tanacslogo1                            ROMANIA                                                 Nr. ­­­­­­­­­­­20.001/25.XI.2011

              JUDETUL MURES                                                        Dosar:  IV D/1 

          CONSILIUL JUDEȚEAN

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 27 octombrie 2011

 

 

 

Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.303/21.10.2011 și a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” și „Nepujság”.

Din cei 34 de membri ai consiliului județean a lipsit domnul consilier: Gombos Geza Csaba.

 

Au fost invitați să participe:

 

  • dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș
  • dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului
  • dl. Mezei Vasile, director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
  • dl. Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
  • dna Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
  • dna Monica Dohotariu, director, Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
  • dna Maria Iosib, contabil-șef, Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
  • dna Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
  • dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
  • dna Gusatu Ileana, director Camera Agricolă Județeană Mureș
  • dl. Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș
  • dl. Mureșan Gheorghe – director adj., Filarmonica Tîrgu Mureș
  • dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
  • dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 
  • dl. Barabas Attila – director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL
  • dl Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
  • dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș
  • dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
  • d-na Avram Monica – director, Biblioteca Județeană Mureș
  • dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
  • dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA
  • dl. Nistor  - contabil-șef, Revista VATRA
  • dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO
  • d-na Lepedus Julcsi - contabil-șef, Revista LATO
  • dl. Nagy Petroniu Tiberiu Vasile – director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș
  • dl. Balasz Istvan – contabil-șef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș
  • dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș
  • d-na Andone Luminița – director economic, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Tîrgu Mureș
  • dna Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
  • dna Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
  • dna Pop Laura – director, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dna Henteș Elena – contabil-șef,  Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dna Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș
  • dl. Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș
  • dl. Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
  • dna Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
  • dna Szabó Annanaria – administrator financiar Universitatea de Medicina și Farmacie Tîrgu Mureș
  • directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
  • reprezentanții mass-media din județ

 

D-na președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilieri, dați-mi voie să vă cer scuze dar presa se grăbea pentru că avea alte activități și dintre domnii consilieri, cel puțin cinci, mi-au spus că se grăbesc pentru că au altă activitate, așa că haideți repede să dăm drumul proiectelor de hotărâre.  Lipsește domnul consilier Gombos, despre care nu știu nimic pentru că nu ne-a anunțat și d-l consilier Filimon care probabil că va veni. Domnilor, aș dori să încep lucrările ședinței de astăzi pentru că vom avea o ședință bogată și cu evenimente și sunt convinsă de asta. D-na Csep, nu aș dori să vă disciplinez pentru că este pentru prima dată când rostesc numele dvs. și d-le Mora, dacă vă grăbiți, să votăm repede și să plecați.

Cine este pentru aprobarea procesului-verbal al ședinței din data de 22 septembrie?

 

Procesul-verbal al ședinței din data de 22 septembrie 2011 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

D-l consilier Mora Akos Daniel: Având în vedere că în Regulamentul de organizare și funcționare nu avem prevăzută votarea pe articole, sugerez să votăm fiecare punct de pe ordinea de zi în integralitate, fără să intrăm pe articole și merge mult mai repede așa, pentru că, în fond, asta contează, mai ales că nu avem prevăzută această desfășurare pe articole. Aceasta era propunerea mea, procedural.

D-na președinte Lokodi: D-le secretar,  să supun la vot acest lucru?

D-l secretar Cosma Aurelian-Paul: Acest lucru nu poate fi supus la vot. D-l consilier Mora a precizat corect, în Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș  nu este reglementată dezbaterea pe articole și votul se face pe hotărâre, sigur, există o practică de mulți ani în Consiliul Județean Mureș când se vota fiecare articol tocmai pentru a asigura acuratețea redactării textului și posibilitatea de a interveni în redactarea acestuia de către fiecare consilier. Dar, procedural, regulamentul așa prevede. Eventual, din punct de vedere al desfășurării ședinței, dacă întrebați: „ de la art.1 la art.5 dacă sunt propuneri?..” și dacă nu sunt, treceți la vot în ansamblu. Ar fi mai simplu.

