ROMANIA Nr. 21684/21.12.2011
JUDETUL MURES Dosar: IVD/1
CONSILIUL JUDEȚEAN
PROCES-VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului Județean
din data de 24 noiembrie 2011
Lucrările ședinței
s-au desfășurat în sala mare de ședințe și au fost conduse de domnul vicepreședinte
Chirteș Ioan Cristian.
Ordinea de zi a fost
stabilită prin dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr.330/17.11.2011
și a fost publicată în cotidienele locale Cuvântul liber, Ziarul de Mureș și
Nepujság.
De la lucrările
ședințe au lipsit: d-na președinte Lokodi Edita Emöke, d-l vicepreședinte Szabo
Arpad și domnii consilieri: Giurgea Teodor și Orbán Lászlo Levente.
Au fost invitați să
participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl.
Oană Teodor - trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș
·
dl.
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului
·
dl.
Mezei Vasile, director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dna
Moldovan Silvia director, ADI Aquainvest Mureș
·
dl Horobeț Sergiu director general, SC
Compania Aquaserv SA
·
dna
Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dl.
Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dl.
Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
·
dna
Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu
Târnăveni
·
dl.
Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT SALVASPEO
·
dna Monica Dohotariu,
director, Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
·
dna Maria Iosib,
contabil-șef, Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație
Artistică
·
dl.
Barabas Attila director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL
·
dl
Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu
Mureș
·
dna Gușatu Ileana,
director Camera Agricolă Județeană Mureș
·
dl lt. col. Sorin Mare,
comandant al centrului Militar Județean Mureș
·
directori, șefi servicii și specialiști din
aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
D-l vicepreședinte Cristian Chirteș: Doamnelor și domnilor consilieri, putem
începe. Se pare că avem cvorum. Vă rog să vă porniți aparatele. Bună ziua tuturor. Mulțumim invitaților,
reprezentanților instituțiilor subordonate și, ca de fiecare dată, mulțumim
presei pentru prezența la ședința ordinară a Consiliului Județean de astăzi, 24
noiembrie 2011. În primul rând aș dori
să supunem la vot procesul-verbal al ședinței ordinare din 27 octombrie 2011.
Sunt mult colegi care se grăbesc așa că v-aș ruga sa fim operativi.
Cine
este pentru aprobarea procesului-verbal al ședinței din data de 27 octombrie?
Procesul-verbal
al ședinței din data de 27 octombrie 2011 se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 nu
a votat ( Szalkay Iosif Carol), 8 au lipsit (Borșan Doru, Ferenț Tiberiu,
Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Mora Akos Daniel, Orban Lászlo
și Szabo Árpád).
D-l vicepreședinte
Cristian Chirteș: Pentru astăzi, inițial a fost
un număr de 12 proiecte dar, între timp, proiectul de hotărâre de pe
poziția nr.3 s-a retras de pe ordinea de zi și azi avem pentru dezbatere un număr de 11 proiecte.
Pentru primele trei avem nevoie de 2/3, de la punctul 4 până la 7 avem nevoie
de votul consilierilor în funcție, iar de la punctul 8 la 12 avem nevoie de
votul majorității consilierilor prezenți.
Supun la vot ordinea
de zi, cine este pentru?
Ordinea
de zi se
aprobă cu 29 voturi pentru, 6 au lipsit
(Borșan Doru, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo
și Szabo Árpád).
1. Proiect
de hotărâre privind încuviințarea realizării lucrărilor Supraetajare clinică
de obstetrică-ginecologie și recompartimentare etaj 8 și
D-l
vicepreședinte Cristian Chirteș: Este vorba de spațiul din Spitalul Clinic
Județean de Urgență Tîrgu Mureș care ne
solicită acordul în vederea obținerii autorizației de construcție pentru
realizarea lucrărilor de supraetajare a Clinicii de obstetrică-ginecologie și
de recompartimentare a etajului 8 și 9. Trebuie depus în copie procesul -
verbal de recepție
Dacă nu,
supun aprobării proiectul de hotărâre și eu aș propune să votăm în întregime.
Cine este pentru?
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 27 voturi pentru, a abținere ( Poruțiu Mihail ), 6 au lipsit (Borșan Doru,
Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo și
Szabo Árpád).
