tanacslogo1                          ROMÂNIA                                                    

                     JUDEȚUL MUREȘ                                      Nr.2639/14.II.2012                             

                  CONSILIUL JUDEȚEAN                                          Dosar: IV D/1    

                           

                  

 

 

 

 


PROCES – VERBAL

al ședinței ordinare a Consiliului Județean

din data de 31 ianuarie 2012

 

 

         Lucrările ședinței s-au desfășurat în sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte Lokodi Edita Emöke.

         Ordinea de zi a ședinței a fost stabilită prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 12 din 24 ianuarie 2012 și a fost publicată în cotidienele locale: „Cuvântul liber”, „Ziarul de Mureș” și „Nepujság”.

         Din cei 35 de membri ai Consiliului Județean au lipsit motivat domnul vicepreședinte Chirteș Ioan Cristian și domnul consilier Szalkay Iosif Carol.

 

Au fost invitați să participe:

 

·         dl. Marius Pașcan,  prefectul județului Mureș

·         dl. Oană Teodor - trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș

·         dl. comisar șef Pescari Valentin, Șeful Inspectoratului de Poliție Județean Mureș

·         dl. Schmidt Lorand – director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului

·         dl. Mezei Vasile, director economic,  Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

·         dl. Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș

·         dna Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș

·         dl Ioan Petru Pop, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș

·         dna Monica Dohotariu, director, al Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·         dna Maria Iosib, contabil-șef, al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică

·         dna Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor

·         dna Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș

·         dna Gusatu Ileana - director Camera Agricolă Județeană Mureș

·         dna Huza Maria - contabil-șef, Camera Agricolă Județeană Mureș

·         dl. Cazan Vasile – director, Filarmonica Târgu Mureș

·         dna Covaciu Cristina – director adj., Filarmonica Tîrgu Mureș

·         dl. Drăgoi Aurel – director economic, Filarmonica Tîrgu Mureș

·         dl. Cadariu Gavril, director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș

·         dna Ludușan Leontina, contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL” 

·         dl. Barabas Attila – director interimar, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL

·         dna Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist  MUREȘUL Tîrgu Mureș

·         dl. Soos Zoltan, director,  Muzeul Județean Mureș

·         dna Mihalte Marcela, contabil-șef, Muzeul Județean Mureș

·         d-na Avram Monica – director, Biblioteca Județeană Mureș

·         dna Pop Daniela, contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș

·         dl. Podoabă Virgil – redactor-șef, Revista VATRA

·         dl. Nistor  - contabil-șef, Revista Vatra

·         dl. Kovacs Andras Ferencz – redactor-șef, REVISTA LATO

·         dl. Nagy Petroniu Tiberiu Vasile – director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș

·         dl. Balasz Istvan – contabil-șef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș

·         dna Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu Mureș

·         d-na Andone Luminița – director economic, Centrul Școlar pentru Educație Inclizivă Nr.1 Tîrgu Mureș

·         dna Pescari Tatiana, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dna Kalman Eva, contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș

·         dl. Sabău Ștefan, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin

·         dna Pop Marcela, contabil-șef,  Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 – Reghin

·         dna Radiana Sorina Eremia – director, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos

·         Henteș Elena – contabil-șef,  Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos

·         dl. Kovacs Robert – șef serviciu SALVAMONT – SALVASPEO

·         dl. Hits Zoltan – contabil-șef, Serviciul SALVAMONT-SALVASPEO

·         dna Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș

·         dl. Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș

·         dl. Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh.Marinescu Târnăveni

·         dna Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu Târnăveni

·         directori, șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la elaborarea materialelor

·         reprezentanții mass-media din județ

 

Doamna președinte Lokodi: Bună ziua, doamnelor și domnilor consilieri! Astăzi avem un program foarte încărcat și aș dori să începem cât mai repede lucrările ședinței de astăzi. Vă rog să vă deschideți aparatul de prezență. Doresc să salut prezența doamnelor și domnilor directori de la instituțiile subordonate, domnul subprefect, onorați reprezentanți ai  mass-mediei, domnul comisar-șef. Aș dori să vă prezint în primul rând ordinea de zi, avem și procesul-verbal al ședinței extraordinare din 12 ianuarie de anul acesta și din ordinea de zi anunțată, aș vrea să vă precizez că informarea de la punctul 19 va fi retrasă de mine, având în vedere că în data de 13 februarie, o zi de luni, vă anunț de pe acum că vom convoca o ședință extraordinară în care vom dezbate amănunțit problemele legate de Aeroportul Transilvania, bugetul și toate problemele care sunt cuprinse în informare. De ce nu putem să dezbatem astăzi? Pentru că bugetul aeroportului a fost depus ieri dimineață pe la orele 9, deci nu am avut timp să îl cunoașteți și nu am avut timp nici noi să parcurgem. Așa că, pentru acesta, va fi nevoie de o ședință extraordinară. Cu aceste precizări, supun la vot prima dată procesul-verbal al ședinței extraordinare. Cine este pentru?

 

Procesul-verbal al ședinței extraordinare din data de 12 ianuarie 2012 se aprobă cu 30 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel,  Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Ordinea de zi, cine este pentru?

 

Ordinea de zi se aprobă cu 31 voturi „pentru”, 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel,  Szalkay Iosif Carol).

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. O să vă rog să fiți de acord să ascultăm raportul de activitate al Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș, să nu îl ținem aici pe domnul Pescari Valentin, să poată să se retragă la activitățile instituției. Vă rog.

 

1.   Raport de activitate al Inspectoratului de Poliție al Județului Mureș pe anul 2011

 

Domnul comisar-șef Pescari Valentin: Doamna președinte, domnule vicepreședinte, domnule subprefect, stimate doamne consiliere și stimați domni consilieri, stimați invitați. Prezint astăzi evaluarea activității Inspectoratului de Poliție Mureș pe anul 2011. Activitatea polițienească a fost marcată în 2011 de transformări importante care au implicat diverse provocări și pentru poliția mureșeană, determinând eforturi suplimentare pentru asigurarea ordinii publice. Cu toate dificultățile întâmpinate, indicatorii de performanță realizați situează Județul Mureș printre primele la nivel național, totodată anul 2011 a marcat și stoparea trendului ascendent al infracționalității înregistrate în ultimii ani, în ultimii 6 ani, sperăm să fie începutul unei perioade în care infracționalitatea să fie redusă de la an la an. Dumneavoastră aveți, fiecare, acest material și puteți să vedeți indicatorii care au fost obținuți de către Inspectoratul Județean Mureș. Aveți prioritățile instituționale care sunt marcate. Ca schimbări instituționale, cele mai importante schimbări au intervenit prin reorganizarea poliției de ordine publică în mediul rural. Începând cu data de 1 septembrie 2011, au devenit operaționale 14 secții de poliție rurală care au competența teritorială a câte 5-7 posturi de poliție comunale. În cadrul acestor reorganizări, agenții a 89 posturi de poliție comunală au fost redistribuiți către cele 14 secții, la post rămânând câte un agent cu funcție de execuție. Necesitatea încadrării numărului de indicatori de personal, prevăzute în finanțare de Legea 286 din 2010, a făcut ca și structurile de poliție din județul Mureș să fie reorganizate prin reducerea de personal și transformarea unor structuri în birouri. Pot să vă spun că și anul 2011 a marcat un an foarte greu pentru poliția română, implicit pentru Inspectoratul Județean de Poliție Mureș prin această reorganizare pe care am avut-o, deci aceste transformări ale posturilor de poliție comunale în secții de poliție și implicit disponibilizările pe care le-am avut la nivelul inspectoratului, un număr de 27 de funcții și cadre au fost disponibilizate. Sperăm că în anul 2012 să nu mai avem asemenea reorganizări. Ca resurse umane, statul de organizare a inspectoratului avea la sfârșitul anului 1087 de funcții, din care 38 vacante, față de începutul anului numărul funcțiilor prevăzute au fost reduse cu 135, în mare parte prin radierea a 27 dintre cele ocupate, ceea ce v-am spus, de disponibilizare, dar am pierdut și 135 de funcții care nu erau ocupate dar care erau foarte necesare.

