ROMÂNIA Nr. 7681/18 V. 2010
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar: IV C/1
PROCES
VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean
din
data de 29 aprilie 2010
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala
mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită
prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 97 din 21 aprilie 2010
și a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul Liber și Nepujság.
Din
cei 35 membri în funcție ai Consiliului Județean Mureș, a lipsit domnul Orbán László Levente.
Au
fost invitați să participe:
· Dl Marius
Pașcan, prefectul județului Mureș
· Dl Schmidt Lorand -
director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
· Dl Mezei Vasile -
director economic, Direcția Generală de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
· Dna Codruta Sava -
director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
· Dna Belean Carmen -
contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
· Dl Sata Lajos
manager SC House Project SRL
· Dl Runcan Ștefan -
director, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA
Tîrgu Mureș
· Dna Hang Mărioara -
contabil-șef, R.A. AEROPORTUL TRANSILVANIA
Tîrgu Mureș
· Dna Gusatu Ileana -
director Camera Agricolă Județeană Mureș
· Dna Monica Avram
director, Biblioteca Județeană Mureș
· Dna Pop Daniela
- contabil-șef, Biblioteca Județeană
Mureș
·
Dl
Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
Dna
Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu
Mureș
· Dl Cazan Vasile
director, Filarmonica Târgu Mureș
· Dl Nagy Istvan
director S.C. Parcul Industrial Mureș S.A.
· Dl Horobeț Sergiu
director general SC COMPANIA AQUASERV SA
· Dl Ciupe Aurel
manager apă potabilă SC COMPANIA AQUASERV SA
· Dr Boros Sandor
manager Spitalul Municipal Dr. Gheorge Marinescu Târnăveni
· Dl Simon Istvan
primarul comunei Sînpaul
· Dl Virgil Natea -
responsabil marketing Radio Tîrgu Mureș
· Comisar șef de
poliție Pescari Valentin Șeful Inspectoratului Județean de Poliție Mureș
· Dl Naste Vasile -
director, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
· Dna Valea Anica
contabil-șef, Administrația Palatului Culturii Tîrgu Mureș
· Dl Soos Zoltan -
director, Muzeul Județean Mureș
· Dna Mihalte Marcela
- contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
· Dl Vajda Andras -
director, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și Tradiției
Populare Mureș
· Dna Iosib Maria -
contabil-șef, Centrul Județean de Promovare și Conservare a Creației și
Tradiției Populare Mureș
· Dl Podoabă Virgil
redactor-șef, Revista VATRA
· Dl Kovacs Andras
Ferencz redactor-șef, REVISTA LATÓ
· Dl Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT
SALVASPEO
· Dna Pescari Tatiana,
director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
· Dna Kalman Eva,
contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
· Dl Toducz Endre
director, Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Călugăreni
· Dl. Petruț Dorin -
director, Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Reghin
· Dna Sand Viorica -
director, Centrul de Îngrijire și Asistență Căpușu de Câmpie
· Dna Berekmeri Maria
director, Centrul de Îngrijire și Asistență Glodeni
· Dl- Pop Liviu
director, Centrul de Îngrijire și Asistență Lunca Mureșului
· Dna Biriș Rodica
director, Centrul de Îngrijire și Asistență Reghin
· Dna Ana Ioan
director, Centrul de Îngrijire și Asistență Sighișoara
· directori,
directori-adjuncți, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au
contribuit la elaborarea materialelor
· reprezentanții
mass-media din județ
Doamna
președinte Lokodi: Bună ziua doamnelor și domnilor consilieri, dați-mi voie să
începem ședința consiliului județean anunțată pentru astăzi. La început vom
vota procesul-verbal al ședinței ordinare din data de 25 martie 2010, după care
vom trece la aprobarea ordinii de zi anunțată pe astăzi. Cine este pentru
aprobarea procesului-verbal din ședința anterioară?
Procesul-verbal al
ședinței ordinare din data de 25 martie 2010 se aprobă cu 25 voturi pentru, 9
absenți (Gombos Geza Csaba, Hulpuș Ioan, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela,
Giurgea Teodor, Moldovan Teofil, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Seracu
Ieronim, Tatár Béla)
Vă
mulțumesc. Ordinea de zi anunțată pentru astăzi conține 29 de puncte dintre
care 28 de proiecte de hotărâri și o informare. Aș dori ca la început să nu
plece nimeni pentru că la primele 6 proiecte de hotărâri plus proiectul de
hotărâre de la punctul 26 necesită votul cu două treimi a consilierilor
județeni. Apoi, până la proiectul de hotărâre cu numărul 11 cu majoritatea
consilierilor în funcție și aici doresc să fiți prezenți la vot și doar de la
punctul 12 este cu majoritatea consilierilor prezenți. Supun la vot ordinea de
zi anunțată pe astăzi, dacă nimeni nu are nici o întrebare. Cine este pentru?
Ordinea de zi a
ședinței se aprobă cu 28 voturi pentru 7 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Giurgea Teodor, Moldovan Teofil, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Seracu
Ieronim, Tatár Béla)
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. La diverse o să am de anunțat și eu trei
probleme dar doresc să trecem la vot pentru că unii dintre domnii consilieri au
anunțat că au ceva probleme urgente de rezolvat.
1.Proiect de hotărâre
privind declararea de utilitate publică de interes local a obiectivului de
investiții Drum de acces
Doamna președinte Lokodi: La punctul 1,
proiect de hotărâre privind declararea de utilitate publică de interes local al
obiectivului de investiții Drum de acces la Depozitul Zonal de Deșeuri
Sînpaul, comuna Sînpaul Practic, unul dintre lucrurile pe care vroiam să îl
spun la diverse îl voi spune aici, este vorba de o scrisoare primită din partea
biroului Regio de la Bruxelles, personal de la domnul Benoit, consilierul
Uniunii Europene care răspunde de proiectul nostru pentru deșeuri, scrisoarea
este scurtă și spune : Felicitări, puteți să treceți la următorul punct al proiectului,
la încheierea contractului de finanțare dintre Ministerul Mediului și Consiliul
Județean Mureș. Asta înseamnă că proiectul nostru pentru gestionarea
deșeurilor a primit undă verde din partea Bruxelles-ului. Vom avea la
dospoziție, după patru ani de pregătire a proiecului, nu mai mult decât,
eventual, doi ani și jumătate pentru execuție. Va trebui să lucrăm în forță,
proiectul trebuie finalizat în cadrul perioadei până în 2013, iar 2013 nu
înseamnă sfârșitul anului, probabil, cu bunăvoință, vom avea o perioadă de doi
ani și jumătate. Mulțumesc colegilor de la Direcția de Integrare care au
pregătit acest proiect, mulțumesc tuturor celor care au lucrat la acest proiect
și trebuie să vă spun că perioada asta va fi și mai asiduă, și mai grea decât a
fost până acum, pentru că va trebui să urmărim fiecare pas al proiectului plus
să executăm tot ce trebuie să executăm legat de acest proiect care este din
efortul financiar al consiliului județean, neeligibil, sunt două drumuri de
legătură care trebuie făcute. Prea mult am povestit, deci atunci, dacă nimeni
nu dorește să spună nimic, aș supune la vot proiectul nostru de hotărâre care a
fost discutat în comisiile economică, de ordine publică, juridică, servicii
publice, amenajarea teritoriului și urbanism. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla)
Articolul 2 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla)
Articolul 3 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla)
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla)
2. Proiect de hotărâre privind însușirea Raportului de
evaluare a bunului ce urmează a fi expropriat în vederea realizării
obiectivului de investii Drum de acces
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre pentru însușirea Raportului de evaluare a bunului
ce urmează a fi expropriat în vederea realizării obiectivului de investiții,
acesta, de data aceasta, din efortul consiliului județean, este vorba de drumul
de legătură pentru care trebuie să achiziționăm teren. Proiectul de hotărâre a
fost discutat de comisia tehnică, comisia juridică, comisia de amenajare a
teritoriului, comisia de servicii publice. Dacă nimeni nu dorește să ia
cuvântul, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla)
Articolul 2 se
aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae) 5 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente,
Tatár Béla)
Articolul 3 se
aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae) 5 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente,
Tatár Béla)
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi
pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel,
Orbán László Levente, Tatár Béla)
3. Proiect de hotărâre privind completarea Listei Anexa
nr.1/a
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru completarea Listei Anexa
nr 1/a la Contractul de concesiune aprobat de consiliul județean prin Hotărârea
nr. 9 din 2009 și se completează prin introducerea a 3 poziții, cu numărul 152,
153 și 154, practic se modifică la membri la această hotărâre a noastră pentru
contractul de concesiune cu apă pentru Aquaserv. Proiectul nostru de hotărâre a
fost discutat de comisia tehnică, de comisia juridică, de comisia de servicii,
de comisia de urbanism. Dacă nimeni nu dorește să ia cuvântul, supun la vot
proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla)
Articolul 2 se
aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Szalkay Iosif Carol), 5 absenți
(Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente,
Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente, Tatár Béla).
