tanacslogo1                            ROMANIA                                                 Nr. ­­­­­­­­­­­20.001/25.XI.2011

              JUDETUL MURES                                                        Dosar:  IV D/1 

          CONSILIUL JUDEŢEAN

 

 

 

 

 

PROCES-VERBAL

al şedinţei ordinare a Consiliului Judeţean

din data de 27 octombrie 2011

 

 

 

Lucrările şedinţei s-au desfăşurat în sala mare de şedinţe şi au fost conduse de doamna preşedinte Lokodi Edita Emöke.

Ordinea de zi a fost stabilită prin dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean nr.303/21.10.2011 şi a fost publicată în cotidienele locale „Cuvântul liber” şi „Nepujság”.

Din cei 34 de membri ai consiliului judeţean a lipsit domnul consilier: Gombos Geza Csaba.

 

Au fost invitaţi să participe:

 

  • dl. Marius Paşcan,  prefectul judeţului Mureş
  • dl. Schmidt Lorand – director, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului
  • dl. Mezei Vasile, director economic,  Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Mureş
  • dl. Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureş
  • dna Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureş
  • dna Monica Dohotariu, director, Centrul Judeţean pentru Cultură Tradiţională şi Educaţie Artistică
  • dna Maria Iosib, contabil-şef, Centrului Judeţean pentru Cultură Tradiţională şi Educaţie Artistică
  • dna Codruta Sava - director, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor
  • dna Belean Carmen, contabil-şef, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş
  • dna Gusatu Ileana, director Camera Agricolă Judeţeană Mureş
  • dl. Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureş
  • dl. Mureşan Gheorghe – director adj., Filarmonica Tîrgu Mureş
  • dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii şi Tineret ARIEL Tîrgu Mureş
  • dna Luduşan Leontina, contabil-şef, Teatrul pentru Copii şi Tineret ARIEL” 
  • dl. Barabas Attila – director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREŞUL
  • dl Silvăşan Adrian, contabil-şef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREŞUL Tîrgu Mureş
  • dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Judeţean Mureş
  • dna Mihalte Marcela, contabil-şef, Muzeul Judeţean Mureş
  • d-na Avram Monica – director, Biblioteca Judeţeană Mureş
  • dna Pop Daniela, contabil-şef, Biblioteca Judeţeană Mureş
  • dl. Podoabă Virgil – redactor-şef, Revista VATRA
  • dl. Nistor  - contabil-şef, Revista VATRA
  • dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-şef, REVISTA LATO
  • d-na Lepedus Julcsi - contabil-şef, Revista LATO
  • dl. Nagy Petroniu Tiberiu Vasile – director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Judeţean Mureş
  • dl. Balasz Istvan – contabil-şef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Judeţean Mureş
  • dna Grec Claudia, director, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureş
  • d-na Andone Luminiţa – director economic, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Nr.1 Tîrgu Mureş
  • dna Pescari Tatiana, director, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureş
  • dna Kalman Eva, contabil-şef, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureş
  • dna Pop Laura – director, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dna Henteş Elena – contabil-şef,  Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dna Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Judeţean Mureş
  • dl. Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Judeţean Mureş
  • dl. Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
  • dna Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
  • dna Szabó Annanaria – administrator financiar Universitatea de Medicina şi Farmacie Tîrgu Mureş
  • directori, şefi servicii şi specialişti din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
  • reprezentanţii mass-media din judeţ

 

D-na preşedinte Lokodi: Doamnelor şi domnilor consilieri, daţi-mi voie să vă cer scuze dar presa se grăbea pentru că avea alte activităţi şi dintre domnii consilieri, cel puţin cinci, mi-au spus că se grăbesc pentru că au altă activitate, aşa că haideţi repede să dăm drumul proiectelor de hotărâre.  Lipseşte domnul consilier Gombos, despre care nu ştiu nimic pentru că nu ne-a anunţat şi d-l consilier Filimon care probabil că va veni. Domnilor, aş dori să încep lucrările şedinţei de astăzi pentru că vom avea o şedinţă bogată şi cu evenimente şi sunt convinsă de asta. D-na Csep, nu aş dori să vă disciplinez pentru că este pentru prima dată când rostesc numele dvs. şi d-le Mora, dacă vă grăbiţi, să votăm repede şi să plecaţi.

Cine este pentru aprobarea procesului-verbal al şedinţei din data de 22 septembrie?

 

Procesul-verbal al şedinţei din data de 22 septembrie 2011 se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

D-l consilier Mora Akos Daniel: Având în vedere că în Regulamentul de organizare şi funcţionare nu avem prevăzută votarea pe articole, sugerez să votăm fiecare punct de pe ordinea de zi în integralitate, fără să intrăm pe articole şi merge mult mai repede aşa, pentru că, în fond, asta contează, mai ales că nu avem prevăzută această desfăşurare pe articole. Aceasta era propunerea mea, procedural.

