tanacslogo1                          ROMÂNIA                     

                      JUDEȚUL MUREȘ

                 CONSILIUL JUDEȚEAN

                   Nr. 4784/14. 04. 2009

                          Dosar IV.C.1

 

 

 

PROCES – VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 24 martie 2009

 

    Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 59 din 17 martie 2009 și a fost publicată în cotidienele locale, „Zi de Zi” și „Nepujság”.

 

Au fost invitați să participe:

 

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         d-na Mihaela Kardos, supleant pe lista PSD la alegerile din 1 iunie 2008

·         dl. Radu Mircea, supleant pe lista PSD la alegerile din 1 iunie 2008

·         dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Mezei Vasile - director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dna Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·         dl Ilieș Ioan – director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor

·         dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș

·         dl.Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș

·         dl. Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·         dna Valea Anica – contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș

·         dl Cotîrlan Constantin - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         dna Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției Populare Mureș

·         dna Albu Lelia, director, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș

·         dna Mihaly Maria, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș

·         dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș

·         dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 

·         dl. Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dna Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·         dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·         d-na Moldovan Liliana – șef serviciu, Biblioteca Județeană Mureș

·         d-na Corina Teodor – ex-director, Biblioteca Județeană Mureș

·         dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·         dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·         dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, Revista LATO

·         dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș

·         dna Pescari Tatiana Ana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dna Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dl. Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin

·         dna Molnar Viorica, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin

·         dl. Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT

·         d-na Felicia Pop – director, Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș

·         dl. Teodor Oan㠖 director, Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică Mureș

·         d-na Gabriela Pâncă -  inspector principal de poliție, Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității

·         dl. Liviu Timar – director, Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Mureș

·         dl. Cotuțiu Ioan – director, Oficiul Județean pentru Consultanță Agricolă

·         directori, directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

 

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua doamnelor, domnilor, bună ziua doamnelor, domnilor consilieri, stimați invitați, instituțiile noastre subordonate, reprezentanți ai mass-mediei. Trebuie să vă spun că urmează să pornim aparatele, toată lumea, să verificăm cvorumul pentru că avem o prezență de 100%. Anul acesta încă nu am avut această prezență, așa că vă mulțumesc frumos și, atunci, dacă îmi dați voie, aș dori să încep cu votarea procesului-verbal de la ședința Consiliului Județean din data de 26 februarie 2009. Materialul a fost publicat prin poștă electronică, sper că cine a fost curios a verificat materialul și înaintea ordinii de zi aș dori să supun la vot acest proces-verbal. Cine este pentru?

 

Procesul verbal al ședinței din data de 26 februarie se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Doamna președinte Lokodi: Ce se întâmplă, că la vot 100%....? A… doi nu sunt validați… da, iertați-mă dar asta trebuia prima dată votat. Bine, vă mulțumesc. Proiectul nostru de ordine de zi are 13 puncte și începem lucrările ședinței de astăzi cu două proiecte de hotărâri, pentru validarea mandatului de consilier județean de la Partidul Social Democrat care avea două locuri vacante, pentru mandatul fostului consilier județean Alexandru Petru Frătean și a lui Lazăr Lădariu, sunt propuși din partea partidului doamna Mihaela Kardos și domnul Radu Mircea. Înainte să intrăm în dezbaterea ordinii de zi, rog comisia de validare… da, domnul secretar general, ceva nu fac bine?

Domnul secretar Cosma: Doamna președinte ar trebui să supuneți la vot ordinea de zi, cu mențiunea că…

Doamna președinte Lokodi: Înainte să validăm consiliul?

Domnul secretar Cosma: Înainte, da, pentru că face parte din ordinea de zi.

Doamna președinte Lokodi: A… da, no bine, deci atunci mergeți înapoi domnule consilier ca să votăm prima dată ordinea de zi și după aceea să validăm. Deci prima dată trebuie să supun la vot ordinea de zi, prima dată vom începe cu votarea ordinii de zi care are 13 proiecte, printre care și validarea celor doi colegi din partea Partidului Social Democrat și a celorlalte proiecte, cu o precizare: proiectul de hotărâre de la punctul 3, care privea sistemul de alimentare la sate pentru comuna Gurghiu se retrage, deci practic rămân 12 proiecte de hotărâri. Cine este pentru?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 32 voturi „pentru”, unul nu a votat (Pop Ioan).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, deci atunci rog acum comisia de validare să se retragă, secretariatul dați actele și, între timp, având în vedere că timpul trebuie folosit, o să rog pe domnul consilier Balogh Iosif, care dorește să ne facă o prezentare legată de modul în care se derulează numărătoarea autovehiculelor pe porțiunea drumului Ungheni – Acățari, să facă o informare.

Domnul consilier Balogh: Mulțumesc doamna președintă, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, stimați invitați, în urma unei discuții de la ședința anterioară prin care am solicitat să se facă un recensământ cu autovehiculele care traversează tronsonul de drum județean Ungheni – Acățari, am reușit începând din data de 17 martie până în data de 22 să efectuăm acest recensământ. Recensământul autovehiculelor s-a efectuat inclusiv sâmbătă și duminică și, cu permisiunea dumneavoastră, v-aș prezenta câteva date care, într-adevăr, sunt alarmante și care, probabil, în urma acestui recensământ, vom cere, printr-o hotărâre a Consiliului Județean Mureș, să se clasifice drumul județean Ungheni - Acățari în drum național. De exemplu, în data de 18 s-a făcut 24 din 24 recensământul acestor autovehicule care cuprind nu numai autovehicule cu tonaj mare ci toate tipurile care trec prin zona respectivă și prin cele două puncte, respectiv postul 1 și postul 2, km 13 + 600. După cum vedeți și dumneavoastră, în 24 de ore, pe un drum județean au trecut 4237 de autovehicule iar sâmbătă și duminică 2627 de vehicule. Eu, această documentație, o  înaintez doamnei președinte și rog în continuare ca să se rezolve situația. Vă mulțumesc mult!

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim, urmează ca împreună cu aceste date statistice să revenim la Ministerul Transporturilor cu o nouă solicitare în vederea preluării acestui tronson care trece prin județul nostru, din categoria drumurilor județene în categoria drumurilor naționale. Domnul Cioban Cristian Augustin dorește să ia cuvântul? Că ați apăsat…. Bine, vă mulțumesc. Rog comisia de validare să citească procesul-verbal.

 

 

1.   Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier județean al doamnei Mihaela Kardos

 

 

Doamna Magyarosi Erszébet, președintele comisiei de validare, dă citire proceselor-verbale de validare.

 

 

 

Proces-verbal

 

Încheiat astăzi, 24 martie 2009, în ședința comisiei de validare a mandatului de consilier județean al doamnei Kardos Mihaela

 

Astăzi, 24 martie 2009, comisia de validare aleasă de Consiliul Județean Mureș în ședința de constituire din data de 20 iunie 2008, având în vedere dispozițiile art. 96, alin. 9 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor locale aprobat prin O.G.nr. 35 din 2002 cu modificările și completările ulterioare, a examinat legalitatea alegerii consilierilor județeni. În urma examinării  dosarului BEJ privind alegerile din 1 iunie 2008 și a listei de supleanți ai Partidului Social Democrat Mureș, comisia a constatat legalitatea alegerii doamnei Kardos Mihaela ca supleant pe lista acestuia și propune validarea mandatului de consilier județean al doamnei Kardos Mihaela, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal.

