ROMANIA
Nr. 8896/
01. VI.2011
JUDETUL MURES
Dosar: IV D/1
CONSILIUL
JUDEȚEAN
PROCES-VERBAL
al ședinței ordinare
a Consiliului Județean
din data de 28
aprilie 2011
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de domnul
vicepreședinte Szabó Árpád.
Ordinea
de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.
108 din 21 aprilie 2011 și a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul
liber, și Nepujság.
Din
cei 35 de membri ai consiliului județean, au lipsit: d-na președinte Lokodi
Edita Emőke (CO), domnii Borșan Doru
Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Orban
Laszlo Levente și d-na Roatiș Chețan Ana Daniela.
Au fost invitați să
participe:
Domnul
vicepreședinte Szabó: Bună ziua, doamnelor și domnilor, v-aș ruga, domnilor
consilieri, să vă așezați la locurile dumneavoastră. Și așa ne-am adunat greu
deoarece sunt foarte mulți consilieri care sunt plecați din țară, salut
prezența domnului subprefect Barczi și reprezentanții presei și permiteți-mi să
intrăm în ordinea de zi. Prima dată supun la vot procesul-verbal al ședinței
extraordinare din data de 18 aprilie, cred că l-ați citit. Dacă are cineva ceva
de comentat, v-aș ruga s-o faceți acum. Dacă nu, atunci trecem la vot.
Procesul-verbal al
ședinței extraordinare din 18 aprilie 2011 se aprobă cu 24 voturi pentru, 11
absenți (Moldovan Teofil, Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita
Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației
tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției
Reabilitarea sistemului rutier de drumul județean DJ 153 Reghin Lăpușna,
județul Mureș
Domnul
vicepreședinte Szabó: Și acum să vedem ordinea de zi. Ați văzut că pe ordinea de
zi avem foarte multe puncte și înainte de a trece la aprobarea ordinii de zi
avem încă un proiect de hotărâre în regim de urgență, vedeți, întotdeauna apare
ceva în regim de urgență, dar nu avem ce face. Știți foarte bine că la ședința
extraordinară de săptămâna trecută am aprobat indicatorii tehnico-economici
pentru reabilitarea a două drumuri județene, respectiv drumul Sângeorgiu-Bezid
și Reghin-Lăpușna. Colegii noștri, a doua zi au și plecat la minister ca să le
putem cuprinde în programul de
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț
Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita
Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț
Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita
Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 25 voturi pentru, 1 nu a votat (Balogh Iosif), 9
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ferenț Tiberiu, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Domnul
vicepreședinte Szabo: Vă mulțumesc. Acum să luăm ordinea de zi anunțată. Față
de cele 23 de puncte de pe ordinea de zi, punctul 5 se scoate de pe ordinea de
zi pentru că nu s-a putut pregăti corespunzător proiectul de hotărâre, este
vorba despre proiectul de hotărâre privind administrarea Palatului Culturii. În
rest, ne rămân 22 de proiecte de hotărâri. Dacă are cineva ceva de comentat.
Domnul
consilier Balogh: Mulțumesc, domnilor vicepreședinți, domnilor consilieri,
doamnelor și domnilor, stimați invitați. La punctul cu numărul 12 aș avea o
remarcă, având în vedere faptul că noi am avut un precedent cu aceste taxe
pentru autorizarea transporturilor rutiere de mărfuri, aș dori ca acest punct
să se amâne până la clarificarea datelor tehnice în ceea ce privește aplicarea
acestui proiect de hotărâre. Un singur lucru aș aminti, din punctul meu de
vedere și cred că sunteți de acord și dumneavoastră, este greu de închipuit că
șoferul să fie în legătură directă cu cel care cântărește mașinile și nu
trebuie să spun pentru ce. Noi am avut deja la direcția de drumuri, când a
aparținut de consiliul județean, un precedent și vă rog să fiți de acord cu amânarea
acestui punct. Vă mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Mulțumesc. Altcineva mai dorește? Atunci supun la vot
propunerea domnului consilier. Legea sau hotărârea de guvern care reglementează
aceste taxe suplimentare, numai în cazuri izolate permite aplicarea acestor
taxe. Domnule secretar, v-aș ruga să ne lămuriți.
Domnul
secretar Cosma: Din relatările colegilor care au susținut materialul la comisia
unde domnul consilier Balogh este președinte, cunosc faptul că s-a ridicat
problema categoriilor de transporturi care sunt supuse taxării. Din perspectiva
aparatului de specialitate, nu sunt chestiuni neclare legate de aplicarea
acestor taxe. Practic s-a ridicat problema transporturilor pentru bunuri
divizibile sau indivizibile. Pentru bunurile divizibile, legiuitorul interzice
transportul organizat în așa fel încât să fie depășite limitele masice sau de
gabarit și, în consecință, acestea nu sunt supuse taxării pentru că nu se pot
organiza decât cu încadrarea în limite legale. Pentru bunurile indivizibile care
nu pot fi partajate în natură așa încât să nu li se schimbe substanța și
destinația lor, pot fi organizate transporturi agabaritice, în acest caz
autorizarea fiind o procedură special reglementată de lege și supusă taxării.
Acum, trebuie să fac cunoscut domnilor consilieri că în acest moment Consiliul
Județean Mureș nu are taxele aprobate pentru autorizarea transporturilor
agabaritice, împrejurare în care, în ipoteza în care am fi sesizați cu
solicitări de eliberare de autorizații de transport, noi nu am putea să le
taxăm așa cum legea ne obligă. Motiv pentru care, în ceea ce mă privește,
consider că acest material ar trebui să fie dezbătut și supus aprobării
consiliului, tocmai pentru respectarea dispozițiilor legale, în speță Ordonanța
de Guvern 43 din 1997.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Eu am reținut, dar dacă aprobăm aceste taxe, asta nu
exclude posibilitatea de a ne interesa să vedem dacă în cazuri extreme, unde și
așa circulă, vrem nu vrem, utilajele agabaritice sau cu tonaj mare, să vedem ce
modalitate se poate găsi pentru taxarea lor în plus. Nu excludem, să vedem
părerea ministerului, să completăm atunci acest proiect de hotărâre pentru că
ne vom interesa să vedem care este posibilitatea, pentru că undeva trebuie
găsită o rezolvare. Eu înțeleg fondul problemei și cred că și consilierii îl
înțeleg.
Dl
secretar Cosma: Noi avem obligația să luăm act de solicitarea domnului
consilier și să facem un proces de documentare pe această temă, urmând ca
într-o viitoare ședință să venim cu propuneri concrete, dacă este cazul.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Atunci, domnule consilier, sunteți de acord să menținem
pe ordinea de zi cu aceste completări? Deci dacă totuși vine cineva cu o sondă
și trebuie să meargă, noi nu o putem taxa la ora actuală pentru că nu avem
tarifele aprobate.
