ROMÂNIA                     

     JUDEȚUL MUREȘ

 CONSILIUL JUDEȚEAN

Nr.9892/10.VII.2008

       Dosar IV. C/1

                       

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței de constituire a Consiliului Județean Mureș

din data de 20 iunie 2008

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe a Consiliului Județean.                             Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 187 din 20 iunie 2008.

 Din 34 de consilieri au fost prezenți 28, absenți fiind domnii: Benedek Imre, Alexandru Petru Frătean, Lădariu Lazăr, Moldovan Teofil, Pop Ioan, Ferenț Tiberiu Nicolae, Boloș Vașile Grigore.

Lucrările ședinței sunt deschise de doamna prefect Felicia Pop.

Doamna prefect Felicia Pop: Doamnă președintă a Tribunalului Județean Mureș, doamnă președintă a Consiliului Județean, domnilor consilieri, stimați invitați. După cum știm, în conformitate cu prevederile Legii 215/2001 privind administrația publică locală modificată prin Ordonanța de Urgență nr. 66/2008, președintele Consiliului Județean urmează să depună, în fața președintelui Tribunalului Mureș și a prefectului Județului Mureș, în ședință publică, jurământul prevăzut de lege. Așa cum ați luat la cunoștință, alegerea președintelui Consiliului Județean a fost validată prin încheierea civilă nr.27 din 17 iunie 2008. Urmează ca doamna președintă a Tribunalului Județean Mureș să dea citire hotărârii judecătorești de validare. Vă rog, doamna președintă.

Doamna președintă Deaconescu Sonia: Mulțumesc, am să citesc dispozitivul încheierii civile nr. 27/c a Tribunalului Mureș pronunțată în ședința Camerei de Consiliu din 17 iunie 2008. „Pentru motivele de fapt și de drept  avute în vedere la deliberare, instanța dispune: validează  mandatul de președinte al Consiliului Județean Mureș a doamnei Lokodi Edita Emöke, candidat al Uniunii Democrate Maghiare din România. Dispune comunicarea prezentei încheieri Instituției Prefectului Județului Mureș cu drept de recurs în 2 zile de la aducerea la cunoștință publică a prezentei hotărâri, conform prevederilor art. 89 alin. 4 din legea 215/2001 modificată.

Dată în camera de consiliu și pronunțată în ședința publică din 17 iunie 2008.”

 Fac mențiunea că această hotărâre a devenit definitivă și irevocabilă prin nerecurare. În consecință, doamna președintă, vă invit să depuneți jurământul.

Doamna președinte Lokodi: Subsemnata Lokodi Edita Emöke, președintele Consiliului Județean Mureș, în conformitate cu prevederile articolului 89, alin. 6 din legea 215/2001 privind Administrația publică locală, depun următorul jurământ: Jur să respect Constituția și legile Țării și să fac cu bună credință tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!

Doamna președintă Lokodi: Chiar dacă știe omul de o vreme că a învins, tot l-a cuprins emoția, așa că, iertați-mă.

Doamnelor, domnilor consilieri, directori ale instituțiilor deconcentrate, dragi colegi ai mei și toți invitații care ați venit precum și reprezentanții mass-mediei, începem o perioadă nouă, de 4 ani, alături de primarii care și ei în această campanie au învins și au reușit să fie validați și să continue munca în administrație, mersi domnilor primari care sunteți acum, aici, alături de mine pentru că noi timp de 4 ani am fost o echipă și doresc să continuăm așa munca de parcă nici nu ne-am oprit timp de o lună, pentru noua campanie. Felicit pe toți consilierii județeni care au fost validați și vom putea lucra împreună. Sunt convinsă că vom lucra în condiții optime și pentru continuarea acelei strategii pe care Consiliul Județean a conceput-o până în 2013, care este și face parte din strategia națională…normal susținând că orice poate să fie îmbunătățit și așteptăm ca dumneavoastră să veniți cu propuneri de îmbunătățire. Mulțumesc frumos domnului primar Florea că a venit alături de noi, acesta este un prim pas pentru normalitate, sunt convinsă și sper că uităm cei 4 ani care au fost și vom putea să mergem înainte, așa cum ați promis și dumneavoastră și eu în timpul campaniei față de locuitorii acestui oraș, față de locuitorii municipiului, sunt convinsă că va trebui să arătăm că suntem capabili amândoi să trecem peste orice mic orgoliu și să facem proiecte comune. V-am urmărit și știu că și dumneavoastră, în strategia dumneavoastră aveți în primul rând interesele locuitorilor  municipiului. Față de colegii mei care sunt aici, din instituțiile subordonate Consiliului Județean pot să spun că vom continua proiectele împreună și sper să realizăm ceea ce am început și ceea ce am visat împreună pentru că vise avem împreună, de la Bibliotecă până la Filarmonică, până la Teatrul Ariel, Aeroport, continuând cu Parcul Industrial și cu proiectele majore de nivelul întregului județ cum ar fi gestionarea deșeurilor. Mă gândesc acum tocmai la acest ultim lucru pentru că miercuri va trebui să mergem la București ca să discutăm ultimele detalii în vederea depunerii proiectului la Bruxelles și cred că aici, forțe comune, va trebui să ne prezentăm și să avem o finalizare a Master-Planului, a proiectului, întâi septembrie e foarte aproape. Eu vă mulțumesc pentru încrederea pe care mi-ați acordat-o, sunt convinsă că mulți dintre dumneavoastră ați fost alături de mine, de data aceasta de ce să nu fiu egoistă și să spun, alături de mine și m-ați ajutat să ies învingătoare dar eu am dovedit în cei 4 ani…n-am fost niciodată o persoană care singur crede că poate să realizeze problemele majore, această încărcătură imensă cu care se zbate județul Mureș. Am nevoie de fiecare dintre dumneavoastră care sunteți în această sală. Vroiam să spun fiecare dintre voi, gândindu-mă la colegii mei din instituție, da, am nevoie de fiecare pentru că numai așa putem să realizăm proiectele noastre și țelul meu este de a putea după 4 ani să finalizăm ceea ce ne-am propus. Mulțumesc frumos domnului senator Frunda că este alături de mine, este o deosebită onoare să fiți aici, mulțumesc frumos UDMR-ului pentru sprijinul pe care mi l-a acordat în campanie și mulțumesc pentru munca depusă pentru că a fost și acolo o muncă a unei echipe imense, vizitând și mergând prin 106 localități, stând de vorbă cu mii de oameni, a fost poate o muncă care va legitima și ceea ce vom face în următorii 4 ani pentru că la fața locului am strâns informațiile în mod direct și prin asta și primarii din acele localități au susținerea colectivului cu care au lucrat. Ca și proiecte pe viitor, aș dori să mai vizitez celelalte localități unde nu am ajuns încă în timpul campaniei, să lucrăm cu cetățenii de acolo în mod deschis, cu administrațiile locale noi alese și cu primarii și să lucrăm împreună pe strategia cea mai urgentă și după aceea pe cea de lungă durată, aș dori ca balcoanele să fie de acum înainte pline de public si să invităm publicul raportat de acele proiecte pe care le dezbatem să ne asiste târgumureșenii și oamenii din județul Mureș cum lucrează Consiliul Județean și aș dori să deschid și mai tare posibilitățile, informațiile către populație și sper că o să am sprijin din partea dumneavoastră domnilor consilieri. Și cu asta închei invitându-vă să ciocnim un pahar de șampanie dar, înainte să ieșim, aș ruga consilierii prezenți de la toate partidele PNL, PSD, PDL, ca după ce vom ciocni un pahar de șampanie să ne întoarcem în această sală de ședință și să încercăm foarte rapid constituirea Consiliului Județean. Legea prevede ca după depunerea jurământului președintele convoacă ședința de constituire. Luați act că am convocat în mod public această ședință pentru că sala este plină de public, voi semna și dispozitivul și o să-i cer domnului secretar să-mi aducă dispoziția de convocare și de la ora 1, dacă considerați și dumneavoastră că putem face acest lucru, să aibă loc prima ședință de constituire și poate chiar cu succes a Consiliului Județean . Vă rog să nu plecați, vă rog să rămâneți ca să putem să facem acest pas.