 

 

 

                                                          Proces-verbal

 

Încheiat astăzi, 24 martie 2009, în ședința comisiei de validare a mandatului de consilier județean al domnului  Radu Mircea

 

Astăzi, 24 martie 2009, comisia de validare aleasă de Consiliul Județean Mureș în ședința de constituire din data de 20 iunie 2008, având în vedere dispozițiile art. 96, alin. 9 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu prevederile regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor locale aprobat prin O.G.nr. 35 din 2002 cu modificările și completările ulterioare, a examinat legalitatea alegerii consilierilor județeni. În urma examinării  dosarului BEJ privind alegerile din 1 iunie 2008 și a listei de supleanți ai Partidului Social Democrat Mureș, comisia a constatat legalitatea alegerii domnului Radu Mircea ca supleant pe lista acestuia și propune validarea mandatului de consilier județean al domnului Radu Mircea, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos doamna consilier, după citirea procesului verbal o să rog pe doamna Kardos Mihaela să vină la microfon, acolo este Biblia și textul jurământului și rog colegii să ne ridicăm în picioare… Prima dată? Da, deci atunci dați-mi voie ca să supun procesul-verbal. Deci, cine este pentru validarea consilierilor?

 

Validarea consilierilor se aprobă cu 33 voturi „pentru”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și acum rog pe doamna consilier să citească textul.

 

Doamna Kardos: Subsemnata Kardos Mihaela, consilier în cadrul Consiliului Județean Mureș, în conformitate cu prevederile art. 32 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, depun în fața Consiliului Județean următorul jurământ: „Jur să respect constituția și legile țării și să fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și vă invit să semnați și textul jurământului, aici în fața mea, împreună cu mine. Acum rog pe domnul consilier Radu Mircea, de asemenea, să vină la microfon și să citească textul jurământului.

 

Domnul Radu: Subsemnatul Radu Mircea, consilier în cadrul Consiliului Județean Mureș, în conformitate cu prevederile art. 32 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, depun în fața Consiliului Județean următorul jurământ: „Jur să respect constituția și legile țării și să fac, cu bună-credină, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, vă rog frumos și pe dumneavoastră, domnule consilier, să veniți și să semnați textul jurământului. Vreau să vă felicit și bine ați venit! Deci, după ce colegii noștri au depus jurământul, să ne reîntoarcem la hotărârile unu și doi, urmând să mai votăm și celelalte prevederi. Deci, până acum articolul 1, se validează mandatul consilierului județean Kardos Mihaela, supleant pe lista Partidului Social Democrat la alegerile locale din 1 iunie 2008, am votat. Doamna consilier va face parte din comisia…?

Doamna consilier Kardos: Din comisia culturală.

Doamna președinte Lokodi: Din comisia culturală. Cu această precizare supun la vot articolul 2. Cine este pentru articolul 2?

 

Articolul 2 se probă cu 33 voturi „pentru”.

 

Doamna președinte Lokodi: Este secret, nu căutați. Bine, vă mulțumesc. Hotărârile Consiliului Județean Mureș nr. 86 din 20 iunie 2008 privind validarea și invalidarea mandatelor de consilieri județeni și numărul 89 tot din 20 iunie 2008 privind constituirea comisiilor de specialitate se modifică în mod corespunzător. Cine este pentru?

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu au votat (Borșan Doru Aurelian).

 

Doamna președinte Lokodi: Prezenta hotărâre se comunică doamnei Kardos Mihaela. Cine este pentru?

 

Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi „pentru”.

 

Doamna președinte Lokodi: Prezenta hotărâre poate fi atacată în contencios administrativ în termen de 5 zile. Cine este pentru?

 

Articolul 5 se aprobă cu 33 voturi „pentru.”

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru.”

 

 

2.   Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier județean al domnului Radu Mircea

 

Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre, același, articolul 1, am fost de acord cu validarea domnului Radu Mircea, articolul 2, domnul consilier județean va face parte din comisia….

Domnul consilier Radu: Da, l-am pornit, vă mulțumesc doamnă președintă, consider că ar fi bine să fac parte din comisia de amenajarea teritoriului și urbanism deoarece formațiunea noastră a fost în această comisie.

Doamna președinte Lokodi: Da, vă mulțumesc. Cine este pentru articolul 2?

Articolul 2 se aprobă cu 34 voturi „pentru”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Hotărârea… articolul 3 din hotărâre ca și în hotărârea cealaltă. Cine este pentru?

 

Articolul 3 se aprobă cu 34 voturi „pentru.”

 

Articolul 4 se aprobă cu 34 voturi „pentru.”

 

Articolul 5 se aprobă cu 34 voturi „pentru.”

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, unul nu a votat (Pop Ioan).

 

 

3.   Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale din județul Mureș pentru  anul 2009

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, trecem mai departe, urmează proiectul de hotărâre de la punctul 3 de data aceasta, privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale din județul Mureș pentru anul 2009. Acest proiect de hotărâre a fost dezbătut în toate comisiile de specialitate și comisia economico-financiară a avizat în mod favorabil cu câteva amendamente. Cu privire la acest amendament, în ceea ce privește veniturile proprii, pentru… și alocare și transfer la R.A. Aeroport, acceptăm propunerile făcute de comisie urmând ca, ulterior, să se facă o analiză, după ce se depune bugetul pe 2008 de către Aeroport, la Ministerul Finanțelor, împreună cu mai mulți specialiști din cadrul consilierilor județeni care se oferă să analizeze situația economică, pentru o mai bună dezvoltare a Aeroportului Târgu Mureș.

Știți foarte bine și încă începând de la începutul anului, din luna ianuarie, noi, Consiliul Județean, am dorit să se continue investițiile, modernizarea, dotarea aeroportului, conform standardelor și criteriilor solicitate de Uniunea Europeană, ca acest aeroport nu cumva să rămână în afara aeroporturilor recunoscute la nivel european printre aeroporturile regionale. Cândva a fost aeroport internațional dar pentru acelea, acum, criteriile sunt deosebite dar, ca aeroport regional, se luptă Consiliul Județean să susțină dezvoltarea aeroportului și să nu pierdem acea posibilitate în care avem un crez… poate, pot să spun, chiar fanatic, că acest aeroport va trăi vremuri mult mai bune și cei care în prezent se gândesc într-o altă susținere la nivel național își vor da seama că merită efortul pe care îl face Consiliul Județean, de aceea noi am asigurat banii pentru continuarea lucrărilor din fondul de rulment al Consiliului Județean. Astăzi nu dorim să blocăm aeroportul, din contră, am prevăzut și am analizat toate investițiile și peste tot, unde este nevoie, asigurăm banii. Avem o dispută în ceea ce privește cheltuielile de funcționare, pe care dorim să le vedem în mod clar și cerem atât auditului nostru, al Consiliului Județean, cât și consilierilor județeni ca să lichidăm odată și această problemă, să avem o vedere clară ca să putem să avem în calcul și veniturile proprii ale acestei regii, pentru că este o societate comercială și în momentul în care construiești un buget nu poți construi doar pe veniturile alocate din bugetul județului, trebuie să știi exact ce venituri realizează. Asta este valabil și la instituțiile noastre culturale și la celelalte instituții subordonate. În acest sens, din luna noiembrie anul trecut, analizăm fiecare instituție, fiecare a venit aici și în mod clar am avut un "roentgen" dacă vreți peste fiecare instituție. Trebuie să avem și la Aeroport acest „roentgen”, trebuie să vedem exact veniturile proprii, la ce ne așteptăm. Eu vreau doar să vă spun așa, de divertisment și să ne destindem un pic, cu ani în urmă, poate cu trei ani în urmă, odată a venit Aeroportul și ne-a spus că a realizat venituri proprii din fânul care a rezultat de pe aeroport într-o sumă de 1 miliard de lei atunci, sumă imensă. Acum trebuie să vă spun că baloții de fân sunt pe terenul aeroportului. Deci nu mai putem să spunem că are venituri proprii din gospodăriile anexe, însă avem niște cheltuieli importante pe care trebuie să le suportăm, vrem să dăm mână de ajutor instituției, regiei subordonate, dar vrem să vedem ce sume realizăm de la operatori. Norocul nostru, avem bani în acest sens, venituri proprii. De asemenea, doresc să fac niște precizări, odată cu privire la textul materialului care este un material voluminos și față de data de când a apărut în mod cert sumele defalcate, atât pentru administrațiile locale pe care le împărțim din 20% TVA, cât și pentru instituțiile noastre subordonate, cât și pentru bugetul propriu al Consiliului Județean s-au strecurat niște erori în material și musai să vă fac aceste precizări. Erori care… calculatorul… este foarte bun dar dacă nu schimbi niște date rămân atunci raportate la anii anteriori. La cuprins, la poziția numărul 2, pagina 1: Proiect de Hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale din județul Mureș pe anul 2010 se modifică cu Proiectul de Hotărâre pe anul 2009, că nu putem deja pe 2010 să avem o prevedere. Deci aceasta este o precizare. Anul este 2009. La poziția numărul 4, anexa nr. 2, detalierea cheltuielilor pe articole și aliniate pe anul 2007 în loc de 2009, deci nu este 2007, este tot 2009. La anexa 2/20, se completează cu sumele prevăzute pentru Școala de Arte și Meserii Târgu Mureș astfel: transferuri către instituții publice, buget 2008, 589.800. Corect este buget propus 2009, 779.815. Este iarăși o greșeală, cine a redactat acest material nu a urmărit exact că se referă la 2008. Anexa nr. 2/112, pagina 112 devine 2/76, păstrând același conținut. Anexa nr. 8, cap. 2, pct. 3, pag. nr. 191, în loc de Chirurgie nr. 2 trebuie trecut Chirurgie nr. 1, la investiții, la sterilizator și la tarchet și la geamuri termopan. Precizăm că aceste modificări privesc doar forma scrisă, în format electronic, pe site s-au făcut bine aceste date însă în forma în care a ajuns la listare probabil că nu era bine trecut de la o direcție… dintr-un serviciu la altul și au rămas cu datele eronate, neclarificate.

