ROMANIA Nr. 20.001/25.XI.2011
JUDETUL MURES
Dosar: IV D/1
CONSILIUL JUDEŢEAN
PROCES-VERBAL
al
şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean
din
data de 27 octombrie 2011
Lucrările
şedinţei s-au desfăşurat în sala mare de şedinţe şi au fost conduse de doamna
preşedinte Lokodi Edita Emöke.
Ordinea
de zi a fost stabilită prin dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean nr.303/21.10.2011
şi a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” şi „Nepujság”.
Din
cei 34 de membri ai consiliului judeţean a lipsit domnul consilier: Gombos Geza
Csaba.
Au
fost invitaţi să participe:
D-na preşedinte Lokodi: Doamnelor şi domnilor consilieri,
daţi-mi voie să vă cer scuze dar presa se grăbea pentru că avea alte activităţi
şi dintre domnii consilieri, cel puţin cinci, mi-au spus că se grăbesc pentru
că au altă activitate, aşa că haideţi repede să dăm drumul proiectelor de
hotărâre. Lipseşte domnul consilier
Gombos, despre care nu ştiu nimic pentru că nu ne-a anunţat şi d-l consilier
Filimon care probabil că va veni. Domnilor, aş dori să încep lucrările şedinţei
de astăzi pentru că vom avea o şedinţă bogată şi cu evenimente şi sunt convinsă
de asta. D-na Csep, nu aş dori să vă disciplinez pentru că este pentru prima
dată când rostesc numele dvs. şi d-le Mora, dacă vă grăbiţi, să votăm repede şi
să plecaţi.
Cine este pentru aprobarea procesului-verbal al şedinţei
din data de 22 septembrie?
Procesul-verbal al şedinţei din data
de 22 septembrie 2011 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos
Daniel), 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
D-l
consilier Mora Akos Daniel: Având în vedere că în Regulamentul de organizare şi
funcţionare nu avem prevăzută votarea pe articole, sugerez să votăm fiecare
punct de pe ordinea de zi în integralitate, fără să intrăm pe articole şi merge
mult mai repede aşa, pentru că, în fond, asta contează, mai ales că nu avem
prevăzută această desfăşurare pe articole. Aceasta era propunerea mea,
procedural.
D-na
preşedinte Lokodi: D-le secretar, să
supun la vot acest lucru?
D-l
secretar Cosma Aurelian-Paul: Acest lucru nu poate fi supus la vot. D-l
consilier Mora a precizat corect, în Regulamentul de organizare şi funcţionare
al Consiliului Județean Mureş nu este
reglementată dezbaterea pe articole şi votul se face pe hotărâre, sigur, există
o practică de mulţi ani în Consiliul Judeţean Mureş când se vota fiecare
articol tocmai pentru a asigura acurateţea redactării textului şi posibilitatea
de a interveni în redactarea acestuia de către fiecare consilier. Dar, procedural,
regulamentul aşa prevede. Eventual, din punct de vedere al desfăşurării
şedinţei, dacă întrebaţi: „ de la art.1 la art.5 dacă sunt propuneri?..” şi
dacă nu sunt, treceţi la vot în ansamblu. Ar fi mai simplu.
D-na
preşedinte Lokodi: Da, pot prezenta ordinea de zi? Mulţumesc. Pe ordinea de zi
avem în regim de urgenţă două proiecte de hotărâre care cred că au fost
dezbătute deja în comisii. Pe ordinea de zi anunţată, înainte de apariţia
acestor două în regim de urgenţă, avem în totalitate 15 proiecte de hotărâre,
dintre care, pentru proiectele de la 1
la 4 avem nevoie de 2/3, pentru proiectele de la 5 la 10 avem nevoie de votul
majorităţii consilierilor în funcţie şi pentru proiectele de la 11 la 15 de votul
majorităţii consilierilor prezenţi. Domnilor, supun la vot ordinea de zi. Cine
este pentru aprobarea ordinii de zi?
