ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 4784/14. 04. 2009
Dosar IV.C.1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a
Consiliului Județean
din data de 24 martie
2009
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de
zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului
Județean nr. 59 din 17 martie 2009 și a fost publicată în cotidienele locale,
Zi de Zi și Nepujság.
Au fost
invitați să participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
d-na
Mihaela Kardos, supleant pe lista PSD la alegerile din 1 iunie 2008
·
dl.
Radu Mircea, supleant pe lista PSD la alegerile din 1 iunie 2008
·
dl.
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl.
Mezei Vasile - director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl.
Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dna
Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dl
Ilieș Ioan director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
·
dna
Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl.Cazan
Vasile director, Filarmonica Târgu Mureș
·
dl.
Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
·
dna
Valea Anica contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
·
dl
Cotîrlan Constantin - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a
Creației și Tradiției Populare Mureș
·
dna
Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a
Creației și Tradiției Populare Mureș
·
dna
Albu Lelia, director, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș
·
dna
Mihaly Maria, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș
·
dl.
Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
dna
Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL
·
dl.
Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dna
Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dl.
Soos Zoltan, director, Muzeul Județean
Mureș
·
dna
Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
·
d-na
Moldovan Liliana șef serviciu, Biblioteca Județeană Mureș
·
d-na
Corina Teodor ex-director, Biblioteca Județeană Mureș
·
dna
Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
·
dl.
Podoabă Virgil redactor-șef, Revista VATRA
·
dl.
Kovacs Andras Ferencz redactor-șef, Revista LATO
·
dna
Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu
Mureș
·
dna
Pescari Tatiana Ana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2
Tîrgu Mureș
·
dna
Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu
Mureș
·
dl.
Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin
·
dna
Molnar Viorica, contabil-șef, Centrul
Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 Reghin
·
dl.
Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT
·
d-na
Felicia Pop director, Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș
·
dl.
Teodor Oană director, Activitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică
Mureș
·
d-na
Gabriela Pâncă - inspector principal de
poliție, Compartimentul de Analiză
și Prevenire a Criminalității
·
dl.
Liviu Timar director, Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală Mureș
·
dl.
Cotuțiu Ioan director, Oficiul Județean pentru Consultanță Agricolă
·
directori,
directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au
contribuit la elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua
doamnelor, domnilor, bună ziua doamnelor, domnilor consilieri, stimați
invitați, instituțiile noastre subordonate, reprezentanți ai mass-mediei.
Trebuie să vă spun că urmează să pornim aparatele, toată lumea, să verificăm
cvorumul pentru că avem o prezență de 100%. Anul acesta încă nu am avut această
prezență, așa că vă mulțumesc frumos și, atunci, dacă îmi dați voie, aș dori să
încep cu votarea procesului-verbal de la ședința Consiliului Județean din data
de 26 februarie 2009. Materialul a fost publicat prin poștă electronică, sper
că cine a fost curios a verificat materialul și înaintea ordinii de zi aș dori
să supun la vot acest proces-verbal. Cine este pentru?
Procesul verbal al ședinței din data
de 26 februarie se aprobă cu 33 voturi pentru.
Doamna președinte Lokodi: Ce se
întâmplă, că
la vot 100%....? A
doi nu sunt validați
da, iertați-mă dar asta trebuia prima
dată votat. Bine, vă mulțumesc. Proiectul nostru de ordine de zi are 13 puncte
și începem lucrările ședinței de astăzi cu două proiecte de hotărâri, pentru
validarea mandatului de consilier județean de la Partidul Social Democrat care
avea două locuri vacante, pentru mandatul fostului consilier județean Alexandru
Petru Frătean și a lui Lazăr Lădariu, sunt propuși din partea partidului doamna
Mihaela Kardos și domnul Radu Mircea. Înainte să intrăm în dezbaterea ordinii
de zi, rog comisia de validare
da,
domnul secretar general, ceva nu fac bine?
Domnul secretar Cosma: Doamna
președinte ar trebui să supuneți la vot ordinea de zi, cu mențiunea că
Doamna președinte Lokodi: Înainte să
validăm consiliul?
Domnul secretar Cosma: Înainte, da,
pentru că face parte din ordinea de zi.
Doamna președinte Lokodi: A
da, no
bine, deci atunci mergeți înapoi domnule consilier ca să votăm prima dată
ordinea de zi și după aceea să validăm. Deci prima dată trebuie să supun la vot
ordinea de zi, prima dată vom începe cu votarea ordinii de zi care are 13
proiecte, printre care și validarea celor doi colegi din partea Partidului
Social Democrat și a celorlalte proiecte, cu o precizare: proiectul de hotărâre de la punctul 3, care privea sistemul de alimentare
la sate pentru comuna Gurghiu se retrage, deci practic rămân 12 proiecte de
hotărâri.
Cine este pentru?
Ordinea de zi se aprobă cu 32 voturi
pentru, unul nu a votat (Pop Ioan).
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc, deci atunci rog acum comisia de validare să se retragă,
secretariatul dați actele și, între timp, având în vedere că timpul trebuie
folosit, o să rog pe domnul consilier Balogh Iosif, care dorește să ne facă o
prezentare legată de modul în care se derulează numărătoarea autovehiculelor pe
porțiunea drumului Ungheni Acățari, să facă o informare.
Domnul consilier Balogh: Mulțumesc
doamna președintă, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, stimați invitați,
în urma unei discuții de la ședința anterioară prin care am solicitat să se
facă un recensământ cu autovehiculele care traversează tronsonul de drum
județean Ungheni Acățari, am reușit începând din data de 17 martie până în
data de 22 să efectuăm acest recensământ. Recensământul autovehiculelor s-a
efectuat inclusiv sâmbătă și duminică și, cu permisiunea dumneavoastră, v-aș
prezenta câteva date care, într-adevăr, sunt alarmante și care, probabil, în
urma acestui recensământ, vom cere, printr-o hotărâre a Consiliului Județean
Mureș, să se clasifice drumul județean Ungheni - Acățari în drum național. De
exemplu, în data de 18 s-a făcut 24 din 24 recensământul acestor autovehicule
care cuprind nu numai autovehicule cu tonaj mare ci toate tipurile care trec
prin zona respectivă și prin cele două puncte, respectiv postul 1 și postul 2,
km 13 + 600. După cum vedeți și dumneavoastră, în 24 de ore, pe un drum
județean au trecut 4237 de autovehicule iar sâmbătă și duminică 2627 de
vehicule. Eu, această documentație, o înaintez doamnei președinte și rog în
continuare ca să se rezolve situația. Vă mulțumesc mult!
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumim, urmează ca împreună cu aceste date statistice să revenim la
Ministerul Transporturilor cu o nouă solicitare în vederea preluării acestui
tronson care trece prin județul nostru, din categoria drumurilor județene în
categoria drumurilor naționale. Domnul Cioban Cristian Augustin dorește să ia
cuvântul? Că ați apăsat
. Bine, vă mulțumesc. Rog comisia de validare să
citească procesul-verbal.
1.
Proiect
de hotărâre privind validarea mandatului de consilier județean al doamnei
Mihaela Kardos
Doamna Magyarosi Erszébet,
președintele comisiei de validare, dă citire proceselor-verbale de validare.
Proces-verbal
Încheiat astăzi, 24
martie 2009, în ședința comisiei de validare a mandatului de consilier județean
al doamnei Kardos Mihaela
Astăzi, 24 martie 2009, comisia de
validare aleasă de Consiliul Județean Mureș în ședința de constituire din data
de 20 iunie 2008, având în vedere dispozițiile art. 96, alin. 9 din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu
prevederile regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor
locale aprobat prin O.G.nr. 35 din 2002 cu modificările și completările
ulterioare, a examinat legalitatea alegerii consilierilor județeni. În urma
examinării dosarului BEJ privind
alegerile din 1 iunie 2008 și a listei de supleanți ai Partidului Social
Democrat Mureș, comisia a constatat legalitatea alegerii doamnei Kardos Mihaela
ca supleant pe lista acestuia și propune validarea mandatului de consilier
județean al doamnei Kardos Mihaela, drept pentru care s-a încheiat prezentul
proces-verbal.
Proces-verbal
Încheiat astăzi, 24
martie 2009, în
ședința comisiei de validare a mandatului de consilier județean al
domnului Radu Mircea
Astăzi, 24 martie 2009, comisia de
validare aleasă de Consiliul Județean Mureș în ședința de constituire din data
de 20 iunie 2008, având în vedere dispozițiile art. 96, alin. 9 din Legea nr.
