ROMANIA Nr. 20.001/25.XI.2011
JUDETUL MURES
Dosar: IV D/1
CONSILIUL JUDEȚEAN
PROCES-VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean
din
data de 27 octombrie 2011
Lucrările
ședinței s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de doamna
președinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea
de zi a fost stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.303/21.10.2011
și a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber și Nepujság.
Din
cei 34 de membri ai consiliului județean a lipsit domnul consilier: Gombos Geza
Csaba.
Au
fost invitați să participe:
D-na președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilieri,
dați-mi voie să vă cer scuze dar presa se grăbea pentru că avea alte activități
și dintre domnii consilieri, cel puțin cinci, mi-au spus că se grăbesc pentru
că au altă activitate, așa că haideți repede să dăm drumul proiectelor de
hotărâre. Lipsește domnul consilier
Gombos, despre care nu știu nimic pentru că nu ne-a anunțat și d-l consilier
Filimon care probabil că va veni. Domnilor, aș dori să încep lucrările ședinței
de astăzi pentru că vom avea o ședință bogată și cu evenimente și sunt convinsă
de asta. D-na Csep, nu aș dori să vă disciplinez pentru că este pentru prima
dată când rostesc numele dvs. și d-le Mora, dacă vă grăbiți, să votăm repede și
să plecați.
Cine este pentru aprobarea procesului-verbal al ședinței
din data de 22 septembrie?
Procesul-verbal al ședinței din data
de 22 septembrie 2011 se aprobă cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat ( Mora Akos
Daniel), 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
D-l
consilier Mora Akos Daniel: Având în vedere că în Regulamentul de organizare și
funcționare nu avem prevăzută votarea pe articole, sugerez să votăm fiecare
punct de pe ordinea de zi în integralitate, fără să intrăm pe articole și merge
mult mai repede așa, pentru că, în fond, asta contează, mai ales că nu avem
prevăzută această desfășurare pe articole. Aceasta era propunerea mea,
procedural.
D-na
președinte Lokodi: D-le secretar, să
supun la vot acest lucru?
D-l
secretar Cosma Aurelian-Paul: Acest lucru nu poate fi supus la vot. D-l
consilier Mora a precizat corect, în Regulamentul de organizare și funcționare
al Consiliului Județean Mureș nu este
reglementată dezbaterea pe articole și votul se face pe hotărâre, sigur, există
o practică de mulți ani în Consiliul Județean Mureș când se vota fiecare
articol tocmai pentru a asigura acuratețea redactării textului și posibilitatea
de a interveni în redactarea acestuia de către fiecare consilier. Dar, procedural,
regulamentul așa prevede. Eventual, din punct de vedere al desfășurării
ședinței, dacă întrebați: de la art.1 la art.5 dacă sunt propuneri?.. și
dacă nu sunt, treceți la vot în ansamblu. Ar fi mai simplu.
D-na
președinte Lokodi: Da, pot prezenta ordinea de zi? Mulțumesc. Pe ordinea de zi
avem în regim de urgență două proiecte de hotărâre care cred că au fost
dezbătute deja în comisii. Pe ordinea de zi anunțată, înainte de apariția
acestor două în regim de urgență, avem în totalitate 15 proiecte de hotărâre,
dintre care, pentru proiectele de la 1
la 4 avem nevoie de 2/3, pentru proiectele de la 5 la 10 avem nevoie de votul
majorității consilierilor în funcție și pentru proiectele de la 11 la 15 de votul
majorității consilierilor prezenți. Domnilor, supun la vot ordinea de zi. Cine
este pentru aprobarea ordinii de zi?