Ordinea de zi se aprobă
cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
1. Proiect
de hotărâre pentru modificarea şi completarea HCJ nr.167 din 27 noiembrie 2008
privind aprobarea proiectului „Reabilitarea, modernizarea DJ 135
Măgherani-Sărăţeni” şi a cheltuielilor legate de proiect, cu modificările şi
completările ulterioare
D-na
preşedinte Lokodi: Având în vedere că şi proiectele de hotărâre în regim de
urgenţă au fost discutate în comisii, supun la vot, aşa cum aţi făcut
precizarea astăzi, proiectul de pe ordinea de zi de la punctul 1, care se
referă la reabilitarea, modernizarea DJ135 Măgherani – Sărăţeni, contract care
urmează să fie semnat în viitor. Având în vedere aceste precizări care sunt
cuprinse în proiect, doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
2. Proiect
de hotărâre pentru modificarea HCJ nr.166 din 27 noiembrie 2008 privind
aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei „Reabilitarea,
modernizarea drumului judeţean DJ 135 Măgherani-Sărăţeni”
D-na
preşedinte Lokodi: Este vorba de modernizarea aceluiaşi drum judeţean. Şi acest
proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate. Doreşte cineva să
ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
D-na
preşedinte Lokodi: Daţi-mi voie doar atât să spun presei, care se interesează
de valoarea proiectului, că valoarea investiţiei este în sumă de 56.5820.160
lei.
3.
Proiect de hotărâre
privind reglementarea situaţiei juridice a unor spaţii cu destinaţia de
cabinete medicale individuale situate în municipiul Tîrgu Mureş, str. Gheorghe
Marinescu, nr.50 şi B-dul 1 Decembrie 1918, nr.24
D-na
preşedinte Lokodi: Proiectul a fost
avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Doreşte cineva să
ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
4. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de
administrare al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Tîrgu Mureş asupra
imobilului situat în municipiul Tîrgu Mureş, str.Aleea Carpaţi, nr.5, precum şi asupra unei
părţi din imobilul situat în str. Gheorghe Marinescu, nr.50
D-na
preşedinte Lokodi: Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile
de specialitate. Doreşte cineva să ia cuvântul?
D-l
consilier Szalkay Iosif: Mulţumesc, d-na preşedinte, stimaţi invitaţi, stimaţi
colegi, o parte din acest proiect a fost iniţiativa mea, venită din partea unui
cetăţean tîrgumureşean care a sesizat modul defectuos în care este deţinută şi
administrată parcarea din faţa Spitalului Clinic Judeţean şi iată un exemplu
elocvent, şi aici trebuie să aduc mulţumiri conducerii Consiliului
Județean şi executivului, cum se poate, într-un timp record, în două
săptămâni rezolva o problemă, o sesizare venită din partea unui cetăţean
tîrgumureşean şi eu sper că în 60 de zile, aşa cum scrie în proiect, vor fi
luate toate măsurile de către departamentul de investiţii ca această parcare să
fie reabilitată. Mulţumesc încă o dată celor care au avut o contribuţie la
realizarea şi rezolvarea acestei sesizări.
D-na
preşedinte Lokodi: Mai doreşte cineva să
ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
5.
Proiect de hotărâre
privind încuviinţarea realizării lucrărilor „Branşament de apă - Staţie de
pompare apă potabilă” în vederea racordării Centrului Logistic Lidl-Iernut,
str. Câmpului, nr.3, la conducta de aducţiune ce aparţine domeniului public al
judeţului Mureş
D-na
preşedinte Lokodi: Proiectul a fost avizat în mod favorabil de
către comisiile de specialitate. Doreşte cineva să ia cuvântul?
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de
organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Mureş
D-na
preşedinte Lokodi: Comisia
tehnico-economică propune amânarea, iar de la celelalte comisii avem avize.
Domnilor consilieri, existând o propunere de amânare…. d-le secretar?
D-l
secretar Aurelian-Paul Cosma: D-na preşedinte, proiectul de la punctul 4 de pe
ordinea de zi este o iniţiativă promovată de d-l consilier Filimon care nu este
prezent în sală. Amânarea unui proiect de hotărâre se poate face, eventual,
înainte de aprobarea ordinii de zi, care deja a fost aprobată cu acest punct 4
pe ordinea de zi şi în consecinţă, fie pică la vot, fie iniţiatorul ar fi avut
posibilitatea să şi-l retragă.
D-na
preşedinte Lokodi: Supun la vot
proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”, cine este ”împotrivă”?
