|
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar IV.C.1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului
Județean
din data de 27 septembrie 2007
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de domnul
vicepreședinte Frătean Alexandru.
Ordinea de zi
a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și
Nepujság, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 194/21.09.2007.
Din cei 34 consilieri în
funcție au fost absenți: Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam.
Au fost invitați să participe:
·
dl Ciprian M. Dobre, prefectul județului Mureș
·
dl Dumbravă Florin director, Direcția Generală de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl Schmidt Lorand director adjunct, Direcția
Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl Cazan Vasile
- director, Filarmonica de Stat Tîrgu Mureș
·
dl Drăgoi Aurel, contabil-șef al Filarmonicii de
Stat Tîrgu Mureș
·
dl Titi Iosif Boantă, directorul Ansamblului
Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dna Silvășan Elena, contabil-șef al Ansamblului
artistic profesionist MUREȘUL
·
dna Albu Lelia, director al Școlii de Arte și
Meserii Tîrgu Mureș
·
dna Mihaly Maria, contabil-șef al Școlii de Arte și
Meserii Tîrgu Mureș
·
dl Cadariu Gavril, directorul Teatrului pentru copii
și tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
dna Ludușan Leontina, contabil-șef al Teatrului
pentru copii și tineret ARIEL
·
dl Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL
TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dl Toni Băceanu director operațional, R.A.
AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dl Ilieș Ioan director, Direcția Județeană de
Evidență a Persoanelor
·
dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană
de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl. dr. Lucian Băilă manager general, Spitalul
Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș
·
dl dr. Constantin Florea director medical,
Spitalul Clinic Județean Urgență Tîrgu Mureș
·
d-na dr. Marialaki Ella șef birou, Autoritatea de
Sănătate Publică
·
dl Prozan Mircea Dumitru inspector școlar general
al Inspectoratului Școlar Județean Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: Stimați colegi,
să trecem la ședința noastră. Ordinea de zi a acestei ședințe are 12 puncte.
Între timp a apărut un proiect de hotărâre în regim de urgență. Deci, avem un
proiect de hotărâre în regim de urgență și 12 puncte anunțate, pe care le cunoașteți.
Dacă sunt discuții relativ la ordinea de zi.
Dl. secretar Togănel: Proiectul de hotărâre
în regim de urgență se referă la modificarea componenței Comisiei pentru
Protecția Copilului, prin înlocuirea domnului Neagu Nicolae cu domnul Prozan
Mircea Dumitru, inspector general școlar la Inspectoratul Școlar Județean. Ca
urmare a schimbării funcției se face și această modificare în Comisia de
Protecție a Copilului.
Dl. vicepreședinte Frătean: Și totuși
materialele trebuiau să fie multiplicate. Cu această observație supun la vor
ordinea de zi. Cine este pentru?
Ordinea de zi se aprobă cu 25
de voturi pentru, 1 nu a votat (Giurgea Teodor), 8 absenți (Lokodi Edita Emöke,
Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Șopterean Ioan, Tatar Bela, Toșa Ioan, Veress Adam).
În regim de
urgență
Proiect de hotărâre
privind modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: Este clar,
suntem într-o situație juridică foarte precisă, inspectorul general face parte
din această comisie, e nevoie de această hotărâre în regim de urgență pentru că această comisie lucrează și nu
putem aștepta o nouă ședință ordinară.
Art.1 se aprobă cu 25 de voturi
pentru, 1 nu a votat (Szalkay), 8 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Toșa Ioan, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 8 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Toșa
Ioan, Veress Adam)
Art.3 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 8 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Toșa
Ioan, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării anexelor nr.7 și 7a din Hotărârea Consiliului Județean Mureș nr.3/2007 și a anexei nr.6 din Hotărârea
Consiliului Județean Mureș nr.59/2007
Dl. vicepreședinte Frătean: Stimați colegi, prin aceste documente la
care am făcut referire noi am aprobat programul de modernizare, reparații și
reabilitare a drumurilor județene și comunale care se finanțează din sursele
Consiliului Județean Mureș. În perioada care a trecut au avut loc licitațiile
pentru adjudecarea acestor lucrări. Așa cum bine știți, noi am prevăzut niște
sume pe baza calculelor făcute, licitațiile întotdeauna, pentru că sunt
licitații deschise, întotdeauna pot aduce și variații față de sumele precalculate
de către noi. Această hotărâre nu face decât să regleze aceste chestiuni în
cadrul aceluiași buget. Deci, ca să avem la toate drumurile pe care le-am
licitat exact sumele care au rezultat în urma procesului de licitație.
Cred că în urma acestui proces foarte transparent pe care l-am derulat,
cu licitații deschise, am ajuns la o situație favorabilă, în sensul de a avea
prețuri onorabile la calitate bună. Dacă e nevoie de completări o rog pe doamna
Bochiș, pe parcursul analizei proiectului de hotărâre să facă precizările
necesare. Trebuie să vă spun că acest proiect de hotărâre, are avizul fără
obiecțiuni al Comisiei economico-financiare și al Comisiei de amenajare a
teritoriului și urbanism. Dacă sunt intervenții? Mulțumesc!
Art.1 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Art.2 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
2.
