|
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar IV.C.1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului
Județean
din data de 26 aprilie 2007
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi
a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și
Nepujság, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr.92/2007.
Din cei 34
consilieri în funcție au fost prezenți 32, domnul Groza Emil și Giurgea Teodor
au absentat.
Au fost invitați să participe:
·
dl. Ciprian M. Dobre, prefectul județului Mureș
·
dl.Dănuț Ștefănescu director executiv, Agenția de
Protecția Mediului Mureș
·
dl. Căbulea Ioan Nicolae comisar șef Inspectoratul
Județean de Poliție Mureș
·
d-na Gyekeny Gertrude comisar-șef, garda Națională
de Mediu, Comisariatul Județean Mureș
·
dl. Nagy Istvan director, SC Parc Industrial Mureș
D-na președinte Lokodi: Bună ziua, v-aș ruga ca toată lumea să
deschidă aparatele, suntem 26 prezenți și dacă îmi permiteți aș vrea să trecem
la ordinea de zi anunțată azi.
Ordinea de zi se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu
au votat (Sămărghițan,
Benedek),
2 absenți (Groza, Giurgea).
D-na președinte Lokodi: Ordinea de zi are un proiect de hotărâre în
regim de urgență care nu a fost văzut de comisii, care se referă la aprobarea
indicatorilor tehnico economici pentru un proiect de la centrul de recuperare
și reabilitare de neuropsihici din Brâncovenești. Am dori, cu acest proiect, să
participăm, la momentul potrivit, la proiecte pentru fonduri structurale, o să
rog pe domnul Pokorny să vă prezinte pe scurt acest proiect, să vă arate câteva
imagini și apoi vom supune la vot proiectul acesta.
D-l consilier Pokorny: De fapt aș dori să vă prezint pe scurt așa-zisa
strategie post aderare a instituției noastre. În primul rând aș dori să vă spun
că nu este o urgență, dar doar așa puteam introduce în ordinea de zi studiul de
fezabilitate fiind elaborat cu o zi mai târziu de cât s-a estimat, dar la
termen totuși, decât s-a semnat ordinea de zi. Consiliul Județean nu este
implicat financiar sub nicio formă, dorim să concurăm cu proiectul nostru
pentru a obține fonduri de la Banca Mondială știut fiind faptul că PHARE nu mai
există. Proiectul a pornit încă din toamna anului trecut când m-am prezentat în
fața consiliului local de la Brâncovenești am expus gândirea noastră și
consiliul l-a mandatat pe primar pentru a ne cumpăra teren. Noi, în imediata
apropiere a căminului nostru construim la ora actuală un cămin din fonduri
PHARE pentru 50 de asistați care sunt actualmente găzduiți în castel, un castel
medieval nefuncțional de altfel. În imediata apropiere a aceste construcții s-a
reuși să se cumpere teren de 2,7 ha. Al doilea pas a fost să vin în fața dvs să
prezint această doleanță a noastră. Drept urmare în bugetul acestui an
Consiliul Județean a aprobat 30.000 ron pentru studiul de fezabilitate, care a
costat doar 60% din aceste fonduri, s-a executat la termen, domnul proiectant
este în sală, dacă aveți cumva întrebări. Studiul de fezabilitate este necesar
ca în următorul an să putem candida pentru a obține fondurile structurale.
Aș dori în primul rând să vă prezint așezământul de care am vorbit.
Drumul este o mică serpentină și aș dori să punctez că în imediata apropiere se
situează pavilionul alb pe care l-am construit din fonduri câștigate din
Norvegia și, mai încolo un pavilion construit din fonduri obținute din Elveția,
20 respectiv 35 asistați, în depărtare se vede castelul de care dorim să ne
separăm, să nu mai avem probleme în momentul în care se construiește
obiectivul.
Pe acest teren se construiește clădirea PHARE iar restul, panoramic așa
arată, noi dorim să mai construim 4 clădiri pentru câte 50 de asistați fiecare,
în total 200 cât avem la ora actuală, să îi scoatem din castel și un pavilion
central în formă de octogon care este multifuncțional și pot să vă asigur că
peste tot în lume am văzut că așa se realizează, tot ce este mai bun se
înglobează aici și dacă se realizează construcția va fi la nivel unional.
Clădirea va fi terminată în data de 1 septembrie. În continuare se poate vedea
cum va arăta fațada clădirii și partea posterioară. Aici se văd dormitoarele cu
câte 2-3 paturi, cu bucătărie, cu camere de zi foarte mari, cu geamuri multe și
mari. Aș dori să vă prezint câteva puncte din octogon, clădirea principală,
multifuncțională. Va fi un demisol unde va funcționa un bazin de hidroterapie,
o sală mare de fitness chiar și saună, la mijloc e liftul și casa scărilor.
Parterul va găzdui o serie de cabinete de terapie medicală sau paramedicală de
relaxare, la intrare este dotat cu posibilități de acces pentru persoanele cu handicap
psihic și ca să nu intre lumea într-un hol faianțat rigid cu miros de clor,
imediat la intrare va fi o mică cofetărie cu un bar, în continuare un salon de
coafură. La etaj va fi o sală de conferințe, administrația și două încăperi cu
câte două paturi pentru eventualii musafiri, sigur dotate conform tehnologiei
cu grupuri sanitare ș.a.m.d. Așa va arăta această clădire în final, va fi o
luminozitate naturală. Eu doar atât am dorit să spun foarte pe scurt, răspund
la orice întrebare, încă o dată repet noi
nu ne angajăm la nicio plată, noi doar aprobăm indicatorii tehnico economici
care au valoarea totală de 3,5 milioane euro, care împărțiți la suprafața de
6700mp construiți ar ieși 421 euro/mp.
D-na președinte Lokodi: Prin acest proiect aprobăm indicatorii tehnico
economici ai investiției, valoarea investiției este 11.837.000 ron. De
realizarea acestei investiții răspunde D.G.A.S.P.C . Cu acești indicatori vom
participa în momentul în care vor fi lansate proiectele de acest gen la nivel
național sau la fondurile structurale.
Art.1 Se aprobă cu 26 voturi pentru, 2 nu au votat
(Kakassy, Mora), 6 absenți (Groza, Giurgea, Pokorny, Socotar, Șopterean, Tatar)
Art.2 Se aprobă cu 28 voturi pentru, 6 absenți
(Groza, Giurgea, Pokorny, Socotar, Șopterean, Tatar)
Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi
pentru, 1 nu a votat (Kakassy), 7 absenți (Groza, Giurgea, Pokorny, Socotar,
Șopterean, Tatar)
Ordinea de zi:
1.Proiect de
hotărâre privind aprobarea contului de execuție a bugetului de venituri și cheltuieli
al Consiliului Județean Mureș, a situațiilor financiare anuale cu anexe pe anul
2006
D-na
președinte Lokodi: Vă rog domnule Szalkay să prezentați acest
proiect.
D-l
consilier Szalkay: Această hotărâre privește aprobarea contului de execuție bugetului
de venituri și cheltuieli a Consiliului Județean Mureș și a situației
financiare anuale cu anexele pe 2006. Din expunerea de motive rezultă că
veniturile totale s-au realizat la un nivel de 133,14% față de prevederile
inițiale și la un nivel de 105,74 % față de prevederile definitive. În
consecință totalul veniturilor în Ron a fost de 127.995.337, față de
prevederile definitive care au fost 121.042.503. Dacă analizăm veniturile
realizate pe 2006 se poate constata că totalul veniturilor bugetului au fost
depășite cu 5,74% la cotele defalcate pe impozite 14,38% sumele alocate de
Consiliul Județean Mureș pentru echilibrarea bugetelor locale au fost realizate
în proporție de 104,7%. De asemenea aceste realizări la venituri au fost
influențate din încasările din privatizarea SERACOM și a S.C. Drumuri și Poduri
care au fost vândute în cursul anului trecut. La nerealizări se include o
nerealizare de 6,37% la alte venituri fiscale care reprezintă sume neîncasate
din autorizații de construcții precum și o nerealizare de 64,9% din veniturile
nefiscale datorate în cea mai mare parte neîncasărilor la donații și
sponsorizări. Veniturile proprii realizate de instituțiile subordonate se
găsesc într-o anexă, aș vrea să vă spun că veniturile inițiale, precum și cele din
prevederile definitive au fost realizate la toate instituțiile, o mică
nerealizare se găsește la Revista LATO
unde este o realizare de 99, 67%. La capitolul cheltuieli putem constata că
totalul cheltuielilor s-au făcut economii, există o realizare față de creditele
bugetare definitive există o economie de 7,03% în acest mod totalul
cheltuielilor ca creditele de 121.042.503 față de acestea s-au realizat
112.530.680 deci realizarea este în procent de 92,96%. Tot aici găsim anexa
care cuprinde toate instituțiile din subordinea Consiliul Județean Mureș, la
această anexă constatăm că nici una din aceste unități nu și-au depășit
cheltuielile.
Acestea
au fost principalele cifre și aș vrea să spun că opinia comisiei de buget a
fost că angajarea cheltuielilor s-au făcut potrivit legislației în vigoare și
s-a ținut seama de oportunitatea acestora, fondurile alocate s-au făcut în mod
economicos.
