tanacslogo1
 


                                         ROMÂNIA                                                  Nr. 2/4.I.2010

                         JUDEȚUL MUREȘ                                               Dosar: IV C/1

                     CONSILIUL JUDEȚEAN

                         

 

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

 

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 17 decembrie 2009

 

 

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 295 din 10 decembrie 2009 și a fost publicată în cotidienele locale „Zi de Zi” și „Nepujság”.

Din cei 33 de membri în funcție ai Consiliului Județean Mureș,  au lipsit domnii: Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin.

 

 

 

Au fost invitați să participe:

 

·        dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·        dl. Oană Teodor - trezorier-șef, Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș, Activitatea de Trezorerie și Contabilitate

·        dl. Nagy Petroniu – director, Direcția Județeană de Pază

·        dl. Balasz Istvan – contabil-șef, Direcția Județeană de Pază

·        dl. Boros Sandor - manager, Spitalul Municipal „Dr.Gh.Marinescu” Târnăveni

·        dl. Schwartz Ladislau – manager, Spitalul Clinic Județean Mureș

·        dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dl. Mezei Vasile - director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·        dl. Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA  Tîrgu Mureș

·        dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·        dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș

·        directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·        reprezentanții mass-media din județ

 

 

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, așa îmi place spatele dumneavoastă, mă onorează perfect. V-aș ruga frumos, încă odată, să luați loc în bănci, rog colegii să intre în sală și așa să se așeze, nu în spate, doamnelor, ci mai în față pentru că intră două coruri care ne colindă și vreau să veniți în față ca ei să poată să se așeze în spate. Da? Deci, dacă îmi dați voie, doamnelor, domnilor consilieri, colegi și invitați precum și reprezentanți ai mass-mediei, salut prezența domnului subprefect Barczi Gyozo care astăzi participă la lucrările ședinței consiliului județean. Înainte să intrăm în ordinea de zi anunțată, și a celor două proiecte de hotărâre în regim de urgență, trebuie să vă spun că ne fac astăzi plăcerea și onoarea Corul Filarmonicii din Tîrgu Mureș precum și Corul Bisericii Catolice sau mixte din Sângeorgiu de Mureș, care doresc să ne cânte și să ne colinde. Eu v-aș propune ca înainte să începem ședința, să avem momentul festiv, prima dată să ascultăm colindătorii noștri și după aceea să trecem la activitate. Așa că, mă retrag și eu lângă dumneavoastră, împreună cu domnii vicepreședinți.

 

(Se colindă)

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, rog secretariatul să poftească lumea înăuntru. Toată lumea este înăuntru? Toată lumea a intrat? Eu văd mai mulți care lipsesc. Doamnelor și domnilor consilieri, atunci să trecem la discutarea problemelor noastre care au fost anunțate. Ca un prim punct aș dori să vă întreb dacă ați reușit să citiți și să consultați procesul-verbal al ședinței din 26 noiembrie și având în vedere că a fost publicat pe site și vi l-am comunicat și prin poșta electronică, supun la vot procesul-verbal. Cine este pentru?

 

 

Procesul-verbal al ședinței din data de 26 noiembrie 2009 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 8 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Ilyes Toth Alexandru, Moldovan Teofil, Poruțiu Mihail, Tatár Béla, Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian, Giurgea Teodor).

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Pe ordinea noastră de zi este odată 11 proiecte de hotărâre anunțate în ședință, așa cum s-a publicat și în mass-media, dar între timp au apărut două proiecte de hotărâre în regim de urgență, una cu privire la programul și termenul prevăzut la articolul doi pentru asigurarea serviciului public județean de alimentare cu apă și canalizare iar celălalt pentru desemnarea administratorului special la S.C. Serviciu de Utilități Rurale Mureș.

Cu această precizare, rog să votați ordinea de zi, precizând că proiectul de hotărâre de la punctul 10, pe care l-am anunțat public și în mass-media, urmează să fie retras de pe ordinea de zi. Deci, în total, 13 proiecte de hotărâre, 2  în regim de urgență și 11 proiecte de hotărâri.

Cine este pentru?