Proiectul de hotărâre se respinge, cu
11 voturi „ pentru” ( Bán Moise, Bândea Eugen, Borşan
Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Giurgea Teodor, Havrileţ Nicolae,
Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Poruţiu Mihail, Seracu
Ieronim), 18 voturi „împotrivă” ( Balogh Iosif, Boloş Vasile, Chirteş Ioan
Cristian, Ciotlăuş Ionela, Csép Eva Andrea, Erős Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi
Edita Emöke, Magyarosi Erzsébet, Maşca
Aurelia, Mora-Akos Daniel, Orbán László Levente, Pokorny Vasile Ştefan, Popa
Marius Ciprian, Radu Mircea, Roatiş Cheţan Ana Daniela, Szabo Árpád, Szalkay
Iosif Carol), 4 abţineri ( Ferenţ Tiberiu Nicolae, Hulpuş Ioan, Kakasi
Alexandru, Tatár Béla), 2 au lipsit (Filimon Vasile, Gomboş Geza Csaba).
D-l secretar Cosma: Deci a picat la vot.
7. Proiect de hotărâre pentru aprobarea raportului privind
execuţia bugetului Consiliului Judeţean Mureş la 30 septembrie 2011
D-na preşedinte
Lokodi: Proiectul a fost discutat în
comisii şi a fost avizat favorabil. Doreşte cineva să ia cuvântul? Având în
vedere că nu prea votăm pe articole, d-na preşedinte, vă rog dar foarte pe
scurt.
D-na consilier Ciotlăuş
Ionela: Mulţumesc d-na preşedinte, stimaţi colegi, stimaţi invitaţi, potrivit
raportului de execuţie bugetară la 30 septembrie, pe primele trei trimestre,
datorită unei juste utilizări a fondurilor nu se impune o redimensionare a
cheltuielilor, dar în urma analizelor efectuate, se propune o realocare a
sumelor din secţiunea de funcţionare prin rectificarea bugetară pe care o vom
prezenta imediat. Proporţia de realizare a veniturilor la această dată, la 30
septembrie este următoarea: la secţiunea de funcţionare sunt realizate
veniturile în proporţie de 86%; la secţiunea dezvoltare, în proporţie de 44%;
sumele primite de
D-na preşedinte Lokodi:
Vă mulţumesc. Trecem la vot. Cine este
„pentru”?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 2 au lipsit (Filimon Vasile
şi Gombos Geza Csaba).
8. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului
Consiliului Judeţean Mureş pe anul 2011
D-na preşedinte
Lokodi: Proiectul a fost discutat în
comisii şi a fost avizat favorabil. D-na
preşedinte o să vă rog să prezentaţi dar tot pe scurt.
D-na consilier Ciotlăuş
Ionela: Mulţumesc d-na preşedinte, prezenta rectificare bugetară presupune o
majorare atât la capitolul de venituri, cât şi la cheltuieli cu suma de
1.498.000 lei, volumul bugetului ajungând astfel la venituri, la suma de 381 de
milioane, iar la cheltuieli – la suma de 460 milioane de lei. Pe scurt, voi
spune cele mai importante rectificări şi anume: se alocă de
D-na preşedinte Lokodi:
Vă mulţumesc. Cred că şi pentru presă a fost destul de concis expus. Supun la
vot proiectul de hotărâre. Doreşte cineva să ia cuvântul?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 32 voturi „pentru”, 2 abţineri ( Mora Akos, Poruţiu MIhai),
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor tarife şi
taxe la instituţiile de cultură pentru anul 2012
D-na preşedinte
Lokodi: Proiectul a fost discutat în toate
comisiile şi a fost avizat favorabil. Doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu,
trecem la vot. Da, domnule secretar, aveţi dreptate, aici avem mai multe de
precizat.
D-l
secretar Paul Cosma: În toate comisiile de specialitate s-a luat în dezbatere
proiectul de hotărâre care a urmat procedura reglementată de Legea nr.52/2003.
Cu toţii cunoașteți faptul că Şcoala Populară de Arte, prin d-na
director Monica Dohotaru a avut nişte propuneri de acordare a unor facilităţi
pentru anumite situaţii determinate, cinci la număr şi aţi avut la dispoziţie
acea solicitare. Faţă de conţinutul solicitării o să vă rog, d-na preşedinte,
să supuneţi la vot…
D-na
preşedinte Lokodi: Să prezentaţi articolul…
D-l secretar Paul
Cosma: O să citesc nota care se referă
la facilităţile…
D-na preşedinte Lokodi:
Pe scurt, câteva capitole, d-na doreşte nişte scutiri, nişte facilităţi pentru
angajaţii Consiliului Judeţean şi a consilierilor judeţeni, pentru profesorii
de acolo. Eu am părerea mea personală domnilor, să fim rezonabili, doar atât vă
spun.