 Prevenirea criminalității: din analiza evoluției în anii anteriori s-a stabilit ca prioritate de acțiune pentru 2011 prevenirea infracțiunilor contra patrimoniu și prevenirea delicvenței juvenile și victimizării minorilor. Activitatea structurii de profil a avut în vedere atât direcțiile de acțiune stabilite la început de an, furturile din auto, criminalitatea în mediul rural cât și evoluția situațiilor operative care a necesitat implementarea unor proiecte de campanie pe o anumită problematică. Campania pentru prevenirea furturilor din buzunare, de exemplu, la aceasta s-au adăugat activități derulate în cadrul mai multor proiecte sau campanii naționale pe care dumneavoastră le cunoașteți întrucât acestea au fost efectuate împreună cu ATOP și în mare parte ne-ați sprijinit foarte mult prin bugetul alocat ATOP Mureș. Criminalitatea comisă cu violență: numărul infracțiunilor comise cu violență în anul 2011 este de 1970, însă aceasta a scăzut semnificativ față de anul precedent, respectiv cu 537 de fapte. Importantă este diminuarea numărului faptelor de omor cu 8, chiar dacă infracțiunile de tentativă de omor și vătămare corporală gravă au rămas la același nivel din anul 2010. Criminalitatea contra patrimoniului: în anul 2011 au fost sesizate 1146 infracțiuni contra patrimoniului, mai puține cu 130 față de anul precedent, după cum se poate observa și pe graficul pe care dumneavoastră îl aveți, cele mai numeroase sunt furturile. În creștere față de anul precedent se situează furtul din buzunare, poșete, genți, furturi de plăcuțe de înmatriculare, furtul de componente din exteriorul mașinii. În scădere față de 2010 sunt furturile din societăți comerciale, furturile din autovehicule, furturile de auto, furturile de păsări, furturile de animale. În ceea ce privește prevenirea infracțiunilor contra patrimoniului, la nivel local s-au derulat 10 campanii, proiecte specifice în mediul urban pe care dumneavoastră le aveți și le puteți viziona. Criminalitatea economico-financiară: maniera de abordare a acestui tip de criminalitate a constat în direcționarea eforturilor spre combaterea faptelor ilegale grave, obiectivul prioritar de acțiune fiind menținerea unui climat de legalitate în sfera afacerilor. S-a căutat implementarea unor idei precum: îmbunătățirea gradului de specializare a ofițerului de investigare a fraudelor, axarea activităților de constatare și soluționare de calitate a actelor de procedură și complexitatea cauzelor urmate de o finalitate concretă. În anul 2011 în continuarea activităților pe linia prevenirii și combaterii evaziunilor fiscale, urmare a activităților informative, operative și de cercetare penală au fost confiscate 247.700 țigarete și aveți afișate toate bunurile accizabile care au fost confiscate în anul 2011. Pot să vă spun că Județul Mureș se situează la combaterea evaziunii fiscale pe primele trei locuri din țară, având un număr de 66 de rechizitorii la nivel de inspectorat județean de poliție, în cooperare cu 6 instituții s-a format un grup de lucru care, efectiv, în fiecare lună se întâlnesc și analizează activitatea infracțională în acest domeniu de activitate. Intervenția la apelurile de urgență: polițiștii mureșeni au intervenit la 9690 cazuri sesizate la numărul de urgență 112, dintre care 1050 în urma unor apeluri nejustificate. Principalele evenimente semnalate au fost 1652 infracțiuni contra patrimoniului, 351 accidente rutiere, 841 scandaluri și tulburări a ordinii și liniștii publice, 512 conflicte și agresiuni, 6291 alte evenimente. Prin 112 suntem semnalați dar avem și semnalări false, practic ne irosesc forțele, am identificat persoanele respective, au fost sancționate și sperăm să fie într-un număr cât mai mic în continuare. Infracționalitatea stradală: în anul 2011, infracționalitatea stradală sesizată a cunoscut o ușoară scădere comparativ cu anul 2010. Din analiza comparativă privind volumul criminalității rezultă că Județul Mureș se situează sub media națională cu un volum al criminalității de 160, media la nivel național fiind de 221 de infracțiuni la suta de mii de locuitori. În cursul acestui an nu s-au înregistrat infracțiuni stradale prin care să fi fost afectate grav ordinea și siguranța publică, însă a fost înregistrată o faptă de omor și trei fapte de tentativă de omor, trei fapte de viol  precum și trei ultraje asupra polițiștilor, este vorba de acel omor care s-a petrecut în stradă în municipiul Reghin la ora 9:30 dimineața.  Criminalitatea în mediul rural: în mediul rural, în anul 2011, criminalitatea a evoluat într-un mod diferit față de mediul urban, astfel că aici înregistrăm creșteri ale numărului de infracțiuni sesizate cu un procentaj de 9%. O analiză obiectivă a rezultatelor activității polițiștilor din mediul rural presupune evaluarea acestora în două etape, respectiv cea dinainte de 01.09.2011 și cea de după această dată, când au fost operaționalizate secțiile de poliție rurală. Până la stabilirea și punerea în aplicare a noii concepții de organizare și funcționare a poliției de ordine publică în mediul rural a existat o stare de incertitudine însă odată cu secțiile de poliție au fost operaționalizate, au început să apară și primele semnale pozitive, acestea venind din partea mai multor primari ai comunelor mureșene. În prezent, avem permanent cel puțin un echipaj de poliție care patrulează, pregătit să intervină operativ pe teritoriul fiecărei secții de poliție. Pot să vă spun că se intervine destul de bine, am avea rezultate și mai bune dacă am putea să operaționalizăm mai multe echipaje de poliție pe un singur schimb, 24 din 24 de ore. Siguranța rutieră: pentru combaterea cauzelor frecvent generatoare de accidente pentru perioada supusă analizei au fost organizate 2.359 de acțiuni în activitatea zilnică de supraveghere, îndrumare și control a traficului rutier precum și în cadrul acțiunilor organizate au fost aplicate 87.716 sancțiuni contravenționale, cu un plus de 5,412, fiind reținute în total 3.855 permise de conducere și retrase 1.995 de certificate de înmatriculare. Pentru cumul de puncte penalizare au fost reținute 92 permise de conducere pe bază de hotărâri judecătorești, au fost anulate 184 permise de conducere. În anul 2011, pe teritoriul Județului Mureș s-au produs 167 accidente grave, în scădere cu 5,11 % față de anul precedent, aceste evenimente au fost soldate cu 53 persoane decedate, minus 16 și 148 persoane rănite grav, plus 9, comparativ cu anul 2010. Se poate constata că în anul trecut, principala cauză generatoare de accidente rutiere au fost indisciplina pietonală 20,61%, viteza excesivă neadaptată 19% și neacordarea de prioritate pietonilor 8,48% din cazuri. Disciplina în rândul personalului: în anul 2011  au fost sancționate disciplinar 19 polițiști, 15 cu mustrare scrisă, 2 cu amânarea promovării în gradul profesional următor, 2 cu trecerea într-o funcție inferioară. În prezent este pus la dispoziție un agent de poliție față de care a fost pusă în mișcare acțiunea penală pentru comiterea unor infracțiuni iar un agent de polițe este suspendat din funcție pentru comiterea infracțiunii de trafic de influență.

