ROMANIA
Nr. 11406/8.VII.2011
JUDETUL MURES
Dosar: IV D/1
CONSILIUL JUDEȚEAN
PROCES-VERBAL
al ședinței ordinare
a Consiliului Județean
din data de 22 iunie
2011
Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala
mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emőke.
Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția
Președintelui Consiliului Județean nr. 178 din 15 iunie 2011 și a fost
publicată în cotidienele locale Cuvântul Liber, și Nepujság.
Din cei 35 de membri ai consiliului
județean, au lipsit domnii: Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László
Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim.
Au fost invitați să participe:
·
dl
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl
Oană Teodor, trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș
·
dl
Schmidt Lorand, director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș
·
dl
Mezei Vasile, director economic, Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș
·
dna
Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
·
dna
Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dna
Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dl
Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dna
dr. Gabor Marinela Olivia medic primar Secția Pneumologie, Spitalul Clinic
Județean Mureș
·
dl
Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
·
dna
Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu
Târnăveni
·
dl
Luca Nelu manager, Preventoriul TBC Gornești
·
dl Podoabă Virgil
redactor-șef, Revista VATRA
·
dl Nistor - contabil-șef, Revista VATRA
·
dl
Kovacs Andras Ferencz redactor-șef, REVISTA LATO
·
dl Nagy Petroniu
Tiberiu Vasile director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean
Mureș
·
dl Balasz Istvan
contabil-șef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș
·
dl Cadariu Gavril,
director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
dna Ludușan Leontina,
contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL
·
dna Monica Dohotariu,
director, al Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
·
dna Maria Iosib,
contabil-șef, al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație
Artistică
·
d-na
Avram Monica director, Biblioteca Județeană Mureș
·
dna Pop Daniela,
contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
·
dl Sabău Ștefan,
director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin
·
dna Pop Marcela,
contabil-șef, Centrul Școlar pentru
Educație Incluzivă Nr.3 Reghin
·
dl
Soos Zoltan, director, Muzeul Județean
Mureș
·
dna Mihalte Marcela,
contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
·
dna Gusatu Ileana,
director Camera Agricolă Județeană Mureș
·
dl
Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT SALVASPEO
·
dl
Hits Zoltan contabil-șef, Serviciul SALVAMONT-SALVASPEO
·
dl
Barabas Attila director interimar, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL
·
dl
Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dl
Petruț Dorin, director Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică
Reghin;
·
directori,
șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la
elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua,
doamnelor și domnilor, dacă putem începem ședința de astăzi, salut prezența
doamnelor și domnilor consilieri, a invitaților noștri, a domnului subprefect
Barczi și a mass-mediei. În primul rând, supun la vot procesul-verbal al
ședinței din data de 26 mai 2011, procesul-verbal v-a fost transmit prin
e-mail. Sper că l-ați lecturat. Dacă are cineva ceva de comentat, precizări,
rectificări? Dacă nu, trecem la votul procesului-verbal al ședinței din data de
26 mai. Cine este pentru?
Procesul-verbal
al ședinței se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 6
absenți (Giurgea Teodor, Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László
Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Astăzi, ordinea de zi anunțată conținea opt proiecte de hotărâri dar, în regim
de urgență, avem încă trei proiecte de hotărâri. Un proiect de hotărâre
privește prețul apei. Știți dumneavoastră că Aquaservul a preluat serviciul
județean și în momentul în care s-a preluat sistemul care era administrat de
către serviciul județului Mureș, am avut un preț ridicat. Față de prețul de
atunci, în urma avizelor primite de la forurile care aprobă prețul apei la
nivel național, trebuie aici să fac o rectificare, în regim de urgență avem
doar proiectul de hotărâre cu prețul apei iar la punctul 1 o să am o precizare.
