JUDEȚUL MUREȘ
Nr.13198/30.VIII.2010
CONSILIUL JUDEȚEAN Dosar:IV/C/1
PROCES VERBAL
al
ședinței extraordinare a Consiliului Județean
din
data de 12 august 2010
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
stabilită prin dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 211 din 6
august 2010 și a fost publicată în cotidienele locale: Cuvântul liber, Zi
de Zi și Nepujság.
Din
cei 35 de membri ai Consiliului Județean au lipsit, domnii: Gombos Geza Csaba, Tatár
Bela.
Au
fost invitați să participe:
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua
doamnelor și domnilor consilieri, salutăm prezența domnului subprefect Barczi
la lucrările ședinței noastre și tuturor directorilor instituțiilor subordonate
consiliului județean, vă mulțumesc frumos pentru că sunteți prezenți la această
ședință extraordinară pentru a soluționa problemele rămase nediscutate data
trecută și, pe care, dumneavoastră atunci ne-ați întrebat cum le vom rezolva.
Iată că timpul este un mare medic, ne ajută să găsim soluții, pentru unii
viabile, pentru alții puțin mai dureroase dar putem să găsim o modalitate,
putem funcționa în continuare. Domnul consilier Gombos mi-a dat telefon că este
la o ședință de lucru la serviciu și o să întârzie, domnul Poruțiu este cumva
în concediu? Bine. Domnilor, trecem la votarea procesului-verbal al ședinței
din 29 iunie. Cine este pentru?
Procesul
verbal al ședinței din data de 29 iunie 2010 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4
absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Gombos Geza Csaba, Poruțiu Mihail, Tatár Béla)
Doamna președinte
Lokodi: Vă mulțumesc. Pe ordinea de zi a ședinței extraordinare avem un proiect
de hotărâre în regim de urgență și avem 7 proiecte de hotărâri, la toate însă,
avem nevoie de majoritatea consilierilor prezenți și la cel în cazul
Salvamontului de două treimi, deci vă rog să putem lucra cât se poate de corect
pentru că până în 16 august trebuie să finalizăm toate procedurile de
reorganizare conform Ordonanței de Guvern 63 din 2010. Prima dată doresc să vă
prezint un punct în regim de urgență, proiect de hotărâre care este un
parteneriat între județul Mureș și Asociația EcoAssist în vederea implementării
proiectului Lets do it, Romania. Acesta privește
probleme de mediu, curățenie națională care începe din 25 septembrie 2010 și la
care toate județele din țară doresc să devină partenere și să începem să curățăm
mediul înconjurător și la care urmează să se asocieze ONG-urile. După cum v-am
spus, mai avem șapte proiecte de hotărâre pe care le-ați dezbătut în comisii,
pe care le-ați discutat și ați dat avize. Supun la vot ordinea de zi a ședinței
extraordinare, în forma în care am făcut precizarea acum.
Ordinea de zi a ședinței se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 3
absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Gombos Geza Csaba, Tatár Béla)
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea
acordului de parteneriat între Consiliul Județean Mureș și Asociația EcoAssist,
în vedere implementării proiectului
Lets do it, Romania
Doamna
președinte Lokodi: Trebuie să îl întreb pe domnul Ban, doriți să faceți comentarii
la ordinea de zi? A, la proiectul în regim de urgență doriți să luați cuvântul?
Bine, dar lăsați-mă întâi pe mine pentru că până acum am făcut doar o prezentare
generală a ordinii de zi, acum trecem la proiectul anunțat în regim de urgență
și dăm cuvântul domnului Ban.