4.
Proiect de hotărâre
privind aprobarea redevenței aferente spațiului din imobilul situat în
Târnăveni, str. Victor Babeș, nr. 2, ce face obiectul contractului de
concesiune nr.2397/2005
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea redevenței
aferente spațiului din imobilul situat în spitalul din Târnăveni ce face
obiectul contractului de concesiune nr. 2397/2005. Acest proiect de hotărâre a
fost discutat în comisia tehnică, în comisia juridică, în comisia de servicii
publice, în comisia culturală, în comisia de amenajare a teritoriului. Deci
practic toate comisiile au discutat acest proiect. Dorește cineva să ia
cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă
cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora
Akos Daniel, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 29 voturi pentru, 2 nu au votat (Boloș Vasile, Hulpuș Ioan), 4
absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László
Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru,
Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente).
5.
Proiect de hotărâre
privind administrarea unor spații din imobilul situat în Târnăveni, str. Victor
Babeș, nr.2.
Doamna
președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre este legat tot de anumite
spații din cadrul imobilului situat în Târnăveni, unde este spitalul, și acest
proiect de hotărâre a fost discutat de comisia economică, juridică, de servicii
publice, culturală și amenajarea teritoriului. Proiectul acesta cuprinde 6
articole. Trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Orbán László Levente).
Articolul 4 se
aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a votat Ciotlăuș Ionela, 4 absenți (Ilyes
Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Orbán László Levente).
Articolul 5 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Orbán László Levente).
Articolul 6 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel) 3 absenți (Ilyes
Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Boloș Vasile), 3 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea
Teodor, Orbán László Levente).
6.
Proiect de hotărâre
pentru acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Județean
Mureș în Adunarea Generală a Acționarilor
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
acordarea unui mandat special doamnei Maria Șerban care ne reprezintă în
Consiliul de Administrație și în Adunarea Generală a Acționarilor la Societatea
Comercială Parc Industrial Mureș. Ca să îndeplinească acest mandat are nevoie
de împuternicire din partea noastră să poată să voteze ca beneficiul realizat
de societatea comercială pe anul trecut să fie investit pentru dezvoltarea
Parcului Industrial. Acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia juridică,
de comisia de servicii publice. Cum de a scăpat de comisia economică? E vorba
de bani, de reinvestirea beneficiului
Domnul Radu Mircea, doriți să luați
cuvântul?
Domnul
consilier Radu: Stimați colegi, la acest proiect de hotărâre mă uitam la articolul
1, ultimul aliniat și aș vrea să întreb cine ia decizia finală la valoarea terenului
cumpărat pentru că la aeroport a fost aprobată valoarea terenului de către noi,
pe mp, iar chiar și astăzi la punctul doi e prevăzut 4 euro pentru cumpărarea
de teren pe mp. Cine ia decizia fiindcă doamna Maria Șerban este împuternicită
dar aici spune așa: să voteze la următoarea ședință AGA ca profitul net realizat de societate pe anul
2009 să fie reinvestit pentru achiziția de teren în vederea extinderii
societății, sens în care directorul general al S.C. parc Industrial Mureș S.A.
va fi împuternicit cu efectuarea tuturor
cuvântul acesta, tuturor
demersurilor pentru achiziționarea terenului conform legii. Eu aș propune să
fie tăiat acest cuvânt, tuturor și după conform legii să introducem valoarea
de cumpărare să fie aprobată de consiliul județean. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Deci este o societate comercială pe acțiuni în care
consiliul județean are majoritatea acțiunilor dar mai are și Sânpaul, mai are
și Iernut și Ungheni, etc. Deci în societate comercială nu mai este cel care
semnează contractul, consiliul județean și nici președintele consiliului
județean și normal dânșii vor respecta acel preț care se practică în acea zonă,
4 euro. De aceea mergem să achiziționăm terenul.
Domnul
consilier Radu: Doamna președinte, vă amintiți, noi când am cumpărat în zona
aceea am dat 5,7 de euro. Nu poate ca acest director, dânsul să efectueze toate
demersurile. Doamna Șerban Maria, să fie împuternicită să aprobe, dacă nu noi,
cel puțin Consiliul de Administrație al SC Parc Industrial, nu o persoană
Doamna
președinte Lokodi: Deci domnul Radu Mircea, noi o împuternicim pe doamna Șerban
Maria să voteze, în numele consiliului județean, că este de acord ca beneficiul
să fie reinvestit. Atât votează Maria Șerban. După aceea, directorul S.C.
Parcului Industrial înpreună cu ceilalți acționari, din moment ce ea votează că
e de acord ca banii să nu se împartă între acționari, ci să se reinvestească,
după aceea el trebuie să încheie contractul la notariat și el trebuie să facă
toate demersurile pentru că nu noi suntem directorii Parcului Industrial ci
Nagy Istvan. Deci toate demersurile, contractul încheiat și o să vă spună și
domnul Paul Cosma că poate sau nu poate, această evaluare, deja existentă
pentru aeroport având în vederea ceeași zonă, aceeași criterii, categorie a
solului să folosească sau nu.
Domnul
consilier Radu: Doamna președinte, mai dați-mi voie puțin, eu știu că evaluarea
se face datorită unor criterii. Până aici e clar. Eu nu sunt jurist, sunt
inginer de meserie și de aceea probabil că dumneavoastră fiind juristă mă
lămuriți, ca să plec lămurit, adică ce se întâmplă, noi am aprobat, eu știu, și
la aeroport, am aprobat și astăzi, Parcul Industrial este al nostru
Doamna
președinte Lokodi: Și al altora.
Domnul
consilier Radu: Da noi suntem majoritari. Și atunci principiul majorității
decide.
Doamna
președinte Lokodi: Dacă am merge după teren ar fi altul proprietar mai mare. Haideți
să îl ascultăm pe domnul Paul Cosma.
Domnul
consilier Radu: Eu aș vrea totuși să fie o treabă legală și nu contează cum îl
cheamă pe director, să nu lăsăm la o persoană să stabilească ea prețurile.
Doamna
președinte Lokodi: Bine, deci eu nu am spus nimic. Domnul Radu Mircea, doar
dumneavoastră înțelegeți așa, eu nu am spus nimic.
Domnul
secretar Cosma: Doamna președinte, așa cum ați precizat, consiliul județean are
calitatea de acționar alături de alte patru autorități publice. Acum,
Societatea Comercială Parc Industrial are calitatea de autoritate contractantă
în sensul dispozițiilor Ordonanței de Urgență 34/2006 privind achizițiile
publice. Are organe de conducere proprii, are patrimoniu propriu. Terenurile ce
urmează a fi achiziționate intră în patrimoniul societății și nu al județului,
sigur, răsfrângându-se ca aport, ca surplus de valoare în acțiunile pe care fiecare
dintre acționari le deține. Prin urmare, apreciez că, în speță, competența
autorității publice se oprește la ceea ce noi votăm astăzi, urmând ca organele
de conducere ale societății, pe baza unui alt raport de evaluare, pentru că nu
vom vorbi de expropriere și de achiziție voluntară de teren pe bază de
negociere între părți, pentru că Parc Industrial nu are calitatea de
expropriator, urmează să desfășoare toate procedurile conform Legii 31 a
societăților comerciale.
