|
ROMÂNIA Nr.
din 2005
JUDEȚUL MUREȘ Dosar I/B/25
CONSILIUL JUDEȚEAN
al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Mureș
din data de 20 ianuarie 2005, ora 15.00
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș.
Ca
invitați au participat: d-l Ciprian Minodor Dobre, prefectul județului Mureș,
dl. Ioan Toșa, propus pentru validarea în funcția de consilier județean, dl.
Ioan Ilieș, consilier în cadrul Direcției Juridice și Administrație Publică,
dl. Alexandru Bocică, șeful Serviciului de Evidență Informatizată a Persoanei
Mureș, d-na Reghina Fărcaș, directorul
Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă Mureș, d-l Ioan Covrig,
primarul orașului Ungheni, d-l Daszkel Laszlo, primarul orașului
Miercurea-Nirajului, d-l Ioan Mocean, primarul orașului Sărmașu, d-l Tar
Andras, primarul orașului Sîngeorgiu de Pădure, d-l Dorin Florea, primarul
municipiului Tîrgu Mureș, d-l Vasile Cotoară, chestor, Inspectoratul General al
Poliției Române Mureș, d-l Domby Carol, directorul general al Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, Mezei Vasile,
directorul economic al Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, d-l Pop Liviu,
directorul adjunct al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș, d-l Nagy Andras, primarul municipiului Reghin, d-l Demeter
Iosif, preotul Parohiei reformate nr.1 Reghin, directori, directori adjuncți,
șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la
elaborarea materialelor, reprezentanți mass-media din județ.
Ordinea
de zi a ședinței s-a publicat în presa locală (Cuvântul liber și Nepujsag) în
data de 18 ianuarie 2005.
Sunt
prezenți 34 consilieri județeni, domnul consilier Benedek Imre sandor este
absent.
Lucrările
ședinței sunt conduse de dna președinte Lokodi Edita Emöke.
D-na
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, dacă este posibil să începem ședința.
Vă rog să folosiți aparatura pentru a vă anunța prezența. Deci, dacă emoțiile
dvs. au trecut haideți să începem.
Bună
ziua! Vă doresc spor la treabă, avem o ședință extraordinară, dar contrar
uzanței noi totuși am dorit ca să cunoașteți materialele pe care le dezbatem și
am ținut și ședințe de comisii, știți. Pentru că ați discutat materialele, sper
că vom trece peste ele în timp util, pentru că mai mulți dintre dvs. au
solicitat că au probleme de plecare din localitate și atunci să ajutăm pe
colegii noștri să ajungă să-și facă și celelalte activități.
Permiteți-mi
să vă spun că, în afară de cele 10 puncte de pe ordinea de zi, în regim de
urgență am mai inclus un proiect de hotărâre, constituirea Comitetului tehnic
județean de descentralizare. În acest sens, am primit o adresă de la Ministerul
Administrației și Internelor, Secretariatul de Stat, prin care se cere ca acest
comitet să fie înființat să facă parte 3 persoane, iar acestea trebuie să fie
la nivel de președinte și vicepreședinți. Deci, este de la sine înțeles că
acest comitet trebuie să fie format din președintele Consiliului Județean și
cei doi vicepreședinți. În această ordine de zi vom dezbate acest proiect de
hotărâre, deci, cu această precizare, dacă sunteți de acord cu ordinea de zi
enunțată astăzi. V-aș ruga frumos, să folosim aparatura și să votăm.
Cine este
pentru?
Vă
mulțumesc! În unanimitate s-a votat ordinea de zi a ședinței de astăzi.
Trecem
așadar la primul punct enunțat.
În regim
de urgență:
Proiect
de hotărâre privind constituirea comitetului tehnic județean pentru
descentralizare
Așa cum
v-am spus, acest comitet este format din președinte și cei doi vicepreședinți.
Cine este pentru aprobarea articolului 1?
Art.1 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 nu au votat
(Giurgea, Lazăr, Lădariu, Radu), 1 nevalidat (Toșa), 1 absent (Benedek).
Art.2 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nevalidat
(Toșa), 1 absent (Benedek).
În întregime hotărârea se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nevalidat (Toșa), 1 absent (Benedek).
Acum să
trecem la punctele enunțate în ordinea de zi.
D-na
președinte Lokodi: Cunoașteți că domnul Antonie Ștefan a intrat în rândul
senatorilor din Parlamentul României și Partidul Național Liberal a propus să
fie validat mandatul domnului Toșa Ioan. Colegul nostru, domnul Toșa, este
prezent, dacă are cineva să facă vreo obiecție sau dorește să spună ceva în
legătură cu acest proiect de hotărâre. Urmează să rugăm comisia de validare să
treacă la validarea mandatului acestui consilier.
Domnul
consilier Simon, președintele comisiei de validare prezintă Raportul privind
validarea mandatului de consilier județean al domnului Toșa Ioan.
Întrucât
urmare cererii de renunțare înaintată Consiliului Județean Mureș de către domnul Antonie Ștefan Mihail, Consiliul, prin
hotărâre a constatat încetarea de drept a mandatului de consilier județean a
domniei sale, comisia de validare a luat în dezbatere validarea în funcția de
consilier județean a domnului Toșa Ioan, cu domiciliul în municipiul
Sighișoara, str. Crizantemelor nr. 1/14, județul Mureș,
În
conformitate cu prevederile art.92 alin.2 din Legea nr.7/2004 privind alegerea
autorităților administrației publice, Partidul Național Liberal, pe ale cărui
liste electorale a candidat domnul Antonie Ștefan Mihail la alegerile locale
din 6 iunie 2004, s-a confirmat în scris, cu adresa înregistrată la Consiliul
Județean Mureș sub nr.247/11.01.2005, faptul că primul supleant pe listele
electorale ale partidului și care face parte din rândul membrilor acestuia,
este domnul Toșa Ioan, solicitând în consecință validarea mandatului de
consilier al domniei sale în Consiliul Județean Mureș, pe locul rămas vacant.
Constatând legalitatea alegerii ca și consilier județean, comisia de validare
propune Consiliului Județean Mureș validarea mandatului de consilier județean
al domnului Toșa Ioan, aparținând formațiunii politice Partidul Național
Liberal.
D-na
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Domnul consilier, vă rog să treceți la
microfon, aveți textul jurământului, dl secretar general v-aș ruga să
veniți. Prima dată supunem la vot,
înainte de a citi jurământul, validarea domnului consilier Toșa Ioan.
Domnul consilier Toșa este
validat cu 33 voturi Pentru, 1 nevalidat, 1 absent (Benedek)
Dl.
consilier Toșa: Subsemnatul Toșa Ioan, consilier în cadrul Consiliului Județean
Mureș în conformitate cu prevederile art 34 din Legea nr. 215/2001, privind
administrația publică locală, depun în fața Consiliului Județean următorul:
Jur să
respect Constituția și legile țării si să fac cu bună-credință tot ceea ce stă
în puterile și priceperea mea, pentru binele locuitorilor județului Mureș. Așa
să îmi ajute Dumnezeu. Azi, 20 ianuarie 2005.
D-na
președinte Lokodi: Cred că aveți emoții
domnule consilier, dar o să vă obișnuiți. Domnul consilier dorește să
facă parte din Comisia de Servicii Comerț, vă mulțumim.
Dl
consilier Giurgea: Cu permisiunea dvs aș vrea să spun 2,3 cuvinte despre
colegul Toșa, este unul dintre cei mai puternici, cea mai buna achiziție făcută
de PNL în 2004, este devotat, dânsul este un prosper om de afaceri, iar în
cadrul Consiliului Județean eu vă asigur că va avea o contribuție extraordinară
la bunul mers al activității Consiliului Județean. Emoțiile le înțelegem toți,
îi doresc mult succes în numele colegilor din P.N.L. și P.D. în noua lui
activitate.
