|
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr._______/______2006
Dosar IV.C.1
al ședinței ordinare a Consiliului Județean Mureș
din data de 11 mai 2006
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș.
Ordinea
de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și
Nepujság din data de 6 mai 2006, prin Dispoziția președintelui Consiliului
Județean nr. 150 din 5 mai 2006
Au fost
invitați să participe d-l Ciprian M. Dobre, prefectul județului Mureș,
d-na Corina Teodor, directorul Bibliotecii Județene Mureș, d-na Stângaciu
Viorica, contabil-șef Biblioteca Județeană Mureș, d-l Cotârlan Constantin,
directorul Centrului Județean de Promovare și Conservare a Creației și
Tradiției Populare Mureș, d-na Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de
Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș, d-na Albu
Lelia, director al Școlii de Arte și Meserii Tîrgu Mureș, d-na Mihaly Maria,
contabil-șef al Școlii de Arte și Meserii Tîrgu Mureș, d-l Titi Iosif Boantă,
directorul Ansamblului artistic profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș, d-na
Silvășan Elena, contabil-șef al Ansamblului artistic profesionist MUREȘUL ,
d-l Cadariu Gavril, directorul Teatrului pentru copii și tineret ARIEL Tîrgu
Mureș, d-na Ludușan Leontina, contabil-șef al Teatrului pentru copii și tineret
ARIEL, d-l Pop Valer, directorul Muzeului Județean Mureș, d-na Mihalte
Marcela, contabil-șef al Muzeului Județean Mureș, d-l Șulea Ioan, Muzeul
Județean Mureș, d-l Naste Vasile, directorul Administrației Palatului Culturii
Tîrgu Mureș, d-na Valea Anica contabil-șef, Administrația Palatului Culturii
Tîrgu Mureș, d-l Cazan Vasile - director,
Filarmonica de Stat Tîrgu Mureș, d-l Drăgoi Aurel, contabil-șef al Filarmonicii
de Stat Tîrgu Mureș, d-l Moraru Cornel, redactorul șef al Revistei VATRA, d-l
Nistor Onofir, contabil-șef al revistei
VATRA, d-l Galfalvi Gyorgy, redactorul șef al Revistei LATO, d-na Lepedus
Julcsa, contabil-șef al Revistei LATO, d-l Dumbravă Florin, director,
Direcția Generală de Asistență Socială
și Protecția Copilului Mureș, d-na Sava Codruța director adjunct, DGASPC Mureș, d-l Schmidt Lorand - director adjunct, DGASPC Mureș, d-l Mezei Vasile
director-adjunct, DGASPC Mureș, d-l Liciu Vasile șef serviciu investiții,
DGASPC Mureș, d-na Miklea Katalin inspector, DGASPC, d-l Runcan Ștefan,
directorul R.A. AEROPORTUL Tîrgu Mureș, d-na Hang Mărioara, contabil-șef al
R.A.AEROPORTUL TÎRGU MUREȘ, d-l Blaj Virgil, directorul S.C. SERVICII DE
UTILITĂȚI RURALE MUREȘ S.A, d-l Bereholschi Marius, contabil-șef al
S.C.SERVICII DE UTILITĂȚI RURALE MUREȘ S.A, d-l Șerban Radu, director general
al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, d-l Torjok Sandor șef Departament
Implementare Proiecte, S.C. COMPANIA AQUASERV S.A, d-l Virag Gyorgy
reprezentantul C.J. Mureș la S.C. COMPANIA AQUASERV S.A, d-na Nagy Ildiko,
directorul Școlii Speciale nr.1 Tîrgu Mureș, d-na Crahmaliuc Anișoara,
contabil-șef al Școlii Speciale nr.1 Tîrgu Mureș, d-na Culi Elisabeta,
directorul Școlii Speciale nr.2 Tîrgu Mureș, d-na Kalman Eva, contabil-șef al
Școlii Speciale nr.2 Tîrgu Mureș, d-l Sabău Ștefan, directorul Școlii de Arte
și Meserii Reghin, d-na Molnar Viorica, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii
Reghin, d-l col. Cârdan Ioan, comandantul Centrului Militar Județean Mureș, d-l
Mureșan Cristian, contabil-șef, Centrul Militar Județean Mureș, d-l Ioan Ilieș
director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor, d-l Nagy Istvan,
director, Parcul Industrial Mureș, d-l Begidzsan Laszlo, Serviciul Județean
SALVAMONT, d-l Băilă Lucian Spitalul Județean de Urgență Mureș, d-l Giurconiu
Emil - Sindicatul SANITAS, directori,
directori adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au
contribuit la elaborarea materialelor, reprezentanți mass-media din județ.
Au fost
prezenți 34 de consilieri, domnul consilier Benedek a fost absent. D-na
președinte Lokodi: Înainte de a lua cuvântul, supun la vot aprobarea
ordinii de zi. Sau doriți în
afara ordinii de zi?
D-l consilier Pokorny: În conformitate
cu prevederile regulamentului de funcționare, doresc să fac o interpelare la
care dacă aș putea i-aș da titlul mirajul democrației. Să trec la subiect:
noi, comisia care atribuim sumele pentru asistență socială, am lucrat în
termeni legali și conform legilor, ca să aflu ulterior că nu este așa de simplu
că noi am atribuit banii, conform legilor, mai e nevoie de o sumedenie de
avize, o sumedenie de aprobări, mai trebuie să vină administratorii acestor
fundații aici ca să se prezinte ca să li se explice că trebuie să își modifice
bugetul anual prin cuprinderea acestor sume. Eu respect legile, dar dacă ne
lăsăm furați de birocrație tindem ca aceste fundații ( și este vorba de 27 de
fundații), majoritatea care se ocupă de oameni bătrâni, de vârsta a treia, sau
de copii infectați cu HIV, să primească banii într-un decurs de timp mai lung,
iar pentru ei fiecare zi contează foarte mult. Nu este unicul exemplu. Mai este
exemplul avizelor care trebuie primite pentru a se construi o casă, un cămin
ș.a.m.d. Compartimentul de resort te supune unor torturi aproape, prin
procurarea nenumăratelor avize, pentru direcția noastră în concret vorbesc
acum, dar dacă vine un cetățean oarecare ce imagine își face ? Aș dori să atrag
atenția și să pun întrebarea ce măsuri intenționează să ia secretariatul
general pentru a reduce aceste modalități birocratice la un termen cât mai
scurt posibil?
D-na
președinte Lokodi: Domnilor tot în ideea respectării legii, între acei
parteneri ai noștri care au fost selectați de către comisii și care au câștigat
proiecte, urmează să se încheie un contract cu fiecare fundați sau asociație.
Banii din bugetul Consiliului Județean nu pot ieși din conturile noastre pe
încredere ci în baza unui act numit contract. Este prevăzut în ghid și în lege.
trebuie să invităm partenerii pe probleme sociale să vină să încheiem aceste
acte. De la sine înțeles este că aceste asociații trebuie să justifice cheltuirea
banilor publici. Tot ce ați zis dvs, toată birocrația, este conform legii, sunt
etape care trebuie parcurse. Procedurile noastre sunt mult simplificate față de
cele de la nivelul Uniunii Europene. Noi cerem doar o dovadă că s-a inclus în
buget și o dovadă cum s-a cheltuit și bilanțul fundației.
D-l
vicepreședinte Groza: Într-adevăr trebuie contractul trebuie încheiat, pentru
că nu se poate derula un proiect fără a avea un contract încheiat . Fiecare
trebuie să își refacă bugetul în funcție de suma primită și nu de cea prevăzută
inițial. Atâta doar trebuie să facă și până acum nu a fost nici o problemă.
Dl
consilier Giurgea: Aș propune ca punctul 17 să îl discutăm primul, pentru că
eu, cu permisiunea dvs voi pleca peste o oră, și m-am implicat foarte mult în
acest proiect și aș dori să fiu de față la discutarea lui.
Dl
consilier Suciu: Trebuie să ne ordonăm ședințele, noi la comisia de buget avem
planuri trimestriale în care am programat câte o ședință, la cererea comisiei,
în care am spus data și tematica pe care dorim să o discutăm și o altă ședință,
la cererea executivului, pentru pregătirea ședințelor în plen, care anul trecut
erau ultima joi din lună, fapt care în acest an nu s-a mai întâmplat. Consider
că ar trebui stabilite niște criterii, pentru că în unele luni nu avem
activitate, iar în altele facem totul pe fugă pentru că este prea mult.
D-l
consilier Amza: Din 2004 de când am fost aleși, nu am avut plăcerea de a avea
la ședințele noastre vreun consilier municipal care să asiste la ședințele
noastre. Aș vrea să subliniez că după doi ani avem în sfârșit printre noi un
consilier municipal, domnul consilier Fekete. Sper să mai vină și alții.
D-l
vicepreședinte Frătean: Domnul Pokorny a făcut o referire la autorizații și
avize. Vreau să subliniez că în județul Mureș comisia de acorduri unice care se
ocupă tocmai de această problemă, a început să funcționeze, datorită
sprijinului colegei noastre doamna Csartan Ilona.
D-na
președinte Lokodi: Eu supun la vot ordinea de zi cu modificarea ca proiectul de
hotărâre de la punctul 17 să devină punctul 1.
