|
ROMÂNIA Nr.
16907/9 decembrie 2009
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar: IV C/1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului Județean
din data de 26 noiembrie 2009
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de
zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și
Nepujság, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 277 din 19
noiembrie 2009.
Din cei 35 consilieri
județeni, au lipsit domnii: Doru Aurelian Borșan, Cristian Cioban Teodor
Giurgea, Nicolae Havrileț, Orban Laszlo Levente, Pop Ioan și Mihai Poruțiu.
Au fost invitați să
participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl.
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl.
Mezei Vasile - director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl.
Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dna
Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dl
Ilieș Ioan director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
·
dna
Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl.Cazan
Vasile director, Filarmonica Târgu Mureș
·
dl.
Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
·
dna
Valea Anica contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
·
dl.Vajda
Andras - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și
Tradiției Populare Mureș
·
dna
Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a
Creației și Tradiției Populare Mureș
·
dna
Albu Lelia, director, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș
·
dna
Mihaly Maria, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș
·
dl.
Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
dna
Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL
·
dl.
Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dna
Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dl.
Soos Zoltan, director, Muzeul Județean
Mureș
·
dna
Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
·
d-na
Monica Avram director, Biblioteca Județeană Mureș
·
dna
Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
·
dl.
Podoabă Virgil redactor-șef, Revista VATRA
·
dl.
Kovacs Andras Ferencz redactor-șef, REVISTA LATO
·
dna
Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu
Mureș
·
dna
Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu
Mureș
·
dna
Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu
Mureș
·
dl.
Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin
·
dna
Molnar Viorica, contabil-șef, Centrul
Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 Reghin
·
dl.
Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT - SALVASPEO
·
dl.dr.
Florin Gomotârcean manager, Spitalul Clinic Județean de Urgență Mureș
·
d-na
Monica Suciu manager, Institutul de Urgență pentru Boli Cardiovasculare
·
directori,
șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la
elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi:
Dl. Runcan vă întreb, până ce domnii consilieri semnează prezența. acea
informare trebuia dată doar domnilor consilieri județeni iar președintele nu
trebuie să o cunoască ? Pentru că eu nu am primit nici o informare înainte de
ședință. Deci, veți veni la microfon și veți prezenta ceea ce doriți să spuneți
atunci când ajungem la punctul privind Aeroportul.
Doamnelor și domnilor, buna
ziua. Dați-mi voie să începem ședința Consiliului Județean de astăzi. Vă rog pe
toți consilierii județeni să apese aparatul de prezență. Dați-mi voie să salut
invitații noștri care au venit astăzi la ședința plenară și vreau și să vă
anunț că avem un program foarte bogat astăzi, cu multe probleme. Astăzi pe
ordinea de zi a Consiliului Județean avem 17 proiecte de hotărâre și cred că
vom avea probleme de dezbătut și de discutat mai ales cele legate de buget.
Înainte să începem votarea
ordinii de zi vă consult dacă ați reușit să citiți procesul verbal al ședinței
ordinare din octombrie care apare pe site-ul
nostru și dacă cineva dorește să facă observații, dacă nu, vă rog să
votați dacă acceptați conținutul procesului-verbal. Cine este pentru?
Procesul-verbal din data de 29
octombrie 2009 se aprobă cu 26 voturi pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Vasile Filimon, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu,
Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Doamna președinte Lokodi:
Vă mulțumesc. Așa cum am spus mai înainte, pe ordinea noastră de zi, avem 17
proiecte de hotărâre dintre care primele 6 necesită o majoritate de 2/3, iar următoarele,
majoritatea consilierilor în funcție până la proiectul nr.10, iar de la 11 până
la 17, majoritatea consilierilor prezenți.
Având în vedere că ieri a
intervenit niște probleme de clarificat la proiectul de hotărâre nr.11 privind
actualizarea programului județean de transport și cred că va trebui să amânăm
acest proiect pentru ședința din decembrie pentru că avem nevoie de răgaz
pentru a discuta cu niște transportatori anumite probleme intervenite și vă
spun că vom retrage acest proiect de hotărâre de pe ordinea de zi de astăzi,
urmând să votăm 16 proiecte de hotărâre.
Cine este pentru ordinea de
zi?
Ordinea de zi se aprobă cu 26 voturi
pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea
Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
D-na președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Trecem la primul punct de pe ordinea de zi.
1. Proiect de hotărâre privind completarea Anexei
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat de comisia juridică,
de cea de servicii publice și de cea de amenajarea teritoriului. Vă consult
domnilor consilieri dacă cineva dorește în legătură cu acest proiect să ia
cuvântul. Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi
pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea
Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi
pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea
Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 26 voturi
pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea
Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
Articolul 4 se aprobă cu 26 voturi
pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea
Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
Articolul 5 se aprobă cu 26 voturi
pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon, Giurgea
Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
26 voturi pentru, 9 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Vasile Filimon,
Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem
la următorul punct.
2. Proiect de hotărâre privind acordul de construire a unei
platforme de susținere a Stației de carburanți pentru deservirea heliportului
SMURD Tîrgu Mureș
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia
juridică, de comisia de servicii publice și de cea de amenajarea
teritoriului. Dorește cineva să ia
cuvântul? Nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
27 voturi pentru, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor,
Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
3.