D-na președinte Lokodi: Da, pot prezenta ordinea de zi? Mulțumesc. Pe ordinea de zi avem în regim de urgență două proiecte de hotărâre care cred că au fost dezbătute deja în comisii. Pe ordinea de zi anunțată, înainte de apariția acestor două în regim de urgență, avem în totalitate 15 proiecte de hotărâre, dintre care,  pentru proiectele de la 1 la 4 avem nevoie de 2/3, pentru proiectele de la 5 la 10 avem nevoie de votul majorității consilierilor în funcție și pentru proiectele de la 11 la 15 de votul majorității consilierilor prezenți. Domnilor, supun la vot ordinea de zi. Cine este pentru aprobarea ordinii de zi?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

1.   Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea HCJ nr.167 din 27 noiembrie 2008 privind aprobarea proiectului „Reabilitarea, modernizarea DJ 135 Măgherani-Sărățeni” și a cheltuielilor legate de proiect, cu modificările și completările ulterioare

 

D-na președinte Lokodi: Având în vedere că și proiectele de hotărâre în regim de urgență au fost discutate în comisii, supun la vot, așa cum ați făcut precizarea astăzi, proiectul de pe ordinea de zi de la punctul 1, care se referă la reabilitarea, modernizarea DJ135 Măgherani – Sărățeni, contract care urmează să fie semnat în viitor. Având în vedere aceste precizări care sunt cuprinse în proiect, dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

2.   Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJ nr.166 din 27 noiembrie 2008 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Reabilitarea, modernizarea drumului județean DJ 135 Măgherani-Sărățeni”

 

 

D-na președinte Lokodi: Este vorba de modernizarea aceluiași drum județean. Și acest proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

 

D-na președinte Lokodi: Dați-mi voie doar atât să spun presei, care se interesează de valoarea proiectului, că valoarea investiției este în sumă de 56.5820.160 lei.

 

 

 

3.   Proiect de hotărâre privind reglementarea situației juridice a unor spații cu destinația de cabinete medicale individuale situate în municipiul Tîrgu Mureș, str. Gheorghe Marinescu, nr.50 și B-dul 1 Decembrie 1918, nr.24

 

D-na președinte Lokodi:  Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

 

4.   Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș asupra imobilului situat în municipiul Tîrgu Mureș,  str.Aleea Carpați, nr.5, precum și asupra unei părți din imobilul situat în str. Gheorghe Marinescu, nr.50

 

D-na președinte Lokodi: Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul?

D-l consilier Szalkay Iosif: Mulțumesc, d-na președinte, stimați invitați, stimați colegi, o parte din acest proiect a fost inițiativa mea, venită din partea unui cetățean tîrgumureșean care a sesizat modul defectuos în care este deținută și administrată parcarea din fața Spitalului Clinic Județean și iată un exemplu elocvent, și aici trebuie să aduc mulțumiri conducerii Consiliului Județean și executivului, cum se poate, într-un timp record, în două săptămâni rezolva o problemă, o sesizare venită din partea unui cetățean tîrgumureșean și eu sper că în 60 de zile, așa cum scrie în proiect, vor fi luate toate măsurile de către departamentul de investiții ca această parcare să fie reabilitată. Mulțumesc încă o dată celor care au avut o contribuție la realizarea și rezolvarea acestei sesizări.

D-na președinte Lokodi:  Mai dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

 

5.   Proiect de hotărâre privind încuviințarea realizării lucrărilor „Branșament de apă - Stație de pompare apă potabil㔠în vederea racordării Centrului Logistic Lidl-Iernut, str. Câmpului, nr.3, la conducta de aducțiune ce aparține domeniului public al județului Mureș

 

D-na președinte Lokodi:  Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș

D-na președinte Lokodi:  Comisia tehnico-economică propune amânarea, iar de la celelalte comisii avem avize. Domnilor consilieri, existând o propunere de amânare…. d-le secretar?

