ROMANIA
Nr. 10605/24.VI.2011
JUDETUL MURES
Dosar:
IV D/1
CONSILIUL
JUDEȚEAN
PROCES-VERBAL
al ședinței ordinare
a Consiliului Județean
din data de 26 mai
2011
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala
mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a fost stabilită prin
dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 143 din 20 mai 2011 și a fost
publicată în cotidienele locale Cuvântul Liber, și Nepujság.
Din cei 35 de membri ai consiliului
județean, au lipsit (motivat): Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim,
Szalkay Iosif Carol.
Au fost invitați să participe:
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua,
doamnelor și domnilor, vă mulțumesc frumos pentru prezență, salut prezența
domnului subprefect Barczi la lucrările ședinței consiliului județean de
astăzi, salut prezența invitaților și a directorilor instituțiilor subordonate
consiliului județean precum și a presei. Acum suntem 29 dar sper că și ceilalți
domni consilieri vor veni. Doamnelor și domnilor, vă rog porniți aparatele. Vă
mulțumesc frumos, atunci dați-mi voie să trecem la discutarea proiectelor de hotărâri
pentru astăzi. Acestea au fost dezbătute de către dumneavoastră în mare parte,
însă trebuie să vă anunțăm că avem în regim de urgență două proiecte de
hotărâri iar la diverse o să vă prezint câteva lucruri pe care le consider
importante din activitatea noastră desfășurată între cele două ședințe.
1.
Proiect
de hotărâre pentru rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al RA
Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, pe anul 2011
Doamna președinte Lokodi: În regim de
urgență, la punctul 1, avem un proiect de hotărâre privind rectificarea
bugetului de venituri și cheltuieli pentru Regia Aeroportul Transilvania Tîrgu
Mureș. Acest proiect de hotărâre în regim de urgență a fost discutat de comisia
tehnico-economică, astăzi, în ședință și a avizat fără obiecțiuni acest proiect
de hotărâre. Este vorba de modificarea și rectificarea bugetului, în ceea ce
privește terminarea unor lucrări de investiții care au fost începute la aeroport
și din păcate trebuie să vă spun, constatăm cu mâhnire din partea executivului
că proiectele care sunt făcute în cursul execuției se descoperă multe vicii sau
lucruri neprevăzute care au rămas în afară, care nu s-au avut în vedere sau
chiar în timpul execuției unor lucrări, se constată că avem de făcut alte
lucrări necesare care nu s-au prevăzut. Și aici a fost problema mutării
centralei termice dintr-un spațiu care este eliberat, în alt spațiu, am avut
problema construirii unui plafon fals în vederea recuperării spațiilor pentru
folosul pasagerilor și am avut încă probleme pentru a asigura fluxul și
siguranța circulației, că amenajăm spații pentru celelalte instituții cum e
frontiera, vama, antitero ș.a.m.d., a unor spații prin care s-a majorat
bugetul. Am putut să majorăm bugetul, conform legii, până la limita sumei
prevăzute prin lege și în acest sens venim astăzi în fața dumneavoastră și vă
solicităm să fiți de acord, nu știu când vom avea fericirea să nu trebuiască să
modificăm bugetele aprobate în momentul lansării investițiilor, dar vă întreb
dacă cineva dorește să ia cuvântul în legătură cu această investiție? Dacă nu,
trecem la vot. Proiectul nostru de hotărâre are două articole, cine este pentru
articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 26 voturi pentru, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Poruțiu
Mihai), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca
Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 26 voturi pentru, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Poruțiu
Mihai), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca
Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 26 voturi
pentru, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai), 7 absenți (Filimon
Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu
Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
2.
Proiect
de hotărâre privind aprobarea încheierii unui acord de parteneriat cu Spitalul
Clinic Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii unui acord de
parteneriat cu Spitalul Județean Mureș. Acest proiect de hotărâre a fost
discutat de comisia juridică care a avizat favorabil, de comisia de servicii
publice care a avizat favorabil. Este vorba de un proiect pe care Spitalul
Clinic Județean dorește să îl facă împreună cu Rompetrolul. Titlul acestui
proiect este împreună pentru fiecare. Rompetrolul vine în sprijinul activității
medicale și ne asigură fonduri în vederea asigurării acestui proiect.
Parteneriatul nostru este pentru realizarea proiectului. Proiectul propune
prevenția orbirii în cadrul patologiei retiniene, de origine diabetică. Fiecare
dintre noi poate să devină persoană beneficiară a acestui proiect. Vă întreb
dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, vom trece la vot. Cine este pentru
articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim,
Szalkay Iosif Carol).
Doamna președinte Lokodi: Înainte să trec la
discutarea proiectelor în ordinea de zi, aș vrea să anunț că avem nevoie de
votul dumneavoastră pentru votarea ordinii de zi anunțată. Doresc să fac o
precizare, proiectul de hotărâre de la punctul 2, deocamdată executivul îl
retrage având în vedere că există o posibilitate juridică de soluționare a
acestei probleme într-un alt mod prevăzut de legile române, de aceea retragem
proiectul de hotărâre de la punctul 2 și votăm ordinea de zi așa cum a fost
prezentată, cu o altă mențiune că la punctul 13 vom prezenta și un amendament
primit. Cine este de acord cu ordinea de zi?
Ordinea
de zi se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. De
asemenea supun la vot procesul-verbal al ședinței din data de 28 aprilie 2011.
Cine este pentru?
Procesul
verbal al ședinței ordinare din data de 28 aprilie 2011 se aprobă cu 27 voturi
pentru, 1 nu a votat (Roatiș Chețan Ana Daniela), 7 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim,
Szalkay Iosif Carol).
3. Proiect
de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare a Agenției Naționale
Antidrog asupra unei părți din imobilul situat în strada Trebely nr.7
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Vom
trece la discutarea proiectelor pe care dumneavoastră le-ați aprobat. Primul
proiect este hotărârea privind retragerea dreptului de administrare a Agenției
Naționale Antidrog asupra unei părți din imobilul situat în strada Trebely nr
7. Avem nevoie de acest spațiu pentru că era pericol de prăbușire. Cu ani în
urmă, când noi am fost de acord să asigurăm spațiu pentru agenție dânșii s-au
obligat că vor renova această clădire și o vor face utilă activității lor, din
păcate, probabil, datorită crizei economice nici dânșii nu au putut să repare
clădirea, în momentul de față, Direcția de Protecția Copilului trebuia să o
demoleze pentru că era în pericol de prăbușire, vom încerca ca ulterior să
găsim un spațiu pentru Agenția Antidrog pe care să îl oferim în locul acestei
clădiri. Proiectul de hotărâre a fost avizat de toate comisiile de
specialitate. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, vom trece la vot.
Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 nu votat (Borșan Doru Aurelian), 7 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan
Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 nu votat (Balogh Iosif), 7
absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia,
Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
4. Proiect
de hotărâre privind administrarea Palatului Culturii
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Proiectul de la punctul
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se probă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel) 6 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu
Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
5 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
6 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
7 se aprobă cu 28 voturi, 1 nu a votat (Kakasi Alexandru), pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
8 se aprobă cu 28 voturi, 1 nu a votat (Szabo Arpad), pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
9 se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 6 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
5. Proiect de hotărârea privind declararea de
utilitate publică de interes local a
obiectivului de investiții Drum de acces și alimentare cu apă-canal pentru
stațiile de transfer, sortare, compostare, compactare, ambalare deșeuri
menajere și a stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de
deșeuri din localitatea Vălureni, comuna Cristești, județul Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 4
privind declararea de utilitate publică de interes local a obiectivului de
investiții Drum de acces și alimentare cu apă-canal pentru stațiile de
transfer, sortare, compostare, compactare, ambalare deșeuri menajere și a
stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri din
localitatea Vălureni, comuna Cristești, județul Mureș. Proiectul de hotărâre a
fost avizat de către comisiile de specialitate. Trebuie să vă spun că și aici
întâmpinăm mereu greutăți, că această investiție este din bugetul consiliului județean.
Chiar întâmpinăm greutăți pentru că deja s-a început sustragerea cablului băgat
în pământ, noroc că au fost depistați hoții dar nu știm dacă ei sunt autorii
furtului în întregime. Acum ne paște din nou înlocuirea acestei porțiuni, chiar
astăzi am semnat cererea de a fi pusă sub tensiune și dacă cineva mai fură,
acela cu siguranță va fi prins. Este incredibil că oamenii să fie chiar așa de
inconștienți în a se aventura în asemenea activități. Cu proiectul de lansare a
licitației suntem în curs, și aici constructorii se aventurează în a depune
contestații peste contestații dar am primit înapoi răspunsuri așa că vom
continuăm activitatea de derulare a licitației în vederea desemnării firmei
care să facă executarea. Colegii mei lucrează pe acest proiect. Domnilor, dacă
dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot, cine este pentru
articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
6. Proiect
de hotărâre privind administrarea unui imobil al Centrului de Recuperare și
Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești, din punct de vedere al
destinației/utilizării
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul privind administrarea unui
imobil al Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești
din punct de vedere al destinației și utilizării. Și acest proiect de hotărâre
a fost discutat de toate comisiile de specialitate. Vă întreb dacă cineva
dorește să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai),
5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim,
Szalkay Iosif Carol).
7. Proiect
de hotărâre privind trecerea unor bunuri mobile din domeniul public în domeniul
privat al județului în vederea casării acestora
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind trecerea
unor bunuri mobile din domeniul privat în domeniul public al județului Mureș în
vederea casării acestora. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de cele
4 comisii de specialitate. Sunt niște cărți care au ieșit din folosință
datorită uzurii, de
Articolul
1 se aprobă cu cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 5
absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
Articolul
3 se aprobă cu cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
8. Proiect
de hotărâre pentru modificarea HCJ nr.15/2011 privind aprobarea bugetului
Consiliului Județean Mureș pe anul 2011
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează
proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării în bugetul consiliului
județean. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisiile de
specialitate și avizat în mod favorabil. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă
nu, trecem la vot.
Articolul
1 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat
(Gombos Geza Csaba), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia,
Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5
absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
9. Proiect
de hotărâre privind aprobarea aderării comunei Chețani
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind aderarea comunei Chețani
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi
pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu
Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
10.Proiect
de hotărâre privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul
Mureș în managementul și implementarea proiectului Echipamente pentru
îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind dotarea
cu echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență,
proiect european pe care în 2008 l-am finalizat, cu privire la dotarea cu
autoutilitare de diferite tipuri pentru cele 6 județe. Și acum continuăm
dotările cu alte echipamente, o altă fază de posibilitate a atragerii
fondurilor europene. Rog pe domnul vicepreședinte al consiliului județean care
este președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, să prezinte
proiectul.
Domnul
vicepreședinte Szabó: vă mulțumesc doamna președinte, stimați colegi, cred că
știți despre realizarea acestui proiect, între anul 2008 și 2010 am realizat
acest proiect în numele celor 6 județe și am reușit să aducem 39 de
autospeciale în valoare de 350 de miliarde lei vechi, fără TVA. Aportul acestor
utilaje, le-am și măsurat și să știți că are efectul scontat, timpii de
intervenții s-au redus foarte mult. Timpul de răspuns în zonele rurale datorită
acestor utilaje s-a redus de la 48 de minute la 27 și în zonele urbane s-a
redus de la 25 de minute la 13 minute, deci efectul acestor autospeciale se și
vede. Însă avem posibilitatea pentru a doua etapă, sunt la dispoziție 20 de
milioane de lei, adică 200 de miliarde și unitatea de implementare ADI Centrul
Transilvaniei a făcut toate demersurile și cu unitatea de implementare deja am
ajuns în faza în care ne-am pus de acord cu toate inspectoratele de urgență din
fiecare județ și am ajuns la concluzia că putem lua încă 44 de autospeciale din
acești bani, bineînțeles că aceste autospeciale sunt mai mici, mai rapide. Pot
să vă spun că sunt ambulanțe de prim ajutor 4, ambulanțe de prim ajutor încă 12
bucăți, de terapie intensivă, 2 bucăți și autospeciale pentru lucrul cu spumă
și apă de capacitate mică de teren, ca să putem interveni și în cazul
incendiilor din păduri pentru că utilajele acestea mari nu sunt bune pentru
intervenția în pădure și autospeciale de capacitate mare, deci total 44.
Contribuția celor 6 județe, deci aportul propriu, este 586.000 lei, deci cam 6
miliarde. Eu zic că acest lucru trebuie continuat, banii trebuie puși la bătaie
numai anul viitor, însă pentru a putea depune acest proiect, trebuie să avem
aprobarea de la fiecare consiliu județean. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Consiliul Județean Mureș, care este responsabil pentru
implementarea acestui proiect, prin acordul tuturor celor 6 județe face un apel
către Județul Brașov exprimându-și speranța că de data aceasta Brașovul va
contribui cu cofinanțare de la începutul pornirii acestui proiect și nu o să ne
trezim cu aceleași divergențe pe care le-am avut în prima fază a proiectului,
când Brașovul nu ne-a plătit avansul care, în mod normal, ulterior se
decontează, doar la sfârșit a decontat obligațiile. Vă mulțumesc.
