ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar IV.C.1
PROCES VERBAL
al
ședinței extraordinare a Consiliului
Județean Mureș
din
data de 20 mai 2009
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala
mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită
prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 106 din 15 mai 2009 și a
fost publicată în cotidienele locale Zi de Zi și Nepujság.
Din cei 35 consilieri în funcție au lipsit: Achim
Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea.
Doamna președinte Lokdi: Domnilor și
doamnelor, pentru că suntem mai puține noi, doamnele, dar doamnelor și domnilor
pentru că așa este politicos, vă rugăm frumos, haideți, repede să terminăm
problemele pe care le avem astăzi pe ordinea de zi. Vom aproba ordinea de zi
imediat dar înainte vă atrag atenția că ședința noastră din punctul de vedere
al primului punct și anume
rog presa
rog presa să părăsească sala, prima
parte este cu ușile închise. Fără supărare și cu iertare. Deci având în vedere
că se referă la confidențialitate în ceea ce privește membrii comisiei de
examinare a concurenților pentru ocuparea funcției de director, legea scrie că
lista este confidențială și trebuie să fiți si dumneavoastră confidențiali,
ceea ce înseamnă că dacă o să văd în presă că apare lista, imediat se
contramandează și se repetă. Deci, atrag atenția tuturor să nu facă declarații
legate de această problemă.
Deci astăzi pe ordinea de zi avem două
probleme, de ce în regim de urgență și nu am așteptat pînă la ședința ordinară?
Pentru că termenele pe care trebuie să le respectăm în ceea ce privește
managerii publici și anume luna iunie, ne obligă ca să scoatem la licitație
postul, să avem deja o decizie și persoana răspectivă, până la termenul legal
să depună și actele necesare. Rugăm presa, nu știu cine sunteți dar rugăm presa,
avem ședință cu ușile închise, să așteptați. Vă mulțumim. Vă rog domnul Bonta
să stați acolo, de afară și să nu intre numai consilierii. Vă mulțumesc.
Deci, proiectul nostru de hotărâre, adică
ordinea de zi are două proiecte de hotărâri, una cu privire la caietul de
sarcini și competența comisiei de concurs pentru proiectul de management și
ocuparea postului de director manager al Bibliotecii Județene Mureș. Celălat
proiect de hotărâre privește solicitarea Consiliului Local Tîrgu Mureș petnru
trasmiteresa unor terenuri în suprafață totală de 39.744 m2 situat
în extravilanul localității Vălureni, din comuna Cristești în administrarea
Consiliului Județean Mureș pentru realizarea serviciului public județean de
salubrizare și a sistemelor de utilități publice aferente acestuia. Proiectul
mare pentru gestionarea deșeurilor solicită ca în suprafețele pe care vor fi
derulate fondurile europene, toate să intre în proprietatea consiliului
județean, investițiile să fie făcute mixt dar serviciile, fiind județene trebuie
să le deținem în proprietate. Deci atunci, dacă sunteți de acord cu ordinea de
zi prezentată, vă rog, cine este pentru?
Ordinea
de zi se aprobă cu 29 voturi pentru, 3 nu au votat ( Ciotlăuș Ionela, Erös
Csaba, Moldovan Horațiu Remus), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu
Mircea).
1. Proiect de
hotărâre privind aprobarea caietului de sarcini și a componenței comisiei de
concurs pentru proiectul de management și ocuparea postului de director-manager
al Bibliotecii Județene Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, prezint proiectul de hotărâre pentru aprobarea
caietului de sarcini și a componenței comisiei de concurs pentru proiectul de
management și ocuparea postului de director-manager la Biblioteca Județeană.
Comisia social-culturală a avizat favorabil acest caiet de sarcini și vă vom prezenta
propunerea consiliului județean cu privire și la membrii comisiei de examinare.