Proiect de hotărâre privind actualizarea unor taxe și tarife la instituțiile de
cultură
Dl. vicepreședinte Frătean: Este un proces
firesc, acest proiect de hotărâre are avizul fără obiecțiuni Comisiei
economică-financiare, al Comisiei de servicii publice, al Comisiei
social-culturale. Dacă pe marginea acestui proiect de hotărâre sunt intervenții
și discuții. Mulțumesc! Să trecem la vot, acest proiect are două articole.
Art.1 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Art.2 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
3.
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și a statului de funcții
al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș
Dl vicepreședinte Frătean: Aceste modificări,
trebuie să fac câteva scurte precizări, n-o să fie exhaustive dar o să prezint
elementele esențiale, vin și în urma necesității conform Ordonanței nr.34 de a
regla problema achizițiilor publice într-un regim coerent și legal, în vederea
asigurării legalității și transparenței procesului, deci înființăm, practic,
Compartimentul de achiziții publice. Și, în al doilea rând, în urma evoluției
situației atât a integrării României în Uniunea Europeană, a problemelor de
mediu pe infrastructura de mediu în general și a fondurilor structurale pe
mediu, a rezultat evident nevoia înființării unui compartiment de mediu, altul
decât ceea ce înseamnă arhitectul șef, care dă niște avize și care are niște
conotații cu anumite probleme de mediu. Acest compartiment de mediu va
funcționa în cadrul Direcției de Dezvoltare Regională și Integrare Europeană,
deja lucrăm practic secvențial în această direcție și știți sigur că am avut și
succese importante, dacă e numai să mă refer la câștigarea acelei finanțări pe
ISPA 2005 pentru rezolvarea problemei apă și canal în județul Mureș din fondul
de coeziune. Acest proiect are avizul fără obiecțiuni al Comisiei
economico-financiare, al Comisiei juridice și de ordine publică. Dacă sunt
intervenții pe marginea acestui proiect de hotărâre. Mulțumesc!
Art.1 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Art.2 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți ((Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
4.
Proiect de hotărâre privind încetarea raporturilor de serviciu ale domnului
Dumbravă Florin din funcția publică de director executiv la Direcția Generală
de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: După
cum știți, domnul Dumbravă s-a retras din această funcție. Acest proiect de
hotărâre a fost dezbătut de Comisia juridică, ordine publică și integrare
europeană - aviz fără obiecțiuni, Comisia de servicii publice - aviz fără
obiecțiuni, Comisia social culturală aviz fără obiecțiuni. Trebuie să fac
precizarea că acest proiect de hotărâre se votează cu vot secret, fiind vorba
de persoane. Dacă sunt intervenții pe această temă. Domnul Giurgea!
Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc,
domnule vicepreședinte. Sigur, opțiunea domnului Dumbravă este una care nu
trebuie comentată, este voința dânsului. Aș vrea să fac doar două precizări.
Una, n-aș vrea să se interpreteze că retragerea domnului Dumbravă Florin este
victoria altei părți, știți despre ce este vorba, nu intru în detalii. Și, în al
doilea rând, chiar cred că activitatea domnului Dumbravă Florin de până acum a
fost una excelentă, sigur, că dânsul a optat pentru un alt pas în viață și
într-o altă direcție se pare, am zis la început este absolut opțiunea dânsului.
Ceea ce
vreau să spun este următorul lucru: noul director, interimar acum și poate că
în foarte scurt timp, timpul în care se organizează concursul, 60 de zile sau
care este termenul legal, vom proceda la un nou concurs de promovare pe post a
unui director, sigur, dintre cei care își vor depune candidaturile. Personal,
și cred că sunt în asentimentul tuturor colegilor, indiferent, atât directorul
actual interimar, cât și cel care va fi acceptat în urma unui concurs, se va
bucura de sprijinul Consiliului Județean ca și până acum, dar atrag atenția
încă de pe acum noului director, atât celui interimar cât și celui nou ales,
vis-à-vis de gestionarea acestor bani, la Direcția pentru Protecția
Copilului, având în vedere suma mare de bani pe care o gestionează din bugetul
Consiliului Județean.
Dl.
vicepreședinte Frătean: Mulțumesc, domnule consilier! Intervenția Dvs.
pertinentă îmi dă ocazia să fac câteva afirmații, și eu la rândul meu. Am
apreciat prestația domnului director Dumbravă, pe undeva ne-a și surprins
retragerea sa. Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului este una
dintre cele mai importante instituții subordonate Consiliului Județean, câtă
vreme ne consumă peste 40% din buget și se ocupă, practic, de una din marile
probleme ale județului Mureș și chiar cu succes, hai să spunem, la nivel de
apreciere națională. Și eu sper că managementul acestei direcții va fi în
continuare unul foarte ridicat și într-un mod deosebit de colaborare cu
Consiliul Județean, pentru a regla toate problemele pe care le avem în această
linie. De fapt, aceste lucruri le vom mai discuta. Să trecem la vot. Acest
proiect conține două articole.
Art.1 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți ((Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 26 de voturi pentru, 1 nu a votat, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș
Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Șopterean Ioan, Tatar Bela,
Veress Adam).
Dl. vicepreședinte Frătean: Ca o consecință a acestui punct, așa cum
spuneam, direcția este foarte importantă, cu extrem de multe probleme, nu poate
rămâne fără conducere până la organizarea concursului conform legii, în
condițiile date de lege și de transparența la care suntem obligați, este
punctul 5.
