|
ROMÂNIA Nr. 11223/17.VIII.2009
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar: IV C/1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului Județean
din data de 30 iulie 2009
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
publicată în cotidienele locale Zi de zi și Nepujság, prin Dispoziția Președintelui
Consiliului Județean nr. 169 din 21 iulie 2009.
Din cei 35 consilieri județeni au lipsit,
fiind în concediu de odihnă, domnii: Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó
Árpád, Tatár Béla.
Au fost invitați să participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl
Cotîrlan Constantin - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a
Creației și Tradiției Populare Mureș
·
Vajda
Andras Muzeul Județean
·
dl.
Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dna
Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dl.Nagy
Istvan director, SC PARC INDUSTRIAL MUREȘ S.A.
·
dl.
comisar de poliție Gliga Traian președinte al Consiliului Teritorial Mureș al
Corpului Național al Polițiștilor
·
dl.
Pleșa Octavian - președintele Asociației Inventatorilor din
România
·
directori,
directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au
contribuit la elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și
domnilor, buna ziua! Dați-mi voie să începem ședința Consiliului Județean de
astăzi, să rog pe toți consilierii județeni să apese aparatul de prezență și
dați-mi voie să salut invitații noștri care au venit astăzi la ședință, precum
și reprezentanții mass-mediei. Astăzi pe ordinea de zi a Consiliului Județean
avem două proiecte de hotărâre în regim de urgență, la fiecare proiect de
hotărâre avem nevoie de un vot de valabilitate de 2/3 și avem, de asemenea, 10
proiecte de hotărâre pe ordinea de zi anunțată, în termen ordinar, deci în
ședință ordinară, la care avem un proiect de hotărâre și anume, cel de la
punctul 2, tot cu 2/3 pentru valabilitate. De asemenea, trebuie să vă spun că
avem un proiect de hotărâre care nu a trecut de nici o comisie, deci fiecare
comisie a discutat acest proiect de hotărâre și fiecare comisie a dat aviz
negativ. Sunt obligată să revoc acest proiect de hotărâre urmând, eventual, în
cursul lunii august să vedem un mod de soluționare a problemelor solicitate.
Este vorba de proiectul de hotărâre de la punctul 5 privind o solicitarea din
partea Asociației Inventatorilor din Județul Mureș. Deci încă o dată fac
precizarea, avem 2 proiecte de hotărâre în regim de urgență pe care urmează să
le dezbatem în regim de urgență și avem 9 proiecte de hotărâri, una fiind
retrasă de pe ordinea de zi, și anume, cea de la punctul 5. Supun la vot
ordinea de zi, cu cele 2 proiecte de hotărâri în regim de urgență. Cine este
pentru? Voi prezenta imediat textul fiecăruia.
Ordinea
de zi se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae,
Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Doamna președinte Lokodi: Nu știu, domnul
Boloș a votat și uite aici apare
nu funcționează cumva aparatul? Cristina?
Vedeți, poate nu e bine conectarea de jos. Vă rog frumos intrați, cel de la tehnic
și vedeți care e problema. Bine, vă mulțumesc. Înainte să trecem la discutarea
punctelor de pe ordinea de zi
procesul-verbal al ședinței
nici o problemă.
Supun la vot procesul-verbal de la ședința trecută pentru că vi s-a comunicat
prin posta electronică. Cine este pentru?
Procesul-verbal
din data de 25 iunie 2009 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți: (Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea inițierii demersurilor juridice în
vederea evacuării SC Tracia Trade Exim SRL de pe terenul aferent Complexului
Parc, situat în municipiul Tîrgu Mureș, str. Primăriei, nr.2
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Trecem la cele 2 proiecte în regim de urgență. Primul proiect se referă la
spațiul de parcare de dinaintea clădirii fostului Complex Parc care, prin
Hotărârea de Guvern nr.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă,
domnilor colegi. Noi considerăm că în acest caz și, sigur, aici este o
interpretare a legii în opinia noastră, nu avem ce să votăm un asemenea proiect
de hotărâre pentru că noi considerăm că, în mod normal, Consiliul Județean prin
executiv și prin secretarul județului în cazul în care constată că există
încălcări ale legii care afectează patrimoniul Consiliului Județean sau orice
altă activitate a Consiliului Județean poate să acționeze și eu cred că este
obligat legal să acționeze fără să aibă un mandat scris de
Doamna președinte Lokodi: Domnul secretar
general, v-aș ruga.
Domnul secretar Cosma: Trebuie să fac
precizarea că articolul 12, alin. 5 din Legea 213 din 1998 privind proprietatea
publică și regimul juridic al acesteia precizează că litigiile având ca obiect
dreptul de proprietate asupra bunurilor din domeniul public, județul este
reprezentat de Consiliul Județean care, în fiecare caz, dă mandat scris
președintelui pentru a duce la îndeplinire aceste acțiuni. Acest
această
prevedere legală se află indicată în preambulul hotărârii. Deci competența
generală în materia administrării domeniului public aparține consiliului, Legea
213 precizând în mod expres că președintele, pentru a promova acțiuni legate de
domeniul public, are nevoie de mandat scris din partea consiliului, motiv
pentru care am întocmit acest proiect de hotărâre.
Doamna președinte Lokodi: Da, domnul
Poruțiu.
Domnul consilier Poruțiu: O singură remarcă
procedural-juridică. Aici nu discutăm proprietatea, ci ocuparea abuzivă a
proprietății. Deci noi nu ne vom judeca
, dacă ne vom judeca sau cum ne vom
judeca cu Tracia Trade, pentru stabilirea dreptului de proprietate, noi ne
judecăm pentru
noi considerăm
am înțeles din acest material că avem o
proprietate care ne-a fost încălcată în mod abuziv. Ieșim dintr-o dezbatere
asupra subiectului proprietății și am înțeles că obiectul acestui proces este
ocuparea unei proprietăți pe care noi o avem delimitată, demarcată și o deținem
cu titlu legal. Asta am înțeles că este, deci de asta am spus că nu avem, nu
cădem sub incidența dacă ne judecăm pentru o proprietate ci pentru ocupare
abuzivă a acestei proprietăți.
Domnul secretar Cosma: Posesia este un
dezmembrământ al dreptului de proprietate. Aici ne aflăm în situația
proprietarului neposesor care se îndreaptă împotriva posesorului neproprietar.
Fiind vorba despre un atribut al dreptului de proprietate, despre un
dezmembrământ, mandatul scris trebuie obținut în aceste condiții.