Ordinea de zi se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
1. Proiect
de hotărâre pentru modificarea și completarea HCJ nr.167 din 27 noiembrie 2008
privind aprobarea proiectului Reabilitarea, modernizarea DJ 135
Măgherani-Sărățeni și a cheltuielilor legate de proiect, cu modificările și
completările ulterioare
D-na
președinte Lokodi: Având în vedere că și proiectele de hotărâre în regim de
urgență au fost discutate în comisii, supun la vot, așa cum ați făcut
precizarea astăzi, proiectul de pe ordinea de zi de la punctul 1, care se
referă la reabilitarea, modernizarea DJ135 Măgherani Sărățeni, contract care
urmează să fie semnat în viitor. Având în vedere aceste precizări care sunt
cuprinse în proiect, dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
2. Proiect
de hotărâre pentru modificarea HCJ nr.166 din 27 noiembrie 2008 privind
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției Reabilitarea,
modernizarea drumului județean DJ 135 Măgherani-Sărățeni
D-na
președinte Lokodi: Este vorba de modernizarea aceluiași drum județean. Și acest
proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate. Dorește cineva să
ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
D-na
președinte Lokodi: Dați-mi voie doar atât să spun presei, care se interesează
de valoarea proiectului, că valoarea investiției este în sumă de 56.5820.160
lei.
3.
Proiect de hotărâre
privind reglementarea situației juridice a unor spații cu destinația de
cabinete medicale individuale situate în municipiul Tîrgu Mureș, str. Gheorghe
Marinescu, nr.50 și B-dul 1 Decembrie 1918, nr.24
D-na
președinte Lokodi: Proiectul a fost
avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Dorește cineva să
ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
4. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de
administrare al Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș asupra
imobilului situat în municipiul Tîrgu Mureș, str.Aleea Carpați, nr.5, precum și asupra unei
părți din imobilul situat în str. Gheorghe Marinescu, nr.50
D-na
președinte Lokodi: Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile
de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul?
D-l
consilier Szalkay Iosif: Mulțumesc, d-na președinte, stimați invitați, stimați
colegi, o parte din acest proiect a fost inițiativa mea, venită din partea unui
cetățean tîrgumureșean care a sesizat modul defectuos în care este deținută și
administrată parcarea din fața Spitalului Clinic Județean și iată un exemplu
elocvent, și aici trebuie să aduc mulțumiri conducerii Consiliului
Județean și executivului, cum se poate, într-un timp record, în două
săptămâni rezolva o problemă, o sesizare venită din partea unui cetățean
tîrgumureșean și eu sper că în 60 de zile, așa cum scrie în proiect, vor fi
luate toate măsurile de către departamentul de investiții ca această parcare să
fie reabilitată. Mulțumesc încă o dată celor care au avut o contribuție la
realizarea și rezolvarea acestei sesizări.
D-na
președinte Lokodi: Mai dorește cineva să
ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
5.
Proiect de hotărâre
privind încuviințarea realizării lucrărilor Branșament de apă - Stație de
pompare apă potabilă în vederea racordării Centrului Logistic Lidl-Iernut,
str. Câmpului, nr.3, la conducta de aducțiune ce aparține domeniului public al
județului Mureș
D-na
președinte Lokodi: Proiectul a fost avizat în mod favorabil de
către comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul?
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi pentru, 2 au lipsit (Filimon Vasile și Gombos Geza Csaba).
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de
organizare și funcționare al Consiliului Județean Mureș
D-na
președinte Lokodi: Comisia
tehnico-economică propune amânarea, iar de la celelalte comisii avem avize.
Domnilor consilieri, existând o propunere de amânare
. d-le secretar?
D-l
secretar Aurelian-Paul Cosma: D-na președinte, proiectul de la punctul 4 de pe
ordinea de zi este o inițiativă promovată de d-l consilier Filimon care nu este
prezent în sală. Amânarea unui proiect de hotărâre se poate face, eventual,
înainte de aprobarea ordinii de zi, care deja a fost aprobată cu acest punct 4
pe ordinea de zi și în consecință, fie pică la vot, fie inițiatorul ar fi avut
posibilitatea să și-l retragă.
D-na
președinte Lokodi: Supun la vot
proiectul de hotărâre. Cine este pentru, cine este împotrivă?
