ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
Nr.1923/1.II. 2012
CONSILIUL JUDEȚEAN Dosar: IV
D/1
PROCES
VERBAL
al
ședinței extraordinare a Consiliului Județean
din
data de 12 ianuarie 2012
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
stabilită prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 3 din 10
ianuarie 2012 și a fost publicată în cotidienele locale: Cuvântul liber,
Ziarul de Mureș și Nepujság.
Din cei 35 de membri ai Consiliului
Județean au lipsit domnii consilieri: Borșan Doru Aurelian, Ferenț Ioan, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail, Szalkay
Iosif Carol (CM).
Au fost invitați să participe:
Doamna
președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor consilieri. V-aș ruga
frumos, toată lumea să semneze prezența, să ne așezăm și să începem
dezbaterile. Dați-mi voie să vă doresc un an nou fericit, plin de succese, să
vă doresc echilibru în muncă, răbdare pentru noi, unii față de alții și să
finalizăm mandatul nostru de consilieri, cu succes, așa cum am făcut și în
mandatul 2004-2008. Aici, în sala de ședință să ne păstrăm calmul, dacă se
poate pentru că, chiar dacă ne atacăm, nu o să fie cu mai mare succes decât
dacă ne păstrăm calmul. În cei 8 ani am învățat atât încât o să vă promit că o
să fiu calmă, o să mă stăpânesc, o să încerc. Dați-mi voie să spun mass-mediei,
la fel vă doresc, numai bine. Vă doresc să ajungeți peste tot, că știu că vă
grăbiți deja, este un an greu și pentru dumneavoastră pentru că este un an în
care începem să ne pregătim pentru luna
noiembrie. Doresc să felicit toți directorii instituțiilor subordonate și a
doamnelor și domnilor profesori universitari, medici, care sunt astăzi alături
de noi pentru punctul 2 de pe ordinea de zi. Prima dată supun la vot procesul-verbal
al ședinței din 20 decembrie. Cine este pentru?
Procesul-verbal al
ședinței din 20 decembrie 2011 se aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți
(Borșan Doru Aurelian, Ferenț Ioan, Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru,
Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail, Szalkay Iosif Carol).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Înainte de votarea ordinii de zi care era din
două proiecte de hotărâri, anunț și un proiect de hotărâre în regim de urgență,
este vorba de validarea a două dispoziții date de președintele consiliului
județean, în data de 28 decembrie respectiv 29 decembrie, anul trecut. Privește
niște rectificări la buget. Prima dispoziție, nr. 361 se referă la o sumă de
3.479.000 lei pe care le-am primit pentru plata unor facturi, lucrări executate
la drumuri, la canalizare și la infrastructura de apă iar dispoziția 366 din 29
decembrie 2011 se referă la niște sume pentru plata unor achiziții de aparatură
Ordinea de zi se
aprobă cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru Aurelian, Ferenț Ioan,
Gombos Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail,
Szalkay Iosif Carol).
1. Proiect de hotărâre pentru validarea Dispoziției nr. 361
din 28 decembrie 2011 și a Dispoziției nr. 366 din 29 decembrie 2011
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Atunci o să supun la vot proiectul de hotărâre
în regim de urgență privind avizarea dispozițiilor date de președinte. Cine
este pentru?
Hotărârea se aprobă cu
28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru Aurelian, Ferenț Ioan, Gombos Geza
Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail, Szalkay Iosif
Carol).
2. Proiect de hotărâre privind repartizarea pe unități
administrativ-teritoriale a sumelor pentru susținerea programelor de dezvoltare
locală și proiectelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală pe
anul 2012.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind bugetul
consiliului județean care a fost discutat în toate comisiile de specialitate și
față de care dumneavoastră nu ați avut nici o obiecție, ați avut posibilitatea
să le vedeți, știți că este vorba de o sumă de 27.795.000 lei, bani din TVA,
împărțirea s-a făcut având în vedere în primul rând proiectele de care
dispunem. Eu cred că putem să afirmăm că în momentul de față poate că avem
proiecte peste puterea noastră dar încercăm să facem față. Dacă cineva dorește
să ia cuvântul, dacă nu, supun la vot proiectul nostru de hotărâre care conține
două articole. Cine este pentru?
Hotărârea se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru Aurelian, Ferenț Ioan, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail, Szalkay
Iosif Carol).