Evidență
a Persoanelor
D-na președinte Lokodi: Trecem la punctul 2 de pe ordinea de zi. Cum
știți în baza art.6 din Ordonanța de Guvern nr. 84/2001, privind înființarea,
organizarea și funcționarea serviciilor publice de evidența persoanelor, se
înființează în subordinea Consiliului Județean, serviciul public comunitar de
evidența persoanelor prin reorganizarea serviciului de stare civilă al
aparatului propriu precum și a formațiunilor teritoriale de evidență
informatizată a persoanei. Pentru punerea în practică a Ordonanței de Guvern a
fost adoptată Hotărârea de Guvern nr.2104/2004, pentru a intra în vigoare
Metodologia privind criteriile de dimensionare a nr. de funcții din aparatul
serviciilor publice comunitare de evidența persoanelor, constituirea
patrimoniului și managementul resurselor umane, financiare și materiale, act
normativ în care se prevede că statul de funcții, Regulamentul de organizare și
funcționare se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Județean. În ultima
perioadă am trecut la preluarea imobilului din str. Călărași cu spațiile așa
cum au fost împărțite și date în proporție Prefecturii și Consiliului Județean,
acele spații unde funcționează pașapoartele pentru Prefectură iar pentru
Consiliul Județean, spațiile unde funcționează evidența populației și celelalte
unități demilitarizate care au trecut în subordinea Consiliului Județean ca
servicii noi. În acest sens, am pregătit o hotărâre care a fost discutată în
comisii, comisia juridică de ordine publică și integrare europeană a avizat
acest material iar comisia economică financiară a avut obiecțiuni.
Obiecțiunile au fost clarificate, astăzi, din partea Inspectoratului Național
au venit două adrese și anume, printr-o adresă domnul Ilieș Ioan, care a fost
funcționar public în cadrul Consiliului Județean și a coordonat Serviciul de
stare civilă, a primit un acord ca în perioada de tranziție, până la
organizarea concursului pentru ocuparea postului de director al acestui
serviciu, să ocupe funcția de director interimar, dl. Bocică, care a fost șef
serviciu, din motive obiective nu a primit acest acord. Noi am început
demersurile pentru a organiza cât de repede concursul pentru că trebuie
definitivată organigrama și numărul funcționarilor care vor lucra aici precum
și conducerea serviciului. Cu această precizare vă întreb dacă mai dorește
cineva să facă vreo completare, dacă nu să trecem la votare.
Dl consilier Szalkay: Numai o idee vreau să spun aici, noi am hotărât
la comisia economică- financiară ca să reformulăm art.4 în sensul că până la
ocuparea postului prin concurs și să nu mai figureze sau după caz prin examen,
în condițiile legii, domnul Ilieș. Nu s-a făcut această corectură. Eu cred, dl
secretar, că ați participat la lucrările noastre și poate e o omisiune din
partea executivului că nu s-a corectat la art.4.
D-na președinte Lokodi: Este omisiunea mea, am făcut o corectură,
trebuia să vă prezint, deci 2 variante vă propunem, urmează ca dvs. să optați
pentru o variantă cu privire la art.4. deci până azi nu s-a cunoscut acordul.
Dar acum știind că dl Ilieș va îndeplini această funcție:
Varianta 1 se numește cu delegație, director al Direcției Județene de
Evidență a Persoanei Mureș, până la ocuparea postului prin concurs sau prin
examen, în condițiile legii, dl Ioan Ilieș.
Varianta 2 se împuternicește președintele Consiliului Județean Mureș a
delega o persoană pentru îndeplinirea atribuțiilor directorului Direcției
Județene de Evidență a Persoanei Mureș până la ocuparea postului prin concurs
sau examen în condițiile legii.
Dl consilier Szalkay: Deci
cade expresia după caz prin examen, deci asta înseamnă ca asta ar fi numai cu
dosar deci am spus la comisie sa fie numai prin concurs. Scrie la aviz ce am
zis noi. Art.4 va avea următorul conținut se numește cu delegație, director al
Direcției de evidență a persoanei Mureș, până la ocuparea postului prin
concurs, în condițiile legii domnul Ioan Ilieș deci așa am votat și așa propun
să fie.
Dl secretar Togănel: Aveți
dreptate, dar noi am formulat art. conform legii și se supune la vot și
propunerea dvs.
D-na președinte Lokodi: Deci
legea prevede și examen, dvs puteți să votați că nu acceptați
Dl consilier Szalkay: Dvs.
nu ați citit varianta propusă de noi, dvs ați citit 2 variante și aceasta este
a treia.
D-na președinte Lokodi: Atunci supunem la vot 3 variante. Când ajungem la
art.4
Dl secretar Togănel: În
momentul în care există un singur candidat
D-na președinte Lokodi: Nu se
pune problema când se pune problema dacă rămâne doar concurs, sau rămâne în
text cu concurs și examen. Nu e problema persoanelor. E problema modalității
în care în viitor vom organiza activitatea noastră.
D-na
președinte Lokodi: Dar nu acum, în viitor.
Dl consilier Szalkay: Dl secretar chiar asta am discutat, ca să nu dăm ocazia
să se scoată un singur candidat. Ipotetic aveți dreptate. Dar chiar și acest domn Bocică la care singura problemă era că nu are studii, dar dacă termină facultatea atunci și poate participa la concurs. Acum în condițiile legii actuale se poate face 2 ani într-un an, 3 ani într-un an, poate dânsul termină până se scoate postul la concurs și poate participa.
D-na
președinte Lokodi: Poziția comisiei este ca în mod obligatoriu să se organizeze
concurs pentru ocuparea funcției de director al acestui serviciu, dar dvs ați
mai cuprins acolo un cuvânt sau examen și dânșii doresc radierea acestui
cuvânt. Să fie echivoc concurs. Să nu fie sau / sau. Deci domnilor,
permitețimi să supun la vot această hotărâre
păi așa nu vom face repede
Dl consilier Radu : Eu consider că va trebui să punem un accent deosebit pe ceea ce se alocă acestui serviciu și în primul rând dotare. Deci să vedem din punct de vedere tehnic cum rezolvați această problemă, pentru că problema personalului se va rezolva, dar dacă nu există un spațiu corespunzător și dotare ca lumea atunci iar ne vom trezi cu cozi cum a mai fost cazul la acest serviciu. Nu aș vrea ca Consiliul Județean să fie blamat din acest punct de vedere că nu a rezolvat problema operativ.
Dna
președinte Lokodi: Este o preocupare iminentă, am fost personal, am văzut
spațiul, aceste 5 activități, pașapoarte, circulație, buletine, informatică și
certificatele de înmatriculare. Deci 5 servicii funcționează, iar clădirea este
improprie, este frumoasă pe dinafară, este spațioasă dar doar din punctul de
vedere al mc de aer care cuprinde spațiul gol. Am chemat arhitectul care a
făcut proiectul am întrebat dacă nu se poate totuși acoperi măcar la ultimul
nivel, nu se poate pentru că nu rezistă structura clădirii, toată aerisirea
este naturală, printr-un vânt produs de curent, deci nu este posibilă o nouă
compartimentare, deci va trebui să ne gândim cumva undeva să ne gândim să
rezolvăm spații, în viitor va trebui să ne gândim.