Propun
ca să aprobăm contul de execuție pe anul 2006.
D-na
președinte Lokodi: Ați trecut prea ușor peste un capitol și anume pe acela unde
ați precizat că nu s-au realizat niște venituri decât în proporție de 64,9%,
era capitolul de donații și sponsorizări, este locul unde intră veniturile
venite din afara bugetului Consiliului Județean Mureș și vă rog să spuneți de ce
s-au întâmplat aceste neîncasări.
D-l
consilier Szalkay: Se datorează faptului că anumite sume care trebuiau virate
de Consiliul local al municipiului Tîrgu Mureș nu le-a virat către Aeroport.
D-l
director Bartha: Aș dori să fac o completare și anume că la programul de
reparații apare ca o nerealizare, sau mă rog o realizare de 31%, iar la
articolul privind aprobarea prin hotărâre a situațiilor anuale cu anexe și
acolo sunt trecute 8 anexe, dar în realitate sunt mult mai multe, pentru
că în buget darea de seamă sintetică are 360 pagini cu 15 anexe nu am putut
pune pe site și aș propune să punem totuși un opis al tuturor anexelor și
pagina la care se pot consulta.
D-na
președinte Lokodi: Având în vedere că suntem o instituție publică care dorim
cât mai multă deschidere față de public, cred că nu e o problemă să punem toate
materialele în mod cât mai vizibil pe site.
D-l
vicepreședinte Frătean: vreau să punctez câteva lucruri. Aș vrea să subliniez
faptul că din punctul de vedere al descărcării de gestiune Consiliul Județean
Mureș stă foarte bine, toate descărcările s-au finalizat cu succese și chiar cu
felicitări. Sunt convins că și anul 2006 va fi în aceeași situație și că toți
vom putea merge liniștiți la familiile noastre fără nici un fel de probleme relativ
la descărcarea de gestiune. A doua chestiune e faptul că toate cheltuielile,
toate contractele pe care consiliul le-a angajat în vederea achizițiilor
publice sunt pe site-ul Consiliului Județean Mureș din 2005 și e un lucru de
care ne mândrim pentru că am fost prima instituție publică care am făcut acest
lucru și nu cred că există dubii asupra acestei chestiuni. Eu am mai consultat
site-uri la alte instituții și vreau să vă spun că nu am fost deloc mulțumit. A
treia chestiune e faptul că din punct de vedere al achizițiilor publice
Consiliul Județean Mureș a respectat cu strictețe toate prevederile legale.
Este unu din motivele pentru care veți constata că la lucrările de drumuri e o
realizare la cheltuieli de 10 12%. Este datorită modificărilor legislative și
respectării cu strictețe a tuturor parametrilor legali vis a vis de achiziții
publice pentru lucrări. Este o chestiunea pe care o vom avea și anul acesta ca
dificultate și deja o simțim, pentru că se lungește foarte mult angajarea
lucrărilor datorită pașilor extrem de complicați și de severi pe care Ordonanța
34 le impune pentru achiziții publice. Asta înseamnă că noi, Consiliul Județean
Mureș, va trebui să aprobăm programele de investiții și reparații în luna
octombrie deja când se aprobă bugetul național pentru a putea intra în
pregătirea licitațiilor, studii de fezabilitate, proiecte, angajare de lucrări,
din timp. E o chestiune care am ținut neapărat să o menționez, eu sunt foarte
mulțumit de cum a lucrat aparatul Consiliului Județean pe toate programele pe
care noi le-am aprobat. Toate controalele care le-am avut s-au soldat cu
succese.
D-l
consilier Pokorny: Mi se pare foarte interesantă poziția adoptată de consiliul
local referitor la datoriile pe care ar fi trebuit să le achite pentru comunitate,
în fond. Iar au rămas datori și nu este pentru prima dată. Amintiți-vă și de
Ziua Recoltei când Consiliul Județean a investit în banere, în reclame și
organizare, a fost compromisă investiția, dacă vă mai amintiți am spus și
într-o altă ședință că aceste cheltuieli fiind din bani publici, ar trebui
cumva sancționate. Eu reiterez propunerea de a fi luate măsuri juridice,
legale, pentru a fi obligați să se respecte legea la urma urmei.
D-na
președinte Lokodi: Domnule secretar, vă consult, în cazul în care există o
hotărâre a consiliului local prin care dânșii în fiecare an din ultimii 3, au
aprobat câte o sumă, Consiliul Județean, ca și instituție care trebuia să
încaseze aceste sume în vederea investițiilor de la Aeroport, având în vedere
că avem nevoie de unele sume pentru a face investiții la aeroport, ce ar trebui
să facem cum să procedăm pentru a obține acești bani din moment ce în bugetul
unei instituții au fost prevăzuți, dar nu au fost alocați, nu înțelegem noi
exact din ce motive, dar nu au fost alocate.
D-l
secretar Togănel: Consiliul Județean are încheiat un Protocol de colaborare
privind promovarea programului de investiții la aeroport. În consecință
consiliul municipal nu a respectat acest
protocol și îi putem acționa în instanță în acest sens. Noi nu putem obliga
ordonatorul principal de credite să facă aceste plăți, nu avem altă
posibilitate decât acționarea în instanță. Prioritățile plăților le stabilește
ordonatorul principal de credite, dar existând acest protocol și
D-na
președinte Lokodi: Și existând hotărârea Consiliului local, pentru că nu mi se
pare normal să îl acționăm în instanță de vreme ce a respectat în aparență
protocolul deoarece a aprobat banii, aici e vorba de mai mult, deci nu
consiliul local nu respectă protocolul, ei respectă hotărârea luată
altcineva
nu respectă.
D-l
consilier Mora: Mă gândesc că soluția oferită de domnul secretar Togănel este
una de durată. Eu mă gândesc să căutăm o soluție prin care să încercăm să creem
o compensare între cele două instituții. Consiliul local s-a angajat să vireze
niște bani pentru aeroport, noi, de asemenea, ne vom angaja pe diferite
proiecte comune să dăm niște bani pe aceste proiecte. Ar trebui să se găsească
eventual o soluție de compensare prin care practic datoria pe care o avem noi
de-acum încolo pe proiecte comune să o compensăm prin ceea ce înseamnă datoria
lor către noi. Și treaba asta aș ruga juriștii să găsească soluția potrivită,
nu știu dacă se poate sau nu, dar undeva așa ar trebui să ne gândim. Noi ca și
legislativ hotărâm o chestiune, dvs o puneți în aplicare iar la colegii de la
consiliul local nu se pune în aplicare. Nu știu dacă e cea mai potrivită
soluție, dar așa aș vedea eu rezolvarea. Deci pe un proiect viitor în care noi
ne angajăm că avem o sumă de dat pe acel proiect, nu mai dăm acolo acea sumă,
dăm în contul aeroportului, compensând astfel datoria lor către noi.
D-na
președinte Lokodi: Din punct de vedere legal, această compensare nu este
posibilă. Este tot un abuz dacă facem așa ceva pentru că numai ordonatorul de
credite, adică eu, ar trebui să refuz asemenea protocoale. Un protocol nu se
poate încheia cu o clauză negativă, protocolul nu are acest scop, nici nu se
poate ști dacă vom încheia protocol pentru că nu ni se solicită. Noi trebuie să
mergem pe cale legală, nu putem alege altă cale. Singura cale nu e îndreptată
împotriva consiliului local. Acesta, prin votul sumei prevăzute în bugetul lor
și-a îndeplinit obligațiile protocolare. Noi ne putem împotriva ordonatorului
principal de credite care a refuzat punerea în aplicare a unei hotărâri a
consiliului local. Întrebarea mea era ca noi, ca instituție, avem dreptul legal
de a face o astfel de acțiune în instanță, acțiune care nu se îndreaptă, repet,
împotriva Consiliului Local ci împotriva ordonatorului principal de credite.
D-l
consilier Mora: Este o situație dificilă și rezolvarea pe cale juridică poate
dura mult și intrăm pe un făgaș pe care ani de zile s-ar putea să nu avem
soluție.
D-na
președinte Lokodi: Nu avem altă cale. Noi nu putem sancționa Consiliul Local.
D-l
consilier Mora: dar putem condiționa câteva proiecte viitoare .
D-l
consilier Bartha: Mă gândesc la posibilitatea legală de a acționa în judecată
executivul și eu cred că Consiliul Județean nu va avea calitate procesuală în
această chestiune. Eventual Consiliul Local ar putea face o acțiune, dar noi nu
cred să avem calitate
D-na
președinte Lokodi: Nici în cazul în care am avut semnat un protocol și am
stabilit ca fiecare administrație să contribuie la dezvoltarea Aeroportului?
D-l
consilier Bartha: Nu cunosc în detaliu cuprinsul acestui protocol, dar atâta
vreme cât Consiliul Local și-a îndeplinit obligația prevăzută în
protocol
bănuiesc că nu avem pentru ce să îi dăm în judecată. Dacă executivul
nu își îndeplinește ceea cea fost hotărât de consiliul local, acesta ar putea
da în judecată, pentru că eu nu am calitate, adică noi, Consiliul Județean.
