Prezentare
Întreaga istorie
a educației copiilor cu diverse dizabilități se poate rezuma la
o tendință de individualizare a predării-învățării și terapiilor
corectiv-compensatorii, cu scopul realizării unei incluziuni progresive.
Această evoluție către educația integrată reprezintă un aspect procesual
în domeniul educației speciale.
Oferta noastră pentru comunitate este
reprezentată de capacitatea centrului de a răspunde nevoilor ce
vizează educația recuperarea și integrarea copiilor cu deficiențe
severe și/sau asociate. Întregul centru este amenajat în conformitate
cu standardele europene fiind adaptat nevoilor speciale ale copiilor.
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă
reprezintă cadrul instituțional de acțiune care asigură accesul
la educație tuturor copiilor cu cerințe educative speciale școlarizați
atât în învățământul special, cât și în învățământul de masă și
totodată, baza de informare și perfecționare a personalului implicat
în educația acestora.
Elevii centrului, beneficiază de intervenții
prin programe personalizate în baza unui curriculum adaptat, rezultat
în urma unei evaluări complexe de către o echipă multidisciplinară.
Strategiile de evaluare, programele de intervenție și modalitățile
de planificare a activităților sunt elaborate de colectivul școlii
în colaborare cu părinții.
Alte puncte forte în desfășurarea
activităților centrului este acordarea serviciilor de intervenție
timpurie și învățământ la domiciliu; informarea și
consilierea familiilor copiilor cu cerințe educative speciale;
colaborarea cu toate instituțiile din comunitatea locală implicate
în problematica copiilor.
În centru se are în vedere compensarea
gradului de deficiență prin intermediul terapiilor specifice: terapia
tulburărilor de limbaj, kinetoterapie, psihodiagnoză consiliere
și terapie, orientare școlară și profesională, stimulare, compensare,
integrare, educație compensatorie (deficiențe vizuale și de auz
).
>> PREZENTARE CSEI Nr. 1 <<
>> Regulament intern <<
>> Revista școlii 1 <<
>> Revista școlii 2 <<
>> Revista școlii 3 <<
>> Revista școlii 4 <<
|