Dl consilier Socotar: Aș vrea să subliniez un aspect discutat în ședința de comisie pe care dl președinte Szalkay nu l-a mai pomenit și anume dincolo de faptul că dl Bocică pe care nu îl cunoaștem nici pe dl Ilieș de altfel, pe lângă faptul că dl Bocică e în curs cu studiile a mai contat un element. Ca o finalitate a programului de demilitarizare a acestor servicii și noi am considerat că ar fi de dorit ca directorul acestei instituții să nu fie militar. Dacă vorbim de demilitarizare, pentru că dacă va fi militar, va fi o instituție militară. Dacă nu va fi un militar, va fi un parcurs normal spre demilitarizare. A fost un criteriu care a contat foarte mult în discuțiile din Comisie. O altă problemă. Sunt probleme de salarizare. Cel care vine de pe latura militară are anumite avantaje materiale în plus față de colegul nostru care merge de la consiliu județean. Eu vreau să vă spun că acest lucru a fost pus în atenția domnului ministru Blaga, care a spus că va încerca să vină cu o soluție. Pentru că nu este posibil ca doi oameni care efectuează aceeași muncă, față în față în același birou, să aibă salarii diferite. Nu depinde de noi, am spus-o doar cu titlu informativ.
D-na
președinte Lokodi: Apreciem modul de gândire al consilierilor, pentru că în afară de comisia dvs aceasta a
fost și părerea celorlalte comisii, dar noi trebuie să preluăm tot personalul
care nu a fost în întregime militar. Deci nu numai conducerea ci tot personalul
și deocamdată, așa cum este legislația, salarul lor este un drept câștigat și
se asigură. Asta tot printr-o hotărâre a legislativului, a organelor care
legalizează, pentru că nu este normal ca funcționarul public să ia un salariu,
iar celălalt să aibă salariul mult mai mare. Trebuie uniformizat. Nu știu cum
se va soluționa, pentru că un drept câștigat nu poate fi luat. În viitor, pe
lângă aceste hotărâri și legi, un pachet întreg este pe masa Parlamentului
pentru a fi modificat, cu care ne vom confrunta imediat la un punct următor.
Dl
consilier Lădariu: Nu cunosc pe domnul Bocică, vă spun sincer, dar am impresia că în acest caz s-a
mers pe cu totul alte idei. Eu știu un lucru. Omul potrivit la locul potrivit,
omul care sfințește locul, deci trebuie să primeze valoarea și competența.
Dl
consilier Popa: O scurtă precizare, mai ales ținând cont de importanța acestui
serviciu și ținând cont că există o comisie de specialitate care se ocupă de
serviciile publice, am dori ca pe viitor, problematica de acest gen să treacă
prin comisia de servicii publice. Această hotărâre nici măcar nu a fost pe
ordinea de zi a comisiei de servicii publice. Mulțumesc.
D-na
președinte Lokodi: Este o observație oportună, v-aș ruga dl secretar, că noi am
mai discutat ca întotdeauna să analizați temeinic dacă e nevoie ca un proiect
de hotărâre e nevoie să treacă prin 3-4 comisii, toate comisiile care sunt
interesate și care trebuie să își exprime părerea. O să iau măsuri dacă se mai
întâmplă. Una pentru că nu trec materialele prin toate comisiile de
specialitate. Doi: dacă materialul nu are toate anexele necesare, pentru că nu
avem așa volum mare de activitate încât să putem să ne permitem ca după ședința
comisiei să alergăm și să mai adunăm materiale necesare pentru a putea ca
domnii consilieri să ia o hotărâre, pentru convingerea lor că au făcut o treabă
bună. Și pentru azi la 3 materiale a trebuit ulterior să facem completări. Noi
suntem o armată de oameni de specialitate, v-aș ruga să pregătim materialele în
mod temeinic.
Dl
consilier Țintoșan: Tocmai despre asta vreau să vorbesc și eu, despre materiale
lacunare cum ați spus dvs. În acest caz, în Expunerea de motive s-a omis să se
prezinte comisiei juridice că dl. Bocică nu are studii și conform legii
funcționarului public, el nici nu putea participa la concursul pentru postul de
director. Asta noi nu am știut și trebuia să o știm. Pentru că din punctul meu
de vedere este o palmă dată comisiei juridice pentru că noi am avizat proiectul
ca bun, iar comisia de buget pe bună dreptate nu a avizat.
D-na
președinte Lokodi: Nu este așa o situați critică, pentru că dl Bocică putea să
îndeplinească această funcție pe perioada de interimat. Deci el a fost în
momentul apariției legii, într-o funcție, deci nu era nici un pericol, dar noi
am vrut să fim foarte transparenți de la înființare până la organizarea
concursului să nu fie o persoană care nu are avizul din partea Autorității
Naționale. Și dumnealui nu a primit acest acord. Deci nu a primit acordul,
pentru că în structura în care lucrează sunt persoane care îndeplinesc
criteriile. Deci nu este o problemă că în momentul în care dvs ați discutat
această problemă acordul nu era venit. Atât ar fi, timpul e scurt, e o ședință
extraordinară, de la momentul punerii pe ordinea de zi a acestei hotărâri și
până azi am încercat să rezolvăm problemele.
Dl.
consilier Suciu: Referitor la discuția purtată anterior, referitor la trecerea
materialelor prin comisii, e bine și trebuie să treacă pe la toate comisiile
care au ceva de spus prin competența dată de Regulamentul de Funcționare al
Consiliului Județean. Însă constat din presa locală de alaltăieri că a avut loc
ședința comisiei social-culturale, unde s-a discutat problema Baschet-clubului
pentru 800 mil. lei de a face această comisie analize, de a da Fundației ASTUR
40 mil. pentru a pleca în Germania, eu zic că nu e de competența acestei
comisii, dânșii nu au competența, să stabilim niște priorități sau oportunități
și să ni le comunice și nouă pentru că banii îi gestionăm noi. Să facă fiecare
ce trebuie să facă conform sarcinilor primite.
D-na
președinte Lokodi: Asta știți din presă sau ați verificat? Ce scrie în presă
scrie, dar eu nu am cunoștință că am dat vreo sumă ASTUR ului e 100%, v-aș
ruga frumos cei de la cultură, președintele comisiei să spuneți ce s-a
întâmplat, că eu nu am fost informată.
D-na
consilier Iacob: S-a discutat, nu s-a dat nici un aviz. Am hotărât să invităm
șefii instituției respective in fata comisiei și apoi să înaintăm comisiei
financiare. Noi nu dăm bani nimănui. Să fie limpede acest lucru. Deci sunteți
dezinformat, dl Lădariu era prezent, vă rog e și d-na Gâlea aici tocmai pentru
acest material. Era o adresa pe care trebuia să o discutăm și nu am stabilit
nimic.
D-na
președinte Lokodi: Este o problemă ce se întâmplă anul acesta. Eu constat că nu
mai putem conlucra. Presiunea pe care o face presa, și spun aici anumite
cotidiene, și modul în care se ia din nou informații și se plimbă aici toată
lumea de voie și ajung la niște materiale, este nepermis. Unde am umblat în
acest scurt interval, 3 țări, am constatat peste tot că într-o instituție intri
dacă ai legitimație sau dacă ești invitat. Este o instituție unde te anunți și
dacă te conduce cineva intri și dacă nu
dar ceea ce se întâmplă în ultima vreme trece peste orice limite ale bunului
simț. Azi a trebuit cu regret și îmi cer scuze celor de la Antena 1, a trebuit
să îi dau afară. Nu se poate ca o comisie de specialitate care dorește să se
informeze în legătură cu anumite probleme legate de activitatea consiliului
județean sau de activitatea instituțiilor subordonate consiliului județean să
nu se poată să ceară o adresă că imediat iese presa cu ea în fața publicului.