D-na
președinte Lokodi: Protocolul este ca și un contract, treceți din sfera
administrativului în sfera contractuală.
D-l
consilier Bartha: Tocmai asta e ideea, că nu știu cum este formulat textul din
protocol.
D-l
secretar Togănel: Deci existând acest protocol de colaborare prin care sunt
asumate anumite obligații, inclusiv financiare, acest protocol este încheiat
pentru promovarea unui proiect de investiții. Prin neonorarea obligațiilor
respective s-a adus un prejudiciu, deci s-a creat un litigiu care se poate
soluționa în instanță.
D-na
președinte Lokodi: Deci nu ne vom grăbi, această problemă am ridicat-o ca să
știți și dvs eventual vom pregăti un material foarte bine întemeiat juridic,
pentru ședința viitoare și în cazul în care găsim o cale de a realiza și este o
realizare a unui drept a Consiliului Județean, nu este o pretenție
nejustificată este o acțiune în realizare a unui drept stabilit pe bază de
protocol încheiat între niște instituții, vă vom informa și nu vom semna nici
un act juridic până nu vom avea o discuție cu toți membri Consiliului Județean.
Art.1 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Sămărghițan, Benedek),
2 absenți (Groza, Giurgea).
Art.2 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Sămărghițan, Benedek), 2
absenți (Groza, Giurgea).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat
(Sămărghițan, Benedek), 2 absenți (Groza, Giurgea).
2.Proiect de
hotărâre privind includerea în bugetul Consiliului Județean Mureș a sumei de
3000 lei proveniți din sponsorizare și modificarea listei de investiții pe anul
2007
D-na
președinte Lokodi: Această sumă vine prin sponsorizare de la
SNC Romgaz SA Mediaș și privește
investiția de la Ansamblul Mureșul, investiție care s-a finalizat, s-au
respectat termenele prevăzute în contract și în data de 11 mai va avea loc
festivitatea de inaugurare a acestui centru, într-un cadru festiv cu un mic
spectacol, organizat cu ocazia aniversării a 50 de ani de la înființarea
Ansamblului Artistic Profesionist Mureșul. Conform Expunerii de motive se
propune majorarea bugetului Consiliului Județean pe partea de venituri la
poziția donații și sponsorizări și de asemenea pentru a putea promova licitația
la achiziția publică Centrul de perfecționare pentru personalul de
administrație publică și vă spun acum, presei că suma la care se va face
investiția este o sumă mult mai mică decât indicatorii tehnico economici, vom
scoate la licitație construirea acestei clădiri la suma la care am discutat cu
consilierii județeni la ședința anterioară, dar ca să putem să trecem la
licitație și să începem executarea anul acesta am modificat anumite poziții în
cadrul capitolului de investiții al bugetului de anul acesta, pentru că nu
aveam prevederi în acest sens. Proiectul a fost discutat în comisia financiară
și avizat fără obiecțiuni.
Art.1 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek), 2 absenți
(Groza, Giurgea).
Art.2 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek), 2 absenți
(Groza, Giurgea).
Art.3 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek), 2 absenți
(Groza, Giurgea).
Art.4 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek), 2 absenți
(Groza, Giurgea).
Art.5 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek), 2 absenți
(Groza, Giurgea).
Art.6 Se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek), 2 absenți
(Groza, Giurgea).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek),
2 absenți (Groza, Giurgea).
3.Proiect de hotărâre privind
aprobarea regulamentului și a criteriilor de organizare și desfășurare a
concursului Cea mai bine gospodărită localitate din județ
D-na
președinte Lokodi: Toate comisiile au discutat acest proiect de hotărâre, fără
obiecțiuni, comisia juridică a avut o propunere ca la art.2 prin localitate
rurală să nu se înțeleagă fiecare sat ci să se înțeleagă unitatea administrativ
teritorială, deci comuna. Nu cred că necesită o discuție, cu toții putem
accepta ca în primă fază acest concurs să fia anunțat pe comune. Întrebarea mea
este cum rămâne cu orașele și municipiile? Vreau să felicit pe acei
consilieri care au fost inițiatorii
acestui proiect, domnul Szabo și domnul Radu. Această idee este foarte
importantă, pentru că așa cum am menționat în Expunerea de motive putem
sprijini localitățile care lucrează pentru mediul ambiant, pentru păstrarea
mediului înconjurător și protecția mediului, îi putem sprijini pentru a face și
mai mult pentru localitățile lor. Aceste premii care le-ați propus și vor fi
acordate cred că vor fi un stimulent pentru administrațiile locale și sper că
se vor prezenta din cele 102 administrații locale, 92 comunale, aproape cu
toții.
D-l
vicepreședinte Frătean: Dată fiind confuzia sesizată de comisia juridică,
înainte de a trece la dezbaterea proiectului de hotărâre eu aș avea o
propunere: să numim acest concurs, așa cum prevede și Constituția României,
Cea mai bine gospodărită comună din județ. Treaba e clară, simplă, termen
consacrat și nu mai sunt alte confuzii.
D-l
consilier Lădariu: Aș sublinia că este un proiect bine - venit, bine-gândit și
inspirat, mai ales în această perioadă. Este o hotărâre necesară și impusă
înainte de toate de o realitate. Eu umblu în acest județ, câte 2 zile pe
săptămână, și am văzut dintr-o margine în alta, cum sunt gospodărite, cum nu
sunt de fapt gospodărite unele localități. Duminica trecută am verificat o
porțiune din drumul Batoș Uila, cei care ați fost pe acolo știți că este un
dezastru. Sunt multe localități care sunt uitate de bunul Dumnezeu. Sunt la
marginea județului și la marginea preocupărilor. Eu consider că formularea
titlului să fie cea propusă de domnul vicepreședinte. De ce este necesară
această inițiativă? Peste tot sunt aruncate gunoaie, de multe ori sunt duse cu
mașinile din orașe, să nu mai vorbim de mormanele de materiale plastice care
ajung în aceste localități. Apoi mai există o situație în fostele sate săsești,
unde primăriile pur și simplu sunt în pericol de a se prăbuși. În schimb
firmele primarilor înfloresc, sunt prospere. Ajungem la o situație paradoxală .
Noi, la comisie am spus ce vom face, dacă, vor fi călcate cele 400 de
localități. Ar trebui ca sâmbătă duminică, să batem satele. Se vor înscrie 10
20 localități, dar asta nu înseamnă să lăsăm în voia sorții pe cei care doresc
să fie în fruntea cozii. Eu aș propune ca odată cu fruntașii să fie un pic
atinși și codașii. La punctul 4 aliniatul 6, unde e vorba de firme să se
introducă simbolurile naționale, mă refer la Legea 115/1994 dacă nu mă înșel.
Dacă sunt instalate pe clădiri firmele instituțiilor publice și simbolurile
naționale pe care acestea ar trebui să le găzduiască. Aceasta ar fi o
propunere, pentru că în comisie am discutat toate aceste aspecte. Deci la
criteriile de evaluare, la punctul 4, la alineatul 6 să se facă completările.
Este o propunere firească în concordanță cu legile țării. La realizarea acestei
hotărâri s-a muncit mult și vreau să subliniez contribuția deosebită a
aparatului Consiliului Județean.
D-l
consilier Radu: Această hotărâre a reieșit dintr-o necesitate a județului și
trebuia făcută mai demult, dar niciodată nu e prea târziu. Datorită acestui
fapt comisia pentru agricultură a luat în discuție cam de vreo 2 luni de zile
consultând unele acte legislative, din care unele practic obligă primarii,
consiliile locale, firmele private și pe cetățeni față de întreținerea și
gospodărirea acestor unități. Inclusiv Consiliul Județean are obligații
referitor la această temă. Hotărârea 18/1990 a Consiliului Județean era
depășită, cuprindea legi din 1969 , din 1983 și nu era în forma în care
trebuia. Pe lângă comisia de agricultură, a avut și aparatul propriu o
contribuție deosebită la acest material, noi am fost mai modești la premiile pe
care le acordăm și bine a făcut executivul
că a majorat substanțial aceste premii și va face ca competiția să fie
mai importantă și sunt sigur că va avea o finalizare bună. În criteriile
stabilite de noi sunt 6 puncte, credem că sunt suficiente, nu aș vrea să le
numesc, le aveți, bine ar fi ca atunci când vom merge în verificare, ele să fie
realizate întru totul. Comisia a fost stabilită pe competențe profesionale,
adică fiind comisia pentru agricultură și aici ar trebui cuprins domnul Lazăr,
care a avut o contribuție importantă la acest proiect . Dacă veți vota acest
material, comisia se va întruni și va stabilii detaliile tehnice, cum trebuie
făcut acest control, pe bază de fișe, pe fiecare localitate, deci va fi comuna
cu toate localitățile. La anexa 1 sunt datele, termenele, cum trebuie
verificate. Consider că este un lucru bun și la toamnă vom vedea localitățile
mult mai bine organizate și gospodărite decât la ora actuală.
D-na
președinte Lokodi: Pentru a nu pierde timpul cu discuții, la anexa 3 este prevăzută
o comisei, nu e bătută în cuie, suntem de acord ca să discutăm în momentul în
care ajungem la anexa 3, componența ca să existe acea paritate, reprezentare pe
care o doresc fracțiunile politice.