Proiect
de hotărâre privind acordul de principiu pentru derularea în imobilul situat în
Tîrgu Mureș, str. Gh. Marinescu, nr.50, a proiectului cu titlul Cercetarea
avansată în transplantul de cord și cord pulmon în corelație cu biologia
regenerării tisulare cardiovasculare (TRANSCORD), proiect al Institutului de
Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Tîrgu Mureș
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia
juridică, de comisia de servicii publice, de cea de amenajarea teritoriului și
de comisia de cultură. Având în vedere
faptul că toată lumea a avizat acest proiect supun la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
27 voturi pentru, 8 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor,
Havrileț Nicolae, Moldovan Horațiu, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
4. Proiect de hotărâre pentru menținerea propunerii de
expropriere privind imobilele terenuri identificate prin extrasele de CF nr.
50542/Ungheni (nr.cad.328/3) și nr.50529/Ungheni (nr.cad.499/2)
D-na președinte Lokodi:
Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia
economico-financiară, de comisia juridică, de comisia de servicii publice și de
cea de amenajarea teritoriului. Dau cuvântul d-lui consilier Vasile Filimon.
D-l
consilier Vasile Filimon: Mulțumesc. D-na președinte, cred că ar fi de acceptat
din partea noastră dacă în sală sunt prezenți cetățeni din acea zonă să le dăm
și lor cuvântul pentru a-și spune punctul de vedere.
D-na
președinte Lokodi. Ce bine ar fi dacă practica tuturor consiliilor locale ar fi
în sensul că să dăm cuvântul cetățenilor care cumpără în mod direct și nu prin
intermediar consiliul, practica noastră este de obicei să cumpărăm direct.
Prima dată facem o notificare proprietarilor care după aceea își exprimă
acordul sau nu, după care începem calea legală dar întreb dacă sunt invitați
proprietarii sau, dacă nu, îl rog pe domnul secretar să prezinte acordul oamenilor.
D-na
președinte Lokodi: Doamna Liț, a întrebat d-l consilier Filimon, în comparație
cu o altă practică, dacă ați fost întrebați sau dacă sunteți de acord?
D-na
Viorica Liț: Am fost la negocieri unde voturile au fost în favoarea mea, adică
4 la 2 iar acum aștept să văd ce se hotărăște.
D-na
președinte Lokodi: Deci nu depinde numai de hotărârea noastră dar o să vă spună
d-l secretar.
D-l
secretar Paul Cosma: Procedura exproprierii inițiată încă în cursul anului
trecut este reglementată de dispozițiile Legii nr. 33/1994. Din punct de
vedere formal-procedural, Consiliul Județean a declarat utilitatea publică a
obiectivului de investiții, a notificat proprietarilor de imobile că acestea
urmează să fie expropriate, proprietarii aveau la dispoziție un termen de 45 de
zile pentru a formula întâmpinări ceea ce s-a și întâmplat. D-na Liț ați
formulat o astfel de întâmpinare. Aceste întâmpinări urmau să fie soluționate
de o comisie legal constituită în acest sens.
Comisia
de soluționare a întâmpinărilor analizând punctul de vedere al proprietarului,
a respins propunerea de expropriere făcută de Consiliul JudețeanMureș și a
admis, pe cale de consecință,
întâmpinarea făcută de d-na Liț. Acum, din punct de vedere legal, nu comisia de
soluționare a întâmpinărilor este cea care stabilește, spre exemplu; prețul
exproprierii sau întinderea terenului care urmează să fie expropriat. Acestea
se stabilesc în fața instanței de judecată iar în speța noastră competent este
Tribunalul Mureș.
Tot
Legea nr.33/1994 prevede ca procedura în această fază premergătoare sesizării
instanței de expropriere să continue prin darea posibilității expropriatorului
de a face eventual o nouă propunere de expropriere. Acum, executivul
Consiliului Județean Mureș a făcut
propunerea ca actul inițial de expropriere să fie menținut atât în privința
suprafeței terenului, cât și în privința prețului. În măsura care și a doua
oară propunerea Consiliului Județean se respinge de către comisie,
consiliul are posibilitatea de a sesiza
Curtea de Apel dar competența fiind numai aceea de a analiza din punct de vedere formal exproprierea,
adică dacă s-au depus toate etapele, oricum, prețul nu este stabilit de către
comisie ci de instanță, în fața
căreia părțile pot fie să se înțeleagă, fie nu. Dacă părțile nu se înțeleg,
instanța are obligația să desemneze o comisie de evaluare compusă din trei
experți: unul al consiliului, unul al proprietarului și un expert neutru. Deci,
din punct de vedere formal ne aflăm într-o fază premergătoare sesizării instanței
de expropriere. Nu punem în discuție un alt preț decât cel aprobat de Consiliul
Județean.
D-na
președinte Lokodi: Deci ca să fim foarte
clari și să înțeleagă toată lumea. Este vorba despre acea porțiune de teren
unde Consiliul Județean dorește să facă prelungirea pistei pentru Aeroport.