D-l secretar Paul
Cosma: De altfel nici nu ar fi legale cele două situaţii.
D-na preşedinte Lokodi:
Deci nu ar fi legal acest lucru şi pentru o facilitate acordată copiilor care
provin din instituţiile noastre de protecţie socială, unde noi ar trebui să
scoatem dintr-un buzunar şi să băgăm în celălalt, pentru că susţinerea copiilor
este din bugetul judeţului şi atunci, în acest caz, să existe
prevedere de facilitate pentru copiii care sunt talentaţi şi care doresc să urmeze cursurile de la şcoala din
subordinea noastră.
D-l secretar Paul
Cosma: Aş vrea să citesc pentru că nu este prevăzut pe suport de hârtie şi nu
le-a fost comunicat. Prima situaţie:
pentru cursanţii care frecventează în acelaşi timp două sau trei cursuri,
taxa şcolară se reduce cu 25% pentru al doilea curs şi cu 50% pentru al treilea;
a doua situaţie, pentru cursanţii care provin din familii al căror venit net
lunar/ membru de familie corespunzător lunii septembrie 2011 este de maxim 50% din salarul de bază
minim brut pe ţară, taxa şcolară se reduce cu 50% pentru primul membru al
familiei şi cu 75% pentru al doilea şi următorii în situaţia în care mai mulţi
membrii ai aceleiaşi familii frecventează cursurile şi a treia situaţie, copiii
şi tinerii care beneficiază de măsuri de protecţie specială aşa cum sunt
definite de Legea nr.272/2004 sunt scutiţi de plata taxei şcolare.
D-na preşedinte Lokodi:
Deci aceasta este precizarea noastră faţă de propunerea făcută de Şcoala
Populară de Artă.
D-l secretar Paul
Cosma: Exact, şi faţă de proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice. Cu această
menţiune vă rog să supuneţi la vot.
D-na preşedinte Lokodi:
Deci, vedeţi domnilor consilieri, este o protecţie socială maximă în primul
rând pentru familiile nevoiaşe la care venitul este sub pragul minim şi care de
obicei au doi sau trei copii; acolo unde sunt copii talentaţi să le asigurăm un
ajutor pentru copiii care provin din sistemul nostru şi pentru cei care fac
parte dintr-o familie cu mai mulţi copii şi care doresc să urmeze cursurile.
D-l consilier Poruţiu
Mihai: Indiscutabil, d-na preşedinte, d-lor vicepreşedinţi, indiscutabil,
primele trei puncte propuse sunt foarte în ordine dar eu am o rugăminte pentru
viitor, atunci când mai primim materiale de la executiv, facilităţi de genul
celor de la punctul 4 şi 5, fără a intra în detalii, să se abţină pentru
viitor. Ştiţi, patru şi cinci. Consilieri judeţeni….
D-na preşedinte Lokodi:
Dar aici nu consilierii judeţeni au propus ci era o propunere…
D-l consilier Poruţiu:
Nu, eu am spus că îi rog pe colegii din executiv pentru că şi acest material l-am
primit pe masă în comisie şi dacă nu eram un pic atenţi poate îl votam pentru
că nu am avut ocazia să îl citim. Dar
noi, de regulă, la comisie îl citim
chiar dacă vine în ziua aceea. Deci, eu îi rog pe colegii care mai
propun asemenea materiale cu asemenea gen de facilităţi, să se abţină să ne mai
propună.
D-na preşedinte Lokodi: Bine, vă mulţumesc.
Era bine venită şi această precizare pentru că, într-adevăr nu arată bine. Cu
precizarea făcută de d-l secretar cu acele facilităţi pe care le-am propus, supun
la vot proiectul de hotărâre.
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 34 voturi „pentru”,
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei
finanţări rambursabile interne/externe în valoare de 40 milioane lei
D-na
preşedinte Lokodi: Supun la vot acest proiect de hotărâre care urmează o măsură
de pregătire pentru viitor.
