|
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr._______/______2006
Dosar IV.C.1
PROCES VERBAL
al
ședinței extraordinare a Consiliului Județean
din data
de 12 iunie 2006
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de domnul vicepreședinte Frătean Petru Alexandru..
Ordinea
de zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și
Nepujság din data de 9 iunie 2006, prin Dispoziția președintelui Consiliului
Județean nr. 177 din 7 iunie 2006.
Au fost
invitați să participe d-l Ciprian
M. Dobre, prefectul județului Mureș, d-l Șerban Radu, director general al S.C.
DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Ciora Rosana director economic, S.C. DRUMURI ȘI
PODURI MUREȘ S.A, Ispas Gheorghe, membru în CA al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ
S.A, Erdelyi Karacsony, membru în CA al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Orban
Laszlo, membru în CA al S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Pătrașcu Georgel,
membru în comisia de cenzori a S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Cazan Anisia,
membru în comisia de cenzori a S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, Radu Mircea,
membru în comisia de cenzori a S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A, directori,
directori adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au
contribuit la elaborarea materialelor, reprezentanți mass-media din județ.
Au fost
prezenți 33 consilieri, doamna președinte Lokodi Edita (aflată în concediu de odihnă)
și domnul Veress Adam, au fost absenți.
D-l vicepreședinte Frătean: Bună ziua și
bine ați venit. Salut prezența domnului subprefect, domnul Burkhardt Arpad, a
presei și a altor invitați. Sper să avem o întâlnire serioasă și fructuoasă cu
decizii importante pentru Consiliul Județean. Înainte de începerea ședinței,
dați-mi voie să vă informez că începând de azi se derulează activitatea de
predare a amplasamentelor pentru începerea lucrărilor în județul Mureș, în
cadrul Programului S.A.M.T.I.D. E vorba de municipiile Reghin, Sighișoara,
Târnăveni și Luduș. Este o realizare
deosebită, un program de aproape 14 milioane de euro pentru reabilitarea
aducțiunilor de apă.
Ordinea
de zi a fost comunicată, avem 6 puncte, trebuie să vă informez că ședința este statutară.
Dacă nu sunt intervenții, supun la vot această ordine de zi.
Vot:Se aprobă ordinea de zi cu 32 voturi pentru ,
3 absenți (Lokodi, Lădariu, Veress).
1.Proiect de hotărâre privind privatizarea S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A.
D-l
vicepreședinte Frătean: De ce ședință extraordinară? Ședința
ordinară a Consiliului Județean
va avea loc în a doua parte a lunii iulie a acestui an, am convocat această
ședință în urma consultărilor pe care le-am avut cu comisiile reunite: comisia
buget finanțe, servicii publice, urbanism, vis-á-vis de evoluția situației de
la S.C. Drumuri și Poduri Mureș, subiect la care se referă primele două puncte
de pe ordinea de zi. Societatea de Drumuri și Poduri a parcurs un traseu
dificil și complicat în ultima perioadă. Vă reamintesc că în 23 iunie 2005, în
ședința Consiliului Județean s-a pus problema restructurării acestei societăți.