Domnul
consilier Balogh: Deci nu este nici o problemă, domnule secretar, pe mine un
singur lucru mă deranjează, când deja discutăm să fie cântarul montat undeva
,
eu am fost de
Domnul
vicepreședinte Szabó: Aici, legat de cântar, vă spun eu o noutate, că am văzut
chiar săptămâna asta, am dat studiul doamnei director, a venit cu o ofertă de la
o firmă care ne va prezenta o soluție prin care înglobează niște traductori în
stratul de asfalt. Și acela va măsura tonajul pe osie, tonajul total și dacă
vrem chiar și viteza și numărul de înmatriculare. Vom vedea când va veni și
dacă e așa, am rezolvat partea cu cântarul.
Domnul
consilier Balogh: Îmi retrag atunci propunerea, mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Bine, supun la vot atunci ordinea de zi dar nu înainte de
a-i mai asculta pe domnii Tatár Béla și Mora Akos.
Domnul
consilier Tatár: Domnule vicepreședinte, stimați colegi, acest lucru este
reglementat prin lege. Noi nu putem să hotărâm altceva. Locurile de cântărire
sunt stabilite prin lege pe raza municipiului Târgu Mureș, mai ales pe
drumurile naționale unde sunt aceste cântare. Noi trebuie să apărăm prima dată
drumurile județene, acesta este interesul nostru. Cântarele mobile necesită
spațiu în care să fie amplasate. Pentru utilajele agabaritice, este prevăzut că
ei au acces pe urma unor taxe, pe care le plătesc aferent drumurilor județene
sau drumurilor naționale. Ce încasăm noi pe drumurile județene, după km și
capacitate în calitatea drumului, ce încasează drumurile naționale, prevede
legea. Noi trebuie să plătim o taxă, pe tonă, pe km, surplus, costă
nu știu, 1
leu, 2 lei, 10 lei. Noi stabilim. În
legătură cu acele montări în asfalt, domnule vicepreședinte, vă spun că nu
există utilaje în lume care să măsoare greutatea completă, numai pe o osie
poate să măsoare. Aici devine răspunzător șoferul, el răspunde de încărcarea
greșită a mașinii, de încărcarea tuturor bunurilor într-un camion. Poate să fie
osia supraîncărcată și cealaltă osie să nu aibă greutate. Acest gen de cântare
nu există în toată Europa, care să poată să măsoare camionul întreg, numai pe
osie. Se poate măsura un camion până la 12 tone eventual, altceva nu poate
exista. Aceste locuri de cântărire, dacă nu poți să mergi cu un cântar mobil și
cu agentul de pază și cu poliția după tine, nu ai cum să oprești acel camion
pentru ca să îl poți supune cântăririi. Aici este gaura legislativă în România
deoarece sunt niște legi făcute care nu se pot aplica. Vă mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Eu v-am povestit ceea ce era în ofertă. Poate e o
invenție dar vom vedea când ne vor prezenta.
Domnul
consilier Mora: Domnule președinte de ședință, stimați colegi, ca să împăcăm și
capra și varza, să rămână proiectul așa cum este, cu condiția și cu completarea
ca până într-o lună sau când va fi următoarea ședință, domnul președinte de
comisie, care este specialist în domeniu să vină cu o propunere clară pentru că
în acest moment, așa cum ni s-a prezentat nouă în cadrul ședinței de comisie,
taxele sunt copiate mot-à-mot de la cele de la nivel național. Trebuie
să existe o diferențiere la nivelul drumurilor naționale și la nivelul drumurilor
județene. Pe de altă parte, procedura de măsurare, procedura de control s-o
detalieze domnul Balogh cu comisia de specialitate și într-o lună de zile sau
când vom avea următoarea ședință, să vină cu o propunere care să modifice
această propunere, ca până atunci să nu fim descoperiți pe partea de eliberare
de autorizații pentru agabaritice. Vă mulțumesc.
Domul
consilier Radu: O singură întrebare, domnule vicepreședinte, pentru domnul
secretar. Noi am dezbătut-o în comisia noastră, toate bune și frumoase, dar nu
a putut nimeni să îmi dea răspuns și probabil că o să îl primesc acum. Cine
verifică aceste autovehicule, nu mă refer la depășirea gabaritului, acela este
cu cântarul, ci pentru plata taxelor pe drumurile județene? Noi, consiliul
județean sau cine se ocupă efectiv de verificarea plătirii taxelor? Vă
mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Szabo: Poftiți, domnule secretar.
Domnul
secretar Cosma: Obligația transportatorilor este ca, anterior efectuării propriu-zise
a transportului, dacă acesta se desfășoară în condiții de depășire masică sau
de dimensiune, să solicite autorizarea specială a transportului, caz în care se
prezintă la consiliul județean și urmează procedura care urmează să fie
reglementată prin hotărârea supusă atenției dumneavoastră. Legal, inclusiv
furnizorii de bunuri indivizibile sau divizibile au obligația ca la încărcare
să respecte aceste limite de tonaj și răspund civil, contravențional, penal
ș.a.m.d pentru încălcarea acestor obligații legale. Sigur că rămâne în discuție
cealaltă parte legată de posibilitățile Consiliului Județean de a verifica
modul în care este respectată legea în acest domeniu. Din câte cunosc, noi avem
un cântar mobil.
Domnul
consilier Radu: Deci nu depășirea de gabarit. Cântarul e o altă socoteală, am
supus-o astăzi spre aprobare dar eu știu că fiecare autovehicul, în special de
transport marfă, nu mă refer la autoturisme pe drumurile județene pentru că
acolo se plătește, dar cei care transportă marfă, de la 5 tone în sus, ar
trebui să aibă autorizație de transport pe care să o plătească anual,
trimestrial, săptămânal, cum plătim noi rovinieta pe drumurile naționale. Cine
verifică dacă asemenea vehicule au o asemenea autorizație?
Domnul
secretar Cosma: Legea nu reglementează o asemenea taxă, există taxa locală auto
diferențiată în funcție de categoria mașinii de transport respective pentru
anumite categorii de autovehicule, o cotă parte din taxa auto revenind,
potrivit Codului fiscal, bugetului județului. Și asta este responsabilitatea
primăriilor. Taxele speciale de transport sunt exclusiv cele pe care propunem
să le reglementați astăzi, pentru transporturile agabaritice.
Domnul
consilier Radu: Domnule secretar, noi nu încasăm venituri în cazul acesta la
autovehiculele care transportă marfă pe drumurile județene. Noi le reparăm cu
300 de miliarde în fiecare an, noi le plombăm, turnăm covor de asfalt, noi
consiliul județean și cei care duc tonaje de piatră, de sfeclă, toamna se
transportă pe drumurile județene, încarcă o mașină de 30 de tone cu 40. Vă
mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Da, acum eu am reținut, e o problemă aici, chiar dacă
vrem sau nu vrem, autovehiculele și-au dezvoltat capacitățile de transport, au
apărut camioane de 30, 40, 50 de tone dar cu drumurile încă nu am reușit să
suporte aceste capacități. Singurul lucru pe care îl putem face e să taxăm
suplimentar, pentru cazuri speciale. Pentru cazuri speciale indivizibile și
aici e problema pe care a ridicat-o și domnul Balogh. Este o mașină care, hai
să zicem în domeniul dumneavoastră, agricultura, vine un camion pentru sfeclă
de zahăr care poate să încarce 40 de tone, va pleca cu 20 de tone? O taxă
specială putem să îi cerem pentru o zi dar zilnic va transporta și, vedeți?,
sunt probleme care, eu zic că, deocamdată, așteaptă răspuns pentru
reglementare, să vedem cum se poate rezolva acest lucru.
