R O M Â N I A
JUDETUL MURES
CONSILIUL JUDETEAN
HOTARÂREA Nr. 53
din 16 decembrie 2004
privind aprobarea bugetului Consiliului Judetean Mures
si a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale unitatilor administrativ-teritoriale
pe anul 2005
Consiliul Judetean Mures,
Având in vedere Raportul
nr.12187/14.12.2004 la proiectul de hotarâre privind aprobarea bugetului
Consiliului Judetean si a nivelelor de echilibrare a bugetelor locale ale
unitatilor administrativ-teritoriale pe anul 2005,
Tinând seama de prevederile art. 104, alineatul e din Legea nr.215/2001
a administratiei publice locale, O.U.G. nr. 45/2003 privind finantele
publice locale, si a Legii nr.511/2004 legea bugetului de stat pe anul
2005 de la art.26 pâna la art.28,
In temeiul art. 109 din Legea nr. 215/2001 privind administratia
publica locala;
hotaraste:
Art.1. (1) Bugetul Consiliului Judetean
Mures pe anul 2005 se stabileste la venituri si cheltuieli in suma de 975.057.470
mii lei.
(2) Repartizarea veniturilor pe capitole si subcapitole si a cheltuielilor
pe actiuni si titluri, se face conform anexei
nr.1 la prezenta.
(3) Bugetul propriu si al institutiilor finantate integral sau partial din
bugetul Consiliului Judetean, cu detalierea cheltuielilor pe articole si alineate,
se face conform anexei nr.2
de la 2/1 pâna la 2/56.
Art.2. (1) Veniturile bugetului Consiliului
Judetean pe anul 2005, in suma de 975.057.470 mii lei, se prezinta astfel:
- mii lei
Venituri - total 975.057.470
Din care :
I. Venituri proprii 18.000.000
II. Prelevari din bugetul de stat - total 836.787.170
- cote defalcate din impozitul pe venit 264.184.550
- sume defalcate din impozitul pe venit pentru
echilibrare, din care: 312.148.620
- pentru bugetul propriu 65.405.500
- pentru cultura si culte 86.508.000
- pentru finantarea centrelor de ingrijire,
asistenta, recuperare si reabilitare pentru
persoane cu handicap 117.338.900
-sustinerea sistemului de protectie a persoanelor
cu handicap 17.896.220
-pentru finantarea unor programe ale unitatilor
administrativ-teritoriale 25.000.000
- sume defalcate din T.V.A., din care: 260.454.000
-invatamânt special 37.326.000
-produse lactate si de panificatie 68.340.000
-pentru protectia copilului 92.250.000
-pentru Centrul Judetean de Consultanta
Agricola 5.706.000
-pentru drumurile judetene si comunale 56.832.000
III. Subventii primite de bugetele locale pentru
finantarea drepturilor si facilitatilor acordate
persoanelor cu handicap 120.270.300
(2) In vederea incadrarii in nivelul veniturilor
realizate, Directia Buget-Finante si Asistenta
Economica poate propune presedintelui limitarea deschiderii de
credite bugetare sub nivelurile aprobate, corespunzator veniturilor
incasate.
Art.3. In structura economica, cheltuielile
bugetului Consiliului Judetean pe anul 2005, se prezinta astfel:
mii lei -
Cheltuieli - total, din care: 975.057.470
A. Cheltuieli curente, din acestea: 866.222.655
- cheltuieli de personal 258.403.773
- cheltuieli materiale si servicii 332.525.339
- subventii 120.549.499
- transferuri 155.244.044
B. Cheltuieli de capital 60.438.595
C. Rezerve 47.896.220
Art.4. (1) Se stabileste numarul maxim de
posturi pentru aparatul propriu si institutiile finantate de Consiliul Judetean
potrivit anexei nr.4 .
(2) Ordonatorii de credite vor stabili salariile de baza, indemnizatiile
de conducere si celelalte elemente ale sistemului de salarizare prevazute
de lege cu avizul ordonatorului principal de credite, cu incadrarea
in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2005.
Art.5. (1) Cheltuielile de investitii si
reparatii pe anul 2005 pentru Consiliul Judetean si institutiile publice subordonate
vor fi de 80.938.595 mii lei, din care 20.000.000 mii lei reprezinta reparatii
capitale la Teatrul National Tirgu Mures.
(2) Programul de investitii in continuare pe luna ianuarie 2005 sunt in volum
de 3.865.000 mii lei potrivit anexei
nr.12.
Art.6. Pentru finantarea Consiliului Judetean
la capitolul "Autoritati publice" se aloca suma de 66.796.850 mii
lei de la bugetul Consiliului Judetean.
Art.7. (1) Pentru finantarea institutiilor
de cultura, arta si culte se prevede suma de 145.716.355 mii lei, cu urmatoarea
acoperire, conform anexei
nr.3.
-120.549.499 mii lei subventii pentru institutiile extrabugetare;
- 10.170.332 mii lei - alocatii bugetare;
- 6.506.524 mii lei transferuri;
- 8.490.000 mii lei venituri proprii ale unitatilor extrabugetare.
(2) Conducerile institutiilor de cultura vor lua masuri
de angajare a cheltuielilor numai la nivelul sumelor pentru care s-a deschis
linia de credite si in functie de veniturile extrabugetare
realizate lunar si cumulat de la inceputul anului.
(3) Cheltuielile bugetare au destinatie precisa si limitata
si sunt determinate de autorizarile continute in legi
specifice si in legile bugetare anuale.
(4) Nici o cheltuiala nu poate fi inscrisa in buget
si nici angajata si efectuata din acest buget, daca
nu exista baza legala pentru respectiva cheltuiala.
(5) Nici o cheltuiala din fonduri publice nu poate fi angajata,
ordonantata si platita daca nu este
aprobata potrivit legii si nu are prevederi bugetare.
Art.8.Pentru finantarea Serviciilor de dezvoltare
publica, locuinte se aloca suma de 1.865.000 mii lei, reprezentând cheltuieli
de capital.
Art.9.Pentru finantarea R.A. Aeroport Tirgu
Mures se prevede suma de 23.937.412 mii lei, din care transferuri - 17.637.412
mii lei, cheltuieli de capital 1.300.000 mii lei si venituri proprii - 5.000.000
mii lei, conform anexei nr.3.
Art.10. (1) Pentru activitatea de drumuri
si poduri se aloca suma de 100.000.000 mii lei cu urmatoarea finantare:
-56.832.000 mii lei sume defalcate din T.V.A;
-43.168.000 mii lei din bugetul judetean.
(2) Se aproba programul de drumuri potrivit anexei
nr.5.
Art.11.Pentru sustinerea sistemului de protectie
a copilului si pentru asigurarea protectiei persoanelor cu handicap din judet
se aloca suma de 390.729.168 mii lei cu urmatoarea finantare:
- 92.250.000 mii lei sume defalcate din T.V.A;
-117.338.900 mii lei sume defalcate din impozitul pe venit;
-120.270.300 mii lei transferuri de la bugetul de stat pentru plata drepturilor
si facilitatilor acordate persoanelor cu handicap;
- 45.334.523 mii lei - sume retinute la echilibrare din cota de 17%
localitatilor de pe raza carora provin copiii institutionalizati;
- 9.325.340 mii lei venituri proprii realizate de centrele de ingrijire,
asistenta, recuperare si reabilitare pentru persoane cu
handicap;
- 6.210.105 mii lei din bugetul judetean.
Art.12. Pentru asigurarea protectiei persoanelor
cu handicap din judet se aloca suma de 111.590.000 mii lei, din care:
-93.693.780 mii lei se aloca pe localitati conform anexei
nr.9;
-17.896.220 mii lei suma retinuta la dispozitia
Consiliului Judetean, care urmeaza a fi repartizata pe
localitati in cursul anului 2005.
Art.13. Pentru finantarea altor actiuni
se aloca suma de 65.086.195 mii lei.
Art.14. Pentru invatamântul special
se aloca suma de 43.018.092 mii lei, cu urmatoarea finantare:
-37.326.000 mii lei sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata;
- 4.166.984 mii lei - sume retinute la echilibrare din cota de 17% localitatilor
de pe raza carora provin copii cu deficiente;
- 1.525.108 mii lei din bugetul judetean.
Art.15. Pentru finantarea celor 3 unitati
de sanatate aflate in patrimoniul Consiliului Judetean se vor aloca sume pe
baza unor programe in prima sedinta a Consiliului Judetean din anul 2005.
Art.16. Pentru finantarea produselor lactate
si de panificatie pentru prescolarii si elevii din clasele I-IV din judetul
Mures pe anul 2005 se aloca sume defalcate din TVA in volum de 68.340.000
mii lei.
Art.17. (1) Pentru finantarea institutiilor
de invatamânt preuniversitar de stat se aloca suma de 1.223.371.000
mii lei, sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru bugetele locale,
din care:
- finantarea cheltuielilor de personal - 1.215.295.000 mii lei;
- burse acordate elevilor si obiecte de inventar mii lei - 8.076.000
mii lei.
(2) Numarul maxim de posturi finantate si nominalizarea sumelor de acoperire
pe municipii, orase si comune se va face potrivit anexei
nr.6.
Art.18.Pentru finantarea creselor se aloca
suma de 3.791.000 mii lei. Repartizarea sumelor pe municipii si orase este
potrivit anexei nr.7.
Art.19. (1) Pentru echilibrarea bugetelor
municipiilor, oraselor si comunelor se aproba suma de 325.632.452 mii lei,
cu urmatoarele surse de acoperire:
- 171.216.500 mii lei, sume defalcate din impozitul pe venit;
- 154.415.952 mii lei sume alocate de Consiliul Judetean din cota defalcata
din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale si a bugetului
propriu.
(2) Nominalizarea sumelor de acoperire pe municipii, orase si comune se prezinta
in anexa nr.8 la prezenta.
(3) Criteriile de repartizare pe unitati administrativ-teritoriale
a sumelor defalcate din impozitul pe venit si a celor din cota de 17%
la dispozitia Consiliului Judetean pentru echilibrarea bugetelor
locale sunt cele prevazute in articolul 29 din Ordonanta
de Urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice
locale. Prevederile referitoare la anul 2005 din anexa la Hotarârea
Consiliului Judetean Mures nr.9/26 august 2004 privind repartizarea
sumelor limita defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea
bugetelor locale pentru anii 2005-2008 se abroga.
Art.20. (1) Pentru finantarea centrului
judetean de consultanta agricola se aloca suma de 8.441.746 mii lei, cu urmatoarea
finantare:
-5.706.000 mii lei sume defalcate din TVA;
-2.735.746 mii lei de la bugetul Consiliului Judetean.
Art.21. Pentru finantarea serviciului Judetean
de Salvamont se aloca suma de 1.723.772 mii lei.
Art.22. Pentru subventionarea energiei termice
livrate populatiei se aloca suma de 55.371.729 mii lei. Sursele de finantare
a a acestui volum sunt urmatoarele:
-22.190.000 mii lei -sume defalcate din TVA;
-18.900.382 mii lei - sume defalcate din impozitul pe venit;
-14.281.347 mii lei - sume defalcate din cota de 17% la dispozitia Consiliului
Judetean.
Repartizarea pe localitati se va face potrivit anexei
nr.10.
Art.23. Se aloca sume defalcate din impozitul
pe venit, in volum de 34.322.000 mii lei pentru finantarea unui numar de 707
- personal neclerical apartinând urmatoarelor culte: ortodox, romano
catolic, reformat, evanghelic C.A., unitarian si greco-catolic. Sumele pentru
asigurarea contributiilor pentru personalul neclerical se includ in bugetul
propriu al judetului iar plata se face prin centrele de cult de care apartine
acesta.
Art.24. Pentru asigurarea protectiei sociale
privind ajutorul social, ajutorul pentru incalzirea locuintei se aloca sume
defalcate din impozitul pe venit in volum de 59.406.100 mii lei. Repartizarea
pe localitati a acestei sume este potrivit anexei
nr.11, respectând trimestrialitatea propusa de Ministerul Finantelor
Publice.
Art.25. (1) Repartizarea pe trimestre a
veniturilor si cheltuielilor pe anul 2005 pentru Consiliul Judetean Mures
si a sumelor alocate de Consiliul Judetean din cota defalcata din impozitul
pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale si a bugetului propriu, se face
corelat cu repartizarea aprobata de Ministerul Finantelor, prin dispozitia
presedintelui.
(2) In vederea incadrarii in nivelul veniturilor
realizate din cota de 17% din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor
locale si a bugetului propriu, Directia Buget-Finante si
Asistenta Economica poate propune presedintelui limitarea
virarii acestora catre consiliile locale, pâna
la nivelul cotei virate de Directia Generala a Finantelor
Publice Consiliului Judetean.
Art.26. (1) Ordonatorii de credite au obligatia
de a angaja si utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si
destinatiilor aprobate, pentru cheltuielile strict legate de activitatea institutiilor
publice respective si cu respectarea dispozitiilor legale.
(2) Ordonatorii de credite raspund de :
a) elaborarea si fundamentarea proiectului de buget propriu;
b) urmarirea modului de realizare a veniturilor;
c) angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor in
limita creditelor bugetare posibil de incasat;
d) organizarea si tinerea la zi a contabilitatii si
prezentarea la termen a situatiilor financiare si executiei
bugetare asupra situatiei patrimoniului aflat in administrare.
Art.27. Anexele de la nr.1 la 12 fac parte
integranta din prezenta hotarâre.
PRESEDINTE Lokodi Edita Emöke |
Contrasemneaza SECRETAR GENERAL Toganel Ioan |