S-a stabilit să pornim acest proces și în același timp s-a numit o comisie
formată din: Alexandru Frătean, Balogh Iosif, Teodor Giurgea, Mircea Radu și
Nicoleta Bochiș, care să analizeze situația Societății de Drumuri și Poduri și
să propună Consiliului Județean măsuri în consecință. În urma acestei analize
în 29 septembrie 2005 s-a supus spre aprobare Hotărârea nr. 114, care aproba
programul de reorganizare și restructurarea societății, acest program prevedea
disponibilizarea a 60 de persoane, s-a acceptat și s-a aprobat ca soluție de
redresare, vânzarea de active în urma închiderii operaționale a patru secții,
program care cuprinde în faza finală privatizarea societății. Toate procesele
prevăzute în program s-au derulat destul de repede ținând cont de calendarul
dificil al unor asemenea măsuri, trebuie să vă reamintesc că disponibilizarea
de personal am promovat-o pe Ordonanța de Guvern 8, pentru ca acele persoane
care au plecat să nu sufere și au primit salarii compensatorii, iar acest
proces de avizare și aprobare a Hotărârii de Guvern a durat destul de mult,
practic pe la începutul lunii martie a ieșit Hotărârea de Guvern. Vreau să vă
reamintesc că în 13 februarie a avut loc o ședință A.G.A, în care s-a dezbătut
ca soluție de redresare, vânzarea a patru active, vă informez că două s-au
vândut, s-au vândut chiar foarte bine, cu 1,3 miliarde mai mult decât era
prevăzut, 2 nu s-au vândut din păcate, unul fiind activul principal pe care
contam noi pentru redresare. Conform legislației, în urma avizării Hotărârii de
Guvern, studiul de fezabilitate a fost aprobat, a fost agreat, l-a studiat și
comisia și experții Consiliului Județean, el a definit valoarea societății și a
propus patru soluții de privatizare. În acest proiect nr. 1 facem referire
concretă la privatizarea societății, prin vânzarea pachetului de acțiuni prin
licitație publică deschisă. În același
timp, pentru că societatea are probleme financiare, fiind sub spectrul unor
execuții și unor sechestre în baza Legii 137 a privatizării societăților cu
capital de stat din care face parte și această societate, la punctul doi veți
constata că vă cerem votul asupra instituirii administrării speciale a
societății și a supravegherii
financiare. Pentru privatizare avem niște obiective de fond: să nu se
devalorizeze capitalul public, să fie valorificat superior, să se continue
obiectul de activitate, având o formă de protecție a personalului prin
preluarea unor negocieri a contractului colectiv de muncă de către cel care
cumpără pachetul de acțiuni. Această lege creează o instituție a administrării
speciale care exact așa trebuie să facă, să monitorizeze toate actele
societății pentru a proteja societatea și a-i crește valoarea la vânzare.
Trebuie să vă spun că proiectul nr. 1 a fost dezbătut în comisia
economico - financiară și a
obținut avizul, comisia juridică a dat aviz precum și comisia de urbanism.
Expunerea de motive sintetizează ceea ce am spus eu până acum. Vis-á-vis de
valoarea acțiunilor, sunt trecute 5 metode de evaluare. În dezbaterea
comisiilor a rezultat o valoare pe care o propunem ca valoare de strigare a
acțiunilor. Trebuie să știți că la prima strigare se poate cu coborî până la
50% din această valoare. Dacă nu se vinde pachetul de acțiuni se organizează o
a doua licitație la care se poate pleca de la valoarea rezultată deci 50% și se
poate coborî până la 20%. Dacă nici așa nu se poate, urmează a treia licitație
când deja vorbim de prețul pieței. Legea nu prevede un preț minim și nici
maxim. Pentru a scoate la vânzare pachetul de acțiuni trebuie modificat
capitalul social al societății înregistrat la Registrul Comerțului.
Dl consilier Radu: În expunerea de motive cred că este o neclaritate,
nu știu care active au fost
vândute pentru că scrie aici vândută Sighișoara și Gănești, după aceea scrie
întrucât cele două secții incluse operațional transport și utilaj Gănești, nu
au fost vândute. Deci spuneți-mi și mie care au fost efectiv vândute? A doua
problemă este dacă sumele prevăzute în 2006 la Drumuri și Poduri au fost
licitate, plus suma contractată și a treia întrebare: când încep lucrările la
drumurile din județ?
D-l vicepreședinte Frătean: Deci s-au vândut Sighișoara și Gănești.
Celelalte două (S.U.T-ul și
Periș) nu s-au vândut, este o greșeală de dactilografie în material.
Visá-vis de licitarea lucrărilor, licitațiile sunt în curs, o mare
parte din
ele sunt adjudecate, dacă doriți
detalii, o rugăm pe d-na Bochiș să ne spună mai detaliat.
