ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr.670/13.I. 2012
CONSILIUL
JUDEȚEAN Dosar: IV
D/1
PROCES VERBAL
al
ședinței ordinare a Consiliului Județean
din
data de 20 decembrie 2011
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emőke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
stabilită prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 352 din 13
decembrie 2011 și a fost publicată în cotidienele locale: Cuvântul liber,
Ziarul de Mureș și Nepujság.
Din cei 35 de membri ai Consiliului
Județean au lipsit domnii consilieri: Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente,
Szalkay Iosif Carol.
Au
fost invitați să participe:
Doamna
președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor consilieri, stimați
invitați, doamnelor si domnilor directori de le instituțiile subordonate
Consiliului Județean Mureș. Deschid lucrările ședinței din decembrie a
consiliului județean, este și ultima ședință și trebuie să fie acea ședință
festivă. Fiind ultima ședință din acest an, Filarmonica dorește să ne bucure cu
niște urări. Și jos în holul Palatului Administrativ avem colindători, domnul
vicepreședinte Chirteș îi primește, de aceea lipsește, el face onorurile.
Trebuie să vă spun că, consiliul județean s-a bucurat de două zile pline de
urări de bine a colindătorilor, cred că nu a existat 10 minute de pauză,
într-una am avut ba grupuri de copiii, ba grupuri de adulți, a fost aici și
grupul de la poliție care ne-a colindat, vin grupuri din diferite localități și
ne colindă, este un moment foarte frumos. Înainte să votăm ordinea de zi,
înainte să intrăm în tema lucrărilor ședinței de astăzi, eu o să vă rog prima
dată să ascultăm colindele corului Filarmonicii de Stat Tîrgu Mureș.
(După prezentarea
programului de colinde)
Doamna
președinte Lokodi: Dați-mi voie ca în numele consiliului județean, a
instituțiilor subordonate care nu au posibilitate să ne ofere un spectacol atât
de divin, dar sunteți tot ai noștri și vă iubim pe toți, vreau să vă mulțumesc
pentru acest mic spectacol pentru că, împreună, am putut să sărbătorim acest
final de an. Eu, personal, aș dori să vă mulțumesc pentru activitatea
dumneavoastră din anul 2011 și pentru toată perioada în care am fost președinte
a acestei instituții și am putut să lucrăm împreună. Pe mine în mod sincer
întotdeauna mă încântă fiecare eveniment la care particip, spectacole
organizate de Filarmonică și de fiecare dată când veniți alături de noi ca să
sărbătorim. Dumnezeu să vă dea un Crăciun Fericit și un An Nou, să sperăm, mai
bun decât anul acesta da,r dacă nu, să fie cel puțin la fel de bun, să nu avem
mai multe probleme, să rămânem sănătoși cu toții, mai ales membrii familiilor noastre,
a tuturor. Vă doresc un an nou fericit!
Domnul
director Cazan: Stimată doamnă președinte, domnilor vicepreședinți, distinși
consilieri, doamnelor, domnilor, stimată
asistență, în primul rând dorim să vă mulțumim pentru că, așa cum în fiecare
an, în ultimii ani ați acceptat să fim alături de dumneavoastră la ultima
ședință de consiliu, iată că și anul acesta suntem extraordinar de bucuroși că
suntem cu dumneavoastră pentru că, de fapt, suntem ai dumneavoastră.
Filarmonica de Stat Tîrgu Mureș este una dintre instituțiile de bază pe care
consiliul județean întotdeauna a susținut-o, a finanțat-o și vă datorăm
dumneavoastră totul. Dați-mi voie ca, în numele Filarmonicii de Stat și al meu
personal, al tuturor artiștilor și al administrației de acolo să vă mulțumesc
în mod sincer și pentru anul acesta. Acum realizăm cât de repede trece vremea
când, iată, din nou suntem la un moment ca acesta, însă este un moment special
de bucurie când avem posibilitatea să vă fim recunoscători. Apreciem la
superlativ efortul pe care îl face consiliul județean pentru ca o asemenea
instituție cum este Filarmonica de Stat să existe, vă mulțumim pentru că a
existat și anul acesta fondul de salarii, au existat bani care să ne permită să
funcționăm la parametrii pe care trebuie să îi aibă filarmonica atunci când ea
este una cum este cea tîrgumureșeană, de talie europeană. Pentru că suntem în
prag de sărbători, permiteți-mi să vă urez tuturor un Crăciun îmbelșugat
alături de cei dragi, de familie, un an nou mai bun, cu bucurii, cu fericire și
cu împliniri dar cu sănătate că e mai bună decât toate!