D-l secretar Aurelian-Paul Cosma: D-na președinte, proiectul de la punctul 4 de pe ordinea de zi este o inițiativă promovată de d-l consilier Filimon care nu este prezent în sală. Amânarea unui proiect de hotărâre se poate face, eventual, înainte de aprobarea ordinii de zi, care deja a fost aprobată cu acest punct 4 pe ordinea de zi și în consecință, fie pică la vot, fie inițiatorul ar fi avut posibilitatea să și-l retragă.

D-na președinte Lokodi:  Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”, cine este ”împotrivă”?

 

Proiectul de hotărâre se respinge, cu 11 voturi „ pentru” ( Bán Moise, Bândea Eugen, Borșan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Poruțiu Mihail, Seracu Ieronim), 18 voturi „împotriv㔠( Balogh Iosif, Boloș Vasile, Chirteș Ioan Cristian, Ciotlăuș Ionela, Csép Eva Andrea, Erős Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Magyarosi Erzsébet,  Mașca Aurelia, Mora-Akos Daniel, Orbán László Levente, Pokorny Vasile Ștefan, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea, Roatiș Chețan Ana Daniela, Szabo Árpád, Szalkay Iosif Carol), 4 abțineri ( Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kakasi Alexandru, Tatár Béla), 2 au lipsit (Filimon Vasile, Gomboș Geza Csaba).

 

    D-l secretar Cosma: Deci a picat la vot.

 

 

7.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea raportului privind execuția bugetului Consiliului Județean Mureș la 30 septembrie 2011

 

D-na președinte Lokodi:  Proiectul a fost discutat în comisii și a fost avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Având în vedere că nu prea votăm pe articole, d-na președinte, vă rog dar foarte pe scurt.

D-na consilier Ciotlăuș Ionela: Mulțumesc d-na președinte, stimați colegi, stimați invitați, potrivit raportului de execuție bugetară la 30 septembrie, pe primele trei trimestre, datorită unei juste utilizări a fondurilor nu se impune o redimensionare a cheltuielilor, dar în urma analizelor efectuate, se propune o realocare a sumelor din secțiunea de funcționare prin rectificarea bugetară pe care o vom prezenta imediat. Proporția de realizare a veniturilor la această dată, la 30 septembrie este următoarea: la secțiunea de funcționare sunt realizate veniturile în proporție de 86%; la secțiunea dezvoltare, în proporție de 44%; sumele primite de la Uniunea Europeană pentru plăți efectuate în cursul anului 2011 este de 39%; la secțiunea de venituri proprii - 94%; sume defalcate din impozit pe venit 85%. Proporția de realizare a încasărilor pe anul în curs este de 70%.

 

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem la vot.  Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).

 

 

 

8.   Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

D-na președinte Lokodi:  Proiectul a fost discutat în comisii și a fost avizat favorabil.  D-na președinte o să vă rog să prezentați dar tot pe scurt.

D-na consilier Ciotlăuș Ionela: Mulțumesc d-na președinte, prezenta rectificare bugetară presupune o majorare atât la capitolul de venituri, cât și la cheltuieli cu suma de 1.498.000 lei, volumul bugetului ajungând astfel la venituri, la suma de 381 de milioane, iar la cheltuieli – la suma de 460 milioane de lei. Pe scurt, voi spune cele mai importante rectificări și anume: se alocă de la Ministerul Dezvoltării pentru finanțarea programului de reabilitare, asfaltare drumuri, suma de 500.000 lei; pentru desfășurarea activității la instituțiile subordonate până la sfârșitul anului 2011 s-au suplimentat prevederile bugetare la capitolul „cheltuieli de personal” în cuantum total de 855.000 lei  prin redistribuire de la autorități executive; s-au suplimentat prevederile bugetare  la capitolul” bunuri, servicii, reparații” în cuantum de 500.000 lei din fondul de rezervă și 71.000 lei din redistribuiri de la alte instituții la Muzeul Județean, la Ansamblul Mureșul, la Teatrul ARIEL și la Direcția Generală pentru Protecția Copilului Mureș; la Spitalul Clinic Județean, de la Ministerul Sănătății  se alocă suma de 1.000.000 lei pentru dotări și reparații; se înregistrează creșteri bugetare la capitolul „venituri „ în valoare de 2.200.000 lei  din suplimentarea contractului cu Casa de Asigurări, din programe de la Direcția de Sănătate Publică și transferuri de la Ministerul Sănătății. Astfel s-au repartizat la capitolul ”cheltuieli cu bunuri  și servicii” suma de 1.100.000 lei și aceeași sumă la cheltuieli de capital. La Aeroport, se alocă din redistribuiri suma de 243.000 lei pentru finanțarea activității curente și redistribuirea sumei de 130.000 lei pentru investiții. Cam acestea au fost principalele rectificări bugetare.

