|
ROMÂNIA Nr. 11679/30 iulie 2010
JUDEȚUL MUREȘ
Dosar: IV C/1
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de
zi a ședinței a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber, Zi de
Zi și Nepujság, prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 153
din 18 iunie 2010.
A lipsit d-l consilier
Tatar Bela.
Au fost invitați să
participe:
·
dl Marius Pașcan - prefectul județului Mureș
·
dl Vasile Adrian Mureșan - director
coordonator, Direcția de Sănătate Publică Mureș
·
dna Gabriela Rus - director coordonator
adjunct financiar-contabil, Direcția de Sănătate Publică Mureș
·
dna Laura Pop - director, Căminul pentru Persoane
Vârstnice Ideciu de Jos
·
dna Konrad Judith - manager-director,
Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dl Domokos Attila - director
financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mures
·
dl. Szasz Ioan - director medical, Spitalul
Municipal Gh.Marinescu Târnăveni
·
dna Ana Moldovan - director
financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh.Marinescu Târnăveni
·
dl. Nelu Luca - manager interimar,
Preventoriul TBC Gornești
·
dna Cornelia Morar - director financiar,
Preventoriul TBC Gornești
·
dna Lelia Munteanu - director, Școala de Arte Tîrgu Mureș
·
dna Gușatu Ileana director, Camera
Agricolă Mureș
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi:
Bună ziua, doamnelor și domnilor. Permiteți-mi să salut prezența domnului deputat Oprișcan, a
domnului subprefect Barczi, doamnele și domnii de la instituțiile noastre
subordonate, invitații la această ședință, doamnele și domnii consilieri,
mass-media și pe colegii noștri din executiv.
În ședința de astăzi, ca
prim punct, trebui să votăm procesul-verbal al ședinței ordinare a Consiliului
Județean din data de 27 mai 2010, material care v-a fost comunicat prin poșta
electronică și vă întreb dacă cineva dorește să facă vreo completare sau are
vreo observație. Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru?
Procesul-verbal din data de 27 mai
2010 se aprobă cu 33 de voturi pentru,
au lipsit 2 consilieri ( Seracu Ieronim și Tatár Bela).
Doamna președinte Lokodi:
Vă mulțumesc. Începe votarea ordinii de zi a ședinței Consiliului Județean,
urmând să vă fac următoarele precizări. Avem pe ordinea de zi un punct în regim
de urgență. Ieri a avut loc examenul de ocupare prin promovare pentru funcția
de director la Camera Agricolă a Județului Mureș a d-nei Gușatu Ileana care a
reușit să acumuleze puncte mari astfel că urmează să obțină din partea dvs.
aprobarea pentru a ocupa funcția de director la Camera Agricolă.
Pe ordinea de zi anunțată
pentru astăzi avem 12 proiecte de hotărâri anunțate, precum și o informare. Fac
precizarea că proiectul de hotărâre de la punctul 1 se retrage având astfel, în
loc de 12 proiecte de hotărâri, doar 11 plus o informare.
Grupul de consilieri din
partea UDMR, cei care au inițiat acum o lună eliberarea din funcție a d-lui
Chirteș Ioan, vicepreședintele Consiliului Județean, au venit cu o nouă cerere
prin care se solicită amânarea acestei discuții pe baza prevederilor art.58,
alin. (4) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a Consiliului Județean
Mureș, aprobat prin Hotărârea nr.116/2006, precum și pe baza prevederilor
dispozițiilor art.101, alin. (3) din Legea nr.215/2001, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, pentru că nu sunt îndeplinite, pentru
ședința ordinară a autorității deliberative convocate pentru data de 24 iunie
2010, rapoarte privind dispozițiile regulamentare la care s-a făcut mai sus
referire. Semnează cei are au inițiat propunerea pentru schimbarea din funcție
a d-lui vicepreședinte, în afara de d-l Tatar Bela cu care s-a vorbit la
telefon și care, de asemenea, a fost de acord însă este în momentul de față în
străinătate și nu a putut semna actul.
Cu aceste precizări supun
la vot ordinea de zi anunțată pentru astăzi.
Cine este pentru?
Ordinea de zi se aprobă se
aprobă cu 33 de voturi pentru, au
lipsit 2 consilieri (Seracu Ieronim și Tatár Bela).
1. Proiect de hotărâre privind numirea
doamnei Gușatu Ileana în funcția publică de conducere de director executiv la
Camera Agricolă Județeană Mureș
D-na președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Trecem la primul proiect de hotărâre privind numirea d-nei Gușatu
Ileana în funcția publică de conducere de director executiv al Camerei Agricole
a județului Mureș. După cum v-am sus, d-na Gușatu a susținut ieri examenul de
promovare și a obținut note foarte bune. Vă felicit d-na Gușatu! Și astăzi avem
pe ordinea de zi, hotărârea de numire. Haideți d-na Gușatu în față ca să vă
cunoască d-l consilier Giurgea. Vă rog să luați loc lângă la noi la masă.Acum
voi da citire proiectului de hotărâre deoarece, fiind în regim de urgență poate
nu îl cunoaște toată lumea.
Art.1. Se
constată faptul că doamna Gușatu Ileana a fost declarată admis de către
comisia de concurs, la concursul organizat, cu înștiințarea Agenției Naționale
a Funcționarilor Publici, în data de 22 iunie 2010, pentru ocuparea postului
vacant de director executiv la Camera Agricolă Județeană Mureș.
Art.2.
(1) Începând cu data prezentei, doamna
Gușatu Ileana se numește în funcția publică de director executiv la Camera
Agricolă Județeană Mureș, instituție publică subordonată Consiliului Județean
Mureș,.
(2) Drepturile salariale ale doamnei
director executiv se vor stabili prin dispoziție a Președintelui Consiliului
Județean Mureș, conform legii.
Art.3.
De executarea prezentei hotărâri răspund: Camera Agricolă Județeană Mureș și
doamna Gușatu Ileana.
Art.4.
Prezenta hotărâre se va comunica Camerei Agricole Județene Mureș, Agenției
Naționale a Funcționarilor Publici, Instituției Prefectului Județul Mureș și
doamnei Gușatu Ileana.
D-le consilier Giurgea, am înțeles
că vreți ca doamna să se prezinte în câteva cuvinte. D-na Gușatu, vă rog.
D-na Ileana Gușatu: Bună
ziua. Mulțumesc în primul rând d-nei președinte, stimați consilieri, stimați
invitați. Mă numesc Gușatu Ileana. Sunt absolventă a Facultății de Zootehnie și
Medicină Veterinară în anul 1982 din Cluj Napoca. Mi-am început activitatea la
un C.A.P. din județul Mureș, ca inginer stagiar, apoi în 1985 am fost
transferată în interesul serviciului la Avicola Tîrgu Mureș. Aici am fost
numită ca șef de fermă și mi-am desfășurat activitatea până în anul 1999, când
m-am transferat la Oficiul Județean de Consultanță Agricolă Mureș. De atunci
mi-am desfășurat activitatea la Centrul Local de Consultanță Sângeorgiu de
Mureș, iar anul trecut, în octombrie, am participat la concursul pentru
ocuparea funcției de director adjunct al Oficiului Județean de Consultanță
Agricolă, iar în urma concursului am fost numită pe acest post pe care l-am
ocupat până la 1 martie 2010.
Deoarece în anul 2009 a
apărut Hotărârea de Guvern nr. 1609 prin care Oficiile județene de consultanță
agricolă au fost desființate și s-au format camerele agricole, începând cu anul
2010, prin Hotărârea Consiliului Județean nr.25/2010 am fost numită să conduc
activitatea Camerei Agricole Județene, ca director interimar.
D-na președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Deci, d-na Gușatu a condus și pe perioada interimatului
activitatea Camerei Agricole și este un
foarte bun specialist în activitatea de agronomie, zootehnie, organizează
activități multiple în cadrul Camerei, și sprijină producătorii în întocmirea
proiectelor, chiar să spuneți consilierilor câte proiecte ați reușit să
sprijiniți prin activitatea de consultanță.
D-na Gușatu. În primul rând
doresc să mulțumesc conducerii Consiliului Județean pentru sprijinul pe care mi
l-a acordat, pentru încrederea acordată, atât mie, cât și instituției pe care o
conduc. Doresc să menționez faptul că în sesiunea din luna trecută de accesare
a fondurilor europene, măsura 141, pentru sprijinirea fermierilor, am reușit să
depunem un număr de 224 de proiecte, aducând în județul Mureș, în felul acesta,
un milion și jumătate de euro. Acum se derulează o altă măsură, măsura 112,
instalarea tinerilor fermieri, dar, din păcate, nu avem decât patru proiecte
până acum deoarece ne confruntăm cu unele probleme, fermierii noștri nu au
studii corespunzătoare pentru a putea accesa această măsură și, de asemenea, o
altă problemă este faptul că actele lor nu corespund cerințelor acestei măsuri,
deci proprietatea nu este încă pusă la punct, dar să sperăm că până la toamnă
vom reuși să facem ceva. Mulțumesc.
