tanacslogo1                              ROMÂNIA                                                    

                         JUDEȚUL MUREȘ                                              Nr.670/13.I. 2012                             

                    CONSILIUL JUDEȚEAN                                         Dosar: IV D/1    

                           

                  

 

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

 

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 20 decembrie 2011

 

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emőke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 352 din 13 decembrie 2011 și a fost publicată în cotidienele locale: „Cuvântul liber”, „Ziarul de Mureș” și „Nepujság”.

         Din cei 35 de membri ai Consiliului Județean au lipsit domnii consilieri: Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol.

 

Au fost invitați să participe:

  • dl Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș
  • dl Oană Teodor - trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș
  • dl Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului
  • dl Mezei Vasile, director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
  • dl  Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
  • dna Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
  • dna Monica Dohotariu, director, al Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
  • dna Maria Iosib, contabil-șef, al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
  • dna Codruța Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
  • dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
  • dna Gusatu Ileana - director Camera Agricolă Județeană Mureș
  • dna Huza Maria - contabil-șef, Camera Agricolă Județeană Mureș
  • dl  Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș
  • dl  Mureșan Gheorghe – director adj., Filarmonica Tîrgu Mureș
  • dl  Drăgoi Aurel – director economic, Filarmonica Tîrgu Mureș
  • dl Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
  • dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 
  • dl  Barabas Attila – director, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL
  • dna Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș
  • dl  Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș
  • dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
  • d-na Avram Monica – director, Biblioteca Județeană Mureș
  • dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
  • dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA
  • dl. Nistor  - contabil-șef, Revista Vatra
  • dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO
  • dl Nagy Petroniu Tiberiu Vasile – director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș
  • dl Balasz Istvan – contabil-șef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș
  • dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș
  • dna Andone Luminița – director economic, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.1 Tîrgu Mureș
  • dna Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
  • dna Kalman Eva, contab il-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
  • dl Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3  Reghin
  • dna Pop Marcela, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin
  • dna Radiana Sorina Eremia – director, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dna Henteș Elena – contabil-șef,  Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
  • dl Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT – SALVASPEO
  • dl Hits Zoltan – contabil-șef, Serviciul SALVAMONT-SALVASPEO
  • dna Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș
  • dl Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș
  • dl Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
  • dna Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni
  • directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor
  • reprezentanții mass-media din județ

 

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor consilieri, stimați invitați, doamnelor si domnilor directori de le instituțiile subordonate Consiliului Județean Mureș. Deschid lucrările ședinței din decembrie a consiliului județean, este și ultima ședință și trebuie să fie acea ședință festivă. Fiind ultima ședință din acest an, Filarmonica dorește să ne bucure cu niște urări. Și jos în holul Palatului Administrativ avem colindători, domnul vicepreședinte Chirteș îi primește, de aceea lipsește, el face onorurile. Trebuie să vă spun că, consiliul județean s-a bucurat de două zile pline de urări de bine a colindătorilor, cred că nu a existat 10 minute de pauză, într-una am avut ba grupuri de copiii, ba grupuri de adulți, a fost aici și grupul de la poliție care ne-a colindat, vin grupuri din diferite localități și ne colindă, este un moment foarte frumos. Înainte să votăm ordinea de zi, înainte să intrăm în tema lucrărilor ședinței de astăzi, eu o să vă rog prima dată să ascultăm colindele corului Filarmonicii de Stat Tîrgu Mureș.

 

(După prezentarea programului de colinde)

 

Doamna președinte Lokodi: Dați-mi voie ca în numele consiliului județean, a instituțiilor subordonate care nu au posibilitate să ne ofere un spectacol atât de divin, dar sunteți tot ai noștri și vă iubim pe toți, vreau să vă mulțumesc pentru acest mic spectacol pentru că, împreună, am putut să sărbătorim acest final de an. Eu, personal, aș dori să vă mulțumesc pentru activitatea dumneavoastră din anul 2011 și pentru toată perioada în care am fost președinte a acestei instituții și am putut să lucrăm împreună. Pe mine în mod sincer întotdeauna mă încântă fiecare eveniment la care particip, spectacole organizate de Filarmonică și de fiecare dată când veniți alături de noi ca să sărbătorim. Dumnezeu să vă dea un Crăciun Fericit și un An Nou, să sperăm, mai bun decât anul acesta da,r dacă nu, să fie cel puțin la fel de bun, să nu avem mai multe probleme, să rămânem sănătoși cu toții, mai ales membrii familiilor noastre, a tuturor. Vă doresc un an nou fericit!

