ROMÂNIA
Nr. 3592/ 12. III. 2010
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar: IV C/1
PROCES
VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean
din
data de 25 februarie 2010
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala
mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită
prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 37 din 19 februarie 2010
și a fost publicată în cotidienele locale Zi de Zi și Nepujság.
Au
fost prezenți toți cei 33 de membri în funcție ai Consiliului Județean Mureș.
Au
fost invitați să participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl.
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl.
Mezei Vasile - director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dna
Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
·
dna
Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl.
Runcan Ștefan, director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dna
Hang Mărioara, contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
dl.Cazan
Vasile director, Filarmonica Târgu Mureș
·
dl.
Naste Vasile, director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
·
dna
Valea Anica contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
·
dl.Vajda
Andras - director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și
Tradiției Populare Mureș
·
dna
Iosib Maria, contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a
Creației și Tradiției Populare Mureș
·
dna
Albu Lelia, director, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș
·
dna
Butnariu Camelia, contabil-șef, Școala de Arte și Meserii Tîrgu Mureș
·
dl.
Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
dna
Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL
·
dl.
Titi Iosif Boantă, director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dna
Silvășan Elena, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dl.
Soos Zoltan, director, Muzeul Județean
Mureș
·
dna
Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
·
d-na
Monica Avram director, Biblioteca Județeană Mureș
·
dna
Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
·
dl.
Podoabă Virgil redactor-șef, Revista VATRA
·
dl.
Kovacs Andras Ferencz redactor-șef, REVISTA LATO
·
dl.
Nagy Petroniu Tiberiu Vasile director, Direcția Județeană de Pază Mureș
·
dl.
Balasz Istvan contabil-șef, Direcția Județeană de Pază Mureș
·
dna
Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu
Mureș
·
dna
Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu
Mureș
·
dna
Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu
Mureș
·
dl.
Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin
·
dna
Molnar Viorica, contabil-șef, Centrul
Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 Reghin
·
dl.
Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT SALVASPEO
·
dl.
Nagy Istvan director S.C. Parcul Industrial Mureș S.A.
·
dl.
Balasz Arpan președinte, Asociația DE GO SHUSAKU
·
dl
Vasu Ioan primar, Râciu
·
directori,
șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la
elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna
președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor, dați-mi voie să deschidem
ședința consiliului județean anunțată pe astăzi, salut prezența directorilor
instituțiilor noastre subordonate, prezența mass mediei și prezența domnului
subprefect Barczi precum și a domnului Oană de la Direcția Financiară. Dacă nu
am văzut bine pe cineva, să mă ierte dar, îl salut. Domnilor prima dată supun
la vot procesele-verbale ale ședințelor ordinare și extraordinare din data de
28 ianuarie și din data de 8 februarie, cred că toată lumea a putut să studieze
materialele care au fost comunicate prin poștă electronică și au fost publicate
pe site-ul consiliului județean. Atrag, încă odată, atenția administrației
noastre ca să se facă simultan traducerile materialelor ca să nu avem probleme
cu folosirea bilingvă în județul Mureș a materialelor care sunt pe site.
Primesc destul de multe scrisori cu multă critică și aș dori să prevenim aceste
lucruri pentru că dacă nu vom face traducerile simultan atunci se vor aduna pe
parcurs materialele. Deci supun la vot cele două procese verbale. Cine este
pentru?
Procesul-verbal al ședinței ordinare
din data de 28 ianuarie 2010 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4 absenți
(Giurgea Teodor, Moldovan Teofil, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Procesul-verbal al ședinței
extraordinare din data de 8 februarie 2010 se aprobă cu 29 voturi pentru, 4
absenți (Giurgea Teodor, Moldovan Teofil, Szabó Árpád, Tatár Béla).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Avem pe ordinea de zi a ședinței de astăzi
multe materiale, în total 20 de proiecte de hotărâre a fost anunțate dar
proiectul de hotărâre de la punctul 6, după o dezbatere în comisiile de
specialitate s-a decis să fie amînat pentru o altă ședință, pentru o analizare
mai aprofundată a tuturor problemelor care sunt legate de instituțiile noastre
subordonate și eventualele regândiri ale acestora. De aceea, pe ordinea de zi
pe care o supun astăzi la vot este un număr de 19 proiecte de hotărâri, așa cum
v-am spus numărul 6 va fi amânat. Cine este pentru ordinea de zi anunțată?
Ordinea de zi se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
1. Proiect de hotărâre privind modificarea HCJM nr.89/2008
privind constituirea comisiilor de specialitate
Doamna
președinte Lokodi: Și atunci dacă îmi permiteți să trecem mai repede, vom trece
la vot. Proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi cu numărul 1 se referă la
modificarea Hotărârii Consiliului Județean nr. 89 din 2008 privind constituirea
comisiilor de specialitate și a fost avizat favorabil. Proiectul nostru de
hotărâre are trei articole. Existând aviz favorabil, întreb dacă dorește careva
dintre domnii și doamnele consilieri să ia cuvântul. Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31
voturi pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
2. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos. Hotărârea numărul 2 privește iarăși o
hotărâre a consiliului județean din 2001, cu numărul 42, referitor la însușirea
inventarului bunurilor care fac parte din domeniul public al județului Mureș.
Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de
trei comisii, comisia economico-financiară, de comisia juridică și de
servicii publice. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot,
proiectul nostru de hotărâre are două articole, cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31
voturi pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
3. Proiect de hotărâre privind inventarierea patrimoniului Consiliului
Județean Mureș pe anul 2009
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre cu numărul 3 privind
inventarierea patrimoniului Consiliului Județenean Mureș pe anul 2009. Și acest
proiect de hotărâre a fost avizat de trei comisii, comisia
economico-financiară, comisia juridică și comisia de servicii publice.