 

 

Ordinea de zi a ședinței se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 3 absenți (Tatár Béla, Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian)

 

 

 

1. Proiect de hotărâre pentru prorogarea termenului prevăzut de art. 2 din HCJ Mureș nr.41/29 aprilie 2009 privind asigurarea serviciului public județean de alimentare cu apă și de canalizare

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Atunci, prima problemă în regim de urgență se referă la faptul că având în vedere nerezolvata problemă cu privire la numirea consiliului de administrație la nivelul SC Compania Aquaserv SA, contractul model care ni s-a trimis, fiind completat de municipiul Tîrgu Mureș cu un cuvânt la articolele 18 și 31, și anume, că acest consiliu de administrație este propus de către ADI AQUAINVEST și municipiul solicită ca propunerile să se facă luând în considerare numărul acțiunilor deținute, nu s-a rezolvat, președintele Consiliului Județean, care a fost investit să semneze actul constitutiv în calitate de președinte al ADI AQUAINVEST, nu a putut să semneze încă actul și termenul pentru care noi am dat acest serviciu județean de alimentare și canalizare la Compania AQUASERV SA s-a împlinit. Va trebui să prelungim termenul de administrare până la semnarea actelor, așa cum prevede legea. Deci, de aceea, astăzi venim în fața dumneavoastră și propunem prelungirea termenului până la care SC AQUAINVEST SA să gestioneze canalizarea și alimentarea cu apă și să furnizeze acest serviciu, încă cu 180 de zile.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, stimați colegi, noi vom vota acest material pentru că este normal să îl votăm pentru că acest contract trebuie să fie prelungit în continuare, dar din punctul nostru de vedere vreau să vă spun că noi considerăm că nu există nici un impediment în semnarea acestui contract. Eu și colegii mei considerăm că așa este normal, într-adevăr, ca cei care dețin, din punct de vedere al capitalului social și al patrimoniului cu care au intrat în această societate, majoritatea, trebuie să aibă și un cuvânt de spus, mai puternic în cadrul acestei societăți, în cadrul acestui operator regional. Eu am citit explicațiile care apar aici, în motivarea acestei hotărâri sau a acestui proiect de hotărâre, eu, din punctul meu de vedere, fără a lungi prea mult discuția, nu cred că stau în picioare, în sensul că, într-adevăr, toate unitățile administrativ-teritoriale la un loc au un cuvânt hotărâtor și decisiv de spus în cadrul operatorului regional. La asta se referă aici când spuneți: „unitățile administrativ-teritoriale, membre ale Asociației de Dezvoltare, în calitate de acționari ai operatorului exercită un control dominant”, da, îl exercită, toate laolaltă. Dar eu cred și repet și cu asta închei, că Municipiul Târgu Mureș are dreptul, fiindcă deține cel mai mare patrimoniu din cadrul acestei asociații, să aibă un cuvânt mai mare de spus decât o comună care poate că nu a pus în cadrul acestei asociații aproape nimic sau chiar nimic. Eu vă mulțumesc și repet, noi vom vota acest material pentru că am înțeles utilitatea prelungirii acestui termen dar, repet, consider că acest contract poate fi semnat fără nici o problemă.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă consult, dacă mai dorește să ia cineva cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Ilyes Toth Alexandru), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Domnul consilier Ilyes Toth, dorește să ia cuvântul în timpul votului? Nu? Este o greșeală, atunci.