D-na
consilier Diaconescu: Aș vrea să adaug, îmi cer scuze colegilor din comisie, la
punctul 4 la unul din subpuncte, se spune că și cimitirele sunt amenajate cu
alei. Dacă s-ar putea include și cimitirele și monumentele de război. Pentru că
indiferent sub ce drapel au luptat ostașii, moartea e la fel pentru toți.
D-l
secretar Togănel: S-a mai făcut această propunere și într-o altă comisie și la
punctul 4 și la alineatul 4 vom adăuga și acest lucru.
D-l
consilier Mora: Am avut două completări și în comisie. Una este că având în
vedere că alte județe au avut astfel de proiecte, dacă este posibil să
consultăm acele hotărâri pentru a lua din experiența lor, ca să nu repetăm
greșelile lor. A doua chestiune vreau să vă spun că e un proiect foarte bun de
care avem nevoie ca de aer. Pe un singur principiu pe care lupți tot timpul,
prea ne-am obișnuit să cerem tot timpul de sus să ni se facă să ni se aducă și
sunt multe lucruri care se pot face la nivel local, cu o bună gospodărire.
Ideea este să convingem toate localitățile rurale să intre în acest concurs. De
aceea a fost propunerea ca fiecare partid să fie reprezentat în comisie pentru
a ne convinge fiecare partid primarii să intre în competiție. Eu am fost propus
din cadrul comisiei de urbanism, dar am spus că mă voi consulta cu colegii mei
și am să îl propun pe domnul Giurgea pentru comisie.
D-l
consilier Boloș: La analizarea acestui proiect am avut două propuneri, una este
cea menționată de doamna Diaconescu și cealaltă se referă la iluminatul public.
Este o chestiune foarte importantă pentru comunitate, colegii au fost de acord
dar văd că nu a fost cuprinsă. Undeva la punctul 4.
D-l
secretar Togănel: Am fost întrebat dacă este legală organizarea acestui concurs
și dacă este legală finanțarea. Inclusiv la alineatul 3 al art.91 din Legea
administrației publice se precizează competența Consiliului Județean de a
adopta strategii, prognoze, programe de dezvoltare economico socială și de
mediu și că poate aproba măsuri necesare, inclusiv cele de ordin financiar.
D-l
consilier Veress: Vreau doar să corectez ceea ce a spus domnul coleg Radu, nu
din doleanța personală ci a comisiei, care de fapt trebuie să vă informez că
din 1994 a organizat schimburi de experiență, e drept la orașe, cu toate
orașele județului în ce privește buna gospodărire și organizare a comerțului
civilizat în piețe, oboare și târguri. De asta am considerat că este necesar să
vedem cum se întâmplă acest lucru la comune.
D-l
consilier Amza: Noi o propunem pe doamna Diaconescu în comisie.
D-l
consilier Szabo: Eu ca președinte al comisiei care a avut inițiativa, aș vrea
să mulțumesc tuturor comisiilor, executivului că la propunerea noastră modestă
a venit cu completări, iar așa a devenit un concurs adevărat și aparatului
propriu care ne-a ajutat la formularea și definitivarea proiectului de hotărâre.
D-l
consilier Radu: Aș dori să mai propun pe domnul Șopterean în această comisie.
D-na
președinte Lokodi: Înainte de a trece la vot, voi citi lista: Frătean-
președinte, membri: Szabo, Ban, Balogh, Radu, Bartha, Bățagă, Bochiș, Csartan,
Preotu, Pop, Giurgea; Diaconescu, Șopterean, Socotar.
Art.1 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu a votat (Kakassy, Benedek), 3
absenți (Groza, Giurgea, Tatar).
Art.2 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy, Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.3 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy, Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.4 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy, Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.5 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy, Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.6 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy, Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.7 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy, Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 5 absenți (Kakassy,
Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
4. Proiect de hotărâre privind
instituirea și acordarea unor burse de sprijin pentru studenți și masteranzi
participanți la mobilități ERASMUS în universități din cadrul Uniunii
Europene
D-na președinte Lokodi: Acest proiect a
fost discutat în comisia culturală, financiară de servicii publice care au dat
avizul favorabil. Prin acest proiect arătăm că suntem serioși și că dacă am
făcut anul trecut o promisiune că vom găsi calea legală și procedurală prin
care să sprijinim și acei tineri care studiază în străinătate și se
perfecționează în interesul măririi potențialului uman, să îi putem sprijini.
Inițiatorul este domnul Boloș.
D-l consilier Boloș: Nu aș dori să
citesc Expunerea de motive, pe care ați citit-o, dar aș dori să vă dau mai
multe amănunte. Declarația domnului Jose Manuel Durao Baroso care spune că
acești studenți sunt cei mai buni ambasadori ai UE, în sensul că sunt cei care
asigură legătură între țările acestei Uniuni, în perioada de tinerețe și apoi vor
continua. Programul a început în 1987 și până acum au fost 150.000 studenți din
31 de state. Dar acum aș veni cu o completare care vine să susțină proiectul și
anume Declarația comisarului pentru
educație al UE, Jan Fiegel, care spune granturile ERASMUS sunt încă foarte
mici pentru a permite studenților cu venituri mici să beneficieze de acest
program, deci este o recunoaștere europeană acest lucru și ne-am izbit de
această problemă în practica din anul 2000 și până azi. Vă pot asigura că este
o acțiune necesară și binevenită. Nu aș mai insista pentru că problemele au
fost discutate în comisii. S-ar mai putea discuta dacă cuantumul este
satisfăcător sau nu, dar este un început care ulterior considerăm că poate fi
corectat în funcție de evoluția acestei burse și a interesului. Aș vrea doar să
subliniez că la aceste burse pot participa toți studenții care au domiciliul
stabil în județul Mureș, chiar dacă studiază în alte centre universitare. Deci
nu se referă neapărat la centrele din Tîrgu Mureș, atât doar că trebuie să aibă
domiciliul stabil în județul Mureș. În speranța că propunerea va fi acceptată,
nu mă îndoiesc de acest lucru, aș dori să îi mulțumesc doamnei președinte care
a insistat ca proiectul să parcurgă toate etapele și să fie bine întocmit ca să
poată răspunde tuturor necesităților, precum și domnului secretar, domnului
director Iosib, domnului director economic Bartha și doamnei Aurica Moldovan.
D-l consilier Lădariu: Aminteați de
calea legală, procedurală. Se spune foarte clar că ce nu interzice legea, este
permis. Noi am întors pe toate părțile aceste aspecte, împreună cu domnul director, am participat de două ori la
ședințe de dezbatere a acestui proiect și este cât se poate de clar că este
vorba în primul rând de integrare europeană. Iată că sunt județe care acordă
burse de merit, cum este Bistrița, nu pe o perioadă de 3-5 luni ci pe o
perioadă îndelungată. Clujul are un proiect mult mai amplu cu prevederi pe o
perioadă mult mai mare cu prevederi mult mai ample decât cele prevăzute la noi.
Apoi, o altă precizare, este vorba de tinerii din familii cu venituri modeste,
trebuie precizat acest lucru. Totul se va face pe baza unui dosar, nu la
întâmplare, cu mediile generale și cu condițiile materiale de acasă. Poate și
dvs v-ați oprit la media generală. Vrem să facem această precizare, știți că
sunt facultăți în cadrul universităților, cum sunt Filologia, istoria,
psihologia, unde studenții obțin note mai mari. În schimb la anumite ramuri ale
politehnicii notele sunt mai mici. Sunt sigur că acești tineri cu media 7,
acolo vor fi ambasadorii noștri, ei sunt motivați să reprezinte țara, un motiv
în plus pentru a fi în rând cu lumea. Eu am încredere în acest proiect, în
aceste prevederi și sunt sigur că în final vor câștiga acești tineri, dar mai
cu seama România.
D-l consilier Țintoșan: Cu siguranță că
va trece acest proiect, îmi pare rău doar că acest proiect nu a trecut prin
comisia juridică și nu îmi dau seama de ce. Eu doar vreau să atrag atenția, ca
și la proiectul precedent, s-a ridicat problema temeiului legal pe baza căruia
consiliul poate acorda burse și în raportul de specialitate se invocă articolul
91 din Legea 215 care spune că Consiliul Județean are obligația să asigure
cadrul necesar pentru funcționarea serviciilor publice de interes județean.
Poate îmi scapă mie ceva, dar eu nu știam că depunerea unui dosar la Consiliul
Județean este un serviciu public. Deci pe baza acestui articol nu putem acorda
burse.
D-l secretar Togănel: Consiliul Județean
are atribuții în domeniul învățământului, este foarte clar acest lucru, chiar
dacă în acest domeniu special atribuțiile sunt concrete, Consiliul Județean nu
poate și nu este rupt de restul învățământului. În consecință trebuie să privim
această formulare din Legea 215, atribuții în domeniul educației ca o
atribuție generală în domeniul învățământului, dar mergem la Legea finanțelor
publice, unde în anexa 2 este trecut învățământul și am discutat acest aspect
și avem unde să clasăm această cheltuială privind bursele.