Proiectul nostru conține două articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărâre în întregime se aprobă cu 31
voturi pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
4. Proiect de hotărâre privind
constituirea comisiei pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea
declarării utilității publice a obiectivului de investiții Drum de acces
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru constituirea comisiei
pentru efectuarea cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice
a obiectivului de investiții Drum de acces la Depozitul Ecologic Zonal
Sânpaul. Proiectul nostru de hotărâre a fost discutat în trei comisii, cea de
servicii publice, cea juridică și cea de
amenajarea teritoriului și sunt convinsă că cunoaște materialul și comisia
economică. Proiectul nostru conține trei articole. Supun la vot articolul 1,
cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți.
Doamna
președinte Lokodi: De acea nu apare pentru că este pe membri.
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți.
Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31
voturi pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla)
5. Proiect de
hotărâre privind aprobarea evaluării managementului aplicat instituțiilor
publice de cultură de sub autoritatea Consiliului Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 5, aprobarea
evaluării finale a managementului aplicat la instituțiile de cultură
subordonate. Și acest proiect a fost discutat în toate comisiile de
specialitate, ba mai mult, comisia economică a stat de vorbă cu fiecare
manager, ieri, într-o ședință de maraton. Supun la vot proiectul nostru de
hotărâre. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru,
2 absenți (Szabó Árpád, Tatár Béla).
6. Proiect de
hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcții și Regulamentului
de organizare și funcționare ale Camerei Agricole Județene
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 7, acest proiect
de hotărâre se referă la organigrama, statul de funcții și a regulamentului de
organizare și funcționare a Camerei Agricole a Județului Mureș. A venit avizul?
Da?
Domnul
secretar Cosma: Avizul de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici ni se
va comunica astăzi, am luat legătura cu agenția, este redactat, este semnat,
mai trebuie semnat doar de domnul președinte care pe moment nu era în sediu. În
cursul zilei de astăzi ni se va comunica.
Doamna
președinte Lokodi: Atunci putem să luăm fiecare articol la vot. Domnilor și
acest material a fost discutat în toate comisiile noastre de specialitate,
domnul Radu Mircea se prezintă la cuvânt. Vă rog.
Domnul
consilier Radu: Mulțumesc doamna președinte, stimați colegi. Trecerea Oficiului
de Consultanță Agricolă în cadrul Consiliului Județean, consider eu că este un
prim pas în descentralizarea unor decizii agricole la nivel județean. Formarea
acestor camere agricole au un rol, după părerea mea, și s-a demonstrat în
țările europene dezvoltate, un rol foarte important. Spuneam că este un prim
pas. El va urma și cu alte instituții din domeniul agriculturii, sper să se
organizeze așa cum sunt organizate camerele agricole în țările cu o agricultură
dezvoltată. Sunt colegi de aici care cunosc foarte bine acest lucru și domnul
vicepreședinte Szabó știe foarte bine pentru că a fost director la acest
oficiu, a umblat mult prin țările din Uniunea Europeană unde suntem și noi
membri și plus că este un practician foarte bun.. acceptă ceea ce pun eu, ne
cunoaștem de foarte mult
. Nu este prezent și probabil că nu e bine să
Doamna
președinte Lokodi: Nu lipsește, dar este la o întâlnire de unde încă nu s-a
eliberat.
Domnul
consilier Radu:
nu e prezent aici. Referitor la bugetul acestei instituții,
m-am uitat, este un buget care
această cameră agricolă pentru că acum este
cameră, nu mai este oficiu
, poate funcționa, după părerea mea, în anul 2010.
Parcă are 1.225.000 lei, transfer de la Ministerul Agriculturii de un milion o
sută și ceva de mii de lei, vreo 50.000 de lei are de la noi de la consiliul
județean, 65.000 de lei de la proiecte proprii pe care dânșii le-au făcut și
cred că depășesc și în acest an. Eu am o rugăminte, doamna președinte, mai mult
pentru asta m-am înscris, să vedem totuși că dânșii stau într-un spațiu,
părerea mea, destul de scump, plătim o chirie de 9.400 în primul rând și va
trebui să găsim un spațiu care va trebui să fie pe măsura acestei instituții
care, eu vă spun, e de viitor și nu îi fac apologia dar este una dintre
ramurile foarte importante ale României care poate scoate România din criză și
din necaz și atunci trebuie să venim și noi cu aportul nostru. Totodată, eu aș
ruga-o pe doamna colegă Gușatu Ileana să transmită colegilor de la Centrul
Agricol, pentru că mi-au fost mulți colegi și chiar subalterni din acest Centru
Agricol, din partea mea succes în activitatea profesională și eu voi fi, cum am
fost întotdeauna, un coleg bun față de dânșii și voi fi alături de dânșii. Cred
că și ceilalți colegi din consiliul județean și în special executivul. Eu vă
mulțumesc, doamna președinte.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnule consilier, domnul consilier Havrileț și
domnul consilier Giurgea s-au înscris la cuvânt.