Dacă toată lumea în presă ne învinovățește că nu facem nimic pentru Aeroport că
nu dorim dezvoltarea acestuia că vrem să pierdem ultimul tren pentru atragerea
de fonduri europene și că oricum nu mai avem nici o șansă, după cum zic unii,
să depunem proiectul la Ministerul Transporturilor pentru obținerea fondurilor,
ba mai mult, unii chiar au venit și m-au întrebat dacă știu că Aeroportul,
datorită faptului că nu are o circulație corespunzătoare a operatorilor de
zboruri și nu are destul de mulți turiști pentru a intra la proiectare, iată că
am ajuns în faza la care lucrăm de doi ani, am identificat parcelele și știm
exact cine sunt proprietarii și suntem în faza de a începe exproprierea
judecătorească. Deci calea judecătorească prevede niște etape. În momentul de
față dvs. nu votați nici prețul terenului pentru că acela va fi stabilit de
către experți, de către Judecătorie, nu votați nici faptul că vreți această
parcelă de teren, ci votați, în principiu dacă doriți dezvoltarea Aeroportului,
dacă mențineți decizia dată deja înainte printr-o hotărâre că vrem să
expropriem teren în acea zonă pentru a putea dezvolta pista de la 2 km la 3,600
sau chiar la 4 km. D-l secretar v-a spus despre ce este vorba și încă o dată,
nu pot să nu comentez dar dacă și alții, la un alt proiect european ar fi
procedat la fel nu eram în situația în care suntem acum, să ne blocheze o
comunitate pentru un teren cu stație de transfer și nu putea nimeni să ne spună
cum mi s-a spus ieri când eram în emisiune directă la radio că doamnă am fost
înșelați!. Doamnă nu veți fi înșelată. Dacă se decide de către instanță
exproprierea, Consiliul Județean va plăti prețul stabilit de experți, dar eu
știu că totdeauna când se întâmplă așa ceva, oamenii, probabil, au alt gând
referitor la prețul terenului. Noi dorim în acea zonă dezvoltarea Aeroportului
și va decide instanța după o perioadă de 2 sau 3 ani dacă putem sau nu să
cumpărăm acest teren.
Domnilor
consilieri, încă o dată vă spun cum sună articolul 1: Se
menține propunerea de expropriere a imobilelor, terenuri, identificate prin
extrasele de Carte Funciară nr. 50542/Ungheni și nr. 50529/Ungheni de pe
teritoriul localității Vidrasău, oraș Ungheni, făcută în baza Hotărârilor
Consiliului Județean Mureș nr. 75/2007 și nr. 11/2008.
Vă consult. Cine este pentru?
Doamnă, v-am ascultat și acum suntem
la vot. Vă mulțumesc.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi
pentru, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi
pentru, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor,
Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
5.
Proiect
de hotărâre privind punerea la dispoziția proiectului Reabilitarea și
extinderea sistemului de alimentare cu apă și canalizare în județul Mureș a
terenului pentru construcția/extindere/reabilitarea noilor investiții aferente
acestuia
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de
comisia economico-financiară, de comisia juridică, de comisia de servicii
publice și de cea de amenajarea teritoriului.
Dorește
cineva să i-a cuvântul? Nu. Trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)
Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)
Articolul 4 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Ilyes-Toth Alexandru)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 27 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Ilyes-Toth Alexandru)
6.
Proiect
de hotărâre privind încuviințarea executării de către SC HERLITZ România SRL a
unor lucrări de amenajare asupra imobilului situat în municipiul Tîrgu Mureș,
pe str. Rozelor nr.11
D-na președinte Lokodi:
Domnilor este un proiect de hotărâre care în anul 2006 a aprobat dreptul de
servitute de a intra la imobilul SC în vecinătatea imobilului în care în
momentul de față este Centrul Militar. Acea hotărâre nu a mers mai departe
invocând de către unii că eu nu aș fi de acord, dar eu nu îmi amintesc ca
vreodată împotriva vreunei hotărâri de consiliu aș fi făcut și jumătate de pas
înapoi sau să fiu contra. Am depistat că hotărârea anterioară din 2006 nu e
executată și azi venim în fața dvs. cu acest proiect pentru a finaliza darea în
concesiune pentru a putea construi acolo poarta și a se intra cu mașina mică la
această societate comercială. Trebuie să vă spun că deja presa m-a contactat
dacă vrem să vindem teren. Nu vindem. Am dat drept de servitute. Deci nici
măcar concesiune, ci drept de servitute. Și nu este vorba de 500 mp ci de o
porțiune de 50 mp pe unde firma va putea intra sau ieși.
Acest proiect de hotărâre a
fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică
și de cea de amenajarea teritoriului.
Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 2 nu au
votat ( Ilyes-Toth Alexandru, Ferenț Tiberiu)
Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 2 nu au
votat ( Ilyes-Toth Alexandru, Ferenț Tiberiu)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 25 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 3 nu au votat (Ilyes-Toth Alexandru, Ferenț Tiberiu,
Mora Akos)
7. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului
Consiliului Județean Mureș pe anul 2009
D-na președinte Lokodi: Aș
dori să fac niște precizări pe baza unei note pe care am primit-o de la
Direcția economică. La modificările privind bugetul Consiliului Județean
avem două propuneri. La Capitolul bugetar 51.02 autorități executive, art.
20.30.30 se modifică cu suma de 350.000 lei și majorarea cu acea sumă a
Capitolului bugetar 87.02, Alte acțiuni, pentru organizarea manifestărilor
tradiționale de iarnă, în Anexa 1C, respectiv anexa nr.2.1.C și 2.87. Este
vorba de proiectul pentru spor de performanță, premierea sportivilor, lucru
care are loc în fiecare an pentru sportul mureșean.
