ROMÂNIA                                                 

    JUDEȚUL MUREȘ

CONSILIUL JUDEȚEAN

                  

 

 

P R O C E S –V E R B A L

 

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Mureș

din data de 23 august 2005

 

        Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe din Palatul Administrativ, începând cu orele 14,00 și au fost deschise și conduse de către d-na președinte Lokodi Edita Emöke.

        Ordinea de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság” din data de 20 august 2005, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 267/19 august 2005.

        Au fost prezenți în sală 30 consilieri; Mora Akos, Bartha Barna, Bozodi Alexandru,  Venczi Vidor, Benedek Imre  au fost absenți.

Au participat ca invitați d-l Ciprian Minodor Dobre, prefectul județului Mureș, dl Sipoș Levente, Uniunea Democratică a Tineretului Maghiar Mureș, co-organizator al Festivalului Internațional de Film de Scurt Metraj „ALTER-NATIVE”, dl Vasile Naste, directorul Administrației Palatului Culturii Tîrgu Mureș, dl Ioan Ceaușescu, managerul Festivalul Televiziunilor Locale și Producătorilor Independenți – SIMFEST 2005, d-na Mirela Moldovan – director al studioului Regional de Radio  Tîrgu Mureș, dl Florin Dumbravă  propus pentru funcția de director executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului, doamna Sava Codruța, director executiv adjunct al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, dl Mezei Vasile, directorul economic al  Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, dl Schmidt Lorand, propus pentru funcția de director executiv adjunct al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, dl Ioan Ilieș, propus pentru funcția de director executiv al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș, directori, directori adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor, reprezentanții mass – media din județ.

D-na președinte Lokodi: Bună ziua doamnelor și domnilor consilieri, dragi invitați. Dacă îmi permiteți, putem începe ședința. Azi pe ordinea de zi avem 12 proiecte plus încă unu. Acel „plus unu” nu va fi în regim de urgență, este un alt proiect privind un parteneriat, pentru care noi deja prin proiectele de cultură am alocat fonduri, dar ca dânșii să poată în acea carte despre Papiu Ilarian, să treacă parteneriatul nostru, au solicitat să discutăm astăzi și această problemă și să avem un vot dat ca în mod oficial să apară Consiliul Județean ca partener la sărbătoarea „Fiii satului”. Este prezent domnul director de la școala din Papiu Ilarian și domnul primar de la Papiu, așa că nu am să tratez acest proiect ca unul în regim de urgență, cu toate că azi a apărut, dar sper să fiți de acord să includem printre proiectele de parteneriat.

        Acum câteva minute a avut loc ședința comisiei de urgență și calamități, ședință la care s-a aprobat modul de împărțire a sumei de 63 miliarde 115 milioane lei, conform HG 821/2005 și 904/2005. În momentul de față am făcut o mică rectificare, la solicitarea domnului prefect. Noi, inițial, pentru localitatea Band am avut prevăzut doar suma de 117 milioane pentru refacerea unor poduri și podețe, dar la solicitarea avută în urma avizării făcute de domnul prefect, am mai alocat o sumă de 1 miliard de lei pentru pietruirea drumurilor comunale și a străzilor care au suferit în urma inundațiilor, încă o dată, așa că am luat de la niște lucrări ale drumurilor județene, pentru care am alocat mai puțin ca să putem să executăm și aceste lucrări de pietruire. Mai avem o rectificare la poziția nr.29, în loc de Tăureni apare Daneșul cu 500 milioane lei, la solicitarea domnului primar din Daneș, lucrare foarte urgentă deoarece există pericolul de prăbușire a terenului, iar la Tăureni vom aloca tot o sumă de 500 milioane lei la rectificarea de buget, deoarece și acolo este un pod care trebuie consolidat. Deci cu aceste precizări făcute, așa cum la comisia de buget și de servicii publice a fost văzut materialul și a fost avizat favorabil, urmează să dezbatem acest proiect de hotărâre. Cu aceste precizări, domnilor, aș suspune la vot ordinea de zi, care se modifică la 13 puncte.

        Dați-mi voie să salut prezența domnului prefect în sală și să supun la vot ordinea de zi.

        Ordinea de zi este aprobată în unanimitate.

 

1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean cu sumele alocate din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului pe anul 2005

 

        D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat favorabil de comisia de servicii publice, comisia economico financiară face precizarea: „se alocă din fondul de rezervă 25.000 RON obiectivului de investiții alimentare cu apă Iernut- Cucerdea.”      

        Dl consilier Suciu: Am înțeles că după discuția și aprobarea în comisie ați făcut o rectificare la Band prin suplimentarea cu 1 miliard.

        D-na președinte Lokodi: Este la punctul 2. Și nu am făcut o suplimentare, am făcut o reașezare. Deci atunci trecem la votarea proiectului de hotărâre.

        Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

        Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.3 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

                              

2.Proiect de hotărâre privind repartizarea fondurilor alocate pentru înlăturarea efectelor  calamităților naturale la infrastructură

 

D-na președinte Lokodi: V-am făcut precizarea cum am reașezat suma

împărțită pe lucrări, deci v-am arătat că am mai alocat 1 miliard pentru Band pentru pietruirea drumurilor, nu mai repet, în comisie fiecare comisie a avizat favorabil, iar acum 5 minute și comisia de urgențe și dezastre a avizat și ea favorabil.

        Dl. consilier Giurgea: Vreau să fac o completare la discuția de ieri vis-á-vis de Lunca Bradului, unde am fost ieri, întâmplător, dvs aveți dreptate, numai că ei au spus așa: da, am prezentat doamnei președinte și domnului deputat Kelemen când au fost la noi, dar noi am refăcut podețe din bugetul propriu în sumă de 250 milioane, ei au și devize pentru acele lucrări. Și atunci v-aș ruga doamna președinte și stimați colegi consilieri, să avem în vedere ca la o rectificare ulterioară să îi ajutăm cu această sumă de bani, pentru că și la Lunca Bradului, 250 de milioane, ca de altfel la orice altă comună, este o sumă foarte importantă.

        D-na președinte Lokodi: Este de la sine înțeles și așa cum am prezentat și ieri în comisie, am avea nevoie de 420 miliarde lei, pentru că atât am solicitat Guvernului și am primit 63 milioane. Deci în totalitate nu putem asigura toate lucrările. Lunca Bradului a primit 1 miliard de lei pentru amenajarea albiei râului Călin, care a ieși din matcă, considerăm că este foarte important să amenajăm acest râu ca să nu mai iasă și acele podețe care sunt intrări la casele oamenilor, care au fost făcute cu sprijinul administrației locale să rămână, să nu mai fie luate de apă.

        Dl consilier Suciu: Eu consider că totuși materialele care trec prin comisiile de lucru și mai ales acest material a fost foarte dezbătut, prezentat de domnul vicepreședinte  Frătean și dezbătut de colegii din comisie, au fost chiar niște confuzii dacă este rectificare sau echilibrare, a intervenit și colegul Giurgea și alții și alții, ca după ce noi am dat avizul, să vină o altă comisie și să ni-l schimbe. Acum, aici la Band este un caz special pe care vreau să vi-l prezint. Ca fost membru temporar la consiliul de administrație, împreună cu alți doi colegi, am intervenit pentru Aeroport, să obținem niște bani să terminăm lucrările și banii aceia s-au obținut  de conducerea Prefecturii de atunci și la Band s-au dat 4 miliarde și ceva, nu mai rețin cifra, cu care dânșii au pietruit trotuarele, dar cu piatră din aceasta de care este în fața Prefecturii, Primăriei, constructorul din Reghin îmi spunea că ei în Reghin nu au așa piatră, deci niște chestii de risipă, de lux, pe care un gospodar nu le-ar face, vorbesc aici și în calitate de fost primar. Atunci erau PSD, acum au trecut la liberali  și i se dau din nou niște bani, probabil pentru că nu și-a plătit pietruirea acelor drumuri și poate va aloca ceva și pentru drumurile stricate, pentru că drumuri rele sunt peste tot. Chiar discutam ieri că în zona Band-Căpuș sunt niște drumuri dezastruoase. Deci să știți, o dată ca metodologie de lucru cred că nu e în regulă, cred că nu are rost să mai discutăm în comisie, dacă vine altă comisie și spune altfel. Dar în mod special la Band unde s-a făcut risipă de miliarde, eu să știți că la acest punct voi vota contra, pentru acest lucru.

        D-na președinte Lokodi: Deci eu și ieri v-am spus și azi spun și pentru presă, deci acești bani nu se dau administrațiilor locale, lucrările se contractează de Consiliul Județean și pot să vă promit că nu se va contracta nici o lucrare acolo unde nu este în mod real necesară. Eu vă înțeleg, nu vreau să vorbesc în contradictoriu, faptul că am alocat niște sume, v-am spus și ieri, poate că vor fi lucrări la care nu ne ajung banii și poate în viitor va trebui să ne gândim la o rectificare de buget și să mai punem, dar tot așa de precis vă promit că nu încheiem nici un contract pe niște lucrări unde este nevoie în mod strict. Și aveți dvs posibilitatea să comentați, nu intru în conflict.