Domnul
consilier Havrileț: Doamna președinte, am mai luat cuvântul în legătură cu
acest proces de delegare a competențelor către autoritățile administrative
locale, din partea Guvernului României, am arătat că pentru această activitate
fondurile nu sunt suficiente. Este adevărat că acest Oficiu Județean de
Consultață Agricolă, trecând în Camera Agricolă, este necesar, mai ales că este
o modalitate care există și se petrece în Uniunea Europenă, totuși aș aduce
aminte tuturor că în cadrul activităților care acoperă sectorul agricol al
județului, sunt aproximativ 12 instituții. Dacă îmi aduc bine aminte este vorba
despre Direcția Agricolă Generală, este vorba de Direcția Sanitar-Veterinară,
Oficiul Județean de Consultanță Agricolă Mureș care tocmai a trecut la noi,
este vorba de Agenția Națională de Reproducere și Selecție, Ameliorarea
Raselor, Fitosanitarul, Controlul
Semințelor, Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare, Oficiul de Studii
Pedeoagricole, chiar Direcția Silvică care a trecut la mediu dar până nu demult
a fost doar la Ministerul Agriculturii și cred că nu mi-am adus aminte alte 6
încă 6 instituții. Problema este că dacă întrebăm oamenii care conduc aceste
instituții, toți o să zică că sunt un număr de
dar nu ajunge că altfel ar
trebui să depună eforturi foarte mari. Consider că foarte multe din activități
se dublează și sunt făcute
este vorba și de APIA, și de Agenția SAPARD. Unele se dublează, trebuie să
fim foarte atenți să nu dublăm anumite activități care se plătesc, în special,
din bugetul consiliului județean. Ca urmare, aș dori ca în regulamentul de
organizare și fucționare să se impună obligativitatea întocmirii rapoartelor
zilnice de activitate pentru angajații Camerei Agricole ca în decurs de trei
luni, de 60 de zile, 90 de zile, să putem să facem o analiză despre utilitatea
activității. Și, la fel, aș dori ca noi, Consiliul Județean Mureș să facem o
propunere pentru emiterea unui ordin al Ministrului Agriculturii ca plățile
rezultate din anumite servicii de interes public județean să fie aduse la
consiliul județean. Mă refer aici la redevențele care se plătesc la Agenția
Domeniilor Statului pentru utilizarea domeniului public și privat al statului,
mă interesează redevențele care se plătesc pentru serviciile fitosanitare și mă
refer la plățile care se plătesc pentru scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor pentru diferite investiții, pentru terenurile care sunt sub un
hectar, restul sunt la București și alte asemenea taxe care acum se duc la
Ministerul Agriculturii. E necesar un ordin al ministrului ca să direcționeze,
să ne dea și pârghii financiare de susținere și de dezvoltarea activității
agricole prin Camera Agricolă. Camera agricolă trebuie să fie Ministerul
Agriculturii a unui județ. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul
consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președinte, să stați liniștiți că nu lungim
ședința. În primul rând, sigur că suntem putin supărați, și eu și colegii mei
pentru că în comisie, și ieri și alaltăieri, nu am avut materialul de pe
ordinea de zi, și nu știu de ce că doar nu e nici secret, și de ce nu l-au pus,
ca să vedem. În afară de proiectul de hotărâre, nu aveam toate aceste
materiale.
Doamna
președinte Lokodi: Eu așa știu că tot materialul l-ați avut, minus un aviz
Domnul
consilier Giurgea: Nu.
Doamna
președinte Lokodi: Atunci cum ați dat aviz fără obiecțiuni
mai ales comisia
economico-financiară?
Domnul
consilier Giurgea:
păi nu știu, comisia de buget e aici.
Doamna
președinte Lokodi: Sau cumva în prima parte ați lipsit, probabil că multe și
stufoase activități de director aveți și de asta nu ați participat la prima
parte, mă gândesc pentru ca avem aviz.
Domnul
consilier Giurgea: Doamna președinte, nu mă provocați că lungim ședința și pe
urmă iarăși
Doamna
președinte Lokodi: Dar eu vă provoc? Cine îmi spune că nu ați avut materiale?
Domnul
consilier Giurgea: Alaltăieri nu l-am avut când a fost în discuție și în
aprobare, ieri dupămasă a apărut.
Doamna
președinte Lokodi: Dar ieri unde ați fost?
Domnul
consilier Giurgea: Am fost la ședință. Deci eu în primul rând am luat cuvântul,
Cotuțiu Ioan a fost coleg cu noi în consiliul județean, mă rog, cu
dumneavoastră nu, dar mi se pare că ați fost prin 1996 colegi, în sfârșit,
dânsul nu mai este, am înțeles că dânsul a dorit să mergă în pensie, eu țin să
îi mulțumesc nu numai în calitate de fost coleg, de partid, de consiliu
județean, și în calitatea de om longeviv în agricultură, să nu uităm că a fost
vreo 7 ani șeful Direcției Agricole Județene, la Consultanță iarăși a fost
mulți ani și îmi permit și cred că sunteți de acord să-i mulțumim pentru
activitate și să-i dea Dumnezeu sănătate! Mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, foarte pe scurt, domnilor consilieri, pentru
domnul consilier Radu Mircea îi răspund că este rezolvat sediul, acesta va fi,
deocamdata, până ce Hotelul Parc se renovează, atunci vom avea, din aceste
spații, o parte alocate Camerei Agricole. Deocamdata doar Consultanța a căzut
cadou în brațele consiliului județean până ce toate instituțiile pe care le-a
înșirat domnul Havrileț vor ajunge la consiliul județean, cred că până atunci
nu putem să facem analiză asupra tuturor instituțiilor, doar asupra
consultanței, până atunci cred că mandatul nostru va curge bine, deci până
atunci sediul Consultanței și într-o lună se mută acolo, va fi lângă poștă
Poșta Nouă de pe strada Mărăști, unde era clădirea Serviciului de Utilități
Rurale pentru Apă. Deci acolo, la etajul 1 vom avea spațiu și pentru sală de
conferință, și pentru birouri deci vom putea amenaja condiții normale să nu
plătim o chirie atât de mare, cât s-a plătit până acum. Dacă nimeni nu dorește
să ia cuvântul, supun la vot proiectul nostru de hotărâre. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 1 abținere (Moldovan Teofil), 1
absent (Szabó Árpád).
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel, Giurgea Teodor), 1 abținere
(Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 1 abținere (Moldovan Teofil), 1
absent (Szabó Árpád).
Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 1 abținere, 2 nu au votat, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 6 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 7 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 1 absent
(Szabó Árpád).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30
voturi pentru, 1 abținere (Moldovan Teofil), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 1
absent (Szabó Árpád).
