, la comisia
economică-financiară s-au prezentat 8 membri. Având în vedere că suntem 35 de
consilieri și această comisie este cea mai importantă, credem că din această
comisie trebuie să facă parte 7 sau 9 consilieri, iar existând 6 comisii
urmează să decidem dacă din celelalte 5 comisii fac parte câte 5 consilieri de
bază sau într-o comisie este suficient 3 membri. Deci, propunerea aparatului
propriu este: comisia economico-financiară cu 7 membri, iar celelalte 5 comisii
câte 5 membri, vorbesc despre membri de bază. Președintele și cei doi
vicepreședinți nu fac parte din comisiile de specialitate.
Dl.
consilier Dinu Socotar Comisia economică ar trebui
gândită în așa fel încât, fiind una foarte importantă, cea mai importantă de
fapt, să fie accesibilă tuturor partidelor, partidele care au intrat pe liste
separate.
Dl.
consilier Giurgea Doamna președinte, dacă îmi
permiteți, aș vrea să discutăm doar un minut. În legislatura trecută, în 2000,
din comisia de buget finanțe la constituire au făcut parte 11 membri, a fost
cea mai numeroasă comisie, din ea au făcut parte toate partidele, desigur
atunci erau mai multe partide decât în această legislatură. O dată cu
diminuarea numărului de consilieri de la 41 la 35 este firesc să se reducă și
numărul membrilor din comisii. Făcând un calcul aritmetic, exact cu 2 membri se
poate reduce. Concret, în comisia de buget, care așa cum s-a mai spus este cea
mai importantă, se dezbat foarte multe probleme acolo și consider că numărul de
9 membri nu este mult. Sunt comisii care și până acum au funcționat cu 3
membri, sigur, comisii importante, dar nu au așa un volum mare de muncă și de
dezbateri. Deci propunerea noastră este ca, comisia de buget să fie alcătuită
din 9 membri, nu din 7. Mulțumesc!
Dl.
consilier Suciu În calitate de fost membru și
președinte al comisiei de buget-finanțe din mandatul care s-a încheiat acum, aș
vrea să vă împărtășesc din experiența noastră. Așa cum au spus și colegii,
comisia de buget a trecut prin analizele ei un număr de 283 de hotărâri din
totalul de 336, din numărul de 41 de consilieri am fost 11 care am reprezentat
toate partidele, până la urmă am rămas 10 și tot așa, ca un statistician
înrăit, noi am reprezentat 24,39% din totalul consilierilor și am trecut prin
mână 84,22% din hotărârile Consiliului Județean. Aceste cifre spun tot. Nu a
deranjat pe nimeni că la comisia juridică au fost 3 consilieri și la noi 11,
chiar nu s-a limitat numărul de membri, s-a căutat doar să fie minimul și
maximul. Ceea ce a spun domnul Socotar nu e chiar așa
binevenit pentru că, fiecare comisie are specificul ei, are specialiști pe
domeniul ei și poate să ajungă la acele hotărâri în plen, dacă altfel nu se
poate. Sau, sunt cazuri în care un proiect de hotărâre este analizat de 2-3
comisii, deci primește 23 avize, vorbesc de cele mai complexe care cuprind și
parte tehnică și parte economică. Nu cred că este bine să amestecăm așa
problemele, mai bine să lăsăm comisiile să lucreze, au lucrat foarte bine până
acum și vă spun, experiența mandatelor anterioare a făcut ca în acest mandat să
se lucreze foarte bine și ar fi păcat să venim să dăm înapoi, că alții fac
altfel.
În
concluzie, susțin ca în mare să fie reprezentate toate partidele în comisia de
buget și, bineînțeles că la ședințe pot să vină și alți consilieri, dar să nu
fie un pelerinaj între comisii. Deci, fiecare să-și facă munca lui. La multe
din ședințele noastre a participat și dl. președinte Virag,
era și dl. secretar general Togănel și cei doi
vicepreședinți, am discutat, am analizat problema pentru ca în plec, într-o
jumătate de oră să o rezolvăm. Sigur, au venit și colegi de la comisia de
cultură și de la comisia juridică, au asistat la ședințele noastre, s-au
convins cum le analizăm și totul a fost în regulă.
