tanacslogo1                          ROMÂNIA                                                    

                     JUDEȚUL MUREȘ                                  Nr. 14.739/07.09.2011                             

                  CONSILIUL JUDEȚEAN                                     Dosar:IV/D/1    

                           

                  

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

 

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 18 august 2011

 

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția președintelui Consiliului Județean nr. 248 din 11 august 2011 și a fost publicată în cotidienele locale: „Cuvântul liber”, „Zi de Zi” și „Nepujság”.

         Din cei 35 de membri ai Consiliului Județean au lipsit domnii consilieri: Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian.

 

Au fost invitați să participe:

 

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl. Petru Runcan, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș

·         dna Mărioara, Hang director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș

·         dl Barabási Attila, director manager, Ansamblul Artistic Profesionist „Muresul”

·         dl lt.col. Mureșan Ioan, reprezentant Inspectoratul Situațiilor de Urgenț㠄Horea”

·         dl Horobeț Sergiu, director general, SC Compania Aquaserv SA

·         dl. Sorin Lazăr, director economic, SC Compania Aquaserv SA

·         dl. Tacacs Elek, manager finanțe, SC Compania Aquaserv SA

·         dna Pora Zamfira, manager servicii interne, SC Compania Aquaserv SA

·         dl. Palade, reprezentant, SC Aspect SRL

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua! doamnelor și domnilor consilieri, v-aș ruga frumos să luați loc, să semnați prezența și să chemați colegii care sunt încă în hol să intre înăuntru. Dați-mi voie să salut prezența invitaților noștri, a domnului subprefect Barczi Gyozo, a domnului director Horobeț de la Societatea pe Acțiuni Aquaserv, a directorilor de la instituțiile noastre subordonate și vă salut și pe dumneavoastră, doamnelor și domnilor. La început aș dori să supun la vot procesul-verbal al ședinței din data de 28 iulie 2011, vă consult, dacă cineva are ceva observații, dacă nu, supun la vot procesul-verbal comunicat prin e-mail. Cine este pentru?

 

Procesul-verbal al ședinței din data de 28 iulie 2011 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 11 absenți (Cioban Cristian, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Kakasi Alexandru, Mora Akos Daniel, Orban Laszlo levente, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian, Seracu Ieronim, Tatár Béla).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Pe ordinea de zi a ședinței de astăzi au fost anunțate 10 proiecte de hotărâri, toate proiectele de hotărâri au fost discutate, dezbătute în ședințele comisiilor de specialitate. Proiectul de hotărâre de la punctul 5 și anume proiectul de hotărâre privind aprobarea contractării unui împrumut de către S.C. Aquaserv S.A., în cadrul comisiei de buget s-a dat un aviz de amânare a discutării acestui proiect de hotărâre pentru a putea discuta și dezbate amănunțit strategia economică pentru viitor, în vederea derulării proiectului european. Domnul Horobeț este prezent. Mai înainte mi-a spus că poate să dea explicații dar numai în principiu. Nu poate să facă o analiză economică amănunțită. Eu am înțeles de la dumneavoastră, domnilor, că vreți o analiză economică exactă, văzând cu cât se va încărca prețul apei și, prin aceasta, cât vor costa aceste servicii pentru populație și cum se va derula împrumutul conform calendarului stabilit în contractul de împrumut. Eu cred că nimic nu s-a schimbat de când dumneavoastră nu ați dat avizul și ați cerut amânarea, ba mai mult, și eu solicit companiei Aquaserv, mai bine să discutăm amănunțit dar să primim răspuns la fiecare întrebare formulată de domnii consilieri care cunosc bine problema. Să știți că multă lume a citit cu multă atenție acest contract și într-adevăr specialiștii formulează niște întrebări pertinente pe care nu le putem dezbate în cadrul unei ședințe de plen al consiliului județean. Neapărat trebuie să ne așezăm odată, noi împreună cu specialiștii dumneavoastră de la Aquaserv, în cunoașterea acestui contract de împrumut, după care ne mai gândim dacă trebuie să mai discutăm și cu alții. Eu v-aș ruga frumos să facem un calendar pentru două întâlniri, o dată pentru specialiștii noștri și ai dumneavoastră și în al doilea rând, după aceea, dacă mai trebuie și cu alți specialiști pentru ca să avem fiecare o vedere și o explicație exactă. Tocmai de aceea, domnilor, eu propun să retrage de pe ordinea de zi din ședința de astăzi și să o lăsăm pentru ședința din luna septembrie.