Colaborare și parteneriat: și în acest an legătura cu DIICOT și unitățile de parchet din județ împreună cu care polițiștii formează o echipă unitară cu rol esențial în combaterea infracționalității s-a situat pe coordonatele cele mai bune colaborări. La reușita acțiunilor polițienești care s-au desfășurat în perioada analizată au contribuit atât Inspectoratul Județean de Jandarmi Mureș, Brigada Mobilă de Jandarmi Mureș cât și Direcția Județeană de Informații Mureș, Serviciul Județean de Informații și Protecție Internă Mureș, Brigada de Combatere a Crimei Organizate, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Serviciul pentru Imigrări Mureș. În conformitate cu Ordinul Ministrului Telecomunicațiilor și Internelor nr. 60 din 2.03.2010 privind organizarea și executarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice, s-a realizat o participare mult mai activă a efectivelor jandarmeriei la activitățile desfășurate în comun cu structurile de poliție prin constituirea de patrule mixte sau patrule de jandarmi care a acționat sub coordonarea poliției. Având disponibilitatea și deschiderea spre colaborarea Consiliului Județean, a consiliilor locale și cu sprijinul Autorității Teritoriale de Ordine Publică, în scopul comun al sporirii gradului de siguranță publică, Inspectoratul de Poliție al Județului Mureș a reînnoit protocoalele de colaborare cu administrațiile publice municipale, orășenești și comunale. În baza acestora, poliția a fost sprijinită din punct de vedere logistic prin alocarea  unor cantități suplimentare de carburanți.

Priorități instituționale: Gândindu-ne la viitor, este necesar să anticipăm schimbările și să ne adaptăm la acestea în așa fel încât, pentru folosirea eficientă a resurselor, să asigurăm atingerea obiectivelor organizaționale pe care ni le-am stabilit, după cum urmează: creșterea gradului de siguranță stradală a proprietății publice și private, reducerea victimizării populației prin accidente de circulație, creșterea calității serviciului polițienesc în mediul rural urmând aplicarea unei politici coerente de prevenire, combatere a fenomenului infracțional, combaterea evaziunii fiscale și a fraudelor vamale, creșterea nivelului de încasare a taxelor și accizelor, asigurarea unui mediu de legalitate în domeniul achizițiilor publice, asigurarea concurențialității mediului de afaceri, protejarea dreptului de proprietate intelectuală și industrială, îmbunătățirea calității serviciilor de primire a cetățenilor și mediatizarea activităților desfășurate, asigurarea unei intervenții operative și eficiente la solicitările cetățenilor, creșterea capacității de acțiune și a performanței resursei umane. Chiar dacă rezultatele obținute în anul 2011 sunt preponderent pozitive, așa după cum rezultă și din cifrele prezentate în cuprinsul acestui material, poliția mureșeană va depune în continuare eforturi susținute conform menirii sale. Prin urmare, nu vom rămâne impasibili față de nici o ilegalitate dorind să menținem criminalitatea în limite rezonabile, să identificăm câți mai mulți infractori împotriva cărora să fie luate măsuri legale. De asemenea, participarea și încrederea cetățenilor este foarte importantă pentru noi, ca atare calitatea serviciului polițienesc ne preocupă constant, conștienți fiind că doar împreună putem face în așa fel încât județul Mureș să fie unul dintre cele mai sigure județe. Vă mulțumesc pentru sprijinul acordat în 2011 tuturor instituțiilor reprezentate la această evaluare, de asemenea, mulțumesc presei care a știut să mediatizeze de fiecare dată toate activitățile preventive pe care le-am desfășurat și toate activitățile pe care poliția mureșeană le-a avut în anul 2011. Sperăm să avem aceeași colaborare și în 2012. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc domnule comisar-șef și pot să spun, să accentuez ceea ce am spus acum 2 săptămâni la bilanțul dumneavoastră, că în numele consiliului județean și al administrației județului, vă mulțumesc frumos pentru această colaborare prin care, dacă nu s-ar munci s-ar vedea imediat, dacă se muncește este normal dacă în județul nostru este liniște, siguranță și oamenii din mediul rural și din orașe trăiesc în siguranță și pot să spun că eu doresc să colaborăm în continuare cum am reușit până acum dar o să las pe domnul președinte al ATOP-ului, domnul Mora Akos, să spună și el câteva cuvinte.