Doamne
președinte Lokodi Deci dvs. doriți să lucreze în
comisii membri de bază și să stabilim acum numărul membrilor de bază.
Dl.
consilier Suciu La comisia de buget e bine dacă
sunt reprezentate toate forțele politice, pentru că atunci este consens în
comisie și am hotărât. Bineînțeles, nu suntem absurzi, atunci când apar
elemente noi, pe care nu le-am cunoscut, acelea se discută în plen. În 4 ani
s-a întâmplat o dată sau de două ori să schimbăm hotărârea din comisie. Acest
lucru iar spune mult. Mulțumesc!
Dl.
consilier Radu Mircea Domnule prefect, doamna președinte, stimați
vicepreședinți, stimați colegi, aș vrea să fac câteva precizări și eu. Ca să nu
mai fie considerați consilieri de rangul I și rangul II, în funcție de comisii,
eu consider că toate comisiile sunt importante. Electoratul ne-a trimis aici pe
toți egali, indiferent din comisie facem parte. În acest caz, consideră că,
dacă comisia de buget-finanțe este cea mai importantă, toți suntem importanți.
Astfel, consider că e bine să facă parte toate formațiunile politice din
această comisie, să nu fie suspiciuni și în al doilea rând, probabil că
hotărârile care se iau în această comisie e bine să fie vizate și de alte
comisii.
A doua
problemă pe care vreau să o ridic este faptul că sunt comisii unde unele
formațiuni politici nu sunt reprezentate. Consider că este bine să fie n
consilier să fie membru de bază într-o comisie, iar în altă comisie să fie
reprezentant, dar nu de bază, fiindcă legea ne permite acest lucru. Adică, să
nu mai fie aceste suspiciuni, repet, că o comisie împarte banii, că face cutare
și cutare. Să încheiem această treabă, în acest mandat, fiindcă au fost multe
discuții în județ că de ce s-a dat mai mult sau s-a dat mai puțin.
Doamna
președinte Lokodi Noi nu putem limita ceea ce legea
permite, adică o comisie de bază și încă de la 1 la 3 comisii.
Domnul
prefect Ovidiu Natea Dacă îmi dați voie, eu vă
propun următorul lucru, ca să simplificăm niște probleme. Să stabiliți numărul
membrilor și la comisia de buget unde sunt cele mai multe probleme de analizat,
să fie reprezentate toate partidele, adică cele 6. deci, numărul de 7 sau 9
este cel în discuție. După ce ați stabilit numărul, la prima ședință se pot
stabili membri comisiei, funcțiile și așa mai departe.
Doamna
președinte Lokodi Eu aș recomanda, dacă vă gândiți
la un număr mai mare, adică 9 pentru comisia de buget, trebuie să ne gândim
care comisie va avea doar 3 membri. Comisia de servicii? Dar dacă se include
integrarea europeană cred ca va fi la fel de importantă.
Domnul
consilier Szalkay Mulțumesc! Eu sunt de acord cu
ambele propuneri, însă, după cum a spus și domnul Suciu,
dânsul a fost președintele comisiei, noi am respectat două principii în cadrul
comisiei, profesionalismul și subsidiaritatea. Ca să fiu mai bine înțeles,
subsidiaritatea înseamnă pentru mine o apropiere cât mai mare între putere și
comunitate. Noi am făcut acel efort ca în cazurile unor finanțări cu semn de
întrebare să ne deplasăm în teren, să vedem obiectivele și aș propune acestei
comisii ca și în viitor să o facă. Eu doresc și sugerez ca în această comisie,
membri noi, pentru că cei care au mai fost membri au dovedit profesionalism,
dar membri noi să fie incluși în această comisie pe bază de profesionalism.
Deci să fie economiști cu studii în finanțe, pentru că facem astfel economie de
timp dacă includem în comisie asemenea personalități. Vă mulțumesc!