Doamna președinte Lokodi: Eu zic că lecțiile
juridice trebuie să ni le amintim din facultate. Evacuarea este o acțiune
legată de posesie, este legată de proprietate, chiar dacă ești proprietar și nu
poți să intri în folosința bunului, proprietatea ta, trebuie să te îndrepți
împotriva posesorului neproprietar tot printr-o acțiune care e legată de
patrimoniu, deci de posesie. Deci eu solicit Consiliului Județean să dea acest
mandat președintelui ca să putem să pornim acțiunea în justiție. Da, poftiți
cu toate că a treia oară luați cuvântul, dar nu contează
Domnul consilier Poruțiu: Proprietatea se
confundă cu posesia doar la bunurile imobile nu și la
bunurile mobile nu și la
cele imobile
dacă ne tot aducem aminte de facultate.
Doamna președinte Lokodi: Haideți că nu-i
așa. Eroare mare cu privire la dreptul de proprietate
fără comentarii, da?
Domnilor consilieri, supun la vot, dacă nimeni nu mai dorește să intre în
polemică juridică, proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 24 voturi pentru, 6 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian,
Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail,
Seracu Ieronim), 1 abținere (Schwartz Ladislau), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
2 se aprobă cu 24 voturi pentru, 5 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian,
Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu Mihail), 2
abțineri (Schwartz Ladislau, Seracu Ieronim), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
3 se aprobă cu 23 voturi pentru, 7 voturi împotrivă (Borșan Doru Aurelian,
Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Giurgea
Teodor, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau), 1 abținere (Seracu Ieronim) 4
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 24 voturi pentru, 6 voturi împotrivă (Borșan Doru
Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Poruțiu
Mihail, Schwartz Ladislau), 1 abținere (Seracu Ieronim), 4 absenți (Ilyes Toth
Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
2. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.138/2006 a
Consiliului Județean Mureș privind încadrarea în categoria drumurilor naționale
a drumului județean DJ 151D Ungheni (DN 15)-Acățari (DN 13), km 0+000-15+441
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează celălalt proiect de hotărâre, tot în regim de urgență, de fapt noi am
mai aprobat în această materie un proiect de hotărâre, este vorba de drumul
județean dintre Ungheni și Acățari pe care de ani de zile ne străduim să îl
preia Ministerul Transporturilor, să îl reclasifice și să treacă printre
drumurile naționale. Având în vedere că hotărârea noastră anterioară luată în
acest sens și trimisă la minister suferă niște modificări, ministerul ne-a
indicat în ce fel să fie hotărârea de Consiliu Județean și, în acest sens, vă
rog să ne dați votul. Deci practic este vorba de o modificare de data aceasta prin
care cerem ca drumul județean de la km 0 până la km 14+441 să treacă în
administrarea Ministerului Transporturilor și din drum județean să devină drum
național, dând prin această hotărâre și numerotarea drumului național la
indicația Ministerului Transporturilor, acela de
Domnul consilier Poruțiu: Am o întrebare
procedural și vreau
nu știu, eu am reținut și m-am consultat cu colegii. La
hotărârea dinainte, un articol a avut 23 de voturi, dacă am reținut.
Doamna președinte Lokodi: 23 este legal.
Este două treimi.
Domnul consilier Poruțiu: Nu, nu, două
treimi este 24.
Doamna președinte Lokodi: Da, dar la urmă
Domnul secretar Cosma: Da. Două treimi este
24, articolul aprobat cu 23 de voturi este articolul 3. Președintele
Consiliului Județean va aduce la îndeplinire această hotărâre.
Domnul consilier Poruțiu: Bun, OK dar
.
Doamna președinte Lokodi: Și după aceea
hotărârea s-a aprobat în întregime.
Domnul consilier Poruțiu: Stați așa puțin,
domnul Cosma
Domnul secretar Cosma: Un act poate să
conțină prevederi care
Domnul consilier Poruțiu: Atunci de ce mai
votăm pe articole?
Domnul secretar Cosma: Păi tocmai de asta
domnule consilier, asta vroiam să spun, că un act poate să conțină prevederi
referitoare la patrimoniu, referitoare la taxe, referitoare la asocieri în
același act. Votăm pe articole, primele două au trecut cu două treimi, deci cu
24, cât trebuie, da? Al treilea tot cu cât trebuie pentru că se referă doar la
aducerea la îndeplinire și actul în ansamblul său a avut 24 de voturi.
Domnul consilier Poruțiu: Domnul Cosma, se
referă la ducerea la îndeplinire a unei hotărâri care se referă la patrimoniu.
Deci dacă dumneavoastră îmi spuneți că în cadrul unei hotărâri votăm pe
articole, un articol îl aprobăm cu două treimi și un articol cu majoritate simplă
în cadrul unei hotărâri care necesită două treimi, eu cred că este o
interpretare juridică care nu stă în picioare. Deci, eu cred că în mod normal
toate aceste articole din cadrul hotărârii trebuiau aprobate cu 24 de voturi,
minim. Cred că asta e interpretarea legală.
Doamna președinte Lokodi: Iar după mine, din
moment ce hotărârea în întregime a fost aprobată cu 24 de voturi se acoperă
orice
Domnul consilier Poruțiu: Bun, dar atunci,
pe cale de consecință, logică, nu mai trebuie să votăm de azi încolo pe
articole pentru că avem suficient de acoperitor votul pe toată hotărârea. Și
atunci votul pe articole nu mai are rost. Din moment ce acel articol care a
fost votat cu 23 nu este obligatoriu să îndeplinească 24 de voturi.
Doamna președinte Lokodi: Da, deci am trecut
de vot. Da? Am trecut de vot.
Domnul consilier Poruțiu: Nu, dar nouă
trebuie să ne spuneți. Dacă
Doamna președinte Lokodi: Eu vă spun că
ultima hotărâre a acoperit, dacă era mai înainte, după dumneavoastră,
nelegalitate, ultima, în întregime a trecut cu 24 de voturi și, după mine,
acesta este acoperitoare și având în vedere că am trecut deja și de punctul 1,
eu cred că în momentul de față nu ne mai întoarcem
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă,
nu a trecut hotărârea dar, mă rog
Doamna președinte Lokodi: Bine, domnul
consilier, legea prevede drepturile dumneavoastră de consilier, uzați-vă de ea.
Domnul consilier Poruțiu: Corect.
Doamna președinte Lokodi: Pot să trec mai
departe la următorul proiect de hotărâre la care eram în dezbatere?
Domnul consilier Poruțiu: Dacă considerați
că nu e important putem să și plecăm, nu e problemă
Doamna președinte Lokodi: Domnul consilier,
eu nu cred că acest ton, acum, nu își are locul.