D-na președinte Lokodi: E
adevărat, județul Mureș are o importantă activitate agricolă și se pare că
domnii consilieri vor să conlucreze alături de dvs. în folosul cetățenilor
acestui județ.
D-l consilier Akos Mora:
D-na președinte, stimați consilieri. Vreau să vă felicit doamnă pentru
câștigarea concursului dar vreau să vă pun două întrebări concrete și la
obiect.
În primul rând, dacă
considerați că structura existentă a Camerei Agricole este o structură care
răspunde nevoilor pieței, în sensul că este prea mică sau prea mare, sau dacă
ea trebuie să rămână așa cum este, cu cele 33 de persoane câte aveți acolo sau
câte sunt, sau dacă considerați că în viitor trebuie să mai reduceți structura,
sau nu? Și a doua întrebare este vis-a-vis de gradul de autofinanțare pe care
noi, cel puțin, cei de la Consiliul Județean, îl așteptăm de la dvs. Care este
gradul de autofinanțare pe care îl preconizați pentru anul 2010, având în
vedere că a trecut deja o jumătate de an și pentru restul anului aveți deja
primele măsuri de organizare internă, ca să zic așa, care vă permit, probabil,
un grad de autofinanțare mai mic față de ce ne-am dori noi. Dar care este
gradul de autofinanțare pe anul 2010 și care este cel pe care îl
preconizați pentru anul 2011? Ne interesează ca serviciile pe care le faceți să
fie făcute, o parte, și contra-cost pentru a putea și dvs. să generați
venituri. Deci acestea sunt cele două întrebări la care v-aș ruga să răspundeți
concret. Mulțumesc.
D-l consilier Giurgea:
Mulțumesc. M-a întrebat d-na Gușatu când a trecut pe lângă mine, De ce vreți
să mă cunoașteți, domnule Giurgea? și atunci eu vă spun că vă cunosc de mai de
mult și mi-ați făcut o impresie deosebită într-o ședință anterioară, când ați
avut un punct de vedere atât vis-a-vis de proiectele europene, cât și ca
ținută, ceea ce este un lucru extraordinar de bun ca conducătorul unei
activități să fie tranșant și să știe să vorbească și așa de liber, când mulți
se emoționează în fața plenului.
În al doilea rând, mă bucur
că sunteți în fruntea acestei instituții și vă felicit pentru concurs dar aș
vrea să mai remarc un lucru, d-na președinte, și chiar dacă dvs. nu ați fost în
acest mandat, sau mandatul trecut, colegă cu dl consilier Cotuțiu, dar parcă
l-ați prins vreo doi ani și dvs. că a fost consilier județean până la momentul
incompatibilității și trebuie să îi mulțumiți și lui în calitate de
fost coleg cu noi, dar și mai ales pentru activitatea desfășurată ca director,
activitate pe care Szabo Arpad o știe foarte bine. Să îi dorim o pensie ușoară
iar dvs. mult succes în activitatea pe care o desfășurați. Nu răspund eu în
locul dvs. la întrebările puse de colegul meu, Akos Mora, dar ceea ce vreau să
subliniez este foarte clar. Eu chiar cred că e nevoie de această unitate de
consultanță, sigur că ea trebuie să își facă prezența activ în rândurile
țăranilor, și pun eu o întrebare comunității mureșene și anume, ce mai face
Direcția Agricolă Județeană pentru că eu, în calitate de ales, chiar nu știu?
Mulțumesc.
D-na președinte Lokodi: Aș
dori să spun, probabil, Merci, bine!
D-l consilier Radu Mircea:
D-na președinte, d-lor vicepreședinți, stimați colegi și invitați. Eu pot să
spun că sunt un vechi colaborator al d-nei Gușatu și o cunosc de la începutul
carierei sale și ea întotdeauna a fost o ingineră și o specialistă tenace și
bine cunoscătoare a profesiei. Țin să o felicit pentru postul de director
executiv la această Cameră Agricolă și sunt convins că, împreună cu colegii
dânsei vor avea realizări și deja ne-a expus câteva dintre ele, și eu aș
îndemna-o să meargă în continuare pe cursuri de pregătire profesională a
fermierilor din județul Mureș, pentru că știu că le aveți în obiectiv, fiindcă
aici ducem lipsă de anumiți specialiști direct din producție, pentru că suntem
foarte puțin ingineri care mai facem, efectiv, activitatea agricolă în
producție. Număram într-o zi pe cele 10 degetele de la mâni care sunt cei care
trăim efectiv din ceea ce producem. Foarte mulți dintre specialiști s-au
retras, ba la Camera Agricolă, ba la Direcția Agricolă și avem nevoie de acești
specialiști.
Vă doresc mult succes în
activitate, d-na Gușatu. Mulțumesc.
D-l vicepreședinte Szabo
Arpad: Mulțumesc, d-na președinte, stimați colegi. Eu nu am vrut să iau acum
cuvântul legat de preluarea Camerei Agricole pentru că am avut ceva de spus în
aceste 3-4 luni și am și pretenția că cunosc activitatea Camerei Agricole, dar
când colegul nostru Mora a pus întrebarea dacă d-na Gușatu este de acord cu
structura actuală sau gândește altfel, am simțit nevoia să spun că structura
actuală a Camerei Agricole nu este corespunzătoare ci, trebuie mărită. Trebuie
să avem în construcția Camerei Agricole, exact o cameră agricolă adevărată care
să aibă în tot teritoriul puncte de lucru pentru a veni în întâmpinarea celor
peste 50% care trăiesc în mediul rural. Acesta este rolul Camerei Agricole. Dar
în perspectivă, ați văzut că sunt proiecte de legi care se discută în Parlament
privind reorganizarea administrației agricole și cineva a pus și întrebarea
Ce rol are Direcția agricolă? Bineînțeles că vine reorganizarea și acolo și
probabil că o parte din direcție va trece în structura camerelor agricole. De
importanța camerelor agricole eu cred că nu trebuie să vă povestesc că există
în toată lumea camere agricole și funcționează.
Legat de gradul de
autofinanțare,
o las și pe d-na să vorbească.
D-na președinte Lokodi: Nu
o lăsați să vorbească și eu simt în numele femeilor care intră în funcție că
dvs. vreți să luați tot ce ar putea și d-na să răspundă.
D-l vicepreședinte Szabo:
Nu, vreau numai să subliniez niște probleme care eu zic că deja de când sunt la
noi au pus la punct unele probleme. Legat de gradul de autofinanțare și de
problema că ce fac, uitați cele 220 de proiecte care sunt fiecare de 7500 de
euro au fost făcute cu un cost de 1 milion de lei, adică 0,3% din proiect, deci
atât au cerut de la fermieri, asta înseamnă un ajutor pentru cei care au reușit
să obțină aceste proiecte. Aici s-ar putea lua mai mult pentru proiecte pentru
ca să creștem gradul de autofinanțare dar trebuie să avem și de la cine să
luăm. Și aici trebuie să cumpănim noi foarte bine. Pentru faptul că s-au
implicat în rezolvare acestor proiecte, eu, în plus, vreau să o felicit pe d-na
director și trupa ei care au lucrat nu 8 sau 6 ore, ci 12 și chiar mai mult
pentru a depune aceste proiecte. Eu o felicit pe d-na Gușatu și pentru
rezultate obținute la examen dar și pentru activitatea desfășurată până acum cu
trupa ei. Mulțumesc.
D-na director Gușatu: Mulțumesc.
În primul rând, d-le consilier Mora, vreau să vă spun că dacă la sfârșitul
anului am fost 27 de persoane angajate în cadrul Camerei Agricole, astăzi, mai
suntem 20. Pentru că 7 persoane s-au pensionat. Cu un număr de 20 de persoane
trebuie să acordăm consultanță agricolă pentru 103 unități
administrativ-teritoriale care se găsesc în județ. Așa că vă dați seama cum
acoperim întregul județ cu un număr așa de mic de persoane. Totuși, am făcut
eforturi deosebite așa cum a spus și d-l vicepreședinte, și îi mulțumesc, am
lucrat zi și noapte, sâmbetele și duminicile în această perioadă de sesiune
pentru accesarea fondurilor europene, pentru ca nici un producător sau fermier
să nu plece de la noi fără să aibă proiectul în mână.