Proiectul de hotărâre se respinge, cu
11 voturi pentru ( Bán Moise, Bândea Eugen, Borșan
Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae,
Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Poruțiu Mihail, Seracu
Ieronim), 18 voturi împotrivă ( Balogh Iosif, Boloș Vasile, Chirteș Ioan
Cristian, Ciotlăuș Ionela, Csép Eva Andrea, Erős Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Magyarosi Erzsébet, Mașca
Aurelia, Mora-Akos Daniel, Orbán László Levente, Pokorny Vasile Ștefan, Popa
Marius Ciprian, Radu Mircea, Roatiș Chețan Ana Daniela, Szabo Árpád, Szalkay
Iosif Carol), 4 abțineri ( Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kakasi
Alexandru, Tatár Béla), 2 au lipsit (Filimon Vasile, Gomboș Geza Csaba).
D-l secretar Cosma: Deci a picat la vot.
7. Proiect de hotărâre pentru aprobarea raportului privind
execuția bugetului Consiliului Județean Mureș la 30 septembrie 2011
D-na președinte
Lokodi: Proiectul a fost discutat în
comisii și a fost avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Având în
vedere că nu prea votăm pe articole, d-na președinte, vă rog dar foarte pe
scurt.
D-na consilier Ciotlăuș
Ionela: Mulțumesc d-na președinte, stimați colegi, stimați invitați, potrivit
raportului de execuție bugetară la 30 septembrie, pe primele trei trimestre,
datorită unei juste utilizări a fondurilor nu se impune o redimensionare a
cheltuielilor, dar în urma analizelor efectuate, se propune o realocare a
sumelor din secțiunea de funcționare prin rectificarea bugetară pe care o vom
prezenta imediat. Proporția de realizare a veniturilor la această dată, la 30
septembrie este următoarea: la secțiunea de funcționare sunt realizate
veniturile în proporție de 86%; la secțiunea dezvoltare, în proporție de 44%;
sumele primite de
D-na președinte Lokodi:
Vă mulțumesc. Trecem la vot. Cine este
pentru?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 32 voturi pentru, 1 nu a votat ( Mora Akos), 2 au lipsit (Filimon Vasile
și Gombos Geza Csaba).
8. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului
Consiliului Județean Mureș pe anul 2011
D-na președinte
Lokodi: Proiectul a fost discutat în
comisii și a fost avizat favorabil. D-na
președinte o să vă rog să prezentați dar tot pe scurt.
D-na consilier Ciotlăuș
Ionela: Mulțumesc d-na președinte, prezenta rectificare bugetară presupune o
majorare atât la capitolul de venituri, cât și la cheltuieli cu suma de
1.498.000 lei, volumul bugetului ajungând astfel la venituri, la suma de 381 de
milioane, iar la cheltuieli la suma de 460 milioane de lei. Pe scurt, voi
spune cele mai importante rectificări și anume: se alocă de
D-na președinte Lokodi:
Vă mulțumesc. Cred că și pentru presă a fost destul de concis expus. Supun la
vot proiectul de hotărâre. Dorește cineva să ia cuvântul?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 32 voturi pentru, 2 abțineri ( Mora Akos, Poruțiu MIhai),
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor tarife și
taxe la instituțiile de cultură pentru anul 2012
D-na președinte
Lokodi: Proiectul a fost discutat în toate
comisiile și a fost avizat favorabil. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu,
trecem la vot. Da, domnule secretar, aveți dreptate, aici avem mai multe de
precizat.
D-l
secretar Paul Cosma: În toate comisiile de specialitate s-a luat în dezbatere
proiectul de hotărâre care a urmat procedura reglementată de Legea nr.52/2003.