D-l
consilier Radu Mircea: Mulţumesc. D-na preşedinte, dacă la cele două lucrări… (înregistrarea interferează cu o
convorbire/discurs purtată de o persoană necunoscută)…
D-na
preşedinte Lokodi: Deci, asta este vocea d-lui viceprimar Csegzi şi într-adevăr
cei de
D-l
consilier Radu Mircea: D-na preşedinte, aş vrea să vă întreb dacă la cele două
lucrări, cele două investiţii pe care le avem: Parcul auto pentru sporturi cu
motor şi Sistemul de management integrat al deşeurilor, sunt contractate
lucrările şi dacă acest împrumut este urgent şi necesar acum. Sunt contractate
lucrările?
D-na
preşedinte Lokodi: Nu numai că este contractată finanțarea dar este deja
definitivă licitaţia pentru Parcul cu motor şi firma câştigătoare a început
deja lucrările de terasare a terenului, deci lucrarea este în curs. Pentru
lucrarea de Sistemul de management integrat al deşeurilor urmează să semnăm
contractul într-o săptămână sau două pentru depozitul de
Dacă
nu doreşte nimeni să mai ia cuvântul şi d-l viceprimar Csegzi ne lasă….
D-l
consilier Mora Akos: D-na preşedinte, foarte pe scurt, legat de banii care se
vor lua, eu am întrebat dacă toţi aceşti bani sunt necesari şi mi s-a spus că nu
va fi nevoie de 40 de milioane …
D-na
preşedinte Lokodi: Doar ca prevedere.
D-l
consilier Mora: Şi atunci am cerut introducerea unui singur cuvânt în art. 1,
bineînţeles dacă se poate din punct de vedere al autorităţii de management, cei
care verifică hotărârile de consiliu pentru aprobarea proiectului „ de până la
40 de milioane” adică să dau posibilitatea juridică să nu iau fix 40 de milioane ci să iau până la 40 de
milioane, dacă îmi trebuie numai 10, să iau doar atât.
D-na
preşedinte Lokodi: D-le Mora, cât vom lua, atât veţi aproba încă o dată dvs.
D-l
consilier Mora: Ştiu dar acum sună altfel hotărârea şi sună foarte clar că vei
lua 40 de milioane şi atunci am spus să dai posibilitatea introducerii unui singur
cuvânt …
D-na
preşedinte Lokodi: Domnilor, suma aceasta nu este bătută în cuie şi nu neapărat
trebuie să contractez 40 de milioane.
Nu, aceasta este doar o hotărâre…
D-l
consilier Mora. Să ne spună d-l secretar dacă în formula actuală poţi lua 20
sau 10 milioane.
D-l
secretar Paul Cosma: Exprimarea în cuprinsul art.1 trebuie să fie fără echivoc.
Practic această hotărâre iniţiază procedura în vederea autorizării
împrumuturilor către Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale ori acolo
suma trebuie să fie determinată şi nu determinabilă. Atunci vom primi autorizarea pentru 40 de
milioane iar contractarea propriu-zisă este o altă etapă, după obţinerea
avizului, unde se poate discuta de o sumă de până la 40 de milioane.
D-na
preşedinte Lokodi: Da? Deci asta doream să spun. Dacă nu mai doreşte nimeni să
ia cuvântul, trecem la vot. Cine este „pentru”?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 31 voturi „pentru”, 2 nu au votat ( Mora Akos, Kakasi Alexandru),
2 au lipsit (Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
D-na preşedinte Lokodi: Da, văd că şi d-l
Csegzi este de acord. Probabil că şi cei
de
11.
Proiect de hotărâre
pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului de restructurare
a Centrului de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncoveneşti prin
Programul de Incluziune Socială finanţat din împrumutul acordat de Banca
Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Guvernului României şi
co-finanţat de Guvernul României
D-na
preşedinte Lokodi: Fiecare comisie a avizat favorabil acest proiect de
hotărâre. Supun la vot proiectul dacă nu doreşte nimeni să ia cuvântul. Cine
este „pentru”?
