tanacslogo1                      ROMANIA                                                     Nr. ­­­­­­­­­­­10605/24.VI.2011

              JUDETUL MURES                                                 Dosar:  IV D/1 

          CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

 

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 26 mai 2011

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 143 din 20 mai 2011 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul Liber”, și „Nepujság”.

Din cei 35 de membri ai consiliului județean, au lipsit (motivat): Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol.

 

Au fost invitați să participe:

 

  • dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș
  • dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului
  • dl. Mezei Vasile, director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
  • dl. Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
  • dna. Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
  • dna. Avram Monica – director, Biblioteca Județeană Mureș
  • dna Pop Daniela - contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
  • dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA
  • dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, Revista LATÓ
  • dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș
  • dna. Arh. Șef Dana Miheț, Primăria Municipiului Târgu Mureș
  • dl. Maior Handrea Călin, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Horea
  • dl. Maior Damian Mihai, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Horea
  • directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
  • reprezentanții mass-media din județ

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor, vă mulțumesc frumos pentru prezență, salut prezența domnului subprefect Barczi la lucrările ședinței consiliului județean de astăzi, salut prezența invitaților și a directorilor instituțiilor subordonate consiliului județean precum și a presei. Acum suntem 29 dar sper că și ceilalți domni consilieri vor veni. Doamnelor și domnilor, vă rog porniți aparatele. Vă mulțumesc frumos, atunci dați-mi voie să trecem la discutarea proiectelor de hotărâri pentru astăzi. Acestea au fost dezbătute de către dumneavoastră în mare parte, însă trebuie să vă anunțăm că avem în regim de urgență două proiecte de hotărâri iar la diverse o să vă prezint câteva lucruri pe care le consider importante din activitatea noastră desfășurată între cele două ședințe.

 

1.   Proiect de hotărâre pentru rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al RA Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, pe anul 2011

 

Doamna președinte Lokodi: În regim de urgență, la punctul 1, avem un proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru Regia Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Acest proiect de hotărâre în regim de urgență a fost discutat de comisia tehnico-economică, astăzi, în ședință și a avizat fără obiecțiuni acest proiect de hotărâre. Este vorba de modificarea și rectificarea bugetului, în ceea ce privește terminarea unor lucrări de investiții care au fost începute la aeroport și din păcate trebuie să vă spun, constatăm cu mâhnire din partea executivului că proiectele care sunt făcute în cursul execuției se descoperă multe vicii sau lucruri neprevăzute care au rămas în afară, care nu s-au avut în vedere sau chiar în timpul execuției unor lucrări, se constată că avem de făcut alte lucrări necesare care nu s-au prevăzut. Și aici a fost problema mutării centralei termice dintr-un spațiu care este eliberat, în alt spațiu, am avut problema construirii unui plafon fals în vederea recuperării spațiilor pentru folosul pasagerilor și am avut încă probleme pentru a asigura fluxul și siguranța circulației, că amenajăm spații pentru celelalte instituții cum e frontiera, vama, antitero ș.a.m.d., a unor spații prin care s-a majorat bugetul. Am putut să majorăm bugetul, conform legii, până la limita sumei prevăzute prin lege și în acest sens venim astăzi în fața dumneavoastră și vă solicităm să fiți de acord, nu știu când vom avea fericirea să nu trebuiască să modificăm bugetele aprobate în momentul lansării investițiilor, dar vă întreb dacă cineva dorește să ia cuvântul în legătură cu această investiție? Dacă nu, trecem la vot. Proiectul nostru de hotărâre are două articole, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihai), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

2.   Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui acord de parteneriat cu Spitalul Clinic Județean  Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii unui acord de parteneriat cu Spitalul Județean Mureș. Acest proiect de hotărâre a fost discutat de comisia juridică care a avizat favorabil, de comisia de servicii publice care a avizat favorabil. Este vorba de un proiect pe care Spitalul Clinic Județean dorește să îl facă împreună cu Rompetrolul. Titlul acestui proiect este împreună pentru fiecare. Rompetrolul vine în sprijinul activității medicale și ne asigură fonduri în vederea asigurării acestui proiect. Parteneriatul nostru este pentru realizarea proiectului. Proiectul propune prevenția orbirii în cadrul patologiei retiniene, de origine diabetică. Fiecare dintre noi poate să devină persoană beneficiară a acestui proiect. Vă întreb dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, vom trece la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Înainte să trec la discutarea proiectelor în ordinea de zi, aș vrea să anunț că avem nevoie de votul dumneavoastră pentru votarea ordinii de zi anunțată. Doresc să fac o precizare, proiectul de hotărâre de la punctul 2, deocamdată executivul îl retrage având în vedere că există o posibilitate juridică de soluționare a acestei probleme într-un alt mod prevăzut de legile române, de aceea retragem proiectul de hotărâre de la punctul 2 și votăm ordinea de zi așa cum a fost prezentată, cu o altă mențiune că la punctul 13 vom prezenta și un amendament primit. Cine este de acord cu ordinea de zi?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. De asemenea supun la vot procesul-verbal al ședinței din data de 28 aprilie 2011. Cine este pentru?

 

Procesul verbal al ședinței ordinare din data de 28 aprilie 2011 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Roatiș Chețan Ana Daniela), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

 

 

3.   Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare a Agenției Naționale Antidrog asupra unei părți din imobilul situat în strada  Trebely nr.7

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Vom trece la discutarea proiectelor pe care dumneavoastră le-ați aprobat. Primul proiect este hotărârea privind retragerea dreptului de administrare a Agenției Naționale Antidrog asupra unei părți din imobilul situat în strada Trebely nr 7. Avem nevoie de acest spațiu pentru că era pericol de prăbușire. Cu ani în urmă, când noi am fost de acord să asigurăm spațiu pentru agenție dânșii s-au obligat că vor renova această clădire și o vor face utilă activității lor, din păcate, probabil, datorită crizei economice nici dânșii nu au putut să repare clădirea, în momentul de față, Direcția de Protecția Copilului trebuia să o demoleze pentru că era în pericol de prăbușire, vom încerca ca ulterior să găsim un spațiu pentru Agenția Antidrog pe care să îl oferim în locul acestei clădiri. Proiectul de hotărâre a fost avizat de toate comisiile de specialitate. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, vom trece la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu votat (Borșan Doru Aurelian), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu votat (Balogh Iosif), 7 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Kardos Mihaela, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

4.   Proiect de hotărâre privind administrarea Palatului Culturii

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Proiectul de la punctul 2 a fost retras, deci urmează proiectul de hotărâre privind administrarea Palatului Culturii. Știți că mereu revenim la această problemă, cred că acum chiar am găsit o soluție mai bună. Având în vedere că sunt foarte multe activități în cadrul Palatului Culturii și cheltuielile de întreținere sunt în sarcina Consiliului Județean, am crezut că acele activități care sunt organizate nonprofit, în folosul comunității dar care, totuși, au niște cheltuieli minime care sunt în sarcina Palatului Culturii, în parte să fie suportate, totuși, de organizatorii evenimentelor și o sumă simbolică, de 100 de lei pe oră cred că merită să fie contribuția tuturor celor care organizează evenimente. Sunt foarte multe conferințe, foarte multe evenimente organizate de școli, de ONG-uri care întotdeauna veneau și ne asaltau la Consiliul Județean cu cereri pentru a deveni parteneri în organizare și pentru a asigura spațiul respectiv fără plata chiriei. Chiria era destul de mare, 600 de lei pe oră care era prevăzută pentru acele evenimente în care se vând bilete. De aceea am crezut că e bine să modificăm pentru ca oamenii să simtă totuși că și ei au o contribuție la întreținerea acestei clădiri din moment ce noi, Consiliul Județean, am asigurat fonduri în vederea restaurării clădirii respective. Acest proiect de hotărâre a fost aprobat de comisiile de specialitate, dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se probă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel) 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 5 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 6 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 7 se aprobă cu 28 voturi, 1 nu a votat (Kakasi Alexandru),  „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 8 se aprobă cu 28 voturi, 1 nu a votat (Szabo Arpad),  „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 9 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 6 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Moldovan Teofil, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