D-na președinte Lokodi: Iar la art.97
privește obligația noastră de a lua o hotărâre nu la temeiul legal de acordare
a acestui sprijin. În hotărâre nu este trecut, deci este trecut în raport? Am
înțeles.
D-l secretar Togănel: Este vorba de
atribuțiile de gestionare a serviciilor publice unde în exercitarea lor,
Consiliul Județean are foarte multe atribuții.
D-l consilier Țintoșan: Nu aș vrea să
fiu înțeles greșit, nu vreau să pun bețe în roate acestui proiect, vreau doar
să mă asigur că este făcut corect.
D-na președinte Lokodi: Am înțeles. Este
corect am să cer colegilor să reanalizeze dacă art.91 este bine invocat.
D-l secretar Togănel: Există o lege
specială pentru bursele în mediul rural, în această lege la art. 3 aliniatul 2
se spune Consiliul Județean poate aloca în completare fonduri din
bugetul județului pentru plata burselor în localitățile aflate pe
teritoriul județului. Dacă poate face acest lucru pentru mediul rural, nu văd
de ce nu ar putea face
D-na președinte Lokodi: Dar nu este
nicio problemă. Domnul consilier nu asta spune el vrea să nu figureze art.91
care nu prevede expres așa ceva. Deci din raport să scoateți art.91 pentru că
se referă la altceva. Nu aș dori să intru în discuții, semnează acești oameni
contracte? Și mi-ați spus că nu, pentru că s-a găsit temeiul legal să sprijinim
acești tineri cu cheltuielile de transport. Deci noi putem argumenta faptul că
un tânăr cu o situație materială precară, dar care a reușit să obțină o bursă
și studiază în străinătate, să aibă un sprijin material pentru acele cheltuieli
care nu sunt suportate din burse. Deci scoateți art.91 din legea nr.215.
D-l director Iosib: Nu este indicat ca
un temei art.91. Am căutat în legislația existentă prevederi care sunt cât de
cât conexe la domeniu respectiv. Deci
nici nu este arătat ca temei.
D-na președinte Lokodi: Pentru ce vă
luptați? Faceți o propoziție clară care să servească ca temei la adoptarea
acestei hotărâri.
D-l director Iosib: Este un raport de
specialitate semnat de mine. Eu acum ce să fac? Să îl refac? Nu este trecut
art.91 ca temei în hotărâre.
D-na președinte Lokodi: Este adevărat,
iar rugămintea mea e să scoatem și din raportul de specialitate și eventual să
mai introducem un aliniat cu privire la ce reprezintă acest sprijin. Deci
reprezintă acoperirea acelor cheltuieli care nu sunt cuprinse în prevederile
burselor ERASMUS. Și atunci vine tânărul și ne depune biletul sau alte dovezi
care sunt legate de șederea lui în străinătate și în urmărirea cursurilor, dar
care nu au intrat în bursa lui. Deci în străinătate li se explică ce suportă
bursa respectivă și normal că au și cheltuieli suplimentare. Deci nu avem de ce
să ne contrazicem.
D-l consilier Szalkay: Consider că
cunosc modul de acordare și procesare a acestei burse pentru că și fiica mea a
fost fericita beneficiară a unei asemenea burse care era atunci de vreo 270
euro și foarte mulți copii valoroși care nu au posibilități materiale pentru a
completa cuantumul acestei burse trebuie să renunțe. Însă părerea mea este că
ar trebui completat un regulament cu stipularea faptului că acei beneficiari ai
unor astfel de burse să aibă obligativitatea să folosească aceste cunoștințe
acumulate în țară, pentru că bugetul județului este prea auster pentru a ne
permite ca noi valuri de tineri să plece în procent foarte mare din țară după
terminarea facultății, să contribuim la acest export de materie cenușie și să
finanțăm educația acestor copii în folosul unor țări cu posibilități materiale
și financiare mult mai dezvoltate.
D-na președinte Lokodi: Cu aceste
precizări și cu rectificările care le-am menționat pentru materialul de
specialitate, vreau să supun la vot proiectul de hotărâre.
Art.1 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 1
împotrivă (Sămărghițan),4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.2 Se aprobă cu 29 voturi pentru, 1
împotrivă (Sămărghițan),4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.3 Se aprobă cu 27 voturi pentru, 1
împotrivă (Sămărghițan), 1 abținere (Szalkay), 1 nu a votat (Șimon), 4 absenți
( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.4 Se aprobă cu 28 voturi pentru, 1
împotrivă (Sămărghițan), 1 abținere (Szalkay), 4 absenți ( Benedek, Groza,
Giurgea, Tatar).
Art.5 Se
aprobă cu 28 voturi pentru, 1 împotrivă (Sămărghițan), 1 abținere (Szalkay),
4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.6 Se aprobă cu 28 voturi pentru, 1
împotrivă (Sămărghițan), 1 abținere (Szalkay), 4 absenți ( Benedek, Groza,
Giurgea, Tatar).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 28
voturi pentru, 2 abțineri (Sămărghițan, Szalkay), 4 absenți ( Benedek, Groza,
Giurgea, Tatar).
5.Proiect de
hotărâre privind aprobarea aducerii ca aport în natură la capitalul social al
S.C. PARC INDUSTRIAL MUREȘ S.A. a unor bunuri din proprietatea județului
D-na
președinte Lokodi: Știți că cel puțin de un an am reușit să primim
de la Guvern un camion de 40 t în
valoare de 2 miliarde, care după ce l-am primit a mai trebuit investit în el și
pe care nu l-am putu folosi având în vedere că în cadrul Consiliului Județean
nu am găsit posibilitatea de a exploata neputând exercita activități de servicii.
Dar nu pot nici să las o astfel de valoare să stea degeaba într-un parc și nu
că nu produce, dar nu este folosit. Având în vedere că vom trece în sfera în
care nu va mai avea activități de servicii odată cu trecerea și a serviciilor
de operare apă la acea societate pe acțiuni cred că trebuia să luăm o decizie
definitivă cu privire la acest camion mare și ne-am gândit că propunem AGA a Parcului Industrial să accepte
să majorăm capitalul nostru prin aport în natură a acestui camion și apoi
societatea să poată folosi în interesul parcului pentru a realiza venituri.
Comisia financiară a votat fără obiecțiuni, comisia de ordine publică, comisia
de servicii și comisia de urbanism la fel. Deci prima dată noi trebuie să facem
propunerea pentru ca dânșii să fie de acord, sper că AGA va accepta această
majorare a capitalului.
Art.1 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți (
Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.2 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.3 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Art.4 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 4
absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
6.Proiect de hotărâre privind
aprobarea cofinanțării, de către Consiliul Județean Mureș, a proiectului
Italia România: resurse în rețea, acțiuni de formare pentru dezvoltarea
administrației locale, împreună cu alte
autorități ale administrației publice din România și Provincia Pisa din Italia
D-na președinte Lokodi: Proiectul a fost avizat de comisia culturală, financiară, juridică, servicii publice, fără obiecțiuni.
D-na consilier Fabian: Este
vorba de un proiect pilot de anvergură mai redusă care va beneficia de
finanțare regională de la Toscana, Italia. Activitățile proiectului constau în
seminarii, activități de învățare la distanță, precum și de o perioadă de
schimburi de experiență între autoritățile românești implicate în proiect și
autoritățile din Italia. Ideea s-a născut în urma întâlnirilor dintre
reprezentanții biroului UNCJR și reprezentanții Uniunii Provinciei Italiene,
ambele din Bruxelles. Atunci s-a constatat nevoia unui schimb de experiență
între autoritățile românești și italiene în sensul preluării experienței
italiene în dezvoltarea strategiilor de dezvoltare locală, în contextul creat
de aderarea României la UE. Ulterior s-a semnat un memorandum de colaborare
între aceste două instituții, iar câteva
consilii județene din România s-au alăturat ofertei de colaborare a Provinciei
Pisa și a regiunii Santamaria Amonte. Bugetul proiectului este 55.560 euro din
care Regiunea Toscana finanțează 50% restul reprezintă co-finanțarea
partenerilor. Consiliul Județean va aduce un aport de 1000 euro numerar și 1000
în natură reprezentând săli de conferință, consumabile.
D-na președinte Lokodi: Asta înseamnă că
va pleca cineva la acest curs, normal, din aparatul propriu pentru că pentru
dânșii se face acest proiect.
Art.1 Se aprobă cu 30 voturi pentru, 4
absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.2 Se
aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.3 Se
aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.4 Se
aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30
voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
7.Proiect de
hotărâre privind aprobarea avizelor date de Comisia Tehnică de Amenajare a
Teritoriului și de Urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
D-na președinte Lokodi: Acest proiect a fost avizat
de comisia de
urbanism.
Art.1 Se
aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.2 Se
aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Art.3 Se
aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek, Groza, Giurgea, Tatar).
Hotărârea în întregime Se aprobă cu 30 voturi pentru, 4 absenți ( Benedek,
Groza, Giurgea, Tatar).
D-na președinte Lokodi: În materialele dvs există o informare privind
desfășurarea
celei de a treia ediții a congresului de expansiune globală a aeroporturilor.