Trebuie să vă spunem că din această comisie nu pot face parte angajații
consiliului județean, nu pot face parte consilieri județeni. Trebuia, deci, să
ne orientăm în afara sistemului nostru ca să fim conformi legii. De asemenea,
trebuie să vă spun că trebuia să stabilim și o îndemnizație pentru membrii acestei
comisii pentru că, de obicei se lucrează, cumulat, așa, o săptămână sau chiar
mai mult, mai ales dacă vor fi contestații. Și va trebui să aprobăm și membrii
supleanți pentru a soluționa eventualele contestații, dacă vor fi. Caietul de
sarcini este cel prevăzut de lege care prevede toate condițiile pentru îndeplinirea
funcției de director economic la Biblioteca Județeană. Știți că temporar munca
este desfășurată de doamna Moldovan, itermediară, dar trebuie să organizăm
concursul pentru ocuparea acestui post. Proiectul nostru de hotărâre conține
cinci articole, având în vedere că nu toată lumea a putut să parcurgă, o să vă
citesc articol cu articol. Articolul 1 Se aprobă Caietul de sarcini pentru
concursul de proiecte de management pentru ocuparea postului de
director-manager al Bibliotecii Județene Mureș, conform Anexei care face parte
integrantă din prezenta hotărâre. Dacă dorește cineva să formuleze întrebări
în legătură cu caietul de sarcini, care este conform legii, nimic în plus,
nimic în minus. Atunci vă solicit votul, cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 3 nu au votat ( Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba,
Moldovan Horațiu Remus), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, v-aș ruga frumos, la articolul 2, cu
precizarea că în loc de 6 vor fi 7 membri, cei care au fost consultați și cei
care acceptă, rog să aprobăm articolul 2, membrii comisiei cu componența
nominală. Cine este pentru?
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat, 3 absenți (Achim Marcela,
Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, articolul 3, președintele Consiliului
Județean Mureș va aproba, cu respectarea dispozițiilor legale, regulamentul de
organizare a concursului de proiecte de management și bibliografia de ocupare a
postului de director-manager a bibliotecii județene Mureș. Cine este pentru?
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba),
3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, În cazul în care se depun contestații, prin
dispoziția președintelui Consiliului Județean Mureș se va constitui o comisie
de soluționare a contestațiilor. Domnul secretar general a spus că asta numai
dacă
în cazul în care se depun contestații trebuie să fie numiți. Cine este
pentru?
Articolul 3 alin 2 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au
votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail,
Radu Mircea).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, articolul 4, Pentru activitatea depusă în
cadrul comisiilor de concurs și soluționarea contestațiilor beneficiază de o indemnizație
în cuantum de 20% din remunerația directorului-manager al Bibliotecii Județene.
Cine este pentru?
Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Ciotlăuș
Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Doamna
președinte Lokodi: De aducerea la îndeplinire răspunde Serviciul Resurse
Umane, cine este pentru?
Articolul 5 se aprobă cu 29 voturi pentru, 3 nu au votat (Ciotlăuș
Ionela, Erös Csaba, Ferenț Tiberiu), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail,
Radu Mircea).
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3
absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
2. Proiect de
hotărâre privind solicitarea adresată
Consiliului Local Tîrgu Mureș pentru transmiterea unor terenuri, în suprafață
totală de 39.744 mp, situate în extravilanul localității Vălureni, comuna
Cristești, în administrarea Consiliului Județean Mureș pentru realizarea
serviciului public județean de salubrizare și a sistemelor de utilități publice
aferente acestuia
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc,
urmează proiectul de hotărâre privind preluarea suprafeței de 39.744 m2
situat în extravilanul localității Vălureni din Cristești. Aici aș vrea să fac
o scurtă prezentare a stadiului în care se află proiectul de management pentru
județul Mureș, cu deșeuri. Să știți că suntem în curs de a ajunge la o înțelegere
cu Primăria Municipiului Tîrgu Mureș pentru a depune în fața consilierilor
locali contractul de cedare a managementului deșeurilor așa cum cere legea în
favoarea consiliului județean, ați văzut că și terenul au fost de acord să ni-l
cedeze în proprietate pentru că așa cere finanțatorul
finanțarea acestui