5.    Proiect de hotărârea privind declararea de utilitate publică  de interes local a obiectivului de investiții „Drum de acces și alimentare cu apă-canal pentru stațiile de transfer, sortare, compostare, compactare, ambalare deșeuri menajere și a stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri din localitatea Vălureni, comuna Cristești, județul Mureș”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 4 privind declararea de utilitate publică de interes local a obiectivului de investiții „Drum de acces și alimentare cu apă-canal pentru stațiile de transfer, sortare, compostare, compactare, ambalare deșeuri menajere și a stației de epurare a apelor uzate provenite din depozitul de deșeuri din localitatea Vălureni, comuna Cristești, județul Mureș”. Proiectul de hotărâre a fost avizat de către comisiile de specialitate. Trebuie să vă spun că și aici întâmpinăm mereu greutăți, că această investiție este din bugetul consiliului județean. Chiar întâmpinăm greutăți pentru că deja s-a început sustragerea cablului băgat în pământ, noroc că au fost depistați hoții dar nu știm dacă ei sunt autorii furtului în întregime. Acum ne paște din nou înlocuirea acestei porțiuni, chiar astăzi am semnat cererea de a fi pusă sub tensiune și dacă cineva mai fură, acela cu siguranță va fi prins. Este incredibil că oamenii să fie chiar așa de inconștienți în a se aventura în asemenea activități. Cu proiectul de lansare a licitației suntem în curs, și aici constructorii se aventurează în a depune contestații peste contestații dar am primit înapoi răspunsuri așa că vom continuăm activitatea de derulare a licitației în vederea desemnării firmei care să facă executarea. Colegii mei lucrează pe acest proiect. Domnilor, dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind administrarea unui imobil al Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești, din punct de vedere al destinației/utilizării

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul privind administrarea unui imobil al Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești din punct de vedere al destinației și utilizării. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de toate comisiile de specialitate. Vă întreb dacă cineva dorește să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind trecerea unor bunuri mobile din domeniul public în domeniul privat al județului în vederea casării acestora

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind trecerea unor bunuri mobile din domeniul privat în domeniul public al județului Mureș în vederea casării acestora. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de cele 4 comisii de specialitate. Sunt niște cărți care au ieșit din folosință datorită uzurii, de la Biblioteca Județeană. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

8.   Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJ nr.15/2011 privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea modificării în bugetul consiliului județean. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisiile de specialitate și avizat în mod favorabil. Dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Gombos Geza Csaba), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

9.   Proiect de hotărâre privind aprobarea aderării comunei Chețani la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aderarea comunei Chețani la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară  AQUA INVEST Mureș. Aici, de asemenea am de anunțat faptul că în data de 19 mai, domnul director Frătean Petru de la Asociația AQUA INVEST și-a dat demisia, invocând motive personale, pentru care s-a întrunit luni consiliul director și am luat act de renunțarea la contractul de director, rugându-l pe domnul Frătean să își termine mandatul, legea prevede încă 45 de zile, adică până în 8 iulie să își termine activitatea. Deci Chețani dorește să devină membru în Asociația de Dezvoltare AQUA INVEST. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime  se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

10.Proiect de hotărâre privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul Mureș în managementul și implementarea proiectului „Echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind dotarea cu echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență, proiect european pe care în 2008 l-am finalizat, cu privire la dotarea cu autoutilitare de diferite tipuri pentru cele 6 județe. Și acum continuăm dotările cu alte echipamente, o altă fază de posibilitate a atragerii fondurilor europene. Rog pe domnul vicepreședinte al consiliului județean care este președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară, să prezinte proiectul.

Domnul vicepreședinte Szabó: vă mulțumesc doamna președinte, stimați colegi, cred că știți despre realizarea acestui proiect, între anul 2008 și 2010 am realizat acest proiect în numele celor 6 județe și am reușit să aducem 39 de autospeciale în valoare de 350 de miliarde lei vechi, fără TVA. Aportul acestor utilaje, le-am și măsurat și să știți că are efectul scontat, timpii de intervenții s-au redus foarte mult. Timpul de răspuns în zonele rurale datorită acestor utilaje s-a redus de la 48 de minute la 27 și în zonele urbane s-a redus de la 25 de minute la 13 minute, deci efectul acestor autospeciale se și vede. Însă avem posibilitatea pentru a doua etapă, sunt la dispoziție 20 de milioane de lei, adică 200 de miliarde și unitatea de implementare ADI Centrul Transilvaniei a făcut toate demersurile și cu unitatea de implementare deja am ajuns în faza în care ne-am pus de acord cu toate inspectoratele de urgență din fiecare județ și am ajuns la concluzia că putem lua încă 44 de autospeciale din acești bani, bineînțeles că aceste autospeciale sunt mai mici, mai rapide. Pot să vă spun că sunt ambulanțe de prim ajutor 4, ambulanțe de prim ajutor încă 12 bucăți, de terapie intensivă, 2 bucăți și autospeciale pentru lucrul cu spumă și apă de capacitate mică de teren, ca să putem interveni și în cazul incendiilor din păduri pentru că utilajele acestea mari nu sunt bune pentru intervenția în pădure și autospeciale de capacitate mare, deci total 44. Contribuția celor 6 județe, deci aportul propriu, este 586.000 lei, deci cam 6 miliarde. Eu zic că acest lucru trebuie continuat, banii trebuie puși la bătaie numai anul viitor, însă pentru a putea depune acest proiect, trebuie să avem aprobarea de la fiecare consiliu județean. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Consiliul Județean Mureș, care este responsabil pentru implementarea acestui proiect, prin acordul tuturor celor 6 județe face un apel către Județul Brașov exprimându-și speranța că de data aceasta Brașovul va contribui cu cofinanțare de la începutul pornirii acestui proiect și nu o să ne trezim cu aceleași divergențe pe care le-am avut în prima fază a proiectului, când Brașovul nu ne-a plătit avansul care, în mod normal, ulterior se decontează, doar la sfârșit a decontat obligațiile. Vă mulțumesc.

Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 4 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 5 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 6 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 7 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 8 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

11.Proiect de hotărâre privind aprobarea Raportului de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2010 și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia

 

Doamna președinte Lokodi: Folosind prezența domnului Damian din partea ISU Mureș aș vrea să mulțumesc pentru activitatea depusă de domnul Damian și de către colega noastră Buruș Adriana, urându-le succes în a păstra aceeași atmosferă de prietenie dintre colegii de la ISU din toate județele, aici nu fac apel la nimeni, și să dotați toate județele în măsura în care ați inventariat dumneavoastră că este nevoie de modernizarea activității. Sincere felicitări către toate formațiunile ISU pentru prietenia și activitatea depusă pentru că am devenit noi, județul Mureș, primii, la nivel național, care am implementat acest proiect și am atras fondurile. Vă felicit! Este datorită înțelegerii dintre toate echipele ISU din regiunea „7 Centru.”

Trecem la următorul proiect de hotărâre care privește aprobarea  Raportului de analiză a capacității de apărare împotriva incendiilor în județul Mureș pe anul 2010 și stabilirea măsurilor de optimizare a acesteia. Proiectul de hotărâre a fost discutat de două comisii de specialitate și anume de comisia de servicii publice și de comisia juridică. Proiectul nostru de hotărâre are două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

 

12.Proiect de hotărâre privind aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcții și a Regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilier, eu vreau să meargă cât mai repede ședința pentru că dumneavoastră cunoașteți bine materialele de la ședințele de comisie. Următorul proiect de hotărâre privește structura organizatorică, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate care se referă acum în mod special la direcția Arhitectului-Șef. Ați discutat și acest proiect de hotărâre, în comisiile de specialitate.