2. Proiect
de hotărâre pentru modificarea Anexei
D-l
vicepreședinte Cristian Chirteș: Este vorba de introducerea și modificarea
inventarului bunurilor aparținând Consiliului Județean. Este vorba de trei
poziții și anume: prin Hotărârea Consiliului Județean nr.108/2008 au fost
cuprinse în domeniul public al județului Mureș imobilele din fonduri PHARE cu
destinația de centre de îngrijire asistență socială din Brâncovenești,
Călugăreni, Căpușu, Glodeni și Reghin. Și aici este vorba de două clădiri, în
primul rând de Centrul de îngrijire prin terapie ocupațională și locuințe
protejate Căpușu de Cîmpie și a doua clădire se referă
Comisia
tehnică, cea juridică și cea social-culturală avizează proiectul de hotărâre
fără obiecțiuni. Dacă nu sunt intervenții, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine estepentru?
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 30 voturi pentru, 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi
Edita Emöke, Orban Lászlo și Szabo Árpád).
3. Proiect
de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Județean Mureș nr.74 din
26 mai 2011 privind aprobarea activităților cu care va fi implicat Județul
Mureș în managementul și implementarea proiectului Echipamente pentru
îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență și a cheltuielilor legate
de proiect
D-l
vicepreședinte Chirteș: Fiindcă punctul
Proiectul de hotărâre se aprobă
cu 30 voturi pentru, 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi
Edita Emöke, Orban Lászlo și Szabo Árpád).
4. Proiect
de hotărâre privind aprobarea retragerii
din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ a comunelor
Ibănești, Fîntînele din județul Mureș și Avrămești din județul Harghita
D-l vicepreședinte Chirteș: Cele trei
comune au depus o solicitare către ADI Aquainvest pentru retragerea din această
asociație de dezvoltare însă, ulterior, comuna Ibănești a revenit cu
solicitarea de a-și revoca hotărârea de consiliu local privind retragerea din
această asociație. În acest sens, ne-a
fost trimisă și o adresă de către comuna Ibănești care solicită până la
viitoarea ședință a consiliului județean, o amânare, pentru adoptarea unei
hotărâri de revocare a hotărârii de retragere și sper că m-am făcut înțeles,
iar Comisia tehnică a avizat proiectul cu acest amendament pentru retragerea
din ADI Aquainvest doar a comunelor Fîntînele și Avrămești. Trebuie să supunem
la vot amendamentul Comisiei tehnice sau mai bine să votăm cu acest amendament
proiectul de hotărâre? Deci, se supune la vot separat amendamentul. Cine este
pentru acest amendament?
Se
aprobă cu 27 voturi pentru, 3 nu au votat ( Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu și
Seracu Ieronim), 5 au lipsit (Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita
Emöke, Orban Lászlo și Szabo Árpád).
D-l
vicepreședinte Chirteș: Vă mulțumesc. Și acum să supunem la vot proiectul de
hotărâre în totalitatea lui și atunci se va modifica art.1, dacă îmi permiteți
să îl citesc în integralitatea lui :
Art.1. Se aprobă retragerea din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară
AQUAINVEST MUREȘ a comunelor Fîntînele
din județul Mureș și Avrămești din județul Harghita.
Art. 2. Se mandatează doamna
Lokodi Edita Emőke, reprezentantul județului Mureș în Adunarea Generală a
Asociației, pentru a vota în cadrul Adunării în sensul celor menționate la
articolul 1 și a semna Actul adițional
Art. 3. Prezenta hotărâre se
comunică:
-
Asociației de Dezvoltare Intercomunitară AQUA INVEST MUREȘ și
-
Consiliului Local al Comunelor Fîntînele și Avrămești.
Cine
este pentru acest proiect de hotărâre?
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Borșan Doru), 5 au lipsit (Filimon Vasile,
Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo și
Szabo Árpád).
5. Proiect
de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul
2011
D-l vicepreședinte Chirteș: Aș dori ca
d-na președinte a Comisiei tehnice să prezinte această rectificare.
