ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ Nr.2639/14.II.2012
CONSILIUL JUDEȚEAN Dosar: IV
D/1
PROCES VERBAL
al ședinței ordinare a Consiliului Județean
din data de 31 ianuarie 2012
Lucrările ședinței s-au desfășurat în
sala mare a Consiliului Județean Mureș și au fost conduse de doamna președinte
Lokodi Edita Emöke.
Ordinea de zi a ședinței a fost
stabilită prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean nr. 12 din 24
ianuarie 2012 și a fost publicată în cotidienele locale: Cuvântul liber,
Ziarul de Mureș și Nepujság.
Din cei 35 de membri ai Consiliului
Județean au lipsit motivat domnul vicepreședinte Chirteș Ioan Cristian și
domnul consilier Szalkay Iosif Carol.
Au fost invitați să participe:
·
dl.
Marius Pașcan, prefectul județului Mureș
·
dl.
Oană Teodor - trezorier- șef, Trezoreria Tîrgu Mureș
·
dl.
comisar șef Pescari Valentin, Șeful Inspectoratului de Poliție Județean Mureș
·
dl.
Schmidt Lorand director, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului
·
dl.
Mezei Vasile, director economic,
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș
·
dl.
Runcan Petru, director, Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș
·
dna
Hang Mărioara, director economic, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
·
dl
Ioan Petru Pop, Aeroportul Transilvania Târgu Mureș
·
dna Monica Dohotariu,
director, al Centrul Județean pentru Cultură Tradițională și Educație Artistică
·
dna Maria Iosib,
contabil-șef, al Centrului Județean pentru Cultură Tradițională și Educație
Artistică
·
dna
Codruta Sava - director, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor
·
dna
Belean Carmen, contabil-șef, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Mureș
·
dna Gusatu Ileana -
director Camera Agricolă Județeană Mureș
·
dna Huza Maria -
contabil-șef, Camera Agricolă Județeană Mureș
·
dl.
Cazan Vasile director, Filarmonica Târgu Mureș
·
dna
Covaciu Cristina director adj., Filarmonica Tîrgu Mureș
·
dl.
Drăgoi Aurel director economic, Filarmonica Tîrgu Mureș
·
dl. Cadariu Gavril,
director, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL Tîrgu Mureș
·
dna Ludușan Leontina,
contabil-șef, Teatrul pentru Copii și Tineret ARIEL
·
dl.
Barabas Attila director interimar, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL
·
dna
Silvășan Adrian, contabil-șef, Ansamblul Artistic Profesionist MUREȘUL Tîrgu Mureș
·
dl.
Soos Zoltan, director, Muzeul Județean
Mureș
·
dna Mihalte Marcela,
contabil-șef, Muzeul Județean Mureș
·
d-na
Avram Monica director, Biblioteca Județeană Mureș
·
dna Pop Daniela,
contabil-șef, Biblioteca Județeană Mureș
·
dl. Podoabă Virgil
redactor-șef, Revista VATRA
·
dl. Nistor - contabil-șef, Revista Vatra
·
dl.
Kovacs Andras Ferencz redactor-șef, REVISTA LATO
·
dl. Nagy Petroniu
Tiberiu Vasile director, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean
Mureș
·
dl. Balasz Istvan
contabil-șef, Serviciul de Pază a Obiectivelor de Interes Județean Mureș
·
dna
Grec Claudia, director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 Tîrgu
Mureș
·
d-na
Andone Luminița director economic, Centrul Școlar pentru Educație Inclizivă
Nr.1 Tîrgu Mureș
·
dna Pescari Tatiana,
director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
·
dna Kalman Eva,
contabil-șef, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 Tîrgu Mureș
·
dl. Sabău Ștefan,
director, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Nr.3 - Reghin
·
dna Pop Marcela,
contabil-șef, Centrul Școlar pentru
Educație Incluzivă Nr.3 Reghin
·
dna
Radiana Sorina Eremia director, Căminul pentru Persoane Vârstnice Ideciu de
Jos
·
Henteș
Elena contabil-șef, Căminul pentru
Persoane Vârstnice Ideciu de Jos
·
dl.
Kovacs Robert șef serviciu SALVAMONT SALVASPEO
·
dl.
Hits Zoltan contabil-șef, Serviciul SALVAMONT-SALVASPEO
·
dna
Konrad Judith - manager-director, Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dl.
Domokos Attila - director financiar-contabil, Spitalul Clinic Județean Mureș
·
dl.
Szasz Ioan - director medical, Spitalul Municipal Gh.Marinescu Târnăveni
·
dna
Moldovan Anna - director financiar-contabil, Spitalul Municipal Gh. Marinescu
Târnăveni
·
directori,
șefi servicii și specialiști din aparatul propriu care au contribuit la
elaborarea materialelor
·
reprezentanții
mass-media din județ
Doamna președinte Lokodi: Bună ziua,
doamnelor și domnilor consilieri! Astăzi avem un program foarte încărcat și aș
dori să începem cât mai repede lucrările ședinței de astăzi. Vă rog să vă
deschideți aparatul de prezență. Doresc să salut prezența doamnelor și domnilor
directori de la instituțiile subordonate, domnul subprefect, onorați
reprezentanți ai mass-mediei, domnul
comisar-șef. Aș dori să vă prezint în primul rând ordinea de zi, avem și
procesul-verbal al ședinței extraordinare din 12 ianuarie de anul acesta și din
ordinea de zi anunțată, aș vrea să vă precizez că informarea de la punctul 19
va fi retrasă de mine, având în vedere că în data de 13 februarie, o zi de
luni, vă anunț de pe acum că vom convoca o ședință extraordinară în care vom
dezbate amănunțit problemele legate de Aeroportul Transilvania, bugetul și
toate problemele care sunt cuprinse în informare. De ce nu putem să dezbatem
astăzi? Pentru că bugetul aeroportului a fost depus ieri dimineață pe la orele
9, deci nu am avut timp să îl cunoașteți și nu am avut timp nici noi să
parcurgem. Așa că, pentru acesta, va fi nevoie de o ședință extraordinară. Cu
aceste precizări, supun la vot prima dată procesul-verbal al ședinței
extraordinare. Cine este pentru?
Procesul-verbal al
ședinței extraordinare din data de 12 ianuarie 2012 se aprobă cu 30 voturi
pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian,
Giurgea Teodor, Mora Akos Daniel, Szalkay
Iosif Carol).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Ordinea de zi, cine este pentru?
Ordinea de zi se
aprobă cu 31 voturi pentru, 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Giurgea Teodor,
Mora Akos Daniel, Szalkay Iosif Carol).