Doamna președinte Lokodi: Vă rog să mai așteptați un minut, să adresez câteva cuvinte și în limba maghiară drept respect față de cetățenii acestui județ.

Și acum vă invit pe toți să ciocnim un pahar de șampanie, nu știu cât e ceasul, cred că vom avea timp să ne reîntoarcem, bine?

 

Doamna președinte Lokodi: Dați-mi voie, atunci, doamnelor și domnilor, să începem ședința de constituire a Consiliului Județean Mureș, vă întreb domnilor consilieri, dacă ați semnat cu toții acest convocator și dacă ați primit și invitația de convocare pentru ședința de astăzi? Da, suntem prezenți 28 așa că suntem statutari și putem să începem, avem cvorumul necesar pentru constituirea Consiliului Județean. Vă mulțumesc frumos pentru că ați rămas, vă mulțumesc frumos că sunteți aici ca să începem lucrările de constituire. Înainte de a intra în lucrările ședinței de astăzi, vă rog să să-mi permiteți încă odată să vă felicit pe toți consilierii declarați aleși la scrutinul din 1 iunie 2008. De asemenea, vă rog să-mi permiteți să salut prezența invitaților noștri, reprezentanții instituțiilor subordonate precum și reprezentanții mass-mediei și a colegilor din cadrul aparatului propriu. În conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 35 din 2002 pentru aprobarea Regulamentului cadru de organizare și funcționare a consiliilor locale, ale articolului 89 indice1  din Legea 215/2001 privind administrația publică, cu modificările și completările ulterioare, conform Dispoziției președintelui Consiliului Județean pe care am semnat-o acum o oră prin care ați fost convocați la Consiliul Județean în ședință de constituire azi, 20 iunie 2008, scopul acestei ședințe, așa cum prevede legislația în materie este aceea de a se constitui Consiliul Județean, ceea ce presupune validarea mandatelor consilierilor aleși, depunerea jurământului, alegerea vicepreședinților Consiliului Județean precum și a comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate. Conform articolului 88 din Legea nr. 215 privind administrația publică locală cu modificările și completările ulterioare…doamna prefect, bine ați venit, haideți lângă mine până ce se constituie Consiliul Județean, precum și conform Ordinului 130 din 2008 a Instituției Prefectului Județului Mureș, în raport cu populația județului nostru, Consiliul Județean se compune din 34 de consilieri care se completează cu președintele Consiliului Județean ales prin vot uninominal și care am depus mai înainte jurământul. Deci, la alegerile din 1 iulie 2008 au fost aleși 34 de consilieri județeni, configurația politică este UDMR, PNL, PDL, PSD. Potrivit legii, fiecare partid va trebui să-și desemneze un lider de grup, liderul grupului va face propunerile din partea formațiunii politice și vă rugăm în acest sens, dacă nu s-a întâmplat până acum, să vă înțelegeți cine va fi liderul de grup și pentru lucrările ședinței din această zi. Acum, la ședința noastră, cum v-am spus mai înainte și doamna prefect n-a fost prezentă, suntem prezenți 28 de consilieri astfel că sunt îndeplinite condițiile legale pentru cele 2/3 din totalul celor 34 de consilieri aleși la data de 1 iunie 2008 pentru a se constitui Consiliul Județean. Deși există vot electronic, astăzi nu ați primit dotarea din partea Consiliul Județean pentru că mai mult de 2/3 dintre consilieri sunt consilieri noi și credem că prima dată trebuie să vă obișnuiți să vă familiarizați cu modul de folosire a sistemului de vot așa că astăzi vom vota pe practicile obișnuite și de aceea vă rog să fiți de acord cu această procedură. Unde este nevoie de vot secret vom folosi buletine de vot, unde nu, vom folosi modalitatea de votare cu ridicarea mâinii. Acest lucru trebuie să-l acceptați dumneavoastră, deci vă consult acum, cine este de acord ca procedura de vot să se facă pe procedură obișnuita? Rog secretariatul să se uite pentru că eu nu voi putea să și vorbesc și să…da, acum cer proba contrară,  cine este împotrivă?

 

Procedura de vot a fost votată în unanimitate.

 

Doamna președinte Lokodi: Nimeni, deci cu unanimitate am votat că folosim procedura obișnuită. V-aș ruga frumos să trecem acum la următorul punct și anume la aprobarea ordinii de zi pe care v-o prezint acum.

 Primul punct de pe ordinea de zi este alegerea comisiei de validare ca să se valideze mandatele consilierilor județeni, actele sunt pregătite de către Secretariatul Consiliului Județean, toate documentele le punem la dispoziția Comisiei de validare. După ce Comisia de validare se va retrage, va verifica actele și va încheia procesul-verbal cu privire la validarea mandatelor acelor consilieri care prin listele semnate de către formațiunile de partid au propus mandatul dumneavoastră, se va reveni în sală și se va citi procesul-verbal după care vom trece la validarea…votul de validare al mandatelor consilierilor aleși. După validare urmează depunerea jurământului de către fiecare dintre dumneavoastră. Dumneavoastră, în ordine alfabetică, veți fi invitați să depuneți jurământul după ce domnul secretar va citi textul jurământului și condițiile legale. După depunerea jurământului și constituirea Consiliului Județean vom trece la alegerea vicepreședinților, la momentul respectiv o să vă prezint cum vom proceda și cu alegerea pentru că dacă dumneavoastră veți fi de acord vom alege pe un singur buletin de vot două persoane, ca să alegem 2 vicepreședinți, dacă nu, cred că putem și separat pe fiecare să votăm dar vom decide în momentul respectiv. După aceea va trebui să votăm componența comisiilor de specialitate și aici sunt mai multe variante: va trebui să decidem prima dată la componență și la numărul comisiilor de specialitate iar după aceea, dacă doriți dumneavoastră, veți rămâne și în continuare, comisiile după terminarea ședinței se vor retrage pentru a alege președinții, secretarii, dacă nu, se va lăsa pe o altă dată. Acum cred că putem să trecem la alegerea Comisiei de validare. Domnule secretar, aveți ceva să-mi spuneți? Bine, dar v-ați ridicat și am crezut că am scăpat ceva. Deci domnilor, legea…legea prevede modul în care se alege Comisia de validare și proporția prezenței în Comisia de validare în raport de datele scrutinului obținute în cazul alegerilor. Deci conform Ordonanței 35 cu modificările și completările ulterioare precum și a Legii 215 privind administrația publică locală așa cum s-a modificat și completat ulterior, se va alege o comisie de validare, comisie care va lucra pe întreaga durată a mandatului, deci pe timp de 4 ani. Această comisie realizează operațiunile legate de numărarea voturilor în cazul exercitării votului secret prin buletine de vot iar acum, la prima ședință, exercită validarea mandatului consilierilor aleși. Și vă supun la vot, dacă sunteți de acord, această Comisie de validare, în afară de ce trebuie să facă astăzi, pe viitor, pe toată durata mandatului de 4 ani, să exercite această obligație de numărare a voturilor în cazul votării prin buletine de vot. Cine este pentru, tot așa, prin ridicarea mâinii?