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 27 voturi „pentru”, 1 abţinere (Poruţiu Mihai), 4 nu au votat (
Mora Akos, Pokorny Vasile, Roatiş-Cheţan Daniela, Szalkay Iosif), 3 au lipsit (Boloş
Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
D-na
preşedinte Lokodi: Discutând ieri sau alaltăieri cu reprezentanții presei,
despre şedinţa de consiliu voiau date, aveţi acum fraţilor ce să scrieţi pentru
că e haioasă şedinţa asta, fără să vrem noi, consilierii judeţeni.
12.
Proiect de hotărâre
pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului "Extindere
pistă de decolare-aterizare şi platformă de operare pentru aeronave, inclusiv
instalaţii aferente şi modernizarea instalaţiilor de balizaj pentru apropiere
de precizie corespunzătoare CAT II OACI
D-na
preşedinte Lokodi: Şi acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Ştiţi e
vorba de proiectul depus
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 30 voturi „pentru”, 1 abţinere (Poruţiu Mihai) 1 nu a votat ( Mora
Akos), 3 au lipsit (Boloş Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
13.
Proiect de hotărâre
pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de
specialitate al Consiliului Judeţean Mureş pentru anul 2012
D-na
preşedinte Lokodi: Şi acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Dacă nu
doriţi să luăm cuvântul, trecem la vot.
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 29 voturi „pentru”, 3 nu au votat ( Borşan Doru, Ciotlăuş Ionela,
Mora Akos), 3 au lipsit (Boloş Vasile,
Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
14.
Proiect de hotărâre
pentru modificarea şi completarea HCJ nr.151/2010 privind desemnarea
reprezentanţilor Consiliului Judeţean Mureş în consiliile de administraţie ale
Centrelor Şcolare pentru Educaţie Incluzivă
D-na preşedinte Lokodi: Aici va trebui să
votăm persoanele. Comisiile de specialitate au avizat materialul, executivul a
făcut o propunere şi anume am propus-o pe d-na Elena Popa
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat , 3 au lipsit.
15.
Proiect de hotărâre
privind desemnarea unui reprezentant al Consiliului Judeţean Mureş în Consiliul
de Administraţie al Casei de Asigurări de Sănătate Mureş
D-na preşedinte Lokodi: Este vorba tot despre
o numire
D-l consilier Poruţiu: Era o chestie
care poate era bine să fie făcută în prealabil, dar e bine dacă e făcută şi
ulterior. Să primim pe adresa de e-mail un CV pentru ca să ştim şi noi exact.
D-na preşedinte Lokodi: Aveţi.
D-l consilier Poruţiu: Eu nu l-am
văzut. Atunci îmi cer scuze.
D-na preşedinte Lokodi: De asta m-am
îngrijit eu şi încă de săptămâna trecută
vi s-a trimis. Doamna lucrează chiar în domeniul sănătăţii. Mulţumim frumos,
d-na Szabo.
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat, 3 au lipsit.
D-na
preşedinte Lokodi: Vă mulţumesc doamnă şi vă aşteptăm ca după fiecare şedinţă
să ne informaţi despre noutăţile de
16.
Proiect de hotărâre
privind înfiinţarea comisiei paritare pentru asigurarea propunerilor de
atribuire a serviciului de transport public de persoane prin servicii regulate
şi de atribuire a licenţelor de traseu.
D-na
preşedinte Lokodi: Înainte de a-i da cuvântul d-lui consilier Tatar Bela doresc
să întreb dacă s-a terminat cu pirateria?
Deci nu s-a terminat. Viaţa merge înainte.
D-l
consilier Tatar Bela: D-na preşedinte, stimaţi consilieri, eu nu despre piraţi
aş vrea să vorbesc acum pentru că piraţii există din cauza unui transport prost
făcut de către Consiliul Judeţean pe anul respectiv, încă din 2008. Sunt mai
multe trasee şi mai mulţi operatori şi din cauza acesta nu se poate stârpi
pirateria care este greu de controlat şi de organele de poliţie, şi de organele
noastre, şi de ARR. În al doilea rând, aş vrea să atrag atenţia Consiliului
Judeţean şi domnii consilieri sper că ştiu că Legea nr.2 a fost schimbată şi
dacă nu se creează urgent acea zonă metropolitană pentru acei operatori care
activează în raza municipiului Tîrgu
Mureş şi în zonele limitrofe va fi o problemă foarte grea pentru publicul
călător, mai ales dacă vrem să păstrăm problema socială, adică să menţinem
preţul biletelor la acest nivel actual. Oamenii nu îşi pot permite să plătească
mai mult pe bilet şi vor fi probleme.
