ROMANIA
Nr. 2281/11.II.2011
JUDETUL MURES
Dosar: IV D/1
CONSILIUL JUDEȚEAN
PROCES-VERBAL
al ședinței ordinare
a Consiliului Județean
din data de 25
ianuarie 2011
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 10 din 19 ianuarie 2011 și a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber, Ziarul, Zi de Zi și Nepujság.
Din cei 35 de membri ai consiliului județean au lipsit domnii consilieri: Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae.
Au fost invitați să participe:
dl. Marius Pașcan, -
prefectul județului Mureș
dl.Pescari Valentin - comisar-șef de poliție, Șeful Inspectoratului de Poliție Județean Mureș
dl.Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență
Socială și Protecția Copilului
dl. Mezei Vasile, - director economic, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
dna Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
dna Belean Carmen, - contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
dl Ciupe Aurel, -
manager apa potabilă, SC
Compania Aquaserv SA
dl Sorin
Lazăr, - director Economic, SC Compania Aquaserv SA
directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
reprezentanții mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor. Cum stăm cu cvorumul? Vreau să vă anunț că domnul consilier Orban Laszlo Levente este în concediu medical și domnul Mora este plecat din țară. Doamnelor și domnilor, dați-mi voie, prima dată să salut musafirii noștri, pe domnul subprefect Barczi, pe domnul comisar-șef Valentin Pescari, șeful Inspectoratului de Poliție Județean Mureș, bine ați venit la noi! Înainte să intrăm în votarea ordinii de zi, dați-mi voie să supun la vot procesul-verbal al ședinței din data de 11 ianuarie 2011, sper că toată lumea a reușit să îl parcurgă. Mi-am propus ca anul acesta să îl parcurg, ca ziarul Zi-de-Zi să aibă mai puțin de spicuit din perlele noastre pe care, reușim aici, în timpul ședinței să le tot spunem. Câteodată sunt spuse în mod voit, ca să ne mai recreăm, altă dată dintr-o întâmplare dar vă promit că în 2011 nu mai glumesc așa că nu mai așteptați de la mine nici o reacție care să vă aducă pe linia de plutire, după două sau trei ore de dezbateri. Deci, înaintea ordinii de zi, doriți să luați cuvântul, domnule Poruțiu?
Domnul consilier Poruțiu: Este vorba despre procesul-verbal al ședinței, eu acolo am folosit un citat în limba latină care este prost tradus și nu glumesc. L-am folosit și este tradus incorect.
Doamna președinte Lokodi: Atunci vă rog să ne spuneți și traducerea.
Domnul consilier Poruțiu: Traducerea este Râzând îndreptăm moravurile și acolo apare altă formulă. Tocmai ca să nu intrăm în gura presei, că folosim expresii și nu le știm traduce. Nu este o glumă, rugămintea mea este să fie tradus așa cum e corect.
Doamna președinte Lokodi: Vedeți domnule consilier, cred că suntem ultimii care am mai învățat latină în școală, în afară de cei care au făcut la profilul uman. Cred că dacă vom folosi de acum înainte
Domnul consilier Poruțiu: O să încerc să folosesc de pe Valea Nirajului niște expresii, ca să le înțeleagă lumea.
Doamna președinte Lokodi: Eu v-aș ruga să traduceți direct în limba română ca să nu fie probleme la traducere. Domnul Paul Cosma, să punem de acum înainte un traducător performant pentru că e dreptul domnului consilier să folosească limba latină. Bine, deci supun la vot procesul-verbal al ședinței din 11 ianuarie. Cine este pentru?
Procesul-verbal al
ședinței extraordinare din data de 11 ianuarie 2011 se aprobă cu 28 voturi
pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihail), 6 absenți (Gombos Geza Csaba, Mora
Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae, Tatar Bela, Giurgea
Teodor).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Eu prezint doar ordinea de zi anunțată, cu două modificări. Având în vedere că problemele legate de buget, mai ales sumele pentru cheltuielile salariale nu au fost comunicate nu știu dacă pot să spun acest lucru, dar așa este, vom scoate de pe ordinea de zi punctul 2 și de asemenea vom scoate și punctul 4 pentru o mai bună precizare a anumitor probleme. S-au anunțat 9 proiecte de hotărâri, din care 2 sunt scoase, deci vor rămâne 7 și două rapoarte de activitate, unul al ATOP-ului și celălalt al Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș. Eu vă propun să nu îl ținem aici pe domnul comisar-șef și să luăm, după votarea ordinii de zi, ca primul punct, Raportul activității inspectoratului de poliție, după care vom trece la dezbaterea proiectelor de hotărâri. Supun la vot ordinea de zi așa cum am făcut precizările.
Ordinea de zi a ședinței se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae, Tatar Bela, Giurgea Teodor).
Raport de activitate
al Inspectoratului de Poliție Județean Mureș pe anul 2010
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Atunci trecem la raportul activității Inspectoratului de Poliție și îl rugăm pe domnul Pescari Valentin, comisar-șef al poliței să ne prezinte acest raport.
