ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr.2140/15.II.2010
CONSILIUL JUDEȚEAN
PROCES VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean
din
data de 28 ianuarie 2010
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala
mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 17 din 21
ianuarie 2010 și a fost publicată în cotidienele Zi de Zi și Nepujság.
Din
cei 33 de membrii ai Consiliului Județean Mureș în funcție, au lipsit: Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela.
Au
fost invitați să participe:
·
dl.
Marius Pașcan - prefectul județului Mureș
·
dl.
Pop Aurel Mircea - supleant pe lista de candidați ai PDL
·
dl.
Schmidt Lorand - director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl.
Mezei Vasile - director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
d-na
Codruța Sava - director adjunct Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului
·
dl
Ilieș Ioan - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl.
Dombi Carol - șef serviciu, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl.
Horobeț Sergiu - director general, Compania AQUASERV
·
dl.Takacs
Elok - manager finanțe, Compania AQUASERV
·
dl.
Nagy Istvan - director general - SC PARC
INDUSTRIAL MUREȘ S.A.
·
dl.
Cîmpeanu Alexandru - comisar-șef, desemnat șef al Inspectoratului de Poliție al
Județului Mureș
·
dl.
Cotuțiu Ioan director coordonator, Oficiul Județean de Consultanță Agricolă
·
directori,
șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la
elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua
doamnelor și domnilor, bună ziua pentru invitații noștri, reprezentanții
mass-mediei, aparatul propriu și doamnelor și domnilor consilieri. Ne lipsesc
trei colegi, doamna Ciotlăuș este la inaugurarea noii investiții, spitalului
Nova Vita care astăzi la ora
Procesul-verbal
al ședinței din data de 17 decembrie 2008 se aprobă cu 28 voturi pentru, 4
absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Tatár Béla).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Astăzi, pe ordinea de zi, au fost anunțate 22 de puncte, plus avem încă o
hotărâre în regim de urgență pentru că, între timp, ne-a parvenit o cerere din
partea domnului consilier Moldovan Horațiu Remus care s-a retras, și-a depus
demisia și s-a retras din activitatea de consilier județean. Deci, aș dori să
supun la vot ordinea de zi cu precizarea că mai avem încă un punct în regim de
urgență. Cine este pentru?
Ordinea
de zi se aprobă cu 28 voturi pentru, 4 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela, Giurgea Teodor, Tatár Béla).
1.
Proiect de hotărâre privind constatarea încetării de drept a
mandatului de consilier județean al domnului Moldovan
Horațiu Remus
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și
atunci luăm regimul de urgență, deci va trebui să luăm act de cererea depusă de
domnul Moldovan Horațiu Remus care renunță la calitatea și la mandatul său de
consilier județean. Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 4 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Tatár Béla).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Am
votat ordinea de zi dar, totuși, vă consult, dacă sunteți de acord ca două
informări
Domnul Mora Akos, doriți să spuneți ceva? Deci, ca două informări,
cele din urmă să fie ascultate acum la început ca invitații noștri din partea
poliției să poată să plece, să nu asiste la toate dezbaterile cu proiectele de
hotărâri și să sosească și domnul Giurgea. Bine? O să rog atunci, punctul 19
este Planul strategic al Autorității Teritoriale de Ordine Publică Mureș,
foarte pe scurt, dacă se poate să fie prezentată, sau puteți deodată cele două
puncte, că și așa sunt informări, deci
puteți pe 19 și pe 20 Raportul de evaluare a activității poliției și acest plan
strategic, pe scurt să le prezentați. V-aș ruga frumos.
2. Informare privind Planul strategic de activitate în
slujba comunității și pentru asigurarea
ordinii și liniștii publice pe anul 2010
3. Raport de
evaluare a activității Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș în anul 2009
Domnul comisar-șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Doamnă președinte,
domnilor vicepreședinți, onorați consilieri județeni, îmi face deosebită
plăcere și onoare să prezint în fața dumneavoastră, Raportul de evaluare al
activității Poliției Județului Mureș pentru anul 2009. Pentru că materialul
scris v-a fost pus la dispoziție, din câte mi s-a comunicat, așa cum aprecia și
doamna președinte, o să îmi permit să prezint doar câteva aspecte mai
importante, o să spicuiesc câteva cifre esențiale din materialul de evaluare.
Vreau să vă spun mai întâi că în anul 2009 și, cum de altfel, în fiecare an în
activitatea poliției mureșene ne axăm în primul rând pe activități de
prevenire. Ele sunt prioritare pentru că cheltuielile pe care le presupune
activitatea de prevenire sunt mult mai reduse decât nevoile de cheltuieli
atunci când suntem nevoiți să intervenim pentru combaterea fenomenului
infracțional și nu numai. Și, ca un rezultat al activităților și al
demersurilor pe care noi le-am prestat în anul 2009, în comparație cu situația
constatată la nivel național, unde s-a înregistrat o creștere cu 11% a
infracțiunilor sesizate și fac precizarea aici că infracțiuni sesizate înseamnă
fapte de natură penală, infracțiuni pe care noi le sesizăm pe parcursul unui
an, atât din sesizări, plângeri, denunțuri cât și din sesizări din oficiu. Deci
în comparație cu situația înregistrată la nivel național, unde s-a înregistrat
o creștere cu 11% a infracțiunilor sesizate, la nivelul județului Mureș s-a
înregistrat o creștere de numai 3%. În această creștere se găsesc și
infracțiunile de natură economico-financiară iar la această categorie creșterea
înregistrată în județul Mureș este de 2,60%.
Din păcate am înregistrat creșteri și la
categoria infracțiunilor judiciare și acesta este un lucru care ne obligă să
facem mai mult în anul pe care l-am început, cu toate acestea vreau să vă spun
și să vă informez că polițiștii mureșeni au fost fermi cu cei care încalcă
legea penală și în cursul anului 2009 au reținut 366 de persoane cu ordonanță
de reținere, ele au fost încarcerate în arestul inspectoratului. Toate aceste
persoane au fost prezentate unităților de parchet cu propunere de arestare
preventivă și, ca finalitate, doar vis-à-vis de 130 de persoane, instanțele
de judecată au luat măsura arestării preventive. Asta înseamnă că acele
persoane au fost prezentate de procurori instanțelor de judecată și față de ele
instanțele au dispus această măsură, măsura privativă de libertate, a arestării
preventive. Din persoanele care au fost reținute, față de o parte dintre ele,
procurorii sau instanțele au dispus alte măsuri preventive, respectiv obligarea
de a nu părăsi localitatea, obligarea de nu părăsi țara, sau au fost adoptate
măsuri de cercetare în stare de libertate. Pot să vă amintesc aici că în ceea
ce privește activitățile preventive, am avut o colaborare foarte bună pe tot
parcursul anului cu cele două unități de jandarmi, Inspectoratul Județean de
Jandarmi Mureș și Gruparea Mobilă de Jandarmi, am acționat conform planului de
măsuri național inițiat de Ministerul Administrației și Internelor, am acționat
cu o patrulă mixtă și în felul acesta, zicem noi, am reușit o scădere a
infracțiunilor stradale, scăderea este de 14%. S-a reușit, de asemenea, să
prindem în flagrant mai mulți infractori și la acest indicator am înregistrat o
creștere de 14%. Un obiectiv pe care noi ni l-am propus pentru anul 2009 și
care a fost realizat, a fost reducerea numărului de infracțiuni stradale. Am
reușit și la acest indicator să realizăm o creștere de 14%. În ceea ce privește
infracțiunile contra patrimoniului, s-a realizat o reducere a numărului
furturilor din locuințe
furturi din locuințe care, așa cum se știe, de multe
ori, cauzează prejudicii însemnate. Am înregistrat un număr de 597 de furturi
din locuințe, cu 261 mai puțin, procentual minus 30%. Din nefericire, în ceea
ce privește relația cu administratorii, cu responsabilii pe linie de pază,
sisteme de pază, sisteme de protecție de la societățile comerciale, rezultatele
nu sunt așa cum ne-am fi așteptat noi, feed-back-ul nu este așa cum ne-am fi
dorit și, în acest domeniu, s-a înregistrat o creștere de 223 de fapte, de
furturi din societăți comerciale. Mai mult față de perioada similară din anul
2009, ceea ce reprezintă un procent de 49%. Tot ca urmare a măsurilor și a
activităților preventive pe care le-am realizat în județul Mureș, am reușit să
reducem numărul furturilor din autovehicule și a celor din poșete, buzunare,
genți. Această categorie de infracțiuni care se menține încă la un nivel destul
de înalt, afectează în sens negativ sentimentul siguranței cetățenilor și, de
aceea, inclusiv pentru anul 2010 am menținut ca prioritate, acțiunile de
prevenire a furturilor din autovehicule, din poșete, buzunare, genți, a celor
din locuințe și o altă prioritate pe care ne-am propus-o pentru 2010 este
reducerea accidentelor rutiere grave. Din păcate, la acest capitol nu putem să
ne lăudăm. În anul 2009 am înregistrat creșteri, e adevărat că numărul de
accidente a crescut doar cu 1, înregistrându-ne cu 185 de accidente rutiere
dar, am înregistrat 87 de persoane decedate, asta însemnând cu 13 mai mult
decât în anul 2009.