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. O să
vă rog să fiți de acord să ascultăm raportul de activitate al Inspectoratului
de Poliție al Județului Mureș, să nu îl ținem aici pe domnul Pescari Valentin,
să poată să se retragă la activitățile instituției. Vă rog.
1. Raport de activitate al Inspectoratului de Poliție al
Județului Mureș pe anul 2011
Domnul comisar-șef Pescari Valentin: Doamna
președinte, domnule vicepreședinte, domnule subprefect, stimate doamne
consiliere și stimați domni consilieri, stimați invitați. Prezint astăzi
evaluarea activității Inspectoratului de Poliție Mureș pe anul 2011.
Activitatea polițienească a fost marcată în 2011 de transformări importante
care au implicat diverse provocări și pentru poliția mureșeană, determinând
eforturi suplimentare pentru asigurarea ordinii publice. Cu toate dificultățile
întâmpinate, indicatorii de performanță realizați situează Județul Mureș
printre primele la nivel național, totodată anul
Prevenirea criminalității: din analiza
evoluției în anii anteriori s-a stabilit ca prioritate de acțiune pentru 2011
prevenirea infracțiunilor contra patrimoniu și prevenirea delicvenței juvenile
și victimizării minorilor. Activitatea structurii de profil a avut în vedere
atât direcțiile de acțiune stabilite la început de an, furturile din auto,
criminalitatea în mediul rural cât și evoluția situațiilor operative care a necesitat
implementarea unor proiecte de campanie pe o anumită problematică. Campania
pentru prevenirea furturilor din buzunare, de exemplu, la aceasta s-au adăugat
activități derulate în cadrul mai multor proiecte sau campanii naționale pe
care dumneavoastră le cunoașteți întrucât acestea au fost efectuate împreună cu
ATOP și în mare parte ne-ați sprijinit foarte mult prin bugetul alocat ATOP
Mureș. Criminalitatea comisă cu violență: numărul infracțiunilor comise cu
violență în anul 2011 este de 1970, însă aceasta a scăzut semnificativ față de
anul precedent, respectiv cu 537 de fapte. Importantă este diminuarea numărului
faptelor de omor cu 8, chiar dacă infracțiunile de tentativă de omor și
vătămare corporală gravă au rămas la același nivel din anul 2010. Criminalitatea
contra patrimoniului: în anul 2011 au fost sesizate 1146 infracțiuni contra
patrimoniului, mai puține cu 130 față de anul precedent, după cum se poate
observa și pe graficul pe care dumneavoastră îl aveți, cele mai numeroase sunt
furturile. În creștere față de anul precedent se situează furtul din buzunare,
poșete, genți, furturi de plăcuțe de înmatriculare, furtul de componente din
exteriorul mașinii. În scădere față de 2010 sunt furturile din societăți
comerciale, furturile din autovehicule, furturile de auto, furturile de păsări,
furturile de animale. În ceea ce privește prevenirea infracțiunilor contra
patrimoniului, la nivel local s-au derulat 10 campanii, proiecte specifice în
mediul urban pe care dumneavoastră le aveți și le puteți viziona.
Criminalitatea economico-financiară: maniera de abordare a acestui tip de
criminalitate a constat în direcționarea eforturilor spre combaterea faptelor
ilegale grave, obiectivul prioritar de acțiune fiind menținerea unui climat de
legalitate în sfera afacerilor. S-a căutat implementarea unor idei precum:
îmbunătățirea gradului de specializare a ofițerului de investigare a fraudelor,
axarea activităților de constatare și soluționare de calitate a actelor de
procedură și complexitatea cauzelor urmate de o finalitate concretă. În anul
2011 în continuarea activităților pe linia prevenirii și combaterii evaziunilor
fiscale, urmare a activităților informative, operative și de cercetare penală
au fost confiscate 247.700 țigarete și aveți afișate toate bunurile accizabile
care au fost confiscate în anul 2011. Pot să vă spun că Județul Mureș se
situează la combaterea evaziunii fiscale pe primele trei locuri din țară, având
un număr de 66 de rechizitorii la nivel de inspectorat județean de poliție, în
cooperare cu 6 instituții s-a format un grup de lucru care, efectiv, în fiecare
lună se întâlnesc și analizează activitatea infracțională în acest domeniu de
activitate. Intervenția la apelurile de urgență: polițiștii mureșeni au
intervenit la 9690 cazuri sesizate la numărul de urgență 112, dintre care 1050
în urma unor apeluri nejustificate. Principalele evenimente semnalate au fost
1652 infracțiuni contra patrimoniului, 351 accidente rutiere, 841 scandaluri și
tulburări a ordinii și liniștii publice, 512 conflicte și agresiuni, 6291 alte
evenimente. Prin 112 suntem semnalați dar avem și semnalări false, practic ne
irosesc forțele, am identificat persoanele respective, au fost sancționate și
sperăm să fie într-un număr cât mai mic în continuare. Infracționalitatea stradală:
în anul 2011, infracționalitatea stradală sesizată a cunoscut o ușoară scădere
comparativ cu anul 2010. Din analiza comparativă privind volumul criminalității
rezultă că Județul Mureș se situează sub media națională cu un volum al
criminalității de 160, media la nivel național fiind de 221 de infracțiuni la
suta de mii de locuitori. În cursul acestui an nu s-au înregistrat infracțiuni
stradale prin care să fi fost afectate grav ordinea și siguranța publică, însă
a fost înregistrată o faptă de omor și trei fapte de tentativă de omor, trei
fapte de viol precum și trei ultraje
asupra polițiștilor, este vorba de acel omor care s-a petrecut în stradă în
municipiul Reghin la ora 9:30 dimineața.
Criminalitatea în mediul rural: în mediul rural, în anul 2011, criminalitatea
a evoluat într-un mod diferit față de mediul urban, astfel că aici înregistrăm
creșteri ale numărului de infracțiuni sesizate cu un procentaj de 9%. O analiză
obiectivă a rezultatelor activității polițiștilor din mediul rural presupune
evaluarea acestora în două etape, respectiv cea dinainte de 01.09.2011 și cea
de după această dată, când au fost operaționalizate secțiile de poliție rurală.