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.2 Se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.3 Se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.4 Se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.5 Se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
În întregime hotărârea se aprobă
cu 30 voturi pentru, 1 nu a votat (Amza), 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan),
2 absenți (Lokodi, Veress).
2.Proiect de hotărâre privind instituirea procedurii de administrare specială și supraveghere financiară în perioada privatizării la S.C. DRUMURI ȘI PODURI MUREȘ S.A.
D-l vicepreședinte Frătean:
Am explicat pe scurt necesitatea instituirii
administrării speciale și în același timp conținutul ei îl aveți în expunerea de motive. Trebuie să știți că administrarea specială are un mandat și un contract de administrare și incumbă și răspunderea persoanei care va face administrarea specială.
D-l
consilier Szalkay: Noi, la comisia de buget am aprobat cu
obiecțiuni, obiecțiunea noastră era ca din această
comisie care va stabili administratorul să facă parte și un reprezentant al
nostru și noi l-am propus pe domnul Bozodi.
D-l vicepreședinte Frătean: Am înțeles, eu vroiam să specific acest lucru după vot .
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.2
Se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 1 nu a
votat (Kakassy), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.3
Se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 1 împotriva (Șopterean), 1 nu a Votat
(Kakassy), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.4 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
În
întregime se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Țintoșan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
D-l
vicepreședinte Frătean: Vis-á-vis de problema ridicată, vânzarea pachetului de
acțiuni presupune o ofertă pe care trebuie să o lansăm pe piață și presupune o
comisie de privatizare și de licitație a privatizării. Comisia se va stabili și
va intra în funcțiune pe bază de Dispoziție a președintelui Consiliului
Județean. Dorim să fie un proces transparent, serios și în folosul județului.
În consecință, am solicitat Instituției Prefectului să delege un reprezentant
în comisie, vom solicita și Direcției Finanțelor Publice Mureș să delege un
reprezentant care să facă parte din această comisie și în același timp și
domnii consilieri care doresc să facă parte din comisie să se anunțe pentru a
le trece în dispoziție.
Vis-á-vis
de administratorul special, el se stabilește prin Dispoziție a președintelui
Consiliului Județean, este o răspundere deosebită pe care și-o asumă atât
președintele cât și persoana numită. Am
discutat în comisiile reunite și țin la ideea ca această persoană să nu
fie din afara Consiliului Județean, să fie un director din cadrul aparatului
propriu care are compatibilitățile prevăzute de lege.
D-l
consilier Giurgea: Pentru comisia de privatizare, avem și noi o propunere: pe
domnul Lazăr.
D-l
vicepreședinte Frătean: Am înțeles. Mai este propus domnul Bozodi din partea
comisiei de buget, domnul Amza și domnul Țintoșan.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai investiției Întreținere curentă, întreținere periodică și
siguranța circulației pe DJ 151D Ungheni (DN 15) - Acățari (DN 13)
D-l consilier Tatar : Știm că acest drum
suportă la ora actuală doar 7,5 tone conform indicatorilor. Traficul greu este
trimis în toate direcțiile, iar eu cred că nu se poate transforma acest drum
pentru a rezista la un tonaj de 40 de tone, în nici un caz. Trebuie oprită
circulația mașinilor cu gabarit mare. Normal la proiectare trebuiau avute în
vedere ceva limitatoare de viteză pe acest parcurs, ca să se poată deplasa în
condiții normale și fără să distrugă fundația drumului. Deci consider că aceste lucruri trebuie prevăzute în
caietul de sarcini să se pună ori
indicatoare, ori ceva care să oprească circulația cu viteză mare a camioanelor.
D-l vicepreședinte Frătean: Vreau să fac
o clarificare, s-a găsit o soluție la
această problemă, a expus-o d-l Giurgea pe scurt, este prinsă în obiecțiuni
oficial și încercăm să reglăm acest subiect. Ați primit niște hărți vis-á-vis
de traseul autostrăzii și de centurile ocolitoare ale Tîrgu Mureș-ului și
Reghin-ului, dacă există interes pot să vă spun calendarul comunicat de
Autoritatea Națională în domeniu. Calendarul de finanțare al centurilor prevede
semnarea contractelor de execuție în ianuarie 2008.
