|
ROMÂNIA
JUDEȚUL
MUREȘ
Dosar IV. C/1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului Județean
din data de 10 iulie 2008
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 202 din 4 iulie 2008 și a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și Nepujság, Din cei 34 de consilieri în funcție au fost absenți, fiind în concediu de odihnă, domnii: Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.
Au fost invitați să participe:
·
dl. Felicia Pop, prefectul județului Mureș
·
dl. Schmidt Lorand director, Direcția
Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
d-na Codruța Sava director adjunct,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl. Mezei Vasile - director economic, Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș
·
dl.Cătană Marius, lider de sindicat,
DGASPC
·
dl.dr. Ovidiu Butuc manager, Spitalul
Clinic Județean de Urgență Mureș
·
d-na dr. Monica Sandu manager, Spitalul
Gh.Marinescu Târnăveni
·
directori, directori-adjuncți, șefi
servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea
materialelor
·
reprezentanții mass-media din județ
Doamna
președinte Lokodi: Doamnelor, domnilor,
stimați reprezentanți ai massmediei, dați-mi voie să începem lucrările ședinței
de astăzi. Înainte să intrăm în dezbaterea proiectelor de hotărâre anunțată
prin ordinea de zi, avem un moment solemn, colegii noștri consilieri județeni
care au fost validați în luna iunie însă nu au depus jurământul, urmează să
depună jurământul. Domnule secretar, vă rog să veniți să citiți jurământul,
lista consilierilor și vă rog, domnilor consilieri, să veniți acolo la masă, să
puneți mâna în raport de confesiunea din care faceți parte, pe biblia ortodoxă
sau pe cea reformată și pe Constituție și să rostiți jurământul de consilier ca
să putem să începem activitatea noastră de astăzi.
Domnul
secretar Togănel: În conformitate cu prevederile art. 32 și 90 din Legea
administrației publice locale voi da citire jurământului pentru consilierii
județeni. Vă rog să vă ridicați. Jur să respect Constituția și legile țării și
să fac cu bună credință tot ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele
locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!
Pe rând,
în ordinea alfabetică, domnii consilieri: Benedek Imre Sándor, Boloș Vasile
Grigore, Ferenț Tiberiu Nicolae, Frătean Petru Alexandru, Lădariu Lazăr,
Moldovan Teofil, Pop Ioan, depun
jurământul.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, toți
consilierii județeni au depus jurământul așa că putem să începem programul
nostru de astăzi. Pe ordinea de zi, au fost anunțate în regim de lucru 9
proiecte de hotărâri dar între timp, de când s-a publicat ordinea de zi, au mai
intrat două proiecte de hotărâri care întrunesc condițiile dezbaterii în regim
de urgență. Cine este pentru aprobarea ordinii de zi?
Ordinea de zi a fost aprobată cu 30 de voturi
pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Unul privește un
spațiu din cadrul Spitalului Județean de Urgență pentru care, anul trecut,
Consiliul Județean, în ultima ședință a aprobat bugetul, la începutul anului
s-a încheiat un contract de execuție, însă s-au omis câteva prevederi legale în
ceea ce privește depunerea autorizației și solicitarea Certificatului de
Urbanism, s-a început construcția din banii alocați din bugetul Consiliului
Județean trecut în bugetul Spitalului, eu pun pe seama acelor probleme care
s-au ivit ca urmare a schimbării directorului Spitalului Nou, având în vedere
că acel contract de execuție a fost semnat de fostul director Lucian Băilă,
noul director probabil nu a fost informat despre executarea acestor lucrări și
cum este foarte mare spitalul, nici nu a văzut
, în orice caz, până în luna
mai, s-a continuat construirea clădirii. Am fost somați de către Inspecția
Județeană pentru Construcții și va trebui să intrăm în legalitate pentru că ne
expiră termenele legale, ca să fim de acord cu executarea acestei construcții.
Din 2006 Consiliul Județean are o hotărâre conform căreia orice act de
administrare care se referă la patrimoniu trebuie să aibă girul Consiliului
Județean, știți foarte bine, tocmai ca să nu se facă închirieri de spații sau
eventual, chiar era pericolul unor înstrăinări de spații, am luat această
decizie. Nici această hotărâre a Consiliului Județean nu s-a respectat pentru
că nu ni s-a cerut din timp avizul. Eu chiar în luna mai, după ce am primit
adresa, împreună cu colegii din biroul juridic am făcut o somație către
Spitalul Clinic Județean să intre în legalitate însă astăzi a venit timpul la
care Spitalul Județean ne-a depus cererea. Un alt proiect de hotărâre tot în
regim de urgență este un parteneriat la care am fost invitați de către
Asociația Națională a Consilierilor Juridici prin care ne solicită să devenim
parteneri într-un proiect european. Acest proiect are ca obiect pregătirea
personalului din administrația publică pentru managementul proiectelor și
achizițiilor publice. Aici noi nu avem nici o contribuție bugetară doar trebuie
să acceptăm să devenim parteneri alături de Bacău, Gorj, Vâlcea și Galați.
Proiectul are o valoare de 432.000 euro din care 98% este finanțare de la Uniunea
Europeană și 2% este finanțare din partea Asociației Naționale. Trebuia să vă
prezint aceste proiecte în regim de urgență pentru că așa cum este caracterul
lor nu ați putut să le discutați în cadrul comisiilor. Celelalte 9 proiecte au
fost discutate în cadrul comisiilor, acolo nu o să fac o prezentare largă.
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea extinderii și amenajării unor cabinete medicale la Clinica de Cardiologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș, str.Gh.Marinescu, nr.50
Doamna
președinte Lokodi: Deci, mă întorc la primul proiect în regim de urgență cu
privire la atribuirea unui spațiu de 1500 m² care este o curte interioară
în cadrul spitalului Clinic Județean și unde s-a construit o sală de conferință
pentru amenajarea și extinderea cabinetului clinic de cardiologie din cadrul
Spitalului Clinic Județean. Proiectul nostru de hotărâre sună în felul următor:
Se aprobă solicitarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș
privind extinderea, amenajarea unor cabinete medicale la Clinica de Cardiologie
din cadrul spitalului situat în Tîrgu Mureș strada Marinescu 50, conform anexei
care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Spitalul Clinic Județean de
Urgență din Tîrgu Mureș, în calitate de administrator al imobilului menționat
la articolul 1 și titular al investiției publice va lua măsuri pentru obținerea
tuturor avizelor, acordurilor și autorizațiilor necesare cu respectarea
legislației în vigoare. Prezenta hotărâre se comunică Direcției economice,
Arhitectului șef și spitalului Clinic Județean. Înainte să trecem la vot, dau
cuvântul domnului Benedek, care dorește să ia cuvântul.
Domnul
consilier Benedek: Doamna președinte, stimați vicepreședinți, stimați colegi și
invitați. Pentru că sunt undeva, bun cunoscător al problemei și implicat,
dați-mi voie să prezint pe scurt despre ce este vorba. Are o parte de
introducere foarte frumoasă și foarte îmbucurătoare pentru lumea cardiologică.
Deja îmi dai semnal ca să fiu scurt? Scuză-mă. O parte plăcută și îmbucurătoare
și o parte tristă când nu ne supunem la anumite cerințe legale. Partea plăcută.
Având Congresul de Cardiologie Internațional care
colegii care mă cunosc, știu,
de 7 ani de zile am avut ocazia ca să fim lăudați și am spus că da, îmi aparține dar aparține și Consiliului
Județean. Vechea structură a Consiliului Județean, comisia de buget a găsit
bani din prea puțin, ca să construiască o sală de 100 de locuri cu dotări din
bugetul de cercetare, deci Ministerul Învățământului și cercetării care este în
momentul de față, fără laudă de sine, cel mai modern din Tîrgu Mureș din
domeniul medical. Această sală are tot ceea ce-i trebuie pentru a prezenta
congrese, discuții, mese rotunde, live transmise din diferite țări, direct pe
ecranul mare de televiziune și proiectorul telescopal, deci se întrunesc
condițiile cele mai moderne, zic invitații noștri din sală și pentru asta
trebuie să recunosc, marea majoritate a consilierilor județeni ne-au
susținut
nu marea majoritate, cred că toată lumea ne-a susținut și doamna
președintă și cei doi vicepreședinți. Datorez mulțumiri pentru acest lucru și
mai ales dacă vă gândiți că s-a acoperit o terasă, s-a format o sală de
conferințe unde pe terasa aceea umblau și făceau plajă pisici și unde aruncau
bolnavii, de la etajele superioare, nevoile. Pe partea cealaltă, cu bufetul,
deci cealaltă parte a curții interioare, cunoaștem că există un bufet, între
bufet și clădirea respectivă s-a făcut două săli de consultații ultramoderne.
Unde a fost posibil ca unele nevoi pentru asistarea bolnavilor cardiovasculari
să le satisfacem și anume să plasăm acele aparate pe care le-am adus din
proiecte de cercetare câștigate de echipa noastră. Vă mulțumesc mult, în numele
colectivului, în numele lumii medicale pentru această realizare. Partea neplăcută,
probabil că știți, eu vreau să-mi amintesc foarte puțin pentru că eu sunt omul
care vede din sticlă întotdeauna jumătatea plină, poate vă aduceți aminte, a
fost un show mediatic intens mediat, Băilă-Benedek. Probabil din această
motivație, regretatul director în sensul că a trebuit să părăsească postul n-a
putut
și spun foarte serios pentru că dacă n-ar fi avut niște probleme
personale probabil că era un bun manager, dar, însuși faptul că s-a găsit altul
mai bun înseamnă că Partidul Național Liberal are rezerve suficiente să
găsească și să aducă oameni competenți în a face treabă. Poate că n-am fost eu
și dânsul suficient de prezenți și poate că am greșit acolo că nu am
eu ca
profesor universitar am considerat că este suficient dacă am manifestat dorința
că se dorește pentru că e nevoie, pentru că este extrem de util și iată că este
util. Poate că domnul Băilă, având aceste mici altercații nu a considerat
necesar să înainteze. Eu atâta pot să spun că îmi asum culpa, că nu am fost
suficient de convingător dar cred eu că nu este treaba profesorului șef de
clinică ci treaba administratorului întotdeauna angajat cu semnătură juridică
deci directorul și serviciile administrative. Pentru că s-a făcut în interesul
comunității medicale, în interesul bolnavului cardiovascular care și așa suferă
foarte mult în România, eu cred că pot să vă cer votul pentru a da curs
favorabil acestuia pentru că este al nostru, este al statului român, al
Consiliului Județean, a Spitalului Județean, întâmplător face că noi am fost inițiatorii
și întâmplarea face că noi suntem beneficiarii, lucru pentru care vă mulțumesc.