Până la stabilirea și punerea în aplicare a noii concepții de organizare și
funcționare a poliției de ordine publică în mediul rural a existat o stare de
incertitudine însă odată cu secțiile de poliție au fost operaționalizate, au
început să apară și primele semnale pozitive, acestea venind din partea mai
multor primari ai comunelor mureșene. În prezent, avem permanent cel puțin un
echipaj de poliție care patrulează, pregătit să intervină operativ pe
teritoriul fiecărei secții de poliție. Pot să vă spun că se intervine destul de
bine, am avea rezultate și mai bune dacă am putea să operaționalizăm mai multe echipaje
de poliție pe un singur schimb, 24 din 24 de ore. Siguranța rutieră: pentru
combaterea cauzelor frecvent generatoare de accidente pentru perioada supusă
analizei au fost organizate 2.359 de acțiuni în activitatea zilnică de
supraveghere, îndrumare și control a traficului rutier precum și în cadrul
acțiunilor organizate au fost aplicate 87.716 sancțiuni contravenționale, cu un
plus de 5,412, fiind reținute în total 3.855 permise de conducere și retrase
1.995 de certificate de înmatriculare. Pentru cumul de puncte penalizare au
fost reținute 92 permise de conducere pe bază de hotărâri judecătorești, au
fost anulate 184 permise de conducere. În anul 2011, pe teritoriul Județului
Mureș s-au produs 167 accidente grave, în scădere cu 5,11 % față de anul precedent,
aceste evenimente au fost soldate cu 53 persoane decedate, minus 16 și 148
persoane rănite grav, plus 9, comparativ cu anul 2010. Se poate constata că în
anul trecut, principala cauză generatoare de accidente rutiere au fost
indisciplina pietonală 20,61%, viteza excesivă neadaptată 19% și neacordarea de
prioritate pietonilor 8,48% din cazuri. Disciplina în rândul personalului: în
anul 2011 au fost sancționate
disciplinar 19 polițiști, 15 cu mustrare scrisă, 2 cu amânarea promovării în
gradul profesional următor, 2 cu trecerea într-o funcție inferioară. În prezent
este pus la dispoziție un agent de poliție față de care a fost pusă în mișcare
acțiunea penală pentru comiterea unor infracțiuni iar un agent de polițe este
suspendat din funcție pentru comiterea infracțiunii de trafic de influență.
Colaborare
și parteneriat: și în acest an legătura cu DIICOT și unitățile de parchet din
județ împreună cu care polițiștii formează o echipă unitară cu rol esențial în
combaterea infracționalității s-a situat pe coordonatele cele mai bune
colaborări. La reușita acțiunilor polițienești care s-au desfășurat în perioada
analizată au contribuit atât Inspectoratul Județean de Jandarmi Mureș, Brigada
Mobilă de Jandarmi Mureș cât și Direcția Județeană de Informații Mureș,
Serviciul Județean de Informații și Protecție Internă Mureș, Brigada de
Combatere a Crimei Organizate, Serviciul de Telecomunicații Speciale și
Serviciul pentru Imigrări Mureș. În conformitate cu Ordinul Ministrului
Telecomunicațiilor și Internelor nr. 60 din 2.03.2010 privind organizarea și
executarea activităților de menținere a ordinii și siguranței publice, s-a
realizat o participare mult mai activă a efectivelor jandarmeriei la
activitățile desfășurate în comun cu structurile de poliție prin constituirea
de patrule mixte sau patrule de jandarmi care a acționat sub coordonarea
poliției. Având disponibilitatea și deschiderea spre colaborarea Consiliului
Județean, a consiliilor locale și cu sprijinul Autorității Teritoriale de
Ordine Publică, în scopul comun al sporirii gradului de siguranță publică,
Inspectoratul de Poliție al Județului Mureș a reînnoit protocoalele de
colaborare cu administrațiile publice municipale, orășenești și comunale. În
baza acestora, poliția a fost sprijinită din punct de vedere logistic prin
alocarea unor cantități suplimentare de
carburanți.
Priorități
instituționale: Gândindu-ne la viitor, este necesar să anticipăm schimbările și
să ne adaptăm la acestea în așa fel încât, pentru folosirea eficientă a
resurselor, să asigurăm atingerea obiectivelor organizaționale pe care ni le-am
stabilit, după cum urmează: creșterea gradului de siguranță stradală a
proprietății publice și private, reducerea victimizării populației prin
accidente de circulație, creșterea calității serviciului polițienesc în mediul
rural urmând aplicarea unei politici coerente de prevenire, combatere a
fenomenului infracțional, combaterea evaziunii fiscale și a fraudelor vamale,
creșterea nivelului de încasare a taxelor și accizelor, asigurarea unui mediu
de legalitate în domeniul achizițiilor publice, asigurarea concurențialității
mediului de afaceri, protejarea dreptului de proprietate intelectuală și
industrială, îmbunătățirea calității serviciilor de primire a cetățenilor și
mediatizarea activităților desfășurate, asigurarea unei intervenții operative
și eficiente la solicitările cetățenilor, creșterea capacității de acțiune și a
performanței resursei umane. Chiar dacă rezultatele obținute în anul 2011 sunt
preponderent pozitive, așa după cum rezultă și din cifrele prezentate în
cuprinsul acestui material, poliția mureșeană va depune în continuare eforturi
susținute conform menirii sale. Prin urmare, nu vom rămâne impasibili față de
nici o ilegalitate dorind să menținem criminalitatea în limite rezonabile, să identificăm
câți mai mulți infractori împotriva cărora să fie luate măsuri legale. De
asemenea, participarea și încrederea cetățenilor este foarte importantă pentru
noi, ca atare calitatea serviciului polițienesc ne preocupă constant,
conștienți fiind că doar împreună putem face în așa fel încât județul Mureș să
fie unul dintre cele mai sigure județe. Vă mulțumesc pentru sprijinul acordat
în 2011 tuturor instituțiilor reprezentate la această evaluare, de asemenea,
mulțumesc presei care a știut să mediatizeze de fiecare dată toate activitățile
preventive pe care le-am desfășurat și toate activitățile pe care poliția
mureșeană le-a avut în anul 2011. Sperăm să avem aceeași colaborare și în 2012.
Vă mulțumesc.
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
domnule comisar-șef și pot să spun, să accentuez ceea ce am spus acum 2
săptămâni la bilanțul dumneavoastră, că în numele consiliului județean și al
administrației județului, vă mulțumesc frumos pentru această colaborare prin
care, dacă nu s-ar munci s-ar vedea imediat, dacă se muncește este normal dacă
în județul nostru este liniște, siguranță și oamenii din mediul rural și din
orașe trăiesc în siguranță și pot să spun că eu doresc să colaborăm în
continuare cum am reușit până acum dar o să las pe domnul președinte al
ATOP-ului, domnul Mora Akos, să spună și el câteva cuvinte.