Domnul director Cazan: Stimată doamnă președinte, domnilor vicepreședinți, distinși consilieri,  doamnelor, domnilor, stimată asistență, în primul rând dorim să vă mulțumim pentru că, așa cum în fiecare an, în ultimii ani ați acceptat să fim alături de dumneavoastră la ultima ședință de consiliu, iată că și anul acesta suntem extraordinar de bucuroși că suntem cu dumneavoastră pentru că, de fapt, suntem ai dumneavoastră. Filarmonica de Stat Tîrgu Mureș este una dintre instituțiile de bază pe care consiliul județean întotdeauna a susținut-o, a finanțat-o și vă datorăm dumneavoastră totul. Dați-mi voie ca, în numele Filarmonicii de Stat și al meu personal, al tuturor artiștilor și al administrației de acolo să vă mulțumesc în mod sincer și pentru anul acesta. Acum realizăm cât de repede trece vremea când, iată, din nou suntem la un moment ca acesta, însă este un moment special de bucurie când avem posibilitatea să vă fim recunoscători. Apreciem la superlativ efortul pe care îl face consiliul județean pentru ca o asemenea instituție cum este Filarmonica de Stat să existe, vă mulțumim pentru că a existat și anul acesta fondul de salarii, au existat bani care să ne permită să funcționăm la parametrii pe care trebuie să îi aibă filarmonica atunci când ea este una cum este cea tîrgumureșeană, de talie europeană. Pentru că suntem în prag de sărbători, permiteți-mi să vă urez tuturor un Crăciun îmbelșugat alături de cei dragi, de familie, un an nou mai bun, cu bucurii, cu fericire și cu împliniri dar cu sănătate că e mai bună decât toate!

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilieri, haideți să ciocnim cu toții împreună un pahar cu șampanie după care ne vom reîntoarce în sală și vom continua lucrările ședinței.

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilieri, vă rog să intrați în sală ca să putem începe lucrările ședinței. Nu întâmplător în fața mea, pe masă sunt niște lucrări din lut, aceste lucrări sunt făcute de către asistații Centrului de la Brâncovenești unde, cu activitate de terapie prin muncă, mai mulți asistați lucrează în lut, unii lucrează cu textile, croșetează, țes, fac chiar lucrări din textile, genți, rochii, bluze iar alții lucrează în atelierele de turnat ceară pentru lumânări, fac săpunuri bio, dar având în vedere că noi, consiliul județean, am cumpărat aceste obiecte ca la rândul nostru când avem vizitatori, să le putem face cadou. M-am gândit de asemenea să le aduc și să le expun aici să vedeți și dumneavoastră ce se poate crea. Sunt lucrări după viziunea și modul de a simți și a trăi anumite emoții psihice de către creatori. Așa că, vă rog frumos, așa să vă uitați la ele, că acestea sunt create de asistații de acolo, băieți și fete. Acum o să trecem la dezbaterea ordinii de zi, înainte de asta, supun la vot procesul-verbal din ședința ordinară a consiliului județean din data de 24 noiembrie 2011. Cine este pentru?

 

Procesul-verbal al ședinței din data de 24 noiembrie 2011 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 5 absenți (Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Dacă doriți să luați cuvântul, poftiți domnule consilier.

Domnul consilier Filimon: Mulțumesc. Doamna președintă, dacă tot am ascultat acele superbe colinzi și datorită faptului că ne aflăm în ultima ședință a acestui an, și datorită faptului că ultimul punct de pe ordinea de zi, respectiv informarea cu privire la raportul comisiei de la aeroport, suscită atâtea discuții și atâtea chestiuni, pentru că și eu am o părere personală vis-à-vis de acest raport pentru că l-am studiat cu foarte multă atenție, în numele consilierilor PDL, vă solicit retragerea de pe ordinea de zi și introducerea după ce se va completa acest raport, când va deveni un raport final, toate punctele de vedere, și al consiliului de administrație, și ale managementului aeroportului, să discutăm într-o altă ședință. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Informarea este o informare care a fost comunicată inclusiv prin poștă electronică. Este vorba să luați act de această informare, deci să luați la cunoștință. Dumneavoastră ați mandatat o comisie care și-a terminat activitatea pentru că avea un termen. Termenul, mi se pare, era sfârșitul lunii noiembrie, în 30 noiembrie era finalizarea activității de către comisia numită de dumneavoastră. Faptul că vreți să luați cuvântul sau nu față de această informare, domnilor, vă privește. Puteți să comentați cât doriți, aveți un material informativ în fața dumneavoastră, acesta nu este un proiect de hotărâre, nimeni nu a cerut să luați o decizie. Trebuie să luați act și atât. Deci din punct de vedere al ordinii de zi, noi trebuia să respectăm termenul, executivul avea termen, stabilit de către dumneavoastră.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președintă, pentru mine este o mare mirare pentru că pe mine nu m-a întrebat nimeni. Poate nu mai fac parte din grupul PDL și nu știu. Conform legii, eu măcar știu că fac parte din grup și dacă cumva, cineva, ar vrea să vorbească, îl rog să vorbească în nume personal. Eu ce să vă zic, aș fi de acord și cu propunerea ca să nu suscităm prea multe dezbateri astăzi vis-à-vis de acest material, cu o singură condiție: pentru că e totuși sărbătoarea de Crăciun dar aș vrea să dedicăm, indiferent dacă discutăm astăzi sau nu, o ședință extraordinară în luna ianuarie, în a doua jumătate, cu un unic punct pe ordinea de zi și anume dezbaterea acestei informări legate de aeroport. Pentru că este un lucru extraordinar de important, repet, susțin să rămână pe ordinea de zi această informare, cine dorește poate să ia cuvântul, cine nu, poate să se ducă acasă dacă nu îl interesează dar vă solicit, în momentul în care vom discuta această informare, să luăm decizia unei ședințe extraordinare în luna ianuarie vis-à-vis de problema aeroportului.