Domnul consilier Mora: Vă mulțumesc, doamna președinte, domnule comandant, stimați colegi. Profit de faptul că sunteți prezent, domnule comandant și nu am reușit să ajung la bilanț, fiind plecat la vremea respectivă din oraș, vreau să transmiteți felicitările noastre, până la urmă, pentru că de data asta reprezint și consiliul județean prin ATOP, tuturor celor care și-au făcut treaba în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Mureș. Ce vreau să vă să spun, stimați colegi, este că felicitările chiar merită să fie făcute și nu cu titlu de gratuitate, ci pentru faptul că județul Mureș este un județ greu și cine știe și cunoaște situația din județului Mureș știe de ce spun acest lucru și, comparativ cu alte județe, putem spune că este o problematică mai dificilă de rezolvat, pe ceea ce înseamnă siguranță publică, decât alte județe. Cu toate acestea, rezultatele pe infracționalitate sunt peste medie, deci în sensul pozitiv, ca să spun așa, la nivel național. Pe de altă parte este importantă fiecare acțiune și fiecare sprijin pe care îl poate primi Inspectoratul de Poliție Județean și împreună cu domnul comandant am bătut în lung și în lat județul Mureș  cu ocazia reorganizării poliției la nivelul zonei rurale. Și am insistat să mergem împreună în județ și să vorbim cu primarii pentru că mă interesa foarte mult ce spun primarii. Pentru că ei văd într-un anumit fel serviciile pe care le prestează poliția iar poliția vede în alt fel. Și atunci am vrut să stăm la aceeași masă, primari și toți reprezentanții locali, cei care până la urmă sunt beneficiarii serviciilor polițienești. Vreau să vă spun, ca și concluzie succintă, la nivelul județului absolut toți primarii, absolut toți, indiferent de culoarea politică, sprijină și sunt de acord să meargă și în continuare pe un sprijin și material, nu numai moral, al poliției. Aici, domnul comandant a amintit acea colaborare cu carburanții pe care trebuie să o știm, că dacă nu ar fi fost acea colaborare la nivel de carburanți prin completarea cotelor de carburanți la nivelul localităților, poliția probabil avea o jumătate de lună, o treime sau un sfert din lună, mașinile în parcări. Deci, cu alte cuvinte, nu puteam să avem uniformă de poliție în stradă dacă nu exista sprijinul primarilor. De asemenea, primarii au înțeles și sprijină în continuare și preluarea unor revizii. Cu alte cuvinte, cotele pe care le-au primit de la Ministerul Administrației și Internelor fiind mult mai mici și tot mai mici, a fost nevoie de această colaborare locală ca totuși cetățeanul să fie cel care să simtă siguranța și să simtă polițistul în stradă. Sigur că sunt și multe probleme de rezolvat, domnule comandant, pe care le-am discutat și le vom prelua și în anul 2012. Aici aș aminti faptul că nu am reușit sau nu s-a reușit rezolvarea problemelor de furturi din pădure, care este o problemă complexă și nu ține numai de poliție, ține de mai multe autorități și care devine din ce în ce mai grea și mai gravă vis-à-vis de ceea ce înseamnă furt. Categoric că are și o componentă de reglare a legislației care din păcate nu ține de consiliul județean și nu avem posibilitate să facem acte normative care să reglementeze situația în sensul bun. Pe de altă parte, ce mai vreau să menționez și profit de această ocazie, este faptul că începând din anul 2010 s-au constituit grupe de voluntari, doamna președinte. Știți foarte bine acest lucru, la nivelul comunelor, acolo unde primarii au înțeles să facă grupe de voluntari, din punct de vedere al sprijinului poliției la nivel local, vreau să vă spun că influența și infracționalitatea a scăzut foarte mult la nivelul acelor comune. Am insistat foarte mult cu ocazia acestor întâlniri cu primari din județul Mureș pe anumite zone unde am făcut deplasările, să se introducă acest concept și cer sprijin, doamna președinte, ca să ne ajutați să îi convingem împreună pe primari pentru că de ei depinde această constituire de grupuri de voluntari, este o decizie de consiliu local simplă, deci nu este nevoie de foarte mare lucru, în schimb, doar primarii sunt cei care pot identifica acești voluntari ca să corespundă din punct de vedere moral, din punct de vedere al acțiunii și al activităților ca și voluntari. Și cum spuneam, efectele sunt foarte pozitive până în acest moment, acolo unde există. Acățari de exemplu este un caz concret care are și poliție locală, are și voluntari și cu toate că are și poliție locală, a făcut și grupă de voluntari plus că are și centru de zonă, deci are poliție la Miercurea Nirajului, deci ține de Miercurea Nirajului. Aici aș vrea să insistăm foarte mult, domnule comandant, pe anul 2012, pe partea de voluntariat și să nu uităm partea pe care au reclamat-o toți primarii care trăiesc sau au localități în zonă de munte, unde există păduri, este o problemă mare care este nerezolvată și pe care trebuie să o rezolvăm în acest an. În ceea ce privește anul 2012 aș merge, doamna președinte, pe aceeași linie de prevenție, ce am făcut până acum, de fluturași, ceea ce se poate ca și cheltuieli, să fie minime. Ceea ce înseamnă informarea cetățenilor care de asemenea este foarte eficientă din punct de vedere al prevenției și profit de această ocazie și reiterez rugămintea prin care am cerut sprijinul consiliului județean pentru acel proiect de monitorizare al întregului județ. Și v-aș ruga ca acest proiect să fie susținut și de către executiv ca să putem să monitorizăm intrările în județul Mureș. Există o cerere depusă la consiliul județean și v-aș ruga dacă se poate să ne aplecăm asupra acestei probleme și să vedem cum o putem finanța, măcar și parțial, dacă nu altfel, pentru anul 2012. Eu mă opresc aici, restul lucrurilor le găsiți în raportul pe 2011 și nu aș mai reveni pe parcursul ședinței și la punctul 11, am profitat de această ocazie să le discutăm pe toate în bloc. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc doamna președintă, sincer, nu vreau să ajungem pe prima pagină dar fac aceeași constatare ca și în ședința trecută vis-à-vis de dumneavoastră și vă felicit. Doamna președintă, domnule comandant, domnule vicepreședinte, stimați colegi. Am avut o plăcere extraordinară, nu a fost la discuție pentru că nu s-a întâmplat să fie și domnul comandant, dar a fost la o nuntă la care a fost și predecesorul dânsului, domnul comandant Căbulea. Știți ce mi-a spus, doamna președintă? Și pe cuvântul meu că, mă rog, și locul în care eram, eram într-un loc de frunte acolo, nănași, mi-a mulțumit teribil pentru ceea ce dânsul a făcut în județul Mureș deși nu este mureșean dar, sigur, cu ajutorul și în primul rând sprijiniți de un colectiv extraordinar printre care și domnul comandant astăzi, domnul Pescari, și mi-a spus și mi-a amintit și de cazierul judiciar pe care știți că am avut o contribuție noi, consiliul județean, foarte bună, aproape în exclusivitate am finanțat partea cu cazierul judiciar după modelul Oradea, dacă vă amintiți, mi-a amintit și de partea cu mașinile ATOP și de ceea ce am făcut cu sprijinul dumneavoastră pentru toate posturile de poliție: aparate de fotografiat, faxuri, calculatoare etc., și asta mi-a produs așa un sentiment teribil de bun pentru că, uite, oameni care nu mai erau în județul Mureș, nu mai era nici la București pe o funcție mare, era cum este domnul comisar la Mureș, dânsul este la Alba, în județul dumnealui de reședință, dar care și-a amintit de noi. Chiar mi-a spus sincer și fără nici o trimitere să vă mulțumesc sincer pentru sprijinul pe care dumneavoastră ca și președinte l-ați acordat și noi ca și comunitate mureșeană, l-am ajutat să facă ceva pentru poliția Mureș. Acum, sigur, ceea ce a spus colegul ca și președinte al ATOP-ului este un lucru punctual și lucruri de amănunt. Și cu prevenția și cu voluntarii, pe lângă poliție, dar haideți să… nu știu, dânsul, Pescari Valentin este din Județul Mureș, mai exact din comuna Lunca. Haideți să îl ajutăm și pe dânsul pentru că este mureșean și cu siguranță către mine a făcut solicitare dar poate dânsul, îl cunosc de mult, dar poate nu își permite într-un plen de ședință în fața aleșilor, haideți să facem și vis-à-vis de dânsul în mandatul acesta și, de ce nu, dacă Dumnezeu vrea, în mandatul care vine cu dumneavoastră la președinție sau dacă nu, cu altul la președinție, Consiliul Județean Mureș împreună cu Poliția Județului Mureș și persoana dânsului ca și comandant. Sunt niște proiecte, nu intru în detalii acum, dar dânsul vrea să vină într-o zi la dumneavoastră, să vi le prezinte și absolut nu fac nici o trimitere cu iz electoral, cum a zis și colegul Akos. Domnule comandant, să știți că in foarte puține cazuri în 16 ani de când sunt eu consilier ales, am făcut politică. Politică am făcut-o administrativ, cu mici excepții dar care erau, poate, nevoite câteodată. Haideți să îl ajutăm și pe dânsul în calitate de comandant dar în subsidiar ajutăm poliția mureșeană, de alte proiecte pe care dânsul le are deja scrise, noi le-am văzut, dar sigur că eu nu am putut și nu am dreptul să iau nici o decizie dar dacă îl primiți împreună cu președintele ATOP, împreună cu ați consilieri sau doar pe dânsul, ajunge să vi le prezinte și să vedem ce am mai putea face pentru poliția mureșeană prin dânsul, ca și comandant al poliției. Vă mulțumesc foarte mult.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos domnilor consilieri. Și eu cred că de multe ori, în colaborare cu instituții nu e nevoie întotdeauna în primul rând de bani. Domnul Mora ne-a cerut să sprijinim această posibilitate de diseminare a experienței pozitive a voluntariatului și mi-a venit ideea că ar trebui să participăm cu câteva exemple pozitive unde funcționează, la ședințele microregionale, unde domnii primari să simtă, în afară de faptul că suntem în an electoral, dar că noi, cei din administrație trebuie pentru comunitate să acționăm și să găsească pe acei oameni, că nu e ușor în România să găsești voluntari. La noi, din păcate, mentalitatea trebuie încă mult cizelată față de orice activitate al voluntarului, dar să găsim în localități tineri care sunt dornici probabil să facă ceva pentru comunitate. Și eu sunt convinsă că putem să facem în acest sens un pas înainte. Normal, noi suntem alături de dumneavoastră și pe alte proiecte în măsura în care putem să contribuim. Cred că nici anul acesta nu o să avem un bilanț negativ, indiferent cine servește populația acestui județ. Într-o zi am citit undeva și asta e valabil pentru tot consiliul județean, pentru toți consilierii, pentru executivul consiliului județean, că noi nu dominăm, ci servim populația județului. Și credeți-mă că așa a fost și cu ATOP-ul, și cu poliția, și cred că avem încă mult de făcut dar în orice domeniu unde ne atingem, constatăm că mai este mult de făcut. Asta este munca în administrație. Vă felicităm încă o dată și transmiteți colegilor dumneavoastră urările noastre de bine. Domnilor consilier, atunci aș trece la discutarea proiectelor de hotărâre de pe ordinea de zi.