D-l consilier Ban: Am avut onoarea să
reprezint Consiliul Județean Mureș la această conferință care s-a ținut la
Praga. În această informare mă voi referi mai mult la păreri cu ocazia acestei
conferințe. În două zile am reușit să acoperim prin discuții cu diferiți
exponenți ai diferitelor servicii aeroportuare, am reușit să acoperim toate
domeniile de activitate ale unui aeroport. Aceste servicii mi se par foarte
importante pentru că atunci când vorbim aici în plen sau în comisii de banii
alocați aeroporturilor, nu totdeauna suntem conștienți de ceea ce înseamnă și
nu cunoaște atâtea detalii și luăm hotărâri pe bază emoțională. După ce am
participat la aceste întâlniri și discuții cu firmele de specialitate mi-am dat
seama cât de complexă este activitatea aeroportului și mi-am dat seama că dacă
nu facem urgent ceva pentru dezvoltarea acestui sector atunci definitiv vom rămâne
în urmă față de ceilalți, pentru că cei mai mari care au participat, în
continuare au intenția de a se dezvolta. De exemplu cei de la Praga acum a
inaugurat terminalul 2 care preconizează pe anul 2020, 20 milioane pasageri.
Deci este stringent necesară dezvoltarea Aeroportului Transilvania Tîrgu
Mureș, dacă dorim să rămânem în competiție cu cei care sunt în România. Nu avem
pretenția de a concura cu cele mai mari aeroporturi, dar pentru a asigura
servicii de calitate celor care doresc să zboare cu avioanele noastre va trebui
să facem cheltuieli și să asigurăm unele dotări. S-a pus problema dacă este
nevoie de un aeroport într-un perimetru atât de restrâns. Aici o să vă spun că
este nevoie de toate aeroporturile. Consider că va exista o concurență și doresc
ca să ajungem la o înțelegere cu primăria Tîrgu Mureș pentru că dacă continuăm
această dezbinare, vom avea de pierdut în fața celorlalte aeroporturi. În ce
privește importanța eu spun că avem nevoie ca de apă de acest aeroport dacă
vrem să dezvoltăm turismul, economia, alte domenii, pentru că în ziua de azi
toată lumea se grăbește. Nu se mai concepe ca dacă vine un turist la Sovata, să
coboare la Cluj și să mai facă încă 3 ore, sau mai rău. Eu consider că este
foarte important acest aeroport și vă rog să decideți de acum în cunoștință de
cauză, pentru că dacă nu, vom rămâne în urmă definitiv.
D-na președinte Lokodi: Dacă nu aveți întrebări, să trecem la următoarea
informare. În data de 29 martie 2007 o
asociație EUROSPORT management ne sesizează cu următoarele nereguli: în cursul
lunii ianuarie 2007 ei încheie un protocol cu Primăria Tîrgu Mureș, protocol în
urma căruia se hotărăște organizarea unui eveniment de operetă și romanță maghiară pentru luna
martie data de 17. Conform protocolului anexat, municipiul se obligă să asigure
cazarea pentru 20 de persoane, să asigure elemente de scenă și sonorizare, să
asigure ordinea și liniștea publică, să permită afișarea la locurile special
amenajate a afișelor. În data de 29 organizatorii ni se adresează cu următoarea
sesizare: în ziua spectacolului, în momentul în care trebuia Palatul Culturii
să asigure serviciile necesare pentru garderobă, pentru supravegherea sălii,
cei care erau de serviciu au refuzat să presteze aceste servicii invocând
faptul că au depășit programul de lucru și că pentru serviciile lor solicită să
fie plătiți ca și pentru ore suplimentare. În momentul în care s-au vândut
bilete, casierița a solicitat încasarea unei sume egale cu 7% din valoarea
biletelor vândute. Societatea ne sesizează că nu au primit o chitanță, o
dovadă, nici pentru cei 7%, din contră, în momentul în care au cerut să se facă
un proces-verbal în care să fie cuprinse persoanele cu ore suplimentare, s-a
vorbit foarte urât cu ei, din care un nr. de 7 persoane recunosc că au primit
diferite sume de bani: Rus Ioan 30 ron, Szanto Ioan 30, Varga Vasile 30
ron, Zogorean Finica 30 ron, Timar Magdolna 30 ron, Kadar Ioland 30 ron,
iar Duca Tereza 700 ron. În urma acestei sesizări am numit o comisie, am
solicitat auditului care era în control să verifice ce se întâmplă. Având în
vedere că de repetate ori am primit reclamații că atunci când au loc
manifestări artistice din vânzarea biletelor se practică să se lase anumite
sume, am cerut de mai multe ori să mă sesizeze, să fiu informată, iată că acum
această societate a venit cu informarea în scris. Între această asociație și
primărie se încheie un protocol, nimeni nu se adresează Consiliului Județean cu
vreo cerere prin care să ni se ceară să
participăm cu asigurarea sălii, suntem total ignorați, cu toate că noi suntem
proprietarii acestei instituții, când l-am chemat pe domnul Naste am întrebat
dacă s-a încheiat un contract între Primărie și Administrația Palatului, mi-a
zis în mod clar că nu s-a încheiat un astfel de act. Când am întrebat dacă este
adevărat că au vândut biletele și au cerut un procent mi s-a spus că este
natural, că așa se procedează, nu a tăgăduit nimic din cele sesizate, iar
comisia care a făcut o analiză, a întocmit o informare în care ne sesizează că încasarea
de dume din valoarea biletelor nu are temei legal, nu există niciun act, nicio
hotărâre, niciun regulament de ordine interioară, nici un act legal care să
permită încasarea acestor sume, deci este la limita sau este o faptă penală de
fapt, în ce privește activitatea managerială a domnului Naste, pe care noi,
Consiliul Județean, l-am numit împreună cu dvs a depășit competențele sale
pentru că a pus la dispoziția acestor organizatori, care au vândut bilete fără
a exista contract de închiriere, în cazul în care ni se solicită am fost
cooperanți și la absolut toate evenimentele de caritate Consiliul Județean a
asigurat pe gratis sala. Unde s-au încasat bilete, am cerut chirie. Unde am
știut că asociațiile nu au venituri proprii și din sponsorizări adună, am făcut
reducere de preț. În acest caz a trebui să dispunem să se facă verificări.
Toată informarea este în sensul că din moment ce este vorba de o faptă penală,
fără să vă informez, nu pot face plângere penală, pentru că singură nu pot face
sesizare, dar din moment ce suntem sesizați în scris nu putem să ne asumăm
răspunderea de a nu sesiza organele de drept. Deci consultarea mea este în
sensul dacă sesizăm organele penale să facă o cercetare penală, pe lângă asta
am înființat o comisie de cercetare disciplinară care să stabilească care va fi
viitorul acestui manager.
D-l consilier Țintoșan: Fapta s-a
întâmplat între Administrația Palatului Culturii și societatea care a organizat
evenimentul. Ea este cea păgubită, ea este cea care trebuie să facă plângere,
face o sesizare către noi ca proprietari ai clădirii și sesizare la Poliție.
Noi facem ancheta pe plan intern și în paralel poliția își desfășoară
investigațiile.
D-na președinte Lokodi: Cum rămâne cu
răspunderea celui care este sesizat și are cunoștință despre o faptă penală?
D-l consilier Țintoșan: Dar noi nu
suntem tutorii lor ca să facem în numele lor
D-na președinte Lokodi: Eu vă întreb ca
principiu general din Codul Penal. Există în Codul Penal un principiu de bază.
Cel care află de existența unei fapte penale și nu denunță
Nu este retorică,
este principială.
D-l consilier Țintoșan: Deci dacă cel
care a pățit nu face nimic, să fac eu în locul lui?
D-na președinte Lokodi: Deci el a făcut o sesizare
către noi.
D-l consilier Țintoșan: Și noi ne facem
datoria din punct de vedere administrativ.
D-l consilier Șopterean: Aș avea
următoarea propunere: în momentul în care va fi să luăm o hotărâre asupra
persoanei, să fie aici de față.
D-na președinte Lokodi: Normal. Aveți în
material declarația lui unde recunoaște în mod clar. În data de 23 mai în urma
discuțiilor care au avut loc în biroul doamnei președinte, am luat legătura din
nou cu domnul Trif Aurel solicitându-i o copie după adresa care trebuia să
ajungă la Consiliul Județean pentru aprobarea Sălii Mari pentru data de 17
martie 2007. Deci el nu spune că există contract cu primăria, el spune că
primăria trebuia să solicite aprobarea de la noi. După cercetările efectuate
această adresă nu s-a găsit. Am încheiat, retroactiv a încheiat contractul, l-a
antedatat pentru acest spectacol și s-a emis factura. Nu știm dacă s-a plătit
sau nu, vom vedea la sfârșitul anului bugetar dar ce face cum încasarea banilor
pentru că suntem sesizați că s-au încasat bani în mod ilegal, este răspunderea
noastră să luăm o măsură.
Deci vă întreb cine este pentru
sesizarea organelor de drept în vederea
cercetării faptei penale.