Dacă
nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
4 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
5 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
6 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
7 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
8 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
11.Proiect
de hotărâre privind aprobarea Raportului de analiză a capacității de apărare
împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2010 și stabilirea măsurilor de
optimizare a acesteia
Doamna
președinte Lokodi: Folosind prezența domnului Damian din partea ISU Mureș aș
vrea să mulțumesc pentru activitatea depusă de domnul Damian și de către colega
noastră Buruș Adriana, urându-le succes în a păstra aceeași atmosferă de
prietenie dintre colegii de
Trecem
la următorul proiect de hotărâre care privește aprobarea Raportului de analiză a capacității de
apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2010 și stabilirea
măsurilor de optimizare a acesteia. Proiectul de hotărâre a fost discutat de
două comisii de specialitate și anume de comisia de servicii publice și de
comisia juridică. Proiectul nostru de hotărâre are două articole. Cine este
pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
12.Proiect
de hotărâre privind aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcții
și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de
specialitate al Consiliului Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilier, eu vreau să meargă cât mai repede
ședința pentru că dumneavoastră cunoașteți bine materialele de la ședințele de
comisie. Următorul proiect de hotărâre privește structura organizatorică,
statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului
de specialitate care se referă acum în mod special la direcția Arhitectului-Șef.
Ați discutat și acest proiect de hotărâre, în comisiile de specialitate.
Domnul
secretar Cosma: O precizare aș vrea să fac legat de aviz. Încă nu ni s-a
comunicat în mod oficial, doar telefonic ni s-a spus că există documentul, am
și numărul lui de înregistrare și poate între timp l-am și primit. Deci este
avizat.
Doamna
președinte Lokodi: Poate că este în poșta pe care nu am reușit încă să o
răsfoiesc. Dar până la ora 4, dacă se termină repede ședința, poate că le veți
avea. Proiectul nostru de hotărâre are 4 articole, cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Tatar Bela), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Tatar Bela), 5 absenți
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi
pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu
Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
13.Proiect de hotărâre privind
aprobarea evaluării anuale a managementului aplicat la instituțiile de cultură
subordonate
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind evaluarea anuală a managementului
aplicat la instituțiile de cultură subordonate. Și acest proiect de hotărâre a
fost avizat de patru comisii, fără obiecțiuni.
Domnul consilier Boloș: Vă mulțumesc. Eu vreau să mă
folosesc de discuția de la acest punct ca să atrag atenția asupra unei
chestiuni și consider că este o obligație a celor două publicații. Pentru cei
care nu cunosc, publicațiile care au caracter științific, și cele două publicații
au și caracter științific deoarece publică studii de critică literară, ca să
fie recunoscute în plan științific trebuie să se supună unei evaluări a
Consiliului Național al Cercetării Științifice. La un moment dat, publicația
Vatra a făcut acest lucru după care a renunțat la această evaluare, ceea ce
creează probleme celor care publică, în special cadre didactice, masteranzi
ș.a.m.d. De aceea, eu propun și este, după părerea mea, un lucru foarte
important, ca cele două instituții să aibă obligația să se supună evaluării
Consiliului Național al Cercetării Științifice și să primească calificativele
pe care le suportă și pe care le merită și care sunt pe mai multe nivele, nu
intru în detalii. Eu cred că acest lucru este o obligație a celor de acolo, nu
este ceva foarte complicat, eu cunosc această procedură dar consider că trebuie
să o transmitem ca pe o obligație oficială.
Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Am reținut, vă mulțumim frumos. Domnul secretar va comunica
acest lucru. Proiectul nostru de hotărâre conține două articole. Cine este
pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 5
absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai), 5
absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
14.Proiect
de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru
directorul de
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru directorul Regiei
Autonome Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Doamnelor și domnilor consilieri,
ați discutat acest proiect însă, în scris, am primit din partea domnului
consilier Poruțiu Mihai, un amendament. Domnule consilier, vă rog să susțineți
acest amendament.
Domnul
consilier Poruțiu: Doamna președintă, domnilor colegi, ideea de bază a
amendamentului pe care l-am propus și veți vedea că el nu are modificări legate
de structura criteriilor de performanță și de obiective, ci se referă doar la
niște modificări. Nu am intervenit nici în ceea ce înseamnă cifrele care
rezultă din buget și care au fost calculate de Direcția Economică, în schimb am
considerat și am propus la nivelul realizărilor din punct de vedere al
numărului de pasageri o creștere la un volum de 200.000 de pasageri pe an, iar
la nivelul coeficienților de ponderare, practic propun modificarea aproape la
toți și am să vă explic de ce. Am considerat că accentul activității trebuie
pus pe tot ceea ce înseamnă creșterea veniturilor proprii și a gradului de
autofinanțare care, practic, merg mână în mână la realizarea programului de
investiții și la creșterea numărului de pasageri deserviți. Două din criterii,
4 și 5, care se referă la productivitatea muncii și la ponderea cheltuielilor
unde propun diminuarea acestor coeficienți, ele practic derivă din bugetul
aprobat și practic ele vor fi îndeplinite în procent de 99% iar perioada de
recuperare a creanțelor și perioada de rambursarea datoriilor cred că într-o
economie de piață sunt lucruri care sunt mai puțin importante datele pentru că
se pot găsi metode alternative de
finanțare a activității în așa fel încât acestea să nu aibă de suferit. Deci
practic, concluzionând, am încercat prin aceste modificări pe care le propun să
mutăm centrul de greutate spre două criterii foarte importante: creșterea
numărului de pasageri și creșterea gradului de autofinanțare. Restul, eu cred
că se pot încadra mai mult pe categoria obligațiilor legale ale unui manager
decât în criterii de performanță. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Eu chiar aș pune undeva și criterii de
calitate pentru că încă nu am reușit să realizăm nimic pe aeroport care să nu
ne creeze probleme pe parcursul executării, aceste criterii de calitate ar
impune ca managerul aeroportului și tot personalul de acolo să fie mai atenți
și în momentul proiectării unor investiții și în timpul execuției sau chiar în
timpul recepționării acestora, să nu vorbesc și de alte lucruri care oricum ar
trebui, calitativ, să crească.
