R O M Â N I A
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
HOTĂRÂREA NR. 8
din 31 ianuarie 2012
privind aprobarea bugetului Consiliului
Județean Mureș pentru anul 2012
Consiliul Județean Mureș,
Văzând
Raportul nr.163/12.01.2012 la proiectul de hotărâre privind
aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul 2012, precum și avizul
Comisiei tehnico-economice,
Potrivit prevederilor Legii nr.293/2011 privind
aprobarea bugetului de stat pe anul 2012,
În conformitate cu articolul nr.58
din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările
ulterioare,
În temeiul art. nr.91 alin (3) lit. (a) și a art.nr.97 alin (1)
din Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările
și completările ulterioare,
hotărăște:
Art.1. Se aprobă bugetul Consiliului Județean Mureș pe anul 2012, la venituri
în sumă de 371.569.000 lei și la cheltuieli în sumă de 426.064.000 lei, pe secțiune
de funcționare și secțiune de dezvoltare, conform anexei
nr.1.
Art.2. Se aprobă bugetul Consiliului
Județean Mureș pe anul 2012, secțiunea de funcționare, conform anexei
nr.1/1.
Art.3. Se aprobă bugetul Consiliului
Județean Mureș pe anul 2012, secțiunea de dezvoltare, conform anexei
nr.1/2.
Art.4. Se aprobă finanțarea
deficitului secțiunii de dezvoltare, în sumă de 54.495.000, lei din excedentul
anilor precedenți.
Art.5. Se aprobă utilizarea
temporară din excedentul anilor precedenți a sumei de 7.145.000 lei în cazul înregistrării
unor goluri de casă provenite din decalaje între veniturile și cheltuielile anului
curent, precum și pentru acoperirea definitivă a eventualului deficit bugetar
rezultat la finele exercițiului bugetar 2012.
Art.6.
Se aprobă bugetul propriu al Consiliului Județean Mureș și al instituțiilor finanțate
integral sau parțial din bugetul Consiliului Județean Mureș cu detalierea cheltuielilor
pe articole și alineate, conform anexelor
nr.2, de la 2/1 până la 2/99.
Art.7.
Se aprobă bugetele de venituri și cheltuieli ale instituțiilor și serviciilor
publice finanțate parțial din venituri proprii, conform anexelor
nr.3, de la 3/1 până la 3/11.
Art.8.
Se aprobă bugetul unităților sanitare publice cu paturi din subordinea Consiliului
Județean Mureș, conform anexelor
nr.4/1 și 4/2.
Art.9. Se aprobă nivelul
transferurilor, alocațiilor bugetare și veniturilor proprii pentru instituțiile
și serviciile publice subordonate Consiliului Județean Mureș pe anul 2012, conform
anexei nr. 5.
Art.10.
Se stabilește numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Consiliului
Județean Mureș, instituțiile și serviciile publice finanțate din bugetul Consiliului
Județean Mureș, conform anexei
nr. 6.
Art.11. Se aprobă programul de
investiții pe anul 2012 pentru Consiliul Județean Mureș, instituțiile și serviciile
publice subordonate, conform anexei
nr. 7.
Art.12. Se aprobă programul de
reparații pe anul 2012 pentru Consiliul Județean Mureș, instituțiile și serviciile
subordonate, conform anexei nr.
8.
Art.13. Se aprobă programul lucrărilor
și serviciilor de întreținere și reparații la drumurile publice județene pe anul
2012, conform anexei nr.9 și
9/1.
Art.14. Se aprobă bugetul programelor
multianuale pentru anul 2012, conform anexei
nr.10.
Art.15. Anexele de la nr.1 la
nr.10 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.16.
Direcțiile, serviciile și compartimentele din aparatul executiv și al instituțiilor
subordonate Consiliului Județean Mureș se însărcinează cu ducerea la îndeplinire,
în condițiile legii, a prezentei hotărâri.
PREȘEDINTE Lokodi Edita Emőke | Contrasemnează SECRETAR Aurelian Paul Cosma |
ROMÂNIA
JUDEȚUL MUREȘ
CONSILIUL JUDEȚEAN
Nr. 163
/12.01. 2012
RAPORT
la proiectul
de hotărâre privind aprobarea bugetului Consiliului Județean Mureș pentru anul
2012
Formularea cadrului bugetar pentru anul 2012, are în vedere
contextul economic și perspectivele interne și internaționale grevate de incertitudini
și de riscuri sporite. Coordonata predominantă a politicii bugetare pentru acest
an este caracterul prudent, restrictiv și echilibrat care acomodează nevoile procesului
de ajustare cu resursele limitate disponibile. Propunerile bugetare pe anul 2012
au la bază o analiză reală a condițiilor actuale de austeritate, posibilități
reale de încasare a veniturilor, precum și o gestionare exigentă a cheltuielilor,
punându-se accent pe asigurarea cheltuielilor de strictă necesitate (cheltuieli
de personal, protecție socială, cofinanțări , finanțarea obiectivelor de investiții
în continuare).
Pentru anul 2012, bugetul propriu de venituri și cheltuieli
al Județului Mureș cuprinde resursele financiare care să asigure funcționarea
autorităților publice și a instituțiilor subordonate, asigurarea cofinanțărilor
la proiectele aflate în derulare precum și continuarea și finalizarea investițiilor
finanțate din surse proprii.
La fundamentarea veniturilor proprii s-a ținut
cont de execuția acestora din anul precedent, de contractele de concesiune încheiate,
de posibilitățile de încasare a taxelor conform legii, ca venituri ale județului,
de sumele repartizate prin legea anuală a bugetului de stat și de contractele
de finanțare pentru proiectele cu finanțare din fonduri europene. De asemenea,
sunt considerate ca venituri proprii si sumele din cotele din impozitul pe venit
colectat la nivelul judetului, iar la fundamentarea acestora s-a avut in vedere,
că in baza O.U.G. 102/2011, se reduc cotele din impozitul pe venit ce revin bugetelor
locale, respectiv de la 12% la 11,25% , iar cota de 21% se reduce la 18,5%, ceea
ce a determinat reducerea veniturilor proprii cu 4.771.000 lei. Au fost diminuate
și sumele defalcate din TVA cu 2.467.000 lei pentru echilibrarea bugetului județului
și cu 5.076.000 lei a sumelor destinate drumurilor județene, înregistându-se total
diminuare de 12.314.000 lei, comparativ cu veniturile aferente anului 2011. La
partea de venituri s-a prevăzut suma totală de 371.569.000 lei.
Sinteza veniturilor
se prezintă în Anexa A
și structura lor prognozată prin graficele
anexate.
Conform O.UG nr. 63 / 2010 pentru modificarea și completarea Legii
nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, precum și pentru stabilirea unor
măsuri financiare, autoritațile locale au obligația să aprobe bugetele locale
, cu două sectiuni, respectiv sectiune de functionare (cheltuieli de personal
si cheltuieli cu bunuri si servicii) si sectiune de dezvoltare (cheltuieli de
capital), cu venituri si cheltuieli definite pentru fiecare sectiune.
Bugetul
poate fi aprobat cu deficit la secțiunea de dezvoltare , deficit care trebuie
acoperit din excedentul anilor precedenți, reprezentând sume primite ca prefinanțări
pentru proiectele finanțate din fonduri nerambursabile aflate în derulare, rambursări
din anii precedenți pentru cheltuielile efectuate cu proiectele finalizate, precum
si unele sume din economiiile înregistrate la achizițiile de bunuri si servicii
sau investiții.
Având in vedere aceste prevederi, la cheltuieli în bugetul
propriu se prevede suma de 426.064.000 lei, diferența între venituri și cheltuieli
este de 54.495.000 lei, urmând a fi finanțat din excedentul anilor precedenți,
cu repartizare pe capitole de cheltuieli.
La fundamentarea cheltuielilor,
a repartizării lor pe capitole și categorii de cheltuieli, s-a ținut cont de următoarele:
- asigurarea cheltuielilor de personal, pe anul 2012, la aparatul propriu și instituțiile
subordonate, conform prevederilor legale;
- asigurarea cheltuielilor materiale,
respectiv bunuri și servicii inclusiv reparații, în limita strictului necesar
pentru combustibil, energie electrică, energie termică, telefon, poștă, utilități,
piese de schimb și altele, pentru toate instituțiile care sunt în competența de
finanțare a Județului Mureș;
- la cheltuieli de capital s-a ținut cont de
asigurarea fondurilor pentru continuarea investițiilor in curs de executie și
dotări de strictă necesitate;
- de asemenea, s-a avut în vedere necesarul
de cofinanțări pentru proiectele cu finanțare nerambursabilă la care Județul Mureș
este beneficiar sau partener, reprezentând o prioritate în domeniul investițiilor;
- asigurarea unor cheltuieli privind acțiunile sociale sau culturale, susținerea
cultelor.
Sinteza cheltuielilor totale pe capitole, obiective și secțiuni este
prezentată în Anexa B
și prin graficele anexate.
Întreaga formulare si proiecție a bugetului a avut în vedere prudența și echilibrul, execuția acestuia în limitele cheltuielilor programate necesită monitorizarea continuă a bugetelor agregate , sporirea responsabilizării a celor cu atribuții în derularea lor, respectarea prevederilor legii finantelor publice locale.
Față de cele de mai sus, s-a elaborat proiectul de hotărâre alăturat, fiind îndeplinită procedura pentru asigurarea transparenței decizionale în administrația publică, potrivit actelor normative în vigoare, proiect pe care îl propunem spre aprobare Consiliului Județean Mureș.
PREȘEDINTE
Lokodi
Edita Emőke