Domnul comisar-șef Pescari: Bună ziua, doamna președinte,
doamnelor și domnilor consilieri, vă rog să îmi permiteți să vă prezint
raportul de evaluare al activității pe 2010 al IPJ Mureș. Anul
Prevenirea criminalității: din analiza evoluției criminalității
din anii anteriori, s-a stabilit că prioritatea de acțiune pe anul
Criminalitatea în mediul rural, după cum v-am spus la
început, această criminalitate în mediul rural, mai ales la furturile din
locuințe, am avut câteva creșteri dar nu am avut creșteri spectaculoase, decât
acele cabane care sunt în zonele de munte unde cetățeanul merge la sfârșit de
săptămână după care închide și pleacă acasă și cei care practic se preocupă
pentru a-și însuși anumite bunuri din aceste cabane se duc și prin efracție
pătrund în aceste locații și sustrag bunurile care sunt rămase acolo. I-am
identificat, pot să spun că avem un număr mare de identificări de autori,
practic am avut în anul trecut 388 de arestați reținuți. În 2009 am avut 88.
Deci noi suntem hotărâți să fim fermi, să aplicăm celui care este certat cu
legea, acea corecție, să îl prezentăm la parchet și parchetul să prezinte
instanțelor de judecată pentru a li se da pedeapsa incriminată în codul penal.
În mediul rural am avut foarte multe activități de prevenire împreună cu ATOP
Mureș, unde am reușit ca în cinci comune să avem acei voluntari de care
dumneavoastră ați luat la cunoștință, deci să inițiem acest proiect și să
introducem acești voluntari în 5 comune, Gurghiu, Acățari, Cuci, Albești,
Sâncraiu de Mureș, urmând alte comune, Sântana de Mureș, Cristești, Sângeorgiu
de Mureș și multe alte comune dar avem anumite greutăți în această problemă,
confecționarea acelor uniforme, unele primării au dificultăți în asigurarea
sumelor pentru aceste uniforme dar pot să vă spun că acest proiect este
benefic, acești voluntari făcând parte din sfera cetățenilor mai bine văzuți în
acea comună și acel cetățean se îndreaptă spre el, să spunem așa, cu inima
deschisă, spunându-i unele aspecte pe care nu i le spune polițistului și putem
în felul acesta să luăm măsuri de urgență.
Urmărire extrădare: am avut, în anul 2010, 156 de persoane urmărite, 115 posedau mandate de executare a pedepsei și 118 persoane urmărite la nivel internațional. Avem o colaborare foarte bună în spațiul Schengen pe această chestiune, este mult mai ușor pentru noi să prindem un urmărit general care să deplasează în alte țări, avem o legătură directă cu polițiile din statele din UE și pot să vă spun că avem urmăriți prinși în 24 de ore. Ultimul fiind din Apalina, Reghin zilele trecute.
Ca o evoluție a indicatorilor statistici, în cursul anului
2010 județul Mureș se încadrează în general în trendul ce caracterizează
situația operativă de la nivel național, având totuși anumite particularități.
Astfel, dacă la nivelul poliției române evoluția macro-indicatorilor din cursul anului 2010 relevă o creștere a
infracțiunilor sesizate cu 1,15 %, comparativ cu anul precedent, la nivelul
Județului Mureș creșterea este de 1,13%, județul situându-se pe locul 20 pe
clasamentul pe țară în funcție de volumul criminalității sesizate și locul 17
în perioada similară, în 2009, la acest indicator. În ceea ce privește evoluția
infracțiunilor sesizate, se observă creșterea numărului infracțiunilor de
natură economico-financiară cu 8,90%, cu 242 fapte, a celor de natură judiciară
cu 3,37%, scăderi se înregistrează la infracțiuni de altă natură cu 6,33%, 365
de fapte. Activitățile structurilor de suport, criminalistica, pot să vă spun
că avem un laborator foarte bine dotat, avem un autovehicul care este foarte
bine dotat, chiar am avut o legătură cu o poliție din Germania și cei care
ne-au vizitat au spus că ei încă nu în dotare aceste autoturisme, deși acest
autoturism este cumpărat din Germania. Avem și un fond bun de cadre, avem
foarte multe depistări cu mijloace științifice, deci mă refer aici
Siguranța traficului rutier, am avut foarte multe proiecte și aici de combaterea unor infracțiuni pe linie rutieră, vreau să vă spun că în anul 2010 pe raza de competență s-au produs 176 de accidente grave, cu un minus de 9 față de anul trecut, soldate cu 68 de persoane decedate cu un minus de 19 față de 2009 și 140 de răniți grav, un plus de 7 comparativ cu anul 2009. Considerăm că scăderea riscului rutier s-a datorat, în principal, prezenței active în trafic a lucrătorilor de poliție, condițiilor socio-economice care au dus la scăderea valorilor de trafic, avem în dotare acele radare, 11 la număr, pe care le-am primit și sunt repartizate zilnic pe diferite artere unde avem cauze generatoare de accidente. Viteza excesivă este una din cauzele pentru care se produc foarte multe accidente pe raza noastră de competență. Ca rezultate la acțiunea de combatere a infracțiunilor rutiere, aceste infracțiuni rutiere sesizate au înregistrat scăderi față de perioada similară cu 81 de fapte, județul Mureș aflându-se practic, în plan național, undeva pe locul 28 la acest capitol.