Domnul consilier Poruțiu: Vreau să completez că, în mod clar, în cadrul ședinței, utilitatea acestui împrumut a fost înțeleasă. Deci nu se pune nicidecum problema să fim împotrivă, societatea are nevoie să își co-finanțeze proiectele europene, are nevoie de cash flow să își dezvolte activitatea, dar am înțeles, inclusiv din partea reprezentanților societății că poate suferi amânare de o lună de zile, deci este o problemă. Atunci am propus acest lucru și eu cred că putem fi toți de acord să votăm luna viitoare.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Deci domnilor, cu această precizare, supun la vot ordinea de zi anunțată, precizând că astăzi vom retrage proiectul de hotărâre de la punctul 5, deci în totalitate vom dezbate 9 proiecte de hotărâri. Cine este pentru ordinea de zi astfel precizată?

 

Ordinea de zi a ședinței se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

1.   Proiect de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru transmiterea dreptului de administrare asupra imobilului „Palat Administrativ”, situat în municipiul Tîrgu Mureș, str. Primăriei, nr.2, județul Mureș, de la Instituția Prefectului – județul Mureș către Consiliul Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, domnilor. Prima hotărâre pe care urmează astăzi să o dezbatem se referă la solicitarea adresată Guvernului României pentru transmiterea dreptului de administrare asupra imobilului Palat Administrativ situat în Municipiul Tîrgu Mureș, strada Primăriei nr. 2 județul Mureș de la Instituția Prefectului Județul Mureș către Consiliul Județean Mureș. Acest proiect de hotărâre a fost dezbătut de comisia juridică și avizat favorabil, de comisia tehnico-economică și avizat favorabil, de comisia de servicii publice, de comisia de amenajarea teritoriului și urbanism și de comisia social-culturală, toate au dat aviz favorabil. Luna aceasta am primit o adresă de la Ministerul Administrației și Internelor în care se precizează în mod clar: Palatul Administrativ constituie domeniu public al statului, este monument istoric și ca atare este inalienabil, deci nu poate fi transmis în proprietatea nici unei instituții. Știți foarte bine că acum 2 sau 3 luni, am solicitat, printr-o hotărâre a consiliului județean, darea în proprietate și doar în subsidiar am solicitat administrarea clădirii. Pe parcursul mandatelor noastre, din 2004-2008, consiliul județean a investit fonduri importante în acest monument istoric pentru a fi păstrat, pentru a fi restaurat. Noi avem un protocol comun cu Prefectura Județului Mureș pentru acoperirea cheltuielilor necesare în vederea întreținerii monumentului istoric. Trebuie să vă spun însă că nu de 8 ani, ci de 3-4-5 mandate, mereu avem probleme, una este bugetul prefecturii, una este bugetul consiliului județean și chiar dacă, în fond și la urma urmei, ambele bugete sunt alimentate din bugetul central național, totuși avem probleme în decontarea cheltuielilor care ne parvin ca urmare a investițiilor făcute în restaurare-reabilitarea clădirii. Tocmai de aceea, executivul consiliului județean s-a gândit să ceară în administrare acest palat pentru că mai ușor ne-am putea gospodări, mai bine am putea să întreținem clădirea. În acest sens dumneavoastră, fiecare comisie, în mod unanim ați dat aviz favorabil. Vă consult, totuși, dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre, acesta conține trei articole. Precizez că valoarea clădirii pe parcurs a fost modificată și în momentul de față valoarea de inventar a clădirii este de 43.905.083 lei. Va trebui ca această sumă să apară în actul prin care solicităm administrarea clădirii, cu această valoare de inventar. Supun la vot articolul 1. Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 voturi „împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Filimon Vasile, Seracu Ieronim),  7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 voturi „împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Filimon Vasile, Seracu Ieronim),  7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 voturi „împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Filimon Vasile, Seracu Ieronim),  7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 25 voturi „pentru”, 3 voturi „împotrivă (Borșan Doru Aurelian, Filimon Vasile, Seracu Ieronim),  7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

2.   Proiect de hotărâre privind solicitarea adresată Guvernului României pentru trecerea din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului în domeniul public al județului Mureș și în administrarea Consiliului Local al Orașului Sovata, a drumului național DN 13 D – km 0+000–8+000 și încadrarea acestuia în drum județean