Domnul consilier Mora: Vă mulțumesc, doamna
președinte, domnule comandant, stimați colegi. Profit de faptul că sunteți
prezent, domnule comandant și nu am reușit să ajung la bilanț, fiind plecat la
vremea respectivă din oraș, vreau să transmiteți felicitările noastre, până la
urmă, pentru că de data asta reprezint și consiliul județean prin ATOP, tuturor
celor care și-au făcut treaba în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean
Mureș. Ce vreau să vă să spun, stimați colegi, este că felicitările chiar
merită să fie făcute și nu cu titlu de gratuitate, ci pentru faptul că județul
Mureș este un județ greu și cine știe și cunoaște situația din județului Mureș
știe de ce spun acest lucru și, comparativ cu alte județe, putem spune că este
o problematică mai dificilă de rezolvat, pe ceea ce înseamnă siguranță publică,
decât alte județe. Cu toate acestea, rezultatele pe infracționalitate sunt
peste medie, deci în sensul pozitiv, ca să spun așa, la nivel național. Pe de
altă parte este importantă fiecare acțiune și fiecare sprijin pe care îl poate
primi Inspectoratul de Poliție Județean și împreună cu domnul comandant am
bătut în lung și în lat județul Mureș cu
ocazia reorganizării poliției la nivelul zonei rurale. Și am insistat să mergem
împreună în județ și să vorbim cu primarii pentru că mă interesa foarte mult ce
spun primarii. Pentru că ei văd într-un anumit fel serviciile pe care le
prestează poliția iar poliția vede în alt fel. Și atunci am vrut să stăm la
aceeași masă, primari și toți reprezentanții locali, cei care până la urmă sunt
beneficiarii serviciilor polițienești. Vreau să vă spun, ca și concluzie
succintă, la nivelul județului absolut toți primarii, absolut toți, indiferent
de culoarea politică, sprijină și sunt de acord să meargă și în continuare pe
un sprijin și material, nu numai moral, al poliției. Aici, domnul comandant a
amintit acea colaborare cu carburanții pe care trebuie să o știm, că dacă nu ar
fi fost acea colaborare la nivel de carburanți prin completarea cotelor de
carburanți la nivelul localităților, poliția probabil avea o jumătate de lună,
o treime sau un sfert din lună, mașinile în parcări. Deci, cu alte cuvinte, nu
puteam să avem uniformă de poliție în stradă dacă nu exista sprijinul
primarilor. De asemenea, primarii au înțeles și sprijină în continuare și
preluarea unor revizii. Cu alte cuvinte, cotele pe care le-au primit de
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Domnul consilier Giurgea: Vă mulțumesc
doamna președintă, sincer, nu vreau să ajungem pe prima pagină dar fac aceeași
constatare ca și în ședința trecută vis-à-vis de dumneavoastră și vă
felicit. Doamna președintă, domnule comandant, domnule vicepreședinte, stimați
colegi. Am avut o plăcere extraordinară, nu a fost la discuție pentru că nu s-a
întâmplat să fie și domnul comandant, dar a fost la o nuntă la care a fost și
predecesorul dânsului, domnul comandant Căbulea. Știți ce mi-a spus, doamna
președintă? Și pe cuvântul meu că, mă rog, și locul în care eram, eram într-un
loc de frunte acolo, nănași, mi-a mulțumit teribil pentru ceea ce dânsul a
făcut în județul Mureș deși nu este mureșean dar, sigur, cu ajutorul și în
primul rând sprijiniți de un colectiv extraordinar printre care și domnul
comandant astăzi, domnul Pescari, și mi-a spus și mi-a amintit și de cazierul
judiciar pe care știți că am avut o contribuție noi, consiliul județean, foarte
bună, aproape în exclusivitate am finanțat partea cu cazierul judiciar după
modelul Oradea, dacă vă amintiți, mi-a amintit și de partea cu mașinile ATOP și
de ceea ce am făcut cu sprijinul dumneavoastră pentru toate posturile de
poliție: aparate de fotografiat, faxuri, calculatoare etc., și asta mi-a produs
așa un sentiment teribil de bun pentru că, uite, oameni care nu mai erau în
județul Mureș, nu mai era nici
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos domnilor consilieri. Și eu cred că de multe ori, în colaborare cu instituții
nu e nevoie întotdeauna în primul rând de bani. Domnul Mora ne-a cerut să
sprijinim această posibilitate de diseminare a experienței pozitive a
voluntariatului și mi-a venit ideea că ar trebui să participăm cu câteva
exemple pozitive unde funcționează, la ședințele microregionale, unde domnii
primari să simtă, în afară de faptul că suntem în an electoral, dar că noi, cei
din administrație trebuie pentru comunitate să acționăm și să găsească pe acei
oameni, că nu e ușor în România să găsești voluntari. La noi, din păcate,
mentalitatea trebuie încă mult cizelată față de orice activitate al
voluntarului, dar să găsim în localități tineri care sunt dornici probabil să
facă ceva pentru comunitate. Și eu sunt convinsă că putem să facem în acest
sens un pas înainte. Normal, noi suntem alături de dumneavoastră și pe alte
proiecte în măsura în care putem să contribuim. Cred că nici anul acesta nu o
să avem un bilanț negativ, indiferent cine servește populația acestui județ.
Într-o zi am citit undeva și asta e valabil pentru tot consiliul județean,
pentru toți consilierii, pentru executivul consiliului județean, că noi nu
dominăm, ci servim populația județului. Și credeți-mă că așa a fost și cu
ATOP-ul, și cu poliția, și cred că avem încă mult de făcut dar în orice domeniu
unde ne atingem, constatăm că mai este mult de făcut. Asta este munca în
administrație. Vă felicităm încă o dată și transmiteți colegilor dumneavoastră
urările noastre de bine. Domnilor consilier, atunci aș trece la discutarea
proiectelor de hotărâre de pe ordinea de zi.
2. Proiect de hotărâre pentru aprobarea măsurilor de
amenajare, viabilizare și exploatare a unui spațiu cu destinație de parcare, aferent Spitalului
Clinic Județean de Urgență Tîrgu Mureș
Doamna președinte Lokodi: Primul proiect se
referă la măsuri de amenajare, viabilizare și exploatarea unui spațiu cu
destinația de parcare aferent Spitalului Clinic Județean de Urgență Târgu
Mureș. Acest material a fost discutat în comisiile de specialitate, fiecare
și-a dat avizul favorabil, fără obiecțiuni. Vă întreb dacă dorește cineva să ia
cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Acest proiect de hotărâre are două articole,
votăm în bloc. Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian,
Szalkay Iosif Carol).