D-na consilier Ionela Ciotlăuș: Mulțumesc
d-le vicepreședinte. Stimați colegi, stimați invitați, prezenta
rectificare bugetară presupune o majorare la capitolul venituri cât și la
capitolul cheltuieli cu suma de 1.100.000 lei, volumul bugetului ajungând
astfel la acest moment, la venituri la suma de 382 milioane lei, iar la
cheltuieli la 461 milioane lei. Se diminuează nivelul cheltuielilor de personal
aferente Consiliului Județean Mureș și la instituțiile subordonate conform Ordinului nr. 206/2557/2011 cu suma
de 1.957.000 lei
D-l vicepreședinte Chirteș: Da,
mulțumesc. D-l director Bartha, vă rog,
pentru că mai era o modificare.
D-na consilier Ciotlăuș: Mi-au dat
colegii din executiv o notă pe care nu am apucat să o dau citire. Se face,
într-adevăr o modificare de ultimă oră. În bugetul de venituri și cheltuieli pe
anul 2011 privind detalierea proiectelor de sport a fost cuprinsă suma de
400.000 lei. Comisia de selecționarea proiectelor de sport pe anul
D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc
pentru completare, d-na președinte.
D-l consilier Vasile Boloș: Mulțumesc, d-le
vicepreședinte, doamnelor și domnilor colegi, am considerat necesar să am o
intervenție scurtă la acest punct de pe ordinea de zi, plecând de la
textul expunerii de motive în care se menționează explicit faptul că patru
comune: Brâncovenești, Ațintiș, Suplac și Zagăr beneficiază printr-o alocare
dedicată din partea Ministerului Dezvoltării de unele fonduri suplimentare.
Vreau să constat și trebuie să fac acest lucru, și cu regret, că acest lucru se
petrece în mod repetat. În ședința trecută, alte cinci comune: Acățari, Rîciu,
Ghindari, Ernei și Mica au avut aceeași situație, ceea ce înseamnă de fapt că
actuala guvernare tratează cu desconsiderare locuitorii aflați în comunități ai
căror primari au altă culoare politică
decât cei de la guvernare: PDL, respectiv UDMR. Din respect față de locuitorii
comunelor menționate și care beneficiază de aceste fonduri suplimentare, grupul
de consilieri PSD va vota proiectul de hotărâre propus, dar nu putem să nu protestăm
față de acest mod discriminatoriu de a trata o bună parte a cetățenilor
județului Mureș pe care îi reprezentăm în acest for. Vă mulțumesc.
D-l vicepreședinte Chirteș: Vă mulțumesc,
d-le profesor. D-l consilier Balogh,vă rog.
D-l
consilier Balogh Iosif: Mulțumesc, d-le vicepreședinte, stimați colegi, stimați
invitați, la buget avem o poziție cu 50.000 lei pentru repararea parcării de
D-l
vicepreședinte Chirteș: Vă mulțumesc. Trebuie să amintesc faptul că două
comisii au dat aviz favorabil și anume: Comisia tehnică și Comisia de
amenajarea a teritoriului. Dacă nimeni nu mai are ceva de adăugat, supun la vot
proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 28 voturi pentru,
o abținere ( Poruțiu Mihai), 1 nu
a votat (Mora Akos), 5 au lipsit
(Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo și
Szabo Árpád).
6. Proiect
de hotărâre privind aprobarea proiectului Parteneriat pentru facilitarea
accesului cetățenilor la servicii medicale de calitate prin implementarea unui
sistem informatic integrat
D-l vicepreședinte Chirteș: În expunerea
de motive se arată că în luna iulie 2011, Spitalul Clinic Județean Mureș,
Spitalul Municipal Dr. Gh. Marinescu din Târnăveni și Spitalul Sovata-Niraj au
depus, în parteneriat, proiectul
Parteneriat pentru facilitarea accesului cetățenilor la servicii medicale de
calitate prin implementarea unui sistem informatic integrat, rolul liderului de
proiect fiind îndeplinit de Spitalul Clinic Județean Mureș. Vreau să amintesc
că proiectul urmărește realizarea unui sistem integrat care să pună la
dispoziție informații atât din domeniul medical, cât și administrativ, iar
scopul final este scăderea timpului de așteptare pentru consultații medicale cu
30%, cât și o economie în modul în care administrăm, până la urmă, bugetul acestor spitale cu 10%.