Doamna președinte Lokodi: Având în vedere că un membru al comisiei a propus un lucru, o să rog membrii comisiei să se retragă 3-4 minute, să discutați această propunere. Se pot face două lucruri: să lăsăm astăzi pe ordinea de zi și dacă se dorește se comentează, dacă nu, nu se comentează dar decidem să dezbatem toate problemele legate de această informare într-o ședință extraordinară. Vă rog să vă retrageți, cei cinci membri ai comisiei, să puteți decide ca într-o ședință ulterioară din luna ianuarie să discutăm aceste probleme. Vă rog, domnilor.

Doamnelor și domnilor, aș dori să fac câteva precizări legate de ședință, înainte să votăm ordinea de zi. Dați-mi voie să salut prezența domnului subprefect Barczi Gyozo care este alături de noi la lucrările acestei ședințe, să salut prezența directorilor de la instituțiile noastre subordonate și să vă spun tuturor că mulțumesc pentru activitatea pe care am reușit să o realizăm împreună în anul 2011. Filarmonica are întotdeauna un privilegiu prin faptul că ei ne colindă la ultima ședință dar trebuie să vă spun că, din bilanțul pe care îl putem face, fără să am acum pretenția că e chiar un bilanț, dar pot să afirm că am avut un an frumos, am reușit multe proiecte împreună, că fiecare instituție subordonată și-a realizat proiectele propuse și pot să spun că foarte mult s-a schimbat activitatea instituțiilor noastre în bine, probabil că și în transport se vor schimba, anul viitor, lucrurile în bine și atunci domnul Tatár Béla va fi puțin mai atent când lăudăm. Așa este destul de greu să vorbesc eu de aici și să îl ascult și pe domnul Tatár. Să știți că sala asta are un ecou perfect dar tot nu aud ce spuneți. Doamnelor și domnilor directori, serios, aș dori să îi informez pe doamnele și domnii consilieri prezenți astăzi că, personal, pot să afirm că sunt foarte mulțumită de activitatea tuturor instituțiilor subordonate și dacă mă uit așa, printre rânduri, văd aici pe fiecare dintre dumneavoastră, nu aș vrea să accentuez activitatea unuia sau a celuilalt pentru că avem foarte multe realizări împreună. Și dacă anul trecut am avut noi o propunere pe care după aceea din motivul că mă simțeam necăjită, nu am mai propus să o discutăm. Este vorba de acea revistă trimestrială în care ar trebui să facem cunoscută activitatea consiliului județean. Dumneavoastră nu ați votat crezând că vreau ca pe bani publici să apară o revistă în care să promovez imaginea mea. Nu știu dacă ați observat, dar eu nici o data nu am abuzat nici de emisiunile de la televiziune, nici de posibilitatea promovării consiliului județean prin presă și a trage spuza pe turta mea. Domnilor, oamenii sau văd ce se întâmplă sau pot să faci orice că tot nu o să fie de acord cu tine. Eu nu sunt o ființă care, eu, personal țin cu dinții de ceva. Dar țin de munca instituțiilor noastre. Și acum, stând aici și uitându-mă peste rândurile în care stați dumneavoastră, îmi vin în minte acele șiruri de proiecte pe care fiecare dintre dumneavoastră le-ați realizat. Succesul Bibliotecii, succesul Școlii de Artă, succesul Muzeului Județean și a Galeriei de Artă, succesul, acceptăm sau nu, a Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului, succesul celor care ne păzesc sub comanda domnului Nagy Petroniu, succesul Evidenței Informatizate a Populației care se extinde în județ și vine aproape de cetățean cu servicii. Succesul Ansamblului Folcloric Mureșul care inclusiv la Bruxelles ne-a reprezentat cu spectacole multietnice, succesul Spitalului Clinic Județean din subordinea noastră care a avut posibilitatea să aibă investiții, dotări cu aparatură modernă și cu servicii moderne. Succesul Aeroportului, să știți că astăzi în informare nu despre asta vorbim, că nu am avut succese, astăzi în informare am fi vorbit despre cum să facem și mai bine, pentru asta dorim să avem un partener. Succesul aparatului propriu al consiliului județean care reușește să gestioneze proiecte de sute de milioane de euro, succesul Direcției de investiții și drumuri care a reușit anul acesta să reabiliteze peste 80 de km de drumuri județene, succesul urbanismului care reușește o inventariere pe GIS a județului și a situației din teritoriu și ajutorul pe care îl dăm unităților administrativ-teritoriale pentru că să știți că la acest capitol stăm foarte greu cu specialiști care pot să dea autorizații și avize, mai ales comunele din zona metropolitană vin în jurul nostru și, domnilor, succesul dumneavoastră pentru că luați decizii și hotărâri alături de noi și trebuie să vă spun că toate aceste succese nu prea sunt cunoscute de către cetățenii din județ. Pentru că lumea așa este. Dacă este bine făcut și dacă merge și dacă nu e scandal, atunci trece. E bine, e făcut, e ok. Eu aș dori totuși să revenim asupra acelei hotărâri pentru că poate nu numai mie mi se pare că ar trebui să povestim mult mai mult despre munca pe care o faceți dumneavoastră, nu eu, nu vicepreședinții, ci executivul consiliului județean, instituțiile subordonate și dumneavoastră, domnilor consilieri. Așa că sper că o să vă regândiți și la propunerea dumneavoastră, o să reiau doar materialul când veți iniția dumneavoastră cei care ați crezut că se dorește altceva. Acum o să îl rog pe domnul Szabó să ne prezinte decizia comisiei.