Nu este permis. Voi lua măsuri. Pentru că m-am săturat să nu pot să lucrez,
toată ziua stă cineva la ușa mea
.doar 2 minute. Dar aceste 2 minute sunt o
oră. Da, să fim transparenți, să apară în ziar totul dar nu cu orice preț. De
aceea facem conferință de presă, ne vom prezenta în fața presei, comisia a
cerut o adresă și a sărit presa. Copie xerox, să dau declarații
.câte opere de
artă are Muzeul și ce ar trebui să facem? Că nu avem trecut că nu avem istorie
că nu a existat Ceaușescu în această țară, sau să ne fie rușine că s-au făcut
opere de artă în acea epocă? Nu înțeleg ce se urmărește. Mă sperie modul în
care asemenea acte ajung la presă. Domnii consilieri care lucrați în mass-
media v-aș ruga ca înainte să sesizez anumite foruri competente, aș vrea să vă
spun că aici sunteți consilieri în primul rând.
D-na
consilier Diaconescu: Nu vreau să mai
adaug nimic, d-na președinte ați vorbit anterior de faptul că la acest Serviciu
de evidența populației vin și militari. Eu vroiam să spun că militarul merită
tot respectul pentru că a lucrat în niște condiții, este profesionist, pe omul
Bocică îl discutăm aici, e vorba de ceea ce a făcut până acum și sigur că
trebuie să i se păstreze drepturile, iar faptul că își definitivează
studiile poate însemna că la un viitor
concurs se va prezenta și poate va câștiga.
Dl
consilier Lădariu: Dacă nu aș fi membru al comisiei de cultură nu aș lua
cuvântul. Am impresia că unii se supără prea repede, am impresia că discuțiile
sunt colaterale și nu au nimic comun cu problema discutată. În comisie, și nu
iau apărarea nimănui, a fost o adresă supusă discuțiilor, atât. Am discutat și
ne-am dat părerea, atât. În rest nimic. Nu încercăm nimic și nu vrem să ne
băgam nasul în oala altuia, dar am impresia că cineva consideră că sunt comisii
de rangul I și comisii de rangul II si consilieri de rangul I sau II la fel. NU
, toți suntem la fel și avem dreptul să ne spunem părerea. În rest presa este
liberă și e bine că este așa.
D-na
președinte Lokodi: Da, în comisie puteți să vă spuneți părerea dar fără
prezența presei și la urmă vor da declarații președinții comisiilor. NU este
normal ca presa să fie tot timpul prezentă cu ocazia lucrărilor comisiei. Este
o bucătărie internă, dacă stric ciorba poate o arunc, sau poate o diluez,
la urmă v-aș ruga frumos, invitați presa, dați declarații, dar nu este normal
ca ceea CE NU SE FACE să apară în presă ca un lucru făcut. Deci după mine
trebuie instituiuite niște criterii și o ordine în această instituție, pentru
că aici transparența este libertinism și este greșit înțeleasă și v-am spus, eu
nu mai pot lucra în condițiile în care peste zi și asta nu o dată pe săptămână
ci în fiecare zi, pierd timpul dând declarații neprevăzute. Eu nu știam ce
dorește comisia de cultură să analizeze
și dvs nici nu ați ieșit din comisie și presa era deja la mine, dacă știu
despre ce e vorba. Eu trebuie să mă protejez pe mine și trebuie să protejez
instituția.
Dl
consilier Șimon: O scurtă observație, după părerea mea, comunicarea dintre
comisii nu se face prin citirea ziarelor, trebuie să existe alte mijloace de comunicare
și în ce privește comisia, noi nu putem împărți bani, ține de buget și dacă
vorbim de principii nu cred că lezăm competența comisiei de buget.
D-na
președinte Lokodi: Deci nici comisia de buget nu împarte banii. Dvs hotărâți cu
privire la acordarea, rectificarea, bugetelor în baza unor criterii legale,
deci nici eu, nici domnii vicepreședinți, nici funcționarii publici nu suntem
mașină de împărțit bani.
Vă rog să
nu îmi citiți ziarele, că am trecut de obiectul hotărârii de care vorbim.
Dl
consilier Radu: Nu sunt total de acord, vă referiți ca presa să nu participe la
ședințele de comisie. De exemplu la comisia de agricultură poate să vină când
dorește. Suntem mândri, chiar apreciem, fiindcă prin intermediul lor cetățenii
află ce vrem și trebuie să facem. Această instituție este deschisă
cetățeanului. Sunt de acord ca dvs să aveți un program de primire a presei, dvs
ca executiv, noi suntem cei care suntem aleși consilieri, ne întâlnim la
ședințele de comisie și consiliu. Noi avem nevoie de presă și dorim să
participe când doresc dânșii la lucrările noastre.
D-na președinte
Lokodi: Eu am spus doar că după ce ați terminat munca, și nu cred că vă convine
ca o persoană străină să fie prezentă tot timpul, deci după ce ați terminat să
dați declarații. Dar dacă dvs așa doriți, sunteți liberi, nimeni nu vă
îngrădește în munca dvs.
Dl
consilier Szalkay: D-na președinte, noi aici am hotărât un lucru privind
Regulamentul de funcționare a Consiliului Județean, că la un punct este voie să
iei cuvântul o singură dată. Vă rog frumos nu mai dați cuvântul, să comentăm
articole de ziar, fiecare persoană are voie să intervină o singură dată.
D-na
președinte Lokodi: Iar când nu vă dau voie, săriți la mine că nu vă dau dreptul
la cuvânt. Eu pot să nu vă mai dau
cuvântul, tot ce discutăm acum este peste material.
Art.1 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Lazăr), 1 absent (Benedek).
Art.2
Organigrama a fost avizată de Ministerul Administrației și Internelor cu
recomandarea că în loc de 37 funcționari să ne gândim să realizăm un serviciu
de 40 funcționari.
Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Lazăr), 1 absent (Benedek).
Art.3 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Lazăr), 1 absent (Benedek).
Art.4
Domnilor ca să nu mai tragem de timp supun votului dvs. articolul în forma în
care a avizat comisia și nu în forma în care a fost conceput de executiv. Deci
se numește cu delegație de director a Direcției de Evidența Persoanei până la
ocuparea postului prin concurs, în condițiile legii, dl Ilieș Ioan.
Se aprobă cu 28 voturi pentru, 3 abțineri (Amza,
Diaconescu, Popa), 3 nu au votat( Chiorean, Lazăr, Lădariu), 1 absent (Bendek)
Art.5 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Lazăr), 1 absent (Benedek).
În întregime hotărârea se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Lazăr), 1 absent (Benedek).
Consiliul Județean Mureș și
Consiliul Județean Alba în vederea promovării în comun a proiectului
Reabilitare drum județean DJ 107 Blaj Sîncel Lunca Tîrnavei Șona
Jidvei Sîntămărie Cetatea de Baltă limita județ Mureș Cornești Adămuș
Târnăveni (DN 14 A)
D-na președinte Lokodi: știți că am
făcut aceste studii de fezabilitate pentru a participa la Proiectul de reabilitare PHARE
Infrastructură și ca să avem o șansă mai bună și un punctaj mai bun județul
Mureș și Alba s-a hotărât să facă acest contract de colaborare, fiecare dintre noi participând
cu cotă parte, încât să ajungem la suma
anunțată de 5 milioane Euro. Vă anunț că din cadrul comisiei
economice-financiare am primit un aviz cu o mențiune să fie menționată
contribuția fiecărui județ în parte, acest lucru este în studiul de
fezabilitate, pentru că nici nu se putea altfel, iar de la comisia de
amenajarea teritoriului am primit aviz favorabil.