Domnul
consilier Poruțiu: Știți, consider că este totuși un pas înainte așa cum a spus
Neil Armstrong, este un pas mic pentru aeroport dar mare pentru consiliul
județean. Dacă reușim să facem aceste modificări, eu cred că este un pas
înainte și sigur că putem încerca pe viitor să muncim și la acele criterii de
care ați amintit dumneavoastră.
Doamna
președinte Lokodi: Eu susțin amendamentul făcut de dumneavoastră, nu știu dacă
altcineva are ceva de spus.
Domnul
consilier Mora: Doamna președinte, este o discuție pe care am avut-o de multe
ori cu colegii, am cerut practic, an de an, nu numai aeroportului ci și altor
instituții, creșterea nivelului veniturilor proprii. Este un principiu de bază
pe care l-am cerut în comisia tehnico-economică. Singura chestiune pe care aș
vrea totuși să o subliniez și eu sunt de acord, de exemplu, să mergem cu acest
procent chiar cu 50%, să conteze în ponderea notei finale, ca să spun așa, în
evaluarea unei instituții. Deci putem merge până la 50%, adică 0,5 cum apare în
aceste tabele, dar cu condiția, doamna președinte, ca acest lucru să îl facem
la toate instituțiile. Pentru că în momentul în care eu fac criterii de
performanță la instituția X, nu dau nume ca să nu se supere cineva, și are
buget de la începutul anului iar la instituția cealaltă mă apuc și îi fac buget
de 6-7 ori în timpul anului și îi măresc bugetul de sute de ori, atunci nu este
corect să îi impun niște criterii de performanță pe un buget pe care nu îl
știe. Cu alte cuvinte, eu chiar aș plusa față de cele 40 de procente propuse de
colegul meu până la 50 %, să fie criteriile vis-à-vis de veniturile
proprii, cu condiția să aibă buget toate instituțiile odată, la început de an
sau înainte cu un an, în decembrie când votăm bugetele, ca să poată să își facă
o planificare serioasă. În condițiile în care, în luna mai, nu ai buget și care
se mai rectifică de două-trei ori
de fapt acum s-a votat bugetul, astăzi, la
aeroport pentru că până acum tot fracționat l-au primit. L-au primit pe
bucățele. Deci ideea este că, haideți să introducem acest criteriu la toată
lumea, în mod egal deci toate instituțiile să conteze cu 50% veniturile proprii
și an de an să-i forțăm să facă câte un leu, doi în plus pe ceea ce înseamnă
venituri proprii. Dar toate instituțiile, doamna președintă.
Doamna
președinte Lokodi: Am înțeles, domnule consilier, dar nu înțeleg, o instituție
care are activitate economică cum are regia aeroportului să fie comparată cu o
instituție culturală. Într-o altă ordine de idei, dumneavoastră ziceți să nu
majorăm pe parcursul anului și să nu modificăm bugetul. Eu am o experiență de 7
ani care îmi arată că, pe când bugetele culturale pe parcursul anului, eventual
o singură dată dacă au fost rectificate dar în cadrul aceluiași buget, la
aeroport, lună de lună se cere modificarea bugetului. Nu există lună în care
consiliul județean să nu primească o cerere în vederea unor rectificări,
majorări, buget în plus pe motivul că ceva nu a fost prevăzut. În acest sens,
vă pun la dispoziție, domnilor consilieri și domnule Mora, documentația
retroactivă, pe 7 ani. Deci dacă dumneavoastră vorbiți despre o instituție unde
se modifică și niciodată nu poți să prevezi un buget, atunci acesta este tocmai
aeroportul. Eu supun la vot amendamentul făcut de domnul consilier Poruțiu.
Domnul
secretar Cosma: Doamna președinte, consider că amendamentul ar trebui
explicitat punctual. Deci am 9 categorii de indicatori și să precizăm în ce
măsură propune domnul consilier să fie modificați fie indicatorii, fie
coeficienții de ponderare.
Doamna
președinte Lokodi: El propune 9 modificări, voi face precizarea. Noi am propus
la punctul 1, realizarea veniturilor proprii, unui coeficient de 0,15%. Domnul
consilier propune majorarea de la 0,15% la 0,20%, deci 20 de procente. Perioada
de recuperare a creanțelor, noi am propus 0,05%, domnul consilier propune 0,01.
Perioada de rambursare a datoriilor, noi am propus 0,02, dumnealui propune
0,01.
Ponderea
cheltuielilor personalului în costuri, propunem 0,01, dumnealui propune 0,06.
Productivitatea muncii, noi am propus 0,01, dumnealui propune 0,06. Zilele de
inoperabilitate, noi am propus 0,15, dumnealui propune 0,06, probabil având în
vedere că inoperabilitatea nu este tocmai activitatea managerului ci se
datorează anumitor condiții. Gard de autofinanțare, noi am propus 0,15, noi am
propus 0,20, deci majorarea coeficientului. Programul de investiții-reparați a
rămas același, noi am propus 0,2, domnul consilier Poruțiu, menține. Numărul de
pasageri deserviți, noi am propus 160.000 de pasageri, domnia sa cere majorarea
la 200.000. Aici nu trebuie neapărat să înțelegem doar numărul pasagerilor pentru
că pasagerii cresc odată cu mărirea numărului operatorilor. Deci acesta poate
să fie tradus pentru managerul aeroportului, mărirea numărului operatorilor.
Domnul
consilier Poruțiu: Aici se modifică și coeficientul de la 0,08 la 0,02, ca să
iasă 1. Deci acest ultim punct nu este numai modificarea nivelului de realizări
ci și a coeficientului de la 0,08 la 0,02.
Doamna
președinte Lokodi: Da, am prezentat dar e bine că ați făcut precizarea. Cu
aceste modificări, vă întreb, cine este pentru a modifica proiectul de hotărâre
conform amendamentului?
Amendamentul
se aprobă cu 20 voturi pentru, 6 voturi împotrivă ( Bândea Eugen, Chirteș
Ioan Cristian, Ciotlăuș Ionela, Hulpuș Ioan, Moldovan Teofil, Popa Marius
Ciprian), 5 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel,
Radu Mircea, Roatiș Chețan Ana Daniela), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca
Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Doamna
președinte Lokodi: Avem 20 de voturi pentru, deci a trecut amendamentul.