        Dl consilier Suciu: Consider că ceea ce ați spus acum este o garanție că se vor folosi fondurile așa cum a stabilit și domnul vice ieri, că Consiliul Județean va fi acela care va stabili cât și unde exact se va da, că nu  se va aloca pentru cămine culturale, frigidere, trotuare etc.

        D-na președinte Lokodi: Precis că nu, pentru că eu personal răspund și nu aș dori să am nici o problemă cu acești bani.

        Dl consilier Giurgea: Domnul Suciu, nu este corect ceea ce ați spus…

        D-na președinte Lokodi: Domnule Giurgea dați-mi voie ca în calitate de președinte să vă spun că nu există nici procedural comentarii între colegi. Și vă rog frumos să nu vă adresați domnului Suciu pentru că denaturăm toată ședința. Deci ați început cu „domnule Suciu”. Deci, procedural, aveți ceva împotriva modului de conducere a ședinței? Pentru că numai atunci puteți lua cuvântul procedural, conform regulamentului.

        Dl consilier Giurgea: Comisia de dezastre, după cum bine știți, este cea care de fapt are responsabilitatea distribuirii și verificării în teritoriu a acestor fonduri. Comisia de buget face niște formalități economice , dacă vreți. Cea care este autoritară, este comisia de dezastre și vă rog, în calitate de jurist să mă corectați dacă greșesc. Deci comisia de dezastre este cea care de fapt pune punctul final unde, câți bani se alocă. Știți foarte bine că s-au cerut pe localități, sume foarte mari de bani, iar dvs și cei doi președinți și doamna directoare Bochiș, după ce ați fost pe teren și ați văzut realitatea, acele sume de miliarde s-au redus la sute de milioane. Deci vreau să vă spun că domnul Suciu nu are dreptate și comisia de dezastre a procedat legal. Iar responsabilitatea acelui miliard care se dă la Band este a comisiei de dezastre și nicidecum a comisiei economice din care fac și eu parte.

        D-na președinte Lokodi: V-aș ruga frumos, domnilor consilieri, nu puneți patimă, că ultima care semnez eu sunt. Și răspund și promit că o să văd fiecare lucrare și fiecare ofertă și va fi analizată la sânge.

        Dl consilier Radu: Pe scurt vreau să fac și eu o mențiune la acest punct, deoarece această sumă primită este binevenită pentru județul nostru, probabil că dacă era mai mare era și mai bine , dar aș vrea să menționez totuși că repartizarea banilor a fost făcută de niște specialiști care cunosc aceste lucruri. Ceea ce a spus doamna președinte că vor fi urmărite lucrările, este un lucru binevenit, pentru că lucrările vor putea fi controlate și calitativ și cantitativ. Referitor la Band, cunosc foarte bine zona aceasta și pot să vă spun că drumurile sunt un dezastru. De ani de zile, copiii din două sate, nu au cu ce să vină la școala din Band, pentru că mașinile nu circulă din cauza acelui drum foarte prost. Vă dați seama, măcar pentru acei copii va trebui să votăm aceste sume pentru ca să le creăm posibilitatea de a face școala. De ani de zile, nu merge nimeni să îi ducă la școală, i-am mai dus eu cu mașina, am pus tractoare, nu se poate, vă rog să aprobăm pentru că deja am văzut că s-au început lucrările la acest drum.

        D-na președinte Lokodi: Eu știu că sunt probleme foarte mari la Oroi și la Petrea sunt probleme deosebite, datorită și apelor care au spălat drumul și acum și la Fânațe, deci v-am spus că la fiecare lucrare la care dăm noi bani acum, eu am văzut 75% personal împreună cu domnii deputați, cu domnul vicepreședinte și cu specialiști, deci nu m-am dus singură pe teren niciodată, domnul vicepreședinte Frătean a întrerupt concediul, s-a dus și el pentru că nu puteam să văd tot deși dorința mea a fost să văd 100%, dar nu am avut cum.

        Dl consilier Radu: Aș mai face o mică precizare, deși nu ține de punctul acesta, aș ruga Drumurile Județene, fiindcă  zona de câmpie am văzut-o, s-au realizat foarte multe lucruri, dar la Reghin sunt zone destul de proaste, gropi foarte mari și ar fi bine să se aloce și pentru zona aceea niște bani.

        Dl consilier Șopterean: Vreau să adresez o întrebare. Săptămâna trecută m-am deplasat în comuna Râciu, am discutat personal cu domnul primar și doamna secretară și mi-au spus că au trimis documentație nu mai știu exact dacă spre noi sau spre prefectură, dar uitându-mă pe această listă, nu regăsesc comuna Râciu.

        D-na președinte Lokodi: Deci această sumă este alocată pentru inundațiile care au fost până în luna iulie. Pentru luna august solicităm alte sume de la Guvern, pentru că nu puteam într-o săptămână să și cerem și să împărțim aceste sume, iar Râciul este cuprins în solicitările pentru tranșa a doua.

        Dl consilier Șopterean: Și va mai fi tranșa a doua?

        D-na președinte Lokodi: Sunt convinsă că da. Sunt 32 de localități în aceeași situație cum este Râciul.

        Dl consilier Amza: Eu voi lua cuvântul ca membru al comisiei economico – financiare, nu ca membru de partid. Eu vreau să salut venirea acestor sume în județul Mureș, pentru că știu că inițial era vorba doar de 10 miliarde și apoi prin efortul unor tîrgu-mureșeni, care sunt membri ai Guvernului, s-a suplimentat această sumă la 53 de miliarde și apoi s-a ajuns la 64, deci în primul rând mulțumim acelora care au intervenit pentru județul Mureș. În al doilea rând vreau să vă spun că săptămâna trecută ni s-a dat dosarul de ședință, la comisia economico-financiară, am avut o variantă a acestei repartizări, ieri am avut ședința de comisie, am avut altă variantă pe marginea căreia am discutat, am discutat îndelung, am avut pentru prima dată plăcerea de a fi prezentă și doamna președinte și cei doi domni vicepreședinți la discuțiile comisiei, a fost o discuție lungă, ca astăzi să ne trezim cu a treia variantă. În primul rând președintele comisiei trebuia să ia poziție.

        D-na președinte Lokodi: Nu avea cum. Deci, v-am explicat. Prima dată când ați discutat în comisie am avut 53 miliarde de lei, ulterior a venit o suplimentare de încă 11 miliarde, deci ieri am discutat de suma de 64 miliarde, azi discutăm aceeași sumă dar cu mici reașezări, fără a atinge acele lucrări prevăzute pe localități. Ne-am atins de drumurile județene ca să putem aloca acea sumă pentru pietruirea drumurilor din comuna Band, pentru ca acei copii să poată merge la școală, iar la rectificarea bugetară vom repune sumele pe acele lucrări, pentru că oricum nu vor ajunge banii pentru drumurile județene. V-am spus ieri că vom avea nevoie de avizul comisiei de urgențe și calamități, asta s-a întâmplat.

        Dl consilier Amza: Deci dânșii au modificat ce am discutat noi ieri la comisie.

        D-na președinte Lokodi: La solicitarea celor care au fost la Band și la analiză am făcut această modificare.

        Dl consilier Amza: Deci am înțeles că avem promisiunea dvs fermă că la rectificarea din septembrie se vor reașeza niște sume unde vom cere noi, nu de ordinul miliardelor, ci a zecilor de milioane.

        D-na președinte Lokodi: Cu votul dvs al consilierilor.

        Dl consilier Amza: Cu votul nostru, dar văd că votul nostru nu prea contează.

        D-na președinte Lokodi: Dar cum puteți spune așa ceva, domnule consilier?

        Dl consilier Amza: Păi dacă noi ieri am aprobat în comisie o repartizare și azi se schimbă această repartizare. Asta vreau să spun.

        D-na președinte Lokodi: Dar dacă legea permite și comisiei….

        Dl consilier Amza: Păi atunci nu mai băgați în comisia de buget! Dați direct la comisia de dezastre!

        D-na președinte Lokodi: Eu nu am crezut că chiar așa lezați veți fi…

        Dl consilier Amza: Nu sunt lezat eu, sunt lezați cetățenii pe care îi reprezint aici. Și eu aș fi avut niște probleme de ridicat ieri și am zis să tac că nu sunt bani, să aștept rectificarea, dar văd că între timp, peste noapte s-a schimbat modificarea.

        D-na președinte Lokodi: Pe cine ați dorit să ….

        Dl consilier Amza: Eu am vorbit de Șomoștelnic unde sunt 300 de oameni rupți de lume unde nu mai circulă maxi taxi….

        D-na președinte Lokodi: Vă promit că și la Șomoștelnic vom face un proiect special, am discutat cu M.L.P.T.-ul ca să pietruim drumul, bine? Băgăm anul viitor în bugetul cu fondurile speciale.