Doamna
președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilieri, haideți să ciocnim cu
toții împreună un pahar cu șampanie după care ne vom reîntoarce în sală și vom
continua lucrările ședinței.
Doamna
președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor consilieri, vă rog să intrați în sală
ca să putem începe lucrările ședinței. Nu întâmplător în fața mea, pe masă sunt
niște lucrări din lut, aceste lucrări sunt făcute de către asistații Centrului
de
Procesul-verbal al
ședinței din data de 24 noiembrie 2011 se aprobă cu 30 voturi pentru, 5
absenți (Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo
Levente, Szalkay Iosif Carol).
Doamna
președinte Lokodi: Dacă doriți să luați cuvântul, poftiți domnule consilier.
Domnul
consilier Filimon: Mulțumesc. Doamna președintă, dacă tot am ascultat acele
superbe colinzi și datorită faptului că ne aflăm în ultima ședință a acestui
an, și datorită faptului că ultimul punct de pe ordinea de zi, respectiv
informarea cu privire la raportul comisiei de la aeroport, suscită atâtea
discuții și atâtea chestiuni, pentru că și eu am o părere personală
vis-à-vis de acest raport pentru că l-am studiat cu foarte multă
atenție, în numele consilierilor PDL, vă solicit retragerea de pe ordinea de zi
și introducerea după ce se va completa acest raport, când va deveni un raport
final, toate punctele de vedere, și al consiliului de administrație, și ale
managementului aeroportului, să discutăm într-o altă ședință. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Informarea este o informare care a fost comunicată inclusiv
prin poștă electronică. Este vorba să luați act de această informare, deci să
luați la cunoștință. Dumneavoastră ați mandatat o comisie care și-a terminat
activitatea pentru că avea un termen. Termenul, mi se pare, era sfârșitul lunii
noiembrie, în 30 noiembrie era finalizarea activității de către comisia numită
de dumneavoastră. Faptul că vreți să luați cuvântul sau nu față de această
informare, domnilor, vă privește. Puteți să comentați cât doriți, aveți un
material informativ în fața dumneavoastră, acesta nu este un proiect de
hotărâre, nimeni nu a cerut să luați o decizie. Trebuie să luați act și atât.
Deci din punct de vedere al ordinii de zi, noi trebuia să respectăm termenul,
executivul avea termen, stabilit de către dumneavoastră.
Domnul
consilier Poruțiu: Doamna președintă, pentru mine este o mare mirare pentru că
pe mine nu m-a întrebat nimeni. Poate nu mai fac parte din grupul PDL și nu
știu. Conform legii, eu măcar știu că fac parte din grup și dacă cumva, cineva,
ar vrea să vorbească, îl rog să vorbească în nume personal. Eu ce să vă zic, aș
fi de acord și cu propunerea ca să nu suscităm prea multe dezbateri astăzi
vis-à-vis de acest material, cu o singură condiție: pentru că e totuși
sărbătoarea de Crăciun dar aș vrea să dedicăm, indiferent dacă discutăm astăzi
sau nu, o ședință extraordinară în luna ianuarie, în a doua jumătate, cu un
unic punct pe ordinea de zi și anume dezbaterea acestei informări legate de
aeroport. Pentru că este un lucru extraordinar de important, repet, susțin să
rămână pe ordinea de zi această informare, cine dorește poate să ia cuvântul,
cine nu, poate să se ducă acasă dacă nu îl interesează dar vă solicit, în
momentul în care vom discuta această informare, să luăm decizia unei ședințe
extraordinare în luna ianuarie vis-à-vis de problema aeroportului.
Doamna
președinte Lokodi: Având în vedere că un membru al comisiei a propus un lucru,
o să rog membrii comisiei să se retragă 3-4 minute, să discutați această
propunere. Se pot face două lucruri: să lăsăm astăzi pe ordinea de zi și dacă
se dorește se comentează, dacă nu, nu se comentează dar decidem să dezbatem
toate problemele legate de această informare într-o ședință extraordinară. Vă
rog să vă retrageți, cei cinci membri ai comisiei, să puteți decide ca într-o
ședință ulterioară din luna ianuarie să discutăm aceste probleme. Vă rog,
domnilor.