Domnul
consilier Amza Sunt uimit de ceea ce a spus dl. Szalkay, la constituirea Consiliului Municipal Tîrgu Mureș a avut o poziție exact inversă, cu formațiunea
pe care o reprezintă. Acum, aș vrea să spun că, un consilier județean sau de
orice fel ar fi, face parte dintr-o comisie, de bază sau suplimentară, vreau să
vă aduc aminte că votul este deliberativ și nu consultativ.
Doamna
președinte Lokodi Dar nu contează ce poziție a
avut. Cât despre vot, nici n-a fost vorba de un vot deliberativ sau
consultativ, a fost vorba să acoperim toate comisiile, am votat 6 comisii, deci
numărul de comisii nu îl mai votăm, acum stabilim numărul de membri, pentru că
altfel unii pot să înțeleagă că desfășurând activitate în două comisii au
dreptul la două indemnizații. Deci trebuie să stabilim exact.
Domnul
consilier Amza Suntem absolut de acord, stimată
doamnă, dar dacă de exemplu formațiunea noastră nu are un economist în
rândurile noastre, asta nu înseamnă că nu putem trimite un reprezentat în
comisia de buget.
Doamna
președinte Lokodi Eu aș zice să încheiem, pentru că
intrăm în discuții fără înțeles. Vă rog frumos, haideți să stabilim, comisia
economică dorim să funcționeze cu 7 sau cu 9 membri. Cine este pentru 7 membri?
Deci nimeni. Cine este pentru 9 membri? În unanimitate, s-a votat pentru 9
membri.
Comisia
de amenajare a teritoriului și urbanism va funcționa cu 5 membri sau cu 3?
Trebuie să supun la vot pentru că eu nu pot să stabilesc care comisie să fie cu
3 membri.
Domnul
consilier Szalkay Ar trebui să-și spună fiecare
opinia și apoi să reducem o comisie la 3 persoane.
Domnul
secretar general Ioan Togănel Înscrierile au fost
făcute nominal, de către fiecare grup de consilieri, aveți lista nominală
acolo. Iar cu privire la numărul de consilieri legea spune: numărul locurilor
de consilieri care revine fiecărui grup de consilieri sau fiecărui consilier
independent în comisiile de specialitate se stabilește de consiliu în raport cu
ponderea acestora în cadrul consiliului.
Doamna
președinte Lokodi Acum discutăm din câți consilieri
să fie formate comisiile. Dacă nu acceptăm ideea ca prima comisie, de biget-finanțe, să fie formată din 7 membri, înseamnă că
trebuie să diminuăm sau cu câte un consilier sau o comisie cu 2 consilieri.
Domnul
secretar general Togănel Avem o comisie din 4
consilieri, o reducem cu unul și atunci e rezolvată problema.
Doamna
președinte Lokodi Da, deci avem comisia de urbanism
și amenajarea teritoriului din 5 membri, comisia de servicii publice din 3
membri, comisia social-culturală tot din 5 membri, comisia juridică din 5
membri și comisia pentru agricultură din 5 membri. Supunem la vot numărul de
consilieri care să facă parte din comisiile de specialitate. Cine este pentru?
Împotrivă? Abțineri?
Da, deci
s-a votat în unanimitate.
Urmează
deci să reformulăm opțiunile noastre, pentru că la comisia economică s-au
prezentat 8 consilieri, la comisia de amenajare a teritoriului și urbanism 6
consilieri, la comisia de servicii publice 4 consilieri, la comisia
social-culturală 6, comisia juridică 5 iar la comisia pentru agricultură 4
consilieri. Va trebui să revedem și fiecare să discutăm și să optăm pentru
comisii în funcție de pregătirea noastră și de domeniile în care dorim să
activăm. Fiecare să se mai gândească și la prima ședință se vor constitui
comisiile, se vor constitui și funcțiile de conducere ale acestor comisii.
Domnul
consilier Amza Vă rugăm să ne dați 5 minute să ne
consultăm între noi.
Doamna
președinte Lokodi Da. Să votăm, vă rog, cine este
pentru pauză? Deci, luăm o scurtă pauză.
Doamna
președinte Lokodi Vă rog frumos, haideți să
reîncepem activitatea! I-aș întreba pe cei care au solicitat această pauză dacă
au reușit să se înțeleagă și își pot exprima acum opțiunea.