Domnul vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc, doamna președinte. Comisia consideră că și-a făcut datoria, a avut o datorie să facă un raport privind aplicarea Ordonanței nr. 61 și comisia consideră că din punct de vedere al acestei informări este o informare pe niște date pe care le-a găsit la aeroport. Este o informare care nu are efecte juridice, comisia nu propune sancțiuni, nu propune nimic de genul acesta, comisia propune niște modificări, niște ameliorări a activității aeroportului în ceea ce privește ținerea evidenței, managementul și strategia privind dezvoltarea aeroportului. Deci noi considerăm că nu este o informare cu urmări juridice și a considerat comisia că este de datoria ei să satisfacă acest mandat pe care l-a primit de la dumneavoastră. Comisia este de acord să se discute sau să nu se discute astăzi sau să fie reluată problema aeroportului, bineînțeles atunci intrat și în amănunte în anumite probleme la o ședință extraordinară unde să discutăm, bineînțeles ordonat pe toată problematica aeroportului deoarece știți foarte bine că aeroportul este o unitate foarte importantă pentru Județul Mureș, nu numai pentru consiliul județean. Trebuie să vedem ce trebuie să facem în acest aeroport ca să fie o poartă de intrare a zonei. Poate că trebuie să investim mai mult sau să investim mai puțin și asta o putem discuta. Comisia face niște recomandări și probabil tot pe baza acestor recomandări vom putea discuta data viitoare.

Doamna președinte Lokodi: Comisia a hotărât să nu se retragă. Înainte de a supune la vot ordinea de zi, o să supun la vot propunerea domnului consilier Filimon pentru că este o propunere de modificare a ordinii de zi, și vă rog să votați cu da sau nu dacă doriți să se retragă informarea de la punctul 15 de pe ordinea de zi. Se dorește sau nu se dorește retragerea. Supun la vot.

 

Propunerea domnului consilier Filimon se aprobă cu 17 voturi „pentru”, 12 voturi împotrivă (Balogh Iosif, Ban Moise, Chirteș Ioan Cristian, Csep Eva Andrea, Eros Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emoke, Magyarosi Erzsebet, Pokorny Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Szabo Arpad), 2 abțineri (Ferenț Tiberiu Nicolae, Kakasi Alexandru), 1 nu a votat (Moldovan Teofil), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Deci am supus la vot dacă se dorește sau nu se dorește retragerea de pe ordinea de zi.