67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu
prevederile regulamentului-cadru de organizare și funcționare a consiliilor
locale aprobat prin O.G.nr. 35 din 2002 cu modificările și completările
ulterioare, a examinat legalitatea alegerii consilierilor județeni. În urma
examinării dosarului BEJ privind
alegerile din 1 iunie 2008 și a listei de supleanți ai Partidului Social
Democrat Mureș, comisia a constatat legalitatea alegerii domnului Radu Mircea
ca supleant pe lista acestuia și propune validarea mandatului de consilier
județean al domnului Radu Mircea, drept pentru care s-a încheiat prezentul
proces-verbal.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc frumos doamna consilier, după citirea procesului verbal o să rog pe
doamna Kardos Mihaela să vină la microfon, acolo este Biblia și textul
jurământului și rog colegii să ne ridicăm în picioare
Prima dată? Da, deci
atunci dați-mi voie ca să supun procesul-verbal. Deci, cine este pentru validarea
consilierilor?
Validarea consilierilor se aprobă cu
33 voturi pentru
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc și acum rog pe doamna consilier să citească textul.
Doamna Kardos: Subsemnata Kardos
Mihaela, consilier în cadrul Consiliului Județean Mureș, în conformitate cu
prevederile art. 32 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică
locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, depun în fața Consiliului
Județean următorul jurământ: Jur să respect constituția și legile țării și să
fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru
binele locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc și vă invit să semnați și textul jurământului, aici în fața mea,
împreună cu mine. Acum rog pe domnul consilier Radu Mircea, de asemenea, să
vină la microfon și să citească textul jurământului.
Domnul Radu: Subsemnatul Radu Mircea,
consilier în cadrul Consiliului Județean Mureș, în conformitate cu prevederile
art. 32 din Legea nr. 215/2001 privind administrația publică locală,
republicată, cu modificările și completările ulterioare, depun în fața Consiliului
Județean următorul jurământ: Jur să respect constituția și legile țării și să
fac, cu bună-credină, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele
locuitorilor județului Mureș. Așa să-mi ajute Dumnezeu!
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc, vă rog frumos și pe dumneavoastră, domnule consilier, să veniți și
să semnați textul jurământului. Vreau să vă felicit și bine ați venit! Deci,
după ce colegii noștri au depus jurământul, să ne reîntoarcem la hotărârile unu
și doi, urmând să mai votăm și celelalte prevederi. Deci, până acum articolul
1, se validează mandatul consilierului județean Kardos Mihaela, supleant pe
lista Partidului Social Democrat la alegerile locale din 1
iunie 2008, am votat. Doamna consilier va face parte din comisia
?
Doamna consilier Kardos: Din comisia
culturală.
Doamna președinte Lokodi: Din comisia
culturală. Cu această precizare supun la vot articolul 2. Cine este pentru articolul 2?
Articolul 2 se probă cu 33 voturi
pentru.
Doamna președinte Lokodi: Este
secret, nu căutați. Bine, vă mulțumesc. Hotărârile Consiliului Județean Mureș
nr. 86 din 20 iunie 2008 privind validarea și invalidarea mandatelor de
consilieri județeni și numărul 89 tot din 20 iunie 2008 privind constituirea
comisiilor de specialitate se modifică în mod corespunzător. Cine este pentru?
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 nu au votat (Borșan Doru Aurelian).
Doamna președinte Lokodi: Prezenta
hotărâre se comunică doamnei Kardos Mihaela. Cine este pentru?
Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Doamna președinte Lokodi: Prezenta
hotărâre poate fi atacată în contencios administrativ în termen de 5 zile. Cine este pentru?
Articolul 5 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Hotărârea în întregime se aprobă cu
33 voturi pentru.
2.
Proiect
de hotărâre privind validarea mandatului de consilier județean al domnului Radu
Mircea
Doamna președinte Lokodi: Următorul
proiect de hotărâre, același, articolul 1, am fost de acord cu validarea
domnului Radu Mircea, articolul 2, domnul consilier județean va face parte din
comisia
.
Domnul consilier Radu: Da, l-am
pornit, vă mulțumesc doamnă președintă, consider că ar fi bine să fac parte din
comisia de amenajarea teritoriului și urbanism deoarece formațiunea noastră a
fost în această comisie.
Doamna președinte Lokodi: Da, vă
mulțumesc. Cine este pentru articolul 2?
Articolul 2 se aprobă cu 34 voturi
pentru
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Hotărârea
articolul 3 din hotărâre ca și în hotărârea cealaltă. Cine este pentru?
Articolul 3 se aprobă cu 34 voturi
pentru.
Articolul 4 se aprobă cu 34 voturi
pentru.
Articolul 5 se aprobă cu 34 voturi
pentru.
Hotărârea în întregime se aprobă cu
33 voturi pentru, unul nu a votat (Pop Ioan).
3.
Proiect
de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a
nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unităților
administrativ-teritoriale din județul Mureș pentru anul 2009
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, trecem mai departe, urmează proiectul de
hotărâre de la punctul 3 de data aceasta, privind aprobarea bugetului
Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale
unităților administrativ-teritoriale din județul Mureș pentru anul 2009. Acest
proiect de hotărâre a fost dezbătut în toate comisiile de specialitate și
comisia economico-financiară a avizat în mod favorabil cu câteva amendamente.
Cu privire la acest amendament, în ceea ce privește veniturile proprii, pentru
și alocare și transfer la R.A. Aeroport, acceptăm propunerile făcute de comisie
urmând ca, ulterior, să se facă o analiză, după ce se depune bugetul pe 2008 de
către Aeroport, la Ministerul Finanțelor, împreună cu mai mulți specialiști din
cadrul consilierilor județeni care se oferă să analizeze situația economică,
pentru o mai bună dezvoltare a Aeroportului Târgu Mureș.
Știți
foarte bine și încă începând de la începutul anului, din luna ianuarie, noi, Consiliul
Județean, am dorit să se continue investițiile, modernizarea, dotarea
aeroportului, conform standardelor și criteriilor solicitate de Uniunea Europeană,
ca acest aeroport nu cumva să rămână în afara aeroporturilor recunoscute la
nivel european printre aeroporturile regionale. Cândva a fost aeroport
internațional dar pentru acelea, acum, criteriile sunt deosebite dar, ca
aeroport regional, se luptă Consiliul Județean să susțină dezvoltarea
aeroportului și să nu pierdem acea posibilitate în care avem un crez
poate,
pot să spun, chiar fanatic, că acest aeroport va trăi vremuri mult mai bune și
cei care în prezent se gândesc într-o altă susținere la nivel național își vor
da seama că merită efortul pe care îl face Consiliul Județean, de aceea noi am
asigurat banii pentru continuarea lucrărilor din fondul de rulment al Consiliului
Județean. Astăzi nu dorim să blocăm aeroportul, din contră, am prevăzut și am
analizat toate investițiile și peste tot, unde este nevoie, asigurăm banii.
Avem o dispută în ceea ce privește cheltuielile de funcționare, pe care dorim
să le vedem în mod clar și cerem atât auditului nostru, al Consiliului Județean,
cât și consilierilor județeni ca să lichidăm odată și această problemă, să avem
o vedere clară ca să putem să avem în calcul și veniturile proprii ale acestei
regii, pentru că este o societate comercială și în momentul în care
construiești un buget nu poți construi doar pe veniturile alocate din bugetul
județului, trebuie să știi exact ce venituri realizează. Asta este valabil și
la instituțiile noastre culturale și la celelalte instituții subordonate. În
acest sens, din luna noiembrie anul trecut, analizăm fiecare instituție,
fiecare a venit aici și în mod clar am avut un "roentgen"
dacă vreți peste fiecare instituție. Trebuie să avem și la Aeroport acest roentgen, trebuie să vedem exact veniturile
proprii, la ce ne așteptăm. Eu vreau doar să vă spun așa, de divertisment și să
ne destindem un pic, cu ani în urmă, poate cu trei ani în urmă, odată a venit
Aeroportul și ne-a spus că a realizat venituri proprii din fânul care a
rezultat de pe aeroport într-o sumă de 1 miliard de lei atunci, sumă imensă.