De asemenea, la transferuri
aprobate pentru RA AEROPORT pentru 2009 în vederea finanțării activității
curente. Aeroportul obișnuiește să folosească termenul de societate
comercială, dar când este vorba de buget îi place să fie bugetară. Va trebui o
dată și o dată să se termine cu acest joc și să înțeleagă că majoritatea
bugetului sau mai mult decât majoritatea bugetului pentru că investițiile în
întregime se asigură din bugetul județului, deci inclusiv din bugetul de stat
și atunci toată legislația care privește bugetarii privește și Aeroportul, nu
numai instituțiile culturale subordonate Consiliului Județean, ci și
Aeroportul. Astfel, prevederile art. 23 din Ordonanța de Urgență a Guvernului
nr.37/2008 și Legea nr.329/2009 se aplică și Aeroportului. Deci, în ceea ce privește
cheltuielile de personal, trebuie ca Aeroportul să intre în legalitate iar
pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie să facă reducerea de 15,5% ,
trebuie să respecte faptul că nu se mai dau prime. Prime de Crăciun nu mai
există și trebuie să aplice legea privind cel de al 13-lea salariu, așa cum
legea prevede, anul viitor în luna ianuarie în contul bugetului 2010. Nu există
nici pentru Aeroport altă regulă și dacă luăm în considerare aceste prevederi
legale, din economia făcută la salarii putem să fim de acord cu solicitarea
Aeroportului, în sensul că din această sumă putem fi de acord să se facă
investiții pentru obiectivele solicitate: studiu de determinare capacitate
portantă, determinarea GPS pentru
punctele INS de la Aeroport, studiu impact cerințe spațiu SCHENGEN la ATM,
mașină de spălat pardoseli, schelă mobilă cu platformă, proiect și execuție instalație electronică
Aerogară veche, toate în sumă de 85.600 lei. Deci iată că nu trebuie să facem
nimic spectaculos decât să aplicăm legea și după aceea fondurile care sunt la
dispoziția Aeroportului să fie utilizate așa cum solicită Aeroportul.
Față de aceste precizări,
vă mai spun că acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia
economico-financiară, de comisia de servicii publice și de comisia
social-culturală.
Dacă dorește cineva să ia
cuvântul? Dacă nu, o să invit Aeroportul pentru ca să văd ce era acea adresă
secretă care s-a împărțit înainte de ședință. D-le Runcan? De ce nu ați putut
veni să discutați cu mine? De ce trebuie ținut în secret și să băgați în fața
consilierilor județeni înainte de începerea ședinței, când vă asigur eu că
nimeni nu mai are timp să citească și să aprofundeze propunerile dvs. De ce nu
ați venit în plen să faceți propuneri și de ce nu discutați în continuare
problemele cu noi?
D-l Runcan Petru: Sunt
probleme care le-am discutat cu dvs. și eu numai le reiteram dânșilor. Atâta
tot. Deci este vorba despre ceea ce spuneați dvs., anterior și am luat act cu
satisfacție că așa și este și mă refer la partea de expropriere cu terenurile.
Era o mulțumire și nu ceream nimic altceva decât să se urmeze această
procedură.
O a doua idee era legată de
faptul că la rectificarea de astăzi noi nu dorim să cerem bani în plus ci în cadrul aceluiași buget, așa cum ați spus
și dvs. să se facă această rectificare și a treia idee, pentru că sunt doar
idei pe acest material, era faptul de a delega eventual din partea Consiliului
Județean, Comisia de buget sau altă entitate cu care să aprofundăm
suportul comercial pe care am putea să îl acordăm unor eventuali operatori
aerieni. Atât. Nu este nici un secret. Și vă mulțumesc încă o dată dvs. și
consilierilor județeni pentru aportul pe
care l-ați adus până acum la dezvoltarea Aeroportului și credem noi că prin
ritmul pe care l-ați impus se poate rezolva situația. Mulțumesc.
D-na președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Iată că și Consiliul Județean, câteodată, mai folosește și capul nu
numai Aeroportul.
D-l consilier Mora Akos
Daniel: D-na președinte, pentru a
clarifica ce era cu acea adresă noi în cadrul Comisiei de buget am solicitat-o
pentru că a zecea oară, a douăzecea oară, problemele de pe ordinea noastră de
zi apar cu Aeroportul și jumătate din timpul alocat discutării problemelor din
comisie sunt cel puțin pe problematica Aeroportului și am ajuns în ședința de
marți după masă, la ora 17 să discutăm de Aeroport și făceam un fel de
ping-pong între contabila Aeroportului care reprezenta interesele instituției
sale și d-l Bartha care vedea altfel problemele. După o jumătate de oră de
discuții am decis să nu ne mai amestece
pe noi în problemele contabile vis-a-vis de cum să contabilizez anumite tipuri
de cheltuieli. Și d-na președinte a Comisiei de buget are un cuvânt de spus
pentru că este economistă de meserie. Eu zic că s-au clarificat aceste lucruri
dar sunt și puncte de vedere diferite. Pe noi, consilierii județeni, nu ne
interesează raportările și încadrările contabile. Pe mine mă interesează să
avem un trafic cât mai mare la nivel de aeroport și să-l creștem an de an și
lună de lună. Mă interesează să ducem la capăt toate investițiile care sunt
necesare și aici am avut o discuție clară vis-a-vis de această listă de
investiții și am spus: Contestă cineva necesitatea acestei liste de investiții
vis-a-vis de ceea ce e de făcut anul acesta?