Aș mai dori să fac o precizare. În cadrul comisiei de buget s-au ridicat niște probleme la anumite prevederi din buget și anume, la capitolul cheltuieli salariale… da, imediat, numai o pagină, 11, nu 111? Eu de ce aveam 111 în cap… atunci chiar că mai mult trebuie să… nu știu de ce am avut 111. Deci, la detalierea cheltuielilor pe articole și aliniate trebuie să vă spun că la cheltuieli de personal, așa cum am discutat cu mai mulți consilieri, în denumirea din acest capitol, conform legii, la fond de premii, în afară de premii intră și alte categorii de cheltuieli, cum ar fi: indemnizații pentru membrii Comisiei județene de atribuire de denumiri, indemnizații pentru comisii de disciplină, indemnizații comisii colaboratori externi, cum ar fi și de concursuri, toate comisiile de concursuri plus Autoritatea Teritorială de Ordine Publică, concedii medicale suportate de instituție, ore suplimentare, prima de vacanță care se acordă conform legii și încă o modificare a legii nu s-a făcut, indemnizațiile aleșilor locali, indemnizații de delegare și diurnă. Așa că atunci când mai mulți consilieri au făcut un calcul, calculând o medie, datele nici cu privire la numărul personalului dar nici cu privire la cheltuieli nu erau unele justificate, astfel că ați fost, prin acest mod, cumva… prin această denumire simplă, fond de premii, într-o eroare, neputând face un calcul corect economic și juridic. De asemenea, noi urmărim foarte îndeaproape tot ce se întâmplă la nivel de țară și ordonatorul principal de credite, care are de data aceasta o răspundere mult mai mare din partea guvernului în ceea ce privește acordarea unor prime sau a unor fonduri în favoarea angajaților, ați văzut că are o răspundere totală, chiar ieri la Ministerul Muncii, din discuțiile cu reprezentanții sindicatelor, s-a discutat că orice premiu sau orice spor la salar se va acorda în urma unei analize atente din partea executivului, a ordonatorului principal de credite și pe răspunderea acestuia. Noi, la consiliul județean, putem să vă spunem că nu avem prime nici de Paști, nici de Crăciun, nici alte prime și toate sporurile pe care le primesc funcționarii publici sau cei contractuali le primesc pe baza unor hotărâri judecătorești, inclusiv cele care sunt cuprinse în contractul colectiv de muncă au făcut obiectul unei cereri din partea sindicatului către Consiliul Județean și există hotărâri judecătorești pe baza cărora executivul le acordă și aceste drepturi. Tocmai pentru asta eu cer ca în urma acestor precizări să analizăm acest buget care s-a prezentat astăzi în fața dumneavoastră, analizând foarte amănunțit fiecare capăt pentru investiții și reparații, împreună cu directorii instituțiilor subordonate. Încă din luna ianuarie am avut discuții la nivelul Consiliului Județean și dumneavoastră, la comisii, ați invitat mai mulți directori, fiecare ați discutat capitolul de investiții și reparații. Toate sumele care sunt prevăzute în buget doresc să asigure o funcționare corespunzătoare pentru anul 2009, dorim să asigurăm un echilibru bugetar și dorim ca până la sfârșitul anului să nu intrăm cumva într-o insolvabilitate sau în imposibilitatea de realizare a investițiilor. Am prevăzut în acest buget sume necesare pentru a porni cele două proiecte mari, de interes județean. Unul este proiectul pentru managementul deșeurilor, de aceea am prevăzut pentru Sighișoara posibilități, fonduri ca să înceapă acolo investițiile pentru alveola 2 și alveola 3. Știți foarte bine, din 16 iunie nu se va permite depunerea de deșeuri în depozitele istorice vechi, doar la Sighișoara. Tîrgu Mureș-ul, dacă reușește investiția cu împachetare, atunci va putea să mai funcționeze încă un an, urmând ca după aceea să depună tot ce s-a împachetat la depozitul regional care, să sperăm, intră cât se poate de repede în construcție, în execuție. În momentul de față suntem spre faza finală cu proiectul tehnic, au fost aici iarăși specialiștii de la firma de consultanță, am analizat și situația terenului de la Municipiul Tîrgu Mureș, în sfârșit, se pare că săptămâna asta rezolvăm și terenul necesar de patru ha pentru Tîrgu Mureș, așa că am reușit să trecem toate obstacolele, fiind în grafic, ca până luna august să depunem proiectul nostru mare pentru 40 de milioane de euro la Bruxelles. Avem nevoie la acest proiect de aprobarea Bruxelles-ului. Pe când, nu vreau să aduc ca argumente, dar pe când din regiunea „7 Centru” alții nu reușesc să obțină proiecte complexe ca județul Mureș și rămân doar cu fracțiuni de proiecte, din motive de dânșii știute, noi, în regiunea „7 Centru”, am reușit acest proiect. Vom reuși și cel cu alimentarea cu apă, sper că vom ajunge și acolo la un numitor comun și cei care încă mai au niște lucruri de lămurit vor putea să primească din partea noastră explicațiile necesare pentru a reuși și acolo, nu numai master-planul dar și proiectul tehnic să îl valorificăm. De asemenea, avem fonduri pregătite în vederea investițiilor și reparațiilor în acele clădiri care sunt în proprietatea noastră și unde dorim ca pentru instituțiile noastre subordonate să asigurăm spațiu pentru activitate.