 

2.   Proiect de hotărâre pentru aprobarea măsurilor de amenajare, viabilizare și exploatare a unui spațiu  cu destinație de parcare, aferent Spitalului Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Primul proiect se referă la măsuri de amenajare, viabilizare și exploatarea unui spațiu cu destinația de parcare aferent Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș. Acest material a fost discutat în comisiile de specialitate, fiecare și-a dat avizul favorabil, fără obiecțiuni. Vă întreb dacă dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Acest proiect de hotărâre are două articole, votăm în bloc. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol).

 

3.   Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului alocației zilnice de hrană pentru consumurile colective din instituțiile de asistență socială din structura și subordinea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc, urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea cuantumului alocației zilnice de hrană pentru consumurile colective din serviciile instituțiilor de asistență socială din structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș. Și acest proiect a fost discutat în toate comisiile de specialitate și s-a avizat favorabil. Proiectul nostru de hotărâre are două articole. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol).

 

4.   Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu lunar/beneficiar al serviciilor oferite prin subunitățile/serviciile/centrele aflate în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș, pentru anul 2011

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind stabilirea costului mediu lunar, per beneficiar, al serviciilor oferite din subunitățile Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș pe anul 2011. Acest proiect de hotărâre, de asemenea, a fost discutat în toate comisiile și s-a avizat în mod favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, votăm. Proiectul nostru are trei articole, votăm în întregime, Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol).

 

5.   Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu lunar de întreținere/beneficiar în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos, pentru anul 2012

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează un alt proiect de hotărâre pentru Căminul Pentru Persoane Vârstnice Ideciu, stabilirea costului mediu lunar de întreținere per beneficiar pe anul 2012, și acest proiect a fost avizat fără obiecțiuni în mod favorabil, proiectul are două articole, cine este pentru aprobarea proiectului?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 33 voturi „pentru”, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol).

 

6.   Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2012

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2012. Aici însă trebuie să vă spunem că față de materialul pe care dumneavoastră l-ați dezbătut, trebuie să facem o mică modificare și anume: față de proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului consiliului județean postat pe site-ul CJ Mureș facem o modificare, în urma deciziei nr. 50 a Direcției Generale a Finanțelor Publice Mureș - activitatea de trezorerie și contabilitate publică, privind aprobarea nivelului maxim al cheltuielilor de personal aferent anului 2012. Pentru Consiliul Județean Mureș acesta a fost diminuat cu suma de 8.670.000 lei, ajungând astfel la un volum de 118.162.000 lei față de 126.832.000 lei. Noi am făcut o analiză și credem că această diminuare se datorează faptului că anumite activități, anul acesta, au intrat în subordinea consiliului județean și anume Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Mureș, la Spitalul Clinic Județean se face posibilă angajarea persoanelor noi, la Filarmonica de Stat avem de pus în executare o hotărâre judecătorească și avem de asemenea o sumă de 2.420.000  de lei pentru autoritățile executive. Vom face demersuri la Ministerul Finanțelor prin Direcția Generală a Finanțelor Publice Mureș să se revină la această sumă, să nu se diminueze bugetul județului pentru că, cu această sumă, trebuie să funcționeze aceste instituții dar până la o nouă rectificare a bugetului trebuie să mergem la limita stabilită prin decizia nr 50. Bugetul a fost discutat în toate comisiile de specialitate și a fost aprobat în mod favorabil. O să rog pe doamna președinte a comisiei de buget, totuși, să prezinte pe scurt.

Doamna consilier Ciotlăuș: Da, eu o să prezint varianta care mi s-a prezentat ieri în comisie, pe care am dezbătut-o ieri în comisie și pentru care mi-am dat avizul. Doamna președinte, domnule vicepreședinte, stimați colegi, stimați invitați. Am să vă prezint în cele ce urmează proiectul de buget al consiliului județean Mureș pe anul 2012 cu avizul comisiei tehnico-economice, astfel prognoza pe acest an la capitolul venituri este de 372.000.000 lei iar la cheltuieli este de 426.000.000 lei. Se observă un deficit pe secțiunea de dezvoltare în cuantum de 54.000.000 lei care va fi suportat din excedentul anului precedent. Menționez că bugetul pe 2011 s-a închis cu 388.000.000 lei la venituri, respectiv 466.000.000 lei la cheltuieli, diferența fiind nesemnificativă pe ansamblul bugetului față de prognoza pe 2012. Este de menționat că propunerea de buget pe 2012 are la bază o analiză reală a condițiilor actuale de austeritate, posibilitate reală de încasare a veniturilor precum și asigurarea cheltuielilor de strictă necesitate, respectiv cheltuieli de personal, cheltuieli materiale, protecție socială, cofinanțări și continuarea obiectivelor de investiții începute. Astfel, se vor asigura cheltuielile de funcționare ale autorităților publice și instituțiilor subordonate consiliului județean aproximativ la nivelul anului 2011, cu mici modificări. Vreau să menționez de asemenea faptul că în cadrul bugetului prezentat azi și supus aprobării nu este inclus bugetul aeroportului, fondurile necesare finanțării activității serviciului de interes general și investițiilor pe anul în curs fiind disponibile în fondul de rezervă, urmând ca în cursul lunii viitoare, așa cum a anunțat și doamna președinte, să fie aprobat distinct și bugetul aeroportului. Am să prezint în cele ce urmează sinteza bugetului, indicatorii pe grupe de cheltuieli, cheltuieli de personal 127.000.000, bunuri și servicii 30.000.000 lei, reparații 4.000.000 lei, reparații drumuri 28.000.000 lei, transferuri la asistență socială 57.000.000 lei, transferuri personal neclerical 6.000.000, alte transferuri 5.000.000, programul lapte și corn 13.000.000, alte cheltuieli cu proiecte 1.000.000, rambursări credite plus rată 2.000.000, spitale bunuri și servicii 48.000.000, rezervă 400.000. Cheltuieli de funcționare total, 322.000.000, investiții 18.000.000, investiții la drumuri 3.000.000, proiecte, programe ale consiliului județean, 45.000.000, proiecte, programe fonduri nerambursabile 161.000.000 lei, investiții spitale și din alte surse, 7.000.000. Cheltuieli de dezvoltare total 235.000.000 iar cuantumul total al cheltuielilor fiind de 557.000.000. La anexa 2 din bugetul programelor multianuale pentru anul 2012 am să dau citire la cele mai importante: echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență 4.000.000, modernizarea și dotarea Ambulatoriului Spitalului Clinic Județean Mureș 5.000.000, Parc Auto pentru Sporturi cu Motor 23.000.000, reabilitare și modernizare centre de asistență socială, aproximativ 10.000.000, sistemul de management integrat al deșeurilor 157.000.000 lei, reconstrucție forestieră pe terenuri degradate 2.000.000, reabilitare și modernizare drumuri 5.000.000 lei. S-a alocat pe programul de lucrări și servicii de întreținere și reparații 32.000.000 lei, total reparații suportate din bugetul consiliului județean 4.000.000,  programul de investiții pentru anul 2012, la Consiliul Județean 12.000.000 lei, voi da citire, tot așa, la cele mai semnificative: pentru transport rutier 4.000.000, Spitalul Clinic Județean Mureș 5.000.000, unități de cultură 5.000.000. Mai departe, nivelul transferurilor și al alocațiilor bugetare pe instituțiile subordonate sunt următoarele: la Muzeul Județean 6.000.000, Teatrul pentru Copii și Tineret Ariel 1.000.000, Filarmonica de Stat, 5.000.000, Ansamblul Artistic Mureșul 2.000.000, Educație Artistică Mureș 500.000, Revista Vatra 248.000, Lato 210.000, Serviciul de Pază al Obiectivelor de Interes Județean 1.303.000, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu 605.000, Camera Agricolă 774.000. Alocații bugetare pentru Biblioteca Județeană 2.000.000, iar venituri proprii total 128.000 și am să mă opresc aici.