Se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Benedek).
17.Proiect de hotărâre privind revocarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.34/2006 și trecerea din domeniul public în domeniul privat a unor spații cu destinația de cabinete medicale
D-na
președinte Lokodi: de la ședința trecută când am luat o decizie în sensul
concesionării cabinetelor medicale pentru care cei 10 medici au obținut
hotărâri judecătorești irevocabile în vederea concesionării, au avut loc, în
fața instanțelor judecătorești unele procese, procese referitoare la modul de
interpretare a prevederilor deciziilor privind obligarea noastră la
concesionarea cabinetelor medicale. Știți foarte bine că aceste cabinete erau
în domeniul public al județului, date în administrare Spitalului Județean, iar
noi când am primit cele 10 hotărâri definitive, în dispozitiv nu a existat o
prevedere prin care instanța să ne oblige la trecerea din domeniul public în
domeniul privat al acestor cabinete. Având în vedere că în vigoare sunt două
prevederi cu privire la concesionarea unor spații, noi am votat o hotărâre prin
care am fost de acord să concesionăm aceste cabinete ca domeniul public al
județului. Am fost conștienți și atunci că poate medicii vor ataca această
hotărâre invocând faptul că HG 884/2004 care permite concesionarea domeniului
privat este mult mai avantajoasă decât hotărârea pe care am aprobat-o noi,
pentru că acolo se prevede o concesionare de 1 euro/mp/an, față de valoarea stabilită
de noi . Instanța s-a pronunțat în sensul că în motivare a arătat că a înțeles
tot timpul că se referă la domeniul privat și că pe baza legii, Consiliul
Județean trebuie să treacă din domeniul public, aceste spații și să treacă la
încheierea contractelor de concesionare a domeniului privat. Azi reparăm acest
mod de interpretare al nostru, trebuie să vă spun că din partea Ministerului
Sănătății am avut această solicitare de a păstra aceste cabinete în domeniul
public, tocmai datorită strategiei județului în viitor cu privire la
înființarea unui spital regional. Personal am vorbit cu domnul ministru, a luat
la cunoștință și azi noi trebuie să revocăm hotărârea din ședința anterioară și
să ne pronunțăm cu privire la o concesionare așa cum instanța a dispus, deci
concesionarea domeniului privat.
D-l
consilier Giurgea: Cum bine vă amintiți, chiar eu am ridicat problema că nu e
nevoie să trecem din domeniul public în domeniul privat pentru a face această
concesionare. Ce se întâmplă? S-a mai tergiversat o lună. Există mai multe nemulțumiri din partea medicilor, dar cea mai
mare nemulțumire se referă la perioada de concesionare. Vreau să vă informez că
deja sunt toate demersurile făcute pentru a ne acționa din nou în instanță
pentru perioada de concesionare. Dânșii nu sunt de acord cu perioada de 3 ani,
pe care noi am stabilit-o, ei spun că nu este legală o concesionare de 3 ani.
D-na
președinte Lokodi: Unde scrie asta? În vechea hotărâre. În cea pe care o vom
aproba azi nu scrie nici un termen.
D-l
consilier Giurgea: Instanța de judecată nu a dat nici un termen, iar medicii,
prin avocații care îi au, susțin că
D-na
președinte Lokodi: Deci concesionarea, în cadrul Hotărârii de Guvern
nr.884/2004 trebuie făcută până la ieșirea în pensie a medicului care concesionează.
Este singurul termen, iar noi vom avea în vedere acest termen, nu 3 ani. Noi în
momentul în care vom încheia contractul de concesionare, vom merge pe
prevederile HG 884 care spune că contractul se încheie pe perioada funcției de
medic, dar nu mai târziu de data pensionării.
D-l
consilier Giurgea: Este un lucru bun ceea ce spuneți dvs acum, la fel cum este
și ceea ce scrie în finalul expunerii de motive, anume că și cei care nu au
acționat în instanță, tot medici din Poli II, vor beneficia de același drept.
D-na
președinte Lokodi: Noi avem în momentul de față 11 sentințe judecătorești pe
care va trebui să le executăm. Ce va fi pentru restul, dacă apare sau nu legea
privatizării, eu nu pot să vă spun. Este dreptul fiecărui medic să câștige în
procese, noi cunoaștem că sunt 23 de cabinete care au pierdut și doar cu 11
medici vom încheia contracte. Domnul ministru al sănătății m-a informat că
există pe masa senatorilor Legea privatizării în sănătate și urmează să se
aplice legea privatizării.
D-l
consilier Giurgea: E bine, dar citind expunerea de motive, mai ales ultima
frază, rezultă că și ceilalți medici au același regim ca și cei 11.
D-na
președinte Lokodi: Nu, o să îl rog pe domnul Togănel să vă explice.
D-l
secretar Togănel: S-a stabilit că toate spațiile supuse Ordonanței 124 trec în
privat. Dar nu aprobăm contractele decât în măsura în care se solicită. Pentru
că în lege se precizează că în termen de 90 de zile. Și ca să fim în
concordanță cu prevederile legii, noi facem acum această chestiune.
D-na
președinte Lokodi: Deci legea ne obligă ca în termen de 90 de zile, toate
cabinetele în care funcționează cabinete medicale în afara sistemului
universitar sau al spitalului județean, să fie trecute din domeniul public în
privat. Noi facem azi și acest pas, dar încheierea contractului de concesionare
se va face în măsura în care se solicită.
Știți că am avut o solicitare din partea
Ministerului să încercăm să câștigăm timp pentru acel proiect de spital
regional, nu știu cum se va realiza, noi am știut despre ce vorbim, am vrut
doar să câștigăm timp.
D-l
consilier Giurgea: Am înțeles că aceste spații sunt posibile a fi concesionate
și că concesionarea se face deocamdată doar pentru cele 11 care au câștigat.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).
Art.3 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).
Art.4 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).
Art.5 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).
În întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 nu a votat (Venczi), 2 absenți (Tatar, Benedek).
D-na
președinte Lokodi: Domnule Giurgea, referitor la ceea ce ați spus nu am vrut să
comentez, dar atât am să adaug:11 procese au fost câștigate de medici, 23 au
fost pierdute de ei, calitatea muncii colegilor noștri vă rog să o apreciați
procentual.
1.Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale pe anul 2006
D-na
președinte Lokodi: Comisia economico financiară a aprobat proiectul de hotărâre
cu următoarele obiecțiuni: să se cuprindă în
bugetul R.A. Aeroport
suplimentarea veniturilor cu 79,437 lei din venituri proprii și implicit
aceeași sumă pentru cheltuieli de personal, sumă aprobată de Consiliul de
Administrație al R.A. Aeroportul Tîrgu Mureș Transilvania. O altă obiecție
se referă la suplimentarea cu 30.000 RON a sumelor la Clinica Buco Maxilo
facială, din fondul de rezervă, 5.000 RON pentru premierea echipei de popice.
Cu privire la prima propunere și anume modificarea bugetului cu suma de 794
milioane și includerea acestor majorări pe seama cheltuielilor de personal.
Consiliul de Administrație a fost de acord cu majorarea cheltuielilor de
salariu privind prima de vacanță în cadrul bugetului aeroportului. Sindicatul a
avut o discuție cu conducerea aeroportului, concluziile acestor discuții sunt
trecute într-un proces verbal prin care s-a convenit să se modifice contractul
colectiv de muncă încheiat între sindicat și conducerea Aeroportului. Acest
contract nu a fost însă semnat de domnul director al Aeroportului, el a propus
ca prima dată să se facă această modificare în buget și ulterior, după ce va
avea fondurile atunci să semneze, având toate justificările.
Cu
privire la suma de 30.000 RON pentru Clinica Buco Maxilo Facială personal
am discutat cu domnul doctor Arafat și cu domnul doctor Kovaci, șeful clinicii.
Atât domnul doctor Arafat cât și domnul Kovaci, mi-au spus că nu au nevoie de
această sumă, pentru că județul Mureș, în cadrul unui program european, program
la care fondurile vor fi derulate prin Guvernul Greciei, a câștigat un proiect
pentru construirea Spitalului de Urgență, lângă Spitalul Județean Mureș, 90%
este în favoarea României, în iulie se vor finaliza lucrările de evaluare și
domnul Arafat speră că acolo unde este vechea clădire a urgenței se va construi
o clădire nouă, cu etaj, unde este prevăzut să fie și Clinica Buco- Maxilo
Facială. Dl dr Kovaci a solicitat să nu fie constrâns să se mute în altă
clădire decât în aceea, pentru că multe din cazurile sale sunt în legătură
directă cu urgențele și e foarte greu să mute personalul medical dintr-o parte
a orașului în cealaltă și solicită să aibă problema clinicii rezolvată într-un
mod convenabil și anume să fie la Spitalul de Urgență. Astfel că această modificare
a bugetului nu este necesară în momentul de față.
Cu
privire la premierea campioanelor de la popice mă gândesc că este foarte
justificată această justificare, de altfel noi și anul trecut le-am premiat .
Dl
consilier Suciu: Am fost plăcut impresionați că echipa noastră a luat Cupa
campionilor Europeni și în unanimitate am hotărât să dăm acești bani.
La
Clinica Buco maxilo facială de
asemenea ne-a fost prezentată situația precară de acolo și necesitatea
elaborării studiului de fezabilitate și ni s-a cerut să asigurăm banii.