Vă rog mult să susțineți, cu votul dumneavoastră că este vorba de patrimoniu
2/3. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Eu nu știu, e o greșeală sau v-ați anunțat în regim
de
procedural? Sau normal doriți? Procedural. Păi procedural în timp ce
vorbește cineva
dacă vă anunțați nu pot să vă dau cuvântul. Bine, poftiți.
Domnul consilier Poruțiu: Am înțeles, mi-am anunțat intenția dar sigur că, respectând cuvântul antevorbitorului .sigur că n-o să oprim din discurs nici un coleg. Doamna președintă, domnilor colegi, sigur că este un lucru extraordinar de bun că se locuiește în Tîrgu Mureș și este un lucru extraordinar de bun că se construiește în cadrul Spitalului Județean dar eu repet, sigur că e ok dar eu sunt un tip m-am învățat în administrație să fiu un om foarte riguros. Nu ne puteți cere dumneavoastră sau colegii noștri să votăm n-am văzut nici măcar o hârtie sau ceva. Adică, din punctul meu de vedere, vin din experiența unui alt consiliu local unde, cel puțin, când se vorbea o chestiune de patrimoniu sau o chestiune de proprietate măcar aveam la îndemână un act care să demonstreze că ceea ce votăm noi știm despre ce vorbim pentru că o să ieșim din această sală și o să ne întrebe presa ce am votat și eu vă spun cinstit, în acest moment eu o să spun că știu cam ce am votat sau n-am votat dar dacă mă întrebați concret, habar n-am. Eu v-aș ruga ca pe viitor, indiferent că sunt materiale în regim de urgență sau în regim normal, să existe un set minim de documente ca să fim edificați, sigur, din punctul meu de vedere este clar, mai ales că am lucrat în acel spital, am lucrat în sistemul sanitar, cunosc despre ce este vorba dar, totuși, aici, în calitate de consilier județean ar trebui să avem un minim de acte la îndemână ca să putem decide în cunoștință de cauză. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Da, ieri la ora 2, vi s-a comunicat prin poșta electronică materialul, dacă verificați vedeți că este, deci nu ați putut dezbate în comisie dar materialul cu toată lumea a fost comunicat. Asta înseamnă regim de urgență, că se comunică materialul în ultimele zile. Dar dacă doriți niște precizări din materialul pe care îl am eu în fața mea și ce cunosc pot să vă mai dau detalii. În dosarul nostru este încă un contract încheiat între Spitalul Clinic Județean de Urgență și societatea, mă gândesc, care a câștigat licitația din luna octombrie 2007, deci așa cum v-am prezentat anul trecut, deci din bugetul Consiliului Județean anul trecut s-a aprobat suma de 3 miliarde de lei pentru Spitalul Clinic Județean Secția de Cardiologie. Mai am în față un proiect făcut de societatea comercială SC Proiect SRL, acest proiect a fost făcut în luna august 2007 deci a stat la baza contractului de licitație, cea ce nu s-a făcut nu s-a mers mai departe, nu s-a solicitat certificat de urbanism și autorizație de către Spital așa cum trebuie fapt ce a dus la nerespectările legale în materie și fapt ce a dus la amendarea Președintelui Consiliului Județean de către Primăria Târgu Mureș cu 150 miliarde de lei. Nu-i nici o problemă, ca să intru în legalitate și ca să nu plătim, Consiliul Județean amenda ,trebuie să intrăm în legalitate. Deci trebuie să fim de acord ca să alocăm suprafața de teren pentru a solicita autorizație de construcție. Eu trebuie să vă spun că deja această clădire este executată.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, sigur, suntem edificați, deci nu v-am spus numai așa ca să vă întrerup.
Doamna președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc. Să știți totul pentru că după aceea o să spuneți că nu v-am informat. Da, se întâmplă. Deci domnilor, avem un acord ca pe acest teren să se amenajeze și să se extindă cabinetul medical din cadrul clinicii de cardiologie a Spitalului Județean, deci rămâne în cadrul bugetului județului deci nu intră în alte sfere și că solicităm ca să se obțină avizele Spitalului Județean pentru acest spațiu. Deci supun la vot articolul 1, Se aprobă solicitarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș privind extinderea, amenajarea unor cabinete medicale la Clinica de Cardiologie din cadrul Spitalului Județean, situat în Tîrgu Mureș str. Gheorghe Marinescu nr. 50, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Articolul 2, Spitalul Clinic Județean de Urgență în calitate de administrator al imobilului menționat, titular al investiției publice va lua măsuri pentru obținerea avizelor, acordurilor, autorizațiilor necesare cu respectarea legislației în vigoare. Cine este pentru?
Articolul 2 se aprobă cu 30 de voturi pentru,
5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa
Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Și ultimul aliniat, prevede cine răspunde de executare, Direcția Economică, Arhitectul-șef și Spitalul Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș. Cine este pentru?
Articolul
3 se aprobă cu 30 de voturi
pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Ilyes Toth
Alexandru), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
2.
Proiect de hotărâre privind aprobarea parteneriatului Consiliului Județean
Mureș în cadrul proiectului Dezvoltarea competențelor profesionale în cadrul
autorităților publice locale în domeniile managementului de proiect și al
achizițiilor publice
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează celălalt proiect despre care v-am vorbit. Deci Consiliul Județean Mureș a primit din partea Centrului Juridic Român invitația să participe alături de celelalte județe pe care vi le-am prezentat la un program pentru îmbunătățirea, dotarea tehnică a autorităților publice din cele 5 județe, dezvoltarea expertizei și cunoștințelor a 180 de angajați din 30 de autorități locale din cele 5 județe. Pentru aceasta avem nevoie de acordul Consiliului Județean, eu am susținut, chiar dacă nu ni se cere să participăm cu o cotă proprie, totuși, fiind vorba de un proiect european, întotdeauna se solicită o hotărâre din partea beneficiarilor. Articolul 1, domnilor consilieri vă rog frumos înapoi. Vă rog frumos înapoi în sală .bine, atunci vă acuz. Mergeți, mergeți domnul director și rezolvați problema. Da, facem o pauză până ce veniți înapoi. Nu ne trebuie 2/3. Se aprobă parteneriatul Consiliului Județean Mureș în cadrul proiectului dezvoltarea competențelor profesionale în cadrul autorităților publice locale în domeniile managementul de proiecte și achiziții publice. Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Pokorny
Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Se împuternicește președintele Consiliului Județean să semneze acordul de parteneriat. Cine este pentru?
Articolul
2 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Pokorny
Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: De aducerea la îndeplinire răspunde Direcția de Dezvoltare Regională. cine este pentru?
Articolul
3 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Pokorny
Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat (Ilyes Toth
Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș
Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Și acum trecem la proiectele de hotărâre anunțate în regim normal în regim ordinar. Aeste proiecte de hotărâri au fost dezbătute în cadrul ședințelor de specialitate. Proiectul pe care urmează să-l discutăm privește acordarea unei suprafețe de teren de circa 1500 m² - 750 m² pentru construirea în cadrul Spitalului Gheorghe Marinescu Târnăveni, care este tot în regimul proprietății Consiliului Județean, un Centru de Recuperare Cardiovasculară. Da, domnul Togănel? Da, și ce-i cu asta, eu n-am spus că-i primul, eu am spus care urmează pentru că 2 am dezbătut. Deci de obicei nu mai revin că primul. Unul, doi am avut în regim de urgență. Care-i problema acum? Am spus că în regim ordinar. Este 1 ordinar .Mă scuzați, n-am înțeles. Cred că va trebui să vorbiți ungurește cu mine să înțeleg. Dar punctul 1 era depunerea jurământului, nu? Am crezut că este depunerea jurământului și am și dat drumul. Deci trecem la punctul 1 de pe ordinea de zi, care devine punctul 3.
3. Proiect de hotărâre privind numirea unor
consilieri în comisiile de specialitate ale Consiliului Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Data trecută în ședința din iunie când ne-am constituit, s-au constituit comisiile de specialitate au fost în anumite comisii aleși președinții și secretarii, urmează ca acei consilieri județeni care au depus astăzi jurământul să aleagă unde doresc să participe pentru că prima dată este dreptul consilierilor să aleagă, nu domnul Togănel? Deci este dreptul consilierilor să aleagă opțiunea unde doresc să participe. Acum eu nu am în față cum s-a ales până acum și urmează ca la sfârșitul ședinței să punem acest proiect de hotărâre ca să intre fiecare sau facem acum pauză, încep să discute domnii consilieri cine în ce comisie este și așa mă gândesc că față de proiectele de hotărâri pe care le avem astăzi în dezbatere, dacă n-au fost la nici o comisie după opțiunea lor, tot acolo suntem
Domnul consilier Frătean: Doamna președintă, stimați colegi. Noi știm foarte bine cum s-au constituit comisiile, regretăm că nu am participat, probabil că se putea ține cont de situația asta în sfârșit. Cunoaștem componența comisiilor și noi, grupul PSD ne-am și decis vis-á-vis de fiecare consilier al grupului PSD în ce comisie face parte. Din punctul nostru de vedere nu mai avem nevoie de vreo pauză sau de vreo amânare în exprimarea opțiunilor în ideea de a nu schimba nici ordinea de zi, dar, desigur, cum doresc colegii. Dacă e nevoie noi acum spunem fiecare în ce comisie am optat și se poate opera pentru că este posibil ca să se mai discute și în timpul ședinței vis-à-vis de vreo comisie sau alta sau mai știu eu ce.