Cooperarea interinstituțională: am avut o cooperare foarte bună cu toate instituțiile statului din zona noastră de competență, aș aminti aici Serviciul Român de Informații, care ne-a sprijinit foarte mult în depistarea unor infractori periculoși unde noi nu aveam dotarea necesară și de fiecare dată atunci când am cerut sprijin au fost cu noi 24 din 24 de ore. De asemenea Serviciul de Informații din cadrul Ministerului de Interne, City Mureș, o colaborare foarte bună, am clarificat foarte multe cauze, atât judiciare cât și economice, precum și celelalte organisme din județ cu care noi avem colaborări, Jandarmeria Târgu Mureș, poliția locală, ATOP Mureș și alte organisme. Aș dori ca în continuare să îi mulțumesc doamnei președinte pentru tot sprijinul pe care ni l-a acordat anul trecut, pentru acele activități care au fost foarte necesare pe timp de vară cu acei fluturași pe care noi i-am distribuit pe timpul week-end-urilor în zona de agrement, prin aceasta scăzând numărul infracțiunilor de furturi din auto și furturilor din societăți comerciale și din locuințe. Cred că și în anul acesta, cu cât se poate, ne va sprijini în continuare, bineînțeles în urma unor analize și a informării foarte clare în fiecare săptămână și lună cu activitățile pe care noi le desfășurăm, așa cum o facem de fiecare dată. Pe optimizarea resurselor instituționale, aș vrea să vă spun că județul Mureș are o acoperire, să spun, cu forțe de 87% deci are un deficit de cadre de 13%. Se regăsește acest deficit mai ales în zona rurală, la posturile de poliție și aici, cred că toți ați auzit la televizor și la radio, acea știre cu desființarea posturilor de poliție, IPJ-urile deocamdată nu au primit nici o sarcină, nu se efectuează nici o desființare, este un proiect pilot la un număr de patru județe care se va aplica experimental și în funcție de rezultate, se va concluziona și se vor lua măsuri. Deocamdată nu se va desființa nici un post până nu se decide de conducerea ministerului și de conducerea Poliției Române. Deci este un proiect pilot care se va desfășura în perioada următoare, în trei luni de zile.
Prioritățile pentru anul 2011, ca riscuri identificate, necesitatea evaluării amenințărilor criminalității și a vulnerabilității sistemului de ordine publică, situația mediului social din punct de vedere al ordinii publice, percepția populației asupra provocărilor la adresa ordinii publice, asupra încrederii în autoritățile din sistemul de ordine și siguranță publică, pe această cale noi am făcut câteva sondaje în județul Mureș să vedem cum stăm, împreună cu ATOP Mureș, cu popularitatea polițistului din Mureș situându-ne la undeva la 53%. Îmbunătățirea siguranței cetățeanului, asigurarea unui climat de legalitate în mediul de afaceri, îmbunătățirea calității serviciilor publice în domeniu, referindu-mă aici la ordinea și liniștea publică a cetățeanului. Cam acestea sunt prioritățile, bine, ele sunt foarte multe dar nu v-aș reține atenția, o să avem în timpul anului probabil și alte întâlniri unde, de fiecare dată atunci când dumneavoastră veți dori, să pot veni să vă prezint acești indicatori. Deci cam acesta este raportul, mai am raportul de activitate al ATOP-ului, deoarece domnul Mora nu este în localitate și eventual să-l parcurgem dacă îmi permiteți.
Doamna președinte Lokodi: Bine, vă rog.
Raport de activitate
al Autorității Teritoriale de Ordine
Publică Mureș pe anul 2010 și Planul
strategic pe anul 2011
Domnul comisar-șef Pescari: Atunci vă prezint raportul de activitate al Autorității Teritoriale de Ordine Publică pe anul 2010. Autoritatea Teritorială de Ordine Publică în colaborare cu Inspectoratul Județean de Poliție Mureș a organizat și desfășurat o serie de activități în cursul anului pentru asigurarea ordinii și liniștii publice. Pot să vă spun că Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Mureș a fost tot timpul alături de noi, ne-a sprijinit în toate proiectele pe care le-am inițiat și proiectele pe care le-au inițiat dânșii și i-am sprijinit noi, pentru ca cetățeanul să fie tot timpul în siguranță. Aceasta a fost deviza lor în siguranța publică. Cred că reprezentanții administrației publice și-au dat seama că printr-o colaborare foarte bună cu autoritatea pot să prevină anumite infracțiuni în mediul rural, prin aceasta dându-și concursul și ajutând poliția prin acele cantități de benzină, prin repararea autoturismelor din dotare, asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică în fiecare comună și oraș. Am avut mai multe deplasări, un număr de 21 de deplasări împreună cu Autoritatea Teritorială de Ordine Publică în județ, întâlnindu-ne cu primari, viceprimari și consilierii locali, unde s-au stabilit anumite priorități pentru zona respectivă și unde s-au ridicat anumite probleme pe care atât IPJ Mureș cât și ATOP-ul au luat măsurile necesare ca să clarifice problemele care s-au ivit în acea localitate. Autoritatea Teritorială de ordine publică Mureș funcționează după cum știți, pe comisii. Comisia 1 este o comisie de coordonare a situațiilor de urgență și pentru petiții, comisia 2 este comisia de planificare, stabilire și evaluare a indicatorilor de performanță minimali, comisia 3 este pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanță și drepturile omului. De fiecare dată aceste comisii, la datele stabilite s-au întâlnit, au stabilit planurile pe care le aveau planificate și au luat măsurile de rigoare. Cred că și în anul 2011 această colaborare va continua, bineînțeles cu sprijinul consiliului județean, cu ceea ce dumneavoastră ne puteți ajuta, sprijini și a ne da anumite idei pe care le aveți în plan local. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, domnule
comisar-șef și vă felicit pentru această informare complexă și felicit tot
colectivul dumneavoastră din subordine pentru munca desfășurată pe anul 2010.