Aș mai aminti că valoarea proiectului este de peste 6 milioane lei, mai exact
de 6.016.592,69 lei iar conform Ordonanței de Urgență nr.64/2009 beneficiarii,
adică noi, Consiliul Județean, trebuie să includem în buget cofinanțarea a
minim 2% din cheltuielile eligibile. Deci, până la urmă, cheltuielile se referă
la cuantumul cofinanțării Consiliului Județean Mureș în implementarea acestui
proiect.
Proiectul de hotărâre a fost analizat de
Comisia tehnică, Comisia juridică, Comisia social culturală care au dat avize
favorabile și chiar trebuie să fac o remarcă și anume faptul că trebuie să
felicităm încă o dată echipa managerială a Spitalului Clinic Județean
pentru reușita acestui proiect și să sperăm că va fi până la urmă acceptată
fără obiecțiuni.
D-l consilier Mora Akos: Doar o singură
remarcă, d-le președinte de ședință, având în vedere valoarea foarte mare a
acestui proiect, eu am întrebat un singur lucru în cadrul comisiei și anume,
faptul că la nivelul Ministerului Sănătății este în derulare un program de
informatizare a tuturor spitalelor și am întrebat dacă cele două sisteme informaționale
vor fi compatibile? Doar atât vreau să subliniez ca cei din cadrul Spitalului
Clinic Județean Mureș să țină cont de această compatibilizare între cele două
sisteme informatice pentru că ar fi păcat să faci o investiție așa de mare și
cele două sisteme să nu funcționeze împreună, adică cel al Ministerului
Sănătății cu cel al spitalelor, care se face pe acest proiect european. Mulțumesc.
D-l vicepreședinte Chirteș: Dacă doriți
un răspuns,în scris, d-na manager este aici. În scris? Mulțumesc. Dacă nu mai sunt alte intervenții, supun
la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 31 voturi pentru,
4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orbán Lászlo și
Szabo Árpád).
7. Proiect
de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 3
trasee, pentru efectuarea serviciului de transport public județean de persoane
prin curse regulate
D-l vicepreședinte Chirteș: Este vorba de
acordarea a trei licențe pentru trei curse: Măgheruș - Țigmandru-Sighișoara,
Corunca - Sîncraiu de Mureș și Târnăveni Azomureș -Tîrgu Mureș. Acest proiect
a fost analizat de către Comisia juridică, cea de amenajarea a teritoriului și
de cea de servicii publice care au dat aviz favorabil. De asemenea, avem și
avizul Autorității Județene de Transport și cel al ARR.
D-l consilier Tatár
Bela: Stimați colegi, d-le
vicepreședinte, nu înțeleg acest traseu: Corunca - Sâncraiu de Mureș. Eu cred
că, conform legii, autoritățile locale
degeaba au dat avizul pentru că eu știu că directorul a fost în concediu
două săptămâni și cine a semnat nu a știut, dar trebuie avizul tuturor
operatorilor care merg pe acest traseu și plus cel al municipiului pentru că nu
se poate să transbordezi un municipiu fără nici o oprire și eu așa știu că în
municipiu, acest traseu, nu are oprire. Adică legătura Corunca Sîncraiu de
Mureș se face, poate, în aer. Mulțumesc frumos.
D-l vicepreședinte Chirteș: Eventual o să vă informăm în
scris cu privire la acest traseu.
D-l Matei Marcel, Agenția Județeană de Transport: Potrivit
legislației în vigoare, aceste transporturi prin curse regulate speciale se
realizează de către operatorii de transport în baza contractelor încheiate cu
beneficiarii transportului. În mod
concret, se stipulează că anexele la contractul de transport încheiat trebuie
să cuprindă listele cu pasagerii transportați, iar, pe de altă parte, trebuie
să mai conțină și graficul de circulație al traseului avizat de beneficiarul
transportului. Acesta are avizul ARR-ului și al beneficiarului transportului și
a fost întocmit exact în acel mod.
D-l vicepreședinte Chirteș: Doriți și în scris, d-le
consilier Tatar? Să facem, vă rog, o
informare în scris d-lui consilier.