        Dl vicepreședinte Frătean: Desigur banii sunt foarte puțini față de nivelul distrugerilor pe care cele patru valuri de inundații până în luna iunie le-au făcut în județul Mureș. După cum se poate vedea din această listă, iată că 2/3 din județ sunt cuprinse practic ca zone afectate. Iată că din nefericire, în luna august s-a completat harta județului și cred că nu există unitate administrativ- teritorială în județul nostru care să nu fi fost afectată de inundații. Este firesc în asemenea condiții când banii sunt mult mai puțini decât necesarul de reparații, din păcate nu vorbim de dezvoltare ci vorbim de a pune cât de cât la loc ce a stricat apa, să fie asemenea discuții. De aceea am vrut să fac această intervenție, mai ales pentru colegii care nu au fost în ședința celor două comisii care au dezbătut aceste probleme. Hotărârea de Guvern nr.821 spune foarte clar la art.1 „Urgențele și prioritățile le stabilește comisia județeană de dezastre. Lucrările le contractează direct Consiliul Județean” și aici vreau să fac o paranteză, negocierile conform legii, în această situație, le vor purta cu societățile care vor realiza lucrările până la 15 noiembrie, deci noi nu vom putea să nu accesăm toată forța din județul Mureș capabilă să lucreze pe aceste chestiuni pentru a termina lucrările până la data menționată, în același timp această comisie va fi comisie de experți și nu de demnitari, deci vreau să fie foarte clar acest lucru. În al treilea rând, desigur nu sunt suficienți bani, dar toate localitățile au fost cuprinse cu urgență majoră. Vreau să vă spun criteriile care au stat la baza selectării principalelor lucrări din această listă. În primul rând s-a ținut cont ca grupuri de case să nu rămână izolate sub nici o formă. Deci vă rog să remarcați, principalele lucrări din această listă se referă la poduri și podețe. În al doilea rând s-a ținut cont ca acolo unde drumul este rupt si impracticabil, deci ca și cum ar fi un pod rupt, să se facă intervențiile necesare, vreau să vă spun că foarte mulți primari au acționat deja, ne-au cerut sprijinul, cu utilaje cu ce s-au descurcat au băgat gredere au făcut cât de cât ce au putut, este clar ca nu pot să facă drum, deci aici trebuie să intervenim noi și aceste lucrări sunt prinse aici. În al treilea rând, vreau să vă spun că o serie de evaluări făcute de comisia de urgențe și dezastre, nu s-au confirmat. Unele au fost exagerate ca solicitări, iar altele au fost cu mult mai mici. Spre exemplu, podul de peste Gudea, care leagă satul de calea ferată. Evaluarea comisiei locale a fost de 2 miliarde, vreau să vă spun că cu două miliarde, s-a făcut o expertiză tehnică, acest pod nici nu poate fi pus în circulație în condiții de siguranță. Acolo trebuie 6 miliarde din care abia am putut cuprinde 5 miliarde, în consecință noi am susținut în comisia de buget ca să se consemneze faptul ca la rectificare să avem în vedere că cel puțin 5 miliarde vor fi necesare pentru a finaliza lucrări care se încep în această listă. Deci mie îmi este foarte greu să spun că mai prioritar este Band-ul, Lunca Bradului, sau altele, toate le-am văzut, toate sunt prioritate absolută și eu simt că în anumite direcții sunt interese politice, le dezavuez și nu le iau în considerare pentru că e vorba de suferința oamenilor, în consecință, noi, grupul P.S.D vom susține această listă. Profit de prezența domnului prefect să îl rog, ca membru al comisiei de dezastre și ca component al echipei care s-a ocupat de aceste lucrări, să reglăm comunicarea între experții Instituției Prefectului și ai Consiliului Județean, pentru că cu valul de inundații din luna august lista merge la comisia de dezastre, nu merge la Consiliul Județean sub nici o formă și  avem o problemă de comunicare pe care oficial vă rog să încercăm să o reglăm să nu se mai întâmple pentru că imediat vine zăpada și ne așteaptă altă poveste.

        D-na președinte Lokodi: Dați-mi voie să vă spun că cel puțin estimarea cantitativă am primit-o, nu am reușit să vă comunic, cea valorică nu am primit-o pe luna august. Numai ca o paranteză și pentru informarea dvs: în timp ce pe Gudea noi reușim să alocăm pentru zid de consolidare pe malul drept și pe malul stâng al acestui râu, unde casele oamenilor stau în aer în anumite părți, unde  în anumite locuri apa a luat acel petic de pământ unde omul avea 10 rânduri de cartofi și omul avea acest produs asigurat pentru toată iarna, iar acum nu mai are, oamenii solicită să ducem pământ fertil să își refacă grădinile, pentru că nu mai au pe ce să își cultive cele necesare. Primăria Stânceni a solicitat și în acest sens vom sprijini pe lângă Ocolul Silvic, să facă tăieri din pădurea proprie și să mai aloce pe lângă cele 6 miliarde, încă 6 miliarde necesare. Și nu mai comentez Lunca Bradului cu 65 de milioane când ar avea nevoie de 1 miliard. Asta numai așa că unii primari își dau silința, și domnul primar de la Lunca Bradului, fără să aștepte suma a asigurat lemn din stocul propriu pentru a reface podurile. E foarte bine, dar și alte localități din fondurile lor și cum au putut, și Valea Izvoarelor din cariera proprie a pietruit drumul acolo unde era necesar. Deci fiecare primar se luptă pentru a restabili situația anterioară. Primarii au fost mulțumiți, pentru că noi le-am cerut ca acolo unde nu pot ei să ceară ajutorul la Consiliul Județean și așa am putut să împărțim banii la fiecare localitate și așa va trebui, după părerea mea, să lucrăm și data viitoare pentru Râciu și Pănet, Mădăraș și pentru celelalte localități inundate.

        Dl consilier Szalkay: Într-adevăr pe undeva colegul Amza are dreptate, dar întrucât noi am avut o întâlnire în cadrul fracțiunii și doamna președinte m-a informat că la comisia județeană de dezastre s-ar putea să se producă unele modificări, deoarece are experții în măsură să spună ultimul cuvânt, într-adevăr este foarte neplăcut ca după ce noi, două ore jumătate am dezbătut aceste probleme, ulterior să se facă modificări. Propun ca pe viitor materialul să ajungă la comisia economică după ce a fost la comisia de dezastre. După părerea mea se putea dezbate ieri la comisia de dezastre și apoi să fie dezbătut la noi, pentru ca să nu se mai întâmple ca un proiect avizat de noi ulterior să fie modificat.

        D-na președinte Lokodi: Să dea Dumnezeu să trebuiască să primim fonduri și atunci vom ține cont de această propunere. Dar este normal, dar acum au fost unele problema pentru care nu a putut să se întâmple.

        Dl consilier Socotar: În principiu, nici mie nu îmi place dacă discutăm un material și ulterior se schimbă, dar vreau să punctez față de colegii din comisie, că ne aflăm în fața unui material puțin mai special. Deci nu este un proiect al Consiliului Județean, care  o dată avizat în comisia de specialitate, este o problemă destul de spinoasă să fie modificat ulterior ci ne aflăm în fața unui proiect care aparține prin lege de altă structură și oarecum consultativ a fost trecut prin comisia de buget a Consiliului Județean. Deci are un statut special și consider că poate am reacționat puțin exagerat de această temă. Deci dacă ar fi fost un material strict al Consiliului Județean și după ce ar fi fost avizat ar fi fost modificat, mă alătur celor spuse de colegii mei că e un lucru neplăcut, dar înainte de a aduce critici să observăm că vorbim de un alt material, alt gen de material.

        Dl consilier Suciu: Eu vreau să spun că se putea să se țină comisia de dezastre azi, mâine să fie ședința de comisie și poimâine să facem plenul. Și atunci nu existau discuțiile acestea, pentru că o comisie de dezastre nu este deasupra plenului Consiliului Județean și atunci această ședință care este a doua în plen luna aceasta, și este muncă voluntară, poimâine ar fi însemnat că se plătește. Nu se poate acum dacă legea ne dă voie câte o ședință pe lună, iulie nu avem ședință, august punem două, iar în septembrie iar nu punem ședințe. Deci dacă se respecta metodologia, nu ar fi fost nici o discuție. Plus, vă rog  să țineți cont și de consilieri, să fie tratați altfel, să se planifice ședințele conform legislației  și atunci toate vor merge bine.

        D-na președinte Lokodi: Iar eu în mod oficial vă mulțumesc frumos că ați acceptat această muncă voluntară, permițându-mi și mie să pot să plec 4 zile să mă odihnesc, pentru că altfel era imposibil, vă mulțumesc domnilor consilieri că m-ați înțeles și pe mine ca să mă odihnesc după 2 ani după care nu am fost în concediu, numai cu sprijinul dvs am putut să obțin acest lucru. Pentru mine efortul dvs este un cadou.

        Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abțineri (Suciu, Lădariu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

3.Proiect de hotărâre privind aprobarea Convenției de colaborare pentru realizarea Festivalului filmului de scurt metraj  

      

D-na președinte Lokodi: Am discutat ieri în comisia economică, s-a votat

fără obiecțiuni la comisia juridică, de asemenea și la comisia culturală .   

        Dl Șipos Levente: Am numai rugămintea să luați în considerare că ieri, în ședința comisiei  de buget finanțe s-a aprobat această hotărâre cu modificarea că durata acestui acord va fi până în 2008.

        D-na președinte Lokodi: Deci domnule Iosib nu ați fost prezent, este vina noastră a celor care am fost prezenți. Este adevărat , acest proiect de hotărâre s-a aprobat pentru că în fiecare an se organizează acest festival și în afara de partea materială când cei de la festival participă cu proiect și obțin fonduri pe proiect, cu privire la sală și cu privire la modul de folosire al sălii, am zis să modificăm hotărârea în sensul că nu pe anul acesta ci pe perioada mandatului nostru. Deci această modificare trebuie făcută.   Deci termenul pentru convenție trebuie modificat.

        Dl Șipos Levente: Dacă îmi permiteți, eu m-am uitat peste convenție la capitolul IV, la art. 3 spune „Consiliul Județean Mureș, pune la dispoziția organizatorilor sălile de spectacol, sala mare, sala mică din Palatul Culturii „ și aici să trecem „pe perioada festivalului” și la durata convenției să trecem „ începe să producă efecte de la data semnării sale de către ambele părți până în anul 2007”.

        D-na președinte Lokodi: Deci această convenție așa a fost aprobată să fie modificată de către comisia de buget. Deci practic convenția trebuie modificată nu hotărârea. Vom prevedea această cooperare până în 2007 .

        Dl director Iosib: Nu pot să ridic obiecții, dar atunci ar fi bine să mergem așa și cu alte proiecte.

        D-na președinte Lokodi: Da, deci asta este acum o deschidere, iar la acele festivaluri care în mod periodic se organizează, cum este festivalul „ALTER-NATIVE” , cum este „IN MEMORIAM” că și acolo s-a ridicat tot această problemă. Deci peste tot unde sunt festivaluri specific locale să cuprindem acest termen să nu refacem de fiecare dată convenția. Vom modifica convenția cu această modificare.

        Dl consilier Kakasi: Vreau să atrag atenția staff-ului tehnic, că pe verso, la iscălituri, a apărut la manager numele Ioan Ceaușescu, cred că este o greșeală și să o corectăm.

        D-na președinte Lokodi: Greșeală de xerox la multiplicarea materialelor.  Pe materialul meu apare corect .

        Dl dir Iosib: Staff-ul tehnic a sesizat această greșeală, doamna președinte, dar deja era în faza de multiplicare ș.a.m.d. Deci cei care au făcut materialul așa au făcut și așa s-a multiplicat.

        D-na președinte Lokodi: Deci eu v-aș ruga frumos pe cei de la secretariat, mereu, nici măcar o ședință nu poate avea loc fără să fie ceva greșeli, vă rog frumos să fiți mai atenți pentru că vă promit de azi încolo fiecare greșeală se va taxa cu sancțiuni materiale. Deci e a patra ședință când constat greșeli la materialele difuzate domnilor consilieri. Dacă se mai întâmplă plătiți! 10%, pentru angajatul care greșește!

        Dl consilier Lădariu: Am votat în comisie, voi vota și aici, pentru că este vorba de un festival de scurt metraj, internațional, aș avea doar o rugăminte, o cerință, ca acest festival să fie, cât se poate, pentru toți. Este doar o dorință, organizatorii știu ce vreau să spun și nu am ce să mai comentez. În privința votului pentru noua formulă, da, într-adevăr nu este un capăt de țară și ce mi-e 2006, 2007, 2008, dar în felul acesta se creează un precedent, se deschide o ușă și pentru alte manifestări care vor fi mai costisitoare. Deocamdată e vorba doar de sala mică și de sala mare, dar vor veni și cereri de bani. Aș pune să nu creem un precedent pentru că nu e un capăt de țară dacă în fiecare an venim supunem la vot fiecare propunere, o discutăm în comisii și o supunem la vot, asta e treaba noastră, a consilierilor, de asta suntem trimiși aici, de asta suntem consilieri să ne adunăm de câte ori este nevoie.

        D-na președinte Lokodi: Pentru că este o propunere din partea comisiei de buget și este votată propun să votăm prima dată modificarea, deci faptul să cuprindem în convenție termenul de 2007. Dacă nu trece la vot această formă, supun la vot forma în care a ajuns materialul la dvs, doar pe anul acesta. Deci este posibil ca în viitor ca sala pe care și așa în fiecare an o asigurăm pentru aceste evenimente periodice să fie o contribuție în plus a Consiliului Județean. Eu cer comisiei de cultură să facă o listă cu acele festivaluri, care sunt și să faceți o propunere care să fie acele festivaluri, dar să se și organizeze. Deci prima dată supun la vot art.1 cu acea anexă că suntem de acord ca până în 2007 festivalul să se organizeze la palatul Culturii, fără taxă.

        Art.1 Se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 2 „împotriva” (Iacob, Sămărgițan), 2 abțineri (Popa, Suciu), 1 nu a votat (Amza), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 3 abțineri (Amza, Popa, Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.3 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 4 abțineri (Amza, Lădariu,Popa, Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.4 Se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 4 abțineri (Amza, Lădariu,Popa, Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 1 „împoriva” (Suciu), 4 abțineri (Amza, Lădariu,Popa, Șopterean), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

4.Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de colaborare pentru realizarea Festivalului Televiziunilor Locale și Producătorilor Independenți – SIMFEST 2005

 

D-na președinte Lokodi: Data trecută știți ce s-a întâmplat, noi imediat am

trecut la acțiune și am studiat modul în care putem să sprijinim acest festival internațional și am ajuns la concluzia că Consiliul Județean poate contribui prin a asigura cazarea și masa, în total 60 persoane, invitați din străinătate și mass media. Noi am încheiat un contract cu Hotelul Parc, hotel agreat de invitați, prin care, pentru o sumă de 700.000/persoană /zi x 60 peroane x 3 zile, asta însemnând 130 milioane de lei, asigurăm cazarea, masa participanților la festival. Pe lângă aceasta, am mai asigurat 15 albume foto ale județului, 15 ghiduri ale județului care să fie date ca premii. 700 de mii de lei a fost împărțit astfel 400.000 pentru cazare + 300.000 bon de masă din care fiecare să își poată cumpăra ceea ce dorește. Considerăm că prin aceasta asigurăm buna organizare a festivalului. Această hotărâre privește modul de folosire a Palatului Culturii. În cazul în care datorită timpului rău, pentru că așa sunt prevederile meteorologice, că în acea perioadă va ploua, deci dacă nu se poate în cetate, noi suntem de acord ca fără chirie să fie închiriată sala mare, sala mică, iar pentru conferința de presă să fie închiriată sala de oglinzi și în acest sens avem expunerea de motive precum și convenția de cooperare prin care asigurăm festivalului aceste săli pe perioada desfășurării festivalului.

        D-ra Ruja Corina: Pentru început domnilor, vă anunț cu bucurie, festivalul a pornit. Începând de ieri juriul a început să facă jurizarea filmelor vizionate în concurs iar azi a fost prima zi de trening. Vă mulțumesc pentru sprijinul acordat și vreau să mai fac un anunț și să vă spun că  începând din acest an festivalul SIMFEST va rămâne la Tîrgu Mureș. Sperăm ca datorită acestui festival să crească prestigiul județului nostru, oamenii politici să fie cunoscuți. Noi am discutat cu doamna președinte și cu domnii vicepreședinți și am propus să acordați dvs. 2 premii, primul să fie acordat de doamna președinte, iar unul să fie acordat de unul dintre dvs. urmând să decideți cine va fi acea persoană. În programul festivalului este prevăzută o întâlnire pe 25 august la ora 17.30 cu domniile dvs. Întrucât nu vrem să tulburăm ședința, invitațiile pentru dvs. sunt la doamna Cristina și o să vă rog  să le luați de la dânsa. Vă mulțumim.