Doamna președinte Lokodi: Deci, nu vreau să polemizăm dar un pic mă obligați. Eu m-am rugat destul de frumos de dumneavoastră să rămâneți la constituire. Ați ales dumneavoastră să vă retrageți, nici o problemă. În momentul de față, PSD-ul noi am încercat să respectăm principiul ca fiecare comisie să aibă un reprezentant și are, în afară de comisia juridică, unde noi am votat ca această comisie să fie constituită din trei consilieri pentru că altfel nu am fi putut respecta acel principiu pe care, dealtfel, în cei 4 ani l-am respectat, ca la comisia economico-financiară să fie prezenți mai mulți consilieri la lucru și știți că oricine încă poate să vină la o comisie dar fără drept de vot. Atunci puteți să vă exprimați, cine va fi reprezentantul dumneavoastră la comisia economico-financiară, la comisa de amenajare a teritoriului, la comisia de servicii publice, la comisia social-culturală și, pentru că asta-i situația, suntem de fapt 32 care putem alcătui comisiile, la comisia de agricultură sunt 2 locuri libere, da?
Domnul consilier Frătean: Nu doresc să polemizăm, Consiliul Județean este un for constituit politic și deciziile politice trebuie respectare. Asta a propos de prima parte a discuției. Noi știm foarte bine cum sunt constituite comisiile, noi am optat deja pentru aceste comisii, probabil că în timp vom încerca așa, cum am făcut și în mandatul trecut, să mai reglăm componența comisiilor în funcție de situațiile care vor apărea sau de alte negocieri politice care se vor purta, cum este și firesc. Din punctul nostru de vedere se poate trece la ordinea de zi în ordinea în care a fost votată.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, deci atunci, mai târziu veți comunica la secretariat numele membrilor care fac parte din comisii. Da, vă rog atunci. Vă rog secretariatul să scrie.
Domnul consilier Frătean: La Comisia economică domnul consilier Boloș Vasile. Comisia de amenajare a teritoriului și urbanism, Frătean Petru Alexandru, Comisia de servicii publice Moldovan Teofil, Comisia social-culturală Lădariu Lazăr, Comisia de agricultură Pop Ioan și Ferenț Tiberiu.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Deci, cu aceste precizări, domnilor consilieri va trebui să votăm componența și completarea comisiilor de specialitate pe principalele domenii de activitate la cele 6 comisii. Vă consult, cine este pentru ca aceste persoane să facă parte din comisiile înșirate.
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 de voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian,
Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Era un singur articol. Vă mulțumim și noi. Trecem atunci la hotărârea numărul 2 cu spitalul din Târnăveni.
4.
Proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării pe terenul ce aparține
domeniului public județean, transmis în administrare Spitalului Dr. Gh.
Marinescu Târnăveni, a unei construcții cu destinația Centru de Recuperare
Cardiovasculară
Doamna președinte Lokodi: Nu mai repet încă odată, fac doar o precizare. Proiectul de hotărâre de la art. 1 alin. 2 va fi completat. Deci după clădirea va vi edificată pe terenul în suprafața de 1500 m² aflat în vecinătatea ambulatoriului de specialitate al spitalului, din fondurile asigurate de Ministerul Sănătății. Atâta este precizarea și supun la vot.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, sigur că eu preconizez că vom avea multe discuții, cel puțin din punctul meu de vedere, atât mersul riguros al hârtiilor în comisii cât și în plen, va fi va fi cel care eu cred că este normal să meargă într-o administrație. Avem un material care acum sigur, spre deosebire de primul material, nu este un material care să necesite urgență. Nu l-am discutat la comisie pentru că, paradoxal acest material nu a fost la noi la comisie. Sigur că nu este treaba noastră să intervenim în ceea ce înseamnă deciziile Spitalului Județean, a Direcției Sanitare și a Ministerului Sănătății. Dar, totuși pentru că este vorba de pământul pe care noi îl deținem în proprietatea județului și noi suntem în proprietatea județului și noi suntem responsabili în fața celor care ne-au trimis aici în Consiliul Județean, adică în speță, a cetățenilor să gestionăm aceste terenuri cu maximum de atenție. Din punctul meu de vedere, medical, acest referat care este făcut de Direcția Spitalului Târnăveni nu are nici o valoare. Eu aș fi așteptat de la Spitalul Târnăveni direct de la Spitalul Județean, poate chiar și Universitatea de Medicină și Farmacie, poate chiar și Colegiul Medicilor, o analiză serioasă asupra a ceea ce înseamnă această investiție și dacă se justifică, pentru că nu știu dacă este aici directorul Spitalului Târnăveni, l-aș întreba de ce 24 de paturi și nu 30? L-aș întreba ce se mai dorește pe cei 700 de m² pentru că 24 de paturi ca să acopere 700 de m² cum se estimează, probabil, că va fi această construcție, poate trebuie să mai apară acolo și altceva, poate cabinete de tratament, săli de tratament, din punctul meu de vedere și al colegilor mei, după ce am făcut o analiză, părerea mea este că acest material este insuficient justificat, pentru noi consilieri județeni, ca să ne explice de ce au nevoie de cei 1500 m² de teren. Eu aș propune să luați legătura cu dânșii și să-i rugați, va fi aceeași discuție și la materialul ulterior, repet, pentru că este un teren care este în patrimoniul Consiliului Județean, să facă precizările necesare. Avem aici, nu știu, l-aș întreba pe distinsul nostru coleg Dl. profesor Benedek dacă dânșii, și știu că dânsul este chiar cardiolog, cineva i-a întrebat vreodată pe dânșii în calitate de conducători ai lumii medicale din Tg Mureș și chiar cardiologi, dacă i-au întrebat vreodată cineva despre acest centru sau dacă s-au consultat cu cardiologii din Tg Mures, vis-à-vis de utilitatea acestei investiții, vis-à-vis de terenul care vor să îl ocupe, sigur nu este obligatoriu dacă domnul doctor nu dorește să ne spună, dar era un fapt care aș fi fost curios. Tot ca o precizare de procedură, repet, eu consider că ar fi normal ca în momentul în care discutăm o chestiune de patrimoniu să avem aici un extras de carte funciară în față, pentru că eu consider că aș vrea să votez în cunoștință de cauză, să văd că într-adevăr acel teren este al Consiliului Județean , deci în momentul în care votez și îl aprobăm, și eu, și colegii mei aprobăm ca un teren să fie folosit de altcineva , în primul rând juridic noi trebuie să fim convinși că este al nostru, iar ca să fim convinși că este al nostru , eu consider că trebuie să existe pentru toate aceste materiale o dovadă, un titlu a ceea ce înseamnă deținerea proprietății Consiliului Județean , că se numește clădire, că se numește teren, că se numește orice. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Atunci să începem, dumneavoastră spuneți că nu este dovadă că este terenul proprietatea Consiliului Județean. Da. Dați-mi voie ca să răspund. Din anul 2004 există Hotărâre de Guvern prin care patrimoniul județului a fost inventariat și atestat, toate spitalele care aparțin de Spitalul Județean Mureș inclusiv spitalele din Târnăveni sunt în proprietatea Consiliului Județean. În ceea ce privește hotărârea noastră de astăzi noi nu dăm terenul la nimeni, ternul rămâne al Consiliului Județean așa cum toate clădirile și toate terenurile sunt proprietatea Consiliului Județean, noi astăzi hotărâm doar că suntem de acord ca pe ternul proprietatea Consiliului Județean din banii de la Ministerul Sănătății să se construiască o clădire , care după ce va fi construită trece în domeniul public al județului. Deci noi nu am dat nici un centimetru de pământ, nu renunțăm la nimic, din contră, dorim să atragem fonduri europene, poate de la bugetul statului prin rectificări, bani în județ ca și la Târnăveni, care este oraș de rang municipiu de județ să existe un centru de recuperare. Centru de recuperare, o să spună domnul doctor Benedek, este un loc unde bolnavii care au suferit niște probleme de sănătate să se recupereze, dar având în vedere că domnul Benedek s-a anunțat deja îi acord cuvântul.
Domnul consilier Benedek: Mulțumesc doamna președinte, ne apropiem de o problemă pe care demult aș fi vrut să facem orânduială și vă mulțumesc pentru încrederea și invitația de a spune părerea și plec de acolo de unde am plecat mai înainte, totdeauna trebuie văzută partea plină a paharului și sticlei. Dar, dacă există posibilitatea de a atrage fonduri pentru a construi în teritoriul județului care intră în patrimoniul județului din fondurile centrale, trebuie întotdeauna ieșit la interval și primit ca să fie făcut , rămâne tot în județul nostru. Deci și cu asta cred că am dat și votul pentru ce voi vota. Din păcate sunt omul care încep să fac, deși sunt foarte tânăr, istorie, istorie care a început și cu dumneavoastră și care au început și cu alții și totdeauna am spus că, domnilor colegi, din diferite partide, din diferite coloraturi încercați să alegeți responsabilii politici din diferite teme, de exemplu: sanitar, sănătate, în momentul de față Partidul Național Liberal conduce sănătatea, să îi sprijinim pe cei nominalizați de dânșii și să ne consulte obligatoriu să avem un consens, când termină mandatul și vine altul la rând să atragem împreună într-o echipă care înțelege interesul județului și populației pe care noi reprezentăm și atunci noi vom continua cu alții, din păcate această practică nu a fost respectată, e momentul și eu mulțumesc că ați lansat, eu înțeleg că de acum încolo se dorește din partea partidului dumneavoastră și probabil de alte partide ca niște responsabili politici pe teme să se facă totul să fie un consens de susținerea celor care conduc. Din păcate asta este partea care este lipsa din pahar dar să nu apese în sensul a lua hotărâri pentru sau nu, dar s-a făcut fără consultarea specialiștilor, a universităților, a colegiilor și a colegilor care lucrează în domeniu, dar haideți să dăm dovadă că înțelegem să sprijinim ceva și probabil dacă noi am dat un credit data viitoare vom fi consultați, nu am fost consultați dar susțin ca această propunere de proiect să treacă, deci vă rog să susțineți.