D-na preşedinte Lokodi: D-le secretar,  să supun la vot acest lucru?

D-l secretar Cosma Aurelian-Paul: Acest lucru nu poate fi supus la vot. D-l consilier Mora a precizat corect, în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Județean Mureş  nu este reglementată dezbaterea pe articole şi votul se face pe hotărâre, sigur, există o practică de mulţi ani în Consiliul Judeţean Mureş când se vota fiecare articol tocmai pentru a asigura acurateţea redactării textului şi posibilitatea de a interveni în redactarea acestuia de către fiecare consilier. Dar, procedural, regulamentul aşa prevede. Eventual, din punct de vedere al desfăşurării şedinţei, dacă întrebaţi: „ de la art.1 la art.5 dacă sunt propuneri?..” şi dacă nu sunt, treceţi la vot în ansamblu. Ar fi mai simplu.

D-na preşedinte Lokodi: Da, pot prezenta ordinea de zi? Mulţumesc. Pe ordinea de zi avem în regim de urgenţă două proiecte de hotărâre care cred că au fost dezbătute deja în comisii. Pe ordinea de zi anunţată, înainte de apariţia acestor două în regim de urgenţă, avem în totalitate 15 proiecte de hotărâre, dintre care,  pentru proiectele de la 1 la 4 avem nevoie de 2/3, pentru proiectele de la 5 la 10 avem nevoie de votul majorităţii consilierilor în funcţie şi pentru proiectele de la 11 la 15 de votul majorităţii consilierilor prezenţi. Domnilor, supun la vot ordinea de zi. Cine este pentru aprobarea ordinii de zi?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

1.   Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea HCJ nr.167 din 27 noiembrie 2008 privind aprobarea proiectului „Reabilitarea, modernizarea DJ 135 Măgherani-Sărăţeni” şi a cheltuielilor legate de proiect, cu modificările şi completările ulterioare

 

D-na preşedinte Lokodi: Având în vedere că şi proiectele de hotărâre în regim de urgenţă au fost discutate în comisii, supun la vot, aşa cum aţi făcut precizarea astăzi, proiectul de pe ordinea de zi de la punctul 1, care se referă la reabilitarea, modernizarea DJ135 Măgherani – Sărăţeni, contract care urmează să fie semnat în viitor. Având în vedere aceste precizări care sunt cuprinse în proiect, doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

2.   Proiect de hotărâre pentru modificarea HCJ nr.166 din 27 noiembrie 2008 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei „Reabilitarea, modernizarea drumului judeţean DJ 135 Măgherani-Sărăţeni”

 

 

D-na preşedinte Lokodi: Este vorba de modernizarea aceluiaşi drum judeţean. Şi acest proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate. Doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

 

D-na preşedinte Lokodi: Daţi-mi voie doar atât să spun presei, care se interesează de valoarea proiectului, că valoarea investiţiei este în sumă de 56.5820.160 lei.

 

 

 

3.   Proiect de hotărâre privind reglementarea situaţiei juridice a unor spaţii cu destinaţia de cabinete medicale individuale situate în municipiul Tîrgu Mureş, str. Gheorghe Marinescu, nr.50 şi B-dul 1 Decembrie 1918, nr.24

 

D-na preşedinte Lokodi:  Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

 

4.   Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Tîrgu Mureş asupra imobilului situat în municipiul Tîrgu Mureş,  str.Aleea Carpaţi, nr.5, precum şi asupra unei părţi din imobilul situat în str. Gheorghe Marinescu, nr.50

 

D-na preşedinte Lokodi: Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Doreşte cineva să ia cuvântul?

D-l consilier Szalkay Iosif: Mulţumesc, d-na preşedinte, stimaţi invitaţi, stimaţi colegi, o parte din acest proiect a fost iniţiativa mea, venită din partea unui cetăţean tîrgumureşean care a sesizat modul defectuos în care este deţinută şi administrată parcarea din faţa Spitalului Clinic Judeţean şi iată un exemplu elocvent, şi aici trebuie să aduc mulţumiri conducerii Consiliului Județean şi executivului, cum se poate, într-un timp record, în două săptămâni rezolva o problemă, o sesizare venită din partea unui cetăţean tîrgumureşean şi eu sper că în 60 de zile, aşa cum scrie în proiect, vor fi luate toate măsurile de către departamentul de investiţii ca această parcare să fie reabilitată. Mulţumesc încă o dată celor care au avut o contribuţie la realizarea şi rezolvarea acestei sesizări.