După o prezentare așa de complexă, nu știu dacă ceva am scăpat, cineva să mă ajute din executiv, dacă ceva a rămas afară din cele ce trebuia executivul să prezinte… Eu vă consult, șefii… adică comisia de buget sau fracțiunile politice, dacă doriți să luați cuvântul… dacă nu… atunci dați-mi voie…. Domnul Mora Akos și domnul Giurgea… Ați așteptat până am spus nu…

Domnul consilier Mora: Atât de complexă era prezentarea, doamna președinte, încât am lăsat să duceți până la capăt și să nu intervenim. Doar câteva constatări pe care am vrut să le facem, pe care oricum le-am discutat în mare, la nivelul comisiilor de specialitate și, mai ales, în rândul comisiei de buget-finanțe și trebuie să punctăm câteva lucruri care este bine să le punctăm în acest moment știind, de fapt, starea actuală sau momentană a țării și a județelor pentru că județul Mureș nu poate să fie distinct față de ceea ce înseamnă situație economică la nivel național. O primă constatare în 2009 față de 2008 este o scădere a bugetului total de până la 84 %. Ceea ce vreau să se înțeleagă de toată lumea este că această scădere a bugetului este datorită faptului că previzionăm niște venituri mai mici, cel puțin în acest moment, pentru anul 2009. Am încercat în toate discuțiile de până acum, cu argumente foarte serioase, să vedem de unde să tăiem ca să nu compromitem proiectele importante de infrastructură. Proiectele importante pe care le-ați menționat deja și nu mai revin asupra lor, clar vor fi finanțate și sunt treburi importante pentru județ cum este și capitolul deșeuri. În schimb aș reveni la un subiect, poate un pic mai sensibil, pe care l-am discutat și anume partea de cheltuieli de personal. Am avut discuții foarte multe pe acest subiect și aș vrea să reluăm aceste discuții, nu astăzi neapărat, dar într-un viitor apropiat, în privința sau raportat la realizarea veniturilor pe care le preconizăm trimestrial. Ce înseamnă asta? Avem o creștere de cheltuieli de personal, per total, de 9,3% în condițiile în care bugetul total a scăzut la 84%. Categoric că nimeni nu este împotrivă a da niște bani pe niște drepturi corecte și câștigate mai ales în instanță și contractate în cadrul contractului colectiv de muncă. În schimb, apelul pe care vreau să îl fac tuturor instituțiilor și șefilor de instituții, mai ales, este că ei nu pot să trăiască într-un castel de sticlă în care să trăiască oarecum separat de ceea ce înseamnă economia națională și județeană. În condițiile în care noi, cu toții, firmele private, lumea privată face economii foarte mari, taie de la salarii, taie de la investiții ca să rezistăm pieței, rog și fac un apel foarte serios șefilor de instituții subordonate Consiliului Județean să vină cu un proiect foarte clar și foarte serios, iar în luna aprilie, având în vedere că trimestrul I se încheie acum, în luna martie, așteptăm până se încheie efectiv cu toate datele contabile, avem toate datele vis-a-vis de previzionarea veniturilor și avem niște semnale, în aprilie să ne reașezăm să discutăm foarte serios ce înseamnă reașezarea pe capitole a acestor cheltuieli de personal, în primul rând, pentru că, dincolo, am mai tăiat ici-colo de la investiții ca să nu compromitem, în mare, proiectele importante. De ce spun această chestiune? Pentru că un exemplu concret este aeroportul. La aeroport, față de anul trecut, am aprobat un buget cu 85% mai mic decât anul trecut pe ce înseamnă cheltuieli curente. Ar fi incorect ca la aeroport dacă am tăiat ceva din buget, per total, și aici intră practic salariile în primul rând și reparațiile, să nu abordăm în mod unitar și celelalte instituții. De asta propun, doamna președintă, ca la nivelul lunii aprilie, nu știu, să-mi spună executivul dacă e bine sau nu e bine…

Doamna președinte Lokodi: Dacă se poate în mai…

Domnul consilier Mora: Dacă se poate în mai, nu vreau să forțez limita, în schimb vreau ca pe baza datelor, până la 31 martie, să ne așezăm cât de curând putem, în aprilie sau în mai, să discutăm pe propuneri concrete și ceea ce vreau eu de fapt să facem sau să discutăm, nu executivul să fie cel care să taie de la cheltuieli salariale sau curente ci să vină propunerea din partea șefilor de instituții pentru că este anacronic ca tot timpul să existe o situație de genul următor: executivul zice du înapoi bugetul, refă-l, că este de trei ori mai mare. Și apoi toată lumea să vină de fiecare dată cu bugetul reajustat. Deci șefii de instituție trebuie să ia această măsură în mână și să aibă curajul să își discute bugetul foarte serios în cadrul fiecărei instituții și ei să vină cu propuneri de reajustare. Pentru că, altfel, sunt două variante: unu, rămânem pe bugetul acesta pe care l-am gândit, dacă se vor încasa veniturile și s-ar putea să ajungă banii undeva prin august, din august încolo ce facem? Deci aș vrea foarte mult să existe o responsabilitate din partea șefilor de instituții, să vină cu o previzionare. Primele 3 luni sunt niște date concrete pe baza cărora putem extrapola următoarele trimestre. Asta este rugămintea mea, aș vrea să se consemneze și în procesul-verbal, în luna mai, dacă nu putem în aprilie, sunt de acord, dar propunerea să vină foarte serios din partea lor, o reajustare. Și ei să decidă de unde să taie pentru că aș vrea să nu fim unul printre județele din țară care ajungem… sau nu ajungem în luna decembrie cu cheltuielile neacoperite. Ar fi chiar, poate, un gest iresponsabil din partea noastră să nu putem să încheiem anul, până în 31 decembrie 2009. Aceasta este propunerea mea, doamna președinte, o reașezare și asta este și condiția pe care am pus-o ieri când am discutat și de aeroport. La ei am tăiat, am ajuns la 80%, trebuie să tratăm oarecum categoric bine argumentat și celelalte instituții. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnul Giurgea.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, stimați colegi, dați-mi voie, în primul rând să felicit tot aparatul consiliului județean care a lucrat și știm că se lucrează mult la un buget și, nu în ultimul rând, echipa doamnei Ioana și pe domnul director Bartha pe care și seara la ora 9 i-am mai văzut pe aici și am mai discutat. Sigur că dacă s-a mai greșit este omenește, doamna președinte și noi nu ne supărăm pentru că, așa este, cine muncește, greșește. Și mai este o vorbă, tot în calul care trage în acela dai. Punctual, aș vrea să ridic niște probleme. Direcția Județeană de Evidența Persoanelor, aș fi vrut să văd la capitolul investiții ceva mai mulți bani. Știm cu toții, dacă nu știți, vă rog să mergeți în vizită la locul de muncă al acestei direcții să vedeți în ce condiții funcționează. Poate că este o soluție, doamna președintă, în anul acesta, având în vedere că am preluat Parc-ul să găsim o soluție. Poate nu neapărat acolo, dar să găsim o soluție. Condițiile sunt absolut improprii. Atunci, sigur asta era și momentul de așteptare vis-a-vis de acești oameni, ca pe parte investițională să aibă mai mulți bani dar poate vom găsi o soluție dacă dumneavoastră aveți deschidere și, sigur, vor mai fi și rectificări, sperăm nu tot negative. Vor fi și negative dar poate că vor fi și pozitive. Întrebare, am discutat și ieri în ședința de comisie, la Salvamont, cheltuielile cu personalul sunt mai mult decât dublu, nu știu, personalul este același din câte știu eu, s-au mărit salariile în proporție așa de mare?

Doamna președinte Lokodi: Salarii, nu. La Salvamont este prevăzută o mașină pentru că ei au avut din dotare…

Domnul consilier Giurgea: Cheltuieli cu personalul, nu total.

Doamna președinte Lokodi: Deci ei lucrează cu aceiași salariați dar cu voluntari….Trei și acum snteți 6 angajați. Voluntari care primesc indemnizație când intră în acțiune.

