ROMÂNIA Nr. 12553/15.IX. 2009
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar: IV C/1
PROCES VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean
din
data de 27 august 2009
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
publicată în cotidienele locale Zi de zi și Nepujság, prin Dispoziția Președintelui
Consiliului Județean nr. 186 din 19 august
2009.
Din cei 35 consilieri județeni au lipsit motivat,
fiind în concediu de odihnă, domnii: Erös Csaba, Gombos Géza Csaba, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau.
Au
fost invitați să participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl.
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl.
Mezei Vasile - director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl.
Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dna
Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
d-na
dr. Monica Sandu manager, Spitalul Gh.Marinescu Târnăveni
·
dl.
cpt. Lazăr Daniel Inspectoratul pentru Situații de Urgență HOREA
·
directori,
directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au
contribuit la elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Doamnelor,
domnilor consilieri, doamnelor, domnilor din aparatul propriu al Consiliului Județean,
instituții subordonate ale Consiliului Județean, reprezentanții mass-mediei și
invitații noștri, bună ziua! Eu aș trece repede la problemele înscrise pe
ordinea de zi a ședinței noastre de astăzi, având în vedere că mai mulți colegi
de-ai noștri au semnalat că au diferite probleme legate de obligațiile lor de
serviciu și ar trebui să avem o ședință operativă. Materialele anunțate pentru
astăzi au fost discutate, dezbătute în ședințele de comisie, așa că eu trec
chiar la problemele noastre. Ca un prim punct, eu aș dori să supun la vot
procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului Județean din data de 30 iulie 2009, material care este publicat pe
site și pe care dumneavoastră, cu toții, ați reușit să-l lecturați. Deci supun
la vot materialul din ședința din 30. Cine este pentru?
Procesul
verbal din data de 30 iulie 2009 se aprobă cu 27 voturi pentru, 3 nu au votat
(Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Lokodi Edita Emöke), 5 absenți (Erös Csaba,
Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos. Cu privire la ordinea de zi anunțată pe astăzi, aș dori să fac câteva
precizări. Proiectul de hotărâre de la punctul 3 privind un proiect pe spitalul
Gheorghe Marinescu din Târnăveni se retrage pentru că, între timp, a avut loc
selectarea proiectelor depuse și, din păcate, spitalul Gheorghe Marinescu nu a obținut
punctaj suficient în vederea sprijinirii investițiilor de acolo. De asemenea,
proiectele de hotărâre privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului
Sistem integrat de securitate de
Ordinea
de zi se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Lokodi
Edita Emöke), 5 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan,
Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. La
primele două proiecte de hotărâri avem nevoie de un cvorum de două treimi. De
aceea, rog consilierii pentru că astăzi mai mulți colegi de-ai noștri sunt în
concediu, practic, din 35 suntem doar 28 prezenți și având nevoie deci de
cvorum, vă rog să rămâneți și să nu părăsiți sala de ședință. După aceea, cei
care au anunțat că trebuie să se retragă, respectiv domnul Ilyes Sándor și
domnul Tatár Bela, pot să se retragă în vederea exercitării atribuțiilor care
nu lasă amânare. Trecem la primul proiect de hotărâre, acest proiect de
hotărâre privește modificarea Hotărârii Consiliului Județean nr. 42 din 2001
privind inventarul domeniului public al Județului Mureș care trebuie modificat.
La acest proiect de hotărâre, executivul va prezenta 3 modificări, 3 poziții.
Una se referă la clădirea cu terenul aferent pentru Școala Populară de Artă și
Meserii din Târgu Mureș la care, printr-o hotărâre judecătorească definitivă,
această clădire-imobil cu terenul aferent este recunoscut ca făcând parte din
domeniul public al județului. Am trecut la identificarea în mod real a
imobilului respectiv și s-a constatat că există o diferență de teren, cum era
de așteptat, între terenul aferent existent și terenul care era înscris în
cartea funciară. Pe parcursul anilor, zona respectivă a suferit mai multe
investiții și în urma investițiilor, normal că și terenul s-a diminuat. Având
în vedere că față de actele înscrise în cartea funciară și situația reală
există o diferență în minus, este nevoie de o înscriere corectă în cartea
funciară și, în acest sens, vă facem o propunere ca la poziția 245 din
inventarul nostru să se treacă suprafața de teren corectă de
Domnul consilier Filimon: Vă mulțumesc
pentru acest lucru, doamna președinte, stimați colegi, acum două zile, după ce
am studiat cu foarte, foarte mare atenție acest material, am adresat o
interpelare către conducerea executivă a Consiliului Județean. Astăzi am primit
o notă de răspuns la această interpelare care, sigur că, parcă nu mă satisface.
Nu mă satisface pentru faptul că nu îmi dă răspuns la întrebările pe care eu
le-am pus în interpelare, mi se răspunde doar din punct de vedere juridic. Eu
insist foarte mult ca pe acest punct, și aici mă refer doar la punctul de la
poziția 1, este vorba de clădirea Apollo. Îi spun din start palatul Apollo și
v-aș ruga să înțelegeți acest lucru pentru că din anul 1820 clădirea se numește
Palatul Apollo, până acum câțiva ani când, printr-o șmecherie cadastrală, i se
schimbă denumirea acestei clădiri și se numește sediul Școlii Populare de Artă
și Meserii, nu i se mai spune Palatul Apollo, o clădire reprezentativă pentru
orașul Târgu Mureș. Plec cu istoricul. Clădirea aceasta a aparținut
municipalității dintotdeauna. După anul 2000, când a fost scos ultimul extras
de CF
penultimul extras CF, figurau șase corpuri de clădiri la acest Palat
Apollo din Târgu Mureș. Nu contest dreptul Consiliului Județean de proprietate
asupra spațiului pe care îl ocupa la momentul respectiv Școala Populară de
Artă. Prin contract cu locativul, Școala Populară de Artă avea
Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc domnule
Filimon, vă mai consult, dacă cineva dorește să mai ia cuvântul.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna
președintă, n-aș vrea să fiu chiar așa de drastic în exprimare ca și colegul
meu deși consider că are și multă dreptate în ceea ce spune, în schimb,
cunoscând problematica Consiliului Județean și sigur, în primul rând fiind
consilier județean, aș vrea să păstrez un ton și o abordare cât se poate de
obiectivă vis-à-vis de acest punct. Problema de patrimoniu, așa cum am
mai spus-o de atâtea ori pe parcursul mandatelor de consilier județean, aici în
această sală, dintre Consiliul Local Târgu Mureș, respectiv Primăria Târgu
Mureș și Consiliul Județean, au constituit o problemă de dezbatere și chiar de
dispută. Chiar și pe vremea lui Virág György și de când sunteți dumneavoastră
președinte dar, din câte știu și din spusele colegilor, chiar și dinainte de
2000. Acum, așa cum am mai spus-o, cred că este imperios necesar să ne punem la
masă, executivul Consiliului Județean și cu executivul Consiliului Local, de ce
nu? Consiliile locale și județene, ca să vedem, cel puțin pe problema de
patrimoniu, ce se poate face. Ca să nu mai poată fi invocat
să zicem și
motivată unele dispute între cele două părți pe această temă. Făcând acum o
referire expresă la această clădire Apollo sau, mă rog, Palatul Apollo, cum
bine spunea colegul Filimon că se numește la originile lui din 1820, și mie mi
se pare ceva nelalocul lor. Deși mărturisesc că hotărârile de consiliu din 2004
le-am votat. Am și urmărit votul meu. Poate că nici nu eram prea informat,
poate nu eram prea în temă cu lucrul
Doamna președinte Lokodi: Sau poate că erați
din alt partid
Domnul consilier Giurgea: Da
dacă vreți eu
pot să fac o divagație politică și pot să fac și o diversiune politică, dar nu
cred că este momentul acum pentru că lucrurile sunt chiar foarte complicate și
serioase și poate că este și prea cald. Dar mai la iarnă, când va fi poate mai
răcoare, poate chiar mai repede de decembrie, poate putem aborda și politic.