Domnul secretar Cosma: Acest amendament se aprobă cu majoritatea consilierilor prezenți, având 17 voturi în favoarea amânării acestui punct, vă rog doamna președinte să luați act de această stare de fapt și să supuneți la vot ordinea de zi fără informarea de la punctul 15.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, numai puțin vă rog, tocmai de aceea am întrebat, trebuie să ne spuneți foarte clar cum să votăm pentru că lumea a înțeles invers. Cine vrea să rămână votează da, cine nu, votează nu, eu de asta am întrebat.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, eu am precizat. Supun la vot propunerea domnului consilier Filimon. Domnul Filimon a propus retragerea. Dacă vrei retragerea votezi da, dacă nu dorești retragerea votezi nu.

Domnul consilier Poruțiu: Dar eu vă spun că în sală s-a înțeles altceva.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, suntem la prima ședință? Domnilor, eu nu înțeleg, nu doriți acum să discutați, am înțeles, o să facem o ședință în luna ianuarie, o ședință extraordinară, asta este dreptul președintelui consiliului județean să convoace o ședință. Eu nu știu cum votează consilierii județeni după 8 ani de activitate, domnule consilier Poruțiu. Domnii consilieri au în față un aparat ca și mine. Dacă lumea vorbește între timp și nu este atent, e răspunderea lui, are o răspundere, fiecare dintre dumneavoastră, la fel ca și mine. Aici, la această masă, în această sală, fiecare avem o răspundere egală.

Domnul consilier Giurgea: Doamna președintă, în primul rând vă rog să îmi permiteți foarte sincer să vă felicit pentru că arătați extraordinar astăzi. Vă spun foarte sincer, m-am uitat la tenul dumneavoastră și niciodată nu ați avut un ten așa de bun și de frumos. Sunt foarte sincer, nu este o glumă și nici nu e altceva. Eu spun ce simt, știți și dumneavoastră. Doamna președinte, procedural am luat cuvântul. Cel mai bine este, cum am spus adineauri. Nu știu dacă vă amintiți când doi dintre colegii noștri, alții decât vicepreședinții care lipseau de la tribună, vă amintiți că nu am vrut să vă lăsăm singură, atunci am zis că cel mai bine ar fi să discutăm într-o ședință extraordinară acest punct ca să terminăm odată, probabil terminăm odată. Ori așa ori așa. Ideea dumneavoastră cred că este excelentă, votul așa a ieșit, oamenii până la urmă au înțeles. Faceți o ședință extraordinară în ianuarie și vom discuta 2 ore sau 3 ore, pe toate părțile și acum să mergem mai departe. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă îmi permiteți, trecem mai departe. Avem în regim de urgență un proiect de hotărâre, avem cele 14 proiecte de hotărâri anunțate în  ordinea de zi pe care ați primit-o, dintre care primele 3 sunt cu 2/3, hotărârile de la 4 până la 8 sunt valabile cu majoritatea consilierilor în funcție și următorii cu majoritatea consilierilor prezenți. Având în vedere că nu am supus la vot proiectul de hotărâre în regim de urgență, o să vă prezint și după aceea o să supunem la vot. Este vorba despre aprobarea finanțării de la bugetul județean a lucrărilor de conservare-restaurare a picturii murale de la Biserica Unitariană Sânvăsii, comuna Gălești. În bugetul pe anul 2011 am votat pentru direcția doamnei Csortan, Direcția de Urbanism, pentru monumente istorice o sumă de 100.000 de lei. Această lucrare care continuă de ani de zile a fost finanțată și de fonduri de la Ministerul Culturii. În momentul de față, pe anul acesta s-a continuat, este vorba despre o biserică din secolul al XIV-lea și acum se refac picturile murale. Am considerat că putem să achităm contravaloarea lucrărilor executate anul acesta în valoare de 70.000 lei, să fie cuprinse în acel capitol al bugetului consiliului județean pe care îl avem la dispoziție și care, din lipsa unor lucrări, nu a fost până în prezent cheltuite. Deci și așa ne mai rămâne o sumă pe care o retransferăm în bugetul nostru. Dorește cineva să formuleze întrebări? Dacă nu, supun la vot, ordinea de zi, cu cele 14 proiecte de hotărâre anunțate plus proiectul de hotărâre în regim de urgență. Cine este pentru?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail),  3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

1.   Proiect de hotărâre privind aprobarea finanțării de la bugetul județean a lucrărilor de „Conservare-restaurare a picturii murale de la Biserica Unitariană Sânvăsii, comuna Gălești”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Supun la vot proiectul nostru de hotărâre în regim de urgență. Proiectul are trei articole. 

Art. 1. Se aprobă finanțarea lucrărilor de „Conservare-restaurare a picturilor murale de la Biserica Unitariană Sânvăsii, comuna Gălești” în valoare de 70.000 lei.