Doamna președinte Lokodi: Consultarea se face în cadrul comisiilor de specialitate, iar aceste probleme au fost dezbătute în comisii de specialitate. Dau cuvântul domnului consilier Kakasi.
Domnul consilier Kakasi: Vă mulțumesc frumos de cuvânt, eu vreau stimați colegi, în legătură cu construcția și amplasarea acestui Centru de Sănătate la Târnăveni, prin gândurile că la Târnăveni momentan mai mult se demolează decât se construiește și populația este îmbătrânită și eu nu vreau să aduc cifre exacte , care este situația sanitară de acolo, eu gândesc că e binevenită o asemenea construcție și este chiar de dorit să fie amplasată la Târnăveni în curtea sau în grădina spitalului. Ce aș dori eu să fie precizat de bun început, locul amplasamentului în grădina cea mare, de la bun început, să nu avem alte probleme de discutat ulterior că această construcție unde și câți mp sunt, ceea ce apare în documentele noastre cu pată verde și cu câteva cuvinte după mine este foarte vag și într-o anexă trebuie precizat foarte exact unde va fi amplasat acest centru de recuperare. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Este prezentă în sala doamna director de la Spitalul din Târnăveni, chiar o să vă rog să îmi predați lângă actele acestea o copie despre locul unde doriți dumneavoastră să se construiască, o să vă dăm o copie, susțineți, haideți, mergeți acolo deschideți microfonul și spuneți.
Doamna director Monica Sandu : Bună ziua sunt Monica Sandu, managerul Spitalului Târnăveni, în momentul în care am înaintat cererea spre Consiliul Județean pentru sprijinul acestui Centru de Recuperare Cardiovascular, am înaintat această cerere și către Minister. Am primit și un răspuns de la minister în care ne spune că în principiu argumentele prezentate în nota de fundamentare pledează în favoarea susținerii solicitării dumneavoastră, pentru a lua o decizie pentru includerea acestui proiect în planul de investiții este necesar o fundamentare mai aprofundată bazată pe un studiu de fezabilitate, deci din cauza asta am cerut acordul, nu putem să ne apucăm de un studiu de fezabilitate dacă nu avem acordul pentru spațiul respectiv, există și un proiect făcut pentru acel spațiu, pentru cele 24 de paturi, puteți să îl vedeți dacă vreți, dar de specialitate o să fie momentul în care este aprobat spațiul și o să derulăm un studiu de fezabilitate. Există și note de fundamentare medicale pe această temă și ele au fost trimise către minister, deci am consultat, nu am făcut chiar de capul nostru. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamna director, mă gândesc că numai pentru un of nu facem după acea planșă și cred că atunci va fi suficient, nu se obține așa de ușor banii. Domnul Mora are cuvântul.
Domnul consilier Mora: Doamnă președinte, eu cred că până la urmă treaba este foarte clară, discutăm de cea de-a doua aprobare fără să pierdem patrimoniu și ba, mai mult, vom câștiga un patrimoniu în plus prin construcția acestui centru care rămâne tot în Consiliul Județean, eu am ferma convingere că și colegii de la PDL vor înțelege această chestiune, la urma urmei nu am auzit autoritate locală care să spună că are un surplus de patrimoniu. Avem autorități locale foarte apropiate de noi, la doi pași, care tot timpul, politic, spun că nu au patrimoniu suficient, ar fi o greșeală atât administrativă cât și politică să nu profităm de situația în care am putea să încasăm niște bănuți, nu noi, ci servicii în județul Mureș, în Târnăveni, un edificiu care la o adică, peste 10 ani sau 50, 100 de ani se va putea folosi pentru orice altceva, ideea este că ne îmbogățim ca și patrimoniu și ar fi anormal ca să nu dăm un vot pentru interesul județului Mureș. Și în ceea ce privește problema ridicată de domnul doctor Kakasi, autorizația de construcție din ce știu eu tot Consiliul Județean o va elibera și se va elibera în așa fel încât să nu se afecteze spațiul verde, poate să rămână într-un mod grupat și inteligent la nivelul celor necesare.
Doamna președinte Lokodi: Autorizația de construcție se va elibera la Târnăveni fără nici o problemă, domnul Kakasi știe că mai sunt solicitări prin zonă și mă gândesc că de asta dorea să știe să nu fie după aceia suprapuneri, nu e nici o problemă dacă acum clarificăm locul unde va fi amplasat. Deci, domnilor consilieri dau citire articolelor ca să fie clar, că nu renunțăm la proprietate, nu dăm nimic din proprietatea noastră decât vom fi de acord ca Spitalul să poată să atragă fonduri. Se aprobă amplasarea pe terenul ce aparține pe domeniul public județean transmis în administrarea Spitalului ,,Gheorghe Marinescu,, Târnăveni a unei construcții cu destinația ,,Centru de recuperare cardiovascular,, Clădirea va fi edificată pe terenul de 1500 m² aflat în vecinătatea Ambulatoriului de specialitate al spitalului, din fondurile asigurate de Ministerul Sănătății. Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 25 voturi pentru, 5 abțineri (Cioban Cristian Augustin,
Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim, Giurgea Teodor), 5 absenți
(.Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian,
Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. De îndeplinirea prevederilor prezentei hotărâri răspunde managerul Spitalului ,,Gheorghe Marinescu,, din Târnăveni. Cine este pentru?
Articolul
2 se aprobă cu 24 de voturi pentru, 1 vot împotrivă (Seracu Ieronim), 1 nu a
votat (Kakassi Sandor), 4 abțineri ( Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan,
Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc, Prezenta hotărâre se comunica Direcției Economice al Arhitectului
șef și Spitalului. Cine este pentru ?
Articolul
3 se aprobă cu 24 de voturi pentru, 1 nu a votat ( Kakassi Alexandru), 5
abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu
Ieronim, Giurgea Teodor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan,
Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 24 de voturi pentru, 1 nu a votat ( Kakassi
Alexandru), 5 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Poruțiu
Mihail, Seracu Ieronim, Giurgea Teodor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian,
Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
5.
Proiect de hotărâre privind aprobarea amplasării pe terenul ce aparține
domeniului public județean, transmis în administrare Spitalului Dr. Gh.
Marinescu Târnăveni, a unei construcții cu destinația Sală de așteptare
pentru aparținători, extindere a Pavilionului Compartiment de prosectură
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Și acum urmează un alt proiect legat tot de Spitalul Gheorghe Marinescu din Târnăveni, unde există un spațiu care aparține de morga din Târnăveni. Ca să poată obține autorizație de funcționare și să îndeplinească acele norme care sunt cerute, conform noii legislații, care este armonizată cu legislația europeană trebuie să se construiască un spațiu pentru sală de așteptare, un spațiu de 29,7 m² pentru care tot trebuie să se facă un studiu de fezabilitate, tot trebuie să se facă un proiect și în acest caz doar un aviz în principiu, o hotărâre în principiu le trebuie ca în continuarea clădirii existente să se mai construiască o sală de așteptare. Acest proiect a fost discutat în Comisia social-culturală, Comisia juridică, în Comisia amenajarea teritoriului, servicii publice și toate au fost avizate fără obiecțiuni. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru Art.1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 de voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian,
Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Lădariu Lazăr), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș
Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul
3 se aprobă cu 27 de voturi pentru, 3 nu au votat ( Ciprian Docre, Bândea
Eugen, Cioban Augustin Cristian), 5 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius
Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au votat (Ciprian Dobre,
Lădariu Lazăr), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
6. Proiect de hotărâre privind valorificarea dreptului de
preempțiune cu privire la imobilul situat în Târgu Mureș, str.Poligrafiei nr.4
Doamna președinte Lokodi: Următorul
proiect de hotărâre privește exercitarea dreptului de preempțiune din partea
Consiliului Județean Mureș cu privire la achiziționarea imobilului situat în
municipiul Tg. Mureș, str. Poligrafiei nr.4. Această clădire aparține și este
proprietatea Fundației evreiești care administrează patrimoniu, care s-a
restituit comunității din toată țara, noi pe parcursul anului trecut de multe
ori am avut discuții, chiar întrevederi, cu reprezentanții Fundației, de
fiecare dată exprimându-ne dorința că am dori să achiziționăm acest imobil
pentru Teatrul de Copii și Tineret ,,ARIEL,, sediul Teatrului de Copii și
Tineret ,,Ariel,, a fost restituit în anul 2004 în luna iunie, bisericii
reformate. În vederea compensării chiriei cu investițiile făcute pe parcursul
anilor, am avut posibilitatea ca până în luna iunie anul acesta să mai rămânem
în această clădire, dar urmează ca biserica să ne solicite plata unei chirii,
care mă gândesc că nu o să fie o chirie mică. Deci, este de stringentă
necesitate să găsim un nou sediu pentru Teatrul de Copii și Tineret ,,Ariel,,
undeva în acest oraș unde se poate clădi
, construi ceva pentru tot județul și pentru municipiul Tîrgu Mureș pentru
viitor, pentru copiii noștri, ca să educăm copiii față de frumos, a
literaturii, a lumii basmelor, poveștilor, să devină niște oameni sănătoși. Noi
am făcut mai multe evaluări, am și făcut anul trecut o ofertă către Fundație, dar în urma
discuțiilor avute conducerea Fundației a solicitat să se respecte prevederile
legii și transparența și au dorit dânșii să încerce valorificarea imobilului
prin licitație. Ni s-a comunicat data licitației, știam, dar știam foarte bine
că având în vedere că acest imobil este monument istoric avem un drept de
preemțiune. Dreptul de preemțiune prevăzut în Codul Civil oferă autorității
publice ca înainte de toate să exercite dreptul de a cumpăra un imobil monument
istoric, noi știam că avem acest drept și am zis să participăm la o licitație,
nu este chiar necesară, așteptăm să vedem să se fixeze un preț și dacă se
fixează acest preț ne vom pronunța asupra faptului dacă exercităm dreptul
nostru de preemțiune, așa s-a întâmplat, în luna aprilie, s-a anunțat
licitația, în luna mai a avut loc licitația și prima adresă venită de la
Fundație ne anunță că în urma licitației s-a adjudecat clădirea pentru suma de
487.000 euro, în lei aprox. 18 miliarde de lei, suprafața care este construită
și terenul aferent la valoarea pieței, fiind în centrul Tîrgu Mureș-ului nu este o sumă care depășește valorile