Acum trebuie să vă spun că baloții de fân sunt pe terenul aeroportului. Deci nu
mai putem să spunem că are venituri proprii din gospodăriile anexe, însă avem
niște cheltuieli importante pe care trebuie să le suportăm, vrem să dăm mână de
ajutor instituției, regiei subordonate, dar vrem să vedem ce sume realizăm de
la operatori. Norocul nostru, avem bani în acest sens, venituri proprii. De
asemenea, doresc să fac niște precizări, odată cu privire la textul
materialului care este un material voluminos și față de data de când a apărut
în mod cert sumele defalcate, atât pentru administrațiile locale pe care le
împărțim din 20% TVA, cât și pentru instituțiile noastre subordonate, cât și
pentru bugetul propriu al Consiliului Județean s-au strecurat niște erori în
material și musai să vă fac aceste precizări. Erori care
calculatorul
este
foarte bun dar dacă nu schimbi niște date rămân atunci raportate la anii
anteriori. La cuprins, la poziția numărul 2, pagina 1: Proiect de Hotărâre
privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a nivelelor de
echilibrare a bugetelor locale ale unităților administrativ-teritoriale din
județul Mureș pe anul 2010 se modifică cu Proiectul de Hotărâre pe anul 2009,
că nu putem deja pe 2010 să avem o prevedere. Deci aceasta este o precizare.
Anul este 2009. La poziția numărul 4, anexa nr. 2, detalierea cheltuielilor pe
articole și aliniate pe anul 2007 în loc de 2009, deci nu este 2007, este tot
2009. La anexa 2/20, se completează cu sumele prevăzute pentru Școala de Arte
și Meserii Târgu Mureș astfel: transferuri către instituții publice, buget
2008, 589.800. Corect este buget propus 2009, 779.815. Este iarăși o greșeală,
cine a redactat acest material nu a urmărit exact că se referă la 2008. Anexa
nr. 2/112, pagina 112 devine 2/76, păstrând același conținut. Anexa nr. 8, cap.
2, pct. 3, pag. nr. 191, în loc de Chirurgie nr. 2 trebuie trecut Chirurgie nr.
1, la investiții, la sterilizator și la tarchet și la geamuri termopan.
Precizăm că aceste modificări privesc doar forma scrisă, în format electronic,
pe site s-au făcut bine aceste date însă în forma în care a ajuns la listare
probabil că nu era bine trecut de la o direcție
dintr-un serviciu la altul și
au rămas cu datele eronate, neclarificate.
Aș
mai dori să fac o precizare. În cadrul comisiei de buget s-au ridicat niște
probleme la anumite prevederi din buget și anume, la capitolul cheltuieli
salariale
da, imediat, numai o pagină, 11, nu 111? Eu de ce aveam 111 în cap
atunci chiar că
mai mult trebuie să
nu știu de ce am avut 111. Deci, la detalierea
cheltuielilor pe articole și aliniate trebuie să vă spun că la cheltuieli de
personal, așa cum am discutat cu mai mulți consilieri, în denumirea din acest
capitol, conform legii, la fond de premii, în afară de premii intră și alte
categorii de cheltuieli, cum ar fi: indemnizații pentru membrii Comisiei județene de atribuire de denumiri, indemnizații pentru comisii
de disciplină, indemnizații comisii colaboratori externi, cum ar fi și de
concursuri, toate comisiile de concursuri plus Autoritatea Teritorială de
Ordine Publică, concedii medicale suportate de instituție, ore suplimentare,
prima de vacanță care se acordă conform legii și încă o modificare a legii nu
s-a făcut, indemnizațiile aleșilor locali, indemnizații de delegare și diurnă.
Așa că atunci când mai mulți consilieri au făcut un calcul, calculând o medie,
datele nici cu privire la numărul personalului dar nici cu privire la
cheltuieli nu erau unele justificate, astfel că ați fost, prin acest mod,
cumva
prin această denumire simplă, fond de premii, într-o eroare, neputând
face un calcul corect economic și juridic. De asemenea, noi urmărim foarte
îndeaproape tot ce se întâmplă la nivel de țară și ordonatorul principal de
credite, care are de data aceasta o răspundere mult mai mare din partea
guvernului în ceea ce privește acordarea unor prime sau a unor fonduri în
favoarea angajaților, ați văzut că are o răspundere totală, chiar ieri la Ministerul
Muncii, din discuțiile cu reprezentanții sindicatelor, s-a discutat că orice
premiu sau orice spor la salar se va acorda în urma unei analize atente din
partea executivului, a ordonatorului principal de credite și pe răspunderea
acestuia. Noi, la consiliul județean, putem să vă spunem că nu avem prime nici
de Paști, nici de Crăciun, nici alte prime și toate sporurile pe care le
primesc funcționarii publici sau cei contractuali le primesc pe baza unor
hotărâri judecătorești, inclusiv cele care sunt cuprinse în contractul colectiv
de muncă au făcut obiectul unei cereri din partea sindicatului către Consiliul Județean
și există hotărâri judecătorești pe baza cărora executivul le acordă și aceste
drepturi. Tocmai pentru asta eu cer ca în urma acestor precizări să analizăm
acest buget care s-a prezentat astăzi în fața dumneavoastră, analizând foarte
amănunțit fiecare capăt pentru investiții și reparații, împreună cu directorii
instituțiilor subordonate. Încă din luna ianuarie am avut discuții la nivelul
Consiliului Județean și dumneavoastră, la comisii, ați invitat mai mulți
directori, fiecare ați discutat capitolul de investiții și reparații. Toate
sumele care sunt prevăzute în buget doresc să asigure o funcționare
corespunzătoare pentru anul 2009, dorim să asigurăm un echilibru bugetar și
dorim ca până la sfârșitul anului să nu intrăm cumva într-o insolvabilitate sau
în imposibilitatea de realizare a investițiilor. Am prevăzut în acest buget
sume necesare pentru a porni cele două proiecte mari, de interes județean. Unul
este proiectul pentru managementul deșeurilor, de aceea am prevăzut pentru
Sighișoara posibilități, fonduri ca să înceapă acolo investițiile pentru
alveola 2 și alveola 3. Știți foarte bine, din 16 iunie nu se va permite
depunerea de deșeuri în depozitele istorice vechi, doar la Sighișoara. Tîrgu
Mureș-ul, dacă reușește investiția cu împachetare, atunci va putea să mai
funcționeze încă un an, urmând ca după aceea să depună tot ce s-a împachetat la
depozitul regional care, să sperăm, intră cât se poate de repede în
construcție, în execuție. În momentul de față suntem spre faza finală cu
proiectul tehnic, au fost aici iarăși specialiștii de la firma de consultanță,
am analizat și situația terenului de la Municipiul Tîrgu Mureș, în sfârșit, se
pare că săptămâna asta rezolvăm și terenul necesar de patru ha pentru Tîrgu
Mureș, așa că am reușit să trecem toate obstacolele, fiind în grafic, ca până
luna august să depunem proiectul nostru mare pentru 40 de milioane de euro la
Bruxelles. Avem nevoie la acest proiect de aprobarea Bruxelles-ului. Pe când,
nu vreau să aduc ca argumente, dar pe când din regiunea 7 Centru alții nu
reușesc să obțină proiecte complexe ca județul Mureș și rămân doar cu fracțiuni
de proiecte, din motive de dânșii știute, noi, în regiunea 7 Centru, am
reușit acest proiect. Vom reuși și cel cu alimentarea cu apă, sper că vom
ajunge și acolo la un numitor comun și cei care încă mai au niște lucruri de
lămurit vor putea să primească din partea noastră explicațiile necesare pentru
a reuși și acolo, nu numai master-planul dar și proiectul tehnic să îl
valorificăm. De asemenea, avem fonduri pregătite în vederea investițiilor și
reparațiilor în acele clădiri care sunt în proprietatea noastră și unde dorim
ca pentru instituțiile noastre subordonate să asigurăm spațiu pentru
activitate.