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea cuantumului
alocației zilnice de hrană pentru consumurile colective din instituțiile de
asistență socială din structura și subordinea Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc,
urmează proiectul de hotărâre pentru aprobarea cuantumului alocației zilnice de
hrană pentru consumurile colective din serviciile instituțiilor de asistență
socială din structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș. Și acest proiect a fost discutat în toate comisiile de
specialitate și s-a avizat favorabil. Proiectul nostru de hotărâre are două
articole. Dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, trecem la vot. Cine este
pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian,
Szalkay Iosif Carol).
4. Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu
lunar/beneficiar al serviciilor oferite prin subunitățile/serviciile/centrele
aflate în structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului Mureș, pentru anul 2011
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind stabilirea costului mediu lunar, per
beneficiar, al serviciilor oferite din subunitățile Direcției Generale de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș pe anul 2011. Acest proiect de
hotărâre, de asemenea, a fost discutat în toate comisiile și s-a avizat în mod
favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, votăm. Proiectul nostru are
trei articole, votăm în întregime, Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian,
Szalkay Iosif Carol).
5. Proiect de hotărâre privind stabilirea costului mediu
lunar de întreținere/beneficiar în cadrul Căminului pentru Persoane Vârstnice
Ideciu de Jos, pentru anul 2012
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează un alt proiect de hotărâre pentru Căminul Pentru Persoane Vârstnice
Ideciu, stabilirea costului mediu lunar de întreținere per beneficiar pe anul
2012, și acest proiect a fost avizat fără obiecțiuni în mod favorabil,
proiectul are două articole, cine este pentru aprobarea proiectului?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 33 voturi pentru, 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian,
Szalkay Iosif Carol).
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului
Consiliului Județean Mureș pe anul 2012
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul
de hotărâre pentru aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pe anul 2012.
Aici însă trebuie să vă spunem că față de materialul pe care dumneavoastră
l-ați dezbătut, trebuie să facem o mică modificare și anume: față de proiectul
de hotărâre privind aprobarea bugetului consiliului județean postat pe site-ul
CJ Mureș facem o modificare, în urma deciziei nr.
Doamna consilier Ciotlăuș: Da, eu o să
prezint varianta care mi s-a prezentat ieri în comisie, pe care am dezbătut-o
ieri în comisie și pentru care mi-am dat avizul. Doamna președinte, domnule
vicepreședinte, stimați colegi, stimați invitați. Am să vă prezint în cele ce
urmează proiectul de buget al consiliului județean Mureș pe anul 2012 cu avizul
comisiei tehnico-economice, astfel prognoza pe acest an la capitolul venituri
este de 372.000.000 lei iar la cheltuieli este de 426.000.000 lei. Se observă
un deficit pe secțiunea de dezvoltare în cuantum de 54.000.000 lei care va fi
suportat din excedentul anului precedent. Menționez că bugetul pe 2011 s-a
închis cu 388.000.000 lei la venituri, respectiv 466.000.000 lei la cheltuieli,
diferența fiind nesemnificativă pe ansamblul bugetului față de prognoza pe
2012. Este de menționat că propunerea de buget pe 2012 are la bază o analiză
reală a condițiilor actuale de austeritate, posibilitate reală de încasare a
veniturilor precum și asigurarea cheltuielilor de strictă necesitate, respectiv
cheltuieli de personal, cheltuieli materiale, protecție socială, cofinanțări și
continuarea obiectivelor de investiții începute. Astfel, se vor asigura cheltuielile
de funcționare ale autorităților publice și instituțiilor subordonate
consiliului județean aproximativ la nivelul anului 2011, cu mici modificări.
Vreau să menționez de asemenea faptul că în cadrul bugetului prezentat azi și
supus aprobării nu este inclus bugetul aeroportului, fondurile necesare
finanțării activității serviciului de interes general și investițiilor pe anul
în curs fiind disponibile în fondul de rezervă, urmând ca în cursul lunii
viitoare, așa cum a anunțat și doamna președinte, să fie aprobat distinct și
bugetul aeroportului. Am să prezint în cele ce urmează sinteza bugetului,
indicatorii pe grupe de cheltuieli, cheltuieli de personal 127.000.000, bunuri
și servicii 30.000.000 lei, reparații 4.000.000 lei, reparații drumuri 28.000.000
lei, transferuri la asistență socială 57.000.000 lei, transferuri personal
neclerical 6.000.000, alte transferuri 5.000.000, programul lapte și corn
13.000.000, alte cheltuieli cu proiecte 1.000.000, rambursări credite plus rată
2.000.000, spitale bunuri și servicii 48.000.000, rezervă 400.000. Cheltuieli
de funcționare total, 322.000.000, investiții 18.000.000, investiții la drumuri
3.000.000, proiecte, programe ale consiliului județean, 45.000.000, proiecte,
programe fonduri nerambursabile 161.000.000 lei, investiții spitale și din alte
surse, 7.000.000. Cheltuieli de dezvoltare total 235.000.000 iar cuantumul
total al cheltuielilor fiind de 557.000.000. La anexa 2 din bugetul programelor
multianuale pentru anul 2012 am să dau citire la cele mai importante:
echipamente pentru îmbunătățirea intervențiilor în situații de urgență
4.000.000, modernizarea și dotarea Ambulatoriului Spitalului Clinic Județean
Mureș 5.000.000, Parc Auto pentru Sporturi cu Motor 23.000.000, reabilitare și
modernizare centre de asistență socială, aproximativ 10.000.000, sistemul de
management integrat al deșeurilor 157.000.000 lei, reconstrucție forestieră pe
terenuri degradate 2.000.000, reabilitare și modernizare drumuri 5.000.000 lei.
S-a alocat pe programul de lucrări și servicii de întreținere și reparații
32.000.000 lei, total reparații suportate din bugetul consiliului județean
4.000.000, programul de investiții
pentru anul 2012,
Doamna președinte Lokodi: Doamna președintă,
vă mulțumesc frumos, și o să dau cuvântul domnului consilier județean Boloș.