Domnul consilier Giurgea: Sigur, eu le doresc succes și… ca de altfel, rugămintea noastră, către toți, mare grijă la cheltuirea banilor. Rugămintea noastră, dați-ne voie să spunem, din mediul privat care, vă rog să credeți și nu dezvolt această idee, pentru că noi acum asta trebuie s-o facem, o ducem foarte greu, am redus salarii, am redus personalul și cei care creează de-și alimentează bugetul, deci creează plus-valoare, sunt cei din activitățile productive, și private și de stat, unde mai sunt. Mergem mai departe, la Filarmonică, sigur eu sunt un susținător al actului cultural și am demonstrat nu prin vorbe, prin fapte și cu bani și cu acțiuni, sunt foarte mulți bani, aș ruga conducerea acestei instituții să fie foarte atentă la partea de cheltuire a banilor pentru că este un buget care, din nefericire, nu este mic sau din fericire, cum vreți s-o luați și trebuie bine chibzuit. Nu vreau să intru în detalii, poate vom avea o discuție și analiză, nu vis-a-vis de Filarmonică, vis-a-vis de toate instituțiile de cultură, așa cum am discutat. Ceea ce vreau să remarc pozitiv și este unul din țelurile, nu numai ale mele, a tuturor colegilor și din mandatele trecute, banii ce se cheltuiesc la Direcția Județeană de Protecția Copilului, cu toate celelalte instituții din subordine, a persoanelor cu handicap etc. Constat că și în anul acesta, deși pe o filă din buget inferioară față de anul trecut, procentual, cheltuielile sau, mă rog, bugetul alocat este mai mic. Ceea ce vreau să subliniez este că se poate. Personalul nu s-a diminuat din câte știm noi și se poate, cu o chibzuință și bine calculați fiecare leu cheltuiți, se poate și cu bani mai puțini. E un lucru bun și un pas înainte. Aș vrea să mai fac niște sublinieri, și am terminat imediat, vis-a-vis de ce a zis și colegul Akos. Discuția noastră în comisia de ieri și nu intrăm în detalii, sigur, a fost puțin mai furtunoasă când am făcut niște calcule, întotdeauna după furtună, când stai liniștit și calculezi e bine că, mai ales, vine și vremea bună. A venit și vremea bună de astăzi, când am fost mai mult informați dar vreau să subliniez un lucru cu care nu sunt de acord absolut deloc. În primul rând, oamenii din Consiliul Județean și, dați-mi voie să le spun în mod metaforic dar cu aprecierile la superlativ din partea mea, pălmașii, au niște venituri de 11 lei, dacă vreți, ca să dau niște cifre, iar alții care sunt să conducă, au de 120 lei, ceea ce nu sunt de acord. Doamna președinte, sunt niște raportări de salarii, dumneavoastră știți și știți precis, confirmați-mă sau infirmați, sunt în aparatul Consiliului Județean oameni care iau salarii mult mai mari ca dumneavoastră, ca președinte. Confirmați sau infirmați.

Doamna președinte Lokodi: Asta e legea, eu nu am ce să fac… că salarul președintelui este înghețat la un nivel… iar directorii pot să beneficieze de niște sporuri prin care au salarii mai mari decât mine.

Domnul consilier Giurgea: Nu am nimic cu nici un director, unii dintre ei îmi sunt chiar prieteni și am toată stima pentru ei, dar am marea problemă cu cei care… de când e lumea cel care a muncit nu a avut timp să câștige. Să nu se supere nimeni pe mine, o spun direct ca să se audă. Dați-mi voie si exact ce a spus și Akos, să facem o analiză serioasă pe lege, dacă e vorba facem și proiecte de lege și inițiem proiecte de lege, pe național, prin parlamentarii noștri să se facă o rânduială. Nu se poate ca un om care muncește de… iertați-mi termenul, de îi sar capacele să ia 12 milioane iar alții să ia 120 de milioane. Deci, cu asta nu sunt de acord orice ar zice și oricine ar fi acela care zice. Deci haideți să facem aceste analize, vom merge așa punctual pe ele, nu avem nimic cu nimeni, respectăm legea, dar legea o facem noi. Legea o facem noi, oamenii, și propunem să se facă legi dacă nu sunt legi care să rânduiască aceste treburi. Eu vă felicit pe toți, să dea Dumnezeu cu banii ăștia pe care îi avem să ne descurcăm, să dea Dumnezeu să nu fie mai puțin, rectificări negative, pentru că atunci chiar avem probleme dar mai spun un lucru încurajator: românul, ungurul, țiganul din România asta și alte naționalități, nu va muri de foame, ca așa cum alții plâng din alte țări din Europa și din lume. Ne vom descurca și precis ne vom regăsi și în anii următori, aici și în alte părți, cu bine. Doamne-ajută!

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, dacă îmi dați voie, asta înseamnă că putem să trecem la votarea proiectelor de hotărâre? Da, v-aș ruga frumos, nu o să citesc textul pentru că este o hotărâre cu 26 de articole, fiecare dintre dumneavoastră ați analizat și ați făcut și vă felicit pentru munca făcută, ați făcut o analiză minuțioasă, vă mulțumesc, suntem deschiși, executivul, și vă așteptăm ca în continuare să facem toate analizele. Eu vă rog să aprobăm bugetul în forma actuală, tot ce ați observat dumneavoastră legat de aeroport, legat de niște investiții trebuie să vă spunem că aici în buget sunt bani prevăzuți pentru hotelul Parc, iar Direcția noastră de Evidența Persoanelor Informatizată nu mai trebuie separat să aibă prevederi bugetare pentru că vor intra în spațiile renovate de la hotelul Parc, știm exact, au nevoie de 13 camere și vor intra în acele spații, la un etaj care se va repara din fondurile Consiliului Județean Mureș. Deci cunoaștem fiecare detaliu, în luna mai suntem de acord să mai facem încă o analiză și dacă dumneavoastră doriți, personal, să obțineți date cu privire la funcționarea Consiliului Județean directorii noștri, și fac apel la directorii noștri indiferent de direcție, la fiecare consilier rog să le dați toate datele necesare pentru informare. Deci domnii consilieri, conform legii, au dreptul să primească toate informațiile și toate explicațiile. Deci vă rog, domnilor consilieri, apelați la aparatul propriu și vă dăm toate informațiile necesare, inclusiv la veniturile proprii ale fiecăruia pentru că, chiar dacă sunt ele într-o anumită formă confidențiale, totuși sunt din bani publici și aveți dreptul să faceți niște analize pe fiecare persoană. Deci…  domnul Balogh, doriți să luați cuvântul sau ați apăsat...? Vă mulțumesc.  Greșeală, Cristina, șterge te rog. Vă mulțumesc.  Supun la vot proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2009 și nivelele de echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale din județul Mureș. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Mora Akos Daniel, Pop Ioan, Poruțiu Mihail).

 

Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail).

 

Articolul 4 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Pop Ioan).

 

 

Articolul 5 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

Articolul 6 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

Articolul 7 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 8 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

Articolul 9 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 10 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

Articolul 11 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 12 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail).

 

Articolul 13 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 14 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 15 se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 nu au votat ( Mora Akos Daniel, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 16 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 17 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, un vot împotrivă (Poruțiu Mihail).

 

Articolul 18 se aprobă cu 35 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ban Moise).

 

Articolul 19 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 20 se aprobă cu 34 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla).

 

Articolul 21 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 22 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 23 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 24 se aprobă cu 33 voturi „pentru” , 2 nu au votat (Cioban Cristian Augustin, Mora Akos Daniel).

 

Articolul 25 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Articolul 26 se aprobă cu 35 voturi „pentru”.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, o abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, vă mulțumesc pentru munca depusă, ați avut o contribuție deosebită la aprobarea bugetului pe anul 2009, odată bugetul aprobat toate instituțiile noastre subordonate, inclusiv Consiliul Județean poate să înceapă activitatea. Domnul viceprimar Savu tocmai pleacă, părăsește sala, domnule viceprimar, vă doresc succes la activitatea de construire a alveolelor 2 și 3, vă doresc succes și o să fim alături de dumneavoastră pentru obținerea proiectului și să rezolvăm problema aceasta deosebită a managementului deșeului pentru județul Mureș. Vă mulțumesc frumos pentru participare, tuturor directorilor din subordinea consiliului județean. Vă mulțumesc domnilor. Vă mulțumesc frumos domnul Oană că ați fost alături de noi, mulțumim frumos Direcției Finanțelor pentru munca pe care o faceți și cum ne sprijiniți în activitatea noastră, toți consilierii transmit aceste mulțumiri către direcție. Vă mulțumim.