Domnul
consilier Radu: Vă amintiți că a fost o taxă acum 3-4 ani, pentru fiecare
autovehicul dar de câțiva ani nu se mai plătește, discutăm numai de depășirea
taxei pe osie. Acelea sunt venituri mici.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Lacunele legislației, nu avem ce face deocamdată. Eu cred
că putem trece la votarea ordinii de zi. Cine este pentru cu specificarea că
punctul 5 se scoate de pe ordinea de zi?
Ordinea de zi se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Pokorny
Vasile) 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
2.
Proiect de hotărâre privind
modificarea anexei
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Atunci să intrăm în ordinea de zi. Primul
proiect de pe ordinea de zi este modificarea anexei Hotărârii Consiliului
Județean nr. 42 privind însușirea inventarului domeniului public al județului
Mureș cu modificările și completările ulterioare. Știți foarte bine că avem
foarte multe rețele de instalații de apă realizate prin diferite fonduri și
aceste instalații, doi ani de zile, sunt în proprietatea consiliului județean
în perioada de garanție și este vorba aici de sisteme de alimentare cu apă
realizate prin programul Solel Boneh și pe parcursul perioadei de garanție a
trebuit să facem niște completări de utilaje, niște modificări, s-au introdus
alte dimensiuni de țevi, toate aceste lucruri au mărit puțin valoarea
investiției. Aceste modificări pe perioada de garanție, știți foarte bine, după
perioada de garanție o să avem câteva proiecte de hotărâri, trebuie să le
predăm unităților administrativ-teritoriale dar ca să avem inventar complet la
ora actuală trebuie să facem aceste modificări. Aici aveți toate elementele
pentru fiecare. La acest proiect de hotărâre avem două sisteme de alimentări cu
apă. Dacă cineva are ceva de comentat sau de adăugat? Dacă nu, atunci trecem la
vot. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Szabo Arpad), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul
2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 8
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes
Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita
Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
3. Proiect
de hotărâre privind trecerea unui teren din domeniul public în domeniul privat
al județului și transmiterea acestuia în proprietatea bisericii ortodoxe române
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Proiectul de hotărâre de la punctul 2
privește tot patrimoniul, este vorba despre trecerea unui teren din domeniul
public în domeniul privat al județului și transmiterea acestuia în proprietatea
Parohiei Ortodoxe Române Târnăveni cu hramul Înălțarea Sfintei Cruci. Pe
scurt despre ce este vorba: cred că în comisie ați discutat, în perioada când
am preluat noi de
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 4 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 5 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
4. Proiect
de hotărâre privind transmiterea sistemelor de alimentare cu apă a localităților Sînpaul Valea Izvoarelor Chirileu,
Gornești Periș, Petelea realizate în baza H.G.R. nr.687/1997, concesionate
operatorului regional S.C Compania Aquaserv S.A, din proprietatea publică a
județului Mureș în proprietatea publică a
comunelor Sânpaul, Gornești și Petelea
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre se referă tot
la patrimoniu, este vorba tot de
instalații de apă realizate în diferite locații ale județului și aici este
vorba de predarea după perioada de garanție, predarea către unitățile
administrației teritoriale. Este vorba de sistemul de alimentare cu apă a
localităților Sînpaul, Valea Izvoarelor, Chirileu și celălalt Gornești, Periș,
Petelea, realizate conform hotărârii 687 din 1997 deci cu programul Solel
Boneh. Dacă cineva are ceva de comentat sau de întrebat? Dacă nu, atunci trecem
la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 4 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Ban Moise), 8 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
5.
Proiect de hotărâre privind
transmiterea sistemelor de alimentare cu apă a localităților Eremitu Câmpu Cetății Mătrici Dămieni
Călugăreni , Chiheru de Jos Chiheru de Sus, Hodoșa - Sâmbriaș -Isla - Ihod,
realizate în baza H.G.R. nr.687/1997, din proprietatea publică a județului
Mureș în proprietatea publică al
comunelor Eremitu, Chiheru de Jos și Hodoșa
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul punct de pe ordinea de zi
privește tot transmiterea sistemelor de alimentare cu apă, a localităților
Eremitu Câmpu Cetății Mătrici Dămieni Călugăreni , Chiheru de Jos
Chiheru de Sus, Hodoșa - Sâmbriaș -Isla Ihod, realizat tot cu programul Solel
Boneh. Aceste proiecte de hotărâre au fost avizate de comisia juridică, de
comisia de servicii publice, toate au dat aviz favorabil. Dacă are cineva ceva
de comentat sau de întrebat? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul
1?
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 8 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de
execuție al bugetului de venituri și cheltuieli al Consiliului Județean Mureș și
a situațiilor financiare anuale cu anexe, pe anul 2010
Domnul
vicepreședinte Szabó: Proiectul de hotărâre de la punctul
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 8
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes
Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
7. Proiect de hotărâre pentru aprobarea raportului privind
execuția bugetului Consiliului Județean Mureș pe trim.I.2011
Domnul
vicepreședinte Szabó: Tot legat de buget, este vorba de proiectul de hotărâre
privind aprobarea raportului privind execuția bugetului Consiliului Județean pe
trimestrul I/2011. Acest proiect de hotărâre a fost discutat și avizat în mod
favorabil de comisia tehnico-economică, de comisia de amenajarea teritoriului,
de comisia de servicii publice. Dacă domnii consilieri au ceva de comentat?
Dacă nu, supun la vot. Avem un articol unic: se aprobă raportul privind
execuția bugetului Consiliului Județean Mureș pe trimestrul 1/2011 conform
anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Cine este pentru?
Articolul unic se aprobă cu 25 voturi pentru, 1 abținere
(Poruțiu Mihai),1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
8. Proiect de hotărâre privind inventarierea elementelor de
activ și pasiv ale Consiliului Județean
Mureș pentru anul 2010
Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul
proiect de hotărâre de pe ordinea de zi este raportul privind aprobarea rezultatului
inventarierii patrimoniului Consiliului Județean Mureș pe anul 2010. Proiectul
a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia juridică, de comisia
de servicii publice și toate comisiile au dat aviz favorabil. Dacă domnii
consilieri au ceva de întrebat sau de comentat? Dacă nu, trecem la vot. Cine
este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
9.