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărarea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Kakasi Alexandru), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Domnul Kakasi, nu ați votat! Domnilor, fiți atenți pentru că aici tot se vede, greșelile, mai ales. Nu am vrut să iau cuvântul la replică, nici nu am vrut să comentez, fiind ultima ședință. Dar nu pot să tac din gură. Lăsați să se rezolve problema asta, deci personal, absolut nu am nimic dar atâtea pârghii sunt încă în actul constitutiv care asigură proporția și dreptul de decizie și aceasta este doar o propunere peste care noi discutăm. Dacă juriștii, care trebuie să dea viza asupra instituționalului în prima săptămână a lunii ianuarie, o să spună că nu împietează asupra succesului proiectului, din partea mea poate să rămână în forma în care este. Dar dacă juriștii vor spune că nu poate să plece pentru că, deocamdată consultantul a spus săptămâna trecută în felul următor: această modificare în textul model care este conform regulilor „in house”, adică, că în interiorul asociației cel mai mic are drepturi egale cu cel mai mare, dacă această modificare se face, câștigul proiectului este asigurat 50%, 50% se restrânge. Până ce proporția este 50-50%, domnilor, nu putem să ne asumăm răspunderea să mergem cu proiectul înainte în condițiile în care la nivel național lipsesc, la valoarea tuturor proiectelor pe care poate România să le depună, exact 100 de milioane de euro. Noi ne jucăm cu acest cuvânt. Sunt de acord cu dumneavoastră și mă simt perfect responsabilă. Dar cine își asumă răspunderea că pleacă materialul la Bruxelles -  și Bruxelles-ul pentru lucruri mai mici respinge proiecte pe bani europeni - și proiectul va fi respins? Cine își asumă răspunderea? De la minister nimeni nu și-a asumat răspunderea, au aruncat, cum se spune, răspunderea înapoi în curtea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, adică ni s-a spus că la nivelul asociației să decidem acest lucru. Eu spun că la nivelul asociației noi nu putem să decidem 50% succesul proiectului. Dacă nu decidem 100% atunci mai trebuie să așteptăm, poate o lună, să rezolvăm această problemă. Dacă juriștii spun că se garantează și cu acest lucru pentru că în tot actul constitutiv, în toate deciziile, fără consiliul local nu se poate lua nici o decizie. Și acest lucru s-a dovedit săptămâna trecută cînd primăria a mers cu Ludușul și cu Târnăveniul pe formularul…, rămâne actul și acționarii au dreptul de a propune lista consiliului de administrație, în model spune că ADI trebuie să propună lista consiliului de administrație, a fost două treimi din populație dar nu au fost două treimi din membrii ADI. Cei care am votat forma model pe care am primit-o de la Bruxelles, am fost două treimi din membrii ADI dar nu au fost două treimi din populație. Deci, iată domnilor, prin acest model, dacă nu avem consens în ADI AQUAINVEST, nici o decizie nu se ia, nici o decizie, vă asigur eu. Tocmai de aceea nu înțeleg temerea acționarului majoritar pentru că, chiar dacă se spune că fiecare are drept la un vot, în același timp se spune că votul fiecăruia este egal cu numărul locuitorilor. Deci acest un singur vot al municipiului este mai mare decât votul a jumătate din județ, în întregime… și atunci care este problema? Nu vreau să intrăm în polemică pentru că nu are nici un sens. Noi nu putem rezolva această problemă, numai un expert poate să ne spună. Poate să plece în această formă? Atunci, din partea mea, să plece. Dar nu cred că oricare dintre dumneavoastră ar putea să își asume riscuri când expertul spune 50% dau câștig dacă pleacă în forma asta. Restul spune 100%. Deci dacă merge fără forma și acționarii, 100% că va fi acceptat pentru că este conform modelului primit din partea Uniunii Europene, conform draftului. Deci asta este problema mea, domnilor. 120 de milioane de euro nu poate fi riscați. Dacă cineva înțelege, e ok, dacă nu vom discuta încă o jumătate de an și între timp alte județe care vin din urmă vor fi gata cu proiectele, unde nu sunt probleme de nivelul acesta, depun proiectele și 100 de milioane de euro lipsesc și noi rămânem la urmă. Atât de simplu. Eu nu cred, din moment ce toate garanțiile sunt și scrie clar că votul tău, unu, este egal cu toți locuitorii pe care îi ai. Astăzi atât, mâine poate cu sectoarele din jurul tău și mai mare. Nu înțeleg, nu o să puteți să îmi explicați care este…, poate între 4 ochi poate o să înțeleg și eu. Bine, domnilor, haideți să trecem mai departe.