O să
avem în continuare în atenție, în anul 2010, prin acțiunile proprii, prin
acțiunile inițiate de direcția rutieră din Inspectoratul General, reducerea
acestor fapte care se reflectă
au un efect negativ asupra sentimentului de
siguranță al participanților la trafic de toate genurile. Pot să vă spun că
principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave sunt viteza neadaptată
la condițiile de drum sau viteza peste limitele legale pe sectoarele de drum pe
care ele se produc și indisciplina pietonală. Am constatat în anul 2009, în
condițiile în care pe arterele principale am asigurat o prezență mai masivă a
structurilor de poliție rutieră că pe aceste sectoare de drum s-au redus
accidentele rutiere dar, din nefericire ele au cunoscut o creștere destul de
mare în mediul rural, pe drumurile comunale și chiar pe drumurile județene, în
locurile unde circulația este foarte redusă, atât din punct de vedere pietonal
cât și din punct de vedere al mijloacelor de transport. În ceea ce privește
criminalitatea în mediul rural, am reușit reducerea infracțiunilor în această
zonă dar cu toate acestea, constatăm o creștere a interesului celor care
atentează la proprietatea persoanelor către mediul rural. Aici, indiscutabil,
proprietatea este mai vulnerabilă, este mai ușor de pătruns în locuință, pe
proprietatea persoanelor și avem în atenție acest aspect, în așa fel încât în
2010 să nu înregistrăm o escaladare a fenomenului, de aducere atingere
patrimoniului persoanelor care locuiesc în mediul rural. În ceea ce privește
delicvența juvenilă, am înregistrat scăderi însemnate, am reușit să asigurăm,
în zona unităților școlare și în apropierea acestora, condiții în așa fel încât
elevii, cadrele didactice să fie în siguranță, astfel că nu am înregistrat
fapte grave care să aducă atingere procesului de învățământ. Pentru anul 2010,
o activitate foarte importantă pe care noi o avem în vedere este aceea de
implementare a sistemului de comunicații, există un program demarat la nivel
național, este vorba de sistemul de comunicații tetra, el va fi implementat
până la nivelul posturilor de poliție, este nevoie să reușim această activitate
până în luna octombrie, când va avea loc în România o primă evaluare a Comisiei
Europene, aceasta presupune că toți lucrătorii de poliție, așa cum am spus,
până la nivelul posturilor de poliție, să fie în măsură să poată verifica,
chiar din stradă, prin acest sistem de comunicații portabile, orice persoană
sau bun care este suspect de comiterea unei infracțiuni, dacă este dat în
urmărire națională sau internațională.
În anul 2009 nu am avut investiții la
nivelul inspectoratului, cu toate acestea am reușit să efectuăm lucrări de
reabilitare la 14 posturi de poliție, avem în continuare în atenție condițiile
pe care le asigurăm lucrătorilor de la posturile de poliție comunale pentru că,
în mediul rural, așa cum am spus, s-au comis multe fapte de natură penală,
lucrătorii de la posturile de poliție sunt puțini din punct de vedere numeric,
încă sunt posturi de poliție doar cu doi polițiști, ei trebuie să asigure
permanența, și în aceste condiții suntem nevoiți să le asigurăm condiții
minime, pentru a fi prezenți pe raza localității în care își desfășoară
activitatea în permanență. Asta însemnând să asigure permanența, cel puțin un
polițist 24 ore din 24. Deci am reușit să reabilităm, să igienizăm de fapt, 14
posturi de poliție, o problemă cu care ne confruntăm la nivelul comunelor este
în continuare lipsa de mijloace de transport în dotare, avem încă 27 de posturi
de poliție comunală care nu au în dotare autovehicule. Aceasta în condițiile în
care lucrătorii posturilor de poliție sunt nevoiți să intervină pe toată raza
de competență, în orice moment din zi și din noapte și să intervină în mod
operativ. Cu toate acestea, cu mijloacele, cu efectivele pe care le avem la
dispoziție am reușit să asigurăm siguranța cetățenilor, inclusiv în mediul
rural, în așa fel încât nu am avut și nu am înregistrat evenimente grave sau
reclamații la adresa modului de intervenție a poliției. Cam acestea ar fi
reperele importante ale activității pe anul 2009 Autoritatea Teritorială de
Ordine Publică, în colaborare cu Poliția Județului Mureș a elaborat Planul
strategic pentru anul 2010 intitulat În slujba comunității pentru asigurarea
ordinii și liniștii publice. Există o colaborare foarte bună cu această
structură județeană, nu aș insista asupra activităților concrete, sunt foarte
multe, ele se regăsesc în material, rugămintea noastră, dacă se poate, ca
Autoritatea Teritorială de Ordine Publică să facă lobby în continuare, să ne
sprijine în relația cu autoritățile locale, pentru continuarea parteneriatelor
în derulare, pentru crearea unor noi parteneriate, în așa fel încât cu
mijloacele pe care le avem în prezent la dispoziție să reușim să asigurăm
serviciu polițienesc de calitate.
Pot să vă spun că în cursul anului 2009, în
cadrul parteneriatelor cu activitățile publice locale, începând de la
autoritățile de la nivelul municipiilor până la cele de la nivel comunal, am
primit
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim
frumos, domnule comisar-șef Câmpeanu Alexandru, dacă colegii mei doresc să
formuleze întrebări să se înscrie, și eu vă mulțumesc frumos pentru colaborarea
pe care am reușit să o realizăm în favoarea cetățenilor din acest județ,
indiferent de mediul rural sau urban, și noi încercăm să vă sprijinim în
continuare în activitatea dumneavoastră preventivă mai ales cu ATOP-ul, normal,
anul acesta nu o să fie un an fericit din punct de vedere al bugetului, dar vom
reuși să menținem această activitate în viață și cât va fi posibil vom
colabora. Vă mulțumesc frumos încă o dată, transmiteți colegilor dumneavoastră
felicitări pentru munca dumneavoastră și un an cu succes pentru că precis că
această situație economică își va pune amprenta asupra îngreunării activității
dumneavoastră, așa vedem și noi că dacă nivelul de trai scade, oamenii sunt
capabili pentru asigurarea celor necesare traiului, în loc să muncească mai
bine să comită fapte interzise de lege, ca să nu spun chiar fapte penale pentru
că, poate că vor fi mai multe infracțiunile mai ușoare dar care pentru
dumneavoastră vor avea aceeași greutate în activitatea dumneavoastră. S-au
înscris trei consilieri județeni, dacă doriți, puteți să vă așezați acolo până
ce consilierii își formulează întrebările și după aceea să reveniți, bine? Vă
mulțumesc. Deci sunteți patru
închid lista. Pentru că la aceste două informări
o să pierdem o grămadă de timp. Deci, domnul Pokorny, Poruțiu, Mora Akos,
domnul Boloș, se închide lista. Bine, atunci poftiți, domnul Pokorny.
Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc. Doar
o întrebare scurtă, ați vorbit despre creșterea numărului de accidente de
circulație
dacă, pentru curiozitate, aveți date statistice privind rutele unde
s-au desființat aceste radare fixe, de exemplu Bălăușeri-Sovata sau alte rute,
dacă aveți date despre evoluția accidentelor față de 2008.
Domnul comisar-șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Deci așa cum știți, radarele fixe au fost scoase din uz încă de la
începutul anului trecut și este aproape imposibil să ne pronunțăm dacă ele au
influențat într-un fel sau în altul numărul accidentelor rutiere grave. Noi
avem stabilite câteva puncte negre la nivel de județ, e adevărat că aceste
radare, atunci când au fost amplasate au avut în vedere și acele puncte negre
dar, așa cum am mai spus, în zonele pe care noi le-am avut în vedere,
accidentele nu au crescut. Din păcate ele au crescut în zona rurală. Multe
accidente s-au produs în condiții greu de înțeles dar s-au produs și au avut
consecințe grave și ele se datorează în acest mediu, în special indisciplinei
pietonale, persoane tinere, persoane în vârstă, conducători de mopede,
biciclete.
Doamna președinte Lokodi: Asta înseamnă
probabil creșterea calității drumurilor comunale, unde se poate merge, că
printre gropi n-o să meargă cu viteză.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte,
constat că tocmai în fața domnului comandant ne îngrădiți dreptul la exprimare.