Cu toții cunoașteți faptul că Școala Populară de Arte, prin d-na
director Monica Dohotaru a avut niște propuneri de acordare a unor facilități
pentru anumite situații determinate, cinci la număr și ați avut la dispoziție
acea solicitare. Față de conținutul solicitării o să vă rog, d-na președinte,
să supuneți la vot
D-na
președinte Lokodi: Să prezentați articolul
D-l secretar Paul
Cosma: O să citesc nota care se referă
la facilitățile
D-na președinte Lokodi:
Pe scurt, câteva capitole, d-na dorește niște scutiri, niște facilități pentru
angajații Consiliului Județean și a consilierilor județeni, pentru profesorii
de acolo. Eu am părerea mea personală domnilor, să fim rezonabili, doar atât vă
spun.
D-l secretar Paul
Cosma: De altfel nici nu ar fi legale cele două situații.
D-na președinte Lokodi:
Deci nu ar fi legal acest lucru și pentru o facilitate acordată copiilor care
provin din instituțiile noastre de protecție socială, unde noi ar trebui să
scoatem dintr-un buzunar și să băgăm în celălalt, pentru că susținerea copiilor
este din bugetul județului și atunci, în acest caz, să existe
prevedere de facilitate pentru copiii care sunt talentați și care doresc să urmeze cursurile de la școala din
subordinea noastră.
D-l secretar Paul
Cosma: Aș vrea să citesc pentru că nu este prevăzut pe suport de hârtie și nu
le-a fost comunicat. Prima situație:
pentru cursanții care frecventează în același timp două sau trei cursuri,
taxa școlară se reduce cu 25% pentru al doilea curs și cu 50% pentru al treilea;
a doua situație, pentru cursanții care provin din familii al căror venit net
lunar/ membru de familie corespunzător lunii septembrie 2011 este de maxim 50% din salarul de bază
minim brut pe țară, taxa școlară se reduce cu 50% pentru primul membru al
familiei și cu 75% pentru al doilea și următorii în situația în care mai mulți
membrii ai aceleiași familii frecventează cursurile și a treia situație, copiii
și tinerii care beneficiază de măsuri de protecție specială așa cum sunt
definite de Legea nr.272/2004 sunt scutiți de plata taxei școlare.
D-na președinte Lokodi:
Deci aceasta este precizarea noastră față de propunerea făcută de Școala
Populară de Artă.
D-l secretar Paul
Cosma: Exact, și față de proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice. Cu această
mențiune vă rog să supuneți la vot.
D-na președinte Lokodi:
Deci, vedeți domnilor consilieri, este o protecție socială maximă în primul
rând pentru familiile nevoiașe la care venitul este sub pragul minim și care de
obicei au doi sau trei copii; acolo unde sunt copii talentați să le asigurăm un
ajutor pentru copiii care provin din sistemul nostru și pentru cei care fac
parte dintr-o familie cu mai mulți copii și care doresc să urmeze cursurile.
D-l consilier Poruțiu
Mihai: Indiscutabil, d-na președinte, d-lor vicepreședinți, indiscutabil,
primele trei puncte propuse sunt foarte în ordine dar eu am o rugăminte pentru
viitor, atunci când mai primim materiale de la executiv, facilități de genul
celor de la punctul 4 și 5, fără a intra în detalii, să se abțină pentru
viitor. Știți, patru și cinci. Consilieri județeni
.
D-na președinte Lokodi:
Dar aici nu consilierii județeni au propus ci era o propunere
D-l consilier Poruțiu:
Nu, eu am spus că îi rog pe colegii din executiv pentru că și acest material l-am
primit pe masă în comisie și dacă nu eram un pic atenți poate îl votam pentru
că nu am avut ocazia să îl citim. Dar
noi, de regulă, la comisie îl citim
chiar dacă vine în ziua aceea. Deci, eu îi rog pe colegii care mai
propun asemenea materiale cu asemenea gen de facilități, să se abțină să ne mai
propună.
D-na președinte Lokodi: Bine, vă mulțumesc.
Era bine venită și această precizare pentru că, într-adevăr nu arată bine. Cu
precizarea făcută de d-l secretar cu acele facilități pe care le-am propus, supun
la vot proiectul de hotărâre.
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 34 voturi pentru,
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei
finanțări rambursabile interne/externe în valoare de 40 milioane lei
D-na
președinte Lokodi: Supun la vot acest proiect de hotărâre care urmează o măsură
de pregătire pentru viitor.