În
ce privește sumele de la Aeroport o parte l-ați prezentat dvs acum, problema
este că au apărut niște probleme în timpul discuțiilor, că nu ar fi cuprinse în
actul adițional, eu am văzut că este cuprins, noi în unanimitate am votat cele
3 amendamente și considerăm că le-am analizat destul de mult in două ședințe și
cred că putem să votăm.
D-na
președinte Lokodi: Cine este pentru aprobarea bugetului Aeroportului?
Vot: se aprobă cu 19 voturi pentru, 10 împotriva, 4
abțineri, 1 nu a votat, 1 absent.
Cine
este pentru suplimentarea bugetului clinicii?
Vot: Se respinge cu 9 voturi pentru, 21
împotriva, 3 abțineri, 1 nu a votat, 1 absent.
Cine
este pentru premierea echipei de popice?
Vot: Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 abținere, 1
nu a votat, 1 absent.
Cine este
pentru rectificarea bugetului în forma votată mai înainte?
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 abținere
(Venczi), 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.2 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.3 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.4 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.5 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1
nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.6 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.7 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.8 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.9
se modifică se aprobă repartizarea sumelor defalcate în valoare de 1.990.650
RON pentru echilibrarea bugetelor localităților pe anul 2006, conform anexei
nr.8. Se aprobă reducerea fondului de rezervă la dispoziția Consiliului
Județean cu suma de 330 milioane lei noi în cuprinderea listei de investiții
pentru achiziționarea unui număr de 12 autoturisme. Aceste autoturisme sunt
pentru intervenție rapidă, împreună cu ATOP-ul nostru. Pe lângă asta Ministerul
Transporturilor Construcțiilor și Turismului ne-a virat pentru lucrări în
condițiile Hotărâre de Guvern 577 /1997, fonduri speciale în valoare de 571.000
RON și vom cuprinde aceste sume și în modificarea bugetului.
Se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat
(Țintoșan), 1 absent (Benedek).
Art.10 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
În întregime se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nu a votat (Țintoșan), 1 absent (Benedek).
2.Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție a bugetului de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Mureș pe anul 2005
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat de comisia economico
financiară fără obiecțiuni.
D-l
vicepreședinte Frătean: Aș vrea să felicit pe toată lumea care a lucrat și s-a
implicat și a finalizat acțiunea de înlăturare a efectelor calamităților din
anul 2005, este o chestiune cuprinsă în încheierea exercițiului bugetar, vreau
să vă informez pe toți că lucrările au fost
realizate la termen, de calitate, fără probleme de nici o natură. A fost
un exercițiu extraordinar de dificil realizat de doamna Bochiș și iată a
reușit. Mulțumim și colegilor de la Direcția Economică, a fost un succes,
suntem printre puținele județe din România care nu a avut nici un fel de
probleme cu derularea acestor tipuri de lucrări în valoare de peste 95 miliarde
lei.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 2 nu au votat
(Mora, Suciu), 1 absent (Benedek).
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
2 nu au votat (Mora, Suciu), 1 absent (Benedek).
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 2 nu au votat (Mora, Suciu), 1 absent (Benedek).
3.Proiect de hotărâre privind trecerea Pavilionului Central al Complexului pentru Copii Sîncraiu de Mureș din proprietatea publică a județului Mureș în proprietatea publică a comunei Sîncraiu de Mureș
D-na președinte Lokodi: Comisa juridică nu a dat
aviz, comisia de
amenajarea
teritoriului avizează nefavorabil acest proiect din următoarele motive:
evaluarea terenului și spațiilor în concesionare sau vânzare de către CJ Mureș
să se facă și să nu treacă la Consiliul Local Sâncrai, comisia de cultură
avizează acest proiect, comisia de servicii nu avizează acest proiect.
D-l consilier Pokorny: Având în vedere
că pe la comisia noastră nu a trecut acest proiect de hotărâre, eu aș dori să
reflectăm un pic asupra acestui proiect în sensul că această investiție a fost
pornită din anul 1994 din banii și fondurile exclusiv ale consiliului județean.
Ulterior datorită unor greșeli nu s-a finalizat. Să renunțăm la acest pavilion
cu așa ușurință, consider că este neavenit. Există o firmă care ar dori să ia
pavilionul central în concesiune. De ce să păstrăm clădirea și să mandatăm
consiliul Județean să negocieze direct cu această firmă. De ce să predăm
consiliului local Sâncrai care nu a cheltuit nici un leu? Deci eu propun să nu
votăm acest punct de pe ordinea de zi.
Dl consilier Tatar: Comisia juridică nu
a aviza și nici alte comisii, deci nu înțeleg ce mai caută pe ordinea de zi?
Normal acolo este o delăsare foarte mare din partea constructorului pentru că a
lăsat o porțiune neacoperită. Orice construcție trebuie conservată, ceea ce nu
s-a întâmplat. Normal orice bun al Consiliului Județean trebuie păstrat și
investiția minimă să fie făcută pentru a finaliza această clădire și apoi să
fie concesionată.
Art.1 Se
respinge cu 1 pentru (Bozodi), 27 împotriva, 5 abțineri (Diaconescu,
Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a votat (Suciu), 1 absent.
Art.2
Se respinge cu 2 pentru (Bozodi, Iacob), 26 împotriva, 5 abțineri
(Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a votat, 1 absent.
Art.3
Se respinge cu 2 pentru, 26
împotriva, 5 abțineri (Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan, Țintoșan), 1
nu a votat, 1 absent.
În întregime hotărârea se respinge cu 2
pentru, 26 împotriva, 5 abțineri (Diaconescu, Lădariu, Radu, Sămărghițan,
Țintoșan), 1 nu a votat, 1 absent.
Dl consilier Mora: Există un principiu
care nu este respectat, noi cedăm ceva de la Consiliul Județean și în tabelul
din spate scrie că la evaluare se va stabilii conform unei expertize. Deci eu
cedez ceva fără să știu exact care este valoare și după aceea fac expertiză și
văd care este valoare. Ca principiu trebuie să avem grija pe viitor.
D-na președinte Lokodi: Nu era nici un
pericol pentru că se ceda din bugetul public al județului în bugetul public al
administrației locale, nu a avut posibilitate direcția să facă nici o evaluare,
practic discuția a fost astfel: am lăsat să propună acest proiect pentru că a
solicitat consiliul local, în contul acelor terenuri pe care s-au construit
acele case și dânșii au solicitat executivului Consiliului Județean să fie
trecuți pe ordinea de zi să fie și ei cumva recompensați pentru terenurile
cedate pentru aceste case care sunt în domeniul public al județului. Având în
vedere că e mai simplă procedura de concesionare la o administrație locală
mică, decât prin noi. De azi deja vom pregăti pentru ședința următoare
demersurile pentru concesionare, aveți din partea mea mandatul , pentru că noi
nu avem fonduri pentru a finaliza lucrările. Într-adevăr nu le putem lăsa să se
degradeze, dar a trebuit să avem un vot din partea dvs. pentru a știi ce
doriți. Azi l-am obținut.
D-l consilier Mora: Având în vedere că
noi ne plângem tot timpul că la nivel patrimonial județul Mureș stă prost vă
rog mare atenție la tot ce înseamnă transfer, atenție la preț, pentru că avem
nevoie de bani.
D-l consilier Giurgea: Știți foarte bine
că în comisia de buget ne zbatem ca orice proiect de hotărâre să treacă, în
momentul în care acel proiect trece de comisii este foarte clar că trece și de
plen, eu aș recomanda să facem aceste demersuri ca să nu mai intre în plen
acele proiecte de hotărâre care pică la comisii și sigur făcând procedura de acest
fel nu vor mai fi astfel de eșecuri.
D-na președinte Lokodi: Legea ne obligă,
eu nu sunt dictatorul Consiliului Județean ca eu să pot hotărî și să îmi asum
singură decizia că nu dau Consiliului Local din Sâncrai un teren pe care mi l-a
solicitat. Votul a clarificat problema.
D-l consilier Giurgea: Eu vă întreb dacă
se punea la punct și intra în ședința următoare, este o chestiune de procedură,
deci nu a trecut prin comisii, nu îl introducem în plen și așteptăm până la
ședința următoare, când lucrurile se pun la punct, și îl introducem atunci.
Deci acest material azi picat va intra data viitoare.
D-na președinte Lokodi: Deci noi, în
calitate de executiv, nu putem da un răspuns negativ, fără să vă consultăm.
D-na consilier Iacob: Eu vreau să apăr
onoarea comisiei, am dezbătut această problemă, a participat la această ședință
și personal din cadrul aparatului dvs. ni s-au dat suficiente explicații, a
fost prezent și domnul director Dumbravă. Pentru apărarea copiilor noi am
intervenit și am spus, da, e bine. Acum ce se întâmplă aici, suntem absolut
derutați, dacă această problematică nu era binevenită pentru Consiliul Județean
de ce a mai intrat pe ordinea de zi? Nu pricep!
D-l vicepreședinte Groza: Dvs ați gândit
foarte bine din punctul dvs de vedere,
apărați interesul copiilor, acesta este rolul dvs, dar noi, executivul trebuia
să dăm un răspuns Consiliului local și noi nu puteam lua această hotărâre fără
consultarea dvs, fără votul plenului Consiliului Județean.