Lăsând gluma la o parte, eu vreau să fac o interpelare, de fapt, pe care am
făcut-o și anul trecut către domnul chestor Căbulea și pe care aș dori să o
aveți în vedere. O fac nu datorită faptului, nu stă în puterea dumneavoastră să
rezolvați problema, în mod cert stă într-o colaborare minister-consiliu
județean-consiliu local, dar dumneavoastră sunteți cei care demarați această
inițiativă și este vorba de rezolvarea situației traficului din zona străzii
Borsos Tamás și Kogălniceanu. Tocmai acolo unde vă desfășurați dumneavoastră
activitatea este o aglomerație extraordinară. Cunosc zona, din întâmplare
locuiesc chiar în acea zonă. Trebuie să aveți în vedere, în opinia mea, o
soluție de a găsi un spațiu pe care să îl achiziționați în acea zonă, repet,
tocmai de asta spun că nu stă în puterea dumneavoastră, inclusiv să vă gândiți,
în opinia mea, la achiziționarea unui imobil care să fie demolat și să se facă
o parcare supraetajată pentru că este cea mai neplăcută situație în care tocmai
colegii dumneavoastră, oamenii legii intră într-un permanent conflict cu
locatarii, apar permanent discuții, apar situații tensionate datorită acestei
aglomerații. Este evident că nici colegii dumneavoastră nu pot să facă mai mult
astăzi pentru că și ei trebuie să ajungă la locul de muncă, locatarii locuiesc
în zonă, trebuie să își parcheze mașinile iar această rezolvare eu cred că
trebuie să vină dintr-o inițiativă, un proiect pe care să îl inițiați
dumneavoastră ca și poliția județului Mureș. Chiar dacă este un an de criză,
chiar dacă rezolvarea va veni peste un an, peste doi, peste trei, un proiect,
dacă nu este început, nu poate fi dus la bun sfârșit. Deci rugămintea mea este
să aveți în vedere acest aspect și să încercați să găsiți formula prin care se
poate demara acest proiect în așa fel încât să fie rezolvată situația în zonă.
Domnul comisar-șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Da, mulțumesc, e adevărat, observația este pertinentă, locurile de
parcare, nu numai pe strada Borsos Tamás, aproape în tot municipiul Tîrgu Mureș
sunt limitate, numărul de autovehicule, deși în condiții de criză, este în
creștere și din punct de vedere financiar, mai ales în această perioadă de
criză pe care o traversează România și nu numai, este foarte greu sau aproape
imposibil. Am reținut ideea, cu reprezentanții autorității publice locale care
administrează spațiul public, locurile de parcare, o să ne gândim la o soluție.
Mulțumesc.
Domnul consilier Mora: Doamna președinte,
stimați colegi, stimat domn comandant, mă bucur că ați făcut un rezumat al
prezentării pentru că dacă făcea prezentarea care a fost făcută acum câteva
zile în cadrul raportului pe 2009, mai stăteam încă două ore, doamna
președinte, deci nu a făcut nici 10% din ceea ce s-a prezentat acolo, două ore.
Vreau să vă mulțumesc pentru toată activitatea noastră, vreau să vă rog ca în
continuare să apropiați relațiile de autorități ale administrației publice
locale pentru că, până la urmă, acesta este viitorul descentralizării, vreau să
vă asigur și în numele colegilor, sper eu, și în numele conducerii Consiliului
Județean că vom acorda și financiar, doamna președinte, în continuare, sprijin
poliției pentru că, fiind mai aproape de ei, știm care sunt problemele cu care
se confruntă. Să știți că de-a lungul vremii am refuzat foarte multe idei de
colaborare în ceea ce înseamnă dotări ș.a.m.d. pentru că, considerăm că este de
datoria Ministerului Administrației și Internelor să facă aceste chestiuni, însă
pe partea de prevenire, vreau să vă spun că avem absolut toată deschiderea de a
conlucra cu IPJ-ul și de a da o mână de ajutor pe partea de prevenție. În prima
perioadă a anului vom face și un sondaj de opinie și insist foarte mult pe
colaborarea dumneavoastră cu societatea civilă pentru că, până la urmă, munca
dumneavoastră va fi reflectată mai bine atunci când cetățeanul contribuabil va
colabora mai bine cu poliția pe
în ce sens, în sensul în care să aibă curajul
să vină să zică nu mă duc degeaba la poliție, pentru că de aici începe toată
problema. Când nu mai are încredere în poliție atunci munca dumneavoastră este
foarte grea. Vreau să vă asigur că înainte, adică în anul acesta vom încerca
mai mult decât în anul trecut pentru că a zis doamna președinte că vom continua
relația ca anul trecut, sper că mult mai bine decât anul trecut, financiar
vorbind, și să vă asigur de toată susținerea noastră în continuare, atâta vreme
cât dumneavoastră sunteți operativi, sunteți echidistanți și vă faceți datoria în
fața cetățenilor. Mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Mai multă muncă
este întotdeauna binevenită.
Domnul comisar-șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Vă mulțumesc și eu pentru aprecieri, mulțumesc pentru promisiunile
de colaborare, sunt convins că aceasta va continua și va fi benefică pentru
cetățenii județului Mureș și nu numai, pentru că sunt mulți cetățeni care
tranzitează județul Mureș și ei au aceleași drepturi ca cei care locuiesc în
județul nostru. Și asigur întregul consiliu județean că, având în vedere toate
greutățile pe care le întâmpinăm, lipsurile, polițiștii mureșeni și în 2010 o
să depună toate eforturile și o să asigurăm cetățenilor din județ apărarea
tuturor drepturilor legale și constituționale.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim. Domnul
Boloș, domnul profesor Boloș.
Domnul consilier Boloș: Vă mulțumesc doamna
președinte, eu am să fiu foarte scurt și eu vin de fapt cu o propunere pe care
o adresez pe
de fapt reiau o propunere pe care am făcut-o și în cursul anului
trecut, în cadrul strategiei pe care v-ați propus-o pentru anul 2010, în cadrul
priorităților sectoriale există o prevedere care spune așa: combaterea
fenomenelor infracționale din domeniul proprietății intelectuale, făcând
referire la piraterie și contrafacere. Eu consider că este foarte important în
rândul tineretului, fie că e vorba la nivel preuniversitar cât și la nivel
universitar, să desfășurăm niște acțiuni preventive și educative în același
timp în vederea combaterii infracționalității informatice. Deci trebuie să
învățăm tineretul să respecte dreptul de proprietate intelectuală în domeniul
informatic. Este o chestiune extrem de importantă și, în viitor, acest lucru va
avea o pondere extrem de mare. Sigur, nu am găsit referiri la criminalitatea
informatică în Județul Mureș, dacă există, nu există, dar eu cunosc din
lecturile mele că există la nivel național și în alte părți importante abateri
în acest domeniu și cred că e important să facem și noi ceva în acest sens. Vă
mulțumesc.
Domnul comisar-șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Da, criminalitatea informatică nu intră în sfera de competență
directă a poliției. Este acea structură specializată, DIICOT și structurile de
crimă organizată care funcționează la nivel județean, cu toate acestea, poliția
are anumite competențe și atribuții în ceea ce privește dreptul de activitate
intelectuală, dreptul de proprietate industrială, noi acționăm pe această linie
și avem rezultate bune, ne situăm printre primele 5 județe din țară cu
rezultate în acest domeniu, ideea pe care dumneavoastră ați subliniat-o este
binevenită, am reținut-o și, într-adevăr putem să găsim soluții și pentru
activități de prevenire în acest domeniu. Și vă asigur că o să demarăm un
astfel de program. Mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos
și eu și, la sfârșit avem și noi o rugăminte din partea consiliului județean,
rugăminte pe care o adresez și către direcția noastră de drumuri și poduri.
Zilele acestea am primit, din păcate, iarăși un răspuns de
Domnul comisar-șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Cu acordul dumneavoastră, inclusiv de mâine, putem să realizăm o
întâlnire între lucrătorii de polițe rutieră, responsabili și reprezentanții
consiliului județean.
Doamna președinte Lokodi: Cu doamna Marton
Katalin care acum îndeplinește activitatea la drumuri, să discutăm, bine, ce
adresă să facem către poliție, să rugăm să facem, să rugăm să se limiteze
viteza, bine? Vă mulțumesc.
Domnul comisar șef de poliție Cîmpeanu
Alexandru: Vă mulțumesc și eu și cu acordul dumneavoastră, aș dori să mă
retrag. Vă mulțumim.
4. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de
consilier județean al domnului Pop Aurel Mircea
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim mult
și vă dorim încă odată succes pe 2010. Prima dată să se anunțe că a venit
vă
mulțumesc, astăzi suntem foarte bine dispuși, cu toții. Deci bine ați venit
domnule consilier Giurgea, putem să trecem la ordinea de zi? Vă mulțumesc.
Primul punct de pe ordinea de zi
asta a fost informarea, asta nu trebuie
votat, aceste informări trebuie ascultate. Pentru asta nu trebuie vot. Însă
imediat urmează un proiect de hotărâre pentru validarea mandatului de consilier
județean, al domnului Pop Aurel Mircea, din partea Partidului Democrat Liberal. V-aș ruga
frumos, comisia de validare să se retragă și să verifice actele depuse, pot să
dau nu trebuie sa dau materialul acesta comisiei? Aveți exemplar
bine, vă
mulțumesc. Un time-out de două minute
Pauză
După pauză, doamna consilier Magyarosi dă
citire procesului-verbal de validare.