5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea promovării temporare a domnului Schmidt
Loránd în funcția publică de director executiv la Direcția Generală de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: Acest proiect de hotărâre are avizul fără
obiecțiuni al Comisiei juridice și ordine publică, al Comisiei de servicii
publice, al Comisiei social-culturale. Dacă pe marginea acestui proiect de
hotărâre sunt discuții. Mulțumesc! Proiectul de hotărâre conține două articole.
Art.1 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 1 abținere, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș,
Simon Ioan, Șopterean Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 1 abținere, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș,
Simon Ioan, Șopterean Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 25 de voturi pentru, 1 abținere, 1 nu a votat, 7 absenți (Lokodi
Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress Adam).
6.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Filarmonicii de
Stat Târgu Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: Acest proiect de
hotărâre are avizul Comisiei economico-financiare fără obiecțiuni, al
Comisiei juridice fără obiecțiuni, al Comisiei social-culturale fără
obiecțiuni. Dacă sunt intervenții pe marginea acestui proiect de hotărâre? Nu
sunt? Acest proiect de hotărâre conține două articole.
Art.1 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 1 nu a votat (Sămărghițan Gheorghe), 7 absenți (Lokodi Edita Emöke,
Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress
Adam)
Art.2 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 1 abținere (Groza Emil), 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
7.
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al aparatului
propriu de specialitate al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean:
Desigur, și colegii noștri urmează cursuri, fac școli și mă bucur că lumea
învață. Acest proiect de hotărâre este consecința acestui fenomen. Proiectul de
hotărâre are avizul fără obiecțiuni al Comisiei juridice, al Comisiei de
servicii publice, al Comisiei economico-financiare. Dacă sunt intervenții? Nu
sunt, mulțumesc!
Art.1 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Șopterean Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 1 nu a votat (Giurgea Teodor), 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș
Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Șopterean Ioan, Tatar Bela,
Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 7 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa
Dragoș, Simon Ioan, Șopterean Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii unui spațiu medical din
imobilul situat în Târgu Mureș, Bd.1918, nr.28 și modificarea unor hotărâri ale
Consiliului Județean Mureș
Dl.
vicepreședinte Frătean: Acest punct este, practic, o reluare, în urma unei
ședințe pe care am avut-o, în care s-a dezbătut din nou. Cunoașteți acest
proces pe care îl parcurge asistența medicală, atunci noi am stabilit că vom
face o comisie care să analizeze în detaliu și la fața locului, situațiile
prezentate în proiectul de hotărâre respectiv. Comisia și-a făcut treaba, în
unanimitate ne recomandă promovarea acestui proiect de hotărâre așa cum este
redactat. Comisia juridică și ordine publică aviz fără obiecțiuni, Comisia de
servicii publice aviz fără obiecțiuni, Comisia de amenajarea teritoriului și
urbanism aviz fără obiecțiuni, Comisia economico-financiară aviz fără
obiecțiuni. Dacă mai sunt intervenții pe această temă? Nu sunt, mulțumesc! Trecem
la vot! Articolul 1, prin care aprobăm această acțiune. Cine este pentru?
Art.1, punctul 1 se aprobă cu
26 de voturi pentru, 1 abținere (Benedek Imre), 1 nu a votat (Venczi Janos), 6
absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar Bela,
Veress Adam)
Și, punctul 2 al acestui articol, prin care
Spitalul Județean trebuie să organizeze toată procedura necesară. Cine este
pentru?
Punctul 2 al art.1 se aprobă cu
27 voturi pentru, 1 abținere (Benedek Imre), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke,
Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 1 abținere (Benedek Imre), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam)
Dl. vicepreședinte Frătean: Aici sunt
punctele 1, 2, 3 și 4, pe care trebuie să le votăm pe fiecare în parte.
Art.2, punctul 1 se aprobă cu
27 de voturi pentru, 1 abținere (Benedek Imre), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke,
Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2, punctul 2 se aprobă cu
27 de voturi pentru, 1 abținere (Benedek Imre), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke,
Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2, punctul 3 se aprobă cu
26 de voturi pentru, 1 nu a votat (Sămărghițan Gheorghe), 1 abținere (Benedek
Imre), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2, punctul 4 se aprobă cu
27 de voturi pentru, 1 abținere (Benedek Imre), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke,
Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam)
Art.3 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 1 abținere (Benedek), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa
Dragoș, Simon Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.4 se aprobă cu 26 de voturi
pentru, 1, abținere (Benedek), 1 nu a votat (Kakassi), 6 absenți (Lokodi Edita
Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 1 abținere (Benedek), 6 absenți (Lokodi Edita
Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan,
Tatar Bela, Veress Adam).
Dl.
vicepreședinte Frătean: Mulțumesc pentru vot, era nevoie de un vot cu 2/3, e un
vot care împinge lucrurile mai înainte decât au fost până acum și sper să
mergem pe drumul bun cu sănătatea în general.
9.
Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Hotărârii Consiliului
Județean nr.135/2006 privind actualizarea taxelor și tarifelor aeroportuare
reduse, în funcție de frecvența de operare, la R.A. Aeroportul Transilvania
Târgu Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: Este un
proiect de hotărâre foarte important. Dvs. știți foarte bine că anul trecut,
când am discutat acest subiect, am avut o campanie de promovare a aeroportului
printr-un sistem stimulativ de taxe și impozite aeroportuare. Această acțiune a
noastră a dat roade. Iată că au început să vină tot mai multe curse, tot mai
mulți operatori aerieni, suntem în ipostaza de a ridica puțin stacheta
vis-à-vis de baremul sub care un operator aerian beneficiază de anumite
reduceri, este clar și Aeroportul Tîrgu Mureș are nevoie de un buget mai
consistent. Acest proiect de hotărâre a fost analizat de Comisia de amenajarea
teritoriului și urbanism aviz fără obiecțiuni, Comisia de servicii publice
aviz fără obiecțiuni, Comisia economico-financiară aviz fără obiecțiuni. Dacă
sunt intervenții pe marginea acestui proiect de hotărâre.
Dl. consilier Țintoșan: Mulțumesc! Bună
ziua, stimați colegi! O întrebare am domnule Frătean. În josul paginii este o
notă care spune că aceste tarife sunt valabile pentru operatorii cu care
aeroportul are contract. Vreau să întreb, sunt care nu au contract, nu înțeleg.
Dl. vicepreședinte Frătean: Este foarte
normal, dacă la un moment dat cineva solicită o aterizare pe Aeroportul Tîrgu
Mureș, din n motive, atunci Aeroportul Tîrgu Mureș îl primește și acolo sunt
anumite taxe și tarife destinate unor asemenea situații. Cu alți operatori avem
contracte pe termen lung, cu anumite curse, care să oblige la un numit orar, să
le și facă, pentru ca pasagerii să știe precis unde și când zboară. Deci, este
o situație normală.
Dl. vicepreședinte Groza: Deci, în
principal Malev, Wizz Air și probabil Rhein-Air, astea sunt de perspectivă.
Dl. vicepreședinte Frătean: Mulțumesc
pentru întrebare! Proiectul de hotărâre are 4 articole.
Art.1, se aprobă cu 28 de
voturi pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 1 nu a votat (Țintoșan Cristian), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș
Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam)
Art.3 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.4 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 28 de voturi pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam).
10.
Proiect de hotărâre privind cuprinderea în domeniul public al județului a unor
imobile în care funcționează centre de îngrijire și asistență ce fac parte din
structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
și transmiterea dreptului de administrare către această instituție
Dl. vicepreședinte Frătean: Știți foarte
bine că în perioada trecută s-a înființat această Direcție Generală despre care
am vorbit și mai devreme puțin. În urma acestei comasări a două activități în
subordinea Consiliului Județean, a urmat, firesc, un proces patrimonial de
reglare și a acestui subiect, în care au fost implicare și consiliile locale pe
raza cărora se află aceste stabilimente, suntem în faza de sfârșit a acestui
proces, drept care, conform legii, preluăm în domeniul public al județului
aceste imobile. Acest proiect are avizul Comisiei juridice -favorabil, Comisia
social-culturală - favorabil, Comisia de amenajarea teritoriului și urbanism -
favorabil, Comisia economico-financiară fără obiecțiuni, Comisia de servicii
publice fără obiecțiuni. Deci, toate comisiile au analizat acest proiect de
hotărâre. Dacă sunt intervenții? Nu sunt. Proiectul de hotărâre are 4 articole.
Art.1 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.3 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți ((Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.4 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 1 nu a votat (Bartha Barna), 6 absenți (Lokodi
Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar Bela,
Veress Adam).
11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modului de utilizare și exploatare în
perioada de garanție de 2 ani a sistemelor de alimentare cu apă: Sînpaul, Valea
Izvoarelor, Chirileu, comuna Sînpaul, și Gornești, Periș, comuna Gornești,
realizate în baza H.G. nr.687/1997 și H.G. nr.1036/2004
Dl. vicepreședinte Frătean: Este o procedură pe care noi o aplicăm de
câțiva ani de zile, este vorba de alimentările cu apă în mediul rural care se
fac pe programe guvernamentale prin așa-zisul program Solel Boneh. E clar că în
perioada de garanție, noi, Consiliul Județean, ne asumăm rolul de a monitoriza
funcționarea acestor sisteme pentru ca ulterior să le putem preda în bună stare
beneficiarilor, care sunt, de fapt, consiliile locale. Acest proiect de
hotărâre are avizul Comisiei de amenajare a teritoriului și de urbanism. Dacă
sunt intervenții?
Dl. consilier Giurgea: Vă mulțumesc! Stimați colegi, cei care am fost
și în legislatura trecută poate vă amintiți că am mai avut discuții
vis-à-vis de acest sistem de introducere a apei pe finanțare Solel
Boneh. Sigur, nu este un lucru rău, este un lucru foarte bun, să se introducă apă
în localități unde n-a mai fost apă. Dar este un lucru care s-a făcut greșit
din start și pe care nimeni nu-l are în vedere și nici nu s-au luat măsuri în
privința asta. S-au înființat, în conformitate cu prevederile de proiect, acele
cișmele puse din sute în sute de metri pe străzi, peste conducta de aducțiune a
apei potabile. Majoritatea acestora, eu cred că 1%, poate 0,2% din ele facă
sunt funcționale. Sigur, de la început era o proiectare greșită pentru că nu
avea cine contoriza, sau dacă avea cine contoriza consumul de apă de la cișmea
nu avea cine să-l plătească, nu?, și la cine să se răsfrângă pe urmă
cheltuielile, comunitatea prin primărie nu putea să-și asume aceste costuri.