 

 

2. Proiect de hotărâre pentru desemnarea administratorilor speciali la S.C „ Servicii de Utilități Rurale Mureș” S.A

 

Doamna președinte Lokodi: Societatea Comercială SURM este în lichidare. Lichidatorul judiciar care a fost numit de către instanță, având în vedere că și aici avem un proces între SURM și sociatatea AQUASERV, solicită să desemnăm persoane care să fie administratori speciali pentru perioada cât se lichidează societatea, cât are loc procedura. Este un lucru important pentru noi și știți foparte bine, în momentul de față a rămas fostul director pe care nu l-am eliberat din funcție ca să poată să predea gestiunea care lipsește, însă, după părerea executivului Consiliului Județean ar trebui să aibă un ajutor puternic, un ajutor care pe lângă problemele juridice cunoaște și cele economice și a mai trecut prin răspunderea domniei sale o societate care a fost lichidată, și anume, Societatea de Drumuri și Poduri și de aceea vă propunem astăzi două persoane.

Domnul consilier Poruțiu: Am dori să știm, doamna președinte, ce înseamnă ca implicație financiară nominalizarea acestor două persoane în funcția de administrator legal. Dacă există obligație legală să punem două, dacă nu, ce înseamnă ca și diferență de implicare financiară sau de costuri a consiliului județean.

Doamna președinte Lokodi: Deci până acum eu nu știu dacă… domnul Iosib, ați fost remunerat când ați răspunse de…? Paul, te rog, ajută-mă, astea nu m-au interesat, mă interesează numai să terminăm odată.

Domnul secretar Cosma: Administratorul special se desemnează în condițiile articolului 18 din Legea 85/2006 și presupune într-adevăr o cheltuială din partea acționarului. Atribuțiile administratorilor speciali sunt… se rezumă la reprezentarea intereselor acționarilor în cazul litigiilor pe care lichidatorul le va iniția și, sigur că da, funcționează după regulile mandatului și presupun o remunerare a administratorilor speciali, nimeni, din punctul meu de vedere, cel puțin, nefăcând o muncă cu totul și cu totul gratuit.

Doamna președinte Lokodi: Spune procentul că îl interesează.

Domnul secretar Cosma: Dar nu pot să spun, doamna președinte, asta trebuie evaluat…

Doamna președinte Lokodi: 20% din salarul președintelui? 50%?

Domnul secretar Cosma: Nu, legea nu reglementează lucrul acesta, noi trebuie să stabilim în contractul de mandat care este întinderea remunerației.

Doamna președinte Lokodi: Și contractul de mandat se semnează de președinte…

Domnul secretar Cosma: Da. Și se evaluează complexitatea acelei activități și se va stabili. Sigur, gratuit nu va fi.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, problema este la modul următor, nu văd de ce trebuie să plătim două persoane. Pentru că, în mod normal, și domnul Blaj… și domnul secretar are dreptate, domnul Cosma, într-adevăr nimeni nu trebuie să facă muncă patriotică. Dar, ori avem unul puternic și este domnul Iosib Viorel și am terminat discuția și atunci îl eliberăm pe domnul Blaj sau, mă rog, nu mai îi dăm acest mandat și el oricum va răspunde juridic dacă există lipsă în patrimoniu. Asta nu înseamnă că dacă pleacă nu răspunde pentru ceea ce s-a întâmplat în perioada în care avea drept de semnătură. Deci, în opinia mea, avem nevoie de o singură persoană, punem o singură persoană.

Doamna președinte Lokodi: Nu uitați că domnul Iosib mai este și directorul Direcției Juridice, deci nu poate toată ziua să fie la SURM și să facă munca de manager care este muncă curentă și de lichidator. Domnul Iosib dă sprijin domnului Blaj în ceea ce privește problemele juridice, problemele mari, dar domnul Blaj este încă în prezent managerul acestei societăți.

Domnul consilier Poruțiu: Bine, asta era întrebarea mea.

Doamna președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc, dacă altcineva nu dorește să ia cuvântul, trecem la vot. Proiectul nostru de hotărâre are trei aricole. Articolul 1. „Se desemnează d-l Blaj Virgil (fost manager la SC SURM SA) și d-l Iosib Viorel (director executiv la Consiliul Județean Mureș), ca reprezentanți ai Consiliului Județean Mureș, pentru îndeplinirea funcției de administrator special la S.C „Servicii de Utilități Rurale Mureș” S.A, societate aflată în procedura insolvenței.” Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă, 1 abținere, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: „Se mandatează președintele Consiliului Județean Mureș, doamna Lokodi Edita Emőke, să perfecteze și să semneze contractul de mandat cu administratorii speciali.” Cine este pentru?