Proces-verbal încheiat astăzi 28
ianuarie 2010, în ședința Comisiei de validare a mandatului de consilier
județean al domnului Pop
Aurel Mircea.
Astăzi, 28 ianuarie 2010 ,
Comisia de validare aleasă de Consiliul Județean Mureș, în ședința de
constituire din data de 20 iunie 2008, având în vedere dispozițiile art.96
alin.(9) din Legea nr.67/2004 pentru alegerea autorităților administrației
publice locale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în
conformitate cu prevederile Regulamentului - cadru de organizare și funcționare
a consiliilor locale, aprobat prin O.G. nr.35/2002, cu modificările și
completările ulterioare, a examinat legalitatea alegerii consilierilor
județeni. În urma examinării dosarului BEJ privind alegerile locale din 1 iunie
2008 și a listei de supleanți a Partidului
Democrat Liberal Mureș, Comisia a constatat legalitatea alegerii
domnului Pop Aurel Mircea ca supleant pe lista acestuia și a declarației de renunțare a domnului Toșa
Ioan primul supleant pe listă în favoarea următorului propune:
Validarea mandatului de
consilier județean al domnului Pop Aurel Mircea.
Drept pentru care s-a încheiat
prezentul proces - verbal.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim. Domnilor
consilieri, supun la vot hotărârea privind validarea mandatului de consilier
județean a domnului Pop Aurel Mircea. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat, 4 absenți.
Doamna președinte Lokodi: 6 absenți avem? Domnul Tatár
este plecat
Articolul
2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
4 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
5 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 28 voturi pentru,
1 nu a votat (Chirteș Ioan Cristian), 3 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela, Tatár Béla).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos și rog
pe domnul Pop Aurel Mircea să vină la microfon și să depună jurământul de
consilier. După care o să vă rog să aduceți jurământul ca să semnez și eu și
dumneavoastră.
Domnul consilier Pop Aurel Mircea dă citire
jurământului:
Subsemnatul Pop Aurel Mircea, consilier
în cadrul Consiliului Județean Mureș, în conformitate cu prevederile art.32 din
Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, depun în fața Consiliului Județean
următorul jurământ:
JUR SĂ RESPECT CONSTITUȚIA ȘI
LEGILE ȚĂRII ȘI SĂ FAC, CU BUNĂ-CREDINȚĂ, TOT CEEA CE STĂ ÎN PUTERILE ȘI
PRICEPEREA MEA PENTRU BINELE LOCUITORILOR JUDEȚULUI MUREȘ.
AȘA SĂ-MI
AJUTE DUMNEZEU !
Doamna
președinte Lokodi: Deci v-aș ruga frumos să veniți cu jurământul să semnăm
amândoi. Vă felicit, bine ați venit în marea familie a consilierilor județeni
și vă doresc mult succes în munca dumneavoastră!
5. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrare
a unui corp din imobilul situat în Reghin, str. Castelului nr. 12, către
Preventoriul TBC Gornești
Doamna președinte Lokodi: Punctul doi, proiect de
hotărâre privind darea în administrare a unui corp din imobilul situat în
Reghin, strada Castelului nr. 12, către preventoriul TBC Gornești. Acest
proiect de hotărâre a fost discutat în toate comisiile de specialitate și a
fost avizat fără obiecțiuni. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul aș supune la
vot proiectul nostru de hotărâre prin care asigurăm și pentru această
instituție, în viitor, o investiție și o mutare. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30
voturi pentru, 3 absenți (Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Doamna președinte Lokodi: Domnul Poruțiu, vă pregătiți
secretar de stat? Că atâtea telefoane primiți astăzi
Urmează proiectul de
hotărâre
domnul Boloș, doriți să luați cuvântul? Poftiți, mă scuzați, nu am
observat
Domnul consilier Boloș: Folosesc acest moment de bună
dispoziție pe care l-ați generat în sală să vă relatez o chestiune. Într-o
evaluare venită la noi
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, nu la toată
lumea
dar Mihai așa de des iese încât ceva foarte important se întâmplă
Domnul consilier Poruțiu: O singură mențiune,
telefonul meu e pus pe silent, deci
nu sună
Doamna președinte Lokodi: Nu a spus domnul Boloș că
musai să cânte aici
hora unirii
PDL-UDMR
bine, haideți că sunt bine dispusă
și atunci poate spun și lucruri care poate nu ar trebui, dar
mă rog. Haideți să trecem mai departe.
6. Proiect de hotărâre privind prelungirea duratei de dare
în folosință gratuită a unor spații din imobilul ce aparține domeniului public
județean, situat în Tîrgu Mureș, P-ța Mărășești, nr. 13
Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect
de hotărâre este prelungirea practic a acelui sprijin pe care l-am dat Crucii
Roșii prin asigurarea spațiului unde să funcționeze. Și acest proiect de
hotărâre a fost discutat de toate comisiile și a fost avizat favorabil. Dorește
să ia cineva cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 3 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela,
Tatár Béla).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 3 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela,
Tatár Béla).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 3 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 3 absenți (Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Tatár Béla).
7. Proiect de hotărâre privind reducerea capitalului social
Doamna președinte Lokodi: Erzsike
, toată
lumea să verifice telefoanele mobile, aveți o secundă. Domnilor să trecem mai
departe, până ce povestesc eu la acest proiect de hotărâre pentru care comisia
economico-financiară iarăși constat că nu a primit informații necesare, pentru
că dacă ar fi primit informații necesare nu ajungea să voteze să se amâne acest
punct de pe ordinea de zi. O să vă dau domnilor, acum, informațiile pe care le
consider eu că era lipsă de comunicare din partea executivului. Executivul dacă
nu știe despre ce este vorba, să invite specialiștii de la instituțiile la care
se referă ordinea de zi. Domnul Nagy nu a fost prezent iar ceilalți
nu știu,
nu știu să vorbească, atunci. Deci domnilor, este vorba de o mașină primită de
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte,
obiecția noastră, și eu am ridicat primul obiecția în comisia de buget-finanțe,
a fost legată de diminuarea capitalului consiliului județean. Sigur că pare o
valoare infimă, nu știu, pierdem 0,87% dar noi am considerat ca un principiu în
sensul în care, la vremea respectivă, acel autovehicul a fost bun ca să fie
introdus în capitalul social. A fost acceptat de toți partenerii. De ce la ora
actuală această, teoretic, gaură neagră, să-i spunem sau mașină nefolosită, să
ne-o luăm numai noi pe cap. Doi, chiar dacă ne-o luăm noi pe cap, am zis,
înainte de a face acest lucru, haideți să vedem într-adevăr ce înseamnă
valorificarea pentru că s-ar putea să o preluăm și să nu o cumpere nimeni. Din
discuțiile cu colegii noștri a rezultat că este o mașină cu o valoare
Euro 2,
dacă cineva vrea s-o preia s-o înmatriculeze s-ar putea să trebuiască să
plătească o taxă de mediu în așa fel încât noi să nu o putem vinde. Și am spus
că noi suntem de acord să găsim o soluție pentru acest bun din patrimoniul
Parcului Industrial dar, în opinia noastră, cu două condiții, unu: să nu
suferim noi o diminuare de capital pentru că, vă spun cinstit, s-ar putea acel
1% peste câțiva ani să valoreze
nu știu, 100.000 euro. De ce noi să diminuăm
acest capital pe care îl avem acolo în Parcul Industrial și, repet, mergem la
principiu, iar doi, înainte, propunerea vis-a-vis de amânarea acestui material
a fost
totuși să vedem, o putem valorifica sau o luăm de
Doamna președinte Lokodi: Argumentele aduse
de dumneavoastră sunt logice, pertinente, nici o problemă. Să ascultăm și pe
domnul director de
Domnul director Nagy Istvan: Ar exista
posibilitatea să nu preia consiliul județean acest autovehicul și să încerce să
îl valorifice Parcul Industrial și se transformă capitalul social din bun în
natură în bani și rămâne în capitalul social. Ar fi o modalitate. Pe de altă
parte, legat de valorificare, mașina este înmatriculată, deci nu se pune
problema înmatriculării, este înmatriculată.
Doamna președinte Lokodi: Deci iarăși mă
enervez pe executiv pentru că de ce a trebuit să decidem scoaterea din capital
dacă Parcul poate să vândă. Că și ei numai prin licitație pot să o vândă.
Domnul Cosma, haideți, ajutați-mă.
Domnul secretar Cosma: Doamna președinte,
era la un moment dat analiza unei posibilități de a aduce lichidități la
consiliu pentru proiectele noastre. Așa cum ați precizat și dumneavoastră. Și
s-a optat pentru această variantă.
Doamna președinte Lokodi: Cât putem să
primim pe această mașină?
Domnul secretar Cosma: Asta nu pot să vă
spun.
Doamna președinte Lokodi: Cât? 5000 euro?