Domnul
consilier Ban: Mulțumesc doamna președinte, stimați vicepreședinți, stimați
colegi, în principiu sunt de acord cu toate acele lucruri care vizează educația
civică a oamenilor, a maselor largi din România. Acest program, sigur că are un
asemenea aspect, de a mări responsabilitatea civică a cetățenilor. Totuși,
tocmai din cauza că vizează o pătură largă a cetățenilor, mi se pare că ar fi fost
mult mai normal ca să-i găsească, cei care se ocupă de această organizare, o
titulatură românească. Cum ar veni
Domnul
consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, dacă îmi permiteți, aș putea
face o glumă deși puțin mi-e greu pentru că Pruteanu nu mai există, este pe
lumea cealaltă și seamănă colegul nostru cu domnul Pruteanu, fostul senator
Pruteanu care știți foarte bine că a lucrat foarte mult ca înscrisurile să se
facă în limba română. Dumnezeu să îl odihnească, că a murit! Dar plecând de la
lucruri serioase, vreau să vă spun că este un lucru foarte bun ceea ce se
întâmplă și, dacă vreți, vă dau numai două exemple: noi avem acumulări
permanente în bazinul nostru dar sunt în toată țara, acumulări permanente sunt
cele gen Bezid și Zetea. Scopul lor cred că îl știu foarte mulți dintre noi, nu
intru în detalii. Vreau să vă spun un lucru, de exemplu, noi am adunat și
adunăm în fiecare duminică seara sau luni dimineața, nu saci, doamna președinte,
ci camioane de PET-uri și de mizerie de pe platforma betonată a lacului Bezid.
Așa cum probabil se știe, zona de apărare permanentă în cazul Bezidului sau
nepermanentă, dar în cea permanentă este asimilată cu un depozit de muniții, acolo
nu este voie să intre populație, Doamne ferește! să nu se producă fisuri în
zidul sau în coronamentul barajului, pentru că ce s-ar întâmpla cu toată valea
Târnavei Mici!? Camioane de PET-uri avem într-o lună de zile. Asta este
civilizația. Avem coșuri de gunoi puse, dar se aruncă pe lângă coș, intră cu
ATV-urile, deci este nevoie de un asemenea program de conștientizare a
populației și de informare a ei pentru că, chiar trebuie să vă spun că la lacul
Cinciș am adunat un camion de PET-uri în decurs de o lună jumătate, un camion
mare pentru că, tot așa, ține de civilizație. Eu încurajez foarte mult aceste
acțiuni și toți cred că o facem la fel, colegul are dreptate și anume denumirea
cred că trebuie să fie în românește și în ungurește în județul nostru, dar
oricum trebuie să fie una pe românește. Dacă mă credeți, nici eu, în prima
fază, pentru că m-a întrebat cineva de denumirea asta și l-am întrebat despre
ce vorbim, despre ce e vorba și apoi mi-am dat seama. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Cred că nu există nici un impediment.
Domnul
consilier Mora: Doamna președinte, propunerea colegului nu este chiar de
neglijat pentru că e o propunere foarte pertinentă, dincolo de aspectul de
glume, ar trebui să facem curățenie de
Doamna
președinte Lokodi: Hai să facem România
Domnul
consilier Mora: Nu știu dar putem să o detaliem ulterior.
Doamna
președinte Lokodi: Bine, o să faceți când semnăm acordul pe participare
imediat o să îi dau cuvântul și lui Paul Cosma dar acum mă uit la cele care vor
implementa proiectul, la doamna Mărgăraș Viorica și
Domnul
consilier Poruțiu: Doamna președinte, pentru colegul Mora, putem să îi spunem
liber la curățenie.
Doamna
președinte Lokodi: Da, domnilor, vom găsi formula cea bună, sunt convinsă. Pot
să trec la vot? Articolul 1, se aprobă acordul de parteneriat. Cine este
pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Gombos Geza Csaba, Tatár Béla)
Doamna
președinte Lokodi: Articolul 2, împuternicirea președintelui pentru semnarea
acordului, cine este pentru?
Articolul 2 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Gombos Geza Csaba, Tatár Béla)
Doamna
președinte Lokodi: Și articolul trei, cine îndeplinește actele administrative,
cine este pentru?
Articolul 3 se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Gombos Geza Csaba, Tatár Béla)
Hotărâra în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Ferenț Tiberiu Nicolae, Gombos Geza Csaba, Tatár Béla)
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea numărului
maxim de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș
și instituțiile publice subordonate, potrivit prevederilor art. III din Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr.63/30.06.2010
Doamna
Președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectele de hotărâre pentru
reorganizarea instituțiilor, primul proiect privește stabilirea numărului maxim
de posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș și
instituțiile publice subordonate, potrivit prevederilor art. III din Ordonanța
de Urgență a Guvernului nr. 63/30.06.2010. Toate comisiile de specialitate a
discutat și a formulat observațiile și a dat aviz favorabil. Dacă dorește
cineva să ia cuvântul?