Domnul consilier Boloș: Doamna președinte,
stimați colegi, aș dori în cele ce urmează să prezint un punct de vedere al
grupului de consilieri PSD. Am să fiu foarte scurt și sintetic, am constatat
faptul că, de această dată, la elaborarea acestui proiect de hotărâre, foarte
important pentru activitatea întregului județ, executivul consiliului județean
nu a mai procedat la consultarea grupurilor politice așa cum a făcut la
începutul lunii ianuarie, fapt ce ne-a pus în situația ca noi, ca reprezentanți
ai unei comunități teritoriale, să nu putem discuta cu cei care ne-au trimis
aici și să le putem prezenta care este situația bugetului și ce influență are
asupra bugetului lor. Am constata faptul că bugetul, așa cum este el realizat,
nu reprezintă în mod echitabil interesele tuturor comunităților teritoriale din
județul Mureș. Având în vedere aceste elemente, grupul de consilieri PSD se va
abține de la vot. Dar în același timp subliniez o nuanță. Ne abținem de la vot,
nu suntem împotrivă pentru că acest buget conține și o mulțime de proiecte
europene care trebuie să se desfășoare, nu suntem împotriva acestor proiecte
dar asupra altor elemente nu putem să le votăm. Vă mulțumesc.
Domnul consilier Pokorny: Vă mulțumesc stimată
doamnă președinte, onorat consiliu, noi, consilierii, după cum se știe, fiecare
reprezentăm în consiliul județean un segment al vieții publice și având în
vedere, precum începe să se vadă și să se audă, că suntem în an electoral,
pentru eventuale neînțelegeri aș dori ca să specific câteva cifre în legătură
cu bugetul Direcției Pentru Asistență Socială și Protecția Copilului. Din
totalul de cheltuieli de
Domnul consilier Giurgea: Mulțumesc, doamna
președintă, în primul rând, sincer, sunt puțin supărat pe cele spuse de coleg
dar nu pe colegul Boloș ci pentru faptul care s-a petrecut dacă s-a petrecut în
felul acesta, dar sunt supărat de fapt, pe fond. Deci dacă sunt nemulțumite
comunități locale, unități administrativ-teritoriale care sunt conduse de
primari PSD, sincer și dacă este adevărat, în acest an bugetar până la
jumătatea lu,i pentru că noi până atunci avem mandat, dacă vom avea
posibilități și asemenea lucruri sunt adevărate și ele sunt evidente, să ținem
cont doamna președintă de aceste comunități. În 16 ani de consilier și numai în
comisia de buget, vă rog să mă credeți, o spun pentru opinia publică și
televiziuni, chiar s-a făcut o împărțire a bugetelor cât se poate de echitabil
pe criterii administrative și de foarte multe ori, la început de an, aceste
împărțiri s-au făcut pe criterii politice, eu nu prea țin minte să se fi făcut.
Anumite împărțiri în cursul anului s-au mai întâmplat dar bugetul la începutul
anului chiar nu îmi amintesc, în 16 ani, să se fi întâmplat. Dacă este așa,
rugămintea mea, vă rog să țineți cont de ea. În al doilea rând, sunt puțin în
contradicție cu colegul meu Pokorny, constat tot de 16 ani că este pentru prima
oară când pentru Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului,
alocăm sub 30%. Am avut, țineți minte, în decursul anilor fonduri sau bani din
bugetul consiliului județean, vorbind în procente, de 50% dacă nu mă înșel,
într-un an am ajuns aproape la 60%. El are perfectă dreptate, în anul acesta
alocația bugetară pentru activitățile sociale este de 50% de la buget și 50% de
la consiliul județean. Au fost ani când au avut până la 80% de la buget,
diferența era de la consiliul județean. Dar, ce vreau să constat și sper să nu
greșesc, că dacă această alocație bugetară este la acest nivel, cu siguranță
aceste unități sociale, pentru vârstnici, pentru copii, cu siguranță vor
funcționa și nu vor fi probleme și vă întreb direct, doamna președintă, ca să
fim liniștiți, credeți că vor fi probleme, alocându-se doar 25% din bugetul
consiliului județean? Vă mulțumesc. Dar și acolo, dacă vor avea probleme, noi
știm în decursul anilor trecuți, a mandatelor trecute, am avut grijă să
echilibrăm bugetele acolo unde au fost probleme, inclusiv
Doamna președinte Lokodi: Da, nu am vrut să
intervin, am vrut să vă las să terminați, pentru că trebuia să atenționez lumea
dar fiind astăzi o ședință mai lungă, mai grea, vă rog domnilor colegi, să nu
vorbiți în timp ce un coleg de-al dumneavoastră își susține opinia. Și pe
dumneavoastră v-ar deranja. Eu știu că avem iarăși un moment în care trebuie să
discutăm poziție dar cu calm, pentru că anul acesta va fi un an deosebit de
greu și trebuie să ne adunăm forțele. O să mai dau cuvântul domnului Balogh,
după aceea o să îmi spun și eu punctul meu de vedere.
Domnul consilier Balogh: Vă mulțumesc,
doamna președintă, stimați invitați, stimați colegi, aș dori să reamintesc
colegilor, cred că din lipsă de comunicare, domnul consilier Boloș zice că se
abține de la votarea bugetului, chiar la insistențele domnului consilier Radu,
la o comună de PSD, Grebeniș, s-a propus o sumă importantă pentru drumuri. După
cunoștințele mele și
Doamna președinte Lokodi: Doamnelor și
domnilor, nu mă surprinde declarația făcută de domnul Boloș pentru că am auzit
înainte de ședință că se va întâmpla ceva la ședință. Însă eu pe dumnealui îl
știam un om disciplinat care mereu, prima dată și-a ascultat credința proprie
și decizia proprie. Domnule Boloș, vă înțeleg perfect, nu vă imput nimic.
Domnilor, un singur lucru trebuie să înțelegeți foarte clar, nu ne putem
abține. Abținerea este considerată vot nul, împotrivă. Deci în momentul de
față, domnul Boloș noi nu votăm un buget care privește administrațiile publice
locale, noi votăm doar bugetul județului. Este adevărat că în anii anteriori nu
am avut două ședințe, acum am avut o ședință extraordinară în 12 ianuarie pe
cele 20% pe care i-am împărțit între comunități și ați votat fără abținere.