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Îndeplinirea hotărârii se face prin Direcția Economică, cine este pentru?

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 abținere (Seracu Ieronim),  1 nu a votat (Erös Csaba), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

3.  Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier județean al dlui Pop Ioan

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind încetarea dreptului consilierului județean, a domnului Pop Ioan, care ne-a trimis în acest sens o cerere.

Domnul consilier Boloș: Am luat la cunoștință dorința domnului coleg Pop de a renunța la calitatea de consilier județean dar aș vrea să spun câteva cuvinte legat de acest lucru. Stimați colegi, în numele grupului de consilieri PSD din Consiliul Județean aș vrea să îi adresez în mod public mulțumiri domnului coleg, inginer Ioan Pop, pentru activitatea desfășurată în perioada în care a exercitat mandatul de consilier județean. Deși a fost o prezență discretă în plenul Consiliului Județean, domnia sa a fost o prezență activă în teritoriu și în pregătirea activității comisiei și în desfășurarea activității comisiei din care a făcut parte. Cunoscându-i felul de a fi a domnului inginer Ioan Pop, eu consider că domnia sa a cântărit cu multă responsabilitate motivația deciziei pe care a luat-o în interesul celor pe care l-au mandatat să le reprezinte interesele în Consiliul Județean. În numele colegilor, eu îi urez succes în activitatea desfășurată în plan profesional, civic și politic! Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri, supun la vot materialul, dacă nimeni nu mai are ceva de spus. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

4. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier județean al dlui Schwartz Ladislau

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează de asemenea să constatăm încetarea dreptului consilierului județean, domnul Schwartz Ladislau, care a fost numit ca și director la Spitalul Județean Mureș și având în vedere că îndeplinește această funcție de director, în funcția pe care o deține este incompatibil cu funcția de consilier județean. Nu ne despărțim de el, din contră, va avea posibilitatea să vină și mai puternic spre Consiliul Județean. Vă mulțumim pentru activitatea pe care ați avut-o până acum și sper că vom avea o colaborare bună.

Domnul Schwartz: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, doamnelor și domnilor consilieri, nu v-aș răpi mult din timp mai ales că nu știu să vorbesc sau să cânt așa de frumos ca și Corul Filarmonicii pe care am audiat-o și care ne-a uns sufletele. În primul rând, vreau să vă mulțumesc pentru experiența deosebită pe care am trăit-o în mijlocul dumneavoastră, atât a executivului cât și a legislativului, un an jumătate în care chiar dacă prezența mea nu a fost așa de vociferativă, așa cum unii poate și-ar fi dorit, dar activă, cu mulți prieteni, o să plec de aici cu amintirea unor momente frumoase pentru care vă mulțumesc. În al doilea rând, vreau să vă spun că din momentul din care s-a aflat de demisia mea telefonul s-a înroșit, de la presă până la prieteni, toți m-au întrebat: „De ce? Nu te-ai grăbit oare? Ce se va întâmpla?” Vreau să vă spun aici, cu presa de față, este un act prin care doresc să dau și pentru ceilalți un exemplu cum se respectă legea. Legea Sanitară 95/2006 spune foarte clar că un manager de spital, numit interimar sau prin concurs, în termen de 30 de zile trebuie să decidă pentru că nu are dreptul să dețină orice altfel de funcție, sub orice formă remunerată. Și în al treilea rând, fără să mai abuzez de răbdarea dumneavoastră, doresc ca, în calitatea mea de Spital Clinic Județean Mureș și manager al acestui spital, să am aceeași colaborare fructuoasă, să mă ajutați în mărețele proiecte pe care le-am dezvoltat deja și le voi dezvolta în continuare, dacă veți avea încredere în mine și dacă mă veți finanța. Sărbători fericite! Un An Nou foarte bun! La revedere.

Domnul consilier Poruțiu: Eu, în numele grupului PD-L, aș vrea să vă mulțumesc la amândoi colegii care astăzi au înțeles să își dea demisia din consiliul județean, sigur, fiecare din motivele personale, eu vreau să le urez la amândoi colegii succes, fiecare acolo unde este și de asemenea să aibă Sărbători Fericite și un An Nou fericit! Aș face și o mică considerație personală: Laci, tu nu trebuie să cânți de acum încolo, tu trebuie să joci după cum cântă Consiliul Județean.