 

Exercitarea mandatului pe 4 ani a comisiei de validare a  fost aprobată  cu unanimitate de voturi.

 

Doamna președinte Lokodi: Toată lumea? Vă mulțumesc. Deci această comisie conform legii trebuie să fie formată din trei sau din 5 consilieri dar la noi, având în vedere că avem 34 de consilieri, propunem ca numărul membrilor comisiei de validare că fie format din 5 membri. Cine este ca această comisie să fie formată din 5 membri?

 

Comisia de validare formată din 5 membri a fost aprobată cu unanimitate de voturi.

 

1.     Proiect de hotărâre privind alegerea comisiei de validare

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, acum vă consult și rog liderii grupurilor de consilieri să se facă propunerile. Conform legii, pentru un membru ne trebuie 6,8 mandate de consilieri și calculând cu acest procent UDMR-ul va avea 2 reprezentanți în Comisia de validare, PNL-ul unul, PDL-ul unul și PSD-ul unul. V-aș ruga frumos, dacă nu v-ați consultat până acum să vă consultați, în calitate de lider al fracțiunii UDMR, din partea UDMR-ului în comisia de validare am decis să facă parte și rog secretariatul să noteze, doamna Magyarosi Erzsébet și domnul Erős Csaba, din partea PNL-ului, da domnul Mora?

Domnul consilier Mora: Doamna președintă, noi îl propunem pe Horațiu Moldovan și având în vedere că nu se pot vota oameni în lipsă și având în vedere că grupul PSD nu are astăzi reprezentanți aici, au decis să nu participe la această ședință de constituire, mai propun încă o persoană, pe Ionela Ciotlăuș. Deci practic două propuneri, Horațiu Moldovan și Ionela Ciotlăuș.

Doamna președinte Lokodi: Am înțeles, PDL-ul. Să spuneți în microfon ca să rămână înregistrat.

Domnul consilier Poruțiu: Domnul Vasile Filimon.

Doamna președinte Lokodi: Domnul Vasile Filimon. Și PSD-ul nefiind aici, atunci rămân aceste propuneri. Deci s-a notat? Domnul Togănel, s-a notat? Acum supun la vot separat, pentru fiecare fracțiune politică. Cine este ca pentru…în reprezentarea UDMR-ului, din comisia de validare să facă parte doamna Magyarosi Elisabeta?

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, cine este împotrivă? Dar eu văd de aici că toată lumea a votat. Tot din partea UDMR-ului, din comisia de validare să facă parte domnul Erős Csaba?

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, împotrivă? Cine este ca din partea PNL-ului să facă parte Ciotlăuș Ionela? Am uitat să spun că…aici este că cel care este propus nu votează? Nu? La validare, da. Bine. Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Horațiu Moldovan, cine este pentru? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Din partea PDL-ului, Domnul Filimon cine este pentru? Este cineva împotivă? Unanimitate.

 Nu, deci acum fiind constituită comisia de validare o să rog membrii comisiei de validare ca împreună cu colegii noștri de la secretariat să se retragă, domnilor consilieri iarăși avem câteva minute la dispoziție să mai discutăm și să se treacă la validarea mandatelor consilierilor județeni.

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor, domnilor consilieri vă rog să intrați în sală, vă rog să ne ocupăm locurile, Comisia de validare și-a terminat lucrările, v-aș ruga frumos să vă așezați. Deci Comisia de validare s-a retras pentru validarea mandatelor, prima dată o rog pe doamna Magyarosi să citească procesul-verbal prin care cei 5 au ales președintele și secretarul Comisiei de validare.

Doamna consilier Magyarosi dă citire procesului-verbal.

„Proces-verbal încheiat astăzi, 20 iunie 2008. Comisia de validare, aleasă astăzi prin hotărârea Consiliului Județean Mureș din 20 iunie 2008 întrunită în prima ședință a procedat la alegerea președintelui și a secretarului acestei comisii pe durata mandatului Consiliului Județean Mureș, după acum urmează: președinte: Magyarosi Erzsébet, secretar Moldovan Horațiu Remus.”

 

 

2.     Proiect de hotărâre privind validarea și invalidarea mandatelor de consilieri județeni

 

Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc frumos, după acesta v-aș ruga frumos să prezentați procesul-verbal încheiat pentru punctul doi de pe ordinea de zi, conform articolului 31, alin 5 din legea 215/2001 privind validarea și invalidarea mandatelor consilierilor județeni pentru care partidele au depus listele cu numele consilierilor propuși în urma scrutinului din alegeri, în ordinea înscrierii alfabetului.

 

 Doamna consilier Magyarosi dă citire procesului-verbal.

         „Astăzi, 20 iunie 2008, comisia de validare aleasă de Consiliul Județean Mureș în ședința de constituire din data de 20 iunie 2008 a examinat, în conformitate cu prevederile art.6 alin 1 din  Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a consiliilor locale, aprobat prin  O.G. nr. 35/2002,  cu modificările și completările ulterioare, legalitatea alegerii consilierilor județeni.

        În urma examinării dosarelor BEJ privind alegerile din 1 iunie 2008 și a cererilor de renunțare depuse de unii consilieri declarați aleși, Comisia propune, conform tabelului anexat, următoarele:

       Validarea unui număr de 31 mandate ale consilierilor declarați aleși;

      Invalidarea unui număr de 1  mandat în cazul consilierilor care nu îndeplinesc condițiile de eligibilitate, Chisu Iov Ionel.
     Validarea unui număr de 3 mandate ale supleanților. Drept care, am încheiat prezentul proces-verbal.”