Trecem
la votul proiectului de hotărâre cu precizarea că hotărârea va cuprinde această
modificare de procente. Articolul 1, cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 24 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Chirteș Ioan Cristian), 6
abțineri (Boloș Vasile, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos
Daniel, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca
Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 24 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Chirteș Ioan Cristian), 6
abțineri (Boloș Vasile, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos
Daniel, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca
Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 24 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Chirteș Ioan
Cristian), 6 abțineri (Boloș Vasile, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Mora Akos Daniel, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea), 4 absenți Filimon Vasile,
Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
15.Proiect
de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru
directorul de
Doamna
președinte Lokodi: Trecem mai departe, la proiectul de hotărâre privind
aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru directorul SC Parc
Industrial Tîrgu Mureș. Domnul director nu este în sală. Proiectul de hotărâre
a fost avizat de comisia tehnico-economică, juridică, servicii publice. Dacă
dorește cineva să ia cuvântul?
Domnul
consilier Giurgea: Da, procedural vreau să iau cuvântul. Dacă nu este aici
directorul de
Doamna
președinteLokodi: Criteriile de performanță se pot vota și dacă este de acord și dacă nu este. Nu
trebuie să îi cerem acordul.
Domnule
consilier Giurgea: Eu propun să amânăm.
Doamna președinte Lokodi: Am votat deja
ordinea de zi, trebuia să fiți în sală. În momentul de față, dumneavoastră
cereți amânare. Trebuie să supun la vot dacă modificăm ordinea de zi. Eu, de
sine putere, Lokodi președinte de consiliu județean nu pot modifica ordinea de
zi din moment ce am avut votul colegilor. Îl întreb pe domnul secretar general
ce îmi propune.
Domnul
secretar Cosma: Doamna președinte, eu nu voi face o propunere, voi preciza care
sunt dispozițiile legale și regulamentare. Din moment ce ordinea de zi a fost aprobată, doar inițiatorul are dreptul
să retragă și nu se mai modifică ordinea de zi. Acest material se află la a
doua dezbatere în consiliu, și luna trecută în ședința ordinară a făcut
obiectul analizei, din câte cunosc nu s-a modificat, din câte cunosc, domnul
director Nagy a fost prezent la ședințele comisiilor de specialitate unde a
putut să primească întrebări și să dea răspunsuri. Tot formal-procedural, sigur
că, în măsura în care ar fi fost prezent, în măsura edificării domnilor
consilieri asupra unor probleme, puteau să-i fie adresate întrebări la care
dumnealui ar fi putut să îi răspundă. Apreciez că în exercitarea mandatului un
consilier, dacă nu este lămurit asupra unor probleme, el fie se abține de la
vot, fie nu votează.
Doamna
președinte Lokodi: Întrebarea mea către secretarul comisiei tehnico-economică
sau către doamna președinte, în momentul în care s-a dezbătut proiectul de
hotărâre, domnul Giurgea a absentat motivat sau nemotivat?
Doamna
consilier Ciotlăuș: A fost prezent doar că a plecat înainte să se dezbată acest
proiect de hotărâre.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamna președinte de comisie, puteți să luați
loc.
Domnul
consilier Giurgea: Doamna președintă, noi am plecat o dată. Când m-am urcat eu
în mașină, Ionela cu Akos și cu Mihai erau în spatele meu. Deci noi am plecat o
dată din sală, amintește-ți Ionela. În ședința de marți
dar eu eram în fața
voastră.
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, polemica s-a închis, vă rog, doamna
președintă, cu mine dialogați.
Domnul
consilier Giurgea: Doamna președintă, cu dumneavoastră dialoghez, deci noi am
ieșit o dată din sală.
Doamna
președinte Lokodi: Vă felicit.
Domnul
consilier Giurgea: Mă felicitați pentru ce?
Doamna
președinte Lokodi: Pentru punctualitate, pentru că ați rămas până la sfârșit.
Domnul
consilier Giurgea: Sigur, deci eram în față, în momentul în care eu am urcat în
mașină, doamna Ciotlăuș cu domnul Poruțiu și cu domnul Akos Mora
Doamna
președinte Lokodi: Deci acum o discutăm pe doamna Ciotlăuș sau faptul că doriți
să formulați întrebări? Vă rog frumos să reveniți la temă. V-am dat cuvântul
legat de problema stabilirii criteriilor managerului pentru Parcul Industrial.
Rămânem aici.
Domnul
consilier Giurgea: Este o chestie de etică și de deontologie, nu poate să spună
că nu am fost la punctul de pe ordinea de zi când noi ieșim o dată din sală,
Ionela! Și Akos, spune tu.
Doamna
președinte Lokodi: Domnule Giurgea, vi se ia cuvântul, vi se închide
microfonul. Vă mulțumesc frumos, doamna Ciotlăuș, nici dumneavoastră nu vă dau
cuvântul. Vă mulțumesc și vă rog frumos să luați loc.
Domnilor
consilieri, eu nu retrag acest punct de pe ordinea de zi, domnule consilier,
v-am dat cuvântul la ordinea de zi și dumneavoastră ați vorbit despre altceva. Conform
regulamentului de organizare a activității consiliului județean, în calitate de
președinte, am dat cuvântul consilierului Giurgea Teodor, dar în cadrul
cuvântului în loc să se refere la problema pentru care a cerut, conform
regulamentului, cuvântul, a polemizat cu colegii, ba, mai mult, avut un ton care nu îl onorează în calitate de
consilier județean, vă rog frumos să luați loc și trecem la dezbatere, având
dumneavoastră posibilitate să vă exprimați prin vot acordul sau nu. Domnule
consilier, nu mă obligați să iau alte măsuri regulamentare. Vă rog din suflet
să vă așezați. Este dreptul meu de președinte de consiliu județean să clarific
un lucru. Nu este joaca puterii, ca să arătăm cine este mai puternic. Nu este
momentul acum. Peste o jumătate de an urmează campania electorală. Bine,
domnule consilier, aveți un minut cuvântul, deși vorbiți de peste 5 minute.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc,
doamna președintă. Domnul director nu a fost prezent nici la ședința de comisie
și nu a fost prezent nici astăzi. Sigur, poate are alte treburi. Întrebările nu
le pot pune în lipsa dumnealui pentru că vroiam să îmi și răspundă, oricum mă
voi abține la vot sau poate că voi vota chiar împotrivă, voi vedea. Ceea ce
cred eu, însă, că este foarte corect, atâta timp cât un om primește bani de la
noi, de la consiliul județean, trebuie să își facă timp pentru 10 minute
indiferent ce incubator de afaceri este, și să fie prezent în sala de plen unde
de fapt i se decide soarta lui timp de un an de zile. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Incubatorul de Afaceri este o instituție subordonată Parcului
Industrial, este o activitate în cadrul Parcului Industrial, nu știu despre ce
vorbim
vorbim ca să ne aflăm în vorbă.