Asta nu este o lichiditate imensă. Sany, vrei să cumperi, dai prețul? Prima
strigare? Giurgea dă 10.000 euro. Cine dă mai mult? Haideți, că e glumă,
serios. Deci, licitația trebuie făcută, dacă Parcul Industrial poate să
valorifice, atunci să rămână capitalul social neatins dar îl ascultăm încă
odată pe domnul secretar general. Din punct de vedere legal societatea are
posibilitatea să înstrăineze autotractorul? Domnilor consilieri, ascultați ce
zice secretarul. Din punct de vedere juridic, societatea poate să înstrăineze
acel autotractor?
Domnul secretar Cosma: Cu aprobarea adunării
generale a acționarilor, de conversie, de schimbare a structurii capitalului,
în sensul că bunul în natură să fie înlocuit cu valoarea lui în bani. Dacă la
vânzare nu se obține un preț cel puțin egal cu suma cu care a fost înregistrat
în capitalul social, automat cota de participare la numărul de acțiuni la
consiliul județean se va diminua, cu excepția situației în care consiliul va
aporta bani până la valoarea cu care a fost înscris. Deci, tot acolo ajungem
Doamna președinte Lokodi: Deci tot acolo
ajungem. Eu prima dată așa am înțeles că ei nu pot vinde un bun care este în
capitalul lor social, că ar trebui să reluăm să vindem și după aceea cu banii
aceia să cumpărăm teren sau altceva. Deci atunci, domnilor, și eu zic să amânăm
materialul acesta și încă odată executivul
doamna Moldovan, sunteți ca aurul
viu
într-una
înainte să ajungă un proiect de hotărâre pe masa consiliului
județean, ar trebui să fiți așa de activă și să vă gândiți cum să facem. Deci
dispozițiile de președinte al consiliului județean ca și organ deliberativ și
de președinte al executivului, vom amâna acest material și veți discuta până
luna viitoare dacă Parcul Industrial va valorifica acest mijloc fix sau dacă va
trebui să luăm noi, consiliul, vreo măsură. Da? Amânarea nu trebuie supusă la
vot, o retrag eu de pe ordinea de zi. Vă mulțumesc.
8.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de predare-preluare încheiat
între Oficiul de Consultanță Agricolă Mureș și Consiliul Județean Mureș, în
baza prevederilor H.G. nr.1609/2009
Doamna președinte Lokodi: Trecem la
următorul punct de pe ordinea de zi, stabilirea unor măsuri în vederea
aplicării dispozițiilor Hotărârii Guvernului 1609/2009, este vorba de preluarea
Oficiului de Consultanță Agricolă și formarea camerelor agricole, într-o
ședință următoare din februarie la care vom discuta și organigrama, modul de
funcționare, asigurarea bugetului ș.a.m.d. Domnilor consilieri, dacă aveți
întrebări.
Domnul consilier
Mora: Doamna președinte, noi în comisia de buget-finanțe
nu știu, noi avem
reproșuri, nu întrebări, adică dacă așa se întâmplă descentralizarea astăzi la
nivel de țară înseamnă că avem o problemă foarte mare, adică nouă ni se pun
balasturile în acest moment, financiare mă refer, să nu fiu greșit înțeles,
pentru că ceea ce nu mai poate duce Guvernul în cârcă din punct de vedere
financiar se transferă consiliului județean. Pe de altă parte, am considerat că
ar fi fost foarte normal ca să existe un minim lucru
, de raport în acest
moment pentru că se discută, totuși, de preluarea unei instituții și a unei
structuri
să existe un raport, domnule, ce ați făcut până acum, consultanța
agricolă în județul Mureș. Să fim informați cât de cât. Să știm ce s-a făcut,
câte proiecte s-au câștigat, într-adevăr fermierii au avut sau nu de câștigat
de pe urma acestei consultanțe agricole. Pe de altă parte, am întrebat foarte
clar, și pe domnul Paul l-am întrebat, dacă există certitudinea că sursa de
finanțare de la nivel de guvern va veni odată și cu instituția, nu există nici
o certitudine în acest sens. Deci noi preluăm o structură dar nu avem
finanțarea aferentă acestei structuri. Foarte laconic, în lege
în hotărârea de
guvern scrie că din venituri proprii și de la bugetul de stat dar nu se știe
cât, cum, câți bani vor veni și atunci mi-am exprimat rezerva vis-à-vis
de acest proiect de hotărâre, în sensul în care noi nu ne putem încărca cu
structuri în plus la nivel de județ pentru că avem destule probleme, noi avem
investiții la care nu avem bani, avem cofinanțări care nu reușim să le ducem,
așa cum trebuie, până la capăt. În consecință, am vrut să ne asigurăm și să
existe un material pe ordinea de zi în așa fel încât să nu ne poată obliga nimeni
să preluăm 30 sau nu știu ce personal care există în acest moment la
consultanță agricolă. Deci, cu alte cuvinte, am înțeles că acum este fază de
protocol pe parte de bunuri și un soi de mișcare premergătoare pentru pasul
următor de preluare dar vreau foarte serios să discutăm ca în moment în care se
va prelua structura, să discutăm foarte clar ceea ce înseamnă veniturile
proprii ale lor. Să le cerem, poate nu chiar 100%, în schimb să fie foarte
clar, dacă vor să vină la noi și dacă sunt împinși către noi să facă în așa fel
încât să fie performați. Să facă consultanță agricolă în așa fel încât să și
scoată bani și să se autofinanțeze. Altfel, vă spun clar, avem de suferit
vis-a-vis de proiectele pe care le avem în acest moment la nivel de consiliu și
o problemă foarte grea, financiară, pentru noi în continuare.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier
Radu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, stimați colegi, vreau să fac
următoarea precizare, că hotărârea de guvern pe care am citit-o precizează clar
că consultanța va primi de
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier
Havrileț: Doamna președinte, stimați colegi, această problemă de reorganizare
care se întâmplă în Ministerul Agriculturii este un semn de reformare a
agențiilor naționale, așa cum spunea domnul prim-ministru trebuie să renunțăm
la câteva dintre ele, dar observăm că prin această propunere, prin această
hotărâre de guvern se translatează practic Agenția Națională de Consultanță
Agricolă de la nivel național la nivelul local. Proiectele de lege pentru
reorganizarea activității Agenției Naționale de Consultanță Agricolă prevăd ca
această nouă instituție, care va fi denumită în continuare camera agricolă, să
se organizeze la nivel de comună, la nivel de
cel puțin la comune care au până
la 1000 de locuitori. La fel, la consiliul județean. Fondurile din care vor
trebui să fie plătiți acești oameni trebuie să fie 20% de la nivelul comunal
minim 20% de la nivelul comunal, 20% de la nivelul consiliilor județene, ceva
de la bugetul de stat, dar numai pentru personal iar consiliile județene vor
trebui să asigure cheltuielile de funcționare. Din aceste motive legea trenează
în Parlament, nu există încă formă legală ca să știm cum vor funcționa camerele
agricole. Camerele agricole după modelul francez, unde există de 100 de ani,
funcționează, la fel funcționează începând cu anul 1994 în Ungaria, aceste
camere agricole care sunt pe lângă consiliile județene au primit din partea
Guvernului dreptul de a încasa impozitele pe terenurile agricole, redevența pe
terenurile proprietate privată, de asemenea redevența pe serviciile
concesionate sanitar - veterinare, fito-sanitare. Dacă se dorește o reformă
corectă atunci ar trebui să reformăm toate instituțiile descentralizate ale
Ministerului Agriculturii din județ ca să le punem în
față în față cu ceea ce
ar trebui să facă camera agricolă. Camera agricolă este o instituție în
principiu, non-guvernamentală, liberă, de tip fundație care este în subordinea
tehnică a consiliului județean. Aici ar trebui să vină ca membri
o parte sunt
salariați dar majoritatea sunt membri care provin de la sindicate din
agricultură, de la asociații profesionale, de la producători ș.a.m.d. și
gestionează activitățile lucrative din județ. Noi acum suntem puși în fața
faptului de a primi cu ochii închiși o structură care a fost înființată în anul
1996 la solicitarea și la plata Uniunii Europene, pentru a ne învăța cum să
facem consultanță în agricultură. La început acești specialiști au fost
retribuiți din fondurile Uniunii Europene pentru a prelua fondurile de preaderare
SAPARD, urmând ca în momentul în care vom primi aceste fonduri, beneficiarii,
producătorii să-i plătească. Deci, dacă noi vom reuși să avem o instituție
denumită camera agricolă care se va autofinanța este foarte bine, dar nu cred
că vom avea așa ceva pentru că sunt și alți formatori profesionali în domeniul
agricol care dau consultanță pe bani și practic se creează o concurență pe
acești viitori membri ai camerei agricole și cei care activează pe piața
liberă. Până când nu știm și nu vom stabili exact ce înseamnă camera agricolă,
ce va trebui să facă, ce număr de salariați ar trebui să avem, eu cred că noi,
acum, ne vom înhăma, o să avem o obligație, știți foarte bine că nici în luna
decembrie ei nu au primit banii de
Doamna președinte
Lokodi: Ba da, în hotărârea de guvern este și termen până la care consiliul
județean are obligația să treacă la preluare. Atunci ați citit esența, că ați
citit este cert dar ați scăpat aceste detalii. Deci este termen, în decembrie a
apărut hotărârea de guvern și noi, în luna ianuarie, trebuie să facem acest
demers. Este adevărat că încă multe lucruri nu sunt clarificate, nici cu
privire la modul de asigurare a bugetului și pentru care în luna asta, deja, la
nivelul Parlamentului trebuia să se clarifice aceste lucruri. Știți în ce
situație este în momentul de față această instituție? Buget de la minister nu
mai are, la noi nu s-a aprobat și nu s-a prevăzut, sediu nu are și stă în
chirie și unde plătește o sumă enormă pentru chirie și nu știe cum va
funcționa. Deci, eu de aceea v-am spus, astăzi trecem la ce ne obligă legea
pentru că legea ne obligă ca în termen de 30 de zile să luăm o hotărâre. Puteți
astăzi dumneavoastră să nu o votați
poftim? Sancțiune? Care este sancțiunea,
domnul secretar?