Art.2. Alocarea contribuției financiare se va face prin contract, numai în condițiile respectării dispozițiilor legale referitoare de constituirea unei garanții imobiliare pe o perioadă de 10 ani în favoarea județului Mureș.

Art.3. Prezenta hotărâre se comunică Direcției Economice, Direcției de Amenajare a Teritoriului și Urbanism și Bisericii Unitariene Sânvăsii, comuna Gălești.

Mai fac precizarea că lucrările sunt făcute de Muzeul Județean. Dacă nu aveți întrebări formulate, trecem la votare. Cine este pentru aprobarea proiectului?

 

Hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

2.   Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei la Hotărârea Consiliului Județean nr.42/2001 privind însușirea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al județului Mureș, cu modificările și completările ulterioare

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului Județean nr. 42/2001 privind însușirea inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al județului Mureș. Acest proiect de hotărâre a fost avizat în mod favorabil de toate comisiile de specialitate. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre în întregime. Cine este pentru? 

 

Hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

3.   Proiect de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unor spații din imobilul ce aparține domeniului public județean, situat în Tîrgu Mureș, str. Paul Chinezu, nr.8

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu și anume garajele fostului Serviciu de Utilități Rurale de pe strada Chinezu, pentru fundația Bethlen. Fundația Bethlen are o activitate susținută încă din 1996. Fundația Bethlen, în primul rând ajută persoanele nevoiașe, cu handicap, cu diferite aparaturi pe care le primește din străinătate și pe care trebuie să le țină undeva, într-o magazie. Până acum au avut spațiul acordat de Primăria Municipiului Tîrgu Mureș în cetate. Odată cu începerea lucrărilor de restaurare din cetate, a trebuit să iasă cu cărucioarele, cu ramele pentru mers, alte aparaturi. Mai mulți dintre dumneavoastră cunoașteți care este coordonată de doamna baronesă Bethlen Aniko și care, în afară de această activitate, are multe alte activități de conlucrare cu alte fundații și asociații, organizează tabere pentru tineret, organizează pregătirea oamenilor pentru culegerea de ciuperci, are diferite materiale pe care le tipărește și le multiplică și ajută în primul rând, oamenii nevoiași. Fundația mi s-a adresat că nu are unde să își depoziteze, nici măcar temporar, această aparatură și echipament destinat oamenilor care au nevoie și de aceea am găsit că acele spații care erau nefolosite să fie curățate și să le dăm drept depozit.

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc, stimată doamnă președinte, onorat consiliu. Această fundație de 10 ani ajută cu diferite aparate tehnico-medicale, chiar și medicamente, instituția noastră și într-adevăr este o fundație de binefacere în sensul nobil al cuvântului și având în vedere că președinta fundației, doamna Bethlen este handicapată motoric de zeci de ani, se deplasează în cărucior, consider că am putea să dăm dovadă de eleganță și să aprobăm solicitarea încheierii pe cinci ani, nu numai pentru un an cum am votat ieri în comisie, poate din puțin exces de zel. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: S-a cerut pe cinci ani dar una dintre comisii a cerut numai pe un an, motivând faptul că mandatul nostru se termină.

Domnul consilier Poruțiu: Doamna președinte, nu a fost vorba numai de un an. S-a discutat în comisia de buget să se voteze pe o perioadă de 1 an cu prelungire automată până la 5 ani dacă nici una dintre părți nu îl denunță. Ideea a fost să nu angajăm răspunderea pe cinci ani de zile, răspunderea consiliului județean, având în vedere că urmează un mandat de 4 ani în care s-ar putea la un moment dat să fie nevoie de acest spațiu. Textul care s-a discutat în comisia tehnico-economică a fost pe 5 ani dar cu prelungire automată anuală. Cam acesta a fost sensul ideii, ca să nu angajăm pe 5 ani pentru că până acum niciodată nu am votat ca un spațiu să fie acordat pe o distanță mai mare de 2 sau 3 ani, tocmai de asta s-a născut ideea.

Doamna președinte Lokodi: Domnul secretar general spune că nu putem să luăm o astfel de decizie. Sau aprobăm pe cinci ani sau pe 1 an.