Eu am crezut că toate trei sunt în regim de urgență, îmi cer iertare, a fost
neatenția mea. Deci, în regim de urgență urmează ca pentru localitatea Band,
sat Fânațe, să reducem prețul pe care urmează să îl plătească populația de la
4,04 lei pe m³, la 3,26 lei pe m³ fără TVA pentru ceilalți
utilizatori. Deci acesta este un proiect pe care ieri l-am primit de la
compania Aquaserv SA, am considerat că îl putem trece în regim de urgență având
în vedere că luăm o decizie favorabilă populației și să nu așteptăm încă o lună
până când o să putem decide cu privire la reducerea prețului, am cerut
colegilor mei să îl trecem astăzi în regim de urgență în ședință. Restul
proiectelor, cele 8, la punctul numărul 1, unde se dă în administrare statului
pe niște proiecte pentru reabilitarea infrastructurii de drum, porțiunea de
drum pe care se vor face lucrări în cadrul proiectelor administrate de
Ministerul Dezvoltării. Acolo, în loc de o hotărâre, vom avea, separat, pe
fiecare drum câte o hotărâre. Deci acestea sunt precizările mele. Domnule
consilier Poruțiu, dacă doriți la precizări, să luați cuvântul.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte,
domnilor vicepreședinți, stimați colegi, vis-à-vis de ordinea de zi,
procedural am intervenit. Noi în comisia tehnico-economică am votat și propunem
spre amânare două materiale, este vorba de materialul de la punctul 2 care se
referă la acea modificare de tarife de închiriere la cabinetele medicale la
ambulatoriu și materialul de la punctul 8 care se referă la editarea acelui
jurnal al județului Mureș. Nu vreau să intru în foarte multe amănunte, tocmai
de aceasta vrem să propunem amânarea pentru că sunt niște materiale care pot fi
amânate, ne-am interesat în special de cel de la punctul 2, dacă juridic putem
să îl amânăm o lună de zile și vrem să avem discuții foarte aprofundate la
nivel de comisii și între noi înainte de vota aceste materiale. Noi credem că
mai e nevoie de discuții și nu am vrea să transferăm aceste discuții în plen.
Deci pentru acest motiv, rugămintea mea este să propuneți amânarea acestor două
materiale.
Doamna președinte Lokodi: Am înțeles,
dați-mi voie să mă consult și eu.
Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și
domnilor consilier, președintele consiliului județean, în calitate de ordonator
de credite și în calitatea legii în care propune consiliului județean spre
dezbatere, proiectele de hotărâri, retrage cele două puncte de la punctul 2 și
de la punctul 8, ca domnii consilieri de la comisia economică să mai aibă o
posibilitate ca până la ședința din luna iulie să își adâncească și să își
întemeieze expunerea de motive la ambele hotărâri. Deci retrag de pe ordinea de
zi. Cu această precizare, supun la vot proiectele de hotărâre pe care urmează
să le adoptăm, deci o hotărâre în regim de urgență și șase hotărâri în regim
normal. Cine este pentru?
Ordinea
de zi se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim)
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea
prețului pentru serviciul de alimentare cu apă prestat de S.C. COMPANIA AQUASERV S.A. Tîrgu Mureș
Doamna președinte Lokodi: Deci, așa cum v-am
prezentat mai înainte, proiectul nostru de hotărâre cu privire la reducerea
prețului în localitatea Band, sat Fânațe, a prețului de apă de la 4,04 la 3,26
lei pe m³, urmează să se supună spre vot proiectul nostru de hotărâre.
Proiectul v-a fost comunicat, avem trei articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Roatis-Chetan Ana Daniela), 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile
Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
2. Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri
privind administrarea unui sector de drum din DJ
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează
proiectele pentru trecerea în domeniul statului a drumurilor din sectorul DJ
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
4 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
5 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Hotărârea în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
3. Proiect de Hotărâre pentru stabilirea unor măsuri
privind administrarea unor sectoare de drum din DJ
136 și DJ 136A Sîngeorgiu de Pădure Bezidu Nou Limita jud. Harghita și a
terenurilor aferente acestora
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Tot pentru același considerent, în vederea obținerii fondurilor de
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
3 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
4 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
5 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet) 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi
Erzsebet) 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente,
Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
4.
Proiect de hotărâre privind
rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Trecem mai departe, deci proiectul de hotărâre de la punctul 2 s-a
retras, trecem la proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului
Consiliului Județean pe anul 2011. Rectificarea bugetului a fost discutată de
comisia tehnico-economică, de comisia juridică, de comisia de urbanism și de
comisia de servicii publice. Doamna președinte a comisiei de buget, vă rog,
dacă doriți să luați cuvântul și să prezentați pe scurt.