Domnul secretar
Cosma: Deci nu există o sancțiune menționată în textul de lege dar la un moment
dat, când actul normativ îți impune să adopți o anumită conduită, ești pasibil
să suferi orice sancțiune în raport cu eventualele prejudicii pe care le
cauzezi. Dar o sancțiune, cu titlul, să zic eu, de amendă sau cu alt titlu, nu
există în actul normativ. Însă obligația consiliului județean este de a emite o
hotărâre prin care să aprobe un protocol de predare-preluare între Oficiul
Județean de Consultanță Agricolă și Consiliul Județean ca un act premergător în
acest proces de descentralizare care trebuie să se finalizeze în termen de 60
de zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern nr. 1609, adică
până la sfârșitul lunii viitoare. Protocolul pe care l-ați primit ca material
de ședință reglementează, face referire la numărul de posturi existent, la
condițiile în care se vor prelua aceste posturi și în care se vor face
încadrările și la drepturile și obligațiile părților în această procedură de
descentralizare, de transformare a Oficiului Județean de Consultanță Agricolă
în Camera Agricolă Județeană. Protocolul nu angajează material consiliul
județean și sunt niște elemente de condiționalitate pe care cu siguranță le-ați
descoperit în material, care nu creează în acest moment probleme și nu grevează
într-un fel bugetul județului.
Domnul consilier
Havrileț: Finalizez prin a atrage atenția că sunt cele două aspecte: dacă se
face o reformă adevărată, să se facă și partea lucrativă din care să trăiască
și acești specialiști, dacă nu, să ne gândim că în
la ședința următoare sau la
ședințele următoare când vom defini bugetul, ce parte din buget se va da și de
unde se va plăti pentru acești specialiști. Mulțumesc.
Domnul consilier
Poruțiu: Doamna președinte, stimați colegi, eu constat cu bucurie cum tânărul
nostru coleg, Mora Akos, începe să facă politică în consiliul județean, în
sfârșit, criticând Guvernul din care și dumneavoastră faceți parte, deci în
sfârșit își ia în serios rolul de om politic. Are atitudini politice și mă
bucură această chestie, aștept asta de un an și jumătate. În afară de niște
aspecte tehnice-juridice pe care le-am discutat cu domnul secretar Paul Cosma
și pe care mi le-a explicat în ședința de comisie, și aici nu are rost să
intrăm în amănunte, este vorba de faptul că Guvernul nu trebuia să ne spună că
va înființa, ci că va lua măsuri și poate sub forma unei hotărâri de guvern nu
a unei ordonanțe, unei hotărâri, această măsură este o măsură care vine în
sprijinul descentralizării. Sigur că așa cum se face în România, de multe ori
ea nu este făcută întotdeauna, această descentralizare, pe niște criterii care,
lămurite, adică este făcut un pic
poate se pune carul înaintea boilor. Și noi
suntem de acord că putem să găsim aici probleme, hibe, dar, în mod evident,
această instituție dacă va trece în subordinea consiliului județean și va fi
bine managerizată, va avea un rol important în județul Mureș. Haideți să nu ne
uităm la amănuntele care există, că nu este ordonanță de guvern ci este o
hotărâre
da, e bine, argumentele juridice stau în față. Să ne văităm că nu
avem de unde buget și nu avem de unde ne plăti oamenii. Hai să vedem care este
formula în care această instituție, repet, care poate să aibă un rol foarte
important în județul Mureș
toți spunem că agricultura este o prioritate, toți
spunem că trebuie să facem la nivel județean niște programe pentru agricultură,
această instituție ne poate ajuta. Unde e lege nu e tocmeală, cum zicea colegul
meu, Doru Borșan. Noi avem două variante, ori contestăm hotărârea de guvern și
o atacăm în instanță, ori o aplicăm. O aplicăm, trebuie să preluăm această
structură în subordinea consiliului județean și trebuie să facem în așa fel
încât ea să devină eficientă și să își facă menirea pentru care ea a fost
înființată pentru că nu degeaba Uniunea Europeană în 1996 și Comisia Europeană
ne-au stimulat, ne-au obligat sau mai știu eu
mă rog, au constrâns România
să înființeze aceste structuri. Deci eu cred
că materialul poate să treacă și, astăzi, domnul Paul Cosma am văzut că a găsit
formula să pună în termeni juridici acel protocol în așa fel încât să putem și
noi să preluăm cu pași normali această instituție și eu zic că materialul nu
are nici o problemă să fie votat.
Doamna președinte Lokodi:
Eu sunt convinsă că va trece pentru că noi întotdeauna am susținut, cei de la
consilii județene, că dorim descentralizare. Deci descentralizare vine și cu
bune, și cu grele, deci aceasta este primul pas și pentru Guvernul României
este o experiență cum să-și formuleze și cum să-și facă descentralizarea,
probabil că vom avea fiecare trecere de la nivelul ministerelor la nivelul
județelor cu aceeași problemă de lipsă de rezolvare a tuturor nuanțelor. S-a
luat o decizie, eu am întrebat, doar, dacă nu o preluăm ce se întâmplă, să
spună domnul secretar general că așa ceva nu este posibil, să venim noi contra
hotărârii guvernului și chiar dacă în toată țara se discută că aceasta este o
îngreunare pentru consiliile județene și că se dă sau nu se dă buget, eu cred
că deja ni s-a dat buget, pentru că dacă noi, acum, vedem sumele alocate
județului Mureș care sunt mai mari față de anul trecut, atunci trebuie să vedem
că nu din întâmplare, că probabil s-a
avut în vedere și acest lucru. Acest lucru
poftim? Sumele sunt mai mici? Dar
sunt mai mari decât la alte județe sau cum a fost? Mă rog
dar atunci trebuie
să clarificăm care este situația, de unde va veni bugetul. Dar
bine, haideți,
domnul Giurgea, domnul Szabo, domnul Balogh
. doamnă
imediat, la sfârșit, bine
dar să lăsăm consilierii județeni să-și spună punctul de vedere, bine?
Domnul consilier
Giurgea: Mi-a fost dor să iau cuvântul, nu am mai vorbit de mult la microfonul
acesta dar
Bela, să stai liniștit că ședința tot scurtă va rămâne. Fac o
glumă, pe Mișu Poruțiu, sigur că nu i-am predat ștafeta, nici nu îl învăț să
vorbească în consiliul județean pentru că este un reputat jurist dar să știți
că l-am crescut și l-am ținut în brațe, așa că
Stimați colegi
dar la propriu,
nu la figurat. Stimați colegi, deci unde e lege nu e tocmeală. Unu: niciodată
consiliul județean nu poate emite un proiect de hotărâre și adopta un proiect
de hotărâre de consiliu județean care încalcă legislația în vigoare. O hotărâre
de guvern sau o ordonanță este o lege emisă. Doi: dumneavoastră știți că
oamenii aceștia nu au primit salariu și nu au plătit nimic, nicăieri, nici
consum, nici chirie, nici nimic. Este aici domnul vicepreședinte care cunoaște
mai bine ca oricine activitatea de acolo și îmi amintesc, cum de altfel îmi
amintesc și mi-a făcut plăcere să mă duc, și Cotuțiu m-a invitat la fel, la mai
multe manifestări pe care le-am făcut, multe acțiuni, în ferme, multe acțiuni
la fermele zootehnice și agricole. Deci tăvălugul descentralizării oricum a
pornit. Eu sunt mândru și să dea Dumnezeu să trăim cu toții, ca peste doi ani
de zile consiliul județean să fie și va fi cu siguranță, în ipoteza și în
discuțiile politice de până acum în acest guvern, unul dintre cele mai
puternice, va fi de fapt un parlament în interiorul Românei. Vă mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Domnul Giurgea, discutăm de consultanță și faci politică
chiar
Domnul
vicepreședinte Szabo: Mulțumesc doamna președinte, domnilor eu nu aș vrea să
fiu lung pentru că v-am ascultat pe toți și aș vrea să punctez în câteva
cuvinte despre acest proiect. Deci, o dată, hotărârea de guvern este un pas în
descentralizare. Din 2005 discutăm de descentralizarea și reformarea
administrației agricole. Bun, consultanța aparține de administrația agricolă și
înseamnă că este făcut un pas. Asta este unu. A doua treabă, de rolul camerei
agricole, ce înseamnă camera agricolă în agricultura nu trebuie să discutăm,
dacă doriți eu vă țin 4 ore ce înseamnă camera agricolă, da știu că din 2005 am
participat și cunosc toate modelele
franceze, austriece, germane, tot ce
există camere agricole. Deci de importanța asta o putem discuta la ședința
următoare când vedem și vom stabili celelalte treburi, dar la asta revin.