Domnul
consilier Amza Da, am avut o discuție cu colegii,
vom ataca hotărârea în contencios.
Doamna
președinte Lokodi Ce atacați în contencios, nu
există încă o hotărâre și ați votat în unanimitate. Nu înțeleg această
atitudine. Deci, ați votat în unanimitate cele 6 comisii, n-am votat altceva.
Domnul
consilier Amza Stimată doamnă președinte, suntem 32
de consilieri care facem parte din aceste comisii pe care le-am votat.
Indemnizațiile lunare, așa cum am înțeles, se iau după aceste comisii. Dacă
cineva face parte și din altă comisie, în afară de cea de bază, are drept de
vot în comisia respectivă?
Doamna
președinte Lokodi Deci, drept de vot are, nu are
dreptul la indemnizație. Legea permite votul pentru cei care participă la
activitatea comisiei și dreptul la a-și exprima părerea, dar nu va primi
indemnizația. Orice consilier poate participa la maximum 3 comisii dar nu
primește decât o indemnizație.
Haideți
atunci să stabilim exact, și în pauză a mai venit o propunere, anume să
stabilim numărul de baza al consilierilor pentru fiecare comisie. Deci, am
discutat ca din comisia de buget să facă parte 9 membri, din comisia de
urbanism 5 membri, din comisia de servicii publice 3 membri, comisia
social-culturală 5 membri, comisia juridică 5 membri. Acum a mai venit o
propunere, tocmai pentru că unii doresc să-și desfășoare activitatea în funcție
de pregătirea lor, ca din comisia pentru agricultură să facă parte tot 3 membri
și atunci există posibilitatea ca din comisia social-culturală să facă parte 7
membri. Mai are cineva de făcut alte propuneri? Dacă nu, supun la vot în mod
foarte clar de data asta, numărul de membri pe comisii:
Comisia
nr. 1 9 membri;
Comisia
nr.2 5 membri;
Comisia
nr.3 3 membri;
Comisia
nr.4 7 membri;
Comisia
nr.5 5 membri și
Comisia
nr.7 3 membri.
Doamna președinte Lokodi dă citire listei de consilieri, grupați pe comisii, pentru a o supune la vot.
Domnul
consilier Amza S-a propus în această ședință ca
membri comisiilor să fie votați în ședința următoare. Acum să votăm numai
numărul membrilor din comisii și nominalizarea să se facă după ce hotărâm cu
liderii de fracțiuni. Eu nu știu ce componență citiți dumneavoastră acolo.
Mulțumesc!
Doamna
președinte Lokodi Deci, ceilalți consilieri au
venit în pauză și fiecare și-a exprimat opțiunea. Am crezut că și dumneavoastră
sunteți de acord cu ceea ce am vorbit până acum. Dvs. ați cerut 5 minute să vă
înțelegeți.
Domnul
consilier Giurgea Sigur că sunt colegi mai noi,
care nu cunosc exact cum funcționează Consiliul Județean, nu e nici o problemă,
trebuie să avem răbdare, pentru că noi știm exact cum trebuie să funcționeze.
Au fost discuții, cum spuneați și dumneavoastră, la masă, dar cred că se poate
discuta pe comisii componența, așa cum e trecut și în ordinea de zi și aceste
comisii să-și aleagă președintele și secretarii iar din prima ședință să
funcționăm. Dumneavoastră ați făcut bine ce ați făcut, cred că e bine să
continuați cu acești membri.
Doamna
președinte Lokodi Supun la vot formarea comisiilor.
Da, deci voi da citire nominal membrilor pe comisii.
Comisia
economică-financiară, cum am prezentat: Szalkay Iosif
Carol, Pokorny Vasile Ștefan, Bozodi
Alexandru, Amza Mărgărit Constantin, Suciu Victor, Chiorean Cornel, Giurgea Teodor, Socotar Dinu, Boloș Vasile Grigore.
Domnul
consilier Frătean La Consiliul Județean, din partea
fiecărei formațiuni politice care are consilieri, au fost transmise opțiunile vis-a-vis de apartenența la o anumită comisie. Am aici pe
masă scrisoarea Partidului România Mare în care sunt nominalizate persoanele
conform cu ceea ce este și la dna președinte. Deci, mi se pare că lucrurile
sunt absolut clare. Mulțumesc!