Doamna consilier Ciotlăuș: Vă
mulțumesc. Rectificarea bugetară constă în majorarea sumei, atât la venituri
cât și la cheltuieli, de 631.000 lei. Aceasta este influența. Cuantumul
veniturilor ajungând la suma de 379 de
milioane iar la venituri la suma de 458 de milioane. Esența acestor rectificări
constă în alocarea sumei de 200.000 lei pentru revistele Lató și Vatra,
alocarea sumei de 336.000 lei Spitalului din Târnăveni pentru achiziționarea
aparatului Roentgen diagnostic și a sumei de 95.000 lei pentru Spitalul Clinic
Județean pentru achiziționarea de echipamente pentru comunicații de urgență. Se
suplimentează, de asemenea, programul de reparații cu suma de 221.000 lei și
programul de investiții pentru anul în curs cu suma de 689.000 lei. Veniturile
proprii
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. La diverse, o să vă informez, am fost ieri la aeroport, a avut loc o
comisie cu comisia de siguranță, de funcționare pe aeroport, a fost prezent din
aparatul propriu domnul vicepreședinte Chirteș, domnul Paul Cosma, domnul
director economic Bartha și eu, personal, am fost și o să vă informez despre ce
s-a discutat acolo și ce s-a constatat. Astăzi cred că ați primit materialul și
pentru lista de investiții la aeroport care sunt urgente. Față de creșterea
fluxului mare de pasageri care începe să fie derulat de către aeroport și
pentru a preveni un serviciu de siguranță pe acest aeroport. Deci cu aceste
precizări, domnilor, vă consult, dacă putem să trecem la votarea proiectului de
hotărâre de la punctul 3. Dorește cineva să ia cuvântul? Cine este pentru?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Articolul
3 se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Magyarosi Erzsebet), 1
abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae,
Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
5.
Proiect de hotărâre pentru aprobarea
cooperării între Consiliul Județean Mureș și Asociația Comunităților Văii
Gurghiului în vederea organizării Festivalului Etnografic al Comunităților
Văii Gurghiului, Ediția a VI-a
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc, domnilor consilieri, urmează proiectul de hotărâre pentru asocierea
Consiliului Județean Mureș cu Asociația Văii Gurghiului pentru organizarea
evenimentelor din cadrul festivalului etnografic al comunității Văii
Gurghiului. Comisia tehnico-economică propune introducerea articolului cu
numărul 4 care să aibă următorul conținut. Valoarea estimată să fie maxim 4160
lei. De ce această sumă exactă? O să vă rog să îmi spuneți, doamna președinte a
comisiei tehnico-economice.
Doamna consilier Ciotlăuș: În
repetate rânduri, membrii comisiei au solicitat executivului să ni se
cuantifice aportul pe care consiliul județean îl are la diferitele manifestări
din județ și anume materialele de promovare, de data aceasta este un spectacol
organizat de Ansamblul Mureșul, ca să fim în cunoștință de cauză în ceea ce
privește contribuția consiliului județean cuantificată valoric.
Doamna președinte Lokodi: Noi, an de
an, la ambele festivaluri am contribuit cu diplome confecționate direct de
către noi care consta într-un un top de
hârtie, tonerul pe care îl foloseam și înfolierea acestor diplome ca să rămână
pentru oamenii ce participă, artiști autohtoni care, pe zona respectivă, veneau
cu materialele confecționate de către ei și le prezentau în cadrul
festivalurilor. Eu înțeleg că atunci, în suma aceasta de 4.160 lei este
cheltuiala pe care ar avea-o Ansamblul Mureșul cu deplasarea pentru că se cere
să se facă spectacolul pe gratis și alte materiale promoționale.
Doamna consilier Ciotlăuș: Da,
această sumă a fost prezentată în cadrul comisiei de către executiv.
Doamna președinte Lokodi: Da, bine,
nu știu dacă noi putem să cuantificăm topul de hârtie, dar, mă rog
Domnul secretar Cosma: Doamna
președintă, aș avea o propunere, referitor la amendamentul adus de comisia tehnico-economică, aș propune ca aceste
valori să le cuprindem în convenția pe care o semnăm. La articolul 4, unde sunt
consfințite obligațiile Consiliului Județean Mureș, vorbim de asigurarea unui
număr de 300 de diplome și așa mai departe, având o valoare de
și la
asigurarea unui spectacol folcloric , reprezentând costuri pentru instituție de
atâta. Și de acolo să rezulte exact. Pentru că, dacă cuprindem în hotărâre, nu
ar constitui un tot unitar cu modul în care este reglementată acum dar putem să
cuprindem în convenție, dacă sunteți de acord.