În ceea ce privește bugetul
nostru, noi ne-am propus ca anul acesta să avem venituri în valoare de 65 mii
lei. Până la această oră, am reușit din derularea cursurilor de formare
profesională, precum și din aceste proiecte depuse, să realizăm 50.000 lei și
este jumătatea anului, dar sperăm ca până la finele anului, prin două sau trei
cursuri pe care dorim să le realizăm, precum și dintr-o sesiune tot pe măsura
141, care se va deschide în toamnă, să reușim să depășim suma propusă. Din
total cheltuieli, avem bugetul 1061 sau 1091, deci 6-8%. Cu un număr atât de
puțin de personal, eu sunt mulțumită că am reușit să facem ceva, poate că se
poate face mai mult, însă deocamdată, asta este. A fost și o perioadă destul de
grea pentru că marea majoritate a colegilor noștri din teritoriu nu au lucrat
la întocmirea unor astfel de proiecte. Noi am fost un grup de patru persoane
care am lucrat și am verificat toate cele 220 de proiecte care au trecut prin
privirile a patru sau cinci persoane. Consider că am realizat destul.
D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Vă felicit și eu și vă doresc succes. D-l consilier Giurgea a zis că nu am
mulțumit d-lui Cotuțiu, dar eu așa știu că atunci când d-na Gușatu a fost
numită interimar, mi-am îndeplinit aceste acțiuni diplomatice.
Mulțumesc frumos încă o
dată și vă doresc succes. Domnilor consilieri, ușa d-nei director este deschisă
și așteptăm cooperare în proiectele pentru sprijinul producătorilor agricoli.
D-na președinte Lokodi: Să
trecem la votarea proiectului de hotărâre.
Articolul 1 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
32 voturi pentru, 1 nu a votat ( Borșan Doru Aurelian), 2 au lipsit ( Seracu Ieronim și Tatar Bela).
2. Proiect de hotărâre privind închirierea unor spații în
imobile ce aparțin domeniului public al județului Mureș, aflate în
administrarea Spitalului Clinic Județean Mureș
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost discutat de Comisia
tehnico-economică, de Comisia de servicii publice, de Comisia social-culturală,
de Comisia de amenajarea teritoriului și de Comisia juridică, fiecare avizând
în mod favorabil. Dacă dorește careva dintre dvs. să ia cuvântul? Dacă nu,
trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 2 au lipsit ( Seracu Ieronim
și Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
33 voturi pentru, 2 au lipsit ( Seracu
Ieronim și Tatar Bela).
3. Proiect de hotărâre privind modificarea Anexei
D-na
președinte Lokodi: Această Hotărâre nr.42/2001 se modifică prin cuprinderea
clădirilor de la centrele noastre de îngrijire socială în domeniul public al
județului. Și acest proiect de hotărâre
a fost discutat de Comisia tehnico-economică, de Comisia de servicii publice,
de Comisia social-culturală, fiecare avizând în mod favorabil. Dacă dorește
careva dintre dvs. să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 1 abținere ( Mihai Poruțiu), 2
au lipsit ( Seracu Ieronim și Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 abținere ( Mihai Poruțiu), 1
nu a votat (Kakasi Alexandru), 2 au lipsit ( Seracu Ieronim și Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
32 voturi pentru, 1 abținere ( Mihai
Poruțiu), 2 au lipsit ( Seracu Ieronim și Tatar Bela).
4.
Proiect
de hotărâre privind modificarea și completarea HCJM nr.26/2010 privind
aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de
hotărâre a fost discutat în toate comisiile de specialitate și s-a aprobat, în
afară de Comisia tehnico-economică, unde am avut o abținere. Dacă dorește careva dintre dvs. să ia
cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 4 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nu a votat ( Poruțiu Mihai),
1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
34 voturi pentru, 1 a lipsit (Tatar
Bela).
5. Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării dintre
Consiliul Județean Mureș și Uniunea Democratică a Tineretului Maghiar, în vederea
organizării Festivalului Internațional de Film de Scurt-metraj ALTER-NATIVE
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de
hotărâre a fost discutat de Comisia Juridică, de Comisia tehnico-economică, de
Comisia de servicii publice, de Comisia social-culturală și de Comisia de
amenajarea teritoriului care au avizat în mod favorabil. Dacă dorește careva
dintre dvs. să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nu a votat ( Ferenț Tiberiu),
1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 4 se aprobă cu 34 voturi
pentru, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
33 voturi pentru, 1 nu a votat ( Szalkay Iosif), 1 a lipsit (Tatar Bela).
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea preluării
managementului asistenței medicale al unor unități sanitare publice
D-na
președinte Lokodi: Este vorba de preluarea Spitalului Județean Mureș, a
Spitalului Gh. Marinescu din Târnăveni și a Preventoriului TBC Gornești.
Conform Ordonanței Guvernului României, ca urmare a descentralizării, aceste
trei unități spitalicești vor fi preluate de Consiliul Județean, nu în
proprietate, pentru că imobilele deja erau în proprietatea domeniului public,
ci în coordonare în ceea ce privește managementul acestor spitale. Nu se preia
în totalitate finanțarea spitalelor pentru că această activitate va rămâne în
continuare în subordinea Casei de Asigurări de Sănătate, precum și activitatea
medicală, în coordonarea Direcției de Sănătate Publică, Ministerul Sănătății
rezervându-și dreptul de a îndruma din punct de vedere profesional, în
continuare, întregul sistem sanitar, noi însă, vom avea posibilitatea să intrăm
alături de managerii spitalelor în activitatea zilnică, cotidiană a acestor
spitale. Acest lucru se va întâmpla prin numirea unui Consiliul de
Administrație care va fi format din cinci persoane, care vor fi numite. Două
persoane vor fi numite de Consiliul Județean, o persoană va fi din partea
Direcției de Sănătate Publică și o persoană din partea Universității de
Medicină și Farmacie Tîrgu Mureș pentru că aceste spitale sunt în continuare
spitale universitare, în ceea ce privește Spitalul Județean Mureș. De asemenea,
se dă dreptul președinților consiliilor județene să numească o persoană în
Consiliul de Administrație. Executivul Consiliului Județean vine în fața
dvs. cu propuneri și vine și cu propunerile făcute din partea UMF-ului, precum
și din partea Direcției de Sănătate Publică.
Acest
proiect de hotărâre a fost discutat în fiecare comisie de specialitate. Comisia
tehnico-economică a dat 5 voturi pentru, 3 abțineri. Se cere introducerea
unei prevederi asupra datoriilor spitalelor care s-au consumat din data de 1
aprilie până în 30 iunie. O să fac câteva aprecieri și cu privire la acest
lucru.
Comisia Juridică la
fel dorește clarificarea situației privind datoriile din perioada 31 martie,
până la preluare. Apoi, care este situația juridică la Castelul Teleki pentru
Preventoriul TBC Gornești.
În ceea ce privește
arieratele, pentru că despre asta este vorba, perioada 1 aprilie-30 mai pentru
că Ministerul Sănătății achită datoriile spitalelor, trebuie să vă spun că
acest datorii care s-au acumulat și sunt existente în momentul de față, la
Spitalul Județean Mureș, nu vor fi preluate de Consiliul Județean Mureș.
Acestea sunt în cadrul unor contracte pe care le are Spitalul cu Casa de
Asigurări de Sănătate și va fi obligația spitalelor să lichideze aceste datorii
până la finele anului. De asemenea, acum am aflat de la actualii manageri ai
Spitalului Județean Mureș că aceste datorii sunt în cadrul unor relații
contractuale cu Casa de Sănătate, precum și unele facturi de medicamente
neachitate de fosta conducere, dar aceste medicamente există în gestiunea
spitalelor.
În ceea ce privește
datoria Preventoriului TBC Gornești cu privire la chirie, de asemenea, trebuie
să vă spun că aceasta privește Preventoriul și iarăși vă spun că nu va fi o datorie preluată de
către Consiliul Județean pentru că noi, în cadrul protocolului de preluare
a acestor spitale, nu preluăm și partea financiară a acestor instituții. Instituțiile au în momentul de față un buget
aprobat și trebuie să se gospodărească pentru a se încadra în acel buget. Vă
rog să vă înscrieți la cuvânt, cine dorește.