Domnul secretar Cosma: O precizare aș vrea să fac legat de aviz. Încă nu ni s-a comunicat în mod oficial, doar telefonic ni s-a spus că există documentul, am și numărul lui de înregistrare și poate între timp l-am și primit. Deci este avizat.

Doamna președinte Lokodi: Poate că este în poșta pe care nu am reușit încă să o răsfoiesc. Dar până la ora 4, dacă se termină repede ședința, poate că le veți avea. Proiectul nostru de hotărâre are 4 articole, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Tatar Bela), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 3 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 4 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Tatar Bela), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime  se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

13.Proiect de hotărâre privind aprobarea evaluării anuale a managementului aplicat la instituțiile de cultură subordonate

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre  privind evaluarea anuală a managementului aplicat la instituțiile de cultură subordonate. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de patru comisii, fără obiecțiuni.

Domnul  consilier Boloș: Vă mulțumesc. Eu vreau să mă folosesc de discuția de la acest punct ca să atrag atenția asupra unei chestiuni și consider că este o obligație a celor două publicații. Pentru cei care nu cunosc, publicațiile care au caracter științific, și cele două publicații au și caracter științific deoarece publică studii de critică literară, ca să fie recunoscute în plan științific trebuie să se supună unei evaluări a Consiliului Național al Cercetării Științifice. La un moment dat, publicația Vatra a făcut acest lucru după care a renunțat la această evaluare, ceea ce creează probleme celor care publică, în special cadre didactice, masteranzi ș.a.m.d. De aceea, eu propun și este, după părerea mea, un lucru foarte important, ca cele două instituții să aibă obligația să se supună evaluării Consiliului Național al Cercetării Științifice și să primească calificativele pe care le suportă și pe care le merită și care sunt pe mai multe nivele, nu intru în detalii. Eu cred că acest lucru este o obligație a celor de acolo, nu este ceva foarte complicat, eu cunosc această procedură dar consider că trebuie să o transmitem ca pe o obligație oficială.  Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Am reținut, vă mulțumim frumos. Domnul secretar va comunica acest lucru. Proiectul nostru de hotărâre conține două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

 

Articolul 1 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Poruțiu Mihai), 5 absenți (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

14.Proiect de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru directorul de la RA Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru directorul Regiei Autonome Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș. Doamnelor și domnilor consilieri, ați discutat acest proiect însă, în scris, am primit din partea domnului consilier Poruțiu Mihai, un amendament. Domnule consilier, vă rog să susțineți acest amendament.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, domnilor colegi, ideea de bază a amendamentului pe care l-am propus și veți vedea că el nu are modificări legate de structura criteriilor de performanță și de obiective, ci se referă doar la niște modificări. Nu am intervenit nici în ceea ce înseamnă cifrele care rezultă din buget și care au fost calculate de Direcția Economică, în schimb am considerat și am propus la nivelul realizărilor din punct de vedere al numărului de pasageri o creștere la un volum de 200.000 de pasageri pe an, iar la nivelul coeficienților de ponderare, practic propun modificarea aproape la toți și am să vă explic de ce. Am considerat că accentul activității trebuie pus pe tot ceea ce înseamnă creșterea veniturilor proprii și a gradului de autofinanțare care, practic, merg mână în mână la realizarea programului de investiții și la creșterea numărului de pasageri deserviți. Două din criterii, 4 și 5, care se referă la productivitatea muncii și la ponderea cheltuielilor unde propun diminuarea acestor coeficienți, ele practic derivă din bugetul aprobat și practic ele vor fi îndeplinite în procent de 99% iar perioada de recuperare a creanțelor și perioada de rambursarea datoriilor cred că într-o economie de piață sunt lucruri care sunt mai puțin importante datele pentru că se pot găsi  metode alternative de finanțare a activității în așa fel încât acestea să nu aibă de suferit. Deci practic, concluzionând, am încercat prin aceste modificări pe care le propun să mutăm centrul de greutate spre două criterii foarte importante: creșterea numărului de pasageri și creșterea gradului de autofinanțare. Restul, eu cred că se pot încadra mai mult pe categoria obligațiilor legale ale unui manager decât în criterii de performanță. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Eu chiar aș pune undeva și criterii de calitate pentru că încă nu am reușit să realizăm nimic pe aeroport care să nu ne creeze probleme pe parcursul executării, aceste criterii de calitate ar impune ca managerul aeroportului și tot personalul de acolo să fie mai atenți și în momentul proiectării unor investiții și în timpul execuției sau chiar în timpul recepționării acestora, să nu vorbesc și de alte lucruri care oricum ar trebui, calitativ, să crească.

Domnul consilier Poruțiu: Știți, consider că este totuși un pas înainte așa cum a spus Neil Armstrong, este un pas mic pentru aeroport dar mare pentru consiliul județean. Dacă reușim să facem aceste modificări, eu cred că este un pas înainte și sigur că putem încerca pe viitor să muncim și la acele criterii de care ați amintit dumneavoastră.

Doamna președinte Lokodi: Eu susțin amendamentul făcut de dumneavoastră, nu știu dacă altcineva are ceva de spus.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, este o discuție pe care am avut-o de multe ori cu colegii, am cerut practic, an de an, nu numai aeroportului ci și altor instituții, creșterea nivelului veniturilor proprii. Este un principiu de bază pe care l-am cerut în comisia tehnico-economică. Singura chestiune pe care aș vrea totuși să o subliniez și eu sunt de acord, de exemplu, să mergem cu acest procent chiar cu 50%, să conteze în ponderea notei finale, ca să spun așa, în evaluarea unei instituții. Deci putem merge până la 50%, adică 0,5 cum apare în aceste tabele, dar cu condiția, doamna președinte, ca acest lucru să îl facem la toate instituțiile. Pentru că în momentul în care eu fac criterii de performanță la instituția X, nu dau nume ca să nu se supere cineva, și are buget de la începutul anului iar la instituția cealaltă mă apuc și îi fac buget de 6-7 ori în timpul anului și îi măresc bugetul de sute de ori, atunci nu este corect să îi impun niște criterii de performanță pe un buget pe care nu îl știe. Cu alte cuvinte, eu chiar aș plusa față de cele 40 de procente propuse de colegul meu până la 50 %, să fie criteriile vis-à-vis de veniturile proprii, cu condiția să aibă buget toate instituțiile odată, la început de an sau înainte cu un an, în decembrie când votăm bugetele, ca să poată să își facă o planificare serioasă. În condițiile în care, în luna mai, nu ai buget și care se mai rectifică de două-trei ori… de fapt acum s-a votat bugetul, astăzi, la aeroport pentru că până acum tot fracționat l-au primit. L-au primit pe bucățele. Deci ideea este că, haideți să introducem acest criteriu la toată lumea, în mod egal deci toate instituțiile să conteze cu 50% veniturile proprii și an de an să-i forțăm să facă câte un leu, doi în plus pe ceea ce înseamnă venituri proprii. Dar toate instituțiile, doamna președintă.

