JUDEȚUL MUREȘ
Nr.12425/16.VIII. 2010
CONSILIUL JUDEȚEAN Dosar:IV/C/1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare
a Consiliului Județean
din data de 29 iulie
2010
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost
conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea
de zi a ședinței a fost stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului
Județean nr.197 din 23 iulie 2010 și a fost publicată în cotidienele locale:
Cuvântul liber, Zi de Zi și Nepujság.
Din cei 35 de membri
ai Consiliului Județean, au lipsit domnii: Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile
Ștefan și Tatár Bela.
Au fost invitați să
participe:
·
dl
Marius Pașcan - prefectul județului
Mureș
·
dl
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl.
Mezei Vasile director economic, Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș
·
dl
Vajda Andras director, Centrul Județean de promovare și Conservare a Creației
și Tradiției Populare
·
d-na
Codruța Sava, director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dl.
Runcan Ștefan, director, RA AEROPORTUL TRANSILVANIA Tîrgu Mureș
·
d-na
Nitcs Corbet Maria - reprezentant al
SC PROIECT SRL
Doamna președinte
Lokodi: Bună ziua doamnelor și domnilor consilieri, v-aș ruga frumos să
deschideți aparatele pentru a face prezența. Până acum avem trei colegi lipsă,
domnul Tatár, domnul Pokorny a depus o cerere că este plecat în străinătate,
precum și dl Mora Akos. V-aș ruga frumos ca toată lumea să își deschidă
aparatul, încă odată, pentru că ar trebui să fim 32. Dacă îmi permiteți, trecem
la dezbaterea proiectelor anunțate pe ordinea de zi de astăzi.
Înainte să votăm
ordinea de zi, supun la vot aprobarea procesului-verbal al ședinței din 25
iunie 2010. Sper că toată lumea l-a consultat. Cine este pentru?
Procesul-verbal din data de 25 iunie
2010 se aprobă cu 30 de voturi pentru,
au lipsit 5 consilieri (Ilyes Toth Alexandru, Mora Akos Daniel, Poruțiu
Mihail, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Pe ordinea de zi apărută prin poșta electronică și prin
mass-media, astăzi am fi avut 8 proiecte de hotărâre. Dar proiectul de hotărâre
de la punctul 5 privind arondarea a 5 localități la serviciul comunitar de
evidența persoanelor trebuie retras și trebuie amânat pentru o ședință
următoare pentru că nu avem încă avizele de la organul superior din București.
Astfel, vom vota ordinea de zi cu 7 proiecte de hotărâri așa cum a fost
anunțată, făcând o precizare, cum că la primul proiect de hotărâre avem nevoie
de majoritatea consilierilor în funcție iar la următoarele proiecte de hotărâri
avem nevoie de majoritatea consilierilor prezenți. Cine este pentru aprobarea
ordinii de zi?
Ordinea de zi se
aprobă cu 31 de voturi
pentru, au lipsit 4 consilieri (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
1.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
asocierii Consiliului Județean Mureș cu SC E.ON GAZ DISTRIBUTIE S.A., în
vederea realizării lucrărilor de extindere a conductelor de distribuție a
gazelor naturale pentru alimentarea amplasamentului Parc auto pentru sporturi
cu motor
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Proiectele de hotărâri au fost discutate în comisiile de
specialitate, avem toate avizele necesare de la acele comisii care au discutat
materialele. Primul proiect de hotărâre privește aprobarea asocierii
Consiliului Județean Mureș cu S.C. E.ON GAZ DISTRIBUȚIE S.A., în vederea
realizării lucrărilor de extindere a conductelor de distribuție a gazelor
naturale pentru alimentarea amplasamentului Parc auto pentru sporturi cu
motor. După cum știți, am semnat contractul de finanțare pentru această
investiție importantă privind axa programului operațional regional pentru
turism, trebuie să demarăm și este deja pe site licitația pentru executarea
lucrărilor dar mai avem și noi, consiliul județean, de făcut niște investiții
pe lângă astea, și această conductă de gaz pentru alimentare precum și
construirea unui drum. Comisia tehnico-economică, comisia juridică și de ordine
publică, comisia de servicii publice și de amenajarea teritoriului au avizat
acest proiect de hotărâre care conține trei articole. Cine dorește să ia cuvântul.
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, stimați colegi, noi am pus o întrebare,
eu și Mihai Poruțiu în ședința de comisie dar, desigur, domnul Iosib, foarte
corect cum a și motivat, nu este de specialitate și nu a putut să ne răspundă,
vis-à-vis de proiectul tehnic care urmează să se facă
Doamna președinte
Lokodi: Proiectul tehnic s-a avizat de mult în consiliul județean
Domnul consilier
Giurgea:
pentru introducerea gazului, dacă poate cineva să ne dea ceva
informații, vis-à-vis de dimensionarea acestei conducte de gaz.
Doamna președinte
Lokodi: Proiectul tehnic pentru gaz se va face de către E.ON GAZ, tocmai de
aceea ne asociem.
Domnul consilier
Giurgea: Deci bine am zis. Când se va face, să se dimensioneze la o cotă care să
permită ca secțiune de trecere a unei cantități de gaz nu numai cât ne este
noua suficient în parcul industrial
Doamna președinte
Lokodi: Nu este la parcul industrial.
Domnul consilier
Giurgea: La parcul pentru sporturi cu motor.
Doamna președinte
Lokodi: Păi nu este același lucru.
Domnul consilier
Giurgea: Am făcut o greșeală, mă scuzați. Este foarte important pentru că acea
zonă pentru noi, consiliul județean, sperăm să fie o zonă în care se vor
amplasa și alte obiective, chiar și obiective turistice. Este o zonă
interesantă. Noi facem acum niște cheltuieli. Știm care este formula de
parteneriat solicitată de E.ON GAZ în competiție cu noi sau în asociere cu noi
și probabil că având aceste utilități, acum gazul iar pe urmă - curentul, și
probabil că în momentul trei, apa, putem că creăm o zonă cu utilități la
capacitățile de alimentare și de consum care să acopere și ceilalți potențiali
solicitanți de aceste utilități, lucru care nu știu dacă legal este posibil,
dar, ne putem acorda și, de ce nu, zicem noi, iarăși dacă este posibil legal,
să recuperăm parte din investiții și
asta este foarte important.
D-na președinte
Lokodi: De unde?