7. Proiect de hotărâre privind
aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2010
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Domnilor, trecem la următorul proiect. Urmează
bugetul consiliului județean pe anul 2010. Acest proiect de hotărâre a fost
discutat foarte aprofundat și foarte profesionist și vă mulțumesc frumos pentru
contribuție, comisiei economico-financiare, comisiei juridice, comisiei
servicii publice, comisiei social-culturale și comisiei de amenajare a
teritoriului. Serios, acum, trebuie să vă mulțumesc în continuu pentru munca
depusă în comisii, pentru că se reflectă după aceea în ședințele de plen, că
toate problemele sunt amănunțit discutate și cred că merită efortul. Proiectul
nostru de hotărâre conține 29 de articole. Domnilor consilieri, dacă dorește
cineva să ia cuvântul?
Domnul
consilier Pokorny: Vă mulțumesc, stimată doamnă președinte, onorat consiliu.
Având în vedere că în ultimii ani bugetul Direcției de Asistență Socială și
Protecția Copilului a stârnit discuții controversate, aș dori să aduc câteva
precizări în acest sens. Din totalul de 290 de milioane de lei, bugetul total
al consiliului județean, această direcție consumă 35%. Este o sumă mare,
într-adevăr, dar trebuie să precizez și este important că din această sumă, mai
mult de jumătate, vine țintit de la Guvern pentru asiatență socială. Deci
contribuția efectivă a județului nostru este de 15%, nu 30, nu 40, nu alte
cifre, deci este o chestie foarte importantă și aș dori să se discute în acest
sens în continuare, să nu avem probleme mai ales în mass media. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul
consilier Giurgea: Doamna președinte, o singură întrebare și scurtă întrebare
să ne explice domnul director Bartha, de ce în proiecția de buget inițială,
înainte să ajungă în comisie, aeroportul a avut 31 și pe urmă a putut să ajungă
la 46, sumă care, sigur, într-o oarecare măsură le satisface necesarul de bani
pentru costurile pe care le au.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos pentru îngrijorarea pe care o aveți față
de aeroport, aceeași îngrijorare o are și executivul consiliului județean. În
urma unor analize făcute profesionist, am spus încă odată, de către
dumneavoastră, s-a ajuns la această sumă dar, nu uitați, această sumă nu era în
altă parte decât s-a luat din rezerva bugetului județului. Noi, dacă doriți, în
fiecare an putem să golim rezerva bugetului. Odată îl golim, de mai multe ori
nu o putem goli. Și nu uitați, proiectele mari, de anvergură mare pe care le
are județul și unde va trebui și prin surpriză să asigurăm fonduri. De aceea,
executivul, de obicei avem grijă de rezerva bugetului, să rămână rezervă și să
nu fie o sumă încă de la începutul anului cheltuită. Da? Acesta este răspunsul,
din rezervă s-au scos bani, am acceptat astăzi la o discuție pe care, îmi pare
rău, probabil că nu ați fost informați, nu ați ajuns numai după începerea
ședinței, am clarificat problemele, o să urmărim toate investițiile de la
aeroport, este investiția numărul 1 dar noi numărul 1 mai avem în județ, avem
deșeurile, avem proiectul cu apa, avem proiectul cu parcul cu motor, acestea
toate sunt
pot să spun, investiții 1 cu steluță pentru anul acesta și să nu
discutăm despre Teatrul Ariel, despre Hotelul Parc care tot așa, cu steluțe
sunt marcate în bugetul consiliului județean. Deci, la început, pentru
aeroport, noi am dozat un buget cu care se putea merge la început, dacă era
nevoie și dacă vom putea să accelerăm, achizițiile de terenuri și pregătirea
unui proiect pe Programul Operațional Sectorial, și așa din rezervă, oricând putem
să scoatem banii, dumneavoastră ați insistat, am scos acum banii, să vedem dacă
se vor cheltui dar vom urmări fiecare bănuț de la aeroport unde se cheltuie. Nu
am dat cuvântul domnului Bartha pentru că era dispoziția managerului județului
și nu a domnului Bartha. El e executiv și face ceea ce dispune managerul,
ordonatorul de credite.
Domnul
consilier Giurgea: Vă mulțumesc. Doamna președinte, era o chestiune care pe
noi, văzând proiectul de buget pe 2010,
care ne-a ridicat tensiunea și știți de ce
disputa continuă între Aeroportul
Târgu Mureș și conducerea executivă, ba mai mult și între consiliul județean că
am avut dispute
și consilierii județeni la adresa conducerii Aeroportului
Târgu Mureș, în decursul anilor și chiar și în mandatul dumneavoastră, dar ea
venea, deja, din mandatele trecute. Și atunci vâzând această diferență sau
această diminuare de buget față de necesarul opentru funcționarea aeroportului,
am avut iarăși, dacă vreți, cu ghilimelele de rigoare, temerea că intrăm iarăși
într-o dispută fără sfârșit. Acum, ce ați spus dumneavoastră că s-a luat din
rezerva bugetară, este opțiunea dumneavoastră
sunteți
Doamna
președinte Lokodi: Nu, este opțiunea dumneavoastră că la presiunea
dumneavoastră am scos din rezervă
Domnul
consilier Giurgea: Mă rog, dar nu găseam altă soluție ca să nu ne atingem de
rezerva bugetară?
Doamna
președinte Lokodi: Nu vă supărați, plapuma numai până unde ajunge, mai mult nu
se poate.
Domnul
consilier Giurgea: Haideți să vă spun ceva. Și, încă odată, trebuie să subliniez
faptul și știu și atâția oameni de cultură, am fost de partea culturii și voi
fi, inclusiv în ședințele trecute am apărat ceea ce înseamnă actul de cultură
și am contribuit și cu banii mei personali. Nu s-a mișcat cu nimic față de anul
trecut bugetul Filarmonicii de Stat. Nu am absolut nimic cu Filarmonica nu am
absolut nimic cu conducerea
Doamna
președinte Lokodi: De câte ori mergeți la concerte?
Domnul
consilier Giurgea: La Filarmonică? Dacă vreți să fiu sincer cu dumneavoastră și
foarte direct, nu mă duc pentru că nu îmi place.
Doamna
președinte Lokodi: Îmi pare foarte rău.