Doamna președinte Lokodi: Sunteți de
acord să cuprindem articole separate la cererile formulate de către asociație
ca și cuantificarea valorii?
Doamna consilier Ciotlăuș: Da, dacă
ele vor fi menționate.
Doamna președinte Lokodi: Bine,
atunci hotărârea nu va fi modificată, nu trecem un articol 4 ci vom cuantifica
la fiecare capitol al contribuției, suma exacta. Cu această precizare,
domnilor, pot să trec la vot? Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim)
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim)
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim)
Hotărârea
în întregime 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim)
6.
Proiect de hotărâre privind aprobarea
încheierii unui acord de parteneriat cu Spitalul Clinic Județean Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre privește acordul de parteneriat cu
Spitalul Clinic Județean Mureș în vederea participării la concursul de proiecte
Împreună pentru fiecare finanțat de către compania Rompetrol pentru Spitalul
de Ftiziologie. Știți că la ședința trecută am fost de acord pentru Oftalmologie
iar imediat după aceea s-a constatat că și Ftiziologia a pregătit un proiect.
Noi am dat un acord în principiu urmând ca astăzi să obținem din partea
dumneavoastră și hotărârea la acest proiect. Proiectul a fost avizat de comisia
economică, juridică, de servicii publice și culturală. Vă consult, dacă dorește
cineva să ia cuvântul, dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Articolul
3 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț
Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim);
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 30 voturi pentru, 5 absenți (Gomboș Geza Csaba,
Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
7.
Proiect de hotărâre privind
stabilirea costului mediu lunar/beneficiar al serviciilor oferite prin subunitățile
Direcției de Protecție a Drepturilor Copilului aflate în structura Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru stabilirea costului mediu lunar,
pe beneficiar, pentru Direcția de Asistență Socială și Protecția Copilului în
mod special pentru asistații din cadrul acestei instituții. Comisia
tehnico-economică a avizat favorabil, comisia juridică la fel, culturală la
fel, și comisia de servicii publice, la fel. Dorește cineva să ia cuvântul?
Dacă nu, atunci trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
8.
Proiect de hotărâre pentru
modificarea anexei nr.2
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc. Avem un proiect de hotărâre pentru modificarea structurii organizatorice,
a statului de funcții din cadrul Direcției Județene de Evidența Persoanelor. Și
acest proiect a fost aprobat de trei comisii, tehnico-economică, juridică și de
servicii publice. Proiectul nostru de hotărâre conține două articole. Dacă nu
dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?
Articolul
1 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Articolul
2 se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5 absenți (Gomboș
Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni Vasile Ștefan,
Seracu Ieronim);
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 5
absenți (Gomboș Geza Csaba, Havrileț Nicolae, Orbán László Levente, Pokorni
Vasile Ștefan, Seracu Ieronim).
Diverse:
Doamna președinte Lokodi: Doamnelor
și domnilor, cineva din întâmplare văd ca apasă pe abținere și nu pe butonul de
vot
sau poate chiar se abține, nu știu, dar așa apare de vreo trei hotărâri
încoace. Domnilor, am ajuns la diverse și urmează să vă fac o informare așa cum
v-am spus, cu privire la vizita executivului
Domnul consilier Poruțiu: Doamna
președinte, eu nu mai stau, vreau să vorbesc și dacă domnul Runcan vine iar să
ne povestească, eu o să îmi cer scuze și plec deoarece consider că nu mai am ce
să aud.
Doamna președinte Lokodi: Bine
atunci, am dat termen, urmează ca până în 30 iunie să ne predea investiția pe
care o face.
Domnul vicepreședinte Chirteș:
Într-adevăr, ieri am participat și eu la aeroport, problemele sunt mari, se
pare că traficul, numărul mare de pasageri a creat probleme de funcționare și
la un moment dat foarte multe probleme ale comisiei de securitate le-am notat
și eu și doamna președintă, în special, și într-adevăr sunt probleme la
aeroport. Ceea ce pot să vă spun că suplimentarea programului de investiții cu
suma de 3.844.000 pentru aeroport este în principal generată de asigurarea
securității aeroportului și nu pentru alte investiții. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Poruțiu: Deci doamna
președintă, vreau să fac doar un scurt comentariu pentru că ce am avut de zis
am zis despre aeroport până la ora actuală și nu vreau să mă repet. Eu am
sesizat în ceea ce ați spus dumneavoastră o singură greșeală de exprimare. Nu
trebuie să facem noi nici o strategie pentru aeroport, noi trebuie să o aprobăm.