Domnul consilier Tatár: Doamna
președinte, stimați colegi, aceste criterii de performanță nu sunt nominale.
Indiferent cine este, trebuie să respecte, nu știu de ce ne cramponăm pentru un
nume. Pot să fiu eu, dumneata, indiferent cine este, putem să votăm pentru că
nu sunt nominale, nu sunt personale. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumim, dacă nu mai dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la votarea
proiectului de hotărâre, cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Pop Aurel
Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif
Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Roatis Chețan Ana Daniela, 2
abțineri (Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca
Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Pop
Aurel Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
16.Proiect
de hotărâre privind modificarea anexei
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru modificarea unei hotărâri cu
numărul 42 din acest an, din aprilie, privind reabilitarea situației sistemului
rutier DJ
Domnul consilier Radu: Doamna
președinte, deoarece suntem la punctul acesta, aș vrea să mă refer la
următoarea problemă, dacă pentru anul 2011 s-au făcut licitațiile pentru sumele
alocate drumurilor județene și dacă s-au început lucrările? Și, a doua
întrebare, dacă se vor respecta cele prevăzute în bugetul pe anul 2011, sumele
și lucrările care sunt prevăzute?
Domnul vicepreședinte Chirteș: Astăzi
și mâine se deschid ofertele pentru toate cele 7 loturi la nivel de județ,
urmând ca în decurs de
să spunem, o săptămână, comisiile de evaluare să își
facă treaba. Nu putem spune, nu știm, de fapt câți au depus ofertele sau alte
lucruri. Dar se vor respecta exact poziționarea covoarelor asfaltice, exact așa
cum am aprobat acum trei luni în anexa la bugetul consiliului județean. Vă
mulțumesc.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna
președintă, în motivarea revotării acestei hotărâri, la un moment dat, lăsând
la o parte faptul că nu ne-am încadrat în prevederile unei ordonanțe de care,
poate că nici nu am știut sau, mă rog, poate nu era la vremea respectivă
valabilă. Apare la un moment dat și motivarea că proiectantul a greșit calculul
Doamna președinte Lokodi: Nu a
greșit. Atunci când noi am făcut acest proiect, era aplicabil coeficientul de
19%.
Domnul consilier Poruțiu: Atunci să
spună că s-a modificat legislația, nu că am greșit
așa scrie, negru pe alb,
proiectantul a greșit calculul TVA.
Doamna președinte Lokodi: E o
greșeală, atunci.
Domnul consilier Poruțiu: Dacă noi
votăm acest lucru, eu tocmai de aceea, în comisie am votat contra pentru că, am
spus, să greșești TVA-ul, totuși, e o chestie gravă.
Doamna președinte Lokodi: Este un
proiect mai vechi pentru care a trebuit să refacem calculele.
Domnul consilier Poruțiu: Corect,
atunci vă rog frumos, când se întocmesc aceste materiale, să aibă mai mare
atenție și să ne spună, pentru că altfel noi părem
cum să acceptăm unui
proiectant să nu poată să înmulțească două cifre corect?! Atunci cum ne bazăm
pe proiect dacă el nu este în stare să înmulțească un TVA bine?!
Doamna președinte Lokodi: Foarte bine
că aveți experiență.
Domnul consilier Poruțiu: Da, foarte
mare. De aceea vă spun că nu intru într-o polemică sau în discuții
vis-à-vis de proiectare pentru că, de multe ori, aceste erori care apar
în proiecte au și explicații: graba, alocarea fondurilor, o grămadă de probleme,
lipsa proiectanților, deci aici mai găsim o scuză, cu toate că de multe ori nu
e scuzabil, când înmulțești un TVA e impardonabil. Deci dacă această modificare
apare datorită modificării legislative, să apară și în expunerea de motive a
hotărârii că s-a modificat legea, nu că a greșit să înmulțească TVA-ul pentru
că, repet, ce încredere putem să mai avem. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc.
Domnul consilier Balogh: Doamna
președintă, o singură precizare aș avea la cei 10.000 de km în care sunt
incluși și Reghin-Lăpușna. Având în vedere că nu se face reabilitarea totală pe
cei 24 sau 26 de km câți sunt, aș dori să analizați când se face reproiectarea
acestui drum, pozițiile kilometrice care sunt cele mai rele fiindcă în cursul
anilor s-au făcut niște reabilitări de drumuri pe Reghin-Lăpușna și să nu cadă
exact în poziția kilometrică unde drumul este cel mai bun și unde este cel mai
rău să nu se facă reabilitarea. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc,
doamna președintă, sunt de aceeași părere cu Poruțiu dar și cu punctul de
vedere a lui Ioska dar vreau să vă mai spun un lucru: am spus de atâtea ori și
pe vremea când nu erați dumneavoastră președintă, pe vremea lui Gyuri, și o
spun și acum când sunteți dumneavoastră președintă, dacă vreți să facem un
lucru ca lumea și să țină cum ține drumul european și l-am dat exemplu de
atâtea ori, E 60, să facem o lucrare așa cum trebuie. Lucrarea așa cum trebuie,
se urmărește derularea acestei lucrări de la începutul ei, nu mergem să facem
recepția cum am fost eu la două pe vremea lui Virag, și nici nu ne-am oprit
deoarece ploua afară și am fost direct la restaurant, să mâncăm. Haideți să
facem o recepție așa cum trebuie, ce înseamnă asta, pe parcursul derulării
lucrării să urmărim cum se fac aceste lucrări pentru că drumul acela, doamna
președintă, de când sunteți dumneavoastră președintă, s-a mai făcut odată și
știți de către cine, nu vreau să dau firma. Și știți cum l-au făcut? Așa ca
fata mare care este leneșă: mătură și bagă mizeria sub covor. Mă interesează
foarte mult pentru că este în zona Administrației Bazinale de Apă Mureș, este o
zonă foarte afluentă, foarte mulți turiști vin la sfârșitul săptămână și, de ce
nu, o lucrare bine făcută este și o emblemă pentru noi, consiliul județean. Vă
mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Fără să
intru în polemică, domnilor consilieri, aveți calitatea de consilieri prin care
ați jurat că veți proteja domeniul public al județului. Oricine are dreptul să meargă
și să vadă orice lucrare și să ceară celor care sunt executanții lucrărilor să
vă dea explicații pe care dumneavoastră le doriți, în cazul în care vedeți că
nu se fac conform standardelor. Nu cred că vreodată consiliul județean a
împiedicat posibilitatea mișcării libere a consilierilor județeni și a
posibilității de intervenție unde au crezut necesar să intervină conform
pregătirilor. Consiliul județean a mai făcut lucrări de întreținere pe acest
drum, nu l-am refăcut niciodată, refacerea acestui drum înseamnă refacerea
tuturor podurilor, podețelor, restabilirea gradului de portabilitate al
drumului și acest proiect acum se va face prin fonduri asigurate de către
Ministerul Dezvoltării, contractul de finanțare va fi încheiat de către
Ministerul Dezvoltării, licitația de asemenea, iar consiliul județean împreună
cu unitățile administrativ-teritoriale din zonă va fi beneficiarul acestor
lucrări. Probabil că noi vom fi atenți cu specialiștii noștri ca să se facă
lucrări de calitate pentru că avem deja multe experiențe, și pozitive și
negative, deci, domnule consilier, în calitate de consilier județean oricând vă
puteți opri la orice lucrare, fie ea executată din bugetul județului, fie
executată din banul public care provine prin administrare de la diferite
ministere. Dacă nu mai doriți să luați cuvântul, v-aș ruga frumos să trecem la
vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Filimon Vasile, Mașca Aurelia,
Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Articolul
2 se aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Filimon Vasile, Mașca Aurelia,
Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 31 voturi
pentru, 4 absenți (Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay
Iosif Carol).
