tanacslogo1                          ROMÂNIA                                                    

                     JUDEȚUL MUREȘ                                    Nr.2141/15.II.2010                          

                  CONSILIUL JUDEȚEAN                                    

                           

                  

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței extraordinare a Consiliului Județean

din data de 8 februarie 2010

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 28 din 4 februarie 2010 și a fost publicată în cotidienele „Zi de Zi” și „Nepujság”.

Din cei 33 de membrii ai Consiliului Județean Mureș în funcție, au lipsit: Bán Moise, Bândea Eugen, Gombos Géza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela, Popa Marius Ciprian.

 

A participat domnul subprefect Bárczi Gyozo.

 

Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a sumelor pentru susținerea programelor de dezvoltare locală și a proiectelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală, pe anul 2010

 

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor, bună ziua și vă mulțumesc frumos că ați venit, vă promit că vom fi foarte operativi, am avut nevoie de această ședință extraordinară pentru că în conformitate cu legea finanțelor, după ce primele date din bugetul județului sunt repartizate pe localități de către Direcția Județeană a Finanțelor, consiliul județean are un termen de 5 zile până la care trebuie, la rândul său, să repartizeze sumele pentru rectificările de buget, proiecte, din acea cotă de 20% de TVA. Asta înseamnă că a trebuit să convocăm acum ședința extraordinară, urmând ca în ședința ordinară să dezbatem în continuare bugetul județului, dar de data aceasta… dar de data ședinței ordinare vom discuta, bugetul instituțiilor aparținând… din subordinea consiliului județean. Deci, în momentul de față, strict doar despre sumele pe care urmează să le defalcăm, doar pentru proiecte mari, care sunt în curs de execuție și pentru care mai multe primării trebuie să asigure cofinanțarea iar pentru celelalte primării de asemenea, asigurând în completarea bugetelor, sumele din această cotă de 20%. Trebuie să vă spun că am făcut o analiză foarte amănunțită, cerând de la fiecare primărie proiectele care sunt sau în fază de proiect tehnic executat, sau pentru cele care au ei deja studii de fezabilitate, proiecte gata făcute și rezultă că față de suma pe care o împărțim, aproape cu 100% mai mare este nevoia, deci Direcția economică a făcut un material de 25 de pagini care va fi și pe site-ul consiliului județean și pe care v-am publicat, care este suma necesară în momentul de față pentru județul Mureș iar față de acesta, avem în momentul de față, de împărțit și de repartizat, 31.858.294 lei. Avem niște principii pe baza căruia am lucrat. În primul rând am asigurat pentru acele proiecte care intră acum în cofinanțare…, o parte din sumele necesare pentru că nu am putut, în totalitate, fondurile cofinanțării să asigurăm pentru că toată lumea, care anul acesta începe execuția are sume mari, am asigurat, ca în anii anteriori, pentru municipii o cotă egală, pentru orașe la fel, rămânând după aceea pentru comune o sumă medie pe care, după aceea, în raport de proiectele pe care le are fiecare și cu priorități, luând în considerare și sumele primite ca urmare a defalcării bugetului de către Direcția Județeană de Finanțe, să echilibrăm bugetele localităților, am încercat să asigurăm sumele necesare pentru funcționare până la sfârșitul anului. Și trebuie să vă spunem că asigurăm sumele necesare până la funcționare în acest an pentru mai multe primării asigurăm și o cofinanțare, să se asigure, primăriile, normal, va trebui să contracteze și împrumuturi, începem să intrăm în faza de împrumuturi pentru a realiza proiecte de investiții mari. Proiectul nostru de astăzi a fost discutat de comisia de buget, a fost discutat de fiecare dintre dumneavoastră și fără nici o obiecțiune a fost aprobat în comisia de buget. Vă consult dacă cineva dorește să ia cuvântul, să facă ceva observații, dacă nu, o să trecem la votul proiectului de hotărâre.  Proiectul nostru conține două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 3 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Poruțiu Mihail, Tatár Béla.), 6 absenți (Ban Moise, Bândea Eugen, Gombos Geza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela, Popa Marius Ciprian)

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla),  6 absenți (Ban Moise, Bândea Eugen, Gombos Geza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatár Béla),  6 absenți (Ban Moise, Bândea Eugen, Gombos Geza Csaba, Havrileț Niculae, Kardos Mihaela, Popa Marius Ciprian).

 

 

Doamna președinte Lokodi: Eu vă mulțumesc frumos, vă întreb dacă cvorumul îl avem îndeplinit? Prin asta asigurăm primăriilor ca, în termen legal, la rândul lor să poată să afișeze și să facă public bugetele lor pe anul 2010, urmând ca în ședința ordinară de la sfârșitul lunii să discutăm bugetul consiliului județean. Consiliul județean, pe investiții și pe reparații am făcut deja o listă care este pe site, care a fost discutată cu toate instituțiile noastre, numai ce este prioritar am cuprins în buget pentru că și bugetul nostru este mai mic, domnule director, cu cât…? Dar cofinanțările pe care trebuie să le asigurăm? Da, deci avem pe site sumele care sunt necesare pentru cofinanțarea proiectelor, proiectele care sunt proiecte mari, de interes județean, apa, deșeuri, deocamdată finanțăm din bugetul consiliului județean, pentru că aceste faze premergătoare de la început sunt în sarcina consiliului județean, urmând ca pe anul viitor să ne gândim, eventual, să vedem cum continuăm proiectul când va trebui să intre și cofinanțarea celorlalte administrații publice locale, deocamdată mergem cu asigurarea bugetului din partea consiliului județean și vom discuta în comisii, de săptămâna următoare, situația bugetului pentru anul 2010. Domnul Poruțiu, v-ați anunțat să luați cuvântul? Din greșeală… bine, vă mulțumesc. Dacă cineva dorește să spună ceva… eu vă mulțumesc că ați venit și vă doresc o săptămână rodnică! Mulțumim frumos și de prezența domnului Bárczi care a fost alături de noi.

Lucrările ședinței se încheie la 12:17.

 

 

 

 

                                                                           Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        PREȘEDINTE                                                      SECRETAR

 

   Lokodi Edita Emőke                                                  Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

Văzut: consilier - Delia Belean

          director – Iosib Viorel