 

4.   Proiect de hotărâre privind aprobarea unor tarife și taxe locale datorate bugetului propriu al județului Mureș în anul 2009

 

Doamna președinte Lokodi: Dacă îmi dați voie, trecem la următorul proiect de hotărâre, aprobarea unor tarife și taxe locale datorate bugetului propriu al județului Mureș, pe anul 2009. Comisia socială a aprobat acest proiect de hotărâre cu o propunere, în sensul că la Muzeul Județean și la Palatul Culturii copiii, elevii și studenții să intre gratuit. Comisia economico-financiară a aprobat fără obiecții, juridică, fără obiecții, servicii publice fără obiecții. În urma discuțiilor avute cu grupurile consilierilor județeni am arătat că dacă această propunere a comisiei social-culturală ar fi avută în vedere, atunci ar însemna să diminuăm mult veniturile proprii ale celor două instituții. Pentru copii, studenți și elevi nu avem gratuitate dar avem un preț foarte modic care poate să fie încă redus dacă vin grupuri de copii. Credem că pentru a menține și un venit minimal pentru aceste instituții, pentru că restul va trebui să suportăm din bugetul Consiliului Județean, este benefic dacă rămâne la o sumă modică, o taxă pentru intrare și pentru această categorie de tineri. Dacă dorește să ia cineva cuvântul… dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre care are două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 nu au votat (Giurgea Teodor, Kakasi Alexandru, Moldovan Horațiu Remus, Poruțiu Mihail, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Kakasi Alexandru, Poruțiu Mihail, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Bândea Eugen).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre privind stabilirea prețurilor medii la produse agricole. Acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisia financiară, aprobat, în comisia de agricultură, unde se face o propunere și o rediscutare a prețurilor propuse de Direcția Agricolă, a serviciilor publice fără obiecții. Este prezent aici și domnul Timar și domnul director de la Consultanță, Cotuțiu. Domnilor, dați-ne, dacă puteți, niște lămuriri. De ce ne-ați propus niște taxe și care este punctul dumneavoastră de vedere față de prețurile propuse de comisia noastră agricolă. V-aș ruga frumos să primiți microfonul pentru că trebuie să se înregistreze.

Domnul director Timar: Doamna președinte, domnilor consilieri, prețurile care au fost comunicate de Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală sunt prețurile medii care se practică pe piața țărănească. Se cunoaște că pe piața țărănească prețurile sunt mai mari cu 10-20% decât la cei care comercializează en-gros produse agricole. Dacă avem în vedere că pe piața țărănească se comercializează o cantitate mai mică, aceasta este situația care nouă ni se cere de către Ministerul Agriculturii iar en-gros este cantitatea mai mare, eu consider că de această dată comisia a procedat corect deși vreau să fac următoarea precizare și să fie foarte clară: dacă luăm prețurile la Bursă, care s-au practicat în anul 2008, coincid exact cu prețurile care sunt pe piața țărănească din România la această dată. Am extras și ce s-a adus în acest an în portul Constanța și ce există la Bursă la Paris și la Chicago, coincide exact cu ceea ce este în practica țărănească, pe piața țărănească. Dar, repet, din cauză că județul Mureș, anul trecut, a avut o producție bună de cereale, cei care comercializează într-adevăr cantități mai mari, prețurile medii sunt cele care au fost stabilite de comisia județeană. Vă mulțumesc foarte mult.

Doamna președinte Lokodi: Întreb președintele comisiei agricole și pe dumneavoastră, domnul Pop, după aceea, care ați făcut propunerea, cine dorește, dumneavoastră sau domnul Pop? Da… nu, nu este înregistrat încă… Cristina dă te rog….

Domnul consilier Pop: Doamna președintă, stimați colegi. Domnul director Timar are dreptate parțial. Marea majoritate a cerealelor care se comercializează în județul Mureș sunt cereale care se comercializează de marii en-gros-iști și de marii beneficiari. Noi nu putem să luăm în calcul aceste prețuri ținând cont de bursa de la Chicago sau de cerealele importate în România prin portul Constanța, sau de cerealele care s-au adus din Constanța în județul Mureș, datorită faptului că mai intervin prețurile de transport. De la Chicago până în Constanța, de la Chicago până în Târgu Mureș sau din Constanța până în Târgu Mureș și, ca atare, dacă vreți să facem o edificare corectă a acestor prețuri, am rugămintea la colegi sau la dumneavoastră, dacă nu vreți să votăm ce am propus noi, să luăm facturi de la cei care cumpără cereale en-gros în județul Mureș, Silvaur Iernut sau alte unități și atunci o să vedeți că 85% din prețurile care se comercializează și din cereale întrunesc prețurile pe care le-am propus noi acolo la comisie.

Doamna președinte Lokodi: Întreb încă odată pe director, eu nu sunt specialist în agricultură, apoi chiar la asta… doar atâta mă pricep cum să se plivească, cum să se pună răsadurile, asta știu, cum se udă, cum se căpălește, știu și să căpălesc, dar la prețuri la cereale chiar că nu mă pricep. Domnilor, ce supune Consiliul Județean la vot?

Domnul director Timar: Doamna președintă, cred că nu am fost înțeles foarte clar. Deci, pe piața țărănească, se cunoaște, este un preț care, de regulă, este mai mare cu 10-15%, sunt datele care se cer de către Minister, dar, prețurile pe care en-gros-iștii, acel lucru l-am spus eu, este corect și ceea ce a stabilit comisia. Am repetat doar că coincide ceea ce este pe piața țărănească cu ce este la bursă.

Doamna președinte Lokodi: Domnul Timar, propuneți să supun la vot ceea ce ați propus dumneavoastră sau ce propune comisia.

Domnul director Timar: Ce propune comisia, dar am repetat acest lucru.

Doamna președinte Lokodi: Apoi până acum asta nu a fost de înțeles. De ce ne-ați propus alte prețuri, dumneavoastră?

Domnul consilier Pop: Doamna președintă, de la direcție, inițial, când s-au cerut prețurile, a propus Direcția Agricolă, noi le-am modificat în comisie și am venit cu ele…

Doamna președinte Lokodi: Știu… eu știu asta domnul Pop, asta am înțeles dar nu am înțeles domnul Timar ce propune. Da, domnul Paul Cosma.

Domnul secretar Cosma: Doamna președintă, potrivit Codului Fiscal, în fiecare an Consiliul Județean Mureș stabilește prețurile medii la produsele agricole care constituie baza de calcul pentru impunerea veniturilor provenite din arendă. Arenda este venitul pe care îl obține un țăran, proprietar de teren, pentru terenul pe care îl dă în… spre exploatare, unui întreprinzător, unei societăți comerciale, persoane fizice și așa mai departe. Acum, Direcția Pentru Agricultură, consider eu că în mod corect ne-a comunicat prețurile de piață medii realizate în luna august și în luna decembrie în anul 2008. În raport cu prețurile comunicate, colegii de la Direcția Economică au făcut o medie între prețurile preponderente, comunicatul de la Direcția Economică are prețuri minime, prețuri maxime și prețuri preponderente. Adică ce anume, care preț, care anume preț între minim și maxim este mai des întâlnit în piața agricolă. Și am ajuns la proiectul de hotărâre pe care l-ați supus astăzi dezbaterii consiliului. Eu trebuie să atrag atenția asupra faptului că în măsura în care prețul mediu pe care urmează să îl aprobe Consiliul Județean va scădea, vor scădea veniturile care se vor colecta la bugetul statului. Deci proiectul de hotărâre nu este unul formal, are implicații deosebite.

Doamna președinte Lokodi: Și veniturile statului pot să crească numai la un preț mai mare, nu la un preț mai mic.

Domnul consilier Pop: Doamna președinte, sunt obligat să intervin, logica domnului jurist este foarte clară, așa este. Dar, repet, dăm iarăși în cei mulți. Care sunt și cei mai…

Doamna președinte Lokodi: Sau în cei care au achiziționat în toamna asta multe cereale, au un depozit și ar trebui să le valorifice plătind cât se poate mai puțin impozit.