Banii, deocamdată în hotărârea de guvern scrie clar, banii sunt transferați din
Bugetul Ministerului Agriculturii și deja avem și cifre: 91% față de execuția
bugetară față de anul trecut a consultanței este asigurată în bugetul pe 2010.
După aceea e prevăzut și pentru alte treburi. Stați puțin, domnul Mora, acum eu
cu rezistența nu mă bag dar aici am pretenția că știu ceva. Deci pentru
următorul pas, organizarea, structura organizatorică, atribuțiile, conducerea,
asta va fi un proiect de hotărâre pentru luna viitoare. Și ce atribuții
suplimentare vom stabili noi, ce vor putea să facă dânșii, asta vom stabili
împreună și vom pregăti o ședință următoare, bineînțeles că ați văzut în
hotărârea de guvern scrie că sunt și în subordinea
din punct de vedere tehnic
și metodologic, în subordinea Agenției Naționale. Poate va veni și Direcția Agricolă,
asta, v-am spus, e un prim pas și despre rolul, ce vrem să le dăm, ce vrem de
la dânșii, asta o stabilim în luna aceasta și sigur vor fi dezbateri, poate să
vină toată lumea cu propuneri, bineînțeles, punem cap la cap și cred că vom
putea scoate. Consultanță pentru fermieri, pentru mediul rural este necesar.
Vedeți dumneavoastră, în anii 92 ce am spus despre agricultură? Că nu avem
nevoie de specialiști, că țăranul român știe agricultură. Vedeți, peste tot
avem nevoie de specialiști, numai trebuie să știm să o folosim cum trebuie.
Deci eu vă promit că o să țin
. și voi participa la elaborarea cestor
atribuții, proiecte, organigramă și tot ce doriți și vom veni în fața
dumneavoastră la ședința următoare. Mulțumesc.
Doamna președinte
Lokodi: Domnilor, să trecem la vot
pardon, doamna dorea să ia cuvântul. Mă
scuzați, poftiți.
Doamna Liliana
Gușatu, director coordonator adjunct
Doamna președinte
Lokodi: Lăsați pe data viitoare la ședință
Doamna Liliana
Gușatu: Numai două cuvinte, am organizat 403 cursuri în județul Mureș unde am
școlarizat peste 5000 de țărani, de asemenea acum am accesat fonduri europene,
am realizat 15 proiecte prin care am adus județului Mureș circa 320.000 euro.
Iar, pe o altă măsură, am realizat alte 12 proiecte în care am adus de asemenea
50.000 euro pentru județ. Deci asta am vrut să o clarific și vă rog să luați
legătura cu noi să vedeți care este activitatea noastră, deci și până aici am
trăit din cursuri și ne-am completat bugetul din cursuri și din accesarea
fondurilor europene, consider că și de acum înainte vom putea face față. Vă
mulțumesc
. Și încă ceva, vă rog să mă scuzați, deja pe site-ul Ministerului
Agriculturii au apărut fondurile noastre, deci bugetul pentru salarizarea acestui
an, deci consider că nu vor fi probleme
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc, ceea ce cu dumneavoastră trebuie să rezolvăm este spațiul
unde să mergeți, spațiul acela unde sunteți acum ne costă foarte mult. În rest,
ne descurcăm din bugetul pe anul acesta iar de anul viitor de
Doamna Liliana
Gușatu: Și anul trecut ne-am asigurat toate aceste cheltuieli numai din
venituri extrabugetare.
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor consilieri, cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Havrileț Niculae), 3 nu au votat
(Bândea Eugen, Ferenț Tiberiu, Moldovan Teofil), 2 absenți (Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae, Moldovan
Teofil), 2 nu au votat (Bândea Eugen, Poruțiu Mihail), 2 absenți (Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae, Moldovan
Teofil), 2 nu au votat (Bândea Eugen, Ferenț Tiberiu), 2 absenți (Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
4 se aprobă cu 26 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae, Moldovan Teofil),
3 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Lokodi Edita Emöke, Bândea Eugen), 2 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
5 se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae, Moldovan
Teofil), 2 nu au votat (Bândea Eugen, Ferenț Tiberiu), 2 absenți (Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
6 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae, Moldovan
Teofil), 1 nu a votat (Bândea Eugen), 2 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela).
Articolul
7 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae, Moldovan
Teofil), 1 nu a votat (Bândea Eugen), 2 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 abțineri (Havrileț Niculae,
Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Bândea Eugen), 2 absenți (Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
9.
Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii drumului județean DJ 151
Luduș (DN 15) - Sărmașu-Sărmășel Gară (DN 16) lim. jud Bistrița Năsăud, km
0+000-45+810, din domeniul public al județului Mureș în domeniul public al
statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii
precum și încadrarea acestuia în categoria drumurilor naționale
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre, o încercare din partea domnului primar
de
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a votat (Bândea Eugen), 2 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a votat (Bândea Eugen), 2 absenți
(Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 nu a votat (Bândea Eugen), 2 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela).
10.
Proiect de hotărâre privind stabilirea întinderii mandatului reprezentatului
Consiliului Județean Mureș în AGA
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează un alt proiect de hotărâre și anume, în 2007 la societatea comercială
Aquaserv s-a decis să se restituie o clădire în care erau niște instalatori ai
fostului proprietar, proprietar fiind municipiul Tîrgu Mureș iar municipiul
Tîrgu Mureș, prin licitație publică, a și vândut această clădire. Anul acesta
trebuie să rezolvăm toată situația acțiunilor acestei societăți comerciale
pentru a depune proiectele
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu a votat (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru), 2 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu a votat (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru), 2 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu a votat (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru), 2 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Doamna președinte Lokodi: Proiectul care s-a
anunțat la punctul 8 s-a retras încă înainte de a intra în ședință pentru
motivul că sumele privind bugetul au sosit doar pe parcursul zilei de ieri,
urmează să respectăm termenele legale așa că probabil că vom avea o ședință
extraordinară
probabil
cel mai sigur.
11. Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJ nr. 152/2009
privind aprobarea comisiilor pentru evaluarea managerilor instituțiilor publice
de cultură aflate sub autoritatea Consiliului Județean Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre nr. 9 pentru modificarea hotărârii
privind evaluarea managerilor, aici unul dintre membrii comisiei de evaluatori
din cultură s-a retras și suntem obligați să numim o altă persoană. Și acest
proiect de hotărâre a fost avizat favorabil, cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți.
Doamna președinte
Lokodi: Deci în locul domnului Moraru intră Cistelecan. Articolul 2.
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți.
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
12.
Proiect de hotărâre
privind închiderea Centrului de Plasament nr. 8
Reghin și înființarea complexului de Case de Tip Familial Reghin-Petelea
Doamna președinte
Lokodi: Urmează câteva proiecte pentru a depune, la rândul nostru, cereri de
finanțări pentru proiecte, primul este Centrul de plasament nr. 8 de
Articolul
1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Balogh Iosif), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
13.
Proiect de hotărâre
privind înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică
Reghin
Doamna președinte
Lokodi: Celălalt proiect de hotărâre privește tot Reghinul, pentru ca
instituția de asistență socială să fie înființată, Centrul de recuperare și
reabilitate neuropsihiatrică. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat în mod
favorabil. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
14.
Proiect de hotărâre
pentru modificarea Organigramei, a Statului de Funcții și a Regulamentului de
Organizare și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul
de hotărâre privind statul de funcții al Direcției de Protecție al Copilului
care nu se schimbă față de anul trecut, vor fi mici modificări. Articolul 1,
cine este pentru ?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor
tehnico-economici pentru obiectul de investiții Reabilitare, modernizare și
dotare clădire pentru înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Luduș
Doamna președinte Lokodi: S-a făcut
proiectul pentru Centrul de Recuperare și Reabilitate Neuropsihică din Luduș în
vechea casă, domnul Pokorny, doriți să luați cuvântul? Atunci ștergeți că
domnul Pokorny se grăbește. Acest proiect de hotărâre a fost avizat în mod
favorabil, supun la vot articolul 1, cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
16.