D-l consilier
Giurgea: De la viitorii solicitanți de asemenea utilități. Și atunci încă o
dată vă spun ca această dimensionare să nu se facă doar pentru necesarul de
consum pentru Parcul cu motor ci, să se facă o supradimensionare ca să se poată
întâmpla aceste lucruri de care am făcut vorbire și este un lucru foarte
important din punct de vedere tehnic. Mulțumesc.
D-l consilier Mihail
Poruțiu: Deci d-na președinte, intervenția era în sensul în care noi ne dorim
ca acest parc să devină un pol de dezvoltare în zonă. Dar pe lângă parc, pe
teritoriul de acolo care nu este al nostru, cineva va dori să investească,
probabil că se va trezi ca peste o pensiune trebuie să tragă
D-na președinte
Lokodi: Ați dorit d-le consilier Havrileț să luați cuvântul?
D-l consilier
Havrileț: Vreau să precizez pentru că cunosc aceste asocieri pe care le face
operatorul de sistem de distribuție, respectiv, E.ON. Aceste asocieri sunt
făcute în sensul în care consumatorul, cel care dorește să se alimenteze cu gaz
nu consumă o anumită cantitate de gaz
prin care ei să își poată recupera investiția, altfel, operatorul de distribuție
este obligat pe cheltuiala proprie să facă dezvoltarea. La cererea consiliului
județean s-a făcut un calcul estimativ, cam cât gaz se va consuma, și au ajuns
la concluzia că nu este profitabil pentru ei să facă extinderea iar în acest
caz vor să facă o asociere: o parte din cost va fi susținut de către operatorul
de distribuția, iar cealaltă parte de către cel care dorește, respectiv
Consiliul Județean Mureș. Deci, nu se poate solicita dezvoltarea ulterioară a zonei decât pe baza
unui Plan Urbanistic General sau a unui Plan Urbanistic Zonal prin care să
precizeze clar, operatorul de distribuție, cât și când va consuma zona
respectivă și de aceea, la ora actuală nu se poate solicita decât dacă vrem
noi, Consiliul Județean, să dezvoltăm o rețea în zona respectivă dar nu se știe
precis pentru cine. În cazul în care, ulterior, va veni cineva care să
solicite, acela va face o altă asociere cu operatorul de distribuție și se va
redimensiona această conductă. Practic,
E.ON-ul contribuie cu partea materială iar Consiliul Județean, de obicei, cel
care dorește, consumatorul, participă plătind numai partea de execuție. Deci,
conducta efectivă este dată de E.ON și ei prevăd ca pe viitor să preia și alte
capacități.
D-na președinte
Lokodi: Deci, dacă E.ON ar prevedea așa cum prevedeți dvs. și așa cum am
prevăzut și noi și am și declarat în acest sens că zona se va dezvolta turistic
pentru că este normal, dar vedeți că gândirea noastră cu cea a E.ON-ului nu se
potrivește, iar noi, în momentul de față, trebuie să facem infrastructură
pentru că altfel nu putem aștepta până ce îi convingem pe cei de
Supun la vot
proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
2. Proiect
de hotărâre privind aprobarea planului
de restructurare/închidere a instituțiilor rezidențiale pentru persoanele cu
handicap din județul Mureș
D-na președinte Lokodi: Aș dori să
precizez din capul locului că nu este vorba de închiderea unor spații pentru persoane
vârstnice, cum a apărut azi în presă, ci este vorba de închiderea ultimului
centru de
Acest proiecta fost avizat de Comisia
tehnică, juridică, culturală și cea de servicii publice. Dacă nu dorește nimeni
să ia cuvântul, supun la vot proiectul de
hotărâre.
Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat ( Kakasi
Alexandru), 3 au lipsit (Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
32 voturi pentru, 3 au lipsit (Mora
Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și
Tatár Bela).
3.
Proiect de hotărâre privind
modificarea structurii organizatorice, statului de funcții și Regulamentului de
organizare și funcționare ale Direcției Generale pentru Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect de hotărâre a fost dezbătut de toate comisiile
de specialitate și a fost avizat favorabil.
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 nu a votat ( Moldovan
Teofil), 3 au lipsit (Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela)
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
32 voturi pentru, 3 au lipsit (Mora
Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și
Tatár Bela).
4. Proiect
de hotărâre privind aprobarea rezultatului final al concursului de proiecte de management
pentru ocuparea postului de director-manager al Centrului Județean de
Conservare și Valorificare a Tradiției și Creației Populare Mureș
D-na
președinte Lokodi: Și acest proiect de hotărâre a fost avizat favorabil de
toate comisiile de specialitate.
D-l
consilier Giurgea: Mulțumesc. Grupul nostru de consilieri a avut o discuție
zilele trecute și chiar și azi și probabil că în prima ședință sau oricum,
foarte curând, vrem să avem o abordare privind aceste instituții de cultură din
subordinea Consiliului Județean, o abordare mult mai eficientă privind
costurile, legat de ceea ce se întâmplă azi, ce emană de
D-na
președinte Lokodi: Supun la vot proiectul de hotărâre.
Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela)
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi
pentru, 3 au lipsit (Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela).
Hotărârea în întregime se aprobă cu
32 voturi pentru, 3 au lipsit (Mora
Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și
Tatár Bela).
5. Proiect
de hotărâre privind aprobarea documentației tehnice și a indicatorilor
tehnico-economici ai investiției Pod de beton armat peste Valea Șaeș pe DJ
106, limită jud.Sibiu Apold Sighișoara
(DN 13), km 87+164 jud. Mureș
D-na președinte
Lokodi: Este vorba de două poduri. S-a făcut primul studiu pentru podul care
era mai degradat pentru că la începutul anului când am lansat acest studiu de
fezabilitate nu se prevedea că vom avea bani pentru construirea deodată, a două
poduri și de aceea specialiștii de
Aveți acum în fața
dvs. primul studiu pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Proiectul
de hotărâre a fost aprobat de Comisia tehnică, de cea de amenajare a
teritoriului, cea de servicii publice, Comisia juridică și de cea de
agricultură.