Doamnelor
și domnilor, aș dori să fac câteva precizări legate de ședință, înainte să
votăm ordinea de zi. Dați-mi voie să salut prezența domnului subprefect Barczi
Gyozo care este alături de noi la lucrările acestei ședințe, să salut prezența
directorilor de la instituțiile noastre subordonate și să vă spun tuturor că
mulțumesc pentru activitatea pe care am reușit să o realizăm împreună în anul
2011. Filarmonica are întotdeauna un privilegiu prin faptul că ei ne colindă la
ultima ședință dar trebuie să vă spun că, din bilanțul pe care îl putem face,
fără să am acum pretenția că e chiar un bilanț, dar pot să afirm că am avut un
an frumos, am reușit multe proiecte împreună, că fiecare instituție subordonată
și-a realizat proiectele propuse și pot să spun că foarte mult s-a schimbat
activitatea instituțiilor noastre în bine, probabil că și în transport se vor
schimba, anul viitor, lucrurile în bine și atunci domnul Tatár Béla va fi puțin
mai atent când lăudăm. Așa este destul de greu să vorbesc eu de aici și să îl
ascult și pe domnul Tatár. Să știți că sala asta are un ecou perfect dar tot nu
aud ce spuneți. Doamnelor și domnilor directori, serios, aș dori să îi informez
pe doamnele și domnii consilieri prezenți astăzi că, personal, pot să afirm că
sunt foarte mulțumită de activitatea tuturor instituțiilor subordonate și dacă
mă uit așa, printre rânduri, văd aici pe fiecare dintre dumneavoastră, nu aș
vrea să accentuez activitatea unuia sau a celuilalt pentru că avem foarte multe
realizări împreună. Și dacă anul trecut am avut noi o propunere pe care după
aceea din motivul că mă simțeam necăjită, nu am mai propus să o discutăm. Este
vorba de acea revistă trimestrială în care ar trebui să facem cunoscută
activitatea consiliului județean. Dumneavoastră nu ați votat crezând că vreau
ca pe bani publici să apară o revistă în care să promovez imaginea mea. Nu știu
dacă ați observat, dar eu nici o data nu am abuzat nici de emisiunile de la
televiziune, nici de posibilitatea promovării consiliului județean prin presă
și a trage spuza pe turta mea. Domnilor, oamenii sau văd ce se întâmplă sau pot
să faci orice că tot nu o să fie de acord cu tine. Eu nu sunt o ființă care,
eu, personal țin cu dinții de ceva. Dar țin de munca instituțiilor noastre. Și
acum, stând aici și uitându-mă peste rândurile în care stați dumneavoastră, îmi
vin în minte acele șiruri de proiecte pe care fiecare dintre dumneavoastră
le-ați realizat. Succesul Bibliotecii, succesul Școlii de Artă, succesul Muzeului
Județean și a Galeriei de Artă, succesul, acceptăm sau nu, a Direcției de
Asistență Socială și Protecția Copilului, succesul celor care ne păzesc sub
comanda domnului Nagy Petroniu, succesul Evidenței Informatizate a Populației
care se extinde în județ și vine aproape de cetățean cu servicii. Succesul
Ansamblului Folcloric Mureșul care inclusiv
Domnul
vicepreședinte Szabó: Vă mulțumesc, doamna președinte. Comisia consideră că
și-a făcut datoria, a avut o datorie să facă un raport privind aplicarea
Ordonanței nr. 61 și comisia consideră că din punct de vedere al acestei
informări este o informare pe niște date pe care le-a găsit la aeroport. Este o
informare care nu are efecte juridice, comisia nu propune sancțiuni, nu propune
nimic de genul acesta, comisia propune niște modificări, niște ameliorări a
activității aeroportului în ceea ce privește ținerea evidenței, managementul și
strategia privind dezvoltarea aeroportului. Deci noi considerăm că nu este o
informare cu urmări juridice și a considerat comisia că este de datoria ei să
satisfacă acest mandat pe care l-a primit de la dumneavoastră. Comisia este de
acord să se discute sau să nu se discute astăzi sau să fie reluată problema
aeroportului, bineînțeles atunci intrat și în amănunte în anumite probleme la o
ședință extraordinară unde să discutăm, bineînțeles ordonat pe toată
problematica aeroportului deoarece știți foarte bine că aeroportul este o
unitate foarte importantă pentru Județul Mureș, nu numai pentru consiliul
județean. Trebuie să vedem ce trebuie să facem în acest aeroport ca să fie o
poartă de intrare a zonei. Poate că trebuie să investim mai mult sau să
investim mai puțin și asta o putem discuta. Comisia face niște recomandări și
probabil tot pe baza acestor recomandări vom putea discuta data viitoare.