D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Cred că și pentru presă a fost destul de concis expus. Supun la vot proiectul de hotărâre. Dorește cineva să ia cuvântul?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 2 abțineri ( Mora Akos, Poruțiu MIhai), 1 a lipsit (Gombos Geza Csaba).

 

 

 

9.   Proiect de hotărâre privind aprobarea unor tarife și taxe la instituțiile de cultură pentru anul 2012

 

D-na președinte Lokodi:  Proiectul a fost discutat în toate comisiile și a fost avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Da, domnule secretar, aveți dreptate, aici avem mai multe de precizat.

     D-l secretar Paul Cosma: În toate comisiile de specialitate s-a luat în dezbatere proiectul de hotărâre care a urmat procedura reglementată de Legea nr.52/2003. Cu toții cunoașteți faptul că Școala Populară de Arte, prin d-na director Monica Dohotaru a avut niște propuneri de acordare a unor facilități pentru anumite situații determinate, cinci la număr și ați avut la dispoziție acea solicitare. Față de conținutul solicitării o să vă rog, d-na președinte, să supuneți la vot…

     D-na președinte Lokodi: Să prezentați articolul…

D-l secretar Paul Cosma:  O să citesc nota care se referă la facilitățile…

D-na președinte Lokodi: Pe scurt, câteva capitole, d-na dorește niște scutiri, niște facilități pentru angajații Consiliului Județean și a consilierilor județeni, pentru profesorii de acolo. Eu am părerea mea personală domnilor, să fim rezonabili, doar atât vă spun.

D-l secretar Paul Cosma: De altfel nici nu ar fi legale cele două situații.

D-na președinte Lokodi: Deci nu ar fi legal acest lucru și pentru o facilitate acordată copiilor care provin din instituțiile noastre de protecție socială, unde noi ar trebui să scoatem dintr-un buzunar și să băgăm în celălalt, pentru că susținerea copiilor este din bugetul județului și atunci, în acest caz,  să existe  prevedere de facilitate pentru copiii care  sunt talentați și care  doresc să urmeze cursurile de la școala din subordinea noastră.

D-l secretar Paul Cosma: Aș vrea să citesc pentru că nu este prevăzut pe suport de hârtie și nu le-a fost comunicat. Prima situație:  pentru cursanții care frecventează în același timp două sau trei cursuri, taxa școlară se reduce cu 25% pentru al doilea curs și cu 50% pentru al treilea; a doua situație, pentru cursanții care provin din familii al căror venit net lunar/ membru de familie corespunzător lunii septembrie  2011 este de maxim 50% din salarul de bază minim brut pe țară, taxa școlară se reduce cu 50% pentru primul membru al familiei și cu 75% pentru al doilea și următorii în situația în care mai mulți membrii ai aceleiași familii frecventează cursurile și a treia situație, copiii și tinerii care beneficiază de măsuri de protecție specială așa cum sunt definite de Legea nr.272/2004 sunt scutiți de plata taxei școlare.

D-na președinte Lokodi: Deci aceasta este precizarea noastră față de propunerea făcută de Școala Populară de Artă.

D-l secretar Paul Cosma: Exact, și față de proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice. Cu această mențiune vă rog să supuneți la vot.

D-na președinte Lokodi: Deci, vedeți domnilor consilieri, este o protecție socială maximă în primul rând pentru familiile nevoiașe la care venitul este sub pragul minim și care de obicei au doi sau trei copii; acolo unde sunt copii talentați să le asigurăm un ajutor pentru copiii care provin din sistemul nostru și pentru cei care fac parte dintr-o familie cu mai mulți copii și care doresc să urmeze cursurile.