Așa cum rezultă din aceste date statistice pe care ni le-ați prezentat, an de
an, munca dumneavoastră devine, din punct de vedere calitativ, mult mai bună și
raportul dintre administrația publică și dumneavoastră, mult mai strâns. Este
adevărat că și prin Autoritatea Teritorială de Ordine Publică, unde și
dumneavoastră sunteți membri și mi se pare sunteți chiar copreședinte și, prin
această autoritate din subordine, Consiliului Județean poate în mod direct să
se implice în activitatea de menținere a climatului de legalitate, de siguranță
în Județul Mureș. Cu ani în urmă am participat la o ședință la forumul european
al siguranței urbane. Acest forum are menirea de a aduna într-o organizație
civilă toate capitalele din Europe și unde s-a dezbătut relația poliție,
pompieri și acele organisme de voluntari care în mare parte sunt formate din
militarii rezerviști care nu doresc ca, odată cu pensionarea, să înceteze
activitatea și ei formează acele brigăzi de voluntari care intervin în cazul în
care sunt situații de urgență deosebită, datorită calamităților naturale sau,
în ultima vreme, chiar ieri ceea ce s-a întâmplat
Domnul comisar-șef Pescari: Vă mulțumim, răspundem pozitiv, ne bucură aceste lucruri și ceea ce ați spus dumneavoastră este perfect adevărat, avem o țară vecină care are acest proiect pus în aplicare, este vorba de Ungaria, noi de acolo l-am împrumutat și merge foarte bine treaba.
Doamna președinte Lokodi: Și eu tot acolo am fost la o conferință în anul 2005 și de acolo știu. De asemenea, știu că dumneavoastră aveți relații pentru că am primit chiar mașina aceea care la 2-3 ore după ce a fost experimental folosită, a și depistat o mașină care era furată și urmărită prin Interpol, parcă. Noi vă mulțumim frumos, putem să spunem din partea consilierilor și al consiliului județean că vom fi alături de dumneavoastră în programele dumneavoastră și dacă anul acesta, pentru noi, va fi un an mai dificil pentru că punem în practică două proiecte mari, totuși nu o să o facem în defavoarea siguranței cetățeanului.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președinte,
mulțumesc domnule comisar-șef și comandant al poliției județului Mureș.
Personal și eu apreciez munca pe care dumneavoastră o depuneți, țin minte că în
urmă cu vreo câțiva ani, nu mai știu câți, vreo 7, stăteați foarte prost la
capitolul dotare auto și la partea de echipamente, să nu mai vorbim că la
personal erați într-un minus foarte mare. Nici astăzi, cu personalul, din câte
știu eu, nu stați strălucit, aveți posturi de poliție care, în loc de cinci,
aveți trei. Mă rog, este o situație specială și în țară, sperăm că o să puteți
face față cu brio, așa cum și până acum ați făcut-o și vă felicit pentru ceea
ce ați făcut pentru cetățenii județului Mureș. Și pe dumneavoastră, personal,
vreau să vă felicit pentru funcția de comisar-șef sau comandant al Poliției
Județului Mureș. Aș vrea în schimb să punctez două lucruri foarte scurt și
clar. Ne-am dorit foarte mult, fiecare dintre noi, ca poliția Mureș să fie un
prieten și un colaborator al cetățeanului pe toate flancurile și pe toate
rândurile. Nu vreau să spun că nu este. Sunt foarte multe organe de poliție
care se poartă, majoritatea de altfel, foarte cuviincios și atent cu ceea ce
înseamnă cetățeanul. Dar sunt situații pe care și eu le detest, de a se ascunde
cu radarele în așa condiții că pur și simplu te prinde la prima secundă. Nu
cred că este un lucru bun, de a vâna ceea ce înseamnă o greșeală sau poate o
depășire a vitezei doar cu
Doamna președinte Lokodi: Domnule comisar-șef, vă rog să răspundeți la urmă pentru că între timp s-au mai înscris consilieri la cuvânt. Probabil că respectarea legalității chiar și la conducerea cu prudență îi interesează pe mai mulți consilieri.
Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc, doamna președinte, domnule comandant, aș vrea să mă adresez dumneavoastră cu o problemă legată de apărarea patrimoniului, o putem interpreta și așa. Este vorba despre braconajul cu ancora de-a lungul Râului Mureș din tot județul nostru care este o problemă de patrimoniu, în opinia noastră și este vorba de fauna acvatică, distrusă, decimată și din alte motive industriale mai degrabă și acum fenomenul de braconaj este în creștere. Vorbesc în numele a peste 5.000 de pescari din județul Mureș, mulți dintre noi cu simțul civic destul de dezvoltat și am informații că a fost sesizată poliția prin numărul 112, chiar și de către subsemnatul în perioada 27 decembrie-10 ianuarie de 3-4 ori, și am dori și aș dori să îmi exprim prin vocea mea dorința să se eficientizeze activitatea poliției în acest sens. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Havrileț: Stimate domnule chestor, apreciez
și eu activitatea din ultimul an al inspectoratului pe care îl conduceți, aș
dori să mă adresez dumneavoastră într-o problemă pe care am mai lansat-o anul
trecut în luna august, în ceea ce privește combaterea cerșetoriei, în special a
cerșetoriei infantile. Anul trecut, când am solicitat organelor abilitate să se
preocupe de această problemă pentru că pe străzile orașului și adiacente
orașului au apărut într-un număr foarte mare acești cerșetori, copii folosiți
pentru aceste activități de către părinții lor. Doresc să mulțumesc pe această
cale Direcției Generale pentru Protecția Copilului care s-a sesizat de urgență,
a verificat situația la fața locului și a găsit un camping al populației rome
în care oamenii nu aveau acte. Au găsit, de exemplu 12 copiii, cum spune
cântecul no face no name no number. Nu aveau nume, nu aveau certificat de
naștere, nu aveau nici un act de identitate. Dânșii au făcut tot posibilul,
s-au dus
Doamna președinte Lokodi: Cum poți să faci achiziție publică, într-un contract de achiziție publică să cuprinzi o clauză care să îți asigure paza. Nu face obiectul achiziției publice.
Domnul consilier Havrileț: Societățile comerciale care execută lucrări sunt obligate sau pur și simplu din proprie inițiativă plătesc firme de pază care le asigură, pe de-o parte siguranță, să nu li se fure materialele dar, având în vedere că tocmai bateriile care alimentează semnalizatoarele se furau foarte des, și pentru societățile comerciale ar fi foarte bine să știe cui să se adreseze dar pentru că nimeni nu știa de cine aparține acea zonă, nici din punct de vedere al instituțiilor, cum ar fi poliția comunitară sau poliția rutieră, nu venea nimeni, sau dacă venea, ei știau din timp că vine mașina poliției și se răsfirau, imediat după plecarea poliției, reveneau. Deci siguranța locului de muncă poate că ar trebui să fie asigurată și prin autorizația de construcție.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier Radu: Domnule comisar șef, doamna președintă, stimați invitați și stimați colegi. Pe scurt, tot respectul față de poliția română, față de importanța socială a muncii dumneavoastră, față de riscurile pe care vi le asumați dumneavoastră. Pentru acest lucru consider că și societatea trebuie să răspundă adecvat la cerințele dumneavoastră , pentru a vă realiza sarcinile pe care le aveți destul de importante și grele, în societatea actuală și datorită crizei care există și la ora actuală. Sunt două probleme pe care aș vrea să le ridic punctual. Sunt unele clădiri ale posturilor de poliție, domnule comisar-șef care, să știți că arată destul de prost. În limita posibilităților ar fi bine ca, din sursele puține care sunt anul acesta, mă refer la interiorul acestora, nu exteriorul, sunt posturi de poliție care sunt în clădiri care nu sunt revendicate dar interiorul arată jalnic și în cazul acesta ar trebui totuși să facem ceva pentru că persoanele care intră în asemenea posturi să ia un exemplu pozitiv, plus că le asigurăm cadrelor care lucrează în poliție un minim decent de a-și desfășura activitatea. Mă refer aici la interiorul Poliției din Band, ca un exemplu. Dacă aveți timp să treceți pe acolo să vedeți cum arată interiorul acestei încăperi, cred că ar fi bine anul acesta să o avem în vedere. A doua problemă, tot punctuală, domnule comisar-șef, iarna aceasta, destul de normală pentru noi, cei din agricultură, dar sunt oameni ai străzii, care dorm afară, în ghenă, acoperiți de cartoane. Nu știu cine ar trebui să se ocupe de ei, sunt suflete și acei oameni și probabil că ar trebui, la nivel municipal, la nivel orășenesc, ar trebui să existe niște adăposturi, să vedem cine poate să se intereseze și de aceste suflete care sunt defavorizații societății și noi cei care totuși avem o responsabilitate, de vrem, de nu vrem, față de acești oameni, poate că unii uită că o duc prea bine și au prea mult și atunci sigur că nu le pasă de asemenea treburi. Și o ultimă problemă, domnule comisar șef, să știți că sunt copii de romi care au depășit vârsta majoratului și nu au acte de identitate. Aici ar trebui și polițiile, în special în mediul rural, să vedem ce facem ca să îi ajutăm să intre în posesia acestor acte fiindcă sunt complet defavorizați, neavând acte de identitate. Nu poți să îi angajezi la munci manuale, nu poți să îi plătești, sunt n și n probleme. Eu mă opresc aici și vă mulțumesc pentru răbdarea pe care ați avut-o.
