ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr.
Dosar IV.C.1
al ședinței extraordinare a Consiliului Județean Mureș
din data de 28 februarie 2006
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș.
Ordinea
de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și
Nepujság din data de 24 februarie 2006, prin Dispoziția Președintelui
Consiliului Județean nr.61/24.02.2006.
Au fost invitați să participe: domnul Ioan Luca, Oficiul pentru Mobilizarea
Economiei și Pregătirea Teritoriului pentru Apărare Mureș și domul director
Florin Dumbravă, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului.
În
sală au fost prezenți 33 consilieri, domnul consilier Lazăr Ioan Nicolae și domnul consilier Popa
Dragoș Codrin au fost absenți.
D-na președinte Lokodi: Doamnelor, domnilor, stimați invitați, reprezentanți ai mass - mediei, bună ziua! Azi avem o ședință extraordinară, sper că va fi foarte scurtă. Pe ordinea de zi avem două proiecte. În cursul zilei de ieri am distribuit acest material, sper că l-ați parcurs, pentru că privește unele lucruri despre care se vorbea și înainte, cum că ar fi posibil să primim niște terenuri, din acele terenuri și imobile pe care Ministerul Apărării Naționale le trece în domeniul public al județului, în urma restructurării și reorganizării armatei, iar proiectul de hotărâre pentru rectificarea bugetului Consiliului Județean este iarăși o problemă prin care putem aloca o sumă care a intrat recent în bugetul nostru, pentru asistență socială.
Vot: Se aprobă ordinea de zi în unanimitate.
Ordine de
zi
1.Proiect de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru trecerea unor imobile din domeniul public al statului și din Administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului Județean Mureș
D-na președinte Lokodi: Prin această hotărâre,
Consiliul Județean Mureș acceptă ca trei imobile să fie trecute în
domeniul public al județului și în
administrarea Consiliului Județean. Este vorba de imobilul situat în comuna
Gornești, vechiul sediu al depozitului de carburanți al armatei, acolo există o
suprafață de teren destul de mare, dar care este construită și poate fi folosit
în mai multe direcții. Am avut o solicitare și din partea Spitalului TBC, a
Centrului de la Gornești, care în termen de 5 ani va trebui să elibereze
vechiul castel prin restituirea castelului la vechii proprietari și mai avem și
alte clădiri la care trebuie să ne gândim cum să folosim acele clădiri, le
putem folosi chiar și pentru un centru
de perfecționare, o bază sportivă sau alte proiecte. Ceea ce am argumentat noi
în expunerea de motive este doar pentru a argumenta Guvernului că avem o
strategie, ne gândim la ce ar putea fi posibil folosirea acestor suprafețe de
teren. Am avut discuții și cu cei de la Primăria de Gornești, iar dânșii doresc
doar o platformă apropiată de calea ferată, există o cale ferată industrială,
care este posibil a fi construită, să se construiască locuințe A.N.L. și prin
aceasta să se asigure fonduri de locuințe în Gornești, este posibil să cedăm
suprafețele consiliilor locale care vor solicita din aceste proiecte, dar în
spate, către pădure avem alte suprafețe pe care trebuie să ne gândim, împreună
cu administrațiile, în ce mod să folosim. Suprafața cealaltă este tancodromul
din Cerghid. Trebuie să știți că acest teren este un teren accidental, deci era
terenul de exercițiu pentru cei de la tancuri. Și aici, discutând cu Primăria,
cu domnul primar, dânsul a fost de acord să trecem niște obiective turistice,
iar ulterior, dacă vom avea nevoie de teren pentru groapa ecologică, fiind în
imediată apropiere a acestei investiții, vom putea să cedăm o parte din teren
pentru această investiție.
Al treilea teren este la Corunca, practic este un drum, era
evidențiat ca proprietate publică, Corunca nu are încă o strategie bine
determinată dar este posibil să fie și acolo construit ceva legat de asistență
socială. Asta ar fi pe scurt prezentarea.