D-na preşedinte Lokodi:  Mai doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

 

5.   Proiect de hotărâre privind încuviinţarea realizării lucrărilor „Branşament de apă - Staţie de pompare apă potabilă” în vederea racordării Centrului Logistic Lidl-Iernut, str. Câmpului, nr.3, la conducta de aducţiune ce aparţine domeniului public al judeţului Mureş

 

D-na preşedinte Lokodi:  Proiectul a fost avizat în mod favorabil de către comisiile de specialitate. Doreşte cineva să ia cuvântul?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

 

6.   Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Judeţean Mureş

D-na preşedinte Lokodi:  Comisia tehnico-economică propune amânarea, iar de la celelalte comisii avem avize. Domnilor consilieri, existând o propunere de amânare…. d-le secretar?

D-l secretar Aurelian-Paul Cosma: D-na preşedinte, proiectul de la punctul 4 de pe ordinea de zi este o iniţiativă promovată de d-l consilier Filimon care nu este prezent în sală. Amânarea unui proiect de hotărâre se poate face, eventual, înainte de aprobarea ordinii de zi, care deja a fost aprobată cu acest punct 4 pe ordinea de zi şi în consecinţă, fie pică la vot, fie iniţiatorul ar fi avut posibilitatea să şi-l retragă.

D-na preşedinte Lokodi:  Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”, cine este ”împotrivă”?

 

Proiectul de hotărâre se respinge, cu 11 voturi „ pentru” ( Bán Moise, Bândea Eugen, Borşan Doru Aurelian, Cioban Cristian Augustin, Giurgea Teodor, Havrileţ Nicolae, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Pop Aurel Mircea, Poruţiu Mihail, Seracu Ieronim), 18 voturi „împotrivă” ( Balogh Iosif, Boloş Vasile, Chirteş Ioan Cristian, Ciotlăuş Ionela, Csép Eva Andrea, Erős Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Lokodi Edita Emöke, Magyarosi Erzsébet,  Maşca Aurelia, Mora-Akos Daniel, Orbán László Levente, Pokorny Vasile Ştefan, Popa Marius Ciprian, Radu Mircea, Roatiş Cheţan Ana Daniela, Szabo Árpád, Szalkay Iosif Carol), 4 abţineri ( Ferenţ Tiberiu Nicolae, Hulpuş Ioan, Kakasi Alexandru, Tatár Béla), 2 au lipsit (Filimon Vasile, Gomboş Geza Csaba).

 

    D-l secretar Cosma: Deci a picat la vot.

 

 

7.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea raportului privind execuţia bugetului Consiliului Judeţean Mureş la 30 septembrie 2011

 

D-na preşedinte Lokodi:  Proiectul a fost discutat în comisii şi a fost avizat favorabil. Doreşte cineva să ia cuvântul? Având în vedere că nu prea votăm pe articole, d-na preşedinte, vă rog dar foarte pe scurt.

D-na consilier Ciotlăuş Ionela: Mulţumesc d-na preşedinte, stimaţi colegi, stimaţi invitaţi, potrivit raportului de execuţie bugetară la 30 septembrie, pe primele trei trimestre, datorită unei juste utilizări a fondurilor nu se impune o redimensionare a cheltuielilor, dar în urma analizelor efectuate, se propune o realocare a sumelor din secţiunea de funcţionare prin rectificarea bugetară pe care o vom prezenta imediat. Proporţia de realizare a veniturilor la această dată, la 30 septembrie este următoarea: la secţiunea de funcţionare sunt realizate veniturile în proporţie de 86%; la secţiunea dezvoltare, în proporţie de 44%; sumele primite de la Uniunea Europeană pentru plăţi efectuate în cursul anului 2011 este de 39%; la secţiunea de venituri proprii - 94%; sume defalcate din impozit pe venit 85%. Proporţia de realizare a încasărilor pe anul în curs este de 70%.

 

D-na preşedinte Lokodi: Vă mulţumesc. Trecem la vot.  Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 1 nu a votat ( Mora Akos), 2 au lipsit (Filimon Vasile şi Gombos Geza Csaba).

 

 

 

8.   Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Judeţean Mureş pe anul 2011

 

D-na preşedinte Lokodi:  Proiectul a fost discutat în comisii şi a fost avizat favorabil.  D-na preşedinte o să vă rog să prezentaţi dar tot pe scurt.