Doamna consilier Magyarosi dă citire tabelului nominal cu consilierii județeni declarați aleși propuși pentru validare.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, acum o să vă rog să-mi dați acest tabel nominal, deci domnilor consilieri, Comisia de validare împreună cu specialiștii din aparatul propriu, citind legea și analizând legea, au fost de părere că validarea mandatelor consilierilor care astăzi lipsesc, din motive de sănătate, din motive întemeiate, poate fi făcută pentru că, cu ocazia validării, verificăm îndeplinirea condițiilor de legalitate cu privire la corectitudinea alegerilor astfel că cei care astăzi lipsesc pot fi validați. Jurământul se va depune de cei prezenți urmând ca, ulterior, cei care au lipsit astăzi să depună jurământul, până atunci neputând exercita mandatul de consilier județean. Legea spune clar, comisia de validare va propune…examinează legalitatea alegerii fiecărui consilier județean și propune consiliului validarea sau invalidarea mandatului. Comisia de validare va propune invalidarea alegerii acelui consilier județean numai în cazul în care se constată încălcarea condițiilor de eligibilitate sau dacă alegerea consilierului județean s-a făcut prin fraudă electorală, constatată în condițiile legii pentru alegerea autorităților administrației publice locale. Deci, mai țineți minte cei care sunteți consilieri mai înainte, acum 4 ani am avut, de asemenea, la constituire câțiva colegi care au lipsit și atunci se punea problema dacă putem sau nu valida pe acei colegi. Acum legea este clară, spune că se validează urmând ca jurământul să se depună ulterior. Deci prima dată eu supun la vot procesul-verbal prezentat de Comisia de validare cu privire la validarea unui număr de 31 de mandate ale consilierilor declarați aleși, invalidarea unui număr de 1 mandat în cazul consilierului domnul Chișu Iov Ionel și validarea unui număr de trei mandate pentru membrii supleanți. Dacă sunteți de acord cu cele constatate în procesul-verbal de validare. Da? Atunci un minut, iertați-mă, procedural.

Domnul consilier Giurgea: Ce se întâmplă dacă, de exemplu, un coleg care astăzi nu este aici, în sală acum, vine, nu știu, supărat că nu mai ocupă o anumită funcție, spune, domnule eu nu mai vreau să fiu consilier și este validat astăzi.

Doamna președinte Lokodi: La ședința următoare, acești colegi care nu au depus jurământul vor trebui să depună jurământul. Dacă între timp cineva se răzgândește, oricine și depune renunțarea la funcție, comisia de validare va lua act și următorul intră de pe listă.

Domnul consilier Giurgea: Într-o altă ședință.

Doamna președinte Lokodi: Deci la ședința la care se constată că cineva se retrage. Procedura este aceeași. Deci supun la vot validarea conform procesului-verbal a numărului de consilieri validați de către Comisia de validare. Cine este pentru? Împotrivă? Cine se abține? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Acum trecem la validarea nominală și după aceea încă odată, fiecare depune jurământul.

Sunt supuse votului pentru validare, pe rând, în ordine alfabetică, mandatele tuturor consilierilor județeni aleși și a supleanților. Validarea s-a făcut pentru fiecare, cu unanimitate de voturi.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, trecem mai departe, întrucât au fost validați toți consilierii declarați aleși, se supune la vot aprobarea proiectului de hotărâre. Prima dată proiectul de hotărâre, de validare a mandatelor consilierilor. Jurist, jurist dar mă bruiați. Prima dată urmează să votăm hotărârea cu privire la validarea mandatelor consilierilor de pe listă, invalidarea mandatelor, unul singur este invalidat, domnul Chișu… și se validează mandatele consilierilor supleanți. Acest proiect de hotărâre, pentru că este doar așa, în forma aceasta, supun la vot acum. Cine este pentru articolul 1, validarea mandatelor consilierilor declarați aleși?

Articolul 1 se aprobă cu unanimitate de voturi.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Împotrivă? Se abține cineva? Cine este pentru invalidarea mandatului domnului Chișu Iov Ionel?

Articolul 2 se aprobă cu unanimitate de voturi.

 

Doamna președinte Lokodi: Dacă se abține cineva? Este împotrivă? Pentru validarea celor 3 supleanți din listă, cine este pentru?

Articolul 3 se aprobă cu unanimitate de voturi.

 

Doamna președinte Lokodi: Dacă se abține cineva? Împotrivă? Vă mulțumesc, hotărârea în întregime se mai votează odată.

Hotărârea în întregime se aprobă cu unanimitate de voturi.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, împotrivă? Abțineri? Vă mulțumesc. Am trecut de faza aceasta mai grea, urmează punctul trei de pe ordinea de zi.

 

 

3.     Proiect de hotărâre privind constituirea Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează punctul trei de pe ordinea de zi cu privire la depunerea jurământului. Rog pe domnul Togănel să dea citire jurământului. Domnilor consilieri, un pic de procedură, domnul Togănel va da citire jurământului, după care consilierul care aude numele va veni aici, va rosti cuvântul jur cu mâna pe Biblie. Prima Biblie este ortodoxă cu constituția deasupra, urmează Biblia catolică și Biblia reformată. Îmi cer iertare de la unitarieni dar cred că reformații și unitarienii au aceeași biblie, dacă nu spuneți acum. Puneți mâna pe Biblia pe care o alegeți și rostiți cuvântul jur și după care semnați jurământul.

Domnul secretar Togănel: În conformitate cu prevederile art. 32 din Legea 215/2001 privind administrația publică locală, dau citire jurământului consilierilor județeni.

 

„Jur să respect Constituția și legile Țării și să fac cu bună credință tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!”

După citirea jurământului, dl. secretar Ioan Togănel citește numele consilierilor județeni validați, în ordine alfabetică, care au rostit cuvântul „jur” și au semnat jurământul, conform procedurii prezentate de doamna  președinte Lokodi Edita Emőke.

 

Doamna președinte Lokodi: Întrucât fiecare dintre dumneavoastră ați depus jurământul, dați-mi voie în continuare să trecem la votarea proiectului de hotărâre privind constituirea Consiliului Județean. Proiectul de hotărâre are un singur articol, se declară legal constituit Consiliul Județean Mureș, cine este pentru?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu unanimitate de voturi.

 

 

4.     Proiect de hotărâre privind alegerea celor doi vicepreședinți ai Consiliului Județean Mureș.

 

Doamna președinte Lokodi:  Vă mulțumesc frumos.  Urmează punctul 4 de pe ordinea de zi și anume alegerea celor doi vicepreședinți ai Consiliului Județean Mureș. În conformitate cu prevederile art. 101 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală cu modificările și completările ulterioare, Consiliul Județean legal constituit alege dintre membrii săi, prin vot secret al majorității consilierilor în funcție, pe durata exercitării mandatului, doi vicepreședinți. Propunerile de candidați  pentru alegerea vicepreședinților se fac de către partidele politice, reprezentate în consiliu sau de oricare dintre consilieri. Așa cum am aprobat, alegerea vicepreședinților se face prin buletin de vot. Candidaturile pentru funcțiile de vicepreședinte vor fi înscrise pe buletinele de vot, în ordinea în care veți propune dumneavoastră, după ce în prealabil, vom consulta fiecare persoană care va fi propusă, dacă acceptă candidatura. Rog reprezentanții grupărilor politice sau pe oricare dintre dumneavoastră să faceți propuneri pentru funcțiile de vicepreședinți.