D-l consilier Poruțiu Mihai: Indiscutabil, d-na președinte, d-lor vicepreședinți, indiscutabil, primele trei puncte propuse sunt foarte în ordine dar eu am o rugăminte pentru viitor, atunci când mai primim materiale de la executiv, facilități de genul celor de la punctul 4 și 5, fără a intra în detalii, să se abțină pentru viitor. Știți, patru și cinci. Consilieri județeni….

D-na președinte Lokodi: Dar aici nu consilierii județeni au propus ci era o propunere…

D-l consilier Poruțiu: Nu, eu am spus că îi rog pe colegii din executiv pentru că și acest material l-am primit pe masă în comisie și dacă nu eram un pic atenți poate îl votam pentru că nu am avut ocazia să îl citim.  Dar noi, de regulă, la comisie îl citim  chiar dacă vine în ziua aceea. Deci, eu îi rog pe colegii care mai propun asemenea materiale cu asemenea gen de facilități, să se abțină să ne mai propună.

 D-na președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc. Era bine venită și această precizare pentru că, într-adevăr nu arată bine. Cu precizarea făcută de d-l secretar cu acele facilități pe care le-am propus, supun la vot proiectul de hotărâre.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  34 voturi „pentru”,  1 a lipsit (Gombos Geza Csaba).

 

 

10.    Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile interne/externe în valoare de 40 milioane lei

 

 

D-na președinte Lokodi: Supun la vot acest proiect de hotărâre care urmează o măsură de pregătire pentru viitor.

D-l consilier Radu Mircea: Mulțumesc. D-na președinte, dacă la cele două lucrări… (înregistrarea interferează cu o convorbire/discurs purtată de o persoană necunoscută)…

D-na președinte Lokodi: Deci, asta este vocea d-lui viceprimar Csegzi și într-adevăr cei de la STS amestecă cele două frecvențe, cea de la Consiliul Județean cu cea de la Primăria Municipiului Tîrgu Mureș. Mergeți și dați un telefon celor de la STS să aibă grijă ca să nu ne facem de minune.  Csegzi vrea să devină consilier județean sau cel puțin președinte. Ce se întâmplă cu calculatorul? Nu poți să faci nimic? Deci așteptăm și haideți să spunem niște bancuri până ce Csegzi iese din frecvența noastră că tare s-a băgat. Voi nu mai aveți posibilitatea de a mai lua cuvântul pentru că nu vă mai auzim.

D-l consilier Radu Mircea: D-na președinte, aș vrea să vă întreb dacă la cele două lucrări, cele două investiții pe care le avem: Parcul auto pentru sporturi cu motor și Sistemul de management integrat al deșeurilor, sunt contractate lucrările și dacă acest împrumut este urgent și necesar acum. Sunt contractate lucrările?

D-na președinte Lokodi: Nu numai că este contractată finanțarea dar este deja definitivă licitația pentru Parcul cu motor și firma câștigătoare a început deja lucrările de terasare a terenului, deci lucrarea este în curs. Pentru lucrarea de Sistemul de management integrat al deșeurilor urmează să semnăm contractul într-o săptămână sau două pentru depozitul de la Sânpaul. Am parcurs toată procedura de licitație și urmează să facem în paralel licitația pentru Stația de transfer și sortare de la Cristești. Deci, nu că am semnat contractele, asta a fost anul trecut și chiar și mai înainte,  acum suntem deja în faza de execuție și acum este momentul când, Consiliul Județean, va trebui să asigure nu numai cofinanțarea ci și avansul pentru lucrări. Având în vedere că printr-o Ordonanță a Guvernului nr. 60 sau cât are? 71, Guvernul României a decis să reducă avansul de la 15% la 5% asta înseamnă că noi va trebui să avem bani necesari pentru începerea lucrărilor și pentru aceasta pregătim de acum posibilitatea ca în cazul în care anul viitor vom ajunge, datorită crizei economice, într-un impas de finanțare, să putem să asigurăm din împrumut bancar avansurile care trebuie plătite pentru aceste proiecte. Acesta este doar un început și vom contracta cu banca un împrumut dacă avem nevoie iminentă. Acesta este începutul procedurii nu luăm deja banii, bine?