Doamna președinte Lokodi: Pentru acei tineri care locuiesc în mediul rural și nu au acte de identitate, cred că ar trebui să veniți la o ședință și să discutați în mod concret cu primarii pe raza localităților unde locuiesc acești tineri, eu cred că și administrațiile locale ar trebui să fie mai atenți deoarece copiii aceștia au domiciliu dacă stau undeva, în mediul rural și asta este pur si simplu delăsare din partea tinerilor, din partea familiei și trebuie să sesizăm primarii.
Domnul consilier Poruțiu: Domnule comisar șef, voi fi foarte scurt, vă mulțumesc pentru expunerea pe care ne-ați făcut-o. E o problemă pe care am mai ridicat-o în anii precedenți dar neșansa face ca de fiecare dată am ridicat-o în fața altei persoane. Sper că de acum încolo să nu mai fie cazul. Este vorba de situația parcărilor din zona sediului pe care dumneavoastră îl folosiți. Strada Borsos Tomas, strada Târgului, zona Tribunalului unde este un factor permanent generator de conflicte, inclusiv între subordonații dumneavoastră și locuitorii din zonă. Știu că nu stă neapărat în puterea dumneavoastră să rezolvați această problemă. E nevoie de sprijinul primăriei Tîrgu Mureș, a Ministerului Administrației și Internelor, dar v-aș ruga să aveți în vedere demararea unui proiect, a unei soluții de descongestionare a acestei zone prin construirea unei parcări care să deservească angajații Ministerului de Interne, în mod special, pentru că este o zonă din centrul orașului care aproape în permanență este blocată zilnic de mașinile subordonaților dumneavoastră care lucrează acolo și a persoanelor care vin să se adreseze în special la instituția dumneavoastră. Această problemă nu va avea cum să fie rezolvată decât dacă se găsește această soluție prin achiziționarea, eventual, a unui imobil, dărâmarea lui și construirea unei parcări în așa fel încât această zonă să fie descongestionată. Aceasta era problema pe care vroiam să o ridic, din punctul meu de vedere, eu vă urez succes în activitate!
Doamna președinte Lokodi: Dacă nu mai dorește nimeni să ia cuvântul, o să îl rog pe domnul comisar-șef să vă răspundă.
Domnul comisar-șef Pescari: Mulțumesc. Pentru domnul Giurgea, în legătură cu radarele, să știți că noi chiar vrem ca radarele să stea la locuri vizibile, nu să le ascundem, nu să le punem în locuri unde să nu fie văzute pentru că, în primul rând, noi trebuie să facem prevenire și în al doilea rând să sancționezi omul și toate celelalte. Dar ca și în orice alt domeniu de activitate și angajații noștri mai fac exces de zel și mai fac și pun în anumite poziții aceste autovehicule încât să nu fie văzute dar sesizați-ne, asta spun la toți cetățenii și o să discut cu fiecare. Pentru că dacă odată sau de două ori nu înțelege, atunci o să avem alte să zicem, activități cu ei. Deci nu e o practică a poliției, aceasta Pe urmă, în ceea ce privește pirateria cu transportatorii noi avem atribuțiuni pe această linie, circulație și atribuțiuni de verificare, dar trebuie să le facem împreună cu ARR-ul. Ne îngrijim de această chestiune, suntem solicitați și nu știu dacă ați văzut, în ultimul timp chiar am accentuat această latură dar suntem atâția câți suntem și nu putem să ne ocupăm numai de această chestiune. Mergem pe sesizări, trimiteți-le, o să verificăm rutele și le rezolvăm, dar nu putem să mergem numai pe această activitate. Domnul consilier Pokorny are mare dreptate cu braconajul pe râul Mureș și nu numai, și pe alte râuri din județ. Noi avem un serviciu care se ocupă și de această activitate unde am 7 lucrători. Vă dați seama că trebuie să acționez cu personal de la asociațiile dumneavoastră ca să putem să prevenim această infracționalitate. Rezultate au fost dar, cum ați spus dumneavoastră, acum de sărbători chiar am avut semnal că pe râul Mureș am avut mai multe activități de braconaj. O să rețin această chestiune și o să mă îngrijesc ca pe viitor să avem mai multe activități pe această linie. Domnul Havrileț, cerșetoria este, într-adevăr, o chestiune foarte urâtă mai ales că în Târgu Mureș și în celelalte municipii și orașe din județ, eu am pretenția să spun că sunt municipii și orașe civilizate față de alte județe. Numărul cerșetorilor pe care îl avem in județ, mă refer la municipii și orașe, nu este foarte mare dar atât cât este ne strică imaginea și atunci trebuie să acționăm cu toții. Eu o să cuplez, de fiecare dată pe această chestiune dar vă rog să ne sprijiniți și dumneavoastră. Avem Cetatea Sighișoarei unde, atunci când intri în cetatea aceea frumoasă