Domnul consilier Pop: Nu, cei care achiziționează cereale nu plătesc impozit.

Doamna președinte Lokodi: Nu, achiziționează prin arendă… deci…

Domnul consilier Pop: Nu, nici prin arendă. Arenda este cantitatea de cereale care se dă la țăran…. pentru pământul arendat, doamna președintă.

Doamna președinte Lokodi: Știu ce înseamnă arendă, dar se poate achiziționa având mult teren, dând în arendă și acum vând stocul de cereale.

Domnul consilier Pop: Doamna președintă, suprafața medie în România este de 2,5 ha. Câte cereale poate să dețină un om cu 2,5 ha, în urma cerealelor obținute în urma arendei primite? Maxim o tonă.

Doamna președinte Lokodi: Cine are 2,5 ha nu vinde cereale.

Domnul consilier Pop: Și nu le vinde, aici este problema.

Doamna președinte Lokodi: Și nici nu plătește impozit.

Domnul consilier Pop: Și nici nu plătește impozit. Asta este problema fundamentală. Și ca atare prețurile pe care le-am propus noi în comisie sunt prețurile reale. Dacă cineva vinde cereale la prețurile care au fost propuse, de 6000, eu mâine îi pun la dispoziție 2000 de tone.

Doamna președinte Lokodi: Deci domnilor consilieri, vă consult dacă vă este clar. Deci prima dată sunt obligată să supun la vot propunerea comisiei, dacă nu trece, deci domnilor consilieri, nu repet de 10 ori. Deci prima dată sunt obligată să supun la vot propunerea făcută de comisie. Dacă nu trece, rămâne hotărârea Consiliului Județean, așa cum a fost propusă de Direcția Agricolă. Dacă trece, atunci celelalte puncte ale hotărârii Consiliului Județean se modifică, conform propunerii făcute de comisie. Dar atrag încă odată atenția, ceea ce a zis domnul Cosma Paul, în cazul în care votăm propunerea comisiei riscăm ca la nivelul bugetului județului să se colecteze mai puține fonduri. E clar? Da Paul…dar și așa trebuie să supun la vot, sau nu crezi? Dacă nu are la bază date statistice… și eu pot, președinte, de la această masă să spun nu mă interesează propunerea comisiei? Nu este reală, eu am spus foarte clar consilierilor, nu are la bază date statistice, riscă să ducă la colectarea impozitelor mai puține, riscă chiar la bugetul pe care l-am aprobat, că și bugetul nostru este din colectări făcute la nivelul Direcției Finanțelor. Deci domnilor consilieri, aveți două posibilități: votați sau propunerea comisiei, dacă pică propunerea comisiei rămâne hotărârea noastră. Deci, tot cu da votăm și prima dată supun la vot…, da, domnul Pop.

Domnul consilier Pop: O intervenție înainte de a vota. În contextul în care nu votăm ce a propus comisia și votăm ce s-a propus de la direcție, o să impozităm pe săracii țărani cu prețurile cu care ei nu își vând niciodată cerealele. 

Doamna președinte Lokodi: Nu-i adevărat pentru că la piață nu sunt ținute aceste prețuri. Și nici unde nu este obligat pe piața liberă să respecte aceste prețuri. Nu induceți colegii în eroare. Nu induceți colegii în eroare! Aceste prețuri nu sunt obligatorii pentru producătorii privați. 

Domnul consilier Pop: Eu suport diferența dacă cineva îmi vinde mâine cereale…

Doamna președinte Lokodi: Domnul Pop, nu este obligatoriu pentru țărani această hotărâre.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, este limpede că, din păcate, nu s-a discutat suficient pe tema asta și eu propun o variantă pragmatică. Având în vedere că, totuși, treaba este destul de importantă din toate punctele de vedere și implicațiile asupra țăranului, ca să spun așa, care face și lucrează și implicațiile asupra bugetului, propun o pauză de 5-10 minute, o pauză scurtă, de 5 minute, aș vrea să discutăm….

Doamna președinte Lokodi: Atunci fac o altă propunere, lăsăm la urmă, trecem prin celelalte puncte, lăsăm la urmă și ne reîntoarcem în sală.

Domnul consilier Mora: De acord, avem o discuție pur tehnică cu domnul Timar, e aici și domnul Timar și cu ceea ce înseamnă bani la bugetul statului și unde.

 

 

 

 

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea master - planului „Sistem integrat de gestionare a deșeurilor în județul Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Da, ok dar mă lăsați să lăsăm la urmă, vă rog frumos, bine, să trecem, să nu ținem aici directorii de la alte instituții, reprezentanți de la instituții pentru această problemă. Bine, urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea master-planului, sistem integrat de gestionare a deșeurilor din județul Mureș. Acest master-plan, cum am spus și am mai prezentat de mai multe ori, este finalizat și pe baza lui se face proiectul tehnic pentru deșeuri. Toate comisiile l-ați discutat și l-ați avizat în mod favorabil. Urmează să supunem la vot proiectul nostru de hotărâre care are 2 articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Tatár Béla, Balogh Iosif, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Pop Ioan, Tatár Béla, Balogh Iosif, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Tatár Béla, Balogh Iosif, Bândea Eugen).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și dați-mi voie să felicităm colegii noștri din aparatul propriu, pe domnul director Bățagă, pe domnul Radu Spinei care este specialistul care se ocupă cu acest proiect, suntem în finalizarea a aproape un an și jumătate de muncă, suntem spre final, vă mulțumim colegi și cu pânzele sus și cu motoarele la maximum până la intrare în finish. Vă mulțumesc.

 

 

6. Proiect de hotărâre privind încetarea raporturilor de muncă ale doamnei Teodor Corina – director al Bibliotecii Județene Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează următorul proiect de hotărâre, încetarea raportului de muncă al doamnei Teodor Corina, director de la Biblioteca Județeană Mureș. Doamna director este prezentă, o să dorească și ea să spună câteva cuvinte, noi, doamna director, vă mulțumim pentru munca pe care ați depus-o în acest timp de când sunteți numită în funcția de director, am avut o colaborare bună, am avut proiecte frumoase, ne pare rău că ați decis să plecați, așa cum am spus, personal, pot să spun și de la această masă, credeam că vom reuși să colaborăm, credeam că vom reuși să deschidem și biblioteca prin internet, să deschidem o secție a bibliotecii pentru literatură străină în spațiile pe care urmează Consiliul Județean să le dea pentru Biblioteca Județeană, oricum rămâneți în istoria acestui județ ca o persoană care, prin cultura dumneavoastră, ați colaborat la înțelegerea acestor oameni din acest județ, români, maghiari și rromi, ați reușit multe proiecte comune, inclusiv relația de prietenie cu diferite județe din est și din vest. Vă mulțumesc și vă dau cuvântul.

Doamna director Teodor: Vă mulțumesc și eu și profit de acest moment pentru a vă mulțumi tuturor, doamnelor și domnilor consilieri, mulțumesc consilierilor din comisia de cultură pentru colaborarea pe care am avut-o în toată această perioadă de timp. Vreau să subliniez că demisia mea este un act unilateral, eu am solicitat-o și că, dimpotrivă, relațiile mele cu doamna președinte au fost întotdeauna foarte bune, motiv pentru care îi mulțumesc pentru colaborarea pe care am avut-o și sunt convinsă că domnia sa cu dinamismul, cu inițiativa de care dă dovadă, va putea să continue proiectele legate de bibliotecă în aceiași termeni. Vă doresc succes în mandatul dumneavoastră. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și vă doresc eu succes în viață, unde vreți să continuați activitatea dumneavoastră. Domnilor consilieri, supun la vot proiectul de hotărâre care are trei articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Borșan Doru Aurelian, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Borșan Doru Aurelian, Bândea Eugen).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Borșan Doru Aurelian, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail, Borșan Doru Aurelian, Tatár Béla, Bândea Eugen).