Dar, ceea ce s-a întâmplat și se întâmplă mai grav, e că dispar aceste cișmele.
Unele dintre ele dispărând sigur, s-a blindat aducțiunea până la ele, ba mai
mult, povesteau localnicii că multe din cișmele nici nu au fost racordate la
magistrala, dacă acceptați termenul, de aducerea apei în localitate. Eu aș vrea
să întreb executivul consiliului județean dacă cunoaște, precis cunoaște,
trebuie să cunoască, dacă ne poate da un răspuns vis-à-vis de utilitatea
sau folosirea acestor cișmele, mai ales ce s-a întâmplat cu ele și dacă cumva,
ceea ce nu este foarte simplu dar trebuie să o facă cineva, au o gestiune
asupra funcționării acestor cișmele și care dintre ele mai există pe locațiile
inițial proiectate și, sigur, executate, puse în funcțiune, puse în funcțiune
v-am spus în ce fază.
Dl. vicepreședinte Frătean: Mulțumesc pentru întrebare! Lângă mine e și
domnul Kopacz, care știe mai în detaliu anumite subiecte, dar înainte de a-l
ruga eventual să intervină, dați-mi voie să fac eu niște precizări la această
temă. Acest program de la început a fost un program controversat. Vreau să
știți în schimb că eu sunt susținătorul al acestui program. Pentru că, dacă mă
uit și mă pun în locul oricărui guvern care a condus țara aceasta și văd că 80%
din populația României, mai ales cea din mediul rural, nu are nici o sursă de
apă certificată sanitar-veterinar și când fac un calcul cât ar costa să
trăiască ca la oraș, în primă etapă îmi dau seama că n-o să am niciodată acești
bani. Soluția a fost, pentru a aduce totuși apă potabilă, tratată și
certificată sanitar-veterinar, undeva aproape de consumatorul care până atunci
lua apă cu găleata din puț, din fântână sau nu știu de unde. Între timp,
programul a evoluat, au apărut și problemele pe care le-a ridicat domnul
consilier relativ la plata apei consumate și Guvernul a fost suficient de
elastic pentru a face două lucruri. Și noi în permanență suntem în contact cu
investitorul și Guvernul pentru a regla niște chestiuni pe care comunitățile
însele le solicită. La ce mă refer: 1 pentru a mări debitele, secțiunile
conductelor de aducțiune de așa manieră încât să se poată face racorduri
individuale, ceea ce până acum nu era, sau până acum vreo 2-3 ani de zile nu
era rezolvat, și 2 pentru a da comunităților posibilitatea de a stabili
efectiv unde și câte cișmele se pun. Pentru că toate aceste obiecte sunt obiecte
din domeniul public al localităților respective. În momentul în care noi, în
urma perioadei de garanție de doi ani de zile predăm aceste sisteme de
alimentare cu apă, așa cum sunt ele, localităților, din acel moment este grija
lor. Și eu am remarcat și am pus întrebări destul de dure unor consilii locale,
unor primari, vis-à-vis de faptul că am văzut cișmelele sigilate. Mi s-a
răspuns că oamenii de pe stradă au vrut să le sigileze pentru că, e fapt, se
racordează individual. Sunt însă convins că mai sunt probleme cu aceste
sisteme. Partea bună este că oamenii din acele locuri au apă tratată. Nu se va
termina cu problemele și reclamațiile pe acest sistem niciodată, e un sistem
care nu poate mulțumi pe toată lumea, în primul rând pe noi. Însă, ne rezolvă 80%
din problema pe care o avem.
Acest proiect de hotărâre are avizul comisiei de specialitate.
Proiectul de hotărâre conține 3 articole.
Dacă e nevoie de explicații suplimentare.
Dl. consilier Giurgea: Câte cișmele, acum, după perioada de garanție,
mai sunt?
Dl. vicepreședinte Frătean: Dl. Kopacz, hai să încercăm să răspundem la
întrebarea asta, că eu n-am numărat cișmelele, recunosc.
Dl. Kopacz: Nici eu nu cunosc exact numărul exact, știu că din 300 în
300 de metri trebuie făcute aceste cișmele. Unde am putut am renunțat la aceste
cișmele, luând în considerare faptul că și așa
Dl. vicepreședinte Frătean: Undeva sunt evidențiate aceste cișmele,
câte sunt, în documentele de predare-primire? Ulterior se știe dacă au fost
furate sau nu? Cine știe?
Dl. Kopacz: Se știe exact numărul lor. Sunt înregistrate, avem
documente.
Dl. vicepreședinte Frătean: Pot fi consultate, da?
Dl. Kopacz: Sigur, oricând.
Dl. vicepreședinte Frătean: Aveți un caz concret, domnule consilier?
Adică cișmeaua din colțul străzii, din satul cutare?