D-l consilier Balogh
Iosif: Mulțumesc. Stimați colegi, stimați invitați. Am o propunere. Având în
vedere că motivul neexecutării unor proiecte atât în anul 2009 când am avut
prevăzute trei poduri la care nu s-a putut realiza proiectarea din cauza unor
lucruri obiective, eu aș propune ca pe lângă Direcția de Drumuri să înființăm
un serviciu de proiectare intern și asta fiindcă știm că, anul trecut, exact 50
de miliarde din acest capitol s-au pierdut pentru reparația podurilor. În
județul Mureș sunt poduri care, ca și acesta care acum trebuie refăcut, sunt de
peste 100 de ani și sunt și peste 100 de poduri și lucrul acesta îl poate
confirma d-l inginer Magos Gyozo care este proiectant în drumuri de beton armat
și poate să confirme și dânsul acest lucru. Având în vedere că procedurile de
licitație și participarea unor societăți sau firme de proiectare este foarte
greoaie, dacă luați de bun, în viitor să se înființeze acest serviciu de
proiectare pentru că și la drumuri dacă trebuie făcut un covor pentru acesta
trebuie realizat proiect; dacă trebuie reparat un podeț sau sunt niște lucrări
accidentale, avem nevoie de proiect. Eu zic că noi am câștiga foarte mult dacă
acest serviciu de proiectare ar funcționa pe lângă direcție. Mulțumesc mult.
D-l consilier Radu Mircea:
Mulțumesc. Uitându-mă în bugetul pe anul 2010 pentru drumuri am văzut că din
cele 14 milioane și ceva, azi, 29 iulie, s-au cheltuit numai 2 milioane de lei,
adică, un procent de 20%. Totuși mă gândesc că la ora actuală avem foarte puțin
realizat mai ales că mai avem doar o lună de vară și vine toamna și lucrările
se fac așa cum se fac. Părerea mea este că va trebui să impulsionăm folosirea
acestor bani pentru că dacă nu ar fi bani am spune, bine, că nu sunt, dar nu se
poate acum când avem acești bani, așa cum sunt ei, puțini pentru că eu îmi
amintesc că acum vreo 5 sau 6 ani, pe lângă buget, am mai cheltuit încă 150 de
miliarde de lei în banii vechi și am
reușit să facem drumurile județene pe care umblăm și acum de vreo 4 sau de 5
ani. Nu știu acum de ce nu se poate. Atunci am realizat și acum nu mai
realizăm. Probabil că cineva trebuie să mă lămurească. Mă uit la pietruirea
drumurilor unde avem o sumă de 1000 și ceva
.
D-na președinte
Lokodi: Nu ați învățat bine lecția.
D-l consilier Radu
Mircea: .. și din aceștia nu s-a folosit nici un ban, d-na președinte. Părerea
mea e că va trebui să impulsionăm și nu
o luați în nume de rău că nu dvs. sunteți cea care nu ar vrea dar cineva ne
împiedică, așa că haideți să dăm la o parte acest lucru care ne împiedică
pentru că dacă mergeți pe drumul de
D-na președinte
Lokodi: Nu numai pe acolo umblați?
D-l consilier Radu:
Nu, eu mai merg și pe drumul de Sîncrai.
D-na președinte
Lokodi: Mergeți și pe partea Nirajului și să vedeți că tot așa este.
D-l consilier Radu:
D-na președinte, eu sunt din zona de câmpie și nu spun că nu e și acolo, dar
vedeți ce este și
D-na președinte
Lokodi: Vă rog nu dați nume de firme pentru că nu suntem la momentul de publicitate.
D-l consilier Radu:
Să vedeți ce au făcut acolo cu plombările. Mie îmi sare plomba din măsea.
Scuzați-mi expresia, dar ăsta e adevărul. Haideți, cine se ocupă, să facă
calitate. Nu o luați în nume de rău, d-na președinte.
D-na președinte
Lokodi: D-l consilier Poruțiu, cumva intrați în Agenda 2009?
D-l consilier
Poruțiu: Nu, d-na președinte, noi acolo
primim numai sub 75 de ani. D-na președinte, lăsând orice glumă la o parte,
m-am uitat și eu pe această situație și de exemplu, la plombările de vară, și
vara imediat se termină, din 2 milioane jumătate de RON sunt cheltuiți doar un
milion și două sute. Deci, într-adevăr trebuie să facem ceva. Acum, sigur, pot
apărea discuții și eu sunt convins că toată lumea își face treaba în Consiliul
Județean și sunt convins că sunt probleme obiective pentru care apar aceste
întârzieri, dar și intervențiile celor
doi colegi, Balogh și Radu au fost intervenții binevoitoare și care aduc niște
chestii pozitive. Într-adevăr aici avem o problemă și să știți că nu ne-ar
deranja dar și pe noi ne sesizează oamenii din județul Mureș care ne spun:
Domnule, începeți plombările de vară în luna iulie? Deci chiar este o
problemă obiectivă care trebuie să ne aplecăm asupra ei. Cunosc mecanismul prin
care se contestă lucrările, cunosc mecanismul prin care unii au tot interesul
să întârzie lucrările și să arate că noi nu ne facem treaba, dar va trebui să
găsim o soluție pentru aceste probleme pentru că oamenii nu ne întreabă despre
licitațiile contestate.
D-na președinte
Lokodi: Despre licitații e vorba? Că sunt contestate?
D-l consilier
Poruțiu: D-na președinte, eu repet, știu că sunt probleme obiective dar pe noi
oamenii nu ne întreabă
.
D-na președinte
Lokodi: Și atunci de ce faceți această interpelare, dacă știți că sunt motive
obiective?
D-l consilier
Poruțiu: Da, dar trebuie să găsim soluții.
D-na președinte
Lokodi: Sunteți consilier județean
. Nu mai faceți declarații politice să arate
bine pe sticlă.
D-l consilier
Poruțiu: Declarațiile politice le facem separat.
D-na președinte
Lokodi: Dacă știți că au fost contestații, atunci trebuie să știți că legea se
respectă
D-l consilier
Poruțiu: D-na președinte, să nu intrăm în amănunte. Vă dau și soluția atunci ca
să spunem că facem și administrație.
D-na președinte
Lokodi: Spuneți-mi care e soluția.
D-l consilier
Poruțiu: Contract-cadru multianual în așa fel încât ..
D-na președinte
Lokodi: Asta dorim să facem anul acesta. Exact.
D-l consilier
Poruțiu: Ați văzut?
D-na președinte
Lokodi: Fiecare a încheiat deja un contractcadru pe trei ani. Trebuie să spun,
cu surprindere, celor care nu au prins anul acesta lucrări, că vor rămâne timp
de trei ani, fără.