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind solicitarea de la Ministerul Transporturilor construcțiilor și Turismului privind darea drumului național DN 13 D de la km 0 la km 8 în administrarea Consiliului Local al Orașului Sovata, din cadrul administrării drumului respectiv ce aparținea, până în prezent, de Ministerul Transporturilor. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate, de fiecare comisie. Dacă dorește cineva să ia cuvântul. Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Szalkay Iosif Carol), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

3.   Proiect de hotărâre pentru stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a prevederilor Ordonanței de Urgență nr.61/2011 și încredințarea serviciului de interes economic general la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru încredințarea serviciului economic de interes general Regia Autonomă Aeroportul Transilvania. Domnilor consilieri, în urma apariției modificării prin hotărârea de Guvern de anul acesta, a modului de administrare și de folosire a banului public de anumite servicii, printre care și Aeroportul Transilvania Târgu Mureș, și sprijinirea cu bani publici și îndeplinirea normelor europene, astăzi executivul vă propune această hotărâre pe care dumneavoastră ați discutat-o în cadrul comisiei tehnico-economice, comisiei juridice, comisiei de servicii publice, toate comisiile dând aviz favorabil. Doresc să vă fac o precizare: față de hotărârea pe care o aveți dumneavoastră, articolul 8 se modifică în sensul că se mai introduce un aliniat și acest lucru o să îl prezint atunci când o să ajung la articolul 8.

Domnul consilier Filimon: Doamna președintă, am câteva întrebări extrem de scurte. Ne puneți din nou într-o situație, din punctul meu de vedere, ingrată. Ne puneți să arbitrăm între executivul consiliului județean și managementul aeroportului, fără să introduceți în ecuație consiliul de administrație. Întrebarea mea este: mai există consiliul de administrație la aeroport? Dacă nu, îl desființăm și atunci toate hotărârile le luăm în consiliul județean și nu mai folosim nimic. Aș fi vrut să văd și o părere a consiliului de administrație al aeroportului. De aceea i-am ales acolo, să ne spună ei dacă sunt de acord sau nu. Găsesc un simplu material, vrem un punct de vedere.

Doamna președinte Lokodi: Da, o să vă răspund. Consiliul de administrație este ales și funcționează în urma mandatului dat de către dumneavoastră, vot prin hotărâre de consiliu județean, la fiecare început de an, în baza hotărârii de guvern 398/1997. Având în vedere că acest act normativ din 1997 nu este modificat, noi respectăm prevederile acestui act. Știți foarte bine că ați votat componența. Cine face parte din consiliul de administrație, conform legii, sunt o serie de instituții care trebuie să fie reprezentate iar consiliul județean este reprezentat de domnul Koloszvari Zoltan în consiliul de administrație. Legea nouă și anume Ordonanța de Urgență nr. 61/2011 care spune că este în totalitate obligația consiliilor județene să decidă cu privire la modul în care se organizează, nu numai managementul ci funcționarea aeroportului, stabilește obligația certă a consiliului județean în a lua decizii pentru reglementarea activității. În momentul de față există actul normativ, Hotărârea de Guvern 97 care, după noi, este deja trecută de situația în care ne pune Ordonanța de Urgență 61 din anul acesta, care privește această activitate ca pe o activitate economică, care nu poate în totalitate să fie finanțată doar de bugetul de stat și solicită proprietarilor aeroporturilor, în cazul acesta noi suntem, să facem o delimitare exactă între o activitate economică și o activitate care poate să fie suportată din banul public. Asta înseamnă două evidențe economice paralele dar, în același timp, dă posibilitatea ca noi să decidem cu privire la modul de management al aeroportului. Prin această hotărâre prin care noi stabilim astăzi criteriile de servicii de interes economic general, care pot fi suportate din bugetul consiliului județean și cele care sunt economice să fie separate, nu facem altceva decât să intrăm în legalitate conform Ordonanței de Urgență nr. 61. Astăzi am primit o solicitare din partea aeroportului Sibiu care se lovește exact de aceeași problemă de care ne lovim și noi, ca împreună, toate consiliile județene care avem în proprietate aceste servicii aeroportuare, să solicităm legiuitorului să modifica Hotărârea 398/1997 și să ne lase posibilitatea numirii unui consiliu de administrație care, ulterior, să poată să fie chemat pentru a da raportul cu privire la managementul aeroportului și care să simtă responsabilitatea de a administra aeroportul. Deci acest lucru îl vom face acum, la această solicitare care, mă gândesc că este o solicitare binevenită. Acesta este răspunsul meu: există consiliu de administrație dar răspunderea este a consiliului județean. Dacă dorește să mai ia cineva cuvântul, dacă nu, v-aș ruga frumos să trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 4 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 5 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 6 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 7 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Doamna președinte Lokodi: Așa cum am precizat, la articolul 8, se introduce încă un aliniat care sună în felul următor: În termenul menționat la alin. 1 Regia Autonomă Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș va prezenta consiliului județean Mureș proiectul de organigramă cu statul de funcții, cu evidențierea distinctă, cu evidențierea compartimentelor ce desfășoară activități din domeniul serviciului de interes economic general. Deci legea ne cere separat activități economice, stat de funcții, evidență distinctă separat pentru cele de interes general. Deci la articolul 8 se introduce acest aliniat. Cine este pentru?