Domnul
consilier Giurgea: Dar se cheltuiesc foarte mulți bani. Mie îmi place foarte
mult să merg pe drumurile județului și mă enervez teribil când îmi stric mașina
în gropile, inclusiv ale consiliului județean. Și atunci
Doamna
președinte Lokodi: Este un lobby maxim ce poate să facă un consilier județean
când laudă drumurile județului.
Domnul
consilier Giurgea: Păi cum să nu le laud, și pe alea județene și naționale,
când avem mașini care sunt ale noastre și cheltuim o grămadă de bani, dar asta
este o altă chestie
Doamna
președinte Lokodi: Bine, dar doreați procedural. Procedura se referă la modul
de conducere a ședinței.
Domnul
consilier Giurgea: Procedural
nu, pe subiectul acesta dacă îmi dați voie, că
dacă nu, termin.
Doamna
președinte Lokodi: De două ori ați luat cuvântul împotriva regulamentului.
Domnul
consilier Giurgea: O să tac, doamna președinte, dumneavoastră sunteți șefa și
eu vă respect. Să stau jos?
Doamna
președinte Lokodi: Da!
Domnul
consilier Mora: Doamna președinte, nu o să reluăm temele pe care le-am discutat
în cadrul celor două zile la comisia tehnico-economică, fosta de buget-finanțe,
care a totalizat cred că vreo 8 ore, dar sunt două idei principale pe care
vreau să le ating pentru că se referă la ceea ce avem de făcut de acum încolo
și anume, pe componenta de buget, noi, în cadrul comisiei tehnico-economice am
identificat mult de lucru, în sensul de eficientizare a anumitor activități din
cadrul instituțiilor subordonate și în acest sens vă rugăm ca în continuare să
ne mandatați ca viitoarele discuții cu șefii de instituții pe indicatori de
performanță să treacă prin comisia tehnico-economică pentru că credem clar că
acolo se pot face lucruri mult mai bine decât s-au făcut până acum. Ca să nu
mai dau alte detalii. Iar a doua categorie mare de probleme pe care vreau s-o
atac este necesarul mare de bani, de finanțare, pentru investiții. Știți bine
că la ședința trecută s-au repartizat niște bani către comunitățile locale
pentru susținerea proiectelor dar cu ocazia colectării necesarului de finanțare
de la primării, știți bine că sumele sunt imense. Eu am făcut un simplu calcul
aritmetic și gradul de finanțare pe care îl putem noi face în acest moment ne duce
undeva peste 80 de ani vis-a-vis de îndeplinirea acestor necesare de investiții
care sunt astăzi actuale. Atenție, între timp vor apărea și altele. Aceeași
poveste este și pe capitolul de drumuri județene. Noi avem în gestiune peste
700 de km de drumuri, iar avem un buget de 148 de miliarde, ceea ce este total
insuficient, și atunci, vin și eu cu propunerea pe care am ridicat-o și în
comisia tehnico-economică, trebuie foarte serios, știu că sunteți sceptică la
această chestiune, dar să ne gândim la un credit pentru a finanța o parte din
investiție, atenție, nu toată, dar o parte. Deci avem nevoie de un buget mult
mai sănătos pe parte de drumuri pentru că eu consider că tot ce înseamnă
intervenții de suprafață la drumuri sunt intervenții care, pe de-o parte, le
faci din bani puțini dar, pe de altă parte, sunt oarecum bani care se cheltuie
ineficient. Și atunci trebuie să asigurăm, zic eu, un minim de 500 de miliarde
pe an pe partea de drumuri și vă rog să luați în considerare această chestiune
vis-à-vis de creditare a unor credite pentru investiții, numai și numai
investiții. Știu că astăzi avem 3% ca și grad de îndatorare. Nu zic să mergem
la 30% pentru că sunt foarte multe proiecte europene pe care trebuie să le
finanțăm. Dar trebuie să urcăm de la 3% pentru că altfel investițiile nu o să
mergă în ritmul pe care ni-l dorim noi sau nici măcar la un sfert din ritmul pe
care ni l-am dori noi. Deci asta era propunerea vis-à-vis de partea de
luare de credit și de punerea unor investiții mai de amploare. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, dacă îmi dați voie, supun la vot proiectul
nostru de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 6 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 7 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 8 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 9 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 10 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 11 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 12 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 13 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 14 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 15 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 16 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 17 se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 18 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 19 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat (Mora Akos), 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 20 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 absent (Szabó Árpád).
Articolul 21 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 22 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 23 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 24 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 25 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 26 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 27 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 28 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 29 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 30 se aprobă cu 32 voturi pentru,
1 nu a votat (Balogh Iosif).
Articolul 31 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 32 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 33 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 34 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Hotărârea în întregime se aprobă cu 32
voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel).
8. Proiect de
hotărâre pentru aprobarea proiectului Sistem de management integrat al
deșeurilor în județul Mureș, a cofinanțării și a planului anual de evoluție a
taxelor
Doamna
președinte Lokodi: Încă odată vă mulțumesc domnilor consilieri pentru
contribuția la alcătuirea bugetului consiliului județean, doresc tuturor
managerilor instituțiilor subordonate consiliului județean să realizeze toate
proiectele pe care și le-au propus, felicit pe toată lumea pentru contribuția
la această muncă și vă doresc încă odată succes. Trecem la punctul 9 de pe
ordinea de zi, proiectul de hotărâre pentru aprobarea sistemului de management
integrat al deșeurilor în județul Mureș, a cofinanțării și a planului anual de
evoluție a taxelor. Se pare, doamnelor și domnilor consilieri că ajungem spre
final, ajungem în port, cum se zice, și sper că peste o lună, vom ajunge la
Bruxelles, proiectul nostru, cel puțin așa avem garanții din partea
Ministerului Mediului, avem deja probleme care se nasc pentru că nu am putut să
închidem așa cum era prevăzut în graficul pentru criteriile de aderare a
Romîniei, a gropilor istorice, dar să sperăm că vom avea o atenție mai
deosebită și un sprijin mai mare pentru anul acesta și iată va fi un domeniu
pentru care precis vom lua împrumut bancar. Comisia economică, comisia
juridică, comisia de servicii publice, comisia de amenajare a teritoriului,
toate au avizat acest proiect de hotărâre. Proiectul nostru de hotărâre are 7
articole și supun la vot, dacă sunteți de acord. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 33 voturi pentru.
Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 5 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 6 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 7 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Hotărârea în întregime se aprobă cu 33
voturi pentru.
9. Proiect de hotărâre
privind aprobarea studiului de fezabilitate Sistem integrat de gestionare a
deșeurilor în județul Mureș cu indicatorii tehnico-economici aferenți
investiției
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de
fezabilitate Sistem integrat de gestionare a deșeurilor în județul Mureș cu
indicatorii tehnico-economici aferenți investiției. Și acest proiect a fost
avizat de toate comisiile de specialitate, așa că cunoașteți amănunțit
problemele. Supun la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Articolul 4 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail)
Articolul 5 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Hotărârea în întregime se aprobă cu 33
voturi pentru.
10. Proiect de
hotărâre privind asocierea Județului Mureș cu Comuna Râciu în vederea implementării proiectului
Reconstrucție ecologică forestieră pe terenuri degradate, comuna Râciu,
județul Mureș perimetrul de ameliorare Valea Sînmartinului Cetăgău
Doamna
președinte Lokodi: Urmează un proiect de hotărâre pentru viitor. Este vorba de
reconstrucție ecologică forestieră pe terenuri degradate din comuna Râciu din
județul Mureș pe valea Sânmărtinului-Cetăgău în jur de 114 ha, finanțat din
fondul de mediu prin programul de îmbunătățire a calității mediului prin
împădurirea terenurilor agricole degradate. Felicităm pe domnul primar de la
Râciu care a câștigat acest proiect și care este prezent cu începerea atragerii
fondurilor în acest sens. Comisia economico-financiară, comisia juridică și
comisia de amenajare a teritoriului a aprobat acest proiect de hotărâre. S-a
înscris a cuvânt domnul Radu Mircea.
Domnul
consilier Radu: Acest proiect, doamnă președinte și stimați colegi, de 114 ha,
cu fonduride la mediu și fonduri de la primăria Râciu, cheltuielile
neeligibile, de vreo 6 miliarde de lei, de la Primăria Râciu, are o importanță,
eu vă spun, și economică și de mediu. Și ar fi bine ca asemenea proiecte să
avem în județul Mureș cât mai multe, în toate zonele județului, dar mă refer în
special în zona de câmpie deoarece, la componenta economică, aș aminti un
singur fapt la care unii dintre colegi nu prea au tangență cu agricultura, eu
având mare tangență cu această ramură. Să știți dumneavoastră că prin realizarea
acestor împăduriri, care în județul Mureș sunt suprafețe destul de mari
degradate, care necesită asemenea împăduriri și asemenea fenomene când se vor
termina, va avea o binefacere, bineînțeles și în agricultură, referitor la
creșterea producțiilor agricole. Știți că verile, la noi, sunt foarte
secetoase, în special în zona de câmpie, irigații nu avem decât pe valea
Mureșului
am avut dar nu mai avem nici acolo la cele 7.000 de ha de legume,
deci ne rugăm la bunul Dumnezeu să ne dea ploaie când sunt secetele mari.
Pădurea, domnul vicepreședinte fiind în domeniu, sunt convins că știe ce
importanță are în atragerea fanomenului acesta natural. Și eu îl felicit pe
domnul primar de la Râciu și cred că și ceilalți primari din zona de câmpie vor
lua un exemplu și vor merge și când va fi gata acel perimetru va fi o
splendoare pe acea zonă și va fi un beneficiu și dânsul va avea o satisfacție
sufletească că a realizat un asemenea proiect. Vă felicit domnule primar.
Mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Cum e acel proverb românesc, cine planteaza un copac
Domnul
consilier Radu: Că are datoria să planteze un pom. Dacă poate construi și o
casă, e cu atât mai mult.
Doamna
președinte Lokodi: Ar trebui să facem un asemenea proiect, consiliul județean.
Domnul
consilier Radu: Da să știți că am să mă gândesc. În comisia noastră sunt colegi
buni și vom face un proiect în comisia noastră de amenajarea teritoriului și
urbanism. Domnul președinte Balogh cred că este de acord. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă muzica simfonică nu ne place poate ne
place poezia. Bine domnilor, haideți să trecem la vot. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 nu au votat (Pokorny Vasile Stefan, Tatár Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 2 nu au votat (Pokorny Vasile Stefan, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan).
Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi
pentru.
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru.
11. Proiect de
hotărâre privind aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și
Asociația DE GO SHUSAKU din Tîrgu Mureș
în vederea organizării celei de-a III-a ediții a concursului
internațional de GO - Cupa Shusaku 2010
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre pentru
organizarea celei de-a treia ediții a concursului internațional DE GO SHUSAKU.
Îmi pare foarte rău că regulamentul nostru pentru proiecte e în așa fel încât
luna ianuarie, februarie, martie, aprilie, este descoperit. Dar tocmai de aceea
vă rog frumos ca la evenimentele mari în acest interval de timp să analizați
dumneavoastră proiectele și să asigurăm o co-participare că altfel vom lăsa
aceste evenimente, că 500 de oameni din Europa, din Asia, și din America vin
pentru acest sport, să fie fără nici un sprijin și nu este o reclamă bună
pentru județul Mureș.
Domnul
consilier Giurgea: Vă mulțumesc. Ceea ce spunea Akos și foarte bine, că din
2005 încoace era, știți, un fel de alandala, aceste lucruri preced actul de
împărțire a banilor pe cele 4 capitole. De aceea am zis că trebuie să avem
înțelegere întotdeauna și să le abordăm cu discernământ și bineînțeles să le
aprobăm. Nu s-a pus problema, numai că se vorbea în comisie și toți colegii
aveau dreptate și toți colegii și Akos la fel spunea, să nu se creeze din asta
în precedent.