După
o prezentare așa de complexă, nu știu dacă ceva am scăpat, cineva să mă ajute
din executiv, dacă ceva a rămas afară din cele ce trebuia executivul să
prezinte
Eu vă consult, șefii
adică comisia de buget sau fracțiunile
politice, dacă doriți să luați cuvântul
dacă nu
atunci dați-mi voie
. Domnul
Mora Akos și domnul Giurgea
Ați așteptat până am spus nu
Domnul
consilier Mora: Atât de complexă era prezentarea, doamna președinte, încât am
lăsat să duceți până la capăt și să nu intervenim. Doar câteva constatări pe
care am vrut să le facem, pe care oricum le-am discutat în mare, la nivelul comisiilor
de specialitate și, mai ales, în rândul comisiei de buget-finanțe și trebuie să
punctăm câteva lucruri care este bine să le punctăm în acest moment știind, de
fapt, starea actuală sau momentană a țării și a județelor pentru că județul
Mureș nu poate să fie distinct față de ceea ce înseamnă situație economică la
nivel național. O primă constatare în 2009 față de 2008 este o scădere a
bugetului total de până la 84 %. Ceea ce vreau să se înțeleagă de toată lumea
este că această scădere a bugetului este datorită faptului că previzionăm niște
venituri mai mici, cel puțin în acest moment, pentru anul 2009. Am încercat în
toate discuțiile de până acum, cu argumente foarte serioase, să vedem de unde
să tăiem ca să nu compromitem proiectele importante de infrastructură.
Proiectele importante pe care le-ați menționat deja și nu mai revin asupra lor,
clar vor fi finanțate și sunt treburi importante pentru județ cum este și
capitolul deșeuri. În schimb aș reveni la un subiect, poate un pic mai
sensibil, pe care l-am discutat și anume partea de cheltuieli de personal. Am
avut discuții foarte multe pe acest subiect și aș vrea să reluăm aceste
discuții, nu astăzi neapărat, dar într-un viitor apropiat, în privința sau
raportat la realizarea veniturilor pe care le preconizăm trimestrial. Ce
înseamnă asta? Avem o creștere de cheltuieli de personal, per total, de 9,3% în condițiile în care
bugetul total a scăzut la 84%. Categoric că nimeni nu este împotrivă a da niște
bani pe niște drepturi corecte și câștigate mai ales în instanță și contractate
în cadrul contractului colectiv de muncă. În schimb, apelul pe care vreau să îl
fac tuturor instituțiilor și șefilor de instituții, mai ales, este că ei nu pot
să trăiască într-un castel de sticlă în care să trăiască oarecum separat de
ceea ce înseamnă economia națională și județeană. În condițiile în care noi, cu
toții, firmele private, lumea privată face economii foarte mari, taie de la
salarii, taie de la investiții ca să rezistăm pieței, rog și fac un apel foarte
serios șefilor de instituții subordonate Consiliului Județean să vină cu un
proiect foarte clar și foarte serios, iar în luna aprilie, având în vedere că
trimestrul I se încheie acum, în luna martie, așteptăm până se încheie efectiv
cu toate datele contabile, avem toate datele vis-a-vis de previzionarea
veniturilor și avem niște semnale, în aprilie să ne reașezăm să discutăm foarte
serios ce înseamnă reașezarea pe capitole a acestor cheltuieli de personal, în
primul rând, pentru că, dincolo, am mai tăiat ici-colo de la investiții ca să
nu compromitem, în mare, proiectele importante. De ce spun această chestiune?
Pentru că un exemplu concret este aeroportul. La aeroport, față de anul trecut,
am aprobat un buget cu 85% mai mic decât anul trecut pe ce înseamnă cheltuieli
curente. Ar fi incorect ca la aeroport dacă am tăiat ceva din buget, per total,
și aici intră practic salariile în primul rând și reparațiile, să nu abordăm în
mod unitar și celelalte instituții. De asta propun, doamna președintă, ca la
nivelul lunii aprilie, nu știu, să-mi spună executivul dacă e bine sau nu e
bine
Doamna
președinte Lokodi: Dacă se poate în mai
Domnul
consilier Mora: Dacă se poate în mai, nu vreau să forțez limita, în schimb
vreau ca pe baza datelor, până la 31 martie, să ne așezăm cât de curând putem,
în aprilie sau în mai, să discutăm pe propuneri concrete și ceea ce vreau eu de
fapt să facem sau să discutăm, nu executivul să fie cel care să taie de la
cheltuieli salariale sau curente ci să vină propunerea din partea șefilor de
instituții pentru că este anacronic ca tot timpul să existe o situație de genul
următor: executivul zice du înapoi bugetul, refă-l, că este de trei ori mai
mare. Și apoi toată lumea să vină de fiecare dată cu bugetul reajustat. Deci
șefii de instituție trebuie să ia această măsură în mână și să aibă curajul să
își discute bugetul foarte serios în cadrul fiecărei instituții și ei să vină
cu propuneri de reajustare. Pentru că, altfel, sunt două variante: unu, rămânem
pe bugetul acesta pe care l-am gândit, dacă se vor încasa veniturile și s-ar
putea să ajungă banii undeva prin august, din august încolo ce facem? Deci aș
vrea foarte mult să existe o responsabilitate din partea șefilor de instituții,
să vină cu o previzionare. Primele 3 luni sunt niște date concrete pe baza
cărora putem extrapola următoarele trimestre. Asta este rugămintea mea, aș vrea
să se consemneze și în procesul-verbal, în luna mai, dacă nu putem în aprilie,
sunt de acord, dar propunerea să vină foarte serios din partea lor, o
reajustare. Și ei să decidă de unde să taie pentru că aș vrea să nu fim unul
printre județele din țară care ajungem
sau nu ajungem în luna decembrie cu
cheltuielile neacoperite. Ar fi chiar, poate, un gest iresponsabil din partea
noastră să nu putem să încheiem anul, până în 31 decembrie 2009. Aceasta este
propunerea mea, doamna președinte, o reașezare și asta este și condiția pe care
am pus-o ieri când am discutat și de aeroport. La ei am tăiat, am ajuns la 80%,
trebuie să tratăm oarecum categoric bine argumentat și celelalte instituții. Vă
mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnul Giurgea.
Domnul
consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, stimați colegi, dați-mi voie,
în primul rând să felicit tot aparatul consiliului județean care a lucrat și
știm că se lucrează mult la un buget și, nu în ultimul rând, echipa doamnei
Ioana și pe domnul director Bartha pe care și seara la ora 9 i-am mai văzut pe
aici și am mai discutat. Sigur că dacă s-a mai greșit este omenește, doamna
președinte și noi nu ne supărăm pentru că, așa este, cine muncește, greșește.
Și mai este o vorbă, tot în calul care trage în acela dai. Punctual, aș vrea să
ridic niște probleme. Direcția Județeană de Evidența Persoanelor, aș fi vrut să
văd la capitolul investiții ceva mai mulți bani. Știm cu toții, dacă nu știți,
vă rog să mergeți în vizită la locul de muncă al acestei direcții să vedeți în
ce condiții funcționează. Poate că este o soluție, doamna președintă, în anul
acesta, având în vedere că am preluat Parc-ul să găsim o soluție. Poate nu neapărat
acolo, dar să găsim o soluție. Condițiile sunt absolut improprii. Atunci, sigur
asta era și momentul de așteptare vis-a-vis de acești oameni, ca pe parte
investițională să aibă mai mulți bani dar poate vom găsi o soluție dacă
dumneavoastră aveți deschidere și, sigur, vor mai fi și rectificări, sperăm nu
tot negative. Vor fi și negative dar poate că vor fi și pozitive. Întrebare, am
discutat și ieri în ședința de comisie, la Salvamont, cheltuielile cu
personalul sunt mai mult decât dublu, nu știu, personalul este același din câte
știu eu, s-au mărit salariile în proporție așa de mare?
Doamna
președinte Lokodi: Salarii, nu. La Salvamont este prevăzută o mașină pentru că
ei au avut din dotare
Domnul
consilier Giurgea: Cheltuieli cu personalul, nu total.
Doamna
președinte Lokodi: Deci ei lucrează cu aceiași salariați dar cu voluntari
.Trei
și acum snteți 6 angajați. Voluntari care primesc indemnizație când intră în
acțiune.