Dl vicepreședinte Frătean: În materialul
respectiv pe care l-ați primit nu erau trecute sume. Nu erau trecute din
simplul motiv că discuția finală la agenția de dezvoltare regională a avut loc
pe data de 18, colegii mei au participat în momentul în care s-au definitivat
aceste lucruri. Dacă doriți detalii vă rog să le cereți. Costul total este
estimat la 6.979 mil. Euro. Iar costurile neeligibile ale proiectului, taxe,
avize ș.a.m.d care niciodată nu au fost eligibile, sunt 464 mii Euro. Ținând
cont de situația drumurilor sau porțiunilor de drum din cele 2 județe,
proiectele și studiul de fezabilitate sunt făcute, partea contractantă asigură
pe tot proiectul pe cele două județe 4,7 mil. euro, 1,57 mil. Euro sunt
acordate dintr-o cofinanțare națională de Fondul Național de Preaderare, a rămas
o contribuție eligibilă de 697,9 mii Euro, echivalentul la 10% din valoarea
proiectului care e criteriul pe programele PHARE, coeziune economico-socială
care contribuție este eligibilă împărțite astfel: Alba 12.860 Euro, Mureș
-285.104 Euro. În același timp, am vorbit mai devreme de costurile neeligibile,
taxe, vize și alte asemenea, care sunt în valoare totală de 464.275 Euro . Ce
înseamnă pentru noi aceste chestiuni într-o perspectivă a derulării acestui
proiect? Acest proiect este în curs de avizare și sperăm să primim avizele în
termen, cel mai devreme va putea intra în aplicare practic pe drumurile noastre
la începutul lui 2007, oricum dacă vom reuși să trecem prin toate fazele
naționale în câteva luni de zile, e posibil să avem primele cheltuieli la acest
proiect în acest an. În 2006 e vorba de costurile neeligibile care vor trebui
asigurate . Județul Mureș va trebui să cheltuie în jur de 18 miliarde,
județul Alba are o suma înspre 30
miliarde pentru că are o porțiune de drum mai mare. Este un acord între 2
județe, suntem aproape convinși că vom trece cu acest proiect.
Art.1 Se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent
(Benedek)
Art.2 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
1 abținere (Țintoșan), 1 absent (Benedek)
Art.3 Se aprobă cu 34 voturi pentru,
1 absent (Benedek)
Hotărârea în întregime se aprobă cu 34
voturi pentru, 1 absent (Benedek)
economici ai investiției
Reabilitarea și modernizarea sistemului rutier pe drumul județean DJ 107
limită județ Alba Adămuș Târnăveni și DJ 107 D Adămuș intersecție DN 14 A
(Tîrnăveni)
D-na
președinte Lokodi: Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai investiției
Reabilitarea și modernizarea sistemului rutier pe drumul județean DJ 107
limită județ Alba Adămuș Târnăveni și DJ 107 D Adămuș intersecție DN 14 A
(Tîrnăveni). Deci e partea tehnică a proiectului anterior. Această hotărâre
are de asemenea 2 art.
Art.1 Se aprobă cu 33
voturi pentru, 1 nu a votat (Venczi), 1 absent (Benedek).
Art.2
Se aprobă cu 31 voturi pentru, 3 nu au votat( Amza, Chiorean, Venczi), 1
absent (Benedek).
În
întregime hotărârea se aprobă cu 31 voturi pentru, 3 nu au votat( Amza,
Chiorean, Venczi), 1 absent (Benedek).
economici ai investiției
Reabilitarea și modernizarea sistemului rutier pe drumul județean DJ 142 C
limită de județ Sibiu Coroisînmartin (DJ 142)
D-na președinte Lokodi: Trebuie să fac precizarea că și acest proiect
s-a
pornit pentru că județul Sibiu,
în urma discuțiilor, dorește să participe la un proiect și urma să încheiem un
acord, însă ulterior dânșii nu au reușit să termine acest proiect și noi am
alocat fonduri am început din timp studiul de fezabilitate, dorim să participăm
și cu acest proiect la program. Din acest motiv nu avem un contract de
colaborare.
Dl consilier Radu: Nu pot trece peste acest
punct deoarece mi-a fost dat să
văd ieri un reportaj pe Antena 1,
fiind vorba de drumul de la Viișoara. E un drum prost, să sperăm că prin acest
proiect să se repare. Dar până atunci aș ruga să vedem cum putem face că copii
de acolo merg pe jos la școală, ne-au criticat pe noi, Consiliul Județean , să
vedem să punem niște piatră să se poată circula. Și asemenea aspecte mai sunt
în județ. Unde loc unor localități nu au cu ce merge la muncă. Și noi nu ne
interesăm să punem măcar niște piatră. Pentru dezăpeziri sunt 9 miliarde, dar
Dumnezeu ne ajută că nu avem probleme cu dezăpezirile. Din acești bani, ca să
nu se piardă, să fie alocați pentru drumurile comunale. Să reușim să astupăm
gropile. Vă dau un exemplu Band Oroi Petelea, de ani de zile oamenii nu au
cu ce merge la medic
..
D-na președinte Lokodi: Mă scuzați, dar dacă
tot intervenim cu probleme
pe care le cunoaștem cu toții,
deci dl consilier știm foarte bine, în condiții de iarnă ar fi chiar păcat de
Dumnezeu să credem că putem face lucrări de pietruire, pe un drum gata asfaltat
piatra ar ține 2 săptămâni. Nu este asfaltat? Atunci vom vedea. Dna Oargă,
inspectorii din teritoriu să meargă în zonă să verifice și să luați măsuri
știți că sunt foarte severe cu cheltuieli pe timp de iarnă, v-aș ruga frumos să
luați măsuri ca toți inspectorii să fie
în teritoriu și să verifice ce cantitate de mat sunt folosite, unde sunt în mod
real folosite, pentru că așa cum am luat această măsură nu voi semna nici o
factură până ce dvs nu semnați că a fost într-adevăr folosim materialul.
Dra. Giurgea, țineți altă ședință? Luați loc printre ziariști, vă rog. Mai aveți până ce deveniți consilier
județean.
Dl consilier Radu: Aș ruga să se ia în calcul și acest lucru. Mi-e milă
de
acești oameni. Nu vrem
asfalt
.dar
D-na președinte Lokodi: Avem un proiect de hotărâre, un program, nu
facem analiza situației drumurilor
județene. Da, avem probleme deosebite, suma este minim minimorum, încercați să
aduceți bani la județ, doresc să facem toate drumurile județene. Domnul
consilier Szalkay haideți să schimbăm
locul. Este a patra oară când mă uit la dvs.
Dl consilier Chiorean: Vreau să informez colegii, drumul de la
Sântioana
până la Dumbrăveni
..
D-na președinte Lokodi: Este în legătură cu proiectul?
Dl consilier Chiorean: La Coroisânmărtin până la Dumbrăveni este
asfaltat,
să nu facem confuzie. Piatră este
numai de la drumul spre Sântioana. Acel drum care este de la limita județului
Sibiu deci până la granița cu județul Mureș, respectiv comuna Viișoara, până
la primăria din comună este într-un hal
.
D-na președinte Lokodi: Mulțumesc pentru atenționare, v-aș ruga frumos,
vreți operativitate?