Domnul
consilier Boloș: Vă mulțumesc. Doamna președinte, stimați colegi, am luat la
cunoștință primele șase puncte ale ordinii de zi de astăzi și le cunoaștem,
toate seamănă între ele, toate sunt consecința Ordonanței de Urgență 63. Din
perspectiva grupului Social Democrat, noi apreciem managementul conducerii
Consiliului Județean care a fost un management prudent, a avut în vedere să nu
facă exces în ceea ce privește încărcarea schemelor de personal de până acum,
ceea ce a și permis, de altfel, găsirea unor soluții care să nu afecteze
interesele oamenilor. Dar, în același timp, nu suntem de acord ca problemele
naționale datorate unei guvernări care în general afectează interesele fundamentale
ale marii mase a oamenilor, să le rezolvăm noi, de aceea Partidul Social
Democrat se va abține de la vot de la toate cele șase puncte. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Trebuie să vă rog, domnule consilier județean, să aveți în
vedere că la toate cele șase proiecte de hotărâri avem nevoie de două treimi
din votul consilierilor. Dacă vă abțineți, ne puneți în situația în care nu vom
putea funcționa deloc. O să îl rog și pe domnul Cosma să își spună punctul de
vedere după ce îi ascultăm și pe ceilalți consilieri. Nu știu încă care este
politica celorlalți consilieri, întrebarea este: județul Mureș va face excepție
și nu aplicăm ordonanța și atunci nu știu care vor fi consecințele, o să ne
spună domnul Paul Cosma și ceilalți specialiști de aici sau încercăm totuși să
ieșim din acest impas cu aceste măsuri pe care le-am luat și dorim să avem
grijă de toate instituțiile noastre subordonate, chiar dacă în anumite cazuri
trebuie să găsim niște soluții mai dure ?
Domnul
consilier Mora: Doamna președinte, stimați colegi, astăzi suntem într-o
situație hilară și vă spun de ce: suntem în fața a două rele. Suntem în
situația de a nu aplica sau de a avea de ales între a nu aplica Ordonanța de
Urgență nr. 63 și de a o aplica și suntem în situația în care, dacă nu o
aplicăm, sunt niște consecințe clare, stipulate în ordonanță pe care ni le-a
prezentat și domnul secretar în sensul în care nu ți se mai dă acces la buget,
cu alte cuvinte ți se taie toată finanțarea și accesul la bugetul de
funcționare al consiliului județean, plus că sunt clauze penale clare
vis-à-vis de neaplicarea acestor clauze. Cu alte cuvinte, dacă astăzi
noi vom vota aceste puncte de pe ordinea de zi nu înseamnă, doamna președinte,
că suntem de acord cu ele. Măsura în sine, doamna președinte, este o măsură
aberantă pentru că aberația constă în sensul că nu ai alte măsuri decât de a
tăia. Nu vii cu nimic pro activ, nu vii cu nimic în a impulsiona economia în
afaceri ca treburile să meargă și să avem mai mulți bani la buget. Pe de altă
parte, noi tăiem posturile de la consiliul județean la 536 de posturi, conform
ordonanței, cu reducerile pe care le prevede ordonanța dar, din păcate, tot
legiuitorul sau tot cel care emite ordonanța, adică guvernul, o face prost! De
ce? Pentru că tot în județul Mureș avem un caz concret în care ești obligat să
dai afară 200 de oameni în cazul Direcției Județene de Pază, o instituție care
se autofinanțează complet. Deci cu alte cuvinte, din punctul acesta de vedere,
financiar, consiliul județean nu plătea nici un leu acestei Direcții Județene
de Pază, eliminând niște posturi de acolo nu facem practic nici o economie,
deci ne furăm practic căciula aplicând această ordonanță de urgență. Înțelegem
care este reversul medaliei dacă nu aplicăm ordonanța de urgență și, în speță,
ce spuneam de sancțiunile diferite, cred că răul mai mare este să nu ai buget
deloc, nici pentru restul funcționării consiliului județean și atunci suntem
practic forțați, doamna președinte, astăzi, suntem obligați de domnul de domnul
Boc să votăm hotărârea de consiliu care nu este corectă, nu este dreaptă și nu
este nici măcar eficace. Și vă spun foarte clar, că în mod real nu se fac acele
economii pe care le preconizează guvernul. În mod real și la nivelul județului
Mureș, știm bine că sunt posturi vacante care au fost bugetate, în primul rând
le-am tăiat pe acelea dar asta nu înseamnă tăierea cheltuielilor efectiv. La
fel au făcut și alte județe. Deci sunt convins că la nivel de țară nu se va
ajunge la ținta financiară pe care vor să o atingă cu această ordonanță de
urgență. Cu alte cuvinte, mi-e frică, doamna președinte și stimați colegi, că
va urma în viitorul apropiat încă un val de tăieri și nu știu de unde. Vă
mulțumesc.