Dacă nu dorește nimeni să mai ia cuvântul și d-l viceprimar Csegzi ne lasă….

D-l consilier Mora Akos: D-na președinte, foarte pe scurt, legat de banii care se vor lua, eu am întrebat dacă toți acești bani sunt necesari și mi s-a spus că nu va fi nevoie de 40 de milioane …

D-na președinte Lokodi: Doar ca prevedere.

D-l consilier Mora: Și atunci am cerut introducerea unui singur cuvânt în art. 1, bineînțeles dacă se poate din punct de vedere al autorității de management, cei care verifică hotărârile de consiliu pentru aprobarea proiectului „ de până la 40 de milioane” adică să dau posibilitatea juridică să nu iau  fix 40 de milioane ci să iau până la 40 de milioane, dacă îmi trebuie numai 10, să iau doar atât.

D-na președinte Lokodi: D-le Mora, cât vom lua, atât veți aproba încă o dată dvs.

D-l consilier Mora: Știu dar acum sună altfel hotărârea și sună foarte clar că vei lua 40 de milioane și atunci am spus să dai posibilitatea introducerii unui singur cuvânt …

D-na președinte Lokodi: Domnilor, suma aceasta nu este bătută în cuie și nu neapărat trebuie să contractez  40 de milioane. Nu, aceasta este doar o hotărâre…

D-l consilier Mora. Să ne spună d-l secretar dacă în formula actuală poți lua 20 sau 10 milioane.

D-l secretar Paul Cosma: Exprimarea în cuprinsul art.1 trebuie să fie fără echivoc. Practic această hotărâre inițiază procedura în vederea autorizării împrumuturilor către Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale ori acolo suma trebuie să fie determinată și nu determinabilă.  Atunci vom primi autorizarea pentru 40 de milioane iar contractarea propriu-zisă este o altă etapă, după obținerea avizului, unde se poate discuta de o sumă de până la 40 de milioane.

D-na președinte Lokodi: Da? Deci asta doream să spun. Dacă nu mai dorește nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  31 voturi „pentru”,  2 nu au votat ( Mora Akos, Kakasi Alexandru), 2 au lipsit (Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

      D-na președinte Lokodi: Da, văd că și d-l Csegzi este de acord. Probabil că  și cei de la Primărie aud ce discutăm noi. Nu vă supărați dar asta este vocea lui Csegzi. Eu nu țin înregistrată vocea lui Csegzi ca din când în când să vă mai necăjesc cu vocea lui. Chiar așa de mult nu ne iubim. Era culmea să auziți vocea lui Florea, atunci da, dar cu a lui Csegzi… Pot oare să continui?

           

 

11.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului de restructurare a Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești prin Programul de Incluziune Socială finanțat din împrumutul acordat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare Guvernului României și co-finanțat de Guvernul României

 

D-na președinte Lokodi: Fiecare comisie a avizat favorabil acest proiect de hotărâre. Supun la vot proiectul dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul. Cine este „pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  27 voturi „pentru”,  1 abținere (Poruțiu Mihai), 4 nu au votat ( Mora Akos, Pokorny Vasile, Roatiș-Chețan Daniela, Szalkay Iosif), 3 au lipsit (Boloș Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

D-na președinte Lokodi: Discutând ieri sau alaltăieri cu reprezentanții presei, despre ședința de consiliu voiau date, aveți acum fraților ce să scrieți pentru că e haioasă ședința asta, fără să vrem noi, consilierii județeni.

 

 

 

12.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului "Extindere pistă de decolare-aterizare și platformă de operare pentru aeronave, inclusiv instalații aferente și modernizarea instalațiilor de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT II OACI la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș"

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Știți e vorba de proiectul depus la Programul operațional sectorial. Cine este „pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  30 voturi „pentru”,  1 abținere (Poruțiu Mihai) 1 nu a votat ( Mora Akos), 3 au lipsit (Boloș Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

 

13.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș pentru anul 2012

 

D-na președinte Lokodi: Și acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Dacă nu doriți să luăm cuvântul, trecem la vot.