Domnul consilier Balogh: Fracțiunea UDMR propune pentru funcția de vicepreședinte pe domnul consilier Szabo Árpád.

Da, este acceptată propunerea.

Domnul consilier Mora Akos: Doamna președintă, stimați colegi, grupul de consilieri județeni liberali îl propune pe Dobre Minodor Ciprian pentru funcția de vicepreședinte și vreau să fac și o mențiune, având în vedere rezultatele deosebite pe care le-a făcut domnul Dobre Ciprian la 1 iunie 2008, i-au lipsit 1,8 procente, cred că suntem total îndreptățiți să facem această propunere, vă mulțumesc.

Da, este acceptată propunerea.

Doamna președinte Lokodi: Consult pe ceilalți, din partea PDL-ului, dacă se face propunere.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, onorați colegi, noi nu vom propune pentru postul de vicepreședinte și nu pentru că nu am fi îndreptățiți sau nu am avea pe cine, dar pentru că așa considerăm noi, că în acest Consiliu Județean există o majoritate creată, știm, a cărei voință, cum dorește, să voteze vicepreședinții, considerăm oportun să nu ne punem candidat pentru vicepreședinte.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, sunteți niște coechipieri de seamă. Vă mulțumim. Vă mai consult totuși, pe fiecare, dacă cineva mai dorește să facă vreo propunere? Dacă nu, rog secretariatul să pregătească buletinele de vot și vă dăm o mică pauză de 5 minute. Nu râdeți, că asta înseamnă foarte mult pentru viitorii 4 ani. Cred că secretariatul în 5 minute reușește să pregătească, da?

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, vă rog frumos să luați loc, rog membrii Comisiei de validare să vină și să numere buletinele de vot, 28 de buletine de vot sunt, da. Domnilor, procedura de vot. Așa arată buletinul de vot, numele, formațiunea politică și o casetă liberă. Opțiunea de vot se scrie cu da. Deci dacă doriți ambele persoane propuse, scrieți da, da, dacă nu scrieți un singur da în dreptul persoanei pe care vreți s-o votați și lăsați liber, gol, ultima casetă dacă nu doriți pe cineva. Poftim? Legea prevede da…domnul Togănel? Atunci să fie o procedură nu mixtă. Sau lăsăm fiecare netras sau dacă nu dorim pe cineva tragem peste numele lui. Domnul Togănel, nu mixtă,  nu, da și tragem. Deci, supun la vot procedura, în sensul în care dacă vrem să validăm pe cele două persoane rămâne așa, dacă sunteți împotrivă trageți peste și se numără voturile în raport de această procedură.

Domnul secretar Togănel: Votul contra este anularea cu o linie orizontală a numelui candidatului.

Doamna președinte Lokodi: Cine este pentru această procedură? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor, am pregătit și cabină de vot, noi ne-am pregătit să respectăm legea așa cum scrie, intrați în cabina de vot dacă doriți să exercitați dreptul, dacă nu, puteți să băgați direct în urnă buletinul de vot. Vă rog să citiți lista. Domnilor consilieri, eu cred că suntem oameni maturi. Și în Senat, dacă dorește cineva să fie absolut vizibil, arată și bilele. Este dreptul dumneavoastră să intrați în cabina de vot sau să nu intrați în cabina de vot, nu este obligatoriu, nu vă supărați. Obligatoriu nu este. Eu pot să-mi dau votul și arătând buletinul de vot, este secret pe persoană.

Doamna președinte a Comisiei de validare invită consilierii, pe rând, să primească buletinul de vot și să-și exprime votul pentru alegerea celor doi vicepreședinți ai Consiliului Județean Mureș.

Comisia de validare retrage pentru numărarea voturilor și încheierea procesului-verbal cu alegerea vicepreședinților.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-aș ruga frumos, s-a întors Comisia de validare să ne prezinte rezultatul votului.

Doamna consilier Magyarosi: Mulțumesc doamna președintă. Proces-verbal încheiat astăzi, 20 iunie 2008, cu ocazia numărării voturilor pentru alegerea vicepreședinților Consiliului Județean. Ca urmare numărării voturilor pentru alegerea vicepreședinților Consiliului Județean, comisia de validare a constatat următoarele: Szabo Árpád, nr. voturi „pentru” 23, nr. voturi împotrivă 5; Dobre Minodor Ciprian nr. voturi „pentru” 23, nr. voturi împotrivă 5. deci ambii sunt la egalitate de voturi, felicitări! Având în vedere  numărul de voturi favorabile comisia declară aleși în funcția de vicepreședinți pe domnii Szabo Árpád și Dobre Minodor Ciprian.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-aș ruga frumos să luăm loc pentru că trebuie să votăm hotărârea. Urmează să votăm proiectul de hotărâre cu privire la alegerea vicepreședinților Consiliului Județean Mureș. Are un singur articol. Se alege în funcția de vicepreședinte al Consiliului Județean Mureș domnii consilieri Szabo Árpád și Ciprian Minodor Dobre. Cine este pentru?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu unanimitate de voturi.

 

 