        Dl consilier Giurgea: pentru această manifestare și pentru reușita ei, sigur, Consiliul Județean și-a adus contribuția. Trebuie să vă mulțumesc sincer doamna președinte, pentru că știm cu toții după ședința trecută acest proiect era blocat nu se aprobase nici cu 60 de milioane nici cu 210, înțelepciunea dvs este de bun augur și uitați că s-a terminat cu o reușită. Aș vrea să se înțeleagă foarte bine, atât eu cât și colegul Socotar, nu am avut alt considerent decât promovarea Consiliului Județean, pe noi nu ne-a interesat pe ce fundație. Indiferent că se numește SCENA, sau altă fundație care este administrată de un coleg și prieten de-al meu și de al multora dintre noi, care se numește Brișcaru. Deci vreau să fiu foarte bine înțeles. Putea să fie Brișcaru sau oricine altcineva. Mai mult decât atât, vreau să vă asigur, și mă uit sincer în ochii fiecăruia dintre dvs., că nu am nevoie de nici o cotă parte din această finanțare. Chiar vă rog să mă credeți că am suficienți bani și nu am nevoie de finanțarea unei fundații prin Consiliul Județean. Trecând peste toate acestea, salut faptul ca și în următorii ani acest festival să se țină în județul Mureș și în municipiul Tîrgu Mureș, chiar cred că este de bun augur și este un prilej de a ne cunoaște județul și pe ceilalți concetățeni ai acestei țări. Aș vrea ca fiecare din colegii de față sa știe și să creadă, mai ales unul dintre distinșii mei colegi la care eu țin foarte mult, atunci când eu promovam o afacere, dânsul conducea un oraș, atunci când eu eram director, dânsul conducea un județ și chiar vă asigur, în fața plenului Consiliului Județean, că mă simt mult inferior domniei sale din toate punctele de vedere, și politic, și administrativ.

        Dl consilier Lădariu: Țin să precizez că încă de la ședința de data trecută am fost de acord cu această acțiune. Este o bună idee și cred că se face, înainte de toate, o bună propagandă unei idei și acest lucru trebuie reținut. Aș dori foarte multă transparență și foarte multă publicitate pe timpul festivalului „Cuvântul liber”  vă este alături, eu cu atât pot contribui.

        D-na președinte Lokodi: Vă rog frumos, să nu uităm de banner să fie peste tot și nu am cerut să faceți dvs, ci noi. Vă rog mâine să fie gata banner-ul.

        Dl consilier Pokorny: Ca și în ședința trecută, eu sunt pentru acest festival, pentru a promova valorile județului și data trecută am avut propunerea și revin la punctul nr.3 s-a menționat următoarele: „organizatorul are obligația de a menționa în toate publicațiile și anunțurile pe care le va efectua în legătură cu festivalul, participarea Consiliului Județean Mureș”. Deci având în vedere contribuția noastră substanțială, este cazul și dacă s-ar fi luat în considerare să se promoveze imaginea Consiliului Județean, nu s-ar fi ajuns la această criză de timp cu bannerele și am mai propus ca o persoană din cadrul administrativului să răspundă direct de promovarea imaginii Consiliului Județean. Propun și cu această ocazie din nou acest lucru.

        Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

        Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.3 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.4 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Kakasy, Șopterean), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

                          

5.Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de colaborare pentru realizarea Ediției a IV-a a spectacolului de muzică popular㠄In memoriam”

 

        D-na președinte Lokodi: la acest proiect Consiliul județean participă tot cu asigurarea sălii la Palatul Culturii, fără chirie, pentru că și acest spectacol este gratuit și este eveniment cultural. La comisiile de specialitate, juridică, economico financiară și socio-cultură, a fost avizat fără obiecțiuni.    

Art.1 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 1 abținere (Amza), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

Art.3 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

Art.4 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

6.Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de colaborare cu societatea culturală Alexandru Papiu Ilarian” și Primăria Papiu Ilarian, în vederea organizării festivalului „Fiii satului „ în data de 25 septembrie 2005.

 

D-na președinte Lokodi: Se modifică punctul 6 și discutăm proiectul de

hotărâre privind convenția de colaborare cu societatea culturală Alexandru Papiu Ilarian și Primăria Papiu Ilarian, în vederea organizării festivalului „Fii satului „ în data de 25 septembrie 2005. Aici se are în vedere acordul nostru ca să fie promovată cu ocazia acestui eveniment imaginea Consiliului Județean Mureș am sprijinit această carte și această activitate. Azi au venit la mine dl director și domnul primar, prin proiectul de cultură de la începutul acestui an am asigurat banii pentru redactarea acestei cărți privind viața cărturarului Alexandru Papiu Ilarian, deci nu trebuie să asigurăm nici o sumă, doar să fim de acord să apărem în carte ca și parteneri, iar banner-ul nostru pe care îl facem, în data de 25 septembrie să fie arborat la acest festival. De asemenea Ansamblul Folcloric Mureșul va avea un spectacol cu această ocazie.

        Dl consilier Lădariu: Sunt printre oamenii de cultură care am participat la toate edițiile de până acum ale festivalului „Fiii satului – Alexandru Papiu Ilarian”. Consider că este o acțiune de interes cultural și istoric de nivel european. Lăudabilă această inițiativă a primăriei și a societății „Alexandru Papiu Ilarian”, reprezentată de domnul director al școlii. După cum știți este vorba de un volum al doilea „ Istoria Românilor din Dacia Superioară”, de un simpozion în memoria marelui istoric, de revista „Tezaur” care iată, trăiește, de cinstirea memoriei marelui profesor Serafim Duicu. Este un eveniment cultural demn de luat în seamă, să îi ajutăm așadar, organizatorilor, felicitări și este de prisos să mai spun că sunt „pentru „ această convenție de colaborare. Eu rămân surprins de modestia domnului primar și a domnului director că nu au cerut nici măcar un leu, asemenea acțiuni trebuie sprijinite și e bine să băgăm mâna în buzunar când este vorba de acțiuni cum este cea de la Papiu Ilarian. Ca să nu mai revin aș dori să îmi spun o părere, trebuie mai multă atenție pentru că noi promiteam odată că vom fi foarte atenți și zgârciți și drămuiți și cu repartiția acestor săli, sala mică și sala mare a Palatului Culturii. Să fim atenți pentru că dacă dintr-o sută de acțiuni 50 vor fi pomeni vom sări la gâtul domnului Naste că nu își face planul de încasări și nu adună banii necesari, deci să fim puțin atenți și să intre puțin în calcul faptul că suntem puțin prea generoși. Este bine și sunt de acord că trebuie date aceste săli pentru astfel de acțiuni indiferent cine sunt organizatorii, numai să fim mai atenți cu veniturile atunci când va fi vorba să facem niște calcule.

        D-na președinte Lokodi: Eu tocmai de aceea vreau să existe hotărâre de Consiliu Județean pentru orice gratificare, ca să cunoașteți, eu nu semnez nimic până nu votați dvs. deci fără acordul dvs sala nu este folosită, iar orice nu are hotărâre de consiliu la bază trebuie să aibă încasare.

        Dl consilier Suciu: Mă aliez la propunerea făcută de dvs ca în comisia de cultură să se analizeze tot felul de astfel de evenimente și să ni se prezinte o listă a acestora ca să putem lua niște hotărâri. Aici vorbesc puțin și sentimental pentru că alături de Serafim Duicu, de domnul Racolțea, prefectul de atunci, am fost unul dintre membrii fondatori și noi prin comisia de cultură am aprobat 50 milioane pe care domnul Lădariu cred că i-a uitat, deci bani sunt, iar prezentarea făcută este destul de pe larg, aș propune să trecem direct la vot.

         Art.1 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Kakasy, Szabo), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.3 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasy), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.4 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

7.Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcții al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

D-na președinte Lokodi: proiectul a fost avizat de comisiile: economico –

financiară, juridică, de servicii, culturală.

        Dl consilier Popa: Foarte scurt o să fiu aș dori să subliniez că majoritatea copiilor care se află în aceste centre sunt copii cu dezabilități foarte grave și nu trebuie să omitem că au nevoie și de o asistență specializată, deci modificarea acestui stat de funcții prezintă un beneficiu pentru acei copii, dar mulți au nevoie de logoped de terapie și  ar trebui să ținem cont de acest aspect și în viitor să luăm unele măsuri în această privință.

        Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Suciu), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

8.Proiect de hotărâre privind numirea domnului Florin Dumbravă în funcția publică de director executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Aș ruga pe domnul Dumbravă să vină în față să

se prezinte , dumnealui a susținut examenul de ocupare acestei funcții, în luna august a fost avizat de către A.N.F.P și validat acest examen.

        Dl dir. Dumbravă: Sunt jurist de meserie, de mai bine de 5 ani fac această meserie, având o vechime totală în muncă de peste 10 ani, am lucrat până acum la DISTRIGAZ Nord, pe lângă meseria de jurist de aproape 2 ani de zile lucrez la un departament care conduce toate activitățile reglementate ale acestei societăți. Sunt pe deplin conștient de importanța pe care D.G.A.S.P.C o are în cadrul Consiliului Județean, este cea mai mare direcție județeană, are un număr mare de angajați, un buget mare și foarte multe probleme. Sunt pe deplin conștient de aceste lucruri, mi le asum în totalitate, vreau să vă asigur că direcția va fi condusă într-un mod extraordinar de transparent și va răspunde în fața dvs pentru orice lucru pe care legea îl cere.