    Proiectul de hotărâre se aprobă cu  29 voturi „pentru”,  3 nu au votat ( Borșan Doru, Ciotlăuș Ionela, Mora Akos),  3 au lipsit (Boloș Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

 

 

14.    Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea HCJ nr.151/2010 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Județean Mureș în consiliile de administrație ale Centrelor Școlare pentru Educație Incluzivă

 

  D-na președinte Lokodi: Aici va trebui să votăm persoanele. Comisiile de specialitate au avizat materialul, executivul a făcut o propunere și anume am propus-o pe d-na Elena Popa la Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr.1, pe d-na Radu Doina Teodora la Centrul de educație Incluzivă nr.2 și pe Petruța Oroian Lucian la  Centrul de educație Incluzivă nr.3. Ei sunt colegii noștri. Dacă nu doriți să luăm cuvântul, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  31 voturi „pentru”,  1 nu a votat , 3 au lipsit.

 

       

15.    Proiect de hotărâre privind desemnarea unui reprezentant al Consiliului Județean Mureș în Consiliul de Administrație al Casei de Asigurări de Sănătate Mureș

 

   D-na președinte Lokodi: Este vorba tot despre o numire la Casa de Asigurări de Sănătate. Aici din partea UDMR-ului a fost un reprezentant în Consiliul de Administrație, dl Iszlay Arpad care din păcate este grav bolnav și se retrage, astfel că respectând aceeași proporționalitate, este aici în sală d-na Szabo Anna. Doamnă vă rog frumos să veniți  aici în față pentru ca să vă cunoască d-nii consilieri. Dacă dorește cineva să formuleze vreo întrebare? Nimeni? Dânsa este de profesie economistă.

D-l consilier Poruțiu: Era o chestie care poate era bine să fie făcută în prealabil, dar e bine dacă e făcută și ulterior. Să primim pe adresa de e-mail un CV pentru ca să știm și noi exact.

D-na președinte Lokodi: Aveți.

D-l consilier Poruțiu: Eu nu l-am văzut. Atunci îmi cer scuze.

D-na președinte Lokodi: De asta m-am îngrijit eu și  încă de săptămâna trecută vi s-a trimis. Doamna lucrează chiar în domeniul sănătății. Mulțumim frumos, d-na Szabo.

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  31 voturi „pentru”,  1 nu a votat, 3 au lipsit.

 

     D-na președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamnă și vă așteptăm ca după fiecare ședință să ne informați despre noutățile de la Casa de Asigurări de Sănătate și vă rugăm să colaborați cu Consiliul de Administrație al Spitalului Clinic Județean Mureș care este reprezentat de d-l director executiv Bartha, de d-na Nemeș Genica, șef serviciu juridic și să țineți legătura cu dânșii.

 

 

 

16.    Proiect de hotărâre privind înființarea comisiei paritare pentru asigurarea propunerilor de atribuire a serviciului de transport public de persoane prin servicii regulate și  de atribuire a licențelor de traseu.

 

D-na președinte Lokodi: Înainte de a-i da cuvântul d-lui consilier Tatar Bela doresc să întreb dacă s-a terminat cu pirateria?  Deci nu s-a terminat. Viața merge înainte.