Doamna președinte Lokodi: Am înțeles, domnule consilier, dar nu înțeleg, o instituție care are activitate economică cum are regia aeroportului să fie comparată cu o instituție culturală. Într-o altă ordine de idei, dumneavoastră ziceți să nu majorăm pe parcursul anului și să nu modificăm bugetul. Eu am o experiență de 7 ani care îmi arată că, pe când bugetele culturale pe parcursul anului, eventual o singură dată dacă au fost rectificate dar în cadrul aceluiași buget, la aeroport, lună de lună se cere modificarea bugetului. Nu există lună în care consiliul județean să nu primească o cerere în vederea unor rectificări, majorări, buget în plus pe motivul că ceva nu a fost prevăzut. În acest sens, vă pun la dispoziție, domnilor consilieri și domnule Mora, documentația retroactivă, pe 7 ani. Deci dacă dumneavoastră vorbiți despre o instituție unde se modifică și niciodată nu poți să prevezi un buget, atunci acesta este tocmai aeroportul. Eu supun la vot amendamentul făcut de domnul consilier Poruțiu.

Domnul secretar Cosma: Doamna președinte, consider că amendamentul ar trebui explicitat punctual. Deci am 9 categorii de indicatori și să precizăm în ce măsură propune domnul consilier să fie modificați fie indicatorii, fie coeficienții de ponderare.

Doamna președinte Lokodi: El propune 9 modificări, voi face precizarea. Noi am propus la punctul 1, realizarea veniturilor proprii, unui coeficient de 0,15%. Domnul consilier propune majorarea de la 0,15% la 0,20%, deci 20 de procente. Perioada de recuperare a creanțelor, noi am propus 0,05%, domnul consilier propune 0,01. Perioada de rambursare a datoriilor, noi am propus 0,02, dumnealui propune 0,01.

 

 

Ponderea cheltuielilor personalului în costuri, propunem 0,01, dumnealui propune 0,06. Productivitatea muncii, noi am propus 0,01, dumnealui propune 0,06. Zilele de inoperabilitate, noi am propus 0,15, dumnealui propune 0,06, probabil având în vedere că inoperabilitatea nu este tocmai activitatea managerului ci se datorează anumitor condiții. Gard de autofinanțare, noi am propus 0,15, noi am propus 0,20, deci majorarea coeficientului. Programul de investiții-reparați a rămas același, noi am propus 0,2, domnul consilier Poruțiu, menține. Numărul de pasageri deserviți, noi am propus 160.000 de pasageri, domnia sa cere majorarea la 200.000. Aici nu trebuie neapărat să înțelegem doar numărul pasagerilor pentru că pasagerii cresc odată cu mărirea numărului operatorilor. Deci acesta poate să fie tradus pentru managerul aeroportului, mărirea numărului operatorilor.

Domnul consilier Poruțiu: Aici se modifică și coeficientul de la 0,08 la 0,02, ca să iasă 1. Deci acest ultim punct nu este numai modificarea nivelului de realizări ci și a coeficientului de la 0,08 la 0,02.

Doamna președinte Lokodi: Da, am prezentat dar e bine că ați făcut precizarea. Cu aceste modificări, vă întreb, cine este pentru a modifica proiectul de hotărâre conform amendamentului?

 

Amendamentul se aprobă cu 20 voturi „pentru”, 6 voturi împotrivă ( Bândea Eugen, Chirteș Ioan Cristian, Ciotlăuș Ionela, Hulpuș Ioan, Moldovan Teofil, Popa Marius Ciprian), 5 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel, Radu Mircea, Roatiș Chețan Ana Daniela), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

Doamna președinte Lokodi: Avem 20 de voturi pentru, deci a trecut amendamentul.

Trecem la votul proiectului de hotărâre cu precizarea că hotărârea va cuprinde această modificare de procente. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Chirteș Ioan Cristian), 6 abțineri (Boloș Vasile, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Chirteș Ioan Cristian), 6 abțineri (Boloș Vasile, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Chirteș Ioan Cristian), 6 abțineri (Boloș Vasile, Ciotlăuș Ionela, Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

 

 

15.Proiect de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru directorul de la SC Parc Industrial Tîrgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Trecem mai departe, la proiectul de hotărâre privind aprobarea obiectivelor și criteriilor de performanță pentru directorul SC Parc Industrial Tîrgu Mureș. Domnul director nu este în sală. Proiectul de hotărâre a fost avizat de comisia tehnico-economică, juridică, servicii publice. Dacă dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul consilier Giurgea: Da, procedural vreau să iau cuvântul. Dacă nu este aici directorul de la Parc  atunci de ce să discutăm?

Doamna președinteLokodi: Criteriile de performanță se pot vota  și dacă este de acord și dacă nu este. Nu trebuie să îi cerem acordul.

Domnule consilier Giurgea: Eu propun să amânăm.

 Doamna președinte Lokodi: Am votat deja ordinea de zi, trebuia să fiți în sală. În momentul de față, dumneavoastră cereți amânare. Trebuie să supun la vot dacă modificăm ordinea de zi. Eu, de sine putere, Lokodi președinte de consiliu județean nu pot modifica ordinea de zi din moment ce am avut votul colegilor. Îl întreb pe domnul secretar general ce îmi propune.

Domnul secretar Cosma: Doamna președinte, eu nu voi face o propunere, voi preciza care sunt dispozițiile legale și regulamentare. Din moment ce ordinea de zi  a fost aprobată, doar inițiatorul are dreptul să retragă și nu se mai modifică ordinea de zi. Acest material se află la a doua dezbatere în consiliu, și luna trecută în ședința ordinară a făcut obiectul analizei, din câte cunosc nu s-a modificat, din câte cunosc, domnul director Nagy a fost prezent la ședințele comisiilor de specialitate unde a putut să primească întrebări și să dea răspunsuri. Tot formal-procedural, sigur că, în măsura în care ar fi fost prezent, în măsura edificării domnilor consilieri asupra unor probleme, puteau să-i fie adresate întrebări la care dumnealui ar fi putut să îi răspundă. Apreciez că în exercitarea mandatului un consilier, dacă nu este lămurit asupra unor probleme, el fie se abține de la vot, fie nu votează.

Doamna președinte Lokodi: Întrebarea mea către secretarul comisiei tehnico-economică sau către doamna președinte, în momentul în care s-a dezbătut proiectul de hotărâre, domnul Giurgea a absentat motivat sau nemotivat?

Doamna consilier Ciotlăuș: A fost prezent doar că a plecat înainte să se dezbată acest proiect de hotărâre.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamna președinte de comisie, puteți să luați loc.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, noi am plecat o dată. Când m-am urcat eu în mașină, Ionela cu Akos și cu Mihai erau în spatele meu. Deci noi am plecat o dată din sală, amintește-ți Ionela. În ședința de marți… dar eu eram în fața voastră.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, polemica s-a închis, vă rog, doamna președintă, cu mine dialogați.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, cu dumneavoastră dialoghez, deci noi am ieșit o dată din sală.

        Doamna președinte Lokodi: Vă felicit.

Domnul consilier Giurgea: Mă felicitați pentru ce?

Doamna președinte Lokodi: Pentru punctualitate, pentru că ați rămas până la sfârșit.

Domnul consilier Giurgea: Sigur, deci eram în față, în momentul în care eu am urcat în mașină, doamna Ciotlăuș cu domnul Poruțiu și cu domnul Akos Mora…

Doamna președinte Lokodi: Deci acum o discutăm pe doamna Ciotlăuș sau faptul că doriți să formulați întrebări? Vă rog frumos să reveniți la temă. V-am dat cuvântul legat de problema stabilirii criteriilor managerului pentru Parcul Industrial. Rămânem aici.

Domnul consilier Giurgea: Este o chestie de etică și de deontologie, nu poate să spună că nu am fost la punctul de pe ordinea de zi când noi ieșim o dată din sală, Ionela! Și Akos, spune tu.

Doamna președinte Lokodi: Domnule Giurgea, vi se ia cuvântul, vi se închide microfonul. Vă mulțumesc frumos, doamna Ciotlăuș, nici dumneavoastră nu vă dau cuvântul. Vă mulțumesc și vă rog frumos să luați loc.