Doamna președinte Lokodi: Doamna președintă, vă mulțumesc frumos, și o să dau cuvântul domnului consilier județean Boloș.

Domnul consilier Boloș: Doamna președinte, stimați colegi, aș dori în cele ce urmează să prezint un punct de vedere al grupului de consilieri PSD. Am să fiu foarte scurt și sintetic, am constatat faptul că, de această dată, la elaborarea acestui proiect de hotărâre, foarte important pentru activitatea întregului județ, executivul consiliului județean nu a mai procedat la consultarea grupurilor politice așa cum a făcut la începutul lunii ianuarie, fapt ce ne-a pus în situația ca noi, ca reprezentanți ai unei comunități teritoriale, să nu putem discuta cu cei care ne-au trimis aici și să le putem prezenta care este situația bugetului și ce influență are asupra bugetului lor. Am constata faptul că bugetul, așa cum este el realizat, nu reprezintă în mod echitabil interesele tuturor comunităților teritoriale din județul Mureș. Având în vedere aceste elemente, grupul de consilieri PSD se va abține de la vot. Dar în același timp subliniez o nuanță. Ne abținem de la vot, nu suntem împotrivă pentru că acest buget conține și o mulțime de proiecte europene care trebuie să se desfășoare, nu suntem împotriva acestor proiecte dar asupra altor elemente nu putem să le votăm. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc stimată doamnă președinte, onorat consiliu, noi, consilierii, după cum se știe, fiecare reprezentăm în consiliul județean un segment al vieții publice și având în vedere, precum începe să se vadă și să se audă, că suntem în an electoral, pentru eventuale neînțelegeri aș dori ca să specific câteva cifre în legătură cu bugetul Direcției Pentru Asistență Socială și Protecția Copilului. Din totalul de cheltuieli de 426.000.000 a consiliului județean, direcției i s-au alocat 109,5, deci un procent de 25,7%. Având în vedere că din această sumă 50% vine țintuit de la guvern, deci din 109,5, 54,3 vine cu o destinație precisă, nu se pot cheltui banii aceștia în altă parte, banii alocați direct de către consiliul județean, din buzunarul consiliului județean, nu reprezintă numai 12,8% deci aș dori să risipesc afirmațiile deja auzite în anii precedenți că direcția asta „mănânc㔠40% sau 50% din bugetul județului și nu ajung banii în altă parte și acest lucru, bănuiesc, se va amplifica în lunile următoare. În ceea ce privește întocmirea, construcția bugetului, din partea noastră, a direcției, vă pot spune că s-a construit bugetul așa cum este, departe de a fi la nivelul ordinului 23 din 2010 care prevede o sumă exactă pe asistat, nu o putem respecta. După mai multe consultări cu instituțiile din teritoriu și nu sunt puține și cu conducerea direcției, deci construcția bugetului, cel puțin în privința aceasta, a celor peste 60-70 de instituții de asistență socială din județ, s-a construit după mai multe consultări și apreciem efortul executivului, a direcției de specialitate din cadrul consiliului județean care și noaptea a lucrat ca să se pună pe masa noastră bugetul consiliului. Vă mulțumesc.

Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna președintă, în primul rând, sincer, sunt puțin supărat pe cele spuse de coleg dar nu pe colegul Boloș ci pentru faptul care s-a petrecut dacă s-a petrecut în felul acesta, dar sunt supărat de fapt, pe fond. Deci dacă sunt nemulțumite comunități locale, unități administrativ-teritoriale care sunt conduse de primari PSD, sincer și dacă este adevărat, în acest an bugetar până la jumătatea lu,i pentru că noi până atunci avem mandat, dacă vom avea posibilități și asemenea lucruri sunt adevărate și ele sunt evidente, să ținem cont doamna președintă de aceste comunități. În 16 ani de consilier și numai în comisia de buget, vă rog să mă credeți, o spun pentru opinia publică și televiziuni, chiar s-a făcut o împărțire a bugetelor cât se poate de echitabil pe criterii administrative și de foarte multe ori, la început de an, aceste împărțiri s-au făcut pe criterii politice, eu nu prea țin minte să se fi făcut. Anumite împărțiri în cursul anului s-au mai întâmplat dar bugetul la începutul anului chiar nu îmi amintesc, în 16 ani, să se fi întâmplat. Dacă este așa, rugămintea mea, vă rog să țineți cont de ea. În al doilea rând, sunt puțin în contradicție cu colegul meu Pokorny, constat tot de 16 ani că este pentru prima oară când pentru Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, alocăm sub 30%. Am avut, țineți minte, în decursul anilor fonduri sau bani din bugetul consiliului județean, vorbind în procente, de 50% dacă nu mă înșel, într-un an am ajuns aproape la 60%. El are perfectă dreptate, în anul acesta alocația bugetară pentru activitățile sociale este de 50% de la buget și 50% de la consiliul județean. Au fost ani când au avut până la 80% de la buget, diferența era de la consiliul județean. Dar, ce vreau să constat și sper să nu greșesc, că dacă această alocație bugetară este la acest nivel, cu siguranță aceste unități sociale, pentru vârstnici, pentru copii, cu siguranță vor funcționa și nu vor fi probleme și vă întreb direct, doamna președintă, ca să fim liniștiți, credeți că vor fi probleme, alocându-se doar 25% din bugetul consiliului județean? Vă mulțumesc. Dar și acolo, dacă vor avea probleme, noi știm în decursul anilor trecuți, a mandatelor trecute, am avut grijă să echilibrăm bugetele acolo unde au fost probleme, inclusiv la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului. În al treilea rând, constat pentru prima oară în ultimii ani când în sfârșit sănătatea primește bani mai mulți și fac o comparație cu ceea ce înseamnă bani alocați pentru drumurile județene, 4.000.000 la 7.000.000 de lei, salut acest lucru pentru că tot se vorbește și s-a vorbit din nefericire, peste tot, și la televizor și peste tot că ne batem joc de sănătate. Ei, sigur că cu 7.000.000 nu rezolvăm problemele de sănătate la Spitalul Clinic Județean dar cu siguranță mai punem o cărămidă în plus față de ce nu am făcut până acum, amintiți-vă că aveam amândouă spitale și au fost alocări de 40 de miliarde, mult mai puțin, pe două spitale și ponderea Spitalului Clinic Județean de Urgență în totalul spitalelor este mult mai mare decât ce ne-a rămas nouă. Și un ultim lucru, doamna președintă și stimați colegi și, în același timp, stimați colegi din instituțiile descentralizate, în anul acesta, în toată perioada de criză, totuși, prin grija consiliului județean, al executivului, dar fără votul nostru acest buget nu poate fi alocat, s-au găsit bani pentru aceste toate instituții. Eu felicit pentru aceasta executivul consiliului județean, știu că eforturile au fost deosebite, ca în fiecare an, fiind schimbări chiar și în ultima zi, probabil că și astăzi s-a făcut ajustări pe buget dar să avem mare grijă de acești bani, în acest an, care este un an special. Și nu numai pentru faptul că este un an electoral ci și pentru faptul că România, alături de celelalte state comunitare, va fi încercată extraordinar de mult pe partea de cheltuirea banilor și nu numai, și pe partea de echilibru a monedei euro și de ce nu, pe ceea ce înseamnă echilibru bugetar al Europei prin banii pe care îi alocă Consiliul Europei. Le mulțumesc colegilor de pe partea stângă a sălii, pentru atenția deosebită pe care mi-au acordat-o și de 8 martie, o să le invit la dans pe colege.