Nimeni nu a adus nici un argument contra acestei liste de investiții.
S-au clarificat. Era o discuție ca aceste studii de determinare a capacității
portante le socotim investiții care din punct de vedere al Aeroportului erau
socotite investiție sau o prestare de serviciu cum era văzut din punct de
vedere al Consiliului Județean. Am concluzionat cu toții, atât cât ne pricepem,
că merge la investiții pentru că de fapt o lucrare care s-a făcut pentru
investiție și ca să primești autorizație de la București și atunci am convenit
că această listă de investiții este valabilă.
Mai era un punct pe care
l-am discutat în cadrul problematicii Aeroportului în ce privesc cheltuielile
materiale. D-l director Bartha, pe bună dreptate, spunea că Aeroportul nu poate
să ceară majorări de cheltuieli materiale atâta vreme cât are execuție bugetară
pe luna octombrie de 40-50% din tot bugetul pe anul 2009. Și atunci am început
să intrăm în detalii și am spus: Oameni buni, ca să nu ne mai certăm, până joi
când avem ședință sunteți în stare să ne detaliați aceste cheltuieli?
D-na președinte Lokodi:
Până joi! Și nu joi înainte de ședință cu 3 secunde.
D-l consilier Mora Akos: De
acord, d-na președinte. Sunteți în stare să ne detaliați aceste cheltuieli
materiale ? De ce mai cereți majorare la capitolul respectiv în condițiile în
care aveți doar jumătate execuție bugetară?. Au spus că datorită tipului de
activitate, vine iarna, vine degivrorul, sunt cheltuieli specifice pentru
iarnă.
D-na președinte Lokodi: Nu
începeți cu degivrorul. Să nu pomenească nimeni acest cuvânt.
D-l consilier Mora: D-na
președinte eu vă spun discuțiile din Comisia de buget ca să nu fie nici un
dubiu că cineva primește informări, adică, că noi, consilierii, primim iar
dvs., executivul, nu le primiți. Și ei au trimis niște informări care sunt
primite pe email. Asta era toată discuția vis-a-vis de Aeroport. Nimic altceva,
ca să nu existe dubii că cineva vrea să facă altceva. Doar o justificare
corectă iar dacă argumentele lor stau în picioare are sens să îi susținem, dacă
nu stau în picioare argumentele lor normal că nici noi nu vrem să aruncăm cu
banii aiurea, este logic, dar, în schimb, investițiile sunt foarte importante și de asemenea al treilea
punct și cu asta închei, am discutat foarte clar în cadrul comisiei următorul
aspect: și dacă Aeroportul se consideră ca fiind societate comercială pe noua
lege, din punctul nostru de vedere, a consilierilor județeni, atâta timp cât am
tăiat fondurile de premiere și de cadouri la toate celelalte instituții mi se
pare normal chiar și dacă nu există o reglementare legală pentru societățile
comerciale, noi, Consiliul Județean să putem lua o astfel de decizie de sistare
pentru că nu este corect față de celelalte instituții care nu iau, Aeroportul
să aibă, atâta vreme cât nu se autofinanțează. Dacă s-ar fi autofinanțat, ar fi
adus bani la Consiliul Județean atunci am fi zi Da, domnule, dați-vă premii
cât vreți!. Deci astea erau cele trei elemente principale pe care le-am
discutat. Nu e nimic de ascuns.
D-na președinte Lokodi: Eu
nici nu spun că consilierii aveau ceva de ascuns. Eu sunt nemulțumită de modul
cum procedează Aeroportul. Dacă dvs. ați cerut relații până joi, atunci
miercuri cel târziu să ajungă materialul care să poate fi pus pe site și
studiat și nu aici, înainte de ședință,
să se împartă niște fluturași despre care eu nici măcar acum înainte de ședință
cu 5 minute nu a venit să ne întrebe pe noi cineva. Adică stăm aici, conducem
ședința și nu știm ce se dorește. Deci acest lucru am obiectat eu, poate că pe
un ton, pentru că și mie mi s-au umplut șoșonii pentru că totdeauna cu aceste
proceduri se tulbură modul de funcționare și a dvs. în cadrul comisiilor unde
ajungeți să vă certați pentru că acolo se prezintă punctul de vedere al
Aeroportului de către d-na Hang, d-l Bartha nu are timp să se pregătească și
atunci spune că din punct de vedere economic nu se poate după punctul său de
vedere și atunci nu se mai termină cu scandalul Aeroport. Deci noi, consiliul
județean, d-nă Hang am dovedit că nu suntem împotriva Aeroportului dar
vrem să vedem fără să ne erijăm în drepturile ordonatorului de credite și să
luăm asupra noastră răspunderea pentru
că obișnuiți să faceți și acest lucru și acum spun, d-lor consilieri, că vin
doar adrese în care chiar cereți de la noi să ne pronunțăm asupra unor lucruri
care vă privesc pe dvs. direct și Consiliul de Administrație. Ce ar fi dacă
toate instituțiile subordonate nouă ne-ar invada tot timpul cu fel de fel de
hârtii acoperitoare pentru ca să spună după aceea că așa a decis Consiliul
Județean. Deci, să știți că nu intrăm nici în jocuri și vă rog frumos să luați
managementul pentru că sunteți doi oameni cu experiență, faceți ce trebuie, iar
cu salariile să știți că Consiliul Județean nu este o instituție de binefacere
, pentru unii să fie mamă iar pentru alții
mama pădurii și intrați și dvs. ca și toată lumea în condițiile legale,
iar după aceea, aveți un buget aprobat și nu aveți decât împreună cu Consiliul
de Administrație să gestionați banii în folosul acestui Aeroport. Noi vrem să
fie cât mai modern, cât mai frumos și să se înceapă operarea pe acest aeroport.