Dl. consilier Giurgea: Domnilor colegi, domnule Kopacz, vă rog să mă
iertați că mă adresez în felul acesta, vorbiți ca un bugetar, chiar să mă
iertați. Un om care deține o proprietate e foarte atent vis-à-vis de
proprietatea lui. Până la un pui, dacă e în proprietatea lui, are grijă la
primire și la predare unde este puiul acela. Dvs. ați vorbit foarte evaziv.
Sigur, există, toate există.
Dl. vicepreședinte: Dar cine e proprietarul, domnule consilier?
Dl. consilier Giurgea: Nu știu, eu vă întreb.
Dl. vicepreședinte Frătean: E consiliul local proprietar, domnule
consilier.
Dl. consilier Giurgea: Astăzi, cine este proprietarul, la predare?
Dl. vicepreședinte Frătean: Consiliul local.
Dl. consilier Giurgea: Și noi ce facem, le predăm?
Dl. vicepreședinte Frătean: Noi le predăm, sigur că da, după ce se
execută noi le predăm consiliului local. Noi monitorizăm realizarea acestor
sisteme.
Dl. consilier Giurgea: Bun, noi ce votăm astăzi? Predarea acestor
rețele de apă, inclusiv cu cișmele?
Dl. vicepreședinte Frătean: Nu. Operarea, pe aceste sisteme, în
perioada de garanție, de către o societate a Consiliului Județean care se
cheamă SURM.
Dl. consilier Giurgea: Bun. În acești doi ani de zile, cine a fost
proprietarul acestor rețele, inclusiv a cișmelelor?
Dl. vicepreședinte Frătean: În acești doi ani încă nu s-a făcut
transferul de proprietate de la cel care a făcut investiția către consiliul
local. Sunt niște sisteme, în perioada de garanție, care nu au încă proprietar
consiliul local.
Dl. consilier Giurgea: Și după doi ani de zile de la momentul X, start,
cu 10 cișmele, astăzi se predă de către cine acele 10 cișmele și rețeaua de
apă.
Dl. vicepreședinte Frătean: Noi, împreună cu executantul predăm aceste
cișmele consiliului local.
Dl. consilier Giurgea: Deci, avem și noi o responsabilitate, da?
Dl. vicepreședinte Frătean: Da.
Dl. consilier Giurgea: Ideea este următoarea. Sigur, unii pot să spună
domnule, de ce mai discutăm?. Oricum, mai avem un punct la ordinea de zi și
s-a terminat ședința și ați doborât recordul în calitate de președinte de
ședință.
Dl. vicepreședinte Frătean: N-am urmărit să dobor un record.
Dl. consilier Giurgea: Nu, sigur c-am glumit. Domnule vicepreședinte,
stimați colegi, nu se gestionează bunurile care nu sunt în proprietate privată
și sunt în altă proprietate, așa cum trebuie.
Dl. vicepreședinte Frătean: Domnule consilier, vă rog frumos să-mi dați
un exemplu concret, pentru că la modul general mie îmi e greu să discut.
Dl. consilier Giurgea: După ședință eu vă dau cel puțin 6 localități
unde lipsesc cișmele și unde nu mai sunt cișmele deloc, localități de pe raza
unei comune.
Dl. vicepreședinte Frătean: Vă rog frumos, pentru că din momentul în
care le-am predat consiliului local și primăriei este clar că e grija lor.
Dl. consilier Giurgea: Care era ideea, ca să n-o mai lungim, să ne
încadrăm, până la 14.00 să termină ședința. Trebuie o altfel de gestionare a
bunurilor, chiar dacă ele nu sunt într-un regim privat și sunt într-un regim al
statului, decât se face în cazul în speță, pentru că s-au cheltuit niște bani,
de către cine nu intrăm în detalii. Exact cum ați spus Dvs. și termin, a fost
un proiect destul de controversat, dar, am spus-o în cuvântul meu la început,
ați spus-o și Dvs. suntem pe aceeași lungime de undă, este un lucru bun că-n
localități unde n-a fost apă este apă. Dar am mai umblat și umblăm în alte
țări, vedem acolo unde se pune problema, cum se gestionează niște bunuri ale
comunităților și mai ales interesul pe exploatare și întreținere a lor după
perioada de execuție. Altfel se pun problemele și cred că e bine să o punem
altfel. Domnul director Kopacz a vorbit foarte evaziv, cum am spus, și chiar
îmi cer scuze încă o dată, dar trebuia să spun ceea ce simt, că nu așa se
discută, nu așa se vorbește da, sunt, cum să nu, sunt acolo toate.
Mulțumesc!
Dl. vicepreședinte Frătean. Mulțumesc pentru intervenție și vă rog
frumos să-mi dați exemple concrete, ca să putem răspunde foarte concret, pentru
altfel nu știu dacă ajungem la o soluție. Proiectul de hotărâre are 3 articole.
Art.1 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.3 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 28 de voturi pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam).
12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea avizelor date de Comisia Tehnică de
Amenajare a Teritoriului și de Urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
Dl. vicepreședinte Frătean: Este un vot
pe care legea ni-l solicită. Comisia de amenajarea teritoriului și urbanism a
dat aviz favorabil, fără obiecțiuni. Dacă sunt intervenții? Mulțumesc!
Proiectul de hotărâre conține 3 articole.