Domnul
consilier Giurgea: Sigur, eu le doresc succes și
ca de altfel, rugămintea
noastră, către toți, mare grijă la cheltuirea banilor. Rugămintea noastră,
dați-ne voie să spunem, din mediul privat care, vă rog să credeți și nu dezvolt
această idee, pentru că noi acum asta trebuie s-o facem, o ducem foarte greu,
am redus salarii, am redus personalul și cei care creează de-și alimentează
bugetul, deci creează plus-valoare, sunt cei din activitățile productive, și
private și de stat, unde mai sunt. Mergem mai departe, la Filarmonică, sigur eu
sunt un susținător al actului cultural și am demonstrat nu prin vorbe, prin
fapte și cu bani și cu acțiuni, sunt foarte mulți bani, aș ruga conducerea
acestei instituții să fie foarte atentă la partea de cheltuire a banilor pentru
că este un buget care, din nefericire, nu este mic sau din fericire, cum vreți
s-o luați și trebuie bine chibzuit. Nu vreau să intru în detalii, poate vom
avea o discuție și analiză, nu vis-a-vis de Filarmonică, vis-a-vis de toate
instituțiile de cultură, așa cum am discutat. Ceea ce vreau să remarc pozitiv
și este unul din țelurile, nu numai ale mele, a tuturor colegilor și din
mandatele trecute, banii ce se cheltuiesc la Direcția Județeană de Protecția
Copilului, cu toate celelalte instituții din subordine, a persoanelor cu
handicap etc. Constat că și în anul acesta, deși pe o filă din buget inferioară
față de anul trecut, procentual, cheltuielile sau, mă rog, bugetul alocat este
mai mic. Ceea ce vreau să subliniez este că se poate. Personalul nu s-a
diminuat din câte știm noi și se poate, cu o chibzuință și bine calculați
fiecare leu cheltuiți, se poate și cu bani mai puțini. E un lucru bun și un pas
înainte. Aș vrea să mai fac niște sublinieri, și am terminat imediat, vis-a-vis de
ce a zis și colegul Akos. Discuția noastră în comisia de ieri și nu intrăm în
detalii, sigur, a fost puțin mai furtunoasă când am făcut niște calcule,
întotdeauna după furtună, când stai liniștit și calculezi e bine că, mai ales,
vine și vremea bună. A venit și vremea bună de astăzi, când am fost mai mult
informați dar vreau să subliniez un lucru cu care nu sunt de acord absolut
deloc. În primul rând, oamenii din Consiliul Județean și, dați-mi voie să le
spun în mod metaforic dar cu aprecierile la superlativ din partea mea,
pălmașii, au niște venituri de 11 lei, dacă vreți, ca să dau niște cifre, iar
alții care sunt să conducă, au de 120 lei, ceea ce nu sunt de acord. Doamna
președinte, sunt niște raportări de salarii, dumneavoastră știți și știți
precis, confirmați-mă sau infirmați, sunt în aparatul Consiliului Județean
oameni care iau salarii mult mai mari ca dumneavoastră, ca președinte.
Confirmați sau infirmați.
Doamna
președinte Lokodi: Asta e legea, eu nu am ce să fac
că salarul președintelui
este înghețat la un nivel
iar directorii pot să beneficieze de niște sporuri
prin care au salarii mai mari decât mine.
Domnul
consilier Giurgea: Nu am nimic cu nici un director, unii dintre ei îmi sunt
chiar prieteni și am toată stima pentru ei, dar am marea problemă cu cei care
de când e lumea cel care a muncit nu a avut timp să câștige. Să nu se supere
nimeni pe mine, o spun direct ca să se audă. Dați-mi voie si exact ce a spus și
Akos, să facem o analiză serioasă pe lege, dacă e vorba facem și proiecte de
lege și inițiem proiecte de lege, pe național, prin parlamentarii noștri să se facă
o rânduială. Nu se poate ca un om care muncește de
iertați-mi termenul, de îi
sar capacele să ia 12 milioane iar alții să ia 120 de milioane. Deci, cu asta
nu sunt de acord orice ar zice și oricine ar fi acela care zice. Deci haideți
să facem aceste analize, vom merge așa punctual pe ele, nu avem nimic cu
nimeni, respectăm legea, dar legea o facem noi. Legea o facem noi, oamenii, și
propunem să se facă legi dacă nu sunt legi care să rânduiască aceste treburi.
Eu vă felicit pe toți, să dea Dumnezeu cu banii ăștia pe care îi avem să ne
descurcăm, să dea Dumnezeu să nu fie mai puțin, rectificări negative, pentru că
atunci chiar avem probleme dar mai spun un lucru încurajator: românul, ungurul,
țiganul din România asta și alte naționalități, nu va muri de foame, ca așa cum
alții plâng din alte țări din Europa și din lume. Ne vom descurca și precis ne
vom regăsi și în anii următori, aici și în alte părți, cu bine. Doamne-ajută!
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, dacă îmi dați voie, asta
înseamnă că putem să trecem la votarea proiectelor de hotărâre? Da, v-aș ruga
frumos, nu o să citesc textul pentru că este o hotărâre cu 26 de articole,
fiecare dintre dumneavoastră ați analizat și ați făcut și vă felicit pentru
munca făcută, ați făcut o analiză minuțioasă, vă mulțumesc, suntem deschiși,
executivul, și vă așteptăm ca în continuare să facem toate analizele. Eu vă rog
să aprobăm bugetul în forma actuală, tot ce ați observat dumneavoastră legat de
aeroport, legat de niște investiții trebuie să vă spunem că aici în buget sunt
bani prevăzuți pentru hotelul Parc, iar Direcția noastră de Evidența
Persoanelor Informatizată nu mai trebuie separat să aibă prevederi bugetare
pentru că vor intra în spațiile renovate de la hotelul Parc, știm exact, au
nevoie de 13 camere și vor intra în acele spații, la un etaj care se va repara
din fondurile Consiliului Județean Mureș. Deci cunoaștem fiecare detaliu, în
luna mai suntem de acord să mai facem încă o analiză și dacă dumneavoastră
doriți, personal, să obțineți date cu privire la funcționarea Consiliului Județean
directorii noștri, și fac apel la directorii noștri indiferent de direcție, la
fiecare consilier rog să le dați toate datele necesare pentru informare. Deci
domnii consilieri, conform legii, au dreptul să primească toate informațiile și
toate explicațiile. Deci vă rog, domnilor consilieri, apelați la aparatul
propriu și vă dăm toate informațiile necesare, inclusiv la veniturile proprii
ale fiecăruia pentru că, chiar dacă sunt ele într-o anumită formă confidențiale,
totuși sunt din bani publici și aveți dreptul să faceți niște analize pe
fiecare persoană. Deci
domnul Balogh,
doriți să luați cuvântul sau ați apăsat...? Vă mulțumesc. Greșeală, Cristina, șterge te rog. Vă
mulțumesc. Supun la vot proiectul de
hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2009 și
nivelele de echilibrare a bugetelor locale ale unităților
administrativ-teritoriale din județul Mureș. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).
Articolul
2 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Mora Akos Daniel, Pop Ioan, Poruțiu Mihail).
Articolul
3 se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail).
Articolul
4 se aprobă cu 32 voturi pentru, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Pop Ioan).
Articolul
5 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).
Articolul
6 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).
Articolul
7 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
8 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).
Articolul
9 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
10 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).
Articolul
11 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
12 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail).
Articolul
13 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
14 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
15 se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 nu au votat ( Mora Akos Daniel, Szalkay
Iosif Carol).
Articolul
16 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
17 se aprobă cu 34 voturi pentru, un vot împotrivă (Poruțiu Mihail).
Articolul
18 se aprobă cu 35 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise).
Articolul
19 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
20 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul
21 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
22 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
23 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
24 se aprobă cu 33 voturi pentru , 2 nu au votat (Cioban Cristian
Augustin, Mora Akos Daniel).
Articolul
25 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Articolul
26 se aprobă cu 35 voturi pentru.
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, o abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu
a votat (Mora Akos Daniel).
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, vă mulțumesc pentru munca depusă, ați
avut o contribuție deosebită la aprobarea bugetului pe anul 2009, odată bugetul
aprobat toate instituțiile noastre subordonate, inclusiv Consiliul Județean
poate să înceapă activitatea. Domnul viceprimar Savu tocmai pleacă, părăsește
sala, domnule viceprimar, vă doresc succes la activitatea de construire a
alveolelor 2 și 3, vă doresc succes și o să fim alături de dumneavoastră pentru
obținerea proiectului și să rezolvăm problema aceasta deosebită a
managementului deșeului pentru județul Mureș. Vă mulțumesc frumos pentru
participare, tuturor directorilor din subordinea consiliului județean. Vă mulțumesc domnilor. Vă
mulțumesc frumos domnul Oană că ați fost alături de noi, mulțumim frumos
Direcției Finanțelor pentru munca pe care o faceți și cum ne sprijiniți în
activitatea noastră, toți consilierii transmit aceste mulțumiri către direcție.
Vă mulțumim.
4.