actuale, aduse la zi, a prețului practicat , ba mai mult este mult sub prețul
pieței. Pentru acest motiv am decis să vin în fața dumneavoastră și să vă
solicităm ca să fiți de acord cu achiziționarea acestui imobil. Cu ocazia
dezbaterilor din comisiile de specialitate s-au ridicat niște întrebări, una
dintre întrebări este că la acest extras CF care dovedește că proprietarul
terenului în suprafață de 860 m² plus a construcțiilor de la parter la
mansardă, fostul cinematograf ,,Pitic,, este a Fundației Caritatea, Federația
comunității evreiești din România, cult mozaic, cu sediul în București, B-dul
M. Kogălniceanu.
Având în vedere că s-a făcut o
licitație publică între această fundație și între persoana cine a câștigat
licitația s-a încheiat un antrecontract pentru că persoana respectivă a dorit
să dea un avans care asigură acestei persoanei fizice dreptul de a încheia
contractul de vânzare-cumpărare, în cazul în care administrația publică a
județului nu dorește să-și exercite dreptul de preemțiune. Astăzi am vorbit cu
reprezentanții Fundației și m-au liniștit că în acest contract antrecontract
sub semnătură privată, care a fost încheiat în fața unui notar, dar este
prevăzut de lege, s-a înscris și aceea clauză, că atunci se va da curs
încheierii contractului persoanei câștigătoare la licitație dacă administrația
publică a județului nu dorește să își exercite dreptul de preempțiune. Deci
iată, domnilor, nu există nici o piedică pentru
a putea dumneavoastră să decideți achiziționarea acestui imobil. Dorim
foarte mult, este prezent și domnul director al Teatrului ,,Ariel,, sunt prezenți
colegii noștri specialiști care au făcut în zona centrală evaluări, prețul care
în momentul de față, se preconizează, este în jur de 350 euro/m², iar în
zona ultracentrală este 500 euro/m², deci iată că este mult sub prețul
practicat. Este adevărat, ulterior va trebui să facem și noi un SF, va trebui
să vedem ce fonduri sunt necesare pentru a pune la punct această clădire, dar
eu sunt convinsă că astăzi împreună cu dumneavoastră realizăm un vis, vom
realiza un vis, în ceilalți 4 ani am realizat visul cu Ansamblul Artistic
,,Mureșul,, astăzi dumneavoastră împreună cu noi, veți da curs să realizăm
visul cu Teatrul ,,Ariel,,. S-au anunțat domnul Poruțiu și domnul Lădariu, vă
rog domnilor.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna
președintă, stimați colegi, sigur poate sunt unul dintre cei mai interesați
dintre consilieri în adoptarea acestui material împreună cu colegii mai tineri
pentru că noi avem copii și care chiar merg săptămânal sau de mai multe ori pe
săptămână la Teatrul ,,Ariel,. Dar totuși eu mă întorc, trebuie să intrăm
într-un cadru mai ales că este vorba de bani mulți și trebuie să intrăm într-un
cadru de legalitate și de rigurozitate. În primul rând, sigur prețul nu este
exagerat din punctul meu de vedere cunoscând piața construcțiilor și piața imobiliară,
dar totuși eu cred că ar trebui să avem un raport de evaluare din care dispară
formulările de probabil, posibil, deci un raport de evaluare în care să nu se
scrie prețul probabil de piață, ci, prețul de piață în urma studierii este
de
., pentru că va veni cineva vreodată și va controla hârtiile și va spune,
domnule, voi ce ați votat? Probabil, posibil sau un preț dat de către un
evaluator, eu cred că acest raport de evaluare trebuie să fie avizat de către
un expert autorizat ANEVAR, pentru că eu cred că asta este și așa se practică
peste tot în momentul în care se evaluează un bun, el trebuie să fie ștampilat
de către o persoană care să ne poată da nouă dreptul în fața oricărui terț să
demonstrăm că am avut o evaluare de un profesionist, nu contest capacitatea
domnului Kopacz, care a făcut această evaluare, dar acest raport de evaluare eu
cred că trebuie să fie vizat. Mai departe, vis-a-vis de extrasul CF, mă întorc
iarăși, discutăm de un extras CF din luna mai, noi nu știm astăzi când discutăm
această situație ce se întâmplă cu acest extras CF, eu cred iarăși că trebuia
să avem un extras CF, hai să nu spunem că de 48 h dar măcar un extras CF
actual, suntem în luna iulie și repet, sigur lumea poate fi de bună-credință,
dar noi suntem obligați să veghem la respectarea legalității și a
rigurozității. Astăzi avem un extras CF vechi de două luni de zile, nu știm ce
s-a întâmplat între timp, un antrecontract care nu l-am văzut, în care există o
clauză care eu, personal, nu am văzut-o și care cred că ar fi trebuit să o fi
văzut înainte de a vota. Dreptul de preempțiune conform legii protecției
monumentelor istorice ni-l putem exercita în termen de 15 zile de la data
refuzului de către Ministerul Culturii, nu știu, iarăși la ce dată și-a
exprimat Ministerul Culturii, a refuzat să uzeze de dreptul de preempțiune
pentru ca noi să fim înlăuntrul acestui termen de 15 zile, în Legea protecției
monumentelor istorice la art.4 spune exact condițiile în care noi putem să ne
exercităm dreptul de preempțiune, avem termen de 15 zile de la data refuzului
de către Ministerul Culturii, nu de la adresa Fundației, nu de la alte hârtii,
ci de la data la care Ministerul Culturii a refuzat acest lucru. Din punct de
vedere al prețului eu cred că undeva ne vom duce dacă achiziționăm acest imobil
500 mii euro plus vreo 300 mii euro reparația, 800 mii euro ne va duce sigur
dacă nu mai mult, cel puțin, eu cred că la acești bani oriunde în acest oraș,
poate chiar numai în P-ța Trandafirilor
vom găsi 1800 m² de teren pe care să facem o construcție de 500 m²,
absolut imposibil la acești bani să nu reușim să găsim în zonă centrală, sigur
lăsând la o parte acest lucru clădirea este un bun situat în centrul orașului
și chiar dacă nu ar fi destinație pentru teatrul Ariel, eu cred că noi ar trebui
să uzăm de acest drept să o cumpărăm, pentru că este un bun în mijlocul
orașului și rar găsești o asemenea ofertă, pe de altă parte eu cred că această
clădire nu are nici o valoare comercială, având în vedere că este monument
istoric mi-e greu de crezut că cineva ar
cumpăra să o renoveze și să o mențină la structura actuală , poate cel mult
cineva cu foarte mulți bani care nu se uită la eficiența economică a acestui
bun. Deci având în vedere toate aceste argumente, eu consider că la ora actuală
trebuie clarificate foarte multe aspecte, mă refer ce înseamnă acel contract,
să vedem aceea clauză, să vedem dacă putem sau nu uza de dreptul de
preempțiune, să avem o evaluare autorizată a acestei clădiri, sigur deja aici
este opțional cât ne va costa să facem un studiu de fezabilitate, asta deja nu
mai este o condiție obligatorie, eu cred că fără aceste lucruri pe care le-am
spus nu putem decide astăzi în cunoștință de cauză și cu garanția că respectăm
legalitatea și respectăm tot ce este rigurozitate administrativă, repet sunt de
acest principiu că prețul nu este exagerat pentru zonă pentru că piața
imobiliară din Tg. Mureș știți cum este.
Doamna președinte Lokodi: Ați depășit
cu mult peste trei minute, dar eu am răbdare pentru că este o treabă prea
importantă. Deci dreptul de preempțiune este un drept prevăzut în legea de bază
a dreptului civil și înseamnă că nu interesează nimic persoana care dorește să
își exercite nici antecontractul și nu este treaba noastră, nu s-a încheiat
între noi și nu s-a încheiat între proprietar, deci e treaba proprietarului un
antecontract încheiat cu un terț, tocmai de aceia se spune drept de preempțiune
că terții trebuie să rămână în urmă și să aștepte până ca cel care are
prevederea legală să o exercite, nu se pronunță. De altfel în principiu
Consiliul Județean s-a pronunțat asupra dorinței exercitării dreptului de
preempțiune. Cu privire la alt teren care ar putea să fie undeva în Tîrgu
Mureș. Consiliul Județean se zbate cu problema rezolvării imobilului pentru
sediul Teatrului de Copii și Tineret ,,Ariel,, de patru ani, pentru că noi în
momentul în care am restituit imobilul vechiului proprietar știam că avem
nevoie de un alt sediu, nici în chirie nu am găsit și nici teren nu am găsit să
cumpărăm, ba, mai este un spațiu, sediul fostei cooperative UNIDERMA, unde
pentru acea clădire proprietarii doresc să obțină, că ne-au făcut un înscris de
2 milioane de euro. Deci, iată, domnilor că
eu nu cunosc spații libere în centru sau în jurul centrului și mă
gândesc că nu avem de ce să ne zbatem astăzi pentru asta, noi astăzi ne
pronunțăm asupra dorinței de a exercita dreptul de preempțiune, la un preț la
care s-a licitat și oricât de legaliști vrem să fim, trebuie să acceptăm un
preț pe care ni se spune că s-a licitat la acest preț dacă doriți cumpărați,
este după aceea obligația executivului să verifice dacă licitația a avut loc,
dacă s-a stabilit prețul pentru că noi, astăzi, nu cerem de la dumneavoastră
preț, noi cerem ca să avem dreptul să intrăm în demararea acțiunii de
vânzare-cumpărare. Domnul Lădariu dorește să ia cuvântul.