Doamna
președinte Lokodi: Comisia a hotărât să nu se retragă. Înainte de a supune la
vot ordinea de zi, o să supun la vot propunerea domnului consilier Filimon
pentru că este o propunere de modificare a ordinii de zi, și vă rog să votați
cu da sau nu dacă doriți să se retragă informarea de la punctul 15 de pe
ordinea de zi. Se dorește sau nu se dorește retragerea. Supun la vot.
Propunerea domnului
consilier Filimon se aprobă cu 17 voturi pentru, 12 voturi împotrivă (Balogh
Iosif, Ban Moise, Chirteș Ioan Cristian, Csep Eva Andrea, Eros Csaba, Ilyes
Toth Alexandru, Kardos Mihaela, Lokodi Edita Emoke, Magyarosi Erzsebet, Pokorny
Vasile Stefan, Poruțiu Mihail, Szabo Arpad), 2 abțineri (Ferenț Tiberiu Nicolae,
Kakasi Alexandru), 1 nu a votat (Moldovan Teofil), 3 absenți (Gombos Geza
Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).
Doamna
președinte Lokodi: Deci am supus la vot dacă se dorește sau nu se dorește
retragerea de pe ordinea de zi.
Domnul
secretar Cosma: Acest amendament se aprobă cu majoritatea consilierilor
prezenți, având 17 voturi în favoarea amânării acestui punct, vă rog doamna
președinte să luați act de această stare de fapt și să supuneți la vot ordinea
de zi fără informarea de la punctul 15.
Domnul
consilier Poruțiu: Doamna președinte, numai puțin vă rog, tocmai de aceea am
întrebat, trebuie să ne spuneți foarte clar cum să votăm pentru că lumea a
înțeles invers. Cine vrea să rămână votează da, cine nu, votează nu, eu de asta
am întrebat.
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, eu am precizat. Supun la vot propunerea
domnului consilier Filimon. Domnul Filimon a propus retragerea. Dacă vrei
retragerea votezi da, dacă nu dorești retragerea votezi nu.
Domnul
consilier Poruțiu: Dar eu vă spun că în sală s-a înțeles altceva.
Doamna
președinte Lokodi: Domnilor consilieri, suntem la prima ședință? Domnilor, eu
nu înțeleg, nu doriți acum să discutați, am înțeles, o să facem o ședință în
luna ianuarie, o ședință extraordinară, asta este dreptul președintelui
consiliului județean să convoace o ședință. Eu nu știu cum votează consilierii
județeni după 8 ani de activitate, domnule consilier Poruțiu. Domnii consilieri
au în față un aparat ca și mine. Dacă lumea vorbește între timp și nu este
atent, e răspunderea lui, are o răspundere, fiecare dintre dumneavoastră, la
fel ca și mine. Aici, la această masă, în această sală, fiecare avem o
răspundere egală.
Domnul
consilier Giurgea: Doamna președintă, în primul rând vă rog să îmi permiteți foarte
sincer să vă felicit pentru că arătați extraordinar astăzi. Vă spun foarte
sincer, m-am uitat la tenul dumneavoastră și niciodată nu ați avut un ten așa
de bun și de frumos. Sunt foarte sincer, nu este o glumă și nici nu e altceva.
Eu spun ce simt, știți și dumneavoastră. Doamna președinte, procedural am luat
cuvântul. Cel mai bine este, cum am spus adineauri. Nu știu dacă vă amintiți
când doi dintre colegii noștri, alții decât vicepreședinții care lipseau de la
tribună, vă amintiți că nu am vrut să vă lăsăm singură, atunci am zis că cel
mai bine ar fi să discutăm într-o ședință extraordinară acest punct ca să
terminăm odată, probabil terminăm odată. Ori așa ori așa. Ideea dumneavoastră
cred că este excelentă, votul așa a ieșit, oamenii până la urmă au înțeles.