Domnul consilier Poruțiu: A fost o propunere, dacă nu se poate juridic, nu e nici o problemă, supuneți materialul așa cum este și nu avem nici o problemă.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președintă, eu vreau să vă spun din capul locului că o cunosc personal, dintr-o discuție pe care am ținut neapărat să o am cu dânsa, cu doamna baroneasă. Este o femeie foarte distinsă, foarte calculată iar suferința dânsei care, din nefericire, o anumită perioadă din viață am avut-o și eu, nu chiar la nivelul de cărucior dar de cârje, o înțeleg. Zbaterile dânsei în felul în care se deplasează cu căruciorul și relațiile la nivel nu numai național ci și internațional pe care le are și multe alte lucruri, eleganța, frumusețea chipului acestei baronese, a acestui suflet de om, mă determină să spun și să îi rog pe toți colegii să înțeleagă că avem atâtea spații sau am avut atâtea spații pe care nu le-am folosit și dacă această fundație, acești oameni au nevoie de aceste spații, care într-adevăr am fost și eu prin ele, nu numai că umblă șoarecii sau șobolanii, doamna președintă, ci este mai grav ce se întâmplă acolo, să le închiriem și nu pe un an, pe cinci ani. Vreau să motivez de ce pe cinci ani. Orice hotărâre luată de Parlamentul României, orice hotărâre luată de consiliul județean, în speță a noastră, nu are nici o restricție din punct de vedere juridic și nu impietează cu nimic desfășurarea activității următorului consiliu județean dacă facem această închiriere pe cinci ani. Dacă se constată și de comun acord se cade de acord cu această fundație că peste trei ani acel spațiu ar avea o altă utilitate, mult mai importantă pentru interesul județean, se poate reveni și doamna baroneasă, din ce am discutat cu dânsa, sigur nu are nici o rezervă să renunțe. Haideți să votăm la nivelul de 5 ani, vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Domnilor consilieri, haideți să supunem la vot hotărârea așa cum a fost propusă de către executiv, pe o perioadă de 5 ani. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 abținere (Kardos Mihaela), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

4.   Proiect de hotărâre privind încuviințarea realizării lucrărilor „Reabilitare clădire Muzeul de Etnografie” situat în municipiul Târgu Mureș,  P-ța Trandafirilor, nr.11, județul Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos. Urmează proiectul de hotărâre privind încuviințarea realizării lucrărilor „Reabilitare clădire Muzeu de Etnografie” situat în municipiul Tîrgu Mureș. Și acest proiect a fost avizat de fiecare comisie fără nici o obiecție. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Proiectul de hotărâre are trei articole, supun la vot în întregime hotărârea. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

5.   Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a Aeroportului Transilvania Tîrgu Mureș. Avem o modificare de ultim moment. La Hotărârea de Guvern nr. 577, în ultimul moment sosește de la București, dar nici o problemă că lucrările astea sunt executate din 2009 și nici nu ajung acești bani pentru că… cât a venit exact, domnule Bartha? 3.982.065 lei, da, cu această precizare că includem și această sumă în bugetul pe care dumneavoastră l-ați discutat, deci sunt aceste sume care vin rectificate în ultima clipă din partea guvernului, atât la ordonanța 7 a venit pentru administrații locale cât și la 577 și mă bucură faptul că barem pe ultima sută de metri a sosit și această sumă și cu celelalte poziții pe care le-ați discutat dumneavoastră, supun la vot în întregime rectificarea bugetului consiliului județean și al Aeroportului Transilvania. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

6.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea Raportului privind execuția bugetului Consiliului Județean Mureș pe trim.IV.2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea raportului privind execuția bugetului pe trimestrul IV. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de către dumneavoastră în fiecare comisie și ați aprobat fără obiecțiuni. Supun la vot în întregime hotărârea. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

7.   Proiect de hotărâre privind aprobarea unor taxe și tarife locale datorate în anul 2012 bugetului propriu al județului Mureș, precum și instituțiilor subordonate Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează aprobarea unor tarife și taxe locale pentru anul 2012. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în fiecare comisie. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre așa cum a fost prezentat în întregime. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

8.   Proiect de hotărâre privind stabilirea prețurilor medii la produsele agricole

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind stabilirea prețurilor medii la produsele agricole. Și acest proiect a fost discutat în fiecare comisie. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

9.   Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de colaborare între Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș și Spitalul Clinic Județean Mureș în vederea înființării și funcționării Centrului rezidențial de îngrijire și asistență medico-social㠄Speranța”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează hotărârea privind colaborarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș și a Spitalului Clinic Județean Mureș în vederea înființării și funcționării Serviciului rezidențial de îngrijire și asistență medico-social㠄Speranța” în acel spațiu în care funcționează clinica pentru copiii născuți prematur din Dâmbul Pietros. Acesta va fi un serviciu în plus pe care cele două instituții subordonate să îl asigure. Proiectul de hotărâre a fost aprobat și avizat fără obiecțiuni. Supun la vot proiectul de hotărâre în întregime.

 

Hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

10.        Proiect de hotărâre privind modificarea arondării actuale a 4 localități la un nou serviciu public comunitar de evidență a persoanelor

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează modificarea arondării actuale a patru localități la serviciul public de evidență a persoanelor. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de două comisii, de comisia juridică și de comisia de servicii publice, fiecare dând aviz favorabil.