Doamna președinte Lokodi: Laci, o să dansăm bine! Asta ți-am promis-o ieri. Asta numai așa…. Pentru că Spitalul Județean are un mare proiect și noi anul acesta… să nu întrebați ce am promis, oare ce a promis președinta Consiliului Județean? Nu am promis nimic domnilor, decât să conlucrăm. Deci Spitalul Clinic Județean de Urgență are anul viitor un mare proiect și anume rezolvarea, în sfârșit, a Clinicii buco-maxilo-faciale. Acolo va trebui să asigurăm fonduri pentru clădire, pentru dotare va asigura spitalul, dar pentru clădire va trebui să cuprindem noi bani din buget. Și atunci nu se poate ca unul să fie cu un buget nici cu un leu mai mare decât celălat. Atunci i-am zis domnului Schwartz că am vizitat câteva obiective care sunt în curs de executare și că anul viitor să nu începem alte șantiere decît cele trei pe care le avem în curs dar pe acelea să le finalizăm Deci asta era marele secret. Trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

 

5. Proiect de hotărâre privind reglementarea regimului juridic al bunurilor și dotărilor aferente imobilului „Complex Parc”

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru reglementarea  regimului juridic al bunurilor din dotarea aferentă imobilului Complex Parc. Ați discutat acestea în comisii, toate comisiile și-au dat avizul favorabil, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, atunci trecem la vot dar nu înainte de a vă spune „la revedere, un Crăciun Fericit, La Mulți Ani!” Nu vă lăsăm să plecați chiar așa neobservat. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

6. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2009

 

Doamna președinte Lokodi: Și a propos de dans, eu tot anul 2009 am dansat, așa că, cheltuială în plus nu ne arde în condițiile în care noi am plătit bani foarte frumoși la bugetul statului în urma controlului Curții de Conturi și încă odată, vă rog frumos, domnule Giurgea, să lichidați datoria. Nu mă interesează angajamentul. Mă interesează, viramentul. Nu angajamentul. Nu am ce să fac cu angajamentul. Viramentul sumei stabilite, vă rog în fața publicului. Trecem la următorul punct, rectificarea bugetului Consiliului Județean și o să o rog pe doamna președinte a comisiei de buget să îl prezinte.

Doamna consilier Ciotlăuș: Este cea mai necontroversată rectificare de buget, este vorba de majorarea cu suma de 5.783.000, atât la venituri cât și la cheltuieli, ajungând astfel la un volum, bugetul total pe anul 2009, de 212.488.022 lei. Suma de 4.118.000 lei este cu destinație specială pentru persoanele cu handicap iar suma de 1.532.000 este destinată fondului de rezervă. Deci nu se cheltuie, rămâne pe anul viitor. Mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, proiectul nostru de hotărâre are 4 articole. Domnul Radu Mircea, doriți să luați cuvântul?