Dar acum chiar sincer vreau să abordez strict administrativ și, dacă vreți, pe
interesul celor două părți: a noastră, a Consiliului Județean și al Consiliului
Local, respectiv Primăria Municipiului Tîrgu Mureș. Eu am pus o întrebare în
comisie, întrebare pe care sigur o pun și în plen astăzi, apare în extrasul de
carte funciară, cum bine sublinia colegul Filimon și știm, că am văzut
materialul, doi proprietari pe această clădire. Respectiv subsolul, scria acolo
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier Mora: Doamna președintă,
stimați colegi, din capul locului vreau să vă asigur că presupusele
ca să le
zic așa, temeri ale colegului meu Filimon, cred că fiecare consilier județean
din această sală le are. În nici un caz, nici unul sau, cel puțin vorbesc în
numele meu personal, eu cel puțin, nu doresc să
votez un punct de pe ordinea de zi care nu este suficient clarificat sau
asupra căruia avem dubii. Întrebările la care s-a făcut astăzi referire sau
punctele la care s-a făcut astăzi referire s-au discutat, cel puțin, în cadrul
comisiei de buget finanțe și am avut senzația că colegii mei au plecat, cei
care sunt în comisia de buget finanțe, lămuriți. Eu, personal, am pus câteva
întrebări foarte clare, tocmai unele dintre ele pe care le-a pus și colegul
Filimon. Haideți să le luăm pe bucățele. Există într-adevăr acea diferență față
de Hotărârea de Consiliu Județean din 2004, dacă bine țin eu minte, ca
suprafață pe Apollo și ceea ce s-a măsurat efectiv în urma comenzilor
cadastrale
de fapt nu cadastru ci firmele autorizate care au dreptul să facă
aceste măsurători, este o diferență, și am întrebat de ce este această
diferență? Mi s-a explicat foarte clar, pentru că la vremea respectivă, în
2004, toate instituțiile publice aveau inventar. Fiecare consiliu local,
consiliu județean aveau niște inventare cu suprafețe și conform acelor inventare
și-au trecut în hotărârile de consiliu acele suprafețe. OK, dacă acel inventar
era greșit de oamenii consiliului sau de către angajații din acele instituții,
acel lucru s-a corectat acum, în momentul în care s-a făcut acest plan de
măsurare cadastrală pe suprafețe, pe etaje, pe nivele. Deci acest punct l-am
lămurit chiar ieri în cadrul comisiei de buget-finanțe.
A doua chestiune, care este în schimb mult
mai grea sau care cântărește mult mai greu din punct de vedere juridic, este
dacă noi, Consiliul Județean, avem dreptul sau nu de proprietate asupra acelui
corp de imobil, popular spus Apollo, că așa îl cunoaște toată lumea, și astăzi
de fapt înțeleg că punem în discuție că de fapt e sau nu e la noi. Eu trebuie
să spun foarte clar și să ne hotărâm sau noi să ne clarificăm ce vrem. Vrem să
negociem patrimoniul sau vrem să punem în aplicare sentințe judecătorești
irevocabile și definitive. La ultimă instanță, deci nu este cu drept de recurs
și mai este o instanță ș.a.m.d. Din 2004 până în
Doamna președinte Lokodi: Patrimoniul.
Domnul consilier Mora:
și patrimoniul
Consiliului Județean. Atenție deci avem o altă problemă, stimate coleg,
vis-à-vis de faptul că azi nu votăm acest punct de pe ordinea de zi. Îmi
încalc jurământul din data în care am depus jurământ în această sală
vis-à-vis de faptul că apăr interesele județului Mureș. Eu nu vreau să
sperii pe nimeni dar încerc să pun lucrurile pe etape și pe acte, să nu vorbim
pe lângă acte, să vorbim pe acte.
În ceea ce privește Tușnad-ul, este o altă
discuție, nu face obiectul discuției de astăzi, dar și acolo sunt ceva lucruri
care trebuie clarificate și în nici un caz nu vreau ca lucrurile să rămână
neclarificate. Este un proces care este în derulare, am înțeles, dar trebuie să
așteptăm ultima fază ca să fie irevocabilă și definitivă. Vă mulțumesc.
Articolul
1, poziția 1 se aprobă cu 25 voturi pentru, 3 voturi împotrivă (Cioban
Cristian Augustin, Filimon Vasile, Seracu Ieronim), 2 abțineri (Borșan Doru
Aurelian, Giurgea Teodor), 5 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul
1, poziția 2 se aprobă 28 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Borșan Doru
Aurelian), 1 abținere (Giurgea Teodor), 5 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza
Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Poziția nr.484, Sistem de alimentare cu apă a localității Săbed, comuna Ceuașu
de Cîmpie, coloana (3) Elementele de identificare și coloana (4) Valoare de
inventar (lei), vor avea următorul cuprins: Elemente de identificare Sistem
situat în loc. Săbed comuna Ceuașu de Cîmpie, compus din
la o valoare de inventar de 880.118,85 lei.
Conductă OL Dn
Cine este pentru?
Articolul
1 poziția 3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Borșan Doru Aurelian),
5 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu
Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Articolul 2, pentru îndeplinirea hotărârii,
cine este pentru?
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi
pentru, 2 abțineri (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor), 5 absenți (Erös
Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz
Ladislau).
Doamna
președinte Lokodi: Supun la vot, încă odată, hotărârea în întregime, cine este
pentru?
Hotărârea în întregime se aprobă cu 25
voturi pentru, 2 voturi împotrivă (Cioban Cristian, Filimon Vasile), 3
abțineri (Borșan Doru Aurelian, Giurgea Teodor, Seracu Ieronim), 5 absenți
(Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz
Ladislau).