Domnul
consilier Poruțiu: Doamna președinte, domnilor vicepreședinți, stimați colegi.
Într-adevăr trebuie să îi dau dreptate colegului nostru Mora pentru că și noi,
la rândul nostru, suntem nemulțumiți de ceea ce înseamnă lipsa, în opinia mea,
cel puțin, a unor măsuri reale de relansare economică. Dar asta
și acum vă
vorbesc în calitate de om care în ziua de salariu, într-o companie privată,
trebuia să plătesc salariul a trei sute de oameni. Știu cea ce înseamnă să faci
un asemenea efort în ziua de salariu, știu ceea e înseamnă să plătești taxe la
stat și nu sunt lucruri foarte ușoare. Dar vreau să vă spun că aceste măsuri de
reorganizare trebuiau luate de mult. Întâmplător, astăzi, discutăm de această
ordonanță. Eu sunt consecvent în poziții și vreau să vă aduc aminte, dacă citim
stenogramele ședințelor, nu am votat bugetul nici pe 2008, nici pe 2009 și nici
pe 2010. Întotdeauna am spus că ceea ce am făcut noi privații acum un an și
jumătate, fără să ne spună nici o ordonanță de urgență în sensul că am redus
din personal, am tăiat salarii și nu ne-a fost de multe ori ușor pentru că am
făcut asta cu oameni cu care lucrăm zi de zi și stăm față în față și ne
câștigăm pâinea împreună. Dar totuși am făcut-o pentru că nouă nu ne dă nimeni
nimic, nici subvenții, nici ajutoare de stat, nici nu ne dau înlesniri atunci
când avem obligații de plată către stat. Și am făcut-o și nu am făcut-o de
plăcere ci am făcut-o de nevoie. Am spus același lucru și sunt consecvent, acum
un an de zile, în consiliul județean dacă vedem la nivel național, față de
1990, avem 1.500.000 de bugetari față de 900.000. Și discutăm în condițiile în
care avem un stat care se informatizează pe zi ce trece, cumpărăm calculatoare,
avem internet, avem o grămadă de astfel de facilități care ar fi trebuit, din
contră, să ne ducă la un aparat bugetar și acum mă refer la nivel național, mai
redus din punct de vedere numeric decât în anii 1990. Deci din acest punct de
vedere vreau să vă spun că la ora actuală sigur noi nu facem decât ceea ce
trebuie, noi trebuia demult să facem această reformă, am cerut în fiecare
ședință de consiliu județean să facem analiza la tot ceea ce înseamnă
instituții subordonate pentru că am ajuns la fundul sacului și dacă se întâmplă
astăzi ceea ce se întâmplă, se întâmplă pentru că mâine nu vor mai fi bani nici
pentru ceilalți care rămân în serviciile publice dacă nu facem această reformă.