D-l
consilier Radu Mircea: Mulțumesc. D-na președinte, dacă la cele două lucrări
(înregistrarea interferează cu o
convorbire/discurs purtată de o persoană necunoscută)
D-na
președinte Lokodi: Deci, asta este vocea d-lui viceprimar Csegzi și într-adevăr
cei de
D-l
consilier Radu Mircea: D-na președinte, aș vrea să vă întreb dacă la cele două
lucrări, cele două investiții pe care le avem: Parcul auto pentru sporturi cu
motor și Sistemul de management integrat al deșeurilor, sunt contractate
lucrările și dacă acest împrumut este urgent și necesar acum. Sunt contractate
lucrările?
D-na
președinte Lokodi: Nu numai că este contractată finanțarea dar este deja
definitivă licitația pentru Parcul cu motor și firma câștigătoare a început
deja lucrările de terasare a terenului, deci lucrarea este în curs. Pentru
lucrarea de Sistemul de management integrat al deșeurilor urmează să semnăm
contractul într-o săptămână sau două pentru depozitul de
Dacă
nu dorește nimeni să mai ia cuvântul și d-l viceprimar Csegzi ne lasă
.
D-l
consilier Mora Akos: D-na președinte, foarte pe scurt, legat de banii care se
vor lua, eu am întrebat dacă toți acești bani sunt necesari și mi s-a spus că nu
va fi nevoie de 40 de milioane
D-na
președinte Lokodi: Doar ca prevedere.
D-l
consilier Mora: Și atunci am cerut introducerea unui singur cuvânt în art. 1,
bineînțeles dacă se poate din punct de vedere al autorității de management, cei
care verifică hotărârile de consiliu pentru aprobarea proiectului de până la
40 de milioane adică să dau posibilitatea juridică să nu iau fix 40 de milioane ci să iau până la 40 de
milioane, dacă îmi trebuie numai 10, să iau doar atât.
D-na
președinte Lokodi: D-le Mora, cât vom lua, atât veți aproba încă o dată dvs.
D-l
consilier Mora: Știu dar acum sună altfel hotărârea și sună foarte clar că vei
lua 40 de milioane și atunci am spus să dai posibilitatea introducerii unui singur
cuvânt
D-na
președinte Lokodi: Domnilor, suma aceasta nu este bătută în cuie și nu neapărat
trebuie să contractez 40 de milioane.
Nu, aceasta este doar o hotărâre
D-l
consilier Mora. Să ne spună d-l secretar dacă în formula actuală poți lua 20
sau 10 milioane.
D-l
secretar Paul Cosma: Exprimarea în cuprinsul art.1 trebuie să fie fără echivoc.
Practic această hotărâre inițiază procedura în vederea autorizării
împrumuturilor către Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale ori acolo
suma trebuie să fie determinată și nu determinabilă. Atunci vom primi autorizarea pentru 40 de
milioane iar contractarea propriu-zisă este o altă etapă, după obținerea
avizului, unde se poate discuta de o sumă de până la 40 de milioane.
D-na
președinte Lokodi: Da? Deci asta doream să spun. Dacă nu mai dorește nimeni să
ia cuvântul, trecem la vot. Cine este pentru?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 31 voturi pentru, 2 nu au votat ( Mora Akos, Kakasi Alexandru),
2 au lipsit (Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
D-na președinte Lokodi: Da, văd că și d-l
Csegzi este de acord. Probabil că și cei
de
11.
Proiect de hotărâre
pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului de restructurare
a Centrului de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncovenești prin
Programul de Incluziune Socială finanțat din împrumutul acordat de Banca
Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare Guvernului României și
co-finanțat de Guvernul României
D-na
președinte Lokodi: Fiecare comisie a avizat favorabil acest proiect de
hotărâre. Supun la vot proiectul dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul. Cine
este pentru?