Domnul consilier Poruțiu: Nu, dar eu am luat
cuvântul procedural și am dreptul să întreb dacă acel articol, și mi se pare
corect să discutăm acest subiect în plenul Consiliului Județean, să știm toți
care estre explicația. Eu vreau să plec de aici știind care este punctul
dumneavoastră de vedere și a domnului Cosma care este secretarul Consiliului Județean.
Doamna președinte Lokodi: Da, vă mulțumesc.
Domnul consilier Mora: Doamna președinte, nu
are sens să stăm cu toții să asistăm la o dispută juridică, există căi legale
foarte
la îndemâna oricui, oricărui consilier și oricărui cetățean din județul
Mureș sau din țară să conteste și să atace această hotărâre, dacă cumva o
consideră nelegală. Deci există instrumente, în termen de nu știu câte zile, 5
zile sau câte zile sunt, se pot contesta orice hotărâri ale Consiliului Județean
dacă se consideră a fi nelegale. Acum, referitor la punctul la care eram,
doamna președinte, mă bucur că este acest proiect de hotărâre pentru că
făcând
un calcul cu colegii
și acum câțiva ani, acest tronson de drum între Acățari
și Ungheni, pentru reabilitarea lui ne mânca aproape tot bugetul Consiliului Județean
alocat drumurilor. Deci este un lucru foarte bun pe care îl facem și cred că
este un lucru la care mai mult trebuie să ne concentrăm decât pe discuții care,
știu eu, pot fi sau nu pot fi de interes județean și vreau să felicit în acest
sens, e bine să și spun, de fapt, cine a fost acest inițiator a acestui
proiect, este colegul nostru Balogh Iosif care practic de acum patru ani am
început discuțiile de transmitere a dreptului de proprietate a acestui tronson
și a cheltuielilor, în primul și în primul rând către Ministerul Transporturilor
și să fac și o mică glumă, Balogh Ioska a stat și a numărat autovehiculele o
săptămână întreagă, câte au trecut pe acel tronson.
Doamna președinte Lokodi: Ca să obținem
acest pas era nevoie de numărătoarea făcută pe acel tronson, să dovedim că este
mai mult exploatat drumul decât un drum județean. Domnilor consilieri, vă
consult dacă putem să trecem la vot. Da? Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului
Reabilitarea Casei Makarias Tîrgu Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, trecem mai departe. Vă rog să mai stați, domnule
consilier, știu că aveți probleme. Domnule consilier, avem două hotărâri după
care o să puteți să faceți celelalte probleme urgente pe care le aveți. Deci
urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului Reabilitarea Casei
Makarias Tîrgu Mureș, este Muzeul Județean a Științelor Naturii, știți că am
pregătit un proiect pentru a fi depus
Articolul
1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
3 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
4 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
5 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
6 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
4. Proiect de hotărâre privind înlocuirea
reprezentantului județului Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor - S.C.
Compania AQUASERV S.A.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, urmează proiectul de hotărâre
privind înlocuirea reprezentantului Județului Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor
SC Compania Aquaserv SA. Reprezentantul Consiliului Județean era, în adunarea
generală la societatea comercială, domnul Virág György care, din motive
personale, înțelege să se retragă din această activitate. Proiectul de hotărâre
a fost avizat de comisia economică, de comisia juridică, de comisia de servicii
publice. În locul domnului Virág György suplinitor
era numit domnul Suciu Călin, funcționar
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, sigur, sunt de acord cu acest lucru,
vreau numai, cum am făcut-o și în comisie, să spun două vorbe. În primul rând
trebuie să-i mulțumim domnului președinte Virág, fostul nostru coleg, pentru
activitatea bună pe care a desfășurat-o acolo, așa cum am spus în comisie,
pentru a elimina orice răutate din partea unora, dumnealui și-a exprimat
dorința de a se retrage și într-o discuție absolut privată, întâmplătoare, cu
mine anul trecut când încă, într-adevăr, îndemnizația de ședință
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc domnule consilier, vă mai întreb dacă dorește cineva, dacă
nu trecem la vot. Și va fi vot secret pentru că se referă la persoană. Cine
este pentru ca
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 abținere, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail) 4 absenți (Ilyes
Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail) 4
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Doamna președinte
Lokodi: Călin, ca să nu fie nici un dubiu că cine ești
bine, îți mulțumesc. Mă
gândesc că dumneavoastră chiar îl știați.
5. Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri privind
operarea pe Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor taxe pe Aeroportul
Transilvania Tîrgu Mureș. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de
comisia economico-financiară, avizat favorabil, de comisia juridică, de comisia
de servicii publice, avizat favorabil. Totuși, vă consult domnilor consilieri
și doamnelor, dacă cineva dorește să ia cuvântul. Dacă nu, trecem la vot. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a
votat (Mora Akos Daniel), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó
Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru 4
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii
județului Mureș cu celelalte unități administrativ-teritoriale din județ pentru
realizarea proiectului Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor în județul
Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre de asociere a județului
Mureș cu celelalte unități administrativ-teritoriale din județ pentru
realizarea proiectului Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor în județul
Mureș. Acest proiect de hotărâre, de asemenea, a fost dezbătut în fiecare
comisie și fiecare comisie și-a dat avizul favorabil. Vă consult domnilor
consilieri, dacă dorește cineva vreo clarificare.
Domnul consilier
Giurgea: Vă mulțumesc, doamna președintă. Așa cum am discutat, nu demult,
astăzi, aș vrea să spun și în plen pentru că se înregistrează, noi suntem de
acord și cred că în unanimitate Consiliul Județean, pentru că am avut aceste
discuții înainte de această ședință și ea a fost una bună. Ceea ce vreau să
subliniez încă odată și cred că este un lucru remarcabil de bun, că s-a ajuns
în sfârșit, după
unele comunicări din ultimul timp cu autoritatea locală,
respectiv Consiliul Local Tîrgu Mureș și Primăria Municipiului Tîrgu Mureș pe
de-o parte și pe de altă parte Consiliul Județean Mureș, la acest consens în
ceea ce privește demararea acestei asocieri și mai ales la implementarea
acestui proiect pe partea de execuție pe ceea ce se numește fondurile europene.