D-na consilier Ciotlăuş Ionela: Mulţumesc d-na preşedinte, prezenta rectificare bugetară presupune o majorare atât la capitolul de venituri, cât şi la cheltuieli cu suma de 1.498.000 lei, volumul bugetului ajungând astfel la venituri, la suma de 381 de milioane, iar la cheltuieli – la suma de 460 milioane de lei. Pe scurt, voi spune cele mai importante rectificări şi anume: se alocă de la Ministerul Dezvoltării pentru finanţarea programului de reabilitare, asfaltare drumuri, suma de 500.000 lei; pentru desfăşurarea activităţii la instituţiile subordonate până la sfârşitul anului 2011 s-au suplimentat prevederile bugetare la capitolul „cheltuieli de personal” în cuantum total de 855.000 lei  prin redistribuire de la autorităţi executive; s-au suplimentat prevederile bugetare  la capitolul” bunuri, servicii, reparaţii” în cuantum de 500.000 lei din fondul de rezervă şi 71.000 lei din redistribuiri de la alte instituţii la Muzeul Judeţean, la Ansamblul Mureşul, la Teatrul ARIEL şi la Direcţia Generală pentru Protecţia Copilului Mureş; la Spitalul Clinic Judeţean, de la Ministerul Sănătăţii  se alocă suma de 1.000.000 lei pentru dotări şi reparaţii; se înregistrează creşteri bugetare la capitolul „venituri „ în valoare de 2.200.000 lei  din suplimentarea contractului cu Casa de Asigurări, din programe de la Direcţia de Sănătate Publică şi transferuri de la Ministerul Sănătății. Astfel s-au repartizat la capitolul ”cheltuieli cu bunuri  şi servicii” suma de 1.100.000 lei şi aceeaşi sumă la cheltuieli de capital. La Aeroport, se alocă din redistribuiri suma de 243.000 lei pentru finanţarea activităţii curente şi redistribuirea sumei de 130.000 lei pentru investiţii. Cam acestea au fost principalele rectificări bugetare.

D-na preşedinte Lokodi: Vă mulţumesc. Cred că şi pentru presă a fost destul de concis expus. Supun la vot proiectul de hotărâre. Doreşte cineva să ia cuvântul?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 2 abţineri ( Mora Akos, Poruţiu MIhai), 1 a lipsit (Gombos Geza Csaba).

 

 

 

9.   Proiect de hotărâre privind aprobarea unor tarife şi taxe la instituţiile de cultură pentru anul 2012

 

D-na preşedinte Lokodi:  Proiectul a fost discutat în toate comisiile şi a fost avizat favorabil. Doreşte cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Da, domnule secretar, aveţi dreptate, aici avem mai multe de precizat.

     D-l secretar Paul Cosma: În toate comisiile de specialitate s-a luat în dezbatere proiectul de hotărâre care a urmat procedura reglementată de Legea nr.52/2003. Cu toţii cunoașteți faptul că Şcoala Populară de Arte, prin d-na director Monica Dohotaru a avut nişte propuneri de acordare a unor facilităţi pentru anumite situaţii determinate, cinci la număr şi aţi avut la dispoziţie acea solicitare. Faţă de conţinutul solicitării o să vă rog, d-na preşedinte, să supuneţi la vot…

     D-na preşedinte Lokodi: Să prezentaţi articolul…

D-l secretar Paul Cosma:  O să citesc nota care se referă la facilităţile…

D-na preşedinte Lokodi: Pe scurt, câteva capitole, d-na doreşte nişte scutiri, nişte facilităţi pentru angajaţii Consiliului Judeţean şi a consilierilor judeţeni, pentru profesorii de acolo. Eu am părerea mea personală domnilor, să fim rezonabili, doar atât vă spun.

D-l secretar Paul Cosma: De altfel nici nu ar fi legale cele două situaţii.

D-na preşedinte Lokodi: Deci nu ar fi legal acest lucru şi pentru o facilitate acordată copiilor care provin din instituţiile noastre de protecţie socială, unde noi ar trebui să scoatem dintr-un buzunar şi să băgăm în celălalt, pentru că susţinerea copiilor este din bugetul judeţului şi atunci, în acest caz,  să existe  prevedere de facilitate pentru copiii care  sunt talentaţi şi care  doresc să urmeze cursurile de la şcoala din subordinea noastră.

D-l secretar Paul Cosma: Aş vrea să citesc pentru că nu este prevăzut pe suport de hârtie şi nu le-a fost comunicat. Prima situaţie:  pentru cursanţii care frecventează în acelaşi timp două sau trei cursuri, taxa şcolară se reduce cu 25% pentru al doilea curs şi cu 50% pentru al treilea; a doua situaţie, pentru cursanţii care provin din familii al căror venit net lunar/ membru de familie corespunzător lunii septembrie  2011 este de maxim 50% din salarul de bază minim brut pe ţară, taxa şcolară se reduce cu 50% pentru primul membru al familiei şi cu 75% pentru al doilea şi următorii în situaţia în care mai mulţi membrii ai aceleiaşi familii frecventează cursurile şi a treia situaţie, copiii şi tinerii care beneficiază de măsuri de protecţie specială aşa cum sunt definite de Legea nr.272/2004 sunt scutiţi de plata taxei şcolare.