Domnilor consilieri, eu nu retrag acest punct de pe ordinea de zi, domnule consilier, v-am dat cuvântul la ordinea de zi și dumneavoastră ați vorbit despre altceva. Conform regulamentului de organizare a activității consiliului județean, în calitate de președinte, am dat cuvântul consilierului Giurgea Teodor, dar în cadrul cuvântului în loc să se refere la problema pentru care a cerut, conform regulamentului, cuvântul, a polemizat cu colegii, ba, mai mult,  avut un ton care nu îl onorează în calitate de consilier județean, vă rog frumos să luați loc și trecem la dezbatere, având dumneavoastră posibilitate să vă exprimați prin vot acordul sau nu. Domnule consilier, nu mă obligați să iau alte măsuri regulamentare. Vă rog din suflet să vă așezați. Este dreptul meu de președinte de consiliu județean să clarific un lucru. Nu este joaca puterii, ca să arătăm cine este mai puternic. Nu este momentul acum. Peste o jumătate de an urmează campania electorală. Bine, domnule consilier, aveți un minut cuvântul, deși vorbiți de peste 5 minute.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președintă. Domnul director nu a fost prezent nici la ședința de comisie și nu a fost prezent nici astăzi. Sigur, poate are alte treburi. Întrebările nu le pot pune în lipsa dumnealui pentru că vroiam să îmi și răspundă, oricum mă voi abține la vot sau poate că voi vota chiar împotrivă, voi vedea. Ceea ce cred eu, însă, că este foarte corect, atâta timp cât un om primește bani de la noi, de la consiliul județean, trebuie să își facă timp pentru 10 minute indiferent ce incubator de afaceri este, și să fie prezent în sala de plen unde de fapt i se decide soarta lui timp de un an de zile. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Incubatorul de Afaceri este o instituție subordonată Parcului Industrial, este o activitate în cadrul Parcului Industrial, nu știu despre ce vorbim… vorbim ca să ne aflăm în vorbă.

Domnul consilier Tatár: Doamna președinte, stimați colegi, aceste criterii de performanță nu sunt nominale. Indiferent cine este, trebuie să respecte, nu știu de ce ne cramponăm pentru un nume. Pot să fiu eu, dumneata, indiferent cine este, putem să votăm pentru că nu sunt nominale, nu sunt personale. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumim, dacă nu mai dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la votarea proiectului de hotărâre, cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Roatis Chețan Ana Daniela, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 2 abțineri (Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea), 4 absenți Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

16.Proiect de hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean nr.42/2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru modificarea unei hotărâri cu numărul 42 din acest an, din aprilie, privind reabilitarea situației sistemului rutier DJ 136 A, proiect care a fost depus în cadrul programelor derulate de către Ministerul Dezvoltării și Locuinței în cadrul proiectului „10.000 km” și pentru care a trebuit să refacem niște indicatori și a trebuit să refacem în cadrul fondurilor pe care le vom putea accesa pentru dimensiunea proiectului. Comisia tehnico-economică, comisia de servicii publice a aprobat acest proiect de hotărâre. Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul? Vă rog.

Domnul consilier Radu: Doamna președinte, deoarece suntem la punctul acesta, aș vrea să mă refer la următoarea problemă, dacă pentru anul 2011 s-au făcut licitațiile pentru sumele alocate drumurilor județene și dacă s-au început lucrările? Și, a doua întrebare, dacă se vor respecta cele prevăzute în bugetul pe anul 2011, sumele și lucrările care sunt prevăzute?

Domnul vicepreședinte Chirteș: Astăzi și mâine se deschid ofertele pentru toate cele 7 loturi la nivel de județ, urmând ca în decurs de… să spunem, o săptămână, comisiile de evaluare să își facă treaba. Nu putem spune, nu știm, de fapt câți au depus ofertele sau alte lucruri. Dar se vor respecta exact poziționarea covoarelor asfaltice, exact așa cum am aprobat acum trei luni în anexa la bugetul consiliului județean. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, în motivarea revotării acestei hotărâri, la un moment dat, lăsând la o parte faptul că nu ne-am încadrat în prevederile unei ordonanțe de care, poate că nici nu am știut sau, mă rog, poate nu era la vremea respectivă valabilă. Apare la un moment dat și motivarea că proiectantul a greșit calculul la TVA. În ziua de astăzi, că apar modificări de proiectare și apar tot felul de chestii, de multe ori sunt explicabile și nu vreau să intru într-o polemică. Ca să apară într-o motivație că trebuie să votăm din nou indicatorii tehnico-economici, că proiectantul a greșit TVA-ul, este o chestie pe care, eu cred, am zis-o și în comisie…

Doamna președinte Lokodi: Nu a greșit. Atunci când noi am făcut acest proiect, era aplicabil coeficientul de 19%.

Domnul consilier Poruțiu: Atunci să spună că s-a modificat legislația, nu că am greșit… așa scrie, negru pe alb, proiectantul a greșit calculul TVA.

Doamna președinte Lokodi: E o greșeală, atunci.

Domnul consilier Poruțiu: Dacă noi votăm acest lucru, eu tocmai de aceea, în comisie am votat contra pentru că, am spus, să greșești TVA-ul, totuși, e o chestie gravă.

Doamna președinte Lokodi: Este un proiect mai vechi pentru care a trebuit să refacem calculele.

Domnul consilier Poruțiu: Corect, atunci vă rog frumos, când se întocmesc aceste materiale, să aibă mai mare atenție și să ne spună, pentru că altfel noi părem… cum să acceptăm unui proiectant să nu poată să înmulțească două cifre corect?! Atunci cum ne bazăm pe proiect dacă el nu este în stare să înmulțească un TVA bine?!

Doamna președinte Lokodi: Foarte bine că aveți experiență.