Dl vicepreședinte Frătean: Consiliul Județean, din
nefericire, suferă din punct de vedere patrimonial, într-un fel este o
oportunitate deosebită pentru noi de a ne îmbogăți patrimoniul pentru
viitoarele proiecte. Probabil că vor urma și alte dezbateri pe elemente
patrimoniale pe care le va disponibiliza Ministerul Apărării Naționale pe
parcursul reformei pe care o practică acum, susțin foarte serios aceste
transferuri patrimoniale și sper să nu avem nici o problemă, dimpotrivă să ne
bucurăm că reușim să avem și noi obiecte de patrimoniu pe care putem să ne
dezvoltăm propriile proiecte.
Art.1
Se aprobă cu 27 voturi pentru, 6 nu au votat (Giurgea, Iacob, Lădariu, Mora,
Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
Art.2
Se aprobă cu 28 voturi pentru, 5 nu au votat (Giurgea, Iacob, Mora,
Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
Art.3 Se aprobă cu 28 voturi pentru,
5 nu au votat(Giurgea, Iacob, Mora, Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
Art.4 Se aprobă cu 28 voturi pentru,
5 nu au votat (Giurgea, Iacob, Lazăr, Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
Art.5 Se aprobă cu 28 voturi pentru,
5 nu au votat (Giurgea, Iacob, Mora, Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
Art.6 Se aprobă cu 28 voturi pentru,
5 nu au votat (Giurgea, Iacob, Mora, Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
În întregime hotărârea se aprobă cu 28
voturi pentru, 5 nu au votat (Giurgea, Iacob, Mora, Benedek, Radu). 2 absenți
(Popa, Lazăr).
2.Proiect de hotărâre privind
rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2006
Dl.
director Bartha: este vorba de 262.000 RON, care este transferată din rezerva
bugetului de stat pentru căminul de bătrâni de la Lunca Mureșului, pentru
reparații, dotări, amenajări; are destinație specială. Asta este singura
modificare.
D-na
președinte Lokodi: Asta înseamnă că bugetul nostru s-a întregit cu această sumă de 2 miliarde, sumă transmisă
printr-o adresă de la A.N.P.H este practic un proiect al celor de la Lunca
Mureșului și trebuie să cuprindem în bugetul nostru, pentru a putea lua de la
Direcția Finanțelor Publice și să putem pune la dispoziția acestui centru
pentru a face proiectul.
La
nivelul U.N.C.J.R de la Brașov ne-am înțeles că ne vom întâlni cu domnii directori
toți președinții consiliilor județene, mai ales că se pune problema că pentru
persoanele cu handicap nu avem asigurat bugetul și s-a ridicat această problemă
să ne întâlnim la nivelul ministerelor.
Art.1 Se aprobă cu 27 voturi pentru, 6
nu au votat (Giurgea, Iacob, Lădariu,
Mora, Benedek, Radu). 2 absenți (Popa,
Lazăr)
Art.2 Se aprobă cu 27 voturi pentru, 6
nu au votat (Giurgea, Iacob, Lădariu, Mora, Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr)
Art.3 Se aprobă
cu 27 voturi pentru, 6 nu au votat (Giurgea, Iacob, Lădariu, Mora,
Benedek, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr)
În întregime hotărârea se aprobă cu 27 voturi pentru, 6 nu au votat
(Giurgea, Iacob, Lădariu, Mora, Benedek,
, Radu). 2 absenți (Popa, Lazăr).
D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, urmează să avem
o ședință ordinară în luna martie, încă nu am stabilit data, dar vă vom
comunica din timp.
Ședința s-a încheiat la orele 14.30.
Întocmit: Camelia Vlasiu
PREȘEDINTE SECRETAR GENERAL
Lokdi Edita
Emoke
Ioan Togănel
Văzut:
Delia Belean
2 ex.