Diverse
Doamna președinte Lokodi: La diverse,
dați-mi voie să vă spun că vi s-au transmis informații prin e-mail, vă rog să
verificați căsuța poștală, deoarece sunt informații necesare a fi luate la
cunoștință. Aș dori să vă prezint o informație care văd că interesează și
presa. Dumneavoastră știți că în mandatul 2004-2008, Consiliul Județean Mureș
împreună cu Uniunea Consiliilor Județene, la nivel național a avut o activitate
de peste doi ani, în care am închiriat un spațiu
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă,
stimați colegi, domnilor vicepreședinți. Două mici reproșuri aș vrea să fac
executivului consiliului județean. În primul rând, am primit acest material la
jumătatea anului, astăzi, și ca să nu pară o formalitate, având în vedere că
este calendarul acțiunilor cultural pe județul Mureș, cred că ar fi bine să îl
primim la începutul anului pentru că, astăzi, pare o formalitate, l-am primit
când deja jumătate din evenimente s-au consumat.
Doamna președinte Lokodi: Pe site-ul
consiliului județean l-ați avut deja din luna februarie.
Domnul consilier Poruțiu: Nu e nici o
problemă, atunci să nu îl mai primim, citim de pe site. În data de
Doamna președinte Lokodi: Am înțeles, vă mulțumesc.
Legat de evenimentul de lansare a cărții Principelui Radu, în ce zi a avut loc?
În 24. În data de 23 la ora 11, am primit un telefon din partea secretariatului
cabinetului Regelui Mihai, că de două săptămâni s-a trimis către, și îmi pare
rău, nu este un atac și nu îl considerați atac ci este o informare, de două
săptămâni s-a trimis o adresă către primăria Municipiului Tîrgu Mureș în
vederea organizării acestui eveniment și evenimentul nu a fost organizat. Deci
cu o zi înainte, la ora 11 am primit rugămintea să sprijinim organizarea
evenimentului pentru că Principele Radu dimineața
sosește
Domnul consilier Giurgea:
Mulțumesc doamna președintă, în primul rând îmi cer scuze dacă am ridicat tonul
sau dacă vi s-a părut că am ridicat tonul, dar vreau cu tot respectul pe care
vi-l port, că și dumneavoastră ați ridicat tonul de n ori la noi și niciodată nu v-am spus că urlați la noi. V-am
înțeles, erau anumite momente tensionate în anumite ședințe și ca atare, ca și
conducător al acestei instituții, v-am înțeles dar în primul rând v-am înțeles
ca și colega noastră. Deci niciodată nu v-am spus că urlați la noi. Deși ați
mai ridicat tonul. Cu drumul nu cred că ați înțeles, doamna președintă, noi
putem merge, într-adevăr, dar executantul sau patronul sau directorul nu este
pe drum, acolo sunt niște muncitori care execută anumite lucrări. Dacă
dumneavoastră nu știți și, iertați-mă, pentru că probabil chiar nu știți,
nefiind de specialitate, nici eu nu sunt dar am lucrat în domeniul acesta, când
se face o lucrare pe drumuri, calitatea, în primul rând pleacă de la preț.
Oricine scade sub prețul evaluat, cu foarte mult, de multe ori la jumătate,
acolo este un semn de întrebare. Cum poți să faci la jumătate de preț, numai ca
să câștigi lucrarea. Acolo este clar că acel preț mic este în detrimentul
calității. Dec ce trebuie să facem noi, ceea ce s-a făcut și pe E 60, să avem
nu un diriginte de șantier care este cumpărat de 10 ori înainte de a fi diriginte
de șantier, ci să avem o firmă de consultanță puternică, de la consiliul
județean, dacă vreți, să nu mai plătim, dacă aveți specialiști, care să îi
urmărească pe tot parcursul derulării acestei lucrări ce și cum se pune în
operă. Se pune calitatea asfaltului pe care trebuia să îl pună, se pune strat
de arocamente și așa mai departe, despre asta vorbeam, doamna președinte. În al
treilea rând, v-aș ruga să îmi explicați, am fost invitat, și dumneavoastră ați
fost invitată și nu ați fost, prefectul am înțeles că este bolnav, domnul
subprefect am înțeles că are rupt piciorul, deci din partea Consiliului
Județean Mureș și a Prefecturii nu au fost reprezentanți la decernarea unor
titluri, unor personalități hotărâte în Consiliul Local Tîrgu Mureș. Ceea ce
m-a deranjat pe mine ca și consilier și aici chiar să mă credeți că vorbesc
foarte serios, noi, consiliul județean prin persoana dumneavoastră, am fost
acuzați că ați luat cheile de
Doamna președinte Lokodi: V-am prezentat că
avem spațiu pentru Regiunea 7 Centru, în spațiu pentru Landul Brandenburg, să
știți că nu sunt de 2 lei spațiile pe care le avem, avem spațiu și
Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă,
nu ați înțeles, nu fac referire că merg oameni, dar dumneavoastră ați spus așa:
se oferă un spațiu, care este generos și trebuie să aplaudăm acest lucru, și
relațiile noastre de bună colaborare între cele două țări trebuie să se
mențină, inclusiv prin ceea ce faceți, dar ați spus că cei trei parlamentari și
le-ați dat numele, asigură inclusiv cheltuielile de telefon, de internet.