Proiect
de hotărâre privind aprobarea unor tarife și taxe locale datorate bugetului
propriu al județului Mureș în anul 2009
Doamna
președinte Lokodi: Dacă îmi dați voie, trecem la următorul proiect de hotărâre,
aprobarea unor tarife și taxe locale datorate bugetului propriu al județului
Mureș, pe anul 2009. Comisia socială a aprobat acest proiect de hotărâre cu o
propunere, în sensul că la Muzeul Județean și la Palatul Culturii copiii,
elevii și studenții să intre gratuit. Comisia economico-financiară a aprobat
fără obiecții, juridică, fără obiecții, servicii publice fără obiecții. În urma
discuțiilor avute cu grupurile consilierilor județeni am arătat că dacă această
propunere a comisiei social-culturală ar fi avută în vedere, atunci ar însemna
să diminuăm mult veniturile proprii ale celor două instituții. Pentru copii,
studenți și elevi nu avem gratuitate dar avem un preț foarte modic care poate
să fie încă redus dacă vin grupuri de copii. Credem că pentru a menține și un
venit minimal pentru aceste instituții, pentru că restul va trebui să suportăm
din bugetul Consiliului Județean, este benefic dacă rămâne la o sumă modică, o
taxă pentru intrare și pentru această categorie de tineri. Dacă dorește să ia
cineva cuvântul
dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre care are două
articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 nu au votat (Giurgea Teodor, Kakasi
Alexandru, Moldovan Horațiu Remus, Poruțiu Mihail, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Kakasi
Alexandru, Poruțiu Mihail, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Giurgea Teodor,
Poruțiu Mihail, Bândea Eugen).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre privind
stabilirea prețurilor medii la produse agricole. Acest proiect de hotărâre a
fost discutat în comisia financiară, aprobat, în comisia de agricultură, unde
se face o propunere și o rediscutare a prețurilor propuse de Direcția Agricolă, a serviciilor publice fără
obiecții. Este prezent aici și domnul Timar și domnul director de la
Consultanță, Cotuțiu. Domnilor, dați-ne, dacă puteți, niște lămuriri. De ce
ne-ați propus niște taxe și care este punctul dumneavoastră de vedere față de
prețurile propuse de comisia noastră agricolă. V-aș ruga frumos să primiți
microfonul pentru că trebuie să se înregistreze.
Domnul
director Timar: Doamna președinte, domnilor consilieri, prețurile care au fost
comunicate de Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală sunt prețurile
medii care se practică pe piața țărănească. Se cunoaște că pe piața țărănească
prețurile sunt mai mari cu 10-20% decât la cei care comercializează en-gros
produse agricole. Dacă avem în vedere că pe piața țărănească se comercializează
o cantitate mai mică, aceasta este situația care nouă ni se cere de către Ministerul
Agriculturii iar en-gros este cantitatea mai mare, eu consider că de această
dată comisia a procedat corect deși vreau să fac următoarea precizare și să fie
foarte clară: dacă luăm prețurile la Bursă, care s-au practicat în anul 2008,
coincid exact cu prețurile care sunt pe piața țărănească din România la această
dată. Am extras și ce s-a adus în acest an în portul Constanța și ce există la
Bursă la Paris și la Chicago, coincide exact cu ceea ce este în practica
țărănească, pe piața țărănească. Dar, repet, din cauză că județul Mureș, anul
trecut, a avut o producție bună de cereale, cei care comercializează
într-adevăr cantități mai mari, prețurile medii sunt cele care au fost
stabilite de comisia județeană. Vă mulțumesc foarte mult.
Doamna
președinte Lokodi: Întreb președintele comisiei agricole și pe dumneavoastră,
domnul Pop, după aceea, care ați făcut propunerea, cine dorește, dumneavoastră
sau domnul Pop? Da
nu, nu este înregistrat încă
Cristina dă te rog
.
Domnul
consilier Pop: Doamna președintă, stimați colegi. Domnul director Timar are
dreptate parțial. Marea majoritate a cerealelor care se comercializează în
județul Mureș sunt cereale care se comercializează de marii en-gros-iști și de
marii beneficiari. Noi
nu putem să luăm în calcul aceste prețuri ținând cont de bursa de la Chicago
sau de cerealele importate în România prin portul Constanța, sau de cerealele
care s-au adus din Constanța în județul Mureș, datorită faptului că mai
intervin prețurile de transport. De la Chicago până în Constanța, de la Chicago
până în Târgu Mureș sau din Constanța până în Târgu Mureș și, ca atare, dacă
vreți să facem o edificare corectă a acestor prețuri, am rugămintea la colegi
sau la dumneavoastră, dacă nu vreți să votăm ce am propus noi, să luăm facturi
de la cei care cumpără cereale en-gros în județul Mureș, Silvaur Iernut sau alte unități și atunci o să
vedeți că 85% din prețurile care se comercializează și din cereale întrunesc
prețurile pe care le-am propus noi acolo la comisie.
Doamna
președinte Lokodi: Întreb încă odată pe director, eu nu sunt specialist în
agricultură, apoi chiar la asta
doar atâta mă pricep cum să se plivească, cum
să se pună răsadurile, asta știu, cum se udă, cum se căpălește, știu și să
căpălesc, dar la prețuri la cereale chiar că nu mă pricep. Domnilor, ce supune
Consiliul Județean la vot?
Domnul
director Timar: Doamna președintă, cred că nu am fost înțeles foarte clar.
Deci, pe piața țărănească, se cunoaște, este un preț care, de regulă, este mai
mare cu 10-15%, sunt datele care se cer de către Minister, dar, prețurile pe
care en-gros-iștii, acel lucru l-am spus eu, este corect și ceea ce a stabilit
comisia. Am repetat doar că coincide ceea ce este pe piața țărănească cu ce
este la bursă.
Doamna
președinte Lokodi: Domnul Timar, propuneți să supun la vot ceea ce ați propus
dumneavoastră sau ce propune comisia.
Domnul
director Timar: Ce propune comisia, dar am repetat acest lucru.
Doamna
președinte Lokodi: Apoi până acum asta nu a fost de înțeles. De ce ne-ați
propus alte prețuri, dumneavoastră?
Domnul
consilier Pop: Doamna președintă, de la direcție, inițial, când s-au cerut prețurile,
a propus Direcția Agricolă, noi le-am modificat în comisie și am venit cu ele
Doamna
președinte Lokodi: Știu
eu știu asta domnul Pop, asta am înțeles dar nu am
înțeles domnul Timar ce propune. Da, domnul Paul Cosma.
Domnul
secretar Cosma: Doamna președintă, potrivit Codului Fiscal, în fiecare an
Consiliul Județean Mureș stabilește prețurile medii la produsele agricole care
constituie baza de calcul pentru impunerea veniturilor provenite din arendă.
Arenda este venitul pe care îl obține un țăran, proprietar de teren, pentru
terenul pe care îl dă în
spre exploatare, unui întreprinzător, unei societăți
comerciale, persoane fizice și așa mai departe. Acum, Direcția Pentru
Agricultură, consider eu că în mod corect ne-a comunicat prețurile de piață medii
realizate în luna august și în luna decembrie în anul 2008. În raport cu
prețurile comunicate,
colegii de la Direcția Economică au făcut o medie între prețurile
preponderente, comunicatul de la Direcția
Economică are
prețuri minime, prețuri maxime și prețuri preponderente. Adică ce anume, care
preț, care anume preț între minim și maxim este mai des întâlnit în piața
agricolă. Și am ajuns la proiectul de hotărâre pe care l-ați supus astăzi
dezbaterii consiliului. Eu trebuie să atrag atenția asupra faptului că în
măsura în care prețul mediu pe care urmează să îl aprobe Consiliul Județean va
scădea, vor scădea veniturile care se vor colecta la bugetul statului. Deci
proiectul de hotărâre nu este unul formal, are implicații deosebite.
Doamna
președinte Lokodi: Și veniturile statului pot să crească numai la un preț mai
mare, nu la un preț mai mic.
Domnul
consilier Pop: Doamna președinte, sunt obligat să intervin, logica domnului
jurist este foarte clară, așa este. Dar, repet, dăm iarăși în cei mulți. Care
sunt și cei mai
Doamna
președinte Lokodi: Sau în cei care au achiziționat în toamna asta multe
cereale, au un depozit și ar trebui să le valorifice plătind cât se poate mai
puțin impozit.
Domnul
consilier Pop: Nu, cei care achiziționează cereale nu plătesc impozit.
Doamna
președinte Lokodi: Nu, achiziționează prin arendă
deci
Domnul
consilier Pop: Nu, nici prin arendă. Arenda este cantitatea de cereale care se
dă la țăran
. pentru pământul arendat, doamna președintă.