Doamna
președinte Lokodi: Ați auzit? Nu poate să folosească expertiza noastră, va
trebui să facă o altă evaluare, poate iese și mai puțin, cine știe.
Domnul
consilier Poruțiu: Mai trebuie să se știe un singur lucru, domnule coleg, sigur
că face toate demersurile dar trebuie să respecte legea. Acolo lucrurile sunt
foarte simple. Directorul va face demersurile legale cu respectarea legii, asta
se implică prin contractul și prin funcția pe care o are. Asta este un lucru
absolut simplu. Lucrurile sunt foarte clare.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc, putem trece la vot? Nu mai dorește nimeni să
ia cuvântul? Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Kakasi Alexandru), 3 absenți (Ilyes
Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ilyes Toth Alexandru, Giurgea Teodor,
Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă
cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ilyes
Toth Alexandru, Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
7.
Proiect de hotărâre
privind trecerea unor bunuri mobile din domeniul public al județului, în
domeniul privat, în vederea casării acestora
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem la proiectul de hotărâre de la punctul
26 pe care îl aducem aici pentru că avem nevoie de un cvorum de două treimi, se
referă la trecerea unor cărți din domeniul public al județului în domeniul
privat în vederea casării acestor cărți, sunt niște cărți care în urma uzului
și a folosinței s-au degradat. Toate comisiile au avizat acest proiect de
hotărâre, dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este
pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán
László Levente).
8. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii
Consiliului Județean nr.26/2010
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. La nici cinci luni de la aprobarea bugetului,
se pare că trebuie să facem deja niște reașezări. În urma economiilor făcute la
achiziționarea terenurilor pentru extinderea pistei Aeroportului Transilvania
Tîrgu Mureș reușim să facem niște economii pe care putem să le folosim la
drumurile județene, având în vedere că dintr-un inventar foarte amănunțit făcut
de serviciul nostru de la drumuri și poduri rezultă că am avea nevoie urgent de
mai multe fonduri, am decis ca suma economisită și care este cert că va rămâne
la bugetul consiliului județean să fie împărțită între aeroport, asigurând acea
diferență de 4 milioane de lei care știți foarte bine câte controverse și
discuții a creeat la ședințele
anterioare și noi, atunci, executivul, v-am promis că în momentul în care vom
dispune de fonduri vom asigura suma necesară pentru funcționarea aeroportului
și restul banilor i-am trecut în bugetul direcției de drumuri în vederea
investirii pe drumurile județene. Nu ar trebui dar spun acum și următoarea
veste, de fapt cred că a primit toată lumea adresa
nu? De ce? Eu am cerut, am
pus pe adresă. Atunci să iasă afară secretariatul și să facă 33 de copii acum
și să fie împărțită în timpul ședinței consilierilor județeni. Am primit o
scrisoare din partea Ministerului Transporturilor, personal de la domnul
ministru Berceanu. Adresa răspunde la o solicitare anterioară de-a noastră, eu
v-am spus că înainte să mergem anul viitor mai departe cu investițiile la
aeroport, o să solicit din partea Ministerului Transporturilor un punct de
vedere cu privire la strategia pe care va trebui să o urmăm, precum și cu
privire la următarele proiecte pe care, eventual din bugetele consiliului
județean, ar trebui să le pregătim pentru Programul Operațional Sectorial. Întrebarea
noastră era dacă Aeroportul Tîrgu Mureș, pentru atragerea fondurilor europene
pe Programul Operațional Sectorial pe TEN-T poate să beneficieze de fonduri
europene, adică guvernul să ne spună ce șanse avem dacă pregătim pe câteva
miliarde de lei un proiect complex. Având în vedere că în strategia unei țări
ar fi normal să figureze o investiție atât de importantă cum este un aeroport
regional sau chiar de rang internațional într-un punct nodal de infrastructură
de transport unde două autostrăzi se întâlnesc, unde există la câteva sute de
metri cale ferată și unde există loc, actualmente loc pentru a se extinde un
aeroport fără să se înceapă de la 0 construirea unui aeroport. Nu v-am ascuns
faptul că în urmă cu două luni am primit o scrisoare din partea președintelui
Consiliului Județean Cluj în care a cerut acordul Consiliului Județean Mureș să
sprijinim cumpărarea unei suprafețe de teren pentru un aeroport internațional
între Cluj și Dej și am comunicat colegului meu de la Cluj că noi, din județul
Mureș, nu putem susține acest proiect din moment ce avem o bază posibil de
dezvoltat și deja cu o anumită infrastructură existentă, deci nu trebuie să o
luăm de la 0. Colegul meu atunci mi-a răspuns că a înțeles, că alții din
regiunea 7 Centru l-au sprijinit. În scrisoarea primită ieri, domnul ministru
Berceanu ne explică foarte clar că în cadrul aeroporturilor care sunt
recunoscute la nivel european conform normelor TEN-T, raportat la numărul
pasagerilor care vin și pleacă din Târgu Mureș, aeroportul Târgu Mureș nu poate
să fie clasificat printre aeroporturile care pot beneficia de fonduri europene.
Luând în considerare faptul că există excepții de la această regulă se
analizează într-o etapă următoare și anume dacă între aeroportul Tîrgu Mureș și
Cluj există o distanță de 100 de km. Dacă ar exista 100 de km, chiar mai puțin,
75 km ar fi posibil ca noi să pregătim un proiect și să venim la concurs cu
Clujul. Dar având în vedere că distanța dintre noi, în aer este 66 km, județul
Mureș nu poate beneficia de fonduri europene. Cu alte cuvinte, nici să nu
faceți proiect, pentru că în politica țării nu figurați ca un aeroport care
poate să fie dezvoltat. Mă întristează această strategie națională unde se
alege mai bine de la 0, să se cumpere teren, să se aducă infrastructură
specifică zborurilor și să nu se aibă în vedere acel punct logistic care ar
putea să se dezvolte în centrul țării, într-o cruce unde Moldova se întâlnește
cu Europa pentru că cele două autostrăzi, cea de nord și cea care vinde de la
Borș până la București se întâlnește undeva aproape de Tîrgu Mureș. Asta nu
înseamnă că noi lăsăm garda jos și nu ne mai interesează aeroportul, dar
domnilor consilieri, acum este momentul ca fiecare dintre noi să luăm în
serios, ne interesează Aeroportul Târgu Mureș, suntem atât de puternici local
patrioți încât dacă trebuie să strigăm la nivel național că este o prostie ca
să iei ceva de la zero dacă poți dezvolta ceva la un nivel internațional, ne
lăsăm noi cu bugetul acestei țări pur și simplu purtați de vântul politicii sau
încercăm să trezim pe cine trebuie că aeroportul trebuie dezvoltat. Tot din
presă știu, că nici măcar la nivelul județului nu purtăm aceeași grijă față de
județul nostru pentru că domnul primar, aflu de la Punctul, a transmis o
scrisoare către domnul Tișe că acceptă ca acest aeroport internațional să se
construiască în județul Cluj. Publicul trebuie să știe dacă e adevărat acest
lucru sau dacă articolul respectiv a transmis o informație greșită și nu este
adevărat și atunci îmi cer iertare de la domnul primar, sau publicul trebuie să
știe care este interesul în acest județ din partea partidelor politice. În
condițiile în care consiliul județean de 6 ani de când am onorea să fiu la
cârma acestui județ, împreună cu colegii mei și înainte, domnul Virág și domnul
Vasluianu au făcut eforturi ca aeroportul să fie unul competitiv. M-am săturat
să fiu atacată în presă, din an în an, că nu doresc dezvoltarea Aeroportului
Tîrgu Mureș, dar m-am săturat să fiu întotdeauna catalogată la nivel național
contra intereselor unei dezvoltări economice justificat normale, contra unor
interese și mofturi politice. Asta trebuia să vă spun că la acest punct de pe
ordinea de zi avem aceste modificări ale bugetului.