Domnul consilier Poruțiu: Da, foarte mare. De aceea vă spun că nu intru într-o polemică sau în discuții vis-à-vis de proiectare pentru că, de multe ori, aceste erori care apar în proiecte au și explicații: graba, alocarea fondurilor, o grămadă de probleme, lipsa proiectanților, deci aici mai găsim o scuză, cu toate că de multe ori nu e scuzabil, când înmulțești un TVA e impardonabil. Deci dacă această modificare apare datorită modificării legislative, să apară și în expunerea de motive a hotărârii că s-a modificat legea, nu că a greșit să înmulțească TVA-ul pentru că, repet, ce încredere putem să mai avem. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul consilier Balogh: Doamna președintă, o singură precizare aș avea la cei 10.000 de km în care sunt incluși și Reghin-Lăpușna. Având în vedere că nu se face reabilitarea totală pe cei 24 sau 26 de km câți sunt, aș dori să analizați când se face reproiectarea acestui drum, pozițiile kilometrice care sunt cele mai rele fiindcă în cursul anilor s-au făcut niște reabilitări de drumuri pe Reghin-Lăpușna și să nu cadă exact în poziția kilometrică unde drumul este cel mai bun și unde este cel mai rău să nu se facă reabilitarea. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președintă, sunt de aceeași părere cu Poruțiu dar și cu punctul de vedere a lui Ioska dar vreau să vă mai spun un lucru: am spus de atâtea ori și pe vremea când nu erați dumneavoastră președintă, pe vremea lui Gyuri, și o spun și acum când sunteți dumneavoastră președintă, dacă vreți să facem un lucru ca lumea și să țină cum ține drumul european și l-am dat exemplu de atâtea ori, E 60, să facem o lucrare așa cum trebuie. Lucrarea așa cum trebuie, se urmărește derularea acestei lucrări de la începutul ei, nu mergem să facem recepția cum am fost eu la două pe vremea lui Virag, și nici nu ne-am oprit deoarece ploua afară și am fost direct la restaurant, să mâncăm. Haideți să facem o recepție așa cum trebuie, ce înseamnă asta, pe parcursul derulării lucrării să urmărim cum se fac aceste lucrări pentru că drumul acela, doamna președintă, de când sunteți dumneavoastră președintă, s-a mai făcut odată și știți de către cine, nu vreau să dau firma. Și știți cum l-au făcut? Așa ca fata mare care este leneșă: mătură și bagă mizeria sub covor. Mă interesează foarte mult pentru că este în zona Administrației Bazinale de Apă Mureș, este o zonă foarte afluentă, foarte mulți turiști vin la sfârșitul săptămână și, de ce nu, o lucrare bine făcută este și o emblemă pentru noi, consiliul județean. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Fără să intru în polemică, domnilor consilieri, aveți calitatea de consilieri prin care ați jurat că veți proteja domeniul public al județului. Oricine are dreptul să meargă și să vadă orice lucrare și să ceară celor care sunt executanții lucrărilor să vă dea explicații pe care dumneavoastră le doriți, în cazul în care vedeți că nu se fac conform standardelor. Nu cred că vreodată consiliul județean a împiedicat posibilitatea mișcării libere a consilierilor județeni și a posibilității de intervenție unde au crezut necesar să intervină conform pregătirilor. Consiliul județean a mai făcut lucrări de întreținere pe acest drum, nu l-am refăcut niciodată, refacerea acestui drum înseamnă refacerea tuturor podurilor, podețelor, restabilirea gradului de portabilitate al drumului și acest proiect acum se va face prin fonduri asigurate de către Ministerul Dezvoltării, contractul de finanțare va fi încheiat de către Ministerul Dezvoltării, licitația de asemenea, iar consiliul județean împreună cu unitățile administrativ-teritoriale din zonă va fi beneficiarul acestor lucrări. Probabil că noi vom fi atenți cu specialiștii noștri ca să se facă lucrări de calitate pentru că avem deja multe experiențe, și pozitive și negative, deci, domnule consilier, în calitate de consilier județean oricând vă puteți opri la orice lucrare, fie ea executată din bugetul județului, fie executată din banul public care provine prin administrare de la diferite ministere. Dacă nu mai doriți să luați cuvântul, v-aș ruga frumos să trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Articolul 2 se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

Hotărârea în întregime  se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Filimon Vasile, Mașca Aurelia, Seracu Ieronim, Szalkay Iosif Carol).

 

 

         Diverse

Doamna președinte Lokodi: La diverse, dați-mi voie să vă spun că vi s-au transmis informații prin e-mail, vă rog să verificați căsuța poștală, deoarece sunt informații necesare a fi luate la cunoștință. Aș dori să vă prezint o informație care văd că interesează și presa. Dumneavoastră știți că în mandatul 2004-2008, Consiliul Județean Mureș împreună cu Uniunea Consiliilor Județene, la nivel național a avut o activitate de peste doi ani, în care am închiriat un spațiu la Bruxelles, aproape de Parlamentul Europei în care fiecare județ a avut un spațiu care s-a limitat la o masă, posibilitate de a folosi internetul și telefonul prin care mulți colegi din cadrul aparatului propriu al consiliului județean s-au pregătit în vederea cunoașterii activității instituțiilor europene, astfel au cunoscut colegii mei instituțiile europene, Parlamentul European, Consiliul European, Comitetul Regiunilor, activitatea desfășurată acolo, posibilitatea accesării fondurilor europene, relațiile de parteneriat între state și strategiile la nivel european, începând de la strategia de la Lisabona, continuând cu ultimele strategii modificate în Uniunea Europeană cu privire la Protecția Mediului, cu privire la derularea unor activități în vederea găsirii soluțiilor pentru energie regenerabilă, energie verde, cu privire la migrarea forței de muncă, cu privire la problemele de sănătate la nivelul european, cu privire la proiectele transfrontaliere precum și cu privire la ultimul proiect mare pentru spațiul dunărean în care dorim împreună cu statele europene să avem un program economic mare, folosirea Dunării pentru transport între statele europene precum și posibilitatea României de a-și valorifica potențialul economic, turistic și cultural. Având în vedere că în Uniunea Europeană, în cadrul strategiei de la Lisabona se permite ca anumite regiuni istorice să-și facă cunoscută activitatea și potențialul despre care am vorbit, în timpul Președinției Ungariei, Ungaria a oferit un spațiu, un birou în cadrul imobilului pe care dânșii îl dețin ca spațiu de prezentare a Ungariei, precum și Germania ne-a permis ca în cadrul Regiunii “7 Centru” să avem un alt birou pentru Regiunea “7 Centru”, unde să ne prezentăm și unde să promovăm regiunea. Landul Brandenburg, tot în apropiere de acest Parlament European, ne-a permis să folosim un birou pe lângă celelalte spații, pentru că acolo unde se desfășoară activitate mai multă, unde promovezi regiunea, unde promovezi o microregiune sau unde promovezi chiar județul tău, pentru că noi avem birouri de reprezentare și pentru asociația primarilor comunelor și pentru asociația primăriilor orășenești precum și pentru consiliile județene, iată, atâtea spații unde cei care doresc să cunoască România primesc material de promovare, primesc informații unde se organizează diferite evenimente care ulterior culminează cu prezența noastră în cadrul evenimentelor Porților Deschide de la Bruxelles, organizat de Comitetul Regiunilor și în cadrul Parlamentului European când mai multe județe își prezintă activitatea lor. Domnii parlamentari europeni Winkler Gyula, Sógor Csaba și Tőkés László asigură fonduri în vederea funcționării unui birou în cadrul reprezentanței Ungariei unde se primește pe gratis, o suprafață, dânșii asigurând fonduri pentru funcționare, asta însemnând cheltuieli cu telefonul, internetul unde să fie promovate cele trei județe, Harghita, Covasna și Mureș. Acest birou își va deschide activitatea în data de 31 mai -1 iunie, această activitate nu este împotriva cuiva, este pentru Județul Mureș, unde vom promova cultura română, maghiară, săsească, unde vom promova oamenii de afaceri români și maghiari și unde vom prezenta materiale promoționale despre Județul Mureș așa că, doresc din start, să fac această precizare că este un cadou dat pentru Județul Mureș, nu ne va costa pe noi, deocamdată, un buget și dacă vom vedea că această activitate este o activitate care interesează Uniunea Europeană, vă voi supune și atenției dumneavoastră să vizitați și acest birou și vă voi propune ca după aceea, împreună să stabilim o strategie. Deocamdată este un experiment, sunt fonduri alocate de alții, este o oportunitate să ne prezentăm. Această precizare doream să o fac pentru că am fost întrebată. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, stimați colegi, domnilor vicepreședinți. Două mici reproșuri aș vrea să fac executivului consiliului județean. În primul rând, am primit acest material la jumătatea anului, astăzi, și ca să nu pară o formalitate, având în vedere că este calendarul acțiunilor cultural pe județul Mureș, cred că ar fi bine să îl primim la începutul anului pentru că, astăzi, pare o formalitate, l-am primit când deja jumătate din evenimente s-au consumat.

Doamna președinte Lokodi: Pe site-ul consiliului județean l-ați avut deja din luna februarie.