Domnul consilier Radu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, stimați invitați. Este binevenită această rectificare de buget așa cum a prezentat președinte comisiei de buget, atât la Direcția Generală de Asistență Socială cât și celelalte sume repartizate la rezerva Consiliul Județean și mă bucur și mi-aș dori ca pentru la anul să avem sume cu mult mai mari, și vor fi împărțite egal pentru toți locuitorii județului Mureș și vom face probabil și o analiză să ajutăm pe cei care sunt mai rămași în urmă și au nevoie mai mult de asemenea sume, atât la  investiții cât și la restul necesităților localităților din județul nostru. Aș vrea să știu dacă bugetul pe anul 2010 s-a creionat sau se lucrează la el, dacă avem facturi neplătite pe anul 2009 și nu vor putea fi plătite și sunt sume mari și vor fi plătite din bugetul anului 2010. Din câte cunosc, Direcția Generală a Finanțelor Publice a făcut o rectificare la consiliile locale din județul Mureș și este binevenită și sper că anul 2010 va fi un an cu o finanțare mai consistenă pentru județul Mureș și vom putea realiza obiective de investiții și lucrări mult mai ample în județul nostru. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Eu sper că ați participat la lucrările comisiei pentru că toate comisiile au discutat bugetul și acolo ați primit răspunsul, în sensul că, Consiliul Județean nu încheie un an cu minus, noi ne-am asigurat și ne-am gestionat cu banii, în sensul ca să putem să plătim absolut toate investițiile noastre. Aceste sume mici, care nu sunt deosebit de importante, a începe acum să le împărțim din moment ce anul viitor pot fi împărțite și nu ajută pe nimeni în mod deosebit, vor fi trecute în bugetul pe anul viitor pentru că, efectiv, nu mai avem timp să împărțim acești bani. Din bugetul central s-au primit sume pentru școli, la nivelul comunelor, ca să poată să închidă anul și ei, în parte, nu în totalitate s-au asigurat sumele necesare pentru lucrările executate și Direcția de Protecția Copilului, care știți că a avut probleme deosebite, deja din luna septembrie a primit o gură de aer ca să închidă anul bugetar 2009, așa că, răspunsul meu este că nu avem probleme deosebite dar banii nu sunt așa de mulți încât să nu știm acum ce să facem cu ei. Sunt sume mici. Da? Bine, vă mulțumesc domnilor, trecem la vot, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, da? Cine este pentru articolul 1?

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Giurgea Teodor), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime de aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

7. Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor de bază, lunare, pe mp, la chiriile pentru spațiile cu altă destinație decât locuințe, ce se aplică de către societățile comerciale, regiile autonome și instituțiile publice care administrează imobile ce aparțin domeniului public și privat al județului Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Proiect de hotărâre privind stabilirea tarifelor de bază, la chiriile pentru spațiile cu altă destinație decât locuințe. Și acest proiect a fost discutat de toate comisiile de specialitate, este vorba de o majorare pe baza inflației. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 6 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Erös Csaba), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 7 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

 

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, pe anul 2010, la Direcția Județeană de Pază Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli la Direcția Județeană de Pază. Acest proiect de hotărâre a fost discutat în 3 comisii, fiecare avizând favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, cu mențiunea din partea mea, vă felicit! Dar asigurați-vă traiul, ca de obicei. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae),  2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

 

9. Proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.J. nr.143 din 29 octombrie 2009 privind aprobarea proiectului „Reabilitarea, modernizarea și echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic Județean  de Urgență Tîrgu Mureș”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru reabilitatea, modernizarea și echiparea ambulatoriului Spitalul Clijnic Județean de Urgență Târgu Mureș. Aici, data trecută am luat o hotărâre, însă s-a strecurat o eroare și anume 2% nu a fost cuprins în calcule, motiv pentru care revenim și rectificăm hotărârea. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

 

10. Proiect de hotărâre privind actualizarea Programului județean de transport rutier public de persoane, prin curse regulate, pentru perioada 2008 - 201

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hortărâre privind actualizarea Programului județean de transport rutier public de persoane, prin curse regulate, pentru perioada 2008-2011. Proiectul a fost discutat în comisia juridică, în comisia de amenajarea teritoriului și a fost avizat favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Radu Mircea, Tatár Béla), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Radu Mircea, Tatár Béla), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Radu Mircea, Tatár Béla), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Cristina, vreau să văd cine s-a abținut. Asta numai așa de coloană, ce se zice… și șarpele are coloană.

Doamna Cristina Mureșan: S-a abținut domnii consilieri Radu Mircea și Tatár Béla.

Doamna președinte Lokodi: Nu mă interesează și nu vă dau cuvântul, domnul Radu Mircea! Ați avut dreptul la vot și ați votat cum ați dorit. Da? Vă mulțumesc domnilor.

 

 

11. Proiect de hotărâre privind modificarea Consiliului de Administrație la RA  AEROPORTUL TRANSILVANIA TÎRGU MUREȘ”

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru completarea componenței Consiliului de Administrație la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Proiectul de hotărâre… domnule Radu Mircea, nu vă dau cuvântul, nu mă interesează, în particular o să-mi șoptiți în ureche. Comisia economico-financiară, comisia juridică, comisia de amenajarea teritoriului și-au dat avizul. Poftim? Nu mă interesează. Plin podul de cere scuze… Doriți să luați cuvântul legat de aeroport? Nu? Atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Imediat îți spun cine e și nici măcar nu ne onorează cu prezența. Articolul 2.