Domnul
consilier Mora: Doamna președinte, stimați colegi, eu când am intrat în
politică am intrat cu gândul de a face ceva în administrațșie și mă gândesc că
și colegii mei care sunt consilieri sau, în general, aleșii locali, cred că au
intrat cu același gând. Cred eu, le dau această prezumție de corectitudine, cu
gândul de a face ceva în administrație. Nu am absolut nimic împotriva oricui
care vrea să facă ceva sau face ceva bun. Nu mă deranjează nici măcar
incompetența cuiva atât timp cât incompetența lui nu atinge pe cei din jurul
lui. În schimb, aici nu este vorba de incompetență, doamna președinte, este
vorba de rea voință. Pentru că în momentul în care noi dezvoltăm un aeroport,
l-am adus la un standard internațional, am avut discuții foarte multe cu oameni
care sunt în business de aeroport și care cunosc acest lucru mai bine ca noi
care suntem doar proprietari ai aeroportului și nu suntem operatori de
aeroport. Și ne-au spus toți cei cu care am vorbit, aveți șanse extraordinare
de a dezvolta aeroportul, sunteți pe drumul cel bun, poziționare față de oraș,
amplasare fantastică față de acea intersecție de două autostrăzi, autostrada
Transilvania și autostrada către Moldova, care se vor face, sperăm, cândva.
Avem cale ferată, avem parc industrial, avem terenurile, avem posibilitate de a
prelungi pista în așa fel âncât să nu derajăm nici locuitorii și nici orașul.
Spre deosebire de competitorii noștri care
nu ne-am uitat foarte tare în
curtea lor pentru că ne-a interesat întotdeauna să ne dezvoltăm ce avem noi,
dar trebuie să spun că în acest moment Clujul este un pariu mort. Aeroportul
actual din Cluj nu se mai poate dezvolta. De aceea ați primit dumneavoastră
scrisoare de la Consiliul Județean Cluj pentru a se construi un aeroport nou-nouț.
Pentru că locația aeroportului din acest moment de la Cluj nu permite
dezvoltare, este la limita aprobărilor în ceea ce privește traficul aerian,
zboară deasupra cartierelor, zboară deasupra caselor, în prelungirea pistei are
un râu, Someșul, nu pot să îl prelungească, în schimb bagă în continuare bani
în Cluj. Eu înțeleg că domnul prim-ministru este din Cluj și trage la casa lui,
în schimb, este o risipă de bani publici când ceea ce poți face în Târgu Mureș
cu un euro, acolo să faci cu vreo 8 euro, de opt ori mai scump. Și-au dat și ei
seama că nu îl mai pot dezvolta și trebuie să facă un aeroport nou-nouț, de la
zero, în condițiile în care noi avem o infrastructură în Târgu Mure care doar
trebuie așezată, managerizată mai bine, recunoaștem cu toții treaba asta și
trebuie doar dezvoltată pas cu pas fără cheltuieli mari de acum încolo. De ce
spun că nu este incompetență ci este rea-voință? Pentru că, în sfârșit după 7
ani, când în 2003 ni s-a făcut o nedreptate prin faptul că pe acea strategie
națională, Aeroportul Tîrgu Mureș figura ca aeroport strategic pe lista
națională, la două luni după ce a apărut acea hotărâre de guvern, la două luni
au scos alta prin care au tăiat Târgu Mureșul și Satu Mare, cei doi vecini ai
Clujului. La vremea respectivă ministru era domnul Rus de la Cluj și oarecum a
vrut să își creeze avantaj Clujului eliminând competiția din zonă. A fost rea-voință,
pe care noi am sperat că odată cu deschiderea negocierilor în 2010, pentru că
Bruxelles-ul ne dă voie ca țară să redeschidem această negociere de aeroporturi
strategice naționale, cu alte cuvinte avem îndeplinite condițiile de a reașeza
lista națională de aeroporturi strategice, să mai primim o lovitură de la
propriul guvern. Vreau să mulțumesc, între ghilimele, domnului Berceanu pentru
acest mare cadou pe care ni l-a făcut pentru că nu este incompetență este rea-voință.
Dacă nu apărem pe această listă națională de aeroporturi strategice care, știți
ce este doamna președinte, este doar o declarație a Guvernului României care
este lista aeroporturilor la nivel național pe care le consideră că sunt
strategice. Și de acolo încolo, fiecare aeroport este pe propriile picioare. De
acolo încolo, fiecare aeroport este pe propriile picioare. De acolo încolo
fiecare aeroport intră într-o competiție directă. Cine are poziție mai bună,
cine are proiect mai bun, cine convinge Europa să primească fonduri europene,
acela primește. Dar să te omoare din față, adică nici măcar să nu te mai treacă
pe acea listă
suntem condamnați în mod definitiv din acest punct de vedere, de
a obține bani europeni. Și haideți să fim cinstiți cu noi, știm foarte clar că
bani guvernamentali nu vor veni, bani din resurse proprii nu avem și dacă ne
taie și această posibilitate de aprimi bani europeni, atunci chiar trebuie să
îi mulțumesc domnului Berceanu pentru binele, cu ghilimelele de rigoare, pe
care l-a făcut pentru județul Mureș. Doamna președinte, dacă există cetățeni de
onoare în oraș și în județ, aș propune să facem și persoane non grata, pentru
că nu este normal ce se întâmplă, este a doua nedreptate mare care se face de
către un guvern județului Mureș. Nu voi accepta, eu personal nu cred că ne
putem opri aici, trebuie să facem toate demersurile în continuare pentru că
este ilogic, anormal să construiești un aeroport nou nouț la câțiva kilometri
când ai unul gata făcut și trebuie doar să îl dezvolți. Deci este incorect și
este imoral. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, sigur că,
în mod cert nu este o veste bună pentru noi, dar eu nu asta vroiam să punctez.
Eu cred în contiunare în dezvoltarea unui business-plan sau a unei idei, de
multe ori face mai mult decât banii. În mod cert va trebui să regândim
strategia vis-à-vis de aeroport pentru că evident că va fi foarte greu,
dacă nu chiar imposibil să accesăm fonduri europene dar eu trag credință că la
fel de greu cum ne este nouă, la fel le vor fi și altora. Și eu v-aș propune să
reluăm discuția, la rece, să vedem ce avem de făcut cu acest aeroport și eu
cred că, repet, am o mare convingere că vom reuși să facem acest aeroport, și
din investiții proprii poate mult mai puține și punându-ne mintea la
contribuție, eu zic că reușita va fi poate de două sau de trei ori mai plăcută.
Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc.
Domnul consilier Balogh: Doamna președinte, stimați
colegi, stimați invitați, în sfârșit trebuie să ne dăm seama despre
realitățiile care ne înconjoară. Sunt consilier județean din anul 2000 și acum
câțiva ani aveam, la Aeroportul Tîrgu Mureș, probleme deosebite și atunci am
zis, domnule, de ce nu se poate privatiza acest aeroport ca să nu fim nici la
mâna domnului Berceanu, nici la mâna nimănui. Știm foarte bine și laud această
inițiativă și e foarte bine că acei întreprinzători și acei investitori care au
venit chiar în luna asta în Târgu Mureș nu mai sunt legați nici de domnul
Berceanu, nici de domnul Boc, de nimeni. Acești investitori au venit în Reghin,
au băgat acolo 100 de milioane și vin alți și alți investitori. Este un punct
negru pentru guvernul și respectiv ministerul transporturilor având în vedere
că nu se ocupă cu ceea ce trebuie. Am înaintat de trei-patru ori hotărârea de
guvern pentru schimbarea destinației drumului județean în drum național, cu
asta nu se ocupă nimeni. Și alte și alte probleme.
Doamna președinte Lokodi: Două proiecte de hotărâre au
fost respinse, s-a respins și Ungheni-Acățari, s-a respins și Luduș-Sărmaș-jud.
Cluj.