Dl consilier Mora: În decembrie
2004, am criticat proiectul de buget care s-
a făcut pentru 2005, vis-á-vis de
cheltuirea bugetului pentru drumurile județului Mureș. Trebuie să observăm un
lucru foarte simplu și clar. Două proiecte care se depun acum, sunt în valoarea
de 200 miliarde. Deci din 2 proiecte depuse pentru PHARE practic depășești de 2
ori bugetul pe 2005. Cu alte cuvinte, noi pentru buget am prevăzut 400 miliarde
dar chiar minimale. De la 400 am ajuns la 100 miliarde. Eu sunt convins că nu
sunt consilieri de rangul I și II sau comisii, în schimb sunt probleme de
gradul I sau II. O problemă de gradul I este infrastructura și am declarat ca
drumurile sunt prioritatea nr.1.Cu această ocazie invit toți colegii consilieri
să pună umărul la treabă să găsim soluții de finanțare. Știm că sunt probleme
și sunt multe exemple, dar trebuie căutate soluții de a aduce bani. Sunt bani
nerambursabili. Sunt convins că nu vor câștiga ambele proiecte, dar poate unul
va trece. Iar dacă trece unul, depășește bugetul pe 2005. În continuare aș dori
să precizez că direcția care se ocupă de întocmirea programelor, trebuie să
aibă ca obiect următorul lucru: întocmirea de proiecte pentru toate problemele
ce privesc drumurile. Pentru că pe orice cale va trebui să aducem bani în județ
ori de la minister, ori finanțare externă. Dar trebuie să avem proiecte vreau
să vă spun că direcția nu face față în întocmirea proiectelor și a ține de fapt
dosarul reparațiilor la nivelul județului Mureș. Deci solicit să întărim forța
acestei direcții prin care să aducem specialiști care să lucreze pe mai multe
planuri daca din 10 proiecte iese măcar unul, am atins un obiectiv, pentru că
din bugetul Consiliului Județean nu avem ce face.
D-na președinte Lokodi: În sfârșit cineva care vede lucrurile cum
trebuie.
Dl vicepreședinte Frătean: Apreciez toate intervențiile și vreau să
subliniez
intervenția pertinentă a dlui
Mora. Într-adevăr problema drumurilor e strict legată de finanțare. Noi
cunoaștem starea fiecărui drum, km, suta de metri, ce probleme are drumul, sunt
inventariate toate aceste probleme. Pentru reabilitarea drumurilor județene e
nevoie de 2.200 miliarde, ca să nu mai vorbim de rețeaua de drumuri comunale.
Deci cu 100 miliarde, e un program de drumuri pe care noi îl propunem, iar dvs
îl aprobați. Toate lucrările se licitează. Este din ce în ce mai greu și cred
că aproape ilegal ca la comandă fără licitație noi am făcut intervenții de
urgență și vom face în continuare. Proiectele pentru lucrările mari de drumuri,
Consiliul Județean, prin aparatul propriu nu va putea să le realizeze pentru că
sunt termene de specialitate. Licităm proiectarea unor lucrări de reabilitare
serioase și este firesc, avem inventarul acestor situați și probabil că vom
avea o discuție în plus și când vom preda la următoarele puncte de drumuri la
niște orașe vis a vis de un subiect legat de drumuri și îmi rezerv dreptul de a
interveni atunci dar este clar că trebuie să gândim altfel asupra problemei
drumurilor. Din lucrările făcute de Consiliul Județean, pe drumurile județene,
din banii Consiliului Județean, nu se realizează nici jumătate. Și încă o dată,
e un program pe care dvs îl aprobați și noi îl punem în practică. Deci problema
este financiară, va trebui să ieșim la finanțare foarte serios. Un program de
2200 miliarde este foarte serios, depășește capacitatea județului Mureș, este
un program care se poate realiza, am demarat de anul trecut discuțiile cu banca
mondială, Guvernul României, Ministerul Transporturilor, pentru a găsi o formulă
de finanțare, cu rambursare pe termen foarte lung, de așa manieră ca în 4 ani
de zile măcar rețeaua esențială de drumuri ale județului să fie reabilitată
corespunzător. Trebuie să știți că în acest an vom face din nou recensământul
drumurilor situația tonajului, pentru că s-ar putea să trebuiască refăcute
proiectele, pentru că anumite drumuri au un anumit nivel în proiectare
vis-á-vis de fundații, de structura specifică, este clar că vom avea o
dezbatere foarte serioasă pe această temă. Mă bucur că se abordează problema
foarte serios, invit încă o dată să discutăm la un nivel corespunzător,
problema drumurilor.
D-na președinte Lokodi: Dacă îmi permiteți să trecem la votarea
hotărârii
Art.1 Se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent
(Benedek).
Art.2 Se aprobă
cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
În întregime se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 absent (Benedek).
temporară a forței de muncă din
rândul șomerilor pentru anul 2005
D-na
președinte Lokodi: Acest material a fost avizat fără obiecțiuni, în total
s-au propus minim 700 posturi
împărțite în raport de solicitările localităților, însă acesta nu este un număr
scriptic, prin Direcția de Ocupare a Forței de Muncă și a Șomerilor am primit
asigurări, dacă este nevoie și se justifică, se poate majora pentru anumite
localități numărul posturilor. Noi aprobăm acum numărul minim de 700, eu vă
spun, am întrebat fiecare consiliu local, am totalizat solicitările, trebuie să
aveți în vedere că o parte din aceste finanțări trebuie suportate de consiliile
locale. În viitor este posibil să modificăm acest număr.
Art.1 Se aprobă cu 34
voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Art.2 Se aprobă cu 34
voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Art.3 Se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 absent (Benedek).
În întregime hotărârea se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Chiorean), 1 absent (Benedek).
7. Proiect de hotărâre privind trecerea unor drumuri și poduri din
domeniul public al județului Mureș în domeniul public al unor orașe nou
înființate.
D-na președinte Lokodi: Acest material a fost văzut de comisia de
amenajarea teritoriului și
urbanism care a avizat favorabil, precum și de comisia de servicii publice care
a avizat fără obiecțiuni. Știu că există discuții, unele orașe ar dori să
primească niște drumuri gata reabilitate, dacă se poate pe ultimii 10 ani să nu
aibă nici o problemă deci noi nu am avut prevederi bugetare pentru aceste
drumuri, deci în cele 100 miliarde ce am reținut pentru reabilitarea drumurilor,
odată ce au devenit orașe, Ungheni, Miercurea Niraj, Sărmaș și Zau de
Câmpie, Sângeorgiu de Pădure aceste
drumuri urmează a fi trecute la aceste orașe nou înființate. Dacă aveți de
făcut vreo completare, dacă nu să trecem la votarea acestei hotărâri.
Art.1 Se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 abținere (Șimon), 1 nu a votat (Venczi), 1
absent (Benedek)
Art.2 Se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
În
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 abținere (Simon), 1 absent
(Benendek).
8. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Consiliului
Local al Municipiului Tîrgu Mureș a unor spații din imobilul situat în Tîrgu
Mureș, str. Călărașilor nr.26-28 spații preliate din dom public al statului în
dom public județean conform HG 2344/2004
D-na
președinte Lokodi: Deci privește acele spații în care va funcționa
Evidența Populației, privind
activitatea municipiului și nu a județului. Având în vedere că prin această
Hotărâre de Guvern spațiile respective au fost trecute în proprietate publică a
județului și pentru a nu avea discuții cu Primăria Municipiului Tg.- Mureș cu
privire la cheltuielile care se fac cu aceste spații, cu administrarea acestor
spații am spus să fiți de acord cu această hotărâre și să transmitem dreptul de
administrare. Văd că există o propunere să introducem la art.1 un aliniat (4)
dreptul de administrare asupra spațiilor se acordă pe perioadă de 1 an cu
posibilitate de prelungire prin hotărâre a Consiliului Județean. Spațiile
transmise în administrație se pot folosi numai pentru activitatea desfășurată
de serviciul public comunitar de evidența a persoanei. Domnilor, eu am
cerut executivului să facem această
completare și vă explic de ce. Acest spațiu nu poate satisface cerințele și
necesitățile funcționării acestei instituții și în cazul în care vom găsi altă
locație, alt spațiu, atunci vom revedea unde vom muta aceste servicii. Eu m-am
gândit că timp de un an vom avea timp să analizăm și să găsim această locație.