Faceți o ședință extraordinară în ianuarie și vom discuta 2 ore sau 3 ore, pe
toate părțile și acum să mergem mai departe. Vă mulțumesc.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă îmi permiteți, trecem mai departe. Avem
în regim de urgență un proiect de hotărâre, avem cele 14 proiecte de hotărâri
anunțate în ordinea de zi pe care ați
primit-o, dintre care primele 3 sunt cu 2/3, hotărârile de la 4 până la 8 sunt
valabile cu majoritatea consilierilor în funcție și următorii cu majoritatea
consilierilor prezenți. Având în vedere că nu am supus la vot proiectul de
hotărâre în regim de urgență, o să vă prezint și după aceea o să supunem la
vot. Este vorba despre aprobarea finanțării de la bugetul județean a lucrărilor
de conservare-restaurare a picturii murale de
Ordinea de zi se
aprobă cu 31 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo
Levente, Szalkay Iosif Carol).
1.
Proiect
de hotărâre privind aprobarea finanțării de la bugetul județean a lucrărilor de
Conservare-restaurare a picturii murale de
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Supun la vot proiectul nostru de hotărâre în
regim de urgență. Proiectul are trei articole.
Art. 1. Se aprobă finanțarea lucrărilor de Conservare-restaurare
a picturilor murale de
Art.2.
Alocarea contribuției financiare se va face prin contract, numai în condițiile
respectării dispozițiilor legale referitoare de constituirea unei garanții
imobiliare pe o perioadă de 10 ani în favoarea județului Mureș.
Art.3.
Prezenta hotărâre se comunică Direcției Economice, Direcției de Amenajare a Teritoriului și Urbanism și Bisericii
Unitariene Sânvăsii, comuna Gălești.
Mai fac precizarea că lucrările sunt făcute de Muzeul Județean.
Dacă nu aveți întrebări formulate, trecem la votare. Cine este pentru aprobarea
proiectului?
Hotărârea
se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif
Carol).
2. Proiect de hotărâre pentru modificarea Anexei
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Proiectul de hotărâre de pe ordinea de zi
privind modificarea anexei
Hotărârea se aprobă
cu 31 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihai), 3 absenți (Gombos Geza
Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).
3.
Proiect de hotărâre privind darea în
folosință gratuită a unor spații din imobilul ce aparține domeniului public
județean, situat în Tîrgu Mureș, str. Paul Chinezu, nr.8
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind darea în folosință gratuită a unui spațiu
și anume garajele fostului Serviciu de Utilități Rurale de pe strada Chinezu,
pentru fundația Bethlen. Fundația Bethlen are o activitate susținută încă din
1996. Fundația Bethlen, în primul rând ajută persoanele nevoiașe, cu handicap,
cu diferite aparaturi pe care le primește din străinătate și pe care trebuie să
le țină undeva, într-o magazie. Până acum au avut spațiul acordat de Primăria Municipiului
Tîrgu Mureș în cetate. Odată cu începerea lucrărilor de restaurare din cetate,
a trebuit să iasă cu cărucioarele, cu ramele pentru mers, alte aparaturi. Mai
mulți dintre dumneavoastră cunoașteți care este coordonată de doamna baronesă
Bethlen Aniko și care, în afară de această activitate, are multe alte
activități de conlucrare cu alte fundații și asociații, organizează tabere
pentru tineret, organizează pregătirea oamenilor pentru culegerea de ciuperci,
are diferite materiale pe care le tipărește și le multiplică și ajută în primul
rând, oamenii nevoiași. Fundația mi s-a adresat că nu are unde să își
depoziteze, nici măcar temporar, această aparatură și echipament destinat
oamenilor care au nevoie și de aceea am găsit că acele spații care erau nefolosite
să fie curățate și să le dăm drept depozit.
Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc,
stimată doamnă președinte, onorat consiliu. Această fundație de 10 ani ajută cu
diferite aparate tehnico-medicale, chiar și medicamente, instituția noastră și
într-adevăr este o fundație de binefacere în sensul nobil al cuvântului și
având în vedere că președinta fundației, doamna Bethlen este handicapată
motoric de zeci de ani, se deplasează în cărucior, consider că am putea să dăm
dovadă de eleganță și să aprobăm solicitarea încheierii pe cinci ani, nu numai
pentru un an cum am votat ieri în comisie, poate din puțin exces de zel. Vă
mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: S-a cerut pe
cinci ani dar una dintre comisii a cerut numai pe un an, motivând faptul că
mandatul nostru se termină.
Domnul consilier Poruțiu: Doamna
președinte, nu a fost vorba numai de un an. S-a discutat în comisia de buget să
se voteze pe o perioadă de 1 an cu prelungire automată până la 5 ani dacă nici
una dintre părți nu îl denunță. Ideea a fost să nu angajăm răspunderea pe cinci
ani de zile, răspunderea consiliului județean, având în vedere că urmează un
mandat de 4 ani în care s-ar putea la un moment dat să fie nevoie de acest
spațiu. Textul care s-a discutat în comisia tehnico-economică a fost pe 5 ani
dar cu prelungire automată anuală. Cam acesta a fost sensul ideii, ca să nu
angajăm pe 5 ani pentru că până acum niciodată nu am votat ca un spațiu să fie
acordat pe o distanță mai mare de 2 sau 3 ani, tocmai de asta s-a născut ideea.
Doamna președinte Lokodi: Domnul
secretar general spune că nu putem să luăm o astfel de decizie. Sau aprobăm pe
cinci ani sau pe 1 an.
Domnul consilier Poruțiu: A fost o
propunere, dacă nu se poate juridic, nu e nici o problemă, supuneți materialul
așa cum este și nu avem nici o problemă.
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc,
doamna președintă, eu vreau să vă spun din capul locului că o cunosc personal,
dintr-o discuție pe care am ținut neapărat să o am cu dânsa, cu doamna
baroneasă. Este o femeie foarte distinsă, foarte calculată iar suferința dânsei
care, din nefericire, o anumită perioadă din viață am avut-o și eu, nu chiar la
nivelul de cărucior dar de cârje, o înțeleg. Zbaterile dânsei în felul în care
se deplasează cu căruciorul și relațiile la nivel nu numai național ci și
internațional pe care le are și multe alte lucruri, eleganța, frumusețea
chipului acestei baronese, a acestui suflet de om, mă determină să spun și să
îi rog pe toți colegii să înțeleagă că avem atâtea spații sau am avut atâtea
spații pe care nu le-am folosit și dacă această fundație, acești oameni au
nevoie de aceste spații, care într-adevăr am fost și eu prin ele, nu numai că
umblă șoarecii sau șobolanii, doamna președintă, ci este mai grav ce se
întâmplă acolo, să le închiriem și nu pe un an, pe cinci ani. Vreau să motivez
de ce pe cinci ani. Orice hotărâre luată de Parlamentul României, orice
hotărâre luată de consiliul județean, în speță a noastră, nu are nici o
restricție din punct de vedere juridic și nu impietează cu nimic desfășurarea
activității următorului consiliu județean dacă facem această închiriere pe
cinci ani. Dacă se constată și de comun acord se cade de acord cu această
fundație că peste trei ani acel spațiu ar avea o altă utilitate, mult mai
importantă pentru interesul județean, se poate reveni și doamna baroneasă, din
ce am discutat cu dânsa, sigur nu are nici o rezervă să renunțe. Haideți să
votăm la nivelul de 5 ani, vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Domnilor
consilieri, haideți să supunem la vot hotărârea așa cum a fost propusă de către
executiv, pe o perioadă de 5 ani. Cine este pentru?
Hotărârea se aprobă cu 31 voturi pentru, 1
abținere (Kardos Mihaela), 3 absenți (Gombos
Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).
4. Proiect de hotărâre privind încuviințarea realizării
lucrărilor Reabilitare clădire Muzeul de Etnografie situat în municipiul
Târgu Mureș, P-ța Trandafirilor, nr.11,
județul Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos. Urmează proiectul de hotărâre privind încuviințarea realizării
lucrărilor Reabilitare clădire Muzeu de Etnografie situat în municipiul Tîrgu
Mureș. Și acest proiect a fost avizat de fiecare comisie fără nici o obiecție.
Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Proiectul de hotărâre
are trei articole, supun la vot în întregime hotărârea. Cine este pentru?
Hotărârea se aprobă
cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Mora Akos
Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif
Carol).
5. Proiect
de hotărâre privind rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul
2011
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
rectificarea bugetului Consiliului Județean Mureș și a Aeroportului
Transilvania Tîrgu Mureș. Avem o modificare de ultim moment.
Hotărârea se aprobă
cu 29 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 2 nu au votat (Ferenț
Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo
Levente, Szalkay Iosif Carol).
6. Proiect
de hotărâre pentru aprobarea Raportului privind execuția bugetului Consiliului
Județean Mureș pe trim.IV.2011
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
aprobarea raportului privind execuția bugetului pe trimestrul IV. Și acest
proiect de hotărâre a fost discutat de către dumneavoastră în fiecare comisie
și ați aprobat fără obiecțiuni. Supun la vot în întregime hotărârea. Cine este
pentru?
Hotărârea se aprobă
cu 29 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 2 nu au votat (Ferenț
Tiberiu Nicolae, Mora Akos Daniel), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo
Levente, Szalkay Iosif Carol).
7. Proiect
de hotărâre privind aprobarea unor taxe și tarife locale datorate în anul 2012
bugetului propriu al județului Mureș, precum și instituțiilor subordonate
Consiliului Județean Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează aprobarea unor tarife și taxe locale
pentru anul 2012. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în fiecare
comisie. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, supun la vot proiectul de
hotărâre așa cum a fost prezentat în întregime. Cine este pentru?
Hotărârea se aprobă
cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Ferenț
Tiberiu Nicolae), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay
Iosif Carol).
8. Proiect
de hotărâre privind stabilirea prețurilor medii la produsele agricole
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
stabilirea prețurilor medii la produsele agricole. Și acest proiect a fost discutat
în fiecare comisie. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine
este pentru?
Hotărârea se aprobă
cu 30 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Ferenț
Tiberiu Nicolae), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay
Iosif Carol).
9. Proiect
de hotărâre privind aprobarea
convenției de colaborare între Direcția Generală de Asistență Socială și
Protecția Copilului Mureș și Spitalul Clinic Județean Mureș în vederea
înființării și funcționării Centrului rezidențial de îngrijire și asistență
medico-socială Speranța
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează hotărârea privind colaborarea
Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș și a
Spitalului Clinic Județean Mureș în vederea înființării și funcționării
Serviciului rezidențial de îngrijire și asistență medico-socială Speranța în
acel spațiu în care funcționează clinica pentru copiii născuți prematur din
Dâmbul Pietros. Acesta va fi un serviciu în plus pe care cele două instituții
subordonate să îl asigure. Proiectul de hotărâre a fost aprobat și avizat fără
obiecțiuni. Supun la vot proiectul de hotărâre în întregime.
Hotărârea se aprobă
cu 31 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 3 absenți (Gombos
Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).
10.
Proiect de hotărâre privind
modificarea arondării actuale a 4 localități la un nou serviciu public
comunitar de evidență a persoanelor
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează modificarea arondării actuale a patru
localități la serviciul public de evidență a persoanelor. Și acest proiect de
hotărâre a fost discutat de două comisii, de comisia juridică și de comisia de
servicii publice, fiecare dând aviz favorabil.
Domnul
secretar Cosma: Doamna președinte, este vorba despre o modificare a proiectului
de hotărâre în urma avizului primit de
Doamna președinte
Lokodi: Pentru că se înființează Deda, cei care aparțineau de Reghin, vor
aparține de Deda.
Domnul
secretar Cosma: Exact, cu această precizare.
Doamna
președinte Lokodi: Supun la vot procesul de hotărâre. Cine este pentru?
Hotărârea se aprobă cu 30 voturi
pentru, 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Roatiș-Chețan Ana Daniela), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente,
Szalkay Iosif Carol).
11.
Proiect de hotărâre privind
modificare anexei nr.2
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcții și a regulamentului
de organizare pentru aparatul Consiliului Județean. Și acest proiect de
hotărâre a fost discutat de fiecare comisie. Supun la vot proiectul de hotărâre
în întregime. Cine este pentru?
Hotărârea se aprobă cu 31 voturi
pentru, 1 vot împotrivă (Poruțiu Mihail), 3
absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif Carol).