D-na consilier Iacob: Și de ce nu avem
aceeași linie?
D-na președinte Lokodi: Nouă ni s-a
solicitat ca în schimbul terenurilor primite în domeniul public să dăm aceste
clădiri să le finalizeze ei și să încaseze redevența în urma concesionării. La
comisia de buget s-a stabilit ca redevența să fie încasată de Consiliul
Județean și că acești bani nu sunt de acord să treacă la consiliul local. Nu a
intervenit nimeni din aparatul propriu să vă convingă pro sau contra. În
comisia dvs, cum era și normal, v-ați gândit la acei copii care sunt acolo și
vă spun care erau argumentele consiliului local: acești copii, 80 la număr, vin
la școală la Sâncrai, ei au cheltuieli cu acești copii din bugetul propriu, nu
sunt ai noștri, nu sunt ai acelor familii care plătesc impozit în această
localitate. În schimb să le dăm aceste clădiri. Ei le finalizează, încasează
redevența și din această redevență investim în școală. Eu vă spun acum ca de
acum încolo când vom aproba bugetul, să avem în vedere că la Sâncrai sunt 80 de
copii care nu sunt ai lor și atunci în fiecare an să avem în vedere la
echilibrarea bugetului va merge o sumă egală cu cheltuielile efectuate pentru
acești copii. Dacă dvs așa ați decis că vreți că acest patrimoniu să rămână la
județ, atunci rămâne, dar la echilibrarea bugetelor să dăm cu ceva în plus la
această comună.
D-na consilier Iacob: Eu atâta vă cer să
nu fim derutați.
D-l consilier Ban: Am votat, de ce să ne
mai pierdem vremea cu discuții ulterioare?
D-na președinte Lokodi: Nu ați fost
derutați, proiectul a fost clar, s-a votat, care este problema?
D-l consilier Suciu: am aflat că în
foarte mare grabă s-a votat acest proiect, vreau să contestăm, pentru că prin
comisia noastră nu a trecut materialul și vreau să spun că iau cuvântul acolo
unde sunt implicat. Această investiție a început când domnul Togănel era
președinte iar eu și dl Virag eram vicepreședinți și ne-a părut rău că la un
moment dat a stagnat, apoi s-au găsit soluții și există posibilitatea să
terminăm acest obiectiv și acum să dăm altcuiva. Graba aceasta mare de a ocoli
comisiile, de a aproba fără să se stea
la discuții, nu știu ce se întâmplă, dar voi încerca să atacăm.
D-na președinte Lokodi: Puteți să
atacați ceea ce tocmai ați votat sau ceea ce independent de voința dvs au votat
ceilalți colegi.
D-l consilier Szalkay: Într-adevăr prin
comisia noastră nu a trecut acest material. Având în vedere că noi dezbatem cam
2/3 din proiectele care sunt, dar prin votul pe care l-au dat membri comisiei
cred că este un vot elocvent și consider că este o sumă suplimentară de venit, așa
cum a spus și colegul Mora, de care noi trebuie să ținem seama în condițiile
unui buget auster.
D-l consilier Lădariu: Recunosc că noi
am votat cu sufletul, gândindu-ne la o stare, cea a copiilor, ar fi bine ca pe
viitor să existe o mai bună colaborare între comisii. În privința voturilor,
consider că este un vot corect.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de
cooperare cu Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, în vederea
înființării Centrului de Sprijin Social pentru Comunitățile de Romi
D-na
președinte Lokodi: Din partea acestui organism a venit o ofertă
pe un proiect câștigat de
organizația de apărare a drepturilor romilor, prin care N.U.D-ul alocă României
suma de 87.000dolari din care 25.000 ar fi destinați județului Mureș pentru
lucrări de renovare ale unui spațiu unde să aibă sediu această organizație a
romilor, iar 15.000 se vor acorda pentru dotări cu calculatoare, mobilier etc.
Consiliul Județean vă propune să fim de acord ca în acele spații în care anul
trecut am fost de acord să funcționeze AVENAMENȚA, cu un contract de
parteneriat între celelalte asociații de apărare a intereselor comunității
romilor și această asociație să intrăm într-un parteneriat și să aibă loc
această investiție printr-o mansardare a clădirii, clădirea este cu pereți
foarte groși și atunci este posibil acest lucru, iar jos să oferim spațiu
pentru a începe activitatea cealaltă asociație a romilor.
Acest
proiect a fost aprobat fără obiecțiuni de comisia juridică, fără obiecțiuni de
comisia economico financiară, fără obiecțiuni de comisia de servicii, fără
obiecțiuni de comisia culturală.
D-l
consilier Lădariu: Atunci când este vorba de o categorie defavorizată, o idee
de acest fel este binevenită, este o idee oportună pe care trebuie să o votăm
din rațiuni lesne de înțeles. Recomandăm doar romilor să fie ceva mai uniți și
să nu fie atât de dezbinați.
D-na
consilier Diaconescu: Și eu sunt de acord cu suma acordată pentru acest program
de integrare a etniei romilor, dar la acest program trebuie să participe toți
reprezentanții romilor din județul nostru pentru că poate în acest fel se vor
rezolva multe probleme ale romilor. La programul respectiv trebuie să aibă
acces toți romii, vă rog să țineți seama și de acest lucru.
D-l
consilier Venczi: Și noi dorim să fim uniți, dar asta cred că va mai dura. Față
de ceea ce a spus doamna colegă țin să vă spun că noi conlucrăm cu toate
organizațiile romilor din județul Mureș, așteptăm să vină toți să lucreze cu
noi și să deschidem larg ușa romilor, pentru că noi suntem în situația cea mai
grea.
La
proiectul de hotărâre la punctul 2 propun să se specifice ca spațiul acordat se
face prin mansardarea clădirii. Cred că punctul 3 nu este necesar, pentru că
dacă se diminuează din spațiul respectiv, în 20 mp nu ne putem desfășura
activitatea. Dar având în vedere că din 103 + mansardarea clădirii, putem să ne
desfășurăm activitatea în cele mai bune condiții.
D-na
președinte Lokodi: Deci domnule consilier, față de forma modificată nu ați
împărțit între consilieri forma modificată? Secretariatul? Nu? Atunci dați-mi
voie să vă citesc forma modificată:Art.2 Se aprobă punerea la dispoziția
Programului Națiunilor Unite de Dezvoltare, punerea la dispoziție a unui
spațiu în suprafață de 80mp din imobilul
aflat în domeniul public în strada Revoluției nr. 45, necesar înființării
Centrului de Sprijin Social pentru Comunități de Romi, prin mansardarea
spațiilor existente.
Art.3
rămâne neschimbat
..cu o suprafață de 55 mp
Deci
se modifică articolul 1 din hotărârea anterioară, astfel încât 55 mp vor fi
dați pentru Uniunea Democrată a Romilor, iar restul rămâne.
Deci
acesta e textul pe care îl votăm.
D-l
consilier Amza: Consiliul Local și-a dat acordul asupra acestei convenții?
D-na
președinte Lokodi: Nu, de aceea este scos. Oricum această problemă socială
trebuie rezolvată, iar consiliul local
.
D-l
consilier Boloș: Nu am nici cea mai mică rezervă în a susține această
propunere, dar vreau să folosesc această ocazie pentru a vă face cunoscut
faptul că există o politică guvernamentală în ce privește romii, de exemplu la
Universitatea Petru Maior s-au alocat în acest an 32 de locuri special
rezervate pentru etnia romilor. Și dacă față de anii trecuți, când am practicat
la procedura de admitere, dacă după prima sesiune nu se ocupau locurile le
dădeam altor candidați, anul acesta locurile vor rămâne și în sesiunea din
toamnă tot pentru etnia romă, pentru că instrucția și educația lor este foarte
importantă și consider că tot ce facem în acest sens nu face decât să
îmbunătățească condițiile de viață, existență cu această comunitate cu această
etnie.
D-l
consilier Venczi: Având în vedere discuțiile purtate cu U.N.D.P-ul dorește să
înceapă cât mai repede, ei doresc Convenția de cooperare, dacă nu cu consiliul
local, atunci direct cu Consiliul Județean. Deci dacă amânăm această hotărâre,
atunci ei nu or să mai vină pentru că au nevoie de o hotărâre.
D-na
președinte Lokodi: De aceea suntem alături de dvs, iar după ce va trece
termenul de atacare în instanță, putem să trecem la semnarea convenției.
Art.1 Se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți
(Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.3 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.4 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.5 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.6 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 33
voturi pentru, 2 absenți (Benedek, Giurgea)
5.Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei nr.4 la Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.153/2005 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale pe anul 2006
D-na președinte Lokodi: Este vorba de o modificare
în ce privește
câteva
posturi de la Muzeul Județean noi dorim ca acest muzeu să funcționeze
într-adevăr în Palatul Culturii, iar pe timpul verii am dori să fie angajați
niște tineri foarte bine pregătiți care să poată conduce turiștii. Aceste
posturi însă, pentru anul acesta, au fost prevăzute la Administrația Palatului
Culturii. Ca să putem intra în legalitate, transferăm costurile pentru ghizi,
de la Administrația palatului Culturii către Muzeul Județean. Pe perioada de
iarnă acești ghizi se vor ocupa de copii, pentru că am constatat din păcate că
școlile nu mai depun aceleași eforturi pentru educarea copiilor așa cum se
făcea pe vremuri, când profesorii veneau cu noi și ne duceau în muzee unde
puteam lua contact cu cultura, iar acești ghizi, pe perioada de iarnă se vor
ocupa de copiii preșcolari organizând activități atât la Muzeul de Științele
naturii, cât și la Muzeul Țăranului, cât și la Muzeul istoric și se vor ocupa
de educarea copiilor.