Dl
consilier Veress: Acum îmi vine în minte; comisia noastră a avizat
favorabil acest punct, în comisia
noastră s-a discutat în 2003, a inițiat tocmai problema rezolvării situației
acute la evidența populației și s-a și convocat atunci o ședință comună cu
A.T.O.P. și acum mă gândesc că dat fiind faptul că s-a constituit și se
constituie acest serviciu public de interes general cu privire la evidența
populației, aflu și din ziar că pierdem niște spații care au fost în apropierea
Consiliului Județean, respectiv Hotelul Parc. Nu am nimic împotrivă a se da
Episcopatului din Alba Iulia edificii, sau clădiri, sau terenuri, dar din punct
de vedere al utilității și al spațiului, Consiliul Județean, mai cu seamă că
acest serviciu va fi un serviciu care va fi pe undeva și oglinda activității
noastre, va trebui să revadă puțin aceste spații din fostul Hotel Parc, dacă nu
se poate aloca în proprietatea Consiliului Județean care duce lipsă de spații.
D-na
președinte Lokodi: Am încercat, am făcut adrese, urmează ca pe cale legală să
se găsească modalitatea de rezolvare. Noi în județul Mureș nu avem spații,
orașul este istoric cu proprietăți puține și vom vedea ce soluție va găsi noul
guvern.
Art.1 Se aprobă cu 33
voturi pentru, 1 abținere (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.2
Se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Art.3 Se aprobă cu 34
voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Art.4 Se aprobă cu 34
voturi pentru, 1 absent (Benedek).
În întregime hotărârea se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 abținere (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
9. Proiect de hotărâre privind modificarea anexelor la Hotărârea
Consiliului Județean nr.56/2004
privind înființarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului
D-na
președinte Lokodi: Privește modificarea anexelor 1 și 3 la Hotărârea
Consiliului Județean nr.56/16 dec.2004.
Este o scăpare, a rămas afară un cuvânt din denumirea Centrului pentru
Recuperare și Reabilitare a Persoanelor cu Handicap Brâncovenești, s-a omis să
fie cuprins cuvântul neuropsihic. În acest sens urmează să cuprindem în
denumire și acest cuvânt.
Dl
consilier Pokorni: Este vorba numai despre un simplu act reparatoriu. Precum se
știe, avem două instituții pentru bolnavi neuropsihici, este vorba de căminul
Călugăreni și Brâncovenești. Dintr-o scăpare în Legea 519/2002, cuvântul
neuropsihic nu a figurat la Brâncovenești. Noi am făcut mai multe demersuri la
minister ca până la urmă să se aprobe rectificarea acestei denumiri. După cum
se știe, lucrul cu bolnavii psihici este foarte greu, este uzură nervoasă mare
și în concluzie am speranța ca pentru munca prestată să fie anumite facilități
de care să poată beneficia personalul, în funcție de resursele județului, la
fel ca și personalul de la Călugăreni.
Art.1
Se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Art.2
Se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Art.3
Se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 31 voturi pentru, 3 nu au votat (Amza, Balogh, Radu), 1 absent
(Benedek)
10.
Proiect de hotărâre
privind aprobarea Convenției de colaborare dintre Direcția Generală de
Asistență Socială și Protecția Copilului și Episcopia Reformată a Ardealului
Parohia reformată nr.1 Reghin
D-na
președinte Lokodi: La Parohia Reformată nr. 1 din Reghin a funcționat
și în anii anteriori și acum
Centrul de zi, unde un număr de 27 copii, după ce termină școala, o școală din
marginea orașului Reghin, primesc o hrană caldă și după- masa pregătesc
lecțiile pentru a doua zi și seara se duc acasă cu temele făcute. În acest
sens, cheltuilelile totale pentru 1 an însumează 584 milioane lei. Aceste sume
urmează să fie suportate de către părțile care fac acest contract de
colaborare, de fapt există un astfel de contract, deci o practică deja la noi
în județ între Biserica Ortodoxă și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, Biserica Catolică și
acum și Biserica Reformată vrea să devină partener în această activitate.
Comisia juridică de ordine publică și integrare europeană nu a avizat
acest material pe motiv că nu a existat acest calcul, acest buget, nu știau dar
în procesul verbal s-a menționat că în cazul în care calculele cu bugetul se
depun la ședință, avizează pentru că consideră această activitate privind
protecția copilului, trebuie să aibă această formă, copiii să aibă un centru de
zi. V-am dat la fiecare, aveți în fața dvs bugetul.
Dl
consilier Amza: Având în vedere că e vorba de un buget de 584 milioane care nu
a fost cuprins în bugetul pe 2005, consider că acest material trebuia trecut și
prin comisia de buget. Nu a fost trecut
..s-a venit azi cu această notă, propun
amânarea pentru ședința ordinară, să avem timp să discutăm în comisie.
D-na
președinte Lokodi: V-am arătat, părțile din contract sunt Direcția Generală de
Asistență Socială și Protecția Copilului
și nu Consiliul Județean, iar în bugetul acestei instituții au fost cuprinse
sume pentru protecția copilului. Deci noi am aprobat bugetul Direcția Generală
de Asistență Socială și Protecția
Copilului, dânșii au fonduri pentru
această activitate de protecția copilului. Trece contractul de colaborare,
datorită legii, legea prevede că noi trebuie să dăm în acest sens un acord și
dvs trebuie să mă împuterniciți să pot semna acest contract de colaborare. Nu e
vorba de bugetul Consiliului Județean.
Dl
consilier Țintoșan: Într-adevăr în comisia juridică s-a respins acest material
deoarece nu se spunea nimic în legătură cu sumele și cu obligațiile fiecărei
părți. Acum într-adevăr ni s-a adus aici un plan de cheltuieli, dar exact așa
cum a spus dl Amza, consider că trebuie trecut din nou prin comisia de buget și
juridică și nu e nici o problemă, dar eu consider că nu se poate da avizul în
plen pentru ceva ce ni s-a adus acum, pentru că sunt 584 milioane.
D-na
președinte Lokodi: Vă spun încă o dată este cuprins în bugetul Direcția
Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului. Este avantajos pentru direcție, în loc să interneze
copiii, asigură protecția, îngrijirea asistența copiilor care au rămas fără
părinți, provin din familii unde nu se asigură nici venitul minim pe economie,
deci acestor copii să li se asigure hrană, protecție, îngrijire și sprijin la
studiu. Nu este vorba de bugetul Consiliului Județean, nu est vorba de
modificarea bugetului Consiliului
Județean.
Dl
consilier Szalkay: Într-adevăr aveți dreptate, nu e vorba de o modificare în
buget, noi am aprobat pentru protecția copilului, un anumit cadru, o anumită
sumă în buget, însă am impresia că nu strica ca acest material să treacă prin
comisia de buget. E adevărat că nu afectează cu nimic, dar totuși nu strica să
intre în comisie, eu voi vota pentru pentru că ulterior se va completa, dar
nu strica să intre în comisie.
D-na
președinte Lokodi: Dl secretar general, aceeași problemă. Nu vreau să o repet.
Am discutat înainte în legătură cu materialele ce trec la comisiile de specialitate.
Dl
consilier Tatar: În comisie am discutat acest material și fiindcă era cu
lipsuri, în procesul verbal al ședinței se vede că am fost dispuși să aprobăm
dacă veneau completări. Nu au venit, sau noi nu am știut. Normal când a venit
această completare am fost de acord, nu avem nimic împotriva acestui material.