Dacă timp de patru ani nu am luptat pentru aceasta înseamnă că am fost prost
înțeleși.
D-l consilier Mora: Doar o mică completare d-na președinte. Tot
ieri am decis și am uitat să spun asta, că pentru anul 2010 l-am rugat și pe
dl. Bartha să facem o procedură contabilă agreată acum în luna decembrie pentru
modul de raportare a tuturor acestor chestiuni în detaliu vis-a-vis de cum și
ce anume să fie reprezentate în aceste conturi pentru ca să nu mai fie
discuții.
D-na președinte Lokodi:
Domnule Mora dar legea e lege. Și noi Consiliul Județean nu putem să mergem
pentru Aeroport cu ceva pentru care și noi să agreăm dar și Aeroportul. Așa
ceva nu există. Legea contabilității e legea contabilității.
D-l consilier Mora: Așa e. Dar mai sunt proceduri contabile care
se pot face într-un fel sau altul. Asta era singura noastră problemă.
D-na președinte Lokodi: Am
crezut încă din luna august că am terminat aceste discuții dar văd că nu.
D-l consilier Mora: Noi, în
luna noiembrie, am pierdut câte două ore pe ședință cu problema Aeroportului
dar pe proceduri contabile, nu cum să aducem operatori în Tîrgu Mureș. Pe
chestiuni care nu ne privesc pe noi. Asta era rugămintea mea ca să stabilim o
treabă foarte clară cum să operăm în 2010.
D-na președinte Lokodi: Am
crezut că după patru ani de când discutăm în contradictoriu și dacă se mai
întâmplă o dată, domnilor de la Aeroport, ca iarăși să se ivească discuții
neprincipiale și nu ajungem la comisie să discutați în mod constructiv, pe
cuvânt că vom amâna și nu vom decide până nu vom reuși să ajungem la un numitor
comun. Eu am crezut de vreo două luni că am terminat aceste discuții inutile,
interminabile, neconstructive. Nu înțeleg de ce trebuie iarăși să pun
întrebări. Cui îi servește? Dvs. nu și
nouă nici atât.
Trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 27 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu)
8. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Protocolului de
colaborare între Consiliul Județean Mureș și Ministerul Comunicațiilor și
Societății Informaționale (MCSI) în vederea elaborării proiectului Mureș
Județ Digital
Dna președinte Lokodi. Iată
că și județul Mureș a ajuns să ia o hotărâre pe când Prefectura și Consiliul
Local Tîrgu Mureș a făcut un mare tam-tam și o mare publicitate că Primăria și
Prefectura va fi digitalizat, proiect care este absolut a Ministerului Administrației
și Internelor și nu este proiectul nici uneia dintre aceste instituții
administrative și ajungem și noi să luăm o decizie pentru ca și județul să
devină digitalizat. Este un proiect național și nu ne aparține decât că vom
deveni parteneri și să primim cu mulțumiri banii care vor veni pentru ca și
județul să fie digitalizat și toate primăriile din județ și Prefectura.
Acest proiect de hotărâre a
fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de comisia juridică
și prin acest proiect urmează ca județul Mureș să intre în acest proiect
național urmând să semnăm Protocolul de Colaborare cu Ministerul administrației
și Internelor și să intrăm în faza în care deja cei din Uniunea Europeană o
cunosc foarte bine, adică ca cetățenii acestui județ să poată să ajungă să
plătească taxele și impozitele prin intermediul internetului și să poate să
obține formulare sau informații mult mai ample decât în momentul de față sau
decât am reușit noi cu forțe proprii.
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Kardos Mihaela)
Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 2 nu au votat ( Kardos Mihaela, Kakasi Alexandru)
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat ( Kardos Mihaela)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 27 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Kardos Mihaela)
9. Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei
D-na președinte Lokodi:
Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia
economico-financiară, de comisia juridică, de comisia social-culturală și de
cea de servicii publice. Știți că este vorba de cele două imobile pe care
Direcția pentru Protecția Copilului le are în administrare. Noi avem foarte
multe persoane care trebuie să iasă din sistemul de îngrijire a copilului, sunt
persoane cu handicap sever, sunt adulți ajunși la peste 18 ani și trebuie să le
asigurăm condiții pentru că aceștia rămân în continuare în sistemul nostru
pentru că nu putem, din păcate, să spunem că îi vom readuce în societate pentru
că sunt gravi bolnavi iar ei trebuie separați de restul copiilor care sunt în
casele de tip PIN și de aceea vom face aceste două proiecte.