D-l consilier
Poruțiu: Mulțumesc, d-na președinte. În
Comisia tehnico-economică, noi nu am avut șansa și posibilitatea să avem o
discuție cu managerii acestor spitale. Nu știu din ce deficiență organizatorică
ei nu au ajuns la comisie. Nu am avut decât, ca și partener de discuții, pe d-l
director de la Direcția de Sănătate Publică. Ca atare, eu vă lansez o rugăminte
ca pe săptămâna viitoare, undeva spre sfârșit, pentru a avea posibilitatea de a
ne documenta și asta cu condiția ca luni sau marți să avem acces la documente,
să convocați sau să dispuneți de fapt, pentru că ei vor fi în subordinea
noastră începând cu data de azi, o întâlnire la care să participați dvs., d-l
vicepreședinte cu problemele economice, dl. director economic și Comisia
tehnico-economică în care să avem o radiografie clară și precisă a ceea ce
înseamnă financiar aceste unități și aceasta pentru că aceste unități sanitare
vor fi cea mai mare provocare a Consiliului Județean. Și vă spun, aici
putem să dăm și un rateu mare, dar putem avea și un mare succes. Totul depinde
de noi și de managerii acestor spitale. Și de asta vă solicit să convocați
această întâlnire, în primul rând pentru că nu am avut și nu avem și astăzi
votăm oarecum orb, pentru că este o lege pe care trebuie să o respectăm dar,
votăm oarecum orb, pentru că nu avem prea multe detalii despre situația
financiară sau organizatorică a acestor unități. Sigur că, personal, m-am informat, pentru că am lucrat
în domeniul sănătății mulți ani și tot timpul am urmărit acest subiect, dar nu
mă interesează să fiu doar eu informat,
ci mă interesează ca și consilier, ca și comisia să fie informată. Deci,
rugămintea mea este ca să solicitați managerilor ca până luni sau marți să
întocmească tot ceea ce înseamnă documentația vis-a-vis de structura
organizatorică, secții, suprafețe, practic, tot ceea ce înseamnă o radiografie
a activității acestor spitale și să ni se pună la dispoziție, iar undeva, spre
sfârșitul săptămânii viitoare să avem o întâlnire oficială în cadrul acestei
comisii și să ne lămurim și noi despre ce este vorba. Mulțumesc.
D-l consilier
Giurgea: Mulțumesc, d-na președinte, în primul rând, ca și data trecută, poate
că ar fi mai bine să îi cunoaștem. Eu, personal, cred că îl cunosc pe
directorul economic pentru că am fost la dumnealui, dar pe d-na director, zău,
nu o cunosc, și poate ar fi bine să o știm mai ales că preluăm o activitate pe
care o gestionează d-lor și ar fi bine să ne spună și câteva cuvinte despre
dumnealor.
D-na președinte
Lokodi: D-na director este director interimar, și momentan nu este în sală.
Este aici directorul economic, dl Domokos, și din partea Spitalului din
Târnăveni este aici d-na director
economic, d-l director interimar Szasz și de la Gornești, d-l director Luca.
D-l consilier
Giurgea: Trebuie să ne întoarcem să ne uităm la ei?
D-na președinte
Lokodi: Nu, o să îi rog să vină în față, ca la școală.
D-l consilier Giurgea:
Deci exact cum spunea și d-l consilier Poruțiu, situația sigur,
unde-i lege,
nu-i tocmeală, și conform dorințelor acestei guvernări, dar sigur că până la
urmă e o dorință a noastră, a unității administrativ-teritoriale județene și de
ce nu și a celorlalte unități municipale, orășenești și comunale, elementul de
descentralizare până la urmă trebuie să se întâmple. Este încă o etapă în ceea
ce se numește descentralizarea din România. Vor fi mult mai multe unități care
vor veni la Consiliul Județean și, cu siguranță, pentru noi Consiliul
Județean, este o onoare, dar va fi și o mare responsabilitate de gestionare,
mai ales pe partea economică pentru că vedem că legile nu vin în
concordanță, partea economică cu cea
administrativă, și banii vin mult mai târziu
și să sperăm că nu se întâmplă același lucru în momentul când trebuie să
luăm și gestiunea economică, dar votăm așa cu a zis d-l Poruțiu, că nu ști
despre ce e vorba. Dar aș fi dorit ca în comisie și acum nu mai luam cuvântul,
să îi vedem la față pe domnii directori și nu am avut nici un act și nici o
informație, nu au fost oamenii de față, și sigur, rog pe această cale pe dvs.
ca și președinte, nu sunteți dvs. responsabilă și nu vă aduc nici o acuză, dar
se întâmplă aceste lucruri. Deci, să vină în comisii oamenii care sunt
implicați într-un proiect de hotărâre. Să-i cunoaștem, să le putem pune
întrebări direct și mulți dintre noi, și eu zic că toți care suntem în această
sală, suntem niște oameni responsabili și conducem niște activități, și dacă
acum nu conducem la nivel mare, conducem la nivel familial și este un business
și familia și gestionarea familiei și a cheltuielilor familiale, și de acolo
avem multe de învățat. Să vină ca să putem discuta cu d-lor pentru că altfel se
întâmplă ceea ce e Vin, votez, plec.
Eu, și sunt mulți dintre noi la fel, eu cred că chiar toți, chiar dacă
nu vorbesc cât mine și cât Poruțiu, care au nemulțumiri în sensul acesta, în
alte părți sunt alte rânduieli. La noi în partid poate vorbi oricare din membri
fracțiunii, dar la dvs. văd că vorbește doar unu sau doi. Mulțumesc.
D-na președinte
Lokodi: Domnilor directori. Vă rog frumos să veniți în față. Deci îi aveți în
față pe d-l director economic de la Spitalul Județean Mureș, d-l Domokos,
urmează de la Târnăveni, d-l director interimar Szasz, d-na director economic,
și d-l director Luca de la Gornești și d-l director de la Direcția de Sănătate
Publică, dacă vreți să îl chem și pe dânsul.
D-l consilier Mora
Akos: Ca să aducem unele lămuri pentru că am plecat de la Comisia
tehnico-economică fără răspunsuri, așa cum a zis și colegul Poruțiu. La un
moment dat s-a discutat că actul normativ reglementează preluarea datoriilor
dar până la o anumită dată și data respectivă era de până în 30 iunie.
Întrebarea noastră era dacă durează preluarea unităților și între timp se
acumulează datorii, până să se preia managementul complet, ce se întâmplă cu
acele datorii care se cumulează într-un
moment în care Guvernul plătește tot ceea ce înseamnă datorii acumulate
de către spitale, și momentul în care se preia exact, și nu am primit răspuns
la această întrebare. Și acum, astăzi, dvs. ne spuneți că vom prelua spitalele
fără datorii iar în comisie ni s-a spus că avem o descoperire de
., de la
momentul în care Guvernul a spus că până acolo plătim noi și până la momentul
în care îl preluați voi, ce se întâmplă în această perioadă în care nu se știe
cine va prelua acest datorii. Și mai ales că, și cu asta vreau să și închei,
sunt foarte multe servicii care nu s-au facturat între timp, știindu-se
problema de buget care există. Dar există posibilitatea teoretică de a se
acumula, între timp, niște facturi, care, rămân de asemenea în aer și vrem să
știm ce e cu ele. Mulțumesc.
D-na președinte
Lokodi: D-le consilier Mora aveți
perfectă dreptate. Sunt multe ecuații cu multe necunoscute. Adevărul este că
Ordonanța de Guvern spune că Ministerul Sănătății va achita toate arieratele
până în 30 martie, iar lunile aprilie, mai, iunie, nu, pentru că astăzi mă
mandatați ca să semnez protocolul, avem termen până în 10 iulie să preluăm.
Deci, e obligatoriu. Tocmai partidul frate, mai puternic, de la guvernare a
zis că Unde-i lege, nu-i tocmeală Deci avem termen până în 10 iulie să semnăm
protocolul.
Sâmbătă vă invit la
ora 12.00 în Sala de oglinzi din Palatul Culturii unde va fi prezent d-l Cseke
Attila, Ministrul Sănătății, unde vom semna protocolul, dacă astăzi îmi dați
mandatul. Protocolul nu se semnează fără anexe, deci, noi, pe parcursul
săptămânii trecute am avut trei întâlniri. Dânșii au pregătit până în 15 iunie
toate situațiile economice, acestea fiind parte anexă din Protocolul de
preluare-primire și nu putem spune că preluăm totul p.n.v., deci avem situația
și o să vedem care este situația, însă, Ordonanța de Guvern nu face trimitere
că de unde se acoperă luna aprilie, mai, iunie și nici după aceea și v-am spus
mai înainte că este obligația spitalului să facă toate reducerile posibile
pentru a se încadra în acele contracte, și din păcate, cei care ați lucrat în
domeniu, eu acum aud de la dvs., că sunt impropriu funcționale, vezi contractul
între Casa de Asigurări și Spital, și datorită unor proceduri care există și
care se necesită și datorită unor prevederi legale care nu se referă la
decontarea cheltuielilor pe bolnav, ci există un contract-cadru pe pat.