D-l consilier Radu Mircea: D-le vicepreședinte, pe scurt
aș vrea să fac o mențiune la acest punct de acordare a traseelor. În județul
nostru sunt peste 400 și ceva de sate și foarte multe dintre ele nu au nici un
mijloc de transport. Eu aș ruga, dacă se poate, să facem o analiză mai
amănunțită la nivelul Consiliului Județean, dacă este posibil, și să discutăm cu acești operatori să introducă anumite curse
și în aceste localități unde acești cetățeni bătuți de soartă, care de ani
de zile nu au cu ce să se deplaseze la un medic sau să își rezolve o problemă,
să facă și aceste trasee deoarece ei fac numai acele care le aduc venituri și cu plus valoare, bineînțeles. Nu știu dacă
nu s-ar găsi o soluție ca să rezolvăm și acești cetățeni care sunt în județul
Mureș. Eu vă spun, din zona de câmpie numai, unde sunt foarte multe sate și
oamenii mă tot întreabă: Domnule Radu, sunteți consilier acolo, ridicați
problema, Măi fraților, eu am vorbit, am vorbit și cu primarii, dar nu se
face nimic de ani de zile pentru acești locuitori și nu știu dacă noi am putea
face ceva, Consiliul Județean. Vă mulțumesc.
D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc. O
să discutăm, dacă doriți, d-le consilier la punctul 9 când se aprobă Programul
județean de transport care, în timpul dezbaterii, pentru că practic este o
dezbatere publică, în momentul în care se afișează pe site-ul Consiliului
Județean și eu chiar am participat la mai multe ședințe cu privire la
stabilirea programului și aveți dreptate pentru că acolo unde primarii se
implică, și au fost acolo la ședințe și primarii, s-au rezolvat anumite
lucruri. Dar o să discutăm la punctul 9. Dacă nu mai sunt alte
intervenții, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita
Emöke, Orban Lászlo și Szabo Árpád).
8. Proiect
de hotărâre privind actualizarea Programului județean de transport rutier
public de persoane prin curse regulate
D-l vicepreședinte Chirteș: Tot legat de
transportul județean, acest proiect de hotărâre se referă la actualizarea Programului
județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate. Trebuie să
subliniez câteva idei. De la ultima actualizare pe parcursul derulării
activității de transport rutier public județean, operatorii de transport au
constatat modificări ale fluxului de
călători pe traseele executate, astfel că se impune ca și în acest an să
modificăm programul județean de transport. În vederea actualizării anuale,
atât operatorii cât și unele primării și aici se leagă de răspunsul pe care o să
îl dăm d-lui consilier, au depus solicitări și propuneri privind modificarea
orelor de plecare și de sosire din curse, suplimentare, reducere sau noi curse.
Să nu uităm că în total au fost înregistrate solicitări de modificare a
graficelor de circulație pe un număr de 22 de trasee județene. Aici au fost
scoase anumite stații sau introduse anumite stații, modificându-se inclusiv
orarul. De asemenea, au fost stabilite întâlniri de lucru și m-aș referi la
ultima care a fost în 16 septembrie 2011 și, mai mult, Consiliul Județean
a depus acest proiect de hotărâre privind actualizarea Programului județean de
transport rutier și l-am afișat pe site-ul Consiliului Județean începând
cu 27.09.2011. Deci, iată, au fost două luni în care lumea a putut, sau
primarii au putut să consulte site-ul nostru și să vină cu propuneri.
Bineînțeles, oricând se pot face propuneri și chiar v-aș ruga, unde sunt
solicitări, să le aduceți la cunoștința Consiliului Județean. Acest proiect de
hotărâre a fost analizat în trei comisii de specialitate și au primit aviz
favorabil de
Domnul consilier Tatár Bélá: Acum o lună, o
lună și jumătate am avut o discuție cu doamna președintă și am rugat-o insistent,
pe baza legilor, că Zona Metropolitană trebuie să facă parte din Programul
Județean Mureș care nu se găsește aici. Norma, nu pot să închipui transportul
județean fără să ții cont de necesitatea zonei metropolitane a cărei creator,
fondator suntem noi, consilierii împreună cu primăria și acele comune limitrofe
lipite municipiului Tîrgu Mureș până
Domnul vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc,
dau cuvântul domnului director Barta.