Pentru că asta se încearcă și s-a făcut de când sunt eu în acest consiliu. Să
se pună pe umerii consiliului responsabilitățile executive din aeroport ca să
mimeze exact ce ați spus, incompetența. Deci, cei care conduc aeroportul, în
speță consiliul de administrație și managerul aeroportului care tot au spus
până acum că au o strategie, pentru că noi le-am făcut absolut toate poftele
financiare pe care și le-au dorit, ei trebuie să facă strategia, ei trebuie să
gospodărească aeroportul iar noi, ca și proprietari și finanțatori, trebuie să
finanțăm în condițiile în care considerăm oportun, nu să facem noi strategii.
Pentru că asta a fost marea capcană pe care am sesizat-o. Întotdeauna
aeroportul s-a străduit să ne pună nouă probleme de rezolvat ca să mascheze
probleme pe care trebuiau ei să le facă. Pentru mine este trist ceea ce aud,
dar să știți că este un lucru care eram convins că este așa. Și eram convins că
odată cu apariția traficului vor apărea și asemenea probleme. Dar sigur, nu
vreau să vorbesc mai mult, poziția mea o știți, eu consider că sunteți prea
doamnă, pentru că dacă un subaltern nu execută ceea ce ați spus dumneavoastră,
în următorul minut trebuie să plece. Deci dacă dumneavoastră ați spus că până
în 30 mai sau aprilie, se semnează actul, păi a doua zi dimineață cei care
și-au permis să semneze un act altfel decât ați spus dumneavoastră, ar fi
trebuit să dispară din aeroport.
Domnul consilier Giurgea: Nu știu, eu
nu am oglindă.. sunt roșu sau sunt galben la față? Cred că sunt galben, așa mă
simt deși întotdeauna am fost roșu. Așa m-am săturat de aeroportul acesta sau
de discuții în legătură cu aeroportul, chiar așa cum a zis Poruțiu, nici nu
știu dacă mai trebuie să discutăm. Dumneavoastră ați propus ceva, de fapt: când
suntem noi de acord să mergem acolo să facem o întâlnire. Păi haideți să
stabilim când suntem de acord și să mergem să facem o analiză pertinentă și
dacă este cazul să stăm o zi acolo, pentru că merită acest aeroport, mai ales
în situația de astăzi, și cu probe pro și contra. Putem să mergem într-o
formulă de constatare și pe urmă, de ce nu? să convocăm o ședință extraordinară
și să luăm o decizie. Eu cred că nu mai trebuie să o lungim, nu știu care va fi
decizia, nu neapărat de demitere a actualei conduceri dar trebuie să facem
această analiză. Ceea ce mă determină pe mine să spun acest lucru, noi suntem
câțiva mai vechi aici în consiliu, atâtea termene s-au decalat și cu execuția,
și cu extindere, și știam că nu se va executa la timpul sau la data scadentă.
Și este o vorbă la români, la adresa unei vaci: c-o ții de corn și zici că-i
șută. Șută înseamnă că nu are corn dar tu o ții de corn. Așa ni s-a afișat și
nouă, lucruri care la aeroport se întâmplă dar nu s-au întâmplat. Eu zic să
facem o analiză, să nu ne pripim totuși cu deciziile de a demite sau de a-și
depune demisia, dar să nu o mai lungim. Și haideți să stabilim, propuneți
dumneavoastră o dată, cine vrea și poate participă, cine nu, nu. Și pe urmă ne
întâlnim într-o ședință cu un singur punct pe ordinea de zi: Aeroportul Tîrgu
Mureș. Dar cu probe și cu dovezi. Din ce ați spus dumneavoastră, două lucruri
știu clar. Degivrorul cel vechi și degivrorul cel nou nu funcționează.