Doamna
președinte Lokodi Deci, supun la vot această
comisie. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Se votează în unanimitate.
Comisia
pentru urbanism și amenajarea teritoriului: Balogh Jozsef, Brassai Zsombor, Șopterean Ioan, Mora Akos Daniel și Ban Moise. Cine este pentru? Împotrivă?
Abțineri? Se votează în unanimitate.
Comisia
de servicii publice: Veress Adam, Popa Dragoș Codrin și Antonie Mihail. Cine este pentru? Împotrivă?
Abțineri? Se votează în unanimitate.
Comisia
social-culturală: Kakassi Sandor,
Simon Ioan, Diaconescu Maria, Lazăr Lădariu, Iacob Letiția și Sămărghițan Gheorhge. Cine este
pentru? Împotrivă? Abțineri? Se votează în unanimitate.
Comisia
juridică, ordine publică și integrare europeană: Tatar
Bela, Magyarosi Erzsebet, Venczi Vidor Janos, Țintoșan
Cristian și Szamcek Mihaela. Cine este pentru?
Împotrivă? Abțineri? Se votează în unanimitate.
Comisia
pentru agricultură: Szabo Arpad,
Radu Mircea și Lazăr Ioan. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Se votează în
unanimitate.
Deci, am
hotărât cu privire la componența comisiilor de specialitate.
Domnul
consilier Szalkay Doamna președinte, o singură
întrebare am. Domnul doctor Benedek, el nefiind
validat va fi ulterior repartizat?
Doamna
președinte Lokodi Da, sigur, mai are un loc.
Domnul
consilier Amza As vrea să știu, până la ședința
următoare mai putem aduce propuneri pentru completarea acestor comisii cu
membri care nu sunt de bază?
Doamna
președinte Lokodi Da, și până la ședința următoare
vom stabili și președinții și secretarii comisiilor.
Domnul consilier Giurgea Eu cred că este bine, așa cum spuneați și dumneavoastră, așa am procedat și în 2000 și cred că sunt în asentimentul colegilor, ca aceste comisii să-și stabilească președinții și secretarii, pentru ca în prima ședință de consiliu noi să fim constituiți.
Doamna
președinte Lokodi Deci, propunerea de mai înainte a
fost să amânăm și în prima ședință să se aleagă președinții și secretarii
acestor comisii.
Domnul
consilier Giurgea În cadrul ședinței de Consiliu
Județean? Dar ar trebui ca membrii comisiilor să se întâlnească și să-și aleagă
președinții și secretarii.
Doamna
președinte Lokodi Președinții și secretarii de
comisii se aleg de către membri comisiilor, într-o ședință a comisiei. Domnul
secretar general va convoca aceste ședințe.
Domnul
secretar general Togănel Aceste ședințe vor fi
convocate de secretariat, în zile diferite, iar atunci se vor alege președinții
și secretarii de comisii și veți afla cine este din aparatul propriu
responsabil de comisia dumneavoastră și veți primi și documentația pe domenii
de activitate de care răspundeți. Comunicările cu privire la cei care nu doresc
să fie membri de bază dar vor să participe la activitatea anumitor comisii, se
fac la secretariat.
Doamna
președinte Lokodi Dar, să fie foarte clar, membrii
care nu sunt de bază în comisie nu pot să devină președinți sau secretari și
nici nu pot vota pentru alegerea președintelui sau secretarului. Aceștia se
aleg din rândul membrilor de bază.
Acum,
întrucât problemele înscrise pe ordinea de zi s-au epuizat, declar închise aici
lucrările acestei ședințe de constituire a Consiliului Județean. Vă mulțumesc!
PREȘEDINTE
DE VÂRSTĂ SECRETAR
GENERAL
Lazăr Lădariu Togănel
Ioan
MEMBRI:
_______________
_______________
_______________
_______________
_______________
Întocmit: Monica Mihaela Pop
Văzut: șef serviciu Aurica Moldovan
1 ex.