12.
Proiect de hotărâre privind nominalizarea
reprezentantului Consiliului Județean Mureș în Consiliul de Administrație al
Palatului Copiilor Tîrgu Mureș
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre pentru
nominalizarea reprezentantului consiliului județean în Consiliul de
Administrație al Palatului Copiilor Tîrgu Mureș. Este vorba despre numirea
doamnei Hulpuș Monica Delia, consilier juridic
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif
Carol).
13.
Proiect de hotărâre privind
desemnarea reprezentanților județului Mureș în Consiliul de Administrație al Asociației
de Dezvoltare Intercomunitară Centrul
Transilvaniei
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind
desemnarea reprezentanților Județului Mureș în Consiliul de Administrație al
Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Centrul Transilvaniei. Până în
prezent, în comisie au fost domnii Szabo, Bățaga și Adriana Buruș dar având în
vedere că este a doua tranșă din proiectul european, trebuie să luăm măsura
numirii persoanelor dintre cei care au lucrat și în prima tranșă. Știți că am
achiziționat acele mașini pentru pompieri, pentru toate județele din regiunea 7
Centru și acum avem o tranșă de bani, economii plus partea a doua din proiectul
european. Supun la vot proiectul de hotărâre, cine este pentru?
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif
Carol).
14.
Proiect de hotărâre privind
atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 4 trasee, pentru
efectuarea serviciului de transport public județean de persoane prin curse
regulate speciale
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru atribuirea licențelor
de traseu, 4 trasee pentru serviciul public județean de persoane. A fost discutat
și acest proiect de hotărâre în comisia juridică, comisia de servicii publice
și comisia de urbanism. Proiectul nostru are două articole. Supun la vot
proiectul de hotărâre în întregime. Cine este pentru?
Hotărârea
în întregime se aprobă cu 32 voturi pentru, 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif
Carol).
15.
Proiect de hotărâre privind
atribuirea licențelor de traseu pentru traseele cuprinse în Programul județean
de transport rutier public de persoane prin curse regulate, pentru perioada
2008-2013, rămase nesolicitate/neatribuite sau la care operatorii de transport
au renunțat
Doamna
președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre privind atribuirea licențelor
de traseu pentru traseele cuprinse în programul județului. Și acest proiect de
hotărâre a fost avizat în comisiile de specialitate, fără obiecțiuni. Supun la
vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Hotărârea
se aprobă cu 31 voturi pentru, 1 abținere (Tatar Bela), 3 absenți (Gombos Geza Csaba, Orban Laszlo Levente, Szalkay Iosif
Carol).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnilor, am reușit să epuizăm ordinea de zi
dar vă rog să nu plecați, deoarece colegii noștri de la Școala Populară de Artă
și Muzeul Județean dorește, cu ocazia sărbătorilor de Crăciun, să vă facă câte
un cadou la fiecare consilier și vă rog să îl primiți din suflet. Este vorba
despre un calendar frumos, lucrări pictate de către artiștii din grupul din
care face parte și doamna director Monica Dohotariu și albumul Galeriei de Artă
modernă din anii 1800-1950, galerie deschisă în aripa nouă a Palatului
Culturii. Domnilor, ca să nu fie discuții, acesta nu este cadou, aceste cărți
sunt date în cazul în care veți pleca în străinătate sau vă vin musafiri din
străinătate, să folosiți acest material pentru a promova județul, să aveți un
stoc bine stabilit acasă în bibliotecă. Deci nu este un cadou pentru
dumneavoastră, este pentru promovarea județului.
Domnilor
consilieri, având în vedere că anul acesta este un an auster, cel care vine, nu
știu dar după cum se preconizează vom avea cu cel puțin 30% mai puțin buget, de
aceea nu organizăm nici un eveniment de sfârșit de an așa că vă doresc un
Crăciun Fericit! la anul să ne vedem cu bine, să mai facem câteva proiecte de
succes pentru Județul Mureș și să avem cu toții sănătate. Vă mulțumesc pentru
prezență.
Lucrările ședinței se încheie la ora
14.40
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE SECRETAR
Lokodi Edita Emőke
Aurelian-Paul Cosma
Verificat: șef serviciu -
Delia Belea
director Viorel Iosib