Aceste anexe la contract cred că sunt de bun augur pentru toate părțile și,
categoric, consider că nu avem nici o reținere spre a-l aproba pentru că este
în favoarea părților și în primul rând al municipalității Tîrgu Mureș dar și a
tuturor celorlalte 101 localități. Sigur, Consiliul Județean fiind o autoritate
comună peste toate. Eu salut și felicit acest mod de abordare din ultimul timp
dintre Consiliul Județean și Consiliul Local Tîrgu Mureș și inclusiv Primăria
Târgu Mureșului, să dea Dumnezeu ca aceste bune colaborări si comunicări să
meargă așa cum de fapt se doresc a fi fost să fie și în viitor, cum s-a dorit
să fie și în trecut. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier
Boloș: Doamna președintă, stimați colegi, am să fiu foarte scurt. Ținând seama
de importanța deosebită a acestui proiect pentru comunitatea județului Mureș,
chiar dacă au fost anumite discuții cu privire la elementele care au intervenit
de ultim moment în contracte, grupul PSD va vota acest proiect dând drumul
astfel, unei acțiuni extrem de importante a Consiliului Județean. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, dacă mai dorește cineva? Și grupul UDMR va vota acest
proiect, am lucrat mult până am reușit să ajungem și să găsim consensul încât
să funcționeze proiectul. Cred că la fel se va vota astăzi și
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a
votat (Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó
Árpád, Tátar Béla)
Doamna președinte
Lokodi: La articolul doi, unde se aprobă contractul de asociere, facem
precizarea că acesta se aprobă împreună cu amendamentele făcute la contractul
de asociație conform notei și anume: art. 8 alin 1 alin 2 se modifică conform
textului cuprins în amendament. Articolul 10 de asemenea, art. 11 alin 1 și 2
până la alin 6 se modifică și art. 12 de asemenea, 4 aliniate. În acest sens vă
cer să votați aprobarea articolului 2. Cine este pentru?
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu au
votat (Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 3 nu au
votat (Havrileț Niculae, Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes
Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu au
votat (Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru,
2 nu au votat (Poruțiu Mihail, Popa Marius Ciprian), 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Pop Ioan, Szabó Árpád, Tatár Béla).
7. Proiect de hotărâre privind acordarea unui nou mandat
Consiliului de Administrație al S.C Parc Industrial Mureș S.A.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc frumos, domnilor consilieri. Urmează proiectul de hotărâre
privind acordarea unui nou mandat Consiliului de Administrație al SC Parc
Industrial Mureș. Mandatul pe care l-a avut Consiliul de Administrație a
expirat și tot în aceeași configurație se propune astăzi să mai acordăm încă un
mandat acestui consiliu pentru a-și exercita activitatea
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc. Doamna președintă, noi am mai discutat și când am analizat
contractul managerial și aș vrea
, discutam și în pauză cu colegii, aș vrea ca
și Parcul Industrial și prin acest cuvânt să transmit un mesaj către toate
celelalte instituții subordonate Consiliului Județean, ca să nu mergem mai
departe, să aibă o înțelepciune mai mare vis-a-vis ceea ce înseamnă criza
economică. Și acolo,
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor consilieri, dacă nu mai dorește nimeni, trecem
la vot, cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au
votat (Gombos Géza Csaba, Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop
Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Szabó Árpád, Popa Marius Ciprian, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru,
1 nu au votat (Boloș Vasile), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa
Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
8. Proiect de hotărâre privind încetarea raporturilor de
muncă ale domnului Cotârlan Constantin director al Centrului Județean pentru
Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru Centrul Județean de
Conservare și Valorificare a Tradiției și Creației Populare Mureș. Domnul
Director Cotârlan Constantin a ajuns la limită de vârstă și a solicitat
pensionarea, dorind astfel să înceteze mandatul de director din fruntea acestei
instituții. Domnul Cotârlan, vă mulțumim frumos pentru munca desfășurată,
pentru faptul că ați reușit ca acest centru să-și continue activitatea și să
aveți o legătură strânsă cu Consiliul Județean în perioada cât ați lucrat
pentru cultura județului Mureș, în primul rând coordonarea ONG-urilor, a
asociațiilor culturale și a fundațiilor culturale în activitate și în munca de
cercetare pe care ați reușit să faceți.
În locul domnului Cotârlan Constantin, având în vedere că la acest centru,
dintre angajații care lucrează, nu am avut personal cu pregătire profesională
care să poată să îndeplinească temporar activitatea de director, am cerut
Muzeului Județean de Etnografie să ne propună o persoană care îndeplinește
aceste condiții și este astăzi aici domnul Vajda Andras, care este cercetător
Domnul consilier
Poruțiu: Deci ca o rugăminte, fără a dori să contestăm sau să punem în nici o
discuție pe o anumită persoană. Rugămintea noastră este, când mai numim pe
cineva într-un asemenea post, dacă am putea să avem și un CV mai în detaliu în
așa fel ca să putem și noi exact, ca să știm persoana pe care o votăm.
Doamna președinte
Lokodi: Avem CV-ul, e lipsa noastră că nu le-am
Domnul consilier
Poruțiu: Dumneavoastră sunt convins că îl aveți, să îl avem și noi.
Doamna președinte
Lokodi: Nu, avem CV-ul tânărului, depus la personal..
Domnul consilier
Poruțiu: Da, numai am vrea să putem să votăm în cunoștință de cauză.
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc, doamna președintă, sigur că, în primul rând, și eu personal
pentru că îl cunosc foarte bine pe domnul Cotârlan, dar poate că numele mai
multor colegi consilieri mai vechi din consiliu și ne știm, și cei mai noi, la
fel, s-au mai întâlnit cu dânsul, trebuie să îi mulțumim în primul rând pentru
activitatea de mulți ani desfășurată în cadrul acestei unități și sigur,
implicit, a Consiliului Județean și să-i dorim multă sănătate și, de ce nu, să
îl țină aproape, în continuare de manifestările cultural-artistice și de altă
natură din domeniul asta, de noi și din Consiliul Județean. Subscriu la cele
spuse de Poruțiu și subscriu și la faptul că poate aceste subiecte, cu o notă
mai importantă pentru noi că sunt conducătorii instituțiilor, să le trecem, de
ce nu, ca să avem un consens, până la urmă, cine știe, și prin celelalte
comisii, pentru a le dezbate și a cunoaște toate aceste problematici. Ceea ce
ați propus dumneavoastră, sigur, este o perioadă de interimat. Urmează un
concurs. Cum sigur se va întâmpla, am înțeles dar poate la diverse îl vom
discuta, cu biblioteca. Eu am și o altă propunere și o cunoaștem foarte bine,
doamna președintă, știu că a și discutat cu dumneavoastră, în zilele
premergătoare acestei ședințe, pe Mărioara Bârsan.
Doamna președinte
Lokodi: Cine?
Domnul consilier
Giurgea: Mărioara Bârsan. Doamna Bârsan.