        Dl vicepreședinte Frătean: Vă urez, în primul rând, succes, într-o misiune pe care noi o considerăm extrem de dificilă, cunoaștem problematica , e vorba de o direcție compusă din două direcții specifice. Întrebarea mea este extrem de simplă: câți concurenți ați avut pentru postul de director general.

        Dl. dir Dumbravă: Nu a mai fost nici un alt concurent, am fost singurul care m-am prezentat.

        Dl consilier Socotar: Nu vreau să adresez întrebări, vreau doar să fac câteva comentarii, am avut norocul să îl cunosc pe domnul Dumbravă de ceva vreme și vreau să vă spun că calitățile lui de jurist au ieșit mereu în evidență, dânsul nu a mai spus, că în cazul DISTRGAZ-ului mai ales în această perioadă în care DISTRIGAZ NORD este în privatizare, a colaborat foarte mult cu partenerul german, făcând servicii de audit pentru Rhur Gaz, deci are experiență și în a lucra cu parteneri străini pe probleme cu fond juridic. Sigur este nou în acest domeniu, însă sunt sigur că provocările pe care le va întâmpina nu îl vor depăși. Vreau să îl asigur că se  poate sprijini pe sprijinul consilierilor de la Alianță și cred că pe tot Consiliul Județean, și pe conducerea Consiliului Județean, și va aduce un suflu nou în această direcție, unde cred că toată lumea este de acord  că este foarte importantă, să o dinamizeze să fie efectiv o direcție foarte eficientă a Consiliului Județean.

        Dl consilier Boloș: Aș vrea să îl întreb pe domnul Dumbravă două lucruri,1: dacă aveți copii? Și  a 2-a: care a fost motivul care v-a făcut să vă îndreptați spre o asemenea funcție de așa responsabilitate?

        Dl director Dumbravă: Am copii, am o fetiță de 1 an și jumătate. Am văzut posibilitatea de a lucra la D.G.A.S.P.C ca pe o provocare foarte mare. Chiar dacă nu am lucrat până acum strict în domeniul asistenței sociale cunosc acest domeniu, dintr-un alt aspect al vieții personale care are legătură cu anumite ONG-uri, știu că este un domeniu foarte sensibil și un domeniu în care se pot face foarte multe. Este un cadru legislativ relativ nou care așteaptă să fie aplicat și în plus de asta este unul dintre criteriile care vor conta foarte mult pentru aderarea noastră la Uniunea Europeană, felul în care România își va realiza atribuțiile în ce privește asistența socială și protecția copilului. Am văzut-o ca pe o provocare și m–am prezentat la concurs convins că voi reuși să fac față acestei funcții.

        Dl consilier Giurgea: Și eu îl cunosc per Dumbravă Florin, este un băiat extraordinar, vreau să vă spun că, chiar dacă îl vedeți mai subțirel, are o forță extraordinară intelectuală și de muncă, are o disponibilitate pentru muncă extraordinară. Aș vrea să fac un considerent de un minut de ordin general, am participat și eu de-a lungul vieții la multe concursuri și am și eu 47 de ani împliniți, țin minte că totdeauna când eram mai puțini competitori examenul era foarte greu. De ce? Pentru că comisia compusă din 1, 2,3, 7 membri avea mai multe întrebări fiind mai puțini. Consider că fiind un singur competitor, dânsul nu cred că a avut nimic împotrivă să fie și 10, examenul a fost foarte greu. Și atunci, dați-mi voie să vă întreb, domnule director, în ce a constat examenul, ce probe, scris, oral ce nivel de punctaj.

        Dl dir. Dumbravă: Da, au fost două probe, scris și oral și un interviu.

        Dl consilier Giurgea: Deci proba scrisă era eliminatorie, nu? Deci trebuia îndeplinit un anumit punctaj?

        Dl dir. Dumbravă: Da, deci nu se putea trece la proba orală dacă nu se îndeplinea punctajul pentru proba scrisă.

        Dl consilier Giurgea: În momentul numirii noului director în funcție celălalt director se va elibera sau este deja eliberat?

        D-na președinte Lokodi: Deci procedura își urmează calea conform legii. Dl Dumbravă nu vă va fi ușor, dar nu vă speriați, veți învăța, sunteți tânăr, veți avea o echipă nouă, înnoită pentru că dna director a fost doar cu câteva săptămâni înainte numită pe post, dar oricum ea a mai lucrat înainte în acest domeniu, dar oricum să conduci o direcție nu e o treabă ușoară. Nu este un domeniu ușor, așa cum am zis este una din instituțiile subordonate Consiliului Județean care are o problematică foarte diversificată, dvs veți avea încă centre și va trebui să lucrați pe proiecte pentru a desființa aceste centre, aveți  foarte multe centre, aveți foarte multe case, aveți o instituție de 1.700 de angajați, în Consiliul Județean veți găsi întotdeauna un sprijin, vă doresc să munciți în echipă, pentru că singur nu veți reuși, doar în echipă, va trebui să formați această echipă împreună cu ceilalți directori, eu doresc să veniți cât mai des la Consiliul Județean, pentru ca împreună să avem cât mai multe proiecte viabile, prin care să restructurăm pe model european întreg sistemul. Eu, dacă sunteți de acord, o să îl rog pe domnul director să citească textul jurământului.

        Dl director Iosib: În hotărârea din decembrie, când s-a înființat direcția, conducerea acestei instituții a fost numită temporar până la ocuparea posturilor prin concurs, deci acum automat se eliberează.

        Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Giurgea), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

 

        Dl director Dumbravă: „Jur să respect Constituția, drepturile și libertățile fundamentale ale omului, să aplic în mod corect și fără părtinire legile țării, să îndeplinesc conștiincios îndatoririle ce îmi revin în funcția publică în care am fost numit și să păstrez secretul profesional,

  Așa să îmi ajute Dumnezeu!”

 

9.Proiect de hotărâre privind numirea domnului Schmidt Lorand –

în funcția de director executiv adjunct al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

        D-na președinte Lokodi: domnule Schmidt vă rog să veniți în față. Domnul Schmidt a fost directorul Căminului- Spital de bătrâni din Lunca Mureșului, după concurs el ocupă funcția de director executiv.

        Dl dir. Schmidt: Sunt de profesie medic specialist de medicina familiei. M-am născut în județul Bihor, municipiul Oradea, sunt în județul Mureș din 1983 când m-am înscris la Facultatea de Medicină Generală de la Universitatea de Medicină și Farmacie Tg.-Mureș. În prezent am domiciliul în Tg.-Mureș, sunt căsătorit și am doi copii. După terminarea studiilor am îndeplinit funcția de medic într-un dispensar din județul Harghita, iar din 1993 am revenit în județul Mureș, moment din care lucrez în asistență socială. Din acel an am fost numit medic de unitate la Centrul de Bătrâni din Lunca Mureșului, am îndeplinit atribuțiile acestea până în 1999, iar în anul 2000 am promovat prin examen  în funcția de director al unității. Până în prezent am desfășurat această activitate de conducere/coordonare a activității. Privind realizările din acești 12 ani petrecuți în unitate, am dobândit o oarecare experiență în privința contactului cu persoanele cu dizabilități, cu nevoi speciale și nu în ultimul rând cu probleme sociale. Cunoscând problematica lor, împreună cu colectivul de la Lunca, am reușit să rezolvăm în mare măsură și să punem la dispoziție servicii de îngrijire și asistență pentru aceste persoane. Bineînțeles la un număr restrâns, pe care i-am avut în îngrijire de tip rezidențial. Perspectiva viitorului … va fi foarte greu, în special în domeniul protecției adulților. Avem în față reforma pe care trebuie să o îndeplinim într-un timp relativ scurt până în anul 2007, sfârșitul lui 2006. ca sarcini pentru viitor trebuie să urmăm anumite directive care se află în Strategia Națională și în Planul de Acțiuni al Strategiei Județene privind protecția specială a persoanelor cu handicap.