Domnul consilier Balogh: Vreau să vă spun doamna
președinte că sabia taie deasupra capului tuturor care suntem reprezentanții
județului Mureș, fiindcă această trabă deja s-a zvonit de vreo șase luni de
zile să se facă un drum rapit între Tîrgu Mureș și Cluj ca să se renunțe la
Aeroportul Tîrgu Mureș. Este foarte trist ca și în administrația locală sunt
unii care nu apreciază acest aeroport. Vreau să vă spun că Suceava nici nu era
pe hartă când Tîrgu Mureșul avea deja aeroport. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier Boloș: Mulțumesc. Doamna președinte,
stimați colegi, în ultimele săptămâni am participat în această sală la două
manifestări, în prezența unor experți străini s-a demonstrat potențialul uriaș
al acestei zone privitor la dezvoltarea unei platforme nodale pentru probleme
logistice și, bineînțeles, totul legat de Aeroportul Tîrgu Mureș. Ceea ce am
aflat astăzi ne face să avem un sentiment de dezamăgire că nu se înțelege
importanța acestui lucru. Sigur, este vorba de o chestiune regională, e o
chestiune națională de aceea eu am credința că această chestiune nu va rămâne
în această formă și va trebui făcute toate demersurile, inclusiv prin
intervenție parlamentară sau alte mijloace pentru a deschide ochii, dacă îmi
permiteți să spun așa, celor care trebuie să ia decizii în interesul național.
De aceea cred că demersurile noastre nu trebuie să se oprească aici și nu
trebuie să ne lăsăm induși de această decizie urmând ca rațiunea să domine, în
continuare. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier Radu: Doamna președinte, nu pot să nu
iau cuvântul la acest punct deoarece de 12 ani aeroportul acesta Transilvania a
fost în atenția consiliului județean. Nu vreau să fac o laudă consiliului
județean dar vreau să afirm, consiliul județean a fost singura instituție care
s-a implicat, fiind al nostru și care și financiar și din toate punctele de
vedere am susținut acest aeroport în funcție de sumele pe care le-am avut. Și
pe mine mă dezamăgește această veste care pentru noi este destul de neplăcută
și eu aș veni cu o propunere. De ce dumneavoastră sau noi, în continuu să fim
arătați cu degetul, să facem în scris o adresă tuturor parlamentarilor de Mureș
care sunt 8 deputați și 4 senatori, să îi invităm, când au dânșii timp, să
vedem și punctul lor de vedere. Adică nu, care de atâția ani ne zbatem ca acest
aeroport, care este de foarte mult timp, eu îl știu de când eram tânăr, cunosc
vechea platformă. Nu se poate ca Mureșul să nu aibă un aeroport și avem
condiții față de Cluj, explica domnul Mora foarte bine, acest atu ca să putem
să devenim un aeroport regional. Cu propunerea aceasta aș veni. Vă mulțumesc,
doamna președinte.
Domnul consilier Szalkay: Mulțumesc doamna președinte,
stimați colegi, stimați invitați, nici pe mine nu mă poate lăsa rece această
știre și iată că am și primit scrisoarea, este revoltătoare și strigător la
cer, mai ales pentru noi și pentru mine personal care am avut onorea să fiu în
Consiliul de Administrație al acestui aeroport și să știu câte eforturi a făcut
conducerea veche și conducerea nouă a consiliului județean ca aceste lucrări
care s-au demarat să fie continuate și să fie într-adevăr o poartă europeană,
aeroportul pentru Târgu Mureș. Eu împărtășesc ideile antevorbitorilor și chiar
să facem o întâlnire, doamna președinte, noi, consiliul județean să inițiem o
întâlnire cu consilierii locali, cu domnul primar și cu toți parlamenatii și cu
media și cu toți factorii decizionali din acest județ pentru că acest domn
Berceanu nu cred că este numit pe viață și poate să ia asemenea hotărâri bizare
pentru că cineva trebuie să răspundă ce cheltuieli s-au făcut și să vedem acum
care poate să fie alternaltiva, doamna președinte, cum am mai spus, pentru
această investiție. Pentru că atunci trebuie să se propună și un plan B dar o
să fie, nu știu, altă destinație. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, deci domnilor,
pentru presă și pentru auditoriu, asta nu înseamnă că aeroportul nu va
funcționa. Asta înseamnă că noi ne luptăm pentru dezvoltarea aeroportului și nu
acceptăm un punct de vedere de la nivel național că noi am fi excluși pentru
câțiva km. Între 66 și 75 există în aer, 9 km. Am oferit, nu odată,
posibilitatea ca cele două aeroporturi, așa cum și în Europa se practică, să se
dezvolte unul compensând și eliberând pista pentru celălalt, mai ales dacă
infrastructura va permite să ajungem dintr-un punct în altul, și pe pământ, pe
calea drumurilor mai repede. Dar să trecem înapoi la bugetul consiliului
județean pentru că de acolo am pornit. Supun la vot proiectul de hotărâre prin
care reașezăm bugetul. Articolul 1, a fost discutat de comisia de buget, de
comisia de servicii publice, modifică bugetul aprobat.
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán
László Levente).
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de
venituri și cheltuieli al R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, pe anul
2010
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează
aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Aeroportului Transilvania.
Acest buget, după lungi discuții, a rămas argumentat, discutat, atunci când am
propus să mergem la aeroport, noi am fost, am discutat cu toți angajații de
acolo, cu șefii tuturor serviciilor, am reușit ca acum să reîntregim bugetul cu
acea diferență care inițial nu a fost posibilă din bugetul consiliului județean
dar având în vedere că am reprimit ceva sume din TVA de pe anul 2009, reușim să
asigurăm bugetul de funcționare al Aeroportului Tîrgu Mureș. Bugetul acesta a
fost analizat și discutat de comisia tehnică și de servicii publice. Dacă nu
dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán
László Levente).
Doamna președinte Lokodi: Din moment ce este prezent
domnul manager Runcan și doamna Hang, să pregătim în comun o conferință de
presă cu privire la această strategie națională și să mai analizăm încă odată
ce posibilități am avea, să nu ne lăsăm batuți.
10. Proiect de
hotărâre privind aprobarea unor tarife și taxe locale datorate în anul 2010
bugetului propriu al județului Mureș, precum și instituțiilor subordonate
Consiliului Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre
privind aprobarea unor tarife și taxe locale datorate în anul 2010 bugetului
propriu al județului Mureș precum și instituțiilor subordonate consiliului
județean. Acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisia juridică, în
comisia tehnico-economică și în comisia de servicii publice precum și în cadrul
grupurilor, fracțiunilor consilierilor județeni. Dorește cineva să ia cuvântul?
Domnul vicepreședinte Szabo: Eu cred că rolul comisiilor
este de a discuta toate problemele și eu cred că în cadrul comisiilor am
lămurit toate problemele, și în comisia de buget și în comisia juridică. Era
vorba despre tarifele și veniturile de la Consultața Agricolă. Eu cred că sunt
lămurite.
Doamna președinte Lokodi: Bine, trecem la vot, cine este
pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 2 absenti (Giurgea
Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Szalkay Iosif Carol),
2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
11.
Proiect de hotărâre privind aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș
și Studioul Regional de Radio Tîrgu Mureș în vederea organizării celei de-a X-a
ediții a proiectului Caravana bicicleta
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre
petru aprobarea parteneriatului între Consiliul Județean și Studioul Regional
de Radio Tîrgu Mureș care, de 6 ani, în fiecare an organizează Caravana
bicicleta prin mai multe județe, pe tot teritoriul unde unda radioului Tîrgu
Mureș poate să fie ascultată, pentru a se apropia de publicul ascultător și ne
face și nouă, în același timp, o bună campanie de cunoaștere a activității
consiliilor județene din această microregiune. Colegii și din studioul maghiar
și din studioul român merg cu caravana aceasta și fac diferite interviuri care
aproape o jumătate de an se poate asculta. Proiectul a fost discutat în comisia
tehnică, în comisia juridică și în comisia culturală. Proiectul nostru de
hotărâre are trei articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail),
(Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
12.
Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării
Doamna președinzte Lokodi: Mulțumesc. Urmează ca să
aprobăm proiectul de hotărâre privind aderarea la ADI Aquainvest a încă două
locatități, Breaza și Fărăgău. Proiectul de hotărâre a fost discutat în comisia
de servicii publice, în comisia de amenajarea teritoriului. Conține trei
articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), (Giurgea Teodor,
Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Moldovan Teofil), (Giurgea Teodor,
Orbán László Levente).
Articolul 3 se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán
László Levente).
13.