Doamna
președinte Lokodi: Știu ce înseamnă arendă, dar se poate achiziționa având mult
teren, dând în arendă și acum vând stocul de cereale.
Domnul
consilier Pop: Doamna președintă, suprafața medie în România este de 2,5 ha.
Câte cereale poate să dețină un om cu 2,5 ha, în urma cerealelor obținute în
urma arendei primite? Maxim o tonă.
Doamna
președinte Lokodi: Cine are 2,5 ha nu vinde cereale.
Domnul
consilier Pop: Și nu le vinde, aici este problema.
Doamna
președinte Lokodi: Și nici nu plătește impozit.
Domnul
consilier Pop: Și nici nu plătește impozit. Asta este problema fundamentală. Și
ca atare prețurile pe care le-am propus noi în comisie sunt prețurile reale.
Dacă cineva vinde cereale la prețurile care au fost propuse, de 6000, eu mâine
îi pun la dispoziție 2000 de tone.
Doamna
președinte Lokodi: Deci domnilor consilieri, vă consult dacă vă este clar. Deci
prima dată sunt obligată să supun la vot propunerea comisiei, dacă nu trece,
deci domnilor consilieri, nu repet de 10 ori. Deci prima dată sunt obligată să
supun la vot propunerea făcută de comisie. Dacă nu trece, rămâne hotărârea Consiliului
Județean, așa cum a fost propusă de Direcția Agricolă. Dacă trece, atunci
celelalte puncte ale hotărârii Consiliului
Județean se modifică, conform propunerii făcute de
comisie. Dar atrag încă odată atenția, ceea ce a zis domnul Cosma Paul, în
cazul în care votăm propunerea comisiei riscăm ca la nivelul bugetului
județului să se colecteze mai puține fonduri. E clar? Da Paul
dar și așa
trebuie să supun la vot, sau nu crezi? Dacă nu are la bază date statistice
și
eu pot, președinte, de la această masă să spun nu mă interesează propunerea
comisiei? Nu este reală, eu am spus foarte clar consilierilor, nu are la bază
date statistice, riscă să ducă la colectarea impozitelor mai puține, riscă
chiar la bugetul pe care l-am aprobat, că și bugetul nostru este din colectări
făcute la nivelul Direcției Finanțelor. Deci domnilor consilieri, aveți două
posibilități: votați sau propunerea comisiei, dacă pică propunerea comisiei
rămâne hotărârea noastră. Deci, tot cu da votăm și prima dată supun la vot
, da, domnul Pop.
Domnul
consilier Pop: O intervenție înainte de a vota. În contextul în care nu votăm
ce a propus comisia și votăm ce s-a propus de la direcție, o să impozităm pe
săracii țărani cu prețurile cu care ei nu își vând niciodată cerealele.
Doamna
președinte Lokodi: Nu-i adevărat pentru că la piață nu sunt ținute aceste prețuri. Și nici unde nu este
obligat pe piața liberă să respecte
aceste prețuri. Nu induceți colegii în eroare. Nu induceți colegii în eroare!
Aceste prețuri nu sunt obligatorii pentru producătorii privați.
Domnul
consilier Pop: Eu suport diferența dacă cineva îmi vinde mâine cereale
Doamna
președinte Lokodi: Domnul Pop, nu este obligatoriu pentru țărani această
hotărâre.
Domnul
consilier Mora: Doamna președinte, este limpede că, din păcate, nu s-a discutat
suficient pe tema asta și eu propun o variantă pragmatică. Având în vedere că,
totuși, treaba este destul de importantă din toate punctele de vedere și
implicațiile asupra țăranului, ca să spun așa, care face și lucrează și
implicațiile asupra bugetului, propun o pauză de 5-10 minute, o pauză scurtă,
de 5 minute, aș vrea să discutăm
.
Doamna
președinte Lokodi: Atunci fac o altă propunere, lăsăm la urmă, trecem prin
celelalte puncte, lăsăm la urmă și ne reîntoarcem în sală.
Domnul
consilier Mora: De acord, avem o discuție pur tehnică cu domnul Timar, e aici
și domnul Timar și cu ceea ce înseamnă bani la bugetul statului și unde.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea
master - planului Sistem integrat de gestionare a deșeurilor în județul Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Da, ok dar mă lăsați să lăsăm la urmă, vă rog frumos, bine,
să trecem, să nu ținem aici directorii de la alte instituții, reprezentanți de
la instituții pentru această problemă. Bine, urmează proiectul de hotărâre
pentru aprobarea master-planului, sistem integrat de gestionare a deșeurilor
din județul Mureș. Acest master-plan, cum am spus și am mai prezentat de mai
multe ori, este finalizat și pe baza lui se face proiectul tehnic pentru
deșeuri. Toate comisiile l-ați discutat și l-ați avizat în mod favorabil.
Urmează să supunem la vot proiectul nostru de hotărâre care are 2 articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Giurgea
Teodor, Poruțiu Mihail, Tatár Béla, Balogh Iosif, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu
Mihail, Pop Ioan, Tatár Béla, Balogh Iosif, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 nu au votat (Giurgea Teodor,
Poruțiu Mihail, Tatár Béla, Balogh Iosif, Bândea Eugen).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc și dați-mi voie să felicităm colegii noștri din
aparatul propriu, pe domnul director Bățagă, pe domnul Radu Spinei care este
specialistul care se ocupă cu acest proiect, suntem în finalizarea a aproape un
an și jumătate de muncă, suntem spre final, vă mulțumim colegi și cu pânzele
sus și cu motoarele la maximum până la intrare în finish. Vă mulțumesc.
6. Proiect de hotărâre privind
încetarea raporturilor de muncă ale doamnei Teodor Corina director al
Bibliotecii Județene Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Urmează următorul proiect de hotărâre, încetarea raportului
de muncă al doamnei Teodor Corina, director de la Biblioteca Județeană Mureș.
Doamna director este prezentă, o să dorească și ea să spună câteva cuvinte,
noi, doamna director, vă mulțumim pentru munca pe care ați depus-o în acest timp
de când sunteți numită în funcția de director, am avut o colaborare bună, am
avut proiecte frumoase, ne pare rău că ați decis să plecați, așa cum am spus,
personal, pot să spun și de la această masă, credeam că vom reuși să colaborăm,
credeam că vom reuși să deschidem și biblioteca prin internet, să deschidem o
secție a bibliotecii pentru literatură străină în spațiile pe care urmează
Consiliul Județean să le dea pentru Biblioteca Județeană, oricum rămâneți în
istoria acestui județ ca o persoană care, prin cultura dumneavoastră, ați
colaborat la înțelegerea acestor oameni din acest județ, români, maghiari și
rromi, ați reușit multe proiecte comune, inclusiv relația de prietenie cu
diferite județe din est și din vest. Vă mulțumesc și vă dau cuvântul.
Doamna
director Teodor: Vă mulțumesc și eu și profit de acest moment pentru a vă
mulțumi tuturor, doamnelor și domnilor consilieri, mulțumesc consilierilor din
comisia de cultură pentru colaborarea pe care am avut-o în toată această
perioadă de timp. Vreau să subliniez că demisia mea este un act unilateral, eu
am solicitat-o și că, dimpotrivă, relațiile mele cu doamna președinte au fost
întotdeauna foarte bune, motiv pentru care îi mulțumesc pentru colaborarea pe
care am avut-o și sunt convinsă că domnia sa cu dinamismul, cu inițiativa de
care dă dovadă, va putea să continue proiectele legate de bibliotecă în aceiași
termeni. Vă doresc succes în mandatul dumneavoastră. Mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc și vă doresc eu succes în viață, unde vreți să
continuați activitatea dumneavoastră. Domnilor consilieri, supun la vot
proiectul de hotărâre care are trei articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu
Mihail, Borșan Doru Aurelian, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu
Mihail, Borșan Doru Aurelian, Bândea Eugen).
Articolul
3 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Giurgea Teodor, Poruțiu
Mihail, Borșan Doru Aurelian, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 nu au votat (Giurgea Teodor,
Poruțiu Mihail, Borșan Doru Aurelian, Tatár Béla, Bândea Eugen).