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 4 nu au votat (
Mora Akos, Pokorny Vasile, Roatiș-Chețan Daniela, Szalkay Iosif), 3 au lipsit (Boloș
Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
D-na
președinte Lokodi: Discutând ieri sau alaltăieri cu reprezentanții presei,
despre ședința de consiliu voiau date, aveți acum fraților ce să scrieți pentru
că e haioasă ședința asta, fără să vrem noi, consilierii județeni.
12.
Proiect de hotărâre
pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului "Extindere
pistă de decolare-aterizare și platformă de operare pentru aeronave, inclusiv
instalații aferente și modernizarea instalațiilor de balizaj pentru apropiere
de precizie corespunzătoare CAT II OACI
D-na
președinte Lokodi: Și acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Știți e
vorba de proiectul depus
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai) 1 nu a votat ( Mora
Akos), 3 au lipsit (Boloș Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
13.
Proiect de hotărâre
pentru aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice din aparatul de
specialitate al Consiliului Județean Mureș pentru anul 2012
D-na
președinte Lokodi: Și acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Dacă nu
doriți să luăm cuvântul, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 29 voturi pentru, 3 nu au votat ( Borșan Doru, Ciotlăuș Ionela,
Mora Akos), 3 au lipsit (Boloș Vasile,
Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
14.
Proiect de hotărâre
pentru modificarea și completarea HCJ nr.151/2010 privind desemnarea
reprezentanților Consiliului Județean Mureș în consiliile de administrație ale
Centrelor Școlare pentru Educație Incluzivă
D-na președinte Lokodi: Aici va trebui să
votăm persoanele. Comisiile de specialitate au avizat materialul, executivul a
făcut o propunere și anume am propus-o pe d-na Elena Popa
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat , 3 au lipsit.
15.
Proiect de hotărâre
privind desemnarea unui reprezentant al Consiliului Județean Mureș în Consiliul
de Administrație al Casei de Asigurări de Sănătate Mureș
D-na președinte Lokodi: Este vorba tot despre
o numire
D-l consilier Poruțiu: Era o chestie
care poate era bine să fie făcută în prealabil, dar e bine dacă e făcută și
ulterior. Să primim pe adresa de e-mail un CV pentru ca să știm și noi exact.
D-na președinte Lokodi: Aveți.
D-l consilier Poruțiu: Eu nu l-am
văzut. Atunci îmi cer scuze.
D-na președinte Lokodi: De asta m-am
îngrijit eu și încă de săptămâna trecută
vi s-a trimis. Doamna lucrează chiar în domeniul sănătății. Mulțumim frumos,
d-na Szabo.
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat, 3 au lipsit.
D-na
președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamnă și vă așteptăm ca după fiecare ședință
să ne informați despre noutățile de
16.
Proiect de hotărâre
privind înființarea comisiei paritare pentru asigurarea propunerilor de
atribuire a serviciului de transport public de persoane prin servicii regulate
și de atribuire a licențelor de traseu.
D-na
președinte Lokodi: Înainte de a-i da cuvântul d-lui consilier Tatar Bela doresc
să întreb dacă s-a terminat cu pirateria?
Deci nu s-a terminat. Viața merge înainte.
D-l
consilier Tatar Bela: D-na președinte, stimați consilieri, eu nu despre pirați
aș vrea să vorbesc acum pentru că pirații există din cauza unui transport prost
făcut de către Consiliul Județean pe anul respectiv, încă din 2008. Sunt mai
multe trasee și mai mulți operatori și din cauza acesta nu se poate stârpi
pirateria care este greu de controlat și de organele de poliție, și de organele
noastre, și de ARR. În al doilea rând, aș vrea să atrag atenția Consiliului
Județean și domnii consilieri sper că știu că Legea nr.2 a fost schimbată și
dacă nu se creează urgent acea zonă metropolitană pentru acei operatori care
activează în raza municipiului Tîrgu
Mureș și în zonele limitrofe va fi o problemă foarte grea pentru publicul
călător, mai ales dacă vrem să păstrăm problema socială, adică să menținem
prețul biletelor la acest nivel actual. Oamenii nu își pot permite să plătească
mai mult pe bilet și vor fi probleme.