Pe de altă parte, vreau să vă spun că nu ar trebui astăzi să ne plângă de milă
sau să ne critice cei care au cheltuit banii în anul 2004-2008 pentru că eu am
învățat acasă un lucru, economie faci atunci când ai bani, nu când nu ai. Deci
noi trebuia să facem economie atunci când am avut. Avem peste 4000 de școli
începute care nu au finanțare, am cheltuit miliarde în campania electorală din
2008 și nu noi, ci guvernul de atunci, iar astăzi primim lecții cu buzunarele
goale despre ce ar trebui să facem. Și repet, sunt un om suficient de obiectiv
ca să afirm că nu se face ceea ce trebuie în România, astăzi, pentru stimularea
economiei și nu se face ceea ce trebuie pentru stimularea mediului privat care
produce resurse. Și asta pot să o afirm cu tărie. Și ar putea să se facă multe
lucruri mult mai bune. Dar pe de altă parte, nu are nimic de-a face cu reforma
aparatului bugetar pe care noi trebuie să o facem. Este prost așa cum se taie,
de-a valma
tăiem 25%, tăiem din posturi dar imaginați-vă ce s-ar întâmpla dacă
am lăsa la latitudinea fiecăruia să taie de capul lui. Am avea poate surpriza
neplăcută să ne trezim că pleacă acasă tocmai cei competenți și cei care
muncesc și ar rămâne clientela angajată. Vreau să vă spun că, așa cum eu, în
principiu, sunt critic față de această ordonanță, sunt critic față de
lipsa măsurilor economice dar este o
măsură dureroasă pe care trebuie să o luăm. Trebuie să fim cinstiți, nu trebuie
să fim demagogi, nu trebuie să umblăm după popularitate politică ieftină
astăzi. Astea sunt lucruri pe care trebuie făcute pentru că dacă nu, mâine, ajungem
să închidem ușile și asta trebuie s-o facem. Trebuie să fim corecți față de
noi, să fim corecți față de colegii noștri și să spunem adevărul. Nu are rost
să ne ascundem după degete când toți știm că acest aparat este umflat, toți
știm risipa care se întâmplă în banul public, toți știm ceea ce se întâmplă în
România. Dar o data și o dată trebuie să tăiem coada câinelui. Mie îmi pare rău
de ceea ce se întâmplă dar aceste măsuri trebuie luate și, repet, nu trebuiau
luate sub presiunea unei hotărâri de Guvern. Trebuiau luate așa cum le-am luat
noi privații, de un an de zile, și de la noi înșine. Nu trebuia să vină alții
să ne spună acest lucru.
Doamna
președinte Lokodi: Ce bine ar fi dacă ar exista așa de multă conștiință.
Domnul
consilier Giurgea: Asta nu mai este glumă ce vă spun, dar sunt versuri dintr-un
cântec: din bucata mea de pâine, am hrănit un om si-un câine și mai târziu
spune și cine e om și cine e câine. Stimați colegi, situația este foarte
grea. Pe mine mă surprinde atitudinea colegilor de
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, dacă nu mai dorește nimeni să ia
cuvântul, o să trecem pe rând la votarea proiectelor de hotărâre. Eu totuși fac
un apel la colegii noștii de la grupul Social-Democrat să aibă încredere în noi
și să vadă că în momentul de față am luat niște măsuri democratice, de
protecție socială maximă, tot ce am putut să facem. Eu aproape o lună nu am
dormit, colegii mei nu au dormit, cei care trebuiau să pregătească hotărârile
și faptul că nu am venit cu grabă mare în fața dumneavoastră la ședința
ordinară se datorează faptului că am tot încercat să construim mai multe
scenarii, cum să venim în fața dumneavoastră, să fie cât mai puțini oameni dați
afară din sistem și să nu rămână cineva fără pâine. Trebuie să vă spun că la un
moment dat ne-am gândit să găsim soluții pentru jumătate de normă la mai multe
instituții pentru ca oamenii să nu ajungă pe drumuri. La un moment dat erau
50-60 de angajați din sistem care rămâneau cu jumătate de normă. Oamenii au
înțeles acest lucru și au fost alături de noi. Haideți să nu blocăm
funcționarea județului. Asta înseamnă că nu vom putea face proiectele europene,
nu vom avea salarii
nimeni din tot aparatul. Iar pentru partea penală o să dau
cuvântul domnului secretar să ne spună. Nici nu vreau să mă gândesc pentru că o
să fiu prima legată. Nici o problemă, încă acolo nu am fost, numai când eram
procuror până la primul zid, cunosc doar curtea din față.