D-l consilier
Poruțiu: Și atunci va veni lumea să vă
întrebe de ce nu le-ați făcut de anul trecut. De asta v-am spus că trebuie să
găsim soluții.
Dna președinte
Lokodi: Anul trecut nu a fost forma agreată.
D-l consilier
Poruțiu: Contractele multianuale se fac de mai mulți ani. Eu vreau să
înțelegeți sensul acestei interpelări în sens pozitiv, și să vă semnalez că
problema este reală și că trebuie să facem ceva pentru ea.
D-na
președinte Lokodi: Deci, dacă ați fi atent, ați vedea contractele, sunt cadru
de trei ani, întreținere pe timp de vară și de iarnă de aceleași firme.
Contractele pe tronsoane se vor încheia în raport cu bugetul existent
D-l consilier
Poruțiu. D-na președinte, atunci tăcem și trecem în Regulament că nu mai avem
voie să vorbim.
D-l consilier Giurgea:
Dna președinte, astăzi nu sunteți într-o dispoziție prea bună și chiar nu vreau
să vă enervez nici eu și nici unul dintre noi. Am constatat asta. Dar ce să
faci, nu în fiecare zi plouă ci, mai vedeți, că este și soare afară. Situația
este în felul următor. În primul rând eu sunt foarte nemulțumit și dvs. știți
că era o solicitare personală a fostului nostru coleg consilier, actualmente
primarul comunei Vânători, să facem procedurile cât se poate de repede privind
demararea lucrărilor. Banii au fost alocați în ședința trecută pentru
reabilitarea DJ Mureni-Archita. Acolo se întâmplă un fenomen interesant, fiind
foarte mulți sași, și nu știu dacă am spus-o în plen dar vă spun în două
cuvinte, a fost cel mai falnic sat
săsesc din Transilvania. Când mergeau la reuniunile săsești, sașii din Archita
erau în primul rând. Acel sat s-a pus un pic pe picioare, prin grija primarului
și a Primăriei și vin foarte mulți săteni. Drumul nu l-am putut face și este
catastrofal pe anumite porțiuni și asta pentru că procedura de licitație pentru atribuire a mers foarte încet și a
mers încet și de la noi.
D-na
președinte Lokodi: Asta este. Acestea sunt termenele.
D-l consilier
Giurgea: Da, dar, nu se poate face nimic?
D-na președinte
Lokodi: Și ce doriți, să fac ilegalități?
D-l consilier
Giurgea: Nu, d-na președinte. Deci, aparatul Consiliului Județean
D-na președinte
Lokodi: Dar nu aparatul este de vină pentru termenele care trebuie respectate.
D-l consilier
Giurgea: Să înțeleg că se pune pe SEAP?
D-na președinte Lokodi:
Da.
D-l consilier
Giurgea: Și vă întreb, nu se putea pune mai repede?
D-na președinte
Lokodi: Nu, pentru că trebuia făcut caietul de sarcini și celelalte și d-le
consilier, în condițiile în care din martie am scos plombările la licitație, și
din martie abia în această săptămână se vor încheia termenele pentru că sunt
firme care contestă și de două ori anumite licitații, până
D-l consilier
Giurgea: Da, d-na președinte. Ilegalități, cu siguranță, nu vă cerem noi
consilierii să faceți și știind formațiunea dvs. juridică, nu o faceți. Dar un pic de rapiditate și de viteză în
încheierea actelor și eu am constat acest lucru
D-na președinte
Lokodi:
D-l consilier
Giurgea: Foarte rapid.
D-na președinte
Lokodi: Wow! Altă legislație. Altă țară.
D-l consilier
Giurgea: Vă spun eu precis că din momentul în care am demarat o lucrare în
patru zile e gata caietul și în șase zile se face atribuirea pe SEAP, maxim.
D-na președinte
Lokodi: Învățați-ne și pe noi.
D-l consilier
Giurgea: Vă învățăm și chiar, sincer, putem să facem schimb de experiență și nu
de maniera de a învăța, ci, de a lua binele dintr-o parte și din alta.
D-na președinte
Lokodi: OK.
D-l consilier
Giurgea: Vis-a-vis de lucrările de drumuri, ce să mai vorbim, nemulțumirea
este foarte mare, și am spus-o și la televizor, nu o dată, dar o mai spun încă
o dată și în plen ca să se înregistreze. De ce drumul european E 60 care e
făcut de 10 ani nu trebuie plombat?
D-na președinte
Lokodi: Întrebați colegii dvs. investitori.
D-l consilier
Giurgea: Păi vă spun eu de ce. Sigur că problema este și la noi,
D-na președinte
Lokodi: De ce ridicați tonul?
D-l consilier
Giurgea: Nu ridic tonul. Vă spun eu ce se întâmplă.
D-na președinte
Lokodi: De când sunteți director, ridicați tonul.
D-l consilier
Giurgea: Auleu, sincer îmi cer scuze dar eu nu am ridicat tonul și mai ales la
dvs. care știți că vă stimez. Uite, am dus microfonul la gură și atunci vi se
pare că am strigat. D-na președinte, situația e în felul următor și eu am spus
de mult când nu erați dvs. președinte, de ce nu apelăm la firme de consultanță
pe lucrările executate de Consiliul Județean care să stea dumnezeiește pe lângă
executanți ca să facă lucrarea cum trebuie? De ce mergem cu lucrări evaluate
tehnic în caietul de sarcini, de experți care costă bani?
D-na președinte
Lokodi: Pentru că firma de consultanță nu vine pentru un pupic să lucreze. Nu lucrează
cu 3000 lei ca președintele Consiliului Județean, ci, lucrează cu mii de euro
iar bugetul Consiliului Județean din păcate nu își permite acest lucru.
D-l consilier
Giurgea: D-na președinte, iar intrăm în detalii și nu vreau acest lucru.
D-na președinte
Lokodi: Intrăm în domeniul în care vreți dvs. să alunece lucrurile.
D-l consilier
Giurgea: V-am spus eu. Ia calculați cât costă să faci un drum de 7 ori în zece
ani sau să îl faci doar o dată în zece ani și vedeți atunci cât costă firma de
consultanță. Deci, vis-a-vis de drumuri, d-na președinte avem o mare problemă
pe care dvs., cu siguranță, în acest mandat,
încă de doi ani, pe care îl aveți ca președinte, și noi ca și
consilieri, probabil, o veți aborda, așa cum vă cunosc, pe o notă mult mai
serioasă, de urmărire a lucrărilor, nu de recepție făcută din mașină și masa
pregătită la restaurantul din deal.