 

Doamna președinte Lokodi: Dacă tot a venit aici la noi la ședință doamna Moldovan Liliana, care este șef serviciu în cadrul instituției, rog doamna Moldovan să vă prezentați domnilor consilieri, dumneavoastră sunteți numită… Nu trebuie să ia cuvântul dacă nu dorește… Domnia sa este numită interimar până la organizarea concursului pentru ocuparea postului de director la Biblioteca Județeană, ca urmare a plecării doamnei Corina Teodor. Vă rog, ușa mea este deschisă pe proiectele pe care le facem în acest interval de timp, dacă aveți probleme până ce se organizează concursul, oricând vă așteptăm. Succes vă doresc!

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind numirea  unui reprezentant al Consiliului Județean Mureș în Comitetul de coordonare a centrelor de permanență

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează următorul proiect de hotărâre privind numirea unui reprezentant al Consiliului Județean Mureș în comitetul de coordonare a centrelor de permanență. Aici, noi am avut un reprezentant. Domnul Paul Cosma, noi nu am avut aici un reprezentant? Deci urmează să aleagă colegii, consilieri județeni, aici?

Domnul secretar Cosma: Da, este făcută propunerea din partea dumneavoastră, a executivului, doamna Tanțoș Florentina.

Doamna președinte Lokodi: Tanțoș Florentina, deci eu așa știam că ea era… dar mă rog… Deci dacă dorește cineva să facă vreo altă propunere, dacă nu, supun la vot articolul 1 cu precizarea că în această comisie va activa doamna Tanțoș Florentina. Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat.

 

 Doamna președinte Lokodi: Este secret, este pe persoană. Da, am spus, Tanțoș Florentina. Articolul 2.

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 nu au votat.

 

Doamna președinte Lokodi: Deci Akos, conducerea… răspunde Lokodi Edita, cine să răspundă? Aia e de la sine înțeles…

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3  nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Doamna președinte Lokodi: Iartă-mă. Nu mă invidia acum dacă fac asemenea gafe…

 

 

 

8.   Proiect de hotărâre privind transformarea unei funcții de execuție din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează transformarea unei funcții publice de execuție din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean. Acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia economică, de comisia de ordine publică și a fost avizat fără nici o obiecție. Are două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

9.   Proiect de hotărâre privind modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre privind modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș. În această comisie, reprezentanții organelor de poliție au făcut parte, înainte a fost membru domnul Oprea Daniel care a fost schimbat prin ordinul chestorului șef și doamna… sau domnișoara? Domnișoara Pâncă Gabriela este persoana care este numită. Este prezentă domnișoara Pâncă Gabriela, ne pare rău că nici nu ați început activitatea și ați devenit deja vedetă de mass-media dar acesta este riscul… riscul să ajungi undeva…, eu vă felicit că ați ajuns aici, dintr-o simplă adresă între două instituții se poate face un articol cu destul răsunet. Cu dumneavoastră nimeni nu a avut nici o problemă, sunteți binevenită la comisie, vă doresc succes în activitate, să știți că sunt probleme deosebite, probleme sociale cu copiii, trebuie să vă spun că veți avea probleme când copiii care sunt deja între vârsta de copil și adult și încă nu își găsesc locul, să devină chiar puțin agresivi și întotdeauna cu pretenții deosebite… ce pot să vă spun, că în acel colectiv vă doresc o muncă laborioasă. Proiectul nostru de hotărâre a fost avizat de toate comisiile de specialitate, avem trei articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat.

 

Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat.

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat.

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat.

 

10.  Proiect de hotărâre pentru actualizarea componenței Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului  și de urbanism

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru actualizarea componenței nominale a comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism al acestuia, ca urmare a modificării reprezentanților din partea prefecturii și a altor persoane. A trecut prin comisiile de specialitate și s-a avizat favorabil. Proiectul nostru de hotărâre are patru articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Pop Ioan, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Pop Ioan, Bândea Eugen).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Ciotlăuș Ionela, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

 

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism. De comisiile de specialitate a fost avizat favorabil, dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor,Moldovan Teofil, Bândea Eugen).

 

Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

 

12. Proiect de hotărâre privind stabilirea prețurilor medii la produsele agricole

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mai acord cinci minute? Da… da, am ajuns la agricultură.  Da, vă rog frumos. Dar să nu plecați.

5 minute pauză

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-aș ruga frumos să luați loc, am înțeles că există între Direcția Agricolă între Comisia Agricolă și între Consiliul Județean un consens. Supunem la vot consensul.

Domnul consilier Poruțiu: Akos are iarăși dreptate…

Doamna președinte Lokodi: … o singură poziție, și anume la grâu, se merge la 0,5 în loc de 0,45 iar Direcția Agricolă este de acord cu propunerea Comisiei Agricole. Cu aceste precizări făcute, domnilor consilieri, supun la vot proiectul nostru de hotărâre care are trei articole. Deci sper că este clar, grâul va fi în loc de 0,45, 0,50 și propunerea comisiei de agricultură va face parte integrantă din hotărârea noastră. Deci se reface în acest sens, da? Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Tatár Béla), 2 abțineri (Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen, Radu Mircea).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 abțineri (Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen, Popa Marius Ciprian).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos pentru munca depusă și acum dați-mi voie ca, la diverse, sunt câțiva colegi de-ai dumneavoastră, vă rog frumos să îi ascultăm, mai aveți puțintică răbdare domnilor. Domnul consilier Boloș.

Domnul consilier Boloș: Vă mulțumesc doamna președinte, intervenția mea va fi foarte scurtă și punctuală. Doresc să adresez o întrebare legată de solicitarea care a fost făcută pentru Consiliul Județean de către Asociația Cultural㠄Vatra Românească”, în legătură cu sediul pe care dânșii îl solicită, având în vedere faptul că în Palatul Culturii… sigur, nu mai au dreptul să aibă spațiul respectiv și dacă asupra acestei chestiuni ne puteți spune ceva. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Așa cum de fapt noi am discutat, singura posibilitate de rezolvare pentru dânșii va fi în momentul în care reparațiile de la fostul hotel Parc vor avea loc. Urmează să analizăm și din punct de vedere juridic am analizat, fiind vorba de un ONG, vom putea să asigurăm spații, normal avem foarte multe solicitări din partea ONG-urilor dar ca să nu mai tergiversăm această luptă, nefiind o luptă între Consiliul Județean și între această asociație culturală, rog să se înțeleagă că dorim să sprijinim, în momentul în care hotelul Parc va fi reparat, să asigurăm o cameră, acolo, pentru funcționare. Vă mulțumesc, dacă cineva mai dorește? Dacă nu, vă mulțumesc frumos domnilor consilieri. 

Da, domnilor consilieri, mai am eu la diverse și îți mulțumesc Erzsike,  ți-am spus că o să uit. Astăzi, de la ora 6, la cetate, la Teatrul 74, domnul fost consilier Lazăr Lădariu va avea o prezentare de carte….mâine? Mâine, scuzați-mă, 25, mâine… care împlinește o frumoasă vârstă de 70 de ani. Fiind vorba de un consilier care mai mulți ani a făcut parte din această mare familie a consilierilor, eu în mod oficial doresc să-i urez La Mulți Ani, sănătate și prosperitate în activitatea pe care în viitor încă dorește să o desfășoare! Cu noi a avut o activitate bogată, laborioasă și foarte corectă, în vederea apărării intereselor cetățenilor din acest județ, îi dorim încă o dată sănătate, împreună cu dumneavoastră și La Mulți Ani, domnule Lazăr Lădariu! Mulțumesc frumos.

Lucrările ședinței se încheie la ora 15:05.

 

 

 

 

 

                                                         Întocmit: Andreea Iepan

            

 

 

                p.  PREȘEDINTE                                                          SECRETAR

                                                                     

                   Szabó Árpád                                                            Paul Cosma

                VICEPREȘEDINTE                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: Director Iosib Viorel