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel),  2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Radu Mircea),  2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ciotlăuș Ionela),  2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Au fost membrii Consiliului de Administrație de la Aeroport, cei noi, invitați? Nu? Atunci să nu spunem deja că de ce n-au venit că dacă nici nu au știut…

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Dar Radian Vasu este fiul cel mic al domnului primar de Râciu așa că toată lumea îl cunoaște, și pe taică-su, și pe el. Cel puțin știu precis că cei de la PSD și de la PDL îl cunosc perfect. Eu îl știu de când era mic. Da? Deci cunoaște toată lumea. Primar de Râciu, și care e problema, am jignit cumva? Eu am spus primar de Râciu. Pot să trec mai departe sau din cauza asta aveți probleme? No, atunci haideți să terminăm și să lăsăm la anul cele de pe ordinea de zi…

 

 

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiția „Reamenajare Clinica de Stomatologie I” în vederea mutării Clinicii buco-maxilo-faciale

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează documentația tehnico-economică a indicatorilor pentru reamenajarea Clinicii de stomatologie în vederea mutării Clinicii buco-maxilo-faciale. Anul viitor o să aibă loc acest eveniment. Comisia economică, comisia juridică, de amenajarea teritoriului, social-culturală, a avizat în mod favorabil. Aveți ceva de obiectat? Nu? Trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

 

13. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș.

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos domnilor și ultimul punct de pe ordinea de zi. Avem cumva cariere de piatră pe listă? Nu avem? Domnul Pokorny, poate să treacă ultimul proiect? Carieră de piatră este? Merge… Vă mulțumesc. Ce bine că ai fost numit director acolo, dpmnule Giurgea, de acum înainte nu mai avem probleme în ședință. Pe tine nu te schimbă nimeni, te susține și UDMR-ul, dacă plătești datoria. Deci cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Tatár Béla), 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 2 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian).

 

Doamna președinte Lokodi: Eu te susțin dacă plătești datoria, Tatar te susține că este echipă de trasport, Pokorny te susține pentru că nu se mai tulbură apele râurilor din județul Mureș. Iată că nu am spus un neadevăr.

Domnul consilier Poruțiu: Ar mai trebui să-l susțină și Korodi și atunci ar fi perfect.

Doamna președinte Lokodi: Deci, domnilor consilieri și doamnelor, vă mulțumesc frumos pentru activitatea pe 2009, sincer, sper domnul Poruțiu că se va rezolva și problema cu contractul colectiv pentru proiectul cu apa. Sunt convinsă. Din partea mea nu există obstacole, am o singură frică, nu cumva… Pănetul a primit înapoi proiectul pe fonduri europene pentru că avizul ce trebuia dat pe strategie, că este în stategia județului construirea școlii, era dat de Inspectoratul Județean și nu de minister și în draft scria Ministerul Educației confirmă strategia, și au picat banii. Pentru aia, primarul care a făcut un proiect și nu poate să valorifice, dar pentru 120 milioane de euro cine plătește, domnilor? Cine își asumă răspunderea? Da, deci băgați de seamă, și așa răspunde, și așa. Dacă nu poate să depună proiectul pentru că aici ne blocăm de un cuvânt care și așa are 10 pârghii asigurate în restul textului, numai aici se mai bagă o modificare din care cauză poate să pice proiectul. Cel puțin consultantul, aici în fața tuturor a apus, 50% trece, 50% pică. Nu a apus nici 75%, nici 80%, 50-50. Domnilor, în aceste condiții, nu pot să dorm liniștită și să spun cum a spus cineva de la un organ și de la instituție care are răspundere ca și mine: „Lasă doamnă, în puii ei, să treacă”.

Lucrările ședinței s-au încheiat la ora 14:52.

                                                                           

                                                                       Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

                            PREȘEDINTE                                                       SECRETAR

                  Lokodi Edita Emőke                                            Paul Cosma

   

 

 

Văzut: Consilier Delia Belean  

          Director Iosib Viorel