Proiect de hotărâre
privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli
Domnul
vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este proiectul privind
aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome Aeroportul
Transilvania Tîrgu Mureș pe anul 2011. Acest proiect de hotărâre a fost
analizat de comisia tehnico-economică, de comisia de servicii publice. Comisia
de servicii publice a dat aviz favorabil fără obiecțiuni, comisia
tehnico-economică a dat aviz cu un amendament și anume la articolul 3 din
hotărâre se va completa cu următorul conținut: cuprinderea acestor modificări
într-o viitoare rectificare de buget a Consiliului Județean Mureș. Aici este
vorba despre niște utilaje care trebuie să mai achiziționăm ca în perioada
următoare, având în vedere că, știți foarte bine și prin mass-media se scrie că
Wizz-Air-ul, dacă totul merge așa cum am s-a anunțat, deja din 5 mai va porni
foarte multe curse din Tîrgu Mureș și pentru o deservire mai completă poate că
vom avea nevoie de niște utilaje pe care, sigur că, pentru o deservire corectă,
trebuie să le achiziționăm. Dacă are cineva ceva de comentat sau nu propunerea
comisiei tehnico-economice?
Domnul
secretar Cosma: Legat de modul de formulare al articolului, eu consider
pertinentă propunerea comisiei tehnico-economice și din punct de vedere al
tehnicii de redactare aș propune să constituim un aliniat 4 la articolul 1 cu
următorul conținut: În sensul dispozițiilor aliniatelor 1-3, Direcția Economică din aparatul de specialitate
al Consiliului Județean Mureș va efectua și va supune aprobării consiliului în
ședința ordinară din luna mai, cuvenitele rectificări ale bugetului Consiliului
Județean Mureș. Deci să avem un aliniat 4 la articolul 1.
Domnul
vicepreședinte Szabo: Deci va fi un aliniat 4 la articolul 1. Dacă cu aceste
completări sunteți de acord? Atunci supun la vot articolul 1 și cu aliniatul 4.
Cine este pentru?
Articolul 1 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora
Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora
Akos Daniel), 1 nu a votat (Pop Aurel Mircea), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita
Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1 abținere (Mora
Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 25 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 1
abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
10. Proiect
de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. În continuare tot despre buget este vorba,
urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și
cheltuieli
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 1 nu a votat
(Tatár Béla) 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 8
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
11. Proiect de hotărâre pentru completarea Anexei
Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul proiect
de hotărâre este proiectul de hotărâre pentru completarea anexei
Domnul
consilier Mora: Da, domnule vicepreședinte, eu am o întrebare și către domnul
secretar. În primul rând, vreau să felicit această acțiune pentru că vine în
întâmpinarea dorinței noastre pe care am mai spus-o de multe ori pentru a face
venituri proprii cât mai mari în cadrul acestei instituții. În schimb, eu vreau
să vă întreb un lucru: Având în vedere că în momentul în care se contractează
servicii de acest gen se fac și negocieri de tarife, nu există niciodată o
chestiune că 3% sau 5%. Există posibilitatea legală ca ei să negocieze
tarifele? Pentru că s-ar putea să piardă concurența în cazul acesta pentru că
alții dacă lasă un punct procentual din 5%, un privat acceptă 4%, eu rămân fără
lucrarea respectivă deci cum s-ar putea ajusta această chestiune în așa fel
încât ei să nu piardă niște contracte? Aceasta este întrebarea mea.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Domnule secretar, poftiți.
Domnul
secretar Cosma: În opinia mea nu se poate vorbi de o negociere a tarifului.
Tarifele se aprobă de autoritatea publică, sigur că, tehnic putem vorbi de o
marjă de tarif, între și între, dar în această ipoteză ar trebui să stabilim cu
precizie care sunt criteriile care stau la baza aplicării tarifului minim sau a
tarifului maxim. Tariful reprezintă contravaloarea serviciului. Dacă sunt de
aceeași natură, trebuie să fie egale. Și din perspectiva asta, aș opina în
sensul celor arătate.
Domnul
vicepreședinte Szabo: Vă mulțumesc. Altcineva? Dacă nu, supun la vot. Cine este
pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Popa Marius Ciprian), 8 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 abținere (Popa Marius Ciprian), 1 nu a votat
(Szabo Arpad), 8 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Popa Marius Ciprian), 8
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes
Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea taxelor pentru
autorizarea transporturilor rutiere de mărfuri și călători executate pe rețeaua
drumurilor administrate de Consiliul Județean Mureș cu vehicule înmatriculate în
România sau în alte state, ce depășesc limitele masice și/sau dimensionale,
pentru anul 2011, conform reglementărilor existente în legislația actuală
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre despre care
am discutat la început, privind aprobarea taxelor pentru autorizarea
transporturilor rutiere de mărfuri și călători executate pe rețeaua drumurilor
administrate de Consiliul Județean Mureș cu vehicule înmatriculate în România
sau în alte state ce depășesc limitele masice și/sau dimensionale, pentru anul
2011, conform reglementărilor existente în legislația actuală. Eu cred că am
epuizat destul de bine acest subiect la început, până am aprobat ordinea de zi,
bineînțeles cu precizările și rugămintea domnilor consilier. Dacă are cineva
ceva de comentat sau de întrebat? Exact, exact acea completare. Supun la vot.
Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 4 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 5 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 6 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 7 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 8 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi pentru,
8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes
Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea colaborării dintre
Consiliul Județean Mureș, Ministerul Comunicațiilor și Societății
Informaționale, Municipiul Târgu Mureș și Fundația IREX Romania pentru
susținerea Programului Biblionet - Lumea
în biblioteca mea
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre este un
proiect privind aprobarea colaborării dintre Consiliul Județean Mureș,
Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale, Consiliul Local al
Municipiului Tîrgu Mureș și Fundația IREX România pentru susținerea programului
Biblionet Lumea în biblioteca mea. Eu cred că deja cunoașteți din
mass-media ce s-a întâmplat și ce se întâmplă, cred că ați și studiat proiectul
de hotărâre. Eu cred că trebuie să fim de acord pentru că suntem pionieri în
această privință. Proiectul de hotărâre a fost analizat și avizat fără
obiecțiuni de comisia tehnico-economică, de comisia juridică și de ordine
publică, de comisia culturală. Dacă mai are cineva ceva de întrebat? Dacă nu,
trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 27 voturi
pentru, 8 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
14. Proiect de
hotărâre privind aprobarea acordului de cooperare între Județul Mureș și
Județul Jasz-Nagykun-Szolnok
Domnul
vicepreședinte Szabó: Tot despre un acord de cooperare este vorba în
continuare. Proiectul de hotărâre privește aprobarea semnării înțelegerii de
colaborare între Consiliul Județean Mureș și Consiliul Județean
Jasz-Nagykun-Szolnok Ungaria. Am primit o solicitare din partea Consiliului
Județean Szolnok pentru a încheia un parteneriat de colaborare. Deja s-au și
întâmplat aceste treburi, în domeniul sănătății, cei de
Articolul 1 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Articolul 2 se aprobă
cu 27 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 7 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke,
Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 27 voturi
pentru, 1 nu a votat (Giurgea Teodor), 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
15. Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu de
întreținere pe beneficiar în cadrul Căminului de Persoane Vârstnice Ideciu de
Jos, pentru anul 2011
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre se referă la
stabilirea costului mediu lunar de întreținere pe beneficiar în cadrul
Căminului Pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos pentru anul 2011. Proiectul
de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia
social-culturala, de comisia de servicii publice și avizat favorabil. Cred că
nu avem nimic de comentat deoarece au scos un cost mediu așa de mic, ați văzut
despre ce sumă este vorba și eu cred că trebuie să felicităm conducerea
unității deoarece asta înseamnă că sunt manageri buni dacă reușesc să asigure
asistență socială, la acest preț, oamenilor care sunt în acest cămin. Proiectul
de hotărâre a fost analizat de comisia tehnico-economică, de comisia
social-culturală, de comisia de servicii publice și toate au avizat favorabil.