Proiect de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de
performanță pe anul 2010 pentru directorii S.C. Parc Industrial Mureș S.A. și
R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre
pentru criteriile de performanță pe 2010 pentru directorii de la Parcul Industrial
și Aeroportul Tîrgu Mureș. Acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia
tehnico-economică, de comisia juridică
precum și de comisia de servicii publice. Proiectul nostru de hotărâre
conține patru articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot.
Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Radu Mircea), 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László
Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Articolul 4 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenti (Giurgea Teodor, Orbán
László Levente).
14.
Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului
de proiecte de management pentru ocuparea postului de director manager al
Școlii de Arte Tîrgu Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează
proiectul de hotărâre pentru pregătirea concursului de proiecte de management
în vederea ocupării postului de director-manager al Școlii de Artă Tîrgu Mureș.
Acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia culturală și de comisia
juridică. Proiectul conține cinci articoole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 2 nu au votat (Fetenț Tiberiu Nicolae, Giurgea
Teodor), 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 2 nu au votat, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 4 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 1 absent (Orbán
László Levente).
Articolul 5 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 1 absent (Orbán
László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu
Nicolae), 1 absent (Orbán László Levente).
15.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Brâncovenești, ca instituție de asistență socială cu
personalitate juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș și în
structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează mai multe proiecte de
hotărâri care privesc instituțiile noastre, mai bine-zis instituțiile
subordonate Direcției Generale de Asistență Socială, instituții-centre de
recuperare care după lungi lupte își redobândesc personalitatea juridică, cu
acordul autorității naționale. Deci pentru ce s-a luptat, s-a învins. Va trebui
să votăm fiecare în parte, cu toate că sunt similare, toate au fost discutate
în comisiile de specialitate, cunoașteți despre ce este vorba. Urmează
proiectul de hotărâre de la punctul 14. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 2 nu au votat (Poruțiu Mihail, Pokorny Vasile
Stefan), 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 4 se aprobă
cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 5 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 5 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 7 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 8 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile Stefan), 1 absent
(Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Pokorny Vasile
Stefan), 1 absent (Orbán László Levente).
16.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Călugăreni, ca instituție de asistență socială cu
personalitate juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș și în
structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre
pentru Călugăreni. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 1 absent (Orbán
László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Borșan Doru Aurelian), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 4 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 5 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 1 absent (Orbán
László Levente).
Articolul 6 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 7 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatár Béla), 1 absent (Orbán László
Levente).
Articolul 8 se aprobă
cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Kakasi Alexandru), 1 absent (Orbán László
Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
17.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Reghin, ca instituție de asistență socială cu personalitate
juridică, în subordinea Consiliului Județean Mureș și în structura Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează centrul din Reghin.
Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 4 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 5 se
aprobă cu 35 voturi pentru, 1 nu a vorar (Cioban Cristian Augustin), 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 6 se aprobă
cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 7 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Bândea Eugen), 1 absent (Orbán
László Levente).
Articolul 8 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Doamna Președinte Lokodi: Domnule secretar, nu am fi
putut să votăm toate odată?
Domnul secretar Cosma: Regulamentul prevede că
dezbaterile se fac pe articole și dacă nu sunt observații puteți să votați
Doamna președinte Lokodi: Bine. Domnilor consilieri,
ceea ce urmează, Căpușu de Câmpie, Centrul de Îngrijire Glodeni, Lunca
Mureșului, încă odată Reghin și Sighișoara
deci pot fără articole, în
întregime?
Domnul secretar Cosma: Nu, pe fiecare hotărâre în parte,
un vot.
18. Proiect de
hotărâre privind înființarea Centrului de Îngrijire și Asistență Căpușu de
Câmpie, ca instituție de asistență socială cu personalitate juridică, în
subordinea Consiliului Județean Mureș și în structura Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna Președinte Lokodi: Bine, cine este pentru
proiectul din Căpușu de Câmpie care este similar cu celelalte?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
19.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Îngrijire și
Asistență Glodeni, ca instituție de
asistență socială cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Județean
Mureș și în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Pentru Glodeni,
cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
20.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Îngrijire și Asistență
Lunca Mureșului, ca instituție de asistență socială cu personalitate juridică,
în subordinea Consiliului Județean Mureș și în structura Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Pentru Lunca Mureșului, cine
este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
21.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Îngrijire și Asistență
Reghin, ca instituție de asistență socială cu personalitate juridică, în
subordinea Consiliului Județean Mureș și în structura Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Pentru centrul de
Îngrijire și Asistență Reghin, cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
22.
Proiect de hotărâre privind înființarea Centrului de Îngrijire și Asistență
Sighișoara, ca instituție de asistență socială cu personalitate juridică, în
subordinea Consiliului Județean Mureș și în structura Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Pentru Sighișoara, cine este
pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
23. Proiect de
hotărâre privind reorganizarea Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș, în urma înființării Centrului de Recuperare și
Reabilitare Neuropsihiatrică
Brâncovenești, a Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică
Călugăreni, a Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Reghin, a
Centrului de Îngrijire și Asistență Căpușu de Câmpie, a Centrului de Îngrijire
și Asistență Glodeni, a Centrului de Îngrijire și Asistență Lunca Mureșului, a
Centrului de Îngrijire și Asistență Reghin, a Centrului de Îngrijire și
Asistență Sighișoara, ca structuri cu personalitate juridică, în subordinea
Consiliului Județean Mureș și în structura Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Mai avem un proiect de
hotărâre pentru centrul de recuperare, partea nouă construită, Brâncovenești,
Călugăreni, Glodeni, Reghin
Domnul secretar Cosma: Reorganizarea, modificare de
organigramă, stat de funcții, regulament de organizare si funcționare care
includ ceea ce am votat până acum.
Doamna președinte Lokodi: Am înțeles, deci asta este
pentru organigramă. Proietul a fost discutat în toate comisiile de specialitate
și are aviz favoprabil. Proiectul conține și aici 6 articole. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Doamna președinte Lokodi: Articolele 2,3,4,5 și 6, și
hotărârea în întregime.
Hotărârea în întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
24.
Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Strategiei de dezvoltare a
serviciilor sociale în județul Mureș, în domeniul protecției și promovării
drepturilor copilului și a persoanelor adulte cu handicap sau aflate la nevoie,
pentru perioada 2008-2011, aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Mureș
nr.49/2008
Doamna președinte Lokodi: Următorul proiect de hotărâre
privește strategia de dezvoltare serviciilor sociale. Acesta conține două
articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Kakasi Akexandru), 1 absent (Orbán
László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
25.
Proiect de hotărâre privind modificarea componenței Autorității Teritoriale de
Ordine Publică Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. În urma numirii
în funcția de inspector șef, comisar-șef al poliției județului Mureș a domnului
Pescari Valentin, ATOP-ul se modifică și intră domnul Pescari Valentin în
cadrul comisiei de ATOP. Proiectul nostru de hotărâre are patru articole.
Trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent
(Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 4 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Ciotlăuș Ionela), 1
absent (Orbán László Levente).
26.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare a
expozițiilor-târguri agrozootehnice și Calendarul expozițiilor în anul 2010
Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc. Urmează proiectul
de hotărâre pentru aprobarea regulamentului de organizare a
expozițiilor-târgurilor agrozootehnice de către Camera Agricolă a Județului
Mureș și Calendarul expozițiilor în anul 2010. Proiectul nostru de hotărâre are
trei articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
27. Proiect de
hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru investiția
Amenajare și reabilitare pentru conversie spațiu, din spațiu hotelier în
spațiu administrativ
Doamna președinte Lokodi: Urmează indicatorii
tehnico-economici pentru amenajarea și reabilitarea spațiului primit pentru
clădire-palat administrativ sau spațiu administrativ, fost Hotel Parc, pentru
activitatea administrativă. Proiectul de hotărâre a fost discutat în mai multe
comisii, tehnico-economică, juridică, de servicii publice, de amenajarea
teritoriului precum și în grupuri politice. Dorește să ia cineva cuvântul? Dacă
nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 absent (Orbán
László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat (Balogh Iosif), 1 abținere (Poruțiu
Mihail), 1 absent (Orbán László Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1
absent (Orbán László Levente).