5. Proiect de hotărâre privind alegerea comisiilor de specialitate.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și cu asta trecem la punctul 5 de pe ordinea de zi, cu privire la alegerea comisiilor de specialitate pe diferite domenii de activitate. Conform O.G. 35/2002 și a articolului 54 din Legea 215/2001, Consiliul Județean își organizează din rândul membrilor săi, pe durata mandatului, comisiile de specialitate pe diferite domenii de activitate, ale căror atribuții se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean. Pot fi membri ai comisiilor de specialitate doar consilierii. Domeniile de activitate care se pot organiza comisii de specialitate, denumirea acestora și numărul de membri se aprobă în funcție de specificul activității județului, a configurației politice a Consiliului Județean rezultate în urma alegerilor, prin votul majorității consilierilor prezenți la ședință, ținându-se cont de prevederea legală potrivit căreia numărul membrilor comisiei să fie impar. În urma consultării, aparatul propriu al Consiliului Județean, păstrând și practica de până acum, propune 6 comisii așa cum am lucrat până acum. Aceste comisii sunt următoarele: comisia economico-financiară, comisia de amenajare a teritoriului și urbanism, comisia de servicii publice, comisia social-culturală, comisia juridică ordine publică și integrare europeană, comisia de agricultură. Supun la vot și vă întreb dacă cineva are ceva observații împotriva acestei propuneri, pentru că dacă nu supun la vot constituirea a șase comisii cu aceste denumiri. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Urmează să votăm numărul membrilor care fac parte din comisiile de specialitate. Știți foarte bine cei care ați fost consilieri, întotdeauna  sunt probleme la comisia economică. Ca să previn orice discuție în contradictoriu, eu vă fac, împreună cu aparatul propriu, o propunere și anume: Comisia  economico-financiară să fie formată din 9 membri, Comisia de amenajare a teritoriului din 5 membri, Comisia de servicii din 5 membri, Comisia social-culturală din 5 membri, Comisia de agricultură din 5 membri, Comisia juridică 3 membri. Din comisii nu fac parte vicepreședinții și președintele, deci din cei 34 plus 1 fac 35, 3 se scad, rămân 32 de consilieri și 32 de consilieri, respectând și algoritmul de la alegeri, adică în fiecare comisie se recomandă să fie un reprezentant al unui partid, am făcut această propunere. Noi știm foarte bine că la Comisia economică e bine să fie mai mult de 5 sau 7 membri pentru că atunci fiecare formațiune politică participă la lucrările de formare, constituirea a bugetului anual și, în timpul anului, de asemenea poate să urmărească derularea bugetului. De asemenea este foarte importantă Comisia de urbanism și de amenajarea teritoriului, Comisia de servicii care acum s-a lărgit de anul cesta pentru că avem și activitatea de transport și obligația comisiei va trebui să ia toate deciziile legate de serviciile de transport, social-culturală, de asemenea și sănătate intră aici, este foarte important pentru că noi avem activitatea de administrare a clădirilor în care funcționează Spitalul Județean, Comisia de agricultură, de asemenea pentru că, totuși, cea mai mare populația din județ are activitate agricolă și locuiește la țară, iar Comisia juridică, având și un aparat propriu al Consiliului Județean foarte bine pregătit din punct de vedere juridic, cred că acolo unde trebuie despre legalitate să vorbim, putem să lucrăm și cu trei consilieri, trei juriști din Comisia juridică împreună cu aparatul propriu. Acestea sunt argumentele noastre, dacă cineva dorește să facă observații sau alte propuneri? Pot să supun la vot? Cine este pentru ca aceste comisii că aibă aceste numere de membri? Vă mulțumesc. Împotrivă? Se abține cineva? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Acum urmează să stabilim principiul cum că fiecare partid trebuie să aibă un reprezentant în fiecare comisie, juridicul cade de aici, iar se ia în vedere și algoritmul obținut în alegeri. Astfel că, la Comisia economico-financiară UDMR-ul propune 4 membri, PNL-ul propune 3 membri, PDL-ul 1 și PSD-ul 1. Deci ăștia-s 9. La Comisia de amenajare a teritoriului UDMR-ul propune 2 membri, PNL-ul 1 membru, PDL-ul și PSD-ul câte un membru. La Comisia de servicii, UDMR-ul 2 membri, restul partidelor câte un membru. La Comisia social-culturală, iarăși, UDMR-ul 2 membri, restul câte un membru, la Comisia juridică, trei persoane și la Comisia agricolă UDMR-ul 1 membru și cineva va trebui aici să intre și acesta este PDL-ul, la cine rămâne încă un membru în plus. Nu vreți? La juridic vreți? Pentru că nu iese, cu 32  să putem să…

Domnul consilier Poruțiu: Stimați colegi, mergând pe principiul enunțat de dumneavoastră, practic ar însemna ca noi în fiecare comisie să avem câte un membru iar într-o comisie să avem 2 membri. Pentru că noi suntem 7, înseamnă practic că undeva trebuie să existe al doilea membru. Dacă dumneavoastră și colegii din PNL...în special colegii din PNL nu doresc să-și pună decât un singur…nu doresc să-și pună un membru la comisia agricolă, nu mai respectă principiul pe care l-ați spus dumneavoastră, că fiecare partid să aibă membrii în toate comisiile. Acum, sigur că votul va fi suveran și rezultatele votului le cunoaștem dinainte dar, totuși, dacă pornim pe un principiu de a avea membri, fiecare partid, în toate comisiile atunci cel mult putem, din punctul nostru de vedere, al PDL-ului să vedem unde punem 2 membri.

Doamna președinte Lokodi: Da, este normal, este dreptul dumneavoastră să vedeți, numai că va trebui să respectăm 9-5-5-5…

Domnul consilier Poruțiu: Respectând algoritmul și mergând cât de cât pe un echilibru al algoritmului, în mod normal, atunci, undeva trebuie să rediscutăm Comisia economică pentru că totuși PNL-ul are 8 consilieri, noi avem 7, diferența dintre membri este de 3 la 1 ceea ce zic eu că este un pic…destul de mult. Dacă totuși mergem pe o încercare și o străduință de a respecta algoritmul.

Doamna președinte Lokodi: Deci problema este că…am înțeles, eu înțeleg…haideți să faceți o analiză, haideți să….musai să decidem astăzi pentru că am decis, 9-5-5-5-5-3. Trebuie să anunțați și noi trebuie să anunțăm membrii comisiei ca după aceea comisiile…

Domnul consilier Poruțiu: Dacă vom vota, care sigur, până la urma urmei este suveran și nu poate fi contestat de nimeni, lucrurile sunt clare, vor fi așa cum le-ați propus dumneavoastră. Repet, dacă undeva noi ca și PNL-ul trebuie să îl avem pe al…că la PSD nu e o problemă, are câte unul în fiecare comisie, e simplu, 6 membri 6 comisii. Dacă noi vom încerca undeva să punem al doilea membru, dacă excludem Comisia de buget-finanțe unde practic sunt trei de le PNL și unul de la PD-L și aici putem să facem un echilibru teoretic, 2-2 pentru că totuși scorurile sunt apropiate.

Doamna președinte Lokodi: Dar nu puteți pentru că atunci 10 membri vor fi acolo.

Domnul consilier Poruțiu: Păi nu, scoatem unul de la PNL, și rămânem 9. Mergem pe 4-2-2-1. Mie mi se pare, din punct de vedere al votului și a aceea ce înseamnă reprezentativitatea în Consiliul Județean, mi se pare cel mai echitabil. Repet, dacă nu ne vom putea înțelege vom vota și votul va fi suveran dar din acest punct de vedere, orice altă comisie am spune noi…mie mi se pare, dacă noi oricum avem 7 consilieri județeni, merge câte unul în fiecare comisie și al șaptelea trebuie să îl redistribuim undeva, păi îl redistribuim la cea mai mare comisie, mi se pare mie logic și corect. Dacă nu, sigur, votul este suveran, decizia este a Consiliului Județean și așa cum se hotărăște în Consiliul Județean așa ne supunem pentru că nu avem ce să comentăm.

Doamna președinte Lokodi:  Dar încă odată, am votat mai înainte și toată lumea a fost de acord cu numărul, deci 9-5-5-5-5-3. da? Asta-i clar, acum urmează să anunțați fiecare partid unde vreți să participați. Consultați-vă, vă dau time-out 5 minute.

Domnul consilier Poruțiu: Dacă-mi permiteți, noi am avea o propunere pentru dumneavoastră. Pentru că este și legat absolut fortuit de ceea ce înseamnă profesia fiecăruia dintre noi și partidul nostru din păcate, la agricultori duce lipsă. Noi am face propunerea în condițiile în care se hotărăște conform unui algoritm, care oricum din câte am înțeles eu, până la urmă nu va fi respectat în totalitate, noi am propune din partea PD-L-ului un membru în Comisia economică, 1 la amenajare teritoriu și urbanism, 1 la servicii publice, 2 la social-cultural și 2 la juridic.