Domnul director Bartha Iosif: Vă mulțumesc.
Aș vrea să fac o intervenție fiindcă la interpelarea domnului Tatár Bélá am
făcut o informare legată de această problemă privind condițiile legale și
procedurile care trebuiesc urmate. Această informare este pe site-ul
consiliului județean, se poate urmări, aș propune domnului consilier să
studieze această informare care prevede pașii care trebuie urmați și condițiile
în care se poate realiza această zonă metropolitană. Noi acum nu facem decât să
aplicăm o corecție la programul aprobat și care este valabil pe perioada
2008-2013 în condițiile legii care stabilește limitele în care se pot face
modificări și corecții la programul respectiv care s-au constatat în perioada
de un an. Noul program este propus pentru 2013, se pot face schimbări radicale
la programul respectiv dar pentru îndeplinirea tuturor condițiilor necesită
timp atât operatorii existenți pe traseu care au câștigat traseele respective
la licitație. Deci, deocamdată, în condițiile legii s-a făcut tot ce trebuie.
Eu propun să se studieze, este pentru toți consilierii, această informație pot
să o studieze în amănunt și putem să facem o dezbatere despre modalitate de
realizare. Sunt trei variante, varianta actuală, zona periurbană și zona
metropolitană, fiecare cu plusurile și minusurile care se pot realiza sau
modalitățile de realizare a acestor programe.
D-l secretar Aurelian-Paul Cosma: Foarte pe
scurt, d-le vicepreședinte, doamnelor și domnilor consilieri, materialul
informativ pe care l-a pregătit Autoritatea Județeană de Transport a fost
transmis prin e-mail fiecărui consilier județean. La nivel instituțional,
urmare interpelării făcute de d-l consilier Tatár Bélá în ședința anterioară a
Consiliului Județean, am făcut o comunicare a acestui material către Asociația Zona Metropolitană. La
nivelul asociației respective, care este o persoană juridică distinctă, cu un
statut special reglementat de legea administrației publice locale și urmează să
se dezbată această problemă pentru că e implicat, pe lângă Consiliul Județean,
în această asociație sunt mai multe unități administrativ-teritoriale și
analiza și decizia, până la urmă, trebuie luată sau cel puțin să plece de
acolo. Din această perspectivă, susțin ideea exprimată de d-l director Bartha, în
sensul de a supune a vot proiectul de hotărâre așa cum a fost el redactat.
D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc, d-le
secretar, mai doriți d-le consilier Tatar să interveniți? Să supun la vot
propunerea d-lui consilier Tatár ?
D-l secretar Cosma: Dar nu am înțeles care
este propunerea.
D-l vicepreședinte Chirteș: E amânare, dar
nu se mai poate pentru că trebuia înainte de aprobare ordinii de zi.
D-l secretar Cosma: Nu se mai poate, proiectul poate să treacă sau
să fie respins.
D-l vicepreședinte Chirteș: Deci fără
amendament. Bine, mulțumesc. Supun la vot proiectul de hotărâre, cine este
pentru?
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 19 voturi pentru, 4 abțineri (Ferenț Tiberiu,
Pokorny Vasile Ștefan, Poruțiu Mihai, Szalkay Iosif Carol), 2 nu au votat ( Borșan Doru și Kakasi
Alexandru), 4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo și
Szabo Árpád).
9. Proiect
de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice din
cadrul aparatului propriu al Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș, pentru anul 2012
D-l vicepreședinte Chirteș: În expunerea de motive, care este de fapt o
adresă a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș,
prin Planul de ocupare a funcțiilor publice pentru anul 2012 s-au stabilit
următoarele: o funcție publică de conducere și opt funcții publice de execuție
urmează a fi propuse pentru desființare; un număr de opt funcționari publici
vor putea participa la examenul pentru promovare în grad profesional superior în anul 2012 și un număr de 27 de
funcții publice vacante vor fi propuse spre a fi ocupate prin recrutare. Acest proiect a fost avizat favorabil de
către Comisia juridică, de către cea social-culturală și de Comisia de servicii
publice. Dacă nu sunt intervenții, supun la vot acest proiect de hotărâre.