Mulțumesc.
D-l consilier
Havrileț: Pentru să suntem la capitolul drumuri aș fi vrut să vorbesc numai la
sfârșit dar dacă s-a vorbit și despre alte porțiuni de drum decât ceea ce aveam
de votat, ieri am fost solicitat în zona Viișoara- Coroisânmărtin-Zagăr, de
către locuitorii de acolo pentru că există finanțare, este un drum care a
început să se facă printr-un program POS REGIO, este vorba de DJ dintre
Dumbrăveni și Coroisînmărtin
D-na președinte
Lokodi: Știu, cunosc mai bine decât ceilalți.
D-l consilier
Havrileț: Deci, acest drum s-a început dar formația sau constructorul a părăsit
lucrările.
D-na președinte
Lokodi: Nu le-a părăsit.
D-l consilier
Havrileț: Lucrările realizate până acum sunt afectate de viiturile și de ploile
din ultima vreme și îmi fac datoria de ales local pentru a semnala acest fapt.
D-na președinte
Lokodi: Mai mergeți și dvs. pe tronson
și vedeți că se lucrează și nu mai plecați urechile la diferite povești. Deci,
lucrarea se continuă și sunt fonduri europene. Luni, dacă doriți, la ora 11 vă
aștept la mine în birou la o discuție proiectant-executant, dacă chiar vă
interesează DJ 142, vin și reprezentanții de la minister. Se lucrează și se va
executa.
D-l consilier
Poruțiu: Să știți că d-l Havrileț este membru al Agendei 2009. Am vrut doar să
vă informez.
D-na președinte
Lokodi: Nici o problemă. Agenda 2009 este ajutorul de nădejde al Consiliul
Județean.
Pot să trec la
vot? Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 4 au lipsit (Bândea Eugen,
Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan
și Tatár Bela)
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi
pentru, 4 au lipsit (Bândea Eugen, Mora
Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și
Tatár Bela)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
31 voturi pentru, 4 au lipsit (Bândea
Eugen, Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan
și Tatár Bela)
6. Proiect
de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului
de investiție Reorganizare fluxuri cu extindere aerogară internă pentru
zboruri NON-SCHENGEN
D-na președinte
Lokodi: Și acest proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate ale
Consiliului Județean și avizat favorabil.
D-l consilier
Giurgea: Mulțumesc, d-na președinte. Situația este în felul următor, din
punctul meu de vedere și cunosc foarte bine situația de
D-na președinte
Lokodi: Aveți materialul primit prin
poșta electronică.
D-l consilier
Giurgea: Această extindere a Aerogării Aeroportului Transilvania, sigur
vis-à-vis de normele europene Schengen, de fluxul extern, sunt normale,
dar vreau să vă întreb.
D-na președinte
Lokodi: Cum sunt? Nu vă supărați dar sala are ecou și nu aud foarte bine ce se
vorbește în sală.
D-l consilier
Giurgea: Vedeți, de aia vorbesc cu microfonul aproape de gură. Să știți că de
când sunt director
D-na președinte
Lokodi: Serios nu înțeleg. Are sala ecou. Și nu pune microfonul atât de aproape
de gură că nu se aud cuvintele cum trebuie.
Dl consilier
Giurgea: D-na președinte, cred că ar trebui să facem cu toții un exercițiu.
D-na președinte
Lokodi: Hai aici să vezi cum se aude.
D-l consilier
Giurgea: Aveți dreptate. Situația este în felul următor. Noi nu am știut de
aceste lucruri în momentul în care am făcut lucrările
D-na președinte
Lokodi: Serios nu am știut. Nu se punea pe atunci problema.
D-l consilier
Giurgea: Bun, pentru că o să vedeți ce costuri, ce bulversări de trafic vor fi.
D-na președinte
Lokodi: Deci, d-le Giurgea, atunci nu se punea problema, ca noi, odată cu
venirea Zonei Schengen aici la granița României, trebuie să avem alte condiții.
Deci, nimeni nu m-a informat. Anul
trecut și dvs. ați fost prezenți la discuții și s-a aflat că trebuie să
amenajăm zona Schengen. Trebuie să vă spun că și eu am tratat cu ușurință și
atunci l-am întrebat pe d-l Runcan dacă ne costă mult și el mi-a spus D-na
președinte, avem această parte internă, aici amenajăm, facem și cealaltă zonă
europeană și scoatem CHECK IN și totul și se va folosi partea asta și mai
trebuie să facem un tunel. Ca acum o
săptămână să mă trezesc cu acest proiect și tot așa de naivă am fost ca și dvs.
și am întrebat alaltăieri când am văzut, ca și dvs. acest proiect, că de ce? Și
mi s-a spus că acestea sunt normele de la vamă, de la frontieră, de la
siguranță și așa se cere.
D-l consilier
Giurgea: Sigur este un lucru pe care trebuie să îl facem, că nu sunt de
discutat PRO sau CONTRA, dar este o chestiune care pur și simplu ne
bulversează.
D-na președinte Lokodi:
Și eu tot așa spun. Iarăși 20 de miliarde? Am spus, dacă știam noi acum 6 ani
că ne va costa aproape 100 de miliarde de lei, puteam să ne apucăm de la zero
să facem ceva modern. Cred că
D-l consilier
Giurgea: Și ai au zonă NON Schengen?
D-na președinte
Lokodi: Ei au, da.
D-l consilier
Giurgea: Nu știu. Aici este o chestiune care chiar că mă depășește și care mă
deranjează enorm și probabil că nu numai pe mine.
D-na președinte
Lokodi: Suntem doi deja.
Dl consilier
Giurgea: Forma și modalitatea asta de a construi, de a peteci, de a mai bulgări
ca și pe vremuri casele țărănești de pământ, nu sunt lucruri care să ne
caracterizeze la nivelul unei asemenea instituții în județul Mureș. Și întrebarea
de care am zis să nu uit. S-a făcut o solicitare din partea Consiliului
Județean Cluj pentru a intra într-o asociere cu Aeroportul Transilvania din
Tîrgu Mureș?