D-l consilier Szalkay: Am discutat acest
subiect la ședința de fracțiune și hotărârea noastră a fost ca din această comisie de licitație să facă parte
domnul Tatar .
D-l vicepreședinte Frătean: Vom lua în
considerare propunerea atâta timp cât nu există incompatibilitate.
D-l consilier Benedek: În numele
locuitorilor din Acățari și Ungheni aș dori să ridic câteva probleme. Cum se
vine dinspre Bălăușeri și se intră în Acățari este pusă o tablă pe care scrie
traficul greu în municipiul Tîrgu Mureș este interzis. Dacă vă uitați veți
vedea o tablă care indică că pe acel drum numai trafic de 7,5 t este permis. Am
impresia că cineva trebuie să facă o corectare a acestei aberații pentru că așa
se pare că de la Acățari nu se mai continuă traficul greu, pentru că dacă vii
cu un camion, la Acățari trebuie să te oprești. Deci trebuie normalizată
această situație. Traficul greu va merge de la Acățari spre Ungheni. Am expus
în comisia de buget gândurile mele și consider ca consilier că mi-am făcut
datoria. În momentul de față așa găuri sunt în asfalt încât abia se poate
circula. Asta este foarte grav pe de o parte, iar pe de altă parte e bine
pentru săteni pentru că nu mai sunt expuși la trepidația provocată de mașinile
de mare tonaj. Ar trebui luate măsuri de genul unor indicatoare care să ceară
reducerea vitezei sau să se modifice intrarea în sat, acestea sunt propunerile
care le-am avut.
D-l consilier Giurgea: Sunt de acord cu
cele spuse de domnul coleg Benedek, dar intervine o problemă: locuitorii
acestor comune suferă atât din punct de vedere
al traficului greu, cat și pentru poluare și zgomot, dar suferă și
pentru deranjul indirect, anume că deși au fost reclamații la Poliție, totuși
ele nu s-au soluționat și nu se respectă restricția de tonaj. Am venit cu
propunerea ca pe anumite tronsoane de drum unde nu este dimensionat din punct
de vedere tehnic și totuși nu pot opri mașinile, să se impună niște taxe. Dacă
se făcea acest lucru am fi avut acum în cont miliarde. Bani care ar fi ajutat
la repararea drumului. Ca să nu se mai întâmple acest lucru după ce vom repara
drumul, să monitorizăm transportul pe acest drum. Trebuie găsite niște soluții
de a se plăti unele taxe care să fie plătite pe loc. Ele trebuie introduse,
pentru că a reface structura unor drumuri pentru acest tip de transport
înseamnă sute de miliarde și nici nu știm dacă vor mai fi necesare având în
vedere că se va deschide și această autostradă care va prelua tot graficul greu
pe distanțele respective (Tîrgu Mureș Brașov). Cam acestea erau propunerile
din comisie.
D-l vicepreședinte Frătean: Eu am spus
că lucrăm la o soluție legală pentru aceste probleme, vă rugăm să ne sprijiniți
și dvs și să discutăm concret cum putem face această chestiune. Noi trebuie să
facem drumuri care să sprijine viața economică a județului.
Dl consilier Suciu: Acest punct s-a
dezbătut în comisii, au fost semne de întrebare, păreri contradictorii și ele
s-au cristalizat spre final. Problema
care a fost ridicată este că pe acel drum circulă mașini cu tonaj mai mare de 7,5t. Noi
am propus să facem un proiect de hotărâre prin care să prevedem niște tarife în
funcție de tonaj, iar la Acățari să se pună doi oameni. Noi aprobăm indicatorii
tehnico economici și era vorba de sumele de care dispunem și erau și
variante.