Dl
consilier Pokorny: Cunosc activitatea din aceste centre de zi, atât din cele
care le-ați înșirat, dar dincolo de faptul că fac parte din comisia de buget
finanțe și sunt de acord că trebuia să vedem materialul, sub aspect uman
consider că trebuie să votăm pozitiv în sensul ocrotirii acestor copii care
provin din familii de rromi, familii dezorganizate, trebuie să acordăm
sprijinul nostru și să nu ne împiedicăm de formalități și să amânăm chestii
importante pentru ei, pentru noi poate nu sunt importante, dar pentru cei 27
copii este foarte important să aibă un adăpost, să aibă o supă caldă.
Dra
consilier Szamcsek: Vreau din partea comisiei să reafirm mesajul că noi am fost
de acord cu această convenție singura problemă era lipsa sumelor, acum cred că
totul s-a clarificat, singura problemă e să avem materialele complete la
ședință, să nu ne mai găsim în situația de a da un aviz nefavorabil pentru un
proiect cu care suntem de acord de altfel.
Dl
consilier Veress: Aș vrea să amintesc colegilor noi, ca să zic așa, că în
legislația trecută, în 25 martie 2004, la ședința Consiliului Județean la
punctul 11 al ordinii de zi, la fel s-a votat și s-a aprobat fără obiecțiuni,
proiectul de hotărâre privind aprobarea protocolului de colaborare între
Direcția Generală de Asistență Socială
și Protecția Copilului și Fundația Filantropică Ortodoxă, pentru
înființarea Casei de tip familial nr. 3 Sâncraiu de Mureș
D-na
președinte Lokodi: Da, și au o activitate bogată la acele case ce s-au
construit din fondurile Consiliului Județean și fonduri PHARE, în prezent au 2
case în administrare
de aceea am făcut introducerea pentru că nu este un lucru
nou și eu sper că în viitor vom avea și mai multe contracte de colaborare
pentru a asigura copiilor care necesită îngrijire din partea comunităților, a
județului este vorba de bugetul alocat pentru asistența socială.
Art.1 Se aprobă cu 28
voturi pentru, 5 abțineri (Amza,
Diaconescu, Lădariu, Șopterean, Țintoșan), 1 nu a votat (Suciu), 1
absent (Benedek).
Art.2
Se aprobă cu 28 voturi pentru, 6 abțineri (Amza, Diaconescu, Lădariu, Șopterean, Țintoșan,
Popa), 1 absent (Bendek).
Art.3
Se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 împotrivă (Diaconescu), 4 abțineri (Amza,
Lădariu, Șopterean, Țintoșan), 1 absent (Bendek).
În
întregime hotărârea se aprobă cu 28 voturi pentru, 6 abțineri (Amza, Diaconescu, Lădariu, Șopterean, Țintoșan,
Popa), 1 absent (Bendek).
Diverse:
D-na
președinte Lokodi: Vă mulțumesc pentru activitatea desfășurată în cursul
ședinței de azi, dacă aveți de făcut intervenții folosiți aparatura.
Dl
consilier Amza: Legat de programul dvs d-na președinte. Ați spus că faceți un
program să primiți presa, vă rog să faceți un program să primiți și consilierii.
Am stat și am așteptat să intru, nu am reușit, am renunțat. Dacă ați putea face
un program să primiți consilierii care au probleme de discutat, ar fi foarte
bine.
Dl
consilier Lădariu: Știu că în cadrul discuțiilor de la diverse pot să îmi spun
cuvântul. Aici sunt consilier. În viața de toate zilele sunt ziarist.
Premeditat sau nu se face din țânțar armăsar. În privința prezenței presei și o
fac în fața tuturor consilierilor și a presei, am o cu totul altă problemă.
Sunt adeptul că tot ce discutăm se poate face cu cărțile pe masă în numele
transparenței. Nu avem, comisia de cultură, nimic de ascuns și de ce să lăsăm
impresia că avem ceva de ascuns? Sunt ziariști care sar peste cal. Acest lucru
îl pot confirma. S-a spus aici și o fac nu din nevoia de comentariu ci de a
spune adevărul., dar nici să lăsăm impresia că presa e a cincea roată la căruță
nu ar fi drept. Presa este a IV-a putere
în stat și este vrem nu vrem cea mai mare cucerire post decembristă. Eu sunt
pentru această idee că presa să fie informată și să aibă acest câine de pază al
democrației, dinții tot mai ascuțiți. Aș vrea ca cel mai bătrân consilier, v-am
spus nu este o nemulțumire ci o mare fericire să fi cel mai bătrân, dar aș vrea
să vă sfătuiesc în sensul acesta colegial să nu ne facem din presă un dușman
pentru că pierdem și înainte de toate pierdem un prieten.
D-na
președinte Lokodi: Eu nu am dorit să fac dușman din presă dar nici să am un
total disconfort și fără să existe un material, fără să existe ceva ce să
spunem, să trebuiască să dăm explicații la formele care sunt în pregătire, la
forme care nu privesc publicul, pentru că privesc bucătăria, munca dvs. M-ați
înțeles greșit. Ies informații din clădire care privesc munca noastră de zi de
zi și nu vă supărați, nu am vrut să introduc la cerința unor instituții să
clasificăm actele secrete, secrete de stat secrete de serviciu, am zis că
există la fiecare loc de muncă o formă, conduită și există confidențialitate,
dar actele confidențiale nu înseamnă că sunt acte publice și eu apelez și rog
frumos și respectuos presa să respecte confidențialitatea muncii noastre.
Democrația nu trebuie să fie o presiune, transparența nu trebuie să fie un
disconfort. Eu asta am cerut. În momentul în care un lucru trebuie să fie
cunoscut de publicul larg, să fie cunoscut. Dar și noi să avem intimitatea a
muncii noastre pentru că nici un ziarist nu ar permite să mă uit în ce scrie și
să comentez altfel. V-aș da un exemplu azi, în timp ce toată lumea era la
festivitatea de inaugurare în județul Mureș ca prim județ din țară a Centrului
S.M.U.R.D, doi domni, prefectul de la Brașov și vicepreședintele Consiliului
Județean Brașov, veneau dinspre Cluj, într-o curbă o mașină le-a tăiat calea,
au tras de volan spre margine, pe noroi au derapat și cu botul mașinii au
intrat în șanț. Nu s-a întâmplat nimic, nimeni nu a fost rănit, dar azi toată
presa era lină că ei au intrat în șanț. Nu se poate așa ceva. Deci trebuie să
avem niște limite. Trebuie să avem și noi o anumită intimitate a muncii noastre
eu la asta m-am referit, nu la altceva. Nu se poate să discut în clădire cu un
senator și să fiu fotografiată și filmată, nu se poate. Ori este locul meu de
muncă sau este locul unde tot timpul trebuie să mă feresc să nu fiu cumva
prinsă de paparazzi. Presa să știe care este locul ei, să publice totul dar
abia atunci când ajunge la o concluzie. Nu să stau eu tot timpul cu explicații
referitoare la comisii și la consilieri, nu vă supărați. Vă mulțumesc frumos.
Dl
consilier Mora : Știu că toata lumea vrea să plece. Doar legat de punctul 10
vreau să îmi exprim o mâhnire și anume că am avut 6 colegi care nu au votat
pentru acest proiect care au pus mai sus mândria că nu trece un astfel de act
prin comisie, față de interesele acelor copii care nu au un acoperiș deasupra capului,
nu au părinți și nu pot aștepta acordul nostru. Sunt mâhnit și am vrut să fac
această precizare.
D-na
președinte Lokodi: Vă doresc o zi plăcută în continuare și în luna februarie
vom avea ședință ordinară.
PREȘEDINTE SECRETAR GENERAL
Lokodi Edita Emoke Togănel Ioan
Întocmit: Camelia Vlasiu
Văzut: Delia Belean
1 ex.