Dumneavoastră trebuie să știți că degivrorul nu numai iarna se folosește ci și
vara. Avionul la 10.000 de m poate să înghețe deci și vara avem nevoie de
degivror. Eu fiind în domeniu și vă dau o informație, cu aproximativ 50.000
euro se ia un autocar super, de cel mult 8 ani. Cu duble perne de aer pe spate,
cu toaletă, cu tot ce vreți. Dacă dumneavoastră spuneți, vreau să îl văd și eu,
mai ales că e în domeniul meu, că s-a luat o rablă, păi aici e clar că cineva
trebuie să plătească. Acum eu mai am un lucru pe care trebuie să îl subliniez, am
luat parte absolut întâmplător, felicit executivul consiliului județean și nu
în ultimul rând conducerea Spitalului Clinic Județean pentru banii obținuți în
contractul semnat cu ADR-ul 7 Centru, sumă de, am înțeles 110 miliarde, pentru
ceea ce se dorește și se va întâmpla ca lucrări de amenajarea ambulatoriului de
Doamna președinte Lokodi: Dacă în
ședința următoare proiectul de hotărâre de la punctul 8 pe care l-am retras
astăzi vă convinge că merită să fie cunoscute proiectele județului și nu
persoana, proiecte, am putea să începem prima revistă cu realizările la spital.
Pentru că sunt o grămadă de realizări în afară de proiectul european, în afară
de noul sediu pentru buco-maxilo-facială, în afară de noul sediu administrativ,
clădirea vis-à-vis de cetate. Cu o serie de aparaturi pe care le
achiziționăm din bani publici, cu o serie de investiții pe care le facem din
bugetul consiliului județean și domnul ministru a zis că în Județul Mureș, la nivel
de țară, suntem pe locul 2 cei care au sprijinit cu fonduri însemnate spitalele
județene deci și acest lucru ar merita să apară, bilingv, în acea revistă care
să ajungă acasă la oameni, ca oamenii să cunoască activitatea consiliului
județean și să nu se mai întrebe care este diferența între prefectură, consiliu
județean și primărie.
Domnul consilier Szalkay: Vă
mulțumesc, doamna președinte, eu atât vreau să spun, că am avut cinstea și
onoarea ca să fiu două mandate în Consiliul de Administrație al Aeroportului și
atunci îmi aduc aminte de hotărârile de guvern, parcă din 1997 care stabilea
următoarea problemă: conducerea operativă a aeroportului este asigurată de
către directorul general și consiliul de administrație. Se stipula tot acolo că
directorul general poate fi numit sau revocat de către consiliul județean cu
acordul Ministerului Transporturilor, îmi aduc aminte. Aud acum de alte
denumiri, cu manager, manager general, nu știu, domnul Băceanu o fi acest
manager sau nu știu ce sarcini sau îndatoriri are el pentru că el trebuia să vă
primească pe dumneavoastră. Eu am următoarea propunere, după cum au spus și
colegii mei antevorbitori, într-adevăr să fixăm o zi în care să mergem să vedem
toate lucrările, stadiul lucrărilor și într-adevăr să vedem care este de fapt
sarcina, drepturile și obligațiile acestui așa-zis manager. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Radu: Vă mulțumesc
doamna președinte, și eu rămân puțin așa stupefiat de ce am auzit aici despre
aeroport, dar aș avea câteva întrebări. Dumneavoastră ați spus că ați încheiat
cu firma care construiește terminalul
.
Doamna președinte Lokodi: Nu eu. Eu
am avut o discuție.
Domnul consilier Radu: Numai
discuție? Eu consider totuși că investițiile care se fac și investiții mari, nu
este o investiție mică de un strung sau nu știu ce e pe acolo, la aeroport,
există niște termene clare cu constructorul și aceste termene trebuie
respectate de constructor, altfel trebuie să îi penalizăm. Nu știu cât este de
vină directorul de la aeroport la nerespectarea acestor termene și de ce nu îi
penalizăm pe constructori. Deci, după mine, s-a făcut totuși, doamna
președintă, o afirmație foarte gravă, adică nelalocul ei cu incompetență. Va
trebui să analizăm la rece toate treburile, și să vedem într-adevăr ceea ce
actuala conducere a aeroportului care, din câte știu eu, de mai bine de 12 ani eu zic că a avut și
niște realizări. Fiindcă aeroportul a trecut prin niște faze, nu știu, nu am
fost de mult, probabil că la comisia care vom merge acolo
știți cum se spune,
când nu se face ceva, se face o comisie. Eu aș vrea să mă documentez și eu și
voi cere directorului de la aeroport să mă primească și dânsul și contabila
care ține evidența contractelor care există și să mă documentez și eu ca să
aprob demisia unui manager care conduce aeroportul de câțiva ani buni. Deci va trebui
să mă documentez bine și să fim foarte obiectivi la ceea ce afirmăm și ceea ce
facem și ceea ce facem trebuie stipulat în niște contracte, în niște
angajamente scrise, nu prin povești, adică că am stabilit cu constructorul că
termină la data respectivă. Trebuie termene scrise, obiective clare și
penalizați cei care nu respectă niște termene sau niște angajamente. Iar când
se face achiziționarea unu autobuz, nu știu, consiliul de administrație care
este la aeroport a aprobat, nu a aprobat, trebuie să verificăm și să fim foarte
obiectivi. Vă mulțumesc.