Doamna președinte
Lokodi: Doamna Bârsan trebuie să vină a concurs, nu este angajata Consiliului Județean,
deci interimat nu putem, doar o persoană de la instituțiile noastre culturale. Iar
domnul Vajda este
Domnul consilier
Giurgea: Da, dacă așa este
Doamna președinte Lokodi:
Este interimar domnul Vajda, nu este numit director etern.
Domnul consilier
Giurgea: Am înțeles
Doamna președinte
Lokodi: V-am spus, nu avem altă persoană cu pregătire superioară la centru.
Dacă am fi avut la centru pe cineva, așa cum am numit pe Moldovan Liliana la
bibliotecă, interimar, numeam de la centru. Dar nu am avut persoană
corespunzătoare, a trebuit să detașăm de la muzeu, pe domnul Vajda, pe perioada
interimatului.
Domnul consilier
Giurgea: Da, asta este procedura juridică și, mă rog, legală
sigur că asta am
.
Doamna președinte
Lokodi: Deci doamna Bârsan va putea veni la concurs.
Domnul consilier
Giurgea: Da, am înțeles că dorește acest lucru și poate, cine știe, e și merituos
pentru dânsa să participe și, de ce nu, să câștige. Dar, ceea ce v-am rugat,
este bine să se întâmple, vis-a-vis de CV și de discuții mai ample, când se
întâmplă asemenea lucruri în comisie. Mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă mai dorește cineva, dacă nu, trecem la vot. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu au
votat (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius
Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a
votat, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó
Árpád, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi , 1 nu a votat
(Poruțiu Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius
Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi , 1 nu au votat (Poruțiu
Mihail), 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó
Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár
Béla).
9. Proiect de hotărâre privind modificarea componenței
Autorității Teritoriale de Ordine Publică
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind modificarea
componenței Autorității Teritoriale de Ordine Publică. Acest proiect de
hotărâre a fost avizat de către comisia de servicii. Mă gândesc că ceilalți
președinți de comisii au considerat că nu este de competența comisiilor lor să
avizeze acest proiect de hotărâre pentru că fiecare președinte de comisie,
înainte de începerea ședințelor de comisii, alege care sunt acele proiecte de
hotărâre pe care dorește să le dezbată în cadrul comisiilor. Este prezent
astăzi domnul Gliga Traian din cadrul Poliției Județului Mureș care a fost
numit de domnul chestor Căbulea pentru a face parte din Autoritatea Teritorială
de Ordine Publică. Dacă doriți să îl cunoașteți, vă rugăm un minut, domnul
Gliga, numai să vă ridicați, cred că lumea vă cunoaște.
Domnul comisar șef
Gliga: Sunt comisarul șef Gliga Traian, ofițer de poliție în cadrul
Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș, absolvent al școlii de ofițeri,
polițist din 1989, am lucrat în mai multe funcții, judiciar, ordine publică,
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc mult.
Domnul consilier
Radu: Doamna președintă, stimați colegi, eu aș vrea să întreb dacă înlocuirea
domnului Damaschin s-a datorat cererii dânsului sau au fost alte motive. Tot
respectul față de domnul Gliga și tot față de domnul chestor-șef dar îl cunosc
bine pe domnul Damaschin și vroiam să
acum am văzut și eu proiectul
vă
mulțumesc.
Domnul Căbulea: Am
să răspund eu la această întrebare. Legea 360/2002 privind statutul
polițistului care prevede înființarea acestei funcții, președinte de corp
național teritoriale
poliția este o organizație profesională, alegerile se fac
din 4 în 4 ani. Domnul Damaschin, din păcate a stat în această funcție aproape
șase ani de zile, doi ani peste mandatul pe care i l-au dat polițiștii din
județul Mureș. Deci nu au fost alte probleme decât
i-a expirat mandatul
înainte cu doi ani. S-au făcut alegeri mai devreme. S-au făcut în această lună
și s-a ales domnul comisar șef Traian Gliga, un foarte bun profesionist, un om
deosebit care este foarte apreciat de polițiștii mureșeni. Sunt convins că va
revigora în totalitate această structură profesională care va trebui să fie
mult mai eficientă în ceea ce privește pregătirea profesională a polițiștilor
în asigurarea climatului de siguranță publică pe raza județului Mureș împreună
cu toate structurile de conducere din județ. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Și eu vă mulțumesc, de altfel este dreptul instituției pe care o
conduceți să facă această numire și cred că domnul consilier, cunoscând pe
ambele persoane, din curiozitate v-a întrebat pentru că, altfel, persoanele
care sunt din partea anumitor instituții este la decizia instituțiilor și
dumneavoastră ați spus că a fost ales domnul Gliga Vasile. Totuși, fiind
președintele Autorității Teritoriale de Ordine Publică, domnul Mora, domnule
consilier, v-ați anunțat. Nu, dumneavoastră sunteți, îmi pare rău dar unii se
prezintă, se retrag, e fluctuație pe ecranul acesta.
Domnul consilier
Mora: Doamna președinte, poate e și căldura și
da. Doamna președinte, ca să nu
existe nici un fel de dubiu, într-adevăr dreptul de a numi în cadrul comisiei
ATOP îi aparține celor de
Doamna președinte
Lokodi: Văd că trecem deja la faza de destindere. Domnul Balogh.
Domnul consilier
Balogh: Mulțumesc doamna președintă, stimați colegi, în primul rând doresc să
felicit pe domnul Gliga și l-aș întreba dacă în programul dânsului
este mărirea efectivelor de la posturile de poliție din teritoriu având
în vedere că sunt foarte multe localități, comune, care sunt neacoperite și
știm foarte bine care este situația furturilor, care este situația altor probleme
în aceste localități și aș dori, dacă dânsul poate să ne comunice termenul în
care aceste efective vor fi completate la acele posturi. Vă mulțumesc mult.
Doamna președinte
Lokodi: Poftiți domnul Gliga, cu toate că nu se cuvine dar
fac deliciul
consilierilor.
Domnul comisar șef
Gliga: Deci o să încerc să vă răspund, prerogativele mele în calitate de
președinte al ATOP nu îmi permit să iau decizii cu privire la efective,
problema efectivelor este chiar și deasupra domnului chestor, este de nivel de
minister. Președintele Consiliului Teritorial al Corpului Național al
Polițiștilor, îmi scuzați emoțiile
Doamna președinte
Lokodi: Nici o problemă, nici o problemă.