și vezi că sunt 5-10 oameni cu mâna întinsă, normal că îți vine să te uiți în altă parte. Aveți o mare dreptate, ne îngrijim de această chestiune numai că nu ne prea ajută nici legislația, nu avem unde să îi ducem, îi sancționăm, nu plătesc nici o amendă, încărcăm bugetele comunale, ca și la prostituate, le amendăm și apoi vin primarii și ne roagă să nu le mai amendăm pentru că anul viitor nu mai primim bani în buget. Am o comună cu un miliard cinci sute de mii de lei amenzi, într-un an de zile și omul acela nu mai primește bugetul, deci ar trebui o inițiativă legislativă să vedem ce facem cu acești oameni și unde îi ducem. Deci este o problemă deosebită pe care nu o poate rezolva numai poliția. Bineînțeles că Direcția de Protecția Copilului își face datoria, de fiecare dată când noi luăm contactul cu dânșii pe această problematică, de fiecare dată am răspuns și dânșii ne solicită, ne sprijină, îi sprijinim și noi dar suntem atâția cât suntem. Domnule Mircea Radu, posturile de poliție, într-adevăr avem 91 de posturi de poliție în Județul Mureș, multe dintre ele sunt într-o stare deplorabilă datorită fondurilor pe care le avem, anul acesta nu se întrevăd mari fonduri pentru ca să le reabilităm dar cum ați spus și dumneavoastră, acolo unde va fi cazul, unde sunt problemele cele mai mari o să intervenim de fiecare dată. Uneori au mai intervenit primarii și i-au sprijinit pe șefii de posturi și acolo unde sunt gospodari, și-au cam pus problemele la punct. Dar, să știți că cunosc problema posturilor, cunosc și comuna Band, posturile din comuna Band, postul acela este retrocedat, nu este al IPJ Mureș, am stabilit o altă locație pentru acesta, la fosta farmacie din comună pe care cred că o știți, urmând ca să ne mutăm în acea locație, în chirie. Nu avem bani ca să cumpărăm un alt post.
Doamna președinte Lokodi: Eu doream să le propun domnilor consilieri, dat fiind faptul că este anul voluntariatului, putem să facem un proiect cu dumneavoastră, timp de 6 luni să cedăm veniturile de consilier județean, cumpărăm materiale și în timpul verii, toată lumea merge la văruit posturi de poliție. Nu e de râs, domnilor!
Domnul comisar-șef Pescari: Doamna președinte, vă mulțumesc, eu m-aș întâlni zilnic cu distinșii consilieri, dar cred că nu se va putea face această chestiune și nu trebuie. Trebuie să ne organizăm noi și să le reparăm noi, așa cum trebuie.
Doamna președinte Lokodi: Vedeți domnule comisar, ne uitam noi după revoluție, veneau directori de bănci, ingineri din Olanda, veneau prin sistemul Direcției de Protecție a Copilului, făceau conductă de alimentare cu apă pentru că noi atunci, la început, nici nu visam să avem alimentare cu apă, cred că în Călugăreni, și acum funcționează acel sistem și acelor oameni nu le-a fost rușine, tot prin voluntariat au făcut sistemul de alimentare cu apă, au văruit și au făcut multe. Și noi după 20 de ani ne punem problema să ne apucăm și noi de voluntariat. Deci cred că ar trebui să începem.
Domnul comisar-șef Pescari: În legătură cu persoanele care nu au acte de identitate, aici, să știți că noi de fiecare dată întâmpinăm mari greutăți cu aceste persoane întrucât trebuie identificate de fiecare dată, unde le locuiesc părinții, pentru a le întocmi documentele necesare și dosare penale. Le facem noi, din banii noștri, vă spun, de multe ori dar atribuțiunea, ce să spun, e a celor care se ocupă și acum de această activitate, poliția nu mai face acte de identitate. Noi îi sprijinim de fiecare dată, dar serviciul este în subordinea primăriilor, deci trebuie să vedem împreună cu domnii primari să se ocupe și ei de această problemă, să ne sprijine. Domnule Poruțiu, în legătură cu parcările din zona poliției, într-adevăr avem cadre care trebuie să vină la serviciu cu autoturismele proprietate personală. Zona este așa cum este, știți ce parcări avem acolo, eu în curtea unității nu am spațiu nici să pun mașinile confiscate, nicidecum alte mașini. Eu cred că aici, probabil, comunitatea, primăria sper să facă o parcare, am înțeles că este un proiect unde o să fie o parcare mai mare și atunci și cadrele o să își parcheze, ca toată lumea, aceste autoturisme. Până atunci nu v-aș putea asigura, nu numai cadrele noastre sunt de vină că blochează intrările ci sunt și cetățenii care vin la poliție și lasă mașina la întâmplare. Cam atât. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc și eu, vă doresc succes în anul 2011 în activitatea dumneavoastră și a colegilor dumneavoastră. Vă mulțumim pentru prezență.