Proiectul a fost avizat de comisia
economico financiară, de comisia social culturală.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea).
Art.2
Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek,
Giurgea).
În
întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean),
2 absenți (Benedek, Giurgea).
6.Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de folosință gratuită acordat Uniunii Județene a Sindicatului Sanitas Mureș, asupra imobilului Casă de agrement din Complexul de agrement și sport Mureșul, situat în Tîrgu Mureș, str. Plutelor nr.2
D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost
avizat de comisia juridică,
comisia de urbanism, comisia
financiară și de comisia de servicii. Toate comisiile au văzut proiectul de
hotărâre, v-aș ruga frumos să trecem la vot.
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat
(Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 31 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.3 Se aprobă cu 31 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.4 Se aprobă cu 31 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 31
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 1 abținere (Amza), 2 absenți
(Benedek, Giurgea)
7.Proiect de hotărâre privind transmiterea dreptului de administrare pentru imobilul ce aparține domeniului public județean, situat în Tîrgu Mureș, Bd. 1848 nr.47, către Ansamblul Artistic Profesionist Mureșul
D-na președinte Lokodi: Comisia juridică a avizat
favorabil, comisia financiară favorabil, serviciile favorabil, comisia de
urbanism favorabil.
Art.1 Se aprobă
cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă
cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.3 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
8.Proiect de hotărâre privind aprobarea Proiectului de Act adițional la Actul constitutiv al S.C. COMPANIA AQUASERV S.A. și mandatarea reprezentatului AGA, dl. Virág György Lajos, de a semna Actul adițional
D-na
președinte Lokodi: Proiectul a fost avizat de comisia de servicii și
de comisia juridică.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.3 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
9.Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului județean antisărăcie și promovare a incluziunii sociale pentru perioada 2006 2008
D-na președinte Lokodi: Comisia social culturală
a avizat favorabil.
Art.1 Se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek,
Giurgea)
Art.2 Se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek,
Giurgea)
Art.3 Se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek,
Giurgea)
În
întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean),
2 absenți (Benedek, Giurgea)
10.Proiect de hotărâre pentru
aprobarea avizelor date de Comisia tehnică de amenajarea teritoriului și de
urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat
(Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 31 voturi pentru,
2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 30
voturi pentru, 3 nu au votat (Lădariu, Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek,
Giurgea)
11.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției Locuință Protejată și Centru de Integrare prin Terapie Ocupațională Căpușu de Cîmpie
D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism,
comisia culturală au
dat aviz favorabil.
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat
(Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 29 voturi pentru, nu au votat (Sămărghițan, Șopterean, Suciu, Szalkay), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 31
voturi pentru, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
12.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai investiției Centrul de Îngrijire și Asistență Reghin
D-na
președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au
dat aviz favorabil.
Art.1 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 3 nu au votat
(Lădariu, Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 31 voturi pentru,
2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
13.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațională Glodeni
D-na
președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au
dat aviz favorabil.
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat
(Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 31
voturi pentru, 2 nu au votat (Șopterean, Suciu), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
14.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Călugăreni
D-na
președinte Lokodi: Comisia de urbanism, comisia culturală au
dat aviz favorabil.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
15.Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai investiției Centrul de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Brîncovenești
D-na președinte Lokodi: Comisia de urbanism,
comisia culturală au
dat aviz favorabil.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
16.Proiect de hotărâre privind
reevaluarea obiectelor de artă din patrimoniul
Consiliului Județean Mureș
D-na președinte Lokodi: Comisia de
cultură a avizat favorabil, comisia de servicii a avizat favorabil.
D-l consilier Suciu: Comisia noastră a
fost inițiatorul acestei acțiuni și împreună cu executivul am conlucrat foarte
bine și pentru că ne-am ocupat și aș avea o propunere ca în expunerea de motive
la aliniatul 1 la recomandarea consilierilor s-a procedat la reluarea
lucrărilor în vederea stabilirii valorilor actuale reale. Aș propune ca în loc
de recomandarea
. să se scrie din inițiativa consilierilor județeni membri
ai comisiei de buget.
D-na președinte Lokodi: Da domnule
consilier, se acceptă.
D-l consilier Boloș: Sunt de acord cu
acest proiect, însă am făcut o reflecție, ce se întâmplă cu statuia lui Mihai
Viteazul din fața Consiliului Județean?
D-na președinte Lokodi: Din câte știu
eu, există o hotărâre a consiliului local prin care se dispune ca această
statuie să fie pusă pe un soclu din parcul de lângă cetate, nu știu de ce nu se
face acest lucru pentru că există o hotărâre în acest sens. Nu aș dori să intru
într-o discuție pe această temă cu edilul șef al orașului.
D-l consilier Ban: Am doar o întrebare.
Această clădire și clădirea Palatului Culturii au fost reevaluate? Pentru că ar
trebui și ele reevaluate, chiar și vitraliile.
D-na președinte Lokodi: Eu știu că
aceste clădiri se evaluează în momentul în care dorești să înstrăinezi, dar
acesta este domeniu public, este proprietatea statului, nu a județului. Este
dat în administrarea Prefecturii, nu a Consiliului Județean, iar noi avem un
acord de administrare comună prin care noi putem efectua lucrări de igienizare,
de investiții, pentru spațiile pe care le deținem.
Art.1
Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek,
Giurgea)
Art.2 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
Art.3 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
În întregime hotărârea se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Șopterean), 2 absenți (Benedek, Giurgea)
18.Proiect de hotărâre privind
aprobarea Protocolului de colaborare pentru realizarea proiectului Intervenție
rapidă Împreună pentru apărarea comunității
D-na
președinte Lokodi: Practic acesta a fost aprobat prin aprobarea bugetului.
D-l consilier Suciu: Vorbesc în numele Comisiei 3
A.T.O.P cu propunerea ca la capitolul V Obligațiile părților, cer să
propuneți un termen, noi cerem finele trimestrului II, dar dacă credeți dvs că
e prea devreme vă rugăm să propuneți un termen.
D-na președinte Lokodi: Deci banii îi
avem, putem demara imediat licitațiile, avem o singură problemă, toți
partenerii au fost de acord ca aceste autoturisme să fie achiziționate de
Consiliul Județean în afara municipiului Tîrgu Mureș. Ei nu au fost de acord să
fie achiziționate de noi, deci cota parte a Consiliului Județean o vom pune
la dispoziția bugetului Consiliului Local. Nu mă pot obliga față de cele 3
autoturisme care vor fi achiziționate împreună cu Consiliul Local, la nici un
termen. Termenul poate va fi mai rapid decât finele trimestrului II, dar dacă
în timpul procedurii de licitație ceva se decalează, nu ne putem asuma.
D-l consilier Radu: Aș avea o întrebare:
cele 15 autoturisme vor deservi doar acele localități care sunt menționate în
această listă? Sau vor deservi mai multe localități, pentru că din câte cunosc,
ele dispun totuși de unele mijloace la dispoziția poliției, iar marile comune
cu probleme mari nu dispun de autoturisme. Consider că asemenea autoturisme era
bine să fie împărțite la comunele mari.
D-na președinte Lokodi: Este vorba de
cumpărare de autoturisme, comunele nu au posibilitate de a asigura jumătate din
preț, iar din câte cunosc eu raza de activitate a unui polițist de la oraș este
mai mare decât a unuia de la comune. Este vorba de un parteneriat pentru
achiziționare, cum va împărți ulterior este decizia lor.
D-l consilier Mora: Vreau să mulțumesc
tuturor colegilor care au susținut acest punct de pe ordinea de zi, vreau să
fac doar să fac câteva precizări vis-a-vis de zonele care sunt deservite, pe de
o parte acestea s-au stabilit la cererea Inspectoratului Județean de Poliție,
zone care se referă la cele 5 zone împărțite Tg Mureș, Sighișoara, Târnăveni,
Luduș, ei au nevoie de aceste mașini, acesta a fost criteriul pe care s-a
stabilit. Am fost acum două zile la o conferință a ATOP-ului, încercăm să ne
reorganizăm pe o rețea națională care se va numi A.N.A.T.O.P, pentru a face
toate demersurile de schimbare a legislației acolo unde scârțiie cadrul legal
în care funcționează A.T.O.P-ul și nu am făcut un act gratuit poliției ci
mergem spre descentralizare.
Art.1 Se aprobă cu 30 voturi pentru,
2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3absenți (Benedek, Giurgea, Szabo)
Art.2
Se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3 absenți
(Benedek, Giurgea, Szabo)
Art.3
Se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu a votat (Șopterean, Veress), 3 absenți
(Benedek, Giurgea, Szabo)
În
întregime hotărârea se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu a votat (Șopterean,
Veress), 3absenți (Benedek, Gurgea, Szabo)
19.Informare privind respectarea prevederilor H.G. nr.661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producător
D-na
președinte Lokodi: Această informare a fost dată comisiilor fiind vorba de
probleme agricole cred că ați studiat cu toții de la comisia de agricultură.