28. Proiect de
hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului
și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: următorul proiect este
aprobarea avizelor date de Comisia de amenajare a ateritoriului și urbanism.
Domnule Pokorny, putem să votăm? Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 2 se
aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Articolul 3 se
aprobă cu 33 voturi pentru, 1 nu a votat (Tátar Béla), 1 absent (Orbán László
Levente).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 34 voturi pentru, 1 absent (Orbán László Levente).
Diverse:
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos domnilor
consilieri și la sfârșit aș mai avea de anunțat un lucru îmbucurător. Alaltăieri
m-a sunat domnul director de la Agenția de Dezvoltare Regională, domnul Crețu,
proiectul nostru depus pentru a atrage fonduri europene, proiectul Parcul
pentru Sporturi cu Motor a fost evaluat și contractul de finanțare a fost
trimis la Alba Iulia, urmează să organizăm un moment festiv pentru semnarea
acestui contract. Anul acesta începem două proiecte mari, sper că intră și al
treilea, cel cu apă, dar cel cu deșeuri și cel cu Parcul pentru Sporturi cu
Motor a fost evaluat spre finanțare. Da, și Brâncoveneștiul, așa e, putem să
spunem că mai multe proiecte au fost câștigate. Domnilor consilieri, dacă
cineva dorește la diverse.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, așa cum de
obicei sunt un fervent critic atunci când consider că lucrurile nu merg bine,
tot așa îmi fac o datorie astăzi, și pe dumneavoastră și echipa executivă și
bineînțeles pe toți colegii din consiliu care au contribuit, să vă felicit
pentru aceste două proiecte câștigate.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim frumos. Domnul Bățagă
deja a plecat, supă ce a primit aplauzele de la deșeuri. Da, vom avea foarte
mult de lucru dar și împreună cu dumneavoastră pentru că avem nevoie și pe
viitor de decizia dumneavoastră pentru proiectele de drumuri de legătură și
alte și alte proiecte.
Domnul consilier Mora: Doamna președinte, nici măcar
cele două vești bune nu compensează sau nu șterg vestea proastă de dinainte
dar, în schimb, vreau să reiterez ceea ce am discutat și cu colegii și am mai
ridicat în multe probleme, cred că este momentul ca să discutăm foarte serios
ce am mai discutat și înainte, de acel credit pentru că nu o să putem duce
toate aceste investiții și să luăm în calcul la următoarea ședință să intrăm pe
calculații exacte ce înseamnă creditare pentru a aduce aceste proiecte pentru
că nu avem voie să le pierdem.
Doamna președinte Lokodi: Domnul Bartha a pregătit
materialul. Alaltăieri, într-o primă fază, am discutat cu executivul dar având
acest mare număr de proiecte de hotărâri pe astăzi, am zis că acea problemă
necesită o discuție de jumătate de zi, cel puțin, între noi. Trebuie să
pregătim, nu să vă împărțim materialul fără explicațiile necesare, fără a vă
arăta calculele pe care le-am făcut. Vă promit că o să fac o zi, în luna mai când
aș dori să plec în concediu, dar o să fac cumva ca într-o zi să vin să discutăm
problemele înainte de ședința din luna mai, ca să vedeți și dumneavoastră
situația. Cert este că din analiză rezultă că vom fi în deficit de anul viitor,
deci va trebui să vedem încotro mergem și ce investiții facem, strategic ce
luăm în vizor pe prim plan și după aceea ce vom realiza. Poate că vom reuși din
buget dar dacă bugetul nu o să aibă o tendință de creștere, nu o să reușim din
buget.
Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc, doamna
președinte, așa cum am discutat când am ieșit de la Realitatea, mă întrebați
dacă va fi pim-pam-puf la ședință, după cum vedeți nu a fost deși poate nici
așa nu e bine, să fim prea puțini prezenți la punctele de pe ordinea de zi, noi
consilierii care cu alte ocazii am fost mult mai prezenți.
Doamna președinte Lokodi: Dar sunteți prezenți în
comisii. În comisii lucrați foarte serios și asta se vede aici, în plen.
Domnul consilier Giurgea: Corect, ceea ce vreau să vă
spun și nu vreau să vă stric buna dispoziție dar am plecat de la o emisiune,
alaltăseară, cu doi colegi de-ai mei și unul dintre ei mi-a spus un lucru care
pe mine m-a surprins și sincer nu îmi convine și consider că nu e la locul lor
și precis nici altor colegi, demnitari județeni, dacă vreți, nu o să le
convină. Întrebarea este, ați dat dumneavoastră o dispoziție ca nimic nu ne
poate informa din aparatul propriu, numai dacă aprobați dumneavoastră în scris?
Doamna președinte Lokodi: Este un regulament. Deci nu,
toată informațiile le primiți dar prima dată mă informați pe mine ce doriți
pentru că nu este normal ca toată lumea de aici umblă prin clădire și adună
informații. Știți, am mai avut eu o problemă din cauza aceasta, cu presa și cu
altceva. Este un regulament, președintele este informat și imediat consilierul
județean, indiferent de ce temă, are drept să primească toate informațiile dar
nu este normal ca în ziua respectivă, să nici nu treci pe la biroul
președintelui și să te adresezi direct unui director sau celuilalt că eu sunt
consilierul județean, dă-mi actele, dă-mi informațiile.
Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte, nu e nici o
problemă pentru că fiecare dintre noi, colegi fiind cu dumneavoastră de atâția
ani, chiar ne face plăcere că poate mai schimbăm și alte cuvinte, alte lucruri
de interes județean și asta nu este nici o problemă. Dar ar fi o mare problemă
spre exemplu, vă dau un exemplu la întâmplare, să vin la dumneavoastră să spun
să îmi dea lista de venituri a aparatului consiliului județean pe orice lună.
Doamna președinte Lokodi: Vă dăm, fără doar și poate.
Lista de venituri nu s-a cerut. A cerut-o cineva?
Domnul consilier Giurgea: Nu știu, vă dau eu un exemplu.
Doamna președinte Lokodi: Lista de venituri la o
instituție publică nu este secretă, este vorba de bugetul județului, însă dacă
veniți și îmi cereți un act pe care eu îl primesc și scrie strict secret, nu o
să vi-l dăm. Consiliul județean trebuie să aibă o regulă și o disciplină. Și
este normal ca oricare dintre dumneavoastră, care dorește informații, în scris,
acel înscris trebuie să fie văzut de președinte sau de vicepreședinte sau
oricine din executiv care în ziua aceea conduce instituția, să scrie, de acord,
se eliberează.
Domnul consilier Giurgea: În regulă. Nu aș vrea ca eu
sau oricine dintre colegii noștri să fie restricționați de o asemenea manieră,
având în vedere că suntem, ca și dumneavoastră, aleși locali.
Doamna președinte Lokodi: Nu există nici o restricție.
Dom,nul consilier Giurgea: Aveam o discuție cu Balogh
despre această problemă, el fiind și supărat de anumite chestii de acest gen,
dar asta este problema lui.
Doamna președinte Lokodi: O nouă tactică a domnului
Balogh, că v-a pus în gură întrebarea lui? Eu am crezut că e bărbat în toată
firea și se ridică și îmi spune.
Domnul consilier Giurgea: Eu nu sunt avocatul lui Ioska!
Doamna președinte Lokodi: Domnul Giurgea, veți primi
toate informațiile numai să fie disciplină, și pentru dumneavoastră și pentru
domnul Balogh.
Domnul consilier Radu: Doamna președinte, stimați
consilieri, vreau să vă informez și pe dumneavoastră, cei care nu ați reușit
deși sper că o să ajungeți, s-a amenajat pe strada Mărăști, unde avem noi
spațiul acela pentru Camera Agricolă, un spațiu bine amenajat și felicit aici
executivul consiliului județean, unde se poate lucra în mod decent și unde totodată
pot să vă spun că colegii de acolo au deja 200 de proiecte în valoare de 7.500
euro proiectul, pentru fermierii tineri agricoli și mai au proiecte tot pentru
fermieri în valoare de 10.000 și 25.000 de euro, vreo 15 proiecte. Deci la
această cameră agricolă se lucrează și am făcut un lucru bun că am amenajat
acest spațiu. Dar totuși doamna, președinte, mă uitam la spațiile acelea care
aparțin nouă, unde era SURM-ul.