D-na președinte
Lokodi: D-l Giurgea, dă-mi voie să fiu un pic mai distractivă că m-am enervat
destul.
D-l consilier
Giurgea: Vă promit că nu mai întreb nimic pentru că v-am văzut că zâmbiți. La
nici un punct, deși am vrut să mai întreb ceva.
D-na președinte
Lokodi:Cred că datorită preocupărilor multiple de
Dl consilier
Giurgea: Nu am urmărit presa dar eu aș vrea să spuneți dvs.
D-na președinte
Lokodi: OK. Acum două săptămâni am primit o scrisoare din partea Consiliului
Județean Cluj prin care ni s-a solicita să intrăm într-un parteneriat pentru
dezvoltarea Aeroportului regional. Sunt multiple posibilități înșirate în
scrisoare și am aflat și eu, pentru prima dată, de la mass-media despre
existența ei și ulterior am primit-o prin poștă. Posibilități de asociere între două
instituții publice cu două regii autonome, posibilitatea unei construcții
comerciale sau în cazul în care noi am gândi să privatizăm Aeroportul, există
posibilitatea de a cumpăra acțiuni de către Cluj și Aeroportul Tg Mureș
Transilvania să fie condus managerial de Aeroportul din Cluj. Noi am convocat o
ședință a președinților de partide și am avut o discuție. Toată lumea a fost de
părere că un parteneriat cu Clujul este binevenit. Cele două aeroporturi, la o
distanță de
În momentul de față,
situația că noi avem studii de fezabilitate deja în formă finală, că avem
terenuri cumpărate, pentru care trebuie să vă mulțumesc că ați fost de
acord și am reușit să facem aceste investiții în terenuri și nu mai trebuie să
începem de la zero, ne poziționează în această situație de a putea discuta, de
a avea susținere politică, și, normal, având în vedere că Clujul este acel
centru universitar, economic, care face, în momentul de față, să fie primul
oraș din Transilvania, nu putem nega importanța Clujului și chiar o să
incumbe în mod pozitiv balanța în care proiectul nostru să fie apreciat la
nivelul Bruxelles-ului pentru a putea face acest Aeroport. Și apoi proporțiile,
managementul, cine?, cu cât?, este de domeniul viitorului. Important a fost
primul pas de acceptare a parteneriatului.
Nu mai trebuie să citiți nici scrisoarea d-lui Runcan, care va trimis o
scrisoare de vreo șase pagini la fiecare consilier, nici să revedeți presa unde
apare că vrem să vindem aeroportul, dar nu se poate pentru că este domeniul
public. Deci, parteneriatul trebuie să fie un parteneriat a două administrații
sau trei, sau patru sau chiar cinci administrații publice județene pentru că
poate veni alături de noi: Harghita, Bistrița, până în Maramureș putem merge cu
parteneriatul pentru că și Clujul are județe limitrofe. Important ar fi ca să construim un drum rapid
și din aceste cheltuieli care ar însemna să facem un aeroport de la zero,
dezvoltarea Tîrgu Mureșului este foarte ușoară. Decât să facem o investiție
pornind de la zero, în aceleași cheltuieli, am putea face un drum rapid între
cele două aeroporturi și în 40 de minute să poți ajunge dintr-o parte în
alta. În afară de autostradă mai facem
un drum rapid. Ne încadrăm în buget.
Pot trece la vot?
Supun la vot
proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 1 abținere ( Pop Aurel
Mircea), 1 nu a votat (Balogh Iosif), 4
au lipsit (Bândea Eugen, Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela)
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi
pentru, 1 abținere ( Pop Aurel Mircea),
1 nu a votat (Balogh Iosif), 4 au lipsit
(Bândea Eugen, Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
28 voturi pentru, 1 abținere ( Pop
Aurel Mircea), 2 nu au votat (Balogh Iosif, Ferenț Tiberiu), 4 au lipsit (Bândea Eugen, Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela)
D-na președinte
Lokodi: De altfel, această scrisoare cu privire la aeroport și chiar vă rog să
o citiți, ea se află în poșta dvs. electronică și merită să o citiți. Mai avem
și o altă informare și avem chiar și
scrisoarea trimisă pentru că eu am cerut să vi se trimită și scrisoarea d-lui
Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj. Merită să le vedeți că se
face o retrospectivă cu ani în urmă ce s-a întâmplat și să ne aplecăm asupra
problemelor cu multă atenție și să avem o poziție comună, de parteneriat cu
Clujul pentru că ne avantajează, nu ne dezavantajează și dacă se dezvoltă
Aeroportul Tîrgu Mureș, indiferent sub ce management, sub ce construcție
juridică, important e că aparține județului Mureș.
7. Proiect
de hotărâre pentru aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea
teritoriului și de urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
D-na președinte
Lokodi: Acest proiect a fost discutat în comisiile de specialitate ale
Consiliului Județean și avizat favorabil. Dacă cineva dorește să ia cuvântul?
Câte avize ați dat pentru exploatare fluviu Mureș?
D-l consilier
Giurgea: Vreau să vă răspund. De când sunt
Nu am dat avize
decât în situațiile corecte și normale de exploatare. Așa printre altele vă
spun că am avut amenințări inclusiv de maniera că am două fete și că știu
exact pe unde sunt și tot nu le-am dat. Acum, am zis că cu o moarte toți suntem
datori și cred că până la urmă toți suntem oameni raționali. Din nefericire,
d-na președinte nu e cazul județului Mureș, dar pot să vă informez că e cazul
județului Arad, en-gros, unde se exploatează fără avize în cantități
industriale. De altfel, cel mai mare zăcământ de pe râul Mureș, așa cum
probabil este ușor de dedus pentru că acolo
D- na președinte
Lokodi: Dar aceea nu e zona patronată de dvs.?