Dl consilier Ban: Vreau să vă întreb,
acum un an am votat pentru funcționarea unui cântar care era menit să aducă
bani și vreau să știu dacă funcționează și câți bani s-au adunat.
D-na director Bochiș: S-au adunat 1,02
miliarde și pe Ungheni Acățari s-a stat, împreună cu echipaje ale
Poliției, câte o zi, de dimineața până
seara și nu a trecut nici o mașină cu tonaj mai mare de 7, 5t.
Art.1 Se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Sămărghițan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.2
Se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Sămărghițan), 2 absenți (Lokodi,
Veress).
În
întregime hotărârea se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat
(Sămărghițan), 2 absenți (Lokodi, Veress).
D-l vicepreședinte Frătean: Înainte de a
trece la punctul următor aș vrea să vă anunț că tocmai s-a semnat primul
contract de investiții la Parcul Industrial Mureș pe o suprafață de 5969 mp,
valoarea investiției fiind de 2,7 milioane euro.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria drumurilor județene a drumului comunal DC 39 (DN 13) - Corunca de pe teritoriul administrativ al comunei Corunca din județul Mureș
D-l vicepreședinte Frătean: E vorba de 1 km de drum, face legătura între centrul de comună și arterele naționale.
Art.1 Se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Sămărghițan, Venczi), 2 absenți
(Lokodi, Veress).
Art.2
Se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Sămărghițan, Venczi), 2 absenți
(Lokodi, Veress).
În
întregime hotărârea se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu a votat (Sămărghițan,
Venczi), 2 absenți (Lokodi, Veress).
5. Proiect de hotărâre privind
aprobarea încadrării în categoria drumurilor comunale a unor drumuri de
exploatare de pe teritoriul administrativ al comunei Șăulia
D-l vicepreședinte Frătean:
Aceeași situație de clasare a unor drumuri de exploatare în drumuri comunale,
s-a dat avizul comisiilor economice, juridică și de amenajarea teritoriului.
Art.1 Se aprobă cu 33 voturi pentru,
2 absenți (Lokodi, Veress).
Art.2
Se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți (Lokodi, Veress).
În
întregime hotărârea se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți (Lokodi,
Veress).
6. Informare privind stadiul realizării Contractului de
parteneriat public-privat (Cppp) nr.8839, tip DBO (proiectare-execuție-operare),
pentru executarea obiectivului de investiție Depozit Ecologic Zonal în județul
Mureș
D-l director Bățagă: În materialul
prezentat sunt câteva referiri asupra contractului de parteneriat public
privat semnat în octombrie 2003, referiri asupra structurii acționariatului
societății desemnate să administreze
această investiție, procente ale localităților implicate. În continuare se
prezintă condițiile de proiect conform studiului de fezabilitate în baza căruia
ofertanții și-au prezentat ofertele, deci aceste valori sunt conforme cu
estimările din studiul de fezabilitate. În cadrul primei etape acestea erau
principalele obiective ce trebuiai construite, prima alveolă a depozitului,
aria de servicii, stațiile de transfer. Etapa a treia cu cheltuielile incluse.
Am dorit să vă prezint această sinteză a principalelor obiective negociate,
care de fapt este și anexă la contract, au fost incluse în tabel prevederile
din studiu de fezabilitate, prevederile din ofertă și rezultatul negocierilor.
Ca și punct de referință, este punctul patru, durata de realizare a etapei I,
care a fost estimată că se va realiza în 9 luni de zile și sigur a rămas în
urma negocierilor acel termen de 9 luni care, din păcate, nu a fost respectat.
În continuare se pot vedea tarifele de operare și în final niște poze realizate
în luna mai în care avem drumul de acces, organizarea de șantier, respectiv
parcul auto al investitorului, lucrările la prima alveolă.
Cam acesta este stadiul lucrărilor la
Parcul Industrial, sigur că dumnealor au motivat prin faptul că intemperiile
vremii nu le-au permis să termine lucrările.