Proiect de hotărâre
privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții
Restructurarea Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică
Brâncovenești prin crearea noului Centru de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Primula
Brancovenești
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul
de hotărâre pentru Centrul de Recuperare și Reabilitate Neuropsihică Primula
Brâncovenești, proiect care este câștigat
poftiți domnul Pokorny.
Domnul consilier Pokorny: Mulțumesc, doamna
președinte, aș dori să vă supun atenției două aspecte: se poate observa că cele
4 proiecte de hotărâre se leagă una de cealaltă, deci este vorba despre
continuarea strategiei de reformă a instituțiilor de asistență socială din
județ, pe de-o parte, și în al doilea rând
Doamna președinte Lokodi: Vă felicităm. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Pokorny
Vasile Stefan), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Pokorny
Vasile Stefan), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu,
Pokorny Vasile Stefan), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Doamna președinte Lokodi: Deci acum, nu că
mi-a fost coleg de clasă în liceu, dar într-adevăr a făcut trei proiecte. Și
Călugăreni-ul trebuie rezolvat, acolo doar un proiect am reușit să facem, nu
vreau acum că Toduț îmi scrie o scrisoare sau niște sms-uri, că Pokorny o să-mi
spună
auzi, Toduț, am fost lăudat de doamna președinte iar tu ai fost
criticat. Nu, dar serios, ne ajută foarte mult în rezolvarea problemei ieșirii
din castel cu oamenii care sunt în sistemul nostru și
17. Proiect de hotărâre privind încetarea de drept a
raportului de serviciu al domnului Ilieș Ioan, director
Doamna președinte Lokodi: Bine, urmează
următorul proiect și anume transferul doamnei Sava Codruța de
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat, 4 absenți.
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
5 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Kakasi Alexandru) 4 absenți
(Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc,
trecem mai departe
pai dacă nu te prezinți, eu de unde să știu
Domnul consilier Poruțiu: Nu am vrut să
vorbesc înainte dar totuși cred că ar trebui să o cunoaștem și noi pe doamna,
nu? Totuși, să știm
Doamna președinte Lokodi: Vrei să faci curte
la doamna? Doamna Sava Codruța conduce de aproape
11 ani Direcția de Protecția
Copilului, a fost directoarea noastră, să nu îmi spui că nu ai cunoscut-o pe
doamna Sava Codruța, Mihai
Domnul consilier Poruțiu: Probabil că era
personalitatea subjugată de domnul Pokorny sau de domnul Lorand. Eu nu am văzut-o
până astăzi
L-am cunoscut pe domnul Schmidt, am citit din prezentare și știam
cine este dar credeam că este normal, având în vedere că
Doamna președinte Lokodi: Toată lumea de
Domnul consilier Poruțiu: Dar având în
vedere că va conduce un serviciu subordonat din cadrul
subordonat consiliului
județean, chiar cred că era OK să o știm și noi
Doamna președinte Lokodi: La fiecare ședință
a participat.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte,
participă multă lume la ședință.
Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte,
e ceva nostim dar vă rog frumos să îmi permiteți, în afara ordinii de zi, să vă
prezint, bunicii lui Mihai Poruțiu locuiau în fața casei noastre iar bunicii
lui Codruța locuiau în spatele casei noastre. Iar cei doi au aceeași vârstă.
Când au fost mici s-au jucat împreună dar nu își mai amintesc.
Doamna președinte Lokodi: Hai, Mișu, ai fost
capabil să ne faci asta? Codruța, e adevărat?
Domnul consilier Poruțiu: Să știți că Doru
Giurgea uită să ne spună că el nu ne lăsa să ne jucăm cu nici o fată, numai el
vroia să se joace, dar asta a uitat să spună
Doamna președinte Lokodi: Pokorny, acum la
asta nu mai puncta
Domnul consilier Pokorny: Trebuie să îl
informez pe domnul coleg Poruțiu că niciodată nu i-am fost șef doamnei Codruța,
în schimb regret că pleacă de la direcție, am și spus și în zilele trecute,
pentru că consider că am colaborat foarte bine și se lucrează bine cu dumneaei,
merită să spunem doar atât.
Doamna președinte Lokodi: De fapt domnul
Schmidt la fel mi-a spus când a venit la mine în birou, că îi pare rău când a
decis așa Codruța, că dorește să
să își vadă și de familie un pic și să rămână
tot la sistemul nostru dar la o altă direcție pentru că nici eu nu știu ce va
fii în viitor. Deci, Mișu, știai tu bine toate cele
18.
Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai
obiectivului Drum de acces la depozitul zonal de deșeuri din localitatea
Sânpaul, județul Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Bine, urmează drumul de acces spre Depozitul zonal de deșeuri din
Sânpaul pe care îl vom construi din banii noștri, este o cheltuială
neeligibilă, proiectul a fost avizat de toate comisiile și supun la vot. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Poruțiu
Mihail), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru,
Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru,
4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela).
19. Proiect de
hotărâre privind aprobarea Programului de ocupare temporară a forței de muncă
din rândul șomerilor, pentru anul 2010
Doamna președinte Lokodi: Domnilor
consilieri, în mod public, săptămâna asta, de nervi, am spus ceva, nu am făcut
o declarație dar am spus ceva și trebuie să cer în mod public, de asemenea, un
fel de iertare, pentru că la întâlnirea pe care am avut-o pe programul apă, la
un moment dat am văzut că cei care participă din partea beneficiarilor
viitorului proiect nu prea pricep mecanismele și am spus că vin la consiliul
județean și primul lucru, înainte să intru în ordinea de zi, veți primi câte o
hârtie de A4 și o să pun pe fiecare consilier să scrie ce știe despre
proiectele mari ale consiliului județean. Aseară, întâmplarea a făcut că am
deschis televizorul și am văzut trei consilieri județeni la televizor și vă
mulțumesc frumos pentru modul în care ați prezentat proiectele județului. Este
vorba de domnul Poruțiu, de domnul Havrileț și de domnul Boloș care așa de
frumos au prezentat proiectele noastre mari, toate proiectele la care lucrează
consiliul județean, încât am rămas impresionată.
Trecem mai departe, proiect de hotărâre privind aprobarea programului de ocupare
temporară a forței de muncă în rândul șomerilor, pe 2010, din care nu știu cât
ni se va plăti. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru,
Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Erős Csaba), 4 absenți (Bândea
Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
20. Proiect de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de
Comisia de amenajarea teritoriului și urbanism de pe lângă Consiliul Județean
Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează avizul dat
de Comisia pentru amenajarea teritoriului și urbanism, domnul Pokorny spune că
poate să fie votat. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 4 absenți
(Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Tatár Béla), 1 nu a votat (Erős
Csaba), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Giurgea Teodor), 4 absenți
(Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes
Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
20.
Proiect de hotărâre privind abrogarea Anexei nr
Doamna președinte Lokodi: Ceva am văzut
aici, domnul Giurgea, doriți să luați cuvântul? Sau ați spus nu că am dat aviz
la o balastieră
Bine, urmează proiectul de hotărâre privind abrogarea anexei 6
la o hotărâre anterioară și anume 27 privind aprobarea unor tarife și taxe locale
datorate bugetului propriu al județului Mureș. S-a avizat și acest proiect de
hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth
Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 4 absenți
(Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu
Mihail), 4 absenți (Bândea Eugen, Ilyes Toth Alexandru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela).
21.
Raport privind activitatea desfășurată de
Consiliul Județean Mureș în anul 2009
Doamna președinte Lokodi: Nu este fără
importanță raportul de activitate pe 2009 depus de Consiliul Județean,
executivul și președintele, văd că l-ați citit, cel puțin așa mi s-a confirmat
din partea dumneavoastră, cine eventual nu a reușit să îl citească, când va
merge la televizor să îl folosească cu încredere pentru că datele din acest
raport sunt reale, mulțumesc frumos colegilor care au întocmit acest raport,
mulțumesc colegilor care pe parcursul anului 2009 au lucrat și au făcut ca să
fie raportul nostru atât de bogat și de complex, domnilor, mulțumesc frumos
pentru această atmosferă plăcută și domnul Giurgea are ultimul cuvânt.
Domnul consilier Giurgea: Acum, doamna
președinte, aș vrea, sincer pentru că chiar a fost o ședință extraordinară, să
nu se supere nimeni, luați-o absolut ca o glumă, așa, că sunt mai bătrân în
consiliul județean, ați spus că ați avut una dintre cele mai frumoase ședințe
dacă nu chiar cea mai frumoasă. Oare, vă întreb, este pentru că pentru prima
dată de când PDL-ul cu UDMR-ul este la guvernare și e prima ședință? Mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Însă domnilor
consilieri, am o rugăminte, PDL, UDMR, scrieți rapoartele de consilier ca presa
să nu ne ia prin surprindere că nu avem rapoartele puse pe site. Dacă nu,
cereți un ajutor, bine?
Lucrările
ședinței se încheie la 15:58.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emőke
Paul Cosma
Văzut:
consilier - Delia Belean
director Iosib Viorel