D-na preşedinte Lokodi: Deci aceasta este precizarea noastră faţă de propunerea făcută de Şcoala Populară de Artă.

D-l secretar Paul Cosma: Exact, şi faţă de proiectul de hotărâre supus dezbaterii publice. Cu această menţiune vă rog să supuneţi la vot.

D-na preşedinte Lokodi: Deci, vedeţi domnilor consilieri, este o protecţie socială maximă în primul rând pentru familiile nevoiaşe la care venitul este sub pragul minim şi care de obicei au doi sau trei copii; acolo unde sunt copii talentaţi să le asigurăm un ajutor pentru copiii care provin din sistemul nostru şi pentru cei care fac parte dintr-o familie cu mai mulţi copii şi care doresc să urmeze cursurile.

D-l consilier Poruţiu Mihai: Indiscutabil, d-na preşedinte, d-lor vicepreşedinţi, indiscutabil, primele trei puncte propuse sunt foarte în ordine dar eu am o rugăminte pentru viitor, atunci când mai primim materiale de la executiv, facilităţi de genul celor de la punctul 4 şi 5, fără a intra în detalii, să se abţină pentru viitor. Ştiţi, patru şi cinci. Consilieri judeţeni….

D-na preşedinte Lokodi: Dar aici nu consilierii judeţeni au propus ci era o propunere…

D-l consilier Poruţiu: Nu, eu am spus că îi rog pe colegii din executiv pentru că şi acest material l-am primit pe masă în comisie şi dacă nu eram un pic atenţi poate îl votam pentru că nu am avut ocazia să îl citim.  Dar noi, de regulă, la comisie îl citim  chiar dacă vine în ziua aceea. Deci, eu îi rog pe colegii care mai propun asemenea materiale cu asemenea gen de facilităţi, să se abţină să ne mai propună.

 D-na preşedinte Lokodi: Bine, vă mulţumesc. Era bine venită şi această precizare pentru că, într-adevăr nu arată bine. Cu precizarea făcută de d-l secretar cu acele facilităţi pe care le-am propus, supun la vot proiectul de hotărâre.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  34 voturi „pentru”,  1 a lipsit (Gombos Geza Csaba).

 

 

10.    Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile interne/externe în valoare de 40 milioane lei

 

 

D-na preşedinte Lokodi: Supun la vot acest proiect de hotărâre care urmează o măsură de pregătire pentru viitor.

D-l consilier Radu Mircea: Mulţumesc. D-na preşedinte, dacă la cele două lucrări… (înregistrarea interferează cu o convorbire/discurs purtată de o persoană necunoscută)

D-na preşedinte Lokodi: Deci, asta este vocea d-lui viceprimar Csegzi şi într-adevăr cei de la STS amestecă cele două frecvenţe, cea de la Consiliul Județean cu cea de la Primăria Municipiului Tîrgu Mureş. Mergeţi şi daţi un telefon celor de la STS să aibă grijă ca să nu ne facem de minune.  Csegzi vrea să devină consilier judeţean sau cel puţin preşedinte. Ce se întâmplă cu calculatorul? Nu poţi să faci nimic? Deci aşteptăm şi haideţi să spunem nişte bancuri până ce Csegzi iese din frecvenţa noastră că tare s-a băgat. Voi nu mai aveţi posibilitatea de a mai lua cuvântul pentru că nu vă mai auzim.

D-l consilier Radu Mircea: D-na preşedinte, aş vrea să vă întreb dacă la cele două lucrări, cele două investiţii pe care le avem: Parcul auto pentru sporturi cu motor şi Sistemul de management integrat al deşeurilor, sunt contractate lucrările şi dacă acest împrumut este urgent şi necesar acum. Sunt contractate lucrările?