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 3 nu au votat ( Borșan Doru, Moldovan Teofil,
Radu Mircea), 4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban
Lászlo și Szabo Árpád).
10. Proiect
de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru
asigurarea managementului Căminului pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos, instituție
publică de asistență socială ce funcționează sub autoritatea Consiliului
Județean Mureș
D-l
vicepreședinte Chirteș: Proiectul se referă la stabilirea unor măsuri pentru
asigurarea managementului Căminului pentru Persoane
Vârstnice Ideciu de Jos, instituție publică de asistență socială ce
funcționează sub autoritatea Consiliului Județean Mureș. De fapt este vorba de
o schimbare temporară a managementului acestei instituții fiindcă am primit o
adresă prin care d-na Pop Laura Mona, directoarea acestui centru, solicită
suspendarea contractului individual de muncă pe durata concediului maternal,
respectiv, a concediului pentru îngrijirea copilului în vârstă de până la doi
ani. Proiectul de hotărâre cuprinde și numirea pe o perioadă de șase luni a d-nei
Eremia Radiana Sorina, angajata Căminului pentru persoane vârstnice, pentru
ocuparea temporară a funcției de director al acestei instituții. De asemenea,
în mod excepțional, această perioadă poate fi prelungită cu maximum șase luni dacă în statute sau în
legi speciale nu se prevede altfel. Nu
avem decât să îi urăm multă sănătate d-nei Pop și familiei sale și până la urmă
succes noii directoare interimare, d-na Eremia Radiana Sorina. Proiectul de
hotărâre a fost avizat favorabil de către Comisia juridică, cea social
culturală și de
Dacă nu are nimeni intervenții, supun la vot proiectul de
hotărâre. Cine este pentru?
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 30 voturi pentru, 1 nu a votat (Borșan Doru), 4 au lipsit (Giurgea Teodor, Lokodi Edita
Emöke, Orban Lászlo și Szabo Árpád).
D-l vicepreședinte Chirteș: D-na
Eremia Radiana Sorina este aici, da ? Să vă cunoască d-nii consilieri. Sper că
ați avut în material CV dânsei, ea are experiență și încă o dată mult succes și
sănătate d-nei Pop.
11. Proiect
de hotărâre pentru modificarea unor anexe
D-l vicepreședinte Chirteș: Se referă
la modificarea unor anexe
Proiectul
de hotărâre se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihai), 1 nu a
votat (Borșan Doru), 5 au lipsit
(Giurgea Teodor, Lokodi Edita Emöke, Orban Lászlo, Szabo Árpád și Tatar Bela).
D-l vicepreședinte Chirteș: Dacă
D-l consilier Filimon Vasile: Două întrebări
foarte scurte. O dată mă adresez colegilor consilieri și vreau să îmi
răspundeți, personal, nu la microfon și nici nu în sala aceasta, de ce ați
respins materialul din ședința trecută, cu Regulamentul de organizare și
funcționare a Consiliului Județean ? Atâta timp cât eu cred că a fost unul
foarte bun, a fost discutat prin toate
comisiile și eu am venit cu toate modificările pe care dvs. le-ați propus. Dacă
sunteți bărbați adevărați și bărbate
adevărate, îmi răspundeți în particular. Doi, o întrebare pentru executiv, aș
vrea să îmi răspundă cineva, care este programul de funcționare al semaforului
de la intersecția străzii Barajului cu Sîncraiu de Mureș? Care este timpul de
funcționare și dacă se justifică pentru că am dat o groază de bani pe acest semafor.