Domnul
secretar Cosma: La două dintre comisiile de specialitate ale consiliului, am
făcut aceste precizări, însă nu la toate. Articolul 6 din Ordonanța de Urgență
63 precizează în felul următor: În termen de 40 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei ordonanțe (termenul împlinindu-se în data de 16 august),
autoritățile deliberative la propunerea autorității executive au obligația să
aprobe modificările de organigramă și să reflecte în bugetele de venituri și cheltuieli
prevăzute la art. (1) alin 2 din Legea 273 din 2006, prevederile art. (3) alin.
1-3. Adică, aceste reduceri de posturi și implicit diminuarea corespunzătoare a
cheltuielilor de personal. În situația în care nu se respectă încadrarea
numărului maxim de posturi, direcțiile generale ale Finanțelor Publice suspendă
alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit a bugetului local. Pe
lângă această dispoziție legală trebuie să mai fac precizarea că nerespectarea
obligațiilor de reducere a numărului de persoane, de fapt încadrare în acel
maxim aprobat potrivit ordonanței, constituie contravenție și se sancționează
cu amendă care poate fi de la 10.000 la 40.000 posturi. Acestea sunt
dispozițiile care au caracter imperativ, legiuitorul nu dă posibilitatea nici
unei interpretări și nici unei derogări sau unei eșalonări sau așa mai departe.
Atât am vrut să precizez.
Doamna
președinte Lokodi: Deci cum am spus, trecem la vot în cazul primului proiect de
hotărâre.
Domnul
consilier Giurgea: Întrebarea a venit din trei direcții și o pun eu că sunt mai
bătrân în consiliul județean. Aș vrea să mi se răspundă: președintele
organizației PSD Mureș de unde își ia salariul și a cărei instituții este
angajat?
Doamna
președinte Lokodi: V-aș ruga frumos să luați loc, vă mulțumesc pentru
întrebări. Putem să trecem la vot? Articolul 1. Se aprobă numărului maxim de
posturi pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș. Cine
este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 3 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu,
Hulpuș Ioan), 1 nu a votat (Havrileț Nicolae), 2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 3 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț
Tiberiu, Hulpuș Ioan), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei și
statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului
Județean Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru organigrama și statul de funcții
al aparatului de specialitate al consiliului județean. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a
votat (Achim Marcela), 2 abțineri (Boloș Vasile, Hulpuș Ioan), 2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru,
2 abțineri (Boloș Vasile, Hulpuș Ioan), 2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea structurii
organizatorice, statului de funcții și
regulamentului de organizare și funcționare ale Direcției Județene de
Evidență a Persoanelor Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru organigrama Direcției Județene de
Evidența Persoanelor. Conține două articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru,
2 abțineri (Boloș Vasile, Hulpuș Ioan), 2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei și
statului de funcții pentru Camera Agricolă Județeană Mureș
Doamna președinte
Lokodi: Urmează organigrama și statul de funcții pentru Camera Agricolă
Județeană Mureș. Articolul 1. Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Ferenț Tiberiu
Nicolae), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
6. Proiect de hotărâre privind reorganizarea Direcției
Județene de Pază Mureș ca Serviciu de Pază a Obiectivelor de Interes Județean, aprobarea structurii organizatorice, statului de funcții
și regulamentului de organizare și
funcționare ale acestuia
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind Direcția Județeană de Pază ca
Serviciu de Pază a Obiectivelor de Interes Județean. Conține patru articole.
Articolul 1. Cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi pentru, 6 abțineri
(Boloș Vasile, Cioban Cristian Augustin, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan,
Poruțiu Mihail, Radu Mircea), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 5 abțineri
(Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Poruțiu Mihail, Radu
Mircea), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi pentru, 6 abțineri
(Boloș Vasile, Cioban Cristian Augustin, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan,
Poruțiu Mihail, Radu Mircea), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
Articolul 4 se aprobă cu 27 voturi pentru, 6 abțineri
(Boloș Vasile, Cioban Cristian Augustin, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan,
Poruțiu Mihail, Radu Mircea), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi pentru,
6 abțineri (Boloș Vasile, Cioban Cristian Augustin, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Poruțiu Mihail, Radu Mircea), 2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramelor
și statelor de funcții pentru instituțiile publice de cultură de sub
autoritatea Consiliului Județean Mureș și Serviciul Public Județean SALVAMONT-SALVASPEO
Doamna președinte
Lokodi: Urmează organigrama de
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 4 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 5 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 6 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 7 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Articolul 8 se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan),
2 absenți (Gombos Geza
Csaba, Tatár Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 2 abțineri
(Boloș Vasile, Hulpuș Ioan), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
Doamna președinte
Lokodi: Aici fac precizarea că erau și instituțiile publice de cultură de sub
autoritatea consiliului județean.
8. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului
Consiliului Județean Mureș pe anul 2010
Doamna președinte
Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului
Consiliului Județean Mureș pe anul 2010 car,e în momentul de față, dorește să
fie o modificare pozitivă dar nu se știe ce va fi după ședința de guvern.
Astăzi modificăm în sus dar poate peste două săptămâni, tot ce am pus astăzi la
investiții, în special la investiții în sistemul infrastructurii rutiere va
trebui să reluăm și să modificăm negativ bugetul consiliului județean. Și acest
proiect de hotărâre a fost discutat de toate comisiile de specialitate. Dacă
dorește cineva să facă o observație. Dacă nu, trecem la vot. Articolul 1. Cine
este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a
votat (Borșan Doru Aurelian)
1 abținere (Moldovan
Teofil), 2 absenți (Gombos Geza Csaba, Tatár Béla).
Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 abținere
(Moldovan Teofil), 3 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Tatár
Béla).
Articolul 3 se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 abținere
(Moldovan Teofil), 3 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Tatár
Béla).
Hotărârea în întregime se aprobă cu 31 voturi pentru, 1
abținere (Moldovan Teofil), 3 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Tatár
Béla).
Doamna președinte
Lokodi: Am fii foarte fericiți dacă ar rămâne așa dar nu am foarte multe
speranțe. Dacă dorește cineva să mai ia cuvântul la diverse. Știți că din
primăvară până în vară am avut o verificare pe bugetul anului 2009 din partea
Curții de Conturi. Au făcut un raport și pe anul acesta regăsim aceleași observații
ca și pe anul trecut, pentru că anul trecut cam tot în această vreme și-au
terminat ei raportul lor și cam tot aceleași cheltuieli pentru hrană și mâncare
nu erau stabilite. Noi avem ceva probleme cu o firmă la cantități de materiale
transportate pe drumuri, ulterior recalculate, și acolo avem o diferență pe
care va trebui să o discutăm cu firma care a executat lucrarea. Dacă în urma
concilierii se restituie banii, se recuperează, dacă nu va trebui să mergem în
instanță și avem problema tot de natura instanței să o rezolvăm cu privire la
cei care lucrează pe proiecte europene și conform Curții de Conturi nici acolo
nu mai avem dreptul să luăm nici un leu, doar să facem ore suplimentare în șir.
Și acum
Domnul consilier
Poruțiu: Doamna președinte, cu regret trebuie să vă interpelez din nou dar îmi
fac o datorie și o să o fac în fiecare ședință, dar de data asta fără speranța
unei rezolvări. Am votat de bună-credință preluarea spitalelor și de cel puțin două
luni de zile habar nu avem ce se întâmplă în aceste spitale.
Doamna președinte
Lokodi: V-am făcut la ședința trecută o informare.
Domnul consilier
Poruțiu: Aceea este, doamna președinte, o poveste. Situația unui spital cu mii
de angajați se rezumă la trei rânduri. Nu, aceea nu este o informare. Eu vă
spun punctul meu de vedere și după aceea dumneavoastră trebuie să îmi spuneți.