Acum votăm bugetul instituțiilor noastre subordonate, programul județului,
proiectele europene, proiecte care sunt în valoare de 178.667.000 de euro,
domnilor, bani care nu anul acesta vor intra în întregime, dar începând de anul
acesta intră în raport de lucrările executate pentru că se face decontarea
ulterioară. Deci, eu înțeleg că începe o luptă politică, dacă asta se dorește
la buget, nu am ce să fac, noi niciodată acest buget, în afară de respectarea
calendarului prevăzut de lege, postarea pe site a materialelor în întregime,
discutarea în comisii de specialitate în care, domnii consilieri, nu ați spus
că vă abțineți de la vot, am în fața mea avizele care sunt toate fără
obiecțiuni. Toată lumea are aici avizele. Domnilor, nu știu ce se întâmplă, vă
privește, avem nevoie de votul a
jumătate plus 1 dintre cei prezenți. O să supun la vot, vă rog frumos să
nu facem din asta o luptă, mai înainte am spus când a fost aici domnul Pescari,
că suntem un județ cu probleme, dar un județ în care putem trăi în siguranță,
să trăim mai departe în siguranță. O să supun la vot pe articole, pentru că
legea bugetului asta ne cere, de data asta nu o să supun global. Domnilor,
fiecare aveți în față aparatul de vot, faceți un exercițiu al obligațiilor pe
care le aveți în urma scrutinului din 2008. Nu cred că cetățenii v-au trimis aici
să nu votați bugetul. Abținerea este nevotarea bugetului. Articolul 1, cine
este pentru?
Articolul 1 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 2 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel,) 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 3 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 4 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 5 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel), 2 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian,
Filimon Vasile).
Articolul 6 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 7 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 1 nu a votat ( Mora
Akos Daniel), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol Cioban
Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 8 se
aprobă cu 23 voturi pentru, 6 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 2 nu au votat (
Mora Akos Daniel, Tatar Bela), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif
Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 9 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4
absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile).
Articolul 10 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu
Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan
Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 11 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu
Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan
Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 12 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4
absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile).
Articolul 13 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4
absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile).
Articolul 14 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu
Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan
Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile).
Articolul 15 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4
absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile).
Articolul 16 se
aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț Tiberiu Nicolae,
Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan Teofil, Radu Mircea), 4
absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 24 voturi pentru, 7 abțineri (Boloș Vasile, Ferenț
Tiberiu Nicolae, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Mora Akos Daniel, Moldovan
Teofil, Radu Mircea), 4 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol,
Cioban Cristian, Filimon Vasile).
7. Proiect de hotărâre privind acoperirea deficitului
bugetar pe anul 2011, secțiunea de dezvoltare, din excedentul bugetar al anului
precedent
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos, domnilor consilieri, a trecut hotărârea cu 24 voturi pentru. Următorul
proiect de hotărâre, acoperirea deficitului bugetar pe anul 2011 secțiunea de
dezvoltare din excedentul bugetar al anului precedent. Și acest proiect de
hotărâre a fost discutat în fiecare comisie și a fost avizat favorabil. Acesta
va fi rezerva pe anul acesta. Și aici vom vota articol cu articol, avem 2
articole. Cine este pentru articolul 1?
Articolul 1 se
aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 1 nu a votat
(Ferenț Tiberiu), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).
Articolul 2 se
aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 2 nu au votat
(Balogh Iosif, Ferenț Tiberiu), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif
Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 26 voturi pentru, 1 abținere (Mora Akos Daniel), 2 nu
au votat (Ferenț Tiberiu, Gombos Geza Csaba), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian,
Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț
Nicolae).
8. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul
de hotărâre de la punctul 7 privind modificarea anexei Hotărârii Consiliului
Județean nr. 26 pe 2011 privind stabilirea unor măsuri în vederea operării unor
de pe Aeroportul Transilvania Tîrgu Mureș în anul 2012. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat
în fiecare comisie și a fost avizat în mod favorabil. Supun la vot hotărârea în
întregime, cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a
votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif
Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii unui memorandum între Ministerul Muncii, Familiei și
Protecției Sociale, Consiliul Județean Mureș și Direcția Generală de Asistență
Socială și Protecția Copilului Mureș în vederea asigurării sustenabilității proiectului Creșterea capacității autorităților
administrației publice locale de sprijin al copiilor cu dizabilități aflați în
propria familie
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind aprobarea încheierii unui memorandum
între Ministerul Muncii, Familiei
și Protecției Sociale Consiliul Județean Mureș și Direcția Generală de
Asistență Socială și Protecția Copilului Mureș în vederea asigurării
sustenabilității proiectului
Creșterea capacității autorităților administrației publice locale de sprijin
al copiilor cu dizabilități aflați în propria familie. Și acest proiect a fost
discutat în comisiile de specialitate, a fost avizat în mod favorabil,
proiectul are trei articole, supun la vot în întregime proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu
Nicolae), 6 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor, Havrileț Nicolae).
10.Proiect de
hotărâre pentru aprobarea cooperării între Consiliul Județean Mureș și
Asociația de Go Shusaku din Tîrgu Mureș în vederea organizării celei de-a V-a
ediții a concursului internațional de Go Cupa Shusaku
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind cooperarea între Consiliul Județean Mureș
și asociația Go Shusaku din Tîrgu Mureș cu care noi suntem parteneri de aproape
6 ani și care anual organizează un eveniment internațional, un concurs de Go în
care din toată Europa și din Asia vin concurenți la noi. Este un moment în care
noi doar formal putem să participăm la sprijinirea acestei activități care,
după mine, devine din ce în ce mai mare din punct de vedere turistic, din punct
de vedere cultural pentru că este un sport al intelectului și din punct de
vedere al promovării județului. Anul
acesta excelența sa, doamna ambasador a Chinei, pentru că ambasadorul Chinei la
sfârșitul anului trecut a plecat și acum avem un nou ambasador, de data aceasta
o doamnă, va lua parte la acest eveniment important în Europa, una dintre cele
mai mari concursuri. Proiectul nostru a fost discutat în serviciile publice,
unii nu avizează favorabil dar avizul negativ nu duce la retragerea proiectului
de hotărâre de pe ordinea de zi, este o părere, am înțeles că unii contestă că
de ce nu intră între proiectele culturale sau de sport, trebuie să vă spunem
că, din păcate, evenimentul este organizat la sfârșitul lunii martie și atunci
încă proiectele nu sunt evaluate și nu se afișează lista. De aceea în fiecare
an am ales această posibilitate de încheia cu ei un parteneriat. Cu 7.000 de
lei facem promovarea județului dacă votați dumneavoastră acest proiect de
hotărâre. Proiectul de hotărâre are trei articole. Dacă dorește cineva să ia
cuvântul, dacă nu, supun la vot, cine este pentru aprobarea proiectului în
întregime?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 21 voturi pentru, 1 vot împotrivă (Bândea Eugen), 6
abțineri (Boloș Vasile, Hulpuș Ioan, Kardos Mihaela, Moldovan Teofil, Mora Akos
Daniel, Radu Mircea), 2 nu au votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Havrileț Nicolae),
5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor).