D-l consilier Filimon. D-na
președinte, în cadrul comisiei am avut o nedumerire. Cum a apărut în strategie
în acest moment, de urgență, situația clădirii de la Luduș pentru că știți bine
câte discuții au fost și ce probleme mari are Spitalul Clinic din Luduș cu
secția care trebuie rezolvată și neintroducerea în această strategie a
celorlalte locații pe care noi le-am aprobat deja?
D-na președinte Lokodi:
Care sunt acestea?
D-l consilier Filimon: Cele
de la cantoane. În momentul în care l-am întrebat pe d-l Schmidt, am spus
foarte clar și el a spus că se vor introduce luna viitoare. Eu întreb de ce nu
au fost introduse acum?
D-na președinte Lokodi:
Pentru că cantoanele sunt 2-3 camere iar persoanele care trebuie scoase din
sistem sunt peste 50 de oameni care în momentul de față sunt în casele pentru
copii și în cantoane nu putem să înființăm centre de acest fel.
D-l consilier Filimon: D-na
președinte, eu nu am spus să înființăm centre.
D-na președinte Lokodi: Pot
să termin?
D-l consilier Filimon: Dar
nu m-ați lăsat pe mine să termin!
D-na președinte Lokodi: Pot
să termin?
D-l consilier Filimon: Cu
rugămintea ca altă dată să mă lăsați și pe mine să termin și după aia să
vorbiți dvs. Vă rog.
D-na președinte
Lokodi: Deci vom înființa o nouă regulă
de ședință. Atunci când consilierii îmi vor permite să vorbesc, o să vorbesc.
D-l consilier Filimon:
Aduceți regulamentul în ședință ca să îl aprobăm. Trebuia făcut de vreun an și
jumătate.
D-na președinte Lokodi: Îmi
permiteți să vorbesc?
D-l consilier Filimon: Vă rog.
D-na președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Deci față de numărul mare de persoane care trebuie să fie scoase din
cadrul sistemului de protecție a copilului și trebuie să primească mai departe
îngrijire în cadrul sistemului de îngrijire a persoanelor adulte, nu ne
satisfac în 4 localități îndepărtate din județ casele cantoanelor care
sunt cu 2-3 camere, de unde încă chiriașii trebuie evacuați, procedură care de
asemenea nu va fi de azi pe mâine. În momentul de față atât imobilul nostru din
Luduș, cât și imobilul din Reghin este liber. Azi dvs. nu aprobați ca mâine să
se mute acolo acești oameni ci aprobați să începem acolo proiecte. Eu vă spun
că în momentul de față nici Consiliul Județean și nici Direcția pentru
Protecția Copilului nu dispun de banii necesari pentru amenajarea acestor
spații. Ne trebuie proiecte pe care anul viitor sperăm că le vom obține de la
cele două autorități naționale care trebuie ca împreună cu noi să rezolve
această problemă. Cunoaștem situația de la Luduș, cum că ei au probleme cu
spitalul dar, deocamdată, Consiliul Județean trebuie să rezolve problemele pe
care le are pentru că nu cred că v-ar plăcea în calitate de consilieri județeni
să auziți că într-o casă de copii și vă rog frumos încă o dată și v-am mai
rugam de sute de ori să mergeți și să vedeți aceste persoane în ce condiții
se luptă femeile cu acești bărbați în
toată puterea, care nu răspund mintal și să nu cumva să se întâmple vreo
nenorocire pentru că sunt împreună cu copiii acolo, deși sunt în camere
separate, dar la masă merg împreună și sunt bărbați în adevăratul sens al
cuvântului care abia pot fi stăpâniți. Dar dacă ei ar fi împreună cu adulții ar
fi și reacțiile lor spontane altfel. Pe de o parte avem o obligație deosebită
să rezolvăm această problemă. În momentul de față în spațiile noastre nu avem
locuri libere și acești oameni trebuie scoși din sistemul de copii. Iar
problema Ludușului este o problemă care privește și Ministerul Sănătății și
sunt convinsă că se va rezolva.
D-l consilier Filimon: D-na
președinte, dați-mi voie să îmi termin și eu cuvântul. Sesizez că nu m-ați
înțeles. Nu vorbeam în sensul ca în acele cantoane să se înființeze centre de
reabilitare, era vorba de a introduce case de tip familial în strategie. Atât
doar. Mi-am exprimat nedumerirea de ce Ludușul a apărut și celelalte nu. Puteau
fi introduse foarte ușor: centre de tip familial, tabere pentru copii cu
handicap. Atât doar și am întrebat și directorul și nu mi-a putut răspunde.
D-na președinte Lokodi: Le
vom introduce în strategie în luna ianuarie când vom fi gata cu aceste
probleme. Doar luna trecută am luat decizia că se vor elibera aceste spații și
va trebui ca împreună cu dvs. să discutăm și să vedem ce vom face. Deci, nu
putem ca niște idei să le includem de pe o zi pe alta într-o strategie
județeană. Dar, d-le Filimon, sunteți liber în calitate de consilier să luați
aceste probleme în studiu și să mergeți la direcție și împreună să veniți cu
propuneri în fața executivului, a consilierilor, ce să facem în acele 3
localități. Mă gândesc că ar fi bine și pentru protecția adulților, și pentru
casele de bătrâni. Nu știu ce fel de centre să facem, eventual centre de zi,
pentru că mai avem și alte probleme cu
copii car sunt părăsiți și care sunt educați eventual în familiile bunicilor
pentru ca să avem și niște centre de zi. Nu știu.