Dacă dorește cineva să ia cuvântul? dac nu, supun la vot. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 2 nu au votat (Moldovan Teofi, Szabo
Arpad), 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
16. Proiect de hotărâre privind modificarea componenței
Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș
Domnul
vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este pentru modificarea componenței
Comisiei pentru Protecția Copilului Mureș. Știți foarte bine că în această
comisie se prevede prin lege cine sunt participanții și Agenția Județeană
pentru Prestații Sociale ne-a nominalizat o ală persoană și asta trebuie să
aprobăm noi, componența comisiei. Proiectul a fost analizat de comisia
juridică, de comisia social-culturală și a fost avizat favorabil de ambele
comisii. Dacă nu aveți nimic de întrebat, atunci trecem la vot. Cine este
pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți.
Articolul 2 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Articolul 3 se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
17.
Proiect de hotărâre privind modificarea
Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.47 din 25.03.2010 pentru aprobarea proiectului de Reabilitare, modernizare
și dotare clădire pentru înființare Centru de Recuperare și Reabilitare
Neuropsihiatrică Luduș prin Programul Operațional Regional 2007-2013 Axa
prioritară 3 - Îmbunătățirea infrastructurii sociale, Domeniul de intervenție
3.2- Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea și echiparea infrastructurii
serviciilor sociale, precum și a co-finanțării acestuia
Domnul
vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre este legat de aducerea
fondurilor europene în județul Mureș. Deci este vorba despre modificarea
Hotărârii Consiliului Județean nr. 47 din 25.03.2007 pentru aprobarea
proiectului de Reabilitare, modernizare și dotare clădire pentru înființare
Centru de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Luduș prin Programul
Operațional Regional 2007-2013 Axa prioritară 3 - Îmbunătățirea infrastructurii
sociale, Domeniul de intervenție 3.2- Reabilitarea/modernizarea/dezvoltarea și
echiparea infrastructurii serviciilor sociale, precum și a co-finanțării
acestuia. Despre ce este vorba: știți foarte bine că cota de TVA s-a modificat,
noi am aprobat cu cealaltă cotă, aici contribuția Consiliului Județean este
numai de 2% deci eu zic că e un proiect care trebuie sprijinit deoarece vor
veni bani în județ. Dacă cineva are ceva de întrebat?
Domnul
consilier Giurgea: Mulțumesc, domnule președinte de ședință, nu
vis-à-vis exact despre acest proiect dar cu permisiunea dumneavoastră,
aș vrea să ridic o problemă. Eu am avut o întâlnire cu norvegienii pe un
proiect mare pe care l-am avut, l-am și terminat și am avut o întâlnire cu primarii
de pe Târnava Mică pentru că proiectul se desfășura pe Târnava Mică. Primăria
Băgaciu e într-o situație deosebit de critică și o să vă spun în două cuvinte
despre ce este vorba, apropo de cofinanțare. Are lucrarea de apă, OK, lucrarea
de canalizare e finală, trebuie să vină azi-mâine să facă recepția la lucrarea
de canalizare care este pe fonduri europene și acolo nu e jucărie dar nu au dat
drumul la apă pentru că mai are datorie 4 miliarde la apă. Canalizarea nu poate
fi recepționată pentru că nu este apă. Și trebuie să găsim o soluție și
rugămintea mea, în calitate de consilier, este să vedem cum putem să ajutăm
primăria asta pentru că este într-o situație de circuit închis.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Da, eu am înțeles treaba că este vorba despre partea de cofinanțare,
eu văd, probabil după aceea domnul secretar vă va spune, eu văd două căi: ori
apelează la un credit, ori printr-o hotărâre de guvern primesc niște fonduri
pentru completarea bugetului local. Eu asta văd, deci astea sunt sursele. Noi
am dat la împărțirea bugetului acei 20% pentru dezvoltare și am împărțit la
consiliile locale dar altfel o putem face numai dacă avem o rectificare de
buget și la poziția asta la acei 20% vin bani mulți și putem da, dar după mine,
drumul cel mai scurt vi l-am prezentat. Dacă mai dorește cineva? Dacă nu,
atunci supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatar Bela), 9 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba,
Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana
Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 10 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza
Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela, Tatár Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Articolul 4 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 2 nu au votat (Pokorny Vasile, Poruțiu Mihai), 10
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 25 voturi pentru, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár
Béla).
18.
Proiect de hotărâre privind constituirea comisiei pentru efectuarea cercetării
prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului de
investiții Drum de acces și alimentare apă canal pentru stațiile de transfer,
sortare, compostare, compactare-ambalare deșeuri menajere și a stației de
epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri
Domnul vicepreședinte Szabó: Următorul
proiect de hotărâre se referă la constituirea comisiei pentru efectuarea
cercetării prealabile în vederea declarării utilității publice a obiectivului
de investiții Drum de acces și alimentare apă canal pentru stațiile de
transfer, sortare, compostare, compactare-ambalare deșeuri menajere și a
stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri. Știți
foarte bine că legea exproprierii s-a schimbat și conform acestei legi trebuie
să fie constituită această comisie care să declare această investiție ca
utilitate publică și atunci exproprierile decurg mai ușor. Comisia juridică și
de ordine publică a avizat favorabil acest proiect și comisia de amenajarea
teritoriului, la fel. Dacă are cineva ceva de comentat? dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Articolul 3 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian,
Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru,
Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 10 absenți (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela.)
19. Proiect de hotărâre privind
aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pe anul 2011 pentru
directorii S C Parc Industrial Mureș S A și
R A Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc, următorul
proiect de hotărâre se referă la aprobarea obiectivelor și criteriilor de
performanță pe anul 2011 pentru directorii SC Parc Industrial Mureș SA și Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș.
Acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisia tehnico-economică, care
propune amânare și în comisia de servicii publice care a avizat favorabil, fără
obiecțiuni. Dacă are cineva ceva de comentat?