Domnilor, eu nu m-am familiarizat în totalitate, dar văd că există din păcate,
neconcordanțe legale și este aici și d-l Oprișcan și, d-le deputat, primul
lucru care trebuie făcut este să se vină în ajutorul consiliilor județene sau
al primăriilor, acolo unde se preiau și
de către primării, unitățile sanitare, este să umblați la lege, la modul de
acoperire de către Casa de Asigurări a cheltuielilor pe bolnav. Este o altă
treabă să ne ocupăm noi de analize și de controale și să vedem cum funcționează
fiecare spital și este și o altă problemă pe care noi am discutat-o până acum
și anume faptul că acest spital județean din Tîrgu Mureș este unul universitar
și trebuie să îndeplinească anumite criterii și la numărul de paturi, adică să
nu fie un simplu compartiment-secție, ci să fie clinică universitară pentru că
însăși activitatea universitară nu poate să fie desfășurată dacă nu se
face în cadrul unor clinici universitare. La endocrinologie, la oftalmologie,
la medicina muncii, la TBC, atât de tare s-au redus paturile încât vor pierde
calificarea de clinică, secție, și dacă va fi compartiment atunci universitatea
va avea o problemă. Deci toate aceste
chestii, în cursul zilei de sâmbătă, vor trebui discutate cu dl. ministru. Ieri
am avut o întâlnire cu sindicatele din sănătate și am avut un dialog
constructiv și chiar de săptămâna viitoare o să aștept pe fiecare consilier,
doritor să cunoască sistemul sanitar, și nu numai Comisia tehnico-economică,
poate și de la alte comisii, să veniți alături de noi și să ne sprijiniți
pentru că și noi învățăm totul pornind această activitate de la zero și poate
că dvs. deja aveți mai multe informații.
Dacă doriți d-lor
directori să răspundeți la întrebările formulate de d-nii consilieri de unde
veți acoperi diferențele arieratelor, cum veți funcționa mai departe.
D-l Domokos Attila,
directorul economic al Spitalului Județean Mureș: Mă numesc Domokos Attila și sunt directorul
economic al Spitalului Clinic Județean Mureș. În data de 7 mai când am preluat
Spitalul era cu datorii de 14.712.000 dintre care, peste scadență la 30 aprilie
valoarea era de 4.700.000 lei peste scadență. La 31 martie era 1.200.000 lei
peste scadență, sumă pe care o va plăti Ministerul Sănătății. Noi am luat
măsuri de reducere a medicamentelor, optimizarea cheltuielilor pe secții și am
făcut și demersuri pentru a mări contractul cu Casa la nivel central, cel al
ministerului și la nivelul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate. Cam
acestea sunt primele măsuri, deci reducerea consumului de medicamente și mai
avem în plan, eventual, comasarea unor clinici pentru a reduce
cheltuielile. Deci suma descoperită este
de cam 100 de miliarde lei. La 31 martie erau 12 miliarde și acum avem 140 de
miliarde, dar o să mai scadă pentru că au mai intrat ceva bani și vom plăti
furnizorii de medicamente.
D-l consilier Mihai
Poruțiu. D-na președinte, serios, dacă vom începe această discuție ne apucă cel
puțin ora 22. Și eu am cel puțin 30 de întrebări de pus d-lui director, dar
dacă începem dă discutăm în plen nu va ieși nimic, ba mai mult vor ieși unele
lucruri care nu vor fi înțelese bine pentru că sunt niște chestiuni
extraordinar de specifice la nivelul spitalelor.
D-na președinte
Lokodi: Deci propuneți o discuție pe săptămâna viitoare?
D-l consilier
Poruțiu. O discuție cu hârtiile în față, deschisă pentru toți consilieri, am
spus comisia de buget doar, pentru că aș dori să fie toți prezenți, cei din
comisia de buget, și după aceea vorbim o
altă limbă, dar, repet, în plen denaturăm sensul discuțiilor.
D-na președinte
Lokodi: Bine, mulțumim d-lor directori. Săptămâna viitoare
. Da d-le consilier
Mora?
D-l consilier Mora:
Procedural, d-na președinte, înțeleg, are dreptate d-l coleg, într-adevăr
discuția este foarte vastă, în schimb trebuie să știm un lucru. Există și o
altă lege care reglementează faptul că nu poți să faci preluare de alte unități
cu datorii. Este corect ce am zis? Deci d-l director Bartha mi-a spus la ședința de comisie, că există
altă legislație care spune că nu ai cum să preiei cu datorii niște unități. Și
atunci, trebuie să știm cum votăm astăzi, în cunoștință de cauză pentru că
discuția va fi post- votului de azi și sunt de acord să discutăm sâmbătă o
jumătate de zi sau două, atât cât trebuie, în schimb trebuie să știm azi cum
votăm. Eu votez pentru această descentralizare, în schimb, trebuie să știu cu
ce ne încărcăm și dacă ne încărcăm cu ceva. Nu mă interesează exact suma.
D-na președinte
Lokodi: Ne încărcăm cu trei spitale.
D-l consilier Mora:
În afară de asta, dacă discutăm de datorii istorice, în sensul ăsta vorbesc eu,
și dacă această lege, d-le secretar general, nu știu care este exact
legea, a bugetului sau nu știu exact
care este, dacă prevede explicit interzicerea preluării și a datoriilor în
cazul acestor descentralizări. Și atunci votăm liniștiți și vom vedea care sunt
acești bani care nu sunt acoperiți.
D-na președinte
Lokodi: D-le Mora, nicicând nu vom vota liniștiți.
D-l secretar
Aurelian-Paul Cosma: Din punct de vedere juridic cred că trebuie să avem în
vedere faptul că azi, autoritățile administrației publice locale, potrivit
legii, preiau ansamblul de atribuții și competențe care aparțin Ministerului
Sănătății în raport strict cu managementul asistenței medicale în unitățile
sanitare cu paturi. Serviciul public de sănătate este unul de interes național.
Statul nu transferă, în ansamblul lor, toate competențele legate de serviciul
public de sănătate, în consecință nu putem vorbi de preluarea unor unități sub
autoritatea Consiliului Județean, acesta va avea doar competența de a coordona
managementul. Potrivit Legii nr.95/2006, spitalele publice sunt instituții
publice care funcționează pe principiul autofinanțării integrale, statul nu
finanțează decât programele naționale de sănătate și în consecință, problema
arieratelor sigur că există în fapt, dar în opinia noastră ca juriști, nu putem
vorbi de preluarea acestora și de răsfrângerea lor asupra bugetului.
D-l consilier
Poruțiu: D-na președinte, vreau să spun ceva ca să poată vota Consiliul
Județean liniștit. Având în vedere că este o Ordonanță de Urgență dată de
Guvernul Tăriceanu și numai se pune în practică de acest Guvern, deci, pot vota
liniștiți și să nu aibă nici un dubiu.
D-na președinte
Lokodi: Domnilor consilieri, nu începeți. Divertisment, puțin mai încolo. Deci,
d-lor consilieri trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi
pentru, 7 abțineri ( Borșan Doru,
Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel
Mircea, Popa Marius, Seracu Ieronim ), 2 nu au votat (Pokorny Vasile, Ferenț
Tiberiu), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi
pentru, 8 abțineri ( Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Popa
Marius, Seracu Ieronim ), 2 nu au votat (Pokorny Vasile, Ferenț Tiberiu), 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 24 voturi
pentru, 8 abțineri ( Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Popa
Marius, Seracu Ieronim ), 2 nu au votat (Pokorny Vasile, Ferenț Tiberiu), 1 a lipsit
(Tatar Bela).
Articolul 4 se aprobă cu 23 voturi
pentru, 8 abțineri ( Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Popa
Marius, Seracu Ieronim ), 3 nu au votat (Lokodi Edita, Pokorny Vasile, Ferenț
Tiberiu), 1 a lipsit (Tatar Bela).
D-na președinte Lokodi:
Ceva se întâmplă cu aparatura?, imediat explodează. Eu nu am putut să votez.
Reluăm votarea articolului 4.
Articolul 4 se aprobă cu 24 voturi
pentru, 7 abțineri ( Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela, Filimon Vasile, Pop Aurel Mircea, Popa Marius, Seracu Ieronim ), 3 nu
au votat (Moldovan Teofil, Pokorny Vasile, Ferenț Tiberiu), 1 a lipsit (Tatar
Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
23 voturi pentru, 8 abțineri ( Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea,
Popa Marius, Seracu Ieronim ), 3 nu au votat (Orban Laslo, Pokorny Vasile,
Ferenț Tiberiu), 1 a lipsit (Tatar Bela).
D-na președinte Lokodi:
Trebuia de fapt să votăm articolul 5 dar nu am văzut că s-a prins materialul.