Doamna președinte Lokodi: 1 la economic…

Domnul consilier Poruțiu: 1-1-1-2-2. Deci practic…

Doamna președinte Lokodi: 2 la cultură…dar atunci la cultură vor fi 6.

Domnul consilier Poruțiu: Nu, eu repet, păstrăm numărul de consilieri, eu mă refer doar la repartiția în cadrul comisiilor conform unui algoritm. Renunțăm la agricultură.

Doamna președinte Lokodi: Deci, 1 la economic, 1 la urbanism, agricultură…nu deloc, servicii 1…

Domnul consilier Poruțiu: 2 juridic și 2 cultură. Suntem 7.

Doamna președinte Lokodi: Da, dar asta înseamnă că PSD-ul nu poate să aibă la cultură și la …

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, păi dacă nici n-au venit. Înseamnă că poate nici nu doresc. Aceasta este propunerea din partea noastră.

Doamna președinte Lokodi: Deci 2 la cultură și 2 la juridic. Atunci sunteți 8…1 cu 2 fac 3 și cu 4 …da.

Domnul consilier Poruțiu: N-ar fi rău să fim 8.

Doamna președinte Lokodi: Bine și atunci PNL-ul nu propune pe nimeni, și atunci gata. La juridic avem doar trei locuri la juridic și dacă pune 2 locuri PDL-ul și 1 PNL-ul sunt deja trei locuri. Atunci nici PSD-ul și nici UDMR-ul n-o să aibă…

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, dacă-mi dați voie. Fiecare poate să propună câți vrea. Și la o comisie de 3 persoane poate să pună 10 persoane, fără nici un fel de problemă și asta trebuie votat. Deci nu este nici o problemă dacă la juridic au propus colegii de la PD două persoane, având în vedere că noi am anunțat o persoană PNL-ul și o persoană UDMR-ul. Se va vota și va ieși ce va ieși. Aș vrea totuși să reiau numărul propunerilor, la Comisia economică propunem 3 persoane și i-aș și nominaliza, Ciotlăuș Ionela, Cristian Chirteș și Akos Mora, la urbanism propunem o persoană, pe doamna Marcela Achim, la juridic propunem o persoană pe Marius Popa, la cultură o persoană pe Horațiu Moldovan și la servicii o persoană pe Bândea Eugen. Am vrut să se consemneze. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: 4,7, ok. Din partea UDMR-ului așa cum v-am spus, propunem la economic 4 persoane, pe domnul Gomboș Geza Csaba, Szalkay Iosif Carol, Pokorny Laszlo și Benedek Imre. Urbanism Balogh Iosif și Orbán Levente, servicii Bán Moise și Erös Csaba, cultură Kakasi Sandor și Magyarosi Erszébet, agricultură Ilyes Sandor și juridic era până acum Csép Andrea. Bine dar suntem deja așa, cu PD-L-ul, 4. Atunci PD-L-ul încă odată, la economic spuneți vă rog numele.

Domnul consilier Poruțiu: La comisia economică îl propunem pe Giurgea Teodor, urbanism pe Ciobanu Cristian, servicii domnul Borșan Doru, cultură, domnul Filimon Vasile și domnul Schwartz Ladislau, juridic Poruțiu Mihai și Seracu Ieronim.

Doamna președinte Lokodi: Cum votăm acum? Facem bilet pe fiecare?

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, haideți c-o lămurim, mai lăsăm dar pentru ultima oară de la noi. Propun pe domnul Seracu la Comisia de agricultură. Și atunci, în condițiile astea, din punctul nostru de vedere…vreau să fac o remarcă și dacă-mi permiteți 2 minute, votul nostru de astăzi nu a fost întâmplător. Am dat un vot care am continuat ceea ce de fapt nu am făcut când am venit astăzi în sală. În ciuda a ceea ce s-a întâmplat la ședința de acum câteva zile de la municipiu, noi am decis să venim cu o atitudine care vrem să promovăm în Consiliul Județean normalitate. Votul de 23 care este cu unul mai puțin de 2/3 a vrut să demonstreze ceva. În fața unor parteneri care n-au venit la ședință am fi fost cei care am fi putut să decidem majoritatea de 2/3 sau nu, inclusiv constituirea. Am decis să întindem o mână ca și colegi, sigur asta nu înseamnă că abdicăm de la principiile noastre și de la ceea ce însemnăm noi ca și partid, dar în sensul acesta am încercat să votăm astăzi în Consiliul Județean și vreau ca toți colegii din consiliu, indiferent de partidele politice din care fac parte, să rețină acest aspect și modul în care am votat și ne-am comportat astăzi.

Doamna președinte Lokodi: Eu personal apreciez acest lucru, am înțeles mesajul și sper că acea diferență de un vot se va naște în timpul lucrărilor ședinței. Eu sunt absolut optimistă din fire și o să vă transmit optimismul meu și dumneavoastră.

Domnul vicepreședinte Dobre: Toți colegii se ridică în picioare, domnul Giurgea,  când vorbesc cu doamna președintă, chiar așa, tolănit?

Doamna președinte Lokodi: Domnul vice…deci noi putem să facem acest gest numai că…atunci de la cultură trebuie să iasă cineva pentru că la cultură deja sunt 6 cu PSD-ul. 2 de la UDMR, 1 de la PNL, 2 de la PDL…un minut. Dacă de la cultură…Cipri, Cipri, domnul vicepreședinte, conduc ședința și să știți, în următorii 4 ani, președintele conduce ședința și toată lumea care dorește să ia cuvântul va cere drept de la președinte. Atunci,vă rog,  acum să tăceți. Cipri, lasă-mă să-mi termin modul de gândire pentru că nu vreau să intrăm într-o ceartă, acum să moară calul țiganului pe mal. Deci, la cultură, 2 UDMR deja, 1 PNL și 2 PDL. Ăștia-s 5. Dacă noi luăm o persoană de la juridic nu putem să punem la cultură. Luați voi de la cultură?

Domnul vicepreședinte Dobre: Dați o pauză de un minut, doamna președintă, și ne înțelegem cu PD-ul. Asta vroiam să zic.

Doamna președinte Lokodi: Mergeți și vă înțelegeți.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, în urma pauzei pe care ne-ați acordat-o aș vrea să reformulez propunerile pentru fiecare comisie în parte. La comisia economică renunțăm la o persoană dintr-un gest de fairplay pe care l-au făcut colegii de la PD astăzi, dați-mi voie să spun doar PD…pentru faptul că…sunteți 4 „L”-uri din PD că dacă 4 din 7 sunteți liberali, foști liberali.

Doamna președinte Lokodi: Fraților, discuțiile în contradictoriu nu se practică în Consiliul Județean.