Domnul comisar șef
Gliga: Deci în calitate de Președinte al Consiliului Teritorial al Corpului
Național al Polițiștilor, deci atribuțiile mele sunt în primul rând de a
reprezenta interesele polițiștilor și de a face cinste acestei profesii și de a
colabora cu autoritățile locale pentru găsirea celor mai bune soluții, deci
ceea ce pot eu să fac este ca împreună cu membrii Autorității Teritoriale de
Ordine Publică să compensăm această lipsă de efectiv și printr-o activitate mai
eficientă să aducem un plus de siguranță și acolo, în mediul rural, deși,
printre altele, deci ce mai pot să fac este emiterea dispozițiilor cu caracter
normativ în ceea ce privește poliția și încadrarea de funcții, se face
într-adevăr și cu consultarea Corpului Național al Polițiștilor dar am un rol
pur consultativ. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Domnilor consilieri, v-ați mai
Domnul Căbulea:
Doamna președintă, într-adevăr este o problemă delicată la nivelul județului,
există în prezent 147 funcții vacante de polițiști și nu cred că sunt șanse pentru
a fi ocupate aceste funcții în acest an având în vedere restricțiile bugetare
care se regăsesc peste tot. Categoric avem în atenție și comuna Gornești, o
comună cu o situație operativă destul de complexă, dar acolo avem în prezent 3
polițiști care, noi credem, că își fac treaba, avem un birou de poliție rurală
la nivelul Poliției Târgu Mureș care are în coordonare și activitățile din
mediul rural dar promit că vom acorda o atenție mai mare acestei localități. Vă
mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Domnilor consilieri, v-ați înscris încă doi. Întrebarea mea este, e
legat de proiectul nostru de hotărâre, întrebarea, sau în general de
activitatea ATOP, că atunci, dacă este legat de activitatea ATOP trebuie să o
formulați în fața ATOP-ului. Răspuns. Da, domnul Giurgea. Nu vă grăbiți că înaintea
dumneavoastră s-a înscris
Domnul consilier
Giurgea: Doamna președinte, daca îmi dați cuvântul, sigur că vorbesc, dacă nu
,
dar este legat oarecum nu de proiectul de pe ordinea de zi dar vreau să profit
de faptul că domnul chestor este aici și domnul Gliga, nou intrat în ATOP, dacă
îmi permiteți continui, dacă nu, spun la diverse.
Doamna președinte
Lokodi: La diverse sau, haideți, după ce votăm proiectul de hotărâre vă dau
cuvântul, bine? Domnul Filimon, la fel sau
.?
Domnul consilier
Filimon: Nu doamna președinte, este legat de proiectul de hotărâre. Nu aș vrea
să plecăm de aici cu ideea că domnul Damaschin nu și-a făcut treaba. Eu ca și
coleg al dânsului în comisia nr. 3, sigur, sunt foarte mulțumit de felul în
care am colaborat, atât profesional cât și în cadrul ATOP-ului și vreau să
plecăm de aici cu o idee foarte clară. Domnul Damaschin și-a făcut treaba. Este
rolul Inspectoratului de Poliție să propună membrul ATOP dar nu aș vrea să
plecăm cu această idee din ședință. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Bine, vă mulțumesc. Trecem la vot și după aceea vă las să formulați
întrebarea. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere,
2 nu au votat, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Popa Marius Ciprian, Pop Ioan,
Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere
(Havrileț Niculae), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela), 4 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tátar Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere
(Havrileț Niculae), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela) 5 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 1
abținere (Havrileț Niculae), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Kardos Mihaela) 5
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád,
Tátar Béla).
Doamna președinte
Lokodi: Poftiți, domnul Giurgea.
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, cu permisiunea dumneavoastră vreau să-i
adresez
vreau să-l felicit pe domnul chestor pentru activitatea depusă, sincer
și fără a face prea multe lucruri în plus în cele spuse de mine, dar vreau să
vă rog, domnule chestor, încă odată cu foarte mult respect, am fost foarte
aproape de dumneavoastră, eu și toți consilierii județeni, dumneavoastră ca și
conducător al acestei instituții și cu implementarea proiectelor
pe cazier și așa mai departe, cu mașinile, cu dotările, cu faxurile, etc. Dar
vreau să vă informez foarte sincer, unitățile de transport sau firmele de
transport private pentru că de stat nu mai sunt, pe raza județului Mureș sunt
într-o situație economică catastrofală și unul din elementele care concură
foarte mult la veniturile scăzute ale acestor unități este fenomenul de
piraterie, am spus-o de atâtea ori. Vă rog să credeți, eu probabil
Doamna președinte
Lokodi: Domnilor consilieri, spuneți și la domnul consilier Orban să se
întoarcă în sală pentru că nimeni nu a dat voie să plece. Este totală
dezordine. Mă iertați. Trebuie să intervin
intrați toată lumea înapoi în sală,
mai sunt două proiecte de hotărâri, vă rog frumos să vă abțineți. Să intre și
Balogh și celălalt domn. Nimeni nu pleacă. Poftiți, vă rog continuați.
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc. Știu, domnule chestor că s-au făcut, s-au întreprins și în
urma luărilor de cuvânt din ședințele precedente, s-au întreprins cel puțin
câteva lucruri concrete din partea dumneavoastră și a aparatului polițienesc de
pe raza Județului Mureș. Dar vă rog să credeți că noi încă nu am prea simțit
aceste intervenții ale dumneavoastră, mai mult, a apărut un fenomen absolut în
afara legii, se operează pe transportul regulat de persoane cu autoturisme de 4+1,
care legiuitorul nu prevede așa ceva, adică cu mașini mici, cu tablă pusă în
geam, sub sigla unei nu știu ce asociație a pensionarilor. Fenomen care, sigur,
cu mijloace de transport autorizate, licențiate, taxe, 82 de taxe au operatorii
de transport, am ajuns să nu ne mai putem, să nu se mai poată acoperi
elementele de cost, nici măcar la nivelul de munca vie ca să nu mai vorbim de
celelalte. Rugămintea mea către dumneavoastră este de a face niște acțiuni mai
ample pentru că aveți cea mai puternică autoritate asupra acestor pirați și,
dacă vreți, elemente infracționale la nivelul județului, subliniez faptul și
termin, că ARR-ul nu are autoritate de control și de a opri aceste mijloace de
transport decât în situația în care ele sunt licențiate. Nefiind licențiate,
singurii care puteți opera control asupra lor sau de a efectua control asupra
lor sunteți dumneavoastră, poliția. Eu v-aș mulțumi anticipat dacă s-ar face
ceva care să se simtă mai mult și să ne ajutați, de ce nu, pentru că este o
problemă generală dar specială pentru noi transportatorii acest flagel, dacă
vreți, de piraterie. Vă mulțumesc.