D-l consilier Mora Akos: D-le președinte de
ședință, eu am avut altă chestiune
dar mă gândesc că nu într-un cadru formal
vrea răspuns d-l consilier Filimon, ci
vrea într-un alt cadru, eu vreau în schimb să ridic o situație care, zic eu,
este foarte neplăcută din punct de vedere al primăriilor pe care am constatat-o
la o discuție cu câțiva primari și anume, la începutul anului, în ianuarie,
s-au făcut niște repartizări de bugete pe acele sume din cei 20% pe care are
dreptul Consiliul Județean să îi repartizeze. Problema este că la sfârșitul
lunii noiembrie sunt primării care au execuție bugetară sub 50% din valoarea
repartizată la început de an. Primăriile care și-au făcut programe de
dezvoltare locală, cu diferite
investiții au contat pe acești bani care s-au repartizat la nivel de Consiliu
Județean la început de an, iar în 30 noiembrie sau aproape de 30 noiembrie încă
nu au nici măcar 50%. Sunt datorii foarte mari de plată către executanți, către
furnizori, către diferiți prestatori de servicii. Întrebarea ar fi, d-le
președinte de ședință, să clarificați în
cadrul executivului, să puneți o întrebare unde trebuie, ca să vedem care este
motivul pentru care nici în ziua de astăzi, sumele nu s-au dus în teritoriu și
vă dau un singur exemplu, Crăieștiul care are această situație de sub 50% din
sume. I s-au aprobat 260 de mii la început de an, a contat pe acești bani, a
făcut investiții și acum e în situația în care nu poate să meargă mai departe
și să își facă plățile către cei care au prestat serviciile. Și nu cred că
într-o lună de zile se poate regla diferența asta mare, având în vedere că eu
cred că totuși undeva, pe parcurs, cineva ori a tăiat niște sume la nivel
național, ori nu s-au încasat banii la buget
conform planificărilor de la începutul anului dar trebuie să fie niște
justificări foarte serioase. Oricum, primăriile sunt foarte afectate în acest
sens și ar trebui să vedem ce este de făcut în această situație pentru că,
altfel, anul se va încheia foarte prost la multe primării. Mulțumesc.
D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc. Vom
încerca să facem o analiză. D-le director Bartha să ne notăm problema.
Într-adevăr, nu numai Primăria Crăiești, din câte știu sunt și alte primării la
care într-adevăr acea cotă le-a fost diminuată până la această oră și nu știu
când mai este timp să le încaseze.
D-l director Bartha: La aprobarea bugetului
sau înainte de aprobarea bugetului Consiliului Județean, am avut o hotărâre
prin care am repartizat 20% sume din TVA pentru echilibrare și care vine din
bugetul de stat. Consiliul Județean nu are nici un amestec în această sumă
decât faptul că repartizează suma care vine din bugetul de stat în funcție de
încasări și se pare că
D-l consilier Mora: În cazul acesta am o
singură completare, dacă situația este așa cum spune d-l Bartha și într-adevăr
este vorba de acele sume de la nivel național, atunci cer ca pentru ședința
viitoare să fie făcută o analiză la toate localitățile pe ceea ce înseamnă
buget alocat la început de an și execuție bugetară până la 30 noiembrie, că nu
avem cum să facem și decembrie pentru că se pare că în acest caz nu este o
repartizare proporțională pentru că dacă
s-a tăiat nu s-a tăiat în mod egal de la toată lumea pentru că nu ai cum, unii
au sub 50% execuție bugetară iar alții au un procent mai mare. Vrem o situație
de la cine trebuie să dea această situație la nivel național, ca să știm exact
cu ce am plecat la început de an și cum se închide cel puțin în acest moment,
la fiecare localitate execuția pentru că se pare că au luat de la unii și au
dat la alții, ceea ce mi se pare că este total incorect din punct de vedere al
bugetului de stat. Mulțumesc.
D-l director Bartha: Vom solicita Direcției
Generale a Finanțelor Publice să ne comunice sumele intrate pe localități
pentru că noi nu avem evidența lor. Toate execuția de casă este urmărită de
Finanțele Publice și vom face o situație comparativă cu sumele aprobate, dar eu
nu cred că poate să facă alocări de la o localitate la alta față de hotărârea
aprobată de Consiliul Județean. Nu poate să facă, doar că, eventual, Legea
finanțelor publice spune și termenele în care trebuie să aloce după încasare,
așa că mă îndoiesc, dar o să facem o situație comparativă pentru a v-o prezenta
dvs.
D-l vicepreședinte Chirteș: Mulțumesc. Dacă
nu mai are nimeni intervenții, vă mulțumesc și spor în activitățile dvs. Ne
vedem luna viitoare. Mulțumesc.
Lucrările ședinței
se încheie la orele 14.02.
Întocmit: consilier Monica Curticăpean
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke
Aurelian-Paul Cosma
Verificat:
șef serviciu: Delia Belean
director : Viorel Iosib