D-l consilier
Giurgea: Ba da. Este cel mai mare depozit de balast și cele mai multe
balastiere din întreg bazinul și acolo se exploatează în mod exhaustiv, chiar
cu acoperire, culmea, de către un spate foarte mare și nu numai unul, ci mai
multe. Dar, repet, nu este cazul județului Mureș, noi chiar nu avem nici o
problemă, balastierele sunt în număr mai mic și suntem în regulă. Zona de
apărare a județului Mureș la nivelul întregii Administrații Naționale de Apă
din România este cea mai bine apărată, la ora actuală, atât prin ceea ce
înseamnă diguri de apărare, cât și prin cele două forme de acumulări pe care
dvs. precis le știți, acumulările permanente, gen: Bezid-Zetea, cu niveluri
normale de retenție și cu zonă sau perimetru de acumulare peste MNR, cum spunem
noi, cât și cu cele nepermanente cum sunt cele de
D-na președinte
Lokodi: Să nu vină. Vă mulțumesc. Domnilor trecem la vot. Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 5 au lipsit (Bândea Eugen, Pop
Aurel, Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan
și Tatár Bela)
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 5 au lipsit (Bândea Eugen, Pop
Aurel, Mora Akos Daniel, Pokorny Vasile Ștefan
și Tatár Bela)
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 5 au lipsit (Bândea Eugen, Pop Aurel, Mora Akos Daniel, Pokorny
Vasile Ștefan și Tatár Bela)
Hotărârea în întregime se aprobă cu
29 voturi pentru, 1 nu a votat (
Kakasi Alexandru), 5 au lipsit (Bândea Eugen, Pop Aurel, Mora Akos Daniel,
Pokorny Vasile Ștefan și Tatár Bela)
D-na președinte
Lokodi: Vă mulțumesc frumos. Trecem la punctul Diverse.
D-l consilier
Poruțiu: D-na președinte, v-am solicitat și am avut promisiunea că vom avea o
analiză și o discuție foarte serioasă pe tema spitalelor încă din ședința
trecută pentru că, inclusiv la ora actuală, am primit o sesizare de la d-l
prof. Kun care este șeful Secției de endocrinologie și știți că ei au probleme.
Problemele din Spitalul Clinic Județean pe care l-am preluat sunt foarte mari
și lucrurile vor scăpa de sub control. La ora actuală se discută foarte mult
această problematică a reorganizării secțiilor. Există inclusiv niște ordine de
ministru și sunt discuții vis-à-vis de reorganizarea secțiilor și de
tăierea numerelor de paturi. Așa cum vă spuneam am primit o sesizare de la d-l
prof. Kun de la endocrinologie, acum, sigur că dânșii se îndreaptă către mine
pentru că i-am fost student și ca o adresabilitate mai mare și mă găsesc mai
ușor, dar va trebui, și vă rog, să avem acea întâlnire cu cele trei spitale
preluate. Eu am citit pe Internet, pe site, acel referat întocmit de Consiliul
de Administrație. Sigur, este așa o chestie foarte sumară, dar eu vă reatrag
atenția că dacă acolo nu vom avea o mână de fier, vom avea probleme foarte mari
pentru că este mai greu decât restructurarea mineritului pentru cu lucrăm cu
alți oameni și acolo problemele sunt foarte mari și va trebui să facem un front
comun toți din acest consiliu pentru a putea rezolva problemele pentru că
altfel ni se va sparge în cap. Ei vor merge frumos cu cheltuielile și la un
moment dat când se va face praf totul, vor veni și ne vor spune să rezolvăm
problema pentru că sunt sub autoritatea noastră. Înainte de a se ajunge la
asemenea probleme, reiterez această solicitare de a ne întâlni și să purtăm
discuții pentru a avea o atitudine comună vis-à-vis de aceste unități
sanitare.
Cea de a două
problemă care doresc să o ridic, tot în urma primirii unui memoriu, și probabil
că dvs. ați preconizat o discuție, eventual o ședință extraordinară, sau poate
în viitoarea ședință, se referă la restructurările preconizate. Eu am primit un
memoriu de
D-na președinte
Lokodi: D-le Boloș, vă întreb dacă doriți să luați cuvântul legat de aceste două
probleme? Pentru că în acest caz voi răspunde la întrebări deodată.
D-l consilier Boloș:
De fapt, nu aș dori să repet argumentele aduse colegul meu Poruțiu, ci aș vrea
să mă refer doar la cea de a doua chestiune. Dacă ne puteți prezenta care este
viziunea dvs. privitor la această problemă pentru că într-adevăr este o
problemă socială cu efecte pe care nu le
putem neglija sub nici o formă. Vă mulțumesc.
D-na președinte
Lokodi: Să știți că de când a apărut Hotărârea de Guvern am avut și eu, și
executivul mult nopți nedormite. Sâmbete în care am stat să discutăm ce să
facem și cum să facem. Am trecut chiar printr-o perioadă în care simțit că nu
vom putea face față datorită acestor presiuni sociale care știam că există.
Inițial era vorba de o reducere de 189 de persoane dar la solicitarea multor
președinți și primari care au instituții culturale preluate din cadrul
Ministerului Culturii și nu înființate de consiliile județene, Guvernul a luat
o decizie prin care anumite instituții culturale au fost scoase din numărul
total al instituțiilor care aparțin consiliului județean așa că la noi a fost
scoasă Filarmonica. Odată cu aceasta, 144 de posturi au fost scăzute din cele
189 de posturi și în momentul de față suntem mult mai lejeri. Chiar azi
dimineață am vorbit cu colegii și le-am spus că prea ne-am așezat comod în
fotolii și am spus că totul este bine pentru că cei 45 de oameni pe care
trebuie să îi reducem, îi vom reduce, nu e o problemă. Am ajuns la concluzia că
totuși va trebui să facem anumite reorganizări în acest moment, chiar dacă nu
în totalitate, dar o mare aripă, cât permite legea, pentru toate instituțiile culturale,
credeți-mă, că ar funcționa foarte greu și nu ar însemna reduceri ci, la
început, ar însemna haos. Ceea ce, funcțional, merge bine, acum cu cele 45 de
posturi ne vom descurca. Este un procent mai mic dar ne vom descurca. Poate că
două sau trei așezăminte culturale trebuie regrupate și să vedem acel șoc cum
va funcționa prima dată. Așa că în ceea ce privește această problemă, trebuie ca
până în 16 august să ajungă
Cu
privire
În
ceea ce privește Direcția de Evidență a Populației, și acolo ne-a venit un
număr-cadru de
Cu
privire la spitale, am avut prima ședință de Consiliu de Administrație ieri, s-au fotografiat cele trei spitale, și
în unele cazuri avem probleme grave, vezi Spitalul Județean Mureș, și nu știu cum le vom rezolva acele probleme
care sunt datorită unei proaste interpretări și aplicări a legii, prostului
management și trebuie să vă spun pentru că nu este lipsit de interes. Știu și
problema d-lui dr. Kun dar nu vă supărați, în ceea ce privește numărul de
paturi, noi, Consiliul Județean, nu putem să venim peste Ministerul Sănătății
și să spunem că din moment ce există o instituție paralelă, păstorită de către
Ministerul Sănătății și acela este Spitalul Județean de Urgență, indiferent că
suntem un centru universitar sau nu, că noi am putea să majorăm numărul de
paturi în concurs cu celălalt
Acest
lucru trebuie să îl înțeleagă și d-nii doctori pentru că noi vom fi un Spital
Județean și acesta trebuie să aibă o altă interpretare decât Spitalul Județean
de Urgență. Normal, vor fi nemulțumiri,
și va fi tare dureros dar domnilor haideți alături de noi, cei care vă
pricepeți la sănătate și haideți să vedem cum putem face ca să devină
funcțional. Nu se poate ca Spitalul Județean Mureș și nu cel de urgență, să deservească și
astăzi dublu persoane din afara județului. Domnilor am aflat aseară că
sunt persoane care merg cu microbuze în diferite județe limitrofe, au ziua în
care ajunge mașina și aduce bolnavii în județul Mureș, chestie care trebuie să se
termine. Este adevărat?