2. Proiect de hotărâre privind transmiterea sistemului
de alimentare cu apă a localității Săbed, comuna Ceuașu de Câmpie, din
proprietatea publică a județului Mureș în proprietatea publică a comunei Ceuașu
de Câmpie
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem la punctul doi de pe ordinea de zi, nu aș vrea să
comentez că cei care au votat, le mulțumesc frumos, cei care nu au înțeles
esența
mai analizează jurământul dat. Următorul proiect de hotărâre privește transmiterea
sistemului de alimentare cu apă a localității Săbed, comuna Ceuașu de Câmpie,
din proprietatea publică a județului Mureș în proprietatea publică a comunei ca
să poată să intre la operatorul regional ulterior. Comisia economică, comisia
de ordine publică și juridică, servicii publice și amenajarea teritoriului, toate
au votat în mod favorabil. Vă consult, dacă cineva dorește să ia cuvântul, dacă
nu, trecem la vot, cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 6 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, articolul 2.
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 6 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 6 absenți (Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail,
Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 29
voturi pentru, 6 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru
Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Cei care ați anunțat că vreți să plecați, când doriți,
puteți să vă retrageți.
3. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor taxe și
tarife la instituțiile de cultură începând cu 1 septembrie 2009
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 4 privind stabilirea unor
taxe și tarife la instituțiile de cultură începând cu 1 septembrie 2009. După
ce acest material s-a discutat în comisii, comisii juridice, comisie de
cultură, astăzi se constată următoarea stare de fapt: comisia de cultură
consideră că având în vedere că o serie de probleme legate de taxele pe care
urmează să le stabilim la instituția Școala de Artă și Meserii, precum și
anumite probleme legate de instituțiile subordonate și funcționarea
instituțiilor subordonate, numărul personalului care urmează să fie redus.
Săptămâna asta, vineri, va avea loc o discuție, o dezbatere mare la nivelul
UNCJR-ului pentru a da acordul consiliile județene cu privire la criza în care ne
aflăm pentru a putea rezista până la sfârșitul anului și nu știm încă cum se va
orienta la nivel național cu privire la funcționarea instituțiilor, se propune
să se amâne acest material că poate că ar fi bine să vedem în mod exact cum vom
funcționa și atunci să stabilim tarife. Un lucru poate, însă, să rămână și să
facă obiectul proiectului nostru de hotărâre și acesta este tariful pentru
închirierea autobuzului care este în administrarea Ansamblului Artistic
Profesionist Mureșul. Cu aceste precizări, cine dorește să ia cuvântul?
Domnul consilier
Mora: Doamna președinte, vreau să clarificăm un aspect, nu că nu sunt de acord,
sunt de acord să amânăm acest punct de pe ordinea de zi și chiar să îl pregătim
mult mai bine. Ce rugăminte am eu
din discuțiile de ieri, pentru că noi, la
nivel de comisia de buget finanțe am pus acest punct în discuție, având în
vedere că ieri era pe lista de astăzi pentru ședința de Consiliu Județean. Dar,
în schimb, în discuțiile mai amănunțite, am descoperit următorul lucru și nu
vreau să jignesc pe nimeni dar, indexările de tarife de-a lungul anilor s-au
făcut pe bază aritmetică de inflație și nu este corect. Lucrul pe care l-am
cerit ieri în comisia de buget finanțe a fost ca managerii acestor instituții
să transpire un pic mai mult și să găsească și alte soluții decât o indexare
aritmetică ca să-și crească veniturile la acele instituții. Niciodată nu am
fost absurd ca să cerem imposibilul. În schimb, un lucru vrem să-l facem foarte
clar, ca de la an la an aceste instituții să crească la nivel de grad de
autofinanțare și atunci este fix problema lor cu ce tarife vor opera la ușa de
intrare pentru diferite instituții, problema lor este să crească gradul de
autofinanțare. Faptul că cineva mărește prețul pe perioadă de criză în
condițiile în care noi, privații, reducem prețurile, este un pic, în
contrabalans, nu dă bine, dar pe de altă parte și unii șefii de instituții au
dreptate că unele dintre aceste tarife au rămas de foarte multă vreme
necorelate. Cea mai bună justificare este tot la ei, de aceea sunt manageri
plătiți de noi, au contracte de management, ca să stabilească cele mai bune
tarife peste tot. Eu propun să fim de acord cu ce propun ei și să nu mai fim în
situația
de exemplu ieri am întrebat-o pe doamna de la Școala de Arte
. Zic,
doamnă scumpă, vă asumați aceste tarife pe care le propuneți? Să știți că
răspunsul a fost nu. Și atunci i-am spus: ce caută acest punct pe ordinea de zi?
Deci summa summarum, nu mă interesează cu ce tarife operează ei, ei trebuie să
crească gradul de autofinanțare la sfârșit de an și să facă tot posibilul ca
dincolo de tarife să facă mailing-uri la oameni, să-și facă o listă de clienți,
să trimită scrisori acasă, să se întâlnească cu părinți ca să aducă
Doamna președinte
Lokodi: Imediat, domnul secretar general, să lăsăm consilierii.
Doamna consilier
Kardos: Da, aș vrea să fac o completare la ceea ce a spus colegul nostru,
domnul Mora, în afară de faptul că aceste tarife noi propuse nu urmează
indicele inflației, noi în comisie nu am reușit să găsim nici justificare
economică. Chiar dacă fac parte din comisia de cultură, de profesie sunt
economist și la cererea noastră expresă, la o a doua întâlnire, managerul
instituției Școlii Populare de Artă nu a reușit să ne convingă pentru că nici
nu a venit pregătit să aibă
sau nu există probabil o fundamentare economică a
acestor tarife, de aceea poate este mai bine ca asupra lor să ne gândim mai
bine. Și pentru că tot suntem aici, aș vrea să atrag atenția asupra unui alt
aspect. În momentul în care avem proiecte de hotărâre înaintate din partea instituțiilor
noastre subordonate, considerăm că managerii acestor instituții ar trebui să
fie invitați de drept la comisii și să nu aștepte invitațiile noastre speciale,
să organizăm noi 2-3 comisii ca pe rând ei să se prezinte și cerem acest lucru
doar din dorința de a fi corect și complet informați. Mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Sunt absolut pertinente și eu eram foarte mâhnită când ieri am aflat că
unii manageri de la instituțiile culturale nu au găsit timp să vină la comisie,
nici astăzi nu au găsit timp să vină la comisia juridică, cu toate că e vorba
de soarta lor și la o primă analiză făcută, să știți că nu o să poată să
realizeze veniturile proprii pe care și le-a asumat la începutul anului și dacă
facem analiză mai aprofundată, vedem exact același lucru pe care l-a spus și
domnul consilier Mora. Adică lipsă de preocupare pentru a ieși pe teren, pentru
a face mai multe spectacole și practic ei nu sunt numai niște beneficiari ai
bugetului de
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, ați spus o vorbă foarte faină acum la
final dar stă la îndemâna dumneavoastră și noi am mai spus-o și în legislatura
trecută, și acum 8 ani vis-à-vis de ceea ce înseamnă managementul unei
instituții
Doamna președinte
Lokodi: Și e în mâna mea?