Domnul consilier Poruțiu: Nu e nici o problemă, atunci să nu îl mai primim, citim de pe site. În data de 24 a avut loc o lansare de carte la Palatul Culturii  a Alteței Sale, Principele Radu. Am citit dimineața pe știri că suntem parteneri, noi  consiliul județean și realmente nu am avut posibilitatea să participăm cu toate că mi-aș fi dorit să particip. Deci rugămintea mea este, când mai sunt asemenea manifestări care sunt organizate în parteneriat cu consiliul județean, rugămintea mea ar fi să fim și noi informați din timp pentru că, realmente, era o manifestare unde nu puteai să te duci în pantaloni de sală și în cămașă și am aflat cu două ore înainte deci nu am mai avut timp să mergem sau cel puțin eu, personal, și mi-aș fi dorit să pot și eu îmi citesc adresa de e-mail zilnic, să știți. Iar așa, ca să termin într-un spirit optimist, de azi încolo eu vă promit că nu mai vorbim în timpul ședinței dar realmente trei ani de zile am avut senzația că pe noi, cei din partea dreaptă, nu ne prea ascultați.

Doamna președinte Lokodi: Am înțeles, vă mulțumesc. Legat de evenimentul de lansare a cărții Principelui Radu, în ce zi a avut loc? În 24. În data de 23 la ora 11, am primit un telefon din partea secretariatului cabinetului Regelui Mihai, că de două săptămâni s-a trimis către, și îmi pare rău, nu este un atac și nu îl considerați atac ci este o informare, de două săptămâni s-a trimis o adresă către primăria Municipiului Tîrgu Mureș în vederea organizării acestui eveniment și evenimentul nu a fost organizat. Deci cu o zi înainte, la ora 11 am primit rugămintea să sprijinim organizarea evenimentului pentru că Principele Radu  dimineața sosește la Cluj cu avionul, a fost vorba ca de la 11 se organizează aici evenimentul după care la ora 2 se retrage la Cluj unde, după-masa, va avea prezentarea de carte. Am avut domnilor consilieri la dispoziție o după-masă. Îmi pare rău că am fost delăsători și nu v-am informat din timp dar nici noi nu am știut. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc doamna președintă, în primul rând îmi cer scuze dacă am ridicat tonul sau dacă vi s-a părut că am ridicat tonul, dar vreau cu tot respectul pe care vi-l port, că și dumneavoastră ați ridicat tonul de n ori la noi și niciodată nu v-am spus că urlați la noi. V-am înțeles, erau anumite momente tensionate în anumite ședințe și ca atare, ca și conducător al acestei instituții, v-am înțeles dar în primul rând v-am înțeles ca și colega noastră. Deci niciodată nu v-am spus că urlați la noi. Deși ați mai ridicat tonul. Cu drumul nu cred că ați înțeles, doamna președintă, noi putem merge, într-adevăr, dar executantul sau patronul sau directorul nu este pe drum, acolo sunt niște muncitori care execută anumite lucrări. Dacă dumneavoastră nu știți și, iertați-mă, pentru că probabil chiar nu știți, nefiind de specialitate, nici eu nu sunt dar am lucrat în domeniul acesta, când se face o lucrare pe drumuri, calitatea, în primul rând pleacă de la preț. Oricine scade sub prețul evaluat, cu foarte mult, de multe ori la jumătate, acolo este un semn de întrebare. Cum poți să faci la jumătate de preț, numai ca să câștigi lucrarea. Acolo este clar că acel preț mic este în detrimentul calității. Dec ce trebuie să facem noi, ceea ce s-a făcut și pe E 60, să avem nu un diriginte de șantier care este cumpărat de 10 ori înainte de a fi diriginte de șantier, ci să avem o firmă de consultanță puternică, de la consiliul județean, dacă vreți, să nu mai plătim, dacă aveți specialiști, care să îi urmărească pe tot parcursul derulării acestei lucrări ce și cum se pune în operă. Se pune calitatea asfaltului pe care trebuia să îl pună, se pune strat de arocamente și așa mai departe, despre asta vorbeam, doamna președinte. În al treilea rând, v-aș ruga să îmi explicați, am fost invitat, și dumneavoastră ați fost invitată și nu ați fost, prefectul am înțeles că este bolnav, domnul subprefect am înțeles că are rupt piciorul, deci din partea Consiliului Județean Mureș și a Prefecturii nu au fost reprezentanți la decernarea unor titluri, unor personalități hotărâte în Consiliul Local Tîrgu Mureș. Ceea ce m-a deranjat pe mine ca și consilier și aici chiar să mă credeți că vorbesc foarte serios, noi, consiliul județean prin persoana dumneavoastră, am fost acuzați că ați luat cheile de la Sala Oglinzilor și ați plecat cu ele, de aceea nu ați fost prezentă. De ce nu s-a acordat Sala Oglinzilor consiliului local și, respectiv, Primăriei Tîrgu Mureș? Vreau să vă spun că au amenajat în sala de ședințe un decor frumos, deși au trebuit să ia jos toată instalația aceasta pe care o avem noi. A fost frumos până la urmă, și nu în ultimul rând vreau să spun că apreciez ceea ce ați spus dumneavoastră, sincer, fără nici o conotație, că ni se acordă un spațiu pentru Mureș, Harghita și Covasna la Bruxelles în spațiul țării noastre vecine și prietene, Ungaria, dar nu găseam un spațiu, sau am avut o problemă că nu ne-au dat un spațiu dintr-o clădire pe care o are România acolo, sau România nu are?

Doamna președinte Lokodi: V-am prezentat că avem spațiu pentru Regiunea “7 Centru”, în spațiu pentru Landul Brandenburg, să știți că nu sunt de 2 lei spațiile pe care le avem, avem spațiu și la UNCJR, avem spațiu și în reprezentanța  Ungariei, noi nici unde nu trimitem oameni pentru că este foarte costisitor, să plătești șederea, cazarea, diurna. Timp de doi ani de zile am pregătit colegii noști care lucrează pe proiecte, au fost trimiși dar de doi ani de zile nu mai trimitem oameni. Eu nu v-am spus că noi trimitem acolo oameni, dar domnilor, avem posibilitatea să găsim și pentru județul Mureș dar, v-aș ruga frumos, prima dată interesați-vă ce ar însemna pentru județul Mureș. Eu nu am spus că trimitem oameni. Am spus că avem trei posibilități de spații dar nu avem personal trimis în misiune de trei luni în străinătate pentru că este foarte costisitor. Spațiul este oferit, domnilor, acolo merge unde vrem, peste tot însă, am trimis material de promovare.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, nu ați înțeles, nu fac referire că merg oameni, dar dumneavoastră ați spus așa: se oferă un spațiu, care este generos și trebuie să aplaudăm acest lucru, și relațiile noastre de bună colaborare între cele două țări trebuie să se mențină, inclusiv prin ceea ce faceți, dar ați spus că cei trei parlamentari și le-ați dat numele, asigură inclusiv cheltuielile de telefon, de internet.

Doamna președinte Lokodi: Indiferent dacă folosești internetul sau nu, indiferent dacă vorbești la telefon sau nu, din moment ce spațiul este dotat, taxa de telefon se plătește.

Domnul consilier Giurgea: Și înțeleg că o să ajungem acolo.

Doamna președinte Lokodi: Nu înțelegeți pentru că eu asta încă nu am spus.

Domnul consilier Giurgea: Bun, și atunci pentru ce se ia spațiul?

Doamna președinte Lokodi: Pentru promovare, putem trimite materiale.

Domnul consilier Giurgea: Numai materiale și oamenii nu au ce căuta acolo…

Doamna președinte Lokodi: Nu. Nu cred că vom merge.

Domnul consilier Giurgea: Nici unul dintre cele trei județe?

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, eu sunt președinta Consiliului Județean Mureș, da? Vă rog să nu mă țineți să fac declarații pentru că nu sunt la preot ca să fac spovedanie, da? V-am spus, noi nu trimitem deocamdată oameni, trimitem materiale de promovare. Vă rog frumos, înțelegeți informațiile așa cum le-am prezentat.