D-l vicepreședinte Frătean: Proiectul
vis-á-vis de depozitul regional de deșeuri este un proiect foarte bun,
strategia este la rândul ei foarte bună și este apreciată la nivelul
comunității europene, este cuprinsă în planul național de management al
deșeurilor la capitolul Mediu. Din păcate acest proiect are întârzieri foarte
mari în realizarea sa pentru că investitorul, Agenda 21, nu varsă banii necesari
finalizării investiției. Lucrările pentru finalizarea primei etape sunt de vreo
3 - 4 luni de zile. Deci nu e vorba de un aspect care să ne încurce sub
aspectul calendaristic, dacă ar fi finanțare. Din păcate toate discuțiile nu au
dus la nici un rezultat. Am avut și noi unele probleme referitor la documentele
de proprietate pentru terenuri, dar le-am rezolvat și în consecință s-a aprobat
termenul de finalizare al lucrărilor de septembrie octombrie 2005. Ei spun că
nu au finalizat din cauza condițiilor meteo. Eu spun că din cauză că nu au mai
avut bani în cont. Știți foarte bine că la sfârșitul anului trecut a avut loc o
dezbatere în care am convenit că este de dorit să finalizăm investiția în
actuala formă a contractului, cu condiția să se accepte un act adițional la
contract care să dea condiții asiguratorii autorității publice locale în ideea
realizării acestui contract. Partenerul, Agenda 21, nu a acceptat actul
adițional, în schimb a declarat și a semnat documentul de grafic de execuție cu
finalizare etapei I la 31 mai. Conform contractului, noi am trimis către
investitor un document de conciliere. Acest proiect va merge mai departe și vom
vedea cine îl va finanța. Avem probleme cu groapa din Luduș și Iernut, noi vrem să le închidem
pe formula simplificată, pentru că pe procedurile europene ne costă cam de zece
ori mai mult închiderea acestor gropi, mai mult, suntem în faza de a revizui
împreună cu Agenția pentru Mediu și cu Ministerul Mediului planul județean de
management al deșeurilor, în a da o alternativă în caz că nu reușim juridic să
reglăm foarte repede subiectul finalizării acestui proiect. Vă rog să susțineți
demersul executivului, suntem pe un calendar legal de care ținem foarte strâns
pentru interesul județului.
D-l consilier Szalkay: Consider dureros
și jenant pentru noi. Eu cred că în acel contract trebuia să fie stipulate
niște penalizări care ar trebui făcute acestei societăți în cazul în care nu
varsă la timp fondurile necesare. Apoi, trebuia verificată situația financiară
a acestei societăți, lichiditate, solvabilitate, poate ei nu dispun de aceste
fonduri necesare acestei investiții. În al treilea rând, am avut onoarea de a
fi în delegația care a fost la Gyor, am studiat acea groapa atât de renumită,
am și adus proiectul după care cred că s-au făcut proiectele gropii de la noi. Am văzut poze foarte frumoase cu
ceea ce trebuia să fie și cu realitatea, cu trista situație că nu s-a
construit. Întrebarea mea este: cărui fapt se datorează această crasă lipsă de
profesionalism din cauza căreia am ajuns în această situație?
D-l vicepreședinte Frătean: În opinia
mea, în contract lipsește un capitol: capitolul de denunțare unilaterală a contractului.
Mecanismele de care dispune Consiliul Județean sunt cele juridice, la ora
actuală. Denunțarea contractului este un capitol care face parte din orice
contract de parteneriat, există două subcapitole: denunțare unilaterală cu
preaviz, iar a doua cea fără preaviz. Cea cu preaviz dă dreptul partenerilor să
se retragă dintr-o afacere dacă nu le convine, fără să ajungi în justiție, iar
cea fără preaviz este invocată atunci când nu se realizează obiectul
contractului, ceea ce este normal. Ne-am informat asupra Agendei 21, asupra
situației financiare și după cum se vede situația nu este tocmai bună, se și
vede prin faptul că nu au vărsat sumele necesare, în consecință, vreau să vă
spun că Consiliul Județean a făcut tot ce era cu putință să facă un asemenea
partener. Și pornim toate acțiunile pe care le avem la îndemână, însă e vorba
de un parteneriat făcut pe baza unui contract
pe care trebuie să îl respectăm.