Articolul 8 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 9 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 10 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 11 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

4.   Proiect de hotărâre pentru modificarea unor anexe la Hotărârea Consiliului Județean nr.15/2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos. Urmează proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea nr 15 din 2011 cu privire la modificarea anexei privind Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de fiecare comisie în mod favorabil. Proiectul nostru de hotărâre are 2 articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

5.   Proiect de hotărâre privind aprobarea acordurilor de parteneriat între Consiliul Județean Mureș și organizatorii unor acțiuni cultural-sportive  

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează un proiect de hotărâre care  conține mai multe parteneriate în vederea organizării unor evenimente, acțiuni cultural-sportive, care în momentul în care noi am lansat concursul de proiecte din luna martie nu au putut fi prevăzute și, ca atare, având în vedere că sunt evenimente internaționale, am crezut de cuviință să supunem la vot pentru a putea să sprijinim participarea acestor cluburi, asociații, la evenimente. Ați discutat în comisia tehnico-economică, în comisia juridică, în comisia de servicii publice și în comisia social-culturală și ați avizat în mod favorabil. Dorește să ia cineva cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Kakasi Alexandru), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 5 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

6.   Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.171/17.12.2009 privind desemnarea administratorilor speciali la S.C. „Servicii de Utilități Rurale Mureș” S.A.

 

            

Doamna președinte Lokodi: Urmează un proiect de hotărâre pentru modificarea în cadrul comisiei de lichidare a Societății SURM a doi membri, în locul domnului Blaj și Iosib, să numim alți doi oameni, pe domnul Kakasi și pe doamna Hulpuș Monica Delia. Comisia tehnico-economică, comisia de servicii publice și comisia juridică a avizat favorabil acest proiect de hotărâre. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (vot secret).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Balogh Iosif), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 4 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți.

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei și a Regulamentului  de Organizare și Funcționare al Ansamblului Artistic Profesionist „Mureșul”, instituție publică de cultură ce funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează modificarea organigramei și a regulamentului de organizare și funcționare al Ansamblului Artistic Profesionist Mureșul, instituție publică de cultură ce funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Mureș. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisia tehnico-economică, în comisia social-culturală, în comisia de servicii publice și în comisia juridică, fiecare avizând în mod favorabil acest proiect de hotărâre. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 3 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 4 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Borșan Doru Aurelian), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

8.   Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Reabilitare clădire Camera Agricolă”

 

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează aprobarea unei documentații tehnico-economice pentru reabilitarea clădirii Camerei Agricole a Județului Mureș. Este vorba despre clădirea cea veche în care funcționa SURM-ul. Comisia economică, comisia de urbanism, comisia de servicii publice au dat aviz favorabil la acest proiect de hotărâre. Proiectul are două articole. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 1 nu a votat (Orban Laszlo Levente), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

9.   Proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean  nr.62/28 aprilie 2011 privind aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al județului Mureș

 

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Proiectul de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean nr. 62/2011 privind planul de analiză și acoperire a riscurilor a Județului Mureș. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisia tehnico-economică, în comisia de servicii publice și comisia juridică, toate comisiile au dat aviz favorabil. Proiectul nostru are două articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu),  7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Articolul 2 se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 7 absenți (Cioban Cristian Augustin, Ciotlăuș Ionela, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Mora Akos Daniel, Pop Aurel Mircea, Popa Marius Ciprian).