        Dl consilier Sămărghițan: Aș fi dorit să iau cuvântul pentru toate cele trei puncte. În primul rând pentru modificările apărute la statul de funcții, unde s-a ținut cont de unele obiecții pe care le-am avut în Colegiul Director, să îi felicit, pe domnul doctor că în sfârșit este în conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului și un medic, însă sigur este conștient că este medic de familie și vine între specialiști, psihiatrii sau interniști, unde trebuie să se impună pe linie managerială, deci să nu fie supus prin competența profesională unor specialiști care tind să devină dominanți în asistența socială la unele cămine. Nu nominalizez, îi veți găsi . Deci dvs trebuie să vă luați în serios acest rol de coordonare de conducere și de azi începând să nu mai fiți cu fracțiunea de acolo sau de dincolo, m-aș fi bucurat să fiți împreună cu toată direcția, alături de Codruța, alături de Florin, alături de ceilalți colegi din direcție și pe viitor ar fi bine să fiți o familie, o echipă, pentru că dificultățile care sunt de întâmpinat în perioada imediat următoare sunt comune pentru toată echipa managerială. Responsabilitatea nu este numai a noastră, a consilierilor, a conducerii executive a Consiliului Județean ci este mai ales a modului eficient în care există colaborare între directorul general și directorii adjuncți. Banii vor fi cei care sunt aprobați și trebuie să se facă proiectele în funcție și de nivelul financiar, dar trebuie să existe niște priorități. Trebuie examinată eficiența întregii structuri de personal ca până la sfârșitul anului să se cunoască foarte clar eficiența fiecărei funcții, fiecărui post și modul profesionist în care se desfășoară activitatea la fiecare loc de muncă. Eu doresc să vă felicit pentru această încercare și să fiți conștienți că este una Căminul care a fost la Lunca Mureșului și alta nivelul care trebuie să îl realizați, nivelul de coordonare județeană a adultului. Adultul este nou sosit în familia județeană, are cele mai mari suferințe privind acomodarea pe șina europeană a ceea ce se dorește să fie solidaritatea socială, protecția socială și tot ceea ce derivă în acest domeniu. Dacă pe latura protecției copilului Consiliul Județean este mult mai avansat, la adulți suntem rămași în urmă. Suntem la niște forme care nu vor putea avansa în această structură. Desigur sarcina pe care o am din partea colegilor mă va face să fiu mai apropiat de dvs și prin experiența mea să contribui în a vă sprijini în realizarea țelului nostru comun. Țelul comun este creșterea eficienței muncii în această importantă direcție a Consiliului Județean.

        Dl consilier Giurgea: Vă felicit pentru reușită, sincer cunosc câteva din realizările dvs. domnule Schmidt și pentru asta am toată încrederea că veți face o echipă excelentă, ceea ce vreau să vă rog pe dvs. ca întreaga echipă să fiți foarte atenți la două elemente : 1. banii, care sunt cam o treime din bugetul Consiliului Județean și nu totdeauna acești bani s-au dus în direcții bune, deci încă o dată vreau să vă rog să fiți foarte atenți la gestionarea banilor, iar în al doilea rând sunt acești copii, cu probleme foarte mari și acum avem și vârstnici, adulți, sunt oameni cu grade de suferință diferite, fiecare dintre noi putem ajunge în situația lor. Aplecarea spre suferința sufletească și trupească a acestor persoane cu discernământ, contează foarte mult în primul rând de la vârf și a întregului personal. Vreau să vă mai spun un lucru, nu în ultimul rând vreau să îl felicit pe domnul Domby pentru rezultatele bune avute în această perioadă, chiar dacă, așa cum au spus și antevorbitorii mei, este una din cele mai dificile direcții, cu multe probleme, chiar dacă s-a mai greșit pe parcurs, este vorba aceea care spune că om fără greșeală nu există, deci vreau să îl felicit pe domnul Domby și să îi doresc multă sănătate și multă fericire precum și noii echipe.

        Art.1 Se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Amza), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

        Dl director Schmidt: „Jur să respect Constituția, drepturile și libertățile fundamentale ale omului, să aplic în mod corect și fără părtinire legile țării, să îndeplinesc conștiincios îndatoririle ce îmi revin în funcția publică în care am fost numit și să păstrez secretul profesional,

  Așa să îmi ajute Dumnezeu!”

 

10.Proiect de hotărâre privind numirea domnului Ioan Ilieș în funcția de director executiv al Direcției Județene de Evidența Persoanelor Mureș

 

D-na președinte Lokodi: Domnule Ilieș, vă rog să poftiți la microfon, ca

acasă, toată lumea vă cunoaște, dar vă rugăm totuși să vă prezentați.

        Dl director Ilieș: Eu sunt veteranul, dacă colegii dinainte au fost mai tineri, eu am o activitate mai bogată, adică o vechime în câmpul muncii, am 40 de ani vechime și numai în cadrul administrației publice locale. Am lucrat timp de 18 ani ca secretar de primărie în două localități, comuna Corbul, județul Harghita și comuna Sântana de Mureș din județul Mureș. Din anul 1990 și până în 1997 am lucrat în cadrul Prefecturii județului Mureș, îndeplinind diferite funcții, iar din 1998 până în 2003, am funcționat ca șef serviciu Stare Civilă, în cadrul Consiliului Județean Mureș.

Sunt căsătorit, am doi copii și doi nepoți. M-am înscris la acest concurs considerând că am o experiență în domeniul stării civile, la nivel de județ, urmând să adaug activitatea de evidență a persoanei, unde este un domeniu nou, ca și direcția care se înființează, este ceva nou, unde trebuie să se facă lucruri noi, sper că voi face față, cu toate că eu încă nu am o echipă, așa cum am vorbit cu doamna președinte și cu domnii consilieri la ședințele de comisie la care am participat, am nevoie de o echipă, de un spațiu și atunci promit că voi îndeplini atribuțiile acestei direcții. Este vorba de îndrumare și control metodologic la nivel de 102 unități administrativ-teritoriale, din care la cele 7  existente, unde au fost formațiuni de evidența informatizată a persoanei, sunt unele probleme și cred că voi avea sprijinul dvs și cred că voi face față atribuțiilor care îmi revin.

Dl consilier Ban: Aș vrea să vă întreb, de fapt să ne expuneți în ce constă această activitate pentru că eu cred că este o confuzie între ceea ce faceți dvs și evidența populației pe care o cunoaște toată lumea și mă refer la buletine și pașapoarte.

    D-na președinte Lokodi: Exact asta este.

    Dl dir. Ilieș: Nu este nici o confuzie, la nivel de județ s-a înființat direcția județeană care coordonează și controlează metodologic activitatea de evidență a persoanei și de stare civilă, de la cele 102 servicii publice locale de evidența populației.

D-na președinte Lokodi: Dl. Ban, de anul acesta, aceste activități, pașapoarte, buletine, înmatriculări auto, s-au demilitarizat și se constituie pe lângă Consiliul Județean și pe lângă Instituția Prefectului. Pașapoartele se constituie pe lângă Prefectură, iar evidența persoanei și starea civilă se unesc și se constituie pe lângă Consiliul Județean. Deci practic această activitatea odată demilitarizată trebuie reconstruită și reorganizată într-o direcție la care în prezent avem un director. Urmează să organizăm concurs pentru ocuparea mai multor funcții. Cei care au lucrat înainte, au preferat să rămână în cadrul poliției. Deci practic, acum domnul Ilieș va trebui să construiască un serviciu administrativ al evidenței populației.

Dl consilier Veress: Ca director al Direcției de Evidență a Persoanei, veți face demersuri fiind înființată o direcție de evidență a persoanei, ca și pașapoartele și transcrierile de mașini să fie într-adevăr într-o singură direcție.

D-na președinte Lokodi: Asta nu depinde de domnul Ilieș. Faceți propunere de lege ferenda. Legiuitorul nu a dorit acest lucru. Cu astfel de întrebări adresați-vă parlamentarilor, domnule consilier.

        Art.1 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Kakasy, Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

 

11.Proiect de hotărâre privind propunerea de clasare ca drumuri comunale a unor drumuri vicinale de pe teritoriul administrativ al comunei Miheșu de Cîmpie

Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

12. Proiect de hotărâre privind propunerea de clasare ca drumuri comunale a unor drumuri vicinale de pe teritoriul administrativ al comunei Rîciu

 

Art.1 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

13.Proiect de hotărâre privind lista spațiilor din imobilul situat în municipiul Târnăveni, str.Dr. Victor Babeș, nr.2, proprietate privată a județului Mureș, ce cad sub incidența O.U.G. nr.110/2005   

    

Art.1 Se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szalkay),1 „împotriv㔠(Popa), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.2 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szalkay), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.3 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szalkay), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         Art.4 Se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szalkay), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

         În întregime hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szalkay), 5 absenți (Bozodi, Bartha, Mora, Venczi, Benedek).

 

                                                Diverse:

 

        Dl consilier Boloș: Intervenția mea pornește, sau mai bine zis mi-a fost sugerată de o intervenție a domnului consilier Lazăr Lădariu. Am fost de acord azi să încheiem mai multe convenții de colaborare pentru  realizarea unor diverse manifestări culturale, în general, dar mai există și alte manifestări care pot face obiectul unor convenții. Personal consider că atunci când se încheie o convenție de colaborare, Consiliul Județean ar trebui să aibă, dincolo de obligația de a participa la realizarea acelei manifestări știu eu cu sală, cu bani, mi s-ar părea firesc ca un reprezentant al consiliului sau un reprezentant delegat din partea consiliului să fie în comitetul de organizare, pentru că altfel, manifestarea va ajunge ceva de genul: „s-a realizat o co-producție româno – franceză, în care partea română era reprezentată de cai”. Deci nu se poate așa, când este o convenție de colaborare, trebuie să existe și o responsabilitate ca să vedem ce anume se petrece acolo din moment ce apare emblema Consiliului Județean. Nu mi se pare foarte greu, nu e neapărat să fie un consilier, poate fi o persoană delegată de Consiliul Județean, care la sfârșit să poată spune la ce nivel a avut loc manifestarea, și-a atins sau nu scopul, banii au fost cheltuiți corespunzător ș.a.m.d.