10.Proiect de hotărâre pentru completarea Listei de
priorități în vederea finanțării în cadrul Programului Electrificare 2007-
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, vă mulțumesc frumos domnule director
Căbulea și vă mulțumesc frumos domnule comisar-șef Gliga, trecem mai departe,
mai avem două puncte și v-aș ruga frumos să le respectăm, pentru mine e la fel
de greu să stau aici ca pentru dumneavoastră să stați în bănci. Programul
privind electrificarea pe 2007-2009. Proiectul a fost dezbătut în comisia
economică, în comisia juridică, în comisia de servicii publice, în comisia de
amenajare, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, atunci trecem la vot. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela Pop Ioan, Popa
Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela Pop Ioan, Popa
Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 nu a
votat (Borsan Doru), 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin,
Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 7
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop
Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
11. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date
de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul
Județean Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Ultimul proiect de hotărâre privește avizele date de comisia tehnică de
amenajarea teritoriului și urbanism de pe lângă consiliul județean. Și acest
proiect a fost dezbătut de comisia de amenajarea teritoriului și a dat aprobarea
și dumneavoastră, fiecare, ați văzut pe site. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa
Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian
Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár
Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 nu a
votat (Moldovan Teofil), 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian
Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád, Tatár
Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 1
nu a votat (Gombos Geza Csaba), 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Cioban
Cristian Augustin, Kardos Mihaela, Pop Ioan, Popa Marius Ciprian, Szabó Árpád,
Tatár Béla).
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc domnilor consilieri, dacă nu doriți la diverse, atunci,
dați-mi voie ca eu, de acum să vă urez pentru cei care nu ați fost în concediu,
concediu plăcut, week-end plăcut. La diverse, domnul Giurgea.
Diverse
Domnul consilier
Giurgea: Doamna președinte, aș vrea să mă informați pentru că pe mine, de
exemplu, m-au întrebat și au întrebat și pe alți, vreo 4 consilieri, am înțeles,
ceea ce s-a întâmplat cu examenul sau concursul pentru bibliotecă. Știm că a
fost aprobată o comisie, știm că această comisie trebuia să se întrunească în
plenul ei de 7 membri, știm că s-au întrunit doar 4 la concursul de proiecte
iar la ceea ce înseamnă parte orală nu au mai mers decât 2 membri ai comisiei.
Am aflat, informându-mă, că nici măcar unul
din cei doi directori ai instituțiilor subordonate nouă, respectiv Vatra
și Lató, nu au fost nici la partea de selecție a proiectelor
la partea scrisă
și cu atât mai puțin la partea orală și atunci întreb de ce i-am delegat, chiar
ai noștri fiind, pe directorii acestor două reviste care de fapt sunt două
instituții subordonate Consiliului Județean și iau bani din bugetul Consiliului
Județean, nu se prezintă și nu își îndeplinesc datoriile de serviciu, dacă vrem
și mai mult decât atât, de onoare, vis-à-vis de această prezență la
comisii. Să ne spuneți puțin care a fost firul acestor examene, acestui examen,
de fapt, de ce nu s-a mai ținut proba orală după ce proba scrisă a avut loc la
ora 11 sau, mă rog, evaluarea lucrărilor scrise la ora 11 și la ora 16 doar doi
membri din comisie au fost prezenți. De ce s-a anulat efectiv concursul și se
va face sau se abordează de la început această probă de
, mă rog, de alegere
sau de examinare pentru obținerea postului de director la bibliotecă. Eu îmi
permit să vă spun că dacă atitudinea domnilor directori de
Domnul consilier
Poruțiu: Eu aș avea o solicitare pentru ședința viitoare, aș dori să ni se
prezinte din partea localităților, a unităților administrativ-teritoriale a
județului Mureș o listă cu proiectele europene la care au accesat ele. Acum,
sigur sunt
probabil nu vom putea să îi obligăm, dacă nu vor să facă acest
lucru, sigur, vom putea acolo unde au cerut cofinanțare de
Doamna președinte
Lokodi: Da, deci răspund prima dată la domnul Giurgea. Domnul Giurgea, firul l-ați descris perfect,
nici eu nu pot să vă spun mai mult decât ați zis dumneavoastră. Concursul a
fost anunțat, s-au depus niște dosare, cu ocazia verificării dosarelor s-a
constatat însă că eronat s-a interpretat condițiile pentru îndeplinirea
criteriilor de posibilitate de prezentare la concurs pentru că am înscris, și
aici și eu mă simt vinovată, în criterii de concurs că numai cu pregătire de
facultate de litere se poate, astfel făcând imposibil să vină de exemplu un
manager sau să vină de la o altă facultate, pregătire tot socio-umană pentru că
sunt mai multe facultăți socio-umane. Asta era una pe care am observat dar să
știți că la scris s-au prezentat toți membrii comisiei, absolut toată lumea, deci nu a lipsim nimeni
la scris, toată lumea a fost prezentă. Două persoane au lipsit din cadrul
lucrului la comisie și acesta era Sigmirean și celălalt domn care a venit
ulterior la notare. Prima dată trebuie să vedeți că la scris a fost toată lumea
prezent, deci notarea s-a făcut
4 oameni au lucrat concomitent, s-a făcut o
analiză, așa cum trebuie, de către o comisie, s-au dat niște punctaje, ulterior,
la o zi a venit domnul Sigmirean cu domnul
dumneavoastră ați cerut să mai
între în comisie
nu, nu Sigmirean ați cerut, Sigmirean era. Ați mai cerut
ați
mai cerut pe cineva
era încă un domn, Boldea, nu? Boldea a fost, mă rog
ei
doi au venit și au dat total alt punctaj. Deci una era un punctaj care nu era
notă de trecere pentru oral iar Boldea și Sigmirean a dat notă maximă. Deci nu
se poate ca să fie o notă de netrecere până la oral și apoi notă maximă. Am
cerut comisiei să se întrunească și să revadă. Atunci nu s-a întrunit, atunci
s-a refuzat, atunci membrii comisiei s-au simțit jenați de ceilalți colegi și
noi nu am mai putut întruni comisia. Pur și simplu trei dintre membrii comisiei
au refuzat să vină în asemenea condiții pentru că au zis că nu este serioasă
munca. Între timp s-a depus și o contestație față de modul de evaluare a
dosarelor, evaluare care este justificată pentru că nu se poate ca să elimini
niște oameni din start. Din aceste considerente am ajuns la concluzia că anulăm
concursul și vom repeta, cu altă comisie, vom numi comisia în luna august,
împreună, și vom anunța o nouă comisie, un nou concurs, criterii, ca să nu
eliminăm persoane care pot veni la concurs și sunt convinsă că va fi bine.