D-na preşedinte Lokodi: Nu numai că este contractată finanțarea dar este deja definitivă licitaţia pentru Parcul cu motor şi firma câştigătoare a început deja lucrările de terasare a terenului, deci lucrarea este în curs. Pentru lucrarea de Sistemul de management integrat al deşeurilor urmează să semnăm contractul într-o săptămână sau două pentru depozitul de la Sânpaul. Am parcurs toată procedura de licitaţie şi urmează să facem în paralel licitaţia pentru Staţia de transfer şi sortare de la Cristeşti. Deci, nu că am semnat contractele, asta a fost anul trecut şi chiar şi mai înainte,  acum suntem deja în faza de execuţie şi acum este momentul când, Consiliul Judeţean, va trebui să asigure nu numai cofinanţarea ci şi avansul pentru lucrări. Având în vedere că printr-o Ordonanţă a Guvernului nr. 60 sau cât are? 71, Guvernul României a decis să reducă avansul de la 15% la 5% asta înseamnă că noi va trebui să avem bani necesari pentru începerea lucrărilor şi pentru aceasta pregătim de acum posibilitatea ca în cazul în care anul viitor vom ajunge, datorită crizei economice, într-un impas de finanţare, să putem să asigurăm din împrumut bancar avansurile care trebuie plătite pentru aceste proiecte. Acesta este doar un început şi vom contracta cu banca un împrumut dacă avem nevoie iminentă. Acesta este începutul procedurii nu luăm deja banii, bine?

Dacă nu doreşte nimeni să mai ia cuvântul şi d-l viceprimar Csegzi ne lasă….

D-l consilier Mora Akos: D-na preşedinte, foarte pe scurt, legat de banii care se vor lua, eu am întrebat dacă toţi aceşti bani sunt necesari şi mi s-a spus că nu va fi nevoie de 40 de milioane …

D-na preşedinte Lokodi: Doar ca prevedere.

D-l consilier Mora: Şi atunci am cerut introducerea unui singur cuvânt în art. 1, bineînţeles dacă se poate din punct de vedere al autorităţii de management, cei care verifică hotărârile de consiliu pentru aprobarea proiectului „ de până la 40 de milioane” adică să dau posibilitatea juridică să nu iau  fix 40 de milioane ci să iau până la 40 de milioane, dacă îmi trebuie numai 10, să iau doar atât.

D-na preşedinte Lokodi: D-le Mora, cât vom lua, atât veţi aproba încă o dată dvs.

D-l consilier Mora: Ştiu dar acum sună altfel hotărârea şi sună foarte clar că vei lua 40 de milioane şi atunci am spus să dai posibilitatea introducerii unui singur cuvânt …

D-na preşedinte Lokodi: Domnilor, suma aceasta nu este bătută în cuie şi nu neapărat trebuie să contractez  40 de milioane. Nu, aceasta este doar o hotărâre…

D-l consilier Mora. Să ne spună d-l secretar dacă în formula actuală poţi lua 20 sau 10 milioane.

D-l secretar Paul Cosma: Exprimarea în cuprinsul art.1 trebuie să fie fără echivoc. Practic această hotărâre iniţiază procedura în vederea autorizării împrumuturilor către Comisia de Autorizare a Împrumuturilor Locale ori acolo suma trebuie să fie determinată şi nu determinabilă.  Atunci vom primi autorizarea pentru 40 de milioane iar contractarea propriu-zisă este o altă etapă, după obţinerea avizului, unde se poate discuta de o sumă de până la 40 de milioane.

D-na preşedinte Lokodi: Da? Deci asta doream să spun. Dacă nu mai doreşte nimeni să ia cuvântul, trecem la vot. Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  31 voturi „pentru”,  2 nu au votat ( Mora Akos, Kakasi Alexandru), 2 au lipsit (Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

      D-na preşedinte Lokodi: Da, văd că şi d-l Csegzi este de acord. Probabil că  şi cei de la Primărie aud ce discutăm noi. Nu vă supăraţi dar asta este vocea lui Csegzi. Eu nu ţin înregistrată vocea lui Csegzi ca din când în când să vă mai necăjesc cu vocea lui. Chiar aşa de mult nu ne iubim. Era culmea să auziţi vocea lui Florea, atunci da, dar cu a lui Csegzi… Pot oare să continui?

           

 

11.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului de restructurare a Centrului de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Brâncoveneşti prin Programul de Incluziune Socială finanţat din împrumutul acordat de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Guvernului României şi co-finanţat de Guvernul României

 

D-na preşedinte Lokodi: Fiecare comisie a avizat favorabil acest proiect de hotărâre. Supun la vot proiectul dacă nu doreşte nimeni să ia cuvântul. Cine este „pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  27 voturi „pentru”,  1 abţinere (Poruţiu Mihai), 4 nu au votat ( Mora Akos, Pokorny Vasile, Roatiş-Cheţan Daniela, Szalkay Iosif), 3 au lipsit (Boloş Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

D-na preşedinte Lokodi: Discutând ieri sau alaltăieri cu reprezentanții presei, despre şedinţa de consiliu voiau date, aveţi acum fraţilor ce să scrieţi pentru că e haioasă şedinţa asta, fără să vrem noi, consilierii judeţeni.