Domnul consilier Balogh: Domnilor
vicepreședinți, nu neapărat în legătură cu cei doi de
Domnul vicepreședinte Szabó: Da, am reținut,
este o propunere pe care trebuie să o analizăm și să venim cu o soluție sau o
propunere care să fie viabilă.
Domnul consilier Balogh: Deci, având în
vedere că acest obiectiv are cale ferată și sunt solicitări pentru a se popula,
este vorba despre
Domnul vicepreședinte Szabó: Domnule
consilier, am reținut și vom studia problema și vom veni cu o soluție în fața
dumneavoastră pentru că tot consiliul trebuie să decidă în acest lucru.
Domnul consilier Poruțiu: Domnilor vicepreședinți, domnilor colegi, am
fost cred că cel care a generat în comisia tehnico-economică propunerea de
amânare a acestui material. Eu consider și aș vrea să justific, și o să mă
refer la cazul particular al aeroportului. M-am uitat și pe legislație,
practic, la ce avem noi la ora actuală ca și criteriu de performanță, nu sunt
criterii de performanță. Sunt niște criterii minime obligatorii pe care ne
obligă legea, legislația să le includem într-un contract de mandat. Practic,
acolo există un singur articol, un singur punct în aceste criterii de performanță,
care se referă la zilele de inoperabilitate aeroportuară, este singurul
criteriu specific și deține o pondere de 10% din total criterii. Și atunci, am
propus, eu personal, două criterii care
cred eu că sunt absolut specifice și m-am referit la creșterea traficului de
pasageri și la scăderea subvențiilor și în urma acestei propuneri, împreună cu
colegii, am considerat că poate ar fi oportun să le amânăm și să le discutăm
mai bine. Deci în sensul acesta ar fi rugămintea să acceptați ca acest material
să se amâne, oricum nu este un material foarte presant, el va trebui corelat și
în forma actuală în care este, cu viitoarea rectificare bugetară pentru că
acolo apar la ora actuală niște criterii care sunt legate direct de
rectificarea bugetară, și atunci rugămintea noastră ar fi să îl amânăm ca să
vedem, să discutăm în detaliu.
Domnul vicepreședinte Szabó: Am
reținut. Domnule secretar, avem ceva impediment în funcționarea aeroportului
dacă aceste criterii de performanță se amână pentru ședința de luna viitoare?
Domnul secretar Cosma: Aș face o
precizare: din punct de vedere procedural amânarea unui material poate fi pusă
în discuție la începutul ședinței, înainte de aprobarea ordinii de zi.
Ulterior, un material poate fi retras sau poate să nu treacă la vot. Acum,
legat de necesitatea adoptării la această ședință a criteriilor de performanță
pentru directorul aeroportului, aș vrea să solicit punctul de vedere al
colegilor care coordonează serviciile publice pentru că sunt cei mai în măsură
să facă precizări, respectiv domnul director Bartha.
Domnul vicepreședinte Szabó: Am și eu
o întrebare: dacă aprobăm în forma asta, putem să venim cu completare în
ședința următoare? Legat de completarea criteriilor de performanță la amândouă
după o discuție bine întemeiată. Da, domnul Bartha?
Domnul director Bartha: În ceea ce
privește acest proiect de hotărâre îi răspund domnului Poruțiu: acestea sunt
limite minime de operare sau cel puțin de management, nu sunt niște criterii de
performanță. Cel puțin din punctul meu de vedere. Hotărârea de Guvern care
reglementează această temă a fost emisă în anii Ž90, atunci când societățile comerciale cu capital
de stat aveau niște arierate și impuneau niște măsuri de reducere a arieratelor.
De asemenea și cheltuielile de performanță se pot introduce și alți indicatori.
Acum, într-adevăr trebuie să corelăm și cu bugetul care în mod normal va fi
rectificat și vor fi introduse și alte elemente.
Domnul consilier Poruțiu: Ca să fim
riguroși procedural, rugămintea mea este ca dacă nu apare nici un impediment,
să retrageți de pe ordinea de zi ca să putem să îl discutăm. Nu cred că la ora
actuală, oricum asta se aplică și se vor evalua la sfârșitul anului 2011,
practic, ele vor opera și noi vom aprecia activitatea acestor regii la sfârșitul
anului. Deci, practic, eu zic că nu este nici o problemă, mă rog, dacă nu se
poate amâna pentru că ne-am trezit târziu, să îl retrageți de pe ordinea de zi.
Domnul secretar Cosma: Exclusiv
inițiatorul are calitatea de a retrage de pe ordinea de zi un material. Deci
retragerea aparține inițiatorului și poate fi făcută oricând. Înainte să mergem
mai departe, aș spune că hotărârea în modul în care este redactată,
reglementează două lucruri, criterii de performanță pentru directorul
Aeroportului și pentru directorul SC Parc Industrial. Deci putem să le
despărțim sau putem să le tratăm ca un tot unitar.
Domnul vicepreședinte Szabó: Da, deci
ați aruncat mingea în terenul meu. Bine, se poate
Domnul secretar Cosma: Aș mai spune
atunci ceva, în măsura în care se aprobă aceste criterii, acești indicatori
minimali
Domnul vicepreședinte Szabó: Înseamnă
că noi putem veni la următoarea ședință cu completări. Dacă în varianta
aceasta, inițiatorii care au propus amânarea sunt de acord ca acum să aprobăm
indicatorii minimi și la următoarea ședință de consiliu venim cu completarea
acestor criterii.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc,
domnule președinte se ședință, acum eu vă spun, la mine este o unitate
regională pe 11 județe și eu am un contract de management, eu singur și nimeni
altul din conducere, cu ANAR-ul pe niște criterii, ce să spun, bombardament
atomic. Eu cred, vis-à-vis de ceea ce a spus domnul Bartha și vreau să
subliniez prima intervenție sau prima parte din intervenția dumnealui, sunt
niște criterii din 1900 toamna care nu mai sunt corelate cu activitățile de
astăzi. Și asta v-o spun încă o dată din ceea ce eu am în contract, tot cu o
unitate de stat, cu Statul Român, respectiv cu ANAR-ul și cu Ministerul
Mediului. Aceste criterii de performanță, la toate capitolele, zic eu, nu numai
la aceste două instituții, să creadă acești doi directori că cei din comisia de
buget ar avea ceva cu ei. Ar trebui făcute și gândite altfel decât sunt
prevăzute în legislație. Și dacă orice hotărâre, consider eu, care o luăm în
consiliul județean are caracter de lege dacă nu contravine legislației în
vigoare, nu? Și atunci noi putem completa pe lângă ceea ce este legiferat
astăzi prost și vechi cu orice alte criterii de performanță și ca să fie o
chestiune unitară și eu sunt și în comisie am fost de acord să o scoatem de pe
ordinea de zi, nu ați scos-o la început, s-o scoateți acum, spunea domnul
secretar că aveți voie și discutăm niște criterii de performanță unitare dar și
pe specificul de activitate la toate subunitățile, și ele să fie puse în
aplicare printr-un contract cum și eu și alții care au contracte de management
cu cei care sunt deasupra lor, respectiv cu forul tutelar, respectiv cu
consiliul județean. Și nu avem nici cea mai mică problemă să scoateți de pe
ordinea de zi și o introducem data viitoare. Nu e nici o problemă pentru că
până la aplicarea noilor criterii de performanță se funcționează pe criteriile
vechi de performanță.