Doamna președinte Lokodi: Da, nu am vrut să intervin, am vrut să vă las să terminați, pentru că trebuia să atenționez lumea dar fiind astăzi o ședință mai lungă, mai grea, vă rog domnilor colegi, să nu vorbiți în timp ce un coleg de-al dumneavoastră își susține opinia. Și pe dumneavoastră v-ar deranja. Eu știu că avem iarăși un moment în care trebuie să discutăm poziție dar cu calm, pentru că anul acesta va fi un an deosebit de greu și trebuie să ne adunăm forțele. O să mai dau cuvântul domnului Balogh, după aceea o să îmi spun și eu punctul meu de vedere.

Domnul consilier Balogh: Vă mulțumesc, doamna președintă, stimați invitați, stimați colegi, aș dori să reamintesc colegilor, cred că din lipsă de comunicare, domnul consilier Boloș zice că se abține de la votarea bugetului, chiar la insistențele domnului consilier Radu, la o comună de PSD, Grebeniș, s-a propus o sumă importantă pentru drumuri. După cunoștințele mele și la Ibănești este vicepreședinte PSD, domnul primar, și acolo s-a alocat o sumă importantă de bani și eu v-aș ruga să votați, măcar aceste poziții. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și domnilor, nu mă surprinde declarația făcută de domnul Boloș pentru că am auzit înainte de ședință că se va întâmpla ceva la ședință. Însă eu pe dumnealui îl știam un om disciplinat care mereu, prima dată și-a ascultat credința proprie și decizia proprie. Domnule Boloș, vă înțeleg perfect, nu vă imput nimic. Domnilor, un singur lucru trebuie să înțelegeți foarte clar, nu ne putem abține. Abținerea este considerată vot nul, împotrivă. Deci în momentul de față, domnul Boloș noi nu votăm un buget care privește administrațiile publice locale, noi votăm doar bugetul județului. Este adevărat că în anii anteriori nu am avut două ședințe, acum am avut o ședință extraordinară în 12 ianuarie pe cele 20% pe care i-am împărțit între comunități și ați votat fără abținere. Acum votăm bugetul instituțiilor noastre subordonate, programul județului, proiectele europene, proiecte care sunt în valoare de 178.667.000 de euro, domnilor, bani care nu anul acesta vor intra în întregime, dar începând de anul acesta intră în raport de lucrările executate pentru că se face decontarea ulterioară. Deci, eu înțeleg că începe o luptă politică, dacă asta se dorește la buget, nu am ce să fac, noi niciodată acest buget, în afară de respectarea calendarului prevăzut de lege, postarea pe site a materialelor în întregime, discutarea în comisii de specialitate în care, domnii consilieri, nu ați spus că vă abțineți de la vot, am în fața mea avizele care sunt toate fără obiecțiuni. Toată lumea are aici avizele. Domnilor, nu știu ce se întâmplă, vă privește, avem nevoie de votul a  jumătate plus 1 dintre cei prezenți. O să supun la vot, vă rog frumos să nu facem din asta o luptă, mai înainte am spus când a fost aici domnul Pescari, că suntem un județ cu probleme, dar un județ în care putem trăi în siguranță, să trăim mai departe în siguranță. O să supun la vot pe articole, pentru că legea bugetului asta ne cere, de data asta nu o să supun global. Domnilor, fiecare aveți în față aparatul de vot, faceți un exercițiu al obligațiilor pe care le aveți în urma scrutinului din 2008. Nu cred că cetățenii v-au trimis aici să nu votați bugetul. Abținerea este nevotarea bugetului. Articolul 1, cine este pentru?

 

Articolul 1 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 2 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel,) 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 3 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 4 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 5 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 6 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 7 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol Cioban Cristian, Filimon Vasile).

Articolul 8 se aprobă cu 23 voturi „pentru”, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 2 nu au votat ( Mora Akos Daniel, Tatar Bela), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 9 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 10 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea),  4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 11 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea),  4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

 

Articolul 12 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 13 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 14 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea),  4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 15 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Articolul 16 se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 24 voturi „pentru”, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).

 

 

7.   Proiect de hotărâre privind acoperirea deficitului bugetar pe anul 2011, secțiunea de dezvoltare, din excedentul bugetar al anului precedent

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, domnilor consilieri, a trecut hotărârea cu 24 voturi pentru. Următorul proiect de hotărâre, acoperirea deficitului bugetar pe anul 2011 secțiunea de dezvoltare din excedentul bugetar al anului precedent. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în fiecare comisie și a fost avizat favorabil. Acesta va fi rezerva pe anul acesta. Și aici vom vota articol cu articol, avem 2 articole. Cine este pentru articolul 1?

 

Articolul 1 se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).

 

Articolul 2 se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 2 nu au votat (Balogh Iosif, Ferenț Tiberiu), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 26 voturi „pentru”, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Gombos Geza Csaba), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).

 

8.   Proiect de hotărâre privind modificarea anexei la HCJ Mureș nr. 26/2011 pentru stabilirea unor măsuri privind operarea pe Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș, în anul 2012

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 7 privind modificarea anexei Hotărârii Consiliului Județean nr. 26 pe 2011 privind stabilirea unor măsuri în vederea operării unor de pe Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș în anul 2012.  Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în fiecare comisie și a fost avizat în mod favorabil. Supun la vot hotărârea în întregime, cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).

 

 

9.   Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui memorandum între Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Consiliul Județean Mureș și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș în vederea asigurării sustenabilității proiectului „Creșterea capacității autorităților administrației publice locale de sprijin al copiilor cu dizabilități aflați în propria familie”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii unui memorandum între Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale Consiliul Județean Mureș și Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș în vederea asigurării sustenabilității proiectului „Creșterea capacității autorităților administrației publice locale de sprijin al copiilor cu dizabilități aflați în propria familie”. Și acest proiect a fost discutat în comisiile de specialitate, a fost avizat în mod favorabil, proiectul are trei articole, supun la vot în întregime proiectul de hotărâre. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).