La domnul consilier
Poruțiu, problema câte proiecte au fost depuse
mâine se închide faza depunerii
proiectelor la 322, până acum au fost 3 faze de depunere de proiecte, numai 3
proiecte au fost la nivel județean câștigătoare. Sânpaul, Râciu
nu mai este
aici direcția lui Bățagă
și mai este încă una, pe Valea Mureșului, Gurghiu,
încă un proiect câștigător. Din păcate, s-au investit foarte mulți bani la
nivelul județului în proiecte, pe parcursul jocului întotdeauna criteriile au
fost schimbate făcând ca proiectul pregătit pentru cursa 1 să nu mai poată să
fie depus la cursa 2, dar la cursa 3, între cursa 1 și 2 iarăși s-a schimbat. Eu
pot să vă dau exact o evidență la câți am dat avizul că sunt în strategia
județului, pentru că la fiecare trebuia să dăm că sunt în domeniul public al
județului bunurile pentru care ei solicită și câți sunt în strategia județului,
dar că cine va câștiga și cum se va face punctajul, luna viitoare nu putem să
vă spunem. Eventual prin octombrie. Să sperăm că în octombrie vom avea
Domnul consilier
Poruțiu: Pe mine nu mă interesează cine va câștiga sau care sunt rezultatele.
Aș fi vrut undeva să putem să avem acces, ca și consilieri județeni, la o bază
centralizată ca să putem să ne formăm o idee despre ceea ce înseamnă proiectele
generate și gândite la nivelul județului. Acum sigur că, probabil, unitățile
administrativ- teritoriale nu au obligația acolo unde nu cer cofinanțare să
Doamna președinte
Lokodi: Dar nu e nici o problemă, noi cunoaștem.
Domnul consilier
Poruțiu: Asta vreau, deci aș vrea să avem o situație, să știm exact, să vedem
Doamna președinte
Lokodi: Bine, pe site, pe pagina de web a Consiliului Județean, o să vorbesc cu
direcția domnului Bățagă, la proiecte să apară
Domnul consilier
Poruțiu: Bine, ca să avem și noi, să vedem în ce localități, pentru că asta ne
va da nouă informații în ce localități nu există apă, în ce localități nu
există electrificare, pentru că dacă au depus proiect este clar că nu există
Doamna președinte
Lokodi: Vă spunem mai repede unde există decât unde nu, că unde există, există,
dar unde nu, e tot restul
Domnul consilier
Poruțiu: Deci asta ar fi
asta ar fi ideea interpelării mele, mai ales că știam
că mâine este ultima zi și aș vrea să avem o asemenea situație.
Doamna președinte
Lokodi: Bine, bine, vă mulțumesc domnilor consilieri, deci un week-end plăcut.
Domnul consilier
Giurgea: Doamna președintă, eu personal am vorbit cu cele două candidate care
au fost admise la concursul de proiecte scrise. Pentru că au fost din patru
candidați, două care au trecut la ceea ce se numește hopul pentru partea orală.
La ora 11 li s-a admis, au fost declarate admise, proiectele dumnealor, și li
s-a spus că se vor întâlni după masă la ora 16. La ora 16 nefiind statutară
acea comisie pentru că erau numai doi membri, domnul Sigmirean și cu domnul
Boldea, sigur că nu a mai avut loc această probă orală, dându-li-se în scris de
către serviciul de specialitate, personal, din cadrul Consiliului Județean o
explicație că se va anunța data ulterioară la care se va ține proba orală. Am
văzut și această hârtie. Proba orală nu s-a mai
pe urmă au primit, după vreo
două trei săptămâni aproape trei săptămâni o hârtie cum că se anulează acest
concurs și se va institui o nouă procedură pentru un alt concurs. Acum
nu
intru eu în detalii, nici nu mă interesează sincer, dar, ca și consilier mă
interesează următorul lucru: această comisie precis că a avut un președinte
ales și vă rog frumos să solicitați comisiei ca înainte de a intra pe ordinea
de zi și în plen cu noua propunere a executivului Consiliului Județean, pentru
o nouă comisie și o nouă procedură de admitere, să ne facă o notă informativă,
un raport de activitate al acestei comisii pe tot parcursul ei, cu date, cu
cifre, cine a intrat, cine a picat ș.a.m.d.
Doamna președinte
Lokodi: Comisia nu este plătită, comisia
nu știu pe cine are
a avut ca
președinte? Nu a avut președinte
Domnul secretar
Cosma: Comisia are un secretariat asigurat prin Serviciul Resurse Umane și
secretariatul a întocmit documentele legate de activitate.
Doamna președinte
Lokodi: Da și sunt documentele vizibile acolo. Credeți-mă, era singura soluție
să anulăm și să refacem
Domnul consilier
Giurgea: Eu cred și nu contest acest lucru dar
numai puțin, chiar nu pot să
știu eu, ca cetățean, nu ca și consilier
Doamna președinte
Lokodi: Puteți să știți, nu au venit.
Domnul consilier
Giurgea: Care a fost foaia de parcurs al acestei comisii? După instituirea ei
și votarea ei în plen ce a făcut ea?
Doamna președinte
Lokodi: A venit toată lumea și când s-au început să se voteze
Domnul consilier
Giurgea: Nu știu, vreau să se scrie, să văd negru pe alb și cineva să semneze
ca cetățean
Doamna președinte
Lokodi: Bine, domnul Radu Mircea, poftiți.
Domnul consilier
Giurgea: Bine, ce? doamna președintă, ce să înțeleg prin asta? Bine, ce?
Doamna președinte
Lokodi: Că o să vă dăm o informare.
Domnul consilier
Giurgea: A, mulțumesc, păi așa
Doamna președinte
Lokodi: Ce pot să vă spun?
Domnul consilier
Radu: Doamna președintă, stimați colegi, vreau să vă informez că se organizează
pentru mediul rural cursuri de absolvire pentru următoarele meserii, care vor
primi de
Doamna președinte
Lokodi: Unde se poate înscrie?
Domnul consilier
Giurgea: Se poate înscrie
noi le-am trimis, chiar prin Consiliul Județean,
unde se poate înscrie, cu fax, cu tot,
Doamna președinte
Lokodi: Da, dar sunt niște cheltuieli de transport sau se vine acasă și se face
cursul acasă?
Domnul consilier
Radu: Vă spun cum se organizează cursurile, acuma mi-au spus detalii, se vor
organiza de exemplu
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, dacă mai dorește cineva, dacă nu, vă
mulțumesc, ne vedem în august.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke
Paul Cosma
Văzut: consilier - Delia Belean
director Viorel Iosib