 

 

Diverse

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul consilier Filimon: Doamna președintă, o întrebare extrem de scurtă, spuneți-mi și mie, în mandatul acesta de patru ani, reușim să modificăm totuși regulamentul acela pe care eu îl tot ridic de trei ani de zile?

Doamna președinte Lokodi: Nu am înțeles.

Domnul consilier Filimon: Regulamentul de organizare și funcționare al consiliului județean. De acum trei ani am spus că trebuie să îl modificăm. Pentru că încă există o prevedere care spune: „președintele consiliului județean va fi ales prin votul majorității consilierilor”. Nu modificăm, totuși, regulamentul respectiv? Tot am spus că îl facem, îl facem și au trecut trei ani.

Doamna președinte Lokodi: Dar de ce trebuie neapărat să îl modificăm? Domnule secretar Cosma, vă rog.

Domnul secretar Cosma: Doamna președinte, regulamentul de organizare și funcționare al consiliului a fost aprobat în 2006 prin Hotărârea 116. Ulterior aprobării acestui regulament, legea administrației publice locale și legea alegerilor locale s-a modificat în sensul că președintele consiliului județean nu mai este ales prin vot indirect de către consilieri, ci de către cetățeni. Dar, atunci când un act normativ de nivel superior hotărârii consiliului județean dispune altfel, vorbim despre o modificare implicită. Dacă aceasta este singura problemă a regulamentului, nu considerăm noi că se impune să venim în fața consiliului cu această modificare.

Doamna președinte Lokodi: Vă rog frumos domnule consilier să depuneți în scris solicitarea pentru modificarea regulamentului. Noi chiar dacă spunem că se șterge articolul cutare, aliniatul cutare, asta nu înseamnă că neapărat trebuie să facem din asta un punct pe ordinea de zi, dar dacă dumneavoastră aveți câteva obiecțiuni față de modul de funcționare al ședințelor consiliului județean, a consiliului județean, vă rog frumos să formulați în scris.

Eu aș dori să vă informez că săptămâna viitoare se va încheia un parteneriat între Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului. În urma unor acțiuni comune îndelungate, de peste 6 ani, între județul Szabolcs-Szatmár-Bereg cu care Consiliul Județean Mureș este partener și între Direcția de Protecția Copilului din acel județ. Deci cei de la noi cu cei din județul partener. Voi participa eu, personal, la semnarea acestui contract, vă spun de ce este necesar ca președintele să fie alături de Direcția de Protecția Copilului. Conform legislației din Ungaria, Direcția de Protecția Copilului din Ungaria este doar o direcție din structura Consiliului Județean și nu are personalitate juridică cum este la noi, deci la dânșii semnează contractul de parteneriat, omologul meu, președintele consiliului județean de acolo iar din partea noastră va semna domnul Schmidt Lorand care conduce o instituție cu personalitate juridică. De la data alegerilor, de acum 2 ani din Ungaria, s-a schimbat președintele, nu am avut până acum posibilitatea să discutăm despre relațiile parteneriale și în alte domenii, dintre cele două județe, nici nu ne cunoaștem, deci va fi o zi oportună pentru a discuta și despre alte proiecte comune pe care putem să le facem împreună cu cei din Szabolcs-Szatmár-Bereg. Tocmai astăzi am citit un articol, nu știu în care dintre ziare, că ei sunt parteneri cu cei din Satu-Mare și au reușit să facă niște drumuri comune, marcate pentru turiști. Se numește Drumul Prunii, pentru că și la dânșii sunt livezi mari fructifere, de meri și pruni, la fel ca în Satu-Mare, unde este faimoasă țuica de prune. Astfel au reușit să marcheze niște pensiuni rurale, niște moteluri și drumuri cu bicicleta precum și pe jos. Mă gândesc că noi suntem destul de departe dar am putea să colaborăm nu numai la nivelul Direcției de Protecție a Copilului ci și la nivelul bibliotecilor, muzeelor și ansamblurilor noastre folclorice. Deci urmează să lipsesc, deoarece voi merge la această întrevedere. Dacă mai dorește cineva să facă un anunț? Dacă nu, vă mulțumesc pentru promptitudine, pentru rapiditate și vă doresc un week-end plăcut.

Lucrările ședinței se încheie la ora 13:46.

 

 

 

 

 

 

                                                                           Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emöke                                               Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu - Delia Belea

             director – Viorel Iosib