Mai există o scrisoare de mulțumire din partea prefectului, ceea ce înseamnă că
noi dacă suntem lăsați să lucrăm în tihnă putem întotdeauna să luăm decizii
foarte bune.
D-l
consilier Balogh: Am citi cu atenție informarea prezentată de colegii mei. Nu
știu dacă aceste controale au fost efectuate cu atenție, pentru că toată lumea
știe cum se fac controalele în piețe și cum sunt priviți producătorii în piețe.
Nu am văzut în fără de cei care produc produse lactate să fie vândute de alții,
decât cei care domină aceste piețe și se știe foarte bine și de către
administrația piețelor și de către Poliție și poliția comunitară și nimeni nu
vrea să ia niciun fel de atitudine. Și vă spun despre ce e vorba. În
certificatul de producător nu erau specificate toate produsele care erau
comercializate. Cel puțin 70% din cei care comercializează aceste produse agricole
nu au prins niciodată în mână o sapă. Deci ei trebuie controlați, în schimb cei
care într-adevăr sunt producători sunt împiedicați și nu au sprijinul pentru
vânzarea acestor produse. Ar fi cazul să se ia atitudine împotriva acelora
care
nici nu se apropie producătorul de piață și deja acești ambulanți vin și
le cumpără mărfurile deși nici nu au ce căuta în piețe. Eu propun ca acei
producători săraci care muncesc să aducă aceste produse să nu mai fie atât de
des verificați, ci să fie sprijiniți, iar cei care domină piețele, există o
mafie a piețelor, care cumpără de la producător cu un preț și vinde produsul la
preț dublu.
D-na
președinte Lokodi: Aveți dreptate. În ultima vreme eu am constatat că nu mai am
plăcerea de a cumpăra de la producători. Același preț mă așteaptă și nu ne mai
târguim, același clan vinde produsele. Abia aștept să văd o bunică de la care
să mă duc să cumpăr, chiar dacă este mult mai slab calitativ, dar știu că este
producția ei. V-aș ruga pe cei care faceți verificări pe piețe să aveți în
vedere și chiar la Administrația Piețelor să vedem cum se eliberează aceste
certificate de producător, este un fenomen național și eu cred că trebuie să
luăm măsuri prin lege și nu este suficient doar pe plan local. Chiar și noi,
Consiliul Județean am putea și chiar vă rog să ne gândim să luăm o decizie care
să fie aplicabilă pe tot teritoriul județului, prin care obligăm acele
localități în care funcționează piețe să aibă în vedere hotărârea noastră. Așa
cum am făcut o astfel de recomandare la nivelul pășunilor, cred că putem face
și la nivelul piețelor.
D-na
președinte Lokodi: Depozitul Ecologic Zonal. Este problemă cu el, dar noi nu am
împărțita acest material, este o informare pentru mine și aș vrea să știu cum a
ajuns nesemnat în mapa dvs, domnule Mora. Este un document în lucru, urmează să
aibă loc adunarea A.G.A în data de 27 mai și va trebui să discutăm mult pe
această temă. Nu acum ci în ședința următoare. Dacă doriți să vă implicăm putem
să o facem, domnule Togănel notați că domnul Mora, dl. Amza, dl. Socotar, dl
Țintoșan, dl Balogh și domnul Boloș doresc să fie alături de noi în această
problemă, iată aveți și comisia formată. Am avut mai multe discuții pe această
temă, cert este că italienii nu mai au banii, cert este că indiferent cât de
îngăduitori am fi nu ar putea să construiască acest depozit, dar este la fel de
sigur că dacă nu ajungem la o soluție amiabilă cu ei, adică să cedeze
investiția făcută la valoarea reală și noi sau altcineva să preia această
activitate, ne așteaptă un șir îndelungat de procese. Executivul nu vrea să
cedeze nici un termen pentru că cedăm pe degeaba. Reprezentantul agendei 21
care s-a ocupat până acum de acest proiect, deja s-a mutat la altă firmă. Cert
este că cei doi italieni au rămas fără bani, firma din Italia nu mi poate
finaliza, deci este un eșec. Un eșec este acest parteneriat public privat.
Noi putem realiza altfel acest depozit dar trebuie să ne mișcăm repede. Pe
următoarea ședință vom pregăti un material pentru a lua o decizie.
Domnilor consilieri, dacă aveți acasă acel proiect pe care l-ați votat, contractul de parteneriat public privat, să mi-l aduceți. Exemplarul dvs din septembrie 2003, s-a votat de către Consiliul județean, actul prin care s-a aprobat parteneriatul cu Agenda 21. Am nevoie de acel act.
Dl
consilier Mora: Noi am discutat treaba aceasta în comisia de urbanism,
chestiunea este extrem de gravă. În altă ordine de idei nu este permis să ai un
contract, indiferent că este de parteneriat public privat, indiferent că este
orice fel de contract, fără pârghii legale, este total inadmisibil. În al
treilea rând știm foarte bine că suntem într-o cursă contra cronometru în tot
ceea ce înseamnă depozit ecologic zonal. Sunt probleme gen Târnăveni, Reghin,
unde se discută la modul foarte serios în tot ceea ce înseamnă deșeuri și ce
înseamnă manipularea deșeurilor. Trebuie luată legătura neapărat cu un cabinet
de avocatură extrem de serios găsite modalități de finanțare, iar speranța mea
e să găsim un investitor foarte serios care să preia această investiție și noi
prin presiuni făcute într-un mod colateral să încercăm să întrerupem în mod
amiabil acest contract pentru că altfel nu vom avea depozit ecologic zonal nici
peste 5 ani.
D-l
vicepreședinte Frătean: Fiți siguri că avem în vedere foarte multe variante de
a continua această investiție importantă pentru județ și de finanțare ș.a.m.d,
sunt pregătite, totul este ca din punct de vedere juridic să reglementăm
această chestiune cât mai repede vis a vis de ce s-a spus aici mai devreme.
Cred că putem accepta ideea ca începând cu perioada următoare să facem un
calendar sa ne întâlnim să fiți informați și să finalizăm ceea ce am început.
D-l
consilier Radu: Aș avea o întrebare: sumele acordate prin buget la drumuri,
dacă s-au licitat sumele cu firmele care trebuie să înceapă lucrările în județ
și dacă au început lucrări. Sau să ne explicați care este stagiul și când ne
apucăm să reparăm drumurile din județ, în limita fondurilor de care dispunem.
D-l
vicepreședinte Frătean: După cum știți avem trei tipuri de lucrări: una este
creditul de 156 miliarde pentru cele 12 drumuri (200 km), licitațiile au
început, anunț în Monitorul Oficial, conform legii și conform normativelor vor
intra în lucru începând cu luna iunie. Deci asta pe lângă bugetul de 100
miliarde la care ați făcut referire. În buget sunt două mari tipuri de lucrări:
acele asfaltări care sunt și pe drumuri județene și pe 9 drumuri comunale, care
sunt în aceeași situație ca și lucrarea pe credit, deci ele sunt licitate
proiectările, urmează licitația de execuție
și în iunie încep lucrările. Azi am reușit să aprobăm 13 miliarde pentru
plombări, care vor fi pentru repararea drumurilor județene, altele de cât cele
aprobate prin credit sau prin buget. De acum începem plombările și luna iunie
va fi luna maximă de activitate la drumuri, să sperăm că nu va ploua ca să
putem lucra.
D-na
președinte Lokodi: Tot la diverse aș vrea să vă rog, domnule inspector Căbulea,
pentru că s-a aprobat proiectul cu intervenția rapidă, să ne spuneți situația dotării polițiilor comunale. Și vă rog să ne dați
niște răspunsuri elocvente.
D-l
inspector Căbulea: Sper ca în luna mai, cel târziu luna iunie, mare parte din
posturile comunale de poliție să fie dotate cu autoturisme marca LOGAN și sunt
cumpărate la nivelul țării de Ministerul Administrației, 6500 mașini, județul
Mureș va primi 142 autoturisme din care 70 vor merge la comune. Necesarul
nostru este de 450, iar acum după această dotare vom avea 245 de mașini.
D-na
președinte Lokodi: Noi cumpărăm cele 12 mașini urmând ca la 3 mașini să vină
Consiliul Local cu 50% din prețul lor. Noi vom vira banii necesari , cota
noastră pentru cele 3 mașini.
D-l
consilier Chiorean: În urma creșterii nivelului apelor în râurile și pâraiele
din județul Mureș, natura își face și ea în felul ei curățenie. Albia Mureșului
arată excepțional, în schimb malurile râului Mureș arată jalnic. Toată mizeria
după ce s-au retras apele a rămas pe mal. Există riscul ca aceste gunoaie să
ajungă în apă. Trebuie făcut ceva, toți primarii, pe zonele pe care le au în
administrare să curețe aceste gunoaie pentru cetățeni, că vor veni zilele
frumoase și să vegheze asupra respectării naturii.