Doamna președinte Lokodi: Acelea deja au soarta
determinată. Și o să vă placă. Dar să lăsăm discuția pentru o ședință viitoare.
Domnul consilier Radu: Bine, nu mai spun nimic, vă
mulțumesc, doamna președinte.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, este
normal, consider eu, ca orice informație pe care o cerem să treacă pe la
dumneavoastră sau în lipsa dumneavoastră pe la vicepreședinți pentru că,
într-adevăr într-o instituție publică trebuie să existe reguli de circulație a
unei hârtii. Cred că nimeni nu ne va ascunde vreo informație pentru că mai mult
decât atât, există și o obligație legală de a ne pune la dispoziție orice
informație. Akos mă stimulează întotdeauna și trebuie să revin cu o critică.
Mi-a adus aminte de ceva, mai ales că mâine eu am conferință de presă și o să
mă întrebe ziariștii, atunci nu voi avea ce să le răspund. Dumneavoastră ați
dat dispoziție aici, în plenul ședinței, luna trecută ca să ni se pregătească
informare până astăzi, vis-à-vis de situația, cel puțin în mare,
situația creditelor luate în așa fel încât să fim și noi informați. Nu am
primit-o.
Doamna președinte Lokodi: Acum doriți? În urmă cu trei
minute am spus că este gata dar abia ieri s-a terminat, având în vedere că este
un material bogat și merită o analiză întemeiată, lăsați-mă ca săptămâna
viitoare să îl discutăm cu toții împreună.
Domnul consilier Poruțiu: Am înțeles perfect dar mai
mult decât atât, chiar ieri am primit la comisie asigurări că astăzi o s-o
primesc și nu am primit-o.
Doamna președinte Lokodi: Nu am lăsat eu pe domnul
Bartha! M-ați înțeles?
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, v-am
înțeles perfect și sigur că o săptămână în plus sau în minus nu reprezintă
nimic și putem aștepta dar, repet, pe mine mâine o să mă întrebe presa pentru
că le-am promis că o să le dau informații și atunci o să știu ce să le spun.
Doamna președinte Lokodi: Când o să aveți conferința de
presă?
Domnul consilier Poruțiu: Mâine la ora 12. O să știu ce
să le spun, nu e o problemă.
Doamna președinte Lokodi: Mâine, la ora 10, veniți vă
rog frumos la mine în birou și discut cu dumneavoastră în particular ca de la
12 să puteți spune datele exacte.
Domnul consilier Poruțiu: Nu, nu, o să aștept să
discutăm împreună toți colegii, ca să nu apară o discuție în plus. Ce rugăminte
am eu
Doamna președinte Lokodi: V-am spus informațiile
importante, de anul viitor intrăm în colaps, în deficit, de anul viitor intrăm
în minus.
Domnul consilier Poruțiu: Ce rugăminte am eu, dacă
promovați această ședință, rugămintea mea este și v-o spun, între 11 și 17 mai
sunt plecat din țară. Deci ori înainte de 11 mai ori la sfârșitul lunii pentru
că aș vrea și eu să fiu prezent.
Doamna președinte Lokodi: Deci va fi săptămâna viitoare,
până în data de 6.
Domnul consilier Poruțiu: Bine, vă mulțumim mult.
Domnul consilier Borșan: Vreau să vă mulțumesc și eu
dumneavoastră și tuturor colegilor pentru reușita câștigării proiectului de la Ungheni,
pentru sporturile cu motor și este un câștig extraordinar pentru județul
nostru, în primul rând de imagine pentru că dacă vom putea organiza competiții
internaționale, atunci cu siguranță se va auzi de noi și din punct de vedere
sportiv și nu numai. Pe colegul președinte de baschet vreau să îl felicit
pentru rezultatele deosebite, zic eu, pe care le-au obținut anul acesta
împreună cu echipa și vreau să îl asigur că împreună cu colegii mei de la comisia
pentru sport vom sta aproape de
fenomenul sportiv și de echipa de baschet care, până la urmă ne poartă
imaginea, suntem singura entitate care ne facem și noi publicitate de pe
tricourile dânșilor. Vă mulțumesc și succes în continuare.
Doamna președinte Lokodi: Acum făcând o glumă, între
ghilimele anul trecut când au cheltuit banii, au mers în picaj, cum vine
concursul de proiecte, încep să se urce nu cumva să piardă sprijinul de la
consiliul județean.
Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc. Anul trecut în
cadrul unor ore de audiență, la Chinari
și la Vălenii de Mureș, am fost sesizat de către unii locatari privind
pericolul ca gospodăriile și chiar și casele oamenilor să fie luate de viitură
pentru că sunt periclitate de râul Mureș. Eu am făcut atunci sesizări, în scris
și ca să nu mai fac reveniri, aș dori ca domnul director Giurgea să ne spună
care sut demersurile pe care le-a făcut. Ultima dacă când am discutat acest
subiect, ați spus că la Vălenii de Mureș veți analiza și veți interveni, ori
toamna ori cel târziu primăvara. Nu s-a intervenit. La Sântana lucrările au
fost începute și nu au fost finisate. Dacă puteți să îmi răspundeți, vă
mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Dar eu cred că colegii între
ei nu pot să se interpeleze.
Domnul consilier Pokorny: Atunci ca la tribunal, vă rog
doamna președinte
reformulez, vă rog doamna președinte să îl întrebați pe
domnul Giurgea ce demersuri s-au făcut?
Doamna președinte Lokodi: Eu o să întreb colegii mei
dacă domnul Pokorny a trimis această scrisoare. Să o identificăm și să trimitem
în mod oficial către Direcția Apelor Mureș să primească domnul consilier
Pokorny în scris răspunsul.
Domnul consilier Ilyes: Doamna președinte, stimați
colegi, aș avea o rugăminte. Știm foarte bine și cred că toată lumea a primit
calendarul de expoziții pe 2010 cu organizările de expoziții agrozootehnice.
Părerea mea este că ar fi foarte bine ca și noi să fim între ei. Nu numai din
patru în patru ani să vizităm satele și în comunele uitate de lume și o
problemă chiar foarte mare este că se organizează expozițiile astea dar nu
există implicarea autoritățiilor. Nu se implică mai ales domnii primari, domnii
viceprimari și consilierii locali. Ar trebui puțin mai stimulați. Adică, de
exemplu, la Maiad a fost organizată expoziția de ovine și am înțeles că foarte
mulți ciobani s-au plâns că nu au cu ce să transporte oile la expoziție. Asta
concret se poate rezolva, ori primarul, ori cineva să se împlice și să asigure
o mașină cu ce să poată să transporte ciobanii oile și mai ales cașul și urda.
Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Decontau din câștigul primit,
acum dacă erau 7 oi într-o boxă și 10 reprezentanți ai autorităților pe câmp.
Pentru că ai fost dumneata, am fost noi, a fost domnul deputat Kelemen, au fost
toți primarii din comune, toți care au venit mai puțin cel autohton, de-al
casei, acela nu era și erau proprietarii. Au decontat din câștig, și-au
decontat ulterior banii, nu e nici o problemă. Nu e nici o problemă, poate să
vină toată lumea, haideți fraților, că e frumos.
Domnul consilier Szalkay: Mulțumesc doamna președinte,
vreau să mulțumesc domnului director care a plecat între timp, a sportului
mureșean, și să le spun că suntem singura echipă din județ care joacă cu sigla
consiliului județean și care va evolua în cupele europene în acest an, în
premieră pentru sportul județean. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Domnule Szalkay, așa mă
provocați, dar cine mai primește atâta sprijin din partea consiliului județean
ca baschetul? Bine, mulțumesc, mă provoacă într-una, toată lumea. La revedere,
week-end plăcut și ne vedem în luna mai.
Lucrările ședinței
se încheie la ora 14:00
Întocmit: Andreea
Iepan
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Paul Cosma
Văzut: consilier
Delia Belean
Director Iosib Viorel