Proiect de hotărâre
pentru modificarea anexei
Doamnelor și domnilor consilieri, primul punct de pe ordinea
de zi este proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei
Domnul consilier Filimon: Nu vreau să fac observații, eu vreau să pun o singură întrebare: dacă se crede că în acest moment este oportună o asemenea hotărâre, atâta timp cât există un proces pe rol. Nu era mai bine ca, la terminarea procesului, când exista o sentință definitivă și irevocabilă, să facem acest lucru? Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Procesele dintre părți pot să fie stinse și la voia părților. Această hotărâre este o parte din voia consiliului județean, de a stinge, față de aceste puncte, litigiul. Nemaiexistând probleme litigioase legate de aceste probleme, în parte, deja, litigiul s-a și soluționat, dacă vom aproba hotărârea. Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă
cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Pop Aurel Mircea, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim), 5 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo
Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă
cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Pop Aurel Mircea, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim), 5 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo
Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime
se aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Cioban Cristian Augustin, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Pop Aurel Mircea, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim), 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban
Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Proiect de hotărâre
privind aprobarea Protocolului de cooperare cu Ministerul Transporturilor și
Infrastructurii în vederea realizării unei infrastructuri moderne în România
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor consilieri. Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 3. Se aprobă Protocolul de cooperate cu Ministerul Transporturilor privind infrastructura în vederea realizării unei infrastructuri moderne în România. Mai multe consilii județene au aprobat acest protocol-cadru prin care și județul Mureș dorește să fie parte la strategia națională. Proiectul a fost dezbătut în comisiile tehnice, în toate comisiile și s-a avizat favorabil. Proiectul nostru de hotărâre conține trei articole. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere
(Poruțiu Mihail), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț
Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime
se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat
(Roatiș-Chețan Ana Daniela), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Proiect de hotărâre
privind aprobarea colaborării între Ministerul Muncii, Familiei și Protecției
Sociale, Consiliul Județean Mureș și Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș în vederea implementării proiectului Creșterea
capacității autorităților administrației publice locale de sprijin al copiilor
cu dizabilități aflați în propria familie
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre privește colaborarea între Ministerul Muncii și Direcția de Protecția Copilului pentru creșterea capacității autorităților administrației publice locale de sprijin al copiilor cu dizabilități aflați în familie. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat în mod favorabil de toate comisiile de specialitate. Proiectul nostru are trei articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime
se aprobă cu 30 voturi pentru, 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban
Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Proiect de hotărâre
pentru modificarea anexei 2
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea structurii organizatorice a Direcției Județene de Evidența Persoanelor. Și acest proiect a fost dezbătut de trei comisii de specialitate, economică, juridică și de servicii publice și a fost avizat favorabil. Proiectul nostru are două articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Proiect de hotărâre privind procedura de
evaluare și aprobare a comisiilor de evaluare a managerilor instituțiilor
publice de cultură aflate în subordinea Consiliului Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea procedurii în evaluarea managementului instituțiilor publice de cultură aflate în subordinea consiliului județean cu componența nominală a comisiilor de evaluare. Proiectul de hotărâre a fost dezbătut în 3 comisii, social-culturală, juridică, și de servicii publice, avizând în mod favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți.
Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat
(Poruțiu Mihail), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț
Tiberiu Nicolae)
Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 5 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 6 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat
(Giurgea Teodor), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț
Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Proiect de hotărâre
privind aprobarea investiției și a indicatorilor tehnico-economici ai
investiției Înlocuire conductă de transport apă potabilă în intravilanul
municipiului Reghin, județul Mureș și stabilirea unor măsuri în vedere
executării acesteia
Doamna președinte Lokodi: Urmează un proiect de hotărâre privind înlocuirea conductei de transport apă potabilă în intravilanul Municipiului Reghin, trebuie să vă spun că față de observațiile comisiei de servicii publice, s-a refăcut calculul de către Aquaserv, s-au scos acele cheltuieli de proiectare și se acordă se calculează cu procentul de TVA în mod corect. Cu aceste precizări spun că proiectul de hotărâre a fost avizat în mod favorabil și aș trece la vot. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere
(Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț
Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 vot împotrivă
(Moldovan Teofil), 1 abținere (Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel,
Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere
(Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț
Tiberiu Nicolae)
Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 abțineri
(Bândea Eugen, Moldovan Teofil), 5
absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban
Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 5 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere
(Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan Doru
Aurelian, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț
Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime
se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Bândea Eugen), 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Doamna președinte Lokodi: Mulțumesc încă odată comisiei de servicii publice pentru că au observat această greșeală de calcul.
Proiect de hotărâre
privind aprobarea avizelor date de Comisia de amenajarea teritoriului și de
urbanism de pe lângă Consiliul Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea avizelor comisiei tehnice de amenajarea teritoriului. Acest proiect de hotărâre are trei articole, a fost avizat în mod favorabil. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Borșan Doru Aurelian, Gombos Geza
Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente, Ferenț Tiberiu Nicolae)
Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Borșan Doru Aurelian, Cioban
Cristian Augustin, Gombos Geza Csaba, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo Levente,
Ferenț Tiberiu Nicolae).
Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, am ajuns la diverse, dorește să ia cineva cuvântul? Dacă nu, vă mulțumesc frumos pentru prezență, la mijlocul lunii februarie și nu la sfârșit, vom avea o nouă ședință ca să aprobăm bugetul. Vă mulțumesc.
Lucrările
ședinței se încheie la ora 14:26.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emöke
Paul Cosma
Văzut: consilier
Delia Belean
Director Iosib Viorel