Domnul consilier Mora: Doamna președintă, mă mânca limba de multă vreme, din cele trei propuneri renunțăm la o persoană și atunci reformulez: la Comisia economică rămân Ciotlăuș Ionela și Mora Akos, la urbanism rămânem cu propunerea pentru Achim Marcela, la Comisia juridică rămâne Popa Marius, la cultură și sănătate rămâne Moldovan Horațiu iar la agricultură, aici este noutatea, îl introducem pe Chirteș Cristian care inițial fusese la comisia economică iar la servicii rămâne domnul Bândea Eugen. În acest fel, înțeleg că PDL-ul va mai propune o persoană la Comisia economică.

Doamna președinte Lokodi: PDL-ul are 2 persoane la Comisia economică…

Domnul consilier Poruțiu: Da, vom reformula atunci propunerile, este Giurgea Teodor și Mihai Poruțiu la Comisia economică, urbanism rămâne neschimbat, la servicii rămâne neschimbat, cultură domnul Filimon Vasile, juridic domnul Seracu Ieronim, și agricultură domnul Schwartz Ladislau.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și atunci totul este…poftim? Ce nu este?

Domnul vicepreședinte Dobre: PD-ul, v-ați hotărât atunci?

Doamna președinte Lokodi: Bine, supun la vot constituirea comisiilor cu precizările făcute din partea liderilor politici, componența comisiilor de specialitate pe persoane așa cum au fost propuse. Ați reușit să le votați, da? Cine este pentru? Mulțumesc, împotrivă? Abținere? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pe…pe fiecare separat trebuie să…? Nu e cazul? Atunci ați luat act de persoane. Nu săptămâna viitoare, astăzi rămân aici comisiile și lucrează. Nu, nu săptămâna viitoare. Ați reținut cine este la fiecare comisie? E notat . Bine. Deci proiectul de hotărâre, dacă sunteți atenți, eu supun la vot proiectul de hotărâre…domnilor, domnul Giurgea, am terminat, am votat componența comisiilor, urmează proiectul de hotărâre pentru fiecare comisie, proiectul de hotărâre are un singur articol și sună în felul următor: Se alege pe întreaga durată a mandatului un număr de 6 comisii de specialitate pe principalele domenii de activitate, având denumirea și componența următoare: Comisia economico-financiară 9 membri și cu persoanele pe care le-am precizat, urmând ca pentru un loc vacant PSD-ul să denumească persoana care va intra în comisia economică. Comisia de amenajare a teritoriului cu 5 membri, de asemenea urmând ca PSD-ul să numească ulterior o persoană, cine îl reprezintă. Comisia de servicii publice de asemenea cu completare pentru PSD, Comisia social-culturală fără posibilitate de completare din partea PSD-ului pentru că aici sunt deja 5 membri denumiți, 2 UDMR, 1 PNL, 1 PDL…da și atunci încă unul de la PSD, Comisia juridică cu 3 locuri și Comisia de agricultură cu 5 locuri cu persoanele denumite, urmând ulterior PSD-ul să-și nominalizeze persoanele. Cine este pentru? Unanimitate.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, hotărârea în întregime a fost votată. Acum, fiecare specialitate, în prima ședință de constituire alege prin vot deschis al majorității consilierilor ce o compun, un președinte și un secretar. Vă consult, dacă comisiile de specialitate astăzi doresc să se retragă în birouri și să aibă loc alegerea președinților și secretarilor sau dacă doriți 10 minute…acum aveți posibilitatea să alegeți președinții și secretarii.

Domnul consilier Poruțiu: Totuși ca un gest de cavalerism fașă de colegii  noștri, eu cred că ar trebui să fie și ei prezenți și să hotărâm atunci când vin și colegii de la PSD.

Doamna președinte Lokodi: Asta este propunerea dumneavoastră.

Domnul consilier Poruțiu: Cred că ar fi mai bine, să nu fie nici o problemă, ar fi un gest așa….nu putem, în opinia mea, politic, să-i excludem de tot din orice discuție.

Doamna președinte Lokodi: Eu supun la vot una dintre propuneri, dumneavoastră votați, dacă se întrunește cvorumul mergeți și lucrați, dacă nu urmează să vă adunați. Deci supun la vot ca membri comisiilor de specialitate să se retragă pentru o primă ședință de constituire. Cine este pentru? 20 de voturi „pentru”, 8 împotrivă.

Doamna președinte Lokodi: Vă urez succes, jumătate plus unul dintre cei prezenți. Vă urez succes domnilor consilieri, retrageți-vă în comisii, constituiți comisiile iar la sfârșit, așteptăm domnilor consilieri să ciocnim iarăși un pahar, undeva. Stați jos, domnul Giurgea dorește să ia cuvântul.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, după cum ați spus și dumneavoastră, ședința, cum noi ne-am obișnuit de atâția ani, unii suntem aici chiar de…eu sunt de 8 ani, alți colegi sunt de 16 ani, chiar vă recomand să conduceți dumneavoastră ședința, iar pentru cei mai noi astăzi în consiliu, eu personal îi felicit și le doresc mult succes, sigur că la început trebuie să învețe multe din regulile și regulamentul interior al Consiliului Județean, procedural noi am avut o manieră de următoarea speță. Sigur, fiind egali, acum cu dumneavoastră, nu, doamna președintă pentru că dumneavoastră aveți votul uninominal dar noi toți consilierii județeni fiind egali, am convenit de la noi putere că atunci când vorbim cu dumneavoastră să ne ridicăm în picioare dar în regulament nu prevede așa ceva, noi cum și dumneavoastră vorbiți stând pe scaun și noi putem vorbi stând pe scaun. Sigur că vorbim într-o notă de eleganță și într-o notă de respect unul față de celălalt și sigur că cel mai puternic decide. Dumneavoastră ați câștigat cele mai multe voturi, drept dovadă dumneavoastră sunteți președinta Consiliului Județean, lucru pentru care eu vă felicit și dumneavoastră sunteți cea care să conduceți ședințele așa cum ați făcut-o chiar cu mână de fier și în mandatul trecut, pentru care eu, personal, vă felicit. Doresc în numele meu, personal, tuturor colegilor, și mai noi, și mai vechi în Consiliul Județean mult succes, eu cred că este momentul să lăsăm la o parte toate mizeriile și ranchiunele pe care unii sau alții le-au făcut în campania electorală și să înțeleagă toți, cred că suntem toți de acord că aici, în Consiliul Județean, facem o singură politică, politica de administrare a județului iar politica de partid, așa cum noi ne-am obișnuit de atâția ani de când suntem aici, o lăsăm la o parte și așa cum știți dumneavoastră, colegi mai vechi din consiliu, nu am făcut politică de partid. În Consiliul Județean se face politică administrativă și eu sper că dumneavoastră aveți puterea în continuare să conduceți lucrările în acest sens, pe politică administrativă și nu de partid și mai ales nu de ranchiună. Mulțumesc foarte mult, fă felicit și vă doresc toate cele bune.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

 

                                                                                  Întocmit: Andreea Claudia Iepan

 

 

 

             PREȘEDINTE                                                  SECRETAR

 

      Lokodi  Edita  Emöke                                          Ioan Togănel

 

 

 

 

Văzut: Consilier - Delia Belean

 Director - Viorel Iosib