Vot: Se aprobă cu 14 voturi pentru, 8
împotriva (Frătean, Amza, Chiorean, Diaconescu, Lădariu, Socotar, Șopterean,
Iacob), 2 abțineri (Boloș, Radu), 3 nu au votat (Popa, Sămărghițan, Țintoșan),
7 absenți (Balogh, Boloș, Bartha, Kardos, Giurgea, Tatar, Benedek).
Având în vedere că este majoritate, va
urma calea legală.
D-l consilier Amza: Eu sunt unul dintre
cei care au votat nu. Eu consider că acești oameni care au săvârșit o faptă
disciplinară, au încălcat disciplina, trebuie sancționați administrativ de dvs
prin Dispoziție a Președintelui. Ați numit o comisie care va analiza situația
și vor fi sancționați. Dar ca să îi trimitem în penal pentru asemenea chestii
nu pot să fiu de acord. Să știți că și noi avem acolo ședințe și sâmbăta și duminica și după-amiezile și am
fost mulțumiți de serviciile dânșilor și le-am dat niște atenții.
D-na președinte Lokodi: Nu ne privește.
Sper că nici pe dvs de acum înainte nu vă onorează această declarație
înregistrată.
D-l consilier Amza: Ba mă foarte
onorează.
Diverse:
D-l consilier Radu: Vreau să
mulțumesc celor 19 consilieri care m-ați votat în comisia ATOP și vreau să vă
informez că acea indemnizație, 50% din ea, am discutat cu doamna directoare de
la Căminul de bătrâni din Căpuș, o să cedez dânșilor, fiindcă au nevoie, iar cu
diferența, am să ajut biserica din satul meu care se construiește acum, fiindcă
biserica veche este din 1667 și au și dânșii nevoie de ajutor din partea mea.
Încă o dată vreau să vă mulțumesc pentru că m-ați votat în comisia ATOP.
D-l consilier Țintoșan: Aș
dori să revin asupra punctului cu Palatul Culturii. Eu nu am votat deloc, dar
asta nu înseamnă că nu sunt de acord cu o plângere penală împotriva acelora
care au luat banii pentru că e clar că au luat bani la negru. Eu vreau să
înțeleagă fiecare care este datoria și scopul fiecăruia în treaba asta. Eu
chiar nu înțeleg cum facem noi plângere penală, în calitate de ce? Nu știu
ce
scriem?
D-na președinte Lokodi: În
calitate de instituție care a fost sesizată despre o faptă penală.
D-l consilier Țintoșan: dar
de ce nu fac ei? Îi ajutăm, îi susținem, dar noi să facem în locul lor
asta nu
înțeleg.
D-na consilier Diaconescu:
Țin să subliniez că ceea ce spun acum nu are nici un fel de implicare politică,
de asemenea vin să susțin afirmația domnului Ban că este nevoie de dezvoltarea
Aeroportului nostru care devine aeroport zonal. Ați avut aseară o intervenție
pe TVM discuția de acum nu e decât o prezentare a unor lucruri și nu aș vrea să
fiu greșit înțeleasă. Eu nu am văzut interviul respectiv, dar oamenii întreabă
și trebuie să le răspundem. Pentru asta am intrat în posesia unor date legate
de aeroport, unde eu am lucrat, nu îmi este jenă să spun, după activitatea mea
didactică. Nu vreau să subliniez acum toate datele, pentru că majoritatea le
știm. Numai în trimestrul I al anului 2007 s-a realizat o sumă, un venit care se apropie de cel din anul 2005, deci pe
tot venitul din anul 2005. De asemenea,
numărul de personal civil al aeroportului este foarte mic în comparație cu
necesitățile. Deci ei lucrează 75 de persoane și ar fi nevoie de 126. S-ar
mulțumi și cu încă 12 persoane pentru că este foarte adevărat că nu sunt implicați
în activități de specific de trafic aerian cu decolări și aterizări decât 16
ore pe săptămână, dar tocmai din această cauză salariații au câte 3-4
atribuții, fapt ce duce la încărcarea programului de lucru cu efecte asupra sănătății, dar mai ales asupra
nivelului de atenție asupra orelor când aeronavele aterizează sau decolează,
sau sunt în survol, pentru că din turnul de control se asigură și survolul în
spațiul nostru.
D-na președinte Lokodi: Dar
dacă ați lucrat la aeroport ar trebui să știți că turnul de control nu sunt
angajații aeroportului.
D-na consilier Diaconescu:
Așa este, aveți dreptate. Dar menirea mea acolo era cu totul alta, o să vă
vorbesc și despre acest lucru. Aici mi s-au dat niște cazuri în care s-au
internat oamenii, vedeți că există discuții pe tema
D-na președinte Lokodi: Dar
cine v-a dat aceste date?
D-na consilier Diaconescu:
Nu are importanță.
D-na președinte Lokodi: Deci
ați fost cumva rugată să deveniți avocatul aeroportului, după ce eu am avut o
intervenție la TVM, la care era invitat și domnul Runcan și a refuzat în
ultimul moment să vină, pentru că precis nu era o emisiune din partea
președintei, ci era un dialog și puteam clarifica anumite lucruri care din nou
ne sunt semnalate tocmai de aeroport, deci eu nu am vorbit pe lângă. Aeroportul
ne semnalează anumite probleme.
D-na consilier Diaconescu:
Doamna președinte, aveți toată considerațiunea din partea mea, dar aș vrea să
vă întreb: am dreptul la cuvânt? Celor implicați în activitatea antiterorism -
antideturnare, pentru că referitor la cursa Bagdad - Tîrgu Mureș
D-na președinte Lokodi: Nu
ați văzut emisiunea, dar spuneți punctual toate problemele ridicate. Cumva a
lucrat cineva din spate?
D-na consilier Diaconescu:
Încă o dată vă spun că vă bucurați de toată considerațiunea mea, haideți să
vorbim
aceasta cursă Bagdad Tîrgu Mureș nu înseamnă că va aduce teroriști
aici. Avem specialiști
D-na președinte Lokodi: Dar
nici nu este exclus.
D-na consilier Diaconescu: Avem
specialiștii noștri pe antiterorism, antideturnare care își vor face datoria
așa cum și-au făcut-o și până în 1989 și nu am avut niciun fel de act terorist
și nici un fel de act de deturnare, nu știu cât de eficientă va fi cursa, asta
e adevărat.
D-na președinte Lokodi: Dacă ați fi
văzut emisiunea ați ști că nu eu am ridicat problema cursei de la Bagdad. Am
fost întrebată ce părere am și dacă noi, Consiliul Județean, noi am fost
informați. Pentru că ziariștii știau că de fiecare dată când se făcea o cursă
nouă, dvs erați informați. Cu privire la cursa Tîrgu Mureș Bagdad, nimeni nu
a fost informat și în momentul în care în timpul emisiunii ești întrebat dacă
știi de o anumită cursă trebuia să răspund. Întrebarea nu mi s-a pus retoric ci
dacă suntem conștienți ce înseamnă o astfel de cursă care la nivel național nu
a fost acceptată de nici un aeroport și cum a început operarea la Tîrgu Mureș.
Și vă spun că nu am știut să răspund. Urmează să verific. Există o dată pe lună
o cursă Tîrgu Mureș Bagdad și retur, din toată țara vin aici pasagerii, de
aici pleacă, serios nu știu ce este cu această cursă și vă rog să nu discutăm
acum pentru că nu am informații.
D-na consilier Diaconescu: Eu vroiam să
vă spun că poate veni orice avion, din orice colț al lumii, avem specialiști în
antiterorism și terorism. Asta vreau să susțin.
D-na președinte Lokodi: Să dea Dumnezeu
să aveți dreptate. Eu de câte ori merg ca persoană fizică la aeroport constat
cu tristețe că în continuare sunt foarte multe probleme: delăsare. Nu mă leg de
partea nouă care este pusă la punct și funcționează. Anul trecut împreună cu
dvs am alocat fonduri și pentru partea care servea cursele interne. Odată cu 1
ianuarie nu mai este necesară separarea curselor, că este intern sau extern. Am
dat bani ca să pună geamuri termopan, am dat bani pentru mărirea spațiului de
intrare a pasagerilor, am construit chiar tunelul, l-am aprobat anul trecut, el
are funcția sa, dar nu mi se pare normal ca în partea cea veche să fie crâșmă
de sat. Și întrebarea care mi s-a pus din partea mediatorului de la TTM a fost
dacă am fost vreodată să văd. Am fost în luna ianuarie când a venit fiica mea
acasă din Los Angeles și am intrat în aeroport și m-a lovit mirosul de alcool.
Și am întrebat atunci pe domnul Hang Ghe. Ce se întâmplă că miroase așa? Și
presa a constatat acest lucru, mirosul, când a venit președintele Ungariei. Nu
mi se pare normal ca în timp ce soliciți 12 posturi că nu faci față, ai în
organigrama ta neaprobată, nemodificată nu datorită Consiliului Județean ci
managementului de la aeroport, din 2003, cu toate că noi am aprobat posturi. Nu
mi se pare normal ca din 1997 regulamentul să nu fie readaptat, nu mi se pare
normal să fie 15 posturi de șofer. Suntem cumva o sucursală a transporturilor
locale?