Doamna președinte Lokodi: Indiferent dacă folosești
internetul sau nu, indiferent dacă vorbești la telefon sau nu, din moment ce
spațiul este dotat, taxa de telefon se plătește.
Domnul consilier Giurgea: Și înțeleg că o să
ajungem acolo.
Doamna președinte Lokodi: Nu înțelegeți
pentru că eu asta încă nu am spus.
Domnul consilier Giurgea: Bun, și atunci
pentru ce se ia spațiul?
Doamna președinte Lokodi: Pentru promovare,
putem trimite materiale.
Domnul consilier Giurgea: Numai materiale și
oamenii nu au ce căuta acolo
Doamna președinte Lokodi: Nu. Nu cred că vom
merge.
Domnul consilier Giurgea: Nici unul dintre
cele trei județe?
Doamna președinte Lokodi: Domnilor
consilieri, eu sunt președinta Consiliului Județean Mureș, da? Vă rog să nu mă
țineți să fac declarații pentru că nu sunt la preot ca să fac spovedanie, da?
V-am spus, noi nu trimitem deocamdată oameni, trimitem materiale de promovare.
Vă rog frumos, înțelegeți informațiile așa cum le-am prezentat.
Referitor la ziua de ieri, vă rog frumos ca
presa să noteze pentru că și așa v-am trimis prin fax toate documentele, pentru
că este jignitor ca între instituții să înceapă iarăși lupta. În data de 10
mai, Consiliul Județean Mureș a primit o solicitare de
Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă,
ceea ce ați spus dumneavoastră, sincer, încă odată vă spun, este un afront care
s-a adus consiliului județean și de aceea v-am întrebat. În primul rând, cred
că era bine să fiți prezentă dar am înțeles explicația și motivația
dumneavoastră. Știți care este esența acestei discuții, și eu am înțeles punctul
dumneavoastră de vedere, îl consider pertinent: dumneavoastră nu erați în
localitate și invitația a venit cu o oră înainte.
Doamna președinte Lokodi: Pe mine mă revoltă
faptul că nu am primit din timp invitația.
Domnul consilier Giurgea: Asta zic, nu e ok,
mai ales la acest nivel. Dar ceea ce mă deranjează pe mine este faptul că nu
reușim nici cum ca aceste două instituții, cel puțin să aibă o colaborare măcar
cea minimală pentru comunitatea mureșeană. Să nu uităm că Tîrgu Mureșul
reprezintă 1/3.
Doamna președinte Lokodi: Domnule Giurgea,
eu am tăcut din gură. Eu nu am prezentat revolta mea față de acest eveniment.
Am fost alături de organizarea zilelor tîrgumureșene, să nu vă spun câte adrese
contradictorii au venit pentru aceeași zi, pentru aceeași oră, cu solicitări de
spații, că nu se știa că pentru Kecskemét se închiriază sala sau pentru alții,
deci toate aceste activități trebuiau coordonate de primărie și nu de consiliul
județean. Ia vedeți scrisorile, 10 evenimente în diferite perioade și nici
măcar una nu a fost ca în aceeași perioadă să se ceară pentru două evenimente,
același spațiu. Trebuia să las? Dacă eram rea trebuia să las așa, să intre două
evenimente organizate în același timp, să vedem ce se întâmpla atunci. Haideți
să nu lungim discuția, eu știu să tac. Am învățat să rabd, dumneavoastră m-ați
provocat și mi-ați pus întrebările, puteați să lăsați baltă, da?
Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte,
iarăși nu ați înțeles și cu asta termin, eu ce am vorbit nu am vorbit în
defavoarea consiliului județean și implicit a președintelui consiliului.
Doamna președinte Lokodi: Și eu nu doresc să
atac primăria.
Domnul consilier Giurgea: Nici vorbă de așa
ceva, nici eu nu doresc, cu atât mai mult, dar ceea ce îmi doresc și doriți și
dumneavoastră, cu siguranță și mi-ați spus-o și în particular, este să se
instaureze în sfârșit o relație bilaterală, cel puțin cordială la nivelul
minim.
Doamna președinte Lokodi: Haideți să
terminăm că nu are nici un sens, da?
Domnul consilier Mora: Doamna președinte,
doar atât vreau să vă spun că în timpul ședinței am primit un tabel cu
programul național al celor 10.000 de km de repararea drumurilor și aș vrea să
transmiteți mulțumirile noastre cu ghilimelele de rigoare, ale opoziției din
județul Mureș, PNL-PSD cum că au reușit să distribuie banii cei care au
contribuit la această lucrare, în limita unei erori, a unui sondaj.
Doamna președinte Lokodi: Trimiteți
dumneavoastră.
Domnul consilier Mora: Da, numai am vrut să
vă spun și în oglindă, doamna președintă, am vrut să vă spun că
Doamna președinte Lokodi: Trimiteți
dumneavoastră tot ce doriți, eu am avut o discuție, o listă stabilită, mai mult
nu pot să fac.
Domnul consilier Mora: Ok, nici nu trebuie
să spuneți mai mult, că nu puteți să spuneți mai mult. În oglindă vreau să spun
altceva, Consiliul Județean Mureș, la fiecare început de an sau când se fac
acele rectificări și acele distribuiri de bani la nivelul Județului Mureș, a
respectat absolut toate primăriile Județului Mureș și indiferent dacă am fi
avut vreodată puterea de a face distribuiri discreționare, în Județul Mureș,
am respectat niște criterii foarte sănătoase și serioase.
Doamna președinte Lokodi: Și acum am
respectat, domnilor consilieri.
Domnul consilier Mora: Corect, de aceea v-am
spus să transmiteți, nu vă reproșez nimic. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Nu transmit,
domnule consilier, nu transmit, vă rog să transmiteți dumneavoastră. Nu sunt
poștaș. Eu mi-am făcut treaba. Dacă cineva răstoarnă ceea ce propune consiliul
județean, să facă pe răspunderea lui. Nu sunt poștaș.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte,
dacă tot putem să facem, la diverse,
declarații politice, eu nu înțeleg de ce discutăm în această sală pentru că
noi, de comun acord, am trimis foarte corect
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
pentru declarațiile politice, sper că în timpul ședinței următoare în timp ce
eu vorbesc și dumneavoastră discutați, veți reuși să ajungeți la pace.
Lucrările
ședinței se încheie la ora 14:45.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Aurelian-Paul
Cosma
Văzut: șef serviciu - Delia
Belea
director
Viorel Iosib