Domnul consilier
Giurgea: E în mâna dumneavoastră, ca executiv
Doamna președinte
Lokodi: Eu sunt director și
Domnul consilier
Giurgea: Doamna președinte, nu vă tulburați că de fapt o să constatați că eu de
fapt iau cuvântul în favoarea dumneavoastră și vă susțin, numai că v-ați grăbit
un pic. Deci acest management, al instituțiilor subordonate Consiliului Județean,
din punctul meu de vedere lasă încă foarte mult de dorit. Am spus-o de atâtea
ori și deocamdată un singur criteriu care îi constrânge pe managerii acestor
instituții să-și facă plan, să zicem așa, sau să-și îndeplinească un plan, este
venitul propriu, pe când, un contract de management în ansamblul lui nu poate să
facă trimitere și referire doar la venitul propriu ci, exact ce spuneați și dumneavoastră
de cel mai îndepărtat cătun și au mijloace la dispoziție, de transport, chiar
dacă nu la fiecare, este
Doamna președinte
Lokodi: Poate că și noi, consilieri județeni, am putea să ajutăm, dacă nu în
mod efectiv, barem să nu mai intervenim la negocierea unor prețuri, la
participarea în mod concretă a Ansamblului Folcloric Mureșul la diferite festivaluri
vedeți că știți despre ce
vorbesc? Știți despre ce vorbesc. Și în loc de prețul negociat, care este și
așa jumătate față de prețul stabilit în plenul Consiliului Județean, să
primească nici un sfert.
Domnul consilier
Borșan: Doamna președintă și stimați colegi, eu cred că
acum o să citesc din
propria mea experiență, este de câteva luni, trăiesc o experiență extrem de
interesantă, pe de-o parte, pe de altă parte negativă pentru că, probabil cum
știți cu toții, ocup o funcție de conducere a unei instituții a statului unde
am regăsit o situație prăfuită, cu oameni prăfuiți, din care, din păcate, nu
cred că mai pot face nimic. Cred că același lucru se regăsește și între
conducătorii instituțiilor pe care noi le dirijuim și cred că ar fi interesant
dacă din trei în trei luni s-ar prezenta în fața noastră să facă o dare de
seamă a activității dânșilor, cum cred ei că pot administra mai bine această
activitate pentru că, până la urmă, omul sfințește locul, nu printr-o taxă sau
printr-un altfel de improvizație de genul acesta, putem să reînviem
activitățile și culturale și sportive pe de altă parte. Eu cred că, în primul
și în primul rând, eu aș vrea să-i cunosc pe toți directorii, ca și consilier județean,
de instituții care sunt sub directa noastră
să spunem așa, oblăjuire.
Mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor, dacă mai dorește cineva să ia cuvântul? Domnul
secretar general.
Domnul secretar
Cosma: Doamna președintă, aș avea propunerea ca în măsura în care actele pentru
Școala Populară de Artă nu sunt modificate, să facem precizarea că pentru anul
școlar 2009-2010, rămân valabile taxele stabilite anul trecut prin hotărâre
pentru că pentru această instituție taxele sunt stabilite pentru an școlar.
Deci hotărârea veche, pentru anul școlar 2008-2009 taxa era atâta
da?
Doamna președinte
Lokodi: Eu mai am o problemă cu Școala Populară de Artă. Mereu am pus problema
și o pun și acum. Ce facem cu această activitate care eliberează diplome
nerecunoscute. Nu are licență această activitate. Domnilor, până unde tolerăm
și împingem această stare neclară? Problema mea asta este cu Școala Populară de
Artă. Asta este o problemă, să știți, care odată va izbucni. 100%, deci nu sunt
diplome recunoscute de Ministerul Educației, domnilor, și de Ministerul Muncii.
Păi, suntem acolo domnilor, numai că suma nu este mare și calificarea pe care o
primesc oamenii ăștia săraci, care scot din bugetul familiei, totuși, ceva bani
pentru a face o pregătire. Eu nu spun că pentru oamenii amatori acea pregătire
nu înseamnă ceva, dar de patru ani mă lupt cu conducerea școlii să fie
activitatea lor o activitate legală și să eliberăm o diplomă care să poată fi
folosită, nu numai te teritoriul Județului Mureș. Da, doamna director, doriți
să spuneți ceva? Că am văzut că ați făcut așa
Haideți la microfon, doamnă, nu
acolo, haideți la microfon, că vrem să înregistrăm ceea ce spuneți. Vă rog
frumos să porniți microfonul, apăsați acolo, este un buton
nu doamnă, acolo în
talpă.
Doamna director
Albu: Este prima dată când am onoarea
Doamna președinte
Lokodi: Prima dată? Niciodată nu ați făcut raportul de la acest microfon, în
cei 20 de ani?
Doamna director
Albu: Nu. Nu știu dacă este un raport pentru că dacă era vorba să fie un
raport, sigur veneam pregătită probabil altfel. Acum trebuie să vorbesc doar
din ceea ce îmi amintesc, fragmente din materialele pe care le-am depus de-a
lungul anilor către Consiliul Județean. Am să fiu foarte scurtă și am să încerc
să mă refer doar la câteva aspecte și anume: într-adevăr, din partea doamnei
președinte au fost repetate solicitările de a ne alinia Legii 129 care prevede
face referire la pregătirea adulților. Este o problemă pe care am discutat-o,
am subliniat-o în repetate rânduri. În Școala de Arte nu avem ca și cursanți
doar adulți. Aceste diplome pe care le eliberăm sunt și pentru minori. Avem
cursanți, avem elevi, foarte mulți, avem în ani pregătitori. Ei nu pot intra
sub incidența Legii 129 și atunci este o problemă. O parte dintre diplome sunt
recunoscute, o parte nu sunt recunoscute. În această idee am făcut un material,
m-am interesat, normal că m-am interesat și m-am documentat și există
posibilitatea ca fiecare dintre absolvenții noștri, pe baza deprinderilor pe
care le dobândesc în această școală și se pare că le folosește la ceva din
moment ce suntem foarte solicitați și sperăm să fim în continuare și în acest
an și în următorii, cu aceste deprinderi pe care le dobândesc, pot să meargă
spre centrele de
iertați-mă, nu îmi amintesc exact
centrele de
evaluare,
mulțumesc, unde pot să-și obțină acel certificat recunoscut pe piața muncii,
deci să nu facă alte cursuri în altă parte ci pe baza depinderilor și
cunoștințelor dobândite în această școală să primească acel certificat. Am mai
avut o propunere către Consiliul Județean, nu am primit răspuns la adresa pe
care am înaintat-o, discutând chiar
Doamna președinte
Lokodi: Doamna director, rămâneți un pic. În mandatul celălalt, 2004-2008, cam
de doi ani, v-am rugat frumos ca să faceți demersuri și în scris v-am arătat
care sunt acei pași pe care trebuie să-i urmăriți ca să deveniți o școală care
poate să facă o activitate educativă recunoscută de Ministerul Învățământului
și de Ministerul Muncii.
Doamna director
Albu: Doamna președintă, este vorba exact despre Legea 129, la aceea făceați
referire, vreau să subliniez că funcționăm perfect legal, în baza Legii 118, nu
e o problemă și exact în felul acesta funcționează toate școlile de arte din
țară. M-am consultat cu toți colegii din țară și așa funcționează, conform
legii.