D-na
președinte Lokodi: Domnule Togănel nu am putea noi la nivel de județ o hotărâre
în sensul că să obligăm primarii ca la nivel local să aibă niște hotărâri prin
care să poată să îi sancționeze pe cei care sunt depistați că depozitează
gunoaie pe malurile râurilor?
D-l
secretar Togănel: Doamna președinte propun să reluăm activitățile pe care le
derulam și în urmă cu 7 ani cu primăriile și cu Agenția de Mediu și ONG-urile
care acționează în domeniul protecției mediului, am organizat discuții pe
bazine hidrografice care au avut o eficiență destul de bună.
În urma acestor discuții s-au organizat activități de curățare și s-au stabilit
unele reguli privind curățenia pe bazinele hidrografice.
D-na președinte Lokodi: Sunt multe ONG-uri care vor să acționeze în acest sens, inclusiv Salvamontul nostru, chiar cu Autoritatea națională a Tineretului dorește să meargă o lună sau două luni să meargă pe albiile râurilor și să lanseze, să cheme tineretul la curățenie. Chiar personal am fost la invitația Tinerilor Investitori săptămâna trecută sâmbătă. Domnul prefect a fost cu ocazia Zilei Europei pe Malul Mureșului, s-a început doar, eu v-am rugat să organizați și dvs în acele localități în care răspundeți de viața comunității și noi am dat o masă caldă, tineretul vine și s-a adunat de pe malul Mureșului de la dig până la bac s-a adunat o mașină și jumătate de gunoi. Tinerii au intrat cu bărci și au cules mizeriile și au dorit să lucreze, s-a lucrat în mod intens și cu rezultat. Noi am dori să facem cât mai multe astfel de ieșiri.
D-l consilier Lădariu: La ședința la care a fost votat bugetul nostru pe anul 2005, am ridicat o problemă. Am supus atenției domnilor consilieri că Asociația Cultul Eroilor nu făcea parte din rândul organizațiilor care beneficiau de anumite sume de bani. Stenograma este o dovadă. Propunerea mea a fost receptată și acceptată cu gândul că la rectificare se va face această dreptate. Eu nu am nimic împotrivă să se dea sportivilor premii, sau revistelor sau școlilor, dar este regretabil că Asociația Cultul Eroilor este așezată în postura de cenușăreasă. Am să citesc din Legea 379/2003 privind regimul mormintelor și operelor de război, art.36. Consiliile județene își prevăd în proiectele bugetelor proprii, resursele financiare necesare protejării mormintelor și operelor comemorative de război aflate în proprietatea unităților administrativ teritoriale sau în administrarea lor. Deci sintagma este clară: își prevăd. Nu este cazul să și justific care sunt motivele pentru care vi-l ceream atunci și vi-l cer și acum. E vorba de oameni care au murit pentru țară, ei țin țara pe piepturile lor: Legile, așa cum sunt, trebuie însușite și respectate. Iar noi, am avut un cuvânt și să ni-l respectăm, pentru că este nedrept ca o asociație județeană să nu beneficieze de o prevedere clară a legii.
D-na președinte Lokodi: Asociația Cultul eroilor cred că este în afara bugetului Consiliului Județean ca instituție și este în cadrul Autorității Naționale a Cultului Eroilor pe nivel național. La nivelul Consiliului Județean, am verificat proiectele și asociația a fost avizată pe un proiect. În ce privește această prevedere legală, interpretarea trebuie interpretată altfel, aici trebuie prevăzute bugete pentru acele morminte care sunt în administrarea Consiliului Județean, eu în momentul de față nu am cunoștință de astfel de morminte care ar fi in administrarea Consiliului Județean. Altfel, banii ar trebui prevăzuți în bugetele unităților administrativ teritoriale care au în administrare astfel de morminte. Eu nu refuz pe nimeni și consider că dacă Consiliul Județean face un proiect pentru întreținerea mormintelor, prima dată trebuie inventariate toate mormintele, să vedem în administrarea cui sunt și atunci la fiecare buget să avem o prevedere special destinată pentru întreținerea acelor morminte. Dar această muncă este o muncă care durează câteva luni.
D-l consilier Lădariu: Numai o precizare, partea a doua din alin.b este interpretabil, însă m-am interesat și chiar săptămâna trecută am vorbit cu un membru al Consiliului Județean neamț și ei au prevăzut în cadrul Consiliului Județean acest lucru. Deci trebuie găsită o formulă pentru că e vorba de aceia care s-au jertfit pentru țară.
D-na președinte Lokodi: Deci nicicum nu putem pentru că sunt morminte care aparțin de asociații, cu morți de etnie maghiară, morți de etnie română. Dacă rezolvăm, să rezolvăm unitar. Dați-ne posibilitatea să analizăm, să atragem atenția unităților administrativ teritoriale să prevadă în bugetele lor, să facem o analiză și să dăm banii administrației publice locale să se ocupe de mormintele eroilor.
D-l secretar Togănel: În textul de lege citit de domnul Lădariu, este o greșeală în sensul că se prevede acolo ca să fie prevăzute sume în bugetele proprii pentru mormintele și operele comemorative aflate în proprietatea unităților administrative, ceea ce este ilegal. De asemenea vreau să precizez că atunci când s-a fundamentat bugetul s-au luat în vedere și cheltuielile cu mormintele și operele comemorative, dar noi nu avem dreptul ca aceste sume să fie cheltuite numai cu această destinație. Deci s-au echilibrat bugetele locale dar legea nu îi obligă pe cei de la comune sau orașe să respecte aceste prevederi.
D-na președinte Lokodi: Nici o problemă, dar la o ședință de comisie consultativă putem să îi invităm pe domnii primari și să discutăm această problemă, să îi invităm pe domnii consilieri județenei, să invităm ONG-uri care și așa au în activitate întreținerea acestor morminte și să rugăm primarii să ia măsuri.
D-l secretar Togănel: Ce se poate face? Se poate face un program care poate fi aprobat, deci un buget pe programe cu această destinație, pe baza solicitărilor celor care au în administrare aceste morminte sau opere comemorative, se poate elabora la nivelul județului un proiect .
D-na președinte Lokodi: Deci haideți să analizăm și această solicitare.
D-l consilier Amza: Profit de prezența domnului Căbulea aici și aș vrea să îi pun o întrebare. Am înțeles că în ce privește mașinile sunteți pe drumul cel bun dar ce facem cu personalul? Eu am fost la Crăciunești și există un singur organ de poliție în toată comuna.
D-l inspector Căbulea: Există 150 posturi vacante în județ din care 40 sunt de subofițeri. Sunt câteva comune care au un singur lucrător de poliție. Vreau să vă spun că în acest an am încadrat 55 de polițiști din surse externe, sperăm ca până la sfârșitul anului să mai angajăm 40 50. mai vin din școală în decembrie și ianuarie și sperăm să acoperim un procent de 97% ocupat.
D-l consilier Amza: Am remarcat în ultima perioadă încercarea poliției rutiere de disciplinare a circulației și a parcărilor. Dați-mi voie să vă spun că luna trecută, venind la o ședință ATOP la ora 8.30 și când am coborât în parcare, exact sub tabla unde scrie cu excepția mașinilor Consiliului județean și al Prefecturii, mi-am găsit pe parbriz un bon prin care mi se aducea la cunoștință că voi fi sancționat potrivit legii. Noroc că am găsit echipajul de poliție care făcea poze și am spus că sunt consilier județean și am participat la o ședință. Eu zic că e bine că se fac controale dar să nu cădem dintr-o extremă în cealaltă.
D-l inspector Căbulea: E adevărat că domnul prefect ne-a cerut să luăm măsuri, cred că era bine ca dvs consilierii să aveți ceva pus pe mașină pentru a vă identifica, pentru că sunt agenți de poliție foarte tineri care nu vă cunosc și
D-na președinte Lokodi: Da, așa este dar atunci ar trebui mărită parcarea pentru că dacă parcăm 35 de consilieri plus Prefectura, atunci nu încăpem. Avem marcate locuri pentru consilierii județeni. Am ridicat problema și la Primărie și mă gândesc că trebuie să găsim o posibilitate. Într-adevăr trebuie să facem legitimații și să punem pe mașini. În măsura în care puteți parca în așa fel încât să mai avem și noi loc, pentru că nu o dată s-a întâmplat că am fost în oraș și nu am avut unde să intru, așa erau parcate mașinile, inclusiv a domnului Giurgea, că nu am putu să trec de ea. Cu respectarea unui bun simț de a asigura o fâșie de trecere a mașinilor noastre, pentru că doamne ferește se întâmplă ceva și nu pot intra pompierii. Haideți să ne gândim, să vedem să punem interdicție și să scriem Rezervat Consiliul Județean. Și să știți că nici angajații noștri nu au locuri de parcare.
D-l consilier Amza: Angajații dvs au locuri pe laterală.
D-na președinte Lokodi: Nu au. Ei vin și parchează în spate la Hotel Parc în parcare plătită.
D-l consilier Amza: Vis-a-vis de Complexul de agrement Mureșul (week-end) din câte știu s-a făcut o cabană a Consiliului Județean acolo, nu? Care este cea mai frumoasă din acest complex. Spuneți-mi și mie ce destinație are această cabană?