D-l consilier Amza: Am avut curiozitatea
ca după ce am vizitat aceste platforme să vizitez societatea Ecologica, care
are sediul în Piața Teatrului. Vreau să vă spun că doamna director m-a informat
că au finalizat o groapă ecologică la Băicoi, care este funcțională, iar acum
sunt în derularea unei investiții de
amploare la Glina, lângă București, unde se varsă gunoiul Bucureștiului. Deci
nu știu dacă este în imposibilitate financiară. Mi s-a spus că administratorul
acestei societăți este plecat din țară și eu cred că ar trebui să îl invităm să
discutăm, am înțeles că reprezintă un grup de oameni de afaceri din Italia cu
mare putere financiară și că această investiție s-ar putea termina. Soluția
juridică ar trebui să o lăsăm ca ultimă soluție, pentru că știm că durează
foarte mult soluționarea ei.
D-l vicepreședinte Frătean: Aceste
invitații au fost periodice, am avut multe discuții pe această temă, efectul
financiar este cel pe care vi l-am expus, ultima discuție a avut loc acum 3
săptămâni. Nu pot să port doar discuții pe orice cale și la orice nivel,
trebuie să lucrăm pe documente. Noi am trimis documentele de conciliere, să
sperăm că vor veni la conciliere și că vor da soluția pentru rezolvarea acestei
situații.
D-na director Bochiș: Putem să vă aducem
la cunoștință că pentru toate lucrările care au fost publicate în monitorul
oficial, s-au cumpărat caiete de sarcini de către firme din Tîrgu Mureș, Sibiu,
Brașov, Odorhei, Cluj, Ungaria, deci au fost destul de multe firme care au
cumpărat dar s-au prezentat doar câte una sau niciuna.
D-l consilier Radu: Tot discutăm de
această întreprindere de mai mulți ani de zile, pe cetățeni nu îi interesează
întreprinderea de drumuri, pe ei îi interesează drumurile, așa că să vedem ce
facem cu ele. Hai să facem ceva să rezolvăm pentru că suntem judecați negativ.
D-l vicepreședinte Frătean: Acei 1%
finanțare pe care îi avem, îi vom folosi și sper să se și vadă.
D-l consilier Boloș: Întrebarea mea este
legată de zona Toaca Hodac, ce se face acolo?
D-na director Bochiș: Încă nu a început
execuția deoarece așteptăm proiectul pentru a putea realiza lucrarea. Dar acolo
este cuprins doar 1 km de la buget, pe când drumul are 4,5 km.
D-l vicepreședinte Frătean: Oricum la
aceste drumuri la care noi nu am avut bani decât pentru un sfert sau o treime
din ele, toate sunt în programele pe care le-am avansat către Guvern și M.T.C.T
pentru a primi sprijin financiar.
D-l consilier Kakassy: Aș dori să știu
care este situația drumului de la Cerghid.
D-na director Bochiș: Am fost întrebată
dacă lucrarea de la Cerghid va fi executată de același constructor care a făcut
și primul tronson de 100 m. Țin să vă anunț că nu am nici un ban, nu sunt
fonduri, noi am făcut demersuri către Guvern,
către M.T.C.T, care ne-a trimis o comisie care a constatat situația,
deci demersurile sunt făcute, avem un raport pozitiv, dar nu ni s-au alocat
fonduri. Neavând fonduri nu putem discuta despre aceste lucruri. În ce privește
constructorul, pot să vă spun că nu va fi același care a executat primul
tronson.
Ședința s-a încheiat la ora 13.40.
Întocmit: Camelia Vlasiu
Alexandru P. Frătean Ioan Togănel
Văzut: Delia Belean