D-l consilier Tatar Bela: D-na președinte, stimați consilieri, eu nu despre pirați aș vrea să vorbesc acum pentru că pirații există din cauza unui transport prost făcut de către Consiliul Județean pe anul respectiv, încă din 2008. Sunt mai multe trasee și mai mulți operatori și din cauza acesta nu se poate stârpi pirateria care este greu de controlat și de organele de poliție, și de organele noastre, și de ARR. În al doilea rând, aș vrea să atrag atenția Consiliului Județean și domnii consilieri sper că știu că Legea nr.2 a fost schimbată și dacă nu se creează urgent acea zonă metropolitană pentru acei operatori care activează în raza  municipiului Tîrgu Mureș și în zonele limitrofe va fi o problemă foarte grea pentru publicul călător, mai ales dacă vrem să păstrăm problema socială, adică să menținem prețul biletelor la acest nivel actual. Oamenii nu își pot permite să plătească mai mult pe bilet  și vor fi probleme. Această comisie paritară ar trebui formată de către Consiliul Județean și ar trebui să își intre în atribuții începând de luna viitoare sau cel puțin din ianuarie în zona administrativă  și în zona metropolitană pentru ca să putem să facem transport cât mai bun și cât mai ieftin pentru acest segment de persoane care folosesc transportul în comun, mai ales în zona metropolitană. Zona județeană va exista fiindcă acele automate de taxat care sunt obligatoriu montate din decembrie pe acele mașini și care costă undeva la douămii și ceva de lei bucata și dacă luați în considerare că aceste sume trebuie să încasăm…(..) Poate să se mărească prețul biletului mai ales că prețul carburantului a ajuns undeva a 5,5 lei și nu se poate păstra pe seama cheltuielii operatorului de transport această protecție socială și care va atrage după sine mărirea prețului biletelor pe aceste trasee. Mulțumesc.

D-na președinte Lokodi: Ceea ce sesizează d-l consilier Tatar este o problemă care ar trebui să fie rezolvată de către Asociația Zona Metropolitană, de către Primăria Tîrgu Mureș și de către Consiliul Județean. Este drept. Acum, în persoana președintelui Consiliului Județean este și președintele Asociației Zonei metropolitane. Dar indiferent cine este președintele acestor instituții treaba trebuie discutată și pe baza legii trebuie găsită soluția. Din păcate, d-le Tatar, noi amândoi, am discutat această problemă în urmă cu o lună  dar nu s-a stabilit nimic în mod concret. Eu îl rog pe d-l director Bartha să stabilim pentru luna noiembrie un calendar pe care împreună cei care sunt specialiști în transporturi, pentru că, fără supărare, nu mă voi specializa și în transporturi pentru că îmi ajung deșeurile, apa, canalizarea, drumurile, sănătatea, cultura, socialul, să facă transportul cine dorește. Domnilor vicepreședinți, care doriți să fiți transportatori? Îl desemnez pe d-l Chirteș, luați problema și luați specialiștii și veniți cu o propunere care să nu fie discutată ulterior iar d-l consilier Tatar să fie mulțumit de serviciile oferite de Consiliul Județean.

D-l consilier Poruțiu Mihai. Am o singură completare, d-na președinte, cred că era mai simplu dacă îl întrebați pe d-l Tatar: „Domnilor transportatori, care vrea să fie vice?”

D-na președinte Lokodi: Pot să supun la vot proiectul de hotărâre? Văd că d-l Csegzi nu ne mai deranjează la acest capitol pentru că nu îi place. Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  30 voturi „pentru”,  2 nu au votat , 3 au lipsit.

 

 

17.    Proiect de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 13 trasee, pentru efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate speciale .

D-na președinte Lokodi: Acest proiect se referă la 13 trasee tot de transport și a fost avizat de comisiile de specialitate. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  30 voturi „pentru”,  2 nu au votat (Kakasi Alexandru, Mora Akos), 3 au lipsit (Boloș Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

D-na președinte Lokodi: Cu acestea, domnilor consilieri, eu am epuizat proiectele de hotărâre înscrise pe ordinea de zi și să știți că această ședință mi-a plăcut cel mai mult. Sunt de acord să votăm hotărârile în întregime și nu pe articole și este nemaipomenit mai ales că propunerea a venit din partea dvs. pentru că dacă propuneam eu, 100% nu trecea. Doreați să le discutăm pe articole? Practica asta se va împământeni. Vă doresc succes în activitatea dvs.

 

Lucrările ședinței se încheie la orele 13.54.

 

 

 

                                                            Întocmit: consilier Monica Curticăpean

                                              

 

 

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

  Lokodi Edita Emöke                                                Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu: Delia Belean

                  director : Viorel Iosib