Doamna
președinte Lokodi: Dacă tot a venit aici la noi la ședință doamna Moldovan
Liliana, care este șef serviciu în cadrul instituției, rog doamna Moldovan să
vă prezentați domnilor consilieri, dumneavoastră sunteți numită
Nu trebuie să
ia cuvântul dacă nu dorește
Domnia sa este numită interimar până la
organizarea concursului pentru ocuparea postului de director la Biblioteca
Județeană, ca urmare a plecării doamnei Corina Teodor. Vă rog, ușa mea este
deschisă pe proiectele pe care le facem în acest interval de timp, dacă aveți
probleme până ce se organizează concursul, oricând vă așteptăm. Succes vă
doresc!
7.
Proiect
de hotărâre privind numirea unui
reprezentant al Consiliului Județean Mureș în Comitetul de coordonare a
centrelor de permanență
Doamna
președinte Lokodi: Urmează următorul proiect de hotărâre privind numirea unui
reprezentant al Consiliului Județean Mureș în comitetul de coordonare a
centrelor de permanență. Aici, noi am avut un reprezentant. Domnul Paul Cosma,
noi nu am avut aici un reprezentant? Deci urmează să aleagă colegii, consilieri
județeni, aici?
Domnul
secretar Cosma: Da, este făcută propunerea din partea dumneavoastră, a
executivului, doamna Tanțoș Florentina.
Doamna
președinte Lokodi: Tanțoș Florentina, deci eu așa știam că ea era
dar mă rog
Deci dacă dorește cineva să facă vreo altă propunere, dacă nu, supun la vot
articolul 1 cu precizarea că în această comisie va activa doamna Tanțoș
Florentina. Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat.
Doamna președinte Lokodi: Este secret, este pe
persoană. Da, am spus, Tanțoș Florentina. Articolul 2.
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 nu au votat.
Doamna
președinte Lokodi: Deci Akos, conducerea
răspunde Lokodi Edita, cine să
răspundă? Aia e de la sine înțeles
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3
nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).
Doamna
președinte Lokodi: Iartă-mă. Nu mă invidia acum dacă fac asemenea gafe
8.
Proiect
de hotărâre privind transformarea unei funcții de execuție din cadrul
aparatului de specialitate al Consiliului Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Urmează transformarea unei funcții publice de execuție din
cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean. Acest proiect de
hotărâre a fost discutat de comisia economică, de comisia de ordine publică și
a fost avizat fără nici o obiecție. Are două articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru
Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).
9.
Proiect
de hotărâre privind modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre privind
modificarea componenței Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș. În această
comisie, reprezentanții organelor de poliție au făcut parte, înainte a fost
membru domnul Oprea Daniel care a fost schimbat prin ordinul chestorului șef și
doamna
sau domnișoara? Domnișoara Pâncă Gabriela este persoana care este
numită. Este prezentă domnișoara Pâncă Gabriela, ne pare rău că nici nu ați început
activitatea și ați devenit deja vedetă de mass-media dar acesta este riscul
riscul să ajungi undeva
, eu vă felicit că ați ajuns aici, dintr-o simplă
adresă între două instituții se poate face un articol cu destul răsunet. Cu
dumneavoastră nimeni nu a avut nici o problemă, sunteți binevenită la comisie,
vă doresc succes în activitate, să știți că sunt probleme deosebite, probleme
sociale cu copiii, trebuie să vă spun că veți avea probleme când copiii care
sunt deja între vârsta de copil și adult și încă nu își găsesc locul, să devină
chiar puțin agresivi și întotdeauna cu pretenții deosebite
ce pot să vă spun,
că în acel colectiv vă doresc o muncă laborioasă. Proiectul nostru de hotărâre
a fost avizat de toate comisiile de specialitate, avem trei articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat.
Articolul
2 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat.
Articolul
3 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat.
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat.
10. Proiect de hotărâre pentru actualizarea
componenței Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului și de urbanism
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru actualizarea
componenței nominale a comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism
al acestuia, ca urmare a modificării reprezentanților din partea prefecturii și
a altor persoane. A trecut prin comisiile de specialitate și s-a avizat
favorabil. Proiectul nostru de hotărâre are patru articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Pop Ioan, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Pop Ioan, Bândea Eugen).
Articolul
3 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Bândea Eugen).
Articolul
4 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Ciotlăuș Ionela, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru
Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea
avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă
Consiliul Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea avizelor date
de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism. De comisiile de
specialitate a fost avizat favorabil, dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu,
trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor,Moldovan Teofil, Bândea Eugen).
Articolul
3 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru
Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).
12. Proiect de hotărâre privind
stabilirea prețurilor medii la produsele agricole
Doamna
președinte Lokodi: Vă mai acord cinci minute? Da
da, am ajuns la agricultură. Da, vă rog frumos. Dar să nu plecați.
5
minute pauză
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-aș ruga frumos să luați loc, am
înțeles că există între Direcția Agricolă între Comisia Agricolă și între Consiliul
Județean un consens. Supunem la vot consensul.
Domnul
consilier Poruțiu: Akos are iarăși dreptate
Doamna
președinte Lokodi:
o singură poziție, și anume la grâu, se merge la 0,5 în
loc de 0,45 iar Direcția Agricolă este de acord cu propunerea Comisiei Agricole.
Cu aceste precizări făcute, domnilor consilieri, supun la vot proiectul nostru
de hotărâre care are trei articole. Deci sper că este clar, grâul va fi în loc
de 0,45,
0,50 și propunerea comisiei de agricultură va face parte integrantă din hotărârea
noastră. Deci se reface în acest sens, da? Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Tatár Béla), 2 abțineri
(Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 3 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea
Teodor, Bândea Eugen).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 abțineri (Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 4
nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen, Radu Mircea).
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 abțineri (Erös Csaba, Poruțiu Mihail), 3
nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea Eugen).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 abțineri (Erös Csaba,
Poruțiu Mihail), 4 nu au votat (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Bândea
Eugen, Popa Marius Ciprian).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos pentru munca depusă și acum dați-mi voie
ca, la diverse, sunt câțiva colegi de-ai dumneavoastră, vă rog frumos să îi ascultăm,
mai aveți puțintică răbdare domnilor. Domnul consilier Boloș.
Domnul consilier Boloș: Vă mulțumesc
doamna președinte, intervenția mea va fi foarte scurtă și punctuală. Doresc să
adresez o întrebare legată de solicitarea care a fost făcută pentru Consiliul
Județean de către Asociația Culturală Vatra Românească, în legătură cu sediul
pe care dânșii îl solicită, având în vedere faptul că în Palatul Culturii
sigur, nu mai au dreptul să aibă spațiul respectiv și dacă asupra acestei
chestiuni ne puteți spune ceva. Mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Așa cum de fapt noi am discutat, singura posibilitate de
rezolvare pentru dânșii va fi în momentul în care reparațiile de la fostul
hotel Parc vor avea loc. Urmează să analizăm și din punct de vedere juridic am
analizat, fiind vorba de un ONG, vom putea să asigurăm spații, normal avem
foarte multe solicitări din partea ONG-urilor dar ca să nu mai tergiversăm
această luptă, nefiind o luptă între Consiliul Județean și între această
asociație culturală, rog să se înțeleagă că dorim să sprijinim, în momentul în
care hotelul Parc va fi reparat, să asigurăm o cameră, acolo, pentru
funcționare. Vă mulțumesc, dacă cineva mai dorește? Dacă nu, vă mulțumesc
frumos domnilor consilieri.
Da,
domnilor consilieri, mai am eu la diverse și îți mulțumesc Erzsike, ți-am spus că o să uit. Astăzi, de la ora 6,
la cetate, la Teatrul 74, domnul fost consilier Lazăr Lădariu va avea o
prezentare de carte
.mâine? Mâine, scuzați-mă, 25, mâine
care împlinește o
frumoasă vârstă de 70 de ani. Fiind vorba de un consilier care mai mulți ani a
făcut parte din această mare familie a consilierilor, eu în mod oficial doresc
să-i urez La Mulți Ani, sănătate și prosperitate în activitatea pe care în
viitor încă dorește să o desfășoare! Cu noi a avut o activitate bogată,
laborioasă și foarte corectă, în vederea apărării intereselor cetățenilor din
acest județ, îi dorim încă o dată sănătate, împreună cu dumneavoastră și La
Mulți Ani, domnule Lazăr Lădariu! Mulțumesc frumos.
Lucrările
ședinței se încheie la ora 15:05.
Întocmit: Andreea Iepan
p. PREȘEDINTE SECRETAR
Szabó Árpád
Paul Cosma
VICEPREȘEDINTE
Văzut:
Director Iosib Viorel