Reluăm votarea. Supun la vot articolul 5.
Articolul 5 se aprobă cu 24 voturi
pentru, 8 abțineri ( Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Popa
Marius, Seracu Ieronim ), 2 nu au votat (Pokorny Vasile, Ferenț Tiberiu), 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
25 voturi pentru, 8 abțineri ( Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea,
Popa Marius, Seracu Ieronim ), 1 nu a votat (Pokorny Vasile), 1 a lipsit (Tatar
Bela).
7. Proiect de hotărâre privind constituirea Consiliului de
Administrație al unor unități sanitare publice
D-na
președinte Lokodi: Este vorba de numirea Consiliului de Administrație la
spitalele pe care le preluăm. Ideea executivului Consiliului Județean și
pentru o mai bună funcționare a activității de coordonare a managementului este
numirea unui singur consiliu de administrație la toate cele trei spitale. Pentru aceasta, noi, din partea executivului
nu venim în fața dvs. cu multiple propuneri. Consiliul de Administrație este
format din cinci persoane cum am spus mai înainte, o persoană este propusă de
către Universitatea de Medicină și Farmacie, una de Direcția de Sănătate
Publică, două le vom numi azi prin hotărârea Consiliului Județean și o
persoană va fi numită de către
președinte. Am venit cu o propunere în fața dvs., în sensul componenței
Consiliului de Administrație, având în vedere că din partea UMF și a Direcției
de Sănătate ieri au venit numirile și de aceea nu în fiecare comisie am putut
prezenta lista membrilor propuși. Totuși, dvs., în comisii, ați discutat și
acest proiect de hotărâre. D-le secretar, să citesc toate numirile?
D-l secretar Paul Cosma: D-na președinte,
procedural, legal, votul ar trebui să fie dat pe fiecare persoană în parte.
Sigur că sunt liste cu titulari și cu supleanți pentru fiecare din cele trei
unități sanitare. Acum, având în vedere că doar doi reprezentanți din
componența totală de șapte sunt reprezentanți ai Consiliului Județean Mureș,
consider că ar trebui să supuneți la vot propunerile făcute pentru
reprezentanții consiliului. Apoi, pentru fiecare Consiliu de Administrație în
parte, grupat, în raport cu propunerile din partea UMF, DSP, Colegiul
medicilor, Uniunea asistenților, ș.m.d.p să se voteze anexa comunicată deja
consiliului.
D-na
președinte Lokodi: Bun. Executivul vine în fața dvs. cu o propunere pentru doi
membri plini și pentru doi supleanți, aceleași persoane așa cum v-am spus,
la fiecare Consiliu de Administrație. Din partea executivului propunem pe d-l
director Bartha Iosif și supleant d-na Tanțoș Florentina, și pe d-na Șef serviciu Juridic - Nemeș
Genica și supleant pe dl Kakasi Andras, iar eu vă spun că în calitate de
președinte al Consiliului Județean, consultându-mă și cu d-l dr. Vass Levente,
propun ca actualul consilier al Ministrului Sănătății Cseke Attila, să fie
membru în Consiliul de Administrație ca și persoană propusă de către
președintele Consiliului Județean, deci d-l Vass Levente și supleant, d-na
Kadar Katalin, tot de la Direcția economică din subordinea d-lui Bartha.
Acestea
sunt propunerile și acum trecem la fiecare comisie sau ..
Dl
secretar Paul Cosma: D-na președinte, supuneți la vot cele patru propuneri cu
cei doi titulari și doi supleanți și apoi se votează pe articole hotărârea.
D-na
președinte Lokodi: Bine.
D-l
consilier Poruțiu: D-na președinte, sigur că nu am avut informațiile vis-a-vis
de propunerile pe care le veți face dvs. și mă refer la cele care aparțin de
noi, dar vreau să vă atrag atenția asupra unui anumit lucru. Propunerea d-lui
Vass mi se pare în regulă pentru că sigur, dânsul fiind și consilierul
ministrului și ne cunoaștem personal de câțiva ani și îi cunosc și activitatea,
va fi o numire extraordinar de bună, care va ajuta foarte mult aceste spitale.
Am auzit în acest moment propunerile pe care le-ați făcut dvs. pentru Consiliul
de Administrație și eu cred, sigur că azi le putem vota, dar am înțeles că acești doi titulari și cei doi
supleanți vor fi membri în toate cele trei consilii de administrație. Eu cred
că va trebui să regândim acest mod de lucru pentru că vor avea de lucru enorm.
Și așa d-l Bartha și d-na Nemeș sunt oameni cu funcții de răspundere în
Consiliul Județean și au suficient de
lucru și aici, cel puțin pentru perioada de început, aceste consilii de
administrație vor trebui să fie ținute lunar, sau poate chiar mai des, și vor
fi ședințe interminabile. Deci eu v-aș propune, deși sigur că azi putem vota
aceste nominalizări fără nici o problemă din punctul meu de vedere dar, v-aș
sugera, dânșii pot rămâne eventual la Spitalul Județean care este cel mai greu
obiectiv și acolo este nevoie de experiența și de autoritatea dânșilor, dar eu
propun ca pentru o viitoare ședință să gândim un pic pentru celelalte două
unități sanitare să desemnăm alte persoane mai ales că ele nu sunt în Tîrgu
Mureș și acolo vor trebui să se deplaseze. Deci, de asta v-aș propune să luați
în calcul acest aspect pentru o viitoare ședință.
D-na
președinte Lokodi: Nu e nici o problemă dar nu este un alt Consiliu Județean în
Târnăveni, deci oricum trebuie să ne deplasăm. Deci, în condițiile în care
urmează reduceri și la nivelul administrației publice a județului și cu privire
la personal, 25%, nu văd de unde atâta huzur de persoane pentru fiecare
consiliu de administrație, și mai
nou nu este plătită această activitate
ci este o muncă foarte asiduă. Ideea noastră, a Consiliului Județean, nu era
pentru cumul de funcții și pentru nu știu ce putere, ci, tocmai ca pentru un
mod unitar să se acționeze la fiecare subunitate a noastră, pentru că de acum
înainte vorbim de subunitățile noastre, și să nu trebuiască ca la nivelul
membrilor să se facă o corelare de opinii sau de puncte de vedere, și dacă la
un spital este formată deja o modalitate de lucru, normal că se aplică și la
celălalt. Credeți-mă că ne-am gândit și din punct de vedere economic, și din
punct de vedere funcțional, și din punct de vedere al continuității.
D-l
consilier Giurgea: Mulțumesc, d-na președinte, aici sunt două aspecte. Zicea
d-l Poruțiu, și este foarte clar, că munca va fi foarte mare și o știu și
directorii, foarte mult de muncă la preluare și va fi și în continuare.
Deplasarea nu este o problemă că nu e la capăt de țară, și nici Gornești-ul nu
este departe, nu e peste dealuri sau peste munți. D-na președinte, foarte
sincer, trebuie să vedem și nu am nimic cu dl Bartha, dar trebuie să vedeți că
el este în patru consilii de administrație.
D-na
președinte Lokodi: Pardon, eu știu că nu este în nici unul.
D-l
consilier Giurgea: Ba nu, va fi în patru consilii și știu pentru că am fost și
eu într-o asemenea situație cândva și nu e voie decât în trei.
D-na
președinte Lokodi: Unde este, spuneți-mi și mie?
D-l
consilier Giurgea: La Aeroport, nu este în Consiliul de Administrație?
D-na
președinte Lokodi. Nu.
D-l
consilier Giurgea: Eu așa știam dar nu cred că se supără, din contră, cred că
se bucură că îi iau apărarea că are destul de mult de lucru.
D-na
președinte Lokodi: Acesta se dorește a fi un singur Consiliu de Administrație.
D-l
consilier Giurgea: Cum unul singur că doar sunt trei unități?
D-na
președinte Lokodi: Din partea noastră.
D-l
consilier Giurgea: Nu se ia individual? Dacă sunt trei unități nu sunt și trei
consilii de administrație? Și eu sunt de acord cu ceea ce s-a spus ca în
perspectivă și mai ales că nici nu se plătesc, trebuie puse mai multe persoane.
D-na președinte nu cred că e bine așa. Un punct de vedere făcut la nivelul
Spitalului Clinic Județean Mureș nu poate fi aplicat imediat și la
Spitalul Târnăveni. Nu se potrivește. O să vedeți. Este o altă activitate, are
alt specific, iertați-mă că am vrut să fac o glumă pentru că și noi oricând
putem ajung acolo, Doamne ferește!
D-na
președinte Lokodi: Vedeți că șeful dvs. de partid a zis că nu are nevoie de
nebuni.
D-l
consilier Giurgea: Nu știu d-na președinte. Cine, d-l președinte Boc?
