ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr.2141/15.II.2010
CONSILIUL JUDEȚEAN
PROCES VERBAL
al
ședinței extraordinare a Consiliului Județean
din
data de 8 februarie 2010
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 28 din 4
februarie 2010 și a fost publicată în cotidienele Zi de Zi și Nepujság.
Din
cei 33 de membrii ai Consiliului Județean Mureș în funcție, au lipsit: Bán
Moise, Bândea Eugen, Gombos Géza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela, Popa
Marius Ciprian.
A participat domnul subprefect Bárczi
Gyozo.
Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unități
administrativ-teritoriale a sumelor pentru susținerea programelor de dezvoltare
locală și a proiectelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, pe
anul 2010
Doamna
președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor, bună ziua și vă mulțumesc frumos că
ați venit, vă promit că vom fi foarte operativi, am avut nevoie de această
ședință extraordinară pentru că în conformitate cu legea finanțelor, după ce
primele date din bugetul județului sunt repartizate pe localități de către
Direcția Județeană a Finanțelor, consiliul județean are un termen de 5 zile
până la care trebuie, la rândul său, să repartizeze sumele pentru rectificările
de buget, proiecte, din acea cotă de 20% de TVA. Asta înseamnă că a trebuit să
convocăm acum ședința extraordinară, urmând ca în ședința ordinară să dezbatem
în continuare bugetul județului, dar de data aceasta
dar de data ședinței
ordinare vom discuta, bugetul instituțiilor aparținând
din subordinea consiliului
județean. Deci, în momentul de față, strict doar despre sumele pe care urmează
să le defalcăm, doar pentru proiecte mari, care sunt în curs de execuție și
pentru care mai multe primării trebuie să asigure cofinanțarea iar pentru
celelalte primării de asemenea, asigurând în completarea bugetelor, sumele din
această cotă de 20%. Trebuie să vă spun că am făcut o analiză foarte
amănunțită, cerând de la fiecare primărie proiectele care sunt sau în fază de
proiect tehnic executat, sau pentru cele care au ei deja studii de
fezabilitate, proiecte gata făcute și rezultă că față de suma pe care o
împărțim, aproape cu 100% mai mare este nevoia, deci Direcția economică a făcut
un material de 25 de pagini care va fi și pe site-ul consiliului județean și pe
care v-am publicat, care este suma necesară în momentul de față pentru județul
Mureș iar față de acesta, avem în momentul de față, de împărțit și de
repartizat, 31.858.294 lei. Avem niște principii pe baza căruia am lucrat. În
primul rând am asigurat pentru acele proiecte care intră acum în cofinanțare
,
o parte din sumele necesare pentru că nu am putut, în totalitate, fondurile
cofinanțării să asigurăm pentru că toată lumea, care anul acesta începe
execuția are sume mari, am asigurat, ca în anii anteriori, pentru municipii o
cotă egală, pentru orașe la fel, rămânând după aceea pentru comune o sumă medie
pe care, după aceea, în raport de proiectele pe care le are fiecare și cu
priorități, luând în considerare și sumele primite ca urmare a defalcării
bugetului de către Direcția Județeană de Finanțe, să echilibrăm bugetele
localităților, am încercat să asigurăm sumele necesare pentru funcționare până
la sfârșitul anului. Și trebuie să vă spunem că asigurăm sumele necesare până
la funcționare în acest an pentru mai multe primării asigurăm și o cofinanțare,
să se asigure, primăriile, normal, va trebui să contracteze și împrumuturi,
începem să intrăm în faza de împrumuturi pentru a realiza proiecte de
investiții mari. Proiectul nostru de astăzi a fost discutat de comisia de
buget, a fost discutat de fiecare dintre dumneavoastră și fără nici o
obiecțiune a fost aprobat în comisia de buget. Vă consult dacă cineva dorește
să ia cuvântul, să facă ceva observații, dacă nu, o să trecem la votul
proiectului de hotărâre. Proiectul
nostru conține două articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi pentru,
3 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Poruțiu Mihail, Tatár Béla.), 6 absenți (Ban
Moise, Bândea Eugen, Gombos Geza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela, Popa
Marius Ciprian)
Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi pentru,
1 nu a votat (Tatár Béla), 6 absenți
(Ban Moise, Bândea Eugen, Gombos Geza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela,
Popa Marius Ciprian).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi
pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla), 6
absenți (Ban Moise, Bândea Eugen, Gombos Geza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos
Mihaela, Popa Marius Ciprian).
Doamna
președinte Lokodi: Eu vă mulțumesc frumos, vă întreb dacă cvorumul îl avem
îndeplinit? Prin asta asigurăm primăriilor ca, în termen legal, la rândul lor
să poată să afișeze și să facă public bugetele lor pe anul 2010, urmând ca în
ședința ordinară de la sfârșitul lunii să discutăm bugetul consiliului
județean. Consiliul județean, pe investiții și pe reparații am făcut deja o
listă care este pe site, care a fost discutată cu toate instituțiile noastre,
numai ce este prioritar am cuprins în buget pentru că și bugetul nostru este
mai mic, domnule director, cu cât
? Dar cofinanțările pe care trebuie să le
asigurăm? Da, deci avem pe site sumele care sunt necesare pentru cofinanțarea
proiectelor, proiectele care sunt proiecte mari, de interes județean, apa,
deșeuri, deocamdată finanțăm din bugetul consiliului județean, pentru că aceste
faze premergătoare de la început sunt în sarcina consiliului județean, urmând
ca pe anul viitor să ne gândim, eventual, să vedem cum continuăm proiectul când
va trebui să intre și cofinanțarea celorlalte administrații publice locale,
deocamdată mergem cu asigurarea bugetului din partea consiliului județean și
vom discuta în comisii, de săptămâna următoare, situația bugetului pentru anul
2010. Domnul Poruțiu, v-ați anunțat să luați cuvântul? Din greșeală
bine, vă
mulțumesc. Dacă cineva dorește să spună ceva
eu vă mulțumesc că ați venit și
vă doresc o săptămână rodnică! Mulțumim frumos și de prezența domnului Bárczi
care a fost alături de noi.
Lucrările ședinței se încheie la 12:17.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emőke
Paul Cosma
Văzut:
consilier - Delia Belean
director Iosib Viorel