Această comisie paritară ar trebui formată de către Consiliul Județean și ar
trebui să își intre în atribuții începând de luna viitoare sau cel puțin din
ianuarie în zona administrativă și în
zona metropolitană pentru ca să putem să facem transport cât mai bun și cât mai
ieftin pentru acest segment de persoane care folosesc transportul în comun, mai
ales în zona metropolitană. Zona județeană va exista fiindcă acele automate de
taxat care sunt obligatoriu montate din decembrie pe acele mașini și care costă
undeva la douămii și ceva de lei bucata și dacă luați în considerare că aceste
sume trebuie să încasăm
(..) Poate să se mărească prețul biletului mai ales că
prețul carburantului a ajuns undeva a 5,5 lei și nu se poate păstra pe seama
cheltuielii operatorului de transport această protecție socială și care va
atrage după sine mărirea prețului biletelor pe aceste trasee. Mulțumesc.
D-na
președinte Lokodi: Ceea ce sesizează d-l consilier Tatar este o problemă care
ar trebui să fie rezolvată de către Asociația Zona Metropolitană, de către
Primăria Tîrgu Mureș și de către Consiliul Județean. Este drept. Acum, în
persoana președintelui Consiliului Județean este și președintele Asociației
Zonei metropolitane. Dar indiferent cine este președintele acestor instituții
treaba trebuie discutată și pe baza legii trebuie găsită soluția. Din păcate,
d-le Tatar, noi amândoi, am discutat această problemă în urmă cu o lună dar nu s-a stabilit nimic în mod concret. Eu
îl rog pe d-l director Bartha să stabilim pentru luna noiembrie un calendar pe
care împreună cei care sunt specialiști în transporturi, pentru că, fără
supărare, nu mă voi specializa și în transporturi pentru că îmi ajung
deșeurile, apa, canalizarea, drumurile, sănătatea, cultura, socialul, să facă
transportul cine dorește. Domnilor vicepreședinți, care doriți să fiți transportatori?
Îl desemnez pe d-l Chirteș, luați problema și luați specialiștii și veniți cu o
propunere care să nu fie discutată ulterior iar d-l consilier Tatar să fie
mulțumit de serviciile oferite de Consiliul Județean.
D-l
consilier Poruțiu Mihai. Am o singură completare, d-na președinte, cred că era
mai simplu dacă îl întrebați pe d-l Tatar: Domnilor transportatori, care vrea
să fie vice?
D-na
președinte Lokodi: Pot să supun la vot proiectul de hotărâre? Văd că d-l Csegzi
nu ne mai deranjează la acest capitol pentru că nu îi place. Cine este
pentru?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat , 3 au lipsit.
17.
Proiect de hotărâre
privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 13 trasee,
pentru efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin
curse regulate speciale .
D-na
președinte Lokodi: Acest proiect se referă la 13 trasee tot de transport și a
fost avizat de comisiile de specialitate. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul
supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 30 voturi pentru, 2 nu au votat (Kakasi Alexandru, Mora Akos), 3
au lipsit (Boloș Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
D-na președinte
Lokodi: Cu acestea, domnilor consilieri, eu am epuizat proiectele de hotărâre
înscrise pe ordinea de zi și să știți că această ședință mi-a plăcut cel mai
mult. Sunt de acord să votăm hotărârile în întregime și nu pe articole și este
nemaipomenit mai ales că propunerea a venit din partea dvs. pentru că dacă
propuneam eu, 100% nu trecea. Doreați să le discutăm pe articole? Practica asta
se va împământeni. Vă doresc succes în activitatea dvs.
Lucrările ședinței
se încheie la orele 13.54.
Întocmit: consilier Monica
Curticăpean
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita
Emöke Aurelian-Paul Cosma
Verificat: șef serviciu: Delia Belean
director : Viorel Iosib