Doamna
președinte Lokodi: Ați văzut, sunt două, maximum trei evenimente.
Domnul
consilier Giurgea: Ați văzut că nu mai avem necazuri, nu ne mai certăm, că vine
și acela, vine la dumneavoastră, că vine la vicepreședinte
Domnul
consilier Mora: Ca și completare, doamna președinte, se știa de eveniment de
anul trecut.
Doamna
președinte Lokodi: Da, dar nu este aprobat bugetul.
Domnul
consilier Mora: Ei știau de anul trecut și atunci ce le sugerez, dacă la anul
mai este un eveniment pe
deci de la an la an, să îl pregătească acum, din
timp, când deschidem sesiunea de finanțare, pentru aprilie sau mai, să îl
pregătească
Doamna
președinte Lokodi: Evenimentul are loc acum în luna martie. Termenul de
depunere va fi 15 aprilie și atunci când ajung asemenea evenimente în fața
comisiei, de fiecare dată comisiile respective au spus, evenimentul a avut loc,
nu mai dăm bani.
Domnul
consilier Mora: Eu mă refeream la anul următor. Deci acele evenimente care se
știu acum, astăzi pentru 2011 să aplice acum pentru anumite cheltuieli
Doamna
președinte Lokodi: Dar nu poate. Termenul de decontare este 30 decembrie. Din
30 decembrie nu ai buget decât 70% preconizat din care nu poți da de la 1
ianuarie pentru proiectele depuse pe aceste 4 luni, deci pur și simplu este
descoperit.
Domnul
consilier Mora: Sunt metode de a rezolva, discutăm după
Doamna
președinte Lokodi: Găsiți metoda.
Domnul
consilier Boloș: Mulțumesc, doamna președinte, intervenția mea este determinată
de calitatea pe care am avut-o anul trecut, de președinte a comisiei de analiză
a proiectelor culturale. Înțeleg acest principiu pentru proiectele care sunt
înainte de deschiderea competiției dar trebuie să fim atenți ce se întâmplă în
timpul competiției. Anul trecut, la comisia culturală, dacă memoria nu mă
înșală, două sau trei manifestări foarte mari, Festivalul de pe Valea
Mureșului, Festivalul de pe Valea Gurghiului au ajuns să aibă cam 8000 de lei
suport, celelalte au ajuns la 1000 de lei, 2000 lei sau 3000 lei. Deci dacă
intrăm într-o comparație trebuie să ținem seama și de această scară. Nu știu
dacă această manifestare se ridică la dimensiunea unei manifestări care, după
aceea, o comparăm cu o manifestare de nivel județean sau național în scara
valorică, deci trebuie să ținem seama și
de acest aspect. Vă mulțumesc.
Domnul
consilier Pokorny: Vă mulțumesc. Deci nu se pot prevedea la aceste proiecte
pentru cultură, sport, asistență socială, culte, toate evenimentele. Discuțiile
acestea se repetă anual. Eu îl întreb pe domnul secretar general, este posibil
ca din cele 400.000 lei alocate și votate în această ședință pentru aceste
ONG-uri și evenimente, să se aloce un procent, să se rețină un procent, să nu
împărțim totul când vine vremea, peste două luni, la dispoziția conducerii
consiliului județean, deci dacă este legal sau nu. Vă mulțumesc.
Domnul
secretar Cosma: Sunt două posibilități, una pe proiecte, în sistem
competițional, ceea ce facem noi cu câte 4 miliarde pe cele patru domenii și,
cea de-a doua, a asoicierii, care este de competența consiliului. Deci nici una
din cele două variante nu este de competența exclusivă a ordonatorului de
credite. În opinia mea nu există o asemenea posibilitate.
Doamna
președinte Lokodi: Mulțumesc. Deci eu de fiecare dată v-am spus că nu este de
competența ordonatorului de credite să împartă banii și de aceea eu nici nu am
făcut parte din vreo comisie și nu cred că cineva poate să spună că eu le-am
spus unde să dea banii. Iar la domnul Boloș, de ce s-a dat pe Văile Gurghiului
și Mureșului? În primul rând pentru că noi suntem parteneri în acele asociații.
Anvergura evenimentelor este mare, suma pe care noi o alocăm, față de bugetul
cât costă aceste evenimente, nu este nici măcar 10%. Deci acolo sunt cheltuieli
mari. Poate că ar trebui revăzute aceste festivaluri dar din moment ce au
început să funcționeze și au început să devină evenimente importante nu numai
pentru oamenii din vale, ci și pentru cei din Tîrgu Mureș, Reghin, partea aceea
a județului, eu zic că este greu să putem să vedem un buget exact, eu știu că
însăși comunele dau. Noi am dat 8.000 lei, da? Și ei 20.000, fiecare. Deci
supun la vot proiectul acesta. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Kakasi Alexandru, Tatár Béla), 1
abținere (Boloș Vasile).
Articolul 2 se
aprobă cu 29 voturi pentru, 3 nu au votat (Kakasi Alexandru, Tatár Béla,
Moldovan Teofil), 1 abținere (Boloș Vasile).
Articolul 3 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Moldovan Teofil, Tatár Béla), 1
abținere (Boloș Vasile).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Orbán Laszlo, Tatár
Béla), 1 abținere (Boloș Vasile).
12. Proiect de hotărâre
privind aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și SC CHRONOS
CONSULTING S.R.L. în vederea organizării
unei manifestări internaționale sub egida motto-ului Orașe Curate Zi
Ecologică/Green Day
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru participarea
Consiliului Județean Mureș alături de SC Chronos Consulting SRL la organizarea
unei manifestări internaționale în
cadrul programului Ziua Ecologică-Orașe Curate. Și acest proiect a fost
dicutat în comisia economică, comisia juridică și în comisia culturală. Dacă nu
dorește nimeni să ia cuvântul supun la vot articolul 1.