D-na președinte Lokodi: În momentul de față, când vom inaugura, să sperăm că vine și sezonul estival, vom merge cu toții acolo vom ciocni o șampanie, este în folosul tuturor angajaților Consiliului Județean, inclusiv a consilierilor, când vin să își refacă forțele în activitate de recreere împreună cu familiile, să aibă un loc unde să își poată lăsa lucrurile, să aibă un loc unde să se așeze la o masă în mod civilizat, sau dacă dorește o cafea sau un duș să aibă aceste facilități. Are dotări minimale, nu este un lux, în cazul în care vremea se strică și vine ploaia să avem unde să ne retragem deci vă așteptăm cu drag, sper că se va face o inaugurare, eu vă rog să vă simțiți bine.
Dl consilier Amza: Deci nu veți fi la inaugurare?
D-na președinte Lokodi: Nu voi fi pentru că voi pleca.
D-l consilier Amza: Spațiul de la SANITAS, câți mp sunt? A, 150 mp. Ce intenționați să faceți acolo?
D-na președinte Lokodi: Un centru de
perfecționare, inclusiv camere pentru a putea găzdui oaspeții.
D-l
consilier Amza: Exact asta vroiam să sugerez, pentru că Consiliul
Județean nu are o casă de oaspeți
unde să primim eventualele delegații.
Penultima
problemă: situația laptopurilor pentru consilieri?
D-na
președinte Lokodi: Sunt în curs de achiziționare .
D-l
consilier Amza: Și ultima problemă, informați-ne și pe noi despre
mutarea Centrului de presă de la
Palatul Culturii.
D-na președinte Lokodi: Contractul a expirat în luna decembrie, am cerut
în repetate rânduri ca RODIPET-ul să își caute o locație, având în vedere că s-a înființat Asociația Județeană de Turism și în parte este un birou de turism în care asociația își desfășoară activitatea, s-a făcut o revistă referitoare la turism pentru județul Mureș și am dorit să fie suveniruri specifice județului Mureș prin Asociație comercializate. Până va începe această activitate lăsăm presa să își desfășoare acolo activitatea, dar presa trebuie să își găsească un loc în centru undeva.
D-l consilier Amza: Noi am venit cu sugestia ca lângă spațiul de difuzare
a presei, lângă Biroul de Informații, este acel spațiu de comercializare a operelor de artă a Asociației artiștilor din Tîrgu Mureș. Eu de câte ori am trecut pe acolo nu am văzut cumpărători, pentru că sunt prețurile mari și este ascuns un pic, nu sunt vânzări. Dar turistul care vine să se informeze, nu credeți că mai degrabă ar observa operele de artă dacă ar în locul presei?
D-na președinte Lokodi: Nu se poate, pentru că aceea este o gestiune și
gestiunea nu poate fi într-un loc liber. Iar acolo unde e biroul de informații turistice cu greu am reușit să dărâmăm pereții care acopereau acea galerie frumoasă și am eliberat spațiul ca să redăm așa cum arăta mai înainte și o gestiune a unei instituții în afara Consiliului județean nu se poate face acolo. Totdeauna a fost problemă.
D-na consilier diaconescu: Reiau problema monumentelor de război și
am legea în mână și vreau să citez: Consiliile Județene țin evidența centralizată a mormintelor și operelor comemorative aflate pe teritoriul județului. Trebuie neapărat să întocmim o astfel de evidență.
D-na președinte Lokodi: Avem o astfel de evidență.
D-na consilier Diaconescu: Și tot Consiliile Județene prevăd în bugetele
proprii resursele financiare necesare protejării acestora.
D-na președinte Lokodi: Și întoarceți pagina, pentru că acest articol se
continuă și scrie așa aflate în proprietatea unităților administrativ-teritoriale sau în administrarea lor, iar noi nu avem morminte în administrarea noastră. Toate mormintele eroilor sunt în administrarea consiliilor locale.
D-na consilier Diaconescu: Știți de ce am subliniat? Pentru a mai liniști
spiritele și să nu mai fie loc de discuții. Aș dori să adresez o întrebare domnului inspector șef Căbulea:la noi mai vin oamenii în audiență și se mai plâng. Noi v-am ruga la acele instruiri pe care le faceți periodic cu șefii posturilor de poliție municipale sau comunale, să îi sfătuiți să se poarte bine cu necăjiții din zonele respective și au fost semnalate unele abuzuri, eu vă voi trimite niște cazuri precise și sper să acționați în consecință.
Dl consilier Mora: Vreau să vă informez că noi, la nivelul posturilor de poliție am pus afișe prin care anunțăm toți cetățenii care au reclamații față de activitatea poliției locale să se adreseze A.T.O.P-ului și aceste afișe ar trebui să existe în fiecare sat sau comună. Dacă sunt comune unde aceste afișe nu sunt puse pe ușa poliției, trebuie să vină la noi să încercăm să punem lucrurile la punct.
Am vrut în al doilea rând să transmit rugămintea membrilor A.T.O.P care
nu sunt consilieri județeni să încercăm să găsim o modalitate de a rezolva niște cartele pentru a intra în Consiliul Județean, mă refer la aceia care sunt de drept membri ATOP și nu cei care sunt invitați, deci membri ATOP.
D-na președinte Lokodi: V-ați supăra foarte tare pe noi, executivul, dacă
am găsi o altă locație decât în această clădire? Avem probleme cu spațiile și ar fi posibil, ca dacă cei de la Apărarea Civilă vor elibera niște spații de sus din spatele CEC - Telecomunicații, ca să aveți definitiv o încăpere doar pentru A.T.O.P.
Dl consilier Mora: Nu pot să spun da, până nu știu despre ce este vorba.
Noi peste tot unde am făcut demersuri în teritoriu am comunicat adresa Consiliului Județean. Deci toată lumea știe că ATOP se găsește în clădirea Consiliului județean, deci până ce nu vedem despre ce este vorba și cum se amenajează sediul, nu ne putem pronunța. Și mai este o chestiune, în momentul în care mutăm sediul A.T.O.P din clădire ne mai lovim de o problemă: cele două persoane care deservesc secretariatul executiv al ATOP sunt persoane, care nu sunt remunerate, pentru această activitate, sunt funcționari care au primit și sarcini de A.T.O.P, alte consilii au găsit o posibilitate de a-i plăti, iar dacă noi ne mutăm din clădire înseamnă că și ei trebuie să plece în acel sediu, ceea ce înseamnă că nu își vor putea desfășura activitățile pe care le au în cadrul aparatului propriu al Consiliului Județean.
D-na președinte Lokodi: Despre acest lucru nu am știut. Vom analiza și
vom găsi o modalitate.
Dl consilier Mora: Eu aș vrea să insist ca această activitate să fie
remunerată pentru că sunt tot mai multe de făcut.
D-na președinte Lokodi: Domnule Mora, discutăm, dar tot ne gândim cum să încăpem și noi, Direcția de Integrare Europeană a angajat personal, trebuie să le găsim și lor spațiu, ne gândim să reamenajăm.
Dl consilier Pokorny: Profit de prezența domnului inspector Căbulea
pentru a ridica problema circulației în zona Universității Petru Maior, pe strada N. Iorga. Umblu des pe acolo și m-a surprins faptul că s-a declarat strada cu sens unic strada Petru Maior, care este o stradă largă și mai ales că este semaforul care ar fi permis să vină în continuare dinspre bulevard.
A doua întrebare: s-a pus un sens giratoriu în spate la Complexul Week-
end, este binevenit, dar totodată drumul către spitalul Nou s-a declarat sens unic, de la week-end înspre spital nu se mai poate circula.
Iar a treia întrebare este o sugestie mai degrabă. Dinspre Grivița spre
Piața de Ruși sunt câteva străduțe mai mici, dacă ați putea lua în considerare ca să fie făcute cu sens unic.
D-l inspector Căbulea: Se știe că în Tîrgu Mureș străzile sunt foarte
înguste și se circulă foarte greu. Noi am încercat să luăm măsuri pentru a face traficul cât mai fluent. Semaforul pe care l-am pus la Papiu a schimbat în bine circulația, pentru că se știe că la orele de vârf era problemă. În zona week-end nu cunosc situația, dar mă documentez și am să vă răspund.
Acum în zona Vidrasău știu că au fost câteva accidente, este o situație
deosebită, probabil că trebuie prelungit și inclusiv făcută o iluminare mai bună, pentru că altfel este destul de dificil.
Dl consilier Șopterean: Nu vreau să jignesc pe nimeni dar doresc mai multă operativitate în luările de cuvânt. Am observat că am colegi care spun același lucru și vorbesc doar de dragul de a vorbi, iar dacă am stabilit o dată un lucru, de ce mai trebuie să ne ridicăm și să pedalăm pe aceeași idee la nesfârșit? Aceasta este rugămintea mea să fim mai operativi.
D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos pentru operativitate și
pentru că am avut timp să discutăm, câteodată este nevoie. Domnilor vă doresc numai bine, să știți că mă întorc, mă întorc repede, mă duc să îmi văd nepoțelul care se naște zilele acestea sau poate mă așteaptă, mă duc la fiica mea, vă doresc toate cele bune până mă întorc. La revedere.
Ședința s-a încheiat la orele 16.30.
Întocmit:Camelia Vlasiu
PREȘEDINTE SECRETAR
GENERAL
Lokodi Edita Emoke Ioan Togănel
Văzut: Delia Belean