Doamna președinte
Lokodi: Deci nu ați intrat în legalitate, așa cum a cerut executivul
Consiliului Județean ca să deveniți o școală recunoscută de Ministerul
Învățământului.
Doamna director
Albu: V-am spus că am făcut adresă în scris către Consiliul Județean cu
propunerea pentru acel centru de evaluare
Doamna președinte
Lokodi: Doamnă, centrul de evaluare dorește să acopere toate
să spunem așa,
delăsările adunate pe parcursul anilor. Adică dumneavoastră ați eliberat de
zeci de ani niște diplome care nu sunt recunoscute iar acum prin acest centru
de evaluare doriți să supuneți oamenii la un nou examen și să li se recunoască
cunoștințele pe care probabil le-au dezvoltat între timp sau le-au dobândit
între timp, cei care sunt autodidacți chiar exersează și acum, printr-un centru
de evaluare recunoscut, care nu este Școala Populară de Artă și Meserii ci un
centru recunoscut să dea o altă diplomă, de data aceasta, recunoscută. Deci
practic, ceea ce dumneavoastră vă doriți în continuare nu este intrarea în
legalitate, este acoperirea unor lipsuri printr-o altă instituție iar
dumneavoastră să produceți în continuare, să dați oamenilor niște diplome pe
care ulterior omul să trebuiască să recunoască prin centru de evaluare. Alți
bani, altă distracție, alte cheltuieli.
Doamna director
Albu: Doar dacă dorește. Pentru că în orice portofoilu, în orice mapă, deja se
ia în considerare orice pregătire
Doamna președinte
Lokodi: Doamna director, mereu am avut cu dumneavoastră o conversație
unilaterală. Dumneavoastră susțineați părerea dumneavoastră și nu ați vrut nici
un pic să faceți nici un pas înainte, ca să nu vă spun despre posibilitățile de
atragere de fonduri pentru această școală, pentru o activitate mai modernă, iar
noi spuneam ce cerem iar dumneavoastră mergeați înainte. Bine, vă mulțumesc.
Domnul consilier
Mora: Doamna președinte, nu vreau să deschid cutia Pandorei și să prelungim
foarte mult pentru că mulți colegi deja zic că hai să votăm ca să trecem odată,
dar vreau să subliniez încă un lucru foarte important. Managerii instituțiilor,
șefii instituțiilor au datoria să facă tot posibilul ca produsul final pe care
îl scot din acea fabrică sau din acea instituție să fie un produs cerut de
piață. Dacă doamna manager spune că are nevoie de niște hotărâri de Consiliu
Județean prin care să-i modificăm alte hotărâri prin care dânsa să fie mai
competitivă, mai bună pe piață, cu un produs mai bun pe piață, să vină cu un
proiect de hotărâre doamna manager pentru că cu două mâini o votăm, nici un fel
de problemă. Dar nu așteptați ca noi să sesizăm o dată la an sau o dată la
jumătate de an niște probleme din cadrul unor instituții. Dacă sunt lucruri de
schimbat în cadrul hotărârii de consiliu, propuneți-le, inițiați un proiect de
hotărâre și nici un fel de problemă, rezolvăm. Important pentru noi este ca în
final acel produs să fie un produs cerut pe piață, să nu producem aiurea
diplome, tot felul de produse de învățământ care nu au nici un fel de
corespondență în viața de zi cu zi. Dacă au, vă felicit, dar dacă trebuie
îmbunătățite lucrurile atunci trebuie neapărat să veniți cu un proiect de
hotărâre și să nu așteptați de la noi să vă tot spunem, haideți faceți asta,
faceți asta. Vă mulțumesc.
Domnul consilier
Borșan: Da, din păcate doamna director a vorbit 10 minute din care eu nu am
înțeles nimic, nu m-a convins deloc, face parte din categoria directorilor de
care vorbeam adineauri, ca atare, nu pot decât să cer demisia dânsei aici în
direct și poate că la ședința următoare vom dezbate acest subiect și eu cred că
e nevoie de forță nouă, proaspătă și așa vom merge înainte. Altfel sfârșim în a
ne îneca în vorbe inutile pe care nu le înțelege nimeni.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, dați un microfon doamnei director.
Doamna director
Albu: Da, mulțumesc domnului consilier, aș cere acum, cât mai am posibilitatea,
înțeleg, sprijinul Consiliului Județean pentru a fi recunoscute toate diplomele
Școlii de Arte, dar pentru toți absolvenții noștri, ceea ce mi se pare foarte
important, nu doar pentru adulți și atunci cred că este rezolvată absolut
problema și sper la nivel de țară, pentru că este o problemă a tuturor școlilor
de arte și a tuturor colegilor mei, manageri. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Deci deveniți o școală de muzică și artă paralelă cu cel din sistemul
învățământului
Doamna director
Albu: Nu comentez
Doamna președinte
Lokodi:
și asta Consiliul Județean să rezolve
dar vă spun, doamna director
că îmi place foarte mult modul dumneavoastră de gândire
Doamna director
Albu: Aduc la cunoștință modul de gândire al colegilor din țară.
Doamna președinte
Lokodi: Deci eu cer ajutorul domnului secretar general că acum
ce facem? Eu aș
amâna.
Domnul secretar
Cosma: Doamna președinte, nu. Șoala Populară de Artă își începe în 15
septembrie activitatea pentru anul școlar 2009-2010.
Doamna președinte
Lokodi: Eu mai bine aș propune să nu înceapă activitatea. Ci să se
reorganizeze. Serios. Trebuie odată pus punctul pe i.
Domnul secretar
Cosma: Deci în măsura în care taxele nu vor fi supuse votului ca modificare
trebuie făcută o precizare în hotărâre, rămân pentru anul școlar 2009-2010,
rămân valabile cele de anul trecut, pentru anul 2008-2009. Din punct de vedere
tehnic ori juridic asta este propunerea mea.
Doamna președinte
Lokodi: Practic, în hotărâre cum sună, trebuie să aprobăm anexa iar anexa
rămâne fără nici un capitol, nici capitolul unu nu putem să votăm, doar cu
privire la autocar, capitolul doi din anexă votăm cu precizarea că rămân taxele
pe anul trecut iar capitolul trei și capitolul patru și cinci rămân taxele pe
anul trecut. Sau ce? Ce facem, Filarmonica, Teatrul de
poftim? Da dar ei cu ce
tarife
tot cu cele de anul trecut. Dar atunci nu ar fi mai simplu să spunem că
se modifică taxele și tarifele
se modifică taxa și tariful la închirierea auto
iar celelalte taxe și tarife rămân conform celor stabilite anul trecut.
Domnul secretar
Cosma: Așa este corect, deci la articolul 1 se aprobă taxele pentru închirierea
autocarului de către Ansamblul Artistic Profesionist Mureșul conform anexei
care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2, pentru
activitatea desfășurată de Școala Populară de Artă, Teatrul Ariel, Filarmonică
ș.a.m.d. taxele și tarifele aprobate în cursul anului 2008 rămân valabile și
pentru anul 2009 respectiv și pentru anul școlar 2009-2010 în cazul Școlii
Populare de Artă.