Referitor la ziua de ieri, vă rog frumos ca presa să noteze pentru că și așa v-am trimis prin fax toate documentele, pentru că este jignitor ca între instituții să înceapă iarăși lupta. În data de 10 mai, Consiliul Județean Mureș a primit o solicitare de la Primăria Tîrgu Mureș, semnată de domnul Trif Aurel, că dorește Sala Mică a Palatului Culturii în vederea organizării decernării premiului Pro Urbe în cadrul “Festivalului Lucian Blaga”. Președintele Consiliului Județean a scris pe cerere “de acord” și răspunsul a fost comunicat către primărie. În data de 18 mai, fără să se revină la adresa anterioară, se depune o nouă cerere în care nu se mai face trimitere la “Festivalul Lucian Blaga”, tot pentru aceeași dată, 25 mai, se solicită Sala de Oglinzi  pentru decernarea premiului Pro Urbe. Președintele Consiliului Județean Mureș scrie de acord cu o condiție: având în vedere că mobilierul a fost recent restaurant, rog să se amenajeze, prin aducerea de scaune de la Sala Mică, spațiul în vederea decernării premiului cu obligarea plății chiriei,  conform hotărârii consiliului județean. Acest răspuns a fost trimis către Primăria Municipiului Tîrgu Mureș. La acesta nu am primit nici un alt răspuns, nu am fost invitată la eveniment, ieri la ora 13.45 prin fax a venit o invitație la Consiliul Județean Mureș, timp în care eu eram plecată din județ, în care mi se precizează că sunt invitată în sala festivă a consiliului local pentru decernarea premiului Pro Urbe. Îmi pare foarte rău, dar eram la o distanță considerabilă, până la ora 5 nu am avut cum să mă întorc, așa că, am crezut că această invitație era ca urmare a discuției mele cu un consilier local, care m-a întrebat dacă mă prezint la acest eveniment și căruia i-am comunicat faptul că noi, consiliul județean, nu am primit invitație. Cred că la această intervenție am primit invitație, domnilor consilieri, v-aș ruga să rezolvați aceste probleme în cadrul grupului pe care îl reprezentați și pentru care ați luat cuvântul. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, ceea ce ați spus dumneavoastră, sincer, încă odată vă spun, este un afront care s-a adus consiliului județean și de aceea v-am întrebat. În primul rând, cred că era bine să fiți prezentă dar am înțeles explicația și motivația dumneavoastră. Știți care este esența acestei discuții, și eu am înțeles punctul dumneavoastră de vedere, îl consider pertinent: dumneavoastră nu erați în localitate și invitația a venit cu o oră înainte.

Doamna președinte Lokodi: Pe mine mă revoltă faptul că nu am primit din timp invitația.

Domnul consilier Giurgea: Asta zic, nu e ok, mai ales la acest nivel. Dar ceea ce mă deranjează pe mine este faptul că nu reușim nici cum ca aceste două instituții, cel puțin să aibă o colaborare măcar cea minimală pentru comunitatea mureșeană. Să nu uităm că Tîrgu Mureșul reprezintă 1/3.

Doamna președinte Lokodi: Domnule Giurgea, eu am tăcut din gură. Eu nu am prezentat revolta mea față de acest eveniment. Am fost alături de organizarea zilelor tîrgumureșene, să nu vă spun câte adrese contradictorii au venit pentru aceeași zi, pentru aceeași oră, cu solicitări de spații, că nu se știa că pentru Kecskemét se închiriază sala sau pentru alții, deci toate aceste activități trebuiau coordonate de primărie și nu de consiliul județean. Ia vedeți scrisorile, 10 evenimente în diferite perioade și nici măcar una nu a fost ca în aceeași perioadă să se ceară pentru două evenimente, același spațiu. Trebuia să las? Dacă eram rea trebuia să las așa, să intre două evenimente organizate în același timp, să vedem ce se întâmpla atunci. Haideți să nu lungim discuția, eu știu să tac. Am învățat să rabd, dumneavoastră m-ați provocat și mi-ați pus întrebările, puteați să lăsați baltă, da?

Domnul consilier Giurgea: Doamna președinte, iarăși nu ați înțeles și cu asta termin, eu ce am vorbit nu am vorbit în defavoarea consiliului județean și implicit a președintelui consiliului.

Doamna președinte Lokodi: Și eu nu doresc să atac primăria.

Domnul consilier Giurgea: Nici vorbă de așa ceva, nici eu nu doresc, cu atât mai mult, dar ceea ce îmi doresc și doriți și dumneavoastră, cu siguranță și mi-ați spus-o și în particular, este să se instaureze în sfârșit o relație bilaterală, cel puțin cordială la nivelul minim.

Doamna președinte Lokodi: Haideți să terminăm că nu are nici un sens, da?

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, doar atât vreau să vă spun că în timpul ședinței am primit un tabel cu programul național al celor 10.000 de km de repararea drumurilor și aș vrea să transmiteți mulțumirile noastre cu ghilimelele de rigoare, ale opoziției din județul Mureș, PNL-PSD cum că au reușit să distribuie banii cei care au contribuit la această lucrare, în limita unei erori, a unui sondaj.

Doamna președinte Lokodi: Trimiteți dumneavoastră.

Domnul consilier Mora: Da, numai am vrut să vă spun și în oglindă, doamna președintă, am vrut să vă spun că…

Doamna președinte Lokodi: Trimiteți dumneavoastră tot ce doriți, eu am avut o discuție, o listă stabilită, mai mult nu pot să fac.

Domnul consilier Mora: Ok, nici nu trebuie să spuneți mai mult, că nu puteți să spuneți mai mult. În oglindă vreau să spun altceva, Consiliul Județean Mureș, la fiecare început de an sau când se fac acele rectificări și acele distribuiri de bani la nivelul Județului Mureș, a respectat absolut toate primăriile Județului Mureș și indiferent dacă am fi avut vreodat㠄puterea” de a face distribuiri discreționare, în Județul Mureș, am respectat niște criterii foarte sănătoase și serioase.

Doamna președinte Lokodi: Și acum am respectat, domnilor consilieri.

Domnul consilier Mora: Corect, de aceea v-am spus să transmiteți, nu vă reproșez nimic. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Nu transmit, domnule consilier, nu transmit, vă rog să transmiteți dumneavoastră. Nu sunt poștaș. Eu mi-am făcut treaba. Dacă cineva răstoarnă ceea ce propune consiliul județean, să facă pe răspunderea lui. Nu sunt poștaș.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, dacă tot putem să facem,  la diverse, declarații politice, eu nu înțeleg de ce discutăm în această sală pentru că noi, de comun acord, am trimis foarte corect la București aceste propuneri. Faptul că au venit de la București invers față de cum le-am propus noi sau altfel, din punctul meu de vedere cred că suntem absolviți de orice vină, dar acum zic și eu, cum bine zice colegul meu, Giurgea, mă bucur că Akos, politic, crește. Pentru că, totuși constat că față de acum trei ani își modifică discursul pentru că acum trei ani când l-am întrebat de ce noi, PDL nu avem nici un post de președinte, nici de secretar de comisie, mi-a răspuns franc: pentru că acum noi conducem. Deci eu mă bucur pentru că, să știți că perioada de opoziție este într-adevăr o perioadă bună și fiecare partid trebuie să stea în opoziție pentru că acolo înveți, într-adevăr ce înseamnă democrația, când ești în opoziție. Și îl felicit pe Akos că începe să aibă și alte viziuni după trei ani de zile. Rămâne prietenul meu și colegul meu dar parcă văd că schimbă discursul de acum trei ani de zile.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc pentru declarațiile politice, sper că în timpul ședinței următoare în timp ce eu vorbesc și dumneavoastră discutați, veți reuși să ajungeți la pace.

Lucrările ședinței se încheie la ora 14:45.

 

 

                                                                           Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                               Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

Văzut: șef serviciu - Delia Belea

          director – Viorel Iosib