Noi am votat de bună-credință sub rezerva că vom avea o discuție. Eu, personal,
și nu mă refer ca și persoană fizică, ci mă refer ca și consilier în comisia
tehnico-economică, habar nu am, și sunt convins că și colegii mei la fel, ce se
întâmplă în aceste spitale, ce strategie avem vis-à-vis de aceste
spitale, ce măsuri dorim vis-à-vis de aceste spitale și unde vom ajunge
cu ele. Vă spun în primul și în primul rând pentru că prima mea profesie este
cea de medic și m-am format în acest centru universitar, și m-am format în
aceste spitale și eu spun că va fi un
eșec preluarea acestui spital sau ne îndreptăm spre un eșec și va fi și un eșec
al acestui oraș. Vă spun din perspectiva unui om care consideră că viitorul
acestui oraș și județ este Centrul Medical Universitar Târgu Mureș. El ne va
duce în sus sau ne va duce în jos. Nu am avut ocazia să discutăm, aș fi foarte
interesat să îmi spun punctul de vedere, sigur, într-un cadru oficial, aș fi
foarte interesat să vedem ce strategie avem vis-à-vis de aceste spitale
pentru că, repet, și o să spun la fiecare ședință: scăpăm situația de sub
control iar la un moment dat cineva va veni, ne va pune o pleașcă în brațe, ne
va pune un spital care
eu vă spun, vom ajunge să îl închidem pentru că nu ne
va mai da bani nimeni.
Doamna președinte
Lokodi: Trebuie să vă spun că ceea ce spuneți este adevărat în proporție de 99%.
Asta nu înseamnă că nu ne preocupă problema și tocmai ieri am avut o discuție
cu doamna director de
Domnul consilier Poruțiu:
O singură mică remarcă. Ați folosit expresia le-am lansat oferta să ne
întâlnim în comun. Nu, dumneavoastră trebuie să dispuneți să ne întâlnim.
Pentru că noi îi coordonăm și noi răspundem.
Doamna președinte
Lokodi: Domnule Poruțiu, când veți fi președinte de consiliu județean veți
dispune cum credeți dumneavoastră. Eu, deocamdată, sunt o doamnă care lansez
invitații.
Domnul consilier
Poruțiu: Doamna președinte, nu mai este decât un an jumătate. Deci trebui să
dispuneți că noi răspundem. Și din acest punct de vedere vă spun, că eu știu și
am lucrat, am condus sistemul de asigurări de sănătate când problemele erau la
fel de mari sau chiar mai mari.
Doamna președinte Lokodi:
Experiența maximă o vom utiliza.
Domnul consilier
Poruțiu: Știu ce lume avem în față și cum trebuie să ne comportăm. Dar, repet,
răspunderea va cădea pe umerii noștri.
Doamna președinte
Lokodi: Suntem conștienți. Am spus că aveți perfectă dreptate 99%. Cum să vă
dau 100%, ce îmi mai rămâne mie?
Domnul consilier
Giurgea: Mulțumesc, doamna președinte, două lucruri numai care ne privesc pe
amândoi, dar nu numai, ci și pe alți colegi are am fost nevoiți să dăm banii
înapoi pentru unele deplasări pe care le-am făcut, noi în ce fază suntem ca
apărare împotriva raportului Curții de Conturi?
Doamna președinte
Lokodi: Asta în particular o să discutăm.
Domnul consilier
Giurgea: Bine și în al doilea rând, trebuie să vă spunem, pentru că suntem aici
foarte mulți oameni din privat, bine, eu acum, de nouă luni sunt la stat dar în
privat am trăit din 1990. Anul trecut, în martie, am luat cele mai drastice
măsuri de reducere a personalului și a salariilor. Așa am reușit să
supraviețuim și închei prin a vă spune,: singura șansă de relansare este
atenția față de banul public și, în speța noastră, a consiliului județean și a
fiecărui ban în parte. Cel mai mare element de cost pe un post, total pe o
firmă sau o instituție, știți că este retribuția cu munca vie. Aici trebuie să
vedem ce posturi sunt, într-adevăr, ocupate 100% și ce posturi nu, pentru că
oricum vine valul doi și trebuie să ne gândim încă de pe acum ce să facem.
Doamna președinte
Lokodi: Nu mai sunt posturi neocupate, data viitoare veți tăia, domnilor, în carne
vie. Bine, vă mulțumesc, vă doresc încă câteva săptămâni de vacanță dar ne
întâlnim luna asta încă odată.
Lucrările ședinței se încheie la ora 13:55
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Aurelian-Paul
Cosma
Văzut: consilier - Delia
Belea
director
Viorel Iosib