 

 

 

12.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea unor măsuri în vederea realizării proiectului "Extindere pistă de decolare-aterizare şi platformă de operare pentru aeronave, inclusiv instalaţii aferente şi modernizarea instalaţiilor de balizaj pentru apropiere de precizie corespunzătoare CAT II OACI la Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureş"

 

D-na preşedinte Lokodi: Şi acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Ştiţi e vorba de proiectul depus la Programul operaţional sectorial. Cine este „pentru”?

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  30 voturi „pentru”,  1 abţinere (Poruţiu Mihai) 1 nu a votat ( Mora Akos), 3 au lipsit (Boloş Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

 

13.    Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Mureş pentru anul 2012

 

D-na preşedinte Lokodi: Şi acest proiect a fost avizat în mod favorabil. Dacă nu doriţi să luăm cuvântul, trecem la vot.

    Proiectul de hotărâre se aprobă cu  29 voturi „pentru”,  3 nu au votat ( Borşan Doru, Ciotlăuş Ionela, Mora Akos),  3 au lipsit (Boloş Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

 

 

14.    Proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea HCJ nr.151/2010 privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Mureş în consiliile de administraţie ale Centrelor Şcolare pentru Educaţie Incluzivă

 

  D-na preşedinte Lokodi: Aici va trebui să votăm persoanele. Comisiile de specialitate au avizat materialul, executivul a făcut o propunere şi anume am propus-o pe d-na Elena Popa la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă nr.1, pe d-na Radu Doina Teodora la Centrul de educaţie Incluzivă nr.2 şi pe Petruţa Oroian Lucian la  Centrul de educaţie Incluzivă nr.3. Ei sunt colegii noştri. Dacă nu doriţi să luăm cuvântul, trecem la vot.

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  31 voturi „pentru”,  1 nu a votat , 3 au lipsit.

 

       

15.    Proiect de hotărâre privind desemnarea unui reprezentant al Consiliului Judeţean Mureş în Consiliul de Administraţie al Casei de Asigurări de Sănătate Mureş

 

   D-na preşedinte Lokodi: Este vorba tot despre o numire la Casa de Asigurări de Sănătate. Aici din partea UDMR-ului a fost un reprezentant în Consiliul de Administraţie, dl Iszlay Arpad care din păcate este grav bolnav şi se retrage, astfel că respectând aceeaşi proporţionalitate, este aici în sală d-na Szabo Anna. Doamnă vă rog frumos să veniţi  aici în faţă pentru ca să vă cunoască d-nii consilieri. Dacă doreşte cineva să formuleze vreo întrebare? Nimeni? Dânsa este de profesie economistă.

D-l consilier Poruţiu: Era o chestie care poate era bine să fie făcută în prealabil, dar e bine dacă e făcută şi ulterior. Să primim pe adresa de e-mail un CV pentru ca să ştim şi noi exact.

D-na preşedinte Lokodi: Aveţi.

D-l consilier Poruţiu: Eu nu l-am văzut. Atunci îmi cer scuze.

D-na preşedinte Lokodi: De asta m-am îngrijit eu şi  încă de săptămâna trecută vi s-a trimis. Doamna lucrează chiar în domeniul sănătăţii. Mulţumim frumos, d-na Szabo.

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  31 voturi „pentru”,  1 nu a votat, 3 au lipsit.

 

     D-na preşedinte Lokodi: Vă mulţumesc doamnă şi vă aşteptăm ca după fiecare şedinţă să ne informaţi despre noutăţile de la Casa de Asigurări de Sănătate şi vă rugăm să colaboraţi cu Consiliul de Administraţie al Spitalului Clinic Județean Mureş care este reprezentat de d-l director executiv Bartha, de d-na Nemeş Genica, şef serviciu juridic şi să ţineţi legătura cu dânşii.

 

 

 

16.    Proiect de hotărâre privind înfiinţarea comisiei paritare pentru asigurarea propunerilor de atribuire a serviciului de transport public de persoane prin servicii regulate şi  de atribuire a licenţelor de traseu.

 

D-na preşedinte Lokodi: Înainte de a-i da cuvântul d-lui consilier Tatar Bela doresc să întreb dacă s-a terminat cu pirateria?  Deci nu s-a terminat. Viaţa merge înainte.