Domnul consilier Lădariu: Doamna
președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor colegi, doamnelor și
domnilor invitați, sunt pus oarecum între opinia doamnei președinte și opinia
domnului coleg consilier Poruțiu, în postura rabinului din Dorohoi să spun: și
tu ai dreptate, și tu ai dreptate, nu,
eu voi sta strâmb și voi încerca să judec drept. Se știe foarte bine că
cererea și oferta constituie motorul economiei de piață, știe or-cine așa că nu
o să mă pronunț dacă a fost , că nu sunt specialist, evaluarea a fost corectă,
eu cred că a fost corectă. Vreau să spun cu totul altceva, ne chinuie de bun
timp și cunosc foarte bine această situație să găsim un spațiu pentru Teatrul
,,Ariel,, Teatru pentru Copii și Tineret, singurul teatru în județ de acest
fel, un teatru profesionist de renume care și-a dovedit roadele până acum, deci
nu vom discuta și eu nu voi discuta acest aspect al utilității înainte de
toate. Sunt câteva probleme care au fost ridicate aici și am discutat și cu
domnul Nicolae Băciuț, directorul Direcției pentru Cultură, Culte, Patrimoniu
Cultural Național înainte de a intra în această sală să văd și eu care este
situația, pentru că fiind un fel de Toma necredinciosul, ieri am fost acolo și
am privit în jur tot ce este acolo, este o dărăpănătură, acesta este adevărul
domnilor, dacă suntem sinceri, dar o să revin și asupra acestei
,,dărăpănături, mi-a spus că totul este în ordine, adică, sub aspectul legii,
juridic, totul este legal așa mi-a spus, nu am dovezi, eu trebuie să le cred
pentru că este reprezentantul Ministerului Culturii în județ, sunt câteva
aspecte care nici mie ca om, probabil, nu îmi convin și le-am spus de atâtea
ori, că uneori în justiție destul de repede se retrocedează aceste proprietăți,
sunt un apărător al proprietății omului, să fie foarte clar acest lucru, dar am
studiat atunci când legea a fost dezbătută în Parlament și votată, anumite
aspecte din Ungaria, din Cehia, din Slovacia, din Polonia și așa mai departe.
Noi suntem mai diferiți este lege și unde este lege nu e tocmeală să fie foarte
clar. Mai este după aceea un aspect pe timpul domnului președinte Virag, dacă
nu mă înșel, acolo au fost vârâți bani grei la amenajări și sus și la subsol și
pentru spațiul de jos ș.a.m.d, sper să nu mă înșel așa mi s-a spus, deci știu
că nu este ilegal nimic în acest sens , dar dacă s-ar putea pentru că acești
bani merg spre curatorul parohiilor reformate așa cum prevede, măcar o
părticică sau cu o părticică să contribuie și la amenajările viitorului spațiu,
așa ar fi logic, eu sunt poet și am dreptul să și visez uneori, deci mă opresc
aici. Prețul care este mie nu îmi pare un capăt de țară, să fie clar, și vă
spun și pentru ce: eu ce am în gușă și în căpușă și spun de obicei ce gândesc, am
fost sunat în cursul serii și oarecum întrebat cu subtext cu semnificație, voi
chiar votați mâine punctul respectiv de pe ordinea de zi? Și am spus ce voi
spune și acum, da, voi vota și invit și colegii să voteze pentru că e un
interes cultural major înainte de toate, nu este interesul domnului director
care face acolo treabă, nu este interesul lui Lădariu, nu este interesul
doamnei președinte sau a domnilor vicepreședinți sau al unuia de aici, este un
interes major, interes cultural apoi să ne folosim de acest drept de
preempțiune pentru că deranjează pe foarte mulți și eu vă spun un lucru, în
situația în care noi nu vom vota să fim isteți și noi, băieți deștepți cum se
spune, din când în când și se va ajunge la o licitație noi o să fluierăm după
tren mai ceva decât trenul, pentru că acolo se învârt bani grei, se propun, se
promit bani foarte grei, acesta este adevărul, deci, eu zic să judecăm drept,
să măsurăm de șapte ori și să tăiem o singură dată, dar să tăiem bine. Vă
mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Domnul
consilier Lădariu din 2004 până astăzi Consiliul Județean nu a plătit nici un
leu bisericii reformate chirie, ci toată valoarea investiției ce noi am făcut
anterior anului 2004 s-a evaluat, dumneavoastră ați fost de acord iar noi am
compensat, am împărțit pe ani și pe luni, acum luna iunie este ultima scadență,
deci din luna iulie poate să vină biserica reformată și să ceara chirie, asta
v-am spus, deci solicitarea noastră să contribuie și ei ar fi prea de tot, nu
au primit nici un leu de la noi de patru ani și acuma să vină și să plătească.
Bine, vă mulțumesc.
Domnul consilier Lădariu: Să se
revină, noi avem un precedent și știm cât ne-am zbătut pentru Ansamblul
Artistic ,,Mureșul,, știm, și acolo am fost ca frunza pe apă, am fost pe muchie
de cuțit, am mers așa ca lunaticii pe muchia cuțitului și am făcut un lucru
extraordinar, am făcut un lucru bun, și noi acum suntem în aceeași situație, eu
știu că 487.000 euro sunt bani, dar încă o dată spun, nu este un capăt de țară
și este o vorbă înțeleaptă ,,să nu dăm pasărea din mână pe cea de pe gard,, și
,, să nu ne scumpim la tărâțe și să ne ieftinim la făină. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnule
consilier, domnul Kakasi.
Domnul consilier Kakasi: Stimați
colegi, de la bun început aș dorii să exprim părerea, că sunt de părere că,
construcția respectivă trebuie cumpărată
de noi și vă spun că cei din Tîrgu Mureș care cunoaștem cazinoul, odinioară
evreiesc, cinematograful Progresul cum a fost, ne aducem aminte cum arăta și în
ce hal era, mai ales la începuturi după războiul mondial. În afară de asta
trebuie să știm că nu am fi capabili să zic așa, să găsim un loc mai bun în
centrul orașului decât cum este această clădire amplasată, trebuie să gândim
noi să vină aici chiar cu autobuzul copii de la diferite școli din provincie,
este ideal loc de parcare și până la stațiile de parcare din jurul clădirii, un
alt noroc pentru noi este că Fundația aceasta din București vinde clădirea, de
obicei să știți nu au un obicei să vândă asemenea clădire evreiască, eu mă mir
chiar că va vinde și gândesc că trebuie să folosim ocazia și să nu tragem
timpul fiindcă dacă noi nu cumpărăm, eu mă gândesc că va fi demolată și în
centrul orașului va fi construit un centru comercial.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc, domnilor consilieri deci acest proiect de hotărâre a fost dezbătut
în comisia de specialitate economico-financiară, juridică, servicii publice,
amenajarea teritoriului și comisia social-culturală, deci toată lumea cunoaște
conținutul, supun la vot și vă consult, cine este pentru art.1 însușirea
raportului de evaluare?
Articolul
1 se aprobă cu 24 voturi pentru, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1
abținere Bândea Eugen) 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul
2 se aprobă cu 24 voturi pentru, 4 voturi împotrivă (Cioban Augustin
Cristian, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 2 abțineri (Bândea
Eugen, Giurgea Teodor) 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul
3 se aprobă cu 24 voturi pentru, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1
abținere Bândea Eugen) 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul
4 se aprobă cu 24 voturi pentru, 4 voturi împotrivă (Cioban Augustin
Cristian, Filimon Vasile, Poruțiu Mihail, Giurgea Teodor) 2 abțineri (Bândea
Eugen, Seracu Ieronim) 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul
5 se aprobă cu 24 voturi pentru, 5 voturi împotrivă (Cioban Augustin
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim) 1
abținere Bândea Eugen) 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 24 voturi pentru, 5 voturi împotrivă (Cioban
Augustin Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Seracu
Ieronim) 1 abținere Bândea Eugen) 5 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian,
Schwartz Ladislau.)
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea cofinanțării
proiectului de extindere și dotare a Centrului de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Brâncovenești prin POR Axa III/2 2007-2013
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos, domnilor consilieri, și împreună cu aparatul propriu vom solicita
absolut toate datele pentru respectarea condițiilor legale și pentru a putea să
achiziționăm această clădire. Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea
co-finanțării unui proiect pe care am dori să îl depunem la Autoritatea
Națională, pe programul operațional regional, da, iertați-mă, atâtea proiecte
aveți ba aici ba acolo că le-am încurcat, pentru Centrul de Recuperare și
Reabilitare Neuropsihică Brâncovenești. Comisia social-culturală, comisia
economică, comisia servicii-publice și amenajarea teritoriului au discutat
acest proiect și au dat avizul, trecem la vot, domnul Pokorny.
Domnul consilier Pokorny: Vă
mulțumesc, stimată doamnă președinte, onorat consiliu, aș dori într-adevăr
auzind că avem mai multe proiecte, aș dori ca să recapitulez și să aduc la
cunoștință în special colegilor care au intrat recent în consiliu despre ce
este în fond vorba. În luna aprilie, anul trecut am prezentat și s-a aprobat în
consiliu strategia post-aderare a Centrului de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Brâncovenești unde am onoare să lucrez de 17 ani și pentru
asta nici nu o să votez, deci în acest proiect noi am urmărit să asigurăm
asistaților, celor peste 300 de bolnavi neuropsihici, niște condiții mult mai
bune de trai și de recuperare la nivelul Uniunii Europene, în acest context
printr-un proiect Phare câștigat am reușit să aducem peste 600 mii de euro, o
sumă nerambursabilă, am și construit un pavilion pentru 50 de asistați care au
fost scoși din cei peste 200 care au locuit la vremea respectivă, în noiembrie
anul trecut, într-un castel medieval de peste 400 ani, nefuncțional. În luna
mai al acestui an prin ANPH, Ministerul Muncii din fonduri din Banca Mondială
am reușit să câștigăm încă un proiect, tot pentru un pavilion de 50 persoane,
contribuția Consiliului Județean la cei 750 mii euro a fost de 10%, treapta a
treia ar urma să fie acest proiect prezentat în fața dumneavoastră în cadrul
programului operațional regional în Axa 3/2 pentru asistență socială, nu se
aprobă construcții doar extinderi și modernizări, Pavilionul Phare este
construit, noi dorim să îl extindem cu 50 de locuri, exact capacitatea pe care
a fost construit, noi depunem, cu acordul dumneavoastră desigur, acest proiect
la Alba Iulia la Regiunea 7 și dacă reușim să câștigăm vom aduce încă 950 mii
euro, sumă nerambursabilă iar contribuția Consiliului Județean ar fii doar de
2%, respectiv, undeva 19.500 mii euro și
sper să nu ne oprim aici. Vă mulțumesc pentru atenție.