Articolul 1 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat
(Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă
cu 31 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Tatár
Béla).
Hotărârea în
întregime aprobă cu 31 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 1 nu
a votat (Tatár Béla).
13. Proiect de
hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Urmează un alt proiect de hotărâre, acesta se organizează în
județul Harghita, dar într-un parteneriat și cu județul Mureș, o bienală de
grafică 2010. Am spus colegilor din executiv că și pentru județul Mureș sunt
organizate evenimente care sunt la nivel de rang internațional, de exemplu
bienala fotografică. Anual se organizează și anul acesta și noi vom face o
adresă către cei din Harghita să ne srijine cu un premiu pentru că și acesta
este întotdeauna internațional, și anul trecut, mi se pare că locul întâi l-a
luat chiar cineva din Spania și atunci să putem să facem și noi acest eveniment
de un rang mai înalt. Așa că, cine aude, să transmită celor de la Asociația
Fotografilor din județul Mureș pentru că ei organizează evenimente de acest
gen, să facem și noi o adresă către cei din Harghita să cerem să vină alături
de noi. Toate comisiile au avizat acest proiect de hotărâre. Dacă nu dorește
nimeni să ia cuvântul, supun la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 3 nu au votat (Borșan Doru, Pop Aurel, Tatár
Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
14. Proiect de
hotărâre privind modificarea Consiliului de Administrație
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru modificarea componenței
Consiliului de Administrație de la RA Aeroportul Transilvania. Și acest proiect
de hotărâre a fost dicutat în toate comisiile și a fost avizat favorabil. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat.
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Giurgea Teodor, Tatár Béla).
Articolul 4 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
15. Proiect de
hotărâre privind desemnare reprezentanților Consiliului Județean Mureș în
Consiliul Consultativ al Institutului de Urgentă pentru Boli Cardiovasculare și
Transplant Tîrgu Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre pentru numirea
unui reprezentant al consiliului județean în Consiliul Consultativ al Institutului
de Urgență pentru Boli Cardiovasculare și Transplant Tîrgu Mureș. Și acest
proiect de hotărâre a fost avizat de toate comisiile, dar pe cine propunem că
văd că nu e trecut aici nic un nume. Din listă
. Da. Din lista noastră anexă,
ați văzut că sunt propuse două persoane, un inspector de specialitate de la
direcția economică și un consilier juridic de la direcția juridică. Știe toată
lumea, da? Comisia juridică a avizat, comisia de servicii publice a avizat,
comisia de amenajarea teritoriului a avizat, comisia social-culturală, a
avizat. Doi specialiști din cadrul consiliului județean. Supun la vot. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 31 voturi pentru,2 nu au
votat.
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
16. Proiect de
hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției
Înlocuire conductă de transport apă potabilă în zona localității Sînpetru de
Cîmpie, județul Mureș și stabilirea unor măsuri în vederea executării acesteia
Doamna
președinte Lokodi: Mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea
indicatorilor tehnico-economici ai investiției Înlocuire conductă de transport
apă potabilă în zona localității Sînpetru de Cîmpie, județul Mureș și
stabilirea unor măsuri în vederea executării acesteia. Comisia
economico-financiară și comisia de urbanism a discutat acest proiect de hotărâre, proiectul nostru
are 5 articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este
pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă
cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 4 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 5 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Borșan Doru, Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
17. Proiect de
hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției
Reabilitare încălzire centrală
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind reabilitarea
încălzirii centrale de la Palatul Culturii, și acesta a fost dicutat în fiecare
comisie
5 comisii, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot.
Proiectul nostru are trei articole, cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Borșan Doru, Tatár Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 5 nu au votat (Borșan Doru, Ferenț Tiberiu,
Filimon Vasile, Szabó Arpad, Tatár Béla).
Domnul
consilier Filimon: Proiectul de hotărâre are numai două articole.
Doamna
președinte Lokodi: Două articole are? Eu trei am văzut
trei are. Dacă nu mă
scuzați, trei are, și hotărârea în întregime.
Hotărârea în întregime
se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Borșan Doru, Tatár Béla).
Doamna
președinte Lokodi: La mine sunt trei articole. Articolul doi: finanțarea
investiției se va asigura din bugetul local. Articolul trei: pentru
realizarea investiției răspunde administrația Palatului Culturii, asistența se
asigură de Direcția da specialitate din cadrul consiliului județean. Iar
articolul 1 sunt sumele. E ceva problemă? Lipsește de la dumneavoastră vreun
articol?
Domnul
secretar Cosma: Au fost mai multe variante și este posibil ca pe site să se fi
publicat varianta cu două articole, eu nu am observat, îmi cer scuze, e
greșeala mea, trebuia să mă uit.
Doamna
președinte Lokodi: Ne cerem iertare, scuze. Dar textul e același? Bine.
18. Proiect de
hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției
Extindere și amenajare clădire-depozit
Doamna
președinte Lokodi: Urmează extindere și mansardare clădire-depozite, la Muzeul
Științelor Naturii din Târgu Mureș, și acesta a fost avizat de toate comisiile.
Și aici sunt niște sume, aici însă sunt doar două articole. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Borșan Doru, Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Tatár
Béla).
19. Proiect de
hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului
și urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Domnule Pokorny, domnul Giurgea, pentru următorul proiect de
hotărâre, sunt ceva PUZ-uri în neregulă? Nimic? Totul e ok? Urmează proiectul
de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de comisia tehnică, cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Borșan Doru, Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Borșan Doru, Tatár Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat (Mora Akos Daniel,
Tatár Béla).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, declar închisă ședința.
Lucrările ședinței
de încheie la 14:24
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Paul
Cosma
Văzut: consilier
Delia Belean
Director Iosib Viorel