D-l consilier Tatar Bela: D-na preşedinte, stimaţi consilieri, eu nu despre piraţi aş vrea să vorbesc acum pentru că piraţii există din cauza unui transport prost făcut de către Consiliul Judeţean pe anul respectiv, încă din 2008. Sunt mai multe trasee şi mai mulţi operatori şi din cauza acesta nu se poate stârpi pirateria care este greu de controlat şi de organele de poliţie, şi de organele noastre, şi de ARR. În al doilea rând, aş vrea să atrag atenţia Consiliului Judeţean şi domnii consilieri sper că ştiu că Legea nr.2 a fost schimbată şi dacă nu se creează urgent acea zonă metropolitană pentru acei operatori care activează în raza  municipiului Tîrgu Mureş şi în zonele limitrofe va fi o problemă foarte grea pentru publicul călător, mai ales dacă vrem să păstrăm problema socială, adică să menţinem preţul biletelor la acest nivel actual. Oamenii nu îşi pot permite să plătească mai mult pe bilet  şi vor fi probleme. Această comisie paritară ar trebui formată de către Consiliul Judeţean şi ar trebui să îşi intre în atribuţii începând de luna viitoare sau cel puţin din ianuarie în zona administrativă  şi în zona metropolitană pentru ca să putem să facem transport cât mai bun şi cât mai ieftin pentru acest segment de persoane care folosesc transportul în comun, mai ales în zona metropolitană. Zona judeţeană va exista fiindcă acele automate de taxat care sunt obligatoriu montate din decembrie pe acele maşini şi care costă undeva la douămii şi ceva de lei bucata şi dacă luaţi în considerare că aceste sume trebuie să încasăm…(..) Poate să se mărească preţul biletului mai ales că preţul carburantului a ajuns undeva a 5,5 lei şi nu se poate păstra pe seama cheltuielii operatorului de transport această protecţie socială şi care va atrage după sine mărirea preţului biletelor pe aceste trasee. Mulţumesc.

D-na preşedinte Lokodi: Ceea ce sesizează d-l consilier Tatar este o problemă care ar trebui să fie rezolvată de către Asociaţia Zona Metropolitană, de către Primăria Tîrgu Mureş şi de către Consiliul Judeţean. Este drept. Acum, în persoana preşedintelui Consiliului Judeţean este şi preşedintele Asociaţiei Zonei metropolitane. Dar indiferent cine este preşedintele acestor instituţii treaba trebuie discutată şi pe baza legii trebuie găsită soluţia. Din păcate, d-le Tatar, noi amândoi, am discutat această problemă în urmă cu o lună  dar nu s-a stabilit nimic în mod concret. Eu îl rog pe d-l director Bartha să stabilim pentru luna noiembrie un calendar pe care împreună cei care sunt specialişti în transporturi, pentru că, fără supărare, nu mă voi specializa şi în transporturi pentru că îmi ajung deşeurile, apa, canalizarea, drumurile, sănătatea, cultura, socialul, să facă transportul cine doreşte. Domnilor vicepreşedinţi, care doriţi să fiţi transportatori? Îl desemnez pe d-l Chirteş, luaţi problema şi luaţi specialiştii şi veniţi cu o propunere care să nu fie discutată ulterior iar d-l consilier Tatar să fie mulţumit de serviciile oferite de Consiliul Judeţean.

D-l consilier Poruţiu Mihai. Am o singură completare, d-na preşedinte, cred că era mai simplu dacă îl întrebaţi pe d-l Tatar: „Domnilor transportatori, care vrea să fie vice?”

D-na preşedinte Lokodi: Pot să supun la vot proiectul de hotărâre? Văd că d-l Csegzi nu ne mai deranjează la acest capitol pentru că nu îi place. Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  30 voturi „pentru”,  2 nu au votat , 3 au lipsit.

 

 

17.    Proiect de hotărâre privind atribuirea licenţelor de traseu, aferente unui număr de 13 trasee, pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale .

D-na preşedinte Lokodi: Acest proiect se referă la 13 trasee tot de transport şi a fost avizat de comisiile de specialitate. Dacă nu doreşte nimeni să ia cuvântul supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este „pentru”?

 

Proiectul de hotărâre se aprobă cu  30 voturi „pentru”,  2 nu au votat (Kakasi Alexandru, Mora Akos), 3 au lipsit (Boloş Vasile, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru).

 

D-na preşedinte Lokodi: Cu acestea, domnilor consilieri, eu am epuizat proiectele de hotărâre înscrise pe ordinea de zi şi să ştiţi că această şedinţă mi-a plăcut cel mai mult. Sunt de acord să votăm hotărârile în întregime şi nu pe articole şi este nemaipomenit mai ales că propunerea a venit din partea dvs. pentru că dacă propuneam eu, 100% nu trecea. Doreaţi să le discutăm pe articole? Practica asta se va împământeni. Vă doresc succes în activitatea dvs.

 

Lucrările şedinţei se încheie la orele 13.54.

 

 

 

                                                            Întocmit: consilier Monica Curticăpean

                                              

 

 

 

 

 

 

 

       PREŞEDINTE                                                         SECRETAR

  Lokodi Edita Emöke                                                Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: şef serviciu: Delia Belean

                  director : Viorel Iosib