proiect, deci normele europene, avem încă câteva observații de soluționat, cu
una din aceste observații va trebui să ne adresăm chiar Ministerului Mediului
dar sunt convinsă că vom putea să respectăm
. Domnilor colegi, 5 minute
, vom
putea să respectăm termenele pe care le-a stabilit ministerul, la sfârșitul
lunii mai depunem draft-ul de proiect ca să fie lecturat de minister în forma
finală, atât partea instituțională cât și cea tehnică, cât și cea economică,
toți experții au terminat pregătirea proiectului și dacă închidem și partea
aceasta cu Consiliul Local Târgu Mureș vom putea să depunem la Bruxelles pentru
aprobarea finanțării proiectului în cursul lunii iunie sau iulie. Deci depinde,
ca să avem o lună și din partea ministerului ca să prevadă și să verifice toate
documentele care formează proiectul care este un document imens. În ceea ce
privește gestionarea apei și managementul cu apa, cu Târgu Mureșul, am reușit
să negociem punct cu punct toate obiecțiunile făcute de Consiliul Local Târgu
Mureș însă acolo avem problemă cu Reghinul și până ce nu soluționăm problema
preluării de către operatorul regional a serviciilor de la Reghin și nu
închidem fața cu SAMTID-ul, nu putem să depunem proiectul, deci de data aceasta
Reghinul ne ține în impas. Sper din tot sufletul că și această fază va fi
soluționată cu toate că, atunci când am fost la Reghin, cum am venit acasă
am
venit acasă sâmbătă și luni deja eram le Reghin, am promis că nu mă mai duc dar
se pare că promisiunile, chiar dacă le fac, nu le pot ține pentru că este mult
mai important decât promisiunea pe care am făcut-o, că nu mă duc. Cu privire la
proiectul nostru pe drumul 142 C, Coroisînmartin Zagăr limită de județ Sibiu, începem faza de licitație a executării
lucrărilor, săptămâna trecută, joi și vineri am fost la ședința comitetului de
monitorizare a programului regional la nivel național și domnul euroconsilier
Atanasiu Bugas a atras atenția Romîniei că anul acesta trebuie să începem să atragem
fondurile europene. Asta înseamă că nu vom primi banii în avans, deci va trebui
noi, fiecare câștigător, beneficiar al proiectelor să începem lucrările din
fondurile noastre iar anul acesta deja să facem niște decontări, să începem să
atragem acești bani europeni pentru că, dacă nu tragem, pierdem, conform
formularului M+3 ca să beneficiem de bani, pentru că până în 2010 trebuie să ne
apucăm să atragem banii care ne-au fost puși la dispoziție pe perioada
2007-2008. Deci, se lucrează puternic în instituția noastră, pe lângă asta
pregătim proiectele
s-a finalizat proiectul tehic pentru a depune tot pe
programul operațional regional pentru Mureș Ring, acel parc pentru iubitorii
sporturilor cu motor, proiect unic la nivel național, în România nu există o
pistă de concurs, din punct de vedere tehnic am fost selectați la nivelul ADR
7Centru și, în ceea ce privește investițiile pe turism va fi, în Regiunea 7
Centru, din partea unei administrații publice singurul proiect pe investiții
depus. La nivelul Regiunii 7 Centru, domnul ministru Blaga ne-a lăudat,
regiunea noastră este printre primele dintre cele 8 regiuni care a reușit să
respecte toate criteriile, am reușit să acoperim fondurile puse la dispoziția
regiunii cu proiecte, cu proiecte mari și de anvergură și nu numai proiecțele,
cum a zis, din partea altora, pe niște fracțiuni și chiar proiecte regionale,
suntem primii la nivel național și singurii care am reușit să facem ADI și pe
situații de urgență și deja și acolo
suntem în fază de licitație, deja licitațiile s-au câștigat, urmează să ni se
aducă la fiecare județ dotările pentru situații de urgență, un singur capitol a
fost contestat, două centrale mari, complexe care urmează să facă și analize în
situații de catastrofe nucleare sau în situații de catastrofe chimice, acolo
s-au depus contetații dar să sperăm că anul acesta și acea parte a licitației
se va rezolva. Așa că putem să spunem că, în general, atât Regiunea 7 Centru
al cărui președinte am fost timp de doi ani, acum, ieri am schimbat președinții
pentru că suntem înțeleși între noi, cei 6 președinți să facem președinția prin
rotație, în cei trei ani anteriori au fost Sibiul și Mureșul, trebuia să fim
doar 2 ani dar 3 ani s-au nimerit cu alegerile și cu neschimbarea și am rămas
eu o perioadă mult mai lungă decît preconizam. Acum este Covasna și Alba iar
după aceea va urma Harghita și Brașov. Și, după aceea, dacă se mai continuă și
viața merge înainte, vor fi următorii președinți, după terminarea mandatelor
noastre. Dar asta nu înseamnă că noi pierdem legătura cu ADR din Alba Iulia și