D-na consilier Diaconescu: Cred că ar
trebui chemat domnul Runcan să răspundă la aceste probleme. Pe mine m-a durut
sufletul mai ales la aspectul legat de teroriști.
D-na președinte Lokodi: Pentru că ați
fost rugată să deschideți problema, iar eu consider că prima dată trebuie noi
să vedem ce se întâmplă la aeroport. Da, numărul de pasageri a crescut, dar nu
datorită managementului ci datorită operatorilor. Dar datorită modului în care
arată aeroportul avem în continuu sesizări negative. Inclusiv domnul Schreiber
care operează cu Zimberair m-a sesizat, iar după ce voi verifica voi veni în
fața dvs și o să fac o informare.
D-na consilier Diaconescu: Poate
introducerea mea a făcut referire și la partea civilă a aeroportului, dar eu am
venit aici ca să vă spun că cei de la brigada anti-tero care nu au nicio
legătură nici cu barul nici cu nimic și ei își fac datoria, chiar dacă nu au în
dotare un aparat pentru bagajele de cală, deci eu pot
D-na președinte Lokodi: Aseară am spus
că noi cu serviciile care lucrează la aeroport avem o relație perfectă. Eu știu
că toată lumea deci și Poliția de frontieră are număr redus de personal,
anti-tero în momentul de față lucrează cu un singur aparat de scanare de
bagaje. Am făcut și eu intervenții pentru încă un aparat, mi s-a spus că vom fi
sprijiniți. Am cerut domnului Runcan să îi aducă o adresă semnată de cei de la
aeroport și de dumnealui și să o trimit urgent la București, până astăzi nu am
primit adresa. Sper să o primesc mâine. Mi s-a spus să facem adresa și ne vor
sprijini. Cu numărul de personal, mi s-ar părea normal ca după ce constatăm ce
este exact nevoie la aeroport, dacă este nevoie să majorăm numărul de personal.
Dar nu uitați, Iași-ul, aeroport mult mai mare decât Tîrgu Mureș are același
număr de personal: 77. La Cluj, unde zilnic sunt 7-8 curse înainte de masă și după
masă, are 125 de oameni, deci este problemă de management ce faci cu 77 de
oameni dintre care 15 figurează ca șoferi.
D-na consilier Diaconescu: Asta este
deja o problemă care mă depășește.
D-na președinte Lokodi: Și pe mine. În
momentul acesta trebuie făcută o cercetare după care vom veni în fața dvs și
vom căuta soluții.
D-na consilier Diaconescu: Eu vă rog
doar să aveți toată încrederea în echipa anti-tero.
D-na președinte Lokodi: Eu nu am avut
nicio clipă neîncredere în instituțiile care lucrează acolo, eu am o problemă
cu managementul de acolo. Și asta e cu totul altceva.
D-l consilier Amza: Am 3 probleme și ca
să mă conving personal m-am deplasat acolo, conform sugestiei dvs. 1) Clinica
de fizioterapie de la stadion. Am dat-o la TVR acum nu știu cât timp pentru 2
ani. Au venit să prelungim că nu au avut timp, s-a schimbat conducerea. Când
i-am întrebat mi s-a răspuns că în octombrie sau decembrie cel târziu se apucă
de lucru. Nici până azi nu au demarat lucrările.
D-na președinte Lokodi: Proiectul este
finalizat
D-l consilier Amza: Așa mi-ați spus și
acum 2 luni!
D-na președinte Lokodi: Eu nu pot să vă
spun mai mult decât știu.
D-l consilier Amza: Păi își bat joc de
noi doamnă? Noi ne plângem că nu avem spații și noi îi tolerăm an după an?
D-na președinte Lokodi: Domnule secretar
vă rog să îi răspundeți domnului consilier ce ne-a răspuns TVR .
D-l secretar Togănel: Printr-o adresă
ne-au comunicat că vor respecta programul prezentat în fața dvs.
D-l consilier Amza: Și e respectat ?
D-l secretar Togănel: Din păcate, nu.
Termenele sunt depășite.
D-l consilier Amza: Dar pentru ei nu se
face plângere penală, sau măcar să le anulăm contractul.
D-na președinte Lokodi: nu este un contract. Este darea în folosință
gratuită a unui spațiu pentru care am primit de la Dâmbul Pietros. Deci ni s-a
dat în schimb alt spațiu.
D-l consilier Amza: Asta aud pentru prima dată.
D-na președinte Lokodi: dar cum auziți pentru prima dată?
D-l consilier Amza: Era al TVR?
D-na președinte Lokodi: Da.
D-l secretar Togănel: Este menționat și în adresa respectivă că ei au
cedat spațiul
Cinematograful UNIREA și noi le-am dat acel spațiu.
D-l consilier Amza: Păi spuneți-ne așa
și atunci nu ne mai interesează, îl lăsăm să stea acolo în paragină, dar eu
credeam că este în patrimoniul nostru și l-am dat în administrare la TVR. Și ne
mai plângem că nu avem spații. 2). Parcul Industrial: marți am fost să văd ce
se mai întâmplă pe acolo. Conform spuselor domnului vicepreședinte Frătean este
gata acoperit și nu mai sunt locuri, m-am dus să văd și eu. De fapt, trecând pe
drumul european m-am uitat să văd dacă este vreo mișcare. Nimic. Liniște și
pace. Și m-am dus marți la domnul director Nagy, cu care am avut o discuție
foarte frumoasă. El mi-a spus că în proporție de 75 80% sunt date toate
parcelele și în maxim 2 săptămâni va începe să se construiască și să miște
acolo ceva. Așteptăm 2 săptămâni să vedem ce se întâmplă. 3). Groapa ecologică:
marțea trecută am avut drum pe acolo și am intrat să văd dacă într-adevăr se
lucrează. Erau două basculante: una care încărca și una care împingea. În acest
ritm în 5 ani de zile putem spera să se termine groapa ecologică.
D-na președinte Lokodi: Mâine va avea
loc la ora 12.00 Adunarea Generală a Acționarilor de la Ecologica. Vă spun încă
o dată că Consiliul Județean nu are decât 10% din acțiuni deci majoritatea
acțiunilor sunt ale investitorului italian, mâine voi merge cu domnul
vicepreședinte la AGA. Ieri am fost cu instanța la oculată la fața locului am
prezentat cu domul Bățagă, cu domnul Cosma amănunțit situația și stadiul
lucrărilor de la Groapa Ecologică pentru că ieri erau 4 camioane, 2 macarale și
o lamă, ca să vadă instanța că se lucrează, vă informăm că în ordinea de zi a
AGA prevederile finanțării, sunt în jur de 7 miliarde, deci nici asta nu a fost
prevăzută și că suntem într-un impas din care din punct de vedere juridic nu
avem cum să ieșim. Instanța s-a convins că avem dreptate dar chiar dacă se va
pronunța o hotărâre în următoarele 2-3 luni prima dată va trebui să se stabilească
taxa de timbru și noi să taxăm la valoarea la care va stabili instanța după
aceea vom intra pe fond, acțiunea nu se termină în primă instanță și dacă
investitorul nu dorește să cedeze investiția, vom fi în această stare, iar anul
viitor vom fi deja în pericol. Și cu toate acestea nimeni nu ne poate ajuta, am
încercat tot posibilul, toate presiunile pentru a ne da contractul. I-am
invitat din nou aici, le-am dat în mână actul adițional pentru a modifica
clauzele contractului, am cerut ca să analizeze să ne dea investiția pentru a
continua. Fără proiect nu putem continua, nici în altă parte a județului nu
putem face o altă investiție pentru că acest contract s-a semnat cu clauză că
timp de 29 de ani nu se începe o altă activitate și nici criteriile UE nu ne
permit să facem încă o groapă. Răspunderea este a noastră, a executivului, este
apăsătoare, înecătoare. Nu știu cum să procedăm. Dacă nu ne dau italienii
investiția, vom bate pasul pe loc. Pentru că ei nu execută.
D-l consilier Mora: Mai era o variantă,
nu știu dacă s-a abandonat sau nu, acest contract prevede că nu ai voie să faci
altă groapă ecologică pe o perioadă de 29 de ani. Și era o altă variantă în
care Consiliul Județean poate să nu facă parte din acea Asociație, celelalte
părți rămân întru totul și Consiliul Județean nu mai intră și se face așa
asociația. Este legal sau nu așa ceva? S-a abandonat această idee?
D-na președinte Lokodi: După această
ședință AGA, dacă vedem că italianul nu vrea să cedeze, va trebui să facem o
altă construcție, deci domnilor, știe Guvernul României, știe Ministerul
Mediului știe Ambasadorul Italiei, cred că și Guvernul Italiei știe, deci nu
cred că noi executivul nu facem ce trebuie sau nu ne interesează, am făcut
sesizări peste tot. Este o investiție privată, nu publică, vom discuta și
această posibilitate.
Vă mulțumesc și vă promit că până luna
viitoare vă vom informa și în legătură cu Aeroportul.
Ședința s-a încheiat la 15.30.
Întocmit:
Camelia Vlasiu
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Ioan Togănel
Văzut: Delia Belean
Director - Viorel Iosib