D-l
consilier Poruțiu: Este perfect adevărat. Dar nu neapărat trebuie să se
termine.
D-na
președinte Lokodi: Trebuie să se termine pentru că noi nu avem bani decât
pentru județul Mureș.
D-l
consilier Poruțiu: Dacă ar exista
. Știți cum e? Aici sunt două atitudini dar
noi nu putem, la urma urmei, să încercăm să transformăm Centrul medical Mureș
și credeți-mă chiar vorbesc în cunoștință de cauză, să-l transformăm, să-l
închidem față de cei care vin din afară pentru că acesta este renumele
orașului. Problema este că oamenii vin din afară și banii nu urmează pacientul.
Asta este problema.
D-na
președinte Lokodi: Da, aste este problema.
D-l
consilier Poruțiu: Ați perceput perfect și tocmai de asta v-am rugat și haideți
ca în ziua de 12 august, pentru că este și perioadă de concedii și lumea se
adună mai greu, dar să facem și acea întâlnire mai de dimineață înainte de
ședință, întâlnire cu managerii spitalelor.
D-na
președinte Lokodi: Mai devreme de 12 august trebuie să o facem.
D-l
consilier Poruțiu: De aceea vă spun, să facem această întâlnire pe care oricum
am programat-o.
În al
doilea rând, în ceea ce privește Direcția Județeană de Pază, pentru mine
este un mister, de ce trebuie reduse niște posturi care oricum ai calcula
D-na președinte
Lokodi: Nu trebuie să le reducem, d-le consilier, putem să oprim activitatea
din punct de vedere al activității publice și să se privatizeze.
D-l
consilier Poruțiu: Eu sunt perfect de acord, dar dacă mergem la esența
problemei, în spiritul acestei Ordonanțe 63, totuși, cei de
D-na
președinte Lokodi: D-le Poruțiu, parcă sunteți
D-l
consilier Poruțiu: Nu, deci d-na
președinte, eu nu am votat legile astea și nu mă împiedică nimeni, dacă
Guvernul nostru face o prostie să o luăm de bună.
D-na
președinte Lokodi: Guvernele noastre se gândesc altfel decât noi.
D-l
consilier Poruțiu: D-na președinte, eu sunt perfect d acord, dar știți, și când
eram director
D-na
președinte Lokodi: Deci, Ordinul a venit de
D-l
consilier Poruțiu: De regulă, ordinele se pot și revoca.
D-na
președinte Lokodi: Apoi, fă să se revoce.
D-l
consilier Poruțiu: Facem împreună, d-na președinte.
D-na
președinte Lokodi: Eu nu mă amestec.
D-l
consilier Poruțiu: Noi îl revocăm pe a lui Blaga și dvs. pe a lui Kelemen.
D-na președinte
Lokodi: Deci, acesta era problema cu spitalele cu care ne vom întâlni, apoi ne
vom întâlni să discutăm reorganizarea, fără decizia dvs. nimic nu se
întâmplă.
D-l
consilier Giurgea: Mulțumesc, d-na președinte, stimați colegi, voi fi scurt mai
ales că am învățat să țin și microfonul după 12 ani. Nu știu, probabil că e o
lege asta pe care ați spus-o dvs., dar parcă dintre toate instituțiile noastre
Direcția de Pază merge cel mai bine, în sfera finanțării vorbesc, că restul au
și ei fel de fel de probleme, în sfârșit.
Țineți minte că noi am mai
discutat la începutul mandatului dvs. trecerea acestei direcții din forma
juridică de astăzi, într-o societate comercială care poate să aibă și altă
destinație: de privatizare, de
D-na
președinte Lokodi: Dar asta nu depinde de noi, ei trebuie să hotărască.
D-l
consilier Giurgea: Ei suntem noi.
D-na
președinte Lokodi: Nu, din moment ce devin privați, la noi ca activitate
D-l
consilier Giurgea: Ea ce formă juridică are acum?
D-na
președinte Lokodi: Regie.
D-l
consilier Giurgea: Să o transformăm în societate comercială pentru că oricum se
autofinanțează.
D-na
președinte Lokodi: Dar noi nu putem, Consiliul Județean să avem activitate
comercială.
D-l
consilier Giurgea: Dar drumurile județene cum au fost?
D-na președinte
Lokodi: Regie.
D-l
consilier Giurgea: Tot regie era? Nu era
S.A.? În sfârșit.
În
ceea ce privește spitalele, d-l Poruțiu are perfectă dreptate. Eu, din
nefericire, că asta e soarta mea de vreo 20 de ani ca tot la două zile să fiu
acolo, și am multe întâlniri și discuții și cu profesorii universitari dat fiind faptul că știu că sunt
consilier și că am fost la liberali când erau la putere, acum suntem
D-na
președinte Lokodi: Hai, că am glumit.
Bine. Vă mulțumesc frumos și vă doresc totuși concediu plăcut celor care
reușesc măcar câteva zile să plece.
Lucrările
ședinței se încheie la orele 14.19.
Întocmit: consilier Monica Curticăpean
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Aurelian-Paul Cosma
Văzut:
consilier - Delia Belea
director Viorel Iosib