D-l consilier Pokorny: Mulțumesc.
Stimată d-nă președinte, onorat consiliu, eu cred că ați răspuns în cunoștință
de cauză și aș dori doar să completez subiectul în sensul că în conformitate cu
strategia națională, Centrul de plasament nr.8 Reghin trebuia și trebuie să fie
închis. Cu mari eforturi s-au găsit locuri pentru copii însă problema a fost ce
se va întâmpla cu cei 40 de persoane angajate care riscau, d-le Filimon, să
ajungă în stradă.
D-na președinte Lokodi: Nu
Reghinul doare, ci Ludușul.
D-l consilier Pokorny: Eu
doresc să mă apropii de subiect.
D-na președinte: Nu
interesează Reghinul, ci numai Ludușul.
D-l consilier Pokorny: Eu
doresc să mă apropii de subiect sub aspect social și atunci s-a găsit o soluție
fericită pentru acești copii care au trecut de 18 ani să fie plasați aici
pentru că aici nu era necesară o investiție precum cea de la Luduș și s-au
păstrat locurile de muncă și, de altfel, a fost una din puținele noastre
promisiuni electorale pe care le-am făcut la Reghin atunci când ne-am deplasat
acolo și am putut să ne ținem de cuvânt și oamenii au fost deja incluși într-un
program de perfecționare de câteva săptămâni la noi, la Brîncovenești, deci și
în acest sens, Ludușul este un pas pozitiv iar cantoanele acelea urmează a fi
înglobate în acel program și merită să ne apropiem din două puncte de vedere nu
numai din prisma asistaților, care e o chestiune foarte importantă, dar și
privind locurile de muncă ale oamenilor. Vă mulțumesc.
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).
Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 27 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai), 1 abținere (Filimon Vasile).
10. Proiect de hotărâre privind stabilirea indemnizației de
ședință a membrilor Comisiei de Evaluare a Persoanelor cu Handicap pentru
Adulți Mureș
D-na președinte Lokodi: Acest proiect
de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de
comisia social-culturală și de cea de servicii publice.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan, Poruțiu
Mihai)
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea evaluării finale a
managementului
D-na președinte Lokodi: Acest proiect
de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de
comisia social-culturală și de cea de servicii publice.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
12. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de
funcții al Filarmonicii de Stat Tîrgu Mureș
D-na președinte Lokodi: Acest proiect
de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia economico-financiară, de
comisia social-culturală și de cea de servicii publice.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
13. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de
funcții al aparatului de specialitate al Direcției Județene de Evidență a
Persoanelor
D-na președinte Lokodi:
Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia
economico-financiară și de cea de servicii publice.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
14. Proiect de hotărâre privind modificarea componenței
Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș
D-na președinte Lokodi: Acest proiect
de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia social-culturală, de comisia
juridică și de cea de servicii publice.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Moldovan Teofil)
Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
15.
Proiect
de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției
Amenajare clădire Teatrul pentru copii și tineret ARIEL
D-na președinte Lokodi:
Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia
economico-financiară, comisia juridică, comisia social-culturală și de cea
amenajarea teritoriului.
Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop
Ioan, Poruțiu Mihai)
16. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de
Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul
Județean Mureș
D-na președinte Lokodi:
Acest proiect de hotărâre a fost avizat fără obiecții de comisia de amenajarea
teritoriului
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Vasile Boloș)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți: (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente, Pop Ioan,
Poruțiu Mihai)
Hotărârea în întregime se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți:
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Orban Levente,
Pop Ioan, Poruțiu Mihai)
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri și acum trecem la diverse.
Aș dori să vă anunț
că în urma aplicării legii privind diminuarea cu 15,5% la toate instituțiile
noastre, inclusiv la Consiliul Județean, a salariului persoanelor angajate la
Consiliului Județean, contractual și funcționari publici pe lunile
octombrie, noiembrie și decembrie, am luat următoarele măsuri: în luna
noiembrie în data de 30 este zi liberă. În luna decembrie avem 4 zile libere între
cele două sărbători, după Crăciun și înainte de Anul Nou precum și data de 1 și
2 ianuarie Consiliul Județean va avea porțile închise. Nu vom funcționa și nu
vom avea activitate. Guvernul a dat cadou aceste zile libere și nu Consiliul
Județean. Aceasta înseamnă diminuarea salariului președintelui Consiliului
Județean ceea ce va duce implicit la diminuarea sumelor primite pentru ședințe
și de către consilierii județeni. Prin această măsură vom reuși să facem acea
economie propusă de 15,5 % pentru cele trei
luni și nu pe două sau pe una și Consiliul Județean va putea să respecte
prevederile legale.
Ultima ședință de
Consiliu Județean va fi deci înainte de Crăciun, mă gândesc că în 23 decembrie
să nu facem tocmai în 24 decembrie, care este joia. Vom face marțea sau
miercurea. Vom vedea cum vom reuși să ne pregătim.
Doriți să luați
cuvântul la diverse? Dacă nu, vă doresc un weekend plăcut și ne vedem în
decembrie.
Întocmit: Monica Curticăpean
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke
Paul Cosma
Văzut: consilier - Delia
Belea
director Viorel Iosib