11.Proiect de
hotărâre privind modificarea anexei nr.5, componența Consiliului Consultativ
din cadrul Căminului pentru Persoane
Vârstnice Ideciu de Jos, aprobată prin HCJ nr.97/2010
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc
frumos, doamnelor și domnilor consilieri. Urmează proiectul de hotărâre privind
anexa 5, componența consiliului consultativ din cadrul căminului pentru
persoane vârstnice Ideciu, și acest proiect de hotărâre a fost avizat în mod
favorabil, are două articole, supun la vot în întregime. Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat, 5 absenți.
12.Proiect de
hotărâre privind atribuirea licențelor de traseu, aferente unui număr de 11
trasee, pentru efectuarea serviciului public județean de persoane prin curse
regulate speciale
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre de la punctul 11, cu privire la licențele și
traseele aferente unui număr de 11 trasee pe care se efectuează serviciul de
transport public județean. Și acest proiect de hotărâre a fost discutat și
avizat în mod favorabil. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot
proiectul de hotărâre în întregime, care are 2 articole. Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 2 nu au
votat (Ferenț Tiberiu, Radu Mircea), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay
Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).
13.Proiect de
hotărâre pentru atribuirea licențelor de traseu pentru traseele cuprinse în
Programul județean de transport rutier public de persoane prin curse regulate,
pentru perioada 2008-2013, rămase nesolicitate/neatribuite sau la care
operatorii de transport au renunțat
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Trecem mai departe, urmează proiectul de hotărâre privind atribuirea licențelor
pe traseul cuprins în programul județean de transport rutier public de persoane
prin curse regulate pentru 2008-2013, rămase nesolicitate/neatribuite. Și acest
proiect de hotărâre a fost discutat în comisiile de specialitate, a fost avizat
în mod favorabil. Avem două articole, supun la vot proiectul de hotărâre în
întregime. Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 1 nu a
votat (Ferenț Tiberiu Nicolae), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif
Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).
14. Proiect de
hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor
tehnico-economici ai investiției Pod din beton armat peste Valea Șaeș pe DJ
106 limită jud.Sibiu-Apold-Sighișoara (DN 13) km88+962, jud.Mureș
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează proiectul de hotărâre privind podul de pe valea Șaeș care este
continuarea unui program început anul trecut. Acest proiect a fost discutat de
comisiile de specialitate, avizat în mod favorabil. Pentru repararea și a
acestui pod avem nevoie de 832.000 euro care se asigură din bugetul consiliului
județean.
Domnul consilier Boloș: Intervenția mea nu
se referă neapărat la suma respectivă ci la un principiu pe care l-am găsit în
expunerea de motive și care mie mi s-a părut o chestiune extrem de importantă
din punct de vedere cultural, mai ales. Este vorba de faptul că vechiul pod se
dorește să fie conservat și ar fi păstrat ca o mostră de civilizație tehnică,
dacă am înțeles corect. Acest lucru se încadrează într-un principiu nou care
funcționează în lumea civilizată și anume arheologie industrială se numește și
sunt deja instituții culturale, muzeale dedicate pentru acest domeniu. Mie mi
s-ar părea o chestiune pozitivă în ceea ce privește județul Mureș ca Muzeul
Județean să își constituie un nucleu de acest gen, de arheologie industrială,
pentru că există așa numita Carta Patrimoniului Industrial aprobată
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc. Dacă
nu mai dorește nimeni să ia cuvântul, supun la vot proiectul de hotărâre în
întregime. Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 28 voturi pentru, 2 nu au votat (Boloș Vasile, Ferenț
Tiberiu Nicolae), 5 absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban
Cristian, Filimon Vasile, Giurgea Teodor).
15.Proiect de
hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor
tehnico-economici pentru investiția Lărgire drum județean DJ 154 J
Breaza-Voivodeni-Glodeni, km 10+800-13+
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Următorul proiect de hotărâre privește lărgirea drumului județean
Breaza-Voievodeni-Glodeni și aici avem avizele favorabile, avem 2 articole.
Votăm hotărârea în întregime, cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 29 voturi pentru, 1 nu a votat (Ferenț Tiberiu), 5
absenți (Chirteș Ioan Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon
Vasile, Giurgea Teodor).
16.Proiect de
hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor
aferenți investiției Extindere și copertină fațadă sudică aerogară
Doamna președinte Lokodi: Urmează proiectul
de hotărâre pentru extindere copertină fațadă sudică la aerogară. Acest proiect
a fost finalizat, proiectul de hotărâre a fost avizat de fiecare comisie în mod
favorabil. Avem trei articole. Dacă nu dorește nimeni să ia cuvântul, supun la
vot proiectul de hotărâre. Cine este pentru?
Hotărârea în
întregime se aprobă cu 27 voturi pentru, 1 abținere (Poruțiu Mihail), 2 nu au
votat (Ferenț Tiberiu Nicolae, Ilyes Toth Alexandru), 5 absenți (Chirteș Ioan
Cristian, Szalkay Iosif Carol, Cioban Cristian, Filimon Vasile, Giurgea
Teodor).
17.Raport de
activitate al Autorității Teritoriale de Ordine Publică pe anul 2011 și Planul
strategic pe anul 2012
Doamna președinte Lokodi: Vă mulțumesc.
Urmează raportul de activitate din partea ATOP-ului. Să spuneți doar câteva
cuvinte, toată lumea știe să citească, raportul este pe site-ul Consiliului
Județean.
Domnul consilier Mora: Doamna președinte, am
profitat de ocazia când s-a prezentat raportul poliției și am adăugat elemente
din raportul ATOP-ului. Ca să fim cât mai eficienți, dacă sunt întrebări pe
raport și pe activitatea pe 2011, cu mare drag stau la dispoziția oricărui coleg
care are întrebări. Vă mulțumesc.
18.Raport de
activitate al Consiliului Județean Mureș pe anul 2011
Doamna președinte Lokodi: Dacă are cineva
obiecții? Nu, atunci urmează raportul de activitate al Consiliului Județean care
de asemenea este pe site și în care facem o fotografie exactă asupra bugetului
executat pe anul 2011. Cineva dorește să formuleze întrebări? Dacă nu,
considerați și acest raport prezentat. Și așa o să trebuiască să prezint
presei. La diverse dorește cineva să ia cuvântul? Dacă nu, vă mulțumesc frumos
pentru munca de astăzi, ne vedem în 13 februarie, la ședința extraordinară.
Lucrările ședinței
se încheie la ora 14:22.
Întocmit: Andreea Iepan
PREȘEDINTE
SECRETAR
Lokodi Edita Emőke
Aurelian-Paul Cosma
Verificat: șef
serviciu - Delia Belea
director Viorel Iosib