Domnul vicepreședinta Szabo: Am
reținut, o singură întrebare am, atunci scoatem în bloc, deci și pentru Parc
Industrial și pentru Aeroport? Da, atunci dacă sunteți de acord, scoatem. Acum
și o rugăminte, ca pentru ședința următoare comisia tehnico-economică împreună
cu executivul să venim cu niște criterii care sunt reale și hai să zicem, sunt
și stimulatoare. Da. Deci atunci punctul acesta îl scoatem de pe ordinea de zi.
20.
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului local de implicare a
publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism și amenajare a
teritoriului
Domnul
vicepreședinte Szabó: Următorul punct de pe ordinea de zi este proiectul de
hotărâre pentru aprobarea regulamentului local de implicarea publicului în
elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism și amenajarea teritoriului. Știți
foarte bine că aceste dezbateri trebuie făcute conform unor reglementări, aici
este făcut un regulament pentru acest lucru. Proiectul a fost analizat de
comisia juridică, de comisia de amenajarea teritoriului și ambele comisii au
avizat favorabil. Dacă cineva are ceva de întrebat sau de comentat? Dacă nu,
trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 25 voturi pentru, 1 nu a votat (Chirteș Ioan Cristian), 9 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza
Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan
Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș
Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita
Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 9 absenți (Borșan Doru, Cioban
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth
Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
21. Proiect de
hotărâre privind aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al
județului Mureș
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Următorul punct de pe ordinea de zi este
aprobarea planului de analiză și acoperirea riscurilor al județului Mureș. Este
o lucrare foarte cuprinzătoare, știți foarte bine ce pericole avem, naturale,
industriale, deci vorbim de alunecări de teren, inundații, aceste lucruri cum
afectează populația, e o lucrare foarte complexă unde sunt analizate și numărul
populației pe zone, bazinele hidrografice și în cazul inundațiilor dar și în
cazul accidentelor industriale, deci este o lucrare complexă și tratează și
modul de intervenție când se întâmplă evenimente din astea nedorite. Acest
proiect de hotărâre a fost analizat de comisia de amenajarea teritoriului și
avizat favorabil.
Domnul
consilier Giurgea: Mulțumesc. În primul rând vreau să felicit pentru că știu
exact despre ce este vorba, pe toți cei care au colaborat la elaborarea acestui
plan. Este unul, dacă vreți, de maximă importanță și interes pentru județul
Mureș dar ceea ce vreau să spun este următorul lucru: populația Județului
Mureș, pentru că despre ea vorbim, că o reprezentăm, cred că este bine domnule
vicepreședinte și cât mai repede acest lucru, să întreprindem niște acțiuni și
nu numai la momentele importante, să zicem ziua mondială a apelor, ziua
mondială a mediului sau ziua mondială a curățeniei cum a fost anul trecut,
pentru că, din nefericire, sunt două aspecte, partea de apărare și partea de
igienă și de curățenie a ceea ce înseamnă mediu. Din nefericiră vă spun că în
22 martie, noi în întreg bazinul am strâns la nivelul de PET-uri, ca să nu mai
vorbim și de alte gunoaie, peste 40 de tiruri de PET-uri în 11 județe. Deci a
fost una din cele mai mari mobilizări de acțiuni de genul acesta
Domnul
vicepreședinte Szabó: Și eu mulțumesc, în această problemă bineînțeles că
trebuie să vă ajutăm, să conlucrăm neapărat cu consiliile locale dar și cu
proprietarii terenurilor și trebuie să înțeleagă și ei că este și în interesul
lor. Însă aici trebuie să fim flexibili și dumneavoastră, ca unitate care
execută aceste lucrări, să nu intrăm pe parcelă înainte de recoltare cu o
săptămână sau două, să amânăm lucrările, deci e vorba și de programarea unor lucrări
și trebuie să convingem oamenii că nu vom face mari distrugeri. Încă sunt
probleme cu lacurile de acumulare nepermanente. Încă nu am ajuns la nici o
soluție ca să despăgubim oamenii a căror suprafețe inundate, până la
Domnul
consilier Giurgea: Cea mai apropiată situație este Valea Nirajului cu
acumularea de
Domnul
vicepreședinte Szabó: Da, vă mulțumesc. Dacă nu mai sunt alte intervenții,
supun la vot acest proiect de hotărâre. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul 1 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba,
Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 23 voturi pentru, 2 nu au votat (Poruțiu Mihai, Balogh Iosif) 10
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în întregime
se aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți
(Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza
Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo,
Roatis Chetan Ana Daniela).
22. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării
statului de funcții pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean
Mureș
Domnul
vicepreședinte Szabó: Următorul proiect de hotărâre privește aprobarea
modificării statului de funcții al aparatului de specialitate al Consiliului
Județean Mureș. Când ați primit dumneavoastră materialele era introdus și
modificarea organigramei însă noi am crezut că vom primi de
Articolul 1 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba,
Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Articolul 2 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba,
Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 24 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 10
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela).
23. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri de
pregătire a concursului de proiecte de management pentru ocuparea postului de
director-manager, persoană fizică, al Ansamblului Artistic Profesionist
Mureșul
Domnul
vicepreședinte Szabó: Următorul punct și ultimul de pe ordinea de zi este
proiectul de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de pregătire a concursului
de proiecte de management pentru ocuparea postului de director-manager,
persoană fizică, al Ansamblului Artistic Profesionist Mureșul. Știți foarte
bine că
Domnul
consilier Giurgea: Vă rog să îmi spuneți, structura organizatorică de
conducere, respectiv de director și director adjunct a rămas în schemă sau se
reduce doar la director, fără director adjunct și rămâne doar director și
contabil-șef?
Domnul
vicepreședinte Szabó: Da, a rămas în schemă.
Domnul
consilier Giurgea: Și directorul adjunct va fi numit sau
pentru că actualul
director adjunct
ipotetic, să zicem, câștigă el. Directorul adjunct va fi
numit sau se va organiza concurs și pentru adjunct?
Domnul
vicepreședinte Szabó: Imediat vă spune domnul secretar.
Domnul
secretar Cosma: Directorul acestei instituții, urmare concursului pe care îl vom
organiza se va numi manager și va încheia un contract de management pe o
perioadă determinată. Directorul adjunct are alt regim, este angajat în baza
unui contract individual de muncă și postul trebuie scos la concurs și va fi
numit prin decizia directorului, deci nu a consiliului județean.