        D-na președinte Lokodi: Este foarte bună propunerea dvs, numai că statul de funcții în momentul de față nu ne permite, iar un specialist cultural, sau consultant cultural, în momentul de față nu avem în aparatul propriu. Dar rog comisia de cultură să se implice de fiecare dată și la nivelul comisiei de cultură rog consilierii să numească câte un responsabil cu fiecare acțiune de acest gen. Eu aș fi fericită dacă la anul am reuși să avem un calendar, un fel de inventar al acestor manifestări pentru că nu știm ce să promovăm. De aceea fac mereu apel și la domnii primari, fiecare, la începutul anului, să ne dea un calendar ca să putem să promovăm județul pentru că fiecare eveniment cultural este și un eveniment turistic, dar nu reușim să facem un astfel de inventar și chiar fac un apel către membrii comisiei de cultură să mă sprijine în această dorință de inventariere a evenimentelor și de ce nu, o  redactare a unei broșuri, există o broșură săptămânală a evenimentelor culturale din județ și să apară și aceste manifestări culturale din partea ONG-urilor, sau a altor asociații, sunt foarte multe la nivelul județului Mureș și ar trebui să luăm contactul cu ei.

        Dl consilier Giurgea: Am primit niște dosare vis-á-vis de un lucru pe care noi l-am mai discutat și eu îl consider foarte bun, de monitorizare a intrării în pavilionul administrativ. Niște dosare de prezentare a investiției sau așa ceva, poate ne spuneți despre ce este vorba mai în detaliu.

        D-na președinte Lokodi: Deci este o ofertă. Atunci când v-am cerut să fiți de acord să facem o monitorizare la intrare și să avem și noi o intrare decentă, europeană, într-o instituție administrativă județeană, dar dvs la comisia de buget ați considerat că nu avem încă fonduri suficiente pentru această investiție. Ulterior au avut loc unele evenimente și dvs ați solicitat imediat ca noi, la nivelul executivului să luăm niște măsuri. Acest dosar pe care l-ați primit dvs este o ofertă din partea unei societăți comerciale din București, cea mai puternică societate care se ocupă cu asemenea activitate. Au făcut sistemul de alarmă și monitorizare la Otopeni, la Președenția României la reședința Președintelui României, iar ei au venit și ne-au făcut o ofertă sub 2 miliarde de lei, atunci dânșii puteau să vină fără să facem o licitație, nu trebuia decât să facem invitații. Eu v-am dat spre studiu acest material.

        Dl consilier Giurgea: Eu consider acest lucru benefic am mai spus-o, acum că nu a trecut sau că nu este considerat oportun, poate în viitor va fi considerat oportun având în vedere că s-au furat calculatoare de la senatori și nu numai, iar dacă nu ne facem o pază bună se va repeta acest lucru.

        D-na președinte Lokodi: Analizați, vedeți dacă avem sume, dacă nu să prevedem la rectificarea din septembrie și vă rog să propuneți materialul spre discuție în cadrul unei hotărâri.

        Dl consilier Giurgea: A doua mare problemă. Absolut toți avem mașini și toți venim la ședință cu mașinile. Am ridicat această problemă de „n” ori, una ca nu ni s-au dat abonamentele acelea pentru parcare si a doua mare problema este că nu avem loc. Trebuie să mergem în parcarea de la „Parc”, sau aiurea prin oraș.

        D-na președinte  Lokodi: Aveți perfectă dreptate! Am încercat să obținem pentru zilele de ședință liber ca să nu plătim tichetele de parcare. Răspunsul din partea consilierilor locali a fost că nici ei nu beneficiază de gratuitate, deci nu am mai avut ce să răspund. Până acum nu era problemă, pentru că nu exista Poliția Comunitară aici. Am cerut Poliției și primăriei să ne lase pentru angajații noștri, pentru că dvs veniți o dată sau de două ori pe lună, dar noi venim zi de zi și nu avem unde parca. Noi încercăm să obținem undeva un spațiu delimitat, rezervat, pentru parcare, dar nu avem sprijin. Ar trebui să avem o întrevedere cu consiliul local și să solicităm sprijinul consilierilor locali, colegi de ai noștri, să ajungem la un numitor comun. Și atunci facem o adresă către Poliția Comunitară care să nu permită în parcările noastre, parcarea publică. Dar pentru asta trebuie să urmăm calea legală.

        Dl consilier Lădariu: Voi fi foarte scurt. S-a vorbit de acea sumă pentru sistemul de securitate. Da, un sistem de securitate ar fi necesar, dar cred că mai important ar fi pentru noi un sistem de aclimatizare, pentru că în această sală începând de primăvara și până toamna ne coacem pur și simplu. Deci să ne gândim la lucruri practice.

        D-na președinte Lokodi: Este binevenită propunerea dvs. Aș vrea să vă puneți în locul meu care zilnic toată vara, stau în acea sală unde este biroul meu, unde toată ziua bate soarele, dimineața la un geam iar după-amiaza la alt geam. E mai rău decât în sala mică de ședințe. Dar domnilor, acest palat este monument istoric. Nu se poate numai dacă așa cum este la Palatul Culturii, să facem pe aerisirile centrale sistem de climă. Este singura sală care are aerisire spre afară. Am invitat specialiști și au spus că nu pot prin aceste canale care sunt vechi, sunt obturate, nu se pot curăța și nu pot fi folosite numai dacă am folosi alt sistem. Deci am încercat dar există impedimente obiective. Poate vom găsi anul viitor o modalitate, dar deocamdată…Deci ca să obținem orice modificare la această clădire trebuie să obținem un aviz, fără acela nu putem și deocamdată nimeni nu s-a oferit să facă această lucrare.

        Dl consilier Pokorny: Cu toții am fost plecați în străinătate și cu toții am văzut că și în comune în vestul Europei, centru acestora este organizat după o concepție clară de organizare. Săptămâna aceasta am participat la o discuție cu primarii, iar ei ar avea această pretenție de a înfrumuseța și organiza după un concept profesionist centrul comunelor. Vreau să spun că nu este neapărat vorba despre bani, în multe locuri s-a organizat prin muncă obștească, în folosul comunității. Eu mă gândesc că avem tineri ingineri horticoli care și-au dat examenul de stat din organizarea zonelor verzi, în foarte multe comune avem zone istorice dar nu avem o concepție de realizare. Mă gândesc dacă nu s-ar putea introduce în structura de personal a Consiliului Județean un om sau doi, tineri specialiști care ar putea realiza ceva în comunele unde este necesar și unde se solicită, în primul rând, aceste chestiuni.

        D-na președinte Lokodi: Orice este posibil în momentul în care dvs votați modificarea organigramei și după ce se deblochează posturile, pentru că deocamdată toate examenele sunt blocate, mai puțin cele unice. Pe posturi contractuale, pentru un salariu de 3 milioane de lei, aceste persoane nu vor veni să lucreze. Salariile de funcționar public sunt mici oricum, dar cele de angajați contractual sunt și mai mici și oricum nu avem posturi libere. Deci în momentul de față trebuie să ne gândim ca la anul să avem o modificare a statului de funcții și să creăm posturi. Însă nu știu de ce asociațiile microregiunilor care există și funcționează cel puțin trei sunt înregistrate și la Judecătorie, așa cum angajează persoane care se ocupă de proiecte, de ce nu angajează câte un tânăr care este de specialitate și atunci acel tânăr va putea asigura la 7-8 comune, această muncă de sistematizare. Propuneți ca la nivelul asociației microregiunilor să se facă aceste posturi și să plătească fiecare, o cotă  parte pentru a asigura salariul.

        Dl consilier Radu: O singură precizare, chiar mă uitam că în municipiul nostru se fac lucruri frumoase și am văzut că se pune pavaj nou. Dar ce nu înțeleg eu este de ce s-a pus acea piatră uzată care strică tot aspectul, adică nu este frumos.

        D-na președinte Lokodi: Nici eu nu am înțeles domnule consilier, dar am întrebat. Răspunsul a fost că se dorește pentru păstrarea legăturii cu trecutul și am fost acum în Ungaria și acolo era mai devreme un pavaj mic din piatră roșie, iar printre acele plăci mari care sunt acum, piatra aceea roșie arată foarte bine. La noi această piatră mare, gri arată…

        Domnilor, vă doresc acelora care nu ați fost în concediu, un concediu plăcut, iar acelora care ați fost vă doresc spor la lucru și ne vedem, în septembrie când sper că vom avea rectificare de buget.

        Ședința s-a încheiat la ora 16.45.

 

                                                                       Întocmit: Camelia Vlasiu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 PREȘEDINTE                                  p.  SECRETAR GENERAL

 

     Lokodi Edita Emoke                                     Viorel Iosib

                                                               Director executiv

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: Delia Belean