Această comisie paritară ar trebui formată de către Consiliul Judeţean şi ar
trebui să îşi intre în atribuţii începând de luna viitoare sau cel puţin din
ianuarie în zona administrativă şi în
zona metropolitană pentru ca să putem să facem transport cât mai bun şi cât mai
ieftin pentru acest segment de persoane care folosesc transportul în comun, mai
ales în zona metropolitană. Zona judeţeană va exista fiindcă acele automate de
taxat care sunt obligatoriu montate din decembrie pe acele maşini şi care costă
undeva la douămii şi ceva de lei bucata şi dacă luaţi în considerare că aceste
sume trebuie să încasăm…(..) Poate să se mărească preţul biletului mai ales că
preţul carburantului a ajuns undeva a 5,5 lei şi nu se poate păstra pe seama
cheltuielii operatorului de transport această protecţie socială şi care va
atrage după sine mărirea preţului biletelor pe aceste trasee. Mulţumesc.
D-na
preşedinte Lokodi: Ceea ce sesizează d-l consilier Tatar este o problemă care
ar trebui să fie rezolvată de către Asociaţia Zona Metropolitană, de către
Primăria Tîrgu Mureş şi de către Consiliul Judeţean. Este drept. Acum, în
persoana preşedintelui Consiliului Judeţean este şi preşedintele Asociaţiei
Zonei metropolitane. Dar indiferent cine este preşedintele acestor instituţii
treaba trebuie discutată şi pe baza legii trebuie găsită soluţia. Din păcate,
d-le Tatar, noi amândoi, am discutat această problemă în urmă cu o lună dar nu s-a stabilit nimic în mod concret. Eu
îl rog pe d-l director Bartha să stabilim pentru luna noiembrie un calendar pe
care împreună cei care sunt specialişti în transporturi, pentru că, fără
supărare, nu mă voi specializa şi în transporturi pentru că îmi ajung
deşeurile, apa, canalizarea, drumurile, sănătatea, cultura, socialul, să facă
transportul cine doreşte. Domnilor vicepreşedinţi, care doriţi să fiţi transportatori?
Îl desemnez pe d-l Chirteş, luaţi problema şi luaţi specialiştii şi veniţi cu o
propunere care să nu fie discutată ulterior iar d-l consilier Tatar să fie
mulţumit de serviciile oferite de Consiliul Judeţean.
D-l
consilier Poruţiu Mihai. Am o singură completare, d-na preşedinte, cred că era
mai simplu dacă îl întrebaţi pe d-l Tatar: „Domnilor transportatori, care vrea
să fie vice?”
D-na
preşedinte Lokodi: Pot să supun la vot proiectul de hotărâre? Văd că d-l Csegzi
nu ne mai deranjează la acest capitol pentru că nu îi place. Cine este
„pentru”?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat , 3 au lipsit.
17.
Proiect de hotărâre
privind atribuirea licenţelor de traseu, aferente unui număr de 13 trasee,
pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin
curse regulate speciale .
D-na
preşedinte Lokodi: Acest proiect se referă la 13 trasee tot de transport şi a
fost avizat de comisiile de specialitate. Dacă nu doreşte nimeni să ia cuvântul
supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”?
Proiectul
de hotărâre se
aprobă
cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Kakasi Alexandru, Mora Akos), 3
au lipsit (Boloş Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).
D-na preşedinte
Lokodi: Cu acestea, domnilor consilieri, eu am epuizat proiectele de hotărâre
înscrise pe ordinea de zi şi să ştiţi că această şedinţă mi-a plăcut cel mai
mult. Sunt de acord să votăm hotărârile în întregime şi nu pe articole şi este
nemaipomenit mai ales că propunerea a venit din partea dvs. pentru că dacă
propuneam eu, 100% nu trecea. Doreaţi să le discutăm pe articole? Practica asta
se va împământeni. Vă doresc succes în activitatea dvs.
Lucrările şedinţei
se încheie la orele 13.54.
Întocmit: consilier Monica
Curticăpean
PREŞEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita
Emöke Aurelian-Paul Cosma
Verificat: şef serviciu: Delia Belean
director : Viorel Iosib