Doamna președinte Lokodi: Deci domnilor să trecem la
vot.
Articolul
1 se aprobă cu 27 de voturi pentru, 3 nu au votat (Benedek Imre, Frătean
Petru Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș
Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul
2 se aprobă cu 25 de voturi pentru, 5 nu au votat ( Ciprian dobre, Achim
Marcela, Benedek Imre, Frătean Petru Alexandru, Pokorny Vasile Ștefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș
Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul
3 se aprobă cu 27 de voturi pentru, 3 nu au votat (Benedek Imre, Frătean
Petru Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș
Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 26 de voturi pentru, 4 nu au votat (Benedek
Imre, Ciprian Dobre, Frătean Petru Alexandru, Pokorny Vasile Stefan), 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș
Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru prestațiile specifice
realizate de Autoritatea Județeană de Transport
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea tarifelor pentru prestațiile specifice realizate de Autoritatea Județeană de Transport. Conform legii Consiliul Județean trebuie să elibereze licențele de traseu pentru efectuarea transportului public județean și după eliberarea licențelor să stabilească curse regulate speciale. Pentru acestea trebuie să stabilim noi niște taxe pentru că până în prezent nu am avut asemenea taxe stabilite. Proiectul de hotărâre a fost dezbătut în comisia economico-financiară, comisia de servicii publice, în comisia de amenajarea teritoriului, toate au avizat fără obiecțiuni, dacă nimeni nu dorește să ia cuvântul să trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 28 de
voturi pentru, 2 nu au votat ( Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru),
5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș
Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul 2 se aprobă cu 28 de
voturi pentru, 2 nu au votat ( Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru),
5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș
Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul 3 se aprobă cu 25 de voturi pentru, 5 nu au votat (Achim Marcela,
Benedek Imre Sandor, Frătean Petru Alexandru, Moldovan Teofil, Pop Ioan), 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș
Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
27 de voturi pentru, 3 nu au votat( Benedek Imre Sandor, Frătean Petru
Alexandru, Moldovan Teofil), 5 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian,
Schwartz Ladislau.)
9.
Proiect de hotărâre privind Organigramei
și Statului de funcții ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează
proiectul de Hotărâre pentru aprobarea organigramei și statului de funcții al
DGASPC. La acest proiect de Hotărâre se aprobă și anexa nr.3 regulamentul, care
de fapt a fost aprobat prin HCL nr.125/29.11.2007 și acest proiect de Hotărâre
a fost discutat în comisia economico-financiară, comisia culturală, comisia
juridică, vă consult dacă cineva dorește să ia cuvântul, dacă nu, trecem la
vot.
Articolul 1 se aprobă cu 28 de
voturi pentru, 2 nu au votat ( Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru
Alexandru), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul 2 se aprobă cu 27 de voturi pentru, 3 nu au votat ( Boloș
Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru, Moldovan Teofil), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș
Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi
pentru, 4 nu au votat ( Boloș Vasile Grigore, Gomboș Geza Csaba, Pop Ioan,
Frătean Petru Alexandru), 5 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian,
Schwartz Ladislau.)
Articolul 4 se aprobă cu 28 de voturi pentru, 2 nu au
votat ( Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru Alexandru), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș
Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Articolul 5 se aprobă cu 26 de
voturi pentru, 4 nu au votat ( Ban Moise, Boloș Vasile Grigore, Frătean Petru
Alexandru, Poruțiu Mihail), 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș
Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea în întregime se aprobă cu 27
voturi pentru, 3 nu au votat (Ciprian Dobre, Boloș Vasile Grigore, Frătean
Petru Alexandru), 5 absenți (Borșan
Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
10. Proiect de hotărâre privind numirea domnului Schmidt Loránd în funcția publică de director general la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Urmează un proiect de hotărâre privind numirea domnului Schmidt
Lorand în funcția de director general al DGASPC, s-a susținut examen în
săptămâna trecută, cu 1 iunie, și au venit actele de la ANFP București, domnul
Lădariu doriți să luați cuvântul?
Domnul consilier Lădariu: Doamna
președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor consilieri, doamnelor
și domnilor invitați. Atunci când era vorba de interimatul domnului Schmidt am
fost de acord, știam că este o muncă grea, plină de responsabilități, între
timp ce știm cu toții, a susținut examenu, a fost admis, documentele sunt
prezentate acolo, eu ce îi doresc: în primul rând îl felicit din tot sufletul
că este o muncă grea acolo și vă rog să mă credeți că am mai spus-o și cu alt
prilej, eu cu greu aș accepta o asemenea funcție, într-un asemenea loc, îl
felicit și așa cum se spune ,,să fie într-un ceas bun! Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Domnilor, atunci putem
trece la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au
votat, 5 absenți.
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au
votat, 5 absenți
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au
votat, 5 absenți
Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au
votat, 5 absenți
Hotărârea în întregime se aprobă cu
26 voturi pentru, 4 nu au votat, 5 absenți.
11.Proiect
de hotărâre privind aprobarea avizelor date de Comisia Tehnică de Amenajare a
Teritoriului și de Urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Ultimul
proiect de hotărâre privește avizele date de către comisia tehnică și
amenajarea teritoriului și urbanism, planuri urbanistice generale și plan
urbanistic de detaliu. Acest proiect de hotărâre a fost discutat în Comisia de
amenajare a teritoriului și avizat favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia
cuvântul, nu este nici o carieră de piatră, atunci să trecem la vot . Cine este
pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 29 de
voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek Imre Sandor), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul 2 se aprobă cu 29 de
voturi pentru, 1 nu a votat (Benedek Imre Sandor), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius Ciprian, Schwartz
Ladislau.)
Articolul 3 se aprobă cu 28 de
voturi pentru, 2 nu au votat (Benedek Imre Sandor, Mora Akos Daniel), 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela, Popa Marius
Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
27 de voturi pentru, 3 nu au votat( Ciprian Dobre, Achim Marcela, Benedek
Imre Sandor), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Chirteș Ioan, Ciotlăuș Ionela,
Popa Marius Ciprian, Schwartz Ladislau.)
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
pentru munca dumneavoastră de astăzi și trecem la punctul Diverse, dacă dorește
cineva să ia cuvântul, domnul Boloș.
Domnul consilier Boloș: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, după niște probleme cu o importanță deosebită am să vin cu două chestiuni care par la prima vedere neimportante. Am încă proaspăt în memorie campania electorală, poate și alții prilej cu care am constatat că o mulțime de informații importante pentru consilieri și pentru opinia publică, nu sunt disponibile, sau dacă sunt disponibile sunt greu accesabile. În câteva emisiuni de televiziune am fost pus în situația să răspund la niște întrebări punctuale la care aș fi răspuns fără nici o ezitare în măsura în care, în prealabil, aș fi avut o bază documentară certă. Poate doamna președinte știe la ce mă refer, era și dânsa în emisiunea respectivă, ce propun eu, dacă e posibil și fără grabă și în timp, realizarea unor sinteze documentare de către toate instituțiile subordonate Consiliului Județean în care să apară elementele de esență și care să fie accesibile tuturor și în același timp să fie certificate pentru că mie mi se pare foarte important că trebuie să avem o imagine de ansamblu a tot ceea ce se întâmplă în județ și, sigur, nu toți avem preocupări specializate pe anumite domenii. Aceasta a fost prima chestiune. Cea de-a doua chestiune mi-a fost sugerată de un material care a apărut, la un moment dat, în ziarul Cuvântul Liber, privitor la un material de promovare a Consiliului Județean. Am constatat că, s-ar putea să greșesc și v-aș ruga să mă corectați, că noi nu avem un manual de identitate a consiliului, de identitate vizuală a Consiliului Județean. În momentul de față orice instituție importantă trebuie să aibă un astfel de document care să precizeze absolut riguros toate elementele de inscripționare, de evidențiere și așa mai departe, cei care sunt în domeniu știu despre ce este vorba și cred că această chestiune este importantă și pentru o instituție care este o instituție fanion a Consiliului Județean. Propunerea mea este ca acest manual să fie realizat în perioada următoare și să fie supus atenției consilierilor. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Lădariu: Doamna
președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor consilieri, vin cu o
nedumerire a mea, mai mult, pentru că nu am vrut la începutul depunerii
jurământului să arunc bolovanul. Texul nostru este acolo, puțin ambiguu. E o
năzbâtie, o nedumerire, nu știu ce să zic, se
jură cu mâna stângă. De ce cu stânga, pentru că șeful statului depune
jurământul cu mâna dreaptă, parlamentarii depun cu mâna dreaptă, la tribunal se
jură cu mâna dreaptă, să fie foarte clar, apoi sunt și alte argumente de altă
natură. Numai puțin că o să răspundă probabil, domnul secretar general.
Doamna președinte Lokodi: Da eu nu știu că
v-am obligat
Domnul consilier Lădariu: Nu, stați numai
puțin, precizarea
. Argumente sunt atâtea, ne facem cruce cu mâna dreaptă, e
acea formulare teologică de-a dreapta Tatălui nu de-a stânga Tatălui, apoi
din imnul Astrei, acel superfinal Cu dreapta să ne ocrotești puternic
Dumnezeu, nu cu stânga. Ar fi câteva argumente pentru că atunci când vom
trece
vom modifica anumite părți, mici sau mari, din regulament, să venim și cu
această precizare. Eu vin deja, de pe acum, așa ar fi bine, să fie această
precizare clară, să nu mai fie vreo ambiguitate sau vreo neînțelegere. Vă
mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Eu vă las să
jurați cu care mână doriți, să puneți pe Biblie, să faceți câte cruci doriți
dar în regulament, vă rog frumos n-o băgați, eu nici cruce nu-mi fac că-s
reformată, nici nu știu ce fac, lăsați-mă să-mi exercit eu religia mea cum
consider eu și cred că aceste reglementări sunt deja ceva în plus, deci nimeni
pe nimeni nu a obligat ce mână să pună pe Biblie. A pus fiecare cum i-a venit
să pună mâna. Dacă ne apucăm să scriem așa ceva într-o reglementare atunci ce
fac eu?