Doamna consilier Ciotlăuș: Vă
mulțumesc. În primul rând aș vrea să subliniez faptul că toate interpelările
care s-au făcut în ceea ce privește aeroportul Tîrgu Mureș denotă un conflict
interpersonal între consiliul județean și conducerea aeroportului reprezentată
prin manager, domnul Runcan. Aș vrea să pun o simplă întrebare: dacă mâine sau
la 1 iulie își dă demisia domnul Runcan, Consiliul Județean Mureș va avea o
deschidere mai mare față de această instituție, față de aeroport? A analizat
vreodată consiliul județean cu o mai mare atenție celelalte instituții
finanțate mult mai mult din bugetul consiliului județean decât aeroportul? Deci
eu consider că până în acest moment aeroportul a funcționat și asta a adus un
plus de valoare județului. În ceea ce privește realizările consiliului județean
și proiectele consiliului județean, vreau să vă spun că oamenii trebuie să
simtă acele realizări, nu să le punem pe o foaie de hârtie, în față, să le
spunem veți avea sau aveți deja niște realizări. Trebuie să le simtă și atunci
vor ști că am făcut ceva pentru ei. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc.
Domnul vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc
doamna președintă, vreau să informez colegii că astăzi grupul de consilieri al
USL-ului, deci PNL plus PSD a depus un proiect de hotărâre și am solicitat
convocarea unei ședințe extraordinare pentru organizarea unui referendum local
în vederea consultării cetățenilor din județul Mureș privind desființarea
județului Mureș ca urmare a propunerii avansate de președintele țării, domnul
Traian Băsescu. Suntem 14 consilieri județeni, considerăm că am depășit o
treime și solicităm conducerii consiliului județean convocarea unei ședințe
extraordinare pentru adoptarea acestei hotărâri. Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc.
Domnul consilier Poruțiu: Tot la
diverse eu vroiam un singur lucru dar nu are legătură cu materialul
Doamna președinte Lokodi: Iertați-mă,
dar cine are legătură cu materialul. Domnul Filimon. Să terminăm un subiect.
Domnul consilier Filimon: Doamna
președintă, am o singură solicitare. Pentru că a fost depus astăzi, aș vrea să
fie motivat exact care sunt acestea și în același timp să fim și întrebați,
fiind perioadă de vacanță, fiind perioadă de vară, dacă suntem de acord cu
participarea la o ședință extraordinară.
Doamna președinte Lokodi: Având în
vedere că această cerere a fost depusă astăzi la ora 12 și 56 de minute, am
cerut să se scrie și ora depunerii, având în vedere că intram în ședință și nu
vroiam să nu fiu pregătită la acest lucru, cred că este o temă pe care, în urma
cererii, executivul consiliului județean va analiza după care vom vedea conform
legii ce obligații avem și vom proceda la fel. Nu pot să răspund acum înainte
să vedem executivul, juridicul, să vedem ce vom face.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna
președinte, realmente am vrut să vă felicit pentru poziția pe care ați avut-o
în ultimele zile vis-à-vis de toată această nebunie și tevatură care s-a
discutat din punct de vedere a reorganizării României din punct de vedere
administrativ. Deci eu am citit presa și am văzut ce poziție de echilibru ați
avut din toate punctele de vedere și cred că a fost foarte important și eu cred
că poate să constituie un exemplu pentru noi toți.
Domnul consilier Giurgea: Numai un
minut vă rețin. Inițiativa colegilor de
Doamna președinte Lokodi: Vă
mulțumesc frumos, doamnelor și domnilor, vă doresc un sfârșit de săptămână
plăcut. Până la ședința următoare, care va fi anunțată din timp, vă doresc
numai bine și sănătate.
Lucrările
ședinței se încheie la ora 14:08.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke Aurelian-Paul Cosma
Verificat: șef serviciu - Delia Belean