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea numirii unor cadre
didactice din cadrul Universității de Medicină și Farmacie Tîrgu Mureș, în
funcția de șef de secție clinică universitară
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind numirea
în funcția de șef de secție clinică universitară
Domnul
consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președinte. Vă doresc
Doamna
președinte Lokodi: Doriți ca doamnele doctor să se prezinte? Nu am înțeles ce
s[ se prezinte, strategia, persoanele
. Deci doamnele. Bine, atunci doamnelor,
nu o să vă nominalizez, dar vă rog frumos, cum puteți, haideți la microfon și
spuneți două-trei cuvinte.
Doamna
doctor Togănel: Mă numesc Cornelia Togănel, actualmente sunt numită ca și
înlocuitor de șef de secție de către Spitalul Clinic Județean Mureș, am avut
această funcție și până un urmă cu trei luni prin contract de administrație
dar, dat fiind faptul că am intrat pe Universitatea Tîrgu Mureș, deci cu
activitate didactică, acest contract de administrație care a fost de 14 ani
încoace s-a sistat și acum sigur că am o altă încadrare, fiind membru UMF,
încadrată pe UMF și cu integrare clinică pe Spitalul Clinic Județean Mureș.
Lucrez în acest spital de 22 de ani, sunt medic primar pe 2 specialități,
radioterapie oncologică și oncologie medicală. Sunt doctor în medicină și ca și
funcție de debut în universitatea în care am intrat de trei luni sunt șef de
lucrări la această oră. Vă mulțumesc mult.
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc mult doamna doctor și chiar că mă rog să nu o
cunoașteți pe doamna când e în halat alb.
Doamna
doctor Martha: Bună ziua, sunt doctorița Martha Orsolya, am 50 de ani împliniți
recent, lucrez de 25 de ani
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumim și noi și o să rog și pe doamna doctor Horvath
Adrienn să vină la microfon.
Doamna
doctor Horvath: Bună ziua, mă numesc Horvath Adrienn, am terminat facultatea de
medicină
Doamna
președinte Lokodi: Mulțumim frumos. Și cu această ocazie dați-mi voie atunci să
mulțumesc foștilor șefi de clinică munca desfășurată. Doamna Pașcanu Ionela
este în Austria deci nu a putut să se prezinte. Dumneaei este numită în locul
domnului profesor Kun și aș dori să-i mulțumesc pentru munca depusă, de
asemenea domnului doctor Kikeli, a doamnei doctor Kiss și doamna Togănel care
este de mai multă vreme în funcție și conduce secția de Oncologie. Deci mulțumesc
tuturor șefilor de clinică pentru munca depusă și sunt convinsă că o să avem o
colaborare bună cu doamnele care sunt convinsă că astăzi vor fii numite în
funcție. Ceea ce trebuie să vă spun doamnelor doctori, profesori, este că în
cadrul colaborării și în cadrul muncii dumneavoastră ca șef de clinică, va
trebui să conduceți cu fermitate, cu multă înțelepciune și să încercați să
găsiți echilibru cu colegii dumneavoastră. Toată lumea își are ochii țintiți
asupra sănătății. Și așa se spune că în sănătate serviciile nu sunt de calitate
bună. Noi susținem contrar acestor sceptici că s-a schimbat mult în sănătate,
mai ales în ultimii patru ani, în bine. Avem dotări moderne, nu se întâmplă în
județul Mureș ca cineva să fie dus de la un spital la altul. Nu se întâmplă în
județul Mureș ca cineva să nu primească ajutorul în timpul cel mai scurt și cel
mai profesional. Aștept de la medicii de
Hotărârea se aprobă
cu 28 voturi pentru, 7 absenți (Borșan Doru Aurelian, Ferenț Ioan, Gombos
Geza Csaba, Ilyes Toth Alexandru, Mora Akos Daniel, Poruțiu Mihail, Szalkay
Iosif Carol).
Doamna
președinte Lokodi: Vă mulțumesc doamnelor și domnilor consilieri, în această
lună ne vom întâlni încă odată, veți avea ședințe de comisii la care veți
dezbate proiectul pe buget și vă veți întâlni cu conducerea fiecărei instituții
subordonate. Vă doresc un sfârșit de săptămână plăcut.
Lucrările
ședinței se încheie la ora 13:37.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emöke
Aurelian-Paul Cosma
Văzut: șef serviciu
- Delia Belea
director Viorel Iosib