Domnul secretar Togănel: Dacă-mi
permiteți, în Legea administrației publice locale nu se precizează jurământul
cu ce mână se face pe Biblie, în schimb în Ordonanța 35 care a aprobat
Regulamentul-cadru pentru consiliile locale este precizat acest lucru, că
jurământul se face cu mâna stângă pe Biblie și pe Constituție, deci este un act
normativ.
Doamna președinte Lokodi: Vă rog
frumos să sesizați neconstituționalitatea acestei ordonanțe pentru că după mine
depășește un anumit cadru. Dar dacă nu pun nici o mână pe nici o Biblie și pe
nici o Constituție.
Domnul secretar Togănel: Legea permite
acest lucru.
Domnul vicepreședinte Dobre: Vreau să
vă spun, domnul secretar și doamnă președinte și domnul coleg, există în
județul Mureș un jurământ de primar, televizat, fără să pună mâna pe nimic.
Domnul secretar Togănel: Regulamentul
de organizare și funcționare al Consiliului Județean urmează să fie actualizat
pentru că sunt multe schimbări și în legislație și cu această ocazie se poate
scoate deoarece legea administrației nu prevede așa ceva.
Domnul consilier Poruțiu: Eu am o rugăminte, doamna
președinte, eu am intrat și ieri și chiar și în dimineața asta pe pagina de
Internet și, de exemplu, încă datele referitoare la colegii consilieri
județeni, la comisii nu erau postate. Rugămintea mea, vis-à-vis de
pagina de Internet, să faceți de asemenea manieră încât să fie mult mai
actualizate informațiile și să avem garanția că aceste informații care apar
acolo sunt, cum să spun, calde la prima mână pentru că, realmente este un
instrument foarte util de informare pentru noi. Eu aș lansa o propunere pentru
colegi, eu cred că totuși va trebui să avem o discuție asupra regulamentului și
aș lansa o idee către colegi, să încercăm pentru următoarea ședință să ne
constituim poate chiar și o comisie de lucru din reprezentanții tuturor partidelor
politice, care să studieze acest regulament pentru că, citind stenogramele
ședințelor din ultimii 4 ani din Consiliul Județean, chiar cred că sunt niște
lucruri pe care le-am putea face să meargă mai bine.
Doamna președinte
Lokodi: Este normal o să doresc și eu la sfârșit să fac niște precizări legate
de activitatea consilierilor județeni dar, înainte, dau cuvântul domnului
Giurgea.
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, domnul coleg Lădariu a făcut o afirmație
că a fost sunat aseară și l-a întrebat dacă votează cu da sau nu
vis-à-vis de proiectul de hotărâre cu achiziționarea cinematografului
Progresul. Dacă poate să facă precizarea dacă este din rândul consilierilor și,
dacă da, din rândul cărui partid sau cel puțin cum se numește.
Doamna președinte
Lokodi: Eu cred că veți discuta cu domnul Lădariu la sfârșitul ședinței
alte
discuții, da bine. Încă odată mulțumesc celor 24 de consilieri care au votat
pentru că au făcut posibil ca acest proiect să se realizeze și cred, domnilor,
și vă spun acum, în campania viitoare, atunci o să fac publică lista celor care
nu au votat ca să nu puteți să vă mândriți cu această realizare.
Domnul consilier
Poruțiu: Pentru că este o interpelare pe care o consider chiar personală, să
fim foarte bine înțeleși
Doamna președinte
Lokodi: Nu este atac la persoană. Eu am spus 24 de consilieri.
Domnul consilier
Poruțiu: Nu, este atac la grup. Doamna președintă, să fim foarte clari și bine
înțeleși și vreau să rămână consemnat. Nu am spus că nu suntem de acord cu
achiziționarea și nu am pus în discuție oportunitatea. Eu m-am fript, săptămâna
trecută am terminat un proces cu Curtea De Conturi de 7 ani de zile în care am
avut și casa sechestrată. Eu m-am fript și eu nu mai votez și vă spun de acum,
poate să fie și biserică în centrul orașului, nu mai votez și nu voi vota nici
o hotărâre atâta timp cât nu am garanția că din punct de vedere al hârtiilor
ele sunt în regulă. Dacă aceste hârtii erau în regulă cum le-am cerut și nu era
mare problemă să fie aici, vă garantez că aveați unanimitate în acest vot.
Doamna președinte Lokodi: După mine ați avut
absolut toate datele, toate informațiile
Domnul
consilier Poruțiu: Nu, doamna președintă, să nu am gura aurită dar poate mai
discutăm peste câțiva ani.
Doamna președinte Lokodi:
Vă mulțumesc, vă mulțumesc. Domnilor consilieri, la nivel de țară, anual se
analizează anual activitatea consilierilor județeni, transparența și cât de
eficient lucrează consilierii județeni. Nu Consiliul Județean, consilierii
județeni. În urma studiului făcut de Fundația Centrul de Politici Publice pe
anul 2007 județul Mureș se situează pe locul 18 la nivel național, pe la
mijloc, însă ni se fac o serie de recomandări și rog secretariatul să comunice
aceste recomandări fiecărui domn consilier județean ca să știe ce deficiențe
s-au constatat în activitatea lor în anii anterior și vă rog, în mod
transparent, periodic, să faceți rapoarte cu privire la activitatea
dumneavoastră. Aici, atrag atenția consilierilor din mandatele anterioare că nu
ați prea respectat această cerință sau nu cu toții ați respectat această
cerință pentru că domnul Boloș întotdeauna a respectat această cerință. Vă rog
pe toată lumea să depuneți CV-ul, să depuneți declarația de avere și declarația
de interese, să fie puse la punct că, dacă nu, iarăși noi acumulăm puncte negre
pentru nerespectarea legii. De asemenea propun, și aici va trebui să analizăm
cu executivul, tocmai pentru transparență, să aibă fiecare consilier o cutie
poștală prin serverul nostru, unde să primească anumite sesizări din teritoriu.
Astăzi, dumneavoastră, din partea executivului, mi-ați prezentat un formular,
cum să arate prezentarea fiecărui consilier județean. Eu acolo, în loc de
puncte tari, puncte slabe, am cerut ca fiecare să se pronunțe, județul este un
județ mare, cam de ce zonă dorește să răspundă ca să putem să comunicăm
populației județului cine unde dorește să țină contactul cu populația, la
partide acest lucru se realizează că din acea zonă sunt consilierii dar pe
lângă aceasta, sunt zone albe care nu sunt acoperite. V-aș ruga frumos ca și în
acest sens să studiați materialele și să încercăm să ne pronunțăm, doresc să
lucrăm foarte transparent și pe viitor doresc din partea executivului în
momentul în care dezbatem proiecte de hotărâre cum a fost astăzi Teatrul Ariel,
ca societatea civilă să fie invitată, să fie aici lumea pentru beneficiul
căruia decidem noi. Deci să fie o publicitate mult mai mare. Noi invităm
instituțiile deconcentrate dar ei nu prea vin numai dacă sunt legate proiectele
noastre de hotărâre de activitatea lor, dar să începem ca acolo sus pe balcoane
să deschidem și să facem accesul liber pentru societatea civilă pentru cei care
sunt interesați de anumite hotărâri pe care le dezbatem. Cred că nu este
suficient publicarea hotărârilor în monitoare, în ziarele noastre, ci trebuie
înainte să avem o dezbatere, să avem o susținere sau poate niște propuneri. Vă
mulțumesc. Vă consult dacă cineva mai dorește
domnul vice.
Domnul
vicepreședinte Dobre: Am avut o discuție în legătură cu manualul de identitate
și în legătură cu site-ul cu doamna președinte în cursul zilei de ieri și de
azi și mi-am exprimat și eu anumite păreri și sugestii de îmbunătățire. O să
avem întâlnire, pe de-o parte cu cei care fac site-ul și, pe de altă parte, o
să vreau și eu să vă chem, eventual pe grupuri de partide, să vă invit pe
grupuri de partide sau pe toată lumea o dată și să vedem cam pe de-o parte care
sunt pretențiile, sugestiile dumneavoastră, care sunt posibilitățile noastre,
ce putem face astfel încât să ajungem la o părere comună pentru că până la urmă
nu cred că e greu să ajungem la o părere comună. Și după ce reușim să facem și
acest manual de identitate, într-adevăr să creăm până la identitatea vizuală
atât pe site cât și în presă cât și în materiale și până la urmă lumea să
reușească să ne identifice. Însă, așa cum spunea și domnul coleg Boloș, e o
chestiune ce va necesita timp și celelalte chestiuni legate de accesibilitatea
consilierului la o informație o s-o rezolvăm cu precădere pentru că am avut această
discuție cu doamna președintă și chiar cred că, mai ales un consilier județean,
nu cred că poate să se scuze că nu a avut acces. Accesul trebuie facilitat
într-un mod, să-i zic chiar permisiv la orice material câtă vreme el nu este
clasificat conform legii. Pe de altă parte eu vreau să vă mulțumesc pentru
ședința de astăzi.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc și eu pentru lucrările ședinței de astăzi și în
luna august după 15 august, vom avea următoarea ședință, până atunci vă doresc
un concediu plăcut tuturor și ne revedem după 15 august.
Întocmit: Andreea Claudia Iepan
Mia Ileana Nemeș
p. PREȘEDINTE SECRETAR
Szabo
Árpád
Paul Cosma
Vicepreședinte
Văzut: Delia Belean
Viorel Iosib