că pierdem informațiile, le vom avea în continuare. În ceea ce privește
problemele legate de aeroport, trebuie să vă spun că astăzi am fost informată că
săptămâna viitoare vine directorul care, din partea ROMAXA răspunde de
investițiile la aeroport, a sistemului iluminat pentru dirijarea navelor în
timp de aterizare și decolare, sistemul ILS, săptămâna viitoare vor fi
recepționate aceste lucrări tehnice care deja s-au făcut, s-au finalizat,
știți, reparațiile la dalele de pe pista aeroportului și să sperăm că vom
ajunge iarăși după mai multe discuții la nivelul instituțiilor noastre, să
vedem, să atragem fonduri pe Programul Operațional Sectorial, acolo, din păcate,
suntem blocați de procedura administrativă a exproprierii. Noi suntem deja gata
cu identificarea terenurilor, cu măsurătorile topografice, știm exact cine sunt
proprietarii dar am tot așteptat că poate se schimbă legea exproprierii și vom
putea să mergem cu o procedură mai rapidă. Văd că se mai așteaptă cu această
procedură, noi vom intra atunci pe procedură obișnuită ca să trecem la
exproprieri, va trebui să avem acolo discuții chiar cu proprietarii, acea
problemă urmează acum, luna viitoare, să le rezolvăm pentru că acum am avut
celelalte 2 probleme foarte astringente, cu termene, apa și managementul
deșeurilor și un pic nu ne-am ocupat cu problemele astea. Cineva să mă ajute
dacă mai am ceva de informat, consiliul
Asta era o informare făcută, colegii,
mă ajutați, mai am ceva de zis? Nu am aici
cu 107 D cu proiectul cu drumul
vinului suntem în faza de finalizare, astăzi doamna Bochiș era pe teren cu
constructorii, ieri, eu m-am dus pe acea porțiune de drum către Alba Iulia, am
o grămadă de observații, am comunicat azi-dimineață doamnei Bochiș, s-a dus cu
portughezii, sper că se remediază și, până în luna iunie portughezii trebuie să
termine proiectul și sperăm că și acolo
vom putea să inaugurăm acel proiect. Plombările da, licitațiile s-au făcut,
s-au selectat firmele dar
ce știți că eu atâta știu
deci suntem în termenul
de depunere a contestațiilor, dar spuneți la microfon.
Domnul vicepreședinte Chirteș: Deci
pentru plombări licitațiile au fost, termenul de depunere al contestațiilor și
așteptăm termenul legal fiindcă, cu siguranță, toată lumea vă întreabă când începem
plombările. Promisiunile comisiei de analiză sunt că la sfârșitul lunii mai,
iar sfârșitul lunii mai este săptămâna viitoare. Atribuim contractele și dăm
ordinul de începere.
Doamna președinte Lokodi: Domnul Szabó,
ceva doriți să spuneți?
Domnul vicepreședinte Szabó: Doamna
președinte, cred că ați informat destul de bine consilierii despre întâmplările
de la ședința pe care am avut-o la sfârșitul săptămânii trecute, cred că noi
continuăm și în continuare conlucrarea cu comisia de buget-finanțe și reluăm
activitatea de a sta de vobă cu instituțiile noastre pentru a vedea și a
îmbunătăți eficiența activităților. Cred că comisia de buget-finanțe nu a uitat
această treabă și așteptăm propuneri pentru câte o instituție, cel puțin într-o
lună câte o instituție sau două să le analizăm. Mulțumesc.
Domnul vicepreședinte Chirteș: Și
primul obiectiv finalizat, tot pe drumuri județene, trebuie să recepționăm
drumul 153 C, o porțiune din drumul 153C, felicităm constructorul, am înțeles
că totul e ok, în Ibănești, un kilometru jumătate, asfalt integral. O să vă
anunțăm pe toți consilierii când va fi inaugurarea.
Doamna președinte Lokodi: Domnul
Giurgea, doriți? Da, vă rog.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc,
doamna prședinte, vroiam să vă întreb și poate e și un alt sprijin vis-à-vis
de ce ați spus dumneavoastră, exproprierea din zona aeroportului Tîrgu Mureș.
Eu nu ascund faptul că am discutat în campania din anul trecut și am avut
întâlnire cu toți oamenii care erau prinși în acest proiect de expropriere și
nu vă ascund faptul că acum iarăși am avut întâlnire cu dumnealor. Să știți că
s-ar putea să avem un mare sprijin din partea dumnealor, din ceea ce am
înțeles, dacă intrăm într-un raport de comunicare cu ei, nu știu, poate de
negociere, dacă vreți, ei sunt și destul de bine organizați, au și un
reprezenzant, respectiv 3 reprezentanți, sunt vreo 80 de persoane în cauză, nu
numai pe terenul de la aeroport au și în subsidiar, am înțeses, că ceva cu zona
mănăstirii. În sfârșit, pe noi ne interesează aeroportul. Poate că ar fi bine
să facem acest grup de lucru, să-l numim, între consiliul județean și acești
oameni și poate că merge mai repede decât am merge pe calea instanței sau, de
ce nu pe procedura pe care o așteptăm pe o lege, care să ne ajute la
expropriere mai rapid.