Domnul
vicepreședinte Szabó: În varianta în care actualul director interimar va ocupa
postul. Da, așa e. Dacă altcineva nu mai are nimic de comentat trecem la vot.
Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se aprobă
cu 23 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 11 absenți (Borșan Doru,
Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth
Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana
Daniela, Tatár Béla).
Articolul 2 se
aprobă cu 23 voturi pentru, 1 nu a votat, 11 absenți.
Articolul 3 se
aprobă cu 23 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 11 absenți (Borșan
Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos Geza Csaba,
Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban Laszlo, Roatis
Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Articolul 4 se
aprobă cu 22 voturi pentru, 2 nu au votat (Poruțiu Mihai, Kakasi Alexandru)
11 absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile,
Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke,
Orban Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Articolul 5 se
aprobă cu 22 voturi pentru, 2 nu au votat (Poruțiu Mihai, Kakasi Alexandru) 11
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 23 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai) 11
absenți (Borșan Doru, Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Filimon Vasile, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emöke, Orban
Laszlo, Roatis Chetan Ana Daniela, Tatár Béla).
Diverse
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc. Domnilor consilieri, dacă doriți să luați
cuvântul la diverse.
Domnul
consilier Mora: Domnule vicepreședinte, stimați colegi, vreau să profit de
moment și să ne spuneți în ce stadiu sunt proiectele europene care sunt
câștigate la nivelul derulărilor pentru că există un calendar foarte strict de
la momentul semnării contractelor de finanțare, calendar care are un lucru
foarte clar: termenul final de implementare. Acela este clar în toată această
ecuație, acela nu se mută. Între timp nouă ne trec lunile, ne trec zilele și aș
vrea ca cineva să ne spună în ce fază este fiecare din ele și dacă există
întârzieri față de acel grafic sau nu. Vă mulțumesc.
Domnul
vicepreședinte Szabo: Vă rog, domnule director Bățagă.
Domnul
director Bățagă: Anumite aspecte pe care le putem trece până la data
completării rapoartelor privind proiectele acestea cu finanțare europeană le-am
trecut și în rapoartele pe luna aprilie, probabil domnul consilier se referă la
unul dintre cele mai importante proiecte ale noastre și anume cel legat de
sistemul integrat de gestionare a deșeurilor. Referitor la acest proiect, după
data de 20 aprilie au intervenit niște modificări vis-à-vis de unul
dintre procedurile de achiziție anunțate în SEAP de Unitatea de Implementare.
Pentru ca să dau Cezarului ceea ce e al Cezarului, îl las pe președintele sau
șeful Unității de Implementare să expună aici ce anume s-a întâmplat între 20
aprilie și 28 aprilie.
Domnul
Radu Spinei: Bună ziua, aspectul pe care vreau să îl subliniez ca urmare a
interpelării domnului consilier are legătură cu semnarea contractului de
asistență tehnică și supervizare, consultanță, mai pe scurt, în cadrul
proiectului Sistem Integrat de Gestiune al Deșeurilor, contract de asistență
tehnică care a fost semnat între consiliul județean și consultant în cursul
lunii martie 2011. Urmarea începerii activității consultantului, una dintre
primele solicitări pe care le-am adresat a fost analizarea documentațiilor de
licitație aferente tuturor contractelor necesare proiectului, inclusiv a
documentației postată în SEAP cu privire la atribuirea contractului de
proiectare-execuție depozit Zonal Sânpaul, instalație TMB, închidere depozite
neconforme. Urmare analizei făcute de către consultant și a raportului pe care
acesta ni-l transmite în acest sens, rezultă observații pe care le putem grupa
pe trei paliere principale. Primul dintre ele, prețul contractului, criteriul
de atribuire, prețul cel mai scăzut. Din punct de vedere al consultantului,
acest aspect generează anumite nesiguranțe în ceea ce privește utilizarea
ulterioară a infrastructurii create. De ce? Pentru că ofertanții se vor
îndrepta către instalații ieftine care probabil vor avea costuri de operare și
întreținere ridicate datorită slabei calități a acestora. Al doilea se referă
la o perioadă prea scurtă a notificării defecțiunilor la 12 luni, acest aspect
însă este condiționat și menționat ca atare în contractul de finanțare de către
Autoritatea de Management POS Mediu, iar
al treilea aspect se referă la costurile de operare instalațiilor realizate. Vis-à-vis de
prețul cel mai scăzut, datorită deciziilor contradictorii ale CNSC-ului
vis-à-vis de aceeași documentație de atribuire și vis-à-vis de
cea anterioară, am fost obligați să punem acest criteriu de evaluare în cadrul
acestei documentații de licitație. În ceea ce privește perioada de notificare a
defectelor, 12 luni, fiind limitată ca atare de către contractul de finanțare
de către autoritatea de management, pentru ca să-și ia o oarecare măsură de
siguranță vis-à-vis de realizarea proiectelor în perioada de finanțare
2007-2013, asupra acestui aspect însă, conform unei analize a consultantului,
se propune o altă abordare a acestei probleme. Autoritatea de management
consideră ca fiind încheiat proiectul când se efectuează ultima plată, ultima
plată efectuându-se la expirarea lucrărilor, inclusiv la expirarea perioadei de
notificare a defectelor. Consultantul vine cu o sugestie, propunând ca ultima
plată să nu se facă la recepția finală a lucrărilor, inclusiv la expirarea
perioadei de notificare a defecțiunilor ci să se facă la finalizarea
lucrărilor, urmând ca plata să se facă la un cont de garanție deschis de
executant, de antreprenor, urmând ca suma respectivă să poată să fie deblocată
în baza acordului nostru la expirarea perioadei finale de notificare a
defectelor. Analizând propunerile consultantului, am adresat o notificare Autorității de management privind
posibilitatea utilizării unei perioade de notificare a defectelor și implicit a
unei perioade de garanție mai lungă. Urmare acestei notificări, Autoritatea de
management agreează varianta propusă, fiind posibilă o nouă abordare a acestei
probleme în folosul autorității contractante prin care aceasta poate să
beneficieze de o perioadă de notificare a defectelor și implicit o garanție mai
lungă. Aceasta a fost motivul, rațiunea pentru care am considerat că putând
folosi o perioadă de notificarea defectelor sau cum spuneți, o perioadă de
garanție mai lungă, nu poate fi decât în avantajul autorității contractante.
Domnul
secretar Cosma: Colegul meu a expus detalii foarte tehnice și foarte greu de
pătruns așa, la un prim contact, dar domnul consilier are posibilitatea să se
informeze cunoscând materialele pe care noi le avem scrise și probabil că este
mult mai potrivit.
Domnul
vicepreședinte Szabó: Bine, vă mulțumesc.
Lucrările ședinței
se încheie la ora 14:46.
Întocmit: Andreea Iepan
VICEPREȘEDINTE SECRETAR
Szabó Árpád
Aurelian Paul Cosma
Văzut:
șef serviciu - Delia Belean
director Viorel Iosib