Domnul secretar Cosma: Doamna președinte, este vorba despre o modificare a proiectului de hotărâre în urma avizului primit de la Ministerul Administrației și Internelor. Practic, doamna președinte, la articolul 1, pe lângă aliniatul unic care exista, am propus să se mai introducă un nou aliniat, 2, cu următorul conținut: „Cu aceeași dată, respectiv cea a deschiderii noului serviciu, arondarea unităților administrativ-teritoriale menționate la aliniatul 1 la Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor Reghin încetează.”

Doamna președinte Lokodi: Pentru că se înființează Deda, cei care aparțineau de Reghin, vor aparține de Deda.

Domnul secretar Cosma: Exact, cu această precizare.

Doamna președinte Lokodi: Supun la vot procesul de hotărâre. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Roatiș-Chețan Ana Daniela), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

11.        Proiect de hotărâre privind modificare anexei nr.2 la HCJM nr.76/26 mai 2011 privind aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcții și a regulamentului de organizare și funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcții și a regulamentului de organizare pentru aparatul Consiliului Județean. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat de fiecare comisie. Supun la vot proiectul de hotărâre în întregime. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

12.        Proiect de hotărâre privind nominalizarea reprezentantului Consiliului Județean Mureș în Consiliul de Administrație al Palatului Copiilor Tîrgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru nominalizarea reprezentantului consiliului județean în Consiliul de Administrație al Palatului Copiilor Tîrgu Mureș. Este vorba despre numirea doamnei Hulpuș Monica Delia, consilier juridic la Direcția Juridică și Administrație Publică. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat de comisiile de specialitate. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

13.        Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților județului Mureș în Consiliul de Administrație al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centrul Transilvaniei

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Județului Mureș în Consiliul de Administrație al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centrul Transilvaniei. Până în prezent, în comisie au fost domnii Szabo, Bățaga și Adriana Buruș dar având în vedere că este a doua tranșă din proiectul european, trebuie să luăm măsura numirii persoanelor dintre cei care au lucrat și în prima tranșă. Știți că am achiziționat acele mașini pentru pompieri, pentru toate județele din regiunea 7 Centru și acum avem o tranșă de bani, economii plus partea a doua din proiectul european. Supun la vot proiectul de hotărâre, cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

14.        Proiect de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 4 trasee, pentru efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate speciale

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru atribuirea licențelor de traseu, 4 trasee pentru serviciul public județean de persoane. A fost discutat și acest proiect de hotărâre în comisia juridică, comisia de servicii publice și comisia de urbanism. Proiectul nostru are două articole. Supun la vot proiectul de hotărâre în întregime. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 32 voturi „pentru”, 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

15.        Proiect de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu pentru traseele cuprinse în Programul județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate, pentru perioada 2008-2013, rămase nesolicitate/neatribuite sau la care operatorii de transport au renunțat

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu pentru traseele cuprinse în programul județului. Și acest proiect de hotărâre a fost avizat în comisiile de specialitate, fără obiecțiuni. Supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?

 

Hotărârea se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 1 abținere (Tatar Bela), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnilor, am reușit să epuizăm ordinea de zi dar vă rog să nu plecați, deoarece colegii noștri de la Școala Populară de Artă și Muzeul Județean dorește, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, să vă facă câte un cadou la fiecare consilier și vă rog să îl primiți din suflet. Este vorba despre un calendar frumos, lucrări pictate de către artiștii din grupul din care face parte și doamna director Monica Dohotariu și albumul Galeriei de Artă modernă din anii 1800-1950, galerie deschisă în aripa nouă a Palatului Culturii. Domnilor, ca să nu fie discuții, acesta nu este cadou, aceste cărți sunt date în cazul în care veți pleca în străinătate sau vă vin musafiri din străinătate, să folosiți acest material pentru a promova județul, să aveți un stoc bine stabilit acasă în bibliotecă. Deci nu este un cadou pentru dumneavoastră, este pentru promovarea județului.

Domnilor consilieri, având în vedere că anul acesta este un an auster, cel care vine, nu știu dar după cum se preconizează vom avea cu cel puțin 30% mai puțin buget, de aceea nu organizăm nici un eveniment de sfârșit de an așa că vă doresc un Crăciun Fericit! la anul să ne vedem cu bine, să mai facem câteva proiecte de succes pentru Județul Mureș și să avem cu toții sănătate. Vă mulțumesc pentru prezență.

Lucrările ședinței se încheie la ora 14.40

 

 

 

 

                                                                                   Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emőke                                               Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu - Delia Belea

              director – Viorel Iosib