Doamna președinte
Lokodi: Da, deci așa trebuie să aprobăm. Deci atunci încă odată repetăm, la
articolul 1
da, poftim? Ariel vrea taxe mărite că zice că poate. Unde e
Ariel-ul? Nu e aici. Și
Domnul consilier
Havrileț: Aș dori să vă anunț că eu sunt unul dintre absolvenții Școlii
Populare de Arte. Am absolvit în 1987 cursul de doi ani de regie de teatru
muncitoresc. Aflu cu stupoare, după 22 de ani, că diploma mea nu este valabilă.
Acum eu stau și mă gândesc dacă să cer daune pentru că i-am plătit, cursul a
fost plătit
Doamna președinte
Lokodi: După mine va trebui să mergeți la comisia de evaluare să fiți evaluat
dacă veți fi sau nu pe viitor un bun regizor muncitoresc.
Domnul consilier
Havrileț: Da, deci nu se putea face un teatru muncitoresc în timpul liber
pentru că nu erau televiziuni și se făcea la locul de muncă sau o brigadă
artistică cu hăi-hăi și măi-măi dar era obligatoriu acest curs. Dar, între
timp, timpurile s-au schimbat și ca să revenim într-o zonă mai serioasă, avem
instituții care plătesc în alte zone tarife pentru închirieri foarte mari, sunt
instituții ale statului care plătesc 8 până la 10 euro pe m2 în
blocul Romtelecom sau la alți agenți economici, în schimb nu se justifică acest
tip de activitate în acest tip de clădire. Este improprie pentru repetiții,
sunt amenajări ale Consiliului Județean cum este Ansamblul Mureșul, este Casa
de Cultură a Tineretului din Târgu Mureș care au spații special amenajate
pentru acest tip de activitate, ca să nu mai zic că în calitate de membru în
comisia de autorizarea
la formatori profesionali există o concurență neloială
pentru că acești oameni își creează școli și plătesc taxe, în schimb, pentru
aceeași activitate Școala Populară de Artă nu plătește chirie, întreținere.
Doamna președinte
Lokodi: Ba mai mult, are din bugetul Consiliului Județean și o susținere.
Domnul consilier
Havrileț: Da, deci din partea organizațiilor de formare profesională, care sunt
societăți comerciale, este această concurență neloială la care, iată, Consiliul
Județean indirect participă. Propunerea mea este să găsim, dacă legea solicită
să funcționeze, să mai trăiască aceste forme de pregătire populară în domeniul
artistic, e o lege, nu avem ce face, dar să găsim niște locații speciale pentru
acest gen de activitate. Mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Deci am retras de pe ordinea de zi și urmează ca la o
ședință ulterioară să pregătiți
poftiți? Deci am retras domnilor, nu mai
trebuie să votați. Am retras, da? Atunci nu se mai votează. Am declarat că am
retras pentru că acum constatăm că, de fapt, câțiva directori nu sunt aici dar
au trimis vorba că ei vor, alții au venit și ne-au trimis o adresă că nu vor
se vede că a fost concediu și toată lumea, repede, repede acuma cu începerea
stagiilor dorește să ajusteze un pic venitul.
4. Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării între
Consiliul Județean Mureș și Uniunea Democratică a Tineretului Maghiar în
vederea organizării Festivalului Internațional de Film de Scurt-metraj
ALTER-NATIVE
Doamna președinte
Lokodi: Trecem la următorul punct, proiect de hotărâre pentru aprobarea
cooperării între Consiliul Județean Mureș și Uniunea Democratică a Tineretului
Maghiar în vederea organizării Festivalului Internațional de Film de
Scurt-metraj ALTER-NATIVE. Comisia economică și-a dat avizul, comisia juridică
la fel, comisia de servicii publice și comisia culturală. Proiectul nostru de
hotărâre are 4 articole, dar domnul Radu Mircea se înscrie la cuvânt, poftiți.
Domnul consilier
Radu: Doamna președinte, stimați colegi, trebuie să recunosc și să spun că
Consiliul Județean Mureș pe parcursul mai multor ani a sprijinit cultura, toate
manifestările culturale, tot ce există din punct de vedere cultural și este un
lucru excepțional și va trebui să o facem și în continuare. Dar pe lângă aceste
manifestări pe care noi le sprijinim, va trebui să devenim și organizatorii
unor manifestări culturale de interes județean și chiar național. Mă uitam
recent în județul Sibiu, Consiliul Județean împreună cu primăria din Sibiu a
organizat un spectacol al muncilor de o frumusețe rară în piața din Sibiu.
Bacăul, la fel. Alba, festivalul strugurilor și alte și alte manifestări la
nivel cultural de interes județean. Eu zic că ar fi bine pentru 2010 să ne
gândim să organizăm un festival împreună cu Primăria Municipiului Târgu Mureș
ca să fim și noi, într-adevăr, mai vizibili în țară. Fiindcă asemenea
manifestări să știți că scoate un județ în relief din multe puncte de vedere
plus tinerele talente se pot lansa în asemenea manifestări, noi suntem un județ
multicultural, avem ce prezenta, din toate punctele de vedere, nu numai niște
festivaluri
eu nu spun că nu sunt bune, a peștelui, Valea Gurghiului, dar nu
sunt niște festivaluri la nivel
Doamna președinte
Lokodi: Acolo suntem împreună cu toții.
Domnul consilier
Radu: Da, dar nu suntem un festival organizat unde să scrie Consiliul Județean
și Primăria Municipiului Târgu Mureș.
Doamna președinte
Lokodi: Pe Valea Gurghiului acum așa se întâmplă.
Domnul consilier
Radu: Da, bun dar este un festival zonal, este de apreciat și acela, eu
consider că ar fi bine ca comisia de cultură plus executivul să se gândească
pentru la anul fiindcă județul Mureș, să știți că în Ardeal este un județ
pot
să apreciez și să spun din punct de vedere economic, un județ care a fost
întotdeauna printre cele mai dezvoltate ale Transilvaniei. Nu cred că noi nu
avem o putere economică să susținem un asemenea festival prin care, într-adevăr,
să arătăm țării că în Mureș există într-adevăr și ar fi și o simbioză foarte
bună între cultura românească, cultura maghiară, toate culturile, a cântecului,
a dansului și a portului popular din Mureș. Haideți să facem un asemenea
festival, să ieșim într-adevăr la nivel de țară și să arătăm țării că,
într-adevăr, în Mureș există într-adevăr acea simbioză a înțelegerii, a
culturii, a tot ce vreți în acest județ. Eu aș propune să discutăm și cu
municipiul, cu Primăria Municipiului Târgu Mureș că așa e sportiv, Consiliul
Județean și Municipiul Târgu Mureș. Dacă vrea să vină și alte municipii nu ne
deranjează dar ar fi bine să facem un festival al întregului județ și
într-adevăr Consiliul Județean să fie cu sigla acolo sus. Sper să se realizeze,
poate să fie, că și alte
altă gândire, eu nu spun că nu dar să fie organizat
de Consiliul Județean. Vă mulțumesc doamna președinte.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, după ce votăm proiectul de hotărâre, vă fac o propunere.
Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 5 nu au votat (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth
Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela), 5 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba,
Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 4 se aprobă cu 24 voturi
pentru, 1 nu au votat (Radu Mircea), 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza
Csaba, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop
Ioan, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau, Tatár Bela).
Articolul 5 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 25
voturi pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian
Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte
Lokodi: Și vroiam să zic, ce ziceți anul viitor de un festival pentru 8 țări
care să aibă titlul: Europa în Scenă. Organizat împreună cu partenerii noștri
din Franța, Italia, Germania, Anglia, Irlanda și România. Acesta va fi un
spectacol, un festival mare, la care de obicei noi am participat,
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de
parteneriat între Consiliul Județean Mureș și SC Brahms SRL Brașov în vederea
depunerii proiectului de finanțare Oportunități de formare profesională și
ocupare pentru persoanele din mediul rural
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul nostru de hotărâre privind aprobarea acordului de
parteneriat între Consiliul Județean Mureș și SC Brahms Internațional SRL
Brașov în vederea depunerii proiectului de finanțare Oportunități de formare
profesională și ocupare pentru persoanele din mediul rural Proiectul nostru de
hotărâre a fost discutat la toate comisiile de specialitate și s-a avizat
favorabil. Proiectul conține trei articole
da, domnul Radu Mircea.
Donul consilier
Radu: Acest proiect de hotărâre, vreau să spun că în cunosc foarte bine deoarece
am fost contactat referitor la acest proiect, de societatea comercială Brahms
din Brașov unde președinte este domnul Gherman și vreau să vă informez că acest
proiect, pentru cei, probabil, care nu ați reușit să îl parcurgeți, este un
proiect foarte util pentru locuitorii din mediul rural. Se organizează cursuri
de calificare profesională în diferite meserii fără ca Consiliul Județean să
participe cu nici un fond la aceste cursuri. Diplomele care se vor da sunt
recunoscute de Ministerul Învățământului și Ministerul Muncii, se vor organiza
pe comune sau unde există o comună cu minim 20 de cursanți se va organiza în
acea comună iar unde nu sunt se vor concentra într-un centru cât de apropiat
pentru cursanți. Vreau să vă informez că la ora actuală și-au depus peste 25 de
localități din județul Mureș asemenea cereri, care au fost transmise
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, eu acum mă lupt cu mine. Eu supun la vot, bine? Și tac
din gură. Articolul 1.
Articolul
1 se aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a
votat (Orbán László Levente), 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban
Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Pop Ioan, Tatár Bela, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 25
voturi pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian
Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte
Lokodi: Și serios, spuneți-mi care sunt cele 25 că noi știm doar 2. Asta
trebuia să tac din gură până ce nu votam. Să nu fiu de minune dar e bun pentru
două, e foarte bun pentru două, nu dăm nici un leu, vin profesorii și fac
pregătire. E minunat. O să moară ceilalți de ciudă.
Domnul consilier
Radu: Doamna președinte, dumneavoastră nu cunoașteți decât două localități, eu
știu Eremitu și Păsăreni. Domnul Călin Pop, nu e aici, știe câte
Doamna președinte
Lokodi: Unde au venit adresele, că nu au venit.
Domnul consilier
Radu: Uitați aici, care nu știți, am și aici
Doamna președinte
Lokodi: Atunci e ceva
ceva neclaritate.
Domnul consilier
Radu: O serie de adrese au venit la dânsul, o parte au venit la mine că
Doamna președinte
Lokodi: Cine, la domnul Pop? Dar domnul Pop este responsabil pe proiect?
Domnul consilier
Radu: Nu, eu l-am rugat și le-am transmis la primari
dânsul este la comisia de
amenajarea teritoriului și urbanism și fiind în acea comisie
Doamna președinte
Lokodi: Haideți să clarificăm, bine, mai bine să clarificăm
am votat, bine.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de
parteneriat între Consiliul Județean Mureș și autorități publice locale în
vederea depunerii proiectului de finanțare Strategii Sociale Subregionale
Întărirea capacității locale de a realiza și implementa strategia socială
comună în județele Harghita, Mureș și Covasna
Doamna președinte
Lokodi: Trecem la următorul proiect de hotărâre pentru finanțarea unui proiect
care se va depune împreună cu Direcția muncii din trei județe, consilii
județene, un proiect tot pe POS Administrație. Acesta dorește o strategie
socială subregională în această zonă pentru protecție socială. Și acest proiect
de hotărâre a fost discutat în toate comisiile de specialitate și avizat
favorabil. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 24 voturi
pentru, 1 nu a votat (Moldovan Teofil), 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza
Csaba, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop
Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 4 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 25
voturi pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian
Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor
măsuri de pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea
postului de director manager al Bibliotecii Județene Mureș. Aici trebuie să
vă consult. Având în vedere că punctele privind componența comisiilor este
strict secretă și privește doar să participe la discuții doar membrii
Consiliului Județean și cei care au pregătit materialul, va trebui să îl
discutăm cu ușile închise. Las la urmă și iau celelalte proiecte de hotărâre să
le parcurgem repede? Bine, vă mulțumesc.
7. Proiect de hotărâre privind stabilirea întinderii
mandatului reprezentantului județului Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor
a S.C. COMPANIA AQUASERV S.A.
Doamna președinte
Lokodi: Atunci urmează următorul proiect de hotărâre privind stabilirea
întinderii mandatului reprezentantului județului Mureș în Adunarea Generală a
Acționarilor a S.C. COMPANIA AQUASERV S.A. Și acest proiect de hotărâre s-a
discutat la comisia de servicii publice, juridice, amenajarea teritoriului,
toate au avizat favorabil. Proiectul nostru de hotărâre care delimitează exact
întinderea mandatului domnului Suciu Călin, reprezentantul județului Mureș în
AGA sunt cuprinse în articolul 1. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă 25
voturi pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian
Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
8. Proiect de hotărâre privind numirea unui nou Consiliu
de Administrație
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind numirea unui noi
consiliu de administrație
Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 4 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 25
voturi pentru, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian
Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
9. Proiect de hotărâre privind modificarea componenței
Consiliului de Administrație
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind raportul de analiză a capacității
de apărare împotriva
nu, nu pardon, 11, iertare, da. Proiect de hotărâre
privind modificarea componenței Consiliului de Administrație
Articolul 1 se aprobă cu 22 voturi
pentru, 3 nu a votat, 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban
Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, , Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár
Bela, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 23 voturi
pentru, 2 nu au votat (Ban Moise, Ferenț Tiberiu Nicolae), 10 absenți (Erös
Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, , Ilyes
Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail,
Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 23 voturi
pentru, 2 nu au votat (Ban Moise, Ferenț Tiberiu Nicolae), 10 absenți (Erös
Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, , Ilyes
Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail,
Schwartz Ladislau)
Articolul 4 se aprobă 23 voturi
pentru, 2 nu au votat (Bán Moise, Ferenț Tiberiu Nicolae) 10 absenți (Erös
Csaba, Gombos Geza Csaba, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth
Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail,
Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 24
voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 10 absenți (Erös Csaba, Gombos Geza
Csaba, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ilyes Toth Alexandru, Pop
Ioan, Tatár Bela, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Raportului de
analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul
2008 și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia
Doamna președinte
Lokodi: Acum urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea Raportului de
analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul
2008 și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia. Proiectul de hotărâre a
fost discutat în două comisii, comisia de servicii publice și juridic, care
și-au dat avizul favorabil. Este prezent reprezentantul instituției, dacă
careva dintre domnii consilieri dorește să formuleze întrebări?