Art.1 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.2 se aprobă cu 28 de voturi
pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile, Popa Dragoș, Simon
Ioan, Tatar Bela, Veress Adam)
Art.3 se aprobă cu 27 de voturi
pentru, 1 nu a votat (Bozodi Alexandru), 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș
Vasile, Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar
Bela, Veress Adam)
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 27 de voturi pentru, 6 absenți (Lokodi Edita Emöke, Boloș Vasile,
Popa Dragoș, Simon Ioan, Tatar Bela, Veress Adam).
Dl.
vicepreședinte Frătean: Vă mulțumesc pentru contribuția Dvs. la un record,
trecem la diverse, am să dau cuvântul domnilor consilieri care se înscriu la
cuvânt.
Înainte
de aceasta dați-mi voie să înmânăm un buchet de flori doamnei și colegei
Diaconescu Maria, cu ocazia zilei sale de naștere.
Dl.
vicepreședinte Frătean: Avem două înscrieri la cuvânt. Domnul consilier Ban
Moise.
Dl.
consilier Ban: Domnilor vicepreședinți, stimați colegi. În primăvara acestui an
doi colegi de-ai noștri au inițiat programul concursurilor intercomunale. De
atunci planează o liniște extraordinară asupra acestei probleme. Aș vrea să
aflu câți s-au înscris, se mai ține acest concurs, ce treabă are comisia care a
fost înființată pentru evaluarea dezvoltării acestor comune și așa mai departe.
Aș dori să primesc niște răspunsuri la aceste întrebări.
Dl.
vicepreședinte Frătean: Mulțumesc foarte mult pentru întrebare. Aceleași
întrebări ni le-am pus și noi în cursul lunii iulie și am spus că, ținând cont
că a fost și vacanță și am și prelungit termenul de depunere, să încercăm în
luna septembrie să închidem acest dosar și în ședința următoare, din octombrie,
să vă supunem atenției un material. Sper ca la sfârșitul lunii octombrie să
avem un material pe tema acestui concurs. Vă mulțumesc încă o dată pentru
întrebare!
Înainte
de a da cuvântul celorlalți colegi, secretariatul m-a informat că,
vis-à-vis de proiectul de hotărâre în regim de urgență, îl aveți
transmis pe poșta electronică a fiecăruia dintre Dvs.
Dl. consilier
Szalkay: Mulțumesc, domnule vicepreședinte! Domnilor vicepreședinți, doamnelor
și domnilor, am avut onoarea și plăcerea să particip, la sfârșitul săptămânii
trecute, în delegația care a reprezentat Consiliul Județean, împreună cu domnii
Amza Mărgărit și Socotar Dinu, la Zalaegerszeg, la turneul internațional de
baschet, unde au participat primele 4 echipe din Ungaria, deci o competiție
foarte puternică, și unde a participat și Baschet Club Mureș Tîrgu Mureș.
Echipa noastră a avut o excelentă comportare și s-a clasat cu numai o
înfrângere am avut și trei victorii, în sfârșit pe un loc destul de bun. Dar nu
asta contează, contează că am obținut un rezultat foarte bun cu câștigătoarea
Cupei Ungariei, cu care am pierdut cu 108 102, o competiție care s-a urmărit
cu sala ridicată în picioare și după care, primarul orașului Zalaegerszeg, care
este cetățean de onoare al Tîrgu Mureșului, a transmis domnului Borbely
personal că poate fi mândru că locuiește într-un oraș care are o asemenea
echipă de baschet.
Prin
aceasta vreau să zic numai că hotărârea noastră prin care am aprobat
sponsorizarea echipei a fost foarte binevenită și sper că acest Consiliu
Județean, precum și Consiliul Local vor sprijini echipa în continuare. Vă
mulțumesc!
Dl.
vicepreședinte Frătean: Mulțumesc, domnule consilier! Felicit și eu aceste
rezultate. Vreau să vă spun că am primit din partea acestui club un material
extraordinar de interesant și de bună calitate și sunt convins că noi ne vom
păstra un parteneriat constructiv cu această echipă.
Dl.
consilier Szalkay: Am uitat să vă spun că mâine, la ora 19.00, îi invit pe toți
consilierii, este prezentarea echipei de baschet, după care va urma un meci cu
Brașovul, este un meci amical, după care marți, în cadrul Cupei României echipa
va juca acasă cu Rapid București iar sâmbătă se va deplasa la Oradea și începe
campionatul de baschet.
Dl. vicepreședinte Frătean: Vă invit și eu să participați și vă urăm
succes în competiții.
Dl.
consilier Lazăr Lădariu: Domnule președinte de ședință, domnule vicepreședinte,
doamnelor și domnilor consilieri, intervenția mea va fi foarte scurtă și
probabil fără prea multă importanță. Doream la punctul 8 din ordinea de zi să
fac o observație, observație pe care am făcut-o de altfel și în cadrul
comisiei. Să fie specificat acolo o formulare, sintagma soluție definitivă,
pentru că, după cum ați observat, noi astăzi am revenit pe poziția inițială, la
votul pe care noi practic odată l-am mai dat. Deci, ne-am rotit cumva în jurul
cozii. Da, viața este complexă și ea nu stă undeva anchilozată într-un anumit
punct. Dar dacă privim ordinea de zi de astăzi avem, din 11 puncte, 5 privind
modificarea unor hotărâri, unor statute, unor anexe și așa mai departe. Aș
propune ca de acum înainte în comisii și aici, în ședința în plen, să cântărim
foarte, foarte bine lucrurile și să votăm numai acolo unde considerăm că
lucrurile sunt foarte, foarte clare. Pentru că altfel va trebui să revenim
mereu, pe parcurs, iată jumătate aproape din punctele de pe ordinea de zi
prevăd modificări. Încetul cu încetul vom ajunge să avem o ordine de zi cu
modificări la modificări. Vă mulțumesc!