 

10.Proiect de hotărâre pentru aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și Asociația de Go Shusaku din Tîrgu Mureș în vederea organizării celei de-a V-a ediții a concursului internațional de Go „Cupa Shusaku”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind cooperarea între Consiliul Județean Mureș și asociația Go Shusaku din Tîrgu Mureș cu care noi suntem parteneri de aproape 6 ani și care anual organizează un eveniment internațional, un concurs de Go în care din toată Europa și din Asia vin concurenți la noi. Este un moment în care noi doar formal putem să participăm la sprijinirea acestei activități care, după mine, devine din ce în ce mai mare din punct de vedere turistic, din punct de vedere cultural pentru că este un sport al intelectului și din punct de vedere al promovării  județului. Anul acesta excelența sa, doamna ambasador a Chinei, pentru că ambasadorul Chinei la sfârșitul anului trecut a plecat și acum avem un nou ambasador, de data aceasta o doamnă, va lua parte la acest eveniment important în Europa, una dintre cele mai mari concursuri. Proiectul nostru a fost discutat în serviciile publice, unii nu avizează favorabil dar avizul negativ nu duce la retragerea proiectului de hotărâre de pe ordinea de zi, este o părere, am înțeles că unii contestă că de ce nu intră între proiectele culturale sau de sport, trebuie să vă spunem că, din păcate, evenimentul este organizat la sfârșitul lunii martie și atunci încă proiectele nu sunt evaluate și nu se afișează lista. De aceea în fiecare an am ales această posibilitate de încheia cu ei un parteneriat. Cu 7.000 de lei facem promovarea județului dacă votați dumneavoastră acest proiect de hotărâre. Proiectul de hotărâre are trei articole. Dacă dorește cineva să ia cuvântul, dacă nu, supun la vot, cine este pentru aprobarea proiectului în întregime?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 21 voturi „pentru”, 1 vot împotrivă (Bândea Eugen), 6 abțineri (Boloș Vasile, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Mora Akos Daniel, Radu Mircea), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Havrileț Nicolae), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).

 

11.Proiect de hotărâre privind modificarea anexei nr.5, componența Consiliului Consultativ din cadrul  Căminului pentru Persoane Vârstnice Ideciu de Jos, aprobată prin HCJ nr.97/2010

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc frumos, doamnelor și domnilor consilieri. Urmează proiectul de hotărâre privind anexa 5, componența consiliului consultativ din cadrul căminului pentru persoane vârstnice Ideciu, și acest proiect de hotărâre a fost avizat în mod favorabil, are două articole, supun la vot în întregime. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat, 5 absenți.

 

12.Proiect de hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 11 trasee, pentru efectuarea serviciului public județean de persoane prin curse regulate speciale

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 11, cu privire la licențele și traseele aferente unui număr de 11 trasee pe care se efectuează serviciul de transport public județean. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat și avizat în mod favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot proiectul de hotărâre în întregime, care are 2 articole. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu, Radu Mircea), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).

 

13.Proiect de hotărâre pentru atribuirea licențelor de traseu pentru traseele cuprinse în Programul județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate, pentru perioada 2008-2013, rămase nesolicitate/neatribuite sau la care operatorii de transport au renunțat

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Trecem mai departe, urmează proiectul de hotărâre privind atribuirea licențelor pe traseul cuprins în programul județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate pentru 2008-2013, rămase nesolicitate/neatribuite. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat în comisiile de specialitate, a fost avizat în mod favorabil. Avem două articole, supun la vot proiectul de hotărâre în întregime. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).

 

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici ai investiției „Pod din beton armat peste Valea Șaeș pe DJ 106 limită jud.Sibiu-Apold-Sighișoara (DN 13) km88+962, jud.Mureș”

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează proiectul de hotărâre privind podul de pe valea Șaeș care este continuarea unui program început anul trecut. Acest proiect a fost discutat de comisiile de specialitate, avizat în mod favorabil. Pentru repararea și a acestui pod avem nevoie de 832.000 euro care se asigură din bugetul consiliului județean.

Domnul consilier Boloș: Intervenția mea nu se referă neapărat la suma respectivă ci la un principiu pe care l-am găsit în expunerea de motive și care mie mi s-a părut o chestiune extrem de importantă din punct de vedere cultural, mai ales. Este vorba de faptul că vechiul pod se dorește să fie conservat și ar fi păstrat ca o mostră de civilizație tehnică, dacă am înțeles corect. Acest lucru se încadrează într-un principiu nou care funcționează în lumea civilizată și anume arheologie industrială se numește și sunt deja instituții culturale, muzeale dedicate pentru acest domeniu. Mie mi s-ar părea o chestiune pozitivă în ceea ce privește județul Mureș ca Muzeul Județean să își constituie un nucleu de acest gen, de arheologie industrială, pentru că există așa numita Carta Patrimoniului Industrial aprobată la Moscova în anul 2002 și care prevede, are niște prevederi extrem de clare în ceea ce privește ce elemente intră în acest patrimoniu și ce reguli trebuiesc păstrate, folosite pentru  păstrarea acestor elemente. Sigur, orice început este mai greu dar mie mi se pare o chestiune care ar putea fi luată în considerare. Vă mulțumesc.

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă nu mai dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot proiectul de hotărâre în întregime. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 28 voturi „pentru”, 2 nu au votat (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).

 

15.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru investiția „Lărgire drum județean DJ 154 J Breaza-Voivodeni-Glodeni, km 10+800-13+900”          

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Următorul proiect de hotărâre privește lărgirea drumului județean Breaza-Voievodeni-Glodeni și aici avem avizele favorabile, avem 2 articole. Votăm hotărârea în întregime, cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 29 voturi „pentru”, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).

 

16.Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor aferenți investiției „Extindere și copertină fațadă sudică aerogară la R.A. Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș”

 

Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul de hotărâre pentru extindere copertină fațadă sudică la aerogară. Acest proiect a fost finalizat, proiectul de hotărâre a fost avizat de fiecare comisie în mod favorabil. Avem trei articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?

 

Hotărârea în întregime se aprobă cu 27 voturi „pentru”, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Ilyes Toth Alexandru), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).

 

17.Raport de activitate al Autorității Teritoriale de Ordine Publică pe anul 2011 și Planul strategic pe anul 2012

 

Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Urmează raportul de activitate din partea ATOP-ului. Să spuneți doar câteva cuvinte, toată lumea știe să citească, raportul este pe site-ul Consiliului Județean.

Domnul consilier Mora: Doamna președinte, am profitat de ocazia când s-a prezentat raportul poliției și am adăugat elemente din raportul ATOP-ului. Ca să fim cât mai eficienți, dacă sunt întrebări pe raport și pe activitatea pe 2011, cu mare drag stau la dispoziția oricărui coleg care are întrebări. Vă mulțumesc.

 

18.Raport de activitate al Consiliului Județean Mureș pe anul 2011

 

Doamna președinte Lokodi: Dacă are cineva obiecții? Nu, atunci urmează raportul de activitate al Consiliului Județean care de asemenea este pe site și în care facem o fotografie exactă asupra bugetului executat pe anul 2011. Cineva dorește să formuleze întrebări? Dacă nu, considerați și acest raport prezentat. Și așa o să trebuiască să prezint presei. La diverse dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, vă mulțumesc frumos pentru munca de astăzi, ne vedem în 13 februarie, la ședința extraordinară.

Lucrările ședinței se încheie la ora 14:22.

 

 

 

 

 

                                                                                    Întocmit: Andreea Iepan

 

 

 

 

 

 

 

 

       PREȘEDINTE                                                         SECRETAR

 

  Lokodi Edita Emőke                                               Aurelian-Paul Cosma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verificat: șef serviciu - Delia Belea

          director – Viorel Iosib