Domnul consilier
Filimon: Mulțumesc. Doamna președintă, am urmărit și anul trecut pentru că
raportul de anul trecut, din 2008, tot de către noi a fost aprobat, același
lucru s-a întâmplat și atunci. Trimit câte un reprezentant care să stea și ce
să îmi răspundă? Să-l întreb dacă din măsurile care au fost puse anul trecut în
raportul vechi a fost realizat ceva până anul acesta? Nu cred. Eu am citit și raportul
și îl am și cel de anul trecut și
raportul de anul acesta, le-am citit pe amândouă și practic sunt aceleași
lucruri care ni se spun în fiecare an, sunt probleme grave care se întâmplă în
acest sens la comunele care sunt în județ, în special cele mai îndepărtate și,
practic, nu se ia nici o măsură, nu se întâmplă nimic. Deci ca să ni se
prezinte în fiecare an un raport pe care îl aprobăm, se fac anumite propuneri,
nu se întâmplă nimic de la an la an, nu știu de ce l-am mai aprobat. Așteptam
măcar o implicare mai mare din partea comandantului ISU, măcar dacă nu poate
dânsul, să trimită un prim locțiitor sau un locțiitor, nu un reprezentant care
nu îmi poate răspunde la întrebările pe care aș putea să le pun dar nu le pun.
Doamna președinte
Lokodi: Vă rog să transmiteți aceste observații din partea domnului consilier
Filimon, eu totuși cred că între Consiliul Județean și între ISU este un alt
raport, dacă mă gândesc numai la dotarea acestei instituții cu cele șase mașini
de pompieri care face posibil ca acele mașini care vor fi înlocuite să fie
împărțite pe teritoriul județului la celelalte servicii de voluntari, eu cred
că relația dintre Consiliul Județean, ISU și Salvamont este din an în an mai
accentuată, mai modernizată și eu chiar că nu văd exact așa lucrurile, eu mă
gândesc acum, există o explicație dacă ne gândim la câteva incendii ce au avut
loc la piața de
Domnul consilier
Giurgea: Doamna președintă, ferească Dumnezeu să se aprindă pentru că eu am
proprietăți în Ungheni și am și în altă parte și ferească Dumnezeu să se
aprindă la oricine! Acum sigur că eu constat divagația dumneavoastră la adresa
lui Filimon care este șeful piețelor și care, vreau să vă spun foarte serios,
dumneavoastră ați luat-o sub formă de glumă: acolo, în urma acelui incendiu
sunt oameni păgubiți și oameni care au de suferit pentru toată viața și, cu tot
respectul pentru dumneavoastră, nu cred că putem face trimiteri, puțin așa
am
înțeles aluzia dumneavoastră la adresa lui Filimon, și el a înțeles-o la fix,
pe asemenea situații. Sigur, acest serviciu, eu am constatat și am constatat
chiar la nivel național că și-a făcut datoria foarte bine, și-a făcut datoria
la nivelul județului Mureș pentru că despre asta vorbim și eu pot să felicit
această echipă în întregimea ei dar totuși vreau să subliniez așa cum am făcut
și în comisii și o facem în continuare și cred că este în avantajul tuturora,
atunci când se discută anumite instituții, în acest forum, înalt, al județului,
Consiliul Județean, atât în comisii cât și cu atât mai mult în plen, poate că
nu e lipsit de interes să participe la aceste dezbateri chiar reprezentanții
instituțiilor respective sau, mă rog, adjuncții sau prim-adjuncții conducătorului
instituției. De ce? Exact ce spunea și colegul Filimon dar probabil și alți
colegi, dacă au ceva de întrebat, pot să întrebe o persoană absolut autorizată,
responsabilă și care știe ce să spună. Acum, eu nu vreau să subestimez valoarea
și capacitatea domnului de
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, deci trecem domnilor la vot. Cine este pentru articolul
1?
Articolul 1 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenti
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenti
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 22 voturi pentru, 13
absenti (Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș
Ionela, Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba,
Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
11. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date
de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul
Județean Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea avizelor comisiei tehnice
de amenajarea teritoriului și de urbanism. Proiectul nostru a fost discutat în
două comisii, fiecare a avizat favorabil. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenti
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenti
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenti
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 22 voturi pentru, (Borșan
Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ferenț
Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos Geza
Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
12. Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de
pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de
director manager al Bibliotecii Județene Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și
atunci rog, cu respect să rămână în sală numai consilierii județeni,
executivul, juridicul
vreți domnul director să rămâneți? Vă rog. Poftiți. Și
personalul, da? Da. Vă mulțumesc frumos pentru participare reprezentanții
mass-mediei. Reprezentanții mass-mediei, rog să părăsească sala. Domnul Bonta.
Poftim? Dar și reportofoanele să și le ia. Să nu rămână
vedeți să nu rămână
câte un reportofon rămas acolo, cumva din întâmplare
se poate întâmpla.
Ingeniozitate există din partea noastră, a românilor, indiferent de ce
naționalitate suntem. Da poate să rămână și din partea unui ziarist maghiar, un
reportofon acolo.
Haideți domnilor să discutăm proiectul de
hotărâre pentru noul concurs la bibliotecă. Corectat de data aceasta, știu, ați
făcut o interpelare, v-am dat data trecută răspunsul, poftiți, luați cuvântul.
Articolul 1 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 2 se aprobă cu 21 voturi pentru, 1 nu a
votat, 13 absenți (Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin,
Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös
Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz
Ladislau).
Articolul 3 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 4 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 5 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Articolul 6 se aprobă cu 22 voturi pentru, 13 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Bán Moise, Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela,
Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos
Geza Csaba, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 21 voturi pentru, 1
nu a votat (Popa Marius Ciprian), 13 absenți (Borșan Doru Aurelian, Bán Moise,
Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu, Ilyes Toth
Alexandru, Pop Ioan, Tatár Bela, Erös Csaba, Gombos Geza Csaba, Pokorny Vasile
Stefan, Poruțiu Mihail, Schwartz Ladislau).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos domnilor consilieri. Vă invităm pe toată lumea pe Valea Gurghiului, să
fim alături la festival, sâmbătă de la ora 13.
Lucrările
ședinței s-au încheiat la ora 15:15
Întocmit: consilier Andreea Iepan
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emöke
Paul Cosma
Văzut: consilier - Delia Belean