Dl.
vicepreședinte Frătean: Este și nu este! Și eu vă mulțumesc pentru intervenție,
îmi dă ocazia să fac câteva clarificări. Mă bucur că acel proiect de hotărâre
s-a amânat și că s-a făcut o comisie care a clarificat lucrurile și nu mai avem
dubii. În al doilea rând, toate celelalte care presupun modificări, practic
sunt lucruri supuse unui proces firesc, care anual trebuie puse la punct. Deci
eu văd aceste modificări în sensul bun al cuvântului, nu cel rău, pentru că ar
fi absurd să ne blocăm într-o organigramă când viața evoluează, ar fi absurd să
ne blocăm într-o taxă când viața iar a evoluat, deci eu le văd în sens pozitiv.
Oricum, eu vă mulțumesc pentru intervenție!
Dl.
consilier Radu Mircea: Domnilor vicepreședinți, stimați colegi! Ceea ce colegul
Ban a ridicat, voiam și eu să ridic problema asta și aș avea o rugăminte,
referitor la acest concurs, Cea mai bine gospodărită comună din județul
Mureș, să amânăm totuși termenul de prezentare în Consiliul Județean până în
ședința din noiembrie. Solicit acest lucru pentru că totuși, timpul este foarte
scurt, în luna octombrie în comune sunt foarte multe activități, e campania de
toamnă, pur și simplu aș vrea și eu să particip la toate acestea și timpul
nu-mi va permite să particip la aceste constatări din localități. Să amânăm,
dacă sunteți de acord, până la sfârșitul lunii noiembrie și să începem de prin
15 octombrie, ca acest concurs să se deruleze, fiindcă va avea, în anii
viitori, un succes mai mare și e pentru binele județului. Vă mulțumesc!
Dl.
vicepreședinte Frătean: Și eu vă mulțumesc! Dacă sunteți de acord cu propunerea
domnului consilier, să dăm premiul de Crăciun cum ar veni, și eu mă așteptam,
sincer, să intre mai multe comune în competiție. Sunt și eu surprins de această
chestiune, câtă vreme premiul este de 2 miliarde, ori eu știu ce bătălie este
la rectificarea bugetului pentru 200 de milioane. Poate în octombrie vom face o
informare vis-à-vis de stadiul acestui concurs, nu neapărat să luăm o
hotărâre de adjudecare.
Dl.
consilier Giurgea: Mulțumesc, domnule vicepreședinte! Vreau să spun, stimați
colegi, și vreau să fac nu o declarație politică ci o declarație a unui ales al
județului, cum și Dvs. sunteți. Mi-a fost dat să intru în posesia unui raport
de evaluare a activității primarului de pe raza comunei Miheșu de Cîmpie, Turc
parcă îl cheamă. Vreau să vă spun că nu pot să cred că ce a scris comisia
respectivă, raport care a fost aprobat de plenul Consiliului local, poate să
fie adevărat.
Domniile
lor spun că au făcut plângeri peste tot și nimeni nu prea a vrut să-i asculte,
inclusiv au avut blocaj de a ajunge să discute tête-à-tête
cu prefectul prin persoana domnului Iacob care le-a îngrădit dreptul de a vorbi
cu domnul prefect de câte ori a putut. Dar, revin, ceea ce scrie în acel raport
și repet, aprobat de plenul Consiliului local, e ceva care nu se poate întâmpla
nici în Noua Guinee sau nu știu în ce alt stat. Cred că este bine ca organele
de control, Curtea de Conturi, am înțeles că au depus dosarul și la poliție, ca
Serviciul investigații fraude, au depus și la prefectură, au depus și în alte
locuri, la Ministerul Administrației și Internelor. Sigur, noi nu avem
competențe din câte știu, Consiliul Județean, dar am, vrut să fac această
dezvăluire publică în plenul Consiliul Județean și organele abilitate ale
statului, mai ales că sunt sesizate prin acest raport în scris, înaintat în
data de 5 septembrie, chiar le rog să-și facă datoria. Închei prin a spune un
lucru, și îmi asum aceste fraze, dacă ceea ce este scris în raport și repet,
este votat de Consiliul local, este adevărat, acel primar are o mare problemă,
nu administrativă, ci o mare problemă de ordin medical. Vă mulțumesc!
Dl.
vicepreședinte Frătean: Dovadă că realitatea bate ficțiunea. Stimați colegi, vă
mulțumesc, vă urez o zi dintre cele mai plăcute!
1
octombrie 2007
Întocmit:
Monica Mihaela Pop
VICEPREȘEDINTE SECRETAR
Alexandru P.
Frătean Ioan Togănel
Văzut: Delia Belean