Doamna președinte Lokodi: Legal, tot
trebuie să mergem pe calea instanței, chiar dacă ne înțelegem cu oamenii, dar o
să rog colegii în momentul în care... când ne pregătim să mergem jos să cooptăm
și pe domnul Giurgea în comisia de negociere. Vă rog frumos, da? Fără
dumneavoastră nu mergem la negociere.
Domnul consilier Giurgea: Nu e
problemă, pot să vin și
mă rog, nu, nu, ca să se înțeleagă bine, nu am nici un
interes, nu am nici o
Doamna președinte Lokodi: Nu, dar vă
rugăm să ne ajutați, dacă ați avut discuții cu oamenii, vă rugăm frumos să ne
ajutați.
Domnul consilier Giurgea: Am avut
discuții în campanie, pe care le-au avut și alții și cu alte ocazii și în alte
locații ale județului. Acum, eu vă întreb intră
chiar nu înțeleg sau nu știu
și atunci, decât să greșesc
, în procedura de expropriere intră și cumpărarea?
Doamna președinte Lokodi: Asta înseamnă
expropriere.
Domnul consilier Giurgea: Asta este,
nu?
Doamna președinte Lokodi: Deci cumpărăm
pe baza unui preț stabilit de instanță care poate să fie prețul negociat.
Domnul consilier Giurgea: Exact, dânșii
au înțeles și altă formă și vă și spun, un domn Oros, care e cam sfătos pe
acolo și i-am spus să se mai liniștească că i-a cam bulversat, că exproprierea
înseamnă că le ia terenul și le dă în altă parte dacă le convine și, dacă nu,
oricum pământul acesta rămâne. Eu le-am spus, oameni buni, liniștiți-vă că nu
poate să fie forma de expropriere asta. Primul scenariu de abordat este
cumpărarea și, dacă nu, sunt apoi alte forme legale prevăzute de lege pe care
eu nu le cunosc, care 100% le abordăm în temeiul legii și vă respectăm ca
atare. Da?
Doamna președinte Lokodi: Expropriere
înseamnă cumpărare.
Domnul consilier Giurgea: Bine,
mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc domnilor, dați-mi voie atunci să trecem la aprobarea
proiectului de hotărâre cu privire la preluarea suprafeței de teren. Proiectul
nostru are 3 articole, primul articol Se
solicită Consiliului Local Municipal Tîrgu Mureș transmiterea terenurilor 9
parcele, în suprafață totală de 39.744 mp, situate în extravilanul localității Vălureni, comuna Cristești, în
administrarea Consiliului Județean Mureș, pentru realizarea serviciului public
județean de salubrizare, deci în administrare și a sistemelor de utilități
publice aferente acestuia pe toată durata funcționării serviciului, precum și
a tuturor avizelor, acordurilor, certificatelor, autorizațiilor,
documentațiilor și studiilor întocmite pentru aceste terenuri până în prezent.
Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 30
voturi pentru, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim
Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat
(Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3 absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu
Mircea).
Doamna
președinte Lokodi: Prezenta hotărâre se comunică Consiliului Local Municipal Tîrgu
Mureș Cine este pentru?
Articolul 3 se
aprobă cu 29 voturi
pentru, 3 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba, Pop Ioan), 3 absenți
(Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Hotărârea în întregime se
aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Ciotlăuș Ionela, Erös Csaba), 3
absenți (Achim Marcela, Poruțiu Mihail, Radu Mircea).
Doamna președinte Lokodi: Eu vă mulțumesc frumos și la diverse, eu
vă consult, dacă dorește cineva să ia cuvântul. Dacă nu, vă mulțumesc.
Domnul consilier Giurgea: Mai avem o ordinară luna aceasta?
Doamna președinte Lokodi: Da, dar asta trebuia pentru bibliotecă
și pentru teren. Ca să transmitem actele.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi edita Emöke
Paul Cosma
Văzut: Consilier - Delia Belean
Director - Iosib Viorel