D-na
președinte Lokodi: Nu Boc, e prea mare felia de pâine pe care ați luat-o în
mână. Coborâți mai jos, la nivelul pământului.
D-l
consilier Giurgea: O să vedeți dvs. ce mult de lucru va fi.
D-na
președinte Lokodi: Bine, mulțumesc. Dacă cineva dorește să-și exprime o altă
opinie? Dacă nu, trecem la vot.
Domnilor
consilieri este vorba de faptul că votăm persoane și citesc numele persoanei și
dvs. veți vota : DA sau NU.
Cine
este pentru ca d-l Bartha Iosif să facă parte din Consiliul de Administrație al
Spitalelor?
Propunerea se aprobă cu 22 voturi
pentru, 6 abțineri, 4 nu au votat, 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Cine este pentru ca d-na
Genica Nemeș să facă parte din Consiliul de Administrație a spitalelor?
Propunerea
se aprobă cu 26 voturi pentru, 5
abțineri, 3 nu au votat, 1 a lipsit (Tatar Bela).
D-le
consilier Borșan, cumva aparatul nu vă este deschis? Figurați ca absent.
Cine
este pentru ca d-na Tanțoș Florentina să facă parte din Consiliul de
administrație al spitalelor ca membru supleant?
Propunerea
se aprobă cu 27 voturi pentru, 6
abțineri, 1 nu a votat, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Cine
este pentru ca d-l Kakasi Andras să facă parte din Consiliul de administrație
al spitalelor ca membru supleant?
Propunerea
se aprobă cu 27 voturi pentru, 5
abțineri, 2 nu au votat, 1 a lipsit (Tatar Bela).
D-na
președinte Lokodi: Acum trecem la votul pe articole.
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 6 abțineri, 1 nu a votat, 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 6 abțineri ( Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel, Seracu Ieronim) ,
1 nu a votat ( Pokorny Stefan), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă se aprobă cu 26
voturi pentru, 6 abțineri ( Borșan
Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel, Seracu
Ieronim) , 2 nu au votat ( Pokorny Stefan, Giurgea Teofil), 1 a lipsit (Tatar
Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
26 voturi pentru, 5 abțineri (Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Moldovan Teofil, Pop Aurel, Seracu Ieronim) 3 nu au
votat (Borșan Doru, Giurgea Teodor, Pokorny Ștefan), 1 a lipsit (Tatar Bela).
D-na președinte Lokodi: În
această sâmbătă, la ora 12.00 în Sala de Oglinzi de la Palatul Culturii vom
semna protocoalele de preluare-predare a celor trei spitale. Sunteți invitați
și așteptați cu toții.
8.Proiect de
hotărâre privind modificarea Consiliului de Administrație
Acest
proiect de hotărâre a fost discutat de Comisia tehnico-economică, 6 voturi
pentru și 2 abțineri, de Comisia
Juridică, de Comisia de servicii publice, și de Comisia de amenajarea teritoriului
care au avizat în mod favorabil. Dacă dorește careva dintre dvs. să ia
cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 2 abțineri, 3 nu au
votat, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere ( Mora Akos), 4 nu au votat ( Doru
Borșan, Giurgea Teofil, Pokorny Stefan, Pop Aurel), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 2 abțineri ( Mora Akos, Doru Borșan), 2 nu au votat (Pop Aurel,
Pokorny Stefan), 1 a lipsit (Tatar
Bela).
Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi
pentru, 2 abțineri ( Mora Akos, Doru Borșan), 4 nu au votat ( Eros Csaba,
Giurgea Teofil, Pokorny Stefan, Pop Aurel),
1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
30 voturi pentru, 2 abțineri ( Mora Akos, Doru Borșan), 2 nu au votat (Pop
Aurel, Pokorny Stefan), 1 a lipsit
(Tatar Bela).
9.Proiect
de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a
organigramei și statului de funcții pentru Căminul pentru Persoane Vârstnice
Ideciu de Jos
D-na președinte Lokodi: Acest proiect
de hotărâre a fost discutat de către trei comisii de specialitate. Dacă dorește
careva dintre dvs. să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 2 nu au votat ( Pokorny Stefan, Pop Aurel), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 3 nu au votat ( Giurgea Teofil, Pokorny Stefan, Pop
Aurel), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 3 nu au votat, 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 3 nu au votat ( Poruțiu Mihai,
Pokorny Stefan, Pop Aurel), 1 a lipsit
(Tatar Bela).
Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 3 nu au votat (Kakasi Alexandru,
Pokorny Stefan, Pop Aurel), 1 a lipsit
(Tatar Bela).
Articolul 6 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 2 nu au votat (Pokorny Stefan, Pop Aurel), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 7 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 2 nu au votat (Pokorny Stefan,
Pop Aurel), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
31 voturi pentru, 3 nu au votat (
Borșan Doru, Pokorny Stefan, Pop Aurel),
1 a lipsit (Tatar Bela).
D-na președinte Lokodi:
Nimeni nu dorește să o cunoască pe d-na de la Ideciu? Este o femeie foarte
drăguță. Ea a participat la ședința trecută. Vă doresc succes d-na director.
Haideți d-na director în față și luați loc și dvs. O să o rog pe d-na director
să spună câteva cuvinte deși e de mult timp director la Ideciu. Vă rog, doamnă.
D-na Laura Pop, director la
Căminul pentru persoane vârstnice Ideciu de Jos: Bună ziua! Mă numesc Laura Pop
și o să fac o scurtă introducere privind pregătirea și experiența profesională.
În anul 1998 am absolvit Facultatea de Psihologie și Științele Educației din
cadrul Universității Babeș-Bolyai și ulterior mi-am completat aceste studii
cu un master în managementul resurselor umane. Din anul 1998 activez doar în
domeniul asistenței sociale când am preluat, prin concurs, un post în cadrul
Inspectoratului pentru Persoane cu Handicap, de inspector de specialitate,
ocupându-mă cu categoriile defavorizate, deci, persoanele cu handicap cum se
numeau pe atunci. Până în anul 2002 am avut această funcție. După 2002 m-am
reorientat în cadrul asistenței sociale, dar în domeniul privat, așa că am
ocupat funcția de manager programe și manager de proiect la două organizații
din Tîrgu Mureș: Alpha Transilvană și Institutul Est European pentru Sănătatea
Reproducerii. Am participat la studiu de cercetare, ca asistent de cercetare,
iar din decembrie 2008, în urma concursului organizat de către Consiliul Local
Ideciu de Jos, am preluat această funcție de director la Căminul pentru
persoane vârstnice din Ideciu.
Vă mulțumesc din suflet
pentru sprijin și am speranța că vom colabora și voi găsi soluții la dvs.
pentru o activitate eficientă și normală la Căminul pentru persoane vârstnice.
Mulțumesc.
D-na președinte Lokodi:
Mulțumesc. Deci Căminul pentru persoane vârstnice este în spatele ștrandului de
la Ideciu și dacă treceți pe acolo prin zonă, vizitați căminul și să știți că
preluându-l îi vom ajuta pe oamenii de acolo. Dacă mai înainte careva a spus să
nu ajungem la Târnăveni, eu spun că putem ajunge la Ideciu. Asta indiferent de
ce ni se întâmplă în viață. Fără răutate. Este un cămin de bătrâni și oricine
poate aștepta de la viață ca atunci când îmbătrânim, copiii noștri nu se vor
putea descurca cu noi dacă suntem longevivi. Am o prietenă care îmi zice tot
timpul că trebuie să ne grăbim să murim din timp și să nu ajungem pe spinarea
copiilor, și are dreptate.
D-l consilier Radu Mircea:
Aș avea o întrebare pentru d-na director. Uitându-mă în acest proiect de
hotărâre aș dori să știu ce părere aveți despre numărul de personal auxiliar. Este posibil să îl mai măriți sau
să îl micșorați? Mulțumesc.
D-na director Pop: Numărul
de personal existent în cadrul acestui cămin este stabilit în baza unui
normativ pentru centrele rezidențiale și nu este supradimensionat, ci, din
contră, acesta este insuficient dar încercăm să facem față cu personalul
existent și dacă ați citit în proiect sunt 9 posturi blocate și așa vor și
rămâne. Acum suntem 33 de persoane și nu știu dacă voi putea face față mai
departe, dat fiind faptul că avem o capacitate maximă de 95 de persoane
asistate și în prezent avem 80 de persoane asistate.
D-na președinte Lokodi: Așa
să socotiți că o persoană asistată, după mine, are nevoie de trei persoane: una
ziua, una după masa și una noaptea.
D-l consilier Radu Mircea.
Eu mă refeream la numărul de mecanici de întreținere?
D-na președinte Lokodi:
Aveți mulți mecanici? Poate că sunt încadrați pe post de mecanic, dar fac
altceva.
D-na director Pop: Nu sunt
foarte mulți mecanici de întreținere ci sunt muncitori calificați: specialitate
de fochist- 2 persoane, și la întreținere rămân 4. Avem 8,71 hectare teren.
Paznicii întrețin imobilele și întreaga zonă.
D-l consilier Giurgea: D-na
președinte, deși m-au rugat colegii din stânga mea să nu lungim ședința, îmi
cer mii de scuze dar e ultima întrebare. În primul rând vă felicit d-na
director, dar serios, sunt persoane și cu probleme care necesită asistență 24
din 24 ore? Aveți multe de genul acesta? Pentru că noi știm și aici vorbim de
comisie, azi, raportul este de 1 la 3 personal angajat dar probabil că mâine se
schimbă dacă primiți mai mulți asistați și întrebarea noastră și în comisie a
fost dacă totuși nu sunt prea mulți. Mă gândesc că aveți disponibilități dar aș
vrea să știu și ce capacitate de cazare aveți pentru bătrâni și pentru cei cu
probleme, total?
D-na director Pop:
Capacitatea totală este de 95 de persoane și, repet, actualmente sunt 80 de
persoane asistate, din care, sectorul de infirmerie are 25 de persoane și restul sunt semi-independenți, după o
grilă foarte bine stabilită, adică se pot descurca, dar în anumite activități
trebuie ajutați. Și nu are cum să fie supradimensionat pentru că au nevoie
permanentă de ajutor și gândiți-vă și la cei care sunt imobilizați la pat. Este
vorba de medicație, igienă personală și avem doar cinci infirmiere. Sunt două persoane - bucătar-principal și alte două
persoane ajutor-bucătar. Deci nu este supradimensionată schema. Sunt necesare
mai multe infirmiere în cadrul căminului pentru că bătrânii care sunt la noi de
o perioadă de vreme, stau 5 -10 ani și ajung pe infirmerie, adică din
semi-independenți ajung dependenți total.
D-na președinte Lokodi: Vă
mulțumesc mult. În sală este și d-l primar care s-a luptat mult cu această
unitate.
D-l primar Cornea Emanoil,
comuna Ideciu de Jos: Bună ziua. Lucrez din anul 1985 în cadrul acelui cămin,
atât în calitate de viceprimar, cât și de primar, în ultima vreme. Au fost
perioade grele pe care le-am trecut cu bine și nu vreau să vă rețin foarte mult
dar vreau să mulțumesc în special d-nei președinte că a înțeles din 2007 că
avem probleme, tuturor celor de la Prefectură și de la Consiliul Județean.
Îi doresc d-nei director mult succes în continuare și îi voi fi alături, fiind
pe teritoriul administrativ al Ideciului ca și până acum, ca să supraveghez și
să le fiu alături, pentru drumuri, curent, pază și tot ce este pentru
Ideciu. Vă mulțumesc frumos.
D-na președinte Lokodi:
Mulțumim și noi.
10.Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri
referitoare la managementul Școlii de Arte Tîrgu Mureș
D-na președinte Lokodi: Avem nevoie să
numim o persoană pe o perioadă interimară care să preia conducerea Școlii de
Arte din subordinea Consiliului Județean.
Materialul a fost discutat în patru comisii de specialitate dar încă nu
aveam persoana. Consiliul Județean, încercând să asigure interimatul până la
organizarea concursului, a cerut d-nei Monica Dohotaru să accepte conducerea
acestei instituții, ea fiind o persoană deosebit de pregătită și pentru ca să vedeți că noi nu ținem cu
dinții și cu mâinile și cu ghearele de specialiști, ci ne gândim că d-na Monica
Dohotaru, pe lângă capacitățile economice, având și sensibilitatea maximă să
lucreze împreună cu oameni de artă, cu artiștii de la această școală, care sunt
și pictori, și muzicieni și dansatori,
ea va putea face față și în perioada de interimat va putea lucra cu acel grup.
Tocmai de aceea, pe lângă prevederile proiectului de hotărâre pe care l-ați
primit, unde ați avut-o pe d-na Bădescu Camelia, actuala șefă contabilă care
însă nu acceptă. Astfel, art.4 se modifică în sensul următor:
Începând
cu data de 1 iulie 2010, d-na Monica Dohotaru, consilier în aparatul de
specialitate a Consiliului Județean
Mureș va asigura conducerea interimară a instituției, efectuând toate actele de
gestiune curente, până la ocuparea prin concurs a postului de director
manager. Pe perioada asigurării interimatului, d-na Monica Dohotaru beneficiază
de un salariu calculat cu o majorare de 55% a salariului maxim brut stabilit
conform legii, în cadrul instituției, fără ca la aceasta să se adauge
indemnizația de conducere.
Președintele
Consiliului Județean Mureș, la cererea sau, după caz, cu acordul funcționarului
public desemnat să asigure conducerea interimară a instituției va stabili prin act
administrativ măsurile legale în vederea îndeplinirii dispozițiilor de la
aliniatul 1.
Domnilor
consilieri aveți ceva împotriva numirii d-nei Monica Dohotaru ? Dacă nu, trecem
la vot.
Articolul 1 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nu a votat (Pop Aurel), 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nu a votat (Pop Aurel), 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 33 voturi
pentru, 1 nu a votat (Pop Aurel), 1 a
lipsit (Tatar Bela).
Articolul 4 se aprobă cu se aprobă cu
33 voturi pentru, 1 nu a votat , 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 5 se aprobă se aprobă cu 33
voturi pentru, 1 nu a votat (Pop
Aurel), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
31 voturi pentru, 3 nu au votat ( Eros
Csaba, Poruțiu Mihai, Pop Aurel), 1 a
lipsit (Tatar Bela).
11.Proiect de hotărâre privind
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiție
Montare ascensor și amenajări interioare în Palatul Culturii
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat favorabil de către
toate comisiile. Dacă aveți întrebări, dacă nu, trecem la vot. Cine este
pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 3 nu au votat (Ferenț Tiberiu,
Pop Aurel, Radu Mircea), 1 a lipsit (Tatar
Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 2 nu a votat (Pop Aurel, Radu
Mircea), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
32 voturi pentru, 2 nu au votat ( Pop
Aurel, Radu Mircea), 1 a lipsit (Tatar
Bela).
12.Proiect
de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea
teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost avizat favorabil de către toate
comisiile. Dacă aveți întrebări, dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 3 nu au votat (Szabo Arpad,
Pop Aurel, Radu Mircea), 1 a lipsit
(Tatar Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 2 nu a votat (Pop Aurel, Radu
Mircea), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 2 nu a votat (Pop Aurel, Radu
Mircea), 1 a lipsit (Tatar Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
31 voturi pentru, 3 nu au votat (
Szabo Arpad, Pop Aurel, Radu Mircea), 1
a lipsit (Tatar Bela).
13.Informare privind
nivelul de asigurare a ordinii și liniștii publice, securității și siguranței
civice a comunității pe raza localităților urbane și rurale din județul Mureș
pe trim.II.2010
D-na președinte Lokodi:
Aveți în mape informarea ATOP-ului și vă rog să vedeți că au avut o activitate
bogată, desfășurată de această comisie, foarte atent condusă și care are o
colaborare perfectă cu organele de ordine.
Informarea v-a fost trimisă prin email.
Trecem la punctul de diverse, domnilor consilieri.
Ați mai primit prin poșta
electronică o informare cu privire la demersurile noastre făcute pentru a
obține fonduri pentru infrastructura de transport pentru drumuri. Răspunsul a
fost foarte scurt și concis. Aveți un buget, descurcați-vă.
D-l consilier Boloș: D-na
președinte, stimați colegi. O să am o intervenție poate puțin surprinzătoare.
Eu țin foarte mult, poate că din cauza mediului din care provin și în care mă
mișc, la un spirit de colegialitate deosebit și de respect reciproc. Consider
că gestul colegilor noștri de astăzi, care ne-au făcut să așteptăm 15 minute
începerea ședinței, nu a fost foarte colegial. Sper că acest lucru să nu se
repete. Vă mulțumesc.
D-na președinte Lokodi: Da,
domnilor colegi să încercăm să sosim mai repede la ședință pentru că d-l
profesor are dreptate, fiecare vine de la locul de muncă și se prelungește și
se așteaptă începerea ședinței. Da?
Vă mulțumesc frumos. O zi
plăcută.
Lucrările
ședinței se încheie la orele 14.53.
Întocmit: Monica Curticăpean
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Aurelian-Paul
Cosma
Văzut: consilier - Delia
Belea
director
Viorel Iosib