Modalități de contestare
a deciziei autorității în cazul încălcării dreptului de acces la informațiile
de interes public
In
cazul in care considerati ca dreptul dumneavoastra privind accesul la informatiile
de interes public v-a fost incalcat puteti proceda astfel: I.
- Sa formulati o reclamatie administrativa ( M.1.;
M.2.) in cel mult 30 de zile de la comunicarea refuzului
explicit sau tacit al autoritatii. - M.1.
- Model reclamatie administrativa - 1 - M.2.
- Model reclamatie administrativa - 2 - Reclamatia
trebuie adresata Presedintelui Consiliului judetean
iar acesta este obligat ca in urma unei anchete administrative sa dea un raspuns
in cel mult 15 zile de la inregistrarea reclamatiei. -
Daca reclamatia este intemeiata raspunsul va contine
informatiile de interes public solicitate initial si va mentiona sanctiunile disciplinare
aplicate functionarului vinovat. Temei legal:
Art. 21 din Legea nr. 544/2001; Art.
32 - 34 din Normele metodologice. II.
- Sa formulati o plângere la instantele
judecatoresti in cazul unui raspuns nesatisfacator sau când nu se raspunde
in termen. - Plângerea trebuie depusa la
sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala
domiciliaza persoana vatamata sau in a carei raza teritoriala se afla autoritatea
publica impricinata. - Instanta
poate obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile solicitate
si sa plateasca persoanei vatamate daune morale si/sau patrimoniale. -
Hotarârea tribunalului poate fi atacata prin recurs la Curtea de Apel. Decizia
Curtii de Apel este definitiva si irevocabila. -
Atât actiunea depusa la prima instanta cât
si recursul la Curtea de Apel se judeca in procedura de urgenta si sunt scutite
de taxa de timbru. Temei legal:
Art. 22 din Legea nr. 544/2001; Art. 36
din